[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 129 ... 258 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:34
Gonadan schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:43:
[...]

Met die insteek kan ik het prima begrijpen. Ik heb niets tegen eerst proberen voordat je flink gaat investeren, al zit daar het eerder genoemde risico aan dat het om de verkeerde redenen niet bevalt. Waar ik wel moeite mee heb is de argumentatie dat kwaliteit niet boeit omdat je goedkoop vervanging kunt halen. Het befaamde steeds een nieuw kabeltje bij aliexpress bestellen wat snel stuk gaat maar het is wel lekker goedkoop. Daar heb ik zeker een mening over, maar dat was zo te lezen niet jouw insteek. :)

Geen Decathlon verder dan 30 minuten? Dan ben je het stedelijk gebied nooit uit geweest lijkt mij. ;)
Ik denk dat mijn 1e bericht de lading niet goed dekte, maar ik deel je mening met betrekking van zuinig zijn op je spullen en geen overbodige verspilling! Ik ging er vanuit omdat het van Decathlon is dat het geen troep is wat per vakantie stuk gaat, maar als je een keer flinke storm treft dat het dan wel gedaan kan zijn met je tent. Soort van Risico van het vak, maar als dat gebeurd is het niet direct huilen als dan het gebeurd met je de waard tent.

Heb ook z’n opwerp tent van decathlon gehad die gemakkelijk 10 campeer vakanties met vaak op en af breken heeft overleefd, wat dat betreft dus best degelijk spul.

Uiteindelijk is het doel om een mooie vouwwagen te kopen. Tijd geleden bij de wit in schijndel een malawi deluxe gezien, maar dat is wel echt next level kamperen voor mij!

Nog nooit langer dan 1 of 2 dagen echt ver buiten te bewoonde wereld gekampeerd met tent, tot nu toe vaak bij lago magiorro of in Kroatië gestaan. Kamperen voor mij is s’ochtends met je step naar het bakkertje voor brood of met de wc rol onder de arm naar het toilet gebouw en alle kneuterigheden erom heen, niet perse helemaal ‘back to nature’. Wss toch nog iets teveel ‘luxe poes’ gehalte bij mij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dat hoeft ook niet hoor, ieder z'n ding. 100% Spartaans is ook niet echt mijn ding. :P

Het is meer dat als je bijvoorbeeld gewoon in Drenthe gaat kamperen dat een Decathlon al niet meer binnen een half uur te vinden is. Ze zien ook weer niet overal.

Overigens kan ik kamperen met een vouwwagen wel aanraden op basis van de beperkte ervaring dit ik daar nu mee op aan het doen ben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 20-06 22:40

Badderbeest

De enige echte

Kom je wel weg met een slurper van 2.200W? Mijn ervaring is dat je op een kampeerplaats over het algemeen niet meer dan een 6A of een 10A aansluitinkje krijgt toebedeeld.

6A is max. 1380W en lukt dus nooit. 10A is max 2.300W en zou nét moeten gaan, maar een koelkastje ernaast en het groepje klapt er al uit. Eigenlijk wil je dus een 16A aansluiting, maar die zie ik niet vaak.

Zelf "durf" ik eigenlijk niet verder te gaan dan apparaten (waterkoker en koffiezetter) van 1.500W dan is er bij ongelijktijdig gebruik van één van beiden nog 800W marge op een 10A aansluiting voor de nodige verliezen, koelkast, opladers, verlichting e.d.
-
P.S. Eind dit jaar komt mijn PHEV, dus volgend jaar wil ik ook nog gaan kijken of ik die in de nachten kan opladen aan de kampeerstroom O-) . Dan moet ik op zoek naar een grannyloader die (ingesteld kan worden op) maximaal 8A o.i.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Badderbeest op 25-06-2022 09:12 ]

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
pirke schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 21:10:
Je kan beter meteen goed spul kopen dan rommel (aliexpress meuk). Je hebt minder gedoe / minder kans dat het stuk gaat, en ook al zou je over de levensduur even duur uit zijn dan elke keer de rommel vervangen met nieuwe rommel, de gebruikerservaring is vaak een stuk beter bij goed spul. Uiteindelijk is goedkoop duurkoop.
Beetje kort door de bocht.
Ik heb van Ali
Lanshan 2. Trekkerstent. Heb al meerdere trekkerstenten gehad, deze bevalt me het beste. Was 140 euro totaal met footprint.
Gasbrander voor tijdens trektochten. Net zo goed als de branders die 4 keer zo duur zijn als ik ze hier koop.
En zo heb ik nog wat spul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Badderbeest schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Kom je wel weg met een slurper van 2.200W? Mijn ervaring is dat je op een kampeerplaats over het algemeen niet meer dan een 6A of een 10A aansluitinkje krijgt toebedeeld.

6A is max. 1380W en lukt dus nooit. 10A is max 2.300W en zou nét moeten gaan, maar een koelkastje ernaast en het groepje klapt er al uit. Eigenlijk wil je dus een 16A aansluiting, maar die zie ik niet vaak.

Zelf "durf" ik eigenlijk niet verder te gaan dan apparaten (waterkoker en koffiezetter) van 1.500W dan is er bij ongelijktijdig gebruik van één van beiden nog 800W marge op een 10A aansluiting voor de nodige verliezen, koelkast, opladers, verlichting e.d.
-
P.S. Eind dit jaar komt mijn PHEV, dus volgend jaar wil ik ook nog gaan kijken of ik die in de nachten kan opladen aan de kampeerstroom O-) . Dan moet ik op zoek naar een grannyloader die (ingesteld kan worden op) maximaal 8A o.i.d.
Je komt prima weg met een inductie kookplaat van 2200W op een aansluiting van 6A, gewoon de juiste standen gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/90Gjgwf8/screenshot-262.png
https://www.ikea.com/nl/n...e-wit__AA-2234813-3-1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Wolly schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:16:
[...]

Je komt prima weg met een inductie kookplaat van 2200W op een aansluiting van 6A, gewoon de juiste standen gebruiken.

[Afbeelding]
https://www.ikea.com/nl/n...e-wit__AA-2234813-3-1.pdf
Snap ik, maar koken op een enkel pitje van 1.100W of 1300W lijkt mij absoluut geen pretje. Op vakantie heb je natuurlijk tijd genoeg, maar dergelijke vermogens schieten écht niet op.

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Badderbeest schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Snap ik, maar koken op een enkel pitje van 1.100W of 1300W lijkt mij absoluut geen pretje. Op vakantie heb je natuurlijk tijd genoeg, maar dergelijke vermogens schieten écht niet op.
Voor de makkelijke hap, omeletje, pannekoeken, pasta etc is dat prima te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Badderbeest Zo kom je (ik) de dag ook een beetje door op de camping.. :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Wolly schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Voor de makkelijke hap, omeletje, pannekoeken, pasta etc is dat prima te doen.
En scheelt zooi gewicht van thuislatende gasfles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
Als je de gasfles alleen maar gebruikt om te koken dan kun je lang koken op 1 fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:52:
Als je de gasfles alleen maar gebruikt om te koken dan kun je lang koken op 1 fles.
En als je twee gasstellen hebt (1 in caravan en een losse Camping gas kooktoestel) dan doe je heel lang over een 6kg groen en een 904 (middelste gasfles) :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Wij hebben 2x 11kg propaan, maar dat is ook voor de koelkast, gasoven (broodjes bakken) en verwarming :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:59:
En als je twee gasstellen hebt (1 in caravan en een losse Camping gas kooktoestel) dan doe je heel lang over een 6kg groen en een 904 (middelste gasfles) :P
Voorheen had ik één zo'n 6kg groene, maar omdat ik daar jarenlang mee deed overgestapt op een 904. Nu met de vouwwagen stond er nog een 907 in de keuken dus dat heb ik zo gelaten. De 904 is dan zuiver voor de safari chef als ik wil grillen.
Denk zomaar dat het weer jaren gaat duren voordat ik door m'n gas heen ben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ëén voordeel, gas bederft niet :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nadeel aan die 901-904-907's dat het per kg fors duurder is dan de 6 of 9,5 kg flessen.
Een 6 kg vulling voor de Easy Blue is slechts 5 euro duurder dan 2,75 kg voor de 907.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 20:59:
Nadeel aan die 901-904-907's dat het per kg fors duurder is dan de 6 of 9,5 kg flessen.
Een 6 kg vulling voor de Easy Blue is slechts 5 euro duurder dan 2,75 kg voor de 907.
Uit die redenatie kwam ik ooit op de groene terecht inderdaad, maar als ik zie hoe lang ik met een kilogram gas doe is dat verschil voor mij niet relevant. Dan liever handzame flessen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Uit die redenatie kwam ik ooit op de groene terecht inderdaad, maar als ik zie hoe lang ik met een kilogram gas doe is dat verschil voor mij niet relevant. Dan liever handzame flessen.
Dat was bij mij dus ook het geval O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 21:11
aReaRe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Wel de ultieme relatietest :P
Ik dacht dat dat de Ikea was en daarvoor ben ik geslaagd dus we hebben een goede kans denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
aReaRe schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:20:
[...]

Wel de ultieme relatietest :P
Nee, dat is behangen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:08

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1656186666-600-x-450px-20220625_214528~2.jpg

Vrijdag toen mijn vrouw klaar was met werken meteen richting Zuid Limburg gereden. Het was erg druk op de A2 maar goed dat hoort er bij op en vrijdag.
Bij aankomst op de camping was het gelukkig droog dus in race tempo de caravan recht, pootjes uit, voortent er aan en stoelen naar buiten.
Ruim half uurtje na aankomst was dat klaar.
Meteen terug in de auto want we hadden honger en ook de kleine had duidelijk trek.
Lekker makkelijk in Epen zelf maar de Italiaan gereden.

Vandaag lekker op pad, heel de dag onderweg geweest.
Even naar DE om de tank vol te gooien. Ging 47 liter in en dat voor €1,88 Beter :Y
Lekker toeristisch naar Valkenburg, op een terrasje gezeten, vlaai met koffie.
Wat kledingwinkeltjes kijken, Toverland bezocht, bij een bakker broodjes gehaald.
Door de heuvels getoerd met de auto, picknicken bij een Maria kapelletje in Heijenrath naar Gulpen daar weer wat winkeltjes kijken, enz.
Hapje eten bij cafe Quanten, ijsje langs de kant van de weg bij Slenaken en nu lekker met een Le Forte in de voortent op mijn stoeltje.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1656186666-600-x-450px-20220625_214602~2.jpg

Mijn vrouw heeft me vandaag wel 10 keer bedankt, dat ik met dit idee kwam afgelopen maandagavond. Ze zat heel de dag te genieten in de auto Weekendje weg = minivakantie.
Zeker in deze prachtige omgeving.
Family time
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1656187874-350-x-438px-IMG-20220625-WA0024.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

En weer thuis, ding achteruit op de oprit
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1656245167-600-x-450px-20220626_131231.jpg

De zooi is al weer op opgeruimd, alleen nog even de Porta poti leeg gooien en schoonmaken.

Klein lijstje met klusjes:
Kraantje in de keuken is de schakelaar van kapot: ter vervanging.
Slotje van 1 keukenkastje is een onderdeeltje van afgebroken: ter vervanging
1 leeslampje bij ons bed is defect: lampje ter vervanging
1 lampje van de contour verlichting defect: je raad het al.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:26
Bommes schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:10:
[Afbeelding]

De zooi is al weer op opgeruimd, alleen nog even de Porta poti leeg gooien en schoonmaken.

…… tijd voor een nieuwe caravan _O-

Lekker man, weekendje Limburg altijd lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:10:
[Afbeelding]

Leuk dat je (en je gezin) zo genoten hebt (y). Leuk verslagje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 20:57
@Bommes Is die voortent niet te groot voor de caravan? Aan de caravan zijde heb je weinig ruimte om af te spannen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kan een ervaringsdeskundige mij vertellen wat het 100 euro verschil verklaart?

https://www.decathlon.nl/...302837?mc=8648382&c=BEIGE

En

https://www.decathlon.nl/...-slaapruimte/_/R-p-157653

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Volgens mij vooral het Fresh and Black. Stuk koeler dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

205Gutmann schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:46:
@Bommes Is die voortent niet te groot voor de caravan? Aan de caravan zijde heb je weinig ruimte om af te spannen lijkt me?
Nee valt wel mee, het was dat behoorlijk scheef.
Aan de achterkant van de caravan zat de bodem iets van 10 cm boven de grond, aan de voorzijde haalde ik het net met de uitdraai pootjes.
Slecht voorbeeld dus op de foto's.
En voor 2 nachtjes vond ik het wel gezegend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:52

Reinier

\o/

Leuk verhaal Bommes! Altijd die lach op jouw foto's :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Fresh&Black, garantie, beter bescherming tegen de zon en over het algemeen een wat “luxer” model met extra luifeltje en zo.

Wij hebben zelf een 3p met stokken als Fresh&Black voor de kinderen en moet zeggen dat het een erg fijne tent is. ‘S nachts is het pikdonker en de ventilatie is top. Zelf gekocht op advies van kampeerders die ze ook meenemen naar Spanje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Fresh & black als ik zo gewoon even naar de links kijk. En duurzamer geproduceerd.

Edit: er was dus nog een pagina. :D :+

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 26-06-2022 20:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op zondag 26 juni 2022 @ 20:20:
Fresh & black als ik zo gewoon even naar de links kijk. En duurzamer geproduceerd.

Edit: er was dus nog een pagina. :D :+
Je bent gewon @Anoniem: 661410 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Opzoek naar een nieuwe (tunnel) tent voor 2 personen (dus het wordt een 3 a 4 persoons qua formaat) . Waar in NL Kunnen we dit soort tenten in het echt bekijken? Onderstaande gaan we sowieso kijken:

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk
* outdoorXL in Barendrecht

Iemand nog tips voor andere grote winkels?

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:04
Vrijbuiter, hebben ook veel tenten staan vaak.

Ik hoop alleen dat je hem niet dit jaar nodig heb. Schijnt erg lastig te zijn om aan tenten te komen op het moment.

[ Voor 56% gewijzigd door g00gle op 26-06-2022 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

roelieboelie schreef op zondag 26 juni 2022 @ 21:59:
Opzoek naar een nieuwe (tunnel) tent voor 2 personen (dus het wordt een 3 a 4 persoons qua formaat) . Waar in NL Kunnen we dit soort tenten in het echt bekijken? Onderstaande gaan we sowieso kijken:

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Jeetje, dat zijn voor een tunneltent wel aanzienlijke reisafstanden. Van het benzinegeld kun je al een tentje kopen. Houd er rekening mee dat het assortiment van deze winkels ook deels overlapt.

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Decathlon

Mema

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Karsten in zwaag

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@roelieboelie Heb je niet wat meer specifieke wensen en eisen? Een budget?

Waar kom je vandaan? Ik denk dat je een hoop van de kandidaten op kleinere afstand wel kunt zien.

Bij Bax in Bergeijk heb je ook nog leuke tentjes..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:27
@roelieboelie wat hierboven ook al staat, wat zijn je eisen? Tunnel tent is een vrij ruim begrip. De tunnel tenten van de Bever zijn een heel andere klasse tunnel tent dan, ik noem maar wat, wat ze erbij Obelink onder verstaan.

wil je dit:

Afbeeldingslocatie: https://productimage001.bever.nl/productimages/989x1484/maaba62005_5054_02_nl.jpg

https://www.bever.nl/p/hi...unneltent-MAABA62005.html

of dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/2/0/2022_obelink_familia_6_afb2_ecommerce_020f.jpeg

https://www.obelink.nl/obelink-familia-6-tunneltent.html

? (qua prijs maakt het trouwens in dit geval niet veel uit ;) )
Met dat antwoord kan je namelijk al bepaalde winkels uitsluiten.

Om terug te komen op waar je iets kan zien zou je ook nog Zwerfkei in Woerden of Hendriks in Ermelo kunnen overwegen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Ik vind bij de meeste winkels het tent-assortiment niet heel denderend. Ook kampeerwinkels zijn vaak op caravanners gericht. Vaak voeren ze maar een paar merken dus onderling vergelijken gaat dan al lastiger. Ik zou vooraf al wat meer een richting of merk zoeken en daarop de winkels sorteren.

Obelink vind ik altijd leuk om te kijken, die hebben echt alles en vrijwel altijd tegen de laagste prijs. En ze hebben veel eigenmerk tenten. (Wellicht zijn dat rebrands?)

OutdoorXL in Barendrecht heeft inderdaad wel wat leuke tenten boven staan.

De Wit Schijndel heeft volgens mij veel Bardani en Safarica. Ik vond het tenthoekje zelf wat klein, maar wij hebben al een tent dus niet echt goed gekeken.

Ik heb ook goede berichten over Bax in Bergeijk gehoord, schijnt een grote winkel te zijn. De merken die ze verkopen: https://www.kampeertenten.nl/article-category/tenten/. Ben er zelf niet geweest maar bekenden vinden het een mooie grote winkel.

Trouwens, vanaf 2 juli kun je weer terecht bij de Brandstore van De Waard :)
https://www.dewaardtenten.nl/opening-brandstore/

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 27-06-2022 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Welke regio kom je vandaan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Kampeerhal Roden :?

Maar wast @Gonadan zegt, uit welke regio kom je. En merendeel van de genoemde winkels hebben een website dus dan kan je ook al vooronderzoek doen naar wat je wilt, en nog belangrijker is de gewenste tent nog leverbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er op diverse tenten een grote levertijd zit, omdat (een of meerdere) fabrieken in Oost Europa zijn overgestapt op het maken van kogelwerende vesten....

Bijzondere wereld zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bardani tenten komen allemaal uit China, als ik de dozen mag geloven die ik zag bij de Wit in Schijndel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

charrel

Cortisol4life..

Boven al genoemd, koelere tent en een stuk beter slapen zijn de voordelen van de fresh and black. Afgelopen jaar sliepen onze kids het langst van de gehele camping _/-\o_
Tenten voelen minder "drukkend' van binnen bij warmte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:12:
Ik hoorde vanochtend op de radio dat er op diverse tenten een grote levertijd zit, omdat (een of meerdere) fabrieken in Oost Europa zijn overgestapt op het maken van kogelwerende vesten....

Bijzondere wereld zo.
Interessant. Even de kranten-artikelen erbij gezocht. Zitten helaas wel achter een inlog of paywall:

https://www.telegraaf.nl/...-maar-kogelwerende-vesten

https://lc.nl/economie/Le...ende-vesten-27782602.html

Bij die Lamain's Campingshow (die op lc.nl wordt genoemd) was ik overigens een paar weken geleden nog. Ik vond het maar een rommelige winkel en ze hadden niet eens wat ik zocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:39:
[...]

Interessant. Even de kranten-artikelen erbij gezocht. Zitten helaas wel achter een inlog of paywall:

https://www.telegraaf.nl/...-maar-kogelwerende-vesten

https://lc.nl/economie/Le...ende-vesten-27782602.html

Bij die Lamain's Campingshow (die op lc.nl wordt genoemd) was ik overigens een paar weken geleden nog. Ik vond het maar een rommelige winkel en ze hadden niet eens wat ik zocht.
Bedankt voor de links. Op het LC heb ik als noorderling een abonnement, dus die heb ik even kunnen lezen!

Het is ook een beetje een zelf vervullende profetie, net als je op een gegeven moment zag in bijvoorbeeld ruwe bouwmaterialen zoals hout. Haperende productie en leveringen wakkert de vraag van de handelaar aan (die wil nu ineens voorraad en tegen een goede prijs) en daarmee nemen de leveringstijden juist toe. En de prijzen ook...

Volgens het artikel is het probleem overigens nog steeds de haperende aanvoer van grondstoffen en niet eens per se die ateliers die nu kogelwerende vesten naaien.

Het was in de kampeerhal Roden afgelopen zaterdag ook érg druk. Wat ik ze van harte gun. Wij hebben nog wat klein spul gehaald voor de nieuwe vouwwagen. Die overigens gewoon z'n geplande levering lijkt te halen, volgens de mevrouw van Aart Kok zelfs eerder dan eerst gemeld. Hij wordt dan ook geproduceerd en Denemarken en de tent in NL. Tweede week juli zou ie binnen moeten zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Cheezus

Luiaard

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

https://www.fransdewitte.nl/ in Houten heeft ook een aardige hal met tenten staan. Maar zoals al eerder aangegeven is het handig om eerst te kijken welk segment je een tent zoekt om bepaalde winkels al door te kunnen strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

charrel schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Boven al genoemd, koelere tent en een stuk beter slapen zijn de voordelen van de fresh and black. Afgelopen jaar sliepen onze kids het langst van de gehele camping _/-\o_
Tenten voelen minder "drukkend' van binnen bij warmte.
Afgelopen zomer kregen we op een gegeven moment nieuwe buren op de camping, die hadden dus tent nummer 2, en een dreumes van ook net 2 jaar. Het was hun eerste keer kamperen had ik het idee. Op de eerste dag kwamen ze er achter dat zo'n tent niet heel handig is met een dreumes die nog overdag moet slapen :+ die sliep dus niet, want te licht, en 's avonds net zo :D
Junior heeft in onze 6.3 Fresh & Black prima geslapen, het scheelt echt een hele hoop dat verduisterende gedeelte.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-06 18:37
Mocht je de tenten overwegen: F&B is het extra geld absoluut waard als je het mij vraagt, alleen al vanwege het zwarte verduisterende doek.

Komend weekend ga ik eindelijk op pad met de 4.1 F&B (met gewone stokken), na jarenlang met veel plezier in de kleine 3-persoons versie gekampeerd te hebben. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-06 09:49
Daar over gesproken, is het een beetje te doen om een slaapcabine te verduisteren? Zeker in de ochtend zou ik het toch wel lekker vinden als het licht niet zo aanwezig is waar ik slaap :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Vrijbuiter zou ik ook even meenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:57

vhal

ಠ_ಠ

chevsticks schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:02:
Daar over gesproken, is het een beetje te doen om een slaapcabine te verduisteren? Zeker in de ochtend zou ik het toch wel lekker vinden als het licht niet zo aanwezig is waar ik slaap :P
Als de binnentent van katoen is kan je het prima zelf verven met textielverf.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

charrel

Cortisol4life..

Dat noemen ze een slaapmasker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Badderbeest schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:25:
[...]

Water warm maken op 1100w inductie gaat sneller dan op een normaal campinggasstel. De warmte gaat namelijk in de pan en waait er niet langsheen. Pannenkoeken bakken gaat ook prima.

Hier al 5 jaar in het bezit van een inductieplaatje. Altijd even kijken of je zelf bij de automaat kunt. Zo ja; kijken wat de waarde is (6A/10A of 16A) en zoveel vermogen pakken als nodig.
Als je er niet zelf bij kan; max 1400w gebruiken. Gaat vooralsnog altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

wmeester schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Water warm maken op 1100w inductie gaat sneller dan op een normaal campinggasstel. De warmte gaat namelijk in de pan en waait er niet langsheen. Pannenkoeken bakken gaat ook prima.

Hier al 5 jaar in het bezit van een inductieplaatje. Altijd even kijken of je zelf bij de automaat kunt. Zo ja; kijken wat de waarde is (6A/10A of 16A) en zoveel vermogen pakken als nodig.
Dat je er tevreden mee bent wil ik wel geloven, maar dat 1.100W inductie sneller een pannetje water aan de kook brengt dan een 2.500W gasvlam is wel een heel boude stelling. Immers geeft een laag vermogen ook een relatief hoog verlies omdat de pan tijdens het verwarmen ook continu afkoelt. Enfin, het grootste gemis is denk ik vooral het gebrek aan meerdere pitten. En ja ik realiseer mij dat ook dat geen noodzaak is.

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:12
Badderbeest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:15:
[...]

Dat je er tevreden mee bent wil ik wel geloven, maar dat 1.100W inductie sneller een pannetje water aan de kook brengt dan een 2.500W gasvlam is wel een heel boude stelling. Immers geeft een laag vermogen ook een relatief hoog verlies omdat de pan tijdens het verwarmen ook continu afkoelt. Enfin, het grootste gemis is denk ik vooral het gebrek aan meerdere pitten. En ja ik realiseer mij dat ook dat geen noodzaak is.
Het lijkt erop dat 1100w inductie sneller gaat dan 2500w gas. Of er in ieder geval heel dicht bij in de buurt komt. Zeker als het waait.

Willekeurige link: https://www.nudge.nl/blog...er-koken-op-gas-inductie/
Zijn testresultaten waren duidelijk. Op een gasfornuis duurde het 8 minuten en 30 seconden om het water te laten koken, waarbij 0,288 kilowatt (kw) aan verhittingsenergie werd verbruikt. Op een inductieplaat duurde het maar 5 minuten en 50 seconden tot het water kookte en dit kostte slechts 0.126 kilowattuur (kwh) aan elektriciteit! De inductiemethode bleek dus 32 procent sneller en verbruikte 57 procent minder energie dan gas.
We gebruiken hier los van ook een losse brander op een blauwe 904 fles voor de meerpans-gerechten.

[ Voor 25% gewijzigd door wmeester op 27-06-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wmeester schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:56:
[...]

Dit vind ik wel interessant, dankje! Ik neem namelijk de volgende vakantie zo'n Ikea-geval mee.
1400 wat is bij 230V zo'n 6,08 Ampere, dus wel grappig dat dit goed gaat :) (Ik weet net het verschil tussen volt, ampere, watt, ben verder geen elektra-specialist)

Ik had ook nog even snel gekeken naar een verdeeldoos met zekering maar dat is eigenlijk altijd een C10, daar heb je niet zoveel aan op een 6A-camping.

Bij de laatste camping waar ik was zat de elektra-kast op slot. Op zich ook wel net zo fijn zodat niet iedereen zelf loopt te rommelen en om te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wmeester schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Het lijkt erop dat 1100w inductie sneller gaat dan 2500w gas. Of er in ieder geval heel dicht bij in de buurt komt. Zeker als het waait.

Willekeurige link: https://www.nudge.nl/blog...er-koken-op-gas-inductie/

[...]

We gebruiken hier los van ook een losse brander op een blauwe 904 fles voor de meerpans-gerechten.
Ik zit al jaren m'n skottelbraai te verfoeien. De gietijzeren plaat helpt ook niet mee in snel opwarmen. Maar ook bij een pannetje waait voor mijn gevoel alle warmte weg. En binnen koken vind ik niet echt wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Cheesy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:50:
[...]

Dit vind ik wel interessant, dankje! Ik neem namelijk de volgende vakantie zo'n Ikea-geval mee.
1400 wat is bij 230V zo'n 6,08 Ampere, dus wel grappig dat dit goed gaat :) (Ik weet net het verschil tussen volt, ampere, watt, ben verder geen elektra-specialist)

Ik had ook nog even snel gekeken naar een verdeeldoos met zekering maar dat is eigenlijk altijd een C10, daar heb je niet zoveel aan op een 6A-camping.

Bij de laatste camping waar ik was zat de elektra-kast op slot. Op zich ook wel net zo fijn zodat niet iedereen zelf loopt te rommelen en om te pluggen.
V = Volt
A = Ampère
W = Watt

V x A = W

Het voltage van het net fluctueert een beetje, maar je mag rekenen op 230V

dus 230V x 6A = 1.380W

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Badderbeest schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:57:
[...]

V = Volt
A = Ampère
W = Watt

V x A = W

Het voltage van het net fluctueert een beetje, maar je mag rekenen op 230V

dus 230V x 6A = 1.380W
Ja doe ik toch? Daarom vind ik het opmerkelijk dat de zekering niet springt bij een kookplaatje van 1400 Watt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toen m'n dochter nog 0 was heb ik een rol vuilniszakken gekocht en de binnentent bekleed met zakken en knijpers. Scheelde genoeg om te laten slapen. Maar daarna nooit meer gedaan, van een beetje licht word je niet zomaar wakker. Al hangt dat wel van je tentdoek af volgens mij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik wordt altijd wakker van licht, of ik nu thuis slaap met het kiepraam iets open, of wanneer ik in een tent lig. Tenten met heel donker doek gaat wel goed. Bij scouting hebben we 6-persoons tenten van dikke groene stof, soort leger tenten, daar slaap ik prima mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ons dochtertje slaapt thuis met hele lichte gordijnen daar wordt ze niet wakker van licht buiten.
In de caravan is het in het slaap hoekje (boven bed) vrij donker dus alleen maar "beter" dan thuis.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Cheesy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Ja doe ik toch? Daarom vind ik het opmerkelijk dat de zekering niet springt bij een kookplaatje van 1400 Watt ;)
Een zekering is geen schakelaar, hij heeft een karakteristiek. Hoe hoger je boven zijn grens zit, hoe sneller hij zal klappen. Een paar procent erboven kan hij vaak wel een uur volhouden, ruim genoeg om te koken.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQJY2uDVOE-ygCldP5lrEYtFfmUVAX0FFWXIg&usqp=CAU

[ Voor 12% gewijzigd door pirke op 27-06-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Cheesy schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Excuus, ik had niet goed gelezen. Dat deed je inderdaad gewoon goed. :w

De enige echte

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Aanrader voor als je een rustige natuur camping zoekt in het midden van Duitsland: Campingplatz Altenburschla. Weinig (dure) faciliteiten, maar dat wat er is is prima in orde en niet duur. Veel fiets en wandelmogelijkheden in de buurt en voor de kinderen is er een speelbos: een oude verkoopbus met allerhande speelgoed, spelletjes, etc. Erg mooi plekje vind ik!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMsZ1T1vssjrLNFOIZO856ZuloU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clf5QYov7v1oSBVuwsXzEqYH.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, de luifel staat scheef, het heeft net lekker verfrissend geregend hier ;) het is al twee dagen dik boven de 25 graden

[ Voor 42% gewijzigd door Yukkie op 27-06-2022 19:13 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-06 17:57
Bedankt voor alle antwoorden voor onze zoektocht naar een nieuwe tent en de tips voor wat andere winkels, top !!!!!

@JanHenk @Hopjesvla79 We hebben al 10 jaar een Jack Wolsfkin Worlds End RT Tunnel tent. Polyster, Compacte tent, maar ruim genoeg voor 2 personen. Begint nu echt oud te worden en moet worden vervangen....
Afbeeldingslocatie: https://www.jackwolfskinoutlet.com/images/Equipment/Tents/Tunnel-Tents/9.jpg

Eisen;
*We zoeken een gelijkwaardig iets maar iets groter voor onze campingspulletjes(je wordt wat ouder ;) ).
*Sta hoogte is niet nodig
*Een slaapgedeelte en een "opberg" gedeelte
*Kwalitatief goede tent zowel materiaal als ontwerp, willen er weer zeker een paar jaar mee doen. Geen wegwerp tentje voor 2 jaar. Fatsoenlijk grondzeil, ontwerp waar over nagedacht is, stevige ritsen, de naden enz.
*Budget tussen 0 en 1000 euro (maar wat er overheen mag ook)
*Katoen polyester of alles daar tussen in is prima
*Gewoon tent stokken, geen fratsen met lucht
*Gaan met de auto, dus gewicht/handzaamheid speelt geen grote rol, maar een zware de waard katoenen tent van 2500 euro en 30 kilo gaat hem niet worden. Te zwaar en buiten budget.

@Cheesy @aReaRe Ik lees een aantal comments over Bardani, ik ken het merk zelf niet, maar zoiets zou al super geschikt als ik even op de website kijk:
Afbeeldingslocatie: https://www.dewitschijndel.nl/media/catalog/product/cache/3ad82562c3a1c2ea12b0b5f48269a8ae/b/a/bardani-mustang-220-rstc-tunneltent.jpg
https://www.dewitschijnde...tang-220-rstc-tunneltent/

Mocht iemand nog tips hebben voor merken met dit soort type tenten en waar je deze kan bekijken in het echt, hoor ik het graag. Of je eigen ervaring over een specifieke tent :)

Hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
roelieboelie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:26:

Mocht iemand nog tips hebben voor merken met dit soort type tenten en waar je deze kan bekijken in het echt, hoor ik het graag. Of je eigen ervaring over een specifieke tent :)
Dit is totaal zelfbevlekking, maar ik kan het maar zeggen.
Ik heb hier een Eureka Palazzo RS liggen. 2 vakanties gebruikt, 2 niet. Maar gaat weg omdat mijn vrouw wegens lichamelijk niet zo fit niet meer kan kamperen. Zit ook een floorsaver en een binnentapijt (dat passend is natuurlijk) bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-sILKXj4MQ6QbkVxIPbN24el6o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RK44d9tBLXxaPnyqVGwzOFCS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 192% gewijzigd door maartend op 27-06-2022 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bedankt voor alle antwoorden voor onze zoektocht naar een nieuwe tent en de tips voor wat andere winkels, top !!!!!

@Cheesy @aReaRe Ik lees een aantal comments over Bardani, ik ken het merk zelf niet, maar zoiets zou al super geschikt als ik even op de website kijk:
[Afbeelding]
Ik heb ervaring met de verschillende tenten waaronder de Karsten 260 en de Bardani Airwave / Airspace 320 (beide oppomp tenten) en daarvoor een Bardani tunneltent.

Karsten, top afgewerkt en Nederlands kwaliteit uitgevoerd in zwaar Ten Cate katoen gemaakt in Zwaag Noord Holland, Bardani tent was technisch katoen en lichter. Kwaliteit is minder dan de Karsten maar de prijs is er ook naar.

* aReaRe is van Karsten naar Bardani naar Caravelair gegaan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mijn oude Bardani beviel mij heel goed, jaar of twaalf mee gedaan. En ligt gewoon nog op zolder want kan nog prima mee. Is ook nog puur katoen.
Dacht dat Bardani wel wat verschuivingen had ondergaan qua prijs en kwaliteit maar durf niet te zeggen waar ze nu staan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 00:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@roelieboelie zo'n tent heb ik ook gehad, maar dan van het Vrijbuiter huismerk. Of eigenlijk 2, want bij de eerste zaten aluniminimium :? stokken die het begaven, die heb ik toen ingeruild voor een versie met wat stevigere stokken (ook anuliminimium, maar dan dikker). Bij die laatste had ik ook nog een extra luifel, wat wel lekker was bij zowel zonnig als regenachtig weer. In dat laatste geval bleef de boel binnen relatief droog bij het openritsen om naar binnen of buiten gaan. Ik zou wel 100x struikelen over die hoge instap van die Bardani. Dat had mijn vruibuitertje niet. Ik kon het kuipgrondzijl op en neer klappen.

@maartend Exact die tent staat nu recht voor me op de camping :) ziet er netjes uit. Die is volgens mij wel een maatje groter (langer) dan die Bardani en mijn Vrijbuiter tent.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Yukkie schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:29:

@maartend Exact die tent staat nu recht voor me op de camping :) ziet er netjes uit. Die is volgens mij wel een maatje groter (langer) dan die Bardani en mijn Vrijbuiter tent.
Is idd een geweldige tent. Maar wat te groot voo rmezelf, en heb nog 3 andere tenten. Dus maar met pijn in hart te koop aan gaan bieden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:18
Normaliter boeken wij huisjes of tenten die al op de camping staan maar voor langer dan een week wordt het vaak te prijzig. Dus maar aan de tent en onlangs een rondje gedaan in de winkels. Was enorm gecharmeerd van de Karsten Lacerta, mooiste tent die ik zag. Echter nieuw aanschaffen durfden we nog niet aan, forse prijs en we moeten nog ontdekken of we kamperen met de tent echt leuk gaan vinden voor meerdere weken. Tweedehands zijn er nog niet zoveel, zijn gauw weg en gewild, niet eens zo gek veel afschrijving dus de kwaliteit spreekt voor zich. Misschien ooit een keer.

Maar het idee van een tent opblazen beviel ons ook wel. Omdat we nog met zijn tweeën zijn gekozen voor de Bardani Airspace 310 TC. Volgens de meesten hier een niet eens zulke gekke tenten. Niet supergroot maar voldoende ruimte om een keer binnen te schuilen bij slecht weer, het moet ook allemaal in de auto passen en die tassen zijn me toch fors.

Terwijl ik in de tent stond in de showroom zat ik in dit topic te bladeren over o.a. dit merk, hielp wel gezien de tent meeging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@JanHenk @Hopjesvla79 We hebben al 10 jaar een Jack Wolsfkin Worlds End RT Tunnel tent. Polyster, Compacte tent, maar ruim genoeg voor 2 personen. Begint nu echt oud te worden en moet worden vervangen....
[Afbeelding]

Eisen;
*We zoeken een gelijkwaardig iets maar iets groter voor onze campingspulletjes(je wordt wat ouder ;) ).
*Sta hoogte is niet nodig
*Een slaapgedeelte en een "opberg" gedeelte
*Kwalitatief goede tent zowel materiaal als ontwerp, willen er weer zeker een paar jaar mee doen. Geen wegwerp tentje voor 2 jaar. Fatsoenlijk grondzeil, ontwerp waar over nagedacht is, stevige ritsen, de naden enz.
*Budget tussen 0 en 1000 euro (maar wat er overheen mag ook)
*Katoen polyester of alles daar tussen in is prima
*Gewoon tent stokken, geen fratsen met lucht
*Gaan met de auto, dus gewicht/handzaamheid speelt geen grote rol, maar een zware de waard katoenen tent van 2500 euro en 30 kilo gaat hem niet worden. Te zwaar en buiten budget.

[Afbeelding]

Die Bardani lijkt qua uiterlijk wel op de Safarica opblaastent die wij ooit hebben gehad. Misschien een beetje te krap voor ons maar ik vond het qua opzetgemak een stuk fijner dan de Falco Havik die we hebben gehad. Het enige nadeel was dus de binnenruimte met slecht weer en misschien dat het een polyestertent was.

Als we ooit nog een tent kopen dan zou ik zelf zo'n airspace ding overwegen van Bardani of een ander vergelijkbaar merk. Maar ik acht de kans sowieso klein dat we nog een tent kopen :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Als je zowel Bardani als Safarica tenten ziet staan, lijken bepaalde modellen wel heel erg op elkaar. En er zijn wel meer overeenkomsten, waardoor ik een sterk vermoeden heb dat de merken aan elkaar gelieerd zijn.

Waarbij onderscheid met name in het doek zit. Bardani heeft vooral (poly)katoenen tenten en Safarica tenten zijn vooral van polyester. Kwaliteit durf ik geen uitspraak over te doen, maar volgens mij is het zeker niet slecht. Gewoon goede waar voor nette centen.

@vhal Je leest nog wel mee, volgens mij ben je er nog niet overheen :+
Misschien eens een vouwwagen of caravan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

* de wit in Schijndel
* Bever in houten
* Obelink in winterswijk

Bax Recreatie in Bergeijk heeft ook een grote showroom. Vooral met hun eigen tenten (Falco/Baco) maar ook wel wat van andere merken.

En ook de decathlon heeft verrassend veel staan eigenlijk (tenminste die in Best), wel alleen eigen merk natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dipsausje op 28-06-2022 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik wil gaan overstappen naar Campingaz flessen. 2x 904 of 1x 907, ik neig naar 2x 904, want ik heb een 2 pits kooktoestel en een Cadac Safari Chef. Plus ik heb dan het voordeel dat mocht 1 fles leeg gaan, ik toch nog door kan koken.
Nu was mijn idee om oude flessen via marktplaats te scoren en in te wisselen voor een nieuwe met vulling, dat scheelt best wat knaken (en Obelink zit op 10/15 minuten rijden van hier).
Hebben die dingen nog een houdbaarheidsdatum, of kan ik ze altijd inwisselen voor een nieuwe fles met vulling? En moet de fles dan ook compleet zijn, dus met hengseltje?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@-tom-562 Ik zou 2x een 904 kopen. Precies om wat je zegt, kunnen omwisselen en een back-up hebben als 1 leeg is.

Ik heb ze ook op marktplaats op de kop getikt. Het ruilsysteem maakt dat je dan een stuk goedkoper uit bent. In die van mij zaten nog wat kilo's gas, dus ook dat pak je dan mooi mee. Zit geen houdbaarheidsdatum op, je kunt ze altijd inleveren.

Hengseltje durf ik eigenlijk niet te zeggen, volgens mij kun je gewoon de fles inleveren, ook wel zonder het hengseltje. Maar ik heb hem er altijd bij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

JanHenk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:59:
@-tom-562 Ik zou 2x een 904 kopen. Precies om wat je zegt, kunnen omwisselen en een back-up hebben als 1 leeg is.

Ik heb ze ook op marktplaats op de kop getikt. Het ruilsysteem maakt dat je dan een stuk goedkoper uit bent. In die van mij zaten nog wat kilo's gas, dus ook dat pak je dan mooi mee. Zit geen houdbaarheidsdatum op, je kunt ze altijd inleveren.

Hengseltje durf ik eigenlijk niet te zeggen, volgens mij kun je gewoon de fles inleveren, ook wel zonder het hengseltje. Maar ik heb hem er altijd bij gehad.
Ok top, dan ga ik gewoon marktplaats afspeuren 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

-tom-562 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:50:
Ik wil gaan overstappen naar Campingaz flessen. 2x 904 of 1x 907, ik neig naar 2x 904, want ik heb een 2 pits kooktoestel en een Cadac Safari Chef. Plus ik heb dan het voordeel dat mocht 1 fles leeg gaan, ik toch nog door kan koken.
Nu was mijn idee om oude flessen via marktplaats te scoren en in te wisselen voor een nieuwe met vulling, dat scheelt best wat knaken (en Obelink zit op 10/15 minuten rijden van hier).
Hebben die dingen nog een houdbaarheidsdatum, of kan ik ze altijd inwisselen voor een nieuwe fles met vulling? En moet de fles dan ook compleet zijn, dus met hengseltje?
De goedkeuringstermijn is minimaal 10 jaar of langer. Zie ook de datum op de fles.
Het hengsel moet er bij zitten is een ervaring van een collega maar je kan ze ook wel los kopen. Wellicht verschilt het per winkel.

Met een volle 907 kan je behoorlijk lang koken. sterker nog, die van ons is nog steeds niet leeg na 3 jaar :+ We gebruiken hem nog wel icm de Safari Chef
JanHenk schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 08:25:

@vhal Je leest nog wel mee, volgens mij ben je er nog niet overheen :+
Misschien eens een vouwwagen of caravan proberen?
Nee.
Met vriendelijke groet
Fleur

:P

[ Voor 9% gewijzigd door vhal op 28-06-2022 10:15 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purejet
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 17:53
We zijn ons aan het oriënteren voor aanschaf van een tent; 2 volw 2 kids & af en toe de hond.
Oog in eerste instantie laten vallen op de Decathlon Air Seconds 6.3. Heeft iemand hier ervaring met deze tent? Met name het feit dat het niet mogelijk is het grondzeil tot achteren te ritsen geeft mij zorgen in voor- of naseizoen. De katoenen variant heeft dit volgens mij wel, maar wordt echt te zwaar.

Heeft iemand nog vergelijkbare alternatieven van een ruime tent, polyester en toch redelijk te gebruiken is met warmer weer?

[ Voor 7% gewijzigd door Purejet op 28-06-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Purejet schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:51:
We zijn ons aan het oriënteren voor aanschaf van een tent; 2 volw 2 kids & af en toe de hond.
Oog in eerste instantie laten vallen op de Decathlon Air Seconds 6.3. Heeft iemand hier ervaring met deze tent? Met name het feit dat het niet mogelijk is het grondzeil tot achteren te ritsen geeft mij zorgen in voor- of naseizoen. De katoenen variant heeft dit volgens mij wel, maar wordt echt te zwaar.

Heeft iemand nog vergelijkbare alternatieven van een ruime tent, polyester en toch redelijk te gebruiken is met warmer weer?
Wij hebben vorig jaar de opblaasbare 6.3 F&B gekocht, we slapen er met z'n 3'en in (ik, vriendin, zoontje).
Het kuipzeil loopt idd niet door tot onder de slaapcabine, gemiste kans eigenlijk. Ik heb het niet als negatief ervaren, maar we hebben dan ook aardig weer gehad vorig jaar.
Theoretisch kunnen er beestjes o.i.d. naar binnen kruipen en theoretisch is het wat kouder, maar ik heb het in de tent 's avonds (in Nederland, eind augustus) niet 'extra' koud ervaren.
Wij hebben de extra (losse) slaapcabine overigens niet gebruikt, we sliepen met zijn 3'en in de grote slaapcabine.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 16:44
Poeh al die foeilelijke (oppompbare) tunneltenten voor standplaatskamperen... Once you go tipi.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

vhal schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:12:
[...]

De goedkeuringstermijn is minimaal 10 jaar of langer. Zie ook de datum op de fles.
Het hengsel moet er bij zitten is een ervaring van een collega maar je kan ze ook wel los kopen. Wellicht verschilt het per winkel.

Met een volle 907 kan je behoorlijk lang koken. sterker nog, die van ons is nog steeds niet leeg na 3 jaar :+ We gebruiken hem nog wel icm de Safari Chef

[...]

Nee.
Met vriendelijke groet
Fleur

:P
Camper dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
zuma schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:56:
Poeh al die foeilelijke (oppompbare) tunneltenten voor standplaatskamperen... Once you go tipi.... :+
Ik heb geen tipi en ben ook niet (zo) bekend met het product.

Wat zijn de specifieke voordelen van de tipitent? Is het voor iedere situatie een geschikte tent, of vooral voor bepaalde type situaties?

Gewoon een vraag uit interesse :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Was dus gisteren even de Bardani Stelvio 220 RSTC opgehaald. Hij stond ook opgezet bij OutdoorXL, dus gelijk even kunnen kijken. Fijn stevige ritsen en stof. Ook mooi donker van binnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qO7p48B.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9tMvRu3.jpg

Komend weekend even test opzetten.

Overigens las ik in de handleiding dat de binnentent 'voorgemonteerd' is. Is het nog aan te raden om deze los van de buitentent te houden?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 09:50:
Of de dop erbij moet zitten weet ik niet, maar ook al is de fles half weggeroest, toch moeten ze hem innemen. Heb zo ook 904 voor een tientje o.i.d. gehaald, zag er niet uit maar na inruilen was hij uiteraard weer helemaal top. O-)

Oh en 904 is bij mij ook de perfecte combinatie met de Safari Chef. Het is dat er bij m'n kar al een 907 zat anders had ik zelf ook voor twee 904 gekozen denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 23:45
Hopelijk past een vraag over een isoleerfles ook in dit topic. Het is in ieder geval iets wat wij standaard meenemen op reis, zo ook met camperen.

In 2018 hebben we in de VS twee Manna Ranger Pro-flessen gekocht. Het zijn dubbelwandige vacuüm geïsoleerde flessen met een extra breed handvat voor gemakkelijk dragen. Een Dual-deksel heeft een kleine opening om te drinken en te schenken en een grotere opening om schoon te maken of ijs toe te voegen. De flessen houden vloeistoffen tot 24 uur koud en tot 12 uur warm. Zie ook de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CE8xE41fCe4s8UNR0U5MWpjPhd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btRt8fg7YcPrD4f4B9exmsZW.jpg?f=fotoalbum_large

We waren heel tevreden met de flessen. Drank bleef goed en lang koud en de fles lekte ook na intensief gebruik niet. Met name de dual-deksel beviel ons erg goed, om in de beschrijving genoemde redenen. Helaas zijn de flessen na veelvuldig gebruik overleden en niet (enigszins betaalbaar) leverbaar in Nederland. Bij mijn zoektocht naar alternatieven is er vaak iets wat mij niet bevalt, zoals een slap systeem om vast te houden, de hele dop eraf moeten draaien om te drinken, pop-up systemen voor het drinken waarvan ik de betrouwbaarheid betwijfel (lekken) of ze zijn onvoldoende isolerend waardoor dranken niet lang koud blijven. Als voorbeeld de isoleerfles van Decathlon met een sportdop, waarvan de betrouwbaarheid als wisselend wordt ervaren.

Vandaar mijn vraag hier. Is er iemand met goede ervaringen met een isoleerfles die enigszins in de buurt komt van de Manna Ranger Pro? Het hoeft niet exact hetzelfde te zijn, ben vooral benieuwd naar goede ervaringen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 13:59
Proef kamperen met mijns nieuwe opblaasbare decathlon tent f&b 4.1.
Tot nu toe bevalt hij goed, alleen nog in slapen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ScO5A6Wn5AOB0DU0FlWjMvE-86U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7rLbzc040J1sJlvZQWIxJTS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:28:
....

Vandaar mijn vraag hier. Is er iemand met goede ervaringen met een isoleerfles die enigszins in de buurt komt van de Manna Ranger Pro? Het hoeft niet exact hetzelfde te zijn, ben vooral benieuwd naar goede ervaringen.
Ik weet dat Camelbak zoiets in het assoritment heeft, weet alleen niet hoe goed ze isoleren. Er zit zo'n cap op.

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 23:45
ferdw schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Ik weet dat Camelbak zoiets in het assoritment heeft, weet alleen niet hoe goed ze isoleren. Er zit zo'n cap op.
Thanks, dat komt tot noch toe het dichtst bij wat ik heb kunnen vinden. Volgens de reviews isoleren de goed. Enig nadeel dat ik erover lees is dat de cap fragiel is vastgemaakt en (daardoor) snel kapot gaat. Dat is jammer, want was bij de Manna wel stevig. (Ging bij ons kapot op de plastic van de cap, door een val na 4 jaar gebruikt te hebben.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Is er iemand met goede ervaringen met een isoleerfles die enigszins in de buurt komt van de Manna Ranger Pro? Het hoeft niet exact hetzelfde te zijn, ben vooral benieuwd naar goede ervaringen.
Ik heb al een jaar of 15 deze in gebruik. De lak is er inmiddels wat afgesleten waardoor het RVS zichtbaar is, maar verder nog steeds zo goed als nieuw. Niet kapot te krijgen. Thermos heeft vast ook andere evengoede modellen die meer als draagfles bedoeld zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Badderbeest op 28-06-2022 20:31 ]

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Wij zijn blij met onze contigo's. Contigo Byron is ook via amazon in NL te leveren. Goede sluiting en houd lang warm, gebruik hem nooit voor kou, dus geen idee hoe dat zit.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Harribo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:

[Afbeelding]
Ook een fatsoenlijke self-inflatable aangeschaft om op te slapen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Een vraagje over tent/vouwwagendoek: stel dat het een dag te lang vochtig heeft gelegen en er wat plekken in zijn gekomen. Is zoiets er nog weer uit te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:27
bazzemans schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:28:
Hopelijk past een vraag over een isoleerfles ook in dit topic. Het is in ieder geval iets wat wij standaard meenemen op reis, zo ook met camperen.

In 2018 hebben we in de VS twee Manna Ranger Pro-flessen gekocht. Het zijn dubbelwandige vacuüm geïsoleerde flessen met een extra breed handvat voor gemakkelijk dragen. Een Dual-deksel heeft een kleine opening om te drinken en te schenken en een grotere opening om schoon te maken of ijs toe te voegen. De flessen houden vloeistoffen tot 24 uur koud en tot 12 uur warm. Zie ook de afbeelding:

[Afbeelding]

We waren heel tevreden met de flessen. Drank bleef goed en lang koud en de fles lekte ook na intensief gebruik niet. Met name de dual-deksel beviel ons erg goed, om in de beschrijving genoemde redenen. Helaas zijn de flessen na veelvuldig gebruik overleden en niet (enigszins betaalbaar) leverbaar in Nederland. Bij mijn zoektocht naar alternatieven is er vaak iets wat mij niet bevalt, zoals een slap systeem om vast te houden, de hele dop eraf moeten draaien om te drinken, pop-up systemen voor het drinken waarvan ik de betrouwbaarheid betwijfel (lekken) of ze zijn onvoldoende isolerend waardoor dranken niet lang koud blijven. Als voorbeeld de isoleerfles van Decathlon met een sportdop, waarvan de betrouwbaarheid als wisselend wordt ervaren.

geen ervaring met jouw fles maar ben wel altijd te spreken over de flessen van Stanley (Quick Flip) en Klean Kanteen. Of het wat voor jou is weer ik niet.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 16:07

Ravhin

no <root>...

Raymond schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:28:
Een vraagje over tent/vouwwagendoek: stel dat het een dag te lang vochtig heeft gelegen en er wat plekken in zijn gekomen. Is zoiets er nog weer uit te krijgen?
kort: nope
Lang: er zit wss “het weer” in. Schimmelgroei met een blauw-zwarte kleur. Hoe veel je ook wast en boent, je krijgt het er niet meer uit.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:11

Cheezus

Luiaard

Bertus schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 16:47:
Was dus gisteren even de Bardani Stelvio 220 RSTC opgehaald. Hij stond ook opgezet bij OutdoorXL, dus gelijk even kunnen kijken. Fijn stevige ritsen en stof. Ook mooi donker van binnen.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Komend weekend even test opzetten.

Overigens las ik in de handleiding dat de binnentent 'voorgemonteerd' is. Is het nog aan te raden om deze los van de buitentent te houden?
Volgens mij was de binnentent nieuw niet 'voorgemonteerd' maar moet je deze de eerste keer zelf aan de buitentent vasthaken. Daarna kun je deze gewoon laten zitten, ik merk alleen dat het bovenste haakje vaak loskomt bij inpakken/opzetten. Één haakje opnieuw vastmaken is echter wel te overleven :+
Ik raad wel aan om er een grondzeil onder te leggen (bij de eerste keer opzetten even op maat knippen) zodat de onderkant van de tent droog en schoon blijft, dit pakt makkelijk in zonder dat er vuil op het tentdoek kan komen.

Overigens zie ik dat je daar bij een Bardani Cortina staat: https://www.dewitschijnde...10D59QjhEKhxoC-7oQAvD_BwE en niet de Stelvio: https://www.dewitschijnde...lvio-220-rstc-koepeltent/
Ik ben benieuwd welke tent je nou gekocht blijkt te hebben na het testopzetten :+

[ Voor 15% gewijzigd door Cheezus op 29-06-2022 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou de binnentent altijd los houden. Stel je moet de tent een keer in de regen opzetten, en je legt hem in het natte gras (met de binnentent er in), dan wordt je binnentent ook nat. Ik rol de binnentent altijd in de buitentent op, zo blijft de binnentent ook altijd droog.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:34
Harribo schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:36:

[Afbeelding]
Je hebt zeker een waterbed erbij aangeschaft? Met het plastic dat zo eind uitsteekt aan de zijkanten loopt zo alle regen onder je tent. Precies waar je het eigenlijk niet wilt hebben.

Tip, zorg ervoor dat het plastic niet uitsteekt langs het buitendak.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 ... 129 ... 258 Laatste