Wij hebben begin dit jaar ook de knoop doorgehakt om een nieuwe caravan te kopen. Het 2e hands aanbod was simpelweg te duur en te beperkt. Een jonge ocassion ging al gauw richting de nieuwprijs.Drardollan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:56:
[...]
Klopt, al heb ik niet het idee dat het voor Corona anders was.
We zitten nog echt in een oriënterende fase. Ik wil met name de kwaliteit van de diverse merken voelen. Zo was ik uit de folder gecharmeerd van de Weinsberg, maar toen ik deze in het echt zag en de deur openende had ik direct gegeten en gedronken
Had hiervoor een Beyerland en heb nu een 25 jaar oude LMC. Beide werkelijk top kwaliteit, onvergelijkbaar met de Hobbies, HomeCar (of HomeStar) of bv. de Weinsberg. En zoiets wil ik graag weer kopen, ik ben bereid om in de buidel te tasten maar dan wil ik wel een caravan waarmee ik 20 jaar vooruit kan. De huidige LMC heb ik 10 jaar geleden gekocht en natuurlijk zijn er wel dingen versleten, maar als ik zie hoe sommige 5 jaar oude caravans er al uit zien....
Wij hebben onze caravan in Duitsland gekocht, dat scheelde aanzienlijk met de aanschafprijs in Nederland.
De Weinsberg hebben wij ook naar gekeken. Vooral de CaraCito leek ons interessant. De basis uitvoering was echter vrij kaal en de afwerking was ook niet helemaal naar wens.
Uiteindelijk wederom voor een Hobby gekozen omdat deze ons qua design van zowel binnen als buiten het meeste aanspreekt.
De afwerking is niet helemaal top, wat scheve kastdeurtjes, deurtjes met magneetsluiting die tijdens het rijden opengaan. Naar mijn mening is de kwaliteit redelijk in verhouding met de prijs. De standaard uitvoering is vrij compleet, de Weinsberg komt qua prijs dicht bij de Hobby als je alle vergelijkbare opties aanvinkt.