[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 131 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 21:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik zag laatst ergens dat er voor je pootjes ook een soort mover oplossing is :p Een electromotortje op ieder pootje en dan met een afstandsbediening de pootjes neerlaten. Dat zal hier in het topic natuurlijk helemaal haram zijn ;)

Maar ff een tikkie serieuzer: gezien de vele grijze haren die ik nu op de campings rond zie strompelen lopen, dan snap ik wel dat er markt is voor zulke hulpmiddelen.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
@Yukkie bedoel je niet gewoon de leveler die al eerder genoemd werd? :P

Bestaat zelf ook met app. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 01-07-2022 19:12 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:18:
[...]

Wanneer je op een helling stil komt te staan en het lukt niet om weer op gang te komen zonder smeulende koppeling of twee mm bandenprofiel opofferen dan kan het helpen als er ruimte voor is.
Je laat de combinatie terug rollen en scharen, daardoor kan de auto zelf eerst op gang komen bij optrekken voordat het gewicht van de caravan weer mee telt. Dat kan een hoop verschil maken als je een keer in de penarie zit.
Ik kende de truc, maar wist het niet onder woorden te brengen (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:49
Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:59:
[...]

Ik ben blij dat je mijn post na die eerste halve zin ook gelezen hebt, dat stuk waarin staat dat ik het wel begrijp. Het waardeoordeel vul je helemaal zelf in. :)

Wat mij verbaast is dat velen geprikkeld reageren als hun eigen voorkeur beoordeeld lijkt te worden, maar dan net zo makkelijk andere voorkeuren veroordelen.
Waarom zou met lui niets mis mogen zijn maar minder luxe is ineens 'Spartaans' en wel raar.

Consensus over wat de beste vakantie is zullen we nooit bereiken, ieder heeft z'n voorkeuren en andere vlakken waarop men gemak zoekt of juist uitdaging.
Uiteindelijk moet ieder gewoon lekker zelf weten wat hij/zij prettig vindt en dat verschilt, daarom staan we waarschijnlijk ook niet allemaal op dezelfde soort campings.

Een ding over vakanties is wel te stellen: wie z'n gemak niet zoekt is lui. ;)
Voel je vooral niet aangevallen. Ik heb net zoals jou een mening. Ik reageer alleen op jouw mening. En ja, het woord lui wordt doorgaans gebruikt als waardeoordeel. Daarnaast "begrijp je het" als mensen van camping naar camping gaan. Maar ik heb het voornamelijk gezien bij mensen die lekker drie weken op een familiecamping gaan staan. En dan denk ik: handig! Gemak dient de mens.

Het gaat er niet om dat iedereen op een andere manier vakantie wil vieren (komen we inderdaad niet uit), maar de bewoording die gebruikt wordt. En mensen lui noemen omdat ze op vakantie (en niet willen "werken", maar rusten) omdat ze niet vier pootjes willen uit- en indraaien, vind ik een oordeel.

Maar wil je hier verder over babbelen, stuur me vooral een PM, inclusief emoticon op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 07-09 08:15

Badderbeest

De enige echte

@Drardollan Dat Quechua opblaasbaar veldbed heb ik ook eens naar gekeken, maar die 8 dunne latjes die dan de matras moeten ondersteunen kan volgens mij alleen maar ellende opleveren. Ik kan mij niet voorstellen hoe dat voldoende ondersteuning kan geven. Maar ja, ik neem dan ook een lattenbodem en matras mee..

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een pushbericht lijkt me wat overdreven, maar als je het liever via privé kanalen wilt bespreken had je dat ook prima zelf kunnen initiëren.
Blijkbaar wil jij er iets in lezen wat ik er niet mee wil zeggen, en accepteer je het niet als ik dat vertel. Dan heeft elke verdere discussie weinig zin.

@Badderbeest hoe is het nu met je project? Binnenkort al in het wild testen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:42:
[...]

Ik heb een automaat gelukkig :P
Jouw automaat heeft ook gewoon een droge plaat koppeling...

Een @ heel die discussies over uitdraai pootjes met boormachines, kuipzijlen, hele grote campers, enz.
Hoi nou toch eens op met elkaar te veroordelen.
We delen hier een interesse in kamperen in alle vormen.
Of dat nou met een rugzakje op blote voeten naar Santiago de Compostela is, met de vouwwagen naar camping de paal of met 8 meter camper naar Noorwegen..
We komen hier om onze kampeer ervaringen te delen, sterke verhalen te vertellen, vragen te stellen en jaloers te worden op elkaar.

Dit is niet te plek om iemand te blijven uitmaken voor gras moordenaar, een te grote camper of te plastic tent.
Deel jou ervaringen, beantwoord vragen en ja natuurlijk mag iemand op de gevolgen van zijn keuzes gewezen worden maar dat hoeft toch niet 2 pagina's te duren??

En om ook nog inhoudelijk te reageren, flashback naar 2013. Tripje met mijn Vespa, Route des Grandes Alpes.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1656702955-600-x-356px-1%20(63).jpg

Kampeerspulletjes mee, weekje op pad.
Tentje was toen al 25 jaar oud, Perry sport koepeltje.. super simpel, lowbudget ding maar echt heerlijk om zo lowbudget op pad te zijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlime
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
TgR_KILLER schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:32:
[...]

Het is wat je ervan verwacht natuurlijk, maar wij vonden de boot meeeeeer dan prima. We hebben in meerdere en veel slechtere hotels gelegen met aftandse bekleding :p.

Het enige wat ik mij nu bedenk is dat de hoofdkussens niet alles waren. Op de terugreis daarom onze eigen hoofdkussens uit de caravan mee gepakt :+. Maar dat zou ook per toeval aan onze hut hebben kunnen liggen (zowel heen als terug dezelfde hut geboekt.)
Goed te horen! Ik hoop de boot over een paar jaar ook te proberen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
Net weer terug van een korte vakantie en ik heb jullie gemist… B)

Mijn levensmotto is “moeite doen” (komt geloof ik uit een show van Theo Maassen) en dan vooral omdat ik door de vele reizen naar verre oorden heb gezien hoe verschrikkelijk goed wij het hier in Europa hebben en dat ik dat niet voor gewoon wil nemen. Onze vakanties zijn dan ook vaak best een beetje terug naar basic, al leg ik wel een plastic folie onder mn tent omdat ik een hekel heb aan het schoonmaken van m’n grondzeil (het gras maakt het weinig uit omdat ik zelden meer dan 3 nachtjes op dezelfde plek sta), rij ik op een e-bike vakantiefiets omdat dat het fietsen gewoon leuker maakt voor mijn partner, kook ik op een (benzine) pitje omdat ik dat gewend ben (al koop ik steeds vaker een belegd stokbroodje voor lunch en een terrasje voor het avondeten) en kijk ik vol verwondering naar al die prachtige joekels van tenten, caravans en campers vol nieuwe snufjes en gemaksopties.

Vaak dingen die ik zelf niet zou snel kiezen maar waarbij ik ook altijd vind dat ik niet het recht heb om daarover te oordelen. Tegelijkertijd prijs ik me gelukkig met een vrouw die nadat we een nieuwe tent hebben gekocht aangeeft dat ze hem eigenlijk te groot vind (vond ik stiekem ook al) en voel me elke dag weer gelukkig dat ik hier ben geboren en dat we alle mogelijkheden hebben om te doen en te laten wat we willen (al zal ik niet snel meer in een vliegtuig stappen omdat ik het echt bizar vind dat een treinkaartje naar Barcelona het 3-voudige kost van een vliegticket).

Tegelijk vind ik het prachtig dat we allemaal nieuwe technieken hebben bedacht voor (voor mij triviale) problemen als het horizontaal zetten van je caravan, sneller verwarmen van je theewater en met schone voeten je caravan in gaan en beloof ik bij deze dat ik me niet zal storen aan het geluid van een accutol in de ochtend als de buren stijlvroeg weg gaan.

ik hoop dat jullie allemaal genieten van je vakantie en je niks aantrekken van wat een ander vind (behalve het aanzetten van een radio en de halve camping laten meegenieten, dat kan echt niet :N ) en gebruik maken van de tips en tricks van je medekampeerders waar je wat mee kunt.

Echt genieten dat tweakers forum, leer er elke dag weer wat van, soms nuttig en vaak gewoon leuk. misschien toch maar eens een abonnement nemen O-) . Thanks allemaal _/-\o_

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
[...]

Jouw automaat heeft ook gewoon een droge plaat koppeling...

Een @ heel die discussies over uitdraai pootjes met boormachines, kuipzijlen, hele grote campers, enz.
Hoi nou toch eens op met elkaar te veroordelen.
We delen hier een interesse in kamperen in alle vormen.
Of dat nou met een rugzakje op blote voeten naar Santiago de Compostela is, met de vouwwagen naar camping de paal of met 8 meter camper naar Noorwegen..
We komen hier om onze kampeer ervaringen te delen, sterke verhalen te vertellen, vragen te stellen en jaloers te worden op elkaar.

Dit is niet te plek om iemand te blijven uitmaken voor gras moordenaar, een te grote camper of te plastic tent.
Deel jou ervaringen, beantwoord vragen en ja natuurlijk mag iemand op de gevolgen van zijn keuzes gewezen worden maar dat hoeft toch niet 2 pagina's te duren??

En om ook nog inhoudelijk te reageren, flashback naar 2013. Tripje met mijn Vespa, Route des Grandes Alpes.
[Afbeelding]

Tentje was toen al 25 jaar oud, Perry sport koepeltje.. super simpel, lowbudget ding maar echt heerlijk om zo lowbudget op pad te zijn.
Helemaal met je eens , leven en laten leven (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Himalaya schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:13:
Net weer terug van een korte vakantie en ik heb jullie gemist… B)

Mijn levensmotto is “moeite doen” (komt geloof ik uit een show van Theo Maassen) en dan vooral omdat ik door de vele reizen naar verre oorden heb gezien hoe verschrikkelijk goed wij het hier in Europa hebben en dat ik dat niet voor gewoon wil nemen. Onze vakantie zijn dan ook vaak best een beetje terug naar basic, al leg ik wel een plastic folie onder mn tent omdat ik een hekel heb aan het schoonmaken van m’n grondzeil (het gras maakt het weinig uit omdat ik zelden meer dan 3 nachtjes op dezelfde plek sta), rij ik op een e-bike vakantiefiets omdat dat het fietsen gewoon leuker maakt voor mijn partner, kook ik op een (benzine) pitje omdat ik dat gewend ben (al koop ik steeds vaker een belegd stokbroodje voor lunch en een terrasje voor het avondeten) en kijk ik vol verwondering naar al die prachtige joekels van tenten, caravans en campers vol nieuwe snufjes en gemaksopties.

Vaak dingen die ik zelf niet zou snel kiezen maar waarbij ik ook altijd vind dat ik niet het recht heb om daarover te oordelen. Tegelijkertijd prijs ik me gelukkig met een vrouw die nadat we een nieuwe tent hebben gekocht aangeeft dat ze hem eigenlijk te groot vind (vond ik stiekem ook al) en voel me elke dag weer gelukkig dat ik hier ben geboren en dat we alle mogelijkheden hebben om te doen en te laten wat we willen (al zal ik niet snel meer in een vliegtuig stappen omdat ik het echt bizar vind dat een treinkaartje naar Barcelona het 3-voudige kost van een vliegticket).

Tegelijk vind ik het prachtig dat we allemaal nieuwe technieken hebben bedacht voor (voor mij triviale) problemen als het horizontaal zetten van je caravan, sneller verwarmen van je theewater en met schone voeten je caravan in gaan en beloof ik bij deze dat ik me niet zal storen aan het geluid van een accutol in de ochtend als de buren stijlvroeg weg gaan.

ik hoop dat jullie allemaal genieten van je vakantie en je niks aantrekken van wat een ander vind (behalve het aanzetten van een radio en de halve camping laten meegenieten, dat kan echt niet :N ) en gebruik maken van de tips en tricks van je medekampeerders waar je wat mee kunt.

Echt genieten dat tweakers forum, leer er elke dag weer wat van, soms nuttig en vaak gewoon leuk. misschien toch maar eens een abonnement nemen O-) . Thanks allemaal _/-\o_
Prima verwoord (y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@Badderbeest hoe is het nu met je project? Binnenkort al in het wild testen?
Ha! Ik zit inmiddels in een "bodemloze put" dip. _O-

Ik heb m'n "dit moet ik allemaal kopen" spreadsheetje maar afgeschaft, maar wat moet er allemaal wel niet mee. Voor een vouwwagen, caravan of camper kampeerder is het vast allemaal bekend.

Enfin, vandaag nog een shitload aan potjes, pannetjes, bestek, bordjes, bekertjes, prullenbakjes, Wasmand, afwasteil, emmertje en dat soort meuk gehaald.

Ben inmiddels dus wel toe om deze fase af te ronden en over te gaan in de gebruik- en genietfase. ;)

Nog 2,5 week en dan rollen we.

Zin an!

De enige echte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha je hoeft ook niet per se de eerste keer alles al te hebben hè? Het kan ook z'n charme hebben om te ontdekken dat je mist of anders zou willen en dat een volgende keer te verbeteren. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat in de praktijk.

@Bommes dat tentje doet me denken aan m'n eigen jeugd tentje, die heb ik nog steeds. Dat ding is decennia is maar ga ik komende week toch weer gebruiken. De BSO heeft een kampeerweekend dus papa mag met dochter een nachtje blijven en dat vinden we dan toch het leukst in zo'n kruiptentje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
fx500 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:57:
[...]

Is inmiddels alles een beetje open? In het begin is mijn vriendin vanuit Kristiansand naar Eemshaven terug gevaren aangezien Schiphol destijds op z'n gat lag. Toen waren nog niet alle restaurants open. Misschien wat opstart dingen.
En anders gaan we het de 26e wel zien. We hebben nu met z'n tweeën en de auto geboekt.
Op de boot bedoel je? Daar is alles zo'n beetje open volgens mij, behalve de disco die heb ik niet open gezien. Maar de rest is allemaal up and running. Boot zit volgens mij voor de rest van het jaar ook 100% vol. Dus ze hebben de capaciteit ook nodig denk ik :p
Deveon schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:59:
[...]

Zelf doe ik het neuswiel ook omhoog als die staat en gebruik hem alleen voor koppelen en het levelen, ook rechts-links doormiddel van rechts of links iets verder uit te draaien en dan met het neuswiel voor-achter te corrigeren (meestal kleine correcties).
Dat kan.... Maar mij is geleerd dat de pootjes puur en alleen voor stabiliteit zijn en niet om het 'gewicht' te dragen van de caravan. Neuswiel zit aan het chassis vast, dat kan veel beter gewicht hebben dan de pootjes.

Wielen + neuswiel = waar het meeste gewicht op rust, pootjes puur om de zaak stabiel te houden.. Ik draai mijn neuswiel echt nooit te nimmer in op de camping, Enkel als ie achter de auto hangt..

[ Voor 36% gewijzigd door TgR_KILLER op 01-07-2022 21:47 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:00
@Badderbeest Het is de kunst van het weglaten. Wij hebben afgelopen voorjaar onze oude caravan verkocht. Ik dacht met één of twee ritjes naar de stalling dat ding wel leeg te hebben. Viel dat even tegen, ik heb vier ritjes moeten maken voordat ik alles thuis had liggen. En ik rijdt een Ford s-max en met de achterbank plat kan er net geen 2 kuub in dat ding. 8)7

Bij het inruimen van de nieuwe caravan toch maar eens kritisch gekeken wat er nu echt mee moet. Uiteindelijk van een heleboel spullen afscheid kunnen nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is ook het nadeel van de ruimte hebben, je gaat het toch gebruiken. Die ene parasol onderin de bak heb je verder geen last van dus gaat lekker elke keer mee (ik noem maar wat).

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Wij hebben echt niet zoveel in de caravan liggen...

In de keuken bestek / pannen / borden / glazen / bekers en dat soort spul. Misschien in totaal 2x een 35 liter kist vol als ik het eruit wil halen. Dan een bezem en veger en blik. Een jerrycan om water te halen en onder het bed 2x stoelen + de toebehoren van de luifel (en wanden). Dan in de disselbak een emmer met de toilet vloeistoffen...

Dat is het wel zo'n beetje.. xD Denk dat alles er wel in 1 keer uit zou kunnen als het moet.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Je legt het luchtbed/matje bovenop die latten. Doordat je van de grond ligt krijg je een heel stuk minder kou (optrekkende kou). Tevens zal de lucht tussen de grond en luchtbed/mat isolerend werken.
Ik kijk ook altijd raar tegen die dingen aan, ze lijken mij alsnog koud. Ervaring mee?

Tis natuurlijk ook net hoeveel je mee wilt en kunt meenemen als je gaat kamperen.
Afgezien van mijn tent is de uribag een goede nummer twee qua aanschaf.
Zeker gisteren met dat onweer en regen, hoef ik mijn tent niet uit voor een plasje, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Iets totaal anders, ik kreeg nieuwe algemene voorwaarden van de stalling doorgestuurd. Daar staat feitelijk in dat als ze je kar slopen je hooguit je eigen risico van je eigen verzekering kunt claimen, als je mazzel hebt. Nu weet ik dat stallingen nogal op je eigen verzekering leunen maar ik was in de veronderstelling dat wanneer zij met een caravan tegen een andere aan jakkeren ze daar wel gewoon aansprakelijk voor te stellen zijn.
Ik heb de oude voorwaarden alleen niet opgeslagen dus kan nu niet controleren of dat stuk veranderd is of dat ik gewoon nooit goed genoeg gelezen heb. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:00
Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:48:
Dat is ook het nadeel van de ruimte hebben, je gaat het toch gebruiken. Die ene parasol onderin de bak heb je verder geen last van dus gaat lekker elke keer mee (ik noem maar wat).
Haha, die parasol kwamen we inderdaad tegen onder de bank.
Mijn vrouw vind het een enge gedachte om ergens op mis te pakken, dus liever eentje extra mee dan er op mis pakken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@Gonadan @205Gutmann

Haha, ja klopt. Maar ik denk altijd maar dat als ik het uiteindelijk toch ga kopen het beter meteen kan kopen zodat ik er ook meteen gemak van heb. En het zit ook wel een beetje in de vorm. In een caravan/vouwwagen/camper zitten veel dingen al ingebouwd. Het bed, de keuken, de koelkast, het prullenbakje de verlichting enzovoorts. Als je uit de kofferbak gaat tentkamperen kun je vaak niet alles meenemen wat je zou willen. In ons geval raken de faciliteiten eerder de caravan/vouwwagen terwijl het uiteindelijk tentkamperen is. Dat impliceert dus ook wel een beetje dat alles los gekocht moet worden. Geeft niet en wist ik van tevoren. Een tent is ook aanmerkelijk goedkoper dan een vouwwagen of caravan. Het is nu vooral dat we na aaaal die uitgaven en voorbereidingen wel toe zijn aan hetgeen we de uitgaven en voorbereidingen voor hebben gedaan.

De enige echte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:38:
@Bommes dat tentje doet me denken aan m'n eigen jeugd tentje, die heb ik nog steeds. Dat ding is decennia is maar ga ik komende week toch weer gebruiken. De BSO heeft een kampeerweekend dus papa mag met dochter een nachtje blijven en dat vinden we dan toch het leukst in zo'n kruiptentje.
Het tentje was/is van mijn ex en de laatste keer dat ik het geleend heb, toen we net uit elkaar waren, was de naad in het kuipzijl al lek.
Maar los daarvan gewoon een heerlijk tentje 3 stokken, paar haringen klaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1656706534-600-x-450px-IMG_20180524_185305.jpg

Mijn huidige Coleman tentje is eigenlijk wel vergelijkbaar. Iets ruimer maar nog steeds 3 stokken, die paar haringen en klaar.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/07/1656706712-600-x-338px-IMG_20200708_063051489.jpg

Nadeeltje is wel dat 1 van die 3 stokken door zo een "tunneltje" in de buiten tent geen gevoerd moet worden.
Er in is niet zo een ding, maar er uit is klote.
Waarom niet van die haakjes zo als aan de binnen tent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 21:32
Bommes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
[...]

[Afbeelding]

Leuk dit! Ik heb zelf nog een oud snorbrommertje (Vespa Ciao) en toevallig van de week weer eens een keer opgereden. Er spookte opeens ideeën door mijn hoofd om hiermee op pad te gaan met een klein tentje o.i.d. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:20:
[...]

Het tentje was/is van mijn ex en de laatste keer dat ik het geleend heb, toen we net uit elkaar waren, was de naad in het kuipzijl al lek.
Maar los daarvan gewoon een heerlijk tentje 3 stokken, paar haringen klaar.
[Afbeelding]

Mijn huidige Coleman tentje is eigenlijk wel vergelijkbaar. Iets ruimer maar nog steeds 3 stokken, die paar haringen en klaar.
[Afbeelding]

Nadeeltje is wel dat 1 van die 3 stokken door zo een "tunneltje" in de buiten tent geen gevoerd moet worden.
Er in is niet zo een ding, maar er uit is klote.
Waarom niet van die haakjes zo als aan de binnen tent.
Bij die van mij zit alles aan de buitenkant. Inderdaad drie stokken zes haringen en klaar. Oh nee, de knuffels moeten dan nog geïnstalleerd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Raymond schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:28:
Een vraagje over tent/vouwwagendoek: stel dat het een dag te lang vochtig heeft gelegen en er wat plekken in zijn gekomen. Is zoiets er nog weer uit te krijgen?
Zoals eerder gezegd zit "het weer", oftewel schimmel erin. Voortaan goed droog opbergen. Als je merkt dat het zich uitbreidt, dan kun je met bestrijdingsmiddeltjes aan de slag. Vaak bevatren deze een lage concentratie chloor. Na gebruik moet je impregneren om het doek weer waterdicht te krijgen.

Schimmel tast uiteindelijk het doek wel aan, maar dat doet chloor ook. Zolang het zich niet enorm snel uitbreidt zou ik t lekker laten zitten. In mijn 20 jaar oude vouwwagentent zitten er ook wat plekjes hier en daar, maar zolang t waterdicht is heb ik er geen hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-09 21:32
Phony schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:20:
[...]

Zoals eerder gezegd zit "het weer", oftewel schimmel erin. Voortaan goed droog opbergen. Als je merkt dat het zich uitbreidt, dan kun je met bestrijdingsmiddeltjes aan de slag. Vaak bevatren deze een lage concentratie chloor. Na gebruik moet je impregneren om het doek weer waterdicht te krijgen.

Schimmel tast uiteindelijk het doek wel aan, maar dat doet chloor ook. Zolang het zich niet enorm snel uitbreidt zou ik t lekker laten zitten. In mijn 20 jaar oude vouwwagentent zitten er ook wat plekjes hier en daar, maar zolang t waterdicht is heb ik er geen hinder van.
Bedenk me nu opeens of misschien oxi-clean zou werken? Dat wordt gebruikt voor het ontsmetten van spullen voor het bierbrouwproces.
https://www.unibrew-neder...en/uniclean-oxy-1-kg.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 21:07:
[...]
Zoals gezegd hierboven, inderdaad voorbij laten gaan. Met chloor kan je wel iets bereiken maar dat blijf je ook ruiken. En die schimmel is er niet in één nacht in gekomen dus dat zegt ook wel iets over hoe ie is onderhouden.
Mwoah... één keer niet kurkdroog inpakken en dan de stalling in kan genoeg zijn. Dan is het meer onoplettendheid dan dat iemand slecht met zn spullen omgaat.

Als de prijs OK is, en de hoeveelheid spikkels is beperkt, dan zou ik t wel aandurvem hoor.

Ps: als iemand nog Ultramar voor een leuke prijs zoekt... vorig jaar was dit bij bootschappen.nl erg voordelig. (Een boot winkel dus).

Vorig jaar lekte het bij harde regen een beetje door boven de slaapcabine vam de kinderen. Ik heb toen een vuilniszak over de slaapcabine gezegd als quick fix, maar thuis toch voor de zekerheid de boel geïmpregneerd. Dat heeft nu bijna een jaar kunnen intrekken, dus over een paar weken gaan we meemaken of het heeft geholpen. Overigens lekte hiet door schimmel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Phony op 01-07-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
wauskoek schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:28:
[...]

Bedenk me nu opeens of misschien oxi-clean zou werken? Dat wordt gebruikt voor het ontsmetten van spullen voor het bierbrouwproces.
https://www.unibrew-neder...en/uniclean-oxy-1-kg.html
Het zal vast werken, maar het zou erg agressief kunnen zijn. Plastic, glas en RVS zijn toch iets minder delicaat dan tentdoek. Ik zou dus eerder kiezen voor een middel dat voor tentdoek geschikt is, of zelf een chlooroplossing met hele lage concentratie in een spuitflacon doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:50

ralpje

Deugpopje

Mijn ervaring met vouwwagens (in ieder geval met de twee roadmasters die ik gehad heb) is dat het vaak beter is om dat soort plekken niet te behandelen, of enkel met (gedemineraliseerd) water en een zachte borstel.
Het doek spoelt bij de eerste regenbui vanzelf schoon. Als het dan lekt, gewoon even laten lekken. Als het doek schoon is gespoeld en eventueel weer 'volgelopen' is bij de eerste regenbui zul je zien dat er vaak bij de volgende bui niets aan de hand is.

Mijn roadmaster heeft bij de eerste bui in de zomer, zeker als de zomer daarvoor vrij droog was, ook nog wel wat plekjes hier en daar waar wat vocht doorheen komt. Dat is éénmalig, en daarna heb je er de rest van de tijd geen last meer van.

In ieder geval roadmaster adviseerde altijd om het doek nooit te behandelen of impregneren, maar hooguti met water en een zachte borstel schoon te maken. Maar dat zal wellicht per fabrikant verschillen.

[ Voor 12% gewijzigd door ralpje op 01-07-2022 23:51 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert01
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18:55
Red devil schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Fantastisch. Lijkt me ook leuk. Hoeveel km heeft zo'n retour nou gescheeld? En wat zou de prijs zijn als je er nog eens kids 4 bij boekt? Vast richting 2k?

Ik zie dat de veerdienst bij Kristiansand Hirtshals ook al tussen de 700-1100 euro is, en daar moet je dan vanaf Groningen meer dan 900 km heenrijden (en terug). Dus 1800 km delen door 7 km per liter = 257 liter benzine, is ook circa 600 euro. Dus opgeteld komt dat wel in de buurt van de geschatte 2000.
Om hier op te reageren: volgens mij pakt vrijwel iedereen de boot naar Kristiansand, maar vanuit Hirtshals gaat ook een boot naar Langesund. Die is veel goedkoper. Voor een enkeltje Langesund - Hirtshals was ik 166 euro kwijt, met een camper van <5 meter. Dat was voor afgelopen zondag, heenweg begin juni was ongeveer dezelfde prijs uit mijn hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
Drardollan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:55:
[...]

Je legt het luchtbed/matje bovenop die latten. Doordat je van de grond ligt krijg je een heel stuk minder kou (optrekkende kou). Tevens zal de lucht tussen de grond en luchtbed/mat isolerend werken.
Dat ding is zo hoog dat de lucht eronder gewoon gaat stromen en zodoende warmte/koude transporteert. Zelfde reden dat bij dubbelglas de breedte tussen het glas niet teveel mag worden.
De lucht zal dus niet zozeer isoleren, maar alleen het feit dat je wat verder van de koude grond ligt. Echter vraag ik me af of het significant beter werkt dan een fleece deken, reddingsdeken of andersoortig reflecterend folie onder je luchtbed/selfinflatable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phony
  • Niet online
ralpje schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:50:
Mijn ervaring met vouwwagens (in ieder geval met de twee roadmasters die ik gehad heb) is dat het vaak beter is om dat soort plekken niet te behandelen, of enkel met (gedemineraliseerd) water en een zachte borstel.
Het doek spoelt bij de eerste regenbui vanzelf schoon. Als het dan lekt, gewoon even laten lekken. Als het doek schoon is gespoeld en eventueel weer 'volgelopen' is bij de eerste regenbui zul je zien dat er vaak bij de volgende bui niets aan de hand is.

Mijn roadmaster heeft bij de eerste bui in de zomer, zeker als de zomer daarvoor vrij droog was, ook nog wel wat plekjes hier en daar waar wat vocht doorheen komt. Dat is éénmalig, en daarna heb je er de rest van de tijd geen last meer van.

In ieder geval roadmaster adviseerde altijd om het doek nooit te behandelen of impregneren, maar hooguti met water en een zachte borstel schoon te maken. Maar dat zal wellicht per fabrikant verschillen.
Op zich ben ik het met je eens ja. Zeker hij een eerste bui is met rust laten beter.
Echter hadden we vorige zomer regelmatig buien gehad en werd het lekken maar niet minder. Je zag op die plek ook dat het veel langzamer droogde dan de rest van de tent. Ik heb toen wel tussendoor eerst alleen droog geborsteld, maar niet met water. Misschien had dat nog verschil kunnen maken.
Soit, het is doek van 20 jaar oud, dus na de vakantie heb ik uit voorzorg maar het hele dak goed schoongemaakt met alleen water en borstel en het dak toen geimpregneerd. We gaan het zien... het water parelt er nu in de eerste instantie wel mooi af waar dat voorheen niet zo was. Voor een verminderde werking qua ademen ben ik in elk geval niet bang, aangezien er geen vast grondzeil in zit en er genoeg ventilatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wanneer je het goed schoonmaakt en uit spoelt zou impregneren niet eens hoeven. Aangenomen dat het degelijk katoen is uiteraard.

Schrobben kan je inderdaad beter laten, daar krijg je van die lichte vlekken van. Helaas wist de vorige eigenaar van onze vouwwagen dat niet. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:21
Gonadan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:48:
Dat is ook het nadeel van de ruimte hebben, je gaat het toch gebruiken.
Dit dus. Daarom hebben wij een caravan van 350 lang (hok zelf dus) en eigenlijk zit daar in wat we normaal met de tent meenamen,. Niks extra's Bevalt erg goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb ook twee dagen niet gekeken, meteen 6 pagina's vol :D

Mooie Noorwegen foto's, nog 3 weken en dan vertrekken wij. Heen via Denemarken en Zweden. Terug met de boot naar Groningen. We twijfelen nog of we helemaal naar de Lofoten gaan of dat we in het zuiden gaan blijven. 6 weken klinkt lang, maar we willen ook nog wat van Denemarken en Zweden zien, en het zijn flinke afstanden.

@TgR_KILLER Hebben ze op de boot ook veganistische (of vegetarische) opties voor het diner?

En wat voor koelkast heb je? De onze (Dometic RMD 10.5T) verbruikt volgens de specificaties 170 watt als hij op 12v staat, 250 watt op 230v. Op gas 580 gram/24h. Op 230v verbruikt hij 4,4kWh/24h. Voor 12v staat er geen per 24h verbruiksdata bij, maar 170 watt is 14 ampere. Als ik de 230v data als richtlijn neem dan is 4,4kWh zo'n 367 Ah op 12v, wat overeenkomt met 26 uur lang 14 ampere trekken, dat houden mijn accu's van in totaal 190Ah niet zo heel lang vol ;) Overigens vind ik het een absurd energieverbruik, maar absorptiekoelkasten staan er om bekend dat ze slurpen... Zeker een van 153 liter met vriesvak :) Een compressor koelkast is een factor 5 zuiniger.

@onlime hoe oud zijn je kinderen omdat je denkt dat Noorwegen geen optie is? Die van mij zijn 3 en 5... Als we terug komen zijn ze 4 en 5 :)
TheOmen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Haha, misschien moet ik 'm toevoegen aan de lijst met dingen die ik nooit zou willen in een caravan
  • Airco
  • TV
  • Accuboor voor de pootjes
To each his own, natuurlijk en er zijn vast dingen die wij meesjouwen waar anderen een andere mening over hebben (mover, anyone?)
Wij hebben een airco, tv en hydraulisch levelsysteem :)

Ik kan erg slecht tegen benauwdheid, airco helpt enorm. In de camper hebben we hem nog niet nodig gehad, hij zat standaard op dit model, maar mochten we in het hoogseizoen naar Zuid Frankrijk gaan volgend jaar dan ben ik blij dat hij erin zit.

TV is ideaal met kleine kinderen. Op camperplaatsen wil ik ze nog niet zonder toezicht alleen laten, zelfs op campings heb ik daar met onze jongste een hard hoofd in. Oftewel we zetten de TV aan 's ochtends en ze zijn stil, kunnen wij verder slapen. We hebben geen canaal digitaal of wat dan ook, gewoon gratis Duitse zenders vd satelliet, zitten ook tekenfilm zenders tussen, vinden ze prima en nog goed voor de taalontwikkeling ook :) Mocht er geen ontvangst zijn door een boom ofzo dan hebben we een paar oude dvd's bij. Overdag blijft hij uit.

Zelf kijken we geen tv, thuis hebben we ook geen tv abonnement, alleen streamingdiensten. Op vakantie pakken we gewoon de ereader.

Een boormachine om de pootjes uit te draaien snap ik ook niet, heb je dan ook een boormachine om je luifel uit te draaien? Maar zo'n leveling systeem is wel lekker. Waterpas en geen wiebel meer.

Vandaag heb ik trouwens een "Tank O3" systeem in de watertank van onze camper gebouwd: genereert ozon en houdt niet alleen het water schoon maar ook de bovenkant vd tank en de leidingen. En we hebben dus geen chloor (hadex) of andere toevoeging meer nodig, en de tank schoon schrobben in onmogelijke hoeken hoeft ook niet meer. Afhankelijk vd waterhardheid moet de celkern 1x per 1 tot 4 weken even weken in wat azijn om kalkaanslag op te lossen, meer onderhoud heeft de watertank niet meer nodig. Hij gebruikt 50 milliampere op 12 volt, dat kunnen we wel hebben...

Ik vind het wel prettig om gewoon het kraanwater in de camper te kunnen drinken, flessenwater is zo'n gedoe met een gezin op een lange reis (veel wildkamperen) en er ligt niet voor niets een 130 liter tank achterin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:34:

Schrobben kan je inderdaad beter laten, daar krijg je van die lichte vlekken van. Helaas wist de vorige eigenaar van onze vouwwagen dat niet. }:|
Het nadeel voordeel van een tweedehands. Je bent niet degene die de eerste vlek maakt. :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
pirke schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:21:

Een boormachine om de pootjes uit te draaien snap ik ook niet, heb je dan ook een boormachine om je luifel uit te draaien? Maar zo'n leveling systeem is wel lekker. Waterpas en geen wiebel meer.
Het voordeel is dat je ipv 30 sec per pootje in gekke houding nu relaxed binnen 10 sec klaar bent. Ben zelf vrij lang, dus voelt daardoor misschien wel extra vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:02
Harribo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:52:
[...]

Ik kijk ook altijd raar tegen die dingen aan, ze lijken mij alsnog koud. Ervaring mee?
Yep, was een stuk aangenamer met het ding dan zonder het ding toen het -4 graden was vorig jaar rond de Pasen :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Drardollan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:05:
[...]

Yep, was een stuk aangenamer met het ding dan zonder het ding toen het -4 graden was vorig jaar rond de Pasen :)
Zak je niet weg tussen die latjes waardoor je hobbeldebobbel komt te liggen? Dat leek mij zo gebrekkig aan die dingen. (Niet zelf getest)

De enige echte

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Als iemand @pirke nog de loef af wil steken qua formaat, moet je hier misschien een gokje wagen...

Uitschuifbare zijwand.
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65474/lots/1400x1060/1-4.jpg
Leveller
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65474/lots/1400x1060/1-44.jpg

Je zal alleen even met de bleek aan de slag moeten om de crimescene sporen te verwijderen. :r
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65474/lots/1400x1060/1-18.jpg

Sowieso moet er her en der wat werk verricht worden om het leefbaar te maken.

Prijs staat nu op 25500. Daar kan je ook een caravan van kopen :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
@TheOmen 14 jaar oud, massa rijklaar 9700kg, 300 euro wegenbelasting per maand (dit is al het kwarttarief), staat gewoon op M1 dus in Nederland mag hij 130 km/u :)

Brandstofverbruik is niet geregistreerd, maar ik gok zo'n 1 op 3 bij 80 km/u...

Ik vind de garage vrij klein, die van ons is groter...

Verder lijkt hij inderdaad waterschade te hebben, en het frame lijkt hier en daar krom getrokken te zijn, wellicht torsie krachten door de slide outs?

En ik mis een fatsoenlijk bed voor onze kinderen. Nee, ik hou het bij de onze *O*

Oja, veiling is op basis van gunning, als de verkoper het bedrag te laag vind dan hoeft hij niet te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Ondertussen heb ik ook een 3gas systeem bij ons ingebouwd, voornamelijk om een tweede koolmonoxidemelder te hebben (slaapkamer achter had er al 1 op batterijen, en nu hebben we ook een propaan/butaan detector voor als er een lekkage is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En bij het ophalen van de caravan van de stalling ben ik op de terugweg een Oppi Caravanspiegels links kwijt geraakt (zag hem onder een tegemoetkomende Scania verdwijnen) :/

Twijfel of ik het goed heb vastgezet.

Verder heeft de Lipo moveraccu het volgehouden, dus voortaan de caravan de stalling in met 1 accupool los.
Caravan staat nu op de oprit, komende dagen maar een paar dingen inladen (kleding, BBQ en opberg tassen voor de regenluifels die ik aan de Thule Omnistore kan koppelen).

En niet vergeten om de Bosch 18V accuschroefboormachine op te laden en in te pakken :P

[ Voor 6% gewijzigd door aReaRe op 02-07-2022 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

aReaRe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:16:(..)

En niet vergeten om de Bosch 18V accuschroefboormachine op te laden en in te pakken :P
HEIDEN! LUIE DONDER! :p ;)

Nee hoor, geniet er van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Yukkie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:23:
[...]

HEIDEN! LUIE DONDER! :p ;)

Nee hoor, geniet er van!
Ik heb er ook een mover onder zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En over die ene spiegel die ik ben kwijt geraakt, maar het is goedkoper om er weer twee te bestellen dan 1 losse (scheelt 15 euro).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

aReaRe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:31:
[...]

Ik heb er ook een mover onder zitten :P
Straks ga je ook nog vertellen dat je een elektrische fiets hebt -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
roelieboelie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:59:
Opzoek naar een nieuwe (tunnel) tent voor 2 personen (dus het wordt een 3 a 4 persoons qua formaat) . Waar in NL Kunnen we dit soort tenten in het echt bekijken? Onderstaande gaan we sowieso kijken:

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk
* outdoorXL in Barendrecht

Iemand nog tips voor andere grote winkels?
Het zal ontzettend uit de richting zijn, maar bij Veneboer outdoor in Drachten staan ook altijd veel (tunnel)tenten. Onder andere in elk geval afgelopen jaren groot assortiment van oa Bardani, Safarica, Falco, Eurotrail etc. Op de website (https://www.veneboercamping.nl/tenten/) staat ook netjes welke tenten er in de showroom staan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Yukkie schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:35:
[...]

Straks ga je ook nog vertellen dat je een elektrische fiets hebt -O-
Ja O-)

Voor bij de caravan :)

Gepost in aReaRe in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 125"

Lacros Scamper S400 elektrische vouwfiets zwart met zadelpen vering, voorvork vering en slot.
Actieradius met accu is 40 t/m 80 km.

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/3ad82562c3a1c2ea12b0b5f48269a8ae/s/h/shinga-lacros-scamper-s400-elektrische-vouwfiets-zwart.1522927645.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/3ad82562c3a1c2ea12b0b5f48269a8ae/s/h/shinga-lacros-scamper-s400-elektrische-vouwfiets-zwart-opgevouwen.1522927646.jpg

Misschien die Thule Omnistore 6300 nog elektrificeren :P

/rent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die fiets was toch voor de barre tocht naar het toiletgebouw? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:53:
Die fiets was toch voor de barre tocht naar het toiletgebouw? :D
Of naar het dorp fietsen voor broodjes, niet te zware boodschappen, dichtstbijzijnde restaurant voor als ik geen zin heb om te koken :P

Op de fiets kan je nog een borrel pakken bij het avondeten Afbeeldingslocatie: https://t-nederland.nl/forum/images/smilies/obscene/drinkingbuddies.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Hoe snel is dat in- en uitklappen?

En kunnen er nog kinderzitjes achterop?

Wel een flink prijsverschil met een niet-elektrische vouwfiets...

[ Voor 30% gewijzigd door pirke op 02-07-2022 18:19 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Naar aanleiding van de berichten in dit topic vandaag een Ikea inductieplaatje gekocht. Thuis gelijk even getest hoever je met 1300 watt (stand 6) komt. Nou: heel ver. Ik bak gewoon pannenkoeken zoals ik altijd doe. En als je pannenkoeken kan bakken met een pan kun je alles bakken want daar gebruik ik altijd het hoogste vuur voor. Scheelt weer een gasfles en skottelbraai in de auto :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Tq3nwwH/A2-FCCE00-E90-B-427-A-8127-74356434-EE7-B.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
pirke schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:21:

@TgR_KILLER Hebben ze op de boot ook veganistische (of vegetarische) opties voor het diner?

En wat voor koelkast heb je? De onze (Dometic RMD 10.5T) verbruikt volgens de specificaties 170 watt als hij op 12v staat, 250 watt op 230v. Op gas 580 gram/24h. Op 230v verbruikt hij 4,4kWh/24h. Voor 12v staat er geen per 24h verbruiksdata bij, maar 170 watt is 14 ampere. Als ik de 230v data als richtlijn neem dan is 4,4kWh zo'n 367 Ah op 12v, wat overeenkomt met 26 uur lang 14 ampere trekken, dat houden mijn accu's van in totaal 190Ah niet zo heel lang vol ;) Overigens vind ik het een absurd energieverbruik, maar absorptiekoelkasten staan er om bekend dat ze slurpen... Zeker een van 153 liter met vriesvak :) Een compressor koelkast is een factor 5 zuiniger.
Ik zou het je niet durven zeggen eerlijk gezegd. Het is de 'standaard' 150 liter koelkast welke al jaren in Hobby's de standaard is. Boekje ligt ook in de caravan dus is ff lastig zoeken nu. Maar goed, kon op de boordcomputer zien van de caravan dat ie maar 0.2 amp trok. Als we een lampje ofzo aan deden dan ging ie meteen naar 2 amp xD. Maar koelkast was al wel koud, en het was geen 30 graden, dus hij hoefde ook niet extreem te werken. We hebben volgens mij een 95 amp accu in de caravan, die had er totaal geen probleem mee in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:11
Cheesy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:16:
Naar aanleiding van de berichten in dit topic vandaag een Ikea inductieplaatje gekocht. Thuis gelijk even getest hoever je met 1300 watt (stand 6) komt. Nou: heel ver. Ik bak gewoon pannenkoeken zoals ik altijd doe. En als je pannenkoeken kan bakken met een pan kun je alles bakken want daar gebruik ik altijd het hoogste vuur voor. Scheelt weer een gasfles en skottelbraai in de auto :)

[Afbeelding]
Gaat dat goed op de camping met het vermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
GoEV6 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:42:
[...]

Gaat dat goed op de camping met het vermogen?
Is net 6A. Moet dus kunnen, mits je de elek kachel of de waterkoker niet meteen aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Naar aanleiding van de berichten in dit topic vandaag een Ikea inductieplaatje gekocht.
Is dat die Tillrada die je hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
maartend schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:04:
[...]

Is net 6A. Moet dus kunnen, mits je de elek kachel of de waterkoker niet meteen aan zet.
Ligt 100% aan de camping natuurlijk dus altijd ff goed checken. Wij staan op zat campings waar je maar 6A krijgt, dus dan zit je direct aan je max.

In Noorwegen afgelopen weken alles meegemaakt.. 6, 10, 13, 15 en 16A. De caravan heeft zelf maar 13A zekering dus 16A trekken we er als het goed is nooit uit.
Leukste was nog een camping waar we met 4 caravans 1 15A zekering deelde... dus als er 1 alles aan had gezet had de rest ook meteen pech xD.

PS, vandaag nog terloops even een nieuwe caravan trekker gekocht... De Land Cruiser heeft in Noorwegen zijn laatste grote reis gemaakt. Hij blijft nog een paar weken aangezien de trekhaak van de nieuwe trekken nog nageleverd word maar binnenkort gaan we van een Diesel naar Benzine Hybride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TgR_KILLER schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Ligt 100% aan de camping natuurlijk dus altijd ff goed checken. Wij staan op zat campings waar je maar 6A krijgt, dus dan zit je direct aan je max
Zeg ik ook 1300W, ken net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fdyfw_thHo-LTpnjKjD3M1cyu0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NZ6DtI3AnfXBhnnNybEjM7p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDQrkq85Cb2aFvjcYe39DbeAUoM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EggHrPpTp2cRoSV1KBVyOjTG.jpg?f=fotoalbum_tile

Lol, Google foto's liet wat foto's zien van 6 jaar geleden. Aardige upgrade gedaan in de tussentijd. Van kamperen als op de foto links, naar nu zoals op foto rechts :)

Voordelen van nu is de ruimte :+ en lekker snel opzetten en afbreken (minus die luifel dan misschien, maar die zet ik niet altijd op en vaak pas als ik al ff gezeten heb met een drankje).

Voordeel van toen was dat ik een losse auto had en dus makkelijk dagtripjes kon doen die wat verder weg waren van de camping. Nu "moet" dat op de tramsferdagen en daar geef ik mijzelf niet altijd genoeg tijd voor. En ik moet nu meer rekening houden met de hoogte van het geheel als ik onderweg boodschappen ga doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:16:
Verder heeft de Lipo moveraccu het volgehouden, dus voortaan de caravan de stalling in met 1 accupool los.
Is dit toegestaan in de stalling? Ik meen mij te herinneren dat in mijn contract iets staat over gasflessen en accu's.

Verkijk je ook niet in hoeverre je accu hieronder te lijden heeft, te ver ontladen is slecht voor de accu. Sommige stallingen bieden aan om je accu onder spanning te zetten tijdens de opslag, maar ik vermoed dat je de accu en lader vrij eenvoudig uit de bak kan vissen. Ik zou hem lekker thuis neerzetten en elke maand even een paar uurtjes aan de lader hangen, vergroot de levensduur van de accu aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:56:
[...]
Op de fiets kan je nog een borrel pakken bij het avondeten [Afbeelding]
Alcohollimiet fietsers

U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag en daarmee tot gevaar voor anderen. Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille. Dat is net als in de auto of op de motor.
Gevaarlijk rijgedrag en veroordeling fietsers

U kunt als fietser worden veroordeeld als u het verkeer in gevaar brengt of hindert. Of een verkeersongeval veroorzaakt waarbij iemand overlijdt of zwaar lichamelijk gewond raakt. Dit staat in artikel 5 en 6 van de Wegenverkeerswet 1994.
https://www.rijksoverheid...ngehouden-door-de-politie

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:42
TgR_KILLER schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 23:27:
[...]

Ligt 100% aan de camping natuurlijk dus altijd ff goed checken. Wij staan op zat campings waar je maar 6A krijgt, dus dan zit je direct aan je max.

In Noorwegen afgelopen weken alles meegemaakt.. 6, 10, 13, 15 en 16A. De caravan heeft zelf maar 13A zekering dus 16A trekken we er als het goed is nooit uit.
Leukste was nog een camping waar we met 4 caravans 1 15A zekering deelde... dus als er 1 alles aan had gezet had de rest ook meteen pech xD.

PS, vandaag nog terloops even een nieuwe caravan trekker gekocht... De Land Cruiser heeft in Noorwegen zijn laatste grote reis gemaakt. Hij blijft nog een paar weken aangezien de trekhaak van de nieuwe trekken nog nageleverd word maar binnenkort gaan we van een Diesel naar Benzine Hybride...
Zij er eigenlijk al betaalbare kant-en-klaar 16A accu plus omvormer plus zonnepanelen plus netstroom invoeding met stroom begrenzing? Met een 5 tot 10 kWh kom je dan altijd wel de piektjd (koken) van de dag door, en kan je gedurende de dag rustig op 4A opladen op de camping en/of met een zonnepaneel. Lijkt me wel de toekomst voor caravan en vouwwagen keukens.

Ik zie bij Victron wel apparaten die dit mogelijk maken, de Victron multiplus II als omvormer/acculader heeft wel die functies. Echter nog wel prijzig, bijna 1500 Euro en dan moet je nog accu's en zonnepanelen erbij...

[ Voor 8% gewijzigd door jurjen_g op 03-07-2022 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

[Afbeelding]
Houd er rekening mee dat sommige campings ondertussen al 60 cent per kWh stroom vragen. Qua vermogen zal het wel uit kunnen op 6A. Ik zou kiezen voor een simpeler gasstelletje met een kleinere gasfles :)

Overigens heb ik ook wel eens 4A meegemaakt in Duitsland. Dan wordt het wel krap haha

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 03-07-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Drardollan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:50:
[...]

Is dit toegestaan in de stalling? Ik meen mij te herinneren dat in mijn contract iets staat over gasflessen en accu's.

Verkijk je ook niet in hoeverre je accu hieronder te lijden heeft, te ver ontladen is slecht voor de accu. Sommige stallingen bieden aan om je accu onder spanning te zetten tijdens de opslag, maar ik vermoed dat je de accu en lader vrij eenvoudig uit de bak kan vissen. Ik zou hem lekker thuis neerzetten en elke maand even een paar uurtjes aan de lader hangen, vergroot de levensduur van de accu aanzienlijk.
Het grote verschil is dat je op de fiets vooral jezelf in gevaar brengt, hooguit dat je blikschade veroorzaakt als je tegen een geparkeerde auto aan fietst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Drardollan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Overigens heb ik ook wel eens 4A meegemaakt in Duitsland. Dan wordt het wel krap haha
4A is wel echt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:59:
[...]

4A is wel echt weinig.
Ja, en dan heb ik het ook wel gehoord dat mensen het vervolgens nog moeten delen ook. Leuk om wat lampjes en de koelkast aan te hebben, maar ik zou nooit het risico lopen alleen elektrisch te kunnen koken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:57:
[...]

Het grote verschil is dat je op de fiets vooral jezelf in gevaar brengt, hooguit dat je blikschade veroorzaakt als je tegen een geparkeerde auto aan fietst...
Verkeerde quote, maar dat geeft niet.

Alsnog mag het niet. Natuurlijk is het gedoogd en zijn de risico's over het algemeen klein. Maar het mag niet en je kan er alsnog grote problemen mee krijgen.

Waarmee ik niet zeg dat ik het niet doe hoor, net als zo ongeveer heel Nederland. Maar zou er in het buitenland wel eerst even goed naar kijken, niet elk land is zo soepel als NL.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Dat krijg je als je op de vroege ochtend nog even een quote bij de reactie wilt zetten :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:38
Over 1,5 week lekker kamperen. Hebben een glamping tent geboekt in Frankrijk (Zuid-Bourgogne). Twee weekjes genieten op een prachtige Chateau Camping.

Vroeger altijd gekampeerd met m’n ouders (caravan) maar de laatste 12 jaar enkel vliegvakanties gedaan (grote rondreizen in Amerika, Azië, Afrika etc)

M’n partner is van huis uit gewend om met een tent te kamperen en wil niet in een caravan (vind ze te luxe :+) .. mij krijg je niet in een normale tent. Dus dan maar een middenweg. ;)

Aangezien we ook sinds vorig jaar zomer een hondje hebben wilden we hem deze vakantie ook graag meenemen.

Hebben de Villatent Wood geboekt (via www.villatent.nl)

Ben erg benieuwd. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Rivanov schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:51:
Over 1,5 week lekker kamperen. Hebben een glamping tent geboekt in Frankrijk (Zuid-Bourgogne). Twee weekjes genieten op een prachtige Chateau Camping.

Vroeger altijd gekampeerd met m’n ouders (caravan) maar de laatste 12 jaar enkel vliegvakanties gedaan (grote rondreizen in Amerika, Azië, Afrika etc)

M’n partner is van huis uit gewend om met een tent te kamperen en wil niet in een caravan (vind ze te luxe :+) .. mij krijg je niet in een normale tent. Dus dan maar een middenweg. ;)

Aangezien we ook sinds vorig jaar zomer een hondje hebben wilden we hem deze vakantie ook graag meenemen.

Heel populair de laatste jaren, snap het wel. Voordelen van wat luxe zoals een keukentje en goede bedden en toch niet zo eenzaam en hokkerig als een hotelkamertje.

Wel grappig om te zien deze opkomst. We kennen allemaal vast de SunCamp e.d. bungalow tenten nog wel. Daar wilde je nog niet levend in gevonden worden over het algemeen, deze Safaritenten zijn echt een klasse beter. Nadeel is natuurlijk dat je er stevig voor moet betalen, maar ja.. tis vakantie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
maartend schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:14:
[...]

Is dat die Tillrada die je hebt?
Ja klopt.
[...]

Houd er rekening mee dat sommige campings ondertussen al 60 cent per kWh stroom vragen. Qua vermogen zal het wel uit kunnen op 6A. Ik zou kiezen voor een simpeler gasstelletje met een kleinere gasfles :)
Die campings ben ik nog niet tegengekomen, maar op zich zou dat ook niet heel erg zijn. Die plaat staat nog geen uur aan per dag.

Heb inderdaad een reserve-brandertje.

We gaan het meemaken over een paar weken :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 03-07-2022 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cheesy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
[...]

Ja klopt.

[...]
Die campings ben ik nog niet tegengekomen, maar op zich zou dat ook niet heel erg zijn. Die plaat staat nog geen uur aan per dag.
Lucky you. Hier stonden we 3 jaar geleden: https://www.camping-valmetal.de/nl/prijzen/

Voorseizoen naar 0,55 in Nederland per kW. Echt bizar.
Heb inderdaad een reserve-brandertje.
Verstandig :) Veel plezier vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:51:

Waarom wel zo'n luxe tent, maar geen caravan? Er zijn genoeg caravans die spartaanser zijn dat dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Experiment niet helemaal gelukt. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0i5yXXtyv-w29KfaZ0jarQUwmM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLAVyKqkcuCzLNawewknQgam.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkHCMmuMhKMmJkApQ0fJI9qdV4Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1kex0HEVeLfeDJsnWKqiU0sQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Het gaat beter dan zonder mat maar moet toch het gas af en toe even uit een blijven keren. Het wordt aardig heet onder die deksel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:32:
Experiment niet helemaal gelukt. :+

[Afbeelding][Afbeelding]

Het gaat beter dan zonder mat maar moet toch het gas af en toe even uit een blijven keren. Het wordt aardig heet onder die deksel.
Da’s wel leuk inderdaad. Ik bak ook altijd broodjes in een normale pan met deksel. Je moet echt heel laag vuur gebruiken anders bakt de bodem aan. Gaat er meer om dat de hele ruimte met warmte gevuld wordt, zoals bij een oven. En dan nog heb ik wel eens aangebakken broodjes omdat ik te snel wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:43:
[...]
Da’s wel leuk inderdaad. Ik bak ook altijd broodjes in een normale pan met deksel. Je moet echt heel laag vuur gebruiken anders bakt de bodem aan. Gaat er meer om dat de hele ruimte met warmte gevuld wordt, zoals bij een oven. En dan nog heb ik wel eens aangebakken broodjes omdat ik te snel wil.
Dat is normaal ook mijn methode, dit matje was een experiment om het van onderen aanbranden iets minder gevoelig te maken. Dat is op zich wel gelukt maar als ik dit te lang aan laat staan zit ie op 260 graden, dus moet sowieso de werkwijze van paar aan paar minuten rusten blijven hanteren.

Al blijft de beste werkwijze natuurlijk gewoon naar de lokale bakker wandelen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 15:49
Drardollan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:18:
[...]

Heel populair de laatste jaren, snap het wel. Voordelen van wat luxe zoals een keukentje en goede bedden en toch niet zo eenzaam en hokkerig als een hotelkamertje.

Wel grappig om te zien deze opkomst. We kennen allemaal vast de SunCamp e.d. bungalow tenten nog wel. Daar wilde je nog niet levend in gevonden worden over het algemeen, deze Safaritenten zijn echt een klasse beter. Nadeel is natuurlijk dat je er stevig voor moet betalen, maar ja.. tis vakantie :)
Wij zaten met Pinksteren in zo'n safaritent in Luxemburg. Zeer goed bevallen. Eigen sanitair, fijne luifel en inderdaad normale bedden. Over week in Zeeland hetzelfde. Nu al zin in.
Maar inderdaad, wat een prijzen. We zijn voor twee weken 2700 euro kwijt. Al ben je dat voor een stacaravan ook kwijt. En dan lig ik liever in een bungalowtent dan in een stacaravan. Een tent voelt voor mij veel meer als vakantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
pirke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:31:
[...]

Waarom wel zo'n luxe tent, maar geen caravan? Er zijn genoeg caravans die spartaanser zijn dat dit...
Dit geeft haar nog een tent gevoel. :+

Vrouwen hè ..

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Cheesy dit helpt waarschijnlijk ook nog een beetje. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ffzZX8w61H41o8nVMWEUC9Gn9u8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lNRrp9wiZpGmP6q7ICoGtuq9.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Vrouwen hè ..
Je ziet deze tenten steeds meer opkomen maar er lijken toch met name Nederlanders op af te komen. Wij kiezen dan liever voor een huisje want met een airco, vaatwasser en niet op hoeft te zetten blijft er weinig “tent gevoel” over. Eigenlijk het enige wat ervan overblijft is het geluidsoverlast van de buren :+

Het kamperen met de caravan waarbij je eigen boedeltje meeneemt, opbouwt en afbreekt geeft mij veel meer de kampeerervaring. Maar ja, ik moest vroeger als kind ook altijd helpen met opzetten en afbouwen. Mijn vrouw niet en heeft daar duidelijk minder associatie mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Yukkie schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:38:

Voordeel van toen was dat ik een losse auto had en dus makkelijk dagtripjes kon doen die wat verder weg waren van de camping. Nu "moet" dat op de tramsferdagen en daar geef ik mijzelf niet altijd genoeg tijd voor. En ik moet nu meer rekening houden met de hoogte van het geheel als ik onderweg boodschappen ga doen :+
En dit is dus precies de reden geweest dat wij geen camper meer hebben. Maar eem kleine caravan gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]

Reden waarom ol de volgende keer mijn skottel en grote fles thuis laat, maar voor de zekerheid mijn kleine fles mee neem. Maar wel dit dingetje bij IKEA ga aanschaffen. Mocht het werken, scheelt me zo 10 kilo aan materiaal, altijd leuk. Kan ik meer drank mee terug nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Deveon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:33:
[...]

Je ziet deze tenten steeds meer opkomen maar er lijken toch met name Nederlanders op af te komen. Wij kiezen dan liever voor een huisje want met een airco, vaatwasser en niet op hoeft te zetten blijft er weinig “tent gevoel” over. Eigenlijk het enige wat ervan overblijft is het geluidsoverlast van de buren :+

Het kamperen met de caravan waarbij je eigen boedeltje meeneemt, opbouwt en afbreekt geeft mij veel meer de kampeerervaring. Maar ja, ik moest vroeger als kind ook altijd helpen met opzetten en afbouwen. Mijn vrouw niet en heeft daar duidelijk minder associatie mee.
Wij hebben geen airco en vaatwasser. Ook geen eigen sanitair dus moeten gewoon met de rol over de camping naar het toiletgebouw. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Accu mag ik gewoon achterlaten in de caravan, de gasfles staat in een schuurtje hier in de achtertuin.
Afgelopen winter had ik hem uit de caravan en afgelopen winter twee keer hoeven laden en de lader gaf na 15 minuten al veilig (groen lampje).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hoe groot denk je dat de pakkans is voor de fietser, laat staan de handhaving :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:02:

[Afbeelding]
Misschien een pizzasteen gebruiken? Een foto op de doos van mijn Cadac steen suggereert het gebruik voor dit doel. Ik heb hem nog niet gebruikt, dus ik heb er zelf nog geen ervaringen mee.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Badderbeest Dat kan inderdaad. Maar die pizzasteen is best wel kwetsbaar. Ik neem hem niet mee. Anders heel goed inpakken…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 3 juli 2022 @ 14:00:
[...]

Vrouwen hè ..
Caravan met voortent of bijzettent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online

[Afbeelding]
Of gewoon een gasoven onder je fornuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Badderbeest schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:25:
Misschien een pizzasteen gebruiken? Een foto op de doos van mijn Cadac steen suggereert het gebruik voor dit doel. Ik heb hem nog niet gebruikt, dus ik heb er zelf nog geen ervaringen mee.
Een steen wordt ook gewoon heet, terwijl ik juist wil voorkomen dat de onderkant uit verhouding heet is waardoor het brood van onderen zwart wordt en van boven nog slap.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
aReaRe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:51:
[...]

Ja O-)

Voor bij de caravan :)

Gepost in aReaRe in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 125"

Lacros Scamper S400 elektrische vouwfiets zwart met zadelpen vering, voorvork vering en slot.
Actieradius met accu is 40 t/m 80 km.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Misschien die Thule Omnistore 6300 nog elektrificeren :P

/rent
Ik heb vandaag eens gekeken wat er moet gebeuren om onze fietsen mee te nemen in de garage. Hij is op zich groot genoeg voor 3 a 4 fietsen, maar we willen ook de tafel, 4 stoelen, en fietskar (Burley D'Lite) erin, en dan wordt het lastig in- en uitladen. Helemaal met de mama fiets wat een zware transportfiets is van bijna 30kg. Zeer stevig en veilig met kleine kinderen erop, maar een beetje teveel van het goede om met goed fatsoen achterin de garage te vervoeren :)

Daarom maar eens naar de Decathlon gegaan om ook eens naar vouwfietsen te kijken. Qua formaat zijn ze ideaal in te laden, ik hoef geen rare constructies te bouwen om te zorgen dat de fietsen aan alle kanten goed geborgd zijn en niet kunnen rollen/schuiven/omvallen, maar gewoon een spanbandje om de ingeklapte vouwfiets is al voldoende. Groot pluspunt!

We hebben er twee uitgeprobeerd, de eerste was enorm nerveus en fietste echt verschrikkelijk. De tweede was een elektrische maar ook een wat grotere wielbasis waardoor hij een stuk comfortabeler fietste. Elektrisch zou zeker fijn zijn in heuvelachtig gebied, zeker met de fietskar met twee kinderen erachter.

Oftewel we hebben besloten om eens wat beter naar elektrische vouwfietsen te gaan kijken.

Wat heeft jouw doen besluiten om voor dit merk en type te gaan? Het wordt een beetje kort dag om in 3 weken uitgebreid alle winkels af te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:27:
[...]

Wat heeft jouw doen besluiten om voor dit merk en type te gaan? Het wordt een beetje kort dag om in 3 weken uitgebreid alle winkels af te gaan...
Google en kreeg een tip van familie om eens te kijken op de ANWB site en hij was als een van de beste getest.
Verder verkrijgbaarheid, gekeken bij de Lacros maker in Schijndel. Was daar niet op voorraad maar bij de De Wit hadden ze voldoende voorraad.
Ook verkrijgbaar bij Obelink meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
aReaRe schreef op zondag 3 juli 2022 @ 17:43:
[...]

Google en kreeg een tip van familie om eens te kijken op de ANWB site en hij was als een van de beste getest.
Verder verkrijgbaarheid, gekeken bij de Lacros maker in Schijndel. Was daar niet op voorraad maar bij de De Wit hadden ze voldoende voorraad.
Ook verkrijgbaar bij Obelink meen ik.
Ik voorzie een tripje naar De Wit, zal niet de eerste zijn deze maand :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ben de laatste tijd ook met regelmaat in een kampeerzaak te vinden. Niet eens per se omdat ik wat nodig heb, het hoort ook een beetje bij het ritueel van vakantiegevoel krijgen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:18:
[...]

Ik voorzie een tripje naar De Wit, zal niet de eerste zijn deze maand :)
Ook niet de laatste :+

Na het pech gevalletje gisteren met de caravanspiegel is mijn pret budget wel op (nieuwe set spiegels zijn besteld), hooguit onverwachte aanschaf van gasflessen wat ik dit jaar niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zondag 3 juli 2022 @ 20:31:
Ben de laatste tijd ook met regelmaat in een kampeerzaak te vinden. Niet eens per se omdat ik wat nodig heb, het hoort ook een beetje bij het ritueel van vakantiegevoel krijgen. :P
Idem hier, maar zoek het net bewust op, ik heb alles vziw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
[...]

Mijn gasflessen gaan er altijd uit. Mijn accu staat het hele seizoen in de caravan. Er zit een 'knop' op waarmee de accu compleet losgegooid word van het systeem. Hij ontlaad nauwelijks.

Als ik van de stalling de accu er altijd uit moet gaan halen dan zoek ik een andere stalling. Ding weegt 30 KG en staat onder het bed.. Wij gaan een keer of 7 per seizoen weg, ik ga echt niet elke keer met die accu lopen slepen..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:48
TgR_KILLER schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:42:
[...]

Op de boot bedoel je? Daar is alles zo'n beetje open volgens mij, behalve de disco die heb ik niet open gezien. Maar de rest is allemaal up and running. Boot zit volgens mij voor de rest van het jaar ook 100% vol. Dus ze hebben de capaciteit ook nodig denk ik :p

[...]
Wij zijn 31 mei naar Kristiansand gevaren en op 15 juni terug naar Eemshaven, maar we kwamen er op de terugweg wel achter dat er dingen op de boot open waren die we op de heenweg niet gezien hadden. Er was bijvoorbeeld ineens een soort arcadehal met airhockey.

Wij vonden de communicatie trouwens wel echt bagger vanuit de ferrymaatchappij. We kregen voor vertrek een mailtje dat de afvaarttijden zijn aangepast en dat de boot een half uur later vertrekt. Dus wij ook een half uur later vertrokken om uiteindelijk in Eemshaven voor een dichte poort aan te komen. Gelukkig liet een jongen ons en wat andere auto's achter ons nog binnen met de mededeling dat ze normaal al waren gestopt met inchecken en ze op de oude tijd vertrekken.

Op de dag van de terugvaart (gepland om 15.00 afvaren) kregen we om 10.44 een mailtje dat de afvaart vervroegt was naar 14.45. Nou zaten wij gelukkig al in Kristiansand zelf, maar kan me voorstellen dat wanneer je nog van verder moest komen en die mail niet gezien had je voor een onaangename verrassing kon komen te staan.

Hut met uitzicht op zee, voor het eerst hiervoor gekozen en super goed bevallen. Zie je tenminste hoe erg je golven kunnen zijn >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhN6G07x1R4e7x0v2Z3RNTwc1WE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmOCJEIxmSjEG5co5wr2l7rk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIdmw96Ez2pCMt6PxK1CXxqa77U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91pqNcMr57Abq3k2j3DT9iop.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tokog6CoM_h28Rg2l_1jEKgEawQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqTMnF34PUKUql5nZPTRfpYt.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfservice bakkerij op een camping waar mensen uit de omgeving ook allemaal naartoe kwamen. Zelf je broodjes uitzoeken en het geld gewoon in een bakje neerleggen. Super mooi dat het daar nog wel gewoon kan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_SWt6l7tdm60QHyYhPbQphYsAk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIiTapDBtDFaK5qwz4HCRdiH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Anton2610 op 04-07-2022 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

[Afbeelding]
Zou het niet makkelijker gaan met de pizzasteen die beschikbaar is voor dat model?

Before me there were many, after me there will be none

Pagina: 1 ... 131 ... 277 Laatste