If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nee, een pizzasteen is bedoeld om heet te worden, ik wil een hitteschild.Jay-K schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:26:
[...]
Zou het niet makkelijker gaan met de pizzasteen die beschikbaar is voor dat model?
Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:23:
[...]
Een steen wordt ook gewoon heet, terwijl ik juist wil voorkomen dat de onderkant uit verhouding heet is waardoor het brood van onderen zwart wordt en van boven nog slap.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voordeel is dat hij zowel op 12volt als op 230volt (met adapter, die je dan wel weer los moet kopen) op de compressor werkt. Dat maakt hem ook prijzig, er zijn niet veel andere koelboxen die met een 12volt compressor werken.
Is er een reden dat je specifiek op 12V compressor hebt gezocht?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
-Tent
-Koelbox
-luchtbedden/matjes(iedereen regelt deze zelf)
-stoeltjes/tafel
-kleine Barbecue.
we zijn van plan met de fiets naar het station te gaan, met de fiets in de trein naar eindhoven te gaan en dan vanaf eindhoven station naar de camping te fietsen. voor de hele groep is dit de eerste keer dat we zo'n soort vakantie doen en vroeg me af of de die hard kampeerders hier een paar tips voor ons hebben
we zoeken ook nog een goeie lamp voor in het midden van de tent/op tafel voor in de avond, ik had al een beetje bij de decathlon zitten kijken maar echt geen idee wat hier goeie lampen zijn, iemand aanraders?
[ Voor 15% gewijzigd door energydrank op 04-07-2022 08:51 ]
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Alles gaat mee op de fiets?energydrank schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:48:
ik ga met 4 vrienden midden augustus een weekje kamperen in eindhoven, we zitten nog even te denken wat er nog meer nodig kan zijn. wat we tot nu toe hebben:
-Tent
-Koelbox
-stoeltjes/tafel
-kleine Barbecue.
we zijn van plan met de fiets naar het station te gaan, met de fiets in de trein naar eindhoven te gaan en dan vanaf eindhoven station naar de camping te fietsen. voor de hele groep is dit de eerste keer dat we zo'n soort vakantie doen en vroeg me af of de die hard kampeerders hier een paar tips voor ons hebben
we zoeken ook nog een goeie lamp voor in het midden van de tent/op tafel voor in de avond, ik had al een beetje bij de decathlon zitten kijken maar echt geen idee wat hier goeie lampen zijn, iemand aanraders?
Dan lijkt me het handig om zo minimalistisch mogelijk te zijn. Ik zie dan geen noodzaak voor een koelbox en tafel.
Vergeet je slaapzak niet
Eurostekker, verlengsnoer, borden/bestek, afwasspullen, touw/scheerlijn om je kleding/handdoeken aan op te hangen, tarp (zeker met meer man, mocht het regenen of extreem warm zijn, heb je wat beschutting)energydrank schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:48:
ik ga met 4 vrienden midden augustus een weekje kamperen in eindhoven, we zitten nog even te denken wat er nog meer nodig kan zijn. wat we tot nu toe hebben:
-Tent
-Koelbox
-stoeltjes/tafel
-kleine Barbecue.
Vaak bu'j te bang!
excuses, bijna alles gaat mee op de fiets, 1 persoon rijdt met de auto met daarin de tent en andere grote bagage heen.Cheesy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:52:
[...]
Alles gaat mee op de fiets?
Dan lijkt me het handig om zo minimalistisch mogelijk te zijn. Ik zie dan geen noodzaak voor een koelbox en tafel.
Vergeet je slaapzak niet
Dingen waar ik nog niet aan had gedacht, bedankt!-tom-562 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:53:
[...]
Eurostekker, verlengsnoer, borden/bestek, afwasspullen, touw/scheerlijn om je kleding/handdoeken aan op te hangen, tarp (zeker met meer man, mocht het regenen of extreem warm zijn, heb je wat beschutting)
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Kamperen met vrienden en dan geen koelbox voor je bier?Cheesy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:52:
[...]
Alles gaat mee op de fiets?
Vergeet je slaapzak niet
@energydrank vergeet de koelelementen niet (en een manier om die in te vriezen), anders heb je zo weinig aan een koelbox.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In Eindhoven zit toch op elke straathoek een café?Gonadan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:56:
[...]
Kamperen met vrienden en dan geen koelbox voor je bier?
[ Voor 21% gewijzigd door Cheesy op 04-07-2022 09:00 ]
12 volt is ook onderweg in de auto aan te zetten/gebruiken.JanHenk schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:43:
@Bommes Ik heb de 35 liter versie van deze Mestic. Sowieso een mooie en degelijke koelbox, goede kwaliteit. En verhoudingsgewijs (omvang box versus koelinhoud) mooi compact.
Voordeel is dat hij zowel op 12volt als op 230volt (met adapter, die je dan wel weer los moet kopen) op de compressor werkt. Dat maakt hem ook prijzig, er zijn niet veel andere koelboxen die met een 12volt compressor werken.
Is er een reden dat je specifiek op 12V compressor hebt gezocht?
Bij de winkel in de link (in Zeeland NB) krijg je nu de adapter 12-230 volt er gratis bij.
En ik heb er trouwens nog eentje liggen van een andere koelbox dacht ik..
Ik wist overigens niet dat specifieke 12volt modellen duurder zijn.
Jij hebt dus een 35 liter uitvoering, ik twijfelde ook over de inhoud, 25 liter leek me wat weinig.
Maar goed het is een toevoeging aan de caravan koelkast, die is met 2 personen en een peuter wat aan de kleine kant.
Zie nu ook deze staan:
https://www.vdelzencarava...ox-compressor-12v-cb-8695
Ander merk, wel 35 liter inhoud maar dan gelijk geprijsd aan die Mestic van 25 liter.
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 04-07-2022 09:09 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mijn vriendin was inderdaad ook al in Kristiansand toen ze bericht kreeg dat er plots 2 incheck momenten waren gepland. 13.00 voor voetgangers, fietsers en 15.00 voor overige passagiers. We houden het maar op opstart problemen.Anton2610 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:14:
[...]
Wij zijn 31 mei naar Kristiansand gevaren en op 15 juni terug naar Eemshaven, maar we kwamen er op de terugweg wel achter dat er dingen op de boot open waren die we op de heenweg niet gezien hadden. Er was bijvoorbeeld ineens een soort arcadehal met airhockey.
Wij vonden de communicatie trouwens wel echt bagger vanuit de ferrymaatchappij. We kregen voor vertrek een mailtje dat de afvaarttijden zijn aangepast en dat de boot een half uur later vertrekt. Dus wij ook een half uur later vertrokken om uiteindelijk in Eemshaven voor een dichte poort aan te komen. Gelukkig liet een jongen ons en wat andere auto's achter ons nog binnen met de mededeling dat ze normaal al waren gestopt met inchecken en ze op de oude tijd vertrekken.
Op de dag van de terugvaart (gepland om 15.00 afvaren) kregen we om 10.44 een mailtje dat de afvaart vervroegt was naar 14.45. Nou zaten wij gelukkig al in Kristiansand zelf, maar kan me voorstellen dat wanneer je nog van verder moest komen en die mail niet gezien had je voor een onaangename verrassing kon komen te staan.
Hut met uitzicht op zee, voor het eerst hiervoor gekozen en super goed bevallen. Zie je tenminste hoe erg je golven kunnen zijn![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelfservice bakkerij op een camping waar mensen uit de omgeving ook allemaal naartoe kwamen. Zelf je broodjes uitzoeken en het geld gewoon in een bakje neerleggen. Super mooi dat het daar nog wel gewoon kan.
[Afbeelding]
Maar leuk om te horen dat er steeds meer wordt opgestart op de boot.
Mooie foto's, waar zijn die genomen?Anton2610 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:14:
[...]
Wij zijn 31 mei naar Kristiansand gevaren en op 15 juni terug naar Eemshaven, maar we kwamen er op de terugweg wel achter dat er dingen op de boot open waren die we op de heenweg niet gezien hadden. Er was bijvoorbeeld ineens een soort arcadehal met airhockey.
Wij vonden de communicatie trouwens wel echt bagger vanuit de ferrymaatchappij. We kregen voor vertrek een mailtje dat de afvaarttijden zijn aangepast en dat de boot een half uur later vertrekt. Dus wij ook een half uur later vertrokken om uiteindelijk in Eemshaven voor een dichte poort aan te komen. Gelukkig liet een jongen ons en wat andere auto's achter ons nog binnen met de mededeling dat ze normaal al waren gestopt met inchecken en ze op de oude tijd vertrekken.
Op de dag van de terugvaart (gepland om 15.00 afvaren) kregen we om 10.44 een mailtje dat de afvaart vervroegt was naar 14.45. Nou zaten wij gelukkig al in Kristiansand zelf, maar kan me voorstellen dat wanneer je nog van verder moest komen en die mail niet gezien had je voor een onaangename verrassing kon komen te staan.
Hut met uitzicht op zee, voor het eerst hiervoor gekozen en super goed bevallen. Zie je tenminste hoe erg je golven kunnen zijn![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelfservice bakkerij op een camping waar mensen uit de omgeving ook allemaal naartoe kwamen. Zelf je broodjes uitzoeken en het geld gewoon in een bakje neerleggen. Super mooi dat het daar nog wel gewoon kan.
[Afbeelding]
En het vertrouwen is inderdaad mooi, erg jammer dat dat hier niet meer de norm is.
Op onze trektocht door Canada 15 jaar geleden kreeg de bestuurder vd auto een telefoontje. De auto even aan de kant vd weg gezet in the middle of nowhere zodat we ongestoord konden bellen zonder ongelukken te veroorzaken. Het was een lang gesprek, en na 15 minuten zagen we uit een huis wat zo'n 100 meter verderop stond iemand naar ons toe komen. Die had ons zien staan, dacht dat we autopech hadden en had alvast koffie, thee en koekjes meegenomen op een groot dienblad. We wisten niet wat we meemaakten...
Veel mensen die daar zo achteraf wonen hebben hun deuren ook nooit op slot. Hun redenatie: als iemand ze kwaad wil doen en naar binnen wil komen dan lukt dat toch wel, nu hoeft hij geen schade aan deuren/ramen te maken.
Mooie ventilatiemogelijkheden, en was erg onder de indruk van de montage van binnentent etc.
Nog even geduld totdat ik een dag weg kan (ga liever buiten de bouwvak)
Onder toeziend oog van pa:

[ Voor 7% gewijzigd door Bertus op 04-07-2022 09:49 ]
Heeft ook een computer!
Ja inderdaad, we konden nog net een gaatje vinden met de auto. Ik hoorde al veel mensen melden dat ze het parkeerdek echt maximaal benutten. (bumper aan bumper)TgR_KILLER schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:42:
[...]
Op de boot bedoel je? Daar is alles zo'n beetje open volgens mij, behalve de disco die heb ik niet open gezien. Maar de rest is allemaal up and running. Boot zit volgens mij voor de rest van het jaar ook 100% vol. Dus ze hebben de capaciteit ook nodig denk ik
[...]
Ben benieuwd hoe het gaat de 26e.
Waarom niet gewoon een standaard mini-koelkast mee? Kieper je op de achterbank/achterbak en op de bestemming in de voortent. Neemt nagenoeg net zoveel ruimte in als die koelbox. Enig nadeel is dat je geen 12V hebt, maar dat kan je oplossen door wat koelelementen erin te kwakken. Voordeel is dat het stukken goedkoper is en lekker energiezuinig.Bommes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:28:
Ik overweeg om een extra koelbox voor in de caravan aan te schaffen.
Dan wel meteen een goede die altijd koelt dus een compressor model.
Iemand bekend met deze:
https://www.vdelzencarava...sorkoelbox-mcc-25-1502930
of zijn er vergelijkbaar geprijsde en betere alternatieven?
Ik heb deze voor het voorseizoen: https://www.klarstein.nl/...=search&searchparam=yummy
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 04-07-2022 10:10 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik ben dit argument nu al vaker tegen gekomen, IKEA heeft ook een goedkoper alternatief:Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:09:
[...]
Waarom niet gewoon een standaard mini-koelkast mee? Kieper je op de achterbank/achterbak en op de bestemming in de voortent. Neemt nagenoeg net zoveel ruimte in als die koelbox. Enig nadeel is dat je geen 12V hebt, maar dat kan je oplossen door wat koelelementen erin te kwakken. Voordeel is dat het stukken goedkoper is en lekker energiezuinig.
Ik heb deze voor het voorseizoen: https://www.klarstein.nl/...=search&searchparam=yummy
https://www.ikea.com/nl/n...t-losstaand-wit-10496953/
Dit jaar hebben we een koelkast gehuurd, maar ik zit er aan te denken om volgend jaar ook zoiets te kopen. het echte voordeel van een Mobicool o.i.d. zie ik dan ook weer niet in vergelijking met zo'n kleine 'echte' koelkast (afgezien van het 12V verhaal..).
Vaak bu'j te bang!
De meeste compressor koelboxen zijn 230V op compressor en 12V thermo-elektrisch. De “hybrides” dus , en ze zijn meestal goedkoper… Dus ik denk dat de 12V compressor met hetzelfde vermogen gewoon wat duurder is ja.Bommes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:00:
[...]
12 volt is ook onderweg in de auto aan te zetten/gebruiken.
Bij de winkel in de link (in Zeeland NB) krijg je nu de adapter 12-230 volt er gratis bij.
Jij hebt dus een 35 liter uitvoering, ik twijfelde ook over de inhoud, 25 liter leek me wat weinig.
Maar goed het is een toevoeging aan de caravan koelkast, die is met 2 personen en een peuter wat aan de kleine kant.
Zie nu ook deze staan:
Ander merk, wel 35 liter inhoud maar dan gelijk geprijsd aan die Mestic van 25 liter.
In de auto is het ook wel makkelijk. Ze hebben ook allemaal, voor zover ik kan zien, een beveiliging tegen te diepe ontlading van je 12V autobatterij.
Wij hebben een 35L, dat was onze enige koelbox. Straks een 40L Dometic in de vouwwagen, maar ik denk dat ik ook de Mestic meeneem op lange vakanties.
Die Campart ziet er ook wel goed uit!
Thanks! De foto met onze daktent aan zee is op de Skogtun Camping, foto met de sneeuw was in de buurt van de E134 nabij Haukelifjell.pirke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:15:
[...]
Mooie foto's, waar zijn die genomen?
En het vertrouwen is inderdaad mooi, erg jammer dat dat hier niet meer de norm is.
Op onze trektocht door Canada 15 jaar geleden kreeg de bestuurder vd auto een telefoontje. De auto even aan de kant vd weg gezet in the middle of nowhere zodat we ongestoord konden bellen zonder ongelukken te veroorzaken. Het was een lang gesprek, en na 15 minuten zagen we uit een huis wat zo'n 100 meter verderop stond iemand naar ons toe komen. Die had ons zien staan, dacht dat we autopech hadden en had alvast koffie, thee en koekjes meegenomen op een groot dienblad. We wisten niet wat we meemaakten...
Veel mensen die daar zo achteraf wonen hebben hun deuren ook nooit op slot. Hun redenatie: als iemand ze kwaad wil doen en naar binnen wil komen dan lukt dat toch wel, nu hoeft hij geen schade aan deuren/ramen te maken.
Dat vertrouwen is echt heerlijk om weer mee te maken op je vakantie. Winkels die hun verkoopwaren gewoon aan de straat kunnen laten staan als ze dicht zijn, bouwplaatsen waar alles gewoon kan blijven staan en liggen in het weekend. Prachtig.
Koelboxen zjn natuurlijk al vaker besproken in dit topic. Het model waar jij naar verwijst staat bij de Makro voor 192 euro overigens (onder een andere merknaam).Bommes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:28:
Iemand bekend met deze:
Wij hadden die van IKEA ook gezien, maar voor sommige dingen heeft de vrouw de eindstem-tom-562 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:15:
[...]
Ik ben dit argument nu al vaker tegen gekomen, IKEA heeft ook een goedkoper alternatief:
Dit jaar hebben we een koelkast gehuurd, maar ik zit er aan te denken om volgend jaar ook zoiets te kopen. het echte voordeel van een Mobicool o.i.d. zie ik dan ook weer niet in vergelijking met zo'n kleine 'echte' koelkast (afgezien van het 12V verhaal..).
Huren is ook een goede optie, maar mijn ervaring is dat het vrij prijzig is en heb ook geregeld koelkasten gezien die ongeveer uit zichzelf naar je toe kwamen wandelen (schimmel). Voordeel van huren is dat je vaak een grote koelkast met echt goed vriesvak kunt krijgen.
Wij zijn blij dat onze nieuwe caravan een grote koelkast aan boord heeft met fatsoenlijk vriesvak. In het voorseizoen zal de Yummy mee blijven gaan omdat deze veel efficiënter is qua stroomverbruik, door de weeks laten we die aan en stoppen daar de boter/eieren/etc. In het weekend/vakanties vaak de koelkast binnen aan, maar lang niet altijd.
[ Voor 32% gewijzigd door Drardollan op 04-07-2022 10:35 ]
Wat voor dak tent gebruik je eigenlijk? Of dat niet jouw auto?Anton2610 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:14:
[...]
[...]
Heel irritant, juist een ferry zou heel planbaar moeten zijn. Absurd dat de tijden zo zwabberen.Anton2610 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:14:
[...]
Zonder foto's kunnen we niks hèJL-IP(!) schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:37:
Prachtig, nog een topic op Tweakers waar ik sinds kort over mee kan praten. We hebben een Fendt Saphir 496 TKM uit 2000 gekocht en deze is werkelijk nog als nieuw van binnen. Buitenkant heeft wat ervaring maar dat mag de pret niet drukken. Dit is te repareren. Over pret gesproken, het sneupen op marktplaats en andere zaken is inmiddels begonnen. Leuk!
Welkom bij de familie! Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Ja ik ben benieuwd, de camping zelf had goede reviews, ook over het sanitair. Ik neem iig zo'n spuitflacon schoonmaakmiddel met bleek meeDrardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Wij hadden die van IKEA ook gezien, maar voor sommige dingen heeft de vrouw de eindstemZe vond de Yummy mooier.
Huren is ook een goede optie, maar mijn ervaring is dat het vrij prijzig is en heb ook geregeld koelkasten gezien die ongeveer uit zichzelf naar je toe kwamen wandelen (schimmel). Voordeel van huren is dat je vaak een grote koelkast met echt goed vriesvak kunt krijgen.
Wij zijn blij dat onze nieuwe caravan een grote koelkast aan boord heeft met fatsoenlijk vriesvak. In het voorseizoen zal de Yummy mee blijven gaan omdat deze veel efficiënter is qua stroomverbruik, door de weeks laten we die aan en stoppen daar de boter/eieren/etc. In het weekend/vakanties vaak de koelkast binnen aan, maar lang niet altijd.
Huren was overigens een paar tientjes, dat viel ons nog mee.
Vaak bu'j te bang!
De Mestic heb ik dit jaar ook gekocht, zodat we in de tent toch wat spullen koel konden houden.Bommes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:28:
Iemand bekend met deze:
Hij is wat aan de prijzige kant (er zijn grotere voor minder geld), maar we wilden het juist compact houden ivm ruimte in de auto.
Hij heeft het super goed gedaan, temperatuur schommelde wel wat (stond op 7 graden ingesteld, en schommelde tussen 5 en 8 graden), maar in de tent ging de temperatuur een stuk meer omhoog en omlaag
De USB aansluiting moet je niet teveel van verwachten, telefoon werd niet echt snel opgeladen.
Aandachtspuntje is wel dat ze zeggen dat er 1L flessen in passen, maar die moeten dan wel liggend geplaatst worden..
[ Voor 5% gewijzigd door GeleFles op 04-07-2022 10:54 ]
Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:44:
[...]
Zonder foto's kunnen we niks hè
Welkom bij de familie! Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Ik zou de Mobicool MCF-32 / MCF-40 ook even bekijken. Die zijn net wat aantrekkelijker geprijsd en staan ook regelmatig op MP.Bommes schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:00:
[...]
12 volt is ook onderweg in de auto aan te zetten/gebruiken.
Zie nu ook deze staan:
Jawel dat zijn wij inderdaad. We hebben een DTBD 140L. Nu voor het 4e jaar mee naar Noorwegen en bevalt nog steeds super goed!fx500 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:32:
[...]
Wat voor dak tent gebruik je eigenlijk? Of dat niet jouw auto?
Aan de andere kant hebben we een luifel van 2x2 aan de auto hangen om toch nog droog buiten te kunnen zitten.
:strip_exif()/f/image/CRqGSQR8bfdScWBCDydVF9uq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door Anton2610 op 04-07-2022 11:32 ]
M'n Mobicool MCF40 kan ook vriezen tot -10 ofzo, da's best handig in sommige gevallen buiten het kamperen. Daarnaast is het wel handig tillen met de handvaten en afgeronde hoekjes. Ook zou ik bij een deurtje bang zijn dat alles eruit valt als je hem open doet, maar da's een kwestie van handig inruimen.Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:09:
[...]
Waarom niet gewoon een standaard mini-koelkast mee? Kieper je op de achterbank/achterbak en op de bestemming in de voortent. Neemt nagenoeg net zoveel ruimte in als die koelbox. Enig nadeel is dat je geen 12V hebt, maar dat kan je oplossen door wat koelelementen erin te kwakken. Voordeel is dat het stukken goedkoper is en lekker energiezuinig.
Welkom mede kampeerderJL-IP(!) schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:37:
Prachtig, nog een topic op Tweakers waar ik sinds kort over mee kan praten. We hebben een Fendt Saphir 496 TKM uit 2000 gekocht en deze is werkelijk nog als nieuw van binnen. Buitenkant heeft wat ervaring maar dat mag de pret niet drukken. Dit is te repareren. Over pret gesproken, het sneupen op marktplaats en andere zaken is inmiddels begonnen. Leuk!

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik ga deze zomer met 2 scoutsgroepen op kamp, op beide kampen zit er een trektocht met 1 overnachting in de planning. De dikke slaapmat die ik vorig jaar gekocht heb omdat ik geen 31 meer ben, past niet in mijn nieuwe backpack die ik in februari gekocht heb
Ik moet zeggen, erg goed bevallen, maar er had iets meer lucht in gemogen, de eerste 2 nachten was goed te doen, de laatste 2 nachten wat minder.
Tegelijkertijd met de nieuwe mat ook een compact lichtgewicht vouwkrukje bij de Bever gescoord, een Walkstool Basic 50, die perfect in mijn rugzakje pastte met de plaatselijke avondvierdaagse 2 weken geleden
[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 04-07-2022 12:45 ]
Wat leuk de koelkasten vragen. Zo herkenbaar. Ik heb nog een oude tristar van bijna 12 jaar oud.Sethro schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:20:
[...]
Ik zou de Mobicool MCF-32 / MCF-40 ook even bekijken. Die zijn net wat aantrekkelijker geprijsd en staan ook regelmatig op MP.
Loodzwaar maar werkt nog steeds. Merk wel dat ik steeds meer kijk naar een andere. Deze tristar werkt alleen op 230v en merk sinds we af en toe een hotel pakken tijdens het reizen dat ik het koelen onderweg mis.
Ik heb hem nog wel eens de hotel kamer ingedragen maar tegenwoordig maar accepteren dat het niet koel blijft
Dus alleen nog maar wat drinken er in.
Aankomend jaar starten we met onze eerste camping rond eindhoven(ja noordeling) na een week dalen we af naar zuid franrkijk. Hotel rond Beaune en dan door naar anduze.
In eindhoven al het melk en vlees etc maar weggooien..;)
Als ik een product ook op mijn eindbestemming kan krijgen ( meestal Frankrijk ) , dan neem ik het niet mee..
Dus het enige wat gekoeld mee gaat, is drinken / broodjes voor onderweg.
Melk / vlees / etc kan je gewoon op de eindbestemming kopen, dus hoef ik het ook niet mee te slepen
Ik heb dit jaar trouwens mijn oude tristar koelkast ( na ~15 jaar dienst ) vervangen voor de MB40.
Voor het eerst een compressor koelkast, gezien de oude het niet meer redde op hete dagen.
Koelkast staat bij ons in de voortent van de vouwwagen, waar het midden op de dag wel warm kan worden
[ Voor 30% gewijzigd door Androo op 04-07-2022 13:45 ]
Dat is een hele mooie, degelijke caravan! Ook met stapelbed zo te zien? Gefeliciteerd! Mag ik vragen wat je betaald hebt in deze toch wel overspannen markt?
Voor 22 jaar ziet ie er prima uit hoor, belangrijkste om op te letten is vocht (met name onder de ramen en bij de deur).
Ik vind hem mooi, hoe is binnen?
Ik voeg daar aan toe dat wij ook voor de eerste avond vaak wat mee nemen of voor de avond op de tussenstop. Mijn dochter heeft diabetes Type-1 dus het is wel makkelijk om iets te hebben waarvan je weet dat het geenuitdaging gaat opleveren.Androo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:42:
ik neem sinds enkele jaren de volgende stelregel:
Als ik een product ook op mijn eindbestemming kan krijgen ( meestal Frankrijk ) , dan neem ik het niet mee..
Melk / vlees / etc kan je gewoon op de eindbestemming kopen, dus hoef ik het ook niet mee te slepen
Ik kan mij geen situatie voorstellen, maar ik heb dan ook een huge vriezer in de garage staanTheJVH schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:00:
[...]
M'n Mobicool MCF40 kan ook vriezen tot -10 ofzo, da's best handig in sommige gevallen buiten het kamperen.
Ligt aan het gebruik, maar dat kan inderdaad een voordeel zijn. Ik pak mijn mini koelkast 2x per jaar 2x beet (plaatsen en opruimen), maar als je van plek naar plek trekt met de caravan en elke 2 dagen de boel in en uitruimt dan is het op zijn minst makkelijker met handvaten.Daarnaast is het wel handig tillen met de handvaten en afgeronde hoekjes.
Dat is standaard bij een koelkast met flessen in de deur, ook thuis.Ook zou ik bij een deurtje bang zijn dat alles eruit valt als je hem open doet, maar da's een kwestie van handig inruimen.
Hier idem dito, al heb ik altijd wel een minimale voorraad voor de eerste2 dagen bij. Maar denk dan aan een pak spaghetti, pot saus en wat smac oid. Als je om wat voor reden dan ook strand onderweg of even niet naar de supermarkt kan dan moet je wel iets hebben in mijn ogen. En heb meestal na een dag rijden geen zin om weer op pad te moeten naar een supermarkt.Androo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 13:42:
ik neem sinds enkele jaren de volgende stelregel:
Onderweg koop ik vaak bij een benzinestation wat koud drinken, kost de hoofdprijs maar dan hoeft er geen koelbox/koelkast met elementen of op 12V mee.
Wij gaan altijd de eerste dag uit eten op de camping.. na een tijdje in de hitte de vouwwagen op te zetten, heb ik geen zin om te kokenDrardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:34:
[...]
Hier idem dito, al heb ik altijd wel een minimale voorraad voor de eerste2 dagen bij. Maar denk dan aan een pak spaghetti, pot saus en wat smac oid. Als je om wat voor reden dan ook strand onderweg of even niet naar de supermarkt kan dan moet je wel iets hebben in mijn ogen. En heb meestal na een dag rijden geen zin om weer op pad te moeten naar een supermarkt.
Onderweg koop ik vaak bij een benzinestation wat koud drinken, kost de hoofdprijs maar dan hoeft er geen koelbox/koelkast met elementen of op 12V mee.
s'ochtends een baquetje van de camping, en daarna dus boodschappen halen. eerste keer is altijd een grote ( veel drinken uiteraard )
Snap ik in jou geval!knutsel smurf schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Ik voeg daar aan toe dat wij ook voor de eerste avond vaak wat mee nemen of voor de avond op de tussenstop. Mijn dochter heeft diabetes Type-1 dus het is wel makkelijk om iets te hebben waarvan je weet dat het geenuitdaging gaat opleveren.
Bij een caravan is dat wellicht iets anders, maar als je gaat kamperen met de tent zal je iets vaker de koelbox uit je auto moeten halen en in de (voor)tent moeten zetten. Thuis staat je koelkast op een vaste plek en heb je niet het risico dat je meuk tegen de deur leunt en eruit valt als je de deur voor de eerste keer open doet na het plaatsen.Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:31:
[...]
Ik kan mij geen situatie voorstellen, maar ik heb dan ook een huge vriezer in de garage staan
[...]
Ligt aan het gebruik, maar dat kan inderdaad een voordeel zijn. Ik pak mijn mini koelkast 2x per jaar 2x beet (plaatsen en opruimen), maar als je van plek naar plek trekt met de caravan en elke 2 dagen de boel in en uitruimt dan is het op zijn minst makkelijker met handvaten.
[...]
Dat is standaard bij een koelkast met flessen in de deur, ook thuis.
Ik heb ook een megavriezer thuis, maar zo'n koelbox is erg fijn om bijvoorbeeld tijdelijk een bak ijsklontjes neer te zetten voor een feestje.
Onze tent (katoen, circa 50kg) + gasstel + koelbox/kast + tafel & stoelen + lampen / snoeren + matten,kussens,dekens etc krijg ik niet in een fietskarretje namelijk.
Of kent iemand een fietskarretje welke je met 100kg kan belasten?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
100KG is wat dapper en wat zwaar denk ik. Maar ik denk eigenlijk op twee routes waarmee een hoop op een fiets kan.Tehh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:58:
Zijn er hier ook (wadden)eilandgangers die zonder auto maar met eigen tent op vakantie gaan met een gezin? Hoe krijgen jullie alle spullen op de camping? Ik zou graag een keer met onze eigen tent én onze eigen fietsen naar zo'n waddeneiland op vakantie gaan, maar met onze huidige 'gear' zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg. Of gebruik je gewoon zo'n transportdienst die je spullen op een pallet plaatst en vervoerd?
Onze tent (katoen, circa 50kg) + gasstel + koelbox/kast + tafel & stoelen + lampen / snoeren + matten,kussens,dekens etc krijg ik niet in een fietskarretje namelijk.
a) Bakfiets, mijn voorkeur ligt bij een urban arrow, maar dat moet je verder lekker zelf uitzoeken wat voor jou de meest geschikte vorm is.
b) Aanhanger aan de fiets zoals je aangeeft. En dan of twee aanhangers (je hebt immers meerder fietsen), of een extra groot model. Deze kwam bij mij bovendrijven maar er zijn meer routes die naar Rome leiden.
Edit: Dit was de club die ik eigenlijk zocht, https://www.donkeytrailer...en/4-m-small-basil-180x60
[ Voor 4% gewijzigd door nsa1984 op 04-07-2022 15:31 ]
De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?
Veel ervaring heb ik er niet mee. Vrienden van ons hebben twee seizoensplekken op Vlieland, maar die spullen blijven daar het hele jaar door (in een containertje in de opslag).Tehh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:58:
Zijn er hier ook (wadden)eilandgangers die zonder auto maar met eigen tent op vakantie gaan met een gezin? Hoe krijgen jullie alle spullen op de camping? Ik zou graag een keer met onze eigen tent én onze eigen fietsen naar zo'n waddeneiland op vakantie gaan, maar met onze huidige 'gear' zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg. Of gebruik je gewoon zo'n transportdienst die je spullen op een pallet plaatst en vervoerd?
Daarnaast hangt het best wel sterk van het Waddeneiland af. Texel kun je wel 'gewoon' met je eigen auto auto heen bijvoorbeeld.
Voor camping Stortemelk (op Vlieland dus) kun je in Harlingen al je bagage inschepen, dat vervolgens bij aankomst in Oost door de camping wordt opgepikt en getransporteerd naar Stortemelk. Maar dat is een service van de camping zelf.
Met deze genoemde bagage zou je voor eilanden als Terschelling en Ameland denk ik het beste gebruik maken van een transportservice, waarbij je liefst al in de (de buurt van de) haven op het vasteland je spullen in kan laden. Geen idee wat dat kost, zou je eens na kunnen vragen. (Zie bijv. De Vlas Transport).
Ik weet dat er ook mensen zijn die hun tent en de gehele uitrusting 'gewoon' in de bagagewagen meenemen. Deze bagagewagen mag wel op de boot, de camping zelf of andere vervoerders kunnen deze vervolgens naar je kampeerplek brengen. Dat is eigenlijk de eenvoudigste optie. Maar dan moet je wel een bagagewagen hebben.
Zijn in ieder geval verschillende wegen naar Rome en afhankelijk van waar je wilt staan en wat je mee wilt nemen c.q. wat je zelf hebt, hoe je het wil doen.
[ Voor 12% gewijzigd door JanHenk op 04-07-2022 16:00 ]
Heeft ook een computer!
We zijn afgelopen weekend teruggekomen van 2 weken met de tent kamperen op camping otztal: https://www.camping-oetztal.com/MrAngry schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:06:
Heet iemand advies voor een camping in Oostenrijk (omgeving Innsbruck) of Dolemieten als uitvalsbasis voor day-hikes? Set-up is een klein tentje met een luifeltje. Ik zoek vooral een camping die een beetje rustig is, waar je (inde buurt) wat te eten kan krijgen en het liefste wat bomen voor schaduw.
Zit een uurtje van innsbruck af.
Wel wat luxere camping, maar dat zorgt voor een mooie sanitaire ruimte, water en stroom dicht bij de plaats, restaurant op de camping en een kiosk die elke dag open is met verse broodjes.
Er staan voornamelijk caravans en campers, maar voor tenten zijn er ook prima plekjes.
In de buurt veel wandelroutes en klimgelegenheden, wij hebben 3 dagen klettersteigen gedaan.
We hebben een paar jaar geleden ook een weekje in natters gestaan: https://www.natterersee.com
Dat is een stuk dichter bij Innsbruck.
Wij zaten toen in een blokhutje met eigen sanitair, kan dus niks over de campingplaatsen vertellen.
Zo stonden we met de nieuwe tent op camping otztal:
:strip_exif()/f/image/h1xDRscXdLBXmENzIxNsiEuC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja maar ze moeten ook wel, ze hebben volgens mij veel meer hutten dan maximaal aan auto's op de boot gaat vanwege de vele vakantie reizigers. Het dek waar wij op stonden stond 70% vol met auto's + caravan en campers. Ging ook wel een lading motoren en mensen te voet nog bij, maar denk niet dat de boot vol zat. Dus om de capaciteit optimaal te gebruiken zetten ze alle voertuigen deur aan deur en bumper aan bumper.fx500 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Ja inderdaad, we konden nog net een gaatje vinden met de auto. Ik hoorde al veel mensen melden dat ze het parkeerdek echt maximaal benutten. (bumper aan bumper)
Opstart dingetjes misschien, ik had totaal geen issue's met de communicatie en vond hem juist goed. Ja de tijden waren af en toe veranderd maar niet pas op de dag zelf. Sowieso communiceren ze volgens mij dat je half uur / uur uiterlijk van te voren aanwezig moest zijn? Wij waren beide keren gewoon ruim van te voren aanwezig.. Beide keren rond 1 uur aanwezig voor de afvaart van half 4. Als ik met een boot ga dan ga ik echt niet gokken op een half uurtjeAnton2610 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:14:
[...]
Wij gingen op de 15de heen, de arcade was bij ons beide keren gewoon open.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Thanks voor de tips! Zien er mooi uit. Weet je toevallig of die campings ook een wat meer trekkers "flikker hem maar ergens neer stijl" veld hebben? Want ze lijken online vol in de week dat ik wil gaan.GeleFles schreef op maandag 4 juli 2022 @ 17:55:
[...]
We zijn afgelopen weekend teruggekomen van 2 weken met de tent kamperen op camping otztal: https://www.camping-oetztal.com/
Zit een uurtje van innsbruck af.
Wel wat luxere camping, maar dat zorgt voor een mooie sanitaire ruimte, water en stroom dicht bij de plaats, restaurant op de camping en een kiosk die elke dag open is met verse broodjes.
Er staan voornamelijk caravans en campers, maar voor tenten zijn er ook prima plekjes.
In de buurt veel wandelroutes en klimgelegenheden, wij hebben 3 dagen klettersteigen gedaan.
We hebben een paar jaar geleden ook een weekje in natters gestaan: https://www.natterersee.com
Dat is een stuk dichter bij Innsbruck.
Wij zaten toen in een blokhutje met eigen sanitair, kan dus niks over de campingplaatsen vertellen.
Zo stonden we met de nieuwe tent op camping otztal:
[Afbeelding]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lees hier af en toe mee, zaten zelf afgelopen week op deze camping: https://www.arlberglifeca...zItS_-4BQDooaAhLtEALw_wcBMrAngry schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:34:
[...]
Thanks voor de tips! Zien er mooi uit. Weet je toevallig of die campings ook een wat meer trekkers "flikker hem maar ergens neer stijl" veld hebben? Want ze lijken online vol in de week dat ik wil gaan.
Is meer in de buurt van Landeck maar is ons wel erg goed bevallen, we stonden op een trekkersveld aan een klein (ijskoud) stroompje. Relaxte camping met erg goed sanitair en een blokhut voor algemeen gebruik waar je beschut kunt zitten. Er zijn veel wandelroutes in de omgeving
Je thuisvriezer kan ook wel eens onverwachts onderhoud nodig hebben en dan moet je die zooi wel ergens laten. Dan is het wel handig kan ik je uit ervaring vertellen.Drardollan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:31:
Ik kan mij geen situatie voorstellen, maar ik heb dan ook een huge vriezer in de garage staan
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Da's zo'n beetje op elke veerboot toch? Je moet de lengte opgeven en dat tetrissen ze keurig vol.fx500 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:55:
[...]
Ja inderdaad, we konden nog net een gaatje vinden met de auto. Ik hoorde al veel mensen melden dat ze het parkeerdek echt maximaal benutten. (bumper aan bumper)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van beide geen idee hoe ze daar mee omgaan helaas... zag in otztal wel dat er bepaalde plekken vaak maar 1 of dagen bezet waren, maar geen idee hoe ze dat verder regelen.MrAngry schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:34:
[...]
Thanks voor de tips! Zien er mooi uit. Weet je toevallig of die campings ook een wat meer trekkers "flikker hem maar ergens neer stijl" veld hebben? Want ze lijken online vol in de week dat ik wil gaan.
Moet je wel kunnen eten op de camping, da's lang niet altijd mogelijk.Androo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:37:
Wij gaan altijd de eerste dag uit eten op de camping.. na een tijdje in de hitte de vouwwagen op te zetten, heb ik geen zin om te koken![]()
s'ochtends een baquetje van de camping, en daarna dus boodschappen halen. eerste keer is altijd een grote ( veel drinken uiteraard )
Wij nemen meestal een zak soep mee en genoeg brood om in ieder geval de tijd te overbruggen tot we lokaal boodschappen kunnen doen de volgende dag. Is er dan bij aankomst op loopafstand niets te krijgen dan is bier met brood ook een prima maaltijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
1 pilsje is 2 sneden broodGonadan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:23:
[...]
Moet je wel kunnen eten op de camping, da's lang niet altijd mogelijk.
Wij nemen meestal een zak soep mee en genoeg brood om in ieder geval de tijd te overbruggen tot we lokaal boodschappen kunnen doen de volgende dag. Is er dan bij aankomst op loopafstand niets te krijgen dan is bier met brood ook een prima maaltijd.

Ik heb in de caravan meestal een blik Ravioli en een blik soep als noodmaaltijd. En een fles Spa water, naast een heupflesje whisky

PS: Vloeken in de kerk, met de auto en caravan door de Mc Drive rijden

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 04-07-2022 21:20 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Je moet inderdaad de lengte opgeven, maar er zit een flinke range op: wij hebben de optie "camper 7-9 meter" geselecteerd. Die 9 meter is bijna 30% langer dan 7 meter. En met 8,86 meter vallen we er nog net binnenGonadan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 20:20:
[...]
Da's zo'n beetje op elke veerboot toch? Je moet de lengte opgeven en dat tetrissen ze keurig vol.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe kom je bij de boot dan? Bij de meeste eilanden kun je bagage op de bagagekar bij de boot gooien en dan op het eiland van de bagagekar op een busje van de betreffende camping (of fietsverhuurder). Die brengen het dan heen en terug naar de camping.Tehh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:58:
Wij gaan zelf naar Ameland met auto en bagagewagen. 2x fietsendrager op het dak van het karretje en daar gaan dan 2x elektrische fiets op. Op het dak vd auto nog een "dakzak" en daar gaat de fietskar in. We hebben kids van 1 e 4 en die gaan dan in de fietskar.
Dus de auto neem je mee op de boot of begrijp ik het dan verkeerd?jelmerc schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:48:
[...]
Hoe kom je bij de boot dan? Bij de meeste eilanden kun je bagage op de bagagekar bij de boot gooien en dan op het eiland van de bagagekar op een busje van de betreffende camping (of fietsverhuurder). Die brengen het dan heen en terug naar de camping.
Wij gaan zelf naar Ameland met auto en bagagewagen. 2x fietsendrager op het dak van het karretje en daar gaan dan 2x elektrische fiets op. Op het dak vd auto nog een "dakzak" en daar gaat de fietskar in. We hebben kids van 1 e 4 en die gaan dan in de fietskar.
Bij Wagenborg (Ameland en Schiermonnikoog) kun je namelijk ook een trekdolly reserveren: "Lichte aanhangwagens nemen wij zonder auto mee aan boord wanneer u deze zelf aan en van boord rijdt. U kunt hiervoor een trekdolly gebruiken: onze medewerkers kunnen u hierover informeren."
Ik hou van de waddeneilanden, maar dit is best veel gedoe met een gezin. Dus voor ons is Texel de meest makkelijke oplossing, de andere eilanden doen we dagjes of een accommodatie.
Je hebt vaak een bagage service zoals op Vlieland. Busjes komen je bagage halen en brengen het naar je verblijf (hotel, huisje, camping). Terschelling kan je weer wel met de auto naartoe.Cheesy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:55:
[...]
Dus de auto neem je mee op de boot of begrijp ik het dan verkeerd?
Bij Wagenborg (Ameland en Schiermonnikoog) kun je namelijk ook een trekdolly reserveren: "Lichte aanhangwagens nemen wij zonder auto mee aan boord wanneer u deze zelf aan en van boord rijdt. U kunt hiervoor een trekdolly gebruiken: onze medewerkers kunnen u hierover informeren."
Ik hou van de waddeneilanden, maar dit is best veel gedoe met een gezin. Dus voor ons is Texel de meest makkelijke oplossing, de andere eilanden doen we dagjes of een accommodatie.
Dat weet ik. En naar Ameland mag je ook met de auto, dus ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet helemaal.GoEV6 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Je hebt vaak een bagage service zoals op Vlieland. Busjes komen je bagage halen en brengen het naar je verblijf (hotel, huisje, camping). Terschelling kan je weer wel met de auto naartoe.
Die bagage-service is leuk, maar ik zie ons nog niet de hele auto uitladen in de bagage-karretjes. Dan werkt een eigen aanhanger (al dan niet achter eigen auto) een stuk makkelijker.
[ Voor 17% gewijzigd door Cheesy op 05-07-2022 09:02 ]
Maar je kunt er ook voor kiezen om je vouwwagen alleen mee te nemen, en de auto op de wal te laten staan (bijvoorbeeld bij ameland en vlieland) en dan je fietsen op de vouwwagen mee te nemen/ daar te huren. Zeker bij Vlieland lijkt me dat nog een keer machtig mooi om te doen voor een weekje.Cheesy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:00:
[...]
Dat weet ik. En naar Ameland mag je ook met de auto, dus ik begrijp je reactie eerlijk gezegd niet helemaal.
Die bagage-service is leuk, maar ik zie ons nog niet de hele auto uitladen in de bagage-karretjes. Dan werkt een eigen aanhanger (al dan niet achter eigen auto) een stuk makkelijker.
Precies, het makkelijkste is om je eigen bagagewagen mee te nemen naar de eilanden die autoluw zijn (Vlieland of Schier). Je kunt de aanhanger gewoon afleveren bij de poort in Harlingen en je auto daar parkeren. De camping waar je naartoe gaat, kan je verder wel voorzien in het transport van de aanhanger naar de camping.Cheesy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:00:
[...]
Dan heb je je spullen ook niet 3x door de handen om het steeds over te laden.
@Sammy_tukker Zeker een keer doen! Ik denk dat wij ook nog een keer met onze vouwwagen naar Vlieland gaan ja. Ik kom er regelmatig (niet met eigen spul), het is kneiterduur om er te kamperen, maar ontzettend tof.
[ Voor 13% gewijzigd door JanHenk op 05-07-2022 09:14 ]
Het liefst wil ik dus fietsend naar de eilanden. We zijn vaak genoeg met de auto naar Terschelling gegaan (zeker toen EVT nog voer), maar eenmaal op Terschelling hebben we de auto niet nodig en doen we toch eigenlijk alles fietsend. We hebben alleen geen trekhaak / imperiaal o.i.d., dus we zijn nu dubbel duur uit:jelmerc schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 08:48:
[...]
Hoe kom je bij de boot dan? Bij de meeste eilanden kun je bagage op de bagagekar bij de boot gooien en dan op het eiland van de bagagekar op een busje van de betreffende camping (of fietsverhuurder). Die brengen het dan heen en terug naar de camping.
- De auto moet mee op de boot à € 175
- We moeten daar fietsen huren, voor twee personen, twee weken ben je dan ook € 150 kwijt
Als we met onze eigen fietsen zouden gaan, eventueel met twee fietskarren, dan zijn we € 63 kwijt. Van dat verschil kan je leuk eten.
Wij zijn ook fan van de autovrije eilanden en hebben vaker een huisje gedaan met de fiets. Dan rijd ik naar de veerhaven, daar fietsen van de trager en tassen/spullen uit de auto. M'n gezin blijft daar lekker wachten en ik breng de auto naar de parkeerplaats waarna ik weer terug fiets. Dan alles op de fietsen laden of dragen en hop die boot op. Aan de andere kant staan altijd de fietsverhuurders klaar (op Vlieland althans) om tegen een kleine vergoeding tassen op een locatie af te leveren (andersom werkt ook). Dat zou je ook voor bijvoorbeeld je tent of een zware tas kunnen doen.
Wil je echter ook van huis naar veerhaven fietsen dan moet je toch echt over je uitrusting nadenken. En ik zou gewoon eens informeren bij Doeksen, die hebben dat soort dingen echt wel vaker meegemaakt.
Op eilanden als Vlieland is het niet voor niets dat men vaak voor een heel seizoen gaat staan, het is relatief een hoop gedoe.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waddeneilanden balen van ‘nieuwe toeristen’: ‘Veeleisend en luidruchtig’
De Waddeneilanden zien sinds het uitbreken van de coronapandemie ‘een ander soort’ toeristen. Deze ‘nieuwe’ toeristen gedragen zich nog niet als liefhebber van de Wadden, staat in een onderzoek naar toerisme en recreatie dat de Waddenacademie heeft laten doen namens het Samenwerkingsverband De Waddeneilanden.
‘In plaats van de rust- en stiltezoekers zijn zon- en zee-aanbidders naar de eilanden gekomen. Ze zijn veeleisender en luidruchtiger. Ze zijn niet gewend aan de situatie op het eiland en gedragen zich daarnaar’, zeggen bestuurders van Ameland in het rapport. ‘Ze crossen met scootertjes door de duinen, gaan claxonnerend en schreeuwend door een dorp, steken zeldzame planten uit met de bedoeling die thuis in de tuin te zetten en zijn soms erg ongeduldig op terrassen.’
[...]
Met jouw spullen en de genoemde beperkingen, zie ik niet in hoe je alles op de camping krijgt. Je hebt geen imperiaal en geen trekhaak, dus dan is alles ín de auto en niet met je eigen fiets wel de manier. Maar, op de autoluwe eilanden kun je dan niet komen...
Alle oplossingen die me te binnen schieten (auto lenen met trekhaak, bagagewagen met fietsendrager huren bijv.) kosten net zo goed geld. Transportdienst met de boel op een pallet, is ook verre van gratis.
Je kunt je spullen ook overladen in bagagekarren, maar dat is relatief wel veel gedoe. Bij de haven overladen in karren van de rederij, en bij aankomst overladen in ander vervoer (karren van de camping zelf bijv.). En dan heb je nog steeds niet je eigen fietsen. Ook geen optie dus.
Wat resteert is een kleinere/lichtere tent en minder spullen meenemen, zodat het wel past op fietskarren, dat zou eigenlijk nog de enige optie zijn. Dan kun je alles netjes bij je houden en maak je er een 'fietsvakantie' van.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zie er toevallig eentje op marktplaats voorbij komen voor 25 euro die slechts 2 maand oud is.-tom-562 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:15:
[...]
Ik ben dit argument nu al vaker tegen gekomen, IKEA heeft ook een goedkoper alternatief:
https://www.marktplaats.n...e-met-vriesvakje-tillreda
Koopje
Wat dat betreft is het hopen dat volgend jaar Schiphol weer goed draait en we niet weer een corona sluiting krijgen.Cheesy schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:01:
Mijn opa en oma hadden altijd een seizoensplek op Schier. V/d Meulen Transport kwam dan alle tentspullen thuis ophalen (uiteraard een v/d Waard) en zette het op transport naar de camping. Zodra ze bij de camping (Seedune) aankwamen stond alles klaar om op te zetten. Ik weet nog steeds op welk plekje ze stonden. Inmiddels zijn de eilanden een stuk massaler geworden. Dat was een paar dagen geleden nog in het nieuws:
[...]
Laat die mensen lekker met het vliegtuig naar Turkije, Griekenland, canarische eilanden gaan of zo.
Al geeft het ook wel veel lol.
Vorig jaar hadden we er eentje naast ons die op de camping in spierwitte jurkjes liep en iedere dag alles netjes aan het strijken was. Denk dat iedereen wel weet hoe spierwitte jurkjes icm groen gras, een regen bui, modder er uitzien

Maar wat maakt het dan zo kneiter duur? want ik zie alleen maar voordelen eigenlijk.JanHenk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:12:
[...]
@Sammy_tukker Zeker een keer doen! Ik denk dat wij ook nog een keer met onze vouwwagen naar Vlieland gaan ja. Ik kom er regelmatig (niet met eigen spul), het is kneiterduur om er te kamperen, maar ontzettend tof.
als ik snel even stortemelk uitreken, kom ik ongeveer op 36 euro per nacht voro 4 personen met elektra uit: vind ik niet knetterduur (maar ik ga dit jaar ook naar het gardameer

Ow ja een heeft iemand ervaring met Fietsen op de vouwwagen laten transporteren? moet je dan alsnog los voor de fietsen betalen? anders overweeg ik onze urban arrow mee te slepen, want die kost voor een weekie huren 260 euro, das best gortig, daar kan ik hem zelf wel voor meeslepen.
Het bericht is duidelijk, we moeten onze dit jaar aangeschafte tent vervangen voor een lichtgewicht trekkerstent als we zonder auto met onze eigen fietsen naar de waddeneilanden willen. Dat het niet (realistisch) haalbaar is is ook een antwoord natuurlijk.
Misschien dat we nog een keer met een (ouderwetse) bakfiets of brombakfiets de tocht kunnen maken. 't Is meer dan 100km fietsen, maar de reis mag ook wel een beetje avontuurlijk zijn natuurlijk.
Spierwitte jurkjes en een regenbui hoeft niet per sé heel verkeerd uit te pakken natuurlijk..Togi schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:04:
[...]
Wat dat betreft is het hopen dat volgend jaar Schiphol weer goed draait en we niet weer een corona sluiting krijgen.
Laat die mensen lekker met het vliegtuig naar Turkije, Griekenland, canarische eilanden gaan of zo.
Al geeft het ook wel veel lol.
Vorig jaar hadden we er eentje naast ons die op de camping in spierwitte jurkjes liep en iedere dag alles netjes aan het strijken was. Denk dat iedereen wel weet hoe spierwitte jurkjes icm groen gras, een regen bui, modder er uitzien
Ligt er aan hoe oud de bewuste buurvrouw wasTehh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:37:
[...]
Spierwitte jurkjes en een regenbui hoeft niet per sé heel verkeerd uit te pakken natuurlijk..
Vaak bu'j te bang!
Ik dacht dat ze bij de meeste supermarkten gewoon te krijgen waren. Maar dacht check het even of iemand hier mijn gedachten kan bevestigen.
Deze dus:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VXaEFI3LCMnpfIeyzrFfsy0F.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door g00gle op 05-07-2022 17:12 ]
https://www.campingaz.com/gasfinder/g00gle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:06:
Weet iemand toevallig of je die campingaz c206 (190gram) klik gasfles gewoon in Frankrijk te krijgen zijn? Dan neem ik geen extra flesjes mee vanaf huis.
Ik dacht dat ze bij de meeste supermarkten gewoon te krijgen waren. Maar dacht check het even of iemand hier mijn gedachten kan bevestigen.
Deze dus:
[Afbeelding]
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Het is eigenlijk vooral alles eromheen… :-)Sammy_tukker schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 15:28:
[...]
Maar wat maakt het dan zo kneiter duur? want ik zie alleen maar voordelen eigenlijk.
als ik snel even stortemelk uitreken, kom ik ongeveer op 36 euro per nacht voro 4 personen met elektra uit: vind ik niet knetterduur (maar ik ga dit jaar ook naar het gardameerin de zomervakantie). Ik weet niet wat een overtocht kost, Doeksen geeft daar geen prijzen voor een aanhanger voor, maar doe eens gek 100 euro? voor de vouwwagen en ongeveer 100 euro voor de personen: ik denk dat ik voor een weekie toch nog steeds goedkoper uitben dan een weekje gardameer. (nou heb ik wel geluk met een vouwwagen die al een windkracht 8 stoten 9 heeft gehad, dus ik durf het wel aan om daar heen te gaan) Nu alleen nog een vracht houten haringen op marktplaats scoren, want schroefpennen zal hem wel niet worden.
Ow ja een heeft iemand ervaring met Fietsen op de vouwwagen laten transporteren? moet je dan alsnog los voor de fietsen betalen? anders overweeg ik onze urban arrow mee te slepen, want die kost voor een weekie huren 260 euro, das best gortig, daar kan ik hem zelf wel voor meeslepen.
Biertje, broodje, boodschappen, uit eten, etc.
En de overtocht kost ook voor een retourtje ook wel iets meer. Fietsen kun je wel op de vouwwagen kwijt. Hoef je bij mijn weten niet extra voor te betalen. Ten minste, hangt vooral van de hoogte van het geheel af, je kunt maar tot een bepaalde hoogte inschepen, anders moet je inderdaad extra betalen. Even uit m’n hoofd, allemaal. Maar een Urban Arrow op de kar, heb je dat vaker? Past dat?
Die blikjes zijn in heel Europa makkelijker te vinden dan de blikken met schroeffitting en zelfsluitend ventiel die ik nodig heb voor mijn Skotti grill. Die enkele keer dat ik die tegenkom (of dat ik bij een NL campingzaak ben, want daar weet ik dat ik ze kan krijgen) neem ik er maar één mee voor de zekerheid.g00gle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:06:
Weet iemand toevallig of je die campingaz c206 (190gram) klik gasfles gewoon in Frankrijk te krijgen zijn? Dan neem ik geen extra flesjes mee vanaf huis.
Deze dus:
[Afbeelding]
Het vervelende aan dit soort blikken vind ik ook dat de druk snel weg is en je ze uiteindelijk niet helemaal leeg krijgt. Koken/grillen gaat op een gegeven moment te langzaam, dat ik het maar op geef en er een nieuw blik aan hang. Daar moeten ze toch nog eens iets op vinden.
We've got that ring of confidence
Paar tips: Ze zijn er ook van Weber en andere BBQ merken.Yukkie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:10:
[...]
Die blikjes zijn in heel Europa makkelijker te vinden dan de blikken met schroeffitting en zelfsluitend ventiel die ik nodig heb voor mijn Skotti grill. Die enkele keer dat ik die tegenkom (of dat ik bij een NL campingzaak ben, want daar weet ik dat ik ze kan krijgen) neem ik er maar één mee voor de zekerheid.
Het vervelende aan dit soort blikken vind ik ook dat de druk snel weg is en je ze uiteindelijk niet helemaal leeg krijgt. Koken/grillen gaat op een gegeven moment te langzaam, dat ik het maar op geef en er een nieuw blik aan hang. Daar moeten ze toch nog eens iets op vinden.
Je vindt ze bij de hornbach voor €8.39:
https://www.hornbach.nl/s...sbus/4622125/artikel.html
Maar ook van andere merken:
https://www.hornbach.nl/s...C500/4685313/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...2ml/10207018/artikel.html
https://www.hornbach.nl/s...lik/10225237/artikel.html
Allemaal wel flink in prijs gestegen. Dit zat altijd rond de 5-7 euro.
Je vindt ze dus ook in bouwmarkten, tuincentra en bbq-zaken.
Ik betaalde in het verleden, in de uitverkoop, altijd een euro of 5. Maar zo te zien is dat niet meer haalbaar
Wel eens gekeken wat een trekhaak voor je auto kost ( zie ook www.trekhaken.nl) , een trekhaak tot 750 kg is ongeveer het bedrag wat je nu kwijt bent aan auto op boot en de huur van 2 fietsen).Tehh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:38:
[...]
Het liefst wil ik dus fietsend naar de eilanden. We zijn vaak genoeg met de auto naar Terschelling gegaan (zeker toen EVT nog voer), maar eenmaal op Terschelling hebben we de auto niet nodig en doen we toch eigenlijk alles fietsend. We hebben alleen geen trekhaak / imperiaal o.i.d., dus we zijn nu dubbel duur uit:
- De auto moet mee op de boot à € 175
- We moeten daar fietsen huren, voor twee personen, twee weken ben je dan ook € 150 kwijt
Als we met onze eigen fietsen zouden gaan, eventueel met twee fietskarren, dan zijn we € 63 kwijt. Van dat verschil kan je leuk eten.
Idee hoor

11kg vulling is 24 euro...
Die 11kg fles is ook niet gratis, zwaar en neemt veel plek in beslagpirke schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:16:
Dat is een flinke prijs per m3
11kg vulling is 24 euro...
[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 05-07-2022 20:41 ]
Wij hebben 2x een 6 KG fles (lichtgewicht). Iedereen verklaard ons voor gek want die primgaz flessen zijn best aan de prijs.
Aan de andere kant heb ik al ruim 60 nachten (over 2 jaar), met bijna elke dag in de caravan koken + vaak tussendoor nog water koken voor thee / koffie met 1 fles gedaan. En in het voor en naseizoen af en toe ook de verwarming aan. Ik dacht dat ie tijdens 2 weken Noorwegen wel leeg zou zijn, maar nope.. we doen nog steeds met de eerste fles..
Ook wel handig though, want de RAV4 die we hebben gekocht mag minder kogeldruk hebben, dus dan gaat er maar 1 volle fles mee i.p.v. 2 flessen die nu altijd mee gaan.
Hetzelfde met die kleine blikjes. Ik had best wat reserve meegenomen voor onze Campingaz BBQ. Ik heb er toch 3/4 keer op gekookt in Noorwegen, thuis al eens op geBBQt en daarvoor ook al eens op een camping gebruikt. En ik doe nog steeds van het eerste blikje...
We waren alleen aan Diesel in Noorwegen al 6/700 euro kwijt. Die 2 tientjes meer of minder aan gas op 2 jaar ga ik echt niet wakker van liggen xD. Maar goed, ieder zijn ding
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Het schijnt te kunnen, maar zou me er dan in moeten verdiepen, maar voor 250 euro huur kan ik een hoop laten knutselen + dat ik hem dan ook ik noem maar wat naar het meer van annecy kan meenemen. En ik moet zeggen als hij op de standaard kan staan staat ie wel echt stabiel, zeker met een spanband over de bak heen.JanHenk schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:16:
[...]
Het is eigenlijk vooral alles eromheen… :-)
Biertje, broodje, boodschappen, uit eten, etc.
En de overtocht kost ook voor een retourtje ook wel iets meer. Fietsen kun je wel op de vouwwagen kwijt. Hoef je bij mijn weten niet extra voor te betalen. Ten minste, hangt vooral van de hoogte van het geheel af, je kunt maar tot een bepaalde hoogte inschepen, anders moet je inderdaad extra betalen. Even uit m’n hoofd, allemaal. Maar een Urban Arrow op de kar, heb je dat vaker? Past dat?
:strip_exif()/f/image/f2MgUx2YiekW1JBq1f8cw5kL.jpg?f=fotoalbum_large)

Voor zo'n grote 5 liter fles heb ik helaas geen plek in de California. En er is geen verloopje helaas van een Campingaz fles naar zo'n EN417 fitting die mijn grill nodig heeft. Zo'n 907 heb ik namelijk wel gewoon achterin staan.
Overigens heeft die Campingaz fles die je linkt een andere fitting. Dat is geen EN417 schroeffitting
Als je nou ook nog iets knutselt dat je die vouwwagen op het eiland met die fiets naar de camping kunt rijden, ben je in een keer helemaal klaarSammy_tukker schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:53:
[...]
Het schijnt te kunnen, maar zou me er dan in moeten verdiepen, maar voor 250 euro huur kan ik een hoop laten knutselen + dat ik hem dan ook ik noem maar wat naar het meer van annecy kan meenemen. En ik moet zeggen als hij op de standaard kan staan staat ie wel echt stabiel, zeker met een spanband over de bak heen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/igC5WSoQi1NZYoFRO3RbXU0b.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze zomer gaan wij met onze nieuwe Esvo Bedouin 200 naar Zweden en Noorwegen. Normaal gesproken gaan we met de De Waard Stormvogel op pad, maar die is net iets te groot om mee rond te trekken.
Hopelijk bevalt deze ook!
Hij is in ieder geval goed getest op de stadscamping van Rotterdam, want we kregen er direct een plens water overheen.
@Anton2610 heb je goede tips voor een vakantie in Noorwegen, ik zag dat je daar al voor de 4e keer heen gaat.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Volgens mij zijn die er wel: https://www.dewitschijnde...K0ApzPqSjE3xoC7_kQAvD_BwEYukkie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:58:
@Raymond in Nederland weet ik ze inmiddels wel te vinden ja. In het buitenland is het nog wat lastig. Vorig jaar heb ik van die halve maat blikjes (half zo groot ongeveer dus) gevonden bij de Decathlon in Macon. De grote hadden ze helaas niet meer. Vorige week heb ik zo'n Coleman blik meegenomen bij de Intersport in Leipzig voor een dikke 11€Maar ja, liever dat dan koud vlees
Voor zo'n grote 5 liter fles heb ik helaas geen plek in de California. En er is geen verloopje helaas van een Campingaz fles naar zo'n EN417 fitting die mijn grill nodig heeft. Zo'n 907 heb ik namelijk wel gewoon achterin staan.
Overigens heeft die Campingaz fles die je linkt een andere fitting. Dat is geen EN417 schroeffitting
Deze werkt op mijn nomadiq bbq: https://www.amazon.nl/dp/B08PZ8X5N2?ref=ppx_pop_mob_ap_share niet heel stevig maar is puur als nood.
Heb nog een andere voor mijn gasbrandertje, die is wel stevig maar paste helaas niet op mijn bbq. Ben merk even kwijt.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Tot dat je ook de winter gaat kamperen en je de gaskachel aan zet.TgR_KILLER schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:42:
Vind het toch altijd zo grappig hoe mensen kunnen vallen over het geld van gas..
Wij hebben 2x een 6 KG fles (lichtgewicht). Iedereen verklaard ons voor gek want die primgaz flessen zijn best aan de prijs.
Aan de andere kant heb ik al ruim 60 nachten (over 2 jaar), met bijna elke dag in de caravan koken + vaak tussendoor nog water koken voor thee / koffie met 1 fles gedaan. En in het voor en naseizoen af en toe ook de verwarming aan. Ik dacht dat ie tijdens 2 weken Noorwegen wel leeg zou zijn, maar nope.. we doen nog steeds met de eerste fles..
Ook wel handig though, want de RAV4 die we hebben gekocht mag minder kogeldruk hebben, dus dan gaat er maar 1 volle fles mee i.p.v. 2 flessen die nu altijd mee gaan.
Hetzelfde met die kleine blikjes. Ik had best wat reserve meegenomen voor onze Campingaz BBQ. Ik heb er toch 3/4 keer op gekookt in Noorwegen, thuis al eens op geBBQt en daarvoor ook al eens op een camping gebruikt. En ik doe nog steeds van het eerste blikje...
We waren alleen aan Diesel in Noorwegen al 6/700 euro kwijt. Die 2 tientjes meer of minder aan gas op 2 jaar ga ik echt niet wakker van liggen xD. Maar goed, ieder zijn ding
2 flessen in een weekje met 's nachts min 15 in het zwarte woud was ongeveer de max van ons verbruik.
Inderdaad in de periodes dat je enkel wat kookt op gas valt het reuze mee.
Een (afneembare) trekhaak + fietsendrager kost je zo'n 1k + elke overtocht € 25 extra.aReaRe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:15:
[...]
Wel eens gekeken wat een trekhaak voor je auto kost ( zie ook www.trekhaken.nl) , een trekhaak tot 750 kg is ongeveer het bedrag wat je nu kwijt bent aan auto op boot en de huur van 2 fietsen).
Idee hoor
Voor dat geld kan ik ook 4 x 2 weken op vakantie gaan en daar fietsen huren. Tegen de tijd dat ik 4 x naar Terschelling / Ameland o.i.d. ben gegaan hebben wij al een nieuwe auto.
Ik overweeg wel om zelf op de fiets te gaan. Dan vertrek ik gewoon iets eerder van huis en heb ik een mooie fietstocht. Scheelt het huren van één fiets
Blikje heetstoken, dan neemt de druk wel weer toe.Yukkie schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 19:10:
[...]
Die blikjes zijn in heel Europa makkelijker te vinden dan de blikken met schroeffitting en zelfsluitend ventiel die ik nodig heb voor mijn Skotti grill. Die enkele keer dat ik die tegenkom (of dat ik bij een NL campingzaak ben, want daar weet ik dat ik ze kan krijgen) neem ik er maar één mee voor de zekerheid.
De enige echte
Haha ja herkenbaar. Wij hebben 2x 10kg kunststof lichtgewichtflessen. Vulling kost geloof ik 65 euro. Maar als ik alles hier een beetje lees ga ik daar jaaren mee doen met alleen de kookplaat en de carri Chef 50. Ben benieuwd of het echt zo zuinig is en anders ruil ik ze misschien een keer om voor de kleinere 5 of 7,5 kg flessen.TgR_KILLER schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:42:
Vind het toch altijd zo grappig hoe mensen kunnen vallen over het geld van gas..
De enige echte
Heb je al op marktplaats gekeken naar dakdragers? Dan zet je de fietsen op het dak van je auto.Tehh schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:49:
[...]
Een (afneembare) trekhaak + fietsendrager kost je zo'n 1k + elke overtocht € 25 extra.
Voor dat geld kan ik ook 4 x 2 weken op vakantie gaan en daar fietsen huren. Tegen de tijd dat ik 4 x naar Terschelling / Ameland o.i.d. ben gegaan hebben wij al een nieuwe auto.
Ik overweeg wel om zelf op de fiets te gaan. Dan vertrek ik gewoon iets eerder van huis en heb ik een mooie fietstocht. Scheelt het huren van één fiets
Ik had de dragers voor mijn vorige auto voor €25. Daar nog een fietsrek bij en je bent klaar.
Here you go de surly bill tot 136 kgTehh schreef op maandag 4 juli 2022 @ 14:58:

Gecombineerd met een big dummy

Hiermee moet het in theorie lukken, hoe praktisch het is vraag ik me af. Heb me dit zelf ook al vaker afgevraagd maar nog geen werkbaar scenario voor ons gevonden.
Met 's winters kamperen ben ik bij als we 3 dagen met 11kg gas kunnen doen met ons formaat...Bommes schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:36:
[...]
Tot dat je ook de winter gaat kamperen en je de gaskachel aan zet.
2 flessen in een weekje met 's nachts min 15 in het zwarte woud was ongeveer de max van ons verbruik.
Inderdaad in de periodes dat je enkel wat kookt op gas valt het reuze mee.
Met wildkamperen / niet aan de stroom hangen verbruikt onze koelkast 580 gram per 24 uur. Onze 2x 11kg is al niet genoeg om de koelkast aan te houden op onze 6 weekse trektocht. Dus of we hangen regelmatig aan de stroom (maar daarvoor gaan we niet naar Noorwegen), of we moeten onderweg gaan bijvullen.
En ja, gas valt in het niets bij diesel en afschrijving, maar alle beetjes helpen.
De enige echte
Bookmarken o.i.d., kan op vakantie ook erg handig zijn.g00gle schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 17:15:
[...]
Jep dat beantwoorden mijn vraag.. Had ik zelf ook wel kunnen vinden. Toch bedankt 😅
Zeiss Distagon 21 f/2.8