[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 139 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

-tom-562 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
[...]

Algemeen advies voor auto's met automaten i.c.m. een caravan/zware aanhanger is om in heuvelachtig gebied gewoon handmatig te schakelen. Liever een versnelling te laag dan te hoog. Van toeren maken gaat een blok op zich niet stuk. Van te weinig toeren onder een zware belasting wel.
Daar ben ik absoluut mee bekend en ik schakel dus ook alleen nog maar handmatig (muv stadsverkeer).
Op de momenten dat het optreedt ben ik dus met vrij veel toeren (4000+) in 3 of 4 naar boven aan het klimmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:44
@Gonadan Dit waren toch je woorden?:
Gonadan schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:25:
[...]

Het is technisch mogelijk maar movers zijn zwaar, voordat je het weet houd je maximaal honderd kilogram voor belading over. Ik zou er niet aan beginnen.
Dus ik draag een oplossing aan waarmee het probleem van mogelijk beperkt laadvermogen op te lossen is, niet specifiek voor jou, maar voor diegene die dat wel handig vinden. Dat jij het geen goed idee vind is wat anders ;)

Heb al een keer mensen met een combi country met mover gezien, dus er is schijnbaar toch een doelgroep die het wel aantrekkelijk vind. Idee was ter inspiratie, voor het geval mensen zich er niet bewust van zijn dat er wel een mover op een vouwwagen kan.

Maar genoeg hierover, en anders let’s agree to disagree ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Luuk84 op 29-07-2022 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
-tom-562 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:57:
Algemeen advies voor auto's met automaten i.c.m. een caravan/zware aanhanger is om in heuvelachtig gebied gewoon handmatig te schakelen. Liever een versnelling te laag dan te hoog. Van toeren maken gaat een blok op zich niet stuk. Van te weinig toeren onder een zware belasting wel.
Ik was in de veronderstelling dat automaten dat tegenwoordig wel konden? Een bergstand of simpelweg goed inschatten dat hij te hard moet werken.
Dit komt op mij over alsof een automaat dan gewoon z'n werk niet doet? :?

@Luuk84 als je het als advies aan de originele vraagsteller bedoelt zou ik het ook direct zo verwoorden. Inclusief de details en nadelen.

Het punt is namelijk dat het bij negen van de tien vouwwagens het gewoon niet kan. Inclusief de Livingstone. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 29-07-2022 14:53 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de Flat-jack?

Zo ja; wat zijn je ervaringen?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33
Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:49:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat automaten dat tegenwoordig wel konden? Een bergstand of simpelweg goed inschatten dat hij te hard moet werken.
De automaat van mijn Land Cruiser (15 jaar oud) die snapte dat in ieder geval prima, bergje op of als ie ff moeite had (ook in NL met wind tegen) schakelde hij gewoon terug als ie dat nodig vond.

Maar misschien moet ik een Land Cruiser diesel ook niet vergelijken met een 1.0 turbo zuinigheids auto.

Ben benieuwd hoe de Rav4 zich houd met de eerste keer trekken, maar daar zit geen 'echte' versnellingsbak in. Het hybride systeem lost dat maar op.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Vandaag voor het eerst voorbereiden op een tussentijdse verplaatsing met de vouwwagen. Morgen geen haast maar wil kijken wat ik vandaag al kan doen om morgen zo makkelijk mogelijk te kunnen vertellen. Bij de volgende verplaatsing heb ik een lange rit voor de boeg dus heb ik wel enige tijdsdruk.

Ik denk nu aan de bak zoveel mogelijk transportklaar, speelgoed opgeruimd, keuken opgeruimd, tafel alvast inklappen, luifel eraf en fietsen erop. Ben benieuwd.
@Luuk84 jij dat onderhand al geprobeerd?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 14:49:
[...]

@Luuk84 als je het als advies aan de originele vraagsteller bedoelt zou ik het ook direct zo verwoorden. Inclusief de details en nadelen.

Het punt is namelijk dat het bij negen van de tien vouwwagens het gewoon niet kan. Inclusief de Livingstone. ;)
Volgens mij willen moderne automaten juist zo laag mogelijk in toeren rijden, want 'lekker zuinig' :P (en de gemiddelde automobilist is bang voor toeren maken, want stel je voor dat je voorbij de 2500 toeren komt, dan ontploft je motorblok~~``!11!!)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
Volgens mij doet een ouderwetse automaat met koppelomvormer het nog het beste met een caravan oid. De weerstand op de koppelomvormer loopt dan op en door de vloeistofdruk schakelt deze terug. DSG bakken van de Volkswagen groep hebben een sportstand waardoor die altijd in een hoger toerental blijft hangen, ik weet niet of die tegenwoordig ook een caravantrekstand hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 29-07-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:18
De DSG's die ik heb rijden in de sportstand inderdaad een stuk beter met een caravan.

Ze zijn nog wel een soort van intelligent. Als je bergaf gaat, gaat hij op een gegeven moment nog sneller terugschakelen om af te remmen op de motor.

Alleen, het is nog steeds lang zo goed niet als zelf schakelen. Flipperen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:38

-tom-562

Oliesjeik

FastFred schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:07:
Volgens mij doet een ouderwetse automaat met koppelomvormer het nog het beste met een caravan oid. De weerstand op de koppelomvormer loopt dan op en door de vloeistofdruk schakelt deze terug. DSG bakken van de Volkswagen groep hebben een sportstand waardoor die altijd in een hoger toerental blijft hangen, ik weet niet of die tegenwoordig ook een caravantrekstand hebben?
Koppelomvormer kan ook link zijn, als de bak niet in de lock-up gaat en je dus continu 'in de koppelomvormer' rijdt, kan je versnellingsbakolie veel te heet worden. Bij de Volvo die ik heb met 'ouderwetse' automaat is het advies om in de bergen (met caravan/zware aanhanger) gewoon lekker in de 4 te gaan rijden, staat zelfs vermeld in het handleiding van de auto :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

SmashCruiser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Thanks.

Het gaat om een Seat Arona fr, tsi 1.0...
Je kan ook kijken naar het merk Caravelair of zijn half broertje Sterckeman. Redelijk licht gewicht gebouwd en goed geprijsd.

Mijn huidige caravan weegt 900.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

SmashCruiser schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:28:
[...]

Is dat werkelijk een groot probleem in combinatie met bepaalde type auto's? Waar kan ik verwachten bij een rit tegen problemen aan te lopen? Om eerlijk te zijn heb ik mij voor het gewicht beperkt tot de standaard berekeningen via www.caravantrekker.nl. op basis van die gegevens had ik verwacht wel weg te komen met wat heuvels richting het zuiden. :/

Voor mijn eigen beeldvorming had ik het volgende als indicatie aangehouden; https://www.marktplaats.n...0b-4c9a-a87c-81b7203dccad. Dan heb ik nog een klein beetje marge met het gewicht. Al zou ik niet precies weten hoeveel gewicht je ongeveer al meeneemt aan standaard belasting, maar dat wijkt flink af van een aerodynamische Kip.
Crisis wat een prijzen voor een 12 jaar oude hut :F 3 à 4000 euro erbij en je hebt een nieuwe Caravelair :X

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FastFred schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:07:
Dat was mijn idee ook, maar de (ouderwetse) automaat in mijn auto doet dat dus niet lekker. Auto heeft pas 70k gelopen dus lijkt me geen kwestie van flushen oid. In S heeft ie overigens minder slip dan in D, dus ik gebruik meestal S als ik hem niet handmatig schakel. Dan lockt ie sneller en wordt naar mijn idee de bak/olie dus minder belast.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
pirke schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 22:08:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb iets met zonsondergangen, zeker als ze uit m'n slaapkamerraam te zien zijn :)
Dat had ik gisteren het restaurant terras _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpgPGc6O62CsOgD6mZbzWtvXyiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0i79NYGCzcUhHyKqd7IMXot2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door caspervc op 29-07-2022 17:20 . Reden: Niet vandaag maar gisteren natuurlijk 😉 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prekz
aReaRe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:33:
[...]

Crisis wat een prijzen voor een 12 jaar oude hut :F 3 à 4000 euro erbij en je hebt een nieuwe Caravelair :X
Dat was voor ons inderdaad reden om voor een nieuwe Dethleffs te gaan. We waren sws opzoek naar een redelijke speld in een hooiberg (met een super gewilde opstelling met een stapelbed).

In maart besteld (stond nog in bestelling van vorig jaar) en 30 april afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

prekz schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:10:
[...]

Dat was voor ons inderdaad reden om voor een nieuwe Dethleffs te gaan. We waren sws opzoek naar een redelijke speld in een hooiberg (met een super gewilde opstelling met een stapelbed).

In maart besteld (stond nog in bestelling van vorig jaar) en 30 april afgeleverd.
De wachttijden zijn ook niet leuk meer :/ Mijn Caravelair caravan in de Titanium uitvoering stond gewoon bij de dealer met de juiste accessoires (was niks gewend als ex tent kampeerder) :P

Accessoires:
• Gordijn tussen interieur / bed
• Truma kachel zowel op gas / elektrisch met ringverwarming
• Boiler 10 liter
• Vaste watertank van 50 liter
• Horren en verduisterende gordijnen voor alle ramen / dakluik
• 5 ramen uitklapbaar
• Lichtmetalen velgen :*) en reservewiel (staal)
• Tv beugel :')

Enige extra optie bij oplevering was de Enduro mover oOo

In september 2021 een Thule omnistor 6300 besteld, begin mei 2022 geleverd en geïnstalleerd door dealer :X

[ Voor 27% gewijzigd door aReaRe op 29-07-2022 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20
Probeer maar eens een camper te bestellen, meer dan een jaar levertijd. Wij hadden in Duitsland een voorraadmodel gevonden die eigenlijk bestemd was voor de verhuur en dan na een half jaar (na het seizoen) pas de verkoop in te gaan als jong gebruikte. Maar dan hadden we nu niks gehad...

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 29-07-2022 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:09
@caspervc Meer van Annecy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:42:

Ik denk nu aan de bak zoveel mogelijk transportklaar, speelgoed opgeruimd, keuken opgeruimd, tafel alvast inklappen, luifel eraf en fietsen erop. Ben benieuwd.
Nog niet geprobeerd, maar we leggen de tafel bovenop. Ik vind Het zelf wel handig dat de tafel er nog staat om de losse laatste spullen op te leggen zodat je deze niet los laat slingeren.
Maar ik zou hetzelfde doen als jij, luifel eraf, spullen binnen zoveel mogelijk op de plek in de bak. Keuken grotendeels ingepakt. Haringen die niet nodig zijn kan je er alvast uit halen, indien het weer het toelaat. Je zou kunnen overwegen om de kids in het vaste deel te leggen zodat de achter tent er alvast af kan. Het blijft altijd wat gedoe om in te pakken, zeker als de kinderen nog wat kleiner zijn, zoals bij ons het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 15:42:
Vandaag voor het eerst voorbereiden op een tussentijdse verplaatsing met de vouwwagen. Morgen geen haast maar wil kijken wat ik vandaag al kan doen om morgen zo makkelijk mogelijk te kunnen vertellen. Bij de volgende verplaatsing heb ik een lange rit voor de boeg dus heb ik wel enige tijdsdruk.

Tussentijdse verplaatsing op de camping :?

Dan haal ik de zijluifels eraf, stoelen en tafels berg ik op in de auto, switch de movers on en rij elektrisch naar de nieuwe plek, zet de caravan goed neer (waterpas) en rol de luifel uit :P

Auto ophalen en naast de caravan parkeren en de stoelen / tafel op zijn plek onder de luifel plaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:44
aReaRe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Je kan ook kijken naar het merk Caravelair of zijn half broertje Sterckeman. Redelijk licht gewicht gebouwd en goed geprijsd.

Wij hebben bij Caravalair gekeken en schrokken van de verschrikkelijk slechte kwaliteit in de goedkopere reeks.

De Titanium is wel een hele mooie uitvoering en van hoge kwaliteit. Hebben we serieus overwogen, maar de Burstner Premio vonden we net wat mooier. Maar zou de Titanium zonder twijfel kunnen kopen. Maar die is wel serieus duurder dan de instappers.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Luuk84 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:46:
Nog niet geprobeerd, maar we leggen de tafel bovenop. Ik vind Het zelf wel handig dat de tafel er nog staat om de losse laatste spullen op te leggen zodat je deze niet los laat slingeren.
Bij ons ligt hij in de bak, maar bovenop zou ook kunnen inderdaad. Het voordeel van alvast inpakken is dat je het gezin juist forceert die laatste spullen alvast op te ruimen. :+
Maar ik zou hetzelfde doen als jij, luifel eraf, spullen binnen zoveel mogelijk op de plek in de bak. Keuken grotendeels ingepakt. Haringen die niet nodig zijn kan je er alvast uit halen, indien het weer het toelaat. Je zou kunnen overwegen om de kids in het vaste deel te leggen zodat de achter tent er alvast af kan. Het blijft altijd wat gedoe om in te pakken, zeker als de kinderen nog wat kleiner zijn, zoals bij ons het geval is.
Achtertent laat ik zitten, dat is het werk niet denk ik. Speelgoedkrat wel alvast ingepakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 21:53:
Tussentijdse verplaatsing op de camping :?
Yup. Kilometertje of vijfhonderd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:42:
[...]

Yup. Kilometertje of vijfhonderd.
Dat gaat de Enduro mover niet redden :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:51
Leuk topic. Dinsdag halen wij onze Knaus uit de stalling om er vrijdag mee richting Bretagne te touren. Zo van te voren denk ik elk jaar. hadden we niet beter in NL kunnen blijven, zijn we eenmaal onderweg dan is de knop om en eenmaal op bestemming ook altijd weer blij dat we het gedaan hebben.
Caravan afgelopen najaar zelf uit Duitsland geïmporteerd, fijne combinatie. De 320i heeft er weinig moeite mee. Eerste auto met een turbomotor en een automaat, echt fantastisch met een sleurhut erachter.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9ffHMrkm/044813-C8-AD47-44-F8-AF4-C-45-BCFA81-BA7-F.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:13
Jep op de Forclaz

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

charrel

Cortisol4life..

Oh oh oh, wat zijn we uit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khtYMAYUc5N7o9En5e8HaH56hQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwMaALpNMmgXNl4D4pgnN3kZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbvfK__HQUatiaCJgio-0mhFVq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WH8iPqn1K1QvxUDgBpHyv3co.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUu47A88KjtCaajdZ_bCWMSwezo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DjCFd0EkLqAT5F3gEDSJkQIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqpnqXRcfFHLfZqx1qyX8kWNXNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyfjT7QLounCBJoFNJwq2FKy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er ook nog 1 van gisteravond, hopelijk vergeeft @Gonadan me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:24
Mooie tent ;) ik heb de 4.1.
Waar is dit.?
Mooi uitzicht!

Ik mag woensdag een week kamperen bij Denekamp, hoop dat het weer mee zit _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:13:
[Afbeelding]

Ik heb er ook nog 1 van gisteravond, hopelijk vergeeft @Gonadan me ;)
Als je er nu eentje post met de camper er bij op dan heb je weer wat pluspunten ;) >:)

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1659167644-600-x-450px-IMG_20160518_093557.jpg

8)

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 30-07-2022 09:54 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31
Civic09 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:59:
Leuk topic. Dinsdag halen wij onze Knaus uit de stalling om er vrijdag mee richting Bretagne te touren. Zo van te voren denk ik elk jaar. hadden we niet beter in NL kunnen blijven, zijn we eenmaal onderweg dan is de knop om en eenmaal op bestemming ook altijd weer blij dat we het gedaan hebben.
Caravan afgelopen najaar zelf uit Duitsland geïmporteerd, fijne combinatie. De 320i heeft er weinig moeite mee. Eerste auto met een turbomotor en een automaat, echt fantastisch met een sleurhut erachter.

[Afbeelding]
hebben wij ook elk jaar.
De laatste jaren in Nederland gebleven en zeggen dan we hebben het leuk gehad maar het is het net niet.
Maar wel lekker.
14:00 in de auto en met etenstijd weer thuis.
Over 3 weken kijken wij waar in Frankrijk het 26 graden is en gaan daarheen.
Hopelijk Normandië.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Harribo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:27:
[...]

Mooie tent ;) ik heb de 4.1.
Waar is dit.?
Mooi uitzicht!

Ik mag woensdag een week kamperen bij Denekamp, hoop dat het weer mee zit _/-\o_
Sandaholm Camping, Bad Restaurang
+46 72 445 46 74
https://maps.app.goo.gl/K61v9CWd3yZAGZJp8

Nog steeds geen spijt van de Decathlon tent, blijft heerlijk koel voelen, kids en wij slapen als een vorst in het donkere gedeelte. Opzetten en afbreken is een eitje. Stuk sneller en beter hanteerbaar dan de outwell Harrier L die we hiervoor hadden. Nadeel blijft wel de opening ivm beestjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Als je er nu eentje post met de camper er bij op dan heb je weer wat pluspunten ;) >:)

Zo dus:
[Afbeelding]

8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhx7Z5vKY406Hyk5GHM9U59Qy6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G705pBnFUgtLXA6kGeXwX9Gu.jpg?f=fotoalbum_large

U vraagt wij draaien. Eentje van een paar dagen geleden. Tussenstop onderweg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
Leuk topic, lurk al een tijdje en mooi om de verschillende manieren van kamperen te zien. Nu maar eens posten omdat ik na vele jaren eigenlijk niet op vakantie ben geweest plannen heb om in oktober dit jaar 3 weken door Schotland te rijden. Ik ga alleen en met een eigen auto, advies, do's en don'ts zijn welkom.

Doel is vooral om te genieten, uit te rusten, natuur te zien en ook wel af en toe iets inspannends te doen in de vorm van wandelen of cultuur snuiven. Plan nu is om van IJmuiden naar Newcastle te gaan en dan vrij snel ten noorden van Edinburgh te komen. Ik denk dat ik eerst de westkust langs wil, via Oban naar Fort Wiliam (Ben Nevis), naar Skye en vanuit daar langs de kust omhoog naar John O'Groats. Het budget is beperkt dus het wordt geen uitstapje naar eilanden als Orkney of Shetland, maar het lijkt mij wel tof om een of een paar treinreisjes mee te pakken (bv Fort William - Malleigh of Thurso - Inverness). Afhankelijk van hoe de reis opschiet vanaf het noordpunt weer afzakken naar het zuiden om aan het eind Edinburgh aan te doen, en daarna in Newcastle uiteindelijk weer de boot te pakken.

Het plan is om wildkamperen af te wisselen met campings, het eerste spreekt mij erg aan en wil in ieder geval ervaren hoe het is, dat het de kosten van de reis nog wat drukt is mooi meegenomen. Vorig jaar voor het eerst in lange tijd gekampeerd met een eenvoudig maar nieuw tentje, wat oude slaapspullen en een 1-pitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ea2hpx2FV-GkNMjRkBUfW2BOy5E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GoPjXqVxwDaeqBVPXcfEopB.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pyNXRszEAhT0sAboAiaFS4A9cfY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TxVlamPvdUAmvTiEMs6TXLTL.jpg?f=fotoalbum_medium
Links de camping op Schier in de eerste week van de vakantie in september, rechts in de derde week van dezelfde vakantie in Epen de enige tent op het tentenveld op dezelfde camping als van @Bommes hier

Het is zeker niet de bedoeling alles vast te leggen maar dit is de route waarvan ik denk dat ik hem als basis gebruik. Ik sta zeker open voor suggesties die de moeite waard zijn: niet te missen ervaringen, gebieden, treinroutes of distilleerderijen. :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@JohnnieWbl Ik ben twee keer op de bonnefooi door Schotland gegaan, eerste keer alleen, later met partner. Beide keren gewoon 's avonds bij een B&B aangeklopt en meestal was er wel plek. Lekker aan de Whisky met de (veelal) oude bewoners die graag een praatje willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
pirke schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:53:
@JohnnieWbl Ik ben twee keer op de bonnefooi door Schotland gegaan, eerste keer alleen, later met partner. Beide keren gewoon 's avonds bij een B&B aangeklopt en meestal was er wel plek. Lekker aan de Whisky met de (veelal) oude bewoners die graag een praatje willen
Dat behoort zeker tot de mogelijkheden af en toe, maar wil voornamelijk kamperen. Welke maand (en) was je er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
JohnnieWbl schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Dat behoort zeker tot de mogelijkheden af en toe, maar wil voornamelijk kamperen. Welke maand (en) was je er?
Mei en ergens in de zomer een keer (juli of augustus). Wel zo'n 10-15 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmashCruiser
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:18
aReaRe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 16:31:
[...]

Bedankt voor de tip! Zoals ik ze nu voorbij zie komen zijn ze erg ruim ondanks het gewicht. Wel erg weinig aanbod, maar er hoeft de komende periode maar 1 pareltje tussen te zitten....

Nu ben ik wel erg benieuwd hoe zit het gewicht hebben ingeperkt. Zijn deze caravans kwalitatief echt minder?

Zelf ook even op internet gezocht. Daar zijn de ervaringen best positief. De meningen over de kwaliteit lopen wel erg uiteen. Al heb ik het idee dit een beetje hetzelfde is bij autos...Daar moet je een beetje doorheen prikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:40
SmashCruiser schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:23:
[...]

Bedankt voor de tip! Zoals ik ze nu voorbij zie komen zijn ze erg ruim ondanks het gewicht. Wel erg weinig aanbod, maar er hoeft de komende periode maar 1 pareltje tussen te zitten....

Nu ben ik wel erg benieuwd hoe zit het gewicht hebben ingeperkt. Zijn deze caravans kwalitatief echt minder?

Zelf ook even op internet gezocht. Daar zijn de ervaringen best positief. De meningen over de kwaliteit lopen wel erg uiteen. Al heb ik het idee dit een beetje hetzelfde is bij autos...Daar moet je een beetje doorheen prikken. ;)
Je zou bij dealers na kunnen gaan voor ex-rentals die na het seizoen vrij komen, verder de Facebookgroepen en mp in de gaten houden. Tijdens onze zoektocht afgelopen jaar vond ik de lichte caravans van mindere kwaliteit (fragiel) of waren misschien wel meer uitgeleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:00
[...]

Je zou ook is naar de Dethleffs C'joy / LMC Sassino / Burnstner Premio life kunnen kijken... In de basis allemaal dezelfde serie caravans en zijn ook wat lichter en smaller.

Overigens zou zo'n Arona nog best een eind moeten komen hoor... 200nm beschikbaar in een erg breed toerengebied... Dat was vroeger het piek koppel van een ongeblazen 2.0 motor. Maximale kogeldruk is wel een beetje jammer...

Caravan trekker geeft drie sterren met een Dethleffs C'joy 420 QSH

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Timmert schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Hiervoor hadden we een andere S-Max, met een 1.5 EcoBoost motor. Die kon ik echt mishandelen maar bleef altijd strak op 90 graden staan. Ik had dat bij deze 2.0 met 240pk eerlijk gezegd ook verwacht.
Blijkbaar kan het dus ook, aangezien mijn camping buurman deze problemen niet heeft.
Mogelijk kan een extra oliekoeler helpen. Trekhaak is achteraf ingebouwd toen wij de auto kochten een maandje geleden.
Je weet dat het metertje 'strak op 90⁰C' iets is wat visueel zo wordt geregeld? In werkelijkheid loopt de temperatuur heen en weer tussen de 83⁰C en 98⁰C (ongeveer). Maar om de bestuurder niet te zenuwachtig te maken, blijft de wijzer netjes staan. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:13
JohnnieWbl schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 13:22:
Leuk topic, lurk al een tijdje en mooi om de verschillende manieren van kamperen te zien. Nu maar eens posten omdat ik na vele jaren eigenlijk niet op vakantie ben geweest plannen heb om in oktober dit jaar 3 weken door Schotland te rijden. Ik ga alleen en met een eigen auto, advies, do's en don'ts zijn welkom.

Doel is vooral om te genieten, uit te rusten, natuur te zien en ook wel af en toe iets inspannends te doen in de vorm van wandelen of cultuur snuiven. Plan nu is om van IJmuiden naar Newcastle te gaan en dan vrij snel ten noorden van Edinburgh te komen. Ik denk dat ik eerst de westkust langs wil, via Oban naar Fort Wiliam (Ben Nevis), naar Skye en vanuit daar langs de kust omhoog naar John O'Groats. Het budget is beperkt dus het wordt geen uitstapje naar eilanden als Orkney of Shetland, maar het lijkt mij wel tof om een of een paar treinreisjes mee te pakken (bv Fort William - Malleigh of Thurso - Inverness). Afhankelijk van hoe de reis opschiet vanaf het noordpunt weer afzakken naar het zuiden om aan het eind Edinburgh aan te doen, en daarna in Newcastle uiteindelijk weer de boot te pakken.

Het plan is om wildkamperen af te wisselen met campings, het eerste spreekt mij erg aan en wil in ieder geval ervaren hoe het is, dat het de kosten van de reis nog wat drukt is mooi meegenomen. Vorig jaar voor het eerst in lange tijd gekampeerd met een eenvoudig maar nieuw tentje, wat oude slaapspullen en een 1-pitter.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Links de camping op Schier in de eerste week van de vakantie in september, rechts in de derde week van dezelfde vakantie in Epen de enige tent op het tentenveld op dezelfde camping als van @Bommes hier

Het is zeker niet de bedoeling alles vast te leggen maar dit is de route waarvan ik denk dat ik hem als basis gebruik. Ik sta zeker open voor suggesties die de moeite waard zijn: niet te missen ervaringen, gebieden, treinroutes of distilleerderijen. :9~
Neem een reservewiel mee en meld het thuisfront dat het voor kan komen dat je een of meerdere dagen off-line bent omdat je geen bereik hebt.

Verder vonden wij Applecross erg leuk, weg er naar toe mooi en leuk gebied. Wij hebben de North Coast 500 gereden, erg mooi en laat je een heel stuk van Schotland zien, vooral leuk als je van een roadtrip houdt.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@pirke interessante gewichten trouwens van dat ding. Rijklaar 4300kg, max samenstel 6000kg en er mag een geremde aanhanger achter van 1600kg. Dus als je aan je max massa voertuig zit (5500kg), mag er nog 500 achter. Is het stiekem een Renault? Volgens mij het enige merk dat regelmatig dit soort afwijkingen heeft.

Je kunt die 1600kg alleen trekken als je alleen in een lege wagen zit. Dan heb je 120kg speling (als je 80kg weegt en een halve tank), maar meestal zitten die kilo's al in standaarduitrusting. Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Himalaya schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:49:
Neem een reservewiel mee en meld het thuisfront dat het voor kan komen dat je een of meerdere dagen off-line bent omdat je geen bereik hebt.

Verder vonden wij Applecross erg leuk, weg er naar toe mooi en leuk gebied. Wij hebben de North Coast 500 gereden, erg mooi en laat je een heel stuk van Schotland zien, vooral leuk als je van een roadtrip houdt.
Goede tips, zal nog even oefenen in het band verwisselen, dat is al even geleden. M.b.t. het offline zijn is dat mede het doel van de reis, bekenden verwachten geen dagelijks appje ;) Roadtrips zijn super, dus ik zal het grootste gedeelte van die route zeker rijden. Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Alle geld naar zijn waarde, kwalitatief zijn de Caravelair / Sterckeman goede caravans voor dit geld maar als ik naar een Fendt / Hobby kijk (beide stonden ook te koop bij de dealer waar ik deze caravan kocht) zie ik wel verschillen maar dan moet je meer denken in afwerking.

Onderdelen zoals onderstel Alko, koelkast, toilet (Thetfort), (water) verwarming Truma zijn meestal hetzelfde , het verschil zit hem in de gebruikte materialen.

Alleen een Hobby / Fendt zijn in aanschaf duurder maar ook zwaarder in gewicht. De Clio mag 1200Kg trekken maar ik kan er geen Hobby / Fendt achter hangen of ik mag niks meenemen in de caravan of in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
-MD- schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:35:
@pirke interessante gewichten trouwens van dat ding. Rijklaar 4300kg, max samenstel 6000kg en er mag een geremde aanhanger achter van 1600kg. Dus als je aan je max massa voertuig zit (5500kg), mag er nog 500 achter. Is het stiekem een Renault? Volgens mij het enige merk dat regelmatig dit soort afwijkingen heeft.

Je kunt die 1600kg alleen trekken als je alleen in een lege wagen zit. Dan heb je 120kg speling (als je 80kg weegt en een halve tank), maar meestal zitten die kilo's al in standaarduitrusting. Mis ik iets?
Nee, de basis is een Fiat Ducato Maxi (Heavy), met een Alko tandem chassis.

Leeggewicht op kenteken is 4200kg, rijklaar 4300kg. Werkelijk leeggewicht zal 4500kg ofzo zijn. Dan zou je er een 1500kg aanhanger mee mogen trekken. Volledig bepakt voor 4 personen 6 weken kamperen (incl 3 passagiers en 6 weken drank... excl bestuurder) wogen we 5080kg. Ik zou niet weten wat we nog meer mee zouden willen nemen, zeker geen caravan. Misschien een motor op een trailer ofzo? Dat past prima in 920kg. De garage mag maar 250kg hebben, een motor is mogelijk maar dan moet je geen Goldwing hebben :) Wellicht een klein roadster autootje erachter ipv fietsen en een fietskar (samen ook zo'n 100kg)? Of als je met de verdeling voor-achter zit dat een aanhanger een uitkomst kan bieden, dan laadt je het niet in de camper zelf maar hang je het erachter. Persoonlijk denk ik dat je dan juist de voordelen van een camper mist: gemak met parkeren, achteruit rijden, snel vertrekken etc. Wij hebben dan ook geen behoefte aan een aanhanger en hebben er ook geen trekhaak onder gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Overigens komt die 6000kg vd Ducato Maxi af, dat is waarschijnlijk een beperking vd aandrijflijn (motor, koppel, etc). Een ander chassis eronder verandert dat niet, dat zorgt alleen dat de maximale toegestane massa van 4400kg naar 5500kg gaat. Een volgeladen Ducato Maxi kan er nog 1600kg achter hebben, dat is een ideale caravantrekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JohnnieWbl schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 14:03:
Mijn ervaring is dat het weer in Schotland in het voorjaar echt lekker is, maar ik ging niet kamperen dus geef geen garantie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxi5DtrVF21ps87NnNoU5gCCDPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHW3NWQQw8ohTzuLHtxndNpa.jpg?f=fotoalbum_large

De grond is nogal scheef hier. Gelukkig houden de blokken hout het die ik voor dit doel gemaakt heb :) Ik weet niet eens wat de maximale extensie vd pootjes is, maar het is dermate scheef dat alleen linksachter nog op de grond staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Gonadan schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 20:34:
Mijn ervaring is dat het weer in Schotland in het voorjaar echt lekker is, maar ik ging niet kamperen dus geef geen garantie. :+
Najaar is iets makkelijker voor me dan het voorjaar ivm werk en hoogseizoen wordt hem sowieso niet. Las wel dat oktober de natste maand van het jaar is dus ik duim voor zon en ga binnenkort maar wat regengear scoren. Garanties zijn niet nodig, scheelt weer in de bagage ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:44
[...]

De truuk voor het gewicht is simpel. Als eerste zijn er een stuk minder dichte kastjes (scheelt deurtjes) en waar mogelijk is het hout “uitgehold”. Tel daarbij dunnere wandjes en vloer op en dan kom je al een heel eind. Ook zijn de caravans smal (2m10) wat je terugziet in de binnenruimte en mogelijkheden om te slapen. En als laatste is de aankleding over het algemeen wat spartaanser. Denk aan hard dichtklappende deurtjes omdat er een vanger mist, geen sierlijstjes, simpelere verlichting en een plastic disselbak met een dunne zwabberende klep.

Mijn advies is, bekijk echt goed wat het inhoudt. Wij zijn 2 keer wezen kijken bij een caravan (nieuw bij de dealer) die ons erg aansprak qua prijs en gewicht in de folder en die in het echt heel bedroevend van kwaliteit waren (Weinsberg en instap Caravelair). LMC heeft ook lichte en goedkopere modellen, die kwaliteit is wel beter maar voelt verder best schraal aan. Wil je meer kwaliteit, dan kan je wellicht kijken bij Dethleffs of Burstner. Maar dan betaal je wel snel meer.

Overigens ben ik er wel van overtuigd dat ze geen slechte caravans maken. Hele volksstammen zijn tevreden met iets minder kwaliteit. Niks mis mee. Zolang je maar een realistisch verwachtingspatroon hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 30-07-2022 22:04 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Bommes schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 09:53:
[...]

Zo dus:
[Afbeelding]

8)
Telt het ook als het niet een eigen camper is? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/680nkAZWvSgxDeT608ynKBJw-vA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MJsyCilKI3EQCPhkDYLhvoWB.jpg?f=fotoalbum_medium

Net ten zuiden van Göteborg vorig jaar

Of deze van onder het luifeltje bij Borgholms Ställplats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkmE1FmUYX4-DFJRxhHwA0rsEoM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rjk5yb9GYsZPiyNt6RcYp0Lg.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 35% gewijzigd door FastFred op 30-07-2022 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35

Bommes

Capo del formaggio

@FastFred vakantie is vakantie toch ;)

Mijn foto was ook alweer uit 2016, die camper heb ik al lang niet meer.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14
Afgelopen woensdag thuisgekomen van twee heerlijke weken op camping Domaine Chateau L’Eperviere in Gigny-sur-Saône.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvXedyLujcm3HW2szF8-MABlNbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eCFJiOSjD4ZOT0U5vvkWHPP.jpg?f=fotoalbum_large

M’n ogen ook uitgekeken op de mooie combinaties van voertuigen en caravans. Het wordt steeds gekker waar sommige mensen mee aan komen zetten.

Britten kunnen er ook wat van. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3UYsTl8c6Oi-b6caMi3jV07OWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNy7VtgzitiBQu0LI2YseIhj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GiMJtKOJppQABtMNXycs6jMd5VU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MFauiU4KV9dee3ktBb97citH.jpg?f=fotoalbum_large

En dan waren er nog Nederlanders met Audi SQ8, dikke 7-series, Porsche Cayennes etc etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 30-07-2022 23:12 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 19-09 15:08
Als je er een joekel van een caravan mee trekt, heb je in ieder geval nog een praktische use case voor zo'n milieuverwoestende rijdende middelvinger. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Rivanov schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:10:.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En dan waren er nog Nederlanders met Audi SQ8, dikke 7-series, Porsche Cayennes etc etc.
Die auto's kosten een flink stuk minder in de UK. Ze hebben daar geen bpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
knutsel smurf schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Dat weet ik. Ging er mij meer om dat je vroeger dergelijke auto’s niet op een camping zag. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
knutsel smurf schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:42:
[...]

Fendt is een sub label van Hobby. Zelfde bouwonderdelen gaan erin, zelfs ietsjes goedkoper omdat het niet teveel moet concureren natuurlijk.

Vergelijk het met Volkswagen en Skoda.
Fendt is kwalitatief hoogwaardiger qua afwerking dan Hobby.
Bij een Hobby krijg je meer opties en tierelantijntjes voor minder geld dan een Fendt. Maar qua hang- en sluitwerk en materiaal gebruik is een Fendt “beter”. Ze zijn niet voor niets een stuk duurder. :)

Mijn ouders zijn na 4 Fendt caravans een keer “overgestapt” naar Hobby, maar m’n vader roept alweer hard dat de volgende weer een Fendt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 31-07-2022 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
knutsel smurf schreef op zondag 31 juli 2022 @ 08:43:
[...]

Hier aan de Costa Brava in Spanje staat ook genoeg leuk spul met een Nederlands kenteken hoor, ook enorm veel pickups bij de kampeerplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 31 juli 2022 @ 09:38:
[...]

Dat weet ik. Ging er mij meer om dat je vroeger dergelijke auto’s niet op een camping zag. :)
Wat is vroeger? In 2000 bestond dit segment nog niet, Porsche Cayenne, Range Rover sport etc zijn allemaal pas een jaar of 20 op de markt. Ik zie dit soort auto’s juist heel veel de laatste 10-15 jaar en dat heeft vaak geen positieve relatie tot mijn beleving van de betreffende camping…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben van 1987 en mijn ouders kamperen al heel hun leven. Dus de jaren dat ik bewust ben van het kamperen is begin jaren 90. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yqJ_Fgt_08fPXNf3nxeCTvVtgYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YqoElwoRhg0SnEx4jer5fD2F.jpg?f=fotoalbum_large

Dikke camper van 2,5 ton ofzo (Niesmann Bischoff Flair als ik het goed zie), en dan een klein tentje voor je tuinset zodat je buiten kan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:19

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:07:
[Afbeelding]

Dikke camper van 2,5 ton ofzo (Niesmann Bischoff Flair als ik het goed zie), en dan een klein tentje voor je tuinset zodat je buiten kan zitten...
Op de camping in Räbke van de zomer stonden Duitsers naast me net zo'n grote, of misschien wel grotere camper met daarvoor nog een flinke voortent aan vast. Volgens mij hadden ze 1,5 plek nodig zowat :P De beste man verontschuldigde zich zo ongeveer tegenover mij, want ze kwamen alleen maar even hun nieuwe tent uitproberen. Ze woonden in de buurt en gaan van de winter met hun camper+tent overwinteren in Spanje.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

pirke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:07:
[Afbeelding]

Ik zie regelmatig van die muggen tentjes, nu in Zweden wens ik dat ik er ook eentje had. Je hoort ze niet, je voelt ze niet alleen de volgende ochtend overal bulten en jeuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
charrel schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:02:
[...]

Ik zie regelmatig van die muggen tentjes, nu in Zweden wens ik dat ik er ook eentje had. Je hoort ze niet, je voelt ze niet alleen de volgende ochtend overal bulten en jeuk :+
Hmm, wij staan op het punt om morgen of overmorgen Zweden in te rijden. Zitten ze nog in een bepaalde regio daar?

In de camper hebben we altijd horren voor alles dat open staat, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat dat tentje tegen muggen zou kunnen zijn...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

pirke schreef op zondag 31 juli 2022 @ 20:55:
[...]

Hmm, wij staan op het punt om morgen of overmorgen Zweden in te rijden. Zitten ze nog in een bepaalde regio daar?

In de camper hebben we altijd horren voor alles dat open staat, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat dat tentje tegen muggen zou kunnen zijn...
Die muggen zitten overal wel, in sommige regio's hebben teken de overhand. Even goed in de supermarkt kijken wat daar het meeste ligt. Teken spray of muggen spul ;)
De vrouw had 3 teken, de oudste dochter 2. Ik heb gelukkig die pis beesten kunnen ontlopen...
Nog een paar Zweden gevraagd wat ze er daar aan doen maar die geven aan dat ze geen kwaad kunnen omdat ze ingeënt zijn. Nou ja, tegen hersenvliesontsteking misschien maar tegen de bacterie die lyme veroorzaakt lijkt me sterk 8)7
Gisteravond lange broek/sokken aan, vandaag lekker op slippers...doe net mijn hardloopschoenen aan om nog even een rondje te doen en vervolgens jeuk op beide enkels.... Bult of 5 weer gescoord gister avond :')
Nou nog eentje dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qP1H59IpiA8EAPmg1HdtwgAkJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNOZsSgDDVTOaiFvnfUaPjpC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 31-07-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

charrel schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:12:
[...]

Bult of 5 weer gescoord gister avond :')
Je bent gewoon het lekkere hapje voor de dames
spoiler:
muggen
:+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fCuFNpjvQjH11ANPdTlN6e7waU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LgMwXDMzTRzM46RKQDbukM4K.png?f=fotoalbum_large

Ik ben net terug uit Zweden. Er zitten genoeg muggen, dazen en knutjes. Waarvan de laatste vooral jeukt als die aanwezig is willen de andere twee graag steken. Gelukkig heb ik er zelf niet zo'n last van en als ik van de steek afblijf dan is het binnen een paar uur wel weggetrokken. Goede dikke sokken en bedekkende kleding willen wel helpen tegen de meeste steken.

Gelukkig maar 1 teek gehad en snel verwijderd. Ik was te laat voor het vaccin tegen de hersenvliesontsteking, de eerste prik was pas mogelijk na mijn vakantie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Rivanov schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:10:
Afgelopen woensdag thuisgekomen van twee heerlijke weken op camping Domaine Chateau L’Eperviere in Gigny-sur-Saône.

[Afbeelding]
Stond de vrachtwagen net buiten de foto? Hoe krijg je anders die tent mee? :+ :D
[...]

Ja, muggen zitten vooral in de buurt van water. Dat heb je in Zweden nogal veel zeg maar :P

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 01-08-2022 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
FastFred schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:07:
[...]

Stond de vrachtwagen net buiten de foto? Hoe krijg je anders die tent mee? :+ :D
Je moest eens weten hoe ruim zo'n 1-serie is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:48

ThunderNet

Flits!

[...]

Ik heb hier dit jaar nog maar 1 mug in de slaapkamer gezien. Verder totaal niet, ook nog geen druppeltje deet gebruikt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Rivanov schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Je moest eens weten hoe ruim zo'n 1-serie is. :+
En de veranda is natuurlijk een opblaasveranda ;)

Of lokaal even gebouwd van zelf omgehakte bomen met je zakmes. MacGyver style.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Na de boven verwachting fijne camping in Ouren (Ardennen) nu sinds een paar dagen op de volgende in het Zwarte Woud. Altijd lekker als je op een typische Duitse tetriscamping een plek als deze krijgt (bij aanvraag wel wat moeite voor gedaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_laIH0EAE6QeTani5EEzJTzmGcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m3DyxhRwEsIOebB7DWBbbH3o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0gMeZHcHvICPdKlKidHHwMBNU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4kpgMdal2zcwiJSYwAidiD7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-VO_JYKeAuJuJtc94DOGdZ0A_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5MEJssNGhA3S9mlIE3NE5LA.jpg?f=fotoalbum_large

@Luuk84 het verkassen ging redelijk vlot, grotendeels zoals gepland. Het kan alleen een stuk sneller als m'n vriendin m'n gedachten kan lezen dus we gaan volgende keer voor nog sneller. We hadden nu ongeveer anderhalf uur nodig om weg te rijden nadat ik iedereen uit bed schopte. Dat kan sneller. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik ben net twee weken thuis en ik wordt nu alweer jaloers als ik al die mooie vakantie foto's van jullie zie. Gelukkig mag ik einde van de maand weer een dikke week op pad: drie nachten op de Veluwe, dan drie dagen cursus in Nieuwegein (met de camper lekker in de buurt overnachten :7 ) en dan nog weer drie nachten naar batman Bathmen voor een familieaangelegenheid. Ik kijk er nu al naar uit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
Vandaag zijn we in Zweden aangekomen. Meteen doorgereden naar een mooi natuurgebied en midden in het bos vuurtje gestookt (in een daarvoor bestemde plaats) tot m'n dochter van 5 net omviel vd slaap, ze vond het geweldig, en wij ook :) Heerlijk rustig en stil hier, niemand te bekennen in de wijde omtrek. Heerlijk dat vrij kamperen in de natuur.

Was wel flink sprokkelen om het 5 uur lang aan te houden :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk84
Gonadan schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 21:21:
Na de boven verwachting fijne camping in Ouren (Ardennen) nu sinds een paar dagen op de volgende in het Zwarte Woud. Altijd lekker als je op een typische Duitse tetriscamping een plek als deze krijgt (bij aanvraag wel wat moeite voor gedaan).

@Luuk84 het verkassen ging redelijk vlot, grotendeels zoals gepland. Het kan alleen een stuk sneller als m'n vriendin m'n gedachten kan lezen dus we gaan volgende keer voor nog sneller. We hadden nu ongeveer anderhalf uur nodig om weg te rijden nadat ik iedereen uit bed schopte. Dat kan sneller. :P
1,5 uur klinkt als acceptabel, volgende keer de vrouw in het gareel dan snoep je er zo 30 minuten vanaf :+
Hij staat er strak bij! Je hebt nog geen varioluifel zie ik, mis je deze niet?

Wij gaan pas volgende week weg, dus we gaan het zien hoe het allemaal gaat. Dan kan ik gelijk mijn laatste 'mod' gaan testen; een hoofdbord met daarop 2 leeslampjes + USB aansluitingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgGq45EvzjklHaql-W64ueMtFaU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiefXSZ2DKWiCK9Z5rAm2pqL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Engelse regels zijn HEEL anders wat je mag trekken, daar MOET je een grote dikke auto of busje voor je 'grote' caravan hebben. Met een 'gewone' personen wagen mag je daar geen grote caravan trekken, ook al kan ie dat in NL volgens onze regels wel. Heb me daar al vaak over verbaasd. Overigens hebben veel van die grote Engelse caravans een kogeldruk van 150+ KG. Zelfs mijn Land Cruiser mocht maar 120 KG op de kogel hebben..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 14:42
Wij hebben al 7 jaar een heerlijke Smitveld Rubist vouwwagen. Maar die begint eigenlijk te groot te worden met beide kids in eigen tent. We denken erover om terug te gaan naar een compacte tent en bagagewagen :)

De Karsten Lacerta en een ruime wagen waar ik een keuken ga inbouwen.
https://www.karstententen...enten/de-karsten-lacerta/

Afbeeldingslocatie: https://share.bartserver.nl/!xUnz8DG3ht/wagenkeuken.jpg
Maar dan simpeler en zonder de koelbox

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Had ik al verteld over mijn ervaring met Campspace?

Ik heb er van genoten! Heerlijk rustig plekje in Friesland gevonden. Wel open, dus veeeel zon, zeker savonds. Gelijk daarom maar een tarp gekocht. Scheelde echt heel veel :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iGeyhj5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6Cnica.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qhVijPx.jpg
Ik zat sochtends lekker wat ham en ei te maken toen ze langs liepen. Supernieuwsgierig!

Over 2 weken sta ik 2 nachten in Drouwenerveen, ook via Campspace.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
vandermark schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:01:
Wij hebben al 7 jaar een heerlijke Smitveld Rubist vouwwagen. Maar die begint eigenlijk te groot te worden met beide kids in eigen tent. We denken erover om terug te gaan naar een compacte tent en bagagewagen :)

De Karsten Lacerta en een ruime wagen waar ik een keuken ga inbouwen.
https://www.karstententen...enten/de-karsten-lacerta/

[Afbeelding]
Maar dan simpeler en zonder de koelbox
Leuk idee. Soort mini-uitvoering van wat @Badderbeest heeft gedaan :)

Een Lacerta is niet mijn definitie van een compacte tent. Ik vind het nog best een grote tent. Is die nu zoveel kleiner dan de Smitveld? (Mooie wagen om te zien trouwens!)

Kun je niet beter bijv. een Campooz (Sleepy Joe bijv.) kopen? Dat is in feite ook een bagagewagen met een mooie compacte tent er op. Je kunt er ook een standaard keuken bij krijgen. Dan heb je hetzelfde idee, makkelijker op te zetten en ook wel degelijk compacter.

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 02-08-2022 13:34 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
Bertus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:17:
Over 2 weken sta ik 2 nachten in Drouwenerveen, ook via Campspace.
Als het dezelfde is als ik ook bezocht heb een leuke (toen ook nog rommelige) plek. Wel goed sanitair.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68xmXKHiVawHYDnUoJLGMMoOu3o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HjpNjZt5j3qw7ytedSM61O5G.png?f=fotoalbum_large

Dichtbij een zwemplas waar je je zowat in het buitenland waant
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezuBIuC92sm9tv_86DEiOpIYYt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PBtuo9HRjvbAYGnzt3G0S1Cn.png?f=fotoalbum_large

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandermark
JanHenk schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:31:
[...]

Leuk idee. Soort mini-uitvoering van wat @Badderbeest heeft gedaan :)

Een Lacerta is niet mijn definitie van een compacte tent. Ik vind het nog best een grote tent. Is die nu zoveel kleiner dan de Smitveld? (Mooie wagen om te zien trouwens!)

Kun je niet beter bijv. een Campooz (Sleepy Joe bijv.) kopen? Dat is in feite ook een bagagewagen met een mooie compacte tent er op. Je kunt er ook een standaard keuken bij krijgen. Dan heb je hetzelfde idee, makkelijker op te zetten en ook wel degelijk compacter.
Klopt, echt compact is die niet. Qua oppervlakte wel echt veel kleiner dan de Ruebist. Doordat er geen scheerlijnen zijn aan de zijkant is die echt maar 3,3 meter breed. Inclusief scheerlijnen is de Ruebist dik 5 meter breed en ook nog stuk langer.

Karsten heeft ook de kleinere Opera, maar ik ben 2 meter lang en dan is de hoogte van de Lacerta (2,2 meter) ook een groot voordeel (Opera is 1,9m hoog).

Ik ken de campooz, is ook optie. Voor het slapen werken bij ons twee losse inflatables beter dan één bed weet ik uit ervaring... Dat speelt ook zeker mee. Tent en bagagewagen is daarnaast stuk goedkoper zie ik.

[ Voor 6% gewijzigd door vandermark op 02-08-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

[Afbeelding]

M’n ogen ook uitgekeken op de mooie combinaties van voertuigen en caravans. Het wordt steeds gekker waar sommige mensen mee aan komen zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Valt mij inderdaad ook al jaren op... nu vallen de excessen ook meer op. Iemand ie in een Peugeot aan komt zetten en een Decathlon tentje opzet zal niet echt opvallen :+ Maar je ziet soms combinaties of campers die evenveel kosten als een rijtjes woning 8)7

Had wel het idee dat 30 jaar geleden camperen een meer voor de gewone burger/jan modaal was, prima betaalbaar ook. Maar alles moest blijkbaar luxer inclusief de campings. Wanneer je een safaritent op een camping huurt ben je meer kwijt dan huisje in een bungalow park.

Als ik het geld had kocht ik ook een dikke wagen + caravan of mooie camper. dus toch ook wel een beetje afgunst :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Chaoss schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:54:
[...]

Valt mij inderdaad ook al jaren op... nu vallen de excessen ook meer op. Iemand ie in een Peugeot aan komt zetten en een Decathlon tentje opzet zal niet echt opvallen :+ Maar je ziet soms combinaties of campers die evenveel kosten als een rijtjes woning 8)7

Had wel het idee dat 30 jaar geleden camperen een meer voor de gewone burger/jan modaal was, prima betaalbaar ook. Maar alles moest blijkbaar luxer inclusief de campings. Wanneer je een safaritent op een camping huurt ben je meer kwijt dan huisje in een bungalow park.

Als ik het geld had kocht ik ook een dikke wagen + caravan of mooie camper. dus toch ook wel een beetje afgunst :+
Dat kan ik bevestigen. Wij waren +/- € 1.900,- kwijt voor 14 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Rivanov schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Dat kan ik bevestigen. Wij waren +/- € 1.900,- kwijt voor 14 dagen.
En ben je 'gebonden' aan hele weken met aankomst en vertrek op zaterdagen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
vandermark schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:06:
[...]

En ben je 'gebonden' aan hele weken met aankomst en vertrek op zaterdagen :|
Nee hoor. Aankomstdagen op zaterdag en woensdag.
Er stonden ook gezinnen van zaterdag tot woensdag. Of woensdag tot zaterdag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Rivanov schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:09:
[...]

Nee hoor. Aankomstdagen op zaterdag en woensdag.
Er stonden ook gezinnen van zaterdag tot woensdag. Of woensdag tot zaterdag etc.
Oh, dat is wel handig & slim zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
vandermark schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:12:
[...]

Oh, dat is wel handig & slim zo
Maar dat was in ieder geval via Villatent.nl (organisatie waar wij geboekt hebben). Kan zomaar zijn dat andere organisaties wel minimaal een week hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Laatst online: 20-09 20:39
vandermark schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:48:
[...]

Klopt, echt compact is die niet. Qua oppervlakte wel echt veel kleiner dan de Ruebist. Doordat er geen scheerlijnen zijn aan de zijkant is die echt maar 3,3 meter breed. Inclusief scheerlijnen is de Ruebist dik 5 meter breed en ook nog stuk langer.

Karsten heeft ook de kleinere Opera, maar ik ben 2 meter lang en dan is de hoogte van de Lacerta (2,2 meter) ook een groot voordeel (Opera is 1,9m hoog).

Ik ken de campooz, is ook optie. Voor het slapen werken bij ons twee losse inflatables beter dan één bed weet ik uit ervaring... Dat speelt ook zeker mee. Tent en bagagewagen is daarnaast stuk goedkoper zie ik.
Ik ging twee jaar geleden ook kijken naar opera, maar dan de 3600 en die was echt veel te groot. Dus ook voor lacerta gegaan, erg tevreden mee. Na de vakantie weer langs karsten om de regenluifel af te geven, we laten er twee afritsbare zijwanden aanmaken.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Rivanov schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 16:17:
[...]

Maar dat was in ieder geval via Villatent.nl (organisatie waar wij geboekt hebben). Kan zomaar zijn dat andere organisaties wel minimaal een week hanteren.
Wie zitten straks in een huurtent van Suncamp in Denemarken die kon gewoon van dag tot dag. Wel minimaal 3 dagen geloof ik.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y37cKssp_NWkA0fSdM4z1YEzP54=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R19HeKuZaaHidIB5BHhbTF4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Luuk84 schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:04:
1,5 uur klinkt als acceptabel, volgende keer de vrouw in het gareel dan snoep je er zo 30 minuten vanaf :+
Het is meer dat we veel tijd verloren hebben omdat ik dingen nog moest doen waarvan ik het logisch vond als ze al door een ander gedaan waren. Als Tweaker heb ik meteen een nogal efficiënt stappenplan in m'n hoofd maar dat is dan niet meteen bij iedereen bekend. Dus kwestie van communiceren en wat meer afstemmen en ik zie het nog wel sneller kunnen, zonder stress.
Hij staat er strak bij! Je hebt nog geen varioluifel zie ik, mis je deze niet?
Nou de plek is takkescheef maar gelukkig is de tent qua buizen/stokken erg goed te stellen dus kom je meestal wel uit. Ik lig nu alleen niet helemaal waterpas, een beetje met het hoofd naar beneden. Niet echt last van maar misschien toch maar een wig overwegen.

Wat mij wel brengt tot m'n volgende ergernis, campingwaterpasjes. Zo'n driehoekig ding wat in positie één alles waterpas vindt, na een kwartslag draaien op exact dezelfde plek maar één richting, na nog een kwartslag een andere richting en na nog een laatste kwartslag gewoon helemaal niets. Ja wat is het nou? :(

Varioluifel hebben we inderdaad niet, bewust omdat ik het te groot vind worden en ik twijfel of het echt wat toevoegt (we zijn maar met drie).
Om te testen heb ik de deuren eraan gezet als extra lengte maar dat maakte het niet meteen beter. Dan nog ging je liever in de schaduw van de boom verderop zitten. Meestal komen we tot nu wel weg met de standaard luifel, zeker omdat de zijkant open kan voor doortochten en dan zit je heel prima. En ook van de zijdeur van de tent zet ik vaak een bovenste strook open voor de tocht.
Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Het trekt wel bekijks zo'n ding valt me op, zeker in het buitenland.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Chaoss schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 15:54:
Iemand ie in een Peugeot aan komt zetten en een Decathlon tentje opzet zal niet echt opvallen :+
Nou dat gierende 12V pompje om lucht in die buizen te krijgen valt mij wel op hoor. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:55:
[...]

Wat mij wel brengt tot m'n volgende ergernis, campingwaterpasjes. Zo'n driehoekig ding wat in positie één alles waterpas vindt, na een kwartslag draaien op exact dezelfde plek maar één richting, na nog een kwartslag een andere richting en na nog een laatste kwartslag gewoon helemaal niets. Ja wat is het nou? :(
Ik heb zo'n ronde mini waterpas, die is wel redelijk consistent als je hem ronddraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb zo'n ronde mini waterpas, die is wel redelijk consistent als je hem ronddraait.
Ik heb gewoon een simpele waterpas van de Praxis, bevalt prima voor de caravan maar ook om de luifelpootjes Thule waterpas te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://d2fb1ew6v6wv87.cloudfront.net/products/5229478/s01/1400x1400/origin.webp

Kost de wereld niet :> :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb gewoon een waterpas app op mijn telefoon... heeft het tot nu toe altijd prima gedaan om de caravan recht te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

aReaRe schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:29:
[...]

Ik heb gewoon een simpele waterpas van de Praxis, bevalt prima voor de caravan maar ook om de luifelpootjes Thule waterpas te zetten.

[Afbeelding]

Kost de wereld niet :> :P
Voor dat laatste heb je toch gewoon de zwaartekracht :? Pootje op het oog waterpas zetten, dan de hoek van de luifel lichtjes optillen en het pootje uit laten bungelen. Et voila, pootje waterpas *D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Laatst online: 14-09 06:35

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@knutsel smurf Zoiets heb ik ook, ander kleurtje :)

@aReaRe Waarom zou je je luifelpootjes perfect waterpas willen hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:13
pirke schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:15:
@knutsel smurf Zoiets heb ik ook, ander kleurtje :)

@aReaRe Waarom zou je je luifelpootjes perfect waterpas willen hebben?
Omdat sommige mensen ervan kunnen genieten als ze naar hun tent/caravan lopen en alles netjes strak en waterpas staat (ik ben ook zo iemand). :+
Pagina: 1 ... 139 ... 277 Laatste