[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 127 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 09:30
Ik heb dus laatst de campooz lazy jack gehuurd.

Als je eenmaal weet wat je doet, staat de tent enorm snel. Super makkelijk. wij hadden de camping variant dus de voortent was wel iets meer werk (ik zette hem alleen op), maar ik verwacht dat de gemiddelde tweaker geen problemen ervaart ;-) .
Qua ruimte was het super. De basistent is super om alle spullen in te leggen en je hebt genoeg opbergruimte, zowel onder het bed als in de basistent.

Wij vonden het wel fijn om de voortent te hebben want met z'n allen in de basistent met slecht weer is toch nét iets te krap (of je moet compacte stoelen/tafels hebben).
De slaapcabine was echt fantastisch, lekker over de hele camping heen kijken op het grote bed.

Wij hebben nu een Hobby beachy caravan voor volgend jaar gereserveerd vanwege iets meer comfort. (iets betere warmte, apart toiletruimte, veiliger gevoel bij onweer).

Tip:
- Pak alles "slim" in. Je wilt zo min mogelijk slepen met spullen. Zorg dus dat het keukentje snel ingericht kan worden e.d. Dat scheelt eigenlijk het meeste tijd.
- Zorg dat alles een vaste plek heeft, dan vind je alles snel terug.
- Voor in het voorjaar/najaar: Zorg voor goede slaapzak voor baby/kind ;) Het kan koud worden 's nachts.
- Doe eerst alle stokken op 80% uitschuiven, als alles klaar staat kan je naar 100% afspannen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36

Bommes

Capo del formaggio

Dag 3..
Bommes in "Remmen is angst, toch? Reisverslag juni 2022 TET Frankrijk"

Valt me op dat ik eigenlijk alleen de eerste overnachting een foto van mijn tentje heb gemaakt 8)7
Dus show je tent houd eigenlijk op voor mij, evengoed het is wel een kampeer vakantie 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 16-06-2022 13:17 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Bommes schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:16:
Dag 3..
https://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/2133280

Valt me op dat ik eigenlijk alleen de eerste overnachting een foto van mijn tentje heb gemaakt 8)7
Dus show je tent houd eigenlijk op voor mij, evengoed het is wel een kampeer vakantie 8)
Je link wijst naar het maken van een nieuwe reactie, moeten we zelf een fictief verslag voor je schrijven? Kan wel een leuk effect hebben. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:22:
[...]

Je link wijst naar het maken van een nieuwe reactie, moeten we zelf een fictief verslag voor je schrijven? Kan wel een leuk effect hebben. :D
oeps.. :o
aangepast

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ANWB Trekauto van het Jaar 2022: Hyundai Ioniq 5

https://www.anwb.nl/auto/trekauto/trekauto-van-het-jaar-2022

Ik ben nog steeds benieuwd wat de actie radius is van de combi.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Voorlopig hier een benzine drinkende motor auto wat de caravan trekt.

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 16-06-2022 20:23 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:10:

Alleen elektrische auto's mochten meedoen met de verkiezingen, ben benieuwd naar de gedachte daarachter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:25
Gonadan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:41:
[...]

Alleen elektrische auto's mochten meedoen met de verkiezingen, ben benieuwd naar de gedachte daarachter.
Staat er bij toch?
Plug-in hybride auto's en volledig elektrische auto's zijn prima caravantrekkers. Ze hebben een stabiele wegligging en flinke motorkracht. Beide eigenschappen zijn onontbeerlijk voor trekauto's. De ANWB Kampeerkampioen testte drie plug-in hybrides en drie volledig elektrische auto's tijdens de verkiezing ANWB Trekauto van het Jaar 2022.
Helemaal mee eens trouwens, dat koppel vanaf 0 is heerlijk om te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Eddos schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:45:
[...]

Staat er bij toch?

[...]

Helemaal mee eens trouwens, dat koppel vanaf 0 is heerlijk om te trekken :)
Dat is een onderbouwing om óók EV mee te nemen, maar er staan geen eigenschappen die alleen bij een EV te vinden zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:47:
[...]

Dat is een onderbouwing om óók EV mee te nemen, maar er staan geen eigenschappen die alleen bij een EV te vinden zijn.
Behalve dat je om de 200km moet stekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:52
aReaRe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:58:
[...]

We gaan laatste jaren op vakantie in Zwitserland/Oostenrijk. Rond de 900-1000 km. Altijd in 2 dagen, dus 450-500 km per dag. Als je nou een campings vindt met snellader in de buurt, dan hoef je in principe maar 1 keer per reisdeel te stekkeren,mocht de capaciteit iets beter worden (225-250 km met caravan). Op zich is dat te doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02
Ik denk dat je met een caravan geen 250km gaat halen, met 150 mag je al blij zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:52
pirke schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:52:
Ik denk dat je met een caravan geen 250km gaat halen, met 150 mag je al blij zijn.
Denk dat we nog wel een paar accu innovatierondes moeten afwachten, wellicht in combinatie met een lichtere caravan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
aReaRe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:58:
[...]

En het geluk hebben dat er om de 200 km een snelladers staat én je er fatsoenlijk met een caravan terecht kan… Zou het persoonlijk buiten Nederland afraden. Snap ook niet dat de ANWB hiermee komt gezien de gemiddelde leden volgens mij niet zo veel en lang willen onderzoeken om het mogelijk te maken. De meeste zullen zonder caravan het al een hele uitdaging vinden.

Overigens had ik zelf graag de caravan achter onze eGolf gehangen, maar helaas blijven fabrikanten terughoudend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02
Red devil schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:05:
[...]

We gaan laatste jaren op vakantie in Zwitserland/Oostenrijk. Rond de 900-1000 km. Altijd in 2 dagen, dus 450-500 km per dag. Als je nou een campings vindt met snellader in de buurt, dan hoef je in principe maar 1 keer per reisdeel te stekkeren,mocht de capaciteit iets beter worden (225-250 km met caravan). Op zich is dat te doen toch?
Hier op de camping in Zuid Limburg zijn er twee laadplekken voor elektrische auto's... Krijg je de meeste auto's ook wel in een nachtje (bijna) vol mee. Verwacht dat je dat op meer campings gaat zien.

Anders ga je zien dat mensen op eigen plek gaan opladen, dat zal het stroomnet op de camping ook niet altijd aan kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
In zuidfrankrijk in een stacaravan op de camping hebben we gewoon via het stopcontact van het huisje geladen, kabel door een raampje. Auto op max 8 ampere laden ingesteld, blijft er meer dan genoeg over om je koelkast koud te houden.

Als ze 10 of 16 ampere stroom op een plek aanbieden dan is dat meer dan voldoende om je auto op te laden. Ik had 9 jaar geleden bij de PHEV een laadpaal thuis laten installeren, maar na de verhuizing enkele jaren terug en ondertussen een volledige EV heb ik nog steeds geen nieuwe paal. De "granny charger" in de garage doet het echt meer dan goed genoeg op een gewoon stopcontact. Nee, dan is hij niet in 4 uur vol, maar dat heb ik ook nog nooit nodig gehad. Als je woon-werk verkeer max 20% accu kost heb je helemaal geen laadpaal nodig...

Alleen staat er sinds begin dit jaar een camper op de oprit, waardoor ik de EV niet meer in de garage zet en dus ook niet meer bij het stopcontact kan :) Luxeprobleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 08:11

Ursamajor

Astrofotograaf

aReaRe schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 20:10:

Er is ook een leuk filmpje van waarbij Frank en Gert met een Hyundai IONIQ 5 naar de Vogezen gaan, een met en de ander zonder vouwwagen: YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...

Gadgets FTW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ursamajor schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Er is ook een leuk filmpje van waarbij Frank en Gert met een Hyundai IONIQ 5 naar de Vogezen gaan, een met en de ander zonder vouwwagen: YouTube: EV-Challenge: met en zonder vouwwagen naar de Vogezen | WAT SCHEELT ...
Er is een groot verschil tussen de vouwwagen die ze gebruiken en een caravan.
check deze eens YouTube: Living with an electric car? The TRUTH!
Moet je wel even Miles etc omrekenen maar hij gebruikt in iedergeval iets meer van een caravan dan die gasten van de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nooberke schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:31:
[...]

Hier op de camping in Zuid Limburg zijn er twee laadplekken voor elektrische auto's... Krijg je de meeste auto's ook wel in een nachtje (bijna) vol mee. Verwacht dat je dat op meer campings gaat zien.

Anders ga je zien dat mensen op eigen plek gaan opladen, dat zal het stroomnet op de camping ook niet altijd aan kunnen.
Met dit soort verbruikers geld eigenlijk altijd vraag eerst naar de mogelijkheden bij de receptie. Op de camping van vorig jaar zeiden ze rustig om gewoon op het reguliere stopcontact te laden bij de huisjes. Of ze verwijzen je naar een lege plek. Zelf heb ik het op een camping in Nederland ook wel eens gedaan tijdens het laagseizoen.

PHEVs laden op de camping vind ik toch wel asociaal (of ontwetend). Dat ding rijdt ook prima op brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 16:44
knutsel smurf schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Moet je wel even Miles etc omrekenen maar hij gebruikt in iedergeval iets meer van een caravan dan die gasten van de ANWB.
Dat iets wat zeker is. Je kunt dat bijna 1 op 1 kopiëren van de ICE auto's gok ik. Vond het wel een informatief filmpje al wist ik veel zaken wel.

Het ding waar ik me nog het meest zorgen over maak is de chaos die je krijgt als iedereen daar op zwarte zaterdag bij die smalle laadstroken/vakken staat te hannesen met caravans en vouwwagens die afgekoppeld moeten worden. Achteruit rijden wat maar weinig mensen echt behendig kunnen etc. Dat zal geheid leiden tot irritaties van heb ik jou daar :o .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:43
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar het is eindelijk gelukt om iets te vinden naar onze smaak. Geheel onverwacht uitgekomen bij een merk waar we nooit naar keken: Bürstner (type Premio 460 TS). Alles wat we willen zit erin en met name de bouwkwaliteit sprong eruit. In het voor ons betaalbare segment zie je echt bedroevende kwaliteit. Dat wilden we pertinent niet. En nu ook geen showroommodel, wat een grote pré was voor ons.

Voor ons doen wel een groot lel, 7m26. Komen van 6m af en eigenlijk wilden we niet groter. Maar dankzij de eis van een Frans bed, fatsoenlijke zit voor 3 en als grote wens een grote koelkast ontkom je er niet aan. Aangezien ik nu al weet dat we het ding nooit zomaar op zijn plek krijgen gezwicht om er gelijk een (simpele) mover bij te kopen.

Meest opvallende detail, zo ongeveer alle caravans die we gezien hebben hebben tegenwoordig een doucheset 8)7 Zo ook wij straks. Geen idee wat ik ermee moet, de boiler is 5 liter op 65 graden.... Maar zonder niet te krijgen uit voorraad, dus het is niet anders. Blijkbaar is er in een bepaalde leeftijd veel vraag naar (geweest) in verband met Corona en niet kunnen of willen douchen in het algemene gebouw.

Sfeerimpressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zztscmbtC7BYJxRmiBfY-ws4UTU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SqoukQtu7BDXTtENv6RMC4Cp.png?f=fotoalbum_large

Binnenkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Itq7wEe7Zj2DBMQnhf8c6y0rbWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BDyiUY5GB9rkPnHQ8u6WfM0e.png?f=fotoalbum_large

Indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QfnbE2wa_WcsBP4Tp4C_hs1W3Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vE8QNmugcEJRVPvNi9NOCno2.png?f=user_large

Het was nogal een zoektocht naar de juiste versie met lichte gordijnen en donkere banken. Er is ook een versie met donkere gordijnen en lichte banken, maar die hadden we in de showroom gezien en daar was de bank al te goor om aan te kijken geworden. Hoewel opnieuw stofferen tot op de opties behoorde wilde we toch liever een 'originele' (anders was het ook donkere gordijnen én donkere banken, beetje te donker naar onze smaak).

Rib uit het lijf en nu wachten tot september. Maar we hebben er nu al zin in om er weer op uit te trekken. Wellicht in de herfstvakantie nog een paar dagen *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:20
he, cool. Da's hier vlak in de buurt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

In onze campers zaten ook altijd boilers van 5 liter op 65 graden.
Met een beetje zuinig doen kon ik daar goed mee douchen hoor.
Je zelf afspoelen, kraan uit, in zepen, nogmaals afspoelen klaar.
Ik vond het ideaal, ook nog toen Corona alleen nog maar een biertje was.
Sanitair te ranzig op de camping, douchen er toch in de camper.
Vrij overnachten of een camperplaats zonder voorzieningen, geen probleem.
Dagje aan het strand en zwemmen in zee, voor het naar huis rijden eerst even douchen in de camper.
Ideaal.
Maar goed veel van die toepassingen zijn "voorbehouden" aan campers.
Met een caravan ga je niet zo snel ergens vrij staan of een dagje mee naar het strand.

In onze huidige caravan zit wel een douchekop + slang maar die zit niet meer aangesloten. Ook is er geen boiler aanwezig dus al zou het werken is het enkel koud douchen.
Dat ga ik dus niet terug aansluiten en werkend maken.
Al hoewel het misschien wel fijn is met een opgroeiend kindje en alle mogelijke viezigheid van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Raymond schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:58:
he, cool. Da's hier vlak in de buurt :)
Foto's zijn willekeurig, daar niet gekocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bommes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:03:
In onze campers zaten ook altijd boilers van 5 liter op 65 graden.
Met een beetje zuinig doen kon ik daar goed mee douchen hoor.
Je zelf afspoelen, kraan uit, in zepen, nogmaals afspoelen klaar.
Ik vond het ideaal, ook nog toen Corona alleen nog maar een biertje was.
Sanitair te ranzig op de camping, douchen er toch in de camper.
Vrij overnachten of een camperplaats zonder voorzieningen, geen probleem.
Dagje aan het strand en zwemmen in zee, voor het naar huis rijden eerst even douchen in de camper.
Ideaal.
Maar goed veel van die toepassingen zijn "voorbehouden" aan campers.
Met een caravan ga je niet zo snel ergens vrij staan of een dagje mee naar het strand.

In onze huidige caravan zit wel een douchekop + slang maar die zit niet meer aangesloten. Ook is er geen boiler aanwezig dus al zou het werken is het enkel koud douchen.
Dat ga ik dus niet terug aansluiten en werkend maken.
Al hoewel het misschien wel fijn is met een opgroeiend kindje en alle mogelijke viezigheid van dien.
Ik verwacht, behalve een keer proberen of het werkt, niet dat de douche vaak als zodanig gebruikt gaat worden. Wellicht is er een toekomst weggelegd voor de douchekop als 'voetenwasser' (dat doen we nu nog wel eens met een vochtig wegwerp washandje), maar dat moet de praktijk uitwijzen.

Ben zelf niet zo van de natte cel in de caravan. Gebruik de toilet ook nooit, afgelopen 10 jaar heb ik hem 2 keer gevuld denk ik. 1 keer toen de kleine net zindelijk was en 1 keer in het begin en daarna kon de vloeistof ongebruikt weggooien na 3 weken. Vorige caravan 1 keer gevuld en gebruikt, toen vrouwlief zwanger was.

Nu moet ik wel zeggen, ik heb nooit een boiler gehad in de caravan. Toen ik met mijn ouders op vakantie ging hadden we een oude caravan uit 1978 en mijn eigen caravans hadden er ook nooit 1. Ik heb dus geen idee of ik dat ga gebruiken, maar gaan het zeker eens proberen voor de afwas.

Met een camper zou ik dat denk ik wel anders doen. Dan reis je meer op jezelf denk ik, en dan zijn zaken als een boiler/toilet/douche wel handig. Zeker als je enkel (gratis) camperplekken aan doet en geen parkeerplekken, daar is vaak enkel koud water en elektra voorhanden.

Maar ja, ik heb deze caravan gekocht met het idee dat ik er 20 jaar mee ga doen. Ik weet zeker dat over 20 jaar mijn leven er anders uit zal zien dan nu, grote kans dat ik dan anders ben gaan denken over bepaalde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Het toilet in onze camper wordt goed gebruikt, hij moet elke 1 tot 3 dagen geleegd worden. Voor komende zomer door Scandinavië heb ik een tweede cassette achterin liggen zodat we langer onafhankelijk kunnen zijn.

De douche gebruiken we vooral als opslagruimte waar de wasmand staat :) Maar bij de twee weken meivakantie in Frankrijk werden we in het zwembad schoon genoeg. De dames hebben toen op de camping hun haren gewassen. In Scandinavië verwacht ik minder zwembaden, daar zullen we ervaren hoe de camperdouche bevalt. De buitensluiting lijkt me ideaal om na een strandbezoek je voeten (of alles) even af te kunnen spoelen zodat je schoon naar binnen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:44:
Het heeft wat voeten in aarde gehad, maar het is eindelijk gelukt om iets te vinden naar onze smaak. Geheel onverwacht uitgekomen bij een merk waar we nooit naar keken: Bürstner (type Premio 460 TS). Alles wat we willen zit erin en met name de bouwkwaliteit sprong eruit. In het voor ons betaalbare segment zie je echt bedroevende kwaliteit. Dat wilden we pertinent niet. En nu ook geen showroommodel, wat een grote pré was voor ons.

Voor ons doen wel een groot lel, 7m26. Komen van 6m af en eigenlijk wilden we niet groter. Maar dankzij de eis van een Frans bed, fatsoenlijke zit voor 3 en als grote wens een grote koelkast ontkom je er niet aan. Aangezien ik nu al weet dat we het ding nooit zomaar op zijn plek krijgen gezwicht om er gelijk een (simpele) mover bij te kopen.

Meest opvallende detail, zo ongeveer alle caravans die we gezien hebben hebben tegenwoordig een doucheset 8)7 Zo ook wij straks. Geen idee wat ik ermee moet, de boiler is 5 liter op 65 graden.... Maar zonder niet te krijgen uit voorraad, dus het is niet anders. Blijkbaar is er in een bepaalde leeftijd veel vraag naar (geweest) in verband met Corona en niet kunnen of willen douchen in het algemene gebouw.

Sfeerimpressie:
[Afbeelding]

Binnenkant:
[Afbeelding]

Indeling:
[Afbeelding]

Het was nogal een zoektocht naar de juiste versie met lichte gordijnen en donkere banken. Er is ook een versie met donkere gordijnen en lichte banken, maar die hadden we in de showroom gezien en daar was de bank al te goor om aan te kijken geworden. Hoewel opnieuw stofferen tot op de opties behoorde wilde we toch liever een 'originele' (anders was het ook donkere gordijnen én donkere banken, beetje te donker naar onze smaak).

Rib uit het lijf en nu wachten tot september. Maar we hebben er nu al zin in om er weer op uit te trekken. Wellicht in de herfstvakantie nog een paar dagen *O*
Veel plezier ermee (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:23
vangoghnl schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 00:11:
[...]

Thanks voor de tips.
Ik wil hem op Aspen gaan branden. Die Coleman fuel is wel erg duur namelijk.
Aspen zelf is tegenwoordig ook al aardig duur, ik koop tegenwoordig meestal een ander merk alkylaatbenzine zoals Oest of Arnold. Scheelt altijd weer een paar euro's. Moet wel zeggen dat ik meestal jerrycans koop van 20 of 25 liter (afhankelijk van het merk). Met een tapkraan giet ik daarmee mijn voorraad 1,5 liter brandstofflessen vol die altijd mee gaan.

Soms is een aanbieding van losse 5 liter kannetjes weer goedkoper. Deze giet ik dan weer in de grote jerrycan met tapkraan. Dat vult gewoon veel fijner.

Ik doe het ook zo voor mijn petroleumstormlampjes (ik heb er 3), een grote jerrycan petroleum met schenkkraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
FRANQ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:17:
[...]

Ik had gister gezegd dat ik ook de 424 heb, maar ik heb de 414.
Weet niet of dat invloed heeft op de prestaties, maar de oven staat wel beter op de pit.
De 414 is namelijk een stuk groter.
Je kan van de 424 ook de deksel eraf klikken, dan past de oven prima

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9G7XyO-ImBNBRDtM74GWnQq0RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3SkzJi77jQFw3ocgueDJSIPP.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week opgezet in onze tuin en nu daadwerkelijk 2 nachten weg.
2,5 uur verder en alles staat en ligt op zijn plaats. Het samenwerken ging ook verrassend goed 👍🏼

Vanavond gaan we ervaren of jullie gelijk hebben over de exped 10 megamat.
Maar dat geloof ik wel.

Er zijn slechtere plekken voor een vrijdagmiddagborrel :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHhvWQ698ehqBQyk4XCw1RzT_8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rreDAEpTS4MrV9MHteMMIezp.jpg?f=fotoalbum_large

Prettig weekend gewenst!!!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:00:
[...]

Ik verwacht, behalve een keer proberen of het werkt, niet dat de douche vaak als zodanig gebruikt gaat worden. Wellicht is er een toekomst weggelegd voor de douchekop als 'voetenwasser' (dat doen we nu nog wel eens met een vochtig wegwerp washandje), maar dat moet de praktijk uitwijzen.

Ben zelf niet zo van de natte cel in de caravan. Gebruik de toilet ook nooit, afgelopen 10 jaar heb ik hem 2 keer gevuld denk ik. 1 keer toen de kleine net zindelijk was en 1 keer in het begin en daarna kon de vloeistof ongebruikt weggooien na 3 weken. Vorige caravan 1 keer gevuld en gebruikt, toen vrouwlief zwanger was.

Nu moet ik wel zeggen, ik heb nooit een boiler gehad in de caravan. Toen ik met mijn ouders op vakantie ging hadden we een oude caravan uit 1978 en mijn eigen caravans hadden er ook nooit 1. Ik heb dus geen idee of ik dat ga gebruiken, maar gaan het zeker eens proberen voor de afwas.

Met een camper zou ik dat denk ik wel anders doen. Dan reis je meer op jezelf denk ik, en dan zijn zaken als een boiler/toilet/douche wel handig. Zeker als je enkel (gratis) camperplekken aan doet en geen parkeerplekken, daar is vaak enkel koud water en elektra voorhanden.

Maar ja, ik heb deze caravan gekocht met het idee dat ik er 20 jaar mee ga doen. Ik weet zeker dat over 20 jaar mijn leven er anders uit zal zien dan nu, grote kans dat ik dan anders ben gaan denken over bepaalde zaken.
Wij stonden met de camper ook meestal wel op campings, waarbij we het merendeel van de tijd gewoon het sanitair daar gebruikte.
De wc in de camper gebruikte we onderweg of in de nacht. Eens in de paar dagen legen en klaar.
Erg makkelijk vonden we dat.
Boiler werd meestal voor het afwassen gebruikt.
Tijdens het eten koken het ding even aan (gasboiler) en dan was er voldoende het water na het eten om de dag afwas even te doen.
Geen gesjouw over de camping met de servies en zo, ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 20:51
@Raymond voor ervaringen zou ik even op het forum van vouwwagenclub kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
harryvos schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 17:52:
@Raymond voor ervaringen zou ik even op het forum van vouwwagenclub kijken.
Gedaan, maar 3dog is niet zo'n heel groot merk. Dus weinig meningen te vinden.

Wel allemaal positief, dus da's mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
knutsel smurf schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:54:
[...]

Ik merk dat er hier nog echt een aantal verstokte benzinerijders rondhangen.

Er zijn meer dan genoeg snellaadstations en laadmogelijkheden. Dat was in 2013-2014 misschien nog wel een issue maar die dagen zijn allang voorbij.

En ook zat auto’s die meer dan 250km redden op een lading. En soms moet je inderdaad een extra stop maken.

Sommige mensen vinden dat vervelend en racen liever met 150km/u op de linkerbaan.
Sommige mensen kijken niet op een uurtje en komen liever ontspannen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 15:56
Bommes schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 12:03:

In onze hobby ook nooit gedoucht. Wel de jongste eens afgespoeld als ik geen zin meer had om naar douchegebouw te wandelen of wanneer het gewoon baggerweer was in voorjaar…

Dan is het prima. De wc/douche is eigenlijk best nog wel redelijk qua maat, maar ik ga toch liever in (privé) sanitair gebouw!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

Sethro schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Ik merk dat er hier nog echt een aantal verstokte benzinerijders rondhangen.

Er zijn meer dan genoeg snellaadstations en laadmogelijkheden. Dat was in 2013-2014 misschien nog wel een issue maar die dagen zijn allang voorbij.

En ook zat auto’s die meer dan 250km redden op een lading. En soms moet je inderdaad een extra stop maken.

Sommige mensen vinden dat vervelend en racen liever met 150km/u op de rechterbeen. Sommige mensen trekken kijken niet op een uurtje en komen lekker ontspannen aan.
Ik rijd inderdaad nog benzine om meerdere redenen:
  1. Ik moet bijtelling betalen over de auto en dat is nu 450euro
  2. Bij elke andere auto die de caravan kan trekken (1700kg) zal de bijtelling flink hoger worden
  3. Het verschil in aanschaf prijs levert al dus danig veel op dat ik 60maanden gratis kan rijden en dat tegen de huidige prijzen.
  4. Ik vind het heerlijk om in de avond te rijden terwijl de kids slapen, en dan rijd ik 4 uurtjes aan 1 stuk en dat 2x en ben de volgende ochtend op locatie.
  5. Waar ik woon kan ik thuis niet laden.
Ik wil best elektrisch rijden maar over 5 jaar ga ik er pas weer naar kijken. Nu is het te kostbaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:54
Kunnen we de conservatieve 'ik wil niet in zo'n stofzuiger rijden'-opmerkingen bewaren voor verzuurde ooms op verjaardagsfeestjes en het hier weer gewoon over kamperen hebben? ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

MrFl0ppY schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Dat iets wat zeker is. Je kunt dat bijna 1 op 1 kopiëren van de ICE auto's gok ik. Vond het wel een informatief filmpje al wist ik veel zaken wel.

Het ding waar ik me nog het meest zorgen over maak is de chaos die je krijgt als iedereen daar op zwarte zaterdag bij die smalle laadstroken/vakken staat te hannesen met caravans en vouwwagens die afgekoppeld moeten worden. Achteruit rijden wat maar weinig mensen echt behendig kunnen etc. Dat zal geheid leiden tot irritaties van heb ik jou daar :o .
Zie ook https://www.autoweek.nl/r...3-long-range-awd-2019-47/

Paar weken terug bij de Autoweek een caravan bijlage gehad waar deze reisverslag in stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:27
Caravan sanitair mis ik in mijn Eriba Puck vooral in voor- en najaar en/of op een evenemententerrein (of camping) waar de voorzieningen bagger zijn.

Op een fatsoenlijke camping is het bij goed weer en aangename temperatuur geen straf om een loopje naar het toiletgebouw te maken voor een sanitaire boodschap en verfrissende douche.
Maar als er 's ochtends rijp op het gras staat en je nog niet echt aangekleed bent, als het water met bakken uit de lucht valt of als het aanwezige sanitair smeriger is dan een snelweg-toilet aan het einde van een zwarte zaterdag, dan mis ik toch wel een toilet (en in geval van vuil sanitair op de bestemming ook een douche).

En tandenpoetsen of een keer met een washandje opfrissen gaat prima in de 'riante' Puck met binnenruimte van 2m90 bij 1m55. En dat is al fijn.

Een boiler is voor de afwas niet nodig. Een camping waterkoker doet uitstekend zijn werk. Litertje kokend water in een teiltje wat half gevulde is met koud water en klaar ben je. Wil je echt kunnen douchen, dan is een boiler vooral in voor en naseizoen wel fijn.

Bedenk voor wat betreft de 'standaard' uitrusting veel nieuwe caravans gekocht worden door een generatie die in voor en naseizoen vaak wat langer op pad is. Dat kan de nodige keuzes op dit vlak verklaren ;)

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:55
...en de tent kampeerders denken inmiddels 7(8)7 ...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:53:
[...]

Ik had de indruk dat 3dog vwb kwaliteit wel een stukje boven campooz staat. Ik heb beide bekeken en daarmee is die indruk ook wel bevestigd :)

wat ik hoop te horen: Hoe het bevalt, wat opvalt in het gebruik en/of opzetten, tips om de vouwwagen beter te kunnen gebruiken. Is de ruimte in de praktijk voldoende, wat is daar de ervaring mee?
Misschien ervaringsdeskundigen die zowel 3dog als andere merken tenttrailers kennen en de verschillen kunnen toelichten.

Voor wat betreft wat er allemaal aan extra's bij komt: We hebben er nu eentje op het oog, waarbij zo'n beetje alles bijzit tot aan een koelkastje aan toe. Dus zelf eigenlijk alleen nog beddegoed/slaapzak fixen en een bedje voor dochter. Dat scheelt idd een boel zelf regelen. Vandaar de opmerking: Is goedkoper dan huren, zeker als we hem 2-3x gebruiken.
Nou, verkoper heeft besloten de vouwwagen niet te willen verkopen. Dus deze gaat niet door, helaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Campers zullen voorlopig nog wel op diesel blijven rijden. De onze verbruikt 1 op 8 bij 85 km/u, en een paar honderd kilo extra voor accu's gaat niet passen, ondanks dat het een C rijbewijs camper met veel laadvermogen is. Of ik kan maximaal een uur rijden, dat schiet ook niet op. Ik krijg nu al range anxiety als er minder dan 20 liter diesel in de tank zit _O-

Overigens rij ik al jaren elektrisch, heerlijk, maar niet als je veel gewicht mee moet slepen en de aerodynamica van een parachute hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 20:51
Raymond schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:58:
[...]

Gedaan, maar 3dog is niet zo'n heel groot merk. Dus weinig meningen te vinden.

Wel allemaal positief, dus da's mooi :)
Volgens mij worden ze ook niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 11:32
3dog is overgenomen door campwerk.
Deze zit in de bovenkant van de markt.
Een stuk beter dan vergelijkbare wagens zoals campooz.
Is de prijs ook naar.
Bravo vouwwagens heeft er nog wel eens 1 tje staan.

@Raymond de vouwwagenclub is vast wel bekend bij je voor meer tips

[ Voor 14% gewijzigd door tafmaf op 18-06-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:01
Niet per se een kampeervraag, maar heeft er min of meer wel mee te maken omdat we ten eerste op ons zomerkamp moeten zien te geraken.

In de nacht van vrijdag 8, op zaterdag 9 juli vertrekken wij richting Le Lavandou. We rijden, vanuit La Haye Den Haag, eerst via Reims of Luxemburg naar Lyon, waar we een tussenstop doen d.m.v. een nacht in een hotel. Op zondagmorgen vertrekken we na het ontbijt voor het laatste stukje naar de eindbestemming, een camping aan de Middellandse Zee.

9 juli hebben de Fransen ook net (school)vakantie, wat betekent dat dit een drukke rode, misschien wel zwarte zaterdag gaat worden. Zelf heb ik nog geen ervaring met die route naar het zuiden en in die drukke weekeinden. We gingen tot we ons zoontje kregen, meestal op surftripjes richting Bordeaux of Bretagne net buiten het hoogseizoen. Nu met een driejarig kind gaan we binnen de schoolvakanties naar de Middellandse Zee, wat een heel ander soort vakantie met autoreis gaat worden..

We denken eraan om in de nacht van vrijdag op zaterdag te vertrekken en, met wat kleine stops, in een ruk door te rijden naar Lyon. Maar een andere optie is vrijdag al vertrekken voor een extra stop ter hoogte van b.v. Troyes Nancy. Zo kunnen we misschien de ergste files voor zijn, maar dat kost dan wel een hotelovernachting + diner extra..

Heeft iemand ervaring met deze route en goeie tips? Hoe laat ontstaan op zo'n zwarte zaterdag de eerste files langs die routes? Is het verstandig om de drukke péages te vermijden en die extra tussenstop in te lassen? Door de péages te vermijden besparen we natuurlijk wel weer geld wat we dan in die overnachting kunnen stoppen. En zo'n tussenstop kan ook best leuk zijn mits goed uitgekiend,
Ik hoor het graag :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
Vooral rond Lyon is het dan chaos. Ik zou vrijdag vertrekken en doorrijden tot voorbij Lyon. Liefst tot net na Valence.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 18-06-2022 14:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik zou lekker zaterdag vanaf de namiddag gaan rijden, tegen de tijd dat je in FR bent is de meeste drukte dan wel weer voorbij. Iedereen wil namelijk vroeg op zaterdag de deur uit. We hebben dat wel vaker gedaan zo en dat beviel prima. Eventueel zondag vertrekken kan natuurlijk ook.

Buiten de peage rijden is trouwens goed te doen. Je doet er wel iets langer over, maar ik vind het wel leuk rijden. Je betaalt geen tol, en door de lagere snelheid is het brandstofverbruik wellicht ook minder. Daar staat tegenover dat je misschien een extra overnachting hebt. Als je vindt dat het je te langzaam gaat kun je altijd later nog kiezen een stuk peage te nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Phony op 18-06-2022 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Wij gaan dit jaar ook weer wat verder Frankrijk in; Ardeche met een vouwwagen.
Auto is een oldtimer dus redelijk rustig aan doen. We vertrekken op een dinsdag overnachten in hotel of rbnb en dan nog een laatste stuk.

We hebben ons daar eerder op verkeken om in etappes te rijden, je bent toch veel langer bezig om in dat pakken dan je zou willen. 11u wegrijden is al lastig.
Vandaar in 1x ri zuiden en vandaaruit wel verder zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:01
Achter de files aanrijden klinkt als een goede optie, met evt een extra reisdagje met overnachting. In een ruk door lijkt ons nog wat heftig met ons kind. Nemen het wel mee in de overweging, dank!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:27
Files op de Franse A6 staan er vaak al vrij vroeg in de ochtend op een rode/zwarte zaterdag.
Hoe op zo'n dag de verkeerssituatie op de Routes Nationale is durf ik niet te zeggen. Mijn ervaring met de RN is erg goed, maar ik heb er geen ervaring mee in het hoogseizoen.

Wat betreft de kosten van een extra overnachting: die haal je er makkelijk uit als je de Peages vermijdt. Ten eerste bespaar je al een fortuin aan tol. Daarnaast rijden de meeste auto's een stuk zuiniger bij 80-90-110 dan bij de 130 op de Autoroute. Vervolgens vindt je langs of vlakbij de RN ook de welbekende grote supermarkten met tankstations, waar de brandstof tot wel 20ct/liter goedkoper is dan langs de snelweg. En die tankstations hoef je echt niet te zoeken, met grote borden langs de weg staat aan te geven waar je even linksaf of rechtsaf moet om bij de supermarkt-met-tankstation uit te komen. En loop je even de supermarkt in, dan heb je ook direct drankjes en wat eten voor normale prijzen.

Grootste nadeel van de RN: je moet wat meer zoeken naar toiletvoorzieningen. Al hebben veel van die grote supermarkten ook wel een klanten-toilet. Of natuurlijk gewoon in een dorpje bij het plaatselijke restaurant een plat du jour bestellen en daar bij de lunch gelijk gebruik maken van het sanitair.

De RN worden in mijn beleving ook steeds beter. Bij steeds meer plaatsen wordt een rondweg aangelegd, in plaats van dat je in kaarsrechte lijn door het dorp heen gaat. Ook zijn er steeds meer stukken uitgebouwd tot autoweg waar je 110 mag.
Maar desondanks kost de RN wel een paar uur extra ten opzichte van door kunnen rijden op de Peages. Alleen kan dat tijdens een zwarte zaterdag misschien toch anders uitpakken.

Navigatie met live-verkeersupdates lijkt me wel min of meer een must.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ivow85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:14:
Files op de Franse A6 staan er vaak al vrij vroeg in de ochtend op een rode/zwarte zaterdag.
Hoe op zo'n dag de verkeerssituatie op de Routes Nationale is durf ik niet te zeggen. Mijn ervaring met de RN is erg goed, maar ik heb er geen ervaring mee in het hoogseizoen.

Wat betreft de kosten van een extra overnachting: die haal je er makkelijk uit als je de Peages vermijdt. Ten eerste bespaar je al een fortuin aan tol. Daarnaast rijden de meeste auto's een stuk zuiniger bij 80-90-110 dan bij de 130 op de Autoroute. Vervolgens vindt je langs of vlakbij de RN ook de welbekende grote supermarkten met tankstations, waar de brandstof tot wel 20ct/liter goedkoper is dan langs de snelweg. En die tankstations hoef je echt niet te zoeken, met grote borden langs de weg staat aan te geven waar je even linksaf of rechtsaf moet om bij de supermarkt-met-tankstation uit te komen. En loop je even de supermarkt in, dan heb je ook direct drankjes en wat eten voor normale prijzen.

Grootste nadeel van de RN: je moet wat meer zoeken naar toiletvoorzieningen. Al hebben veel van die grote supermarkten ook wel een klanten-toilet. Of natuurlijk gewoon in een dorpje bij het plaatselijke restaurant een plat du jour bestellen en daar bij de lunch gelijk gebruik maken van het sanitair.

De RN worden in mijn beleving ook steeds beter. Bij steeds meer plaatsen wordt een rondweg aangelegd, in plaats van dat je in kaarsrechte lijn door het dorp heen gaat. Ook zijn er steeds meer stukken uitgebouwd tot autoweg waar je 110 mag.
Maar desondanks kost de RN wel een paar uur extra ten opzichte van door kunnen rijden op de Peages. Alleen kan dat tijdens een zwarte zaterdag misschien toch anders uitpakken.

Navigatie met live-verkeersupdates lijkt me wel min of meer een must.
Wij reden 2 jaar terug ook tol vrij naar en terug uit de Jura. Heerlijk, lekkere rustige wegen, wat meer afwisseling als chauffeur en met de caravan er achter goed te doen.
Inderdaad sommige stukken al 110km/u hard zat met de caravan.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1655630566-600-x-450px-IMG_20200828_125103836_HDR.jpg
De leen Megane voor onze Lander.

Vorig jaar naar Toscane en terug via de Vogezen. Toen wel de tol in Zwitserland en Italië gepakt. Maar het stuk naar Zwitserland zijn we via Frankrijk gereden, erg fijne rustige route, via Luik klein stukje door DE en dan ten Oosten van Luxemburg naar het zuiden via Strasbourg. De A35.

Lang reis advies opzij:
Over 3 weekjes weer 2 nachtjes kamperen met de motor.
Nou ja eigenlijk 1 nacht, vrijdag naar camping de Hei bij Afferden. Zaterdagochtend om 6:40 uur start ik dan de Dutch 1000.
1000km rijden in 24 uur dus zondagochtend voor 6:40 uur wil ik er terug op het startpunt zijn.
Alles op binnendoor weggetjes in NL.
Zag in de route dat het verste punt ook echt dat is wat je in NL vanuit het zuiden kunt rijden: de pier in Eemshaven.
Start is bij Afferden in Limburg.
Twijfel nog even of ik voor dat ene nachtje en makkelijk opgooi tentje mee neem of toch mijn Coleman koepeltje. Eerste is makkelijker in op zetten en afbreken, nadeel is dat het zo een ronde schijf is, dat neemt niet heel makkelijk mee achterop de motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Bommes schreef op zondag 19 juni 2022 @ 11:23:
Lang reis advies opzij:
Over 3 weekjes weer 2 nachtjes kamperen met de motor.
Nou ja eigenlijk 1 nacht, vrijdag naar camping de Hei bij Afferden. Zaterdagochtend om 6:40 uur start ik dan de Dutch 1000.
1000km rijden in 24 uur dus zondagochtend voor 6:40 uur wil ik er terug op het startpunt zijn.
Alles op binnendoor weggetjes in NL.
Zag in de route dat het verste punt ook echt dat is wat je in NL vanuit het zuiden kunt rijden: de pier in Eemshaven.
Start is bij Afferden in Limburg.
Twijfel nog even of ik voor dat ene nachtje en makkelijk opgooi tentje mee neem of toch mijn Coleman koepeltje. Eerste is makkelijker in op zetten en afbreken, nadeel is dat het zo een ronde schijf is, dat neemt niet heel makkelijk mee achterop de motor.
Totaal offtopic inderdaad

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 19-06-2022 14:16 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
Ik zit er aan te denken om een 5 of 6 persoons tent aan te schaffen, maar niet een al te dure. Is dit verstandig of niet? Ik wil komende week eens bij Outdoor XL gaan kijken, aangezien ik komende week vrij ben.

- Easy Camp Palmdale 600 (o.a. bij Outdoor XL)
- Quachua Air Seconds 5.2 F&B opblaasbaar (Decathlon)

Kwalitatief ziet de Decathlon tent er beter uit (en koeler denk ik) Maar is door het opblaassysteem iets duurder. Ik kan weinig ervaringen vinden over de Easy Camp tenten, dus twijfel een beetje of het wat kan zijn.

Ik ben wel gewend om te kamperen in een goedkoop 3 persoons tentje, maar daar sliep ik altijd alleen in. Nu willen we met zijn 2en in een grotere tent voor een weekje, dus een beetje comfort qua grootte 5/6 persoons is dan wel fijn en ook te kunnen staan. Ook zou het handig zijn als ik alleen de tent zou kunnen opzetten. In dat geval neig ik naar de Decathlon tent.

Iemand advies of betere alternatieven tot 500,- euro voor een 5/6 persoons tent.

[ Voor 14% gewijzigd door Suntoro op 19-06-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:53
Ivow85 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 09:14:
Wat ik gezien heb van een heuvel bij Tournon is dat alle wegen in het Rhônedal helemaal vaststonden op meerdere zwarte zaterdagen. Dus zowel de A7, N7 en D86 stonden echt stil.. Bijzondere gewaarwording, dus de zaterdag erop nog een keer naar boven..

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
Zijn er hier nog ervaringen /tips om met zo min mogelijk tolwegen naar Rome te rijden ?
Zwitserland zonder snelweg Italië zonder tolwegen of is dat echt dubbel zo lang rijden. Enkele jaren terug in montescudaio gestaan, vanuit daar zonder tolweg naar Pisa en Florence geweest maar dat was echt wel meer dan 2x zo lange route vanwege het soort weg wat je dan kreeg. Tijdens de vakantie zelf geen probleem maar tijdens de heenreis wordt dat net ff teveel van het goede ben ik bang.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
qua tijd kan je natuurlijk alvast kijken op Google Maps en daar 2 routes plannen met en zonder tolwegen Vanaf mijn startlocatie kom ik op +4 uur uit zonder tolwegen. (is een optie in Maps die aan en uit kan, mocht je het niet weten).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben het eerder oogluikend toegestaan, maar het vragen naar routes of tips bij routes van a naar b verdient een eigen topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 11:13
pirke schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 02:32:
Campers zullen voorlopig nog wel op diesel blijven rijden. De onze verbruikt 1 op 8 bij 85 km/u, en een paar honderd kilo extra voor accu's gaat niet passen, ondanks dat het een C rijbewijs camper met veel laadvermogen is. Of ik kan maximaal een uur rijden, dat schiet ook niet op. Ik krijg nu al range anxiety als er minder dan 20 liter diesel in de tank zit _O-

Overigens rij ik al jaren elektrisch, heerlijk, maar niet als je veel gewicht mee moet slepen en de aerodynamica van een parachute hebt.
Uiteraard een concept, desalniettemin interessant en leuk dat het een Nederlands product betreft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:30
Wij overwegen dit jaar naar Toscane te gaan. Eerst anderhalve week ergens onder Florence. Daarna anderhalve week op Elba. Lekker met de tent en een goed gevuld koelkastje.

Wij zoeken een wat kleinere camping met niet teveel toeters in bellen. Tips zijn welkom.
Vooral naar campings op Elba zijn we nog wat aan het puzzelen. Heeft iemand ervaring met niet al te grote campings op Elba?

[ Voor 11% gewijzigd door ThijsM op 20-06-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Suntoro schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:30:
Ik zit er aan te denken om een 5 of 6 persoons tent aan te schaffen, maar niet een al te dure. Is dit verstandig of niet? Ik wil komende week eens bij Outdoor XL gaan kijken, aangezien ik komende week vrij ben.

Kwalitatief ziet de Decathlon tent er beter uit (en koeler denk ik) Maar is door het opblaassysteem iets duurder. Ik kan weinig ervaringen vinden over de Easy Camp tenten, dus twijfel een beetje of het wat kan zijn.

Ik ben wel gewend om te kamperen in een goedkoop 3 persoons tentje, maar daar sliep ik altijd alleen in. Nu willen we met zijn 2en in een grotere tent voor een weekje, dus een beetje comfort qua grootte 5/6 persoons is dan wel fijn en ook te kunnen staan. Ook zou het handig zijn als ik alleen de tent zou kunnen opzetten. In dat geval neig ik naar de Decathlon tent.

Iemand advies of betere alternatieven tot 500,- euro voor een 5/6 persoons tent.
Wij hebben thuis de 6.3 F&B, en ik ben daar erg tevreden over. Ik heb altijd met (poly)katoenen tenten gekampeerd, dus ik was eigenlijk wel sceptisch/huiverig, maar mede door wat ervaringen van andere Tweakers heb ik 'm toch gekocht. De tent ventileert goed en het blijft (relatief) koel binnen.
Qua opzetten, de 6.3 kan ik in mijn eentje opzetten en dat gaat relatief vlot. Ik ben de meeste tijd utieindelijk kwijt met het netjes strak opspannen van alle scheerlijnen en om de tent zo strak mogelijk neer te zetten (ik heb echt een hekel aan slordig opgezette tenten :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb de laatste dag van mijn kampeer tripje op de motor toegevoegd aan mijn reis verslagje.

Bommes in "Remmen is angst, toch? Reisverslag juni 2022 TET Frankrijk"

Nu is het weer tijd om de agenda te trekken en kijken of we met het gezinnetje nog een weekendje met de caravan op pad kunnen.
Mijn vrouw blijft er maar op terug komen dat ze het zo leuk vond de vorige keer.
Daar moet ik dus gebruik van maken.
Camping sfeer foto er bij van dat laatste weekendje weg:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1655709533-600-x-450px-20220528_102215.jpg

Iemand trouwens ervaring met van die plastic schroef haringen?
Ik heb het idee dat je die in NL goed kunt gebruiken maar in het zuiden van Europa, waar de grond vaak harder is meteen kapot draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:26
ThijsM schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
Wij overwegen dit jaar naar Toscane te gaan. Eerst anderhalve week ergens onder Florence. Daarna anderhalve week op Elba. Lekker met de tent en een goed gevuld koelkastje.

Wij zoeken een wat kleinere camping met niet teveel toeters in bellen. Tips zijn welkom.
Vooral naar campings op Elba zijn we nog wat aan het puzzelen. Heeft iemand ervaring met niet al te grote campings op Elba?
Geen tip voor Elba (alleen Toscane)

Jaren geleden (ik denk ergens in tussen 2007-20010) hebben wij hier een week gestaan
https://www.campinglachiocciola.com/nl/home-4/

Niet een hele grote camping, zwembad was van de gemeente maar we hadden opzich geen last van jongeren uit de buurt of zo (al zaten wij er net voor het hoogseizoen). Sanitair was netjes en schoon. Verder idd geen luxe
Grote voordeel vond ik dat je in het midden van de driehoek Siena, Florence (met trein vanuit Bucine prima te doen), Arezzo zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ThijsM schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:

Toscane:
https://www.campingchianti.it/
Daar ben ik al 2 keer geweest.
Geen poespas, lekker rustig op de meeste plekken een mooi uitzicht, klein zwembadje.
Mooi centraal gelegen tussen de bekende steden.
Elba wel ooit geweest maar dat was slechts een dagje op en neer.
Geen tips voor campings daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:20:

Nu is het weer tijd om de agenda te trekken en kijken of we met het gezinnetje nog een weekendje met de caravan op pad kunnen.
Mijn vrouw blijft er maar op terug komen dat ze het zo leuk vond de vorige keer.
Daar moet ik dus gebruik van maken.
Camping sfeer foto er bij van dat laatste weekendje weg:
[Afbeelding]
Met kleine kids is dit echt super. Je caravan / tent direct aan een speelveldje.
Ik probeer hier met boeken goed op te selecteren, maar soms zijn de foto's onduidelijk en bel ik even de camping om te vragen op welk veld een zandbak / speeltoestel staat.

Voor de zomervakantie was het veld rondom de grote zandbank helaas al volgeboekt (in februari al), dus dan staan we net om het hoekje. Gelukkig beginnen onze kids al wat groter te worden dus dat redden ze wel ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 20-06-2022 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Cheesy ons dochtertje vond het helemaal fantastisch.
Na het wakker worden even bij papa en mama op bed, de had meteen door hoe de rolgordijnen van de caravan werkte.
En wat zag ze door het raam..dat speeltuintje, mooier begin van de dag kan ik me niet voor stellen.
Echt heerlijk, voortent dicht geritst hield haar niet tegen, ze kroop er meteen onderdoor :+ :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
Wij zijn ondertussen al op behoorlijk wat "grote" campings in NL geweest, maar by far was de leukste & mooiste (waarschuwing, hier komt een mening) de kleine wolf. Qua animatie, maar ook qua onderhoud was er echt nergens een scheve tegel, kapotte schommel etc te vinden. De kinderen valt dat misschien niet direct op, maar dit was wel echt by far het best onderhouden park waar ik ben geweest (kan natuurlijk momentopname zijn geweest na een uitgebreide TD actie :-))
Dit jaar gaan we naar zandstuve, hopelijk komt dat in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
-tom-562 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:05:
[...]

Wij hebben thuis de 6.3 F&B, en ik ben daar erg tevreden over. Ik heb altijd met (poly)katoenen tenten gekampeerd, dus ik was eigenlijk wel sceptisch/huiverig, maar mede door wat ervaringen van andere Tweakers heb ik 'm toch gekocht. De tent ventileert goed en het blijft (relatief) koel binnen.
Qua opzetten, de 6.3 kan ik in mijn eentje opzetten en dat gaat relatief vlot. Ik ben de meeste tijd utieindelijk kwijt met het netjes strak opspannen van alle scheerlijnen en om de tent zo strak mogelijk neer te zetten (ik heb echt een hekel aan slordig opgezette tenten :P)
Hee thanks! Goed om te weten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knutsel smurf

knutsel smurf

wienesroa schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:14:
Wij zijn ondertussen al op behoorlijk wat "grote" campings in NL geweest, maar by far was de leukste & mooiste (waarschuwing, hier komt een mening) de kleine wolf. Qua animatie, maar ook qua onderhoud was er echt nergens een scheve tegel, kapotte schommel etc te vinden. De kinderen valt dat misschien niet direct op, maar dit was wel echt by far het best onderhouden park waar ik ben geweest (kan natuurlijk momentopname zijn geweest na een uitgebreide TD actie :-))
Zandstuve gaat je denk ik ook wel bevallen! Ikzelf vind Camping de Paal ook erg goed.
Wat voor mij ook een belangrijke reden is om een grote camping als 1 van deze te kiezen is dat het WiFi vaak ook goed is geregeld. Dit in combinatie met animatie en goed zwembad zorgt ervoor dat pappa met iets oudere kinderen gewoon kan werken vanaf de camping.

Mijn kids zijn nu 5 en 8 en als ik die tijdens een school vakantie week gewoon naar het zwembad en animatie kan sturen dan is dit wel echt een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Luuk84 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
[...]

Uiteraard een concept, desalniettemin interessant en leuk dat het een Nederlands product betreft:

[YouTube: World's FIRST Solar Powered Campervan!]
Ja die ken ik, al zal het nog wel even duren voordat die commercieel en betaalbaar op de markt komt. Daarnaast moet het kunnen concurreren met onze kids-proof alkoof met veel meer binnenruimte. Ach, wellicht over 15 jaar als de kinderen het huis uit gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 08-09 14:27

Smurf

Detri

Ik heb het idee dat je die in NL goed kunt gebruiken maar in het zuiden van Europa, waar de grond vaak harder is meteen kapot draait.
Neem aan dat je de Peggy Pegs bedoeld?
Een vriend van mij heeft deze, en het is dan wel geen Spanje, maar in Oostenrijk had hij er afgelopen jaar (we hadden een weekje overlap op dezelfde camping) verrassend weinig moeite mee om die dingen in de grond te draaien.

Ik heb zelf afgelopen winter een andere variant gekocht om eens te proberen. Vind de Peggy pegs wat aan de prijzige kant en deze gingen met een opheffingsuitverkoop voor ongeveer 10euro per doosje.
In het voorjaar heb ik ze getest (gewoon op campings in nederland) en tenzij het echt zandgrond is voldoen ze daar ook prima. Met de zomervakantie ga ik ze voor het eerst in wat hardere grond testen (Oostenrijk).

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00

Ja ik.

die plastic dingen zijn ideaal op los zand en zompige aarde.
Ik gebruik deze voor mijn campooz trekking luifel
https://www.obelink.nl/peggy-peg-xl-schroefharingen.html

Ik heb ook stalen schroefharingen, dit zijn eigenlijk houtfretbouten.
Die gebruik ik waar ik met mijn gewone haringen de grond niet in kom.
https://www.obelink.nl/ob...29-QyGEAQYAiABEgI-W_D_BwE

in combinatie met mijn accuboormachine 8)
(het moet niet op werken gaan lijken)

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 20-06-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro

Ik weet niet met hoeveel personen je bent maar de Decathlon 4.1 is ook nog een hele ruime tent en dat scheelt qua prijs fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:02

Ik sta momenteel met de 5.2 op de camping voordelen zijn wat mij betreft het gemakkelijke opzetten/afbreken (kan alleen) en het Fresh en Black.

De tent is inderdaad relatief koel, wees er wel bewust van dat met kouder weer warmte vasthouden ook een uitdaging is. Er zijn luchtgaten die niet dicht kunnen namelijk.

Wij zijn ook met zijn tweeën momenteel, hoor namelijk gekozen voor de 5.2 boven de 4.2 vanwege de stahoogte en de beperkte ruimte voorin bij de 4.2, door de schuine voorkant is daadwerkelijk bruikbare ruimte echt een stuk kleiner.

Wat mij betreft is het eenvoudig opzetten en afbreken ruimschoots zijn meerprijs waard, scheelt mij een hoop stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 14:45
Iemand nog tips voor een overnachtingshotel voor/na/rondom Ulm ? Gaan met 2 kleine kinderen van 8 maanden en 3 met de vouwwagen en dan is een hotel om alleen te overnachten wel wat fijner, ook omdat het weer daar niet altijd even goed is om droog te kunnen inpakken

Vorig jaar zaten we hier https://www.booking.com/h...thaus-seligweiler.nl.html prima hotel met grote parkeerplaats alleen was die niet afgesloten / beveiligd. Zat wel een Tesla supercharger bij dus er was genoeg verkeer maar toch liever een afgesloten parkeerplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma

Ik heb niet zoveel op met plastic schroefharingen of ander plastic spul. Hooguit carbon pennen voor mijn UL:-tenten. Maar voor mijn grote katoenen tarp die ik ook laat staan bij windkracht 7-8 (welliswaar geheel afgespannen in een model die stormvaster is, door de zijkanten naar de grond te spannen met flinke rubbers.) gebruik ik stalen joekels: https://www.esvocampingsh...-50-cm-stormharing-staal/

Die worden niet uit de grond getrokken al heb je het graag. Soms moet ik ze met een hefboom er weer uit halen...

Plastic is voor mij geen alternatief (tarp van 6m bij 5m zwaar katoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
GrooV schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:06:
Iemand nog tips voor een overnachtingshotel voor/na/rondom Ulm ? Gaan met 2 kleine kinderen van 8 maanden en 3 met de vouwwagen en dan is een hotel om alleen te overnachten wel wat fijner, ook omdat het weer daar niet altijd even goed is om droog te kunnen inpakken

Vorig jaar zaten we hier https://www.booking.com/h...thaus-seligweiler.nl.html prima hotel met grote parkeerplaats alleen was die niet afgesloten / beveiligd. Zat wel een Tesla supercharger bij dus er was genoeg verkeer maar toch liever een afgesloten parkeerplaats
Van bekenden hoorde ik over deze goede berichten: https://www.booking.com/h...aurant-hohenblick.nl.html.

Zit bij dat stukje van de A8 waar de linker- en rechterrijbaan splitsen. Volgens mij geen afsluitbare parking. Vind je een disselslot niet voldoende of heb je fietsen ofzo er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-09 21:37

Als het je puur om een eenvoudige en snelle overnachting gaat kun je ook rond Stuttgart Messe kijken. Zit je zo'n 45 min voor Ulm maar daar zitten wel veel (goedkope) hotels op korte afstand van de snelweg. Wij hebben daar afgelopen wintersportvakantie op de heenrit overnacht bij Premier Inn. Wij stonden toen buiten voor de hoofdentree, maar weet niet of ze ook een afsluitbare parkeergarage hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Cheesy schreef op maandag 20 juni 2022 @ 14:44:
[...]

Van bekenden hoorde ik over deze goede berichten: https://www.booking.com/h...aurant-hohenblick.nl.html.

Zit bij dat stukje van de A8 waar de linker- en rechterrijbaan splitsen. Volgens mij geen afsluitbare parking. Vind je een disselslot niet voldoende of heb je fietsen ofzo er op?
Disselslot vertrouw ik wel want dan staat de VW aangekoppeld op slot. Het gaat me meer om dat ze zo het zeil van de vouwwagen kunnen losmaken om het eea mee te nemen.

Fiets haal ik uit elkaar en leg die in de auto mocht dat nodig zijn (of neem hem mee de kamer op)

Het liefst zit ik zuidelijk van Ulm dat komt voor mij het beste uit kwa reistijd

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 20-06-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:29

JanB

Het ken rotter !!!

Wij hebben een aantal jaar geleden hier overnacht: https://www.booking.com/h...alten-reichenbach.nl.html

Is nog wel een uurtje rijden vanaf Ulm en ik weet niet of je die richting op gaat. Wel een heerlijke plek om met kinderen te zitten. Speeltuintje erbij en wat ik mij kan herinneren, prima eten voor een nette prijs.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Kijk eens op www.peggypeg.de, in Nederland onder andere te krijgen bij Obelink en De Wit.

Er zijn ook aluminium schroefharingen, ik heb in het weekend van 30 april veel caravanners gezien dit gebruiken, reden dat ik ze ook heb aangeschaft.

Ze gaan in juli getest worden op een camping in Zuid Limburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-09 21:54
pirke schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Ja die ken ik, al zal het nog wel even duren voordat die commercieel en betaalbaar op de markt komt.
Ik had even op de RDW kentekencheck gekeken..

Catalogusprijs: € 4.235.000

:X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@wauskoek Kun je veel diesel voor kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:00
wauskoek schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat je met alle research, design, kosten aan mallen voor het polyester, rdw test en typegoedkeuring en dergelijke misschien totaal wel aan dat bedrag komt.

Maar dan zou een ford fiesta ook 10 miljoen kosten.

Dus ik denk dat ze nog wat aan hun prijsstelling moeten doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

wauskoek schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:04:
[...]

Is dat exclusief BTW en BPM :+

Daar kan ik heel veel benzine voor kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 08-09 14:27

Smurf

Detri

Elektro ding dus BPM vrij. Dat scheelt weer :P

Maar je zou haast denken dat hij massief gouden kranen en deurgrepen aan boord heeft :D

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 05-09 09:30
wienesroa schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:14:
Zandstuve zijn wij in het voorjaar geweest. Super camping met fantastisch nieuw sanitair. Leuk programma en prima faciliteiten. Liedjes zitten nog steeds in mijn hoofd….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou alles lijkt in kannen en kruiken. Drie campings aaneengesloten gereserveerd in drie verschillende landen. Met het gezin een rondje Ardennen, Zwarte Woud en Loonse en Drunense duinen. Kijken of de vouwwagen een dergelijk plan in de praktijk daadwerkelijk makkelijk maakt.

Ook erg benieuwd of de standplaatsen goed gaan passen en bevallen. Dat vind ik toch wel wat spannender met reserveren. Vroegâh kwam ik op de bonnefooi aan en als er geen leuk plekje was dan reed ik gewoon naar een volgende camping. Daarom nu maar drie locaties, mocht één niet echt* bevallen dan is het maar een week en ga je daarna weer verder.

* bewust geschreven: 'niet echt bevallen', want uiteindelijk kan je er altijd wel wat van maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

The Legend

*Plop*

DaDude schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:43:
[...]

Zandstuve zijn wij in het voorjaar geweest. Super camping met fantastisch nieuw sanitair. Leuk programma en prima faciliteiten. Liedjes zitten nog steeds in mijn hoofd….
Hier ook Zandstuve in de meivakantie. Sanitair en animatie was echt super, wel jammer van het betalen per minuut met een pasje maar dat is dan milieuvriendelijk. Daarna met Pinksteren naar De Paal geweest, dat sanitair was echt oude meuk vergeleken met de Zandstuve (en dat voor een camping die zichzelf de beste camping van Nederland noemt). Geen idee of alle sanitair gebouwen zo waren overigens, maar dat maakt voor onze ervaring ook niet uit.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor aankomend weekend 2 nachtjes gereserveerd op camping Oosterberg in Epe in Zuid Limburg.
Vanmiddag de caravan maar weer even uit de stalling halen.
Nog wat kleine klusjes doen aan de caravan en dan vrijdag na het werk van mijn vrouw meteen die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Luuk84 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:03:
[...]

[YouTube: World's FIRST Solar Powered Campervan!]
offtopic:
Kryten! *O*

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
The Legend schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Hier ook Zandstuve in de meivakantie. Sanitair en animatie was echt super, wel jammer van het betalen per minuut met een pasje maar dat is dan milieuvriendelijk. Daarna met Pinksteren naar De Paal geweest, dat sanitair was echt oude meuk vergeleken met de Zandstuve (en dat voor een camping die zichzelf de beste camping van Nederland noemt). Geen idee of alle sanitair gebouwen zo waren overigens, maar dat maakt voor onze ervaring ook niet uit.
Betalen per minuut in de douche was ook de gang van zaken op de kleine wolf. De rest was zo goed geregeld, dat ik het eigenlijk niet als vervelend heb ervaren. Ik kan me wel voorstellen als er dan iets tegenzit in de douches (oudemeuk, koud, niet goed schoongemaakt) dat dit systeem wel die druppel kan zijn die je een naar gevoel eraan doen overhouden.
Ik denk dat wij 2 pasjes hadden en die hebben we bij het verlaten van de camping aan een ouder stel gegeven, die nog van hun nazomer kwamen genieten. Zij waren er gelukkig mee en ik had ook echt geen zin om voor een paar euro nog naar de receptie te wandelen :+ :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
Bommes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:55:
Voor aankomend weekend 2 nachtjes gereserveerd op camping Oosterberg in Epe in Zuid Limburg.
Vanmiddag de caravan maar weer even uit de stalling halen.
Nog wat kleine klusjes doen aan de caravan en dan vrijdag na het werk van mijn vrouw meteen die kant op.
Cool dat is onze achtertuin.
Speciale plannen?

Als je eens opzoek bent naar leuke locatie voor kopje koffie. Dan is sippenaeken leuk dorpje. Je hebt daar een panorama terras en een bistro (leuk tentje met mooi terras) le soigneur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wienesroa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Speciale plannen?

Als je eens opzoek bent naar leuke locatie voor kopje koffie. Dan is sippenaeken leuk dorpje. Je hebt daar een panorama terras en een bistro (leuk tentje met mooi terras) le soigneur.
Bedankt voor de tip, wij gaan ook naar Zuid-Limburg in de zomer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Als we dan toch met tips bezig zijn: iemand nog tips voor Corsica? Voorkeur kleinschalig/basic.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Op de Veluwe, meer precies Loenermark, natuurkampeerterrein Zegenoord, is nog zat plek beschikbaar voor tijdens vakantieperiode.

Gratis douchen, heel veel bos en hei rondom, sprengen, musea (ook in de openlucht), stoomtrein en wat al dan nog niet meer.

Enig nadeel geen stroomaansluiting, wat eigenlijk ook weer een voordeel is. Rust, ruimte en natuur is het credo van dit terrein. Dus geen animatie en geen gerace over het terrein.

Geen stroomaansluiting maar wel gelegenheid tot opladen van powerbanks, fietsaccu's of andere accu's. Meeste koelkasten in kampeermiddelen werken ook op gas. En een huishoud accu kan je zelf opladen met een zonnepaneel of even uitbouwen en aan een oplaadpunt hangen..

[ Voor 3% gewijzigd door zuma op 21-06-2022 10:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
Geen stroom valt bij mij wel onder de noemer creperen. Helemaal met kleine kinderen is het een stuk fijner om bijv. een waterkoker te gebruiken dan voor alles de gaspit aan te moeten zetten.

Daarnaast werkt mijn koelkast alleen op netstroom :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
GrooV schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:39:
Geen stroom valt bij mij wel onder de noemer creperen. Helemaal met kleine kinderen is het een stuk fijner om bijv. een waterkoker te gebruiken dan voor alles de gaspit aan te moeten zetten.

Daarnaast werkt mijn koelkast alleen op netstroom :)
Luxe kampeerder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vind kamperen zonder stroomaansluiting wel z'n charme hebben. Op Vlieland bij camping Stortemelk, waar ik nog wel eens kom, is er ook geen stroom bij de kampeerplaatsen en eigenlijk mis je het niet. Nu zijn er daar grotendeels maar seizoensplaatsen dus ook veel mensen met een zonnepaneeltje en batterij, maar goed.

Ik ga straks eens goed kijken naar wat voor gas ik in onze nieuwe vouwwagen moet gaan gebruiken, ook met het oog op de kogeldruk (die schijnt met lege disselbak ook nogal hoog te zijn, namelijk). Met de koelbox op gas is een blauwe 907 er na 8 à 9 dagen wel doorheen... En dan heb je ook nog niet gekookt. Geen goedkope hobby.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
In mijn optiek is de charme van geen stroom (mits je dat überhaupt als charme ziet) dat je dan daadwerkelijk dingen niet hebt of doet omdat er geen stroom is. Als dan de ene helft van de zaken op zonnepanelen gaat werken en de andere helft op gas, wat is dan nog het idee van geen stroom hebben?
Tenzij je daardoor op locaties komt waar je anders niet zou (kunnen) komen uiteraard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

wienesroa schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Speciale plannen?

Ik ben daar al heel vaak geweest met mijn ex samen en de camper.
Een van mijn favoriete weekendje weg plekjes.
Café modern net over de grens in België vond ik altijd erg tof. Lekkere burger eten.
Of de Smidse in Epen zelf, lekker op het terras wat bitterballen en biertjes.

Voor nu geen speciale plannen, denk dat ons dochtertje van 16 maanden de dieren op de camping, de speeltuin, hooistapel met glijbanen al helemaal geweldig gaat vinden.

Pagina: 1 ... 127 ... 276 Laatste