Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Met mijn scheiding moest de zooi verdeeld worden.
En camper door de helft ging hem niet worden, dus ingewisseld voor eurotjes en die verdeeld.
Was wel zuur geld
De laatste camper hadden we nog geen jaar, daar heb ik bij verkoop toch 6 duizend euro op toe gelegd. Nou ja eigenlijk ik 3 en mijn ex 3.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die heb je ook met elektromotor...aReaRe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:13:
[...]
Dan moet ik op locatie met de fiets doen, the horror
Aan de andere kant kan een beetje beweging ook geen kwaad
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Welke camping. Super mooie omgeving daar. Geniet ervancaspervc schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:17:
Hier een glamper. Heerlijk vertoeven nabij 't meer van Annecy. [Afbeelding]
Les Fontaines in Doussard. Kinderen vinden 't zwembad nu al geweldig. Mogen er nog tm 31 juli verblijvencvs79 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:21:
[...]
Welke camping. Super mooie omgeving daar. Geniet ervan
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Op een camping waar we afgelopen zomer een weekendje waren werd je om de haverklap bijna omver gereden door mensen (kinderen en volwassenen) op elektrische stepjes etc... om gek van te worden.Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:05:
Nog even en ze hebben leensegways op de camping om naar het toiletgebouw te lopen.
Snap wel dat veel campings die dingen verbieden. Die camping was sowieso heel erg op kinderen gericht en dagrecreatie (grote waterplas erbij). Wij komen er niet meer haha, waren er eigenlijk sowieso alleen omdat kennissen daar een voorseizoen plek hadden.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Het loont inderdaad nogal om een camping te zoeken die bij je stijl van kamperen past.TgR_KILLER schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 12:09:
Op een camping waar we afgelopen zomer een weekendje waren werd je om de haverklap bijna omver gereden door mensen (kinderen en volwassenen) op elektrische stepjes etc... om gek van te worden.
Snap wel dat veel campings die dingen verbieden. Die camping was sowieso heel erg op kinderen gericht en dagrecreatie (grote waterplas erbij). Wij komen er niet meer haha, waren er eigenlijk sowieso alleen omdat kennissen daar een voorseizoen plek hadden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heeft een van jullie ervaring met het op de bonnefooi vinden van een plekje tegen de avond? Of is het risico dat alles vol staat te groot en kunnen we beter wat reserveren? We willen ergens bij Fussen (DE) of Reutte (A) overnachten.
Vroeger ging dat natuurlijk altijd, hoe het nu na corona vol in schoolvakantie weet ik niet. In Nederland zijn camper plaatsen als paddestoelen uit de grond geschoten, wellicht ook in andere landen, dus daar zou ik ook op zoeken.Luuk741 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:25:
Wij gaan deze zomer voor het eerst met onze VW bus op pad. De reis gaat richting de Dolomieten, Oostenrijk en Slovenië. Vrijdag 22 juli willen we in de ochtend vertrekken richting de Duits Oostenrijkse grens en daar ergens, zeg, twee nachten staan. We willen de vakantie op de bonnefooi doen waarbij we in de ochtend wat rijden en bijtijds een camping of camperplaats zoeken. Die vrijdagavond of namiddag wordt dat wat lastig, aangezien we eerst nog een flink stuk moeten rijden vanuit NL.
Heeft een van jullie ervaring met het op de bonnefooi vinden van een plekje tegen de avond? Of is het risico dat alles vol staat te groot en kunnen we beter wat reserveren? We willen ergens bij Fussen (DE) of Reutte (A) overnachten.
Verder: mocht je echt niks vinden: ik heb vaak (met 3 honden) 's avonds om 20:00 nog voor dezelfde nacht een plek weten te bemachtigen in hotels, B&B's, vakantiehuisjes via booking.com
je hebt een camper, daar kan je in geval van nood toch altijd ergens staan? De vraag is hoe goed jullie tegen onverwachte omstandigheden kunnen. Moeite: reserveer iets. Geen moeite: bonnefooi. Er is altijd wel ergens plek, kans is alleen dat je even verder moet rijden of dat het minder idyllisch is dan verwacht...Luuk741 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 13:25:
Wij gaan deze zomer voor het eerst met onze VW bus op pad. De reis gaat richting de Dolomieten, Oostenrijk en Slovenië. Vrijdag 22 juli willen we in de ochtend vertrekken richting de Duits Oostenrijkse grens en daar ergens, zeg, twee nachten staan. We willen de vakantie op de bonnefooi doen waarbij we in de ochtend wat rijden en bijtijds een camping of camperplaats zoeken. Die vrijdagavond of namiddag wordt dat wat lastig, aangezien we eerst nog een flink stuk moeten rijden vanuit NL.
Hi Ha Hopjesvla
zo'n MB zuipt als t weet niet wat en die ex lijnbak/ziekenauto dingen zijn behoorlijk krap van binnen. Volgens mij heb je er ook C voor nodig. Bij defensie heb je een 4tonner rijbewijs nodig om er mee te mogen rijden.Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:09:
@pirke voor rondtrekken zou ik dan inderdaad eerder nog aan B&B's (VK variant, niet de kneuterstelletjes van TV) denken of iets dergelijks, niet echt een hotel.
Iemand trouwens nog zin om z'n eigen kampeermiddel te klussen (@Badderbeest)? Defensie heeft wat leuke spullen in de aanbieding die wel geschikt zijn: https://verkoop.domeinenr...Toon&from=131#K2200279821
Een alternatief voor campings is camperplaatsen: die zijn er 3x zoveel, komen alleen campers en meestal plek genoeg. Vaak een geautomatiseerde paal waar je betaalt (indien niet gratis) en voor 1 nachtje meer dan prima.
Afgelopen meivakantie waren we op de bonnefooi naar de Loire. Bijna elk mooi kasteel had een camperplaats op loopafstand: rond de lunch aankomen, even eten, kasteel kijken, vd omgeving genieten, nachtje slapen en 's ochtends verder naar het volgende kasteel. Hier en daar nog wat campings aangedaan voor het zwembad en speeltuin voor de kinderen. Heerlijk
Misschien zit het verkeer tegen en kom je niet veel verder dan München, zit je dan met je reservering.
Ik weet niet of de app van campercontact nog een beetje fatsoenlijk werkt?
Zo ja daarin kun je onderweg makkelijk en camperplaats vinden in de buurt.
Wat ik meestal met de camper deed:
Thuis alvast wat camperplaatsen zoeken kans de route op de locatie waar ik verwachtte dat we wilde overnachten.
Maar ga er maar vanuit dat je in Duitsland in heel veel dorpjes en camperplekje kunt vinden.
Ik kon het niet laten:

Caravan maar weer even uit de stalling gehaald.
Over een paar weekjes naar een festival (Castlefest) en ik wil van te voren nog wat knutselen aan de caravan.
Onder andere een fietsendrager voorop de dissel knutselen.
Ding en keertje goed in wax zetten, kijken of ik de watertank makkelijk terug in de disselbak aangesloten krijg, enz enz.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
We've got that ring of confidence
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Goed dat je het zegt, daar was ik me niet bewust van! Het plan is om door Oostenrijk, Italië en Slovenië te trekken. Heeft men toevallig daar eenzelfde concept?Yukkie schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:24:
Je schrijft dat je 's morgens een een stukje wil rijden en dan begin van de middag een nieuw stekje wil zoeken. Hou er rekening mee dat men in Duitsland (en volgens mij vooral in zuid-Duitsland) de mittagsruhe nog steeds heilig is. Op mijn laatste tripje kon ik vaak niet voor 15:00 de camping op. Niet heel erg, zolang je het weet
Op zich is het ook niet heel problematisch hoor, gewoon rekening mee houden in je planning
We've got that ring of confidence
Van de 5 campings in Frankrijk zagen we dit slechts bij 1.Himalaya schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 18:28:
Klopt, is in Frankrijk ook wel echt een ding.. voor 15:00 sta je vaak voor een dichte deur/slagboom.
Bij camperplaatsen heb je geen sluitingstijden, gewoon 24/7 inrijden en vertrekken.
Androo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:19:
[...]
Ik kreeg een tip van onze vouwwagen dealer;
In de hoeken van het zeil aan de binnenkant, zit overtollig zeil.
Dit kun je eraf knippen, en gebruiken voor kleine gaatjes ( met pvc lijm )
Tnx voor de tips!FRANQ schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 11:41:
[...]
en dan met deze lijm plakken
https://www.esvocampingsh...ijm-sabaplast-70t-250-ml/
De lijm vandaag binnen gekregen en gelijk stukje geprobeerd. Werkt perfect. Gezien de hitte erg snel moeten werken, droogt heel erg snel.
Before
:strip_exif()/f/image/NQ08RPXafyDsYeOKQdaPNTKn.jpg?f=fotoalbum_large)
Eraf. Dan tip van mij terug. Deze plakkerige restanten kan je super makkelijk wegkrijgen met WD40.
:strip_exif()/f/image/bWAi6R9nsleDcteYpBemiAAK.jpg?f=fotoalbum_large)
Patch op maat geknipt en gebiedje afgeplakt met afplaktape, ontvet, en met de lijm geplakt.
:strip_exif()/f/image/l12cyIGKARmcN7E5sBo6FinP.jpg?f=fotoalbum_large)
Great succes
:strip_exif()/f/image/9ywCOWFhSc4fCHBxxWps6PXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ksJFK8RLjefv8KZEGkKtpYcN.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij bij 3 op 5 tijdens onze fietstocht, maar n=1 blijkbaar. Zal wel beetje uitmaken in welke streek je zit en wat voor soort campings je bezoekt. We hebben wel eens een uur zitten wachten voor we naar binnen mochten.pirke schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 20:35:
[...]
Van de 5 campings in Frankrijk zagen we dit slechts bij 1.
Bij camperplaatsen heb je geen sluitingstijden, gewoon 24/7 inrijden en vertrekken.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Jochem op 15-07-2022 22:48 ]
We hebben besloten onze vakantieplannen aan te passen. De rit naar de Dordogne zal al veel te veel van het goede zijn. Zeker met de kinderen op de achterbank.Joris748 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:25:
In tegenstelling tot andere jaren, moeten we onze vakantie minutieus gaan plannen. Mijn vrouw heeft dit voorjaar niet-aangeboren hersenletsel opgelopen en dat maakt onze (reeds geboekte campingvakantie) een iets grotere uitdaging.
Mijn vraag wie is er op vakantie in de Dordogne en zou mij op maandag 25 juli kunnen assisteren bij het opzetten van de tent. Al is het maar om mijn vrouw te helpen met de kinderen (4 en 5 jaar), zodat ik mijn handen vrij heb. We komen naar verwachting in de loop van de middag op onze camping in Saint-André-d'Allas aan (omgeving Sarlat).
Pizza na afloop is op onze kostenAlvast hartelijk dank!
We gaan nu naar een camping bij Ruurlo op een uurtje rijden van huis. Op deze manier zou de vakantie al een hele mooie stap in haar herstel zijn.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zekers. Afgelopen jaren hebben we vanwege corona ook in Nederland gekampeerd. Beviel ons ook uitstekend. Waarschijnlijk zijn de temperaturen ook wat aangenamer dan in Zuidwest-Frankrijk.Gonadan schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 09:00:
Lekker hoor, geeft je als gezin wat rust en dat is ook niet verkeerd. Heb zelf met regelmaat gewoon in Nederland gekampeerd en dat ontspant net zo goed, voor kinderen maakt het überhaupt weinig uit, als die maar kunnen spelen.
Belangrijkste is dat we als gezin weer een beetje rust krijgen na de achtbaan van de afgelopen 5 maanden. Die vakanties naar het buitenland komen wel weer in de toekomst.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Kogel gewicht van onze caravan is zonder fietsen al 85kg.
Kom ik net achter.
Met 1 fiets, die van mijn vrouw op de drager gaat het richting de 100kg.
Met mijn fiets er bij gaat het buiten de schaal van mijn disselweger
Ik had het nog niet eerder gewogen, pas met bij het monteren van de fietsendrager + fietsen ben ik gaan meten.
Zelfs dus zonder fietsen aan de zware kant (Captur mag 75kg op de trekhaak hebben).
Reed wel erg goed tot nu toe niet ik zeggen, maar 2 fietsen voorop gaan we dus niet doen.
Dit was zelfs met de voortent +stokken in de caravan (op en net achter de as).
Die liggen normaal achterin de auto.
Hhmm terug naar de tekentafel dus.

Compenseren met gewicht aan de achterkant van de caravan is ook een slecht idee, dus heb je eigenlijk twee oplossingen: één of beide fietsen in de caravan - als dat een beetje handig gaat - of fietsendrager op het dak van de auto.
Dat laatste lijkt me een goede oplossing, als je geen e-bikes hebt en niet al een dakkoffer erop hebt liggen. De stroomlijn is met caravan erachter toch al niet briljant, dus het extra verbruik van fietsen op het dak zal niet zo significant zijn als normaal.
Punctuality is the politeness of kings
Vandaag de trailer op de weegbrug gezet, voor het schappelijke bedragje van €6,- heb ik geleerd dat de aanhanger vrijwel bepakt en bezakt 1270 kg weegt. Op mijn rijbewijs ( B ) heb ik ruimte met mijn auto tot 1420kg. (De Kodiaq mag op kenteken max 2.080kg wegen, dus 3.500kg minus 2.080kg is een aanhanger van 1.420kg, op dat gewicht heb ik de theoretische max. Massa van de aanhanger ook op kenteken laten zetten zodat ik eventueel gedoe met de (buitenlandse) politie voorkom)
Ik heb dus nog 150kg marge, waar nog een grote fiets en twee kinderfietsen van af moeten en een grote bak met buitenspeelgoed. Dat zit dus wel snor.
De kogeldruk is 100kg hetgeen de haak van mijn huidige en komende auto mag hebben.
Die volgende auto is een PHEV (Sorento) en weegt veel meer dan de Kodiaq, waardoor ik volgend jaar dan toch echt een BE rijbewijs moet halen. Behoorlijk onzinnig, want die auto is juist meer capabel dan de huidige.
De enige echte
Edit, niet helemaal goed onthouden dus:
Als de TMM (toegestane maximum massa) van de aanhangwagen of oplegger minder dan 750 kilo is.
Is de aanhanger of oplegger zwaarder dan 750 kilo? (Het voertuig heeft dan een eigen gele kentekenplaat.) Dan is rijbewijs B toegestaan, als de TMM van beide voertuigen samen niet meer bedraagt dan 3.500 kilo.
De toegestane maximum massa is het lege gewicht + het laadvermogen.
[ Voor 71% gewijzigd door chevsticks op 16-07-2022 19:46 ]
Als je auto max 750 kg mag trekken, dan wel ja. In ander gevallen: nee hoor.chevsticks schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:45:
Met een B rijbewijs mag je aanhanger toch maximaal maar 750kg wegen? (inclusief lading).
750 mag altijd l, daarna moet je rekenen:chevsticks schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:45:
Met een B rijbewijs mag je aanhanger toch maximaal maar 750kg wegen? (inclusief lading).
Heeft u rijbewijs B (autorijbewijs)? Dan mag u met een auto:
Een aanhanger trekken van maximaal 750 kilo (lege gewicht + laadvermogen)
Een aanhanger trekken van meer dan 750 kilo als de auto en de aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (lege gewicht + laadvermogen) uitkomen.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Nee hoor. Zeker bij een lichtere auto en een ongeremde aanhanger.lost95 schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:46:
750 mag altijd (...)
En ik dacht even dat dat offtopic zou zijn, want vouwwagens en caravans zijn eigenlijk altijd wel geremd. Maar er bestaan natuurlijk ook kleine bagagewagentjes die juist worden gebruikt door tentkampeerders met kleine auto's...
Hoe groot is die kogel?Bommes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:17:
Hhmm over gewicht (pun intended) gesproken.
Kogel gewicht van onze caravan is zonder fietsen al 85kg.
Kom ik net achter.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De fiets van mijn vrouw is een e-bike, ik heb een normale herenfiets. Denk dat de slimste oplossing zo voor in en om NL de volgende is:dreamscape schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:45:
[...]
Compenseren met gewicht aan de achterkant van de caravan is ook een slecht idee, dus heb je eigenlijk twee oplossingen: één of beide fietsen in de caravan - als dat een beetje handig gaat - of fietsendrager op het dak van de auto.
Dat laatste lijkt me een goede oplossing, als je geen e-bikes hebt en niet al een dakkoffer erop hebt liggen. De stroomlijn is met caravan erachter toch al niet briljant, dus het extra verbruik van fietsen op het dak zal niet zo significant zijn als normaal.
E-bike in de caravan en mijn fiets voorop de dissel.
Op het dak van de auto is nog leeg, e-bike is wel lomp zwaar om op het dak te krijgen. En eigenlijk wel ik liever het dak leeg houden.
De stroomlijn is nu nog, voorzover dat kan met een caravan, nog redelijk in orde. 1 op 10 is makkelijk te doen met het ding er achter.
Gewicht aan de achterkant van de caravan om te compenseren ga ik zeker niet doen.
Wat wel kan is de spullen die nu net voor de as in een zitbank/kast zitten net achter de as in een zitbank/kast doen.
Bij vorige Lander moest ik echt de watertank in de dissel vol doen, 20 liter water, de luifel over de voorste bank leggen, stokken, enz alles zo ver voorin de caravan om op net aan 75kg dissel gewicht te komen.
Nu dus zonder al dat soort dingen al in de buurt van de 85kg..
Goede vraag Pirke.pirke schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:19:
@Bommes Hoeveel kg laadvermogen heb je in de caravan over?
Ik heb hier nog een caravan weger liggen die tot 1500kg gaat, mag je best even komen lenen.
Ding mag totaal maar 1050 wegen.
Volgens het boekje weegt hij leeg 770kg.
En zit niks op en of aan dat niet origineel is.
Dus geen omnistore luifel, schotel, accu's, mover, niets van dat alles.
Denk dat het ding kreeg dus niet veel boven de 800kg uit komt.
Thanks voor je aanbod trouwens met de weger.
Weet niet waar je woont maar er zijn hier genoeg weegbruggen in de buurt waar ik het ding eens kan controleren.
Of je moet echt in het dorp bij mij wonen? Nuenen dwers
Voor een kleine lichte auto ben ik al lang blij dat de Captur 75kg mag hebben, dat is vaak nog wel wat minder bij die Muesli gebakjes van tegenwoordig.Badderbeest schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 19:21:
De kogeldruk is 100kg hetgeen de haak van mijn huidige en komende auto mag hebben.
Die volgende auto is een PHEV (Sorento) en weegt veel meer dan de Kodiaq, waardoor ik volgend jaar dan toch echt een BE rijbewijs moet halen. Behoorlijk onzinnig, want die auto is juist meer capabel dan de huidige.
Maar ik heb dus al een aantal weekendjes rond gereden met ongeveer 100kg kogeldruk. Reed het ding niet minder om. 115km/uur (GPS) ook al een paar keer aangetikt tijdens het inhalen van eerst vrachtwagens. Daarbij is de combinatie erg stabiel, dat viel me niets tegen.
Stuurt ook niet ineens nog veel lichter of zo
Dikke sloopkogel jonguh
Ligt dat aan de muesli motor dan?Bommes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:20:
[...]
Voor een kleine lichte auto ben ik al lang blij dat de Captur 75kg mag hebben, dat is vaak nog wel wat minder bij die Muesli gebakjes van tegenwoordig.
don't mind me
Maar je had het over kogeldruk. Kan ik niet echt rijmen met trekgewicht, milieuregeltjes en muesli motortjes.Bommes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 21:55:
@Pindakaas nee niet echt meer om aan allerlei milieu regeltjes te kunnen voldoen worden vaak trekgewicht e.d. bewust laag gehouden.
Sowieso, mijn ouders hebben een nieuwe Scenic met een lompere versie van zo'n motor, maar nog steeds een 1.2. Een Cruesli motor, bij wijze van spreken. Het ding mag 1800 kg trekken.

Mooi voorbeeld, 1800kg max trekgewicht en maar 75kg max kogeldruk..dreamscape schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:16:
[...]
Maar je had het over kogeldruk. Kan ik niet echt rijmen met trekgewicht, milieuregeltjes en muesli motortjes.
Sowieso, mijn ouders hebben een nieuwe Scenic met een lompere versie van zo'n motor, maar nog steeds een 1.2. Een Cruesli motor, bij wijze van spreken. Het ding mag 1800 kg trekken.
Das veel te weinig als er een caravan van dat gerwicht achter hangt.
Je wel eigenlijk 5% van het caravan gewicht als kogeldruk. Dat is in deze 90kg.
Overigens is Renault wel echt een fout voorbeeld in deze.
Die passen van die vreemde reke truuks toe om het maximale trekgewicht op papier extra hoog te krijgen.
Die Scenic van je ouders mag maximaal 1800kg trekken
Maar ik weet zeker dat de max massa van de auto + die 1800kg over het maximaal toegestane trein gewicht heen gaat.
Dat is bij mijn Captur ook, die mag 1200kg trekken, de auto mag maximaal 1693kg wegen.
1693 + 1200 = 2893kg
Echter mag het span maximaal 2593kg wegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 16-07-2022 22:53 ]
Rare jongens die Romeinen Fransen.Bommes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:51:
[...]
Dat is bij mijn Captur ook, die mag 1200kg trekken, de auto mag maximaal 1693kg wegen.
1693 + 1200 = 2893kg
Echter mag het span maximaal 2593kg wegen.
De enige echte
Gelukkig hebben ze een caravan met een max gewicht van 1500 kg, dus het zal wel los lopen...Bommes schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 22:51:
Overigens is Renault wel echt een fout voorbeeld in deze.
Die passen van die vreemde reke truuks toe om het maximale trekgewicht op papier extra hoog te krijgen.
Die Scenic van je ouders mag maximaal 1800kg trekken
Maar ik weet zeker dat de max massa van de auto + die 1800kg over het maximaal toegestane trein gewicht heen gaat.
Zelf met een Megane met een caravan van 1500 kg gereden maar dat was een drama (eerder over gepost). Ik zou zeker hulpveren aanraden want zelfs toen ik hem leeg uit de stalling ging halen kwam er met een kogeldruk van 75 kg voelde en hoorde ik van alles van achter komen, beladen waren drempels helemaal een drama.dreamscape schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:20:
[...]
Gelukkig hebben ze een caravan met een max gewicht van 1500 kg, dus het zal wel los lopen...
Wel een belangrijke les geleerd dat stabiliteit altijd voor vermogen gaat. Die 180 pk had ik niets aan en het trekgewicht van 1700-1800kg was meer voor een kuub zand oid.
Dit is de spijker op z’n kop natuurlijk. Een beetje vermogen is wel heel fijn, maar van onderschikt belang ten opzichte van gewichtsverhouding.Deveon schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 23:38:
[...]
Wel een belangrijke les geleerd dat stabiliteit altijd voor vermogen gaat. Die 180 pk had ik niets aan en het trekgewicht van 1700-1800kg was meer voor een kuub zand oid.
En inderdaad is de ene 1800kg de andere niet. Een caravan van 1800kg ligt totaal anders achter de auto dan een bakwagen met wat zand van 1800kg… Puur door de omvang en de luchtverplaatsing.
In ander nieuws; komende donderdag kunnen we (boven verwachting snel) onze nieuwe Combi-camp Country ophalen
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Toch is dat bij mij wel de oplossing geweest. Uiteraard wil je gewicht zo dicht mogelijk bij de as hebben maar als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.dreamscape schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 18:45:
Fietsen op het dak is een nope voor mij dus ik heb de luifel naar de keuken geplaatst, daarmee komt de kogeldruk net boven de 70. Dan heb je het echter wel over een vouwwagen, dat ligt vaak toch al stabieler dan een caravan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar ook daar is gewichtsverdeling een ding, zeker bij 3 assen...
Bij het aansteken in eerst instantie een gele vlam die op een gegeven moment blauw wordt. In daglicht overigens amper zichtbaar. Na een paar minuten begint hij te "grommen" gevolgd door een plop waarna de vlam helemaal uit is. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
We steken 'm net als hier aan:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn vrouw en ik zijn startende kampeerders (althans, met een eigen tent). Deze zomer gaan we naar zuid-frankrijk, hebben er erg veel zin in. We hebben gisteren een tent gekocht (Bardani Spitfire 340 XL RSTC tunneltent). Vanmorgen even geoefend met het opzetten van de tent in het park voor ons huis. Ging eigenlijk best wel goed. Er was alleen 1 ding wat ons niet lukte. Het ingerichte grondzeil was voorin de tent te hoog, hij kwam van de grond af. Als leken lukte het ons niet om te achterhalen waar dit aan kon liggen. Achter in de tent lag het grondzeil gewoon op de grond, maar voorin niet. Hier foto's:
:strip_exif()/f/image/icf0bE3unpM4G3avUTlkDJyy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q5RhJGya2jlUPkzIkXmwfXK9.jpg?f=fotoalbum_large)
Op deze foto's is het deel bij de deur al naar beneden geklapt.
Iemand ideeën?
Zitten er spanbanden tussen de onderste bevestigingspunten van de boogstokken? Dat was bij mijn oude tent het geval. Als je die te strak aantrekt, til je in het midden de boog te ver omhoog en dan krijg je dit. Geen idee of dat de oplossing is, maar het zou zomaar kunnen helpen.Tompouce schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:21:
Beste forumleden,
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn vrouw en ik zijn startende kampeerders (althans, met een eigen tent). Deze zomer gaan we naar zuid-frankrijk, hebben er erg veel zin in. We hebben gisteren een tent gekocht (Bardani Spitfire 340 XL RSTC tunneltent). Vanmorgen even geoefend met het opzetten van de tent in het park voor ons huis. Ging eigenlijk best wel goed. Er was alleen 1 ding wat ons niet lukte. Het ingerichte grondzeil was voorin de tent te hoog, hij kwam van de grond af. Als leken lukte het ons niet om te achterhalen waar dit aan kon liggen. Achter in de tent lag het grondzeil gewoon op de grond, maar voorin niet. Hier foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand ideeën?
te weinig druk? Na opstarten, als je dat 'pinnetje' weer naar beneden zet (nadat die dus goed op temperatuur is gekomen) pomp ik altijd bij, is ook wel nodig dan (ieg bij mij met gebruik van wasbenzine)MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:10:
Sinds een paar weken ook bij de Coleman 424 club gekomen maar ik loop nu tegen een probleempje aan. Of eigenlijk mijn vriendin want die zit alleen met de kinderen op de camping.
Bij het aansteken in eerst instantie een gele vlam die op een gegeven moment blauw wordt. In daglicht overigens amper zichtbaar. Na een paar minuten begint hij te "grommen" gevolgd door een plop waarna de vlam helemaal uit is. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
[YouTube: How to Light Your Coleman Two Burner Campstove! Using Model 424]
Hi Ha Hopjesvla
Oestrogeen, dat is heel vaak de oorzaak bij technische malheur.MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:10:
..... Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
[YouTube: How to Light Your Coleman Two Burner Campstove! Using Model 424]
Het zouden mijn eerste gokjes zijn.
De enige echte
klopt, 30x is ook prima voor initiële druk, maar als ik het goed heb zegt ook de manual dat je bij moet pompen na aansteken.MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 15:26:
De tank zit zo goed als vol en met 30x pompen zit er ook echt wel druk op maar ik zal het haar eens laten proberen. Ik gebruik nu nog coleman fuel.
Komt hier ook nog ergens in voor waarbij verklaart wordt waarom je druk verliest met het 'pinnetje'naar boven.
https://classiccampstoves...ever-coleman-stove.32407/
Hi Ha Hopjesvla
te veel druk of een verzopen Coleman is meteen een 'plop' (en als je nog 'mazzel' heb een steekvlam bij aansteken (als dat dan al lukt). Zou je niet verwachten nadat die aan is.Badderbeest schreef op zondag 17 juli 2022 @ 16:07:
[...]
Oestrogeen, dat is heel vaak de oorzaak bij technische malheur.Klinkt een beetje of er te veel brandstof in het buisje komt. Dus misschien zit het tankje te vol, of is er te veel druk in gepompt, of staat de gaskraan te ver open. If not dan is de brandstof wellicht "bedorven" of zit er wat water in het systeem.
Het zouden mijn eerste gokjes zijn.
Heb ook genoeg testosteronbonbonnen als pebkac gezien, dus om nu meteen de oestrogeenfactor erin te gooien... Eerder een algemene user error door onervarenheid..(als het dat al is, kan natuurlijk ook iets mee aan de hand zijn)
[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-07-2022 16:17 ]
Hi Ha Hopjesvla
In afwachting van verdere resultaten maar even een foto van onze nieuwe tent.
:strip_exif()/f/image/IcLu5J6FbjmruiQuYVZOuTWY.jpg?f=fotoalbum_large)
Ohja en onze "actieve" koelbox vloog gister bijna in de fik, er begon het een en ander te smelten... Duurde even om die stank de tent uit te krijgen. Hoe houden jullie je hapjes en drankjes koel? Ik zit nu te denken aan een kwalitatieve passieve koelbox.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik zou eerder denken dat de achterkant niet goed zit. Veel tenten hebben een kuipvorm, anders loopt het water zo naar binnen.Tompouce schreef op zondag 17 juli 2022 @ 13:21:
Beste forumleden,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand ideeën?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik deed vroegah wel eens van een passieve koelbox een actieve koelbox maken met behulp van een endotherme reactie. Koelbox vullen met water, desnoods uit de plomp, ongeveer een kilootje kunstmestkorrels oplossen in dat water (wel de goede soort! Ik zou het ff moeten opzoeken, maar uit m'n hoofd KAS op basis van ammoniumnitraat, vanwege boeven als particulier niet zomaar aan te komen dacht ik) en het wordt binnen een paar minuten ijskoud, net boven het vriespunt. Uitstekend om aanzienlijke hoeveelheden lauwwarm blikbier in no-time terug te koelen tot ijskoude klatsenfranssie schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:28:
@MonkeySandwich passief werkt om dingen koud te houden, zeker als je een wat grotere hebt een daarin een goede koeltas hebt met diepvries elementen. Verplaats je elke 4 uur een paar elementen naar de koelbox en je kan het drie dagen volhouden. Maar je kan niets voor koelen dus je moet eigenlijk voorgekoeld spul kopen als je dat wil. Wat voor koelbox had je, peltier koeling?
De enige echte
Dat zijn sowieso niet de beste .... Werkt even in de auto om wat koel te houden maar niet ideaal op een camping.MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:32:
Ja ik denk dat er een peltier in zit.
Er is in dit topic genoeg geschreven, zoek even.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Staan nog twee HertogJan kratkoelers op marktplaats.nl te koop (50 en 80 euro) en werkt op 12V en 230V. Misschien een ideetje?MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:06:
Geen commentaar op de oestrogenen.
[Afbeelding]
Ohja en onze "actieve" koelbox vloog gister bijna in de fik, er begon het een en ander te smelten... Duurde even om die stank de tent uit te krijgen. Hoe houden jullie je hapjes en drankjes koel? Ik zit nu te denken aan een kwalitatieve passieve koelbox.
Overigens denk ik aan: https://www.vrijbuiter.nl...aapmat-antraciet-cfca0124
[ Voor 19% gewijzigd door Tweakx op 17-07-2022 22:54 ]
Ik heb een vergelijkbare via obelink gekocht (https://www.obelink.nl/obelink-sleepwell-15-slaapmat.html ) en die is me elke cent waard.Tweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
Ik twijfel om een zelfopblazende slaapmat te kopen. Dit zou ik doen voor het ligcomfort, niet om het automatische opblazen. Is het de meerprijs waard tegenover een 'standaard' Intex luchtbed van de action..? Dank alvast.
Heb hem zelfs een tijdje als matras thuis gebruikt als overbrugging naar ons nieuwe matras
(zou als rug patiënt niet meer zonder dit matras willen camperen. Enige nadeel is dat hij opgerold vrij veel ruimte in neemt).
Wij hebben onlangs een mat voor twee personen gehaald van Exped, schijnt het neusje van de zalm te zijn als je de reviews mag geloven. Pakgrootte voor een duo viel ons reuze mee en je hebt ze ook voor 1 persoon, bijvoorbeeld de Exped Megamat 10 LWX. Ze zijn prijzig maar op slaapcomfort wouden wij niks inleveren. Kost €50 meer dan die van Vrijbuiter: https://www.soellaart.nl/...DMmL1UAHmCMhoChHMQAvD_BwETweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
Ik twijfel om een zelfopblazende slaapmat te kopen. Dit zou ik doen voor het ligcomfort, niet om het automatische opblazen. Is het de meerprijs waard tegenover een 'standaard' Intex luchtbed van de action..? Dank alvast.
[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 18-07-2022 06:08 ]
Ik heb dezelfde (maar dan de duo) en wij komen ook van een Intex-luchtbedje. Het slaapt 10x beter, dit voelt eigenlijk als een normaal matras. Ook tijdens koude nachten geen optrekkend kou meer. Wel even kijken wat je prettig vindt qua opblazen. Te hard is ook niet lekker namelijk.Tweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
De nadelen: als het warme nachten zijn (20+) vind ik zo'n matje vrij warm (ik heb het nogal snel warm 's nachts). En vooral zo'n duo is toch nog een fors pakket.
Het is even een investering, maar wij zijn er nog steeds erg blij mee. Overigens al wel een keer vervangen onder garantie.
Zeker een aanrader voor als je niet-gemotoriseerd wil kamperen
Hi Ha Hopjesvla
Geen ervaringen met die specifiek, maar mijn eigen ervaring zijn de 'goedkope' luchtbedden van de Decathlon zelfs beter als die cheap Intex dingen. We hebben die Intex gehad, maar die waren al vrij snel kapot en lagen ook niet super. Na 2 nachten hebben we die al vervangen voor luchtbedden van de Decahtlon.Tweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
Tis dat we nu een caravan hebben anders had ik ook wel betere luchtbedden gekocht. Exped hoor en lees ik ook altijd hele goede dingen over, schijnen ook top luchtbedden te zijn. Maar daar betaal je ook naar..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 18-07-2022 11:13 ]
Nieuwe matje past er mooi onderin met slaapzak (ook Nomad, 16 jaar oud), 4x5m zeiltje mee, 3L water, klosje touw, 3 haringen, Coleman brandertje, fles brandstof, zakje vriesdroog maaltijd van de Bever, tandenborstel/tandpasta, m'n krukje (Walkstool Basic 50, ook van Bever).
Random overnachtingsplek in een bos had alleen niet genoeg plek om iedereen onder z'n eigen zeiltje te laten slapen. Dus met een stuk of 6 zeilen een soort van tent gemaakt en daar met z'n allen onder gelegen (11 kids en 4 leiders)
/f/image/zUqFrZrCQ7pAD4eTClKiL8v2.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 18-07-2022 11:38 ]
Ook pitten ergens in het bos op de route.
Het lopen van de tocht deden de kids wel zonder leiding, per patrouille.
Leuke herinneringen aan, zowel zelf als verkenner en later als leider/hopman.
Uitzetten van de routes met de leiding op voorbereiding weekenden, de route boekjes maken (dat deed ik altijd), de tocht zelf op post zitten, (avond)eten onderweg.
Echt wat een toffe tijd was dat.
Over een maandje met de Stam naar Oostenrijk, ook daar 2-daagse tocht met overnachting
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 18-07-2022 12:12 ]
Dat we die tochten zelf liepen was ik een jaar of 13-14, ik ben nu 46, toen was het allemaal wat "ruiger".
En liepen we zonder leiding.
Toen ik later zelf leiding was trouwens nog steeds zonder begeleiding.
Dat op posten zitten, tja dat hoort er een beetje bij, meestal hadden we wel wat roulatie er in zitten.
Alle patrouilles voorbij dan door naar de volgende post, enz.
Ik zal eens opzoek gaan naar wat foto's misschien zitten er nog wel wat leuke kampeer kiekjes bij.
Tegenwoordig ben ik een watje en kies voor het "gemak" van een huttentocht, als het er uberhaupt al van komt.
Qua scouting begint het wel weer te jeuken nu. Zaterdag moest ik mijn oudste (9) en een paar anderen ophalen van de zomerkamp locatie. Een van de leiding reed ook mee, dus onderweg lekker herinneringen ophalen uit de scouting-tijd. ..En misschien toch eens kijken of ik een avond in de week kan inplannen voor wat vrijwilligerswerk daar.
En ook nog een stukje iets meer kampeer-related. "Even" het kraantje van de badkamer vervangen werd nog een aardig projectje toen ook het plastic van de wastafel afbrak rondom de afvoer. Niet eens volledig mijn lompheid, maar gewoon dun plastic wat het na 22 jaar eigenlijk allang opgegeven had en nog maar een klein tikje nodig had. Na een zoektocht voor een vervangende wasbak (duur als ik deze uberhaupt al had kunnen vinden) toch maar 2 hobbies gecombineerd.
Onderkant van de wastafel gemeten en een passtukje ontworpen. Deze geprint en met een goede klodder kit tegen de onderkant aan gelijmd. Afvoer er weer in en het is weer als "nieuw".
Die ring links op de eerste foto was tot die dag onderdeel van de wasbak en hield de afvoer (rechts) op z'n plek.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
)
Respect voor je skills, maar was een afvoerplug van een tientje niet makkelijker?Smurf schreef op maandag 18 juli 2022 @ 12:58:
Ik heb zelf in de verkenner-tijd wel wat droppings gehad, maar nooit meerdaagse tochten helaas. Maar mijn ouders waren ook wel van de meerdaagse tochten dus een aantal zomervakanties hebben we meerdaagse tochten met de tent gedaan in Noorwegen.
Tegenwoordig ben ik een watje en kies voor het "gemak" van een huttentocht, als het er uberhaupt al van komt.
Qua scouting begint het wel weer te jeuken nu. Zaterdag moest ik mijn oudste (9) en een paar anderen ophalen van de zomerkamp locatie. Een van de leiding reed ook mee, dus onderweg lekker herinneringen ophalen uit de scouting-tijd. ..En misschien toch eens kijken of ik een avond in de week kan inplannen voor wat vrijwilligerswerk daar.
En ook nog een stukje iets meer kampeer-related. "Even" het kraantje van de badkamer vervangen werd nog een aardig projectje toen ook het plastic van de wastafel afbrak rondom de afvoer. Niet eens volledig mijn lompheid, maar gewoon dun plastic wat het na 22 jaar eigenlijk allang opgegeven had en nog maar een klein tikje nodig had. Na een zoektocht voor een vervangende wasbak (duur als ik deze uberhaupt al had kunnen vinden) toch maar 2 hobbies gecombineerd.
Onderkant van de wastafel gemeten en een passtukje ontworpen. Deze geprint en met een goede klodder kit tegen de onderkant aan gelijmd. Afvoer er weer in en het is weer als "nieuw".
Die ring links op de eerste foto was tot die dag onderdeel van de wasbak en hield de afvoer (rechts) op z'n plek.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zoiets:

Het was dus niet helemaal een gevalletje "If all you have is a hammer.. "
@shoombak En na het uit- en aanzetten kan je gewoon moveren? Ik heb zelf geen volautomaat, maar kan het misschien zijn dat hij de rollen iets te hard op de wielen probeert te drukken en dan even een (te) hoge stroom trekt?
Accu al wat ouder misschien?
[ Voor 27% gewijzigd door Smurf op 18-07-2022 16:22 ]
)
Dank allen. Ik heb inmiddels drie reviews gelezen van die van Vrijbuiter en bij alle drie is het luchtbed vervangen. Geeft mij toch geen goed gevoel. Ik heb daarom degene van Exped gekozen. Nu hopen dat hij op tijd binnen isD. Ninjai schreef op maandag 18 juli 2022 @ 06:07:
[...]
Wij hebben onlangs een mat voor twee personen gehaald van Exped, schijnt het neusje van de zalm te zijn als je de reviews mag geloven. Pakgrootte voor een duo viel ons reuze mee en je hebt ze ook voor 1 persoon, bijvoorbeeld de Exped Megamat 10 LWX. Ze zijn prijzig maar op slaapcomfort wouden wij niks inleveren. Kost €50 meer dan die van Vrijbuiter: https://www.soellaart.nl/...DMmL1UAHmCMhoChHMQAvD_BwE

Prima keuze uiteraard. Van Vrijbuiter was het overigens de vorige serie die problemen had (kleine gaatjes), als het goed is heeft de huidige serie dat niet meer.Tweakx schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:32:
[...]
Dank allen. Ik heb inmiddels drie reviews gelezen van die van Vrijbuiter en bij alle drie is het luchtbed vervangen. Geeft mij toch geen goed gevoel. Ik heb daarom degene van Exped gekozen. Nu hopen dat hij op tijd binnen is
Goed om te weten, dank je wel. Toevallig je review gepost onder de naam 'het'?Cheesy schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:37:
[...]
Prima keuze uiteraard. Van Vrijbuiter was het overigens de vorige serie die problemen had (kleine gaatjes), als het goed is heeft de huidige serie dat niet meer.Staat wellicht ook een review van mij tussen.
''We hadden 2 exemplaren van de voorganger van deze gekocht. Slaapt heerlijk, ook veel warmer dan een luchtbed! Na twee jaar (net buiten de garantie) kreeg 1 ex. een hele rij kleine gaatjes. Plakken werkte niet, het waren er teveel. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Top service van Vrijbuiter!''
Mocht de webshop waar ik heb besteld niet woensdag kunnen leveren, dan switch ik wellicht nog over naar de Redwood.Valt op dat de Exped bijna overal uitverkocht is.. komen wellicht met een nieuwe versie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze zijn ook net op nieuwe series aan het overstappen kwam ik achter. Was op zoek naar een gelijk matje als ik twee jaar geleden voor mijn vrouw heb gehaald, nergens meer te krijgen. Bleek de serie net vervangen maar de vervangende serie nog niet overal verkrijgbaar. Ben nu van oranje naar groen gegaanGonadan schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:10:
Exped zijn zo'n beetje de beste (en duurste) dus mogelijk gewoon populair op het moment. Veel kampeerartikelen lijken schaarser dan normaal.
Die had zo van mij kunnen zijn, maar wij hadden slechts 1 exemplaarTweakx schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:48:
[...]
Goed om te weten, dank je wel. Toevallig je review gepost onder de naam 'het'?
''We hadden 2 exemplaren van de voorganger van deze gekocht. Slaapt heerlijk, ook veel warmer dan een luchtbed! Na twee jaar (net buiten de garantie) kreeg 1 ex. een hele rij kleine gaatjes. Plakken werkte niet, het waren er teveel. Zonder problemen een nieuwe gekregen. Top service van Vrijbuiter!''
Mocht de webshop waar ik heb besteld niet woensdag kunnen leveren, dan switch ik wellicht nog over naar de Redwood.Valt op dat de Exped bijna overal uitverkocht is.. komen wellicht met een nieuwe versie.
Als je het geld ervoor over hebt kun je voor de Exped gaan, die is bewezen goed, maar nog weer een stukje duurder. Wij hadden destijds de 2-persoons voor 199 euro, dus dat was een hele mooie aanbieding.
ha ja daar hebben ze nog wel eens een handje van bij Exped..hopelijk blijft het nu even rustig na deze volgende herstyling. Ik heb zelf een Synmat UL winter, in het oranje. Nu wil het zo dat deze rood moet zijn..ik begon dus zo te twijfelen of ik wel de. uiste had gekregen (was namelijk een nieuw model dat jaar) dat ik eens navraag bij ze heb gedaan toen (paar jaar terug) en ze gaven aan dat die inderdaad rood had moeten zijn, maar dat er toch een paar dat jaar in het oranje waren geleverd. Zeldzaam exemplaar dus in deze uitvoeringHimalaya schreef op maandag 18 juli 2022 @ 19:24:
[...]
Ze zijn ook net op nieuwe series aan het overstappen kwam ik achter. Was op zoek naar een gelijk matje als ik twee jaar geleden voor mijn vrouw heb gehaald, nergens meer te krijgen. Bleek de serie net vervangen maar de vervangende serie nog niet overal verkrijgbaar. Ben nu van oranje naar groen gegaan
Hi Ha Hopjesvla
No clue, ik heb een halfautomaat Enduro dus die moet ik gewoon slingeren als we die gebruiken.. Maar ik zou je dealer even mailen? Als het wat simpels is weten ze dat vastshoombak schreef op maandag 18 juli 2022 @ 16:09:
ik heb een Enduro mover en daar heb ik sinds dit seizoen het probleem dat de afstandbediening niet reageert nadat ik de mover richting het wiel heb gezet via de afstandbediening. Als ik de hoofschakelaar van de mover aan en uitzet werkt alles weer. Batterij heb ik al vervangen, is het iets anders simpels?
Mocht er nog iemand op de oorzaak zitten te wachten, ze draaide het hendeltje te vroeg naar beneden, de generator was nog niet heet genoeg waardoor de Coleman "verzoop".MonkeySandwich schreef op zondag 17 juli 2022 @ 17:06:
#FWPpirke schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:09:
[troll] Of gewoon een camper rijden [/troll]
Maar ook daar is gewichtsverdeling een ding, zeker bij 3 assen...
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dat is zeker de moeite.Tweakx schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:54:
Het ligt lekkerder, en stabieler en het isoleert dus bij een wat koudere grond erg prettig (ik slaap bijv onder een gewoon deken ipv in een slaapzak)
ik had eerst een kampa kip wideboy maar dat ventiel werkt gewoonweg niet goed.
Heb nu 2 matjes van Nomad, 10 cm dik en extra breed en die zijn beide super. (volgens mij een Dreamzone en een Ultimate, beide prima)
Louzy#2475
Tarp vastgeknoopt aan de luifel voor enige schaduw.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/scSZJjJ2qy5hWeg7160SXPKr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AF2RsxsT1PRBgD6tkE2aN2Ib.jpg?f=user_large)
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
EditieNL liep vandaag ook al op de camping rond om een item te filmen. Benieuwd of er nog iets van uitgezonden wordt.
Ze waren overal de temperatuur aan het meten