Ik sluit de kortlopende reisverzekering af specifiek voor de "wintersport"-dekking, dus de gipsvlucht of het rondje op de banaan. Gelukkig nog nooit mee hoeven maken, maar dat zijn dusdanig stevige bedragen, dat ik dat graag verzeker.
Een doorlopende reisverzekering met dezelfde "gevaarlijke sporten"-dekking is toch aardig duurder dan een kortlopende. Daarnaast ga ik (helaas) niet meer ieder jaar te skiën.
Voor het kamperen vind ik de reisverzekering niet zo nodig. Met mijn bagage ben ik wel vrij zuinig en dat heb ik buiten reizen om ook niet verzekerd. En als het zo is, kan ik het wel vervangen. Behalve mijn iPhone is de rest niet eens zoveel waard... Zorgkosten zijn vergoed op de basisverzekering tot vergelijkbaar aan het Nederlandse tarief. Voor sommige landen waar de kosten van de zorg significant hoger liggen (Oostenrijk, Zwitserland, Scandinavië) is het dus wel aan te raden, maar dan is aanvullend verzekeren bij je zorgverzekeraar (meestal) goedkoper.
Ieder z'n eigen overwegingen natuurlijk

Gezien we een bmw uit de premium selection gekocht hebben zit daar ook een aantal jaar mobility service bij. Als dat afgelopen is sluit ik waarschijnlijk een extra pechulp-module af bij m'n autoverzekering. Meestal vergelijk ik het een en ander. Binnen Nederland vind ik pechulp on demand ook nog wel prima. Ik hoef niet alle risico's afgedekt te hebben.
Jij kampeert zonder aanhanger denk ik?

Wild Chocolate schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Het gaat vaak ook om het repatriëren van je kampeermiddel. Als je zelf niet meer in staat bent om terug te rijden, of de auto, of de combinatie, dan is het wel prettig als de caraven niet in Zuid Frankrijk achterblijft.
Klopt, dat besef ik mij. Maar dat is wel op te lossen.