[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 141 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00

Bommes

Capo del formaggio

Blackouts schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:04:
Dan de druk. Betekent dit dat ik de band het beste op 4.5 bar kan oppompen en niet 4.25 zoals staat aangegeven op de caravan zelf?
[Afbeelding]

@LordSinclair ik kwam er achter in de rij bij de receptie. Dus niet op de snelweg :)
Ligt aan het gewicht in de caravan.
Wil je deze band tot het maximale beladen, dus die 950kg per band, dan zal de druk 4,5 bar moeten zijn.
Dat is totaal as gewicht 1900kg, lijkt me sterk dat je zo een zware caravan hebt, maar het kan hé?

Er zijn hele volksstammen die de caravan banden altijd tot max toegestane druk oppompen, ik ben er daar niet eentje van.
Banden zorgen ook voor vering, compleet oppompen tot max levert bij een laag gewicht alleen maar onnodig slecht comfort/stuiteren.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afgelopen weekend hadden wij een bruiloft. Op de locatie was ook een kleine (boeren)camping.

Was een mooie gelegenheid om de CCC eens te proberen met de stand van 'halve luifel'. Op deze manier heb je geen enkele haring nodig. Het luifeldak kan bij klappen ook geritst blijven en de stokken kun je uitschuiven uit de kar. Een kind kan de was doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PrC5Hng5/20220729-163213323-i-OS.jpg

Bij aankomst op vrijdagavond na werktijd was mijn vriendin binnen een kwartier lekker aan het koken. We stonden op een mooi gemaaid grasveld met een leuk uitzicht.

De bruiloft was een succes en wij konden zo beide lekker een borreltje drinken.

Op zondag moesten we helaas wel in de stromende regen inpakken. Op zich wel goed voor het (nieuwe) doek om even in te regenen. En dan hebben we nat inklappen ook meteen een keer gedaan....

Bij thuiskomst meteen weer opengeklapt op de oprit onder de carport, dus hij kon ondanks dat het nog steeds regende, meteen weer goed drogen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 04-08-2022 14:19 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:47
FastFred schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:04:
[...]

Dat valt wel voor meer dingen te zeggen. Vroeger gingen we op vakantie (pa en ma, ik, 2 zusjes) met een 3-deurs Opel Kadett E. Tegenwoordig zie je hier op Tweakers regelmatig al topics voorbij komen 'help we krijgen binnenkort ons eerste kindje en nu moeten we een ruime station hebben :+
Natuurlijk is er eea veranderd. Maar dingen even in perspectief zetten of relativeren kan nogal helpen om te realiseren dat een stapje minder dan je' ideaalbeeld' je echt niet ongelukkig zal maken.

Wat betreft die 3 kinderen: die passen met de tegenwoordig verplichte zitjes en/of stoelverhogers niet naast elkaar op de achterbank van de meeste auto's. Dus bij 3 kids is een andere auto zeker gerechtvaardigd. Bij de eerste in ons geval ook als die er zou komen. Met 160 liter bagageruimte kan er geen kinderwagen mee en de volledige achterbank wordt nu al ingenomen door een flinke hond. In de vakantie is een dakkoffer nu al noodzakelijk.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15
Ivow85 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Wat betreft die 3 kinderen: die passen met de tegenwoordig verplichte zitjes en/of stoelverhogers niet naast elkaar op de achterbank van de meeste auto's. Dus bij 3 kids is een andere auto zeker gerechtvaardigd.
Volvo V70 '08-'16 : 3 stoeltjes past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witstert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-12-2024
Hope this is not "off-topic": My favourite form of camping is with a 4x4 with roof-top tent(s) and towing a camper (as a base) in the bush in Southern Africa. The "music" is natural and does not require a power supply and lasts 24 hours a day. The roof-top tent(s) is/are necessary when overnighting away from the camper parked at the base camp.

Please use our main language (Dutch) here :)

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:59
mocht je gaan kamperen op Corsica en de auto meenemen op de boot: je kan het gokje wagen en een hut zonder raam boeken om later tegen zeer gereduceerd tarief dat raam er alsnog bij te boeken...

Niet dat we er op uit waren voor een hut met raam (is alleen om te slapen) maar de aanbieding (upgrade voor 5 euro..) was toch weer te mooi om te laten lopen. :-) Nog 3,5 week en dan op naar de GR-20 :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
TgR_KILLER schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 19:40:
[...]

Het was, en is een prima stalling, maar word gewoon dik genaaid zo.
Ik zou me niet genaaid voelen, maar wel het gesprek aangaan over onbeperkt ophalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
*dubbel* :(

[ Voor 98% gewijzigd door Gonadan op 04-08-2022 17:14 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
vandermark schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:59:
[...]

Wij hebben nu 8 jaar een 2e hands de Smitveld Ruebist (is van 2008):
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zet relatief snel op (ik heb schroefharingen met accuboor bij me O-) ) en is met twee kids handig die allebei een eigen slaapkamertje hebben.

Oppervlakte is wel erg groot, en bed is voor ons te smal met 140cm. Ook is de luifel te laag voor mij met 2 meter, dus tijd voor wat nieuws.
Ah ja de Ruebist, die ken ik wel. Hebben wij ooit ook naar gekeken maar toch anders gekozen. Nu je het zegt had je het recent nog over dat ding volgens mij. :P
Maar die is inderdaad iets minder schaalbaar, ik snap dat je dan nu verder gaat kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
FastFred schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:12:
[...]

Dan pas je je planning aan zodat je op zaterdag of maandag terug komt? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vind het al heel wat dat zo'n stalling onbeperkt open is, maar alleen omdat ie op zondag gesloten is valt ie af voor je?

Toen wij vorig jaar een camper huurden van 7 meter lang hebben we die bij thuiskomst ook op 1.5 parkeerhaven gezet om uit te laden, schoon te maken en de volgende dag terug te brengen naar de verhuurder. Heb je in de buurt niet ergens zo'n mogelijkheid voor een caravan?
Als we een weekendje weg gaan van vrijdag avond tot zondag dan is het lastig de planning aan te passen, maar 1 nachtje is zonde, en we gaan juist veel weekenden weg want dan hoeven we geen vrij te nemen ;).

Wij hebben in de straat alleen parkeervakken haaks op de weg.. we hebben sowieso een mega parkeer probleem. Als ik daar de caravan 'dwars' in ga zetten en 4 vakken ofzo in gebruik neem een paar keer per jaar.. Nee denk niet dat ik daar vrienden mee maak.
maartend schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 15:42:
[...]
Ik zou me niet genaaid voelen, maar wel het gesprek aangaan over onbeperkt ophalen
Gesprek aan gaan heeft weinig nut. Is een grote 'keten' die in het land 30 stallingen ofzo hebben. Ze hebben de contracten aangepast en daar heb je maar mee te dealen.. klaar.

Tis wat het is. Kan er geen kloot aan veranderen buiten maar gewoon accepteren.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TgR_KILLER schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

Gesprek aan gaan heeft weinig nut. Is een grote 'keten' die in het land 30 stallingen ofzo hebben. Ze hebben de contracten aangepast en daar heb je maar mee te dealen.. klaar.

Tja, als je het niet doetm dan is het gewoon nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
maartend schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Tja, als je het niet doetm dan is het gewoon nee
Al lang geprobeerd, maar op de klantenservice kunnen ze daar ook niks mee. Ze passen 1 zijdig het contract aan en dat kan je slikken of weg gaan. Ze weten zelf ook donders goed dat momenteel alles vol zit of de voorwaarden slechter zijn. Dus het is wat het is.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TgR_KILLER schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:43:
[...]

Al lang geprobeerd, maar op de klantenservice kunnen ze daar ook niks mee. Ze passen 1 zijdig het contract aan en dat kan je slikken of weg gaan. Ze weten zelf ook donders goed dat momenteel alles vol zit of de voorwaarden slechter zijn. Dus het is wat het is.
DAn is het idd echt prut van zo'n toko. Geen boer in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:01
[...]

Als we een weekendje weg gaan van vrijdag avond tot zondag dan is het lastig de planning aan te passen, maar 1 nachtje is zonde, en we gaan juist veel weekenden weg want dan hoeven we geen vrij te nemen ;).

Wij hebben in de straat alleen parkeervakken haaks op de weg.. we hebben sowieso een mega parkeer probleem. Als ik daar de caravan 'dwars' in ga zetten en 4 vakken ofzo in gebruik neem een paar keer per jaar.. Nee denk niet dat ik daar vrienden mee maak.

[...]

Kan je niet verderop in de wijk/dorp/stad parkeren voor 1 nachtje zodat je hem op maandag terug kan brengen?

Blijft het grote nadeel van zo'n grote keten, die hoeven het niet meer van service te hebben. Zijn je net zo lief kwijt als rijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
chevsticks schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:28:
[...]
Kan je niet verderop in de wijk/dorp/stad parkeren voor 1 nachtje zodat je hem op maandag terug kan brengen?
Feitelijk, vast kan ik hem ergens kwijt.. Maar wil ik mijn caravan van 2 jaar oud en heel veel centjes 'onbewaakt' ergens uit mijn zicht neer zetten? Eigenlijk niet ;). Ja dat is mijn keuze dat snap ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wat voor keten is dat dan @TgR_KILLER? Ik zit zelf ook bij een 'keten' maar dat is dan eigenlijk meer een overkoepelend platform wat support en automatisering regelt, de stallingen blijven zelf verantwoordelijk voor ophaalmomenten en beschikbare pakketten (wel gestandaardiseerd).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

Ligt aan het gewicht in de caravan.
Wil je deze band tot het maximale beladen, dus die 950kg per band, dan zal de druk 4,5 bar moeten zijn.
Dat is totaal as gewicht 1900kg, lijkt me sterk dat je zo een zware caravan hebt, maar het kan hé?

Er zijn hele volksstammen die de caravan banden altijd tot max toegestane druk oppompen, ik ben er daar niet eentje van.
Banden zorgen ook voor vering, compleet oppompen tot max levert bij een laag gewicht alleen maar onnodig slecht comfort/stuiteren.
Dank voor de tip, banden staan nu op 4,5 bar maar de kar weegt nog geen 1000kg. Max as belasting volgens RDW is 1200kg. Ik ga de bandjes op 4bar zetten.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
[...]

Ja als je een weekend weg gaat is het wel lastig om niet op zondag terug te komen inderdaad. Ik had je bericht ff verkeerd gelezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

FastFred schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:57:
[...]

Ja als je een weekend weg gaat is het wel lastig om niet op zondag terug te komen inderdaad. Ik had je bericht ff verkeerd gelezen :)
* aReaRe aait zijn oprit van 14 meter _O_ :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:49:
[...]

Dank voor de tip, banden staan nu op 4,5 bar maar de kar weegt nog geen 1000kg. Max as belasting volgens RDW is 1200kg. Ik ga de bandjes op 4bar zetten.
Staat er ook niet gewoon op je caravan wat de banden druk zou moeten zijn? Bij onze Hobby staat er met koeienletters op dat 4.5 bar de geadviseerde bandendruk is. Dan heeft ie echt nog zat 'vering' over want ik heb altijd het gevoel dat ze te zacht staan terwijl het wel degelijk 4.5 bar is xD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Staat er ook niet gewoon op je caravan wat de banden druk zou moeten zijn? Bij onze Hobby staat er met koeienletters op dat 4.5 bar de geadviseerde bandendruk is. Dan heeft ie echt nog zat 'vering' over want ik heb altijd het gevoel dat ze te zacht staan terwijl het wel degelijk 4.5 bar is xD.
Bij mij staat het ook op een sticker aan de binnenkant van de kledingkast. Maar dat stuiterige herken ik wel een beetje, dus ik kijk er eens naar voor het komende lang weekend in Koudum. Ik heb een 12 volt compressor dus ik kan het zo corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 22:13

lenwar

ni

Ik ben dit jaar voor het eerst (met m’n eigen gezin) in een tent aan het kamperen. Ik ben dus volstrekt onervaren en ben op zoek naar wat tips&tricks. Ik ben in het bezit van een tunneltent. Een Obelink Famlia 6. Echt een supertent! Ben er erg blij mee.

Ik praat uiteraard met wat meer ervaren ‘buren’, over hoe zij dingen doen, wat zij fijn vinden werken en dergelijke. Op een bepaald moment kwam het onderwerp stormbanden naar voren. Ik zie vrij veel mensen die stormbanden aan de voorkant van de tent/luifel hebben, en dan in plaats van reguliere scheerlijnen.

Het merendeel van de mensen hebben een caravan en hebben die stormbanden met zo’n klik-systeem en die spanbanden zitten dan heel strak langs de voorkant van de voortent.

Mijn vragen zijn:
Is het verstandig om (bij een tunneltent) standaard stormbanden aan de voorkant/luifel te zetten in plaats van scheerlijnen.
En zo ja, moet/kan ik die dan strak langs de voorkant zetten of toch een eind naar voren toe?
En zo ja, hoe gaat dat met de bogen/‘stokken’? Er zitten wat kleine gaatjes in het doek (met van die ringetjes) waar de bogen doorheen gaan, waar de stormbanden die ik zie veelal relatief brede (nylon?) banden zijn.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:35

The Legend

*Plop*

Tunneltenten zijn door hun vorm al best stormbestendig, zeker als de wind niet vol op de voorkant staat. Als je de voorwand kunt afsluiten dan zijn stormbanden zoals bij een caravanvoortent volgens mij niet nodig. Onze eerste vouwwagen had een tunneltent voortent, en wat ik wel deed was de voorste spanbanden vastzetten met serieuze stormharingen. Geen aparte stormband dus. Als de wind vol op de luifel stond dan zette ik bij echt zware storm de auto dwars voor de tent.

[ Voor 11% gewijzigd door The Legend op 04-08-2022 23:06 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
Ik sta nu op een camping in België, we staan hier maar 1 nacht als tussenstop. Naast onze plek zit een groepje mensen vrij luidruchtig te praten met een drankje. Het is inmiddels 23:20 en op deze camping wordt vanaf 23:00 stilte geacht. Door het gelach en de gesprekken (zware mannen stemmen) kom ik niet of moeilijk in slaap. Ik merk dat ik het moeilijk vindt om hier iets mee te doen, ik wil geen spelbreker zijn. En merk dat ze toch wel zacht proberen te doen. Echter staat onze tent pal naast de net opgezette partytent, omdat het regent. Wat doen jullie in een situatie als deze?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
g00gle schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:22:
Ik sta nu op een camping in België, we staan hier maar 1 nacht als tussenstop. Naast onze plek zit een groepje mensen vrij luidruchtig te praten met een drankje. Het is inmiddels 23:20 en op deze camping wordt vanaf 23:00 stilte geacht. Door het gelach en de gesprekken (zware mannen stemmen) kom ik niet of moeilijk in slaap. Ik merk dat ik het moeilijk vindt om hier iets mee te doen, ik wil geen spelbreker zijn. En merk dat ze toch wel zacht proberen te doen. Echter staat onze tent pal naast de net opgezette partytent, omdat het regent. Wat doen jullie in een situatie als deze?
Oordoppen in.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 20-09 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

Oktober in Schotland kan heel goed te doen zijn, ik heb het zelf in 2019 gedaan. Inderdaad ook een rondje. In mijn geval was het qua weer handiger om tegen de klok in te gaan.

Campings waren doorgaans nog gewoon open, in over het algemeen was het weer toen mooi. Muggen had ik in die tijd niet meer.

Zorg dat je hoog staat, of ga met een daktent, dat scheelt verrassingen als het 's nachts weer eens gaat regenen :)
Zorg dat je de boel goed vast kunt zetten als het hard gaat waaien.
@JohnnieWbl kamperen in Schotland is zeker mogelijk. Maar qua weer zou ik niet van bovenstaande uitgaan :+ . Op dat moment woonde ik in Schotland en ik kan je verzekeren dat 2019 de zonnigste en een van de droogste (daardoor weinig muggen) jaren was in een jaar of 20.

Verder zou ik het alsnog doen, wat een prachtig land! Het westen heeft de toeristische trekpleisters een ruige bergen maar kan daarmee ook druk zijn en het regent daar véél meer dan in het oosten en midden van het land. Ik heb zelf in het oosten gewoond en als je daar een dagwandeling maakte, bijvoorbeeld ergens in de Cairngorms, dan was het een drukke dag als je meer dan 5 mensen tegen was gekomen. Die leegte geeft ook enorm veel sfeer. Mijn tip is dus: kijk ook naast de gebaande toeristische paden! (Bijvoorbeeld mooi wandelen of mtb’en vanuit Braemar)

Aviemore is ook prachtig maar al iets drukker. Wel bijna alleen maar bergsporters dus dat is dan weer leuk.

Waaien kan het aan de kust en in de bergen ook enorm en met een beetje pech heb je een paar dagen achter elkaar regen dus zorg ervoor dat je dan ook wat te doen hebt en je tent goed vast staat :) .

Verder zou ik van tevoren alvast wat onderzoek doen naar campings. Britten houden erg van stacaravans, rij na rij na rij. Je hebt erg leuke campings maar ook veel érg lelijke. Je staat er prima maar sfeervol is anders.

Al met al echt een goed idee om naar Schotland te gaan. Ik ga een dezer jaren ook maar weer eens. Fantastisch land!

PS probeer ook te gaan golfen. Kost haast niks op de gemeentelijke banen, je hebt geen GVB of zo nodig en is ontzettend Schots.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier liep ik ook wel eens tegenaan. Enige wat je echt kan doen is er toch heen gaan en vragen of ze stil willen doen en erop wijzen dat het al 23:30 is.
Ben je dan spelbreker? Nee, dat is de tijd en de regels op de camping. Je moet op de camping toch meer rekening met elkaar houden dan thuis.

Zelf heb ik dit soort gesprekjes te lang uitgesteld toendertijd, waardoor ik mezelf erg op wond. Dat heeft compleet geen zin.

Sindsdien heb ik oordoppen mee en vraag ik (als het volgens de camping regels niet mag én ik er last van heb) of ze stil willen zijn.

Belangrijkste is dat je jezelf niet op laat naaien door je eigen twijfel. Maak een keuze en neem actie of accepteer het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Kevinns schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 23:34:
[...]

@JohnnieWbl kamperen in Schotland is zeker mogelijk. Maar qua weer zou ik niet van bovenstaande uitgaan :+ . Op dat moment woonde ik in Schotland en ik kan je verzekeren dat 2019 de zonnigste en een van de droogste (daardoor weinig muggen) jaren was in een jaar of 20.

Verder zou ik het alsnog doen, wat een prachtig land! Het westen heeft de toeristische trekpleisters een ruige bergen maar kan daarmee ook druk zijn en het regent daar véél meer dan in het oosten en midden van het land. Ik heb zelf in het oosten gewoond en als je daar een dagwandeling maakte, bijvoorbeeld ergens in de Cairngorms, dan was het een drukke dag als je meer dan 5 mensen tegen was gekomen. Die leegte geeft ook enorm veel sfeer. Mijn tip is dus: kijk ook naast de gebaande toeristische paden! (Bijvoorbeeld mooi wandelen of mtb’en vanuit Braemar)

Aviemore is ook prachtig maar al iets drukker. Wel bijna alleen maar bergsporters dus dat is dan weer leuk.

Waaien kan het aan de kust en in de bergen ook enorm en met een beetje pech heb je een paar dagen achter elkaar regen dus zorg ervoor dat je dan ook wat te doen hebt en je tent goed vast staat :) .

Verder zou ik van tevoren alvast wat onderzoek doen naar campings. Britten houden erg van stacaravans, rij na rij na rij. Je hebt erg leuke campings maar ook veel érg lelijke. Je staat er prima maar sfeervol is anders.

Al met al echt een goed idee om naar Schotland te gaan. Ik ga een dezer jaren ook maar weer eens. Fantastisch land!

PS probeer ook te gaan golfen. Kost haast niks op de gemeentelijke banen, je hebt geen GVB of zo nodig en is ontzettend Schots.
Hoe is het nu in Schotland/Engeland met regels wat betreft COVID-19 en het feit dat het geen EU land meer is als buitenlandse tourist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43
PageFault schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Hoe is het nu in Schotland/Engeland met regels wat betreft COVID-19 en het feit dat het geen EU land meer is als buitenlandse tourist?
Je hebt nu sowieso een paspoort nodig. Identiteitskaart is niet meer voldoende en voor ons de reden om dit jaar niet naar Engeland te gaan omdat ik het niet zou redden voor de kinderen om de boel om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
Mad_Manic schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Je hebt nu sowieso een paspoort nodig. Identiteitskaart is niet meer voldoende en voor ons de reden om dit jaar niet naar Engeland te gaan omdat ik het niet zou redden voor de kinderen om de boel om te zetten.
Ow kak, da's een goede, mijn paspoort is ook al ver over datum...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
PageFault schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

https://www.nederlandwere...dvies/verenigd-koninkrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

lenwar schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:56:
Ik ben dit jaar voor het eerst (met m’n eigen gezin) in een tent aan het kamperen. Ik ben dus volstrekt onervaren en ben op zoek naar wat tips&tricks. Ik ben in het bezit van een tunneltent. Een Obelink Famlia 6. Echt een supertent! Ben er erg blij mee.

Ik praat uiteraard met wat meer ervaren ‘buren’, over hoe zij dingen doen, wat zij fijn vinden werken en dergelijke. Op een bepaald moment kwam het onderwerp stormbanden naar voren. Ik zie vrij veel mensen die stormbanden aan de voorkant van de tent/luifel hebben, en dan in plaats van reguliere scheerlijnen.

Het merendeel van de mensen hebben een caravan en hebben die stormbanden met zo’n klik-systeem en die spanbanden zitten dan heel strak langs de voorkant van de voortent.

Mijn vragen zijn:
Is het verstandig om (bij een tunneltent) standaard stormbanden aan de voorkant/luifel te zetten in plaats van scheerlijnen.
En zo ja, moet/kan ik die dan strak langs de voorkant zetten of toch een eind naar voren toe?
En zo ja, hoe gaat dat met de bogen/‘stokken’? Er zitten wat kleine gaatjes in het doek (met van die ringetjes) waar de bogen doorheen gaan, waar de stormbanden die ik zie veelal relatief brede (nylon?) banden zijn.
Wij gaan dit jaar met onze nieuwe Kampa Hayling Air 6. Die heeft ook standaard 4 van die plastic klikbeugeltjes waar stormbanden aangeklikt kunnen worden. Twee aan de voorkant en twee aan de achterkant. We hebben er maar twee setjes stormbanden bijgekocht. Je weet nooit. Maar ik denk niet dat ik ze standaard eraan zet. En mocht het nodig zijn, ik denk dat ik ze dan gewoon in de richting van de beugeltjes schuin naar beneden zet. Niet te strak langs de tent.

Maar jouw tent heeft zo te zien geen systeem voor montage van stormbanden? Denk ook niet dat het nodig is bij een goede zware katoenen tent en zolang je geen zware stormen verwacht. Zolang een (open) luifel maar niet teveel wind pakt, gebeurt er met een tunneltent niet zoveel.

Heb al heel wat jaren gekampeerd in zowel 6 persoons katoenen tunneltenten, als in een eenvoudigere 4 persoons polyester tunneltent met een los luifel. Nog nooit stormbanden gebruikt. Dat losse luifel heb ik trouwens in Italie wel eens eraf moeten halen, anders was ik het luifel misschien wel kwijt geweest aan de wind :9

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 05-08-2022 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nog even de tijd geven, iets over de grens ga ik niet meteen over rellen. Maar lukt het later alsnog niet ga ik er gewoon wat van zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
In dat zelfde licht had ik er vanochtend ook zo een, mensen die hun was niet een beetje rap op komen halen. Wat doen jullie dan?

Zelf geef ik het wel even tijd, niet iedereen zit continu op de klok. Maar nu waren drie machines bezet waarvan twee klaar, ik was tussendoor al even andere dingen gaan doen maar ze waren nog niet geleegd. Ondertussen stond er al een tweede persoon te wachten en kwamen er nog twee aan lopen. Sorry, maar dan pleur ik je was gewoon op de machine (helaas geen wasmand) en ga zelf een was draaien.

En het ergste is dat ik me dan eigelijk nog asociaal voel ook. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:32

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Gonadan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:40:
In dat zelfde licht had ik er vanochtend ook zo een, mensen die hun was niet een beetje rap op komen halen. Wat doen jullie dan?

Zelf geef ik het wel even tijd, niet iedereen zit continu op de klok. Maar nu waren drie machines bezet waarvan twee klaar, ik was tussendoor al even andere dingen gaan doen maar ze waren nog niet geleegd. Ondertussen stond er al een tweede persoon te wachten en kwamen er nog twee aan lopen. Sorry, maar dan pleur ik je was gewoon op de machine (helaas geen wasmand) en ga zelf een was draaien.

Nee, het is associaal dat die andere mensen niet hun wasmand/tas laten staan, dat was vroeger echt les 1 die hardhandig werd geleerd in mijn studentenflat. Als je je mand/tas achterliet werd je was daarin gelegd, anders idd bovenop, maar dat was niet altijd het schoonste plekje :+

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha ik ga uiteraard wel voor de schoonste plek, als het bovenop te ranzig voor worden is doe ik het niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:34

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:49:
Haha ik ga uiteraard wel voor de schoonste plek, als het bovenop te ranzig voor worden is doe ik het niet.
Dan pak je toch een schone handdoek uit de was, en veeg je de vloer toch even schoon. Niet in problemen denken, maar in oplossingen :D

Vorig jaar zo'n vergelijkbaar iets. Camping had zo'n horeca vaatwasser (ideaal, ik zie er nu al weer tegenop om volgende week weer met de hand af te wassen :(), dat apparaat was met zo'n 10/15 minuten klaar. Genoeg mensen die het daarna nog een uur in de machine laten zitten :(

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Mijn vragen zijn:
Hier is wel een mooi stukje over hoe je stormbanden bevestigt:
https://www.obelink.nl/ad...tig-ik-een-stormband.html

"Een stormband werkt het best wanneer deze 1,5 tot 2 meter van de tent af wordt afgespannen. Als je een stormband strak langs de tent naar beneden spant geeft hij geen stevigheid. Ook is het belangrijk dat je de haringen/stormankers altijd in een hoek van 45 graden in de grond slaat met de punt richting de voortent."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 13:39

Mijn vragen zijn:
Veel tunneltenten staan al met alleen de voorkant wat scheerlijnen. Falco doet het zelfs zonder die lijnen, die gebruikt daarvoor de vorm van de luifel.

Wij hebben ze op onze tent nooit gebruikt omdat de scheerlijnen gewoon volstaan. Ik zie echter veel tunneltenten die standaard de stormbanden gebruiken. Ik denk dat dat vooral is vanwege het gemak: Je moet toch lijnen plaatsen, dan kan je net zo goed die dikke banden gebruiken.

Qua plaatsing: Kijk vooral ook naar welke kracht ze moeten dragen. Veel tunneltenten moet je bij de voorkant wegtrekken om ze overeind te houden. Als je de jouwe weglaat zullen alle bogen naar achteren vallen. Je trekt als het ware de tent strak vanaf de achterste haring. Je wil die scheerlijnen dus ver naar voren (meer horizontale kracht). Daarbij staan ze ook meteen minder in de weg en kan je de boel mooi strak trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Bedankt, op de 2e hands kaart die voor me ligt staan zowel campings bij Braemar als Aviemore in de Cairngorms omcirkeld, op dit moment lijkt dat het eerste deel van de route te worden, na eerst misschien via omgeving Dunkeld / Pitlochry.

De hoeveelheid golfbanen vielen al wat op op GoogleMaps :P maar ik weet nog niet of ik daar gebruik van ga maken.

Twijfel wel wat over de tent gezien de mogelijke weerstypen, de Darwin2+ is prima voor 1 persoon en vangt weinig wind, maar is niet echt ruim om bij langere periodes van regen ook eens relaxt binnen te zitten. Kan ook een ruimere 3/4 pers tunneltent lenen met ruimte voor een stoel in de voortent, verder overkill qua ruimte, iets meer werk om op te zetten (maar nog steeds simpel), vangt meer wind en heb ik nog niet echt in storm/regen kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
JohnnieWbl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Bedankt, op de 2e hands kaart die voor me ligt staan zowel campings bij Braemar als Aviemore in de Cairngorms omcirkeld, op dit moment lijkt dat het eerste deel van de route te worden, na eerst misschien via omgeving Dunkeld / Pitlochry.

De hoeveelheid golfbanen vielen al wat op op GoogleMaps :P maar ik weet nog niet of ik daar gebruik van ga maken.

Twijfel wel wat over de tent gezien de mogelijke weerstypen, de Darwin2+ is prima voor 1 persoon en vangt weinig wind, maar is niet echt ruim om bij langere periodes van regen ook eens relaxt binnen te zitten. Kan ook een ruimere 3/4 pers tunneltent lenen met ruimte voor een stoel in de voortent, verder overkill qua ruimte, iets meer werk om op te zetten (maar nog steeds simpel), vangt meer wind en heb ik nog niet echt in storm/regen kunnen testen.
Neem je toch beide tenten mee. Wij hebben ook vaak een kleine en een groter model bij ons en kiezen op basis van verblijfsduur, weer en plek.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:47
Gonadan schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 14:40:

Die tip van de wasmand/tas achterlaten bij de machine is wel een goede.
Wij hebben dit jaar voor het eerst op vakantie gewassen. De machine gaf netjes de duur van het programma aan. Op de telefoon heb ik de timer toen ingesteld op een tijd 5 minuten korter dan het wasprogramma. Zo hoefde ik zelf niet op de tijd te letten en kon na het afgaan van mijn timer op het gemakje m'n waszak weer pakken en naar de wasmachine toe wandelen.

Want was in de gedeelde machine laten zitten terwijl die klaar is, dat zou voor mij pas asociaal voelen! Je houdt geen 'dingen' bezet als je ze nog niet of niet meer gebruikt. Geldt voor ligbedjes bij het zwembad, wasmachines, laadpalen voor de EV, tafeltjes/stoelen op het terras etc.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
JohnnieWbl schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:
[...]

Ik spreek nu voor mezelf maar ik vind het ook nooit erg om een hike te doen in wat regen, zolang het niet de spuigaten uitloopt. Lijkt me dan wel prettig om mijn natte spullen even ergens kwijt te kunnen.

Als je met nat weer toch altijd in een pub gaat zitten, een overdekte activiteit gaat doen of iets dergelijks dan heb je die grotere tent misschien niet nodig. Maar zoals hierboven wordt genoemd, als je de ruimte hebt zou ik beide meenemen.

Oh ja en als laatste: je kan dus ook gewoon geluk hebben en de hele periode geen druppel regen zien. Het wordt in ieder geval niet snel voorspelbaar :+

[ Voor 5% gewijzigd door Kevinns op 06-08-2022 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 07-09 05:29
Kevinns schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:35:
Ik spreek nu voor mezelf maar ik vind het ook nooit erg om een hike te doen in wat regen, zolang het niet de spuigaten uitloopt. Lijkt me dan wel prettig om mijn natte spullen even ergens kwijt te kunnen.

Als je met nat weer toch altijd in een pub gaat zitten, een overdekte activiteit gaat doen of iets dergelijks dan heb je die grotere tent misschien niet nodig. Maar zoals hierboven wordt genoemd, als je de ruimte hebt zou ik beide meenemen.

Oh ja en als laatste: je kan dus ook gewoon geluk hebben en de hele periode geen druppel regen zien. Het wordt in ieder geval niet snel voorspelbaar :+
"Hope for the best, prepare for the worst".. Denk dat beide tenten meenemen alleen voordelen heeft, natte kleding etc in zo'n klein tentje/auto is inderdaad niet handig. En inderdaad wil ik me ook niet laten tegenhouden door wat regen, elke regenbui in de pub duiken is niet per definitie mijn bedoeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Hier is er 1 waar ik mij heel erg over verbaas. Wij zijn voor een paar dagen In Ierland en dachten voor een weekend in september ergens te gaan kamperen met 2 families in een grote tent. Maar na 15 campings opgebeld te hebben komen we tot de ontdekking dat ze hier geen tenten meer toelaten. En alleen maar campers en caravans.

Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt, rare Ieren zullen we dan maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15

charrel

Cortisol4life..

knutsel smurf schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:53:
Hier is er 1 waar ik mij heel erg over verbaas. Wij zijn voor een paar dagen In Ierland en dachten voor een weekend in september ergens te gaan kamperen met 2 families in een grote tent. Maar na 15 campings opgebeld te hebben komen we tot de ontdekking dat ze hier geen tenten meer toelaten. En alleen maar campers en caravans.

Dat lijkt wel een tendens, in Zweden stonden we laatst regelmatig als enige op het tent veld met een tent. Levert de camping denk ik gewoon meer op met minder onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:52
Hoe galant dit ook is, formeel valt het wel onder een 'dienst' aanbieden wat in de V&A (of VAO) aangeboden kan worden

[ Voor 91% gewijzigd door Outerspace op 08-08-2022 13:45 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
knutsel smurf schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:53:

Aantal jaar geleden op volgende camping gestaan met tent:
https://www.eaglepointcamping.com/

Als ik op de site kijk zie ik nog steeds tenten staan. Ook sommige hostels in Ierland hebben terrein voor een tent.

[ Voor 4% gewijzigd door kiefty14 op 06-08-2022 16:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

Zo, net terug van twee weken Drenthe met onze Roadmaster. En dat was ook gelijk de laatste keer. Het opzetten van deze bouwwagen viel me al een tijdje tegen, hij wordt oud (ding is inmiddels 22 jaar) en wat slechter én hij is gewoon veel te groot. Gezin met twee kids van 14 en 18, die nu nog wel mee gaan maar dat niet lang meer gaan doen verwacht ik.

Tegenover ons op de camping stonden twee Campooz tenttrailers. Eén Fat Freddy en één Lazy Jack.

Long story short: na wat kijken, bellen en mailen haal ik over een week onze nieuwe Lazy Jack op. Camping uitvoering, met de extra trekking style luifel.
Gelijk nog een extra weekje kamperen geboekt op een camping bij ons in de buurt (tien minuutjes fietsen) om het ding een eerste keer op te zetten en te testen.
Morgen wordt de Roadmaster opgehaald door een handelaartje die er nog wat cash geld voor over had en hem waarschijnlijk als losse onderdelen gaat verkopen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Wij hebben vandaag onze caravan op camping De Kleine Wolf neergezet.
Met het weer lijkt het de komende periode wel snor te zitten. :9B

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 23:46
Wij zijn net terug van onze eerste keer kamperen, een paar dagen Drenthe. Het doel was om te kijken of we de tent opgezet kregen en om na te gaan of onze camping inventaris compleet is. Zowel mijn vrouw als ik hebben van huis uit nooit gekampeerd. Alles is dus nieuwe ervaring, maar dat is zeer goed bevallen. De tent (5 pers. tunneltent met stokken) stond inclusief alle inrichting in minder dan 2 uur, inclusief een peuter die ons ‘hielp’. Dat viel ons alles mee. Dat zal na een paar keer nog wel wat sneller gaan, we moesten nu de handleiding er nog wel eens bijpakken :). We gaan over een maandje naar Zuid-Frankrijk, nu al zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

kiefty14 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Aantal jaar geleden op volgende camping gestaan met tent:
https://www.eaglepointcamping.com/

Als ik op de site kijk zie ik nog steeds tenten staan. Ook sommige hostels in Ierland hebben terrein voor een tent.
Hebben we ook gebeld want hadden geen plek in het weekend dat we wilde, maar in principe zelfde ze hebben liever geen tenten.

We zijn er nu wel achter waarom, en het heeft te maken met de hoeveelheid jongeren die met de tent gingen en voor onrust zorgen.
Naja ons plan is nu gewijzigd in een airbnb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:59
knutsel smurf schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

Hebben we ook gebeld want hadden geen plek in het weekend dat we wilde, maar in principe zelfde ze hebben liever geen tenten.

We zijn er nu wel achter waarom, en het heeft te maken met de hoeveelheid jongeren die met de tent gingen en voor onrust zorgen.
Naja ons plan is nu gewijzigd in een airbnb.
Aha, wij waren er toen op de bonnefooi met tent, verder waren er ook veel bikepackers met tent, Al hadden wij best vaak hotel of hostel gepakt vanwege het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

205Gutmann schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:58:
Wij hebben vandaag onze caravan op camping De Kleine Wolf neergezet.
Met het weer lijkt het de komende periode wel snor te zitten. :9B
Das een heerlijke camping! Waar sta je? Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:24
Timmert schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:55:
[...]

Das een heerlijke camping! Waar sta je? Veel plezier!
Op de watersnip, dicht bij het meertje.
Dat gaat vast goed komen, de kids vermaken zich prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 15:30
Vraagje aan de mensen met een Skottel. De Cadac Carry chef 50 met paella pan. Gaat deze nu direct op het vuur of met de pannenhouder er tussen? Voor mijn gevoel moet de pannenhouder er tussen uit omdat ik het idee heb dat de paella pan op deze manier niet warm genoeg word.

Allerlei filmpjes bekeken en dat geeft geen duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Deef_K schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:04:
Vraagje aan de mensen met een Skottel. De Cadac Carry chef 50 met paella pan. Gaat deze nu direct op het vuur of met de pannenhouder er tussen? Voor mijn gevoel moet de pannenhouder er tussen uit omdat ik het idee heb dat de paella pan op deze manier niet warm genoeg word.

Allerlei filmpjes bekeken en dat geeft geen duidelijkheid
Logica zou mij zeggen dat een pannenhouder is om je eigen pannen vast te houden en niet voor bijbehorende accessoires als een paellapan. Maar ik heb zo'n ding zelf niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het afweren of verjagen van vliegen op de camping? En dan heb ik het niet over caravan oplossingen zoals een hor of een gordijn?

Ik zie af en toe van die helikopter ventilatoren voor op tafel, en er zijn geuren als lavendel, kruidnagel of azijn. Maar voor hoeverre dat onder een ruime luifel op je tafeltje werkt heb ik m'n vraagtekens bij.

Een zakje water ophangen werkt licht, maar ik zoek iets effectievers.

En ja, negeren kan ook maar het zijn er zoveel en zo hardnekkig dat ik toch eens wil onderzoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:54:
Heeft iemand ervaring met het afweren of verjagen van vliegen op de camping? En dan heb ik het niet over caravan oplossingen zoals een hor of een gordijn?

Ik zie af en toe van die helikopter ventilatoren voor op tafel, en er zijn geuren als lavendel, kruidnagel of azijn. Maar voor hoeverre dat onder een ruime luifel op je tafeltje werkt heb ik m'n vraagtekens bij.

En ja, negeren kan ook maar het zijn er zoveel en zo hardnekkig dat ik toch eens wil onderzoeken.
Zo'n ouderwetse plakstrip ophangen ? Op een plaats waar je er niet tegenaan loopt :)

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Logica zou mij zeggen dat een pannenhouder is om je eigen pannen vast te houden en niet voor bijbehorende accessoires als een paellapan. Maar ik heb zo'n ding zelf niet.
Bij onze moet de paella pan zeker op de houder.
Probeer het gewoon, dan merk je het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

ralpje

Deugpopje

De paellapan moet zeker op de pandrager. Dat zou ook geen invloed moeten hebben op de 'kracht'.
Officieel moet ook de vlamdover / vlamverdeler eronder, dat doe ik bij mijn paellapan echter niet omdat ik dan wel het idee heb dat er te weinig warmte overblijft.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het idee van paella is ook wel dat je het niet vol gas affikt dus ik kan me voorstellen dat met verdeler voor een roerbakmaaltijd of vlees niet hard genoeg gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Wij gaan over twee weken kamperen met onze nieuwe tent van katoen. Nu kwam ik per abuis tegen dat je moet oppassen voor kinderen die gaan bellen blazen met sop. Als die belletjes op de tentdoek komen dan kan je lekkages krijgen. Als ik dit niet had geweten dan had ik er geen erg in gehad als ik kinderen hiermee zag spelen.

Helemaal voorkomen lukt natuurlijk niet gezien je niet altijd bij de tent bent maar hier had ik helemaal geen weet van. Wat zijn nog meer van die onschuldige dingen waar je op moet letten waar je normaal helemaal niet bij stilstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 15:30
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:28:
Het idee van paella is ook wel dat je het niet vol gas affikt dus ik kan me voorstellen dat met verdeler voor een roerbakmaaltijd of vlees niet hard genoeg gaat.
Klopt maar dan duren de aardappels nog te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik zit nu tien seconden op de Cadac site te kijken en:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JCTLOrHvN-D2vYCfe7w2KXLSew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnhgjXUM3M96VYx0aSZj9bOy.jpg?f=fotoalbum_large

:F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
D. Ninjai schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 14:45:
Wij gaan over twee weken kamperen met onze nieuwe tent van katoen. Nu kwam ik per abuis tegen dat je moet oppassen voor kinderen die gaan bellen blazen met sop. Als die belletjes op de tentdoek komen dan kan je lekkages krijgen. Als ik dit niet had geweten dan had ik er geen erg in gehad als ik kinderen hiermee zag spelen.

Helemaal voorkomen lukt natuurlijk niet gezien je niet altijd bij de tent bent maar hier had ik helemaal geen weet van. Wat zijn nog meer van die onschuldige dingen waar je op moet letten waar je normaal helemaal niet bij stilstaat?
Valt mee hoor, moet aardig wat sop zijn. Het voorkomt dat de vezels het water goed opnemen waardoor het kan gaan lekken. Ruim spoelen met water lost dat overigens op.

Verder: niet flink poetsen of borstelen als je het wil schoonmaken, bijvoorbeeld met vogelpoep. Liever veel spoelen met ruim water. Met poetsen heb je zomaar een lichte plek in je doek en dat is niet te repareren.

Wat voor katoen hebben we het specifiek over? Puur katoen of een mix? (zoals 'technisch katoen')

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 07-08-2022 18:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gewoon oppassen met bellenblaas. Beter voorkomen, dan met een lekke tent zitten.
En dus ja, kinderen met bellenblaas vriendelijk doch dringend verzoeken op te zouten ergens anders te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:03:
[...]

Valt mee hoor, moet aardig wat sop zijn. Het voorkomt dat de vezels het water goed opnemen waardoor het kan gaan leggen. Ruim spoelen met water lost dat overigens op.

Verder: niet flink poetsen of borstelen als je het wil schoonmaken, bijvoorbeeld met vogelpoep. Liever veel spoelen met ruim water. Met poetsen heb je zomaar een lichte plek in je doek en dat is niet te repareren.

Wat voor katoen hebben we het specifiek over? Puur katoen of een mix? (zoals 'technisch katoen')
Thanks! Technisch katoen, Bardani Airspace tent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:07:
Gewoon oppassen met bellenblaas. Beter voorkomen, dan met een lekke tent zitten.
En dus ja, kinderen met bellenblaas vriendelijk doch dringend verzoeken op te zouten ergens anders te blazen.
Dat is bij veel van dat soort verhalen de achterliggende reden toch? Een argument om te zorgen dat alle koters van de camping vooral bij een ander aan het herrie schoppenspelen zijn? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Hetzelfde met ballen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
D. Ninjai schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:17:
[...]

Thanks! Technisch katoen, Bardani Airspace tent.
Technisch katoen zal inderdaad minder last hebben van zeepsop dan volledig katoen. Maar dan nog oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Voor lekkage wellicht wel, dat moet je afwachten. Maar of het goed is voor je impregnering durf ik niet te zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die van het corps bedoel je? Die zitten gelukkig vaak op andere campings dan ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

technopeuter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:29:
Net bij het schoonmaken van het dak van mijn camper door het grote dakluik gevallen, nu zien waar ik een dakluik van 50x80 vandaan haal voor de vakantie…
https://www.marktplaats.n...de-voor-camper-hymer-heki

Gespot? :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

franssie

Save the albatross

technopeuter schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:29:
Net bij het schoonmaken van het dak van mijn camper door het grote dakluik gevallen, nu zien waar ik een dakluik van 50x80 vandaan haal voor de vakantie…
Geen idee hoe dat dakluik bevestigd is een wat er bij jou kapot is. Maar met wat MDF en polyester doek en hars zou er toch iets tijdelijks te maken moeten zijn?

Edit foto's helpen, als het frame intact is, is het een kwestie van plaat erin lijmen met veel sikaflex, dat wordt in de watersport veel gebruikt want sterk en waterdicht

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 07-08-2022 20:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 21:14
Tnx! Ja en contact gehad, vind de oude te kwetsbaar, wil liever een nieuwe dus heb nu een houten vervanger gemaakt. Dan na de vakatie dak openleggen en kijken of ik een nieuwe transparante (350€!!!) of een volledig nieuwe dubbelglas (550€) heki3 erin leg of alles dichtleg met zonnepanelen.
Je leest wel waar ik mijn plaat ben kwijt geraakt of het goed ging

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dendav0s
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13:47
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 17:03:
[...]

Valt mee hoor, moet aardig wat sop zijn. Het voorkomt dat de vezels het water goed opnemen waardoor het kan gaan lekken. Ruim spoelen met water lost dat overigens op.

Hoe doen jullie dat op een camping, spoelen met ruim water? Of maken jullie hem pas thuis goed schoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dendav0s schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:09:
Hoe doen jullie dat op een camping, spoelen met ruim water? Of maken jullie hem pas thuis goed schoon?
Wachten op de eerste flinke hoosbui. :D

Afwasbak zou kunnen, of thuis met een tuinslang inderdaad. Dat blijft het makkelijkste.
Vogelpoep gaat vaak ook weer makkelijk weg als je het laat drogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1659905931-530-x-398px-20220807_102212.jpg

Weekendje festival en kamperen gecombineerd.
Castlefest in Lisse, gekampeerd op natuurcamping Ruigenhoek.
Eerste was geweldig, tweede niet zo.
Festival dus top camping maar zo zo.
Erg onvriendelijk onthaal, dag eerder aankomen onmogelijk om vol okay dat kan maar communicatie daarover ging erg onvriendelijk.
Toen we op vrijdag aankwamen rond 12:00 uur, terwijl er wisten dat je pas om 14,:00 uur op je plek mocht begon de vrijwilligster meteen te blaffen tegen ons.
Er kon geen goedemiddag of wat dan ook vanaf.
Na wat stroop gepraat te hebben bleef het nee, er mochten niet even snel de caravan op de plek parkeren en weer gaan. Ja de vorige kampeerders moesten inderdaad voor 12:00uur weg zijn, ja dat zijn ze ook maar wij moesten het maar uit zoeken.

Dus met wat parkeer soeplesse de combinatie achteruit in het meest onmogelijke vakje op hun parkeerplaats neer gezet, festival kleding aan, caravan los gekoppeld, pootjes uit gedraaid en met de auto naar Castlefest gereden.
Tot 19:00 uur kon je inchecken die in 18:59 kwamen we de receptie binnen rennen.
Toen mochten we wel op de plek.. woohoo.

Evengoed lang verhaal kort, weer een weekendje gekampeerd, laatste ritje met de Captur en de caravan daarachter.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1659905931-530-x-707px-20220807_164844.jpg

320km met de caravan gereden, gemiddeld 9,0 op 100km bij 96 op de cruise control, dat is 90km/uur op de GPS.
Niet slecht al zeg ik het zelf.
Erg rustig op de weg helpt ook mee. Nog nooit zo lang continu op de cruise control kunnen rijden.
Draaide ergens bij Schiphol de snelweg op, cruise aan en bij afrit Ekkersrijt op de A2 ging die er pas weer af.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Bommes Zelf ook nog verkleed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Bommes haha ik snap het wel, heb zelf ook dergelijk vrijwilligerswerk gedaan al was het kleinschaliger.

Het maakt niet uit hoe duidelijk je regels aankomsttijden en toegangsmogelijkheden communiceer, je bent de hele godganse dag in discussie met volk wat die regels wil buigen, het nut ter discussie stellen ofwel gewoon hun eigen zin wil krijgen.
Geef je een klein beetje toe dan blijf je de hele dag in een grijs gebied en kost het veel extra energie. Vaak is er gewoon een reden achter een regel maar die willen ze dan uitgelegd en dan weer 'ja maar' over die reden. Nee, lazer op, je wist wat wel en niet kon, houd je er gewoon aan. Het is een grootschalig evenement, geen gezellige camping.

Uiteraard moet je wel vriendelijk blijven en dat deden we dan ook, maar het is wel erg vermoeiend.. Zeker als je van de eikels hebt die elk jaar komen en donderdsgoed weten hoe en wat maar het onderhandelen als spelletje zien of zo. Ga een mandemakersverkoper pesten of zo.
Gelukkig zijn er ook veel mensen die vooraf gewoon even mailen wat mogelijk is en niet de discussie in de rij aan de poort gaan houden.

/rant :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ja zeker :+
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1659944338-350-x-495px-20220805_123608.jpg

@Gonadan ik snap het wel hoor, het niet willen afwijken van de regeltjes.
Maar de onvriendelijkheid droop er aan alle kanten vanaf, verschrikkelijk.
De hele indruk die de beheerders ons geven was overigens zo.
Voorbeeldje 1: P-plaats compleet overvol want het te klein voor de hoeveelheid plaatsen op de camping. Maar wel 5 gereserveerde beheerders p-plaatsen.. :? Het dichtste bij de camping ingang natuurlijk.
Voorbeeldje 2: 1 veldje met beheerders die daar aan het kamperen waren. Het kortste bij het sanitair gebouw..
Tja als je je zelf als beheerder zo voorop stelt, zo bot en onvriendelijkheid mensen te woord staat, overal regeltjes en zo ophangt.. Dan krijg ik dat niet echt een welkom gevoel bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kan natuurlijk ook zijn dat de organisatie beheerders voordeel wil geven om het aantrekkelijker te maken om vrijwilliger te zijn.
Maar ik snap je gevoel hoor, ongeacht wat moet je qua communicatie en gedrag wel gewoon vriendelijk blijven. Hard op de inhoud mag, maar wel met een glimlach. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 12:19
Gonadan schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:54:

Toevallig afgelopen vakantie zo'n helicopter ding gekocht bij de Action in Frankrijk.
Hadden de eerste dag tijdens het eten veel last van vliegen dus voor die 2,5 euro de gok genomen maar het werkte prima.
De vliegen bleven iig van het eten af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Zo, de caravan naar de stalling gebracht voor de overwintering. Gas en Lipo accu eruit inclusief de lader, caravan van binnen en buiten schoon gemaakt.
Alles gewassen (thee- en handdoeken, slaapzakken) en slaapzakken teruggelegd in de caravan en rest vergeten terug op te bergen in de caravan :+

Afijn, het is wennen dat caravan gebeuren, toch maar eens een checklist maken (voor, tijdens en na) :P

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 09-08-2022 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Weet je nu al zeker dat je voor de rest van het jaar klaar bent dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
aReaRe schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 20:52:
Zo, de caravan naar de stalling gebracht voor de overwintering.
NU al? Het is nog 3 maanden caravan seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Caravan kan toch het hele jaar? Elk seizoen is er seizoen. Ik sluit niet uit dat ik de vouwwagen later dit jaar nog ergens een aantal dagen neerzet hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
In navolging van waterpasgate, ik heb een nieuwe. Ik kwam erachter dat de oude wat ontwricht leek dus heb zo'n ronde gehaald. Die lijkt heel mooi op m'n dissel naast de koppeling te passen maar hebben jullie zoiets wel eens vastgelijmd? Zou dat werken of moet ik dan geheid binnen een jaar een nieuwe halen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:33:
Weet je nu al zeker dat je voor de rest van het jaar klaar bent dan?
Heel misschien een lang weekend, moet ik alleen een email sturen en de hut staat klaar buiten de stalling.

De kans is groter dat ik een lang weekend een huisje huur voor moeder, de hond en ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

TheOmen schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:02:
Nog een weekje, dan mogen we weer!

Om de tijd te overbruggen weer even een 'het kan altijd groter".
Via het AD, de grootste caravan die je kan krijgen in NL.
Hier te koop als je de loterij gewonnen hebt...

Wat stats
  • 1160 cm lang
  • Leeggewicht 2426 kg
  • 7 slaapplaatsen
  • Prijs € 154.723
Succes met straatje keren, in een Duits kampeerplekje te passen etc etc etc
Oh, en met een 'verbrandingstoilet'. Om steekvlammen te voorkomen niet ruften tijdens het toiletteren :P
Om de discussies in dit forum niet weer aan te wakkeren is de keuken voorzien van gas- en inductiepitten :+

[Afbeelding]
Toevallig kom ik tijdens mijn vakantie deze tegen en ik moest gelijk aan deze post denken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEaFXGPAndXRQ5xwUbr7X16Uy6Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qQhnjxWB6WZxiZbtoLKyYTHe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@MeltedForest Scandinaviërs zijn dol op die Adria Alpina’s..

Als je in Scandinavië kampeert zie je dat soort tandemassers enorm veel. Kabe, Adria Alpina, etc. Het schijnt dat het daar heel gebruikelijk is om zo’n slagschip te leasen (op afbetaling dus). Dat is ook iets dat niet in ons calvinistische volksaard zit.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
MeltedForest schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:17:
[...]

Toevallig kom ik tijdens mijn vakantie deze tegen en ik moest gelijk aan deze post denken.

[Afbeelding]
Net terug uit Oostenrijk. Heerlijke vakantie in Ried im Oberinntal, vlakbij Serfaus/Fiss/Landis. Weinig extremen gezien, behalve een Detleffs VIP Beduin Snow die schuin op een plek moest staan.

Oh en de eervolle vermelding voor de twee Duitse heren die met een Hymer camper het terrein op draaienden. Die hadden een aanhangwagentje met daarop een perfect in originele staat verkerende Fiat 500. Want ja, als je het dan doet, doe het dan in stijl _/-\o_ .....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, het tetrissen is weer begonnen :p (inpakken). Gelukkig deze keer een stuk minder mee dan vorig jaar (mooi weer voorspeld in Frankrijk, vorig jaar wisselvallig in Nederland, dus toen zowel zomerse als minder zomerse kleding mee) en een grote mobicool koelbox mee. Nu hebben we een koelkast gehuurd en nemen we voor onderweg een kleine koelbox mee.
Verder de bagagewagen geüpgrade met een dakkoffer. Dat scheelt echt mega qua bagageruimte :o het hele spul ligt ook een stuk beter op de weg nadat ik nieuwe schokdempers geplaatst heb onder mijn Volvo 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor de vakantiegangers die zich zorgen maken over de Bosbranden:

https://www.anwb.nl/vakan...-frankrijk-en-griekenland
Wordt bijna dagelijks bij gewerkt en er staat een link naar een overzicht kaart van Europa met de gemelde bosbranden.
https://effis.jrc.ec.europa.eu/apps/firenews.viewer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@-tom-562 veel plezier en goede reis! Vergeet niet om zo'n verschrikkelijk jaloersmakende foto vanaf de camping te posten hier ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

-tom-562 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:08:
Nou, het tetrissen is weer begonnen :p (inpakken). Gelukkig deze keer een stuk minder mee dan vorig jaar (mooi weer voorspeld in Frankrijk, vorig jaar wisselvallig in Nederland, dus toen zowel zomerse als minder zomerse kleding mee) en een grote mobicool koelbox mee. Nu hebben we een koelkast gehuurd en nemen we voor onderweg een kleine koelbox mee.
Verder de bagagewagen geüpgrade met een dakkoffer. Dat scheelt echt mega qua bagageruimte :o het hele spul ligt ook een stuk beter op de weg nadat ik nieuwe schokdempers geplaatst heb onder mijn Volvo 8)
Veel plezier :)F

En wat @Yukkie zegt, veel foto's van het landschap posten :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Tnx! 8)
De aanhanger zit vol, en in de auto hebben we nog ruimte over (zelfs het loopfietsje van m'n zoontje zit in de auto).
Morgen om 5:00 gaat de wekker. Ff wat laatste dingetjes doen, bakkie pleur drinken en dan vol gas met gepast tempo richting de Vogezen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

-tom-562 schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:00:
Tnx! 8)
De aanhanger zit vol, en in de auto hebben we nog ruimte over (zelfs het loopfietsje van m'n zoontje zit in de auto).
Morgen om 5:00 gaat de wekker. Ff wat laatste dingetjes doen, bakkie pleur drinken en dan vol gas met gepast tempo richting de Vogezen :P
Doe het rustig aan, en liever te laat vertrekken en heelhuids aankomen ... :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pirke
JanHenk schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 08:38:
@MeltedForest Scandinaviërs zijn dol op die Adria Alpina’s..

Als je in Scandinavië kampeert zie je dat soort tandemassers enorm veel. Kabe, Adria Alpina, etc. Het schijnt dat het daar heel gebruikelijk is om zo’n slagschip te leasen (op afbetaling dus). Dat is ook iets dat niet in ons calvinistische volksaard zit.
Het is daar ook koud in de zomer, 11 graden nu waar we staan, met een harde ijzige wind. Vanmiddag hebben we in dikke truien en winterjassen een berg beklommen. Als we mutsen en handschoenen hadden meegenomen hadden we ze aangetrokken. We zitten dan wel in het hooggebergte van Noorwegen, maar dat is nog steeds redelijk in het zuiden vh land.

De hydraulische pootjes bevallen zeer goed. Stabiliseren en waterpas zetten is super makkelijk en super snel. Zelfs met de harde wind zijwind nu merk je er bijna niks van ipv dat de camper constant heen en weer schommelt, alleen bij een flinke windvlaag wiebelt ie iets. Wat dat betreft het ik de camper beter met de kont in de wind kunnen zetten, maar het mooie uitzicht uit het zijraam had meer prioriteit O+ En hopelijk gaat de wind vannacht wat liggen, het is wel een herrie...

Ik ben in ieder geval blij dat we binnen zitten met het avondeten, en de rest van de avond. Ik lig nu lekker met m'n voeten op de bank naast het grote raam van het uitzicht te genieten. Ik mis alleen nog een goed glas Whisky... We hebben ook lekker veel binnenruimte waar de kinderen ook fijn kunnen spelen als wij 's ochtends nog op bed liggen zonder dat we bang hoeven te zijn dat ze van de berg af kukelen of in een fjord/meer verdwijnen. Ik kan iedereen een grote tandemasser camper aanrader, je krijgt er erg veel ruimte en laadvermogen voor terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9tAVtYW8gR7d8KKrswRS6vNgOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5bFwnXuqNK07BARFi5xADC6.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmiddag kwam hier een kudde loslopende koeien langs, eentje dacht dat onze camper een krabpaal was :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpudH-TTILuEIDgzvXUOyOuJlB4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1f7EJbNUepkWiOVC1vf4t3RC.jpg?f=fotoalbum_large

We zitten zo'n 200-300 meter boven het meer. Er begint hier een klein B-weggetje waarlangs je helemaal naar het einde kan. Dat gaan we morgen met de fiets ontdekken. Op de heenweg hebben we wind mee en bergaf, het is de terugweg die uitdagender is :)
Pagina: 1 ... 141 ... 277 Laatste