[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 136 ... 268 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zo'n afgebrande camping ziet er best bizar uit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:40
Ja dat is bizar, blijft niks van onder. Zo zijn wij in Zuid-Frankrijk ook eens "nietsvermoedend" naar een waterpark gegaan in de ochtend terwijl de ouders van mijn maat naar het strand gingen. Omdat wij zo weinig mogelijk wilde rondsjouwen daar werden we in onze zwembroek afgezet.

Nouja toen we terug wilde werden we tegengehouden vanwege brandgevaar. Gelukkig is onze camping toen bespaard gebleven anders hadden we letterlijk niks meer dan onze zwembroek gehad... We hebben toen wel een getroffen camping gezien en dan is doet erg apocalyptisch aan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Niet nodig, en nu waait er een ZO windje kracht 2 over de camping 8)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:30

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Hebben jullie eigenlijk een verzekering voor pechhulp? (ANWB of alternatief) En zo ja heb je dan ook de caravan/vouwwagen meeverzekerd?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:46
aReaRe schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 17:21:
[...]

Niet nodig, en nu waait er een ZO windje kracht 2 over de camping 8)
Ik ben toch blij dat ik overdag in de airco heb gezeten hier thuis. Nu zitten we buiten aan het zwembad en de BBQ, maar 10 graden koeler was toch prettiger geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:41:
Hebben jullie eigenlijk een verzekering voor pechhulp? (ANWB of alternatief) En zo ja heb je dan ook de caravan/vouwwagen meeverzekerd?
Bij de camperverzekering zit pechhulp die Europa dekt. De ANWB heeft geen dekking boven de 3,5 ton als ik me niet vergis.

De fietsverzekering heeft ook pechhulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
Wij hebben pechhulp inbegrepen bij onze autoverzekering van Centraal Beheer.
Onze caravan is apart verzekerd via Aveco.
Aangezien het een nieuwe caravan betreft willen wij het financiële risico van total loss niet riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-07 10:42
Pechhulp zit bij Toyota service in (Toyota Eurocare, of hoe ze dat tegenwoordig hebben genoemd). Maar caravan is sowieso allrisk verzekerd, ding is 2 jaar oud en mij iets te waardevol ;).
Daarnaast ook sinds onze Noorwegen reis nog een doorlopende reisverzekering.

Auto / caravan / reisverzekering (en het huis for that matter) allemaal bij dezelfde verzekering. Dus wat er ook gebeurd ze lossen het maar op haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Met cascoverzekeringen heb je nog geen pechhulpverzekering. En met reisverzekeringen ook niet. Ik heb een cascoverzekering voor zowel auto als vouwwagen. Maar geen reisverzekering. Dat doe ik alleen kortlopend met de wintersport…

Voor wat betreft pechhulp: ik heb “Skoda mobiliteitsgarantie” voor de auto. Maar die dekt dus expliciet geen pechhulp aan de vouwwagen. Los afsluiten kun je het echter ook niet. Dus ik laat het denk ik maar zo, dan betaal ik wel wat voor hulp als dat nodig mocht zijn… Maar kan me er niet zoveel bij voorstellen, om eerlijk te zijn.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pechhulp van de garage of standaard verzekering kan ook erg verschillen. Krijg je bijvoorbeeld een vervangende auto die ook je kar nog kan trekken of kijken ze alleen naar het aantal personen.

Sowieso zijn huurauto's schaars tegenwoordig dus je moet nog maar afwachten of je wat krijgt en wat dan.
Ik zat te kijken wat mogelijk is. Ben zelf lid van de ANWB en dan kan je ook kiezen voor een aanvulling voor de kar. Dan zou je in principe gewoon nog je vakantie kunnen voortzetten Inn plaats van repareren en naar huis zoals het vaak geregeld is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10-07 13:56
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:36:
Pechhulp van de garage of standaard verzekering kan ook erg verschillen. Krijg je bijvoorbeeld een vervangende auto die ook je kar nog kan trekken of kijken ze alleen naar het aantal personen.

Sowieso zijn huurauto's schaars tegenwoordig dus je moet nog maar afwachten of je wat krijgt en wat dan.
Ik zat te kijken wat mogelijk is. Ben zelf lid van de ANWB en dan kan je ook kiezen voor een aanvulling voor de kar. Dan zou je in principe gewoon nog je vakantie kunnen voortzetten Inn plaats van repareren en naar huis zoals het vaak geregeld is.
Ik heb (helaas) ervaring met de ANWB-service voor een vervangende auto. Je krijgt een auto uit de klasse die je zelf ook had. Voor mij was er niet meteen een Nederlandse huurauto beschikbaar met een trekhaak om ook de terugreis mee te maken. Dus ik kreeg eerst nog een Franse huurauto. Ik kom bij dat Franse verhuurbedrijf aan, de parkeerplaats stond vol met Cliootjes. Ik denk nog oke, leuke auto voor wat dagjes uit en wat boodschappen doen, maar nee, ik kreeg een grotere auto, want daar had ik ook de schade mee gehad. Wij waren toen nog met 2 personen, dus die clio was groot genoeg geweest.

Voor de terugreis kreeg ik een Volvo V40 automaat met trekhaak. Heeft me meteen van het vooroordeel afgeholpen dat een automaat geen caravantrekker is :)

(En voor iemand gaat roepen dat een Clio ook best groot is: 20 jaar geleden nog niet...)

[ Voor 5% gewijzigd door Oekiejoekie op 19-07-2022 23:33 ]

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 08-07 11:47
Een klassieke automaat is bij uitstek geschikt voor caravans, je hebt geen frictie koppeling!

Fijn dat je niet in een Renault Kliko dubbelgevouwen naar huis hoefde te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:36
Ik heb ooit, weliswaar onder iets andere omstandigheden en afhankelijk van VW Assistance, in Frankrijk genoegen moeten nemen met een Dacia Sandero. Op dat moment reed ik een VW Touareg. Nu wil ik niet direct goedkope Franse auto's afkraken, maar een Dacia is heel veel maar bij het woord auto komt het niet eens in de buurt. Het was een helse rit naar huis en enkele dagen later de andere kant weer op om de VW weer op te pikken.

Heb 2 Renault Kliko's gehad en neem van mij aan dat zelfs de wieldoppen van een Clio al meer auto zijn dan het hele merk Dacia bij elkaar _O-

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:06:
[...]geen reisverzekering. Dat doe ik alleen kortlopend met de wintersport…
De doorlopende reisverzekeringen zijn vaak maar een paar euro duurder dan de kortlopende. Dan heb je er bij bijvoorbeeld een nachtje uit in Nederland ook nog wat aan.

Gezien we een bmw uit de premium selection gekocht hebben zit daar ook een aantal jaar mobility service bij. Als dat afgelopen is sluit ik waarschijnlijk een extra pechulp-module af bij m'n autoverzekering. Meestal vergelijk ik het een en ander. Binnen Nederland vind ik pechulp on demand ook nog wel prima. Ik hoef niet alle risico's afgedekt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42
JanHenk schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:06:
Met cascoverzekeringen heb je nog geen pechhulpverzekering. En met reisverzekeringen ook niet. Ik heb een cascoverzekering voor zowel auto als vouwwagen. Maar geen reisverzekering. Dat doe ik alleen kortlopend met de wintersport…

Voor wat betreft pechhulp: ik heb “Skoda mobiliteitsgarantie” voor de auto. Maar die dekt dus expliciet geen pechhulp aan de vouwwagen. Los afsluiten kun je het echter ook niet. Dus ik laat het denk ik maar zo, dan betaal ik wel wat voor hulp als dat nodig mocht zijn… Maar kan me er niet zoveel bij voorstellen, om eerlijk te zijn.
Het gaat vaak ook om het repatriëren van je kampeermiddel. Als je zelf niet meer in staat bent om terug te rijden, of de auto, of de combinatie, dan is het wel prettig als de caraven niet in Zuid Frankrijk achterblijft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:25:
[...]

De doorlopende reisverzekeringen zijn vaak maar een paar euro duurder dan de kortlopende. Dan heb je er bij bijvoorbeeld een nachtje uit in Nederland ook nog wat aan.
Ik sluit de kortlopende reisverzekering af specifiek voor de "wintersport"-dekking, dus de gipsvlucht of het rondje op de banaan. Gelukkig nog nooit mee hoeven maken, maar dat zijn dusdanig stevige bedragen, dat ik dat graag verzeker.

Een doorlopende reisverzekering met dezelfde "gevaarlijke sporten"-dekking is toch aardig duurder dan een kortlopende. Daarnaast ga ik (helaas) niet meer ieder jaar te skiën.

Voor het kamperen vind ik de reisverzekering niet zo nodig. Met mijn bagage ben ik wel vrij zuinig en dat heb ik buiten reizen om ook niet verzekerd. En als het zo is, kan ik het wel vervangen. Behalve mijn iPhone is de rest niet eens zoveel waard... Zorgkosten zijn vergoed op de basisverzekering tot vergelijkbaar aan het Nederlandse tarief. Voor sommige landen waar de kosten van de zorg significant hoger liggen (Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië) is het dus wel aan te raden, maar dan is aanvullend verzekeren bij je zorgverzekeraar (meestal) goedkoper.

Ieder z'n eigen overwegingen natuurlijk :)
Gezien we een bmw uit de premium selection gekocht hebben zit daar ook een aantal jaar mobility service bij. Als dat afgelopen is sluit ik waarschijnlijk een extra pechulp-module af bij m'n autoverzekering. Meestal vergelijk ik het een en ander. Binnen Nederland vind ik pechulp on demand ook nog wel prima. Ik hoef niet alle risico's afgedekt te hebben.
Jij kampeert zonder aanhanger denk ik? :P
Wild Chocolate schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Het gaat vaak ook om het repatriëren van je kampeermiddel. Als je zelf niet meer in staat bent om terug te rijden, of de auto, of de combinatie, dan is het wel prettig als de caraven niet in Zuid Frankrijk achterblijft.
Klopt, dat besef ik mij. Maar dat is wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je twee weken per jaar weggaat is een doorlopende reisverzekering ook minder nuttig dan als je een kwart van het jaar op pad bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Voor de echte krentekakkers: een doorlopende reisverzekering is vaak ook op elk moment op te zeggen. Dus voor de vakantie een doorlopende reisverzekering afsluiten, en zodra je weer thuis bent lekker opzeggen.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:06:
[...]

Ik sluit de kortlopende reisverzekering af specifiek voor de "wintersport"-dekking, dus de gipsvlucht of het rondje op de banaan. Gelukkig nog nooit mee hoeven maken, maar dat zijn dusdanig stevige bedragen, dat ik dat graag verzeker.

Een doorlopende reisverzekering met dezelfde "gevaarlijke sporten"-dekking is toch aardig duurder dan een kortlopende. Daarnaast ga ik (helaas) niet meer ieder jaar te skiën.

Voor het kamperen vind ik de reisverzekering niet zo nodig. Met mijn bagage ben ik wel vrij zuinig en dat heb ik buiten reizen om ook niet verzekerd. En als het zo is, kan ik het wel vervangen. Behalve mijn iPhone is de rest niet eens zoveel waard... Zorgkosten zijn vergoed op de basisverzekering tot vergelijkbaar aan het Nederlandse tarief. Voor sommige landen waar de kosten van de zorg significant hoger liggen (Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië) is het dus wel aan te raden, maar dan is aanvullend verzekeren bij je zorgverzekeraar (meestal) goedkoper.

Ieder z'n eigen overwegingen natuurlijk :)

[...]

Jij kampeert zonder aanhanger denk ik? :P

[...]
Helemaal met je eens. Ik ben ook niet zo van het verzekeren, ook nog nooit wat gedeclareerd bij de reisverzekering. Alleen in het buitenland val ik liever terug op een Nederlandse Alarmcentrale.

Mijn wintersportdekking kost overigens 1 euro per maand, dus dat valt wel mee ;) Ik ga ook niet elk jaar dus misschien zet ik die wel weer uit.

De basis-verzekering 2 euro per maand. Geneeskundig 60 cent per maand.

We gaan inderdaad zonder aanhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:34:
Als je twee weken per jaar weggaat is een doorlopende reisverzekering ook minder nuttig dan als je een kwart van het jaar op pad bent.
Kortlopend voor 2 weken kost bij mijn verzekeraar 31 euro (met wintersportdekking 60 euro).
Dat is dus zo goed als dezelfde prijs als doorlopend en met wintersportdekking zelfs duurder.

Dan is mijn keuze snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 22:36:

De pechhulp van de ANWB is natuurlijk goed. Juist en vooral op vakantie. Ze rijden met eigen auto's rond in de vakantiestreken etc. Mocht ik geen pechhulp met de auto inbegrepen hebben, zou het voor mij een no-brainer zijn om dit bij de ANWB af te sluiten en dan ook meteen de vouwwagen erbij.

Dan ga ik er wel vanuit dat je ook in buitenland op vakantie gaat. Als je alleen in NL op vakantie gaat, kun je nog overwegen om het zonder pechhulpverzekering te doen, de afstanden tot je woonplaats zijn dan ook zo klein dat je zelf in voorkomend geval wel wat kan regelen... (Of ter plekke de verzekering afsluiten, dat kon meen ik ook nog?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pindakaas schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:54:
Voor de echte krentekakkers: een doorlopende reisverzekering is vaak ook op elk moment op te zeggen. Dus voor de vakantie een doorlopende reisverzekering afsluiten, en zodra je weer thuis bent lekker opzeggen.
Behalve het eerste jaar na afsluiten over het algemeen. ;)

Ik probeer er nu achter te komen hoe het zit met een reisverzekering voor m'n dochter van 6. Wat zou ik voor haar afdekken als ik haar mee verzeker. De chatmedewerker vindt m'n vragen te moeilijk en verwijst me door naar de telefoon. :D

@JanHenk ter plekke kon vaak wel, maar een stuk hoger tarief geloof ik. Weet niet of ze dat tegenwoordig nog doen, dacht dat er te veel 'misbruik' van gemaakt werd ten koste van de bestaande leden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Wild Chocolate schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:57:
[...]

Bij mijn schade 20 jaar geleden bleek ik dubbel verzekerd te zijn: En repatriering via de reisverzekering, en via de ANWB.

Als ik het via de reisverzekering had geregeld, dan was mijn caravan op een trailer gegaan, en waren wij met het vliegtuig naar huis gegaan. Via de ANWB kreeg ik een Nederlandse huurauto met trekhaak en kon ik gewoon zelf naar huis rijden.

Toen ik mijn schade meldde werd er trouwens ook meteen gevraagd of er ook schade aan mijn caravan was. In dat geval regelen ze begreep ik ook een vervangende caravan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:23:
Ik heb ooit, weliswaar onder iets andere omstandigheden en afhankelijk van VW Assistance, in Frankrijk genoegen moeten nemen met een Dacia Sandero. Op dat moment reed ik een VW Touareg. Nu wil ik niet direct goedkope Franse auto's afkraken, maar een Dacia is heel veel maar bij het woord auto komt het niet eens in de buurt. Het was een helse rit naar huis en enkele dagen later de andere kant weer op om de VW weer op te pikken.

Heb 2 Renault Kliko's gehad en neem van mij aan dat zelfs de wieldoppen van een Clio al meer auto zijn dan het hele merk Dacia bij elkaar _O-
Dacia is ook Roemeens :+ Al valt het tegenwoordig onder de Renault groep. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb altijd het idee dat het al uit elkaar valt als ik er naar kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
PageFault schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:27:
[...]

Dacia is ook Roemeens :+ Al valt het tegenwoordig onder de Renault groep. Ik heb er geen ervaring mee, maar heb altijd het idee dat het al uit elkaar valt als ik er naar kijk.
Dacia is al bijna 25 jaar Frans/Renault. Daar is werkelijk niets Roemeens meer aan.

Het kijken gaat nog net, maar ik raad schakelen af.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 20-07-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@PageFault dat geldt voor Renault ook dus is niet zo gek. ;)

@Oekiejoekie dat kan ook voor persoonlijke repatriëring gelden. Dat het in je reisverzekering en ook zorgverzekering zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Drardollan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:34:
[...]

Dacia is al bijna 25 jaar Frans/Renault. Daar is werkelijk niets Roemeens meer aan.

Het kijken gaat nog net, maar ik raad schakelen af.
De productie is nog aardig Roemeens, maar goed ook, daar staken ze wat minder vaak dan in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
PageFault schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:35:
[...]

De productie is nog aardig Roemeens, maar goed ook, daar staken ze wat minder vaak dan in Frankrijk.
Waar iets geproduceerd wordt zegt niets. In Nederland maken ze bij Nedcar heel veel BMW's, ik denk niet dat iemand BMW een Nederlands merk vindt. Dacia produceert ook veel in Marokko en Rusland. Maar alle bedrijfsactiviteiten worden sinds 1999 vanuit Frankrijk (Renault) geleid, en dat is voor mij de reden om Dacia als Frans te bestempelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 18:33
Tweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
Ik twijfel om een zelfopblazende slaapmat te kopen. Dit zou ik doen voor het ligcomfort, niet om het automatische opblazen. Is het de meerprijs waard tegenover een 'standaard' Intex luchtbed van de action..? Dank alvast.

Overigens denk ik aan: https://www.vrijbuiter.nl...aapmat-antraciet-cfca0124
Ik heb zelf getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor Exped Megamat. Ik kom van een Coleman luchtbed/matras maar lag daar eigenlijk nooit goed op. Vaak wakker met tintelende arm of been. De Exped matrassen zijn een verademing ik heb nog nooit zo goed in een tent geslapen.
Daarnaast vond ik luchtbedden toch best koud, nu is dat ook opgelost.
Voor Exped gekozen omdat uit reviews bleek dat hiermee het minste issues zijn, als ik in mn bed wil kruipen en de mat is leeg dan is dat toch onhandig, ook al heb je garantie. Bij Exped komen onverwachte lekkages het minste voor heb ik begrepen. Het is wel een investering maar ik wil niet anders meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Malus65 op 20-07-2022 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06 18:33
MonkeySandwich schreef op maandag 18 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Mocht er nog iemand op de oorzaak zitten te wachten, ze draaide het hendeltje te vroeg naar beneden, de generator was nog niet heet genoeg waardoor de Coleman "verzoop".
Ah, gelukkig dat het geen technisch mankement was. Je kunt die zuurstoftoevoer makkelijk lang open laten staan, ik ondervind daar nooit problemen bij de verbranding door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:11
Ik ben op zoek naar een kookmeubel; kan iemand me vertellen of er verschil in kwaliteit is tussen de merken Bo-Camp en Outwell? Volgens mij komt het allemaal uit de zelfde fabriek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46

dragonhaertt

@_'.'

Gonadan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:10:
Exped zijn zo'n beetje de beste (en duurste) dus mogelijk gewoon populair op het moment. Veel kampeerartikelen lijken schaarser dan normaal.
REI, Sea to summit en Therm-a-rest zijn ook top merken waar je hoge kwaliteit slaapmatten kan vinden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:00
dragonhaertt schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:26:
[...]

REI, Sea to summit en Therm-a-rest zijn ook top merken waar je hoge kwaliteit slaapmatten kan vinden.
weet jij waar in NL REI verkocht wordt dan? ;) Wel mijn favoriete winkel in de US, daar niet van maar lastig te krijgen hier in Nederland.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46

dragonhaertt

@_'.'

Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:29:
[...]

weet jij waar in NL REI verkocht wordt dan? ;) Wel mijn favoriete winkel in de US, daar niet van maar lastig te krijgen hier in Nederland.
Goede vraag, eigenlijk nooit naar gezocht. Ik ben zelf meer van Therm-A-Rest en die zijn goed beschikbaar bij verschillende webshops in NL.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@dragonhaertt Thermarest heb ik inderdaad ook veel plezier van gehad. Het is dat ze toen niet zoiets als de Megamat hadden anders zou ik het nog steeds gebruiken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
dragonhaertt schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:34:
[...]

Goede vraag, eigenlijk nooit naar gezocht. Ik ben zelf meer van Therm-A-Rest en die zijn goed beschikbaar bij verschillende webshops in NL.
REI matjes zijn gewoon het eigen merk van de keten REI, zeg maar de US Bever. Hier kopen gaat dus niet echt lukken (hoef je er ook niet naar te zoeken..)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:37
Gonadan schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Behalve het eerste jaar na afsluiten over het algemeen. ;)
Gek genoeg niet dus, althans niet bij de verzekeraar waar ik zat.

don't mind me

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:03

-tom-562

Oliesjeik

Malus65 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelf getwijfeld, maar uiteindelijk gekozen voor Exped Megamat. Ik kom van een Coleman luchtbed/matras maar lag daar eigenlijk nooit goed op. Vaak wakker met tintelende arm of been. De Exped matrassen zijn een verademing ik heb nog nooit zo goed in een tent geslapen.
Daarnaast vond ik luchtbedden toch best koud, nu is dat ook opgelost.
Voor Exped gekozen omdat uit reviews bleek dat hiermee het minste issues zijn, als ik in mn bed wil kruipen en de mat is leeg dan is dat toch onhandig, ook al heb je garantie. Bij Exped komen onverwachte lekkages het minste voor heb ik begrepen. Het is wel een investering maar ik wil niet anders meer.
+1 Altijd op een luchtbed geslapen, maar ik sliep er de laatste jaren steeds beroerder op. In het voorjaar een Exped Megamat gekocht (ook door de goede berichten hier in dit topic), en dat had ik VEEL EERDER moeten doen. Ik heb er pas 3 nachten op geslapen, maar ik heb in de afgelopen jaren nog nooit zo goed geslapen tijdens het kamperen!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20:52
JanHenk schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 10:38:
[...]

De pechhulp van de ANWB is natuurlijk goed. Juist en vooral op vakantie. Ze rijden met eigen auto's rond in de vakantiestreken etc. Mocht ik geen pechhulp met de auto inbegrepen hebben, zou het voor mij een no-brainer zijn om dit bij de ANWB af te sluiten en dan ook meteen de vouwwagen erbij.

Dan ga ik er wel vanuit dat je ook in buitenland op vakantie gaat. Als je alleen in NL op vakantie gaat, kun je nog overwegen om het zonder pechhulpverzekering te doen, de afstanden tot je woonplaats zijn dan ook zo klein dat je zelf in voorkomend geval wel wat kan regelen... (Of ter plekke de verzekering afsluiten, dat kon meen ik ook nog?)
Ik zie dat de ANWB zijn vervangend vervoer in Europa uitgebreid heeft naar 21 / 35 dagen.
Dat was altijd 3 /5 dagen en de reden dat ik ooit overgestapt ben op de pechhulp van de reisverzekering. Kostte 20 euro per jaar.
In het 2e jaar ging net over de grens in België de auto kapot. Slecht begin van een 3 weekse kampeervakantie in Frankrijk maar de auto werd door de verzekering netjes terug gebracht naar Nederland en wij kregen een vervangende auto in te leveren de dag na terugkomst van vakantie. Uiteindelijk dus top geregeld vooral omdat de vervangende auto een maatje groter bleek te te zijn en een luxe uitvoering, wij zelf hadden nog geen airco e.d. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Had hier voor de kinderen de Ultim Comfort van decathlon, gekocht dit voorjaar. Tijdens kamperen in het voorjaar prima maar voordat we weg gingen voor de (huidige) zomervakantie kwam ik erachter dat ze al lek waren en dus opbliezen in de zak en leegliepen als je er op lag. Waardeloze kwaliteit en gezien de zomer chaos ook geen andere te krijgen van decathlon. Die gaven overigens ook aan dat ze er heel veel terug kregen met zelfde klacht

Nu dus maar weer met luchtbed van paar tientjes, voordeel: pakket is toch wel een stukje kleiner en in hoor de kids niet klagen

[ Voor 9% gewijzigd door Sander op 20-07-2022 15:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sander schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:43:
Had hier voor de kinderen de Ultim Comfort van decathlon, gekocht dit voorjaar. Tijdens kamperen in het voorjaar prima maar voordat we weg gingen voor de (huidige) zomervakantie kwam ik erachter dat ze al lek waren en dus opbliezen in de zak en leegliepen als je er op lag. Waardeloze kwaliteit en gezien de zomer chaos ook geen andere te krijgen van decathlon. Die gaven overigens ook aan dat ze er heel veel terug kregen met zelfde klacht

Nu dus maar weer met luchtbed van paar tientjes, voordeel: pakket is toch wel een stukje kleiner en in hoor de kids niet klagen
Denk dat kinderen/pubers/jongeren idd een stuk minder kritisch zijn. Ik kan mij nog herinneren dat ik op mijn 16e een keer een veldbed bij de dump heb gekocht (zo'n 'brandcar' model met 4 van die gebogen ronde staven er onder), en daar een aantal jaren prima op heb geslapen. Tegenwoordig krijg ik al rugpijn als ik er aan denk :')

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Appelkoeken schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:43:
[...]

Ik zie dat de ANWB zijn vervangend vervoer in Europa uitgebreid heeft naar 21 / 35 dagen.
Dat was altijd 3 /5 dagen en de reden dat ik ooit overgestapt ben op de pechhulp van de reisverzekering. Kostte 20 euro per jaar.
In het 2e jaar ging net over de grens in België de auto kapot. Slecht begin van een 3 weekse kampeervakantie in Frankrijk maar de auto werd door de verzekering netjes terug gebracht naar Nederland en wij kregen een vervangende auto in te leveren de dag na terugkomst van vakantie. Uiteindelijk dus top geregeld vooral omdat de vervangende auto een maatje groter bleek te te zijn en een luxe uitvoering, wij zelf hadden nog geen airco e.d. _/-\o_
Dat was in het verleden ook zo ? Toen ik een aanrijding kreeg in Frankrijk (en da's al zo'n 20 jaar geleden) belde ik de alarmcentrale, en zei ik "nu is de vakantie over..." Hun reactie was "oh, u wilt naar huis". Nou liever niet. Maar zonder auto wordt het lastig dus het zal wel moeten. Ik heb toen inderdaad 4 weken een huurauto gehad. 0 kosten, moest alleen zelf met creditcard borg staan voor het eigen risico bij schade.

Ik kon de auto zelfs nog een dag langer houden, omdat ik hem dan in kon leveren bij een locatie van Logicx die tegenover mijn toenmalige werkgever zat :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:45
Zeker in de zomer rijden er autotransporters heen en weer kriskras door Europa om pech auto's te repatrieren naar NL en leen auto's weer naar het buitenland te brengen. Sterker nog, met het Citroën-forum gaan we eens in de 2 jaar op pad, een midweekje kamperen en rondtouren ergens in Europa. Dan gaat er gewoon een VW Transporter van de ANWB mee als 'Classic Rally Support'.

Als je dan hulp van ze wilt moet je wel Europa dekking van ANWB hebben en van te voren ff melden welke Citroën je mee hebt, dan zorgen ze dat de meeste onderdelen voor die modellen die vaak stuk gaan mee gaan op reis.

In 2015 de Italiaanse alpen in geweest met CiFo. Toen heeft de ANWB nog een CX afgesleept die stilgevallen was bij het beklimmen van de Stelvio, onder toeziend oog van een paar stomverbaasde Nederlandse wielrenners die ons niet geloofden toen we zeiden dat de ANWB al onderweg was :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:29
Sander schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 15:43:

Volgens mij kan je deze gewoon ruilen bij de decathlon, er is een slechte serie geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Luuk84 schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:01:
[...]

Volgens mij kan je deze gewoon ruilen bij de decathlon, er is een slechte serie geweest.
Volgens mij, als ik zijn post lees, is ie terug geweest en gaven ze inderdaad aan dat ze heel veel klachten hebben gehad maar zijn ze nu niet verkrijgbaar door de vakantie gekte ;). Ik doe dan de aanname dat ie wel zijn geld terug heeft gehad dan wel een andere nette oplossing heeft gekregen..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g_n_G2SsVmxDSPnme-D8Ksy8kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/86VddbrH9XDMe3serNseGP2D.jpg?f=fotoalbum_large

Hij is binnen. *O*

Dit weekend gaan we hem meteen even uitproberen op camping Diana Heide in Drenthe! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-07 20:41
Mooie combinatie! Veel plezier dit weekend, de voorspellingen zien er in ieder geval prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
JanHenk schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 18:43:
[Afbeelding]

Hij is binnen. *O*

Dit weekend gaan we hem meteen even uitproberen op camping Diana Heide in Drenthe! :)
Gave combi! Kleuren passen ook lekker bij elkaar zo. Veel plezier! Benieuwd naar de camping foto's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
[Afbeelding]

Hij is binnen. *O*

Gefeliciteerd, deze uitvoering staat ook bij ons op de oprit.

En volgens mij heb ik deze combinatie vandaag al langs zien komen op Facebook 😀

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 21-07-2022 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[Afbeelding]

Hij is binnen. *O*

Wie is hij, de trekker of die boedelbak :p
Lekker setje en veel plezier ermee *O* :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:00
@JanHenk Veel plezier daarzo.
Ik ben daar járen geleden als klein kind ooit eens geweest met mijn ouders.
Wat ik me er van herinner was het een mooie camping waar je midden tussen de bomen stond. Ik ben benieuwd hoe het er tegenwoordig uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 18-07 12:01
@JanHenk
Mooi ding! Veel fijne kampeermomenten toegewenst!

Laat nog eens weten hoe hij bevalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Die Combicamp is echt zo'n vette vouwwagen. Ik zit er ook op te azen, maar ben alleen geïnteresseerd vanaf modeljaar 2016 (véél meer bagageruimte onder het bed). Die zijn er niet zo vaak en zijn ook erg snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zie dat camping Harskamperdennen is overgenomen door Huttopia. Dat is een groot bedrijf, dus ik ben argwanend.

Is er iemand dit jaar toevallig op Harskamperdennen wezen kamperen. Wat zijn de ervaringen?

Vind het nu vooral vervelend, dat je geen specifieke plaats kunt reserveren. Ik wil in de zomer niet te dicht bij de waterpomp staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 23:57

Shabbaman

Got love?

Jelte schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:27:
Ik zie dat camping Harskamperdennen is overgenomen door Huttopia. Dat is een groot bedrijf, dus ik ben argwanend.

Is er iemand dit jaar toevallig op Harskamperdennen wezen kamperen. Wat zijn de ervaringen?

Vind het nu vooral vervelend, dat je geen specifieke plaats kunt reserveren. Ik wil in de zomer niet te dicht bij de waterpomp staan.
Nee, maar we zijn twee jaar geleden eens op een Huttopia-camping belandt en dat was best goed bevallen. We staan nu zelfs ook op een Huttopia-camping.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ach, het is wat je wenst van een camping. Kom sinds 2015 weer bijna elk jaar op het natuurkampeerterrein van de Harskamperdennen. (Na er als kind ook meerdere malen te zijn geweest).

Ik ga eens kijken of het aandurf een paar dagen te reserveren. Een hele week of langer durf ik nu niet.
We gaan het zien :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Om eerlijk te zijn vind ik het alleen maar een nadeel dat je vooraf kunt kijken en een plek reserveren. Dan ga je je daar ook mee bezig houden en kijken wat wel en niet kan bij campings en irriteert het als het anders uitpakt. Ik doe dat nu ook af en toe en eigenlijk met tegenzin.
Mijn ervaring is namelijk dat wanneer je geen invloed hebt en je gewoon ergens terecht komt je er ook altijd wat van maakt, eigenlijk vind ik dat veel relaxter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij hebben in Nederland nu een paar plekjes waar we graag komen, 3 campings waar we vaker komen weten we nu een beetje hoe de zon draait, waar de stroom en water punten zitten. Dus daar reserveren we wel specifieke plekjes eigenlijk :p

Maar in Noorwegen niks gereserveerd, vaak zelfs pas de dag, of soms uren van te voren (terwijl we onderweg waren) besloten welke camping we gingen staan.. Beide werkt haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03

Ik wel, maand of 3 terug. Ik was met trekkerstentje en stond dus op trekkersveld. Netjes, rustig, goed sanitair. Net ontvangst en leesruimte van voren. Sanitair ook net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:55:
Om eerlijk te zijn vind ik het alleen maar een nadeel dat je vooraf kunt kijken en een plek reserveren. Dan ga je je daar ook mee bezig houden en kijken wat wel en niet kan bij campings en irriteert het als het anders uitpakt. Ik doe dat nu ook af en toe en eigenlijk met tegenzin.
Mijn ervaring is namelijk dat wanneer je geen invloed hebt en je gewoon ergens terecht komt je er ook altijd wat van maakt, eigenlijk vind ik dat veel relaxter.
Een nieuwe camping kan ik me voorstellen.
Deze camping ken ik dus al een jaar of 35.
Dan krijg je wel goed door wat de voor jou fijne plekken zijn.
Bij deze camping is een grote zandspeelplaats met waterpomp. Behalve dat het daar druk is met kinderen (op zich prima), staan daar ook altijd groepen.
Daar sta ik liever niet tussen met zijn tweetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 18:50
Ik sta volgende maand op natuur camping de Olde Kotte in Beuningen, Overijssel. Bij de dinkel.

Ik hoorde dat die camping is overgenomen door een nieuwe eigenaar. De camping staat ook niet meer in het groene boekje. Dit jaar is het nog een natuur camping, daarna wordt het het gevreesde vakantie park met huisjes. Zonde maar ja...
Blijkbaar is dat de nieuwe handel.

Stond trouwens voor test kamperen weken geleden op nivon natuur camping de Meenthe in Noordwolde.
Camping rondom een oud zwembad met wat geschiedenis dus. De badhokjes zijn nu douche, toilet etc. Och was prachtig daar.
Libellen, waterlelies en roodstaarten vlak voor je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 08:22:
Een nieuwe camping kan ik me voorstellen.
Deze camping ken ik dus al een jaar of 35.
Dan krijg je wel goed door wat de voor jou fijne plekken zijn.
Bij deze camping is een grote zandspeelplaats met waterpomp. Behalve dat het daar druk is met kinderen (op zich prima), staan daar ook altijd groepen.
Daar sta ik liever niet tussen met zijn tweetjes.
Ah op die manier, daar doe ik sowieso niet aan dus kan ik niet over meepraten. Ik kom hooguit een tweede of derde keer op een camping, verder zoek ik altijd wat nieuws.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
eamelink schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:58:
Die Combicamp is echt zo'n vette vouwwagen. Ik zit er ook op te azen, maar ben alleen geïnteresseerd vanaf modeljaar 2016 (véél meer bagageruimte onder het bed). Die zijn er niet zo vaak en zijn ook erg snel weer weg.
Ja, dat wilden wij ook. Scheelt een heleboel bagageruimte met dat nieuwe chassis, niet alleen in de wagenbak maar ook in de keuken achterop. Ook staat de keuken dan stabieler op het chassis. Bij de edities van voor 2016 zie je de keuken nog wel eens behoorlijk doorhangen... Het nieuwe chassis was eigenlijk de grootste verbetering in járen.

Na 2016 zijn er nog wel wat verbeteringen geweest, maar dat zijn wat meer kleine aanpassingen. :)

nvm

Er staan nu wel een aantal op marktplaats, maar het moet ook maar net je smaak zijn (qua doek en opties). We hebben het ook een tijd in de gaten gehouden, maar zijn uiteindelijk gewoon bij Aart Kok binnengelopen om een nieuwe te bestellen :+

[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 22-07-2022 11:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Even naar binnen lopen en gewoon een nieuwe bestellen. Er zijn dagen dat ik iets meer op m'n geld let. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
JanHenk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:58:
[...]

Wij schijnen een modeljaar 2023 te hebben met nog een paar kleine verbeteringen die ze sinds een maand hebben doorgevoerd in de productie en die ook wel erg makkelijk zijn. Ze hebben nu standaard gemaakt wat veel eigenaren achteraf (ook bij nieuwe wagens) aanpassen. Ik weet welke het zijn, maar we mochten het niet publiek bekend maken..
Die info is behoorlijk nutteloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 25-07 14:02

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wolly schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Die info is behoorlijk nutteloos :X
Alsof je tegen een kind zegt "Kijk eens? Ik heb hier een hele leuke verrassing, die je misschien heel graag wilt hebben! Maar je mag niet weten wat het is, je krijgt het ook (nog) niet en je mag ook niet raden wat het is!"

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Och, ik kom nog een hoop nuttelozer info tegen. Maar mijn excuses..

Zo spannend is het niet. Als je het per se wilt weten, stuur dan maar een PM ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je geen NDA ondertekend hebt kan je het toch gewoon posten? Nu is het een beetje pochen. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 09:18:
[...]

Ah op die manier, daar doe ik sowieso niet aan dus kan ik niet over meepraten. Ik kom hooguit een tweede of derde keer op een camping, verder zoek ik altijd wat nieuws.
Niet dat ik elk jaar 3 weken op deze camping sta. Dan was ik nu ruim te laat met reserveren ;).

Maar een weekendje gebeurt altijd wel een keer. De waterpomp is wel weer heel erg leuk voor kinderen.

Voor zomervakantie moet ik hier niet meer heen. Daar ken ik de omgeving al te goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Goed kennen van de omgeving hoeft niet erg te zijn toch?

Wij staan elk jaar sinds we de caravan hebben wel een week (soms verspreid over meerdere momenten) aan de Brouwersdam op een camping. Vinden het daar prachtig, elke avond de zon in de zee te zien zakken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:02
Vakantie is bij ons ook iets waar we zuinig op zijn en een beetje "garantie" willen hebben dat het een fijne tijd is. Waar we in onze jongere jaren steeds op zoek waren naar avontuur en steeds nieuwe ervaringen zochten gaan we nu steeds vaker naar dezelfde streek, maken dezelfde fietstocht nog een keer maar in omgekeerde richting of combineren "oud" met "nieuw". Weten waar je aan toe bent is in ons drukke leven soms best lekker.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:13:
Als je geen NDA ondertekend hebt kan je het toch gewoon posten? Nu is het een beetje pochen. :>
"Ik kan het vertellen maar dan moet ik je helaas vermoorden" :P

Ik heb 1 camping waar ik al 4x ben geweest, en in de toekomst als m'n zoontje wat ouder is (en goed!) kan zwemmen nog een keer naartoe wil. Camping in zuid-west Frankrijk direct aan de oceaan achter een duin. Weinig animatie, een hoop Duitsers, surfers en hippie-achtig volk :+ maar echt een super relaxed sfeertje. Random verdeelde plekken in het naaldbos en vanuit de camping loop je direct de duinen in naar de oceaan, echt een pareltje imo

[ Voor 45% gewijzigd door -tom-562 op 22-07-2022 12:05 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
-tom-562 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:03:
[...]

"Ik kan het vertellen maar dan moet ik je helaas vermoorden" :P

Ik heb 1 camping waar ik al 4x ben geweest, en in de toekomst als m'n zoontje wat ouder is (en goed!) kan zwemmen nog een keer naartoe wil. Camping in zuid-west Frankrijk direct aan de oceaan achter een duin. Weinig animatie, een hoop Duitsers, surfers en hippie-achtig volk :+ maar echt een super relaxed sfeertje. Random verdeelde plekken in het naaldbos en vanuit de camping loop je direct de duinen in naar de oceaan, echt een pareltje imo
Klinkt goed. Hoe heet die parel?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GoEV6 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:13:
[...]

Klinkt goed. Hoe heet die parel?
Het is een camping municipal in Cap de L'homy (ongeveer 20km ten zuiden van Mimizan, dat zegt de meeste mensen wel wat). Camping is verder heel basic (sanitair), tegenover de camping zit een klein pleintje waar ze een klein winkeltje hebben en een eetcafe/restaurant.
Ik vind het een heerlijke streek, niet zo toeristisch allemaal (dagtripjes naar Bordeaux of Bayonne/Biarritz of de Pyreneeën/Baskenland zijn goed te doen) en eigenlijk altijd goed weer.

https://www.camping-cap.com/en/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 25-07 12:16

Smurf

Detri

Zo gaan wij ook inmiddels alweer 7 jaar naar hetzelfde plekje in Oostenrijk (Karinthie). De omgeving en camping bevallen gewoon goed, en elk jaar ontdekken we wel weer ergens een paar mooie wandeling, klettersteig, of andere plek in de buurt waar we nog niet eerder waren geweest.

De laatste 2 jaar vonden wij het sowieso wel prettig om op "bekend terrein" te zijn. Misschien volgend jaar wel weer eens wat anders. Tjechie of Noorwegen staan vrij hoog op de lijst als opties.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Smurf wil je dan ook delen welke camping het waard is om al 7 jaar terug te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:40
Timmert schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:17:
[...]

Dat is een hele mooie, degelijke caravan! Ook met stapelbed zo te zien? Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je betaald hebt in deze toch wel overspannen markt?
Excuus, lees het nu pas.

Inderdaad, ook met stapelbed (een harde eis). We hebben in totaal €7500 voor de caravan betaald inclusief 2 voortenten (mooi-weer-land tent en een tent voor de wisselende zomers in NL) en een goed inventaris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:13:
offtopic:
Dat was niet de bedoeling, maar ik kan begrijpen dat het zo is overgekomen. Heb het verwijderd, al is dat eigenlijk al te laat...

Ik hoef geen NDA te ondertekenen om mijn discretie c.q. integriteit te bewaken, maar dat is inherent aan m'n beroep :)

Eén van de eisen die ik in eerste instantie in de zoektocht naar de vouwwagen had, was "easy pack". Oftewel, inladen van spullen zonder dat de wagen opengeklapt hoeft te worden. Later, in m'n gedachten geholpen toen we een bagagewagen voor de tent hadden, kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk niet heel belangrijk is; tenzij je graag je spullen uit de wagen haalt na je vakantie, kun je in principe alles er in laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VkTyHAXk-oAb_WpC35vmL7Gxik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf1EmHLuRDtEjLo2GNEyHvAV.jpg?f=fotoalbum_large

De CCC moet je dus openklappen om in te pakken, zoals je ziet. Dat kun je wel als nadeel beschouwen, maar het is inherent aan het type wagen.

De pijn wordt wel enigszins verzacht: We hadden hem gisteren in een minuutje open, dus inpakken was eigenlijk best eenvoudig. En qua omvang valt het ook mee. Opengeklapt past de wagen prima op de oprit. Gisteren in de regen zelfs nog droog kunnen inpakken onder carport. :)

Tot zover de eerste ervaringen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik wou dat wij een oprit hadden haha, ziet er tof uit hoor zo open geklapt!

Onze caravan hebben we doorgaans maar 2x per jaar aan huis staan (voor een paar uur). 1x begin van het seizoen om de accu, beddengoed etc. er allemaal in te leggen en hem lekker fris te poetsen. En 1x aan het einde om diezelfde accu en alles er weer uit te halen voor de winter.

Als ie thuis staat begin ik dagen van te voren de buren al te informeren (lees lastig vallen in de buurt app) om te zorgen dat ik voor de deur kan parkeren als we de caravan mee nemen. De auto staat altijd aan de overkant van de straat aangezien we veel te weinig vakken hebben voor de deur en daar altijd de buren (met kleine kinderen) staan.

Tussendoor staat ie altijd bij de stalling, standaard inventaris zit altijd in de caravan. Enkel kleren, eten, drinken en de was (handdoekjes/theedoekjes etc. die gebruikt zijn laatste reis) gaan mee in de auto. We pikken de caravan op bij de stalling en gaan op reis en op de terugweg via de stalling om hem weg te brengen weer naar huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:10:
Eén van de eisen die ik in eerste instantie in de zoektocht naar de vouwwagen had, was "easy pack". Oftewel, inladen van spullen zonder dat de wagen opengeklapt hoeft te worden. Later, in m'n gedachten geholpen toen we een bagagewagen voor de tent hadden, kwam ik tot de conclusie dat het eigenlijk niet heel belangrijk is; tenzij je graag je spullen uit de wagen haalt na je vakantie, kun je in principe alles er in laten.

[Afbeelding]

De CCC moet je dus openklappen om in te pakken, zoals je ziet. Dat kun je wel als nadeel beschouwen, maar het is inherent aan het type wagen.

De pijn wordt wel enigszins verzacht: We hadden hem gisteren in een minuutje open, dus inpakken was eigenlijk best eenvoudig. En qua omvang valt het ook mee. Opengeklapt past de wagen prima op de oprit. Gisteren in de regen zelfs nog droog kunnen inpakken onder carport. :)

Tot zover de eerste ervaringen :+
Wij willen inderdaad thuis wel graag laden en lossen. Met name handig om wat te rommelen en gewichtsverdeling aan te passen want de rit naar vakantie heeft een andere indeling dan de rit naar de stalling.
Kratten met kleding erin, gasfles (mag niet in stalling), bende schoenen en los spul en dan gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 25-07 12:16

Smurf

Detri

Jelte schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:57:
@Smurf wil je dan ook delen welke camping het waard is om al 7 jaar terug te komen?
Jazeker. Dat is Alpenferienpark in Reisach.
Een terassencamping met ongeveer 70 plaatsen en een stuk of wat huisjes voor de tentlozen :) Ruime speelweide met een natuurzwembad.

Nederlandse eigenaar en het merendeel van de gasten is in de vakantieperiode ook Nederlands. Veel gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd.

Vanaf zondag staan we er weer. Toevallig op de plek rechts-voor op de eerste foto die je ziet op de link hierboven.

[ Voor 9% gewijzigd door Smurf op 15-08-2022 13:41 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Smurf schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Jazeker. Dat is Apenferienpark in Reisach.
Een terassencamping met ongeveer 70 plaatsen en een stuk of wat huisjes voor de tentlozen :) Ruime speelweide met een natuurzwembad.

Nederlandse eigenaar en het merendeel van de gasten is in de vakantieperiode ook Nederlands. Veel gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd.

Vanaf zondag staan we er weer. Toevallig op de plek rechts-voor op de eerste foto die je ziet op de link hierboven.
Mooie plek.

Hebben ze alle auto’s weggehaald voor de foto’s of mag je je auto niet bij de tent stallen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Volgens mij, als ik zijn post lees, is ie terug geweest en gaven ze inderdaad aan dat ze heel veel klachten hebben gehad maar zijn ze nu niet verkrijgbaar door de vakantie gekte ;). Ik doe dan de aanname dat ie wel zijn geld terug heeft gehad dan wel een andere nette oplossing heeft gekregen..
Correct! Maar inmiddels is hij 20€ duurder dus als ik hem opnieuw moet gaan kopen dan is het alsnog jammer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:14
Zeg, ik gebruik nu onze Coleman unleaded burner al drie jaar met veel plezier, maar ik vroeg me af, is het misschien ook mogelijk om er een 'bbq' van te maken? Iemand die hier een goede grill(pan) of andere oplossing voor weet?

Alvast heel erg bedankt!

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Zo de knetter, bij het Anwb test station bij Hazeldonk bleek een caravan een beetje zwaarlijvig te zijn met 400 kg overgewicht |:( :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
aReaRe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 18:27:
Zo de knetter, bij het Anwb test station bij Hazeldonk bleek een caravan een beetje zwaarlijvig te zijn met 400 kg overgewicht |:( :F
400 kilo valt toch wel mee ? Dat is gewoon een kwestie van die 20 mud aardappelen en die 10 kratten Amstel bier uitladen >:)

Sommige mensen denken echt dat er in het buitenland geen supermarkten zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
De jouwe toevallig?

Wij hebben onze camper vandaag gepakt, er hebben nog veel volume over, maar qua gewicht heb ik werkelijk geen idee waar we op uit zouden komen. Ik denk niet dat we de 1000kg laadvermogen vol hebben gemaakt. Indien nodig kan ik de watertank 100kg lichter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

franssie

Save the albatross

Bowen_HAFX schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:40:
Zeg, ik gebruik nu onze Coleman unleaded burner al drie jaar met veel plezier, maar ik vroeg me af, is het misschien ook mogelijk om er een 'bbq' van te maken? Iemand die hier een goede grill(pan) of andere oplossing voor weet?

Alvast heel erg bedankt!
Gietijzeren grillpan gaat werken, iets van een rooster zou ik niet doen, blijft benzine. Beetje houtskool en een rooster weegt minder dan een grillpan en wat stenen zijn altijd wel te vinden. Hoe reis je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54

franssie

Save the albatross

@pirke waarom zoveel water mee? Ik laadt meestal een liter of twintig voor onderweg, onnodige ballast verder. Water innemen kan op elke plaats wel immers, minder lekker maar voor echt fris water vertrouw ik niet op mijn watertank

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik ben al op de camping :>

En hier geen water mee in de watertank, Thetford is ook leeg.

Geen boodschappen in de caravan behalve de Calvé pindakaas die ik in het voorjaar vergeten was eruit te halen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
franssie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:09:
@pirke waarom zoveel water mee? Ik laadt meestal een liter of twintig voor onderweg, onnodige ballast verder. Water innemen kan op elke plaats wel immers, minder lekker maar voor echt fris water vertrouw ik niet op mijn watertank
Tja, we hebben de mogelijkheid, beetje gemak. Mochten we een paar dagen vrij gaan staan in de natuur dan is een watervoorraad wel zo prettig. Met 3 dames gaat het best hard ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 20:25:
[...]

Tja, we hebben de mogelijkheid, beetje gemak. Mochten we een paar dagen vrij gaan staan in de natuur dan is een watervoorraad wel zo prettig. Met 3 dames gaat het best hard ;)
De dames op rantsoen zetten })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:52
Dat is meer dan mijn caravan weegt!

Voor hoeveel weken aardappelen, potten Hak en ingeblikt vlees lag er in?
En het toppunt natuurlijk: die blikken 'campingboter'.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivow85 op 23-07-2022 21:19 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 18:50
Ik heb nu wat geld over en wilde voor kamperen eigenlijk nu wel een goede slaapmat ipv mijn luchtbed. Mag iets kosten.

Eisen : hoge R waarde, dikte 8-10cm,minimaal 90-100 cm breed. Self inflating (dus geen ding wat op elektriciteit moet).
Ik ben een enooorme koukleum nachts.

Tips welkom.
Zijn ze nog wat te verkrijgen überhaupt? Ik ga over anderhalf week weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:10:
[...]

De dames op rantsoen zetten })
Dan kun je nog beter op een zwarte zaterdag onderweg zijn. 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Harribo schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:53:
Ik heb nu wat geld over en wilde voor kamperen eigenlijk nu wel een goede slaapmat ipv mijn luchtbed. Mag iets kosten.

Eisen : hoge R waarde, dikte 8-10cm,minimaal 90-100 cm breed. Self inflating (dus geen ding wat op elektriciteit moet).

Tips welkom.
Voor een hoge R-waarde: Ook de simpele matjes zijn warm als je er een heel dun matje met aan een kant alufolie en aan de andere kant dun schuim onder legt. Of radiatorfolie, of van die dingen die je in de winter over je voorruit doet tegen het bevriezen. Dat is eigenlijk allemaal hetzelfde spul. Daarmee kampeer ik tot -5, en ik heb het nooit koud.

Voor de prijzige oplossing: Kijk naar thermarest of exped.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79

Tips welkom.
met nog 1,5 week te gaan is enig zelfonderzoek wel handig om te doen... Dus, wat heb je zelf al gevonden? Feitelijk komt je vraag ongeveer elke 10 posts voorbij dus is het nog een kwestie van kijken waar je wat kan kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 23-07-2022 22:33 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23

Tips welkom.
Ga voor de expad megamat, en dan de grootste versie. LXW versie. Duur ding , maar lees de ervaringen maar (o.a dit topic ) ! Ik wil niks anders meer.

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
pirke schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 19:04:
[...]

Wij hebben onze camper vandaag gepakt, er hebben nog veel volume over, maar qua gewicht heb ik werkelijk geen idee waar we op uit zouden komen. Ik denk niet dat we de 1000kg laadvermogen vol hebben gemaakt. Indien nodig kan ik de watertank 100kg lichter maken.
Zojuist heb ik even een inventaris opgemaakt en een schatting vd gewichten gebruikt voor een aslast berekening, waarbij ik de twee achterassen als 1 as beschouw (anders is het niet uit te rekenen). Dit allemaal op basis van een dubieuze nulmeting per wiel met een caravanweger enkele maanden geleden. De achterassen zijn grofweg volledig benut, de vooras heeft nog 400kg ruimte over. Tijd voor een weegbrug. Zijn die op zondag open? EDIT op de geplande route morgen zit er 1 waar we zo goed als langs komen, 24/7 toegankelijk ook zonder boca pasje. Ideaal :)

De watertank zit achter de achterassen, door hefboomwerking is 100 liter zo'n 126 kg op de achteras en -26kg op de vooras. Die ga ik toch even aftappen tot de overloop op 60 liter, geeft net wat meer marge.

[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 24-07-2022 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-02 15:26
Zover ik weet hoort dat opstaande randje. Deze is met een clip naar voren te zetten zodat hij plat wordt. Ikzelf heb gisteren de airwave 410 gekocht maar die zit nog in de doos. De spitfire wilde we in eerste instantie. De winkelmedewerker demonstreerde het plat maken van het opstaanders randje. Hoi zette deze met een clip aan de zijkant naar voren en deze was plat. Als je er niet uitkomt even de winkel bellen.
Pagina: 1 ... 136 ... 268 Laatste