[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 258 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:45
Een tijdje terug stelde ik een vraag over een isoleerfles: bazzemans in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

@ferdw @Badderbeest @lost95 @Hopjesvla79 dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels besloten om een camelbak te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

-tom-562

Oliesjeik

Harribo schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:53:
Ik heb nu wat geld over en wilde voor kamperen eigenlijk nu wel een goede slaapmat ipv mijn luchtbed. Mag iets kosten.

Eisen : hoge R waarde, dikte 8-10cm,minimaal 90-100 cm breed. Self inflating (dus geen ding wat op elektriciteit moet).
Ik ben een enooorme koukleum nachts.

Tips welkom.
Zijn ze nog wat te verkrijgen überhaupt? Ik ga over anderhalf week weg.
Exped Megamat LXW. Deze vraag komt trouwens iedere paar pagina's voorbij...

Gisteren even bij de Obelink geweest, toch nog wat dingen gekocht. Oprolbare eettafel met bamboe blad (we hadden een Decathlon klaptafel van 1,4m, lekker groot maar ziet er goedkoop uit en redelijk gammel), volle Campingaz 907 fles. Vulling is 30 euro, en hele nieuwe fles bijna 90 euro :o ik heb een lege fles gekocht voor 10 euro, ik heb dus bijna 50 euro bespaard door ff 10 minuten op marktplaats te sleuren :D
En voor m'n vriendin een SI matje, een sleepwell (Obelink eigen merk?) 15cm dikke mat. Ik heb zelf een exped, maar dat is ook meer vanwege de pakmaat en het gewicht (ik wil hem ook meenemen achterop de motor). Zo'n 15cm SI ligt toch wel erg lekker :P 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:16
Hier gisteren slaapzak #3 binnen gekomen :)

Een Sea To Summit Tr2. Miste ik nog net in de collectie. Nu een Western Mountaineering Syccamore met comfort -4C, de StS Tr2 met comfort 5C en een StS Tr1 met comfort 14C. En eventueel nog een reactor liner om een slaapzak naar keuze met 8C te boosten. Alle drie heerlijk ruime donsslaapzakken met mogelijkheid om de voeten open te ritsen, want 2 dingen waar ik niet tegen kan zijn warme voeten en te strakke mummies.. En toch moet het allemaal licht en compact genoeg zijn voor in een rugzak. Bij deze dus een kleine suggestie ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:28
-tom-562 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 08:07:
[...]

Exped Megamat LXW. Deze vraag komt trouwens iedere paar pagina's voorbij...
Duidelijk, deze wordt nu meerdere keren genoemd hier. Hartelijk dank!
Duur maar volgens mij het zeker waard.
Ik hou er in het algemeen niet van een topic op got te moeten doorspitten hier, teveel gedoe.
En ik heb inderdaad ook uiteraard wat zelf onderzoek gedaan maar wilde graag ook jullie mening en ervaring weten.

Enfin, dan rest mij nog 1 vraag : is iets soortgelijks ook goedkoper bij de decathlon te krijgen of zeggen jullie, niet aan beginnen, de kwaliteit redt het niet bij deze exped?

Verder zal ik ff op pad moeten denk ik om te kijken waar ik zo'n mat nog kan krijgen. Geen flauw idee wat nu de voorraden zijn.
En zo'n ding zal wel wat pakken zijn maar je kunt niet beide voordelen hebben kan ik mij zo indenken.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 24-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Harribo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:52:
[...]
Enfin, dan rest mij nog 1 vraag : is iets soortgelijks ook goedkoper bij de decathlon te krijgen of zeggen jullie, niet aan beginnen, de kwaliteit redt het niet bij deze exped?
Die goedkopere oplossing heb ik je toch gegeven ? Een standaard matje met eronder een matje van dun schuim met een alufolie laag er op ? Ik heb een ondermatje van Obelink, vouwt lekker compact op en is precies slaapmatformaat. Was 3,95 of zo. En anders te krijgen bij elke bouwmarkt, daar heet het radiatorfolie, Dat is wat langer als een slaapmatje, maar daar kun je gewoon 2 meter van af knippen.

Zo'n ondermatje scheelt gewoon een graad of 10, doordat de alufolie-laag je lichaamswarmte terugkaatst. Bij de dure matjes zit die laag in het matje,

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
De expad megamat 10 duo lijkt mij moeilijk meer te krijgen?
Zag ook deze bij de bever:
https://www.bever.nl/p/hu...BCE00057.html?colour=4307

Lijkt me minstens zo goed? Ken het merk niet?
Oekiejoekie schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:07:
[...]
Die goedkopere oplossing heb ik je toch gegeven ?
Ja ik heb wel zo'n isolatie matje. Meerdere zelfs.
Maar dan moet ik ook nog nu een extra schuimmat kopen. Afgezien van dat ik niet dan zou weten welke schuimmat en welke slaapmat , wil ik meteen eigenlijk nu een goede all in one oplossing ipv onderdelen. Besteed liever in 1x veel en goed.

Tenzij de gewenste mat voor mij niet meer te krijgen is. Daar lijkt het heen te gaan vwb de expad megamat duo 10 lw(x). En decathlon lijkt zoiets ook niet te hebben.
Wil ook graag minimaal 90 cm breed dus dat wordt duo.
En woon in Groningen dus niet zoveel winkels als in de randstad.

[ Voor 63% gewijzigd door Harribo op 24-07-2022 11:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Harribo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:16:
De expad megamat 10 duo lijkt mij moeilijk meer te krijgen?
Zag ook deze bij de bever:
https://www.bever.nl/p/hu...BCE00057.html?colour=4307

Lijkt me minstens zo goed? Ken het merk niet?

[...]

Ja ik heb wel zo'n isolatie matje. Meerdere zelfs.
Maar dan moet ik ook nog nu een extra schuimmat kopen. Afgezien van dat ik niet dan zou weten welke schuimmat en welke slaapmat , wil ik meteen eigenlijk nu een goede all in one oplossing ipv onderdelen. Besteed liever in 1x veel en goed.

Tenzij de gewenste mat voorzien mij niet meer te krijgen is. Daar lijkt het heen te gaan vwb de expad megamat duo 10 lw(x). En decathlon lijkt zoiets ook niet te hebben.
Wil ook graag minimaal 90 cm breed dus dat wordt duo.
En woon in Groningen dus niet zoveel winkels als in de randstad.
met de invoering van de nieuwe lijn en naamvoering bij Exped is onderstaande de breedste en de dikste duomat op dit moment. Alle andere zijn uitlopende modellen en dus lastiger te verkrijgen:

MegaMat Max 15 DUO LW+

deze is nog gewoon her en der te bestellen. Alle info gewoon van de Exped site..

https://www.exped.com/en/products/sleeping-mats

Natuurlijk gaat dit (zo'n duomat) alles ten koste van pakvolume, Qua R waarde kan het nog steeds hoog zijn in een compacte vorm, maar dan ga je weer in breedtemaat en dikte naar beneden.

[ Voor 1% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-07-2022 11:47 . Reden: URL toegevoegd om h t zoeken makkelijker te maken... ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Duidelijk, deze wordt nu meerdere keren genoemd hier. Hartelijk dank!
Duur maar volgens mij het zeker waard.
Ik hou er in het algemeen niet van een topic op got te moeten doorspitten hier, teveel gedoe.
En ik heb inderdaad ook uiteraard wat zelf onderzoek gedaan maar wilde graag ook jullie mening en ervaring weten.

Verder zal ik ff op pad moeten denk ik om te kijken waar ik zo'n mat nog kan krijgen. Geen flauw idee wat nu de voorraden zijn.
En zo'n ding zal wel wat pakken zijn maar je kunt niet beide voordelen hebben kan ik mij zo indenken.
Die SI matjes van de Decathlon schijnen snel lek te gaan, ook bij de ventielen.
Ik vind de pakmaat van mijn Exped echt reuze meevallen, je kan 'm echt goed strak oprollen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hopjesvla79 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:44:
[...]
...
dikste duomat op dit moment. Alle andere zijn uitlopende modellen en dus lastiger te verkrijgen:

MegaMat Max 15 DUO LW+

deze is nog gewoon her en der te bestellen.
...
Dank! Dat verheldert de verschillende typen.
Ik vind de 10 ook wel genoeg ipv de 15.

Moet dus even kijken waar ik hem kan bestellen. Liefst haal ik hem op bij een winkel.
Hoor( en ook zie) laatste tijd verschillende verhalen over aflevering bij websites. En heb hem begin augustus wel nodig.

Dank @-tom-562 voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
-tom-562 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:50:
[...]

Die SI matjes van de Decathlon schijnen snel lek te gaan, ook bij de ventielen.
Ik vind de pakmaat van mijn Exped echt reuze meevallen, je kan 'm echt goed strak oprollen.
maar heb je het dan over een duomat of over een Synmat oid? Of we hebben een compleet ander inzicht over compactheid ;)

Ik heb o.a. ook een duomat in de collectie maar dat valt bij mij toch echt niet in de categorie 'compact' :) De Synmat dan weer wel (en dan kan het nog compacter...)

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-07-2022 12:02 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:56
Ik ben op zoek naar een Campingaz Easy Clic Plus drukregelaar, zodat ik in het vervolg die lompe 904 gasfles thuis kan laten.

Lijkt er alleen op dat die niet los verkrijgbaar zijn. Kan dat kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Hopjesvla79 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:00:
[...]

maar heb je het dan over een duomat of over een Synmat oid? Of we hebben een compleet ander inzicht over compactheid ;)

Ik heb o.a. ook een duomat in de collectie maar dat valt bij mij toch echt niet in de categorie 'compact' :) De Synmat dan weer wel (en dan kan het nog compacter...)
We hebben het hier over vrij grote comfortabele SI matten :P Een Exped Megamat 10 LXW dus. Voor wat er uiteindelijk opgeblazen ligt vind ik de pakmaat niet groot nee. Een opgefrommeld luchtbed neemt vaak nog meer ruimte in :p
Harribo schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:52:
[...]

Dank! Dat verheldert de verschillende typen.
Ik vind de 10 ook wel genoeg ipv de 15.

Moet dus even kijken waar ik hem kan bestellen. Liefst haal ik hem op bij een winkel.
Hoor( en ook zie) laatste tijd verschillende verhalen over aflevering bij websites. En heb hem begin augustus wel nodig.

Dank @-tom-562 voor de info
Ik had de mijne via bol.com besteld, kwam uiteindelijk via Kampeerwereld Hendriks als verkoper binnen, met 2 dagen

[ Voor 30% gewijzigd door -tom-562 op 24-07-2022 12:38 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
-tom-562 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:36:
[...]

We hebben het hier over vrij grote comfortabele SI matten :P Een Exped Megamat 10 LXW dus. Voor wat er uiteindelijk opgeblazen ligt vind ik de pakmaat niet groot nee. Een opgefrommeld luchtbed neemt vaak nog meer ruimte in :p

[...]

Ik had de mijne via bol.com besteld, kwam uiteindelijk via Kampeerwereld Hendriks als verkoper binnen, met 2 dagen
ha ha ja dat is inderdaad een ander perceptie van compact. Hier is compact: het past in een rugzak (zoals de Synmat) samen met andere spullen inclusief tent :) De MegaMat gaat dan dus niet mee, die is voor autokamperen (maar ligt wel het lekkerst)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Harribo Bij de Kampeerhal Roden hebben ze nog genoeg voorraad van alle verschillende slaapmatten (w.o. de Expeds). Als je in Groningen woont is dat een kleine afstand. Kun je er ook nog even op proefliggen, want ze hangen er ook opgeblazen.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JanHenk schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:47:
@Harribo Bij de Kampeerhal Roden hebben ze nog genoeg voorraad van alle verschillende slaapmatten (w.o. de Expeds). Als je in Groningen woont is dat een kleine afstand. Kun je er ook nog even op proefliggen, want ze hangen er ook opgeblazen.
Dank! Ik had dit al in gedachten maar zag online niet zo snel dat ze de exped Megamat LXW 10 duo hadden.
Lijkt me verder goed plan ff te testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
@-tom-562 een oprolbare eettafel? Heb je een linkje voor me, want ik ben benieuwd wat ik me er bij moet voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23:03
Raymond schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:24:
@-tom-562 een oprolbare eettafel? Heb je een linkje voor me, want ik ben benieuwd wat ik me er bij moet voorstellen :)
Zoiets als dit ; https://www.anwb.nl/webwi...ture-campingtafel?cat=280

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Vandaag zijn we op de weegbrug geweest onderweg naar vakantie. Met een volle tank diesel en 100 liter water (overloop is 100 liter, geen 60) zonder bestuurder maar verder alle passagiers en belading komen we uit op 5080kg, dat geeft een acceptabele 420kg marge :)

De twee achterassen kwamen samen op 3020kg uit, 180kg lager dan verwacht en toegestaan. Goed nieuws dus!

Alleen de verdeling tussen de twee achterste assen blijft gissen. We hebben wel een losse meting vd achterste as gedaan, maar die is wat onbetrouwbaar omdat de weg achter de weegbrug na een paar meter wat omlaag ging, wat effectief de achterste as iets optilt. Nog los van een eventueel hoogteverschil tussen de weegbrug en de grond eromheen. 1cm doet al veel voor de verdeling. Ook zijn weegbruggen er meestal niet op gemaakt om helemaal scheef aan de rand belast te worden. De meting gaf aan dat de achterste as nog 220kg ruimte heeft, dat zou betekenen dat de middelste as 40kg te zwaar is. 2 a 3% over de max zal nog wel binnen de marge passen waarop hij ontworpen is. Of het is een meetfout. Anyway, we zijn met een goed gevoel op vakantie :)

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 24-07-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

@pirke je bent wel wat zwaarlijvig :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Nee, ik heb voor 6 weken aan drank in de bodem liggen. De prijzen in Scandinavië liggen wat hoger dan hier... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ga je schamen, dat is een van de basiseigenschappen die we van een tweaker verwachten.
Soortgelijk als in ook een matje ja, zelfde kwaliteit nee.
De écht goede spullen lopen gewoon in de papieren, de D is er voor als je op je portemonnee wilt letten. Qua prijs/kwaliteit prima, maar wel gewoon minder goed. Denk je dat verschil niet te merken dan kan je geld besparen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 16:49
Heeft er iemand nog tips voor leuke kampeerplekken (tent) in de buurt van Chinque Terre in Italië?
Het liefst gelegen aan of vlakbij de kust.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij staan nu onderhand twee dagen langs de Our, best wel warm dus het riviertje in is geen overbodige luxe.

Vouwwagen bevalt nu alweer prima, al moet ik nog even kijken wat ik qua stellen prettig vind. Waterpas ligt goed maar dan staat je tent niet goed, en andersom.

Was eerste lange rit met zo'n kar met flink hoogteverschil en smalle weggetjes. Kan niet ontkennen dat er een gezonde spanning in zat maar ging allemaal prima.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:44

Flipmo

OMG !!

Gonadan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:23:
Wij staan nu onderhand twee dagen langs de Our, best wel warm dus het riviertje in is geen overbodige luxe.

Vouwwagen bevalt nu alweer prima, al moet ik nog even kijken wat ik qua stellen prettig vind. Waterpas ligt goed maar dan staat je tent niet goed, en andersom.

Was eerste lange rit met zo'n kar met flink hoogteverschil en smalle weggetjes. Kan niet ontkennen dat er een gezonde spanning in zat maar ging allemaal prima.
Langs de Our is leuk! Daar kan je lekker in dobberen. Heb er ook 5x aan gestaan. Maar dan in een mobile home. Plan was om naar dezelfde camping te gaan met onze caravan. Maar de camping is overgenomen en heeft nu alleen nog maar huisjes helaas (camping Kohnenhoff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Ga je schamen, dat is een van de basiseigenschappen die we van een tweaker verwachten.
Ik ga me niet schamen, het is soms een chaos in een topic. Soms doe ik het ook wel.
Dank voor de reactie. Ik zal binnenkort even een matje tour maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-07-2022 08:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Raymond schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:24:
Deze hebben wij gekocht:
https://www.obelink.nl/obelink-bamboo-110-roltafel.html

Oprolbaar is mss niet het juiste woord, het tafelblad bestaat uit 2 delen (die je op kunt rollen), de rest van het frame klap je in elkaar :P
Maar het is een stuk praktischer t.o.v. zo'n klaptafel van de decathlon die we nu hebben.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:44

Bommes

Capo del formaggio

ThijsM schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:22:
Heeft er iemand nog tips voor leuke kampeerplekken (tent) in de buurt van Chinque Terre in Italië?
Dat kan een lastige worden, de 5 dorpjes zelf hebben geen campings.
Je zult moeten uitwijken naar een dorp/stad verder op aan de kust.
Ik heb op een camping in Deiva Marina gestaan met de camper.
https://goo.gl/maps/cjni1imfDqAFmrro6
Niet aan de kust, wel zwembad en gratis bus service naar het station in het dorp heen en terug.
Daar is ook het strand.
Met de trein kun je makkelijk heen en terug naar de Chinque Terre.
Ik zou sowieso met d eauto uit de buurt blijven van e Chinque Terre, pak lekker de trein of de boot vanuit Levanto

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 19:52
Gonadan schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:23:

Bij ons wint dan een waterpas staand bed.
Dit weekend ook gehad met onze Kyte dan maar minder netjes zolang je zorgt dat het doek overal mooi strak staat zodat het regenwater er goed afstroomt en dus geen waterlekken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tafmaf schreef op maandag 25 juli 2022 @ 10:14:
Bij ons wint dan een waterpas staand bed.
Dit weekend ook gehad met onze Kyte dan maar minder netjes zolang je zorgt dat het doek overal mooi strak staat zodat het regenwater er goed afstroomt en dus geen waterlekken krijgt.
Doek overal strak klinkt toch gewoon als netjes? ;)

Ik had hem waterpas staan maar omdat de hele plek afloopt kwam dan het grondzeil aan één kant niet meer bij de grond. Als daar dan gewicht op komt is dat niet per definitie goed voor je tent. Daarom maar iets uit het lood gezet waardoor de tent goed staat en ik niet uit m'n bed rol.
Volgens mij kan ik ook nog wel stellen met de hoekpunten maar zo kwam ik er ook dus voor nu prima. Zo zal ik elke plek weer handiger worden gok ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Over waterpas gesproken, caravan met Thule onmisbare 6300 luifel idem , maar donderdagavond op vrijdag regende het hier in Zuid Limburg.

Ik had vrijdagmiddag in de gaten dat er regen water zich had verzameld, zie een waterzak zitten die ik wel omhoog druk, nou niet dus.
Het ongeluk laat zich raden, ik was dus kletsnat _O-

Leering ende vermaeck: één pootje van de luifel staat 20 cm lager zodat de luifel voldoende afschot heeft.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Gonadan & @Flipmo Oh, die hoek staat ook nog op mijn te-bezoeken lijstje! Hebben jullie nog een ultieme camping tip?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zie trouwens dat er 2 Ours zijn:

Wikipedia: Our (Lesse)
Wikipedia: Our (Sûre)

Ik ben benieuwd of jullie het allebei over dezelfde Our hebben :P (maakt mij overigens niet uit, de Ardennen +klein riviertjes vind ik hoe dan ook fantastisch)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-06 13:49
ThijsM schreef op zondag 24 juli 2022 @ 22:22:
http://www.villaggiosmeraldo.it/en/Home

Wel een stukje met de trein tot de dorpjes (totaal 30 minuten ofzo, incl verplaatsing naar station), maar briljante locatie qua camping, de route er naar toe is wel spannend door een oude zeer smalle spoortunnel (elke 20 minuten kan 1 kant gaan rijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
8) Ziet er niet zo strak uit maar het is inderdaad beter om zo te doen!
aReaRe schreef op maandag 25 juli 2022 @ 13:48:

Leering ende vermaeck: één pootje van de luifel staat 20 cm lager zodat de luifel voldoende afschot heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
De exped Megamat LXW 10 duo is hier in de buurt van Groningen overal uitverkocht.
Of ik moet het nog online proberen maar ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij vanwege de tijdige bezorging of garantie . Ga volgende week weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Harribo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:49:
De exped Megamat LXW 10 duo is hier in de buurt van Groningen overal uitverkocht.
Of ik moet het nog online proberen maar ik heb daar niet zo'n goed gevoel bij vanwege de tijdige bezorging of garantie . Ga volgende week weg.
tja het is het een of ander..die keuze moet je zelf maken. Maar hoe langer je wacht, des te spannender wordt het wanneer je alsnog iets gaat bestellen.... Mijn bestelling bij Bergzeit, die er bekend om staan dat ze niet heel snel zijn vanuit Zui-Duitsland was binnen een week in huis. Normaal zou zoiets vanuit NL binnen 24 uur kunnen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Is 2x een 1-persoonsmat geen optie? (Ervan uitgaande dat die wel verkrijgbaar zijn..). Eventueel met koppelkit?

Dat zou sowieso mijn voorkeur hebben in verband met verschillend gewicht/voorkeur voor hardheid overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
my bad..zag er een maar was een enkele, geen duo

zie hieronder..die had ik idd gezien. En nu net zag ik nog dat Bever Groningen een duo op voorraad heeft liggen..

[ Voor 36% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-07-2022 16:47 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harribo
Dank. Ik ben snel naar kampeerhal Roden gecrosst met de auto.
Gewoon maar eerst de exped Megamat LXW 10 gekocht. 239e.
Zowel op de 10 als 15 (cm) gelegen.
De 15 was mij wat aan de zachte kant (ben 184/86kg),waardoor je wel zacht ligt maar verder wegzakt erin. Dat lijkt mij warmer en meer vervelend nachts met draaien. Details.

Gewoon deze gekocht en gewoon proberen over een paar weken. Ben benieuwd.
Dank voor alle hulp hier!

Edit : voor de exped Megamat, de afkortingen :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2Ena4GFsX8l9k1kTdvm5RZ-To4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bqo8BSGX142nUhT1OrHR1ShL.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Harribo op 27-07-2022 08:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Harribo hij is zo hard als je hem oppompt (je krijgt er een handpompzak bij), maar tien is zat inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yukkie schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:48:
Ik zie trouwens dat er 2 Ours zijn:

Wikipedia: Our (Lesse)
Wikipedia: Our (Sûre)

Ik ben benieuwd of jullie het allebei over dezelfde Our hebben :P (maakt mij overigens niet uit, de Ardennen +klein riviertjes vind ik hoe dan ook fantastisch)
Wij staan in Ouren, camping international, best leuk. Afgelegen, mooi plekje langs de rivier, weinig vermaak voor inspiratieloze mensen, ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_x7e27bGtetvrsd4twjrNgKfi20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnF2nIaSKum4KwDTrcAfaa4m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ae1lVs-qs5j3qyI9j2KUEy2oNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MEUZH1p3NiXq5pQoskhzWBm.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:05
Hier helaas vakantie 2 dagen vertraging opgelopen omdat de auto panne kreeg, geknapte multiriem. Riem hoefde pas over 4 jaar, zat er 6 jaar en 50k op.

Woensdagmiddag op de snelweg met dik 30+ temperaturen hoorde ik een geluid onder de motorkap, daarna zwaar sturen en na tijdje de melding dat de motor oververhit raakte. Kwam snel een afrit aan, nog net gehaald en na tijdje een zijweggetje gevonden waar ik de combinatie (XC90 + dikke Knaus) kon neerzetten.

- tip: zorg voor veel drinkwater! We hadden 6 doppers en een extra waterding (4l ofzo) en dat was die dag net genoeg!

Nou, dan begint het ANWB avontuur. De ADAC was er na circa 1.5 uur, wist me gelijk te vertellen wat er niet goed was. Na een tijdje toch maar weer gebeld, want er gebeurde niks. Toen werd er ineens iets geregeld. Vervolgens kwam de afsleepdienst maar die kon alleen de auto meenemen! We moesten de caravan dus achterlaten, alle kostbare dingen eruit + medicatie enzo.

- tip: houd er rekening mee dat je de caravan moet achterlaten, zorg dus voor een goed slot. Ik heb de boel op slot gezet maar zou nog wel een slot willen hebben om e.e.a. nog beter te beveiligen.

In de afsleepdienst naar Wiesbaden, circa 15 min rijden, een hotel geregeld plus taxi. Volvo dealer was helaas dicht, kon nog net instructies krijgen waar mijn sleutel en kentekenbewijs in moesten.
Vervolgens wachten op taxi, daarna naar hotel. Hotelkamers helaas geen airco, dus lekker zweten.

Dagen erna gevuld met bellen met ANWB. We kregen al snel te horen van volvo dealer dat de XC90 niet binnen 48 uur te repareren viel, dat is een harde eis voordat je vervangend vervoer krijgt. Helaas deed de ANWB niet veel moeite, ze kregen bijv dezelfde dealer niet gelijk aan de lijn en wilde vervolgens de dag erna pas weer bellen.

Pas na veel telefoontjes kregen we ANWB zover om alvast te zoeken naar vervangende auto. Alleen waren we met 6 personen en dikke caravan --> weinig opties. Na veel gedoe iemand gevonden die het allemaal wel lang genoeg vond duren, toen werd voorgesteld om een dikke auto te sturen vanuit Nederland. Zou tussen 11-13 uur aankomen. Werd jammergenoeg 15:30 maar we waren allang blij dat we vervangend vervoer hadden.

Oh ja, de caravan stond dus eerst nog onbeheerd in de middle of nowhere. Die heb ik via een kennis van de hotel receptionist nog opgehaald en ergens in de stad neer gezet waar het veiliger was.

Met vervangend vervoer gelijk naar volvo-dealer voor de overdracht. Daar de spullen overgeladen in de auto. Vervolgens caravan opgehaald (hij stond er nog hoera!) en na onze oorspronkelijke camping gegaan. Dag erna naar Oostenrijk, eindbestemming. Daar kwamen we zaterdagmiddag.

- tip: ik had graag mijn caravankoelkast op gas willen laten draaien, maar ik had nog niet gedaan. Ik was ervanuit gegaan dat alles in de koelkast wel oneetbaar zou zijn maar uiteindelijk viel dat nog mee. Heb alleen vlees enzo weg moeten gooien.

- tip: allerlaatste tip, neem de allerdikste ANWB verzekering! Is niet eens zo heel duur, ik betaal als gouden member volgens mij 250 euro. Maar ik mag 250 euro declareren voor het hotel ( de rest probeer ik via reisverzekering). Ook krijg je vervangend vervoer in Europa en wordt de auto kostenloos naar je toe gebracht. Ook wordt straks mijn auto opgehaald en naar Nederland gebracht.

Al met al flink wat stress maar ik ben blij dat in ieder geval het fijnste lidmaatschap had genomen. Ga ik niet snel opzeggen.

Oh ja, als vervangend vervoer kreeg ik een 5 maand oude XC90 T8 met 3000 op de teller. Niet slecht! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXkIkdsTbZKsdTlF0Yq_gG9M7P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uemav2Uh4Md8cE4lE3f2pAL8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Red devil had jij de aanvullende verzekering voor caravan? Die heb ik namelijk net afgesloten voor vertrek, omdat ik die kar niet achter wil laten in het vakantieland.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Gonadan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:34:
@Red devil had jij de aanvullende verzekering voor caravan? Die heb ik namelijk net afgesloten voor vertrek, omdat ik die kar niet achter wil laten in het vakantieland.
Ja heb ik ook. Maar ik heb de situatie met de caravan een beetje gebruikt om ze wat sneller in actie te laten komen. Ze stonden op het punt om via ADAC de caravan op te laten halen maar ipv daarvan kreeg ik (had ik het idee) de vervangende auto sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Red devil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:11:
Ja heb ik ook. Maar ik heb de situatie met de caravan een beetje gebruikt om ze wat sneller in actie te laten komen. Ze stonden op het punt om via ADAC de caravan op te laten halen maar ipv daarvan kreeg ik (had ik het idee) de vervangende auto sneller.
Zoals het mij verteld is dan is het afslepen van de kar echt een laatste redmiddel wanneer ze geen geschikte auto kunnen vinden. Ik zou inderdaad ook liever een knappe auto hebben dan dat ze m'n kar naar de camping brengen. Meestal heb ik nog wel wat andere campings op de route namelijk, dan kan je echt gewoon door. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Red devil Dat is wel balen. Met z’n zessen in zo’n snikheet hotel… Wat een ellende. Voor een kampeerder althans :)

Die hagelnieuwe XC90 verzacht de pijn wel. Wat een machine.

De ouders van een goede vriend van mij stonden afgelopen anderhalve week vast op de Lofoten met hun (kapotte) camper. Dat was ook best een ellende. De ECU was stuk (vraag me niet hoe) en de onderdelen zijn op de Lofoten ook niet gauw voorradig… Ze zijn nu wel weer op weg naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Gonadan schreef op maandag 25 juli 2022 @ 19:52:
[...]

Zoals het mij verteld is dan is het afslepen van de kar echt een laatste redmiddel wanneer ze geen geschikte auto kunnen vinden. Ik zou inderdaad ook liever een knappe auto hebben dan dat ze m'n kar naar de camping brengen. Meestal heb ik nog wel wat andere campings op de route namelijk, dan kan je echt gewoon door. :P
Ze hebben 48 uur om je auto te repareren, en de teller start wanneer je de pechmelding doet. Volgens mij is de hoogte van het bedrag van de reparatie geen reden om niet te repareren ofzo... dit laatste weet ik niet zeker. In ieder geval had de dealer waar mijn volvo stond geen tijd. Maar ik hoorde nog wel van 1 van de ANWB medewerkers iets over een andere garage die ze probeerden. Dat is natuurlijk de goedkoopste strategie, want die reparatie mag ik zelf betalen en ANWB betaalt alleen het vervoer er naar toe.

Ben nu beetje ANWB expert geworden :+
JanHenk schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:07:
@Red devil Dat is wel balen. Met z’n zessen in zo’n snikheet hotel… Wat een ellende. Voor een kampeerder althans :)

Die hagelnieuwe XC90 verzacht de pijn wel. Wat een machine.

De ouders van een goede vriend van mij stonden afgelopen anderhalve week vast op de Lofoten met hun (kapotte) camper. Dat was ook best een ellende. De ECU was stuk (vraag me niet hoe) en de onderdelen zijn op de Lofoten ook niet gauw voorradig… Ze zijn nu wel weer op weg naar huis.
Hotel was verder prima maar met 30+ slapen is idd echt ellende. Ook het gevoel dat je geen kant op kunt, afhankelijk zijn van een medewerkers van een instantie.

Nu in Oostenrijk ook 30+ trouwens, maar nu gelukkig met airco 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:50
Red devil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:30:
- tip: allerlaatste tip, neem de allerdikste ANWB verzekering! Is niet eens zo heel duur, ik betaal als gouden member volgens mij 250 euro. Maar ik mag 250 euro declareren voor het hotel ( de rest probeer ik via reisverzekering). Ook krijg je vervangend vervoer in Europa en wordt de auto kostenloos naar je toe gebracht. Ook wordt straks mijn auto opgehaald en naar Nederland gebracht.
Voor nieuwe leden hebben ze jaren geleden de pakketten aangepast. Bij de goedkopere pakketten zit geen of maar beperkt vervangend vervoer. Zelf heb ik nog een oud pakket wat qua kosten gelijk is aan het instap pakket, maar nog wel vervangend vervoer buitenland in zich heeft. Helaas is die niet meer af te sluiten en ik koester het pakket zolang het kan.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net de route voor onze vakantie naar de Ardèche even gemaakt.
Ter lering en vermaak:
De route door Luik is verboden toegang voor voertuigen langer dan 6 meter.
Het bord laat het lijken of dit alleen voor vrachtwagens geld maar dat is dus niet zo, alles langer dan 6 meter en/of zwaarder dan 7,5 ton is verboden door luik te rijden.
Dat is al zeker 25 jaar zo maar veel mensen denken dat het alleen voor vrachtauto's geld wat dus niet zo is.

De ring weg om luik is vaak goed te doen maar ik kies voor een rondje langs de andere kant, via Verviers.
https://www.google.com/ma...!2d50.8513682!1m0!1m0!3e0

Evengoed voor ons de eerste dag 592km, regio Eindhoven naar een camping net boven Dijon.
Dag 2 nog 392km er achter aan naar camping Les Charmilles in de Ardeché.
We zijn druk opzoek naar een andere auto dus misschien dat we deze trip al met een opvolger voor onze Captur gaan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 26-07-2022 11:48 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Bommes schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:44:
Ter lering en vermaak:
Het bord laat het lijken of dit alleen voor vrachtwagens geld maar dat is dus niet zo, alles langer dan 6 meter en/of zwaarder dan 7,5 ton is verboden door luik te rijden.
Dat is al zeker 25 jaar zo maar veel mensen denken dat het alleen voor vrachtauto's geld wat dus niet zo is.

De ring weg om luik is vaak goed te doen maar ik kies voor een rondje langs de andere kant, via Verviers.

Evengoed voor ons de eerste dag 592km, regio Eindhoven naar een camping net boven Dijon.
We zijn druk opzoek naar een andere auto dus misschien dat we deze trip al met een opvolger voor onze Captur gaan maken.
Maybe domme vraag: waarom niet die laatste 392 ook niet in 1 dag? Of heb je kleine kinderen mee?

Fijne vakantie in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 18-06 13:50

Dentheman

Zie signature

PageFault schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Maybe domme vraag: waarom niet die laatste 392 ook niet in 1 dag? Of heb je kleine kinderen mee?

Hij heeft het over dag 2, niet over 2 dagen :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PageFault schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:51:
[...]

Inderdaad een kindje op de achterbank.
Stoppen is niet alleen even snel tanken en weer door, dat is minimaal 3 kwartier tot een uur rond hangen, wat spelen enz.
Ervaring van vorig jaar toen ze 6 maanden was heeft ons dat geleerd, okay nu is ze ondertussen 1,5 jaar maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dentheman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Inderdaad, dag 1 en dag 2, totaal reis tijd 2 dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik twijfel nog om ook een tussenstop te maken voor onze trip naar de Vogezen.
Vanuit hier is het iets meer dan 6 uur, zonder files (580 km) en zonder aanhanger. Groot gedeelte gaat over de A3 door het Ruhrgebiet (en ik wil door Luxemburg, dus bij Trier de grens over), dus grote kans op Stau :( (google maps geeft b.v. nu al 7 uur aan als reistijd zonder aanhanger). Met een aanhanger (dus in Duitsland officieel maar 80 km/h) en een peuter die wss regelmatig pauze wilt, kan ik die reistijd denk ik wel x 1,5 doen :P Om daarna nog een tent te gaan op zetten, heb ik eigenlijk niet zo zin in.
Idee is nu om ergens tussen Metz en Nancy een overnachting te boeken bij een hotel o.i.d., of AirBnB. Grootste probleem bij een hotel is om de auto (met aanhanger) fatsoenlijk kwijt te kunnen lijkt het wel...

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 26-07-2022 12:01 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 11:04

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBvo_d67Ns05Af-0GC-UZmlilA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZIvg55l3ZYE9A94DGQGd0Gf2.jpg?f=fotoalbum_large
Wij zitten lekker in Zweden, weer is nu wel wat minder gister en vandaag maar het knapt morgen weer op. Nog steeds erg blij met de opblaasbare tent van de Decathlon. Kost ongeveer 1,5u om alles weer in en uit de auto te krijgen dus dat valt mee in vergelijk met de outwell harrier L. Nu vlakbij Mariestad op een authentieke camping waar we op een privé eiland staan, super grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 00:41
-tom-562 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:00:
Ik twijfel nog om ook een tussenstop te maken voor onze trip naar de Vogezen.
Vanuit hier is het iets meer dan 6 uur, zonder files (580 km) en zonder aanhanger. Groot gedeelte gaat over de A3 door het Ruhrgebiet (en ik wil door Luxemburg, dus bij Trier de grens over), dus grote kans op Stau :( (google maps geeft b.v. nu al 7 uur aan als reistijd zonder aanhanger). Met een aanhanger (dus in Duitsland officieel maar 80 km/h) en een peuter die wss regelmatig pauze wilt, kan ik die reistijd denk ik wel x 1,5 doen :P Om daarna nog een tent te gaan op zetten, heb ik eigenlijk niet zo zin in.
Idee is nu om ergens tussen Metz en Nancy een overnachting te boeken bij een hotel o.i.d., of AirBnB. Grootste probleem bij een hotel is om de auto (met aanhanger) fatsoenlijk kwijt te kunnen lijkt het wel...
Geen tempo 100 keuring mogelijk? Scheelt toch weer iets. En met een tempo 100 keuring durf ik in Duitsland wel 110/115 te rijden ( ik weet het, dat mag niet ;) ).
Het stuk snelweg Metz/Nancy, rijd meestal ook niet echt lekker door (veel stukken 100). Al met al misschien wel slim om een overnachting te boeken in jullie geval.

Zelf gaan we dit jaar met de vouwwagen (met tempo 100) naar Oostenrijk, overnachting net voorbij München. Dan hebben we het grootste stuk gehad. De dag erna is het nog 'maar' 3-3,5 uur.

Ik probeer altijd wat foto's te bekijken van de parkeergelegenheid van de accommodatie, meestal kan ik daar wel uit op maken of ik daar een auto met aanhanger 'veilig' kan stallen. Bijvoorbeeld door hem tegen een muur aan te zetten, of hoge stoeprand. Als ze hem willen stelen lukt het toch wel, uiteindelijk moet je ze het zo lastig mogelijk maken.
Vorig jaar in Frankrijk de combinatie gewoon dwars gezet. Waar door de vouwwagen klem zat tussen een geparkeerde auto en aangekoppeld met slot, aan onze eigen auto. Er was toch ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Luuk84 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:14:
[...]

Geen tempo 100 keuring mogelijk? Scheelt toch weer iets. En met een tempo 100 keuring durf ik in Duitsland wel 110/115 te rijden ( ik weet het, dat mag niet ;) ).
Het stuk snelweg Metz/Nancy, rijd meestal ook niet echt lekker door (veel stukken 100). Al met al misschien wel slim om een overnachting te boeken in jullie geval.

Zelf gaan we dit jaar met de vouwwagen (met tempo 100) naar Oostenrijk, overnachting net voorbij München. Dan hebben we het grootste stuk gehad. De dag erna is het nog 'maar' 3-3,5 uur.

Ik probeer altijd wat foto's te bekijken van de parkeergelegenheid van de accommodatie, meestal kan ik daar wel uit op maken of ik daar een auto met aanhanger 'veilig' kan stallen. Bijvoorbeeld door hem tegen een muur aan te zetten, of hoge stoeprand. Als ze hem willen stelen lukt het toch wel, uiteindelijk moet je ze het zo lastig mogelijk maken.
Vorig jaar in Frankrijk de combinatie gewoon dwars gezet. Waar door de vouwwagen klem zat tussen een geparkeerde auto en aangekoppeld met slot, aan onze eigen auto. Er was toch ruimte zat.
Nee, het is echt een heel basic bagagewagentje, zonder oplooprem :P
Laatste keer dat we naar Frankrijk reden hadden we een tussenstop in Grenoble (dat ziet er op de plaatjes heel mooi uit :+ ) bij een Ibis hotel, wat er op de plaatjes ook netjes uit zag. Helaas was de omgeving redelijk, euhm, slecht :+ (en Grenoble is ook niet zo mooi als op de foto's :+) op die plek b.v. zou ik geen auto met bagagewagentje neer willen zetten.
De laatste dag 2 á 3 uurtjes is prima, dan kan ik op mijn gemakje gewoon de hele zooi opbouwen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
De vorige bewoners van onze kampeerplek hebben een hele shitload aan gebruikte tiewraps achtergelaten, wat doen mensen daarmee op een camping :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 11:04

charrel

Cortisol4life..

Cheesy schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:41:
De vorige bewoners van onze kampeerplek hebben een hele shitload aan gebruikte tiewraps achtergelaten, wat doen mensen daarmee op een camping :?
Ik heb van de week ons bocamp kastje ermee gered nadat er 2 boutjes geknapt waren ;)
Heb ze in ieder geval altijd mee/ in de auto liggen samen met een verse rol ductape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-06 00:41
@-tom-562 Ik neem aan dat je ook iets verder kijkt dan de foto's van het hotel zelf, streetview is je grootste vriend ;) Sowieso stop ik niet in grote plaatsen, maar juist daarbuiten, stuk overzichtelijker, en voor mijn gevoel, veiliger.

Er zijn echt genoeg hotels/b&b's te vinden waar je met je aanhanger terecht kunt. Even mailen naar het hotel, en vaak zijn ze best bereid om een plekje voor je vrij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ter lering en vermaak:

En nu helemaal drama omdat de tunnel onder Luik gesloten is vanwege groot onderhoud (zowel Zuid- en Noordwaarts).
Ik ben er redelijk bekend maar ik raakte verdwaald , solo auto gelukkig.

De omleidingsroute (A2 /E25 route dus soleil) is ZEER slecht aangegeven (zuidwaarts), terug naar Nederland ben ik gewoon door het centrum langs de Maas gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
Veel mensen hangen de lampjes onder de luifel er mee op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:24:
[...]

Voor nieuwe leden hebben ze jaren geleden de pakketten aangepast. Bij de goedkopere pakketten zit geen of maar beperkt vervangend vervoer. Zelf heb ik nog een oud pakket wat qua kosten gelijk is aan het instap pakket, maar nog wel vervangend vervoer buitenland in zich heeft. Helaas is die niet meer af te sluiten en ik koester het pakket zolang het kan.
Ah dat is wel fijn ja. Ik zie dat nieuwe klanten 18.45 per maand betalen voor dat dikste abonnement, 221 per jaar. Net mijn factuur bekeken:

Wegenwacht Europa Compleet 06-07-22 t/m 05-07-23 211,00
Aanhangwagen Service Buitenland 06-07-22 t/m 05-07-23 15,00

Dus 226 euro, klaarblijkelijk geen of weinig korting voor mensen die al langer lid zijn?
Heb trouwens ook caravan verzekering van 18.32 per maand, 220 euro per jaar. Gaat jaarlijks dus bijna 450 euro naar de ANWB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nordic_blue
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 25-04 11:28

nordic_blue

P2 PP Void

Wij gebruiken ze om van die sfeerlampjes op zo'n lange snoer aan de luifel/voortent vast te maken.

Bij vertrek knip je ze door en gaan ze de vuilniszak in als je manieren hebt :) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-04 21:34
Ter lering en vermaak:

Ik heb dit jaar Luik in zijn geheel overgeslagen door vanaf Maastricht/Eijsden de N627 te nemen. Dan snij je het stuk bij Luik af. Die aansluiting van de E25 naar de E42 is best een lastige als je het daar niet kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Red devil schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:32:
[...]

Ah dat is wel fijn ja. Ik zie dat nieuwe klanten 18.45 per maand betalen voor dat dikste abonnement, 221 per jaar. Net mijn factuur bekeken:

Wegenwacht Europa Compleet 06-07-22 t/m 05-07-23 211,00
Aanhangwagen Service Buitenland 06-07-22 t/m 05-07-23 15,00

Dus 226 euro, klaarblijkelijk geen of weinig korting voor mensen die al langer lid zijn?
Heb trouwens ook caravan verzekering van 18.32 per maand, 220 euro per jaar. Gaat jaarlijks dus bijna 450 euro naar de ANWB.
Zover mij bekend doen ze niet aan kortingen op de wegenwacht pakketten, de duur van je lidmaatschap kan wel korting op andere vlakken opleveren.

Mijn factuur is een stuk prettiger:
Wegenwacht Europa met Vervangend Vervoer Service Europa 01-01-22 t/m 31-12-22 115,00
Aanhangwagen Service Buitenland 01-01-22 t/m 31-12-22 15,00

In principe heb ik die laatste niet nodig, ben al 3 jaar niet met de caravan in het buitenland geweest. Kan het wel uitzetten weet ik, maar ik ben te lui voor die 15 euro :')

Helaas is dit pakket dus niet meer verkrijgbaar. Dat is op de schop gegaan wat jaren geleden.

Caravan verzekering moet ik ook weer aan, jaren niet gehad met een 25 jaar oude caravan. Maar als in september de nieuwe komt dan moet het wel goed geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Dentheman schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:54:
[...]

Waarom niet beide stukjes in 1 dag bedoelde ik eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
MichielK71 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:48:
[...]

Ik heb dit jaar Luik in zijn geheel overgeslagen door vanaf Maastricht/Eijsden de N627 te nemen. Dan snij je het stuk bij Luik af. Die aansluiting van de E25 naar de E42 is best een lastige als je het daar niet kent.
Nou ja, het staat er best goed aangegeven. Het is een vreemde constructie daar zo langs het vliegveld, maar als je gewoon op de borden let, kom je er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
PageFault schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Nou ja, het staat er best goed aangegeven. Het is een vreemde constructie daar zo langs het vliegveld, maar als je gewoon op de borden let, kom je er wel.
Vliegveld? @MichielK71 bedoelt de rotonde Cheratte waar je net voor Luik richting Verviers of Namen de E42 op kan.

Hoewel het daar prima aangegeven is is het een rotding vanaf Eijsden gezien richting Verviers. Je moet dan eerst volledig tot stilstand komen (rotonde heeft voorrang). Daarna moet je uitvoegen en 2x invoegen op een relatief kort stuk en de 2e keer moet je dan gelijk volle bak omhoog tegen de berg op. Met de auto gaat het wel, maar moet je ook al goed opletten.

Wij rijden die rotonde minstens 10 keer per jaar (al vele jaren lang) en nog steeds is het opletten.

@MichielK71 Als je die binnendoor route pakt en Flikken Maastricht de laatste jaren gekeken hebt dan kom je nog wel wat filmlokaties tegen, waaronder de verlaten benzinepomp van een paar jaar geleden (zit nog in de leader van de serie).

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 26-07-2022 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:54:
[...]

Vliegveld? @MichielK71 bedoelt de rotonde Cheratte waar je net voor Luik richting Verviers of Namen de E42 op kan.

Hoewel het daar prima aangegeven is is het een rotding vanaf Eijsden gezien richting Verviers. Je moet dan eerst volledig tot stilstand komen (rotonde heeft voorrang). Daarna moet je uitvoegen en 2x invoegen op een relatief kort stuk en de 2e keer moet je dan gelijk volle bak omhoog tegen de berg op. Met de auto gaat het wel, maar moet je ook al goed opletten.

Wij rijden die rotonde minstens 10 keer per jaar (al vele jaren lang) en nog steeds is het opletten.

@MichielK71 Als je die binnendoor route pakt en Flikken Maastricht de laatste jaren gekeken hebt dan kom je nog wel wat filmlokaties tegen, waaronder de verlaten benzinepomp van een paar jaar geleden (zit nog in de leader van de serie).
Dat is niet echt een rotonde, maar een "mislukte" ongelijkvloerse kruising. Als je gewoon rechts aanhoudt, is er niks aan de hand, maar het zijn een paar hele korte, chaotische stukjes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
PageFault schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Dat is niet echt een rotonde, maar een "mislukte" ongelijkvloerse kruising. Als je gewoon rechts aanhoudt, is er niks aan de hand, maar het zijn een paar hele korte, chaotische stukjes ;)
Als je rechts aanhoudt kom je in Namen uit, als je dat wil is het prima. Maar anders zou ik echt eerst even de middenbaan aanhouden ;)

Het is inderdaad niet echt een rotonde, staat ook niet zo aangegeven denk ik. In de praktijk scheelt het echter niet veel als je hem vanaf boven ziet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QP2gPnXVGFwUvJvptEmRz9GEek=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mAPOgSvC4id7P0w4ZPsdBz6e.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PageFault
Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:03:
[...]

Als je rechts aanhoudt kom je in Namen uit, als je dat wil is het prima. Maar anders zou ik echt eerst even de middenbaan aanhouden ;)

Het is inderdaad niet echt een rotonde, staat ook niet zo aangegeven denk ik. In de praktijk scheelt het echter niet veel als je hem vanaf boven ziet:
[Afbeelding]
Het blijft echt een fantastisch verkeerpunt, ik heb er 15 jaar lang meer dan 20 keer per jaar overheen gereden. Ik denk elke keer wel een botsing. Het is in die periode ook best een paar keer "aangepakt", maar zonder effect.

Als ik oud en versleten ben, ga ik daar gewoon met een bak bier en zak zoutjes op een comfi chair daar zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71

@Drardollan Dit bedoelde ik inderdaad. Vorig jaar met een groep motorrijders onderweg geweest, hoewel 'iedereen' navigatie op de motor heeft reed meer dan de helft verkeerd (naar Namen). Omdat het in een groep rijden meestal betekent dat je de voorrijder volgt reden we massaal verkeerd. Ergens verderop van de weg af en via de andere rijrichting weer terug. Voor de verduidelijking, we reden niet massaal in 1 groep maar verdeeld over meerdere groepjes. Elke voorrijder reed verkeerd en de rest als brave kuikens achter mama eend erachter aan.

Flikken Maastricht (of welke Flikken dan ook :)) heb ik nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prekz
  • Laatst online: 19:35
-tom-562 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Laatste keer dat we naar Frankrijk reden hadden we een tussenstop in Grenoble (dat ziet er op de plaatjes heel mooi uit :+ ) bij een Ibis hotel, wat er op de plaatjes ook netjes uit zag. Helaas was de omgeving redelijk, euhm, slecht :+ (en Grenoble is ook niet zo mooi als op de foto's :+) op die plek b.v. zou ik geen auto met bagagewagentje neer willen zetten.
De laatste dag 2 á 3 uurtjes is prima, dan kan ik op mijn gemakje gewoon de hele zooi opbouwen.
Vaak kan je prima doorrijden in duitsland (100km/h), mits de combinatie dit natuurlijk ook prettig vindt.

De politie dient je aan te houden om te bekeuren, en uiteindelijk krijg je dan een boete meen ik van 10km/h.

Ikzelf rijd ook gewoon 95-100 met de caravan zonder tempo 100 keuring

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 23:03
Is idd beetje kinky, maar het idee is ; je doet 4 haringen in de grond, ong armbreedte uit elkaar voor de bovenste 2 en ong 1 meter uit elkaar voor de onderste 2. Is wel enkel pas leuk als je met 2 bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

prekz schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:17:
[...]

Vaak kan je prima doorrijden in duitsland (100km/h), mits de combinatie dit natuurlijk ook prettig vindt.

De politie dient je aan te houden om te bekeuren, en uiteindelijk krijg je dan een boete meen ik van 10km/h.

Ikzelf rijd ook gewoon 95-100 met de caravan zonder tempo 100 keuring
Ik heb tot voorheen alleen maar met een aanhanger in Frankrijk (en Nederland :P) gereden, in Frankrijk was het met een vergelijkbaar bagagewagentje geen probleem om 120/130 te rijden met mijn auto.
Dan boemel ik ook gewoon wel met ~95 over de autobahn :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06 12:49
-tom-562 schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 12:36:
[...]

Twee weken terug in Grenoble geweest, prima sfeervolle leuke stad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
[...]

En nu helemaal drama omdat de tunnel onder Luik gesloten is vanwege groot onderhoud (zowel Zuid- en Noordwaarts).

De omleidingsroute (A2 /E25 route dus soleil) is ZEER slecht aangegeven (zuidwaarts), terug naar Nederland ben ik gewoon door het centrum langs de Maas gereden.
Nou als je al die aanwijzingen gemist hebt zou ik volgende keer die blikjes pas ná aankomst open trekken. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Drardollan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]
Oeh daar moest ik richting Aken om daarna af te zakken. Prima te doen als je kunt lezen.
Enige uitdaging was een lolbroek die vanuit Luik kwam en richting west wilde maar nog buiten mijn om dacht te gaan terwijl ik al richting oost aan het afslaan was. (Hij voegt in, daarna voegen wij uit, maar ging wilde nog via de uitvoegstrook inhalen)
Dat waren dus rokende bandjes voor hem, gelukkig, want ik ben niet zo blij met een auto in m'n vouwwagen op de eerste reisdag. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:33:
[...]

Oeh daar moest ik richting Aken om daarna af te zakken. Prima te doen als je kunt lezen.
Enige uitdaging was een lolbroek die vanuit Luik kwam en richting west wilde maar nog buiten mijn om dacht te gaan terwijl ik al richting oost aan het afslaan was. (Hij voegt in, daarna voegen wij uit, maar ging wilde nog via de uitvoegstrook inhalen)
Dat waren dus rokende bandjes voor hem, gelukkig, want ik ben niet zo blij met een auto in m'n vouwwagen op de eerste reisdag. :X
Het gaat daar regelmatig net goed :P Heb het nog nooit mis zien gaan en ikzelf ken de situatie dus doe bewust rustig aan. Maar het is wel een typisch Belgische oplossing op deze manier zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
aReaRe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Google Maps maakt er in Juni een erg toeristische route van terug, voor mijn gevoel echt alle suburbs van Luik gezien :P

Op de kaart ziet het er niet eens zo heel onlogisch uit, nog niet eerder teruggekeken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7bpkYezULyvc-rVafQLG5aKlSc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RLSmXsKHrESbYPyG7nDb9Mib.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 22:40

Badderbeest

De enige echte

Wij zijn inmiddels lekker gesetteld in Dordogne. Op de heenweg hadden wij een tussenstop gemaakt op 2/3e zodat we op de tweede dag niet meer zo ver hoefden. Bij deze een kort reisverslag en de bevindingen tot dusver;

De heenreis;

De heenreis verliep prima, de auto kan ondanks het 1.4-tje de aanhanger goed baas en de aanhanger volgt braaf. Als kruissnelheid heb ik 115 km/h aangehouden in Frankrijk. De auto zuipt dan als een dokwerker (1 op 8 ofzo) maar het schiet lekker op.

De eerste overnachting hadden we geboekt op een doorreisvamping. We kwamen aan in de regen, dus de twee tentjes opzetten was geen pretje. Na het opzetten zijn we het dorpje ingedoken en hebben we bij een snackbar onmeunig smerige friet en burgers half opgegeten. Daarna lekker geslapen, en s'ochtends weer vroeg de veren uitgegaan. Op 0900 reden we de camping weer af.

Het opzetten;

Om 1400 uur reden we het terrein bij de hoofdcamping op en inmiddels was de lucht opgeklaard en was er een strakblauwe hemel met een temperatuur van 34 graden. Lekker weertje om op het heetst van de dag de boel op te zetten en in te richten.

Na het inchecken en enige bestudering van de plek en de nodige discussie over hoe de plek het beste in te richten konden we rond 1500 uur beginnen met het oprichten van de tent. De Bardani Royal Prestige 460 RSC kwam nieuw en ongebruikt uit zijn verpakking. We hadden onszelf niet de luxe gegund alvast een keer te oefenen in de tuin. Adventure! B)

An sich ging het voor een eerste keer niet slecht denk ik, maar met drie kinderen waarvan de jongste pas 18 maanden jong is valt het niet mee om een beetje tempo te maken. Dankzij het hete weer waren ook de nodige drinkpauzes noodzakelijk.

Rond 1730 uur stond de tent en kon ik het bed erin bouwen. Die was 1745 klaar. Buiten de tent lag nu een enorme bult spullen. Kinderen en eega begonnen inmiddels te mopperen want de honger, moe, en de kinderen wilden zwemmen. Die heb ik rond 1800 dus verzocht alsjeblieft te gaan eten zonder mij in het restaurant op de camping. Daarna had ik even mijn handen vrij en kon ik even tempo maken. De kar op z'n plek gezet, de tafel en stoelen op de plek gezet, elektra aangesloten, de keuken op z'n plek gezet, koelkast idem, en stroom, water, afvoer en gas aangesloten. Rond 1930 kwam m'n vriendin met de kinderen terug met een frietje voor mij. Dat lekker opgegeten en daar knapte ik van op.

Aansluitend hebben we de slaapplaatsen ingericht en hadden we besloten het bijzettentje voor de oudste niet meer op te zetten, die sliep deze nacht maar gezellig bij zijn zus in de grote tent.

Douchen! En mijmerend over wat wij onszelf nu toch weer hadden aangedaan vielen we als een blok in slaap rond 2200 uur.

De volgende dag werden we uitgerust wakker (heerlijk geslapen op ons échte bed) na het ontbijt hebben we nog een paar uur gespendeerd aan het inrichten, uitpakken en organiseren van de plek. Daarna ben ik boodschappen gaan doen en zijn vrouw en kinderen het zwembad ingedoken.

De afgelopen dagen zijn we nog tegen allerhande dingetjes aangelopen. Immers álles was nieuw en nieuw voor ons. De wateraansluiting van de keuken lekte een beetje, het bed moest nog waterpas gezet worden, allerlei kabeltjes moesten nog aangesloten, de aanhanger (inmiddels luxe veldkeuken) moest waterpas gezet worden (lang leve de schaarkrik en de vooraf gekochte oprijdblokken) alles inmiddels in etappes en afgewisseld met ontspanning.

De ervaringen

Het was een achtbaan, aan het einde van dag 2 waren we in vertwijfeling of het het allemaal wel.waard was. Maar inmiddels hebben we sinds dag 3 onze draai lekker gevonden en genieten we van alle grote en kleine geneugten en luxen die onze tent onze uitrusting ons biedt;

Het bed is heerlijk, hoewel er geen hoofdeinde is slaapt het verder net zo lekker als thuis.

De tent is eigenlijk te groot, maar das ook wel weer een luxe, de voortent gebruiken we als opslag en voorportaal om schoon de tent in te komen. Zitten onder een luifel hoeven we niet, want we hebben de beschikking over een heerlijke boom die ons voorziet van schaduw over de hele dag gemeten.

Hey is een genot om een keuken te hebben waarin alles vlak en schoon staat. Voor caravanners en camperaars niets nieuws, maar binnen het genre van tent- en vouwwagenkampeerders wel verfrissend.

Al met al is onze mindset omgeslagen van teneur op dag 1 en 2 naar volle tevredenheid vanaf dag 3. We staan op deze camping 20 nachten, dus dat laat ons dag 2 wel weer vergeten.
Volgend jaar denken we er wel aan het anders aan te pakken. Dan willen we langer doorrijden op dag 1 en dan overnachten in geschikte Gîte of Chambre d'Hôte veel dichter bij de eindbestemming. De camping reserveren we dan een dagje eerder zodat we rond een uur of 0900 of 1000 vóór de hitte uit kunnen gaan opbouwen.

Tot slot nog een paar sfeerbeelden van ons stekkie en dan ga ik de BBQ weer eens opsnorrenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuhi-MZTwELTCdevU5KG5eMold0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgZEuR0kqxjakJ0gICCWfpjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nR07caiWffzgPVLL4VgQd3pm_TY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3eUqtvuS4v4OXV51qIrSnaOt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tdrSNpoTuRvmTbN-58_cEycXYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hh3sgVQ8sll0J9kCEzaaoVm5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hPOklVb6aJJZiNXe_-pSqVRDpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OuHBC9ymmjfKHEP7U4uLuNwf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6G0aIJsc0qDFmq_1EGHiYfgu5uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4PBSQLl0wYaaz6O8sujHC7W.jpg?f=fotoalbum_large.

De enige echte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Badderbeest je beschrijft mijn vouwwagen maar dan met heeeel veel meer werk. :P

Al geef ik toe dat ik geen loungeset heb staan. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

@Badderbeest wat een onderneming! Respect. Het is niet mijn manier van reizen maar ik heb dan ook geen kinderen. Zeker met een paar dagen minder weer ga je denk ik echt wel genieten van je foodtruck ;) nu lekker de markten afstruinen om lekkere dingen te koken!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Badderbeest schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:59:
Wij zijn inmiddels lekker gesetteld in Dordogne. Op de heenweg hadden wij een tussenstop gemaakt op 2/3e zodat we op de tweede dag niet meer zo ver hoefden. Bij deze een kort reisverslag en de bevindingen tot dusver;
nice setup, gewoon je eigen keuken mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Badderbeest Tof dat je de ervaringen hier deelt! Bijzonder project, ik vind het leuk.

Met 3 kids te kamperen in een tent is sowieso best wel wat ‘werk’. Ook als je een ‘gewone’ bagagewagen mee zou nemen. Ik denk niet dat je het jezelf veel moeilijker hebt gemaakt met je aanhanger en de keuken. Een paar van die luxe dingen kosten wat extra tijd, maar als je ergens 20 nachten (!) staat, valt die moeite relatief gezien best mee en heb je lang de tijd om ervan te genieten.

Laat je ons ook weten hoe je er, na thuiskomst, op terugkijkt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Weekendje proefkamperen zit er hier op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKBPcSFv1dEc9zr_vx6j03VAxPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZvnpGf23o0QOVURkcdTz5sTN.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mezelf een paar kleine aantekeningen gemaakt van zaken die we nog nodig hebben. Maar buiten dat heerlijk gekampeerd.

Camping Diana Heide is wat mij betreft ook een aanrader. Heerlijke plekken, rustig, uitstekend sanitair. We zijn ook even op De Berenkuil geweest bij een stel vrienden… Vies sanitair, ongelofelijk druk (kinderen die elkaar omver fietsten), geen enkele rust. Momentopname wellicht, maar daar gaan we niet (in het hoogseizoen) naartoe.

Eerste indruk van het verbruik van de vouwwagen achter de Enyaq is ook goed. Een stuk minder dan ik vooraf had ingeschat, hij blijft rond de 20 kWh/100km. Prima bruikbare waarde om in Frankrijk te geraken.

Aldaar staan we een ruime week dus zetten we nog wat meer accessoires op. Daar hadden we nu in ieder geval geen behoefte aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
@Badderbeest Jeetje wat een werk. Wij komen aanrijden, drukken op de knop voor automatisch levelen en klaar. Indien nodig nog even een stroomkabel aankoppelen, en als het mooi weer is tuinset uitklappen en de luifel uitdraaien, maar dat was het dan ook wel.

Aan de andere kant is 3 nachten op dezelfde plek voor ons al lang. Hele andere manier van vakantie vieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Red devil schreef op maandag 25 juli 2022 @ 17:30:

---

Hier helaas vakantie 2 dagen vertraging opgelopen omdat de auto panne kreeg, geknapte multiriem. Riem hoefde pas over 4 jaar, zat er 6 jaar en 50k op.

Woensdagmiddag op de snelweg met dik 30+ temperaturen hoorde ik een geluid onder de motorkap, daarna zwaar sturen en na tijdje de melding dat de motor oververhit raakte. Kwam snel een afrit aan, nog net gehaald en na tijdje een zijweggetje gevonden waar ik de combinatie (XC90 + dikke Knaus) kon neerzetten.

---
Ik hoop niet dat je met hetzelfde te maken krijgt als ik gehad heb. Bij mij was de riem gebroken omdat de bout van een looprol uit het distributiedeksel was gescheurd. Moest een nieuw deksel op, bij de S80 betekent dat dat het blok eruit moet. Wel een mooi moment om de drie (3) distributiekettingen te inspecteren :X .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 14:41
Gallus schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Het is echt een rare markt momenteel en de prijzen gaan door het dak. Wij hebben in januari een nieuwe Combi-Camp Flexi besteld. Wordt als het meezit nog net voor de zomervakantie geleverd. Afgelopen week werden we gebeld met de mededeling dat de prijs nog eens 500 euro omhoog gegaan is. Dat kan blijkbaar...
We hebben 2 jaar geleden een Flexi gekocht met boogluifel en kuipzeil. Dezelfde setup is nu ruim 1500 Euro duurder.
Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Of een Combi Camp Flexi. Nadeel van die is dat er geen aparte kinder-ruimte is, en mogelijk iets minder snel op te zetten en in te klappen?

Nu ik de tekst hierboven teruglees is het wel duidelijk dat we nog niet weten wat we willen haha. Dus als er mensen met aanraders zijn voor een jong gezin met 3 kinderen dan hou ik me aanbevolen :D .
Een Flexi kan met 5 kinderen, maar ik zou toch een vouwwagen met een aparte kindertent aanraden. Wij hebben de Flexi met 2 kinderen en de "slaapcabine" onder de reguliere slaapcabine is smal en laag. Genoeg ruimte om in te slapen, maar het voelt wat claustrofobisch aan. Misschien geschikt voor kleine kinderen, maar minder geschikt als ze wat groter zijn. Bovendien is dat de ideale plek om veel spullen in te doen waar je wel bij wilt kunnen, maar die je niet de hele tijd in de voortent wilt hebben staan (zoals tassen/koffers met kleren). Hou er rekening mee dat je op regenachtige dagen in een voortent zit en die is erg krap als er een tafel en spullen in moeten staan.

Mocht iemand voor een Flexi gaan, dan is de boogluifel een aanrader. Daar zitten we eigenlijk altijd onder. De keuken staat standaard onder de luifel (ook bij regen).

Wij zijn met het opzetten en inrichten zo'n 1,5 uur bezig. De vouwwagen (incl. kuipzeil en scheerlijnen) zelf staat snel (20 -30 min), de luifel duurt ongeveer 15 - 20 min en de rest van de tijd is inrichten (stroom, kleed op de vloer, keuken op zijn plaats, tafel en stoelen neerzetten, lampjes ophangen, tassen/koffers/kratten op een logische plaats, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 14:41
Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Wij zijn ook op zoek naar een snelle vouwwagen voor ons jonge gezin van 5 (drie kinderen die als we op vakantie zijn 4, 3 en 3 jaar oud zijn). Mijn grootste vrees bij grote tenten en vouwwagens is de opzet-tijd terwijl de kinderen tevreden moeten worden gehouden bij aankomst na een lange autorit, al dan niet in de regen. Dus gemakkelijk met 1 persoon opzetten en tijd zijn belangrijk

Heb je toevallig ervaring met het opzetten van de kindertent, heeft dit veel effect op de totale opzet-tijd? En is dit ding ruim genoeg voor zoveel personen?

Het lijkt me een prachtig ding maar ik vrees een beetje dat ons gezin er een beetje uit gegroeid is ;) . Anders kan het misschien later alsnog als de kinderen in eigen tentjes willen :+

Verder lijkt me een Holtkamper Kyte windforce met XL kindertent ook fantastisch, maar wat een prijzen joh! Je bent nieuw zo 30k verder, tweedehands 20k+. Ik zie het ook als afschrijving per jaar maar weet nog niet of dat het wel waard is.

Of een Combi Camp Flexi. Nadeel van die is dat er geen aparte kinder-ruimte is, en mogelijk iets minder snel op te zetten en in te klappen?

Nu ik de tekst hierboven teruglees is het wel duidelijk dat we nog niet weten wat we willen haha. Dus als er mensen met aanraders zijn voor een jong gezin met 3 kinderen dan hou ik me aanbevolen :D .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Zelf zijn we zondag vertrokken richting het noorden. Lekker rustig met 90 , hij zuipt dan ook 1 op 8 :) Onderweg nog even een gratis camperplaats meegepikt puur voor de overnachting. Gisteren dachten we begin vd middag in Denemarken aan te komen, maar door verschillende ongelukken bij Hamburg en daarboven hebben we alles bij elkaar zo'n twee uur vertraging gehad. Uiteindelijk was het aan het einde vd middag toen we in de stromende regen aankwamen. Het was te scheef voor automatisch levelen, met de handmatige knoppen was het alsnog een koud kunstje. Thuis heb ik nog wat houten blokken gemaakt voor als de pootjes te kort zouden zijn bij flink scheve ondergrond, maar die waren nog niet nodig.

Vandaag was het een hele aangename 22 graden maar met een flinke wind van ruim 30km/u en stoten van 60. Mooi moment om de nieuwe vouwfietsen eens uit te proberen en de eerste serieuze fietstocht te maken 8) Met een fietskar erachter met twee kinderen erin zijn we erg blij met de elektrische ondersteuning, helemaal heuvel op tegen de wind in :) We hebben de hele route 20 km/u gefietst, of we nu wind mee of wind tegen hadden. De accu gaat wel hard omlaag met deze tegenwind, halverwege de accu hebben we voor de zekerheid toch maar een shortcut in de route aangebracht. Op de terugweg hadden we veel wind mee en maar een fractie vd accu gebruikt, we hadden achteraf gezien best onze geplande route kunnen fietsen. Mooi leermoment. Onderweg hebben we wel lekker gepicknickt in de kasteeltuinen van een of ander kasteel en bij een groot meer hebben we lekker lang op een bankje gezeten zodat de kinderen daar met steentjes konden spelen. Op deze leeftijd hebben ze nog niet zoveel nodig :) Op de terugweg hebben we nog een lekker ijsje gehaald in een dorpje.

Ondertussen is het hier afgekoeld tot 14 graden, beetje fris maar dat heb ik liever dan die drukkende hitte... Hier slaap ik veel beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
Hermarcel schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:39:
[...]

Ik hoop niet dat je met hetzelfde te maken krijgt als ik gehad heb. Bij mij was de riem gebroken omdat de bout van een looprol uit het distributiedeksel was gescheurd. Moest een nieuw deksel op, bij de S80 betekent dat dat het blok eruit moet. Wel een mooi moment om de drie (3) distributiekettingen te inspecteren :X .
Yikes, heb/had je dan een 3.2 of ook de V8? Geloof dat die 2 versies een ketting hebben?
Ik ga er trouwens vanuit dat de timing-cover vervangen moet worden, volgens mij is dat hetzelfde? Ik heb wel wat ervaringen gelezen op internet, maar nog niet tegengekomen dat voor de XC90 de motor eruit moet.

Fingers crossed... ze kunnen dan in ieder geval gelijk wat ander preventief onderhoud doen. Is dat ook maar weer gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Red devil schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:23:
[...]

Yikes, heb/had je dan een 3.2 of ook de V8? Geloof dat die 2 versies een ketting hebben?
Ik ga er trouwens vanuit dat de timing-cover vervangen moet worden, volgens mij is dat hetzelfde? Ik heb wel wat ervaringen gelezen op internet, maar nog niet tegengekomen dat voor de XC90 de motor eruit moet.

Fingers crossed... ze kunnen dan in ieder geval gelijk wat ander preventief onderhoud doen. Is dat ook maar weer gedaan.
V8. De S80 heeft te weinig ruimte om dat deksel te vervangen met de motor in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 22:40

Badderbeest

De enige echte

pirke schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:24:
@Badderbeest Jeetje wat een werk. Wij komen aanrijden, drukken op de knop voor automatisch levelen en klaar. Indien nodig nog even een stroomkabel aankoppelen, en als het mooi weer is tuinset uitklappen en de luifel uitdraaien, maar dat was het dan ook wel.

Aan de andere kant is 3 nachten op dezelfde plek voor ons al lang. Hele andere manier van vakantie vieren.
Oh zeker, en zonder kinderen ging ik hoogstwaarschijnlijk uberhaupt niet kamperen. Dat er dingen moeten gebeuren is een voordeel om de kinderen te laten participeren in de klusjes. Rondtrekken doen we met de kinderen niet. Het is fijn als ze hun weg kennen op de camping en vriendjes kunnen maken. Zoals je zegt; een totaal andere insteek. :)

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 25-03 11:23
@JanHenk Ziet er goed uit, erg bekend ook :-)

Tipje van mijn kant: Als je de zij- en voorkanten er niet in ritst, zorg dat je altijd direct voor de zekerheid even een scheerlijn op de hoekpunten vastzet.

Wij hebben bij een onverwachte windvlaag wel eens aan de buizen moeten hangen om te voorkomen dat de hele luifel over de wagentent heen zou klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Henkiejoo Bedankt, je hebt gelijk dat ik dat nu achterwege heb gelaten... Om die reden wil ik in Frankrijk zeker de zij- en voorkant gebruiken. In ons vlakke land is het weer toch wat minder extreem en beter voorspelbaar.

Ik zie ook mensen deze stormbanden gebruiken (gaat niet over de tent heen) wanneer ze de zijkanten niet gebruiken, misschien is dat ook nog een optie. Is één van de dingen die ik eigenlijk nog wil aanschaffen. Twee scheerlijnen lijken me onvoldoende bij een flinke wind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 14:06
Toch even naar jullie ervaring kijken.

We willen een mobicool koelbox aanschaffen.

Het wordt de mcf40 of mcf 32.

Nu is mijn vraag, 40 of 32 liter voor 2 personen? Wij hebben nu een thermo elektrische koelbox. Zo'n hoge.

1.5 flessen hebben we amper, maar ik kan me voorstellen dat je met een betere koelkast ook anders inkopen doet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
twowheeler schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:08:

Nu is mijn vraag, 40 of 32 liter voor 2 personen? Wij hebben nu een thermo elektrische koelbox. Zo'n hoge.

1.5 flessen hebben we amper, maar ik kan me voorstellen dat je met een betere koelkast ook anders inkopen doet
ligt er geheel aan hoeveel bier je koud wil hebben staan...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
twowheeler schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 11:08:

Wij kamperen ook met 2 personen en ik zou geen kleinere koelbox willen hebben dan 38/40 liter. De buitenmaten zijn niet dermate kleiner met 32 dat dit voordeel oplevert t.o.v. 40 liter.
Pagina: 1 ... 137 ... 258 Laatste