[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 142 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

@pirke +1 want foto ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:10:
[...]

Wachten op de eerste flinke hoosbui. :D

Afwasbak zou kunnen, of thuis met een tuinslang inderdaad. Dat blijft het makkelijkste.
Vogelpoep gaat vaak ook weer makkelijk weg als je het laat drogen.
Hier ook net terug.
Eerste week langs de Ardeche last gehad van een asregen van een bosbrand 5km verderop, op de vouwwagen. Het was er sowieso al droog en stoffig. Eraf vegen ging niet dan maakte je juist vlekken. De korrels lieten zich er gelukkig vrij makkelijk afschudden.
Op de laatste camping ging het de eerste dag regenen en bleek de tent niet zo schoon als gedacht, allemaal vieze banen. Ik heb de hele boel inderdaad met de wasteil en zachte borstel (van stoffer en blik) met veel water afgespoeld. Is er allemaal goed vanaf gekomen.
Misschien dat ik het thuis nog eens doe met de tuinslang.

Heb wel een paar plekjes die ik zou willen laten herstellen; oogje voor een scheerlijn deels losgekomen uit het stiksel (gestruikeld). En een gaatje in hor van de binnentent en "binnendeur" van de vouwwagen tent. Als de tent toch weggebracht wordt voor die kleine reparaties ben ik ook wel benieuwd wat wassen en impregneren zou kosten. En gaat dat in een wasmachine of doen ze dat ook .et de hand?

Ipv laten repareren vd binnentent ben ik ook benieuwd of er compleet nieuwe binnententen te koop zijn (zou dan gelijk zo'n donkere willen nemen). Ben ze online nog niet tegengekomen (Jamet Dakota of Raclet Safari).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
pirke schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

De hydraulische pootjes bevallen zeer goed. Stabiliseren en waterpas zetten is super makkelijk en super snel. Zelfs met de harde wind zijwind nu merk je er bijna niks van ipv dat de camper constant heen en weer schommelt, alleen bij een flinke windvlaag wiebelt ie iets. Wat dat betreft het ik de camper beter met de kont in de wind kunnen zetten, maar het mooie uitzicht uit het zijraam had meer prioriteit O+ En hopelijk gaat de wind vannacht wat liggen, het is wel een herrie...
De wind is flink toegenomen vannacht, ondanks de pootjes werden we nog steeds flink heen en weer geschud. Zo erg dat we om 3 uur 's nachts toch maar even een kwart slag zijn gedraaid... We sliepen niet zo lekker met het idee om aan de rand van een afgrond te staan met een hele harde zijwind die ons over het randje wilde duwen. Nog los vd krachten op de pootjes en de opbouw. Het waaide zo hard dat we met zn tweeën de bestuurdersdeur dicht moesten duwen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 03:10:
[...]

De wind is flink toegenomen vannacht, ondanks de pootjes werden we nog steeds flink heen en weer geschud. Zo erg dat we om 3 uur 's nachts toch maar even een kwart slag zijn gedraaid... We sliepen niet zo lekker met het idee om aan de rand van een afgrond te staan met een hele harde zijwind die ons over het randje wilde duwen. Nog los vd krachten op de pootjes en de opbouw. Het waaide zo hard dat we met zn tweeën de bestuurdersdeur dicht moesten duwen...
Had je de boel niet even met een stormbandje kunnen zekeren :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
@pirke Waar sta je nu?
Wij zitten nu in Fagernes, eind vd week gaan we door naar Otta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:38:
@pirke Waar sta je nu?
Wij zitten nu in Fagernes, eind vd week gaan we door naar Otta.
https://maps.app.goo.gl/vWitPrHSiqvFvNQC7

De route 51 is een echte aanrader, maar deze parkeerplaats ligt redelijk op de top vd berg, constante wind, niet aan te raden 's nachts :)

Na de 51 gaan we de 55 doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Ook hier is de voorpret begonnen.

We hebben inmiddels een camping in de franse alpen op het oog. Hebben een kleinere Quechua tent mee, plan is om deze keer onderweg op een camping te staan voor een nachtje (of 2). We denken aan nationaal parc des forets of de vogezen. Daarna weekje in de alpen staan en de "normale" tent opzetten. Zin in!\

Ondanks met z'n tweeen wordt het weer een volle Clio estate. Dakkoffer erop, mtb's achterop. En altijd teveel shit mee. En onze nieuwe koelbox natuurlijk!

[ Voor 18% gewijzigd door twowheeler op 10-08-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@twowheeler welke camping/gebied hebben jullie in de planning?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01
twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:09:
Ook hier is de voorpret begonnen.

We hebben inmiddels een camping in de franse alpen op het oog. Hebben een kleinere Quechua tent mee, plan is om deze keer onderweg op een camping te staan voor een nachtje (of 2). We denken aan nationaal parc des forets of de vogezen. Daarna weekje in de alpen staan en de "normale" tent opzetten. Zin in!\

Ondanks met z'n tweeen wordt het weer een volle Clio estate. Dakkoffer erop, mtb's achterop. En altijd teveel shit mee. En onze nieuwe koelbox natuurlijk!
ha, hier komen we met z'n tweeën van een volle Twingo naar een iets minder volle Clio Estate, maar zonder dakkoffer. Maar ook met 2 tenten, koelbox en klimuitrusting. Te veel shit zou ik het niet noemen, alles functioneel ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
pirke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

De route 51 is een echte aanrader, maar deze parkeerplaats ligt redelijk op de top vd berg, constante wind, niet aan te raden 's nachts :)

Wij komen daar vrijdag langs, op weg naar Otta :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 11:09:
Houd wel het gewicht op je achteras in de gaten. Uit mijn hoofd heeft de Clio Estate ook slechts een kogeldruk van 60kg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Bommes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:10:
@twowheeler welke camping/gebied hebben jullie in de planning?
Onder les deux alpes. Camping Caravaneige Le Champ du Moulin.

Zijn vorig jaar iets hoger geweest bij peisey nancroix. Ook erg goed bevallen toen.

Nu wil ik ook een goede hike naar een bergtop of bergmeer gaan inplannen. Zin in!

[ Voor 11% gewijzigd door twowheeler op 10-08-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

ha, hier komen we met z'n tweeën van een volle Twingo naar een iets minder volle Clio Estate, maar zonder dakkoffer. Maar ook met 2 tenten, koelbox en klimuitrusting. Te veel shit zou ik het niet noemen, alles functioneel ;)
Functionele shit! Maar inderdaad, we worden ook steeds handiger qua wat we meenemen. En functioneler. Vaak loop ik in de praktijk de hele tijd in wandelkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Deveon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Houd wel het gewicht op je achteras in de gaten. Uit mijn hoofd heeft de Clio Estate ook slechts een kogeldruk van 60kg.
Goede! We doen sowieso de bank plat en leggen bijna alle tent spullen en koelbox daar neer in het midden. Dat is al gauw 40+ kg.

Ik verbaas me wel altijd enorm over de zuinigheid die die 1.5 dci alsnog weet te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
aReaRe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Inclusief de mannen (25%) :+
Heeft iets te maken met leeftijd, mannen krijgen bij het ouder minder testosteron en dat spul remt dus borstgroei. Heb je minder tsja dan dij je daar uit. Vrouwen hebben ook ongemakken bij het ouder worden. En ten opzichte van dat komen wij mannen er maar weer genadig vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:54:
Ook al hengst ik graag met de klauwhamer, heb toch maar een nieuwe rubber hamer gehaald. Minder herrie en minder haringen slopen als het goed is, maar wat meurt dat ding zeg, niet te harden. :X
hamer met teflon kop scoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:41
zuma schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

hamer met teflon kop scoren
Ik gebruik al jaren alleen rotspennen en die gaan er prima in en uit met een klauwhamer 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:54:
Heeft iemand ervaring met het afweren of verjagen van vliegen op de camping? En dan heb ik het niet over caravan oplossingen zoals een hor of een gordijn?

Ik zie af en toe van die helikopter ventilatoren voor op tafel, en er zijn geuren als lavendel, kruidnagel of azijn. Maar voor hoeverre dat onder een ruime luifel op je tafeltje werkt heb ik m'n vraagtekens bij.

Een zakje water ophangen werkt licht, maar ik zoek iets effectievers.

En ja, negeren kan ook maar het zijn er zoveel en zo hardnekkig dat ik toch eens wil onderzoeken.
kampvuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
D. Ninjai schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:45:
Wij gaan over twee weken kamperen met onze nieuwe tent van katoen. Nu kwam ik per abuis tegen dat je moet oppassen voor kinderen die gaan bellen blazen met sop. Als die belletjes op de tentdoek komen dan kan je lekkages krijgen. Als ik dit niet had geweten dan had ik er geen erg in gehad als ik kinderen hiermee zag spelen.

Helemaal voorkomen lukt natuurlijk niet gezien je niet altijd bij de tent bent maar hier had ik helemaal geen weet van. Wat zijn nog meer van die onschuldige dingen waar je op moet letten waar je normaal helemaal niet bij stilstaat?
Zeep weet je al, maar een andere is dat je het doek überhaupt niet moet aanraken als het regent. Dat is overigens minder desastreus dan zeepsop. eenmaal droog geweest lekt de aangeraakte plek niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Dendav0s schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:09:
[...]

Hoe doen jullie dat op een camping, spoelen met ruim water? Of maken jullie hem pas thuis goed schoon?
gewoon een emmer water halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 23:09:
[Afbeelding]

Weekendje festival en kamperen gecombineerd.
Castlefest in Lisse, gekampeerd op natuurcamping Ruigenhoek.
Eerste was geweldig, tweede niet zo.
Festival dus top camping maar zo zo.
Erg onvriendelijk onthaal, dag eerder aankomen onmogelijk om vol okay dat kan maar communicatie daarover ging erg onvriendelijk.
Toen we op vrijdag aankwamen rond 12:00 uur, terwijl er wisten dat je pas om 14,:00 uur op je plek mocht begon de vrijwilligster meteen te blaffen tegen ons.
Er kon geen goedemiddag of wat dan ook vanaf.
Na wat stroop gepraat te hebben bleef het nee, er mochten niet even snel de caravan op de plek parkeren en weer gaan. Ja de vorige kampeerders moesten inderdaad voor 12:00uur weg zijn, ja dat zijn ze ook maar wij moesten het maar uit zoeken.

Dus met wat parkeer soeplesse de combinatie achteruit in het meest onmogelijke vakje op hun parkeerplaats neer gezet, festival kleding aan, caravan los gekoppeld, pootjes uit gedraaid en met de auto naar Castlefest gereden.
Tot 19:00 uur kon je inchecken die in 18:59 kwamen we de receptie binnen rennen.
Toen mochten we wel op de plek.. woohoo.

Evengoed lang verhaal kort, weer een weekendje gekampeerd, laatste ritje met de Captur en de caravan daarachter.
[Afbeelding]

320km met de caravan gereden, gemiddeld 9,0 op 100km bij 96 op de cruise control, dat is 90km/uur op de GPS.
Niet slecht al zeg ik het zelf.
Erg rustig op de weg helpt ook mee. Nog nooit zo lang continu op de cruise control kunnen rijden.
Draaide ergens bij Schiphol de snelweg op, cruise aan en bij afrit Ekkersrijt op de A2 ging die er pas weer af.
Hmmm vervelend, ik weet dat dit terrein met vrijwilligers werkt die iedere midweek en weekend wisselen. Misschien net iemand getroffen die niet zo'n goede dag had. Het had wellicht alleemaal wel wat vriendelijker gekund. Het klopt dat eerder komen lastig is op dat terrein, komt dat het zomers stampvol zit. De tijd tussen 12 en 14u hebben ze daar nodig om alle plekken die vrij komen te controleren op achtergebleven zooi en wat gras maaien (nu is dat laatste niet echt aan de orde met deze droogte). Receptie om 19u dicht wil niet zeggen dat je niet kan aanmelden. De beheerders zijn altijd op het terrein. na 22u is het nachtrust dus echt laat moet je het zeker niet maken om je nog even aan te melden. Dat werkt ook niet. Maar het klinkt zeker niet als de schoonheidsprijs ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Ik rij gewoon met een kogeldruk van 75kg op de Clio Estate (trekhaak mag 75kg kogeldruk hebben, officiële Renault accessoire).
Dit rijd prima, weliswaar heb ik de standaard achterveren laten vervangen door MAD (hulp) veren.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
aReaRe schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:52:
Zo, de caravan naar de stalling gebracht voor de overwintering. Gas en Lipo accu eruit inclusief de lader, caravan van binnen en buiten schoon gemaakt.
Alles gewassen (thee- en handdoeken, slaapzakken) en slaapzakken teruggelegd in de caravan en rest vergeten terug op te bergen in de caravan :+

Afijn, het is wennen dat caravan gebeuren, toch maar eens een checklist maken (voor, tijdens en na) :P
Er is nog minstens een herfstvakantie waar je nog steeds lekker kan kamperen, je hebt een verwarming en een droog hok. Dus wat let je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
GoEV6 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:32:
[...]

Ik gebruik al jaren alleen rotspennen en die gaan er prima in en uit met een klauwhamer 😀
Dan zal ik niet verklappen welke haringen ik gebruik (waar ik een moker voor pak en bij het uithalen een hefboom toepas) :+ Maar dat gaat niet om. OP wilde juist van de herrie van staal op staal af en had iets tegen de stank van rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Ik rij gewoon met een kogeldruk van 75kg op de Clio Estate (trekhaak mag 75kg kogeldruk hebben, officiële Renault accessoire).
Dit rijd prima, weliswaar heb ik de standaard achterveren laten vervangen door MAD (hulp) veren.
De hatchback mag wel 75kg dus heeft met name met de hefboom te maken van die extra 30 cm. Die hulpveren zullen waarschijnlijk veel goed maken.

Het zou inefficiënt zijn als ze speciaal voor de Estate een andere trekhaak zouden hanteren die voor de overige 90% van de modellen geschikt zijn. Dus ja die mag 75kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 12:52:
[...]

Wij komen daar vrijdag langs, op weg naar Otta :)
Hoe lang ga je over de 51 doen? Je kan er veel mooie wandelingen maken. We zijn net ook weer terug van een leuke beklimming. Het is vandaag al een stuk warmer gelukkig.

We zijn toch zeker 6,5km opgeschoten vandaag :) Straks weer even een leuk overnachtingsplekje zoeken.

[ Voor 13% gewijzigd door pirke op 10-08-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Deveon schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:26:
[...]

De hatchback mag wel 75kg dus heeft met name met de hefboom te maken van die extra 30 cm. Die hulpveren zullen waarschijnlijk veel goed maken.

Het zou inefficiënt zijn als ze speciaal voor de Estate een andere trekhaak zouden hanteren die voor de overige 90% van de modellen geschikt zijn. Dus ja die mag 75kg.
Is het chassis van beide niet exact hetzelfde? Enkel wat meer gewicht door het extra kontje? Dat moet dan die 15 kg verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Bij het ontbijt? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Is het chassis van beide niet exact hetzelfde? Enkel wat meer gewicht door het extra kontje? Dat moet dan die 15 kg verschil maken.
Kont is 30 cm langer, ik geloof niet gek veel zwaarder maar je hebt met een hefboomwerking te maken (Natuurkunde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
pirke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:34:
[...]

Hoe lang ga je over de 51 doen? Je kan er veel mooie wandelingen maken. We zijn net ook weer terug van een leuke beklimming. Het is vandaag al een stuk warmer gelukkig.

We zijn toch zeker 6,5km opgeschoten vandaag :) Straks weer even een leuk overnachtingsplekje zoeken.
Kort. We vertrekken 's ochtends uit fagernes en rijden dan naar Otta. Onderweg kopje koffie, dat is het dan wel. We gaan op bezoek bij vrienden van mn vrouw, die we 3jr niet gezien hebben.

Heel misschien een stukje om, via een gebied waar je nu nog zou kunnen skieën, maar dat hangt van onze zin af :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 15:19:
Dan zal ik niet verklappen welke haringen ik gebruik (waar ik een moker voor pak en bij het uithalen een hefboom toepas) :+ Maar dat gaat niet om. OP wilde juist van de herrie van staal op staal af en had iets tegen de stank van rubber.
Da's al even terug, ondertussen heb ik dat rubber onding voor van alles uitmaakt en hengst ik weer lekker met de klauwhamer.
Ben er ook achter dat die haringen met die zogenaamd handige plastic lijnhouders ook ruk zijn. Trek je met de haringtrekker aan het plastic dan gaat hij stuk, trek je met de klauwhamer aan de haring dan blijft het plastic stukje liggen.
De aloude Tarzans blijven met onoverbrugbare afstand de beste haringen en iedereen die daar z'n voeten aan open haalt moet maar wat aan z'n motoriek doen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Tsja je moet je water toch ergens op koken, en dat eitje met spek en kaas? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Eitje met spek? Wat heb jij allemaal voor luxe mee joh? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:00:
Eitje met spek? Wat heb jij allemaal voor luxe mee joh? :+
Enkel een vuurschaal en wat gietijzer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 03:10:
[...]

Ik snap heel goed dat jullie dat gedaan hebben hoor! Ik zou ook niet op m'n gemak hebben gelegen. Maar zo'n camper moet daar toch eigenlijk wel tegen kunnen? Lijkt me sterk dat die dingen bij een beetje storm zomaar om kunnen waaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 10-08-2022 17:09 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Yukkie denk ook niet dat het zorgen waren om in te waaien van @pirke maar eerder de onrustige geluiden en het lawaai van de wind.
Ik ben er ook ooit wel midden in de nacht uit gegaan om de camper te verzetten.
Dat was in Toscane binnen op een heuvel en alhoewel bij ons de kop van de camper in de wind stond, stonden we onder een boom.
Dat laatste vertrouwde ik niet.
Dus bed omhoog (integraal camper met hefbed in de cabine) en ding gestart en achteruit net uit de wind achter een gebouw gezet.
Terug in bed en verder geslapen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Zo, wij staan :P super plekje, mooi in de schaduw aan een beekje met een fris briesje. Morgen nog een tarp/luifeltje neer zetten en de tent wat strakker spannen (nu echt geen zin meer in :P).
Nu eerst ff eten maken en het kereltje op bed leggen, en dan lekker een biertje (of 2, of 3, of 4 :P) drinken 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yayHfK83r0zPFWpsnwQRHuHzvW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NX6crHoY47sDRGQuYX9yzGAw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddB7Q16DKXre9sFvcav6Y5GcqAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuzMc3pieNxPB5uw7kIMKroX.jpg?f=fotoalbum_large

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
twowheeler schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 14:10:
[...]

Onder les deux alpes. Camping Caravaneige Le Champ du Moulin.

Zijn vorig jaar iets hoger geweest bij peisey nancroix. Ook erg goed bevallen toen.

Nu wil ik ook een goede hike naar een bergtop of bergmeer gaan inplannen. Zin in!
Peisey Nancroix ben ik ook al een paar keer geweest, camping Les Lanchettes. Ooit ontdekt toen we de GR5 liepen en daarna meerdere keren in zomer en winter geweest. Echt prima plekje, ook met de nieuwe eigenaren. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xhyew_INqQoprgEKBs8mT30X8E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTEECqUMtMFfBzhqbRTSf78j.jpg?f=fotoalbum_large

Uitzicht vanuit de tent

[ Voor 26% gewijzigd door Himalaya op 10-08-2022 18:30 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Himalaya schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

Peisey Nancroix ben ik ook al een paar keer geweest, camping Les Lanchettes. Ooit ontdekt toen we de GR5 liepen en daarna meerdere keren in zomer en winter geweest. Echt prima plekje, ook met de nieuwe eigenaren. O+

[Afbeelding]

Uitzicht vanuit de tent
Mooie tent, uitzicht en een Weber BBQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:25:
Zo, wij staan :P super plekje, mooi in de schaduw aan een beekje met een fris briesje. Morgen nog een tarp/luifeltje neer zetten en de tent wat strakker spannen (nu echt geen zin meer in :P).
Nu eerst ff eten maken en het kereltje op bed leggen, en dan lekker een biertje (of 2, of 3, of 4 :P) drinken 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar zijn jullie?
In 1 keer gereden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 20:50:
[...]

Waar zijn jullie?
In 1 keer gereden?
Camping Verte Vallée in Xonrupt-Longemer.
https://www.campingvertevallee.com/nl/
Wij zijn in 1x gereden. Rond 6:20 vertrokken (vanuit de Achterhoek) en rond 14:45 kwamen we aan. We hebben onderweg 3x gestopt (2 pauzes van +/- 20 minuten en eentje van 5). Met aanhangertje, dus het tempo lag in Nederland/Duitsland/Luxemburg niet hoger dan 90 km/h en in Frankrijk tegen de 100 km/h op de snelweg :P

Eerste indruk is echt goed. Gevarieerde bezoekers (als in, veel tenten en caravans) en een beperkt aantal glamping plekken. Redelijk wat Nederlanders, maar dat vind ik geen probleem (alleen maar fijn voor m'n zoontje).
Het is alleen verboden om dammetjes te maken in het beekje, dikke bummer voor alle jongetjes tussen de 5 en 12 jaar oud :P

Ohja, ik heb een Cadac Safari Chef en deze vakantie ben ik overgestapt naar Campingaz flessen. Voorheen had ik een 'gewone' groene gasfles. Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat die Safari Chef echt veel beter werkt/heter wordt dan met de oude 'normale' groene gasfles :? (de oude gasfles zat nog zeker voor de helft vol)

[ Voor 9% gewijzigd door -tom-562 op 10-08-2022 21:33 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Het is alleen verboden om dammetjes te maken in het beekje, dikke bummer voor alle jongetjes tussen de 5 en 12 jaar oud :P
En hun papa's 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat zei m'n vriendin ook al :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@-tom-562
Jullie staan trouwens vlakbij waar wij vorig jaar geweest zijn:
Camping les deux pins
https://maps.app.goo.gl/7tnFuoDqzTjNuSDL7

Als jullie van een leuk stukje wandelen houden:
Camp celtique de la Bure
https://maps.app.goo.gl/4sS81FPgg6qXdNN38
Daar zijn wij met onze kleine van 6 maanden in de draagzak naar toe gewandeld. Mooi bos, gaaf uitzicht punt om lekker te picknicken en als je iets met de Keltische geschiedenis hebt wel leuk om te bezoeken.
Wij hebben toen hier:
Camp de la Bure
https://maps.app.goo.gl/Zzbk72jm6TrYsYGr5
Geparkeerd.

Dit schijnt wel een leuk plaatsje te zijn:
Kaysersberg
https://maps.app.goo.gl/XMu8Y4wnSEt6L7869
Zijn wij niet geweest maar op de heenweg naar onze camping reden we weer langs, zag er leuk en druk uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 10-08-2022 21:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:43:
@-tom-562
Jullie staan trouwens vlakbij waar wij vorig jaar geweest zijn:
Camping les deux pins
https://maps.app.goo.gl/7tnFuoDqzTjNuSDL7

Als jullie van een leuk stukje wandelen houden:
Camp celtique de la Bure
https://maps.app.goo.gl/4sS81FPgg6qXdNN38
Daar zijn wij met onze kleine van 6 maanden in de draagzak naar toe gewandeld. Mooi bos, gaaf uitzicht punt om lekker te picknicken en als je iets met de Keltische geschiedenis hebt wel leuk om te bezoeken.
Wij hebben toen hier:
Camp de la Bure
https://maps.app.goo.gl/Zzbk72jm6TrYsYGr5
Geparkeerd.

Dit schijnt wel een leuk plaatsje te zijn:
Kaysersberg
https://maps.app.goo.gl/XMu8Y4wnSEt6L7869
Zijn wij niet geweest maar op de heenweg naar onze camping reden we weer langs, zag er leuk en druk uit.
He ja, we zijn door Anoud gereden. Dat is idd vlakbij.
Bedankt voor de tips. Dat Keltische gebeuren had ik idd al gevonden, net zoals nog wat andere interessante plekken die ik wil gaan bezoeken (die dan vooral te maken hebben met WW1).
Kaysersberg had ik ook al gevonden, dat wil ik nog bezoeken, met als Colmar.
Morgen gaan we nog weinig doen. Ik denk even de omgeving verkennen (supermarkt zoeken) en 's middags lekker zwemmen (en dammen bouwen :D die ik daarna moet afbreken :().
Zo dadelijk eerst tukken, m'n bier is op :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nice. Wilden wij ook naartoe, maar was al vol op de dagen dat we wilden gaan.
Uiteindelijk direct naar de Ardeche, Camping La Digue gereden (overnacht thv Dion in een BnB). Daarna langzaam noordelijker; Jura en Luxemburg.

Na 10d Ardeche duurde het inderdaad wel even voordat ik weer vingerafdrukken op mijn vingertoppen had na alle dammetjes bouwen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
Ben sinds gisteren terug van een week kamperen op camping de Olde Kotte in Beuningen. Mooie fijne camping. Alleen wel een stuk drukker dan nivon camping de Meenthe waar ik vorige maand stond.
Nachts om 2 uur luid kletsen hoeft wat mij betreft niet, evenals dat een kind al spelend ochtends om 7 uur het hele veld wakker gilt en dat een uur lang . Maar enfin.

Was leuk maar ook wel vermoeiend dat kamperen. Had ook nog allerlei mensen die ik kende gevraagd erbij te komen staan.

Mijn eerste ervaring met het exped Megamat LXW 10 matras waren positief. Ik hou nachts van draaien, vond die 77cm breedte daarom wel een minimum.

Verder had ik een self inflating kussen die heerlijk ligt. Alleen wordt de kussenhoes dan nachts wat klamvochtig. Wrs komt dat door het verschil tussen warm en koud, hoofd en wat lucht.
Kussen is echt heel compact en ligt lekker maar toch maar op een gegeven moment geslapen open mijn kussen van thuis.

Mijn tent, de Kampeertent 4 personen Air Seconds 4.1 F&B beviel wederom weer super.
Wel grappig, mensen komen soms gewoon langs om te kijken, wat een mooie tent hoor ik telkens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MmXW_hlo4WUW6rj06diRDU2f7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RUNH3frJ9MET7gszvEzSuREv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 10-08-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34

Galois

1811 - 1832

Mooi topic waar veel mooie tips voorbij komen.

Iemand een tip voor een mooie camping (met zwembad) voor een dagje of 5 op de route van Spanje (San Sebastián) en Bordeaux? Liever meer richting Bordeaux of er zelfs vlak na? Op weg terug naar huis vanuit Asturias zoeken we nog een camping…

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Himalaya schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 18:29:
[...]

[Afbeelding]

Uitzicht vanuit de tent
Yes, dat is exact de camping waar wij toen stonden. Sluiten ook niet uit dat we halverwege nog de oversteek daarheen gaan maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScU0cd_mrS8isGkE3FJKl7eun5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wKn7aWwqevesZIn8ES9fj9g.jpg?f=fotoalbum_large

• twowheeler
  • Nu online
-tom-562 schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Camping Verte Vallée in Xonrupt-Longemer.
https://www.campingvertevallee.com/nl/
Wij zijn in 1x gereden. Rond 6:20 vertrokken (vanuit de Achterhoek) en rond 14:45 kwamen we aan. We hebben onderweg 3x gestopt (2 pauzes van +/- 20 minuten en eentje van 5). Met aanhangertje, dus het tempo lag in Nederland/Duitsland/Luxemburg niet hoger dan 90 km/h en in Frankrijk tegen de 100 km/h op de snelweg :P

Eerste indruk is echt goed. Gevarieerde bezoekers (als in, veel tenten en caravans) en een beperkt aantal glamping plekken. Redelijk wat Nederlanders, maar dat vind ik geen probleem (alleen maar fijn voor m'n zoontje).

Ohja, ik heb een Cadac Safari Chef en deze vakantie ben ik overgestapt naar Campingaz flessen. Voorheen had ik een 'gewone' groene gasfles. Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat die Safari Chef echt veel beter werkt/heter wordt dan met de oude 'normale' groene gasfles :? (de oude gasfles zat nog zeker voor de helft vol)
Als je van fietsen houdt is de camping bij La bresse ook wel gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Galois schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:35:
Mooi topic waar veel mooie tips voorbij komen.

Iemand een tip voor een mooie camping (met zwembad) voor een dagje of 5 op de route van Spanje (San Sebastián) en Bordeaux? Liever meer richting Bordeaux of er zelfs vlak na? Op weg terug naar huis vanuit Asturias zoeken we nog een camping…
Ik weet niet wanneer je terug komt maar hou wel even het verkeer goed in de gaten.
De weg onder Bordeaux is dicht ivm de branden.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
twowheeler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:45:
[...]

Als je van fietsen houdt is de camping bij La bresse ook wel gaaf.
Ik neem aan dat je Belle Hutte bedoeld?
Daar een paar jaar geleden gestaan. Erg leuke camping met zwembad en springkussens.
Plus, een skilift in de buurt zodat je ook snel de bergen in kan (met je trail- of wandelschoenen of je mtb).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• twowheeler
  • Nu online
TheOmen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

Ik neem aan dat je Belle Hutte bedoeld?
Daar een paar jaar geleden gestaan. Erg leuke camping met zwembad en springkussens.
Plus, een skilift in de buurt zodat je ook snel de bergen in kan (met je trail- of wandelschoenen of je mtb).
Yes! We hebben daar mooi gewandeld, en met de mtb de lift op. Leuke omgeving met veel te doen.

De vogezen is tot nu toe altijd een vaste plek voor ons geweest, wellicht dit jaar weer op de terugweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
Harribo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:45:
Ben sinds gisteren terug van een week kamperen op camping de Olde Kotte in Beuningen. Mooie fijne camping. Alleen wel een stuk drukker dan nivon camping de Meenthe waar ik vorige maand stond.
Nachts om 2 uur luid kletsen hoeft wat mij betreft niet, evenals dat een kind al spelend ochtends om 7 uur het hele veld wakker gilt en dat een uur lang . Maar enfin.

Was leuk maar ook wel vermoeiend dat kamperen. Had ook nog allerlei mensen die ik kende gevraagd erbij te komen staan.

Mijn eerste ervaring met het exped Megamat LXW 10 matras waren positief. Ik hou nachts van draaien, vond die 77cm breedte daarom wel een minimum.

Verder had ik een self inflating kussen die heerlijk ligt. Alleen wordt de kussenhoes dan nachts wat klamvochtig. Wrs komt dat door het verschil tussen warm en koud, hoofd en wat lucht.
Kussen is echt heel compact en ligt lekker maar toch maar op een gegeven moment geslapen open mijn kussen van thuis.

Mijn tent, de Kampeertent 4 personen Air Seconds 4.1 F&B beviel wederom weer super.
Wel grappig, mensen komen soms gewoon langs om te kijken, wat een mooie tent hoor ik telkens.

[Afbeelding]
Is/Zijn ook absoluut leuke tenten! Wij hebben er ook naar gekeken maar uiteindelijk voor een tweedehands tunneltent gegaan omdat die decathlon ontwerpen naar ons idee erg voor het mooie weer zijn en wij ook wel eens in de regen en wind staan. Onze "Kleine" tent is wel weer een Quechua tentje, geen werptent. Die bevalt ons prima. Ze hebben echt leuk spul, en zeker op de franse campings stikt het er van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Harribo schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 22:45:

[Afbeelding]
Het is ook een mooie tent, we hebben ook de 4.1 maar nog in de blauwe kleurstelling. Ik ben altijd fan geweest van de tenten van Quechua / Decathlon. Gewoon waar voor je geld en slimme innovaties zoals fresh & black en opblaasbaar, er zijn nagenoeg geen andere tent merken die beide eigenschappen weten te combineren voor deze prijs.

Ik vind het heerlijk, 5 minuutjes de tent op blazen en het kamperen kan beginnen. Dat is zoveel relaxter. We slapen er nu met z'n 3'en in. Mijn zoontje van 8 maanden heeft zijn eigen deryan tentje (foto van internet geplukt)

Afbeeldingslocatie: https://reisgenie.nl/wp-content/uploads/2020/06/Deryan-travel-cot-Reisgenie-1.jpg

En zo slapen we samen in 1 slaap compartiment. Als ie wat groter is ga ik twijfelen over de maat hierboven die @-tom-562 heeft.

Het enige wat mij begint te irriteren is dat ik de hele kofferbak en dakkoffer vol heb liggen voor een weekendje kamperen. Steeds alle spullen van de zolder afslepen en na het weekend weer omhoog. Maar daar wordt aan gewerkt...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VtJizGiz6B7sxNZfzZS8xFUKEQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WvDIvfd76pe2hKUkZYnMDMqF.jpg?f=user_large
^^ is trouwens een Kodiaq, nokkie nokkie vol.

We hebben dan 1 tent, 1 2 persoons luchtbed, een mobicool koelkastje (die staat naast de kleine op de achterbank) 1 duffelbag van 110 liter met kleding verpakt in 'packing cubes' das echt super als je uit een tas leeft voor een paar dagen.

Verder 2 fatsoenlijke kampeerstoelen, 1 wasrek, een rekje voor het fornuis op te zetten, een kratje met kampeerspullen en de fietskar van de kleine. Dat is het op hoofdlijnen.

Over een tijdje als mijn klusschuur klaar is en ik meer ruimte heb in onze garage dan ga ik het daar allemaal opslaan, gewoon een paar kratjes dat we 'ready to go' zijn om te gaan kamperen wanneer we willen.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
waarom een wasrek als een simpel lijntje ook kan? Desnoods spannen tussen auto en tent bij gebrek aan een boom. Of je scheerlijnen goed volhangen. Zo kan ik de auto ook wel goed vol krijgen ;).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:37
Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:44:
waarom een wasrek als een simpel lijntje ook kan? Desnoods spannen tussen auto en tent bij gebrek aan een boom. Of je scheerlijnen goed volhangen. Zo kan ik de auto ook wel goed vol krijgen ;).
Voor mij sprekend: Tot 10 jaar geleden deed ik ook altijd de was ophangen aan (scheer)lijnen, maar met een gezin van 5 is een wasrekje echt een ontzettende functionele en comfortabele meerwaarde, zoveel dat toen ik hem dit jaar was vergeten alsnog eentje heb gekocht.

Als je met 2 volwassenen bent heb je uiteraard veel minder "lijn" nodig en zal een simpel lijntje volstaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Kijk dat wasrekje neemt de plek niet in, dat is van IKEA. Dat is net zo plat als onze kampeertafel. Nee het zit hem meer in de losse spullen. De slaapzakken, de hoofdkussens, onze zoon heeft een eigen tas met verzorging en kleding bij zich en daar zit weinig tussen bij een baby van 8 maanden wat je weg kan laten...

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
loewie1984 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:33:
Ik ben altijd fan geweest van de tenten van Quechua / Decathlon. Gewoon waar voor je geld en slimme innovaties zoals fresh & black en opblaasbaar, er zijn nagenoeg geen andere tent merken die beide eigenschappen weten te combineren voor deze prijs.
Laten we wel eerlijk blijven, de innovaties kijken ze af van anderen en weinig merken willen zich begeven in dit segment.
Het zijn binnen de prijsklasse prima tenten en ze kiezen ze laatste tijd ook zeker de juiste verbeteringen, maar dit vind ik even te veel eer. :)
Waar voor je geld is in die zin iets heel subjectiefs.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:53:
[...]

Laten we wel eerlijk blijven, de innovaties kijken ze af van anderen en weinig merken willen zich begeven in dit segment.
Het zijn binnen de prijsklasse prima tenten en ze kiezen ze laatste tijd ook zeker de juiste verbeteringen, maar dit vind ik even te veel eer. :)
Waar voor je geld is in die zin iets heel subjectiefs.
Je bedoelt in het segment van 500 euro en hoger? Nu is mijn blikveld ook op niets anders gericht, al sinds ik naar festival's ga is Quechua hofleverancier geweest van mijn tenten om het zo te zeggen.

Een mening is ook subjectief, ik zou niet weten waarom ik meer geld uit zou moeten geven voor het zelfde bij een ander tent merk?

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:33:
[...]

Da's al even terug, ondertussen heb ik dat rubber onding voor van alles uitmaakt en hengst ik weer lekker met de klauwhamer.
Rubber is inderdaad niet fantastisch. Ik gebruik zelf een terugslag vrije nylon hamer: https://www.gereedschapce...-hamer-1005g-8829250.html

Stil, stevig en weinig terugslag.
Gebruik hem ook om hout te kloven => bijl op hout zetten en met deze hamer de bijl door het hout rammen. Geen risico op een bijl in mn scheen + geen risico op rondvliegende stukken metaal wat je wel hebt met een stalen hamer op een stalen bijl :P

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Voor slaapzakken, kussens en handdoeken gebruik ik sinds dit jaar vacuumzakken.
Thuis vavumeren met een stofzuiger en tijdens de vakantie met het pompje voor de strandspullen.
Zeker de slaapzakken en handdoeken bestaan uit veel lucht.
Heb ze begin dit jaar gekocht voor de wintersport (daar scheelt het helemaal bij) omdat net voor vertrek onze auto het begaf en wij van een Mondeo misschien in een Fiesta moesten (achteraf niet nodig want de auto kon gerepareerd worden maar het scheelt best wel wat volume).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Leipo het ergste was dat de kop kon draaien waardoor je continu moet corrigeren bij het slaan omdat hij steeds een andere kant op weg springt. Erg vermoeiend voor de arm. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
IMHO pakt Decathlon het gewoon heel slim aan: laat anderen het bedenken, kopieer het dan, breng wat verbeteringen (of kostenbesparende zaken) aan en laat het massa produceren en zet het voor een scherpe prijs neer. Dit icm. verkoop in eigen beheer, steeds meer winkels (hier in NL kennen we alleen de grote Decathlon, in Frankrijk kom je in kleinere plaatsen soms een Decathlon Essentiel tegen) en goede marketing en service is kassa. Tot een paar jaar terug kende alleen de Frankrijk gangers het merk Decathlon, en zie nu ...overal.

Over innoveren gesproken, in Passy bij Chamonix zit de Decathlon Mountain Store, een Decathlon met de nadruk op bergsporten en outdoor, daar zit ook het ontwerpcentrum. Vanuit de winkel kan je dan meekijken. Verder voor een Decathlon wel een zeer mooie winkel, inclusief eigen MTB parcours voor het testen van je fiets (ook dat doen ze weer slim).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@loewie1984 ik zie dat Decathlon tegenwoordig ook steeds duurder wordt, zal te maken hebben met inflatie en populariteit van kamperen. Maar nee, 500 en hoger is niet één segment wat mij betreft.

Iedereen heeft z'n eigen beoogde gebruik, eisen aan materialen en kwaliteit en persoonlijke voorkeuren. Daarom is er ook zoveel verschillends te krijgen en in die keuze wil ik iedereen vrij laten, dat is erg subjectief.

Het is de suggestie dat Decathlon zelf met die innovaties komt en uniek is qua waar voor je geld waartegen ik ageer. Dat is namelijk feitelijk onjuist. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• zuma
Leipo schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:56:
[...]

Rubber is inderdaad niet fantastisch. Ik gebruik zelf een terugslag vrije nylon hamer: https://www.gereedschapce...-hamer-1005g-8829250.html

Stil, stevig en weinig terugslag.
Gebruik hem ook om hout te kloven => bijl op hout zetten en met deze hamer de bijl door het hout rammen. Geen risico op een bijl in mn scheen + geen risico op rondvliegende stukken metaal wat je wel hebt met een stalen hamer op een stalen bijl :P
Tjsa daar vervorm je de ziel mee van een bijlkop, komt de steel los. Zo af en toe een klap op de achterkant van de bijlkop kan nog wel (zoals bij een vast zittende bijl de bijlkop aan de achterkant op het hakblok laten vallen met het blok hout vast aan de snede). Maar hameren op de achterkant is echt uit den boze.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik een oud goedkoop bijltje van 400gram al jaren op deze manier om blokken tot wel 60cm diameter te splitten. Ik zou het inderdaad niet met een mooie dure bijl doen :P

• twowheeler
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:17:
@loewie1984 ik zie dat Decathlon tegenwoordig ook steeds duurder wordt, zal te maken hebben met inflatie en populariteit van kamperen. Maar nee, 500 en hoger is niet één segment wat mij betreft.

Iedereen heeft z'n eigen beoogde gebruik, eisen aan materialen en kwaliteit en persoonlijke voorkeuren. Daarom is er ook zoveel verschillends te krijgen en in die keuze wil ik iedereen vrij laten, dat is erg subjectief.

Het is de suggestie dat Decathlon zelf met die innovaties komt en uniek is qua waar voor je geld waartegen ik ageer. Dat is namelijk feitelijk onjuist. :)
Ik denk dat een tent als deze https://www.decathlon.nl/...?mc=8641758&c=BRUIN_BEIGE die wij als extra tent hebben gekocht qua prijs kwaliteit ongevenaard is. Het ontwerp heeft wat slimmigheden, maar lijkt verder precies op ieder andere koepel tent. Zoals zoveel merken doen.

Ik denk dat Decathlon sterk is in het brengen van goede kwaliteit naar de massa, en de slagkracht heeft bepaalde ontwerpen uit te breiden of te verbeteren. Hier en daar zijn ze echt de eerste, maar zeker niet met alles. We hebben veel van onze wandelspullen er vandaan, wat allemaal perfect functioneert. Ik durf wel te stellen dat ik dankzij de lage instap bij Decathlon ook snel nieuwe sporten heb geprobeerd. Dat vindt ik wel een plus. Een tripje naar de Bever als beginnende wandelaar is nou niet bepaald toegankelijk bijvoorbeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Yukkie schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 17:02:
[...]

Ik snap heel goed dat jullie dat gedaan hebben hoor! Ik zou ook niet op m'n gemak hebben gelegen. Maar zo'n camper moet daar toch eigenlijk wel tegen kunnen? Lijkt me sterk dat die dingen bij een beetje storm zomaar om kunnen waaien.
Omwaaien is onwaarschijnlijk, maar vol vd zijkant hebben we een gigantisch oppervlak (9 meter lang, 3,3 meter hoog). Genoeg vrachtwagens die omwaaien, letterlijk aan de rand van een afgrond wil ik dat risico niet lopen :) Een kwart slag draaien hielp enorm met het gewiebel, alleen de herrie bleef.

• pirke
Raymond schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Kort. We vertrekken 's ochtends uit fagernes en rijden dan naar Otta. Onderweg kopje koffie, dat is het dan wel. We gaan op bezoek bij vrienden van mn vrouw, die we 3jr niet gezien hebben.

Heel misschien een stukje om, via een gebied waar je nu nog zou kunnen skieën, maar dat hangt van onze zin af :)
Zonde :) Wij hebben 3 volle dagen over de 51 gedaan, twee bergtoppen aangedaan en de kinderen lekker bij beekjes laten spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZKpYqqT6u8sjU04aU98l8mog5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsRIxvx35guFOSuyaEiw2v09.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar eentje dan, speciaal voor @Bommes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
offtopic:
@twowheeler nee ik ga me verder niet uit de tent (:+) laten lokken qua discussie over geleverde kwaliteit. Zo te zien zijn we dat grondig oneens dus kunnen het daar beter bij laten.
Sowieso is een algemene discussie over Decathlon niet echt iets voor dit topic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Wij zijn inmiddels ook op vakantie voor twee weken :)

Camping heb ik hier eerder geplaatst. Een vrij nieuwe camping (pas een jaar of 4 open) maar zo voelt het niet. Leuke lanen, voldoende beschutting en een leuke sfeer. Verschillende kampeerders, van fietsreizen tot campers. Het gehalte vouwwagens en tenten is ook groot, hetgeen ik zelf altijd wel gezellig vind.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BvQdPXN1/F1-FF0-D8-A-54-A6-48-D4-BBA7-5-D8-E3997-D2-B0.jpg

Tot zover zijn we gekomen vandaag :)

Over de reis kan ik nog wat plaatsen in andere topics; maar hierbij alvast een tipje van de sluier;

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7hDhS3RN/540-C901-E-7-E09-41-E3-AAE2-86-D79-E8-C4-C3-D.jpg

Nee, dit is natuurlijk niet de bedoeling.. Maar, er was niet één enkele van de 20 stalls bezet (verlaten terrein) en 4 stalls die ik blokkeerde waren out of order… Scheelde mij de wagen afkoppelen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Wat een gigantisch ding zeg..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Deveon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:15:
[...]

8,86 meter, dat is maar 1,5m langer dan gemiddeld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Gemiddelde caravan Adria / Talbert / Kabe tandemasser met trekkend voertuig Dodge Ram is al langer :+

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 11-08-2022 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:25:
[...]

Hiermee rij je niet zo makkelijk door de binnenstad van Sienna / Volterra :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:42:
[...]

Gemiddelde caravan Adria / Talbert / Kabe tandemasser met trekkend voertuig Dodge Ram is al langer :+
Dat zijn niet echt gemiddelde caravans of trekvoertuigen, maar ja ook een gemiddelde combinatie zal al snel 11 meter zijn (4,5+6,5). Echter kan je dan de caravan ook loskoppelen, opbouwen en als uitvalsbasis gebruiken om het land te verkennen. Al zou in zelf niet met plezier met een Dodge Ram door een ouderwets stadje willen rijden.
pirke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:25:
[...]

Humble brag :+

Overigens twijfel ik of het gemiddelde zo lang is gezien de populariteit van buscampers die vaak maximaal L3H2 (+/- 640 cm) zijn, laat staan de Nugget/California’s van 5 meter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Hiermee rij je niet zo makkelijk door de binnenstad van Sienna / Volterra :+
Die behoefte hebben we ook niet :) Vrij staan in de natuur is veel leuker. Mochten we ooit de behoefte krijgen om Sienna te bekijken dan parkeren we wel net daarbuiten en pakken dan de fiets of bus ;)

In tegenstelling tot mensen die in dorpjes overnachten en een uitstapje naar de natuur maken hebben we vandaag even een uitstapje gemaakt naar een "groot" dorp hier, 2300 inwoners. Even vuil water lozen, schoon water vullen, twee toilet cassettes legen en wat vers fruit en groente gehaald. Leuk rondje gewandeld, staafkerk bekeken, pizza gegeten en nu staan we weer aan een rivier, vlakbij een waterval, met uitzicht op een gletsjer. Heerlijk rustig hier. Hout sprokkelen om een vuurtje te stoken is wel wat lastig boven de boomgrens...

De kinderen zijn de hele dag zoet met steentjes in de rivier gooien :)

• Raymond
pirke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 22:53:
hebben we vandaag even een uitstapje gemaakt naar een "groot" dorp hier, 2300 inwoners.
Waar zijn jullie geweest?
Lopen we nog risico elkaar tegen te komen, vrijdag?
Wij stappen rond 11u in de auto richting Otta, vanaf Fagernes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:10:
[...]

Waar zijn jullie geweest?
Lopen we nog risico elkaar tegen te komen, vrijdag?
Wij stappen rond 11u in de auto richting Otta, vanaf Fagernes.
Ons water raakte op en de tweede wc cassette raakte vol. We zijn naar Lom gereden en staan nu op een erg mooi plekje een stukje van de route 55 af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSSSwLCB0pBt20X5ZPv4y7Hl0p8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QU54h88WiUga7gO8OQSIUGOu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDt23qvVRSIhQBIW9mDlIprhvvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioYAmJ7teZgpUBDeoPVRu1mf.jpg?f=fotoalbum_large

Als je op bezoek wilt komen ben je welkom, het is maar een relatief klein stukje omrijden en het is een mooi stukje om te rijden ;)

https://maps.app.goo.gl/hLaQkfHBG1RLsJHn9

Als het weer meezit blijven we hier morgen staan en gaan we een wandeling doen naar de waterval achter ons. De rest vd dag kinderen bij het water laten spelen en boekje lezen ofzo. Op dit moment trekken er echter flinke regenwolken over ons heen, als die de komende dagen overdag aanhouden zouden we zomaar weer eens naar het zuiden kunnen trekken. 100km zuidelijker is het prachtig weer. Er is een vrij scherpe grens waar de hittegolf ophoudt en het slechte weer begint. Maar tot nu toe hebben we het overdag droog (genoeg) gehouden gelukkig.

Laat maar weten of je op de koffie komt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Grrrrr, Nederlandse families met 4 kinderen die om 5 uur opstaan om alles in te pakken en te vertrekken met caravan. Hele camping wakker maar jij komt lekker op tijd thuis aan :(

Volgende keer toch naar een camping waar je buiten bepaalde tijden gewoon niet op of af kan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 23:42:
[...]

Ons water raakte op en de tweede wc cassette raakte vol. We zijn naar Lom gereden en staan nu op een erg mooi plekje een stukje van de route 55 af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als je op bezoek wilt komen ben je welkom, het is maar een relatief klein stukje omrijden en het is een mooi stukje om te rijden ;)

Als het weer meezit blijven we hier morgen staan en gaan we een wandeling doen naar de waterval achter ons. De rest vd dag kinderen bij het water laten spelen en boekje lezen ofzo. Op dit moment trekken er echter flinke regenwolken over ons heen, als die de komende dagen overdag aanhouden zouden we zomaar weer eens naar het zuiden kunnen trekken. 100km zuidelijker is het prachtig weer. Er is een vrij scherpe grens waar de hittegolf ophoudt en het slechte weer begint. Maar tot nu toe hebben we het overdag droog (genoeg) gehouden gelukkig.
Mooi Noorwegen (y)
Tweakers meet in Noorwegen :+ Misschien dat @MewBie ook op de koffie kan komen (woonachtig in Noorwegen) :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
[...]

Het is hier geen HK.

[ Voor 12% gewijzigd door Ardana op 12-08-2022 10:04 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Nu online
JanHenk schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 20:11:
Wij zijn inmiddels ook op vakantie voor twee weken :)

Camping heb ik hier eerder geplaatst. Een vrij nieuwe camping (pas een jaar of 4 open) maar zo voelt het niet. Leuke lanen, voldoende beschutting en een leuke sfeer. Verschillende kampeerders, van fietsreizen tot campers. Het gehalte vouwwagens en tenten is ook groot, hetgeen ik zelf altijd wel gezellig vind.

[Afbeelding]

Tot zover zijn we gekomen vandaag :)

Over de reis kan ik nog wat plaatsen in andere topics; maar hierbij alvast een tipje van de sluier;

[Afbeelding]

Nee, dit is natuurlijk niet de bedoeling.. Maar, er was niet één enkele van de 20 stalls bezet (verlaten terrein) en 4 stalls die ik blokkeerde waren out of order… Scheelde mij de wagen afkoppelen.
Hele mooie vouwwagen! Waar kan ik die camping vinden?

Iemand nog tips voor een camping in des forets? Voor een tentkampeerder, we willen daar onderweg naar de alpen gaan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:58
Vanochtend caravan opgehaald, omdat we er de eerste keer mee op zomervakantie gaan langs de weegbrug gereden. Afgekoppeld woog de caravan 1460kg waar die max 1500 mag wegen. Vanavond even met de weegschaal de voortent + stokken wegen + overige ballast wegen die niet mee gaan.

Qua accessoires zit er een mover onder en een airco op het dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
[...]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YlJzK9pQ5LQHY4-tUHx-slTLIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duEXRXP5k9Rs1TCaj6UholY2.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een uur heen en een uur terug :) Wij gaan rechtstreeks rijden en onderweg een uurtje pauze houden en stukkie wandelen.
Wellicht volgend jaar een herkansing. Wij willen dan naar Ierland, zien we je daar? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:45:
[...]

[Afbeelding]

Het is een uur heen en een uur terug :) Wij gaan rechtstreeks rijden en onderweg een uurtje pauze houden en stukkie wandelen.
Wellicht volgend jaar een herkansing. Wij willen dan naar Ierland, zien we je daar? :P
Wat is nou een uurtje in dit gebied? O-)

Wat gaan jullie na Otta doen?

Volgend jaar zijn we inderdaad van plan om Schotland en/of Ierland aan te doen, ook weer 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:42
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het mooie weer zit inderdaad in het zuiden en oosten, hier aan de westkust is het al een paar weken regenachtig met temperaturen tussen de 10 en 20 graden.
Volgende week weer een aantal dagen met 10+mm neerslag, de rest is 5+mm. ;w

Echt zomer zal het waarschijnlijk niet meer worden. En tot nu toe hebben we maar een handjevol dagen gehad met zon en 20+ graden. :/

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@MewBie Hier is het nu zonnig en 15 graden, mooi wandel- en fietsweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
twowheeler schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:18:
[...]

Hele mooie vouwwagen! Waar kan ik die camping vinden?
Dankje! Bevalt ook erg goed :)

Gisteren kwam een Canadese vrouw naar ons toe om wat te vragen en foto’s te maken. Buiten Nederland zijn vouwwagens totaal niet populair of zelfs helemaal niet bekend. Ze was wel enthousiast, best leuk.

Camping zie JanHenk in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
pirke schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:58:
[...]

Is nu wel iets drukker en koeien zijn ingeruild voor schapen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EM369QtJ4aqZI3SBjpPS6Wv8NHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9lddkKEAviBxcMnwzaBXcFoc.jpg?f=fotoalbum_large

Nu eerst het geplande kopje koffie en dan naar Otta :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZoiYDCEncQHCfSPjBOpLaUaIcw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1zS4OVMv1K2aWmXJnpgRW2g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:38

Mr Pingu

Professioneel Prutser

aReaRe schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:04:
[...]

Mooi Noorwegen (y)

[...]

Tweakers meet in Noorwegen :+ Misschien dat @MewBie ook op de koffie kan komen (woonachtig in Noorwegen) :P
Ik houd me aanbevolen :+

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
loewie1984 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:33:
[...]
....
Over een tijdje als mijn klusschuur klaar is en ik meer ruimte heb in onze garage dan ga ik het daar allemaal opslaan, gewoon een paar kratjes dat we 'ready to go' zijn om te gaan kamperen wanneer we willen.
Ik heb dus eerder dit jaar veel in grote afsluitbare bakken gedaan. Ik vind het echt super, pak mijn bakken, kleding, eten en tent, stoel, matras erbij en ik ben weg.
Die bakken hou ik up-to-date en schoon. Zit ook bestek etc in. In elastieken anders rammelt het onderweg.

Nog een voordeel van afsluitbare bakken met deksel is dat je ze als een soort extra tafel kunt gebruiken. Scheelt onnodig spul op de grond. Heb oa mijn pannen erop staan.

Enige nadeel is dat je bij het inpakken iets aan ruimte verliest. Waar je normaal spul, vooral slaapzakken etc, tegen elkaar aandrukt, ben je die flexibiliteit wat kwijt. Een bak bevat sneller wat loze ruimte.
Als ik zie hoe vol jij nu al je auto hebt zitten, zou ik daar goed over nadenken.

Verder wil ik volgend jaar een luifel halen voorzien mijn tent bij de decathlon.
Tarp is mij teveel gedoe.
Dan ziet mijn tent er zo uit :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JNaFA6CGhOlYZ82uLo-WEo4_KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a56emwzJdNqGIprIMyE2A75p.jpg?f=fotoalbum_large
Bijzonder is dat datzelfde ding bij de decathlon in België 90 euro kost.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 12-08-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 00:04
FreeShooter schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 06:00:
Grrrrr, Nederlandse families met 4 kinderen die om 5 uur opstaan om alles in te pakken en te vertrekken met caravan. Hele camping wakker maar jij komt lekker op tijd thuis aan :(

Volgende keer toch naar een camping waar je buiten bepaalde tijden gewoon niet op of af kan.
Daarom blijven wij, in NL in ieder geval, vaak op campings waar het tussen 11 en 7 gewoon 'nachtrust' is. Maar wij hebben ook geen kinderen dus hebben geen last van die van ons :p

En al die foto's van Noorwegen.... krijg heimwee haha. Gelukkig hebben we de foto's nog.
Wat voor weer is het daar nu? Wij hebben 2 weken eigenlijk prachtig weer gehad. Maar ik sprak een Noor via Insta die zei dat het in die regio ongeveer heel juli heeft geregend.

Nog 2.5 week en dan gaan wij weer een weekendje naar de Grebbelinie, voor het eerst met de Rav4, ben benieuwd!

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 21:42
pirke schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:23:
@MewBie Hier is het nu zonnig en 15 graden, mooi wandel- en fietsweer.
Mijn auto is vandaag gerepareerd dus ik vertrek morgen naar het oosten van het land. :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Raymond schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:18:
[...]

Is nu wel iets drukker en koeien zijn ingeruild voor schapen :P

[Afbeelding]

Nu eerst het geplande kopje koffie en dan naar Otta :)

[Afbeelding]
De chocolade cake is daar ook erg lekker, zeker als je net een lange wandeling hebt gemaakt naar de lokale top daar. Onze 3 jarige (bijna 4) heeft die klim goed zelf gelopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zo, ik kan weer iets groener op vakantie :) u ziet hier een Wattstunde 140w sunfolder. U ziet niet een Victron Smartsolar MPPT inverter, want die zit in de bus.
Ik zal het er nooit uit halen qua stroom besparen enzo. En die zwarte dieselwolken uit de uitlaat op de Autobahn worden er ook niet minder van. :P Maar ik vind het wel een tof projectje so far. Einde van de maand maar eens voor het echie uitproberen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQXLBP-PU-13ksnn4UdilKIXXCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqPENupEtSxruG9TNAV9EMl8.jpg?f=fotoalbum_large

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Wij zijn vandaag dat B weggetje afgefietst naar het Leirvatnett. Het was maar 14 kilometer maar wel flink wat hoogtemeters. Met de fietskar erachter waar twee kinderen inzitten was het nog regelmatig afstappen. De heenweg heeft een complete accu gekost aan ondersteuning, we hebben er ruim 3 uur over gedaan incl pauzes. Gelukkig hadden we een reserve accu bij. De terugweg zometeen zal makkelijker zijn :) Eens kijken hoe goed de schijfremmen zich houden.
Pagina: 1 ... 142 ... 277 Laatste