Ik denk dat mijn 1e bericht de lading niet goed dekte, maar ik deel je mening met betrekking van zuinig zijn op je spullen en geen overbodige verspilling! Ik ging er vanuit omdat het van Decathlon is dat het geen troep is wat per vakantie stuk gaat, maar als je een keer flinke storm treft dat het dan wel gedaan kan zijn met je tent. Soort van Risico van het vak, maar als dat gebeurd is het niet direct huilen als dan het gebeurd met je de waard tent.Gonadan schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 20:43:
[...]
Met die insteek kan ik het prima begrijpen. Ik heb niets tegen eerst proberen voordat je flink gaat investeren, al zit daar het eerder genoemde risico aan dat het om de verkeerde redenen niet bevalt. Waar ik wel moeite mee heb is de argumentatie dat kwaliteit niet boeit omdat je goedkoop vervanging kunt halen. Het befaamde steeds een nieuw kabeltje bij aliexpress bestellen wat snel stuk gaat maar het is wel lekker goedkoop. Daar heb ik zeker een mening over, maar dat was zo te lezen niet jouw insteek.
Geen Decathlon verder dan 30 minuten? Dan ben je het stedelijk gebied nooit uit geweest lijkt mij.
Heb ook z’n opwerp tent van decathlon gehad die gemakkelijk 10 campeer vakanties met vaak op en af breken heeft overleefd, wat dat betreft dus best degelijk spul.
Uiteindelijk is het doel om een mooie vouwwagen te kopen. Tijd geleden bij de wit in schijndel een malawi deluxe gezien, maar dat is wel echt next level kamperen voor mij!
Nog nooit langer dan 1 of 2 dagen echt ver buiten te bewoonde wereld gekampeerd met tent, tot nu toe vaak bij lago magiorro of in Kroatië gestaan. Kamperen voor mij is s’ochtends met je step naar het bakkertje voor brood of met de wc rol onder de arm naar het toilet gebouw en alle kneuterigheden erom heen, niet perse helemaal ‘back to nature’. Wss toch nog iets teveel ‘luxe poes’ gehalte bij mij 😉