[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 134 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

Timmert schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:06:
Wij vertrekken deze week voor ruim 3 weken naar Frankrijk. Eerst met een overnachting in Noord Frankrijk naar de Vendee. Vroeger als kind veel geweest, nu op een andere camping (Domaine la Guyonniere) maar hopelijk dezelfde leuke activiteiten (krabbetjes zoeken bij laag water!). Camping was een tip van een moeder van school, dus ben benieuwd.

Daarna met overnachting naar onze 'vaste' stek in de Ardeche, Domaine les Ranchisses. Heerlijke camping, prachtige omgeving. Mooie plaats aan de rivier waar eigenlijk verder niemand langskomt.

Dan met overnachting in Langres weer terug op huis aan, maar daar moet ik nog niet aan denken.

Ook sinds een paar weken een nieuwe auto. Mede omdat ik de oude weliswaar een fijne auto vond, maar de versnellingsbakverhoudingen irritant ongunstig waren voor het trekken van de caravan. Dat zou nu opgelost moeten zijn met meer vermogen, koppel en een automaat. Ben ook wel benieuwd hoe de adaptieve cruisecontrol bevalt in combinatie met de caravan. Hopelijk is dat zo relaxed als ik nu vermoed :)
Domaine la Guyonniere stonden wij twee jaar geleden. Leuke camping, vooral met kleine kinderen. In de ochtend meehobbelen op de trekkerkar, Veel dierenweides (geiten, konijnen, kippen, lama's, emoes enzo) waar kids een wortel en een blad sla kunnen voeren. Verder is de visvijver heel leuk, daar zitten nog leuke vissen in. Verder in de omgeving is er niet heel veel te doen, al was er twee jaar geleden nog veel corona gedoe, dus misschien dat dat nu ook wel beter is.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Gonadan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:20:
Heeft één van jullie wel eens piëzo in een kookstel ingebouwd? Ik heb nu een Thetford kookplaat in m'n kar en die heeft gaatjes voor ontsteking, maar het zit er niet in. Nu kan je daar een set voor kopen met trafo en automatische vonkjes, maar dat vind ik weer wat overdreven. Een handmatige ontsteker met passende bougies zou ook moeten kunnen werken toch? Dat zit nu ook op m'n Safari Chef en dat werkt prima.
Ja dat zou gewoon moeten werken. Welke gaatjes zitten er al in? 1 voor de drukknop? en voor elke pit dan twee? (1 voor een thermokoppel en 1 voor de vonkontsteking)

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Badderbeest schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:35:
Ja dat zou gewoon moeten werken. Welke gaatjes zitten er al in? 1 voor de drukknop? en voor elke pit dan twee? (1 voor een thermokoppel en 1 voor de vonkontsteking)
Thermokoppel zit er al in, maar uit m'n hoofd was er ook nog een gaatje voor de bougies voor als je die erbij zou hebben.
Een gat voor de ontsteker is er nog niet, maar als ik het werkend heb komt die er gauw genoeg. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Badderbeest schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:28:
[...]

Domaine la Guyonniere stonden wij twee jaar geleden. Leuke camping, vooral met kleine kinderen. In de ochtend meehobbelen op de trekkerkar, Veel dierenweides (geiten, konijnen, kippen, lama's, emoes enzo) waar kids een wortel en een blad sla kunnen voeren. Verder is de visvijver heel leuk, daar zitten nog leuke vissen in. Verder in de omgeving is er niet heel veel te doen, al was er twee jaar geleden nog veel corona gedoe, dus misschien dat dat nu ook wel beter is.
Thanks. We hebben 3 kinderen, 4, 8 en 15. We hadden al niet op veel vertier voor de oudste gerekend, maar ik begreep al dat de 2 jongste zich prima zullen vermaken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:15:
[...]

Toch 2x de S400XL 17Ah besteld :) Rood en Blauw.
Goede keuze (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:04:
2 nachtjes op een motorcamping, deel genomen aan de Dutch 1000.
[Afbeelding]
Was een gezellige en druke boel zo, verbazingwekkend stil nog met zo veel mensen tijdens de nacht.
Goed kunnen slapen van vrijdag op zaterdag, zaterdagochtend op tijd er uit (kwart voor 6).
Ontbijtje en starten aan de rit.
1051km en bijna 17 uur later was ik weer op de camping terug.
Paar borreltjes er in en om 0:200uur lag ik er in mijn tentje.
Zondagochtend ontbijt, inpakken en weer naar huis gereden.

Leuk weekend zo.
Jij was er met die bromscooter :p

Wel tof (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 15:38

Dentheman

Zie signature

Bonenstaak92 schreef op zondag 10 juli 2022 @ 11:18:
Woensdag op donderdag nacht is het voor ons eindelijk zover en mogen we met de caravan weer naar Spanje.

Nu is het donderdag wel 14 juli, iemand ervaring met het verkeer op die dag in Frankrijk? Ik hoor gemixte verhalen.

Hopen tot vlak aan de Spaanse grens te komen op de eerst reis dag.
Ik ben 10 jaar geleden 3/4 Frankrijk doorgereden op 14 juli, ik vond het destijds opvallend rustig onderweg :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond 2 Campingaz 907 flessen kunnen scoren voor 20 euro :P Goede deal leek mij. Binnenkort even naar Obelink om ze om te wisselen voor 2 volle.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:36:
Gisteravond 2 Campingaz 907 flessen kunnen scoren voor 20 euro :P Goede deal leek mij. Binnenkort even naar Obelink om ze om te wisselen voor 2 volle.
Ik zit ff te googlen, lege flessen kosten gewoon 63 euro per stuk :o
Dus hier bespaar je dik 100 euro mee.

https://www.dejongrecreat...7-gasfles-alleen-vulling/
https://www.dejongrecreat...ngaz-907-gasfles-vulling/

[ Voor 21% gewijzigd door Cheesy op 12-07-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Cheesy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Die man had ze nog liggen en deed er niks meer mee, hij zei ook 'Ik wist niet eens dat er vraag naar was' :P Nou ja, hij blij, ik blij :+
Ik heb ook nog 2 bijna lege 901 flesjes gekregen, even kijken wat ik daar mee ga doen. Die zijn qua vulling relatief duur (18 euro voor een halve kg gas, best prijzig), die gaan er denk ik wel rap doorheen als ik er mee ga koken.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Groetjes vanaf de camping Vinkenhof bij een 28 graden :w

Lange nacht geslapen van 22:00 tot 10:00 oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hH3mUejgE4t2nNk6t94oEI_tKFY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g6DOiG6mTHSk6i6RkNNuvU4s.jpg?f=user_large

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:48:
[...]

Die man had ze nog liggen en deed er niks meer mee, hij zei ook 'Ik wist niet eens dat er vraag naar was' :P Nou ja, hij blij, ik blij :+
Ik heb ook nog 2 bijna lege 901 flesjes gekregen, even kijken wat ik daar mee ga doen. Die zijn qua vulling relatief duur (18 euro voor een halve kg gas, best prijzig), die gaan er denk ik wel rap doorheen als ik er mee ga koken.
Zo heb ik 2x een 904 voor een prikkie in de buurt op de kop getikt 8) Nog halfvol ook.

Kun je eigenlijk een (lege) 904 ruilen voor een 907, of moet je die fles dan weer extra kopen? Volgens de website zijn de formaten niet inwisselbaar. Iemand ervaring mee?

Ik wil eigenlijk een 907 in de disselbak van de vouwwagen, namelijk..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

JanHenk schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Zo heb ik 2x een 904 voor een prikkie in de buurt op de kop getikt 8) Nog halfvol ook.

Kun je eigenlijk een (lege) 904 ruilen voor een 907, of moet je die fles dan weer extra kopen? Volgens de website zijn de formaten niet inwisselbaar. Iemand ervaring mee?

Ik zie dat je in Friesland woont, net te ver weg (ik woon in regio Achterhoek), anders had ik wel 1 van mijn flessen willen ruilen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Vanavond bbq, maar eerst een powernap op mijn Crespo air de luxe met voetenbank.
Ik ben niet zo fotogeniek als @Bommes , ik doe een poging 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOsQQBW4uraVClmVqHDKHeokNmM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JeIr0ygYDal43NwKBVfCVcrO.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:04:
2 nachtjes op een motorcamping, deel genomen aan de Dutch 1000.
[Afbeelding]
Was een gezellige en druke boel zo, verbazingwekkend stil nog met zo veel mensen tijdens de nacht.
Goed kunnen slapen van vrijdag op zaterdag, zaterdagochtend op tijd er uit (kwart voor 6).
Ontbijtje en starten aan de rit.
1051km en bijna 17 uur later was ik weer op de camping terug.
Paar borreltjes er in en om 0:200uur lag ik er in mijn tentje.
Zondagochtend ontbijt, inpakken en weer naar huis gereden.

Leuk weekend zo.
Cool, blijft een prettige camping! Wel een heel ander publiek zo te zien (qua motoren) dan normaal gesproken als er een bandje speelt :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
aReaRe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:50:
Ik ben niet zo fotogeniek als @Bommes , ik doe een poging 8)
Ach, we zijn allemaal mens en zien er grofweg allemaal hetzelfde uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:39:
[...]

Waarom denk je dat pro-tip #1 voor campingaz is om een lege fles op marktplaats te halen en die in te wisselen? De staat van de fles is niet eens heel relevant met inruilen, het wordt praktisch altijd aangenomen (is verplicht vanuit campingaz).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:06:
[...]

Nee dat kan niet, dat zegt de website al. :>
Mogelijk is een winkel niet zo moeilijk dat ze het via wat bijbetalen kunnen regelen, dat kan je altijd vragen. En anders is het een kwestie van een 907 op marktplaats scoren en je 904 verkopen.
Of je houdt de 904 als reserve. Ik heb nu ook een 907 in de keuken van de vouwwagen en een 904 voor m'n Safari Chef zodat ik die even makkelijk verderop kan zetten om te grillen. Hoef ik niet steeds te wisselen en ik heb altijd reserve mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 11:38
Camperaar hier,
Nu zijn mijn kinderen geen campertypes en willen ze het liefts op één camping staan met zwembad. ik wil ook dagjes uit en mis dan vervoer. Zijn er campings in Fr. waar je auto's kunt huren (liefst een 2c)?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:25:
[...]

Ach, we zijn allemaal mens en zien er grofweg allemaal hetzelfde uit ;)
De een wat meer gevuld :p

* aReaRe kopt hem maar in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

technopeuter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:23:
Camperaar hier,
Nu zijn mijn kinderen geen campertypes en willen ze het liefts op één camping staan met zwembad. ik wil ook dagjes uit en mis dan vervoer. Zijn er campings in Fr. waar je auto's kunt huren (liefst een 2c)?
Avis.fr :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:42:
[...]

De een wat meeer gevuld :p

* aReaRe kopt hem maar in :+
Ach, driekwart vd bevolking heeft borsten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:55:
[...]

Ach, driekwart vd bevolking heeft borsten ;)
Inclusief de mannen (25%) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 08:09

Smurf

Detri

@Gonadan Prima tip inderdaad, zeker met Campingaz. Je betaalt de hoofdprijs voor een nieuwe, maar de fles zelf heeft eigenlijk niet meer waarde dan "wat de gek ervoor geeft" omdat je hem nooit meer kan inleveren. In zekere mate geldt dit ook voor de Benegas flessen waar mensen toch vaak de statiegeldbonnetjes van kwijt raken.

Ik heb toen ik extra gasflessen zocht ook een setje Campingaz spul voor veel te weinig van MP geplukt. 30 euro voor een 904 en 907 met beide iets meer dan een kilo gas erin en een 3-pits koostel die er niet zo netjes meer uitziet, maar nog prima functioneert.
Ik gebruik standaard zo'n 5kg lichtgewicht Benegas ding, en neem een van de Campingaz flessen mee als reserve.
Gas is hier puur voor koken/bbq dus heel hard gaat het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Smurf op 12-07-2022 18:33 . Reden: inwisselen moest natuurlijk inleveren zijn. ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Da’s dan wel weer het voordeel van de Easyblue Plus (6kg) die wij hebben, daar krijg je gewoon altijd je 25 euro statiegeld terug. Ook zonder bon. Die oude 5kg’s zijn wel een probleem had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je met oude de groene fles bedoelt, die werkt met keurjaren dus koop je in feite en is dan tien jaar in orde. Wanneer je die weg brengt kan je geld terug krijgen voor de keurjaren en bij inruilen worden die ook verrekend.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
Gonadan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:20:
Heeft één van jullie wel eens piëzo in een kookstel ingebouwd? Ik heb nu een Thetford kookplaat in m'n kar en die heeft gaatjes voor ontsteking, maar het zit er niet in. Nu kan je daar een set voor kopen met trafo en automatische vonkjes, maar dat vind ik weer wat overdreven. Een handmatige ontsteker met passende bougies zou ook moeten kunnen werken toch? Dat zit nu ook op m'n Safari Chef en dat werkt prima.
Heb je al wat geprobeerd?
Ik heb een nieuwe knop via amazon gekocht, maar dat gaat per twee en ik heb er maar eentje nodig. Mocht je in de buurt wonen, kan je er eentje overnemen voor een ijsje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Ik heb een assorti aan gasflessen
- BP (Benegas Light) voor BBQ (moest wat snel hebben, werd verkocht bij tuinwinkel). Voordeel is lichtgewicht en statiegeld (dus alleen "vulkosten", wat betekent dat je een nieuwe koopt).
- Groene Primagaz (?) tank uit de caravan van mijn ouders (is verkocht), is reeds verlopen maar nog zo'n 2KG reserve.
- 2 Campingaz flessen (denk 907), beide gevuld en gaan eigenlijk mee op vakantie gezien het kleine formaat.

Wij zijn nog in dubio m.b.t. kampeertoekomst. Pre(of tijdens) corona zijn wij met een Campooz Lazy Jack weg geweest. Paar weken geleden met de oude De Waard Zilvermeeuw weggeweest. Leuk en nostalgisch, maar dat kreng is zo mega zwaar. Zijn van de week toch eens bij Aart Kok gaan kijken... keuzes keuzes

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ankh schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:15:
Ik heb een assorti aan gasflessen
- BP (Benegas Light) voor BBQ (moest wat snel hebben, werd verkocht bij tuinwinkel). Voordeel is lichtgewicht en statiegeld (dus alleen "vulkosten", wat betekent dat je een nieuwe koopt).
- Groene Primagaz (?) tank uit de caravan van mijn ouders (is verkocht), is reeds verlopen maar nog zo'n 2KG reserve.
- 2 Campingaz flessen (denk 907), beide gevuld en gaan eigenlijk mee op vakantie gezien het kleine formaat.

Wij zijn nog in dubio m.b.t. kampeertoekomst. Pre(of tijdens) corona zijn wij met een Campooz Lazy Jack weg geweest. Paar weken geleden met de oude De Waard Zilvermeeuw weggeweest. Leuk en nostalgisch, maar dat kreng is zo mega zwaar. Zijn van de week toch eens bij Aart Kok gaan kijken... keuzes keuzes
:P Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCzRNPYemPMkLkCWj7WRgA2xJ-A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Yy1W1NGlRdY9GLTtdS1TOmH4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:09:
Als je met oude de groene fles bedoelt, die werkt met keurjaren dus koop je in feite en is dan tien jaar in orde. Wanneer je die weg brengt kan je geld terug krijgen voor de keurjaren en bij inruilen worden die ook verrekend.
Nee de blauwe. Die zijn inmiddels uit de handel, maar dat was geen statiegeld-fles dus veel mensen voelen zich geflest.

Op caravan forum diverse klachten, bijvoorbeeld dit topic: https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=41398

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 20:30:
[...]

Nee de blauwe. Die zijn inmiddels uit de handel, maar dat was geen statiegeld-fles dus veel mensen voelen zich geflest.

Op caravan forum diverse klachten, bijvoorbeeld dit topic: https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?t=41398
Die werken hetzelfde als de groene volgens mij, alleen was dat specifiek primagaz en die zijn er mee gestopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:49

Ankh

|true

Haha, tis dat mijn ouders alles hadden en uit eindelijk doorgeschoven hebben naar ons. Eerst de tentspullen, daarna de spullen van de caravan. Vandaar dat we toch aan het kijken zijn naar een vouwwagen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Ondanks dat we pas in september vakantie hebben toch al wat over de route aan het denken.
We willen naar camping Les Crarmilles in de Ardèche gaan.
Teveel km's (961) om in 1 dag te rijden met een kleintje van (dan) 18 maanden op de achterbank en een caravan aan de haak.

Dus net over de helft, Dijon daar ergens een camping gezocht.
Les Courvelles gevonden, dicht bij de snelweg, kleine municipal, ideaal.
https://maps.app.goo.gl/nYRrXpFadijrmDHK8
Dag 1 is dan 585km, 2de dag 392km.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ook al hengst ik graag met de klauwhamer, heb toch maar een nieuwe rubber hamer gehaald. Minder herrie en minder haringen slopen als het goed is, maar wat meurt dat ding zeg, niet te harden. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:10
Ik heb voordat ik 4 weken geleden naar Frankrijk ging ook een rubberen hamer gekocht. Vanwege het geluid en omdat ik met het natte Pinksteren dacht dat een klauw hamer dan ook niet handig is. Dat viel helaas vies tegen in die harde zand/steen grond. Haringen krom en hamer stuk. In Frankrijk naar Leroy Merlin gegaan, een grote bouw winkel, en daar een fijne bankhamer gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Bommes schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 22:43:
Ondanks dat we pas in september vakantie hebben toch al wat over de route aan het denken.
We willen naar camping Les Crarmilles in de Ardèche gaan.
Teveel km's (961) om in 1 dag te rijden met een kleintje van (dan) 18 maanden op de achterbank en een caravan aan de haak.

Dus net over de helft, Dijon daar ergens een camping gezocht.
Les Courvelles gevonden, dicht bij de snelweg, kleine municipal, ideaal.
https://maps.app.goo.gl/nYRrXpFadijrmDHK8
Dag 1 is dan 585km, 2de dag 392km.
Verstandige keuze zo'n tussenstop met zo'n kleintje. Wij hebben drie kids waarvan de jongste 13 maanden is. Wij maken gaan naar een gehucht in de buurt van Bergerac. Pal langs onze route maken we een tussenstop op de camping in Salbris, een 650 km rijden. Op dag twee rijden we de resterende 370 km. Op de terugweg heb ik een overnachting gereserveerd op de camping in Orvillers-Sorel ook pal langs de route en 650 km vanaf de camping. Dan nog 380 km voor de boeg op de laatste dag. Overigens, als de reis meezit tot dat punt en de achterbank pais en vree is met goede vooruitzichten besluiten we op het allerlaatste moment misschien nog wel om door te rijden naar huis.

De enige echte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Badderbeest vorig jaar was onze meid nog pas 6 maanden toen we op vakantie gingen.
Ook met de caravan, toen naar Toscane.
Dat hebben we in 3 daagjes gereden.
Dag 1 wel pas laat vertrokken, kwamen we niet veel verder dan ergens in de Vogezen (route naar Basel door Frankrijk).
2de stop bij Como in IT, derde dag door naar Toscane in de buurt van Sienna.
We passen ons gewoon aan, gaat het goed dan rijden we door, is het onrust achterin dan stoppen we gewoon.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Gonadan @sander121 Het geluid van een hamers en haringen hóórt toch gewoon bij kamperen en de camping? Ik word daar altijd wel vrolijk van, als je aan het einde van de middag het typische getik van hamers op haringen hoort op de camping. :)

Er zijn een hoop geluiden die ik wel kan missen op een camping, maar het getik van hamers en haringen staat niet hoog in dat lijstje :P

[ Voor 21% gewijzigd door Yukkie op 13-07-2022 08:12 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:40
sander121 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:03:
Ik heb voordat ik 4 weken geleden naar Frankrijk ging ook een rubberen hamer gekocht. Vanwege het geluid en omdat ik met het natte Pinksteren dacht dat een klauw hamer dan ook niet handig is. Dat viel helaas vies tegen in die harde zand/steen grond. Haringen krom en hamer stuk. In Frankrijk naar Leroy Merlin gegaan, een grote bouw winkel, en daar een fijne bankhamer gekocht.
Daarom gaat bij ons de Tarzan altijd mee. Glijdt er zo in. :+

Vooral top in harde ondergronden, maar gebruik ze nu eigenlijk vrijwel altijd in plaats van de standaard haringen.

[ Voor 3% gewijzigd door GermanPivo op 13-07-2022 08:18 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:10
GermanPivo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:15:
[...]

Vooral top in harde ondergronden, maar gebruik ze nu eigenlijk vrijwel altijd in plaats van de standaard haringen.
Ik heb zelfs de bekende rots pennen krom geslagen. Maar dat ligt niet aan de pennen. Dat lag gewoon aan die verrekte hamer. Die rubberen hamer kan dan gewoon de kracht niet overbrengen. De steel en de bol zit met een simpele spijker vast. Die bol vloog al snel de lucht in.

@Yukkie je hebt helemaal gelijk. Nu dus ook een heerlijke bankhamer van 750 gram. Klinkt heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
sander121 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 23:03:
Zo heb ik na m'n eerste vakantie in rotsgebied m'n vorige rubber hamer weg kunnen gooien, die heb ik gewoon aan puin geslagen. Daarom is de rubber hamer nu extra, niet als vervanging. Mocht het nodig zijn dan pak ik gewoon de klauwhamer er weer bij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yukkie schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:11:
@Gonadan @sander121 Het geluid van een hamers en haringen hóórt toch gewoon bij kamperen en de camping? Ik word daar altijd wel vrolijk van, als je aan het einde van de middag het typische getik van hamers op haringen hoort op de camping. :)

Er zijn een hoop geluiden die ik wel kan missen op een camping, maar het getik van hamers en haringen staat niet hoog in dat lijstje :P
Van een ander vind ik het wel wat hebben, van mijzelf niet. :P
Maar het grootste punt is dat ik wil kijken of ik nu makkelijker blind door kan rammen. Heb nog wel eens gehad dat ik de kop net miste en bij de tarzan kan dat zo je dwarsligger kosten. Daarnaast heb ik veel van die haringen met zo'n groen plastic dwarsliggertje en die sla je ook zo aan puin. Kijken of dat beter werkt met een hamer met groter oppervlak en een moker leek mij ook weer wat rigoureus.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:34:
[...]

Van een ander vind ik het wel wat hebben, van mijzelf niet. :P
Hier idem, brengt me op het idee om oordoppen mee te nemen :P
Scheelt dat we niet heel veel haringen hebben, en ik gebruik de haringen van het kruipzijl vaak ook voor het afspannen van het tentdoek. Dus dat scheelt ook bijna de helft aan haringen tikken.

Beetje slecht te zien op de foto, maar zo dus (het elastiek van kuipzeil zit onder het spanriempje):
Afbeeldingslocatie: https://tentkopen.nl/wp-content/uploads/2018/04/falco-havik-4000-4-600x522.png

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 13-07-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56

Dat vind ik ook :)
Wat ik dan wel kan missen is het geluid van een boormachine om de pootjes uit te draaien en de haringen de grond in te draaien. Ik geloof echt wel dat het fijne haringen zijn, maar het geluid van een boormachine is niet het geluid dat ik wil horen op een camping ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Luuk84 dat heb ik ook met die schreeuwerige 12V pompjes, maar daar schijnen de meningen over verdeeld te zijn. ;)
Cheesy schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:48:
Hier idem, brengt me op het idee om oordoppen mee te nemen :P
Scheelt dat we niet heel veel haringen hebben, en ik gebruik de haringen van het kruipzijl vaak ook voor het afspannen van het tentdoek. Dus dat scheelt ook bijna de helft aan haringen tikken.

Beetje slecht te zien op de foto, maar zo dus (het elastiek van kuipzeil zit onder het spanriempje):
[Afbeelding]
Ja inderdaad, ik tik alleen wat nodig is om hem mooi strak te zetten maar zolang het niet flink gaat waaien is dat zelden 100% van de mogelijkheden.
Heb laatst wat extra pennen gehaald voor de luifel en kritiekere punten, van deze beukers: https://www.obelink.nl/campking-haak-rotspennen.html
Normaal formaat en een flinke voorraad tarzans had ik al, maar deze zijn serieus groot. Dat wordt nog werken op vakantie. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Ik gebruik eigenlijk al jaren alleen maar rotspennen. In gras werkt dat net zo goed en echt op los zand sta ik over het algemeen niet. Heb vaak wel v-tjes mee voor als het moet maar echte zandharingen heb ik eigenlijk niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Eens.. dat is een typisch fijn geluid, samen met het electrisch opblazen van luchtbedden. Er is echter een uitzondering als dat getik op haringen plotseling overal vandaan komt omdat iedereen z'n stormbanden aan z'n voortent gaat bevestigen :X

Wij hebben trouwens altijd zowel een klauwhamer als een rubber hamer mee. Geloof niet dat ik de rubber hamer ooit heb gebruikt. Over een aantal weken voor het eerst met onze nieuwe Kampa Hayling Air 6 op vakantie naar Noord Italie (omgeving Trento). Hier kunnen ook 4 stormbanden aan bevestigd worden, dus aangeschaft, maar hoop ze niet nodig te gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:47
heeft iemand een idee wat voor plakset ik moet meenemen voor eventuele lekke slaapmatten.
Ik heb 3 self inflatables van Obelink, Volgens de website is het polyesater rondom... Mij is niet heel duidelijk wat ik nu moet hebben om eventuele lekken te dichten. Iemand ervaring met plak setjes?

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Leven en laten leven...

Het leuke van een camping vind ik juist dat (over het algemeen) je wat meer verdraagzaamheid hebt naar een ander dan thuis.

Ieder moet zelf weten hoe ie kampeert. Ik probeer zelf rekening met een ander te houden, maar als dat niet altijd lukt, kan ik me er ook niet druk om maken. En vice versa verwacht ik dat een ander dat ook met mij doet. Ook dat zal niet altijd lukken... Maar het is vakantie, ik laat het doodeenvoudig van me afglijden allemaal.

Dus ram, schroef en draai er lekker op los met wat voor hamer, boormachine, luchtpompje. Ons kleine monster zal je wellicht weer wakker maken om 6:30 in de ochtend. Veel plezier allemaal en wellicht kunnen we nog een borrel doen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
[...]

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:18:
Leven en laten leven...

Het leuke van een camping vind ik juist dat (over het algemeen) je wat meer verdraagzaamheid hebt naar een ander dan thuis.
Eens. Waarbij het ook leuk is dat men over het algemeen wat meer rekening met anderen houdt dan thuis, dat geeft juist de echte kampeersfeer. Ik hoop die komende weken weer helemaal te vinden. Kan niet wachten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Het dekzeil van onze vouwwagen heeft een aantal slijtageplekken, waarschijnlijk door lomp gebruik van het imperiaal op de vouwwagen, waarvan er een aantal door zijn.
Ze zijn nu succesvol dichtgemaakt met zwarte duckttape, maar ziet er niet uit.
Iemand bekend met uv bestendige transparante of rode stickers hiervoor?

Nieuw dekzeil van jamet zou kunnen maar die rode kleur hebben ze niet meer (matchte toevallig goed bij de auto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2WexWLtgyWO1kENSN-eSft4rCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv7Ss5ebqRHVpTn0dxfJ9KRC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 13-07-2022 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@DopdeDouwer zou tear aid je niet kunnen helpen? Of is het daar te groot voor?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Dat kende ik niet, klinkt ideaal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:02
Een standaard zeilmaker kan dit toch ook wel? Dan kan je elke kleur kiezen die je wil en weer vooruit met een nieuw zeil voor de komende jaren.

Al zou ik nooit geld uitgeven aan een specifieke kleur voor zoiets, zeil zit erop in de stalling en tijdens het rijden. Lekker belangrijk welke kleur het is denk ik dan :D

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kweenie hoor, maar fluorescerend geel zou ik toch minder tof vinden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 13:46
DopdeDouwer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:25:
Het dekzeil van onze vouwwagen heeft een aantal slijtageplekken, waarschijnlijk door lomp gebruik van het imperiaal op de vouwwagen, waarvan er een aantal door zijn.

Nieuw dekzeil van jamet zou kunnen maar die rode kleur hebben ze niet meer (matchte toevallig goed bij de auto).

[Afbeelding]
Ik kreeg een tip van onze vouwwagen dealer;
In de hoeken van het zeil aan de binnenkant, zit overtollig zeil.
Dit kun je eraf knippen, en gebruiken voor kleine gaatjes ( met pvc lijm )

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:30
DopdeDouwer schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 10:25:

[Afbeelding]
Stukje bisonyl kopen
https://www.esvocampingshop.com/nl/pvc-dekzeil-rood-650/

en dan met deze lijm plakken
https://www.esvocampingsh...ijm-sabaplast-70t-250-ml/

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 13-07-2022 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

A dirty mind is a joy forever!

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Badderbeest schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 17:06:
[...]

A dirty mind is a joy forever!
And a dirty girl is a toy forever oOo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Komt hier zojuist de camping opgereden. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfvz8zNLDezRaAU9p7BxpC2SP90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/COUWgw4CU5lePX66RJlcJ6Pl.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.autovisie.nl/...extreme-camper-van-8-ton/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Over een paar dagen ga ik met de auto richting de Dordogne.

Ik heb voor de vakantie een Buccan Lismore Gasbbq mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jxCo-m-h30fOtGYh0gqhJf1iH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SynUsyDdXjOxjF7Q2Cs6D62Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rD5LcgPzpWC41lJg6gdbqbz5xU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q5LQ1ZViP22XQ5FRTaOJytC4.jpg?f=user_large

Ik heb in NL twee Weber gasbusjes gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv25FGjfeJluP6WOr1pv2xHzN-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u6SDwfo596QXLGvLx1PEo1kT.jpg?f=user_large

Kan ik die gasbusjes gewoon veilig meenemen in de achterbak. Ik dacht zelf om ze met wat handdoeken rechtop en vast in de BBQ zelf op te bergen en de BBQ waarvan ik de deksel kan vergrendelen in de achterbak te zetten.

Als we ergens stoppen en de auto staat in de zon dan ben ik voornemens om de gasbusjes even uit de auto te halen.

[ Voor 9% gewijzigd door FJP84 op 13-07-2022 22:08 . Reden: Extra afbeelding ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

FJP84 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan ik die gasbusjes gewoon veilig meenemen in de achterbak. Ik dacht zelf om ze met wat handdoeken rechtop en vast in de BBQ zelf op te bergen en de BBQ waarvan ik de deksel kan vergrendelen in de achterbak te zetten.

Als we ergens stoppen en de auto staat in de zon dan ben ik voornemens om de gasbusjes even uit de auto te halen.
Ja hoor, als ze niet in de directe zon staan, kan dat prima. Ik heb ze ook het hele jaar rond in de camper staan, overal waar ik ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Sodeju! Serieus?
Waar is die camping? Land is genoeg hoor, ik ga hem niet opzoeken ;)
Er is er 1 van in NL staat in de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

vet ding, wel jammer dat er geen bed in zit waar je naar toe kunt lopen. Zo'n giga-apparaat, moet je nog als een half slangenmens je nest inkruipen. Die achterste slaapkamer zou eigenlijk moeten kunnen zakken tot gelijkvloers met de badkamer wanneer de auto in de garage naar buiten is gereden. :) als ze dat nou ff fixen bestel ik er 1. B)

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Mooi ding, alleen is ons budget al opgegaan aan ons kleine beestje...

Ik heb ook het idee dat hij met twee kleine kinderen een stuk minder praktisch is. Geen treinzit om tijdens het rijden spelletjes met de kinderen te kunnen doen.

[ Voor 28% gewijzigd door pirke op 14-07-2022 07:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Harribo schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 23:05:
[...]

Sodeju! Serieus?
Waar is die camping? Land is genoeg hoor, ik ga hem niet opzoeken ;)
Er is er 1 van in NL staat in de link
Frankrijk. En het is een Duitser. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:52
FJP84 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 22:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb die busjes los in de bbq staan. Gaan er in nl in en op de bestemming er weer uit.
Geen probleem, zijn goede busjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
hars73 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 09:03:
[...]

Eens.. dat is een typisch fijn geluid, samen met het electrisch opblazen van luchtbedden. Er is echter een uitzondering als dat getik op haringen plotseling overal vandaan komt omdat iedereen z'n stormbanden aan z'n voortent gaat bevestigen :X

Wij hebben trouwens altijd zowel een klauwhamer als een rubber hamer mee. Geloof niet dat ik de rubber hamer ooit heb gebruikt.
Ik heb nog nooit een rubber hamer gekocht haha, heb mijn gereedschapskist altijd bij.. dus ook de klauwhamer. Stormbanden zitten bij ons standaard aan de luifel, als we die op zetten dan staat ie voor een paar dagen en gaan de stormbanden er meteen aan. Deed ik ook met de voortent stormbanden toen we de tent nog gebruikte, je weet nooit wanneer de wind ineens aan trekt.

Qua haringen hebben we overigens zowel plastic (kruis) haringen bij, die bij onze Dorema voortent zaten. Die werken perfect in gras / zand. Maar ik heb ook een doosje rotsharingen mee, dat zijn er net niet genoeg om alles mee vast te zetten maar bijvoorbeeld in Noorwegen heb ik ze wel gebruikt aangezien daar nogal wat rotsen in de grond zitten.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Staat zoiets bij ons in de woonwijk, een Concorde. Vergelijkbaar en volledig absurd dat je zoiets in je voortuin zet en mee op vakantie gaat. Ga dan gewoon naar een hotel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
Vanuit de meeste hotels heb je niet het uitzicht op andere kampeerders, dan kan je niet de hele avond zitten kijken naar hun bezigheden rond het tentje :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

LordSinclair schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:07:
[...]

Vanuit de meeste hotels heb je niet het uitzicht op andere kampeerders, dan kan je niet de hele avond zitten kijken naar hun bezigheden rond het tentje :+
De echtelijke ruzies bij het opzetten van het kampeermiddel. O+

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Badderbeest schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 12:09:
[...]

De echtelijke ruzies bij het opzetten van het kampeermiddel. O+
Daarom doen wij nu glamping. :+
Staat alles al. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0b0cUTVYPC26-iqX9XaQBApNSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxaXo9YuVF4NssO6gBLs8g7u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@Rivanov dat deden wij voorheen, maar mijn eega stelde voor te gaan kamperen.... 🤔

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Drardollan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:41:
[...]

Staat zoiets bij ons in de woonwijk, een Concorde. Vergelijkbaar en volledig absurd dat je zoiets in je voortuin zet en mee op vakantie gaat. Ga dan gewoon naar een hotel.
Een hotel is irritant als je rond wilt trekken, elke keer in- en uitchecken, beschikbaarheid kamers, vooruit moeten boeken, soms verplicht zaterdag tot zaterdag, vaste aankomst- en vertrektijden. Met een camper kun je lekker op de bonnefooi rondtrekken en nog steeds wat luxe ervaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Een hotel is irritant als je rond wilt trekken, elke keer in- en uitchecken, beschikbaarheid kamers, vooruit moeten boeken, soms verkocht zaterdag tot zaterdag, vaste aankomst- en vertrektijden. Met een camper kun je lekker op de bonnefooi rondtrekken en nog steeds wat luxe ervaren.
Dit zijn geen campers, dit zijn vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@pirke voor rondtrekken zou ik dan inderdaad eerder nog aan B&B's (VK variant, niet de kneuterstelletjes van TV) denken of iets dergelijks, niet echt een hotel.

Iemand trouwens nog zin om z'n eigen kampeermiddel te klussen (@Badderbeest)? Defensie heeft wat leuke spullen in de aanbieding die wel geschikt zijn: https://verkoop.domeinenr...Toon&from=131#K2200279821

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:36
Haha @Gonadan om dan vervolgens een lening af te moeten sluiten om de brandstof te betalen tijdens een ritje richting zuid frankrijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Sleutel niet aanwezig
Zonder kentekenbewijs
Het voertuig is (mogelijk)deels gedemonteerd en/of incompleet.
Je moet misschien wel alle kavels kopen om een volledig en werkend voertuig samen te kunnen stellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
pirke schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:00:
[...]

Een hotel is irritant als je rond wilt trekken, elke keer in- en uitchecken, beschikbaarheid kamers, vooruit moeten boeken, soms verkocht zaterdag tot zaterdag, vaste aankomst- en vertrektijden. Met een camper kun je lekker op de bonnefooi rondtrekken en nog steeds wat luxe ervaren.
Voor rondtrekken heeft ie een Abarth 500 achterin staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4KjqwGYzI7vnL0OnS1139myR9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sD5t30jIMJZfdR9wwmPkCcTj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
In tegenstelling tot andere jaren, moeten we onze vakantie minutieus gaan plannen. Mijn vrouw heeft dit voorjaar niet-aangeboren hersenletsel opgelopen en dat maakt onze (reeds geboekte campingvakantie) een iets grotere uitdaging.

Mijn vraag wie is er op vakantie in de Dordogne en zou mij op maandag 25 juli kunnen assisteren bij het opzetten van de tent. Al is het maar om mijn vrouw te helpen met de kinderen (4 en 5 jaar), zodat ik mijn handen vrij heb. We komen naar verwachting in de loop van de middag op onze camping in Saint-André-d'Allas aan (omgeving Sarlat).

Pizza na afloop is op onze kosten :) Alvast hartelijk dank! _/-\o_

Edit: vakantieplannen aangepast Joris748 in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

[ Voor 8% gewijzigd door Joris748 op 16-07-2022 08:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
Wat zou dit toch tof zijn als het lukt! Ik heb even gekeken, maar het zou voor mij 5,5uur rijden zijn. Dat vindt ik net even te gek. Maar had je graag geholpen, ook zonder de pizza :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 19:31:
[...]

And a dirty girl is a joy forever oOo
FTFY :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Joris748 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:25:
In tegenstelling tot andere jaren, moeten we onze vakantie minutieus gaan plannen. Mijn vrouw heeft dit voorjaar niet-aangeboren hersenletsel opgelopen en dat maakt onze (reeds geboekte campingvakantie) een iets grotere uitdaging.

Mijn vraag wie is er op vakantie in de Dordogne en zou mij op maandag 25 juli kunnen assisteren bij het opzetten van de tent. Al is het maar om mijn vrouw te helpen met de kinderen (4 en 5 jaar), zodat ik mijn handen vrij heb. We komen naar verwachting in de loop van de middag op onze camping in Saint-André-d'Allas aan (omgeving Sarlat).

Pizza na afloop is op onze kosten :) Alvast hartelijk dank! _/-\o_
Helaas niet in de buurt, niet naar Frankrijk dit jaar. Hoop dat je het voor elkaar krijgt om het te regelen, desnoods even de camping vooraf bellen of die niet een handige jongen hebben die wil helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik mag toch aannemen dat er op je veldje altijd wel iemand te vinden is die even bij wil staan als je het verhaal vertelt? Zoiets zou je niet van tevoren moeten hoeven plannen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g00gle
Nee inderdaad, mijn ervaring is dat er vaak mensen zijn die je willen helpen. Soms tot irritant aan toe. Vroeger ging ik met de caravan op vakantie, en mensen kwamen soms nog net niet aan rennen om dat ding op z'n plek te duwen. Ik denk dat het wel goed gaat komen @Joris748

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:56
g00gle schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:53:
Nee inderdaad, mijn ervaring is dat er vaak mensen zijn die je willen helpen. Soms tot irritant aan toe. Vroeger ging ik met de caravan op vakantie, en mensen kwamen soms nog net niet aan rennen om dat ding op z'n plek te duwen. Ik denk dat het wel goed gaat komen @Joris748
Nu niet meer hoor, ze gaan er al vanuit dat je een mover hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Voor rondtrekken heeft ie een Abarth 500 achterin staan.

[Afbeelding]
Kijk maar uit met dakraampjes. Je staat in precies dezelfde hoek als deze. (Iemand van hier? O-) )

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FXQJPdmXEAEMdOB?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Drardollan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:46:
[...]

Helaas niet in de buurt, niet naar Frankrijk dit jaar. Hoop dat je het voor elkaar krijgt om het te regelen, desnoods even de camping vooraf bellen of die niet een handige jongen hebben die wil helpen?
Goed idee!
Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:51:
Ik mag toch aannemen dat er op je veldje altijd wel iemand te vinden is die even bij wil staan als je het verhaal vertelt? Zoiets zou je niet van tevoren moeten hoeven plannen.
Daar ga ik ook vanuit, maar zo werkt het niet in het brein van iemand met niet-aangeboren hersenletsel ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
Cheesy schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Kijk maar uit met dakraampjes. Je staat in precies dezelfde hoek als deze. (Iemand van hier? O-) )
[Twitter]
[Afbeelding]
En ik kijken of het een filmpje is, want ik zie niks gebeuren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Luuk84 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:54:
[...]

Nu niet meer hoor, ze gaan er al vanuit dat je een mover hebt :+
Zonder mover op je caravan tel je niet meer mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:15:
[...]

Zonder mover op je caravan tel je niet meer mee :+
Als je dan toch een motor in je caravan wilt, zet hem dan voorin zodat je je auto thuis kan laten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Joris748 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:02:
Daar ga ik ook vanuit, maar zo werkt het niet in het brein van iemand met niet-aangeboren hersenletsel ;)
Daar zit weinig causaal verband tussen, maar ik snap het dat ze er meer gerust op is als er een afspraak staat. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Gonadan schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:09:
@pirke voor rondtrekken zou ik dan inderdaad eerder nog aan B&B's (VK variant, niet de kneuterstelletjes van TV) denken of iets dergelijks, niet echt een hotel.
Voor rondtrekken pak ik fiets en tent of rugzak en tent. Of mijn kleine caravan en auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 14:24:
[...]

Als je dan toch een motor in je caravan wilt, zet hem dan voorin zodat je je auto thuis kan laten O-)
Dan moet ik op locatie met de fiets doen, the horror :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:08:
Voor rondtrekken pak ik fiets en tent of rugzak en tent. Of mijn kleine caravan en auto
Het ging natuurlijk over het hotelachtig trekken, niet de kampeervariant. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:13:
[...]

Dan moet ik op locatie met de fiets doen, the horror :P
Nee hoor..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657822045-600-x-800px-IMG_6686_576x768.JPG
:+ O+

Ik weet dat de meeste bezoekers in dit topic een camper niet echt kamperen vinden, zeker als het een groot en wit ding is.. ;)
Maar ik heb toch 15 jaar heel veel plezier van het type voertuig en de soort vakantie gehad die ik en mijn ex er mee hadden.
Vooral ook de frequentie, ding stond aan huis en we gingen bijna elke maand wel een weekendje weg, ook in de winter.
Vrijdagavond naar de Eiffel, hapje eten in de camper, zaterdag beetje wandelen, boekje lezen, borreltjes drinken, uit eten. Zondag broodjes halen in de ochtend, eitje bakken, nog een eindje wandelen en weer naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657822439-600-x-450px-IMG_20170329_152816.jpg
2 nachtjes weg, voelde keer op keer als mini vakantie.
In eigen land, camperplaats bij Heusden, of naar DE aan de Moezel, in BE naar de Ardennen, enz.
In 2016 ruim zeven weken op rondreis door Italië.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657823177-600-x-450px-IMG_20160614_195503.jpg
Vespa mee in de camper garage. Sicilië rond, de hak van de laars in, langs de oost kust weer terug omhoog, enz.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657823178-600-x-450px-IMG_20160624_160220.jpg

Om op de terug weg in de Franse Alpen nog even tot rust te komen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657823178-600-x-450px-IMG_20160821_120431.jpg

Lang verhaal kort:
Als je zorgt voor vervoer ter plaatse (goede fiets, Scooter, motor, enz) en het ding aan huis hebt staan of makkelijk van stal kunt halen.
Dan kun je echt wel het jaar rond veel kampeer plezier hebben.:Y

Uit den oude doosch, mijn eerste campertje O+
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1657823513-600-x-450px-20150205_212747.jpg
Daar was ik half 20 als ik het me goed herinner, ben nu net 46 geworden :o

Pagina: 1 ... 134 ... 277 Laatste