Leuk voetje, wat kost dat?
Heeft de voet van jouw luifel niet al gaten voor (metalen) haringen? Die van ons wel.
Heeft de voet van jouw luifel niet al gaten voor (metalen) haringen? Die van ons wel.
Ik kan gewoon haringen gebruiken in dat voetje.pirke schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:39:
€10,90 zie https://www.obelink.nl/peggy-peg-fix-go-ankerplaat.htmlLeuk voetje, wat kost dat?
[ Voor 18% gewijzigd door aReaRe op 05-06-2022 16:54 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
"Mekker, blaat"
Wat is het voordeel van deze voetjes tenopzichte van bijvoorbeeld een tie-down kit?aReaRe schreef op zondag 5 juni 2022 @ 16:54:
[...]
Ik kan gewoon haringen gebruiken in dat voetje.
[...]
€10,90 zie https://www.obelink.nl/peggy-peg-fix-go-ankerplaat.html
Grotere voet dan alleen het pootje van de Thule 6300 luifel.knutsel smurf schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:56:
[...]
Wat is het voordeel van deze voetjes tenopzichte van bijvoorbeeld een tie-down kit?
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
pirke schreef op maandag 6 juni 2022 @ 02:18:
Bij slecht weer kun je ook de luifel weer indraaien, zakt en waait ie ook niet wegWij gebruiken hem vooral voor de schaduw, als het regent zitten we binnen.
Mits het niet te hard regent zit ik liever buiten onder de luifel.pirke schreef op maandag 6 juni 2022 @ 02:18:
Bij slecht weer kun je ook de luifel weer indraaien, zakt en waait ie ook niet wegWij gebruiken hem vooral voor de schaduw, als het regent zitten we binnen.
Zelfde hier eigenlijk, als het gewoon recht naar beneden komt dan blijf ik wel gewoon onder de luifel zitten.aReaRe schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:25:
[...]
Mits het niet te hard regent zit ik liever buiten onder de luifel.
[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 06-06-2022 16:52 ]
Ik ken hem niet maar wat bedoel je dan met gemak van caravan zon de de "nadelen"?JanHenk schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:54:
Voor ons is het deze wagen het gemak van de caravan, maar dan niet de ‘nadelen’ ervan. Ik denk dat we daar zomaar 15 jaar plezier van gaan hebben met ons (piepjonge) gezin.
Ik had die vraag op zich al verwacht. Nadelen tussen haakjes, want het is heel persoonlijk. Om te beginnen mag mijn auto maar 1000kg trekken en het is een EV. Een vouwwagen is dan gewoon beter geschikt.maartend schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:58:
[...]
Ik ken hem niet maar wat bedoel je dan met gemak van caravan zon de de "nadelen"?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
)
Als je toch al stroom hebt voor je koelkast, waarom heb je dan een solar powerbank nodig?Jelte schreef op maandag 6 juni 2022 @ 16:47:
Aargh, zonnepaneel en powerbank kwijt, sinds we de vorige keer hebben gekampeerd. Dus nu de keuze om van beide een nieuwe te kopen, zodat we telefoons etc op kunnen laden. (Weer flink duurder dan toen we de verloren kochten...)
Of investeren in een accu en zonnepaneel, zodat we de koelkast er ook op kunnen laten draaien (wat we nooit terug gaan verdienen, maar wel meer campings tot onze beschikking krijgen.)
Waarschijnlijk liggen ze naast de hangmat die we al jaren kwijt zijn...
Duidelijk. En las je "nadelen" ook zeker tussen de haakjes.JanHenk schreef op maandag 6 juni 2022 @ 17:56:
[...]
Ik had die vraag op zich al verwacht. Nadelen tussen haakjes, want het is heel persoonlijk. Om te beginnen mag mijn auto maar 1000kg trekken en het is een EV. Een vouwwagen is dan gewoon beter geschikt.
Plus, wij slapen graag onder tentdoek.
Het is niet dat ik een hekel heb aan caravans oid, helemaal niet.
De combi-camp country staat gewoon snel, de luifel cq voortent vereist ietwat meer werk, maar die is modulair. Het is qua opzetgemak en snelheid daarom gewoon vergelijkbaar aan de caravan. Geldt overigens voor de meeste vouwwagens en tenttrailers, hoor. Ging vooral om vergelijk tent+bagagewagen (duurt wat langer) versus vouwwagen (snel) versus caravan (net zo snel). Tevens is keuken en gas ook volledig ingericht. Dat met elkaar is voor mij hetzelfde gemak als een caravan.
JanHenk schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:54:
Afijn, ondanks dat de handtekening nog niet gezet is, is het dromen al begonnen.
Voor de campings waar geen stroom is en de koelkast nu op gas draait.FRANQ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:38:
[...]
Als je toch al stroom hebt voor je koelkast, waarom heb je dan een solar powerbank nodig?
Wij zijn ook op zoek naar een snelle vouwwagen voor ons jonge gezin van 5 (drie kinderen die als we op vakantie zijn 4, 3 en 3 jaar oud zijn). Mijn grootste vrees bij grote tenten en vouwwagens is de opzet-tijd terwijl de kinderen tevreden moeten worden gehouden bij aankomst na een lange autorit, al dan niet in de regen. Dus gemakkelijk met 1 persoon opzetten en tijd zijn belangrijkExocet schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:15:
[...]
Hele goede keuze wat mij betreft, dit is ons tweede jaar met deze vouwwagen en het bevalt uitstekend. Het opzet gemak en flexibiliteit zijn geweldig.
Het is zeker niet goedkoop, maar ik zie het ook meer als een afschrijving per jaar, tweedehands zijn deze vouwwagens ook zeer gewild.
[Afbeelding]
De tip is niet teveel blindstaren op de opbouwtijd. De flink aandeel van de tijd gaat zitten in het inrichten van de vouwwagen en die is praktisch altijd hetzelfde. Bovendien moet je de tijd ook relativeren. Je MOET niet alles meteen hebben staan. Het is prima om bijv. de basis neer te zetten, kan er daarna 1 met de kinderen naar de speeltuin/zwembad en kan de ander de inrichting doen. Of je eet eerst wat en doet daarna de luifel er nog aan zetten etc. Daarnaast worden de kinderen ook rap groter en al snel hoef je ze niet meer naar de speeltuin te brengen en gaan ze zelf.Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
[...]
Wij zijn ook op zoek naar een snelle vouwwagen voor ons jonge gezin van 5 (drie kinderen die als we op vakantie zijn 4, 3 en 3 jaar oud zijn). Mijn grootste vrees bij grote tenten en vouwwagens is de opzet-tijd terwijl de kinderen tevreden moeten worden gehouden bij aankomst na een lange autorit, al dan niet in de regen. Dus gemakkelijk met 1 persoon opzetten en tijd zijn belangrijk
Heb je toevallig ervaring met het opzetten van de kindertent, heeft dit veel effect op de totale opzet-tijd? En is dit ding ruim genoeg voor zoveel personen?
Het lijkt me een prachtig ding maar ik vrees een beetje dat ons gezin er een beetje uit gegroeid is. Anders kan het misschien later alsnog als de kinderen in eigen tentjes willen
![]()
Verder lijkt me een Holtkamper Kyte windforce met XL kindertent ook fantastisch, maar wat een prijzen joh! Je bent nieuw zo 30k verder, tweedehands 20k+. Ik zie het ook als afschrijving per jaar maar weet nog niet of dat het wel waard is.
Of een Combi Camp Flexi. Nadeel van die is dat er geen aparte kinder-ruimte is, en mogelijk iets minder snel op te zetten en in te klappen?
Nu ik de tekst hierboven teruglees is het wel duidelijk dat we nog niet weten wat we willen haha. Dus als er mensen met aanraders zijn voor een jong gezin met 3 kinderen dan hou ik me aanbevolen.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Je hebt opzettijd en opzettijd.Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
[...]
Wij zijn ook op zoek naar een snelle vouwwagen voor ons jonge gezin van 5 (drie kinderen die als we op vakantie zijn 4, 3 en 3 jaar oud zijn). Mijn grootste vrees bij grote tenten en vouwwagens is de opzet-tijd terwijl de kinderen tevreden moeten worden gehouden bij aankomst na een lange autorit, al dan niet in de regen. Dus gemakkelijk met 1 persoon opzetten en tijd zijn belangrijk
Heb je toevallig ervaring met het opzetten van de kindertent, heeft dit veel effect op de totale opzet-tijd? En is dit ding ruim genoeg voor zoveel personen?
Het lijkt me een prachtig ding maar ik vrees een beetje dat ons gezin er een beetje uit gegroeid is. Anders kan het misschien later alsnog als de kinderen in eigen tentjes willen
![]()
Verder lijkt me een Holtkamper Kyte windforce met XL kindertent ook fantastisch, maar wat een prijzen joh! Je bent nieuw zo 30k verder, tweedehands 20k+. Ik zie het ook als afschrijving per jaar maar weet nog niet of dat het wel waard is.
Of een Combi Camp Flexi. Nadeel van die is dat er geen aparte kinder-ruimte is, en mogelijk iets minder snel op te zetten en in te klappen?
Nu ik de tekst hierboven teruglees is het wel duidelijk dat we nog niet weten wat we willen haha. Dus als er mensen met aanraders zijn voor een jong gezin met 3 kinderen dan hou ik me aanbevolen.
Zeker even de opus in het echt bekijken.Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:08:
@MrFl0ppY Dat is zeker een valide punt, maar ik denk dat het voor ons wel belangrijk is. Wij zitten liever niet vast aan één locatie. We verplaatsen regelmatig.
Een ander belangrijk punt is dat we volgend jaar een maand of 3 door europa willen trekken met het hele gezin. Dan wil ik zeker niet met een wagen opgescheept zitten die ellendig in en uit elkaar gaat
[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 07-06-2022 13:10 ]
MrFl0ppY schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:02:
[...]
De tip is niet teveel blindstaren op de opbouwtijd. De flink aandeel van de tijd gaat zitten in het inrichten van de vouwwagen en die is praktisch altijd hetzelfde.
Zoiets zat ik ook aan te denken. Wij kieperen altijd een aantal kussens en ons dekbed in de kofferbak en op de camping gaat hij pas de vouwwagen in. Als je dat in een soort zak met ventiel kunt doen en ik ga daar even op liggen moet je het toch een heel stuk compacter kunnen krijgen zou ik denken. Of valt dat tegen?JanHenk schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 08:40:
@Djeen84 Werken die zakken niet volgens hetzelfde principe als slaapmatten? Dus stevig oprollen om de lucht eruit te persen, waarbij de lucht er niet weer terug in kan? Dan heb je hetzelfde effect natuurlijk.
Als het nog strakker moet, ontkom je waarschijnlijk niet aan een stofzuiger. Een luchtbedpomp lijkt me te weinig vermogen hebben om die laatste lucht eruit te zuigen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik merk altijd dat bij het opbouwen de meeste tijd in het begin gaat zitten van het waterpas zetten van de kar. Dan is het openklappen van de Trigano Odessey zo gedaan. Dan gaat er weer tijd in zitten in het zoeken van de juiste stokken. Omdat ik ook met gezin met 3 kinderen reis en mijn vrouw niet zo handig is, doe ik het opzetten zelf.MrFl0ppY schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:02:
[...]
De tip is niet teveel blindstaren op de opbouwtijd.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
[ Voor 18% gewijzigd door Peetman op 07-06-2022 12:29 ]
Sinds vorig jaar maken wij de bedden thuis op en klappen de vouwwagen met opgemaakte en kussens en al gewoon dicht.Gonadan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:22:
[...]
Zoiets zat ik ook aan te denken. Wij kieperen altijd een aantal kussens en ons dekbed in de kofferbak en op de camping gaat hij pas de vouwwagen in. Als je dat in een soort zak met ventiel kunt doen en ik ga daar even op liggen moet je het toch een heel stuk compacter kunnen krijgen zou ik denken. Of valt dat tegen?
[ Voor 19% gewijzigd door FRANQ op 07-06-2022 13:14 ]
Klopt, daarom is het belangrijk om te weten wat voor kampeerder je bent. Zeker als je van plan even 20-30k af te tikken is het wel belangrijk om te weten of je de voordelen (en dus ook nadelen) gaat benutten. Een grondzeil is met 2 volwassenen of in Spanje niet snel nodig. Afgelopen pinksterzondag was het in Nederland met 3 kinderen wel erg lekker om een droge (en warme) binnentent te hebbenHenkiejoo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:14:
Dit klopt wel als je een aantal dagen ergens staat, maar bij het rondtrekken vonden wij het een mega-verschil met de tent die we daarvoor hadden.
Tijdens het rondtrekken met de CC heb je in een paar minuten een overnachtings-stand. Inclusief luifel, bed, bruikbare keuken.
Alles van de grond zodat je ook niks hoeft schoon te maken. Nat inklappen is ook geen probleem.
Geen zware arbeid.
Dat zal bij meerdere vouwwagens het geval zijn, maar zodra je grondzeil moet gaan neerleggen of een keuken moet opbouwen wordt het echt een heel ander verhaal.
[...]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Ik heb geen ervaring met vacuümzakken, maar voor wat ik nu heb gezien na een snelle zoektocht werken ze allemaal volgens dat principe; stevig oprollen met je eigen gewicht en je hebt volgens mij al heel wat volume ingeperkt.Gonadan schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:22:
[...]
Zoiets zat ik ook aan te denken. Wij kieperen altijd een aantal kussens en ons dekbed in de kofferbak en op de camping gaat hij pas de vouwwagen in. Als je dat in een soort zak met ventiel kunt doen en ik ga daar even op liggen moet je het toch een heel stuk compacter kunnen krijgen zou ik denken. Of valt dat tegen?
Heeft ook een computer!
OMFG wat een prijzenFRANQ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:13:
[...]
Zeker even de opus in het echt bekijken.
Trekken is denk ik het punt waar hij echt in uitblinkt![]()
Hij is wel duur. en denk dat hij tweedehands nog niet te vinden is.
Prijs is beetje kyte windforce achtig.
De Holtkamper Kyte staat ook zo. Ik gok dat ik 20 minuten bezig ben met het levelen en zeildoek, daarna een uur inrichten. Als het windforce systeem gebruikt kan worden (veel campings hebben een A-automaat die er snel uit vliegt bij de hoge piekstroom) kan dit nog 5 minuten korter. Prijs is weer een ander ding.Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
[...]
![]()
[ Voor 9% gewijzigd door Ravhin op 07-06-2022 14:02 . Reden: waarom ik de prijs te rechtvaardigen vindt ;-) ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Baas boven baaspirke schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:55:
Ach, kosten zijn ook maar relatief. Wij laten deze week een levelsysteem onder onze camper bouwen voor 7000 euro, dus ik vind de prijzen van die vouwwagen nog wel meevallen.
Tip, neem een lang dun (2x 0,75mm2) verlengsnoer mee om de piekstroom te dempen.Ravhin schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:58:
[...](veel campings hebben een A-automaat die er snel uit vliegt bij de hoge piekstroom)
[ Voor 20% gewijzigd door FRANQ op 07-06-2022 14:30 ]
Zorg dat je buiten de schoolvakanties weg gaat dan is het al een stuk rustiger en is de kans op kinderen een stuk kleiner. Doen wij al jaren en dat bevalt primaBertus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:41:
Zo!
2 weken geleden (naar aanleiding van tips hier) 2 nachtjes gebivakkeerd op Landgoedcamping Westerwolde :-)
Was gelukkig lekker rustig (ben alleen, hoe minder kinderen en feestvierende lui, hoe beter).
Tent en toebehoren van mijn zusje geleend, dat ging allemaal perfect. 2e dag heerlijk rond Radio Kootwijk gewandeld, 2 keer gekookt, ik vond het heerlijk :-)
Nu een beetje eigen spullen aan het aanschaffen. Ga qua tent voor een Bardani Stelvio. Relatief veel ruimte erin (ik lag met mijn hoofd en tenen tegen de binnentent van de tent die ik mee had).
Zijn er nog tips hier voor gelijke campings (geen / weinig kinderen, in de natuur, rust is belangrijk) in Duitsland? Ik zou graag deze of komende maand nog eens een paar daagjes weg willen gaan en de nieuwe spullen uittesten :-)
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dit inderdaad, en als je rondtrekt zonder vast plan is de kans op een trekkersplek ook veel groter dan in het hoogseizoen.Himalaya schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:11:
[...]
Zorg dat je buiten de schoolvakanties weg gaat dan is het al een stuk rustiger en is de kans op kinderen een stuk kleiner. Doen wij al jaren en dat bevalt prima
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had je geluk dat die camping rustig was! Die wil nog wel eens vol staan met de hele randstad.Bertus schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:41:
Zo!
2 weken geleden (naar aanleiding van tips hier) 2 nachtjes gebivakkeerd op Landgoedcamping Westerwolde :-)
Was gelukkig lekker rustig (ben alleen, hoe minder kinderen en feestvierende lui, hoe beter).
Tent en toebehoren van mijn zusje geleend, dat ging allemaal perfect. 2e dag heerlijk rond Radio Kootwijk gewandeld, 2 keer gekookt, ik vond het heerlijk :-)
Nu een beetje eigen spullen aan het aanschaffen. Ga qua tent voor een Bardani Stelvio. Relatief veel ruimte erin (ik lag met mijn hoofd en tenen tegen de binnentent van de tent die ik mee had).
Zijn er nog tips hier voor gelijke campings (geen / weinig kinderen, in de natuur, rust is belangrijk) in Duitsland? Ik zou graag deze of komende maand nog eens een paar daagjes weg willen gaan en de nieuwe spullen uittesten :-)
Veel tijd kwijt is een ruim begrip denk ik. Kost mij met de caravan in ieder geval niet meer dan 5 minuten, waarvan 4min30 voor de breedte is.franssie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
Waarom zijn velen hier zoveel tijd kwijt aan het horizontaal plaatsen van het kampeermiddel? Met de camperbus boeit het me nooit zo, zet op een hellend vlak dat ding dan zo neer dat ik met de voeten naar beneden slaap, maar een beetje scheef merk ik nooit wat van. Maar wellicht dat ik zeiler ben en het daarom gewend ben om ook met 15 graden helling en schommelend te kunnen slapen.
[ Voor 6% gewijzigd door Smurf op 07-06-2022 16:32 ]
)
Doe je er zo lang overtafmaf schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:33:
Mij is een vrolijke vrouw wel 5 minuten waard.
Ik heb een Cabanon Manga, met Froli. Maar ik was eigenlijk niet van plan om hem eerst uit te klappen voor we weggaan, alle essentiële spullen zitten er gewoon standaard in.FRANQ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:11:
[...]
Sinds vorig jaar maken wij de bedden thuis op en klappen de vouwwagen met opgemaakte en kussens en al gewoon dicht.
Scheelt enorm veel ruimte in de auto.
Misschien kan dat bij jullie ook wel.
Wij hebben dan wel een campooz. maar ook froli systeem en een topmatras op het bijgeleverde matras.
Dus behoorlijk pakket op de wagen.
Van het zijtentje laten we de bedden ook opgemaakt, dat tentje rits ik los en vouw hem dubbel en til het geheel dan bovenop de vouwwagen. (de hoes past gelukkig nog dicht)
Helaas hebben de meeste mensen niet de luxe om zomaar even dergelijke bedragen uit te geven.pirke schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:55:
Ach, kosten zijn ook maar relatief. Wij laten deze week een levelsysteem onder onze camper bouwen voor 7000 euro, dus ik vind de prijzen van die vouwwagen nog wel meevallen.
Hahaha, alles is relatief en nogal afhankelijk van je verdienvermogen. Er zijn mensen die op vakantie gaan met het hele gezin in een auto die minder kost. En die hebben net zo veel plezier, al staan ze dan dan wellicht niet helemaal waterpas.pirke schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:55:
[ Voor 3% gewijzigd door Himalaya op 07-06-2022 20:33 ]
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Mijn ervaring is ook dat inklappen veel meer tijd kost dan uitklappen. Met de Kyte is uitklappen wel echt aanzienlijk sneller. Met 15 minuten wel opgezet, en binnen het uur slaapklaar. Maar als je dan gekookt hebt, en je hebt geslapen en de volgende dag ontbeten, dan moet de hele mieterse bende wel weer in elkaar getetrist wordensamo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:23:
[...]
Ik merk altijd dat bij het opbouwen de meeste tijd in het begin gaat zitten van het waterpas zetten van de kar. Dan is het openklappen van de Trigano Odessey zo gedaan. Dan gaat er weer tijd in zitten in het zoeken van de juiste stokken. Omdat ik ook met gezin met 3 kinderen reis en mijn vrouw niet zo handig is, doe ik het opzetten zelf.
Ik gok even
Op de juiste plek en waterpas: 30min
Uitklappen: 15min incl de 2 basis-stokken voor stevigheid
Grondzeil en aantal haringen: 30min
Daarmee is in een ruim uurtje na aankomst op de parkeerplek de tent vrij en bruikbaar. Voordeel is dat er al veel in de bak onder het bed ligt, dus dat we vrij snel verder kunnen.
Maar vervolgens wordt de tent ingericht, gaan kratjes op handigere plekken, wordt de keuken een keer gebruikt enz. Als je dan weg wil gaan kost het opruimen en inruimen van de bak weer meer tijd. De indeling van de baggagebak tijdens het rijden is toch anders dan tijdens het gebruiken. Dit is wel de reden waarom ik met een baby de wagen uitzetten voor één overnachting onderweg niet geweldig vond. Nu kiezen we meestal 2 campings in 3 weken.
Ik ben toch malle pietje niet!
Opus eigenaar hier 😊Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:47:
@FRANQ Jeetje dat OPUS ding is wel cool. Maar je moet toch behoorlijk knutselen voordat hij écht staat. Keuken moet nog in elkaar gezet, matrassen verplaatst, tafel en banken opgezet, etc. En ik heb even rondgeklikt maar 30.000+ ben je gauw verder haha. Niet veel anders dan met Holtkamper inderdaad. Maar dat idee moet ik ook maar laten varen denk ik. Of er moet een wel heel mooie tweedehands deal voorbij komen.
Een combi camp country met boogluifel lijkt me een mooie middenweg. Of een Flexi/Odyssee bijvoorbeeld. We gaan wel eens bij VWS kijken of zo... En misschien dit jaar eentje huren voor een weekje.
Mooie kardft2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Opus eigenaar hier 😊
Hij staat toch best snel hoor: keukens, bankjes etc is 5 min werk. En 0 haringen!
Maar inderdaad erg duur, de laatse jaren door de brexit ook veel duurder geworden.
Wij hadden t geluk met een mooie tweedehands deal, maar met slechts 8 stuks in Nederland in die kans klein...
Daarna kun je weer sex hebben zonder dat de kinderen wakker schudden?pirke schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:55:
Jij snapt hemFreeShooter schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:11:
[...]
Daarna kun je weer sex hebben zonder dat de kinderen wakker schudden?
Dat te vroeg naar buiten gaan is juist het probleem, worden ze niet vrolijk van
Koken, douchen, gootsteen, slapen hebben voordeel bij waterpas staan. Mijn vrouw heeft rugklachten en daar heeft ze helaas snel last van, scheef slapen helpt daar in ieder geval niet bij.franssie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:37:
Waarom zijn velen hier zoveel tijd kwijt aan het horizontaal plaatsen van het kampeermiddel? Met de camperbus boeit het me nooit zo, zet op een hellend vlak dat ding dan zo neer dat ik met de voeten naar beneden slaap, maar een beetje scheef merk ik nooit wat van. Maar wellicht dat ik zeiler ben en het daarom gewend ben om ook met 15 graden helling en schommelend te kunnen slapen.
0 haringen en van de grond, dus geen opspattend vuil. Dat is wel ideaal zeg! Veel plezier ermee en geniet ervan!dft2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Opus eigenaar hier 😊
Hij staat toch best snel hoor: keukens, bankjes etc is 5 min werk. En 0 haringen!
Maar inderdaad erg duur, de laatse jaren door de brexit ook veel duurder geworden.
Wij hadden t geluk met een mooie tweedehands deal, maar met slechts 8 stuks in Nederland in die kans klein...
Waterpas zetten is mogelijk als de ondergrond niet al te scheef is, maar wiebelen voorkom je niet.twowheeler schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:48:
Zo'n levelsysteem. Als je een Camper met luchtvering hebt, heb je dan hetzelfde effect of kan je deze niet "vast" zetten?
Wat leuk dat we een eigenaar van dit (thans) unieke apparaat hier, kun je meer over dit ding vertellen? Hoe ben je er op gekomen, hoe gebruik je hem, etc.? Vind je het echt een 'camper', of toch meer een vouwwagen?dft2 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Opus eigenaar hier 😊
[ Voor 9% gewijzigd door André op 08-06-2022 09:18 ]
Ik zal een poging wagen, we hebben hem net en zijn er pas een weekje mee weg geweestJanHenk schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:55:
[...]
Wat leuk dat we een eigenaar van dit (thans) unieke apparaat hier, kun je meer over dit ding vertellen? Hoe ben je er op gekomen, hoe gebruik je hem, etc.? Vind je het echt een 'camper', of toch meer een vouwwagen?
En de hamvraag, hoe bevalt ie?
Wij hebben (uiteraard) ook bij Campooz gekeken en ik weet dat er hier ook een aantal erg tevreden gebruikers rondlopen, maar wij hadden precies dezelfde ervaring als jullie. Een vaste keuken vinden wij fijn. En dan vallen eigenlijk alle 'tenttrailers' al af.André schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:17:
Gisteren nog even bij de lokale Campooz dealer geweest (is een product hier uit Assen), maar ze vielen ons tegen. Het plafond is relatief laag, de binnenruimte erg klein, de trekking luifel nog veel lager, geen fatsoenlijk keukentje. In het echt toch net even anders dan hoe het op de foto's/video's leek.
Gewicht is puur een adminstratief dingetje, ze zijn allemaal hetzelfde met een as die tot 1500kg te belasten is. Die van ons is iets van 1250kg dacht ik.wienesroa schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:54:
@dft2 Wat een gaaf ding, ik heb wat filmpjes gekeken en dat zou mij ook wel bevallen als opvolger voor de lange zware caravan. Wat is het max gewicht van jullie uitvoering? Ik zag online dat je ze tot 1500kg kan krijgen?
De prijs is inderdaad wel een dingetje en waar caravans van 10jr nog wel betaalbaar zijn is 2dehandsmarkt ook erg krap, ik zie er niet 1 te koop in NL en een enkele in D.
Wat ik tot nog toe als absoluut onmisbare voordeel aan de caravan zag, was het aankomen in slecht weer. Je pakt de paraplu, steekt de stekker in en zet de pootjes uit en je bent klaar voor de nacht. Interieur is in principe helemaal klaar voor de eerste nacht. Maar dit komt redelijk dichtbij. Heb je ook voldoende laadruimte voor tafel, stoelen, kleding etc? Dat viel ons altijd tegen in de vouwwagen.
Ik zag het plaatje en dacht, waar ken ik dat ding toch van. Toen begon het te dagen.dft2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:39:
[...]
Ik zal een poging wagen, we hebben hem net en zijn er pas een weekje mee weg geweest
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Oh cool, als je nog een linkje hebt?TheOmen schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:38:
[...]
Ik zag het plaatje en dacht, waar ken ik dat ding toch van. Toen begon het te dagen.
De mannen van Top Gear hebben in een aflevering met zo'n Opus rondgereden icm een EV.
Volgens mij hadden ze er toen zelfs een videoprojector ingebouwd.......
Voor de aflevering zal je even de gebruikelijke kanalen moeten gebruiken, het was S31E02..dft2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:44:
[...]
Oh cool, als je nog een linkje hebt?
Videoprojector is een officiele optie
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Kantelbeugels heb je daar voor. Kan niet bij iedere vouwwagen maar is soms wel handig inderdaad.twowheeler schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:03:
Nu het toch over vouwwagens gaat: Ik heb laatst iemand een vouwwagen verticaal door een tuindeur zien rijden. Ik had er wel eens over gehoord, maar nooit echt gezien. Vraag me af hoe daadwerkelijk makkelijk het gaat, maar moet zeggen dat ik wel positief verrast ben. Je zou zo'n ding ook tijdens de vakantiemaanden op die manier verticaal tegen een muur kunnen zetten. Dit scheelt een hoop ruimte.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toen we nog een aanhangwagentje hadden konden we van onze buren een stel kantelbeugels lenen om het gevaarte rechtop in de tuin te parkeren.twowheeler schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:03:
Nu het toch over vouwwagens gaat: Ik heb laatst iemand een vouwwagen verticaal door een tuindeur zien rijden. Ik had er wel eens over gehoord, maar nooit echt gezien. Vraag me af hoe daadwerkelijk makkelijk het gaat, maar moet zeggen dat ik wel positief verrast ben. Je zou zo'n ding ook tijdens de vakantiemaanden op die manier verticaal tegen een muur kunnen zetten. Dit scheelt een hoop ruimte.
Ik raad je aan om eens video's te kijken of langs te gaan bij winkels en ze te laten zien hoe het opzetten werkt. Dan krijg je al snel een idee hoe snel en makkelijk het gaat en wat je dan ook daadwerkelijk krijgt. Zoals vaker gezegd zijn er nogal wat definities van 'opzetten' en je moet goed beredeneren wat je daarnaast allemaal nog moet doen om écht een goed beeld te krijgen.Kevinns schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:50:
![]()
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De vaste keuken is echt een uitkomst inderdaad, dat scheelt veel tijd. Grondzeil moet even neergelegd, dat is te overzien.Henkiejoo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:14:
Dit klopt wel als je een aantal dagen ergens staat, maar bij het rondtrekken vonden wij het een mega-verschil met de tent die we daarvoor hadden.
Tijdens het rondtrekken met de CC heb je in een paar minuten een overnachtings-stand. Inclusief luifel, bed, bruikbare keuken.
Alles van de grond zodat je ook niks hoeft schoon te maken. Nat inklappen is ook geen probleem.
Geen zware arbeid.
Dat zal bij meerdere vouwwagens het geval zijn, maar zodra je grondzeil moet gaan neerleggen of een keuken moet opbouwen wordt het echt een heel ander verhaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij zijn nog niet zo ervaren maar ik schat zo'n minuut voor het waterpas zetten, kwartiertje voor het uitklappen (met name vanwege fietsen eraf, grondzeil neerleggen en dekzeil netjes opruimen) en daarna misschien nog een kwartiertje voor het aanritsen van de kindertent, haringen prikken, stroom aansluiten etc.samo schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:23:
Ik merk altijd dat bij het opbouwen de meeste tijd in het begin gaat zitten van het waterpas zetten van de kar. Dan is het openklappen van de Trigano Odessey zo gedaan. Dan gaat er weer tijd in zitten in het zoeken van de juiste stokken. Omdat ik ook met gezin met 3 kinderen reis en mijn vrouw niet zo handig is, doe ik het opzetten zelf.
Ik gok even
Op de juiste plek en waterpas: 30min
Uitklappen: 15min incl de 2 basis-stokken voor stevigheid
Grondzeil en aantal haringen: 30min
Daarmee is in een ruim uurtje na aankomst op de parkeerplek de tent vrij en bruikbaar. Voordeel is dat er al veel in de bak onder het bed ligt, dus dat we vrij snel verder kunnen.
Nofi maar in mijn ogen gebruik je dan de vouwwagen verkeerd. Hét argument voor mij om zo'n ding te nemen was namelijk dat de wagenbak van vertrek tot aankomst nagenoeg hetzelfde kan blijven en ik daar immens veel tijd mee win. Alles heeft een vaste plek en is ingericht op het gebruik tijdens het kamperen met de kogeldruk in acht nemend.Maar vervolgens wordt de tent ingericht, gaan kratjes op handigere plekken, wordt de keuken een keer gebruikt enz. Als je dan weg wil gaan kost het opruimen en inruimen van de bak weer meer tijd. De indeling van de baggagebak tijdens het rijden is toch anders dan tijdens het gebruiken. Dit is wel de reden waarom ik met een baby de wagen uitzetten voor één overnachting onderweg niet geweldig vond. Nu kiezen we meestal 2 campings in 3 weken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja dat kan wel inderdaad en gaan wij waarschijnlijk wel doen bij tussentijds verplaatsen, maar vanaf thuis is dat eerder meer werk dan het voordeel oplevert en gooi ik het liever gewoon in de kofferbak. Die is toch nagenoeg leeg.FRANQ schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:11:
Sinds vorig jaar maken wij de bedden thuis op en klappen de vouwwagen met opgemaakte en kussens en al gewoon dicht.
Scheelt enorm veel ruimte in de auto.
Misschien kan dat bij jullie ook wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zul je alles er wel eerst uithalen want anders schuift al je spulletjes naar 1 kant toe.twowheeler schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:03:
Wij staan anders ook nog steeds met onze cabanon Monaco ondanks een storm van windkracht 8 op de dissel: en het zonnetje schijnt in Julianadorp dus de korte broek gaat vandaag aan 🌞zuma schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:21:
Zo de Pinksteren weer overleeft, veel regen zondagmiddag en avond, geen onweer. Viel alles wat mee. Veel mensen hebben op zondagochtend toch de biezen gepakt omdat ze het niet vertrouwden. Slechts een kampeerder gehad die moedig is gebleven maar toch afhaakte omdat zijn tent in een kuil stond. Tsja daar ben je zelf bij...
[Afbeelding]
Op welke camping is dit?zuma schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:21:
Zo de Pinksteren weer overleeft, veel regen zondagmiddag en avond, geen onweer. Viel alles wat mee. Veel mensen hebben op zondagochtend toch de biezen gepakt omdat ze het niet vertrouwden. Slechts een kampeerder gehad die moedig is gebleven maar toch afhaakte omdat zijn tent in een kuil stond. Tsja daar ben je zelf bij...
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door FRANQ op 09-06-2022 10:47 ]
Kwam deze tegen.zuma schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:43:
[...]
Het gaat mij meer om het onnodig afdekken van een mooie grasmat. Een tent heeft vaak een binnentent, daar doe je weinig aan. Maar ik vind het ook zonde om dan het gras af te dekken onder de luifel. Dus ik maak wat dat betreft geen onderscheid hoor. En zo'n mat op grind of zand vind ik ook prima
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-06-2022 11:56 ]
Hi Ha Hopjesvla
2 personen is genoeg voor ons, vandaar dat we ook niet op zoek zijn naar een grote tent (een kuifmees is al groot genoeg). Eerlijk gezegd is het design doorslaggevend hierin. En dat we iets meer stahoogte hebben (hebben we nu niet, maar goed, met max 1,72m hoeft dat ook niet veel te zijnJelte schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:05:
@Hopjesvla79 Euh, die wordt nog niet heel veel gebruikt moet ik bekennen. We nemen vaak de Lepelaar mee (ja die ligt hier ook). De Kuifmees is meer voor korte weekendjes waar bij het lekker weer is.
En met de kleintjes is een grotere tent met binnenruimte nog wel fijn.
Idee is dat we deze tent meenemen als we met twee of drie mensen gaan voor een weekend.
Dat dat nog niet zo vaak is gebeurt, komt doordat onze auto afgelopen september is overleden en we geen nieuwe hebben aangeschaft. Ik heb eigenlijk alleen een auto nodig voor vakantie. Lastig dus.
Bevalt de tent die twee keer dat we hem hebben gebruikt? Ja. Op de fiets wordt het zeker niet, zelfs niet met een bakfiets.
Ik vind het een prachtige tent en de luifel zorgt ervoor dat je niet gelijk buiten staat als je de binnentent uit komt. Binnentent is groot genoeg voor 4 personen (als ze niet allemaal dikke expeds hebben misschien). En het lukt ons zelfs om met zijn 4 erin te slapen, maar dan is het wel wat krap.
Het is vooral een prachtige tent. Dus deze blijft nog wel even, waar de Lepelaar waarschijnlijk als de kleintjes groot genoeg zijn, de deur uit gaat. Dan gaan we kamperen met de Kuifmees en Koningsstern.
Hi Ha Hopjesvla
Misschien heb je er wat aan maar wij gaan ook met een clio estate en een Redwood Aspen 320TV inclusief luifel. Dit past, zeker als je met z'n tweeen reist.Hopjesvla79 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:55:
@Jelte als ik goed heb gezien heb jij een Kuifmees. Bevalt die nog steeds?
Nu de Twingo ingeruild gaat worden voor een Clio Estate kan er ineens een iets grotere tent mee en zijn met een half oog naar een Kuifmees aan het kijken.Alhoewel onze Exped Venus IIII DLX toch ook nog erg handig is. Afgelopen weekend nog mee in de hand op de boot naar Ameland en daarna mee op de huurfiets. Dat zie ik met een Kuifmees nog niet gebeuren....
Goed om te horen dat die past. Maar onze huidige Twingo setup zal sowieso geen probleem gaan vormen in de Cliotwowheeler schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:16:
[...]
Misschien heb je er wat aan maar wij gaan ook met een clio estate en een Redwood Aspen 320TV inclusief luifel. Dit past, zeker als je met z'n tweeen reist.
Inmiddels hebben we voor het beddengoed enzo wel een dakkoffer. Vooral omdat je dan iets simpeler kan inpakken.
[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-06-2022 13:35 ]
Hi Ha Hopjesvla
JanHenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:17:
Wij hebben bij de CCC wel een inritsbaar kuipzeil besteld, maar als het éven kan, gaan we die niet gebruiken. Of gewoon zo op gras, of op een tenttapijt.
Pimpelmees is ook tof. Wel echt een ander soort tent. Kleiner en lichter. En kleiner dan een Kuifmees, maar het is nog steeds best een flinke tent. We hadden ooit in ons hoofd om de Koningsstern te vervangen voor zo'n Pimpelmees. Maar dan heb je dus eigenlijk twee best grote tenten staan. Dat gaat nooit passen.Hopjesvla79 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 12:24:
[...]
2 personen is genoeg voor ons, vandaar dat we ook niet op zoek zijn naar een grote tent (een kuifmees is al groot genoeg). Eerlijk gezegd is het design doorslaggevend hierin. En dat we iets meer stahoogte hebben (hebben we nu niet, maar goed, met max 1,72m hoeft dat ook niet veel te zijn. Misschien tzt maar eens kijken bij de Waard hoe die er in het echt uit ziet, alhoewel een Pimpelmees misschien ook nog een leuke optie is.
Lees ik nou goed dat je een vouwwagen heb besteld?JanHenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:17:
Wij hebben bij de CCC wel een inritsbaar kuipzeil besteld, maar als het éven kan, gaan we die niet gebruiken. Of gewoon zo op gras, of op een tenttapijt.
Precies zo hebben wij het ook gedaan, en nu kijken er regelmatig mensen bij ons 😀wienesroa schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:12:
En je kan er ook voor kiezen om het beste van twee werelden combineren. Lekker kamperen en dan rondje over camping maken. Wij stonden jaren geleden op La Yole in Frankrijk met onze vouwwagen en waren toen opzoek naar caravan. Een klein kindje(onze dochter) maakt contact (met andere speelvriendjes)en zo raakten we met allerlei soorten kampeerders aan de praat. Als je dan een kopje koffie/flesje bier/wijntje aanbiedt, werd er in ons geval heel erg gastvrij gereageerd op ons verzoek: goh zouden we wellicht eens een rondje om jullie caravan mogen lopen en wellicht even het hoofdje door de deuropening mogen steken.
Yep.. Sorryvhal schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:32:
[...]
Lees ik nou goed dat je een vouwwagen heb besteld?
Het zorgt er voor dat je tent al redelijk strak staat als hij helemaal ingeritst is. Het houdt iets meer ongedierte tegen. Je hebt geen tocht onder de wanden door. Ik heb wel eens in een waterstroom gestaan (wolkbreuk Italie) van 1-3 cm en echt geen druppel in de tent gehad terwijl de vloer als een waterbed voelde. Ik zou niet zonder inritsbaar kuipzeil willen.JanHenk schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 11:17:
Naar mijn mening zijn in de meeste situaties kuip- en/of grondzeilen niet zo zinvol en heb je er vooral extra werk van.
Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen?
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 10-06-2022 10:22 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq