[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 124 ... 257 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Drardollan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:56:
[...]

Klopt, al heb ik niet het idee dat het voor Corona anders was.

We zitten nog echt in een oriënterende fase. Ik wil met name de kwaliteit van de diverse merken voelen. Zo was ik uit de folder gecharmeerd van de Weinsberg, maar toen ik deze in het echt zag en de deur openende had ik direct gegeten en gedronken _O-

Had hiervoor een Beyerland en heb nu een 25 jaar oude LMC. Beide werkelijk top kwaliteit, onvergelijkbaar met de Hobbies, HomeCar (of HomeStar) of bv. de Weinsberg. En zoiets wil ik graag weer kopen, ik ben bereid om in de buidel te tasten maar dan wil ik wel een caravan waarmee ik 20 jaar vooruit kan. De huidige LMC heb ik 10 jaar geleden gekocht en natuurlijk zijn er wel dingen versleten, maar als ik zie hoe sommige 5 jaar oude caravans er al uit zien....
Wij hebben begin dit jaar ook de knoop doorgehakt om een nieuwe caravan te kopen. Het 2e hands aanbod was simpelweg te duur en te beperkt. Een jonge ocassion ging al gauw richting de nieuwprijs.

Wij hebben onze caravan in Duitsland gekocht, dat scheelde aanzienlijk met de aanschafprijs in Nederland.

De Weinsberg hebben wij ook naar gekeken. Vooral de CaraCito leek ons interessant. De basis uitvoering was echter vrij kaal en de afwerking was ook niet helemaal naar wens.

Uiteindelijk wederom voor een Hobby gekozen omdat deze ons qua design van zowel binnen als buiten het meeste aanspreekt.
De afwerking is niet helemaal top, wat scheve kastdeurtjes, deurtjes met magneetsluiting die tijdens het rijden opengaan. Naar mijn mening is de kwaliteit redelijk in verhouding met de prijs. De standaard uitvoering is vrij compleet, de Weinsberg komt qua prijs dicht bij de Hobby als je alle vergelijkbare opties aanvinkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

1000kg max gewicht, voor een caravan een redelijk goede stroomlijn:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/05/1653934336-600-x-450px-20220530_115148.jpg

En zeker niet mini.
Onze Captur 0.9tce doet ongeveer 1 op 10 met dit ding er achter met 92km/h echte kilometers op de cruise control.

Moet helaas opzoek naar een tenten reparateur, met het duwen en trekken om de voortent recht op gezet te krijgen scheurde er een stukje doek in een hoekje ergens.

Evengoed weer een heerlijk weekend op de camping gestaan.
Met gisteren een fantastische trouwdag van mijn broer en zijn vrouw op het landgoed Warnsborn bij Arnhem.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
205Gutmann schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Wij hebben begin dit jaar ook de knoop doorgehakt om een nieuwe caravan te kopen. Het 2e hands aanbod was simpelweg te duur en te beperkt. Een jonge ocassion ging al gauw richting de nieuwprijs.

Wij hebben onze caravan in Duitsland gekocht, dat scheelde aanzienlijk met de aanschafprijs in Nederland.

De Weinsberg hebben wij ook naar gekeken. Vooral de CaraCito leek ons interessant. De basis uitvoering was echter vrij kaal en de afwerking was ook niet helemaal naar wens.

Uiteindelijk wederom voor een Hobby gekozen omdat deze ons qua design van zowel binnen als buiten het meeste aanspreekt.
De afwerking is niet helemaal top, wat scheve kastdeurtjes, deurtjes met magneetsluiting die tijdens het rijden opengaan. Naar mijn mening is de kwaliteit redelijk in verhouding met de prijs. De standaard uitvoering is vrij compleet, de Weinsberg komt qua prijs dicht bij de Hobby als je alle vergelijkbare opties aanvinkt.
Ik trek vooral het front van de Hobby slecht (die dikke plastic balken) en de grote aantallen die je ziet op de weg/camping. Al is dat laatste natuurlijk vooral sentimenteel gezever ;)

Weinsberg is echt minimaal van het minimaal vond ik qua afwerking. Je zag schroeven zitten en de kastjes klapten keihard open en dicht. Dunne kussens om op te zitten en vooral de disselbak viel op. Dat was een of ander slap stuk plastic. Teleurstellend, we hadden ook van een B-label meer verwacht aangezien Knauss en Tabbert geen slechte merken zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
@Bommes Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar wij hebben erg goede ervaringen met Marvella uit Veghel.
Wij hebben daar al meerdere reparaties / klusjes laten uitvoeren. Recentelijk hebben ze onze voortent één omloopmaat vergroot, dat hebben ze erg netjes gedaan.

@Drardollan Smaken verschillen, wij vinden het front juist erg mooi. :P
Wij hebben een 490KMF, wij zijn qua afmetingen in de lengte enigszins gebonden aangezien we een langere caravan simpelweg niet kwijt kunnen aan huis zonder de buurt veel overlast te bezorgen.
Bij de andere merken ga je bij deze indeling al snel over de 7 meter heen.

Ook al eens gekeken naar een Fendt? Die zijn kwalitatief ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-06 23:36

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

205Gutmann schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:48:

Fendt is een sub label van Hobby. Zelfde bouwonderdelen gaan erin, zelfs ietsjes goedkoper omdat het niet teveel moet concureren natuurlijk.

Vergelijk het met Volkswagen en Skoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 22:49
Heel veel succes! Ik zie op youtube veel aanhangwagen verbouwingen naar caravan-achtige constructies maar jouw oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Leuk om te zien dat iedereen op zijn eigen manier kampeert en iedereen andere dingen belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 20:42

Badderbeest

De enige echte

DaDude schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:03:
[...]

Heel veel succes! Ik zie op youtube veel aanhangwagen verbouwingen naar caravan-achtige constructies maar jouw oplossing ben ik nog niet tegengekomen.

Leuk om te zien dat iedereen op zijn eigen manier kampeert en iedereen andere dingen belangrijk vindt.
Dankjewel, we hebben na een lange voorbereiding en inmiddels in de afrondende fase daarvan ook érg veel zin om met het spul op pad te gaan. Ook ik vind het -in dit topic, maar ook daarbuiten- leuk om te zien dat er juist binnen het kampeer genre zoveel manieren zijn om daar een leuke (persoonlijke) invulling aan te geven. Daarom vond ik het ook leuk om juist op deze plek onze (concept)oplossing met jullie te delen. :)

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:01
@Badderbeest Leuke getweakte aanhanger! Ik ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk gaat bevallen en zoals je zegt, iedereen heeft zijn eigen eisen en wensen en naar gelang leert men of veranderen die.
Wij zijn ooit begonnen in een tentje, overgestapt naar vouwwagen en nu een aantal jaren een caravan met een stapelbed/vast bed/treinzit. Op dit moment willen wij niets anders meer. Bij nat weer, gaan alleen de pootjes uit en bij droog weer zetten we de opblaasbare voortent op.
Ik vraag me overigens wel af, of je genoeg bergruimte gaat hebben in die gereedschaps-kist-keuken. In onze caravan vind ik het heerlijk dat we "diepe" lades en boven kastjes hebben om alle zooi in op te slaan.

Ik merk btw dat wij ook langzamerhand wel wat andere "gewoontes" erop na beginnen te houden.
Waar we eerst vrijwel alleen maar binnen kookten, of gingen uiteten. Merk ik nu dat we binnen af en toe nog eens eitje koken, of op eerste laatste dag iets maken als de voortent niet opstaat. Maar nu vrijwel altijd buiten koken. Afgelopen karen deed ik dat met een buitenkookgasstelletje icm skottelbraai, die laatste is nu ook thuis gebleven en vervangen door een smokey joe (kolenbbq), wat eigenlijk veel gezelliger is.

Zo lang de kids nog in de caravan slapen (en dat zal nog wel even zijn), zullen we deze caravan ook wel houden, maar ik sluit niet uit dat we ooit naar een iets kleiner model gaan, alhoewel we erg blij zijn dat we vaste slaapplekken hebben en in nood ook gewoon binnen kunnen ontbijten. De treinzit is niet supergroot, maar uitbreidbaar met een extra stuk tafelblad zodat je op het kopse bankje ook kunt aanschuiven. Ook die hebben we overigens maar 1x in het voorjaar meegenomen, omdat het toen te koud was om smorgens te ontbijten in de voortent.

https://www.caravanmakela...2927987d822978bcd2e40.JPG Zonder verlengstuk

https://www.caravanmakela...f5ba3b79d592ff6a0ff51.JPG met verlengstuk, waar wij dan ook nog de ikea kinderstoel naast de bank zette. Dan is er op slechte dagen voldoende ruimte om te spelen met droge voeten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
205Gutmann schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:48:
@Drardollan Smaken verschillen, wij vinden het front juist erg mooi. :P
En dat is maar goed ook, anders zou alles op de weg en camping er hetzelfde uitzien ;) Mijn ouders vinden het ook mooi, die hebben niet voor niets een Hobby ;)

Verder niets mis met Hobby volgens mij. Degelijke caravan. Mijn ouders hadden hiervoor een Home Car, dat was een bedroevend niveau. Na 8 jaar viel het stapelbed, wat ze nooit gebruikt hebben, spontaan van de muur _O-
Wij hebben een 490KMF, wij zijn qua afmetingen in de lengte enigszins gebonden aangezien we een langere caravan simpelweg niet kwijt kunnen aan huis zonder de buurt veel overlast te bezorgen.
Bij de andere merken ga je bij deze indeling al snel over de 7 meter heen.
Heb ik gelukkig weinig last van, sowieso staat onze caravan in het algemeen maar 1 of 2 dagen voor de deur voor vertrek en na thuiskomst.
Zeker, er is een reden waarom veel zigeuners in Frankrijk een Fendt hebben. Goede caravans en staat ook zeker op de lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:49
Drardollan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Verder niets mis met Hobby volgens mij. Degelijke caravan. Mijn ouders hadden hiervoor een Home Car, dat was een bedroevend niveau. Na 8 jaar viel het stapelbed, wat ze nooit gebruikt hebben, spontaan van de muur _O-
Volgens mij heeft elk merk caravan en camper dat er constant wel ergens een schroefje los trilt. Gewoon een dedicated gereedschapskist erin leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@wienesroa Thanks, en de caravan heeft zeker ook z'n charmes. :) . Zéker in het geval van doorreizen, en wanneer het weer tegenzit. Uiteindelijk gaan wij gewoon tentkamperen met de meeste voor- en nadelen die je daar dan weer van hebt.

Binnenkort gaan we de bordjes, kommetje, bakjes, snijplankjes, bestek, bekertjes, enzovoorts aanschaffen. Dan kunnen we zien of er genoeg opbergruimte in het keukenwagentje zit, maar mede dankzij de bovenkastjes schat ik in dat we genoeg hebben. De koelkast staat er immers nog naast.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Volgens mij heeft elk merk caravan en camper dat er constant wel ergens een schroefje los trilt. Gewoon een dedicated gereedschapskist erin leggen :)
Een stapelbed zit niet vast met een simpel schroefje. Die horen niet zomaar te breken. Gelukkig nooit gebruikt en gelukkig lag er geen kind in op dat moment. Daar moet je toch niet aan denken.

Home Car was in het begin een goed merk, maar richting het faillissement werd er met de pet naar gegooid. Volgens mij is er nog een doorstart geweest met de naam Home Star, maar eerlijk gezegd heb ik die nog nooit in het wild gespot en betwijfel ik of ze nog bestaan. Wel eens een camper van Home Star gezien ooit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Als kampeerder heb je hebt maar 2 dingen nodig. Een Wera Tool Check Pus en een rol duckttape ;)

Oh, en ik neem altijd uitzet-/metselkoord mee voor een waslijntje, maar dat is niet voor calamiteiten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Als kampeerder heb je hebt maar 2 dingen nodig. Een Wera Tool Check Pus en een rol duckttape ;)

Oh, en ik neem altijd uitzet-/metselkoord mee voor een waslijntje, maar dat is niet voor calamiteiten :D
Mooi setje, maar ik neem ook altijd een combinatietangetje mee en een lange platte schroevendraaier.

Sommige caravanbezitters heb ik wel eens met een klauwhamer bezig gezien omdat de caravan niet loskwam van de kogel trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Cheesy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb deze achterin de camper liggen:

Afbeeldingslocatie: https://www.toolmax.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/e/-/e-10899.jpg

En nog een setje inbussleutels. En ducttape. En dubbelzijdige tape.

Ik sta er altijd van versteld hoe vaak het nodig is :)

Verder nog een makita compressor voor de banden, en om de waterslang door te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:48
205Gutmann schreef op maandag 30 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Wij hebben ook Hobby gekozen omdat hij qua design zowel van buiten als van binnen het beste bij onze wensen paste. We wilde niet teveel 'hout look' binnen en dat gaat bij Hobby prima.

Je dealer kan best veel oplossen van dat soort dingetjes! Wij hadden ook een keukenkastje wat moeilijk sloot, een stuk afwerking bij het voorraam wat na elke rit los zat, het 'luik' achter de wc wat bij elke rit bijna los lag. Maar dat allemaal aangegeven bij de dealer en was allemaal kosteloos opgelost sindsdien 0.0 problemen meer gehad. Wij gaan over 2 weken voor 2 weken naar Noorwegen met de Hobby, kijk ernaar uit!
pirke schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:49:
[...]

Ik heb deze achterin de camper liggen:
En nog een setje inbussleutels. En ducttape. En dubbelzijdige tape.
Ik sta er altijd van versteld hoe vaak het nodig is :)
Ik heb zo'n 500 delige koffer ooit gekocht bij de Praxis (teller gaat al snel met alleen al een doosje met 60 bitjes ofzo). Die gebruik ik thuis maar gaat ook altijd mee op vakantie, als ik wat nodig heb wat daar niet in zit dan kan ik het zelf sowieso niet fixen haha.

[ Voor 19% gewijzigd door TgR_KILLER op 31-05-2022 10:54 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Was een beetje knuppel in het hoenderhoek die opmerking van me.
Je kan nog zo goed voorbereid zijn, maar op zaterdagavond in de Alpen toch staan zonder verlengkabel 8)7

Ohja, die hadden we een keer thuis gebruikt met (elektrisch) barbecueën in de achtertuin, dus die ligt ergens anders in de schuur. Gelukkig wel een stekkerdoos bij me, dus het hele weekend even naar de stroomkast lopen, was gelukkig slechts 3 tenten verderop. In begin van de week gelijk maar even naar de OBI, was volgens mij op maandag nog gesloten ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
TgR_KILLER schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Wij hebben ook Hobby gekozen omdat hij qua design zowel van buiten als van binnen het beste bij onze wensen paste. We wilde niet teveel 'hout look' binnen en dat gaat bij Hobby prima.

Je dealer kan best veel oplossen van dat soort dingetjes! Wij hadden ook een keukenkastje wat moeilijk sloot, een stuk afwerking bij het voorraam wat na elke rit los zat, het 'luik' achter de wc wat bij elke rit bijna los lag. Maar dat allemaal aangegeven bij de dealer en was allemaal kosteloos opgelost sindsdien 0.0 problemen meer gehad. Wij gaan over 2 weken voor 2 weken naar Noorwegen met de Hobby, kijk ernaar uit!

[...]

Ik heb zo'n 500 delige koffer ooit gekocht bij de Praxis (teller gaat al snel met alleen al een doosje met 60 bitjes ofzo). Die gebruik ik thuis maar gaat ook altijd mee op vakantie, als ik wat nodig heb wat daar niet in zit dan kan ik het zelf sowieso niet fixen haha.
Bij ons zijn het voornamelijk de kastdeuren op de badkamer die openvallen. Die zitten met een magneetsluiting dicht, maar de magneetjes zijn van slechte kwaliteit. Een nieuw setje magneetsluiting is onderweg.
Voor de rest nog geen serieuze problemen tegen gekomen maar we zijn ook nog maar een weekje weggeweest met de caravan.

Wij hebben gekozen voor de excellent edition, die heeft nagenoeg geen hout van binnen.

Ik heb in de caravan ook een complete set gereedschap, een Wera schroevendraaier met wisselklingen, een setje tangen, diverse soorten tape, tywraps en een multimeter. :P

@wienesroa welke caravan is dat? Lijkt om een Hobby te gaan, maar de indeling herken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Gewoon een Leatherman, meer heeft een mens niet nodig :P

Schroevendraaiers e.d. liggen altijd in de auto's hier. Veel nodig op klussen, dus standaard aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
205Gutmann schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:40:
[...]
Wij hebben gekozen voor de excellent edition, die heeft nagenoeg geen hout van binnen.

Ik heb in de caravan ook een complete set gereedschap, een Wera schroevendraaier met wisselklingen, een setje tangen, diverse soorten tape, tywraps en een multimeter. :P

@wienesroa welke caravan is dat? Lijkt om een Hobby te gaan, maar de indeling herken ik niet.
De excellent edition vond ik ook mooi! Maar wij gebruiken de vakjes onder de bovenkastjes echt super veel (liggen altijd vol.) En in de edition zitten die vakjes 'in' de kastjes, staat erg strak maar denk dat ik mij er dood aan zou ergeren nu :P. Wij hebben een 'normale' 460 UFE excellent uit 2020.

Ik weet overigens zeker dat het om een Hobby gaat getuige de glazen plaat van de keuken :P maar de indeling komt ook mij niet bekend voor, geen idee of die nog bestaat tegenwoordig.
Drardollan schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:46:
Gewoon een Leatherman, meer heeft een mens niet nodig :P
Ik heb in de auto zo'n 10 euro goedkope rippoff van de Lidl, maar toch wel handig om een tangetje/mesje/schroevendraaiers bij te hebben haha al paar keer gebruikt. Maar op vakantie gaat toch het gereedschep mee :P. Ook tiewraps / tape etc. zit daarin.

[ Voor 18% gewijzigd door TgR_KILLER op 31-05-2022 11:48 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
TgR_KILLER schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:47:
[...]
Ik heb in de auto zo'n 10 euro goedkope rippoff van de Lidl, maar toch wel handig om een tangetje/mesje/schroevendraaiers bij te hebben haha al paar keer gebruikt. Maar op vakantie gaat toch het gereedschep mee :P. Ook tiewraps / tape etc. zit daarin.
Ik neem zo min mogelijk mee, in de afgelopen 20 jaar op de DUCT tape na nooit wat nodig gehad. Als het echt moet koop ik wel wat ter plekke :D

Leatherman, DUCT tape en wat tie-wraps altijd wel bij, net als wat schroefjes en touw. Ik doe zo min mogelijk zelf, ik ben zo handig als een opgegeten boterham dus kan er vaak beter vanaf blijven :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:01
Gewoon een tent mee, valt niets aan te schroeven: kan je Victorinox weer dunner en alleen beperken tot het uiterste: mes, blikopener en het belangrijkste: de kurkentrekker en flessenopener :+

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een dedicated gereedschaps 'kistje' (plastic IKEA kist waar we er meerdere van hebben, dat stapelt makkelijk), met daarin een hamer, wat tangen/schroevendraaiers (budget spul van de AC Tion), ductape, tieraps, WD40, pioniersschep, touw en een klein compact ratelsetje van Makita o.i.d. (ooit eens ergens bij gekregen). Altijd handig :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://camperforum.nl/download/file.php?id=44967

Of gewoon een karretje met reserveonderdelen erachter hangen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:17:
Gewoon een tent mee, valt niets aan te schroeven: kan je Victorinox weer dunner en alleen beperken tot het uiterste: mes, blikopener en het belangrijkste: de kurkentrekker en flessenopener :+
Ligt er wel 1 in de caravan, maar de enige keer dat ik buiten heb moeten slapen..... was met een gescheurde tent _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Andere optie is meegaan met "We zijn er bijna". Dan is er altijd wel een bejaarde technieker mee die de DUCT tape kan plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:17:
Gewoon een tent mee, valt niets aan te schroeven:
Mijn tent heeft wel schroefjes. :9 De isafix zat al een keer los dus dan krijg je de boogstokken niet op spanning. (Hoewel fixen ook met een tafelmes lukt).

Afbeeldingslocatie: https://www.baxrecreatieshop.nl/media/catalog/product/cache/206e87964775e6185b4b5a2938ce2045/_/0/_0016_isafix_klem_30_5_mm_2_stuks_.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 31-05-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:30

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:06:
[Afbeelding]

Of gewoon een karretje met reserveonderdelen erachter hangen :+
Met een bijna 20 jaar oude VW T4 California is dat wellicht geen overbodige luxe :P

Maar het valt tot nu toe nog mee gelukkig. "Slechts" 350k op de teller en op wat roestplekjes na, heb ik nog geen bijzondere dingen hoeven laten repareren. Ook qua camper uitrusting functioneert alles nog. Onlangs wel mijn schoonwater tank sensor vervangen voor een DIY oplossing van een Duits T4-forum, omdat een nieuwe sensor dik 250 euro zou gaan kosten. Dat vond ik iets te gortig om een kleine ergernis te verhelpen :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
TgR_KILLER schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:47:
[...]

De excellent edition vond ik ook mooi! Maar wij gebruiken de vakjes onder de bovenkastjes echt super veel (liggen altijd vol.) En in de edition zitten die vakjes 'in' de kastjes, staat erg strak maar denk dat ik mij er dood aan zou ergeren nu :P. Wij hebben een 'normale' 460 UFE excellent uit 2020.

Ik weet overigens zeker dat het om een Hobby gaat getuige de glazen plaat van de keuken :P maar de indeling komt ook mij niet bekend voor, geen idee of die nog bestaat tegenwoordig.

[...]

Wij hadden voorheen een 455UF excellent, daar zaten die vakjes ook in, valt me nu eigenlijk pas op dat dat een feature is van de excellent edition. Bij de 490kmf kun je enkel kiezen uit de deluxe of excellent edition, een gewone excellent is er niet.

Die tekst op de kookplaat had ik niet gezien. 8)7 :+
Aan de bekleding te zien zou ik zeggen dat het een Hobby is ergens uit 2005/2009.

Even door wat oude Hobby brochures gesnuffeld, het is de 540KMFe uit 2009. :+

[ Voor 5% gewijzigd door 205Gutmann op 31-05-2022 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daktegel
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-06 22:20
@Cheesy @Appelkoeken @Luuk84
Bedankt voor de goede tips. Ik ga ze eens rustig bekijken in het Pinksterweekend. Dan lekker een lang weekend in Drenthe onze nieuwe Decathlon 5. 2opblaastent proberen en kijken wat onze bestemming wordt in de 2e week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 15:10
Wij hebben nu naast onze "grote" redwood aspen 320TC toch maar een klein tentje gekocht.

https://www.decathlon.nl/...?mc=8641758&c=BRUIN_BEIGE

Beetje op de gok, maar de kleine variant hebben we gezien en zag er prima uit.
Reden voor deze: voorstukje wat droog is zodat het ook geschikt is voor weekendjes. Zeker op plekken waar geen auto naast de plaats mag is dat handig. Eventueel hebben we een tarp om alles uit te breiden. Pakvolume en gewicht zijn relatief laag (zelfde als ons te kleine katoenen tentje). En stiekem ook gewoon omdat het leuke tentjes zijn om aan te schaffen (verzamelen?)

Binnenkort maar eens testen! Alles ziet er tot nu toe prima uit. Plan is ook dat deze deze zomer mee gaat naast onze hoofdtent zodat we onderweg ergens kunnen staan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23:28
Misschien hoort het meer thuis in het klustopic, maar het is wel vouwwagen gerelateerd:

In onze Aart Kok Livingstone zat in de keuken een deurtje met daarachter een grote ruimte voor spullen, totaal niet handig want al je spullen vliegen alle kanten op als je rijd. Dus achter dit deurtje een grote la gemaakt. Je kunt nu makkelijker bij je spullen en ze vliegen niet meer door de keuken. Ik geloof dat ze bij de nieuwe wagen standaard een lade leveren.

Altijd leuk, klussen aan je kampeermiddel :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5T45C0ONlKHsd7X9hHYvfxFxE48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdQK2SiYMgV4MURnHFB0G1ed.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qBDo7JoVmW0WJfygxuQOlsSnuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x30XTSplH1zvKaGEPee6Klyg.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 17-06 12:45

Smurf

Detri

Luuk84 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:29:
@Daktegel Wij gaan dit jaar naar Alpenferienpark. Ik hou niet zo van die 'laantjes' met staanplaatsen, dus deze camping leek me wel leuk. Genoeg te doen in de omgeving volgens mij.
Leuke camping inderdaad. En helemaal als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt. Wij gaan er inmiddels al zo'n 8 jaar heen. Idee was de laatste paar jaar wel om volgend jaar weer eens ergens anders heen te gaan, maar door corona hebben we een aantal trips naar Slovenie en Italie die we voor 2020 gepland hadden nog steeds niet kunnen doen.

En omdat we toch altijd wat dagen te kort komen aan het eind van de vakantie reserveerden we voor vertrek toch telkens maar weer een plekje voor het jaar daarop.

Maar als alle restricties straks ook in andere landen opgeheven zijn en blijven willen we toch weer eens ergens anders heen. Tjechie en/of Noorwegen staan hoog op de "willen we ook weer eens heen" lijst.

@Daktegel Ik hoor ook goede verhalen over Familliecamping Oberdrauburg. Zelf nooit gestaan alleen.

[ Voor 4% gewijzigd door Smurf op 01-06-2022 12:45 ]

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Smurf schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:33:
[...]

Leuke camping inderdaad. En helemaal als je kinderen in de basisschoolleeftijd hebt. Wij gaan er inmiddels al zo'n 8 jaar heen. Idee was de laatste paar jaar wel om volgend jaar weer eens ergens anders heen te gaan, maar door corona hebben we een aantal trips naar Slovenie en Italie die we voor 2020 gepland hadden nog steeds niet kunnen doen.

En omdat we toch altijd wat dagen te kort komen aan het eind van de vakantie reserveerden we voor vertrek toch telkens maar weer een plekje voor het jaar daarop.

Maar als alle restricties straks ook in andere landen opgeheven zijn en blijven willen we toch weer eens ergens anders heen. Tjechie en/of Noorwegen staan hoog op de "willen we ook weer eens heen" lijst.
Goed om te horen. Ik denk niet dat wij er jarenlang naar toe gaan, wij kiezen eigenlijk elk jaar wel wat nieuws uit. Er is zoveel te zien overal :)

Overigens zijn (wandel)tips welkom, dus als je er nog wat hebt, graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
@205Gutmann hobby 540kmfe uit 2010.
Stapelbed, frans bed, treinzitje. Indeling is volgens mij vergelijkbaar met een “iets” kortere variant (490?kmfe?), maar dan heb je niet het bankje tegenover de treinzit

Hier staat een zelfde…

https://www.caravans.nl/h...over-voortent-821691.html

Edit: laatste foto is plattegrond.
Hij is overigens verkocht, dus dan mag het linkje wel, vermoed ik?
Interieur kleur vd kussens vind ik overigens niet zo bijzonder mooi.

[ Voor 21% gewijzigd door wienesroa op 01-06-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
wienesroa schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:51:
@205Gutmann hobby 540kmfe uit 2010.
Stapelbed, frans bed, treinzitje. Indeling is volgens mij vergelijkbaar met een “iets” kortere variant (490?kmfe?), maar dan heb je niet het bankje tegenover de treinzit

Hier staat een zelfde…

https://www.caravans.nl/h...over-voortent-821691.html

Edit: laatste foto is plattegrond.
Hij is overigens verkocht, dus dan mag het linkje wel, vermoed ik?
Interieur kleur vd kussens vind ik overigens niet zo bijzonder mooi.
De indeling is vergelijkbaar met een 500KMFe, de 490KMF heeft een dwarsbed en is aanmerkelijk korter. Mijn 490KMF is 689cm lang.
Daarnaast heeft de 490KMF stapelbedden over de volledige breedte van de caravan hierdoor passen wat grotere kinderen ook nog in het stapelbed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Luuk84 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:06:
Misschien hoort het meer thuis in het klustopic, maar het is wel vouwwagen gerelateerd:

In onze Aart Kok Livingstone zat in de keuken een deurtje met daarachter een grote ruimte voor spullen, totaal niet handig want al je spullen vliegen alle kanten op als je rijd. Dus achter dit deurtje een grote la gemaakt. Je kunt nu makkelijker bij je spullen en ze vliegen niet meer door de keuken. Ik geloof dat ze bij de nieuwe wagen standaard een lade leveren.

Altijd leuk, klussen aan je kampeermiddel :*)
[Afbeelding][Afbeelding]
Heel netjes gedaan (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
205Gutmann schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 20:13:
[...]

De indeling is vergelijkbaar met een 500KMFe, de 490KMF heeft een dwarsbed en is aanmerkelijk korter. Mijn 490KMF is 689cm lang.
Daarnaast heeft de 490KMF stapelbedden over de volledige breedte van de caravan hierdoor passen wat grotere kinderen ook nog in het stapelbed.
Nice, weer wat geleerd. Nu zal onze (nog lang niet noodzakelijke) volgende caravan waarschijnlijk ook geen stapelbedden meer behoeven. Mijn vrouw is 168 en de kids nog lang geen 150. Dus ik vermoed dat ze eerder niet meer mee willen dan eruit groeien.
Op dit moment zou ik niets anders willen, maar het gewicht 1550kg is wel een dingetje, evenals de BE behoefte voor de huidige combo, die nu niet toelaat dat mijn wederhelft ook eens kan sturen.
Dus als we na deze caravan het kamperen nog niet moe zijn, verwacht ik een wat lichtere hut.
De luxe van een vaste zitplaats en slaapplaats zou ik niet willen opgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
wienesroa schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:08:
[...]

Nice, weer wat geleerd. Nu zal onze (nog lang niet noodzakelijke) volgende caravan waarschijnlijk ook geen stapelbedden meer behoeven. Mijn vrouw is 168 en de kids nog lang geen 150. Dus ik vermoed dat ze eerder niet meer mee willen dan eruit groeien.
Op dit moment zou ik niets anders willen, maar het gewicht 1550kg is wel een dingetje, evenals de BE behoefte voor de huidige combo, die nu niet toelaat dat mijn wederhelft ook eens kan sturen.
Dus als we na deze caravan het kamperen nog niet moe zijn, verwacht ik een wat lichtere hut.
De luxe van een vaste zitplaats en slaapplaats zou ik niet willen opgeven
Het gewicht is wel een dingetje inderdaad. Onze vorige caravan mocht 1450 wegen, dat konden we nog zonder BE af trekken. Onze nieuwe caravan mag 1800 kg wegen, dat is zonder BE niet te doen. Mijn wederhelft is overigens ook in bezit van BE en rijd gewoon met de combi. Toch een fijne gedachte dat je partner het stuur over kan nemen mocht het om wat voor reden nodig zijn.

Wij hebben eerst 2 andere indelingen gehad voordat we tot de conclusie kwamen dat vaste bedden en een zitplek toch wel fijn zijn.

In het begin was ik een beetje angstig om met zo'n stacaravan de weg op te gaan, zodoende zijn we begonnen met een 400KB, daarna een 455UF en nu een 490KMF.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Badderbeest schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Verder denk ik dat voor veel mensen de betaalbaarheid van een caravanvakantie onder druk komt te staan. De brandstof moet duur betaald worden, dat merk je natuurlijk rechtsreeks aan de pomp terwijl je auto elke 7-8 km voor twee euro peut opdrinkt, maar de rest van het jaar die caravantrekker aanhouden kost ook een extra duit. Het kan in mijn ogen niet anders dan dat dit zijn weerslag gaat hebben op de populariteit van de caravan in de toekomst. Dat gezegd hebbende ben ik zelf ook wel benieuwd naar de dorst van onze SUV met de aanhanger erachter. De afmeting en stroomlijn is beter dan die van een caravan,ik reken op ongeveer 1:12.
In caravan-land zijn er twee groepen goed vertegenwoordigd.
- De ouderen die vaak en lang op pad gaan, maar daarbij niet perse heel veel kilometers maken. De benzine-dorst is voor hen niet zo'n punt. De beperkte actieradius van een (toekomstige) EV ook niet echt. Omdat deze groep vaak in het voorjaar en het najaar op reis is, is een (vast) bed, los daarvan een eethoek en een toiletruimte vaak gewenst. Dan zit je al snel aan een wat grotere caravan, en daarin zie ik een groot deel van deze groep niet snel concessies doen.
Zonder caravan wordt het al snel onbetaalbaar om net zo vaak en/of net zo lang op reis te gaan. Die paar dubbeltjes extra per liter gaan dat niet veranderen en op langere termijn is de EV voor deze groep gewoon geschikt omdat men de tijd heeft om een reis naar het verre zuiden in meerdere etappes op te splitsen. Dat doen ze nu ook vaak al.

- De gezinnen met (schoolgaande) kinderen. De keuze voor deze groep om de vakantie op de camping door te brengen, daarbij spelen financiën een grote rol. Twee weken een huisje huren, of zelfs een stacaravan op dezelfde camping kost al snel 2000-4000 euro in het hoogseizoen. Afhankelijk van het soort camping, kun je met eigen kampeermiddel je vakantie veel voordeliger doorbrengen en de verblijfskosten voor twee weken in het hoogseizoen gemakkelijk tussen de €500-1000 houden. Natuurlijk is er de aanschaf, onderhoud en stalling van de caravan. En het extra brandstof verbruik + tol. Maar daar tegenover staat dat je, eenmaal in bezit van de caravan, in de meivakantie of met Hemelvaart/Pinksteren goedkoop een tweede vakantie kunt houden dichter bij huis. Terwijl je voor het huren van een huisje dan ook weer snel 1000 euro of meer kwijt bent.
Gezinnen met opgroeiende kinderen beschikken sowieso al vaak over een wat grotere auto, die niet perse voor de caravan is aangeschaft. Met twee kleintjes op de achterbank en een kinderwagen die in de kofferbak mee moet is een Aygo niet de meest geschikte auto voor een bezoekje aan Oma of het doen van de weekboodschappen.
En als de kinderen eenmaal pubers zijn, is een beetje fatsoenlijke zitplaats op de achterbank voor hen toch ook wel gewenst. Die C-segmenter of groter staat daarmee dus sowieso vaak wel voor de deur bij gezinnen met kinderen. Dan is het een kwestie van binnen dat segment een auto kiezen met voldoende trekgewicht, iets wat niet zo'n probleem zal zijn als je met 1200kg uit de voeten kunt. Je rijdt dan de trekauto vooral vanwege de gezinssituatie. En niet omdat je 2x per jaar met de caravan op pad gaat.
De EV zal voor deze groep voorlopig nog wel wat beperkingen met zich meebrengen, vanwege de beperkte actieradius wanneer een caravan getrokken wordt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Ivow85 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:13:
[...]

Met twee kleintjes op de achterbank en een kinderwagen die in de kofferbak mee moet is een Aygo niet de meest geschikte auto voor een bezoekje aan Oma of het doen van de weekboodschappen.
Hier sla je de plank mis. Mijn vrouw heeft een Aygo, die is prima voor alles behalve een koelkast ophalen. Mensen kopen een auto die ook die 1% vd uitzonderingsgevallen in het gebruik kan dekken, ipv voor de 99% vd normale ritten. Vaak is het goedkoper om die ene keer een geschikte auto te huren dan het hele jaar in een veel te lompe bak te rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
pirke schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:01:
[...]

Hier sla je de plank mis. Mijn vrouw heeft een Aygo, die is prima voor alles behalve een koelkast ophalen. Mensen kopen een auto die ook die 1% vd uitzonderingsgevallen in het gebruik kan dekken, ipv voor de 99% vd normale ritten. Vaak is het goedkoper om die ene keer een geschikte auto te huren dan het hele jaar in een veel te lompe bak te rijden.
De tweede auto is inderdaad vaak een A segmenter. Die voldoet voor die taak dan ook prima, want voor die paar keer per jaar dat het kleintje niet voldoet is er nog een andere auto aanwezig. Maar hoeveel niet-kamperende gezinnen ken jij waar de 'eerste' auto ook zo klein is?

Huren brengt gedoe met zich mee. Ophalen, aftanken, weer terugbrengen.
En een grote auto huren in vakantie periodes is onbetaalbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Ivow85 op 02-06-2022 09:12 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Ivow85 Helemaal eens hoor.

Kleine kanttekening bij de tweede doelgroep: waar 'vroeger' deze doelgroep voornamelijk buiten de stad woonde, wonen ze er tegenwoordig voornamelijk binnen. Dus minder ruimte in en om huis en doordat er met de fiets of OV naar het werk gegaan kan worden, hebben ze vaak ook maar één kleinere auto (A of B segment).

Ik heb zo even geen cijfers, maar ik denk dat de verkopen van de lichtere/kleinere caravans en vouwwagens wel in de lift zit. Ten opzichte van het grotere segment, bedoel ik dan. Want de verkopen gaan over de hele linie natuurlijk stevig omhoog. Diverse krantenkoppen beweren in ieder geval dat de vouwwagen (of 'tenttrailer' zo je wilt) aan een grote opmars bezig is.

(Ik preek hier voor eigen parochie, wij hebben ook 'maar' 1 auto en dat is een BEV :+).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Ivow85 Mijn reactie werd getriggerd door de opmerking dat een Aygo niet geschikt zou zijn voor boodschappen of een bezoek aan oma met de kinderen. Dat is echt onzin.

En je opmerking dat de "eerste" auto meestal erg groot is is precies mijn punt: waarom? Voor die ene keer per jaar dat je iets groots moet vervoeren sleep je de rest van het jaar onnodig veel auto mee. Ja het is makkelijk, maar goed voor je portemonnee of het milieu is het niet. Hoeveel stationwagons zie je wel niet dagelijks op de snelweg rijden met maar 1 persoon erin die naar kantoor gaat?

Als je een paar weken een caravantrekker moet huren in het hoogseizoen dan ga je al snel richting 100 euro per dag, dat schiet niet op inderdaad. Maar voor die paar keer per jaar dat je bij de mediamarkt een wasmachine mee wilt nemen (persoonlijk laat ik dat liever thuisbezorgen) is huren een prima optie. Je bespaart al snel 50-100 euro per maand aan verzekering, wegenbelasting en brandstof.

Wij hebben nog nooit een stationwagon of SUV gehad, ook niet met twee kinderen, en ik heb hem nooit gemist. Bij de verhuizing heb ik gewoon een bakwagen gehuurd. Onze "eerste" auto is altijd een sedan of hatchback geweest. We hebben geen caravan, dat scheelt. Al moet ik toegeven dat onze huidige sedan (Tesla Model 3) met 649 liter ook best wat laadvermogen heeft, maar in de jaren dat ik hem nu rij heb ik het pas 1x gebruikt met zand halen voor de zandbak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk84
pirke schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:58:
@Ivow85
Wij hebben nog nooit een stationwagon of SUV gehad, ook niet met twee kinderen, en ik heb hem nooit gemist. Bij de verhuizing heb ik gewoon een bakwagen gehuurd. Onze "eerste" auto is altijd een sedan of hatchback geweest. We hebben geen caravan, dat scheelt. Al moet ik toegeven dat onze huidige sedan (Tesla Model 3) met 649 liter ook best wat laadvermogen heeft
Sorry maar ik moest na je betoog over grote auto's toch even gniffelen. Mijn 'grote station' is kleiner dan jouw model 3 ;)

Ik denk dat je niet zomaar elke auto 1 op 1 moet en kan vergelijken. Ik rijd namelijk met woonwerk verkeer zuiniger met de station, dan met de boodschappenauto. Om nog maar te zwijgen over het feit dat we voor onze baby niet eens kinderwagen kunnen meenemen als we met zijn 4en in de boodschappen auto ergens naar toe gaan. Tuurlijk zouden we het anders kunnen doen, maar gemak is soms ook wat waard.

Ik weet bijvoorbeeld wel dat een EV voor ons op dit moment nog te duur is. Ik heb al is gekeken om de boodschappen auto + 'grote' auto te vervangen voor een EV, maar die geven ze toch ook niet weg. Leuk in de lease. Maar privé een EV kopen is in ons geval gewoon een brug te ver. Als we terug naar 1 auto zouden moeten zou ik op dit moment ook niet heel veel kleiner willen de onze huidige station, we maken vaak genoeg gebruik van de ruimte. De situatie blijft dus gewoon zoals hij is: station + boodschappen auto.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk84 op 02-06-2022 10:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Waarom een eerste auto groot is? Omdat je dan iets uit zoekt wat altijd geschikt is en je helemaal naar je wensen kiest. Geen gezeur met dure huurprijzen, wat je zoekt is er even niet en als je iets vindt is het toch nooit precies wat je zelf zou kopen. En een grotere auto is over het algemeen ook gewoon een heel stuk comfortabeler. Qua kosten of milieu is een vergelijking tussen sedan of station natuurlijk nul verschil, dan is alleen een Aygo o.i.d. daadwerkelijk een verbetering.

Wasmachines laat ik overigens gewoon bezorgen.

Zullen we het weer gewoon over kamperen hebben? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:01:
[...]
Vaak is het goedkoper om die ene keer een geschikte auto te huren dan het hele jaar in een veel te lompe bak te rijden.
Reken mij eens voor hoe een huurauto, die geschikt is voor trekken van max 1400 KG, voor 3 weken zomervakantie goedkoper is dan een auto bezitten die datzelfde kan.

En dat is een oprechte vraag, want ik zou met alle plezier mijn "grote" Citroën C4 dumpen en overstappen op een kleine elektrische auto.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 02-06-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Drardollan Het geldt vooral voor mensen zonder caravan. Incidenteel een grote auto / bus huren is vaak voldoende en goedkoper dan het hele jaar een grote auto rijden. Incidenteel is 3x in het jaar ofzo, niet om 3 weken mee op vakantie te gaan :)

Maar terug naar vakantie inderdaad. Heeft iemand nog tips voor een paar dagen Zweden met jonge kinderen? We komen er langs als we van Denemarken naar Noorwegen rijden met de camper. Die twee landen hebben we al redelijk uitgestippeld wat we willen zien, maar wellicht zijn er nog leuke dingen in Zweden te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Wat voor koelkastjes hebben jullie?

Wij hebben tot nu toe altijd gebruik gemaakt van zo'n thermo elektrische koelbox (31l Uit m'n hoofd). Werkt opzicht prima, maar hij kreeg het wel steeds moeilijker en maakt constant geluid.

Ik zou nu zelf graag een compressor koelkast a la mobicool MB40. Maar wat een bakbeesten zijn dat!
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn die dingen betrouwbaar genoeg om ook tweedehands aan te schaffen? Zijn ze stil?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
twowheeler schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:34:
Scroll eens eens een stukje terug in dit topic. Elk kwartaal wordt een pagina's lang gediscussieerd over de juiste koelkast.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 17-06 12:45

Smurf

Detri

@twowheeler
Ik heb een MB40. Aangeschaft toen we nog met de tent weg gingen. Ding is lomp zwaar, maar bevalt qua koelprestaties meer dan prima. Niet te koud zetten anders heb je ijsklontjes in je bier. Ja ook op een warme zomerdag.

Ook met de caravan nemen we hem nog mee in de zomer. Als extra koelkast in de voortent. Enige nadeel? Hij past niet door de deur van de caravan, dus het is een van de weinig kampeerspullen die wel niet in de stalling kunnen "opslaan". :)

Wil hem op zich wel eens upgraden naar een smaller model, maar die zijn nog weer een pak duurder.

)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• twowheeler
LordSinclair schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:47:
[...]

Scroll eens eens een stukje terug in dit topic. Elk kwartaal wordt een pagina's lang gediscussieerd over de juiste koelkast.
Vakantie is leuk, maar het bier moet wel koud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Etna KVV128

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05

Wij hebben tot nu toe altijd gebruik gemaakt van zo'n thermo elektrische koelbox (31l Uit m'n hoofd). Werkt opzicht prima, maar hij kreeg het wel steeds moeilijker en maakt constant geluid.

Ik zou nu zelf graag een compressor koelkast a la mobicool MB40. Maar wat een bakbeesten zijn dat!
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn die dingen betrouwbaar genoeg om ook tweedehands aan te schaffen? Zijn ze stil?
De nieuwe versie van de MB40; de MCF40. Is een stuk kleiner en weegt 40% minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 21:31

Onze MB40 bevalt prima. We kamperen in een tent en slapen er praktisch naast. Je hoort 'm nauwelijks. Koelt uitstekend, zorgt prima voor bier op de juiste temperatuur.

You can't be late until you show up

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
LordSinclair schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:47:
[...]

En geen consensus bereikt. :+

@twowheeler de enige stille is absorptie, de rest maakt gewoon herrie ongeacht wat de eigenaar zegt. :P
Ik heb volgens mij alle varianten in bezit en alles heeft z'n voor en z'n nadelen. De thermo elektrische is lekker compact maar altijd bezig en veel condens, de mobicool is groot en zwaar maar koelt als een malle en nu zit er een absorptie in m'n vouwwagen, die koelt weer iets minder hard maar is echt stil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je er naast slaapt wil je een absorptie koelkast hebben.

Voor de hete zomer aan de Middellandse Zee kun je een ventilator in de lucht uitlaat bouwen, dan werkt ie overdag beter. Er zijn genoeg modellen die zelf de ventilator aansturen wanneer ze merken dat het nodig is.

In de andere drie seizoenen wil je juist afdekking hebben als de temperatuur onder de 10 graden komt, dan doet ie het ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
Ik heb een aantal jaar geleden een Funcamp compressor koelkast gekocht bij de Aldi. Het ding koelt als een malle, zelfs op de laagste stand is je bier goed koud.
Qua geluid valt hij best mee. Wij hebben 1 jaar met een vouwwagen gekampeerd, toen stond deze in de tent en we hebben er 's nachts geen last gehad.
Nu met de caravan staat hij in de voortent, naast de uitbouw waar ook wel eens mensen slapen en die hadden er ook geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:20
Ik heb 130 jaar geleden bij de Blokker een koelkastje gekocht, ding is nu nog te koop. Ook in tent gebruikt. Geruisloos. Enkel geluid als er ijsvorming op het ventilatortje zat, dan was het kwestie van koelkast even open laten staan. Maar dit heb ik maar 1 maal gehad en kan zijn ontstaan omdat de koelkast echt wel scheef stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
Als ik het zo lees is het dus gewoon het beste om een goede kwaliteit compressor koelkast te kopen. Ik vind die MCF40 wel gaaf. Even rondsnuffelend dus! Mestic ziet er ook wel goed uit

[ Voor 9% gewijzigd door twowheeler op 03-06-2022 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:44

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Smurf schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:49:
@twowheeler
Ik heb een MB40. Aangeschaft toen we nog met de tent weg gingen. Ding is lomp zwaar, maar bevalt qua koelprestaties meer dan prima. Niet te koud zetten anders heb je ijsklontjes in je bier. Ja ook op een warme zomerdag.
ik kan dit bevestigen :) Lomp zwaar, maar altijd ijskoud!

edit: Als je hem in de tent gebruikt, net zoals ik... het ding werkt als een traditionele koelkast en slaat om de zoveel tijd aan en dan hoor je een redelijke zoem. Ik vind het niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 22% gewijzigd door Tusk op 03-06-2022 11:17 ]

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
twowheeler schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:10:
Als ik het zo lees is het dus gewoon het beste om een goede kwaliteit compressor koelkast te kopen. Ik vind die MCF40 wel gaaf. Even rondsnuffelend dus! Mestic ziet er ook wel goed uit
Ik lees dat nergens, maar heb je die conclusie op basis van je eigen wensen getrokken wellicht?:P

Die MCF40 is inderdaad wel wat handzamer maar het koelvak is wel gewoon kleiner zo te zien, ook kan de MB40 wel harder koelen, maar gok dat je dat verschil in de praktijk nooit gaat merken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik heb even achterop onze Mobicool gekeken en daar staat B40 als type? Zal de MB40 zijn dan ga ik vanuit.

Gebruikten we ook met de tent toen we die nog hadden, koelt als de nete en gebruikten we ook nog toen we af en toe de koelkast moesten ontdooien (ook dat hoeven we niet meer met de nieuwe koelkast als het goed is....) Maar vriest dus echt goed! en kan op 230 en 12 volt, al hebben wij hem nooit op 12 volt gebruikt. Hij springt af en toe aan en zoomt inderdaad wat maar wij hebben dat nooit als storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Wij hebben dit jaar (lekker lui :P) een koelkast gehuurd. Voor onderweg nemen we een kleine koelbox met peltier element mee. Voorheen leende ik altijd den Mobicool van m'n zwager, maar die neemt wel veel plek in, in de auto.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@TgR_KILLER de B40 is de voorloper van de MB40.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:28:
@TgR_KILLER de B40 is de voorloper van de MB40.
Ohhhh, hoeveel types hebben ze wel niet xD. Ding is uit 2018 volgens mij, denk dat ie in totaal misschien 4 weken aan heeft gestaan zijn hele leven haha.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vertrek zondag voor een midweekje motor kampeer vakantie naar Frankrijk.
Maar als ik zo de weersverwachting zie, twijfel ik of ik wel wil gaan kamperen.
Beetje regen op de tent is niet zo een probleem.
Maar na een dag motor rijden met natte zooi in een vochtige tent te moeten slapen, om dan de volgende dag weer vochtig op pad te moeten... -O-
Niet mijn idee van plezier.

Maar goed ik bind gewoon mijn zou achterop, misschien valt het weer mee.
Kijken of ik een keertje ergens kan wild kamperen.
Sinds mijn scouting tijd als tiener nooit meer gedaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Morgen is het lekker weer, daarna is het niks inderdaad.

Mijn motorpak was na 1 a 2 uur regen ook niet meer waterdicht, een dag door de regen rijden is niks leuks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
Bommes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:06:
Maar na een dag motor rijden met natte zooi in een vochtige tent te moeten slapen, om dan de volgende dag weer vochtig op pad te moeten... -O-

Soms hebben campings wel knappe ruimtes waar je je spul kan drogen, of je huurt er een keer een huisje om je spul te drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik zou naar een camping gaan waar je in geval van nood een trekkershut ofzo kunt huren.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-06 16:07

Wokschotel

Op 6 wielen

Badderbeest schreef op zondag 29 mei 2022 @ 12:11:
Met belangstelling heb ik selectief (want wat is het veel! 😀) door dit topic gelezen en gekeken. Leuk om te lezen over de persoonlijke verschillen tussen wat een kampeervakantie moet of mag zijn. Omdat wij met het gezin ook weer terug gaan naar kamperen en de manier waarop op punten ook een beetje afwijkt heb ik besloten ook mijn bijdrage te leveren.
Ik vind het een geweldig project met veel goede ideeën.Ik wil ongeveer hetzelfde, maar dan met een andere reden: ik wil mijn motor meenemen op mijn vakantie. Dus ik ben aan het kijken naar een Debon Roadster 300. Een 500 is me te groot. Ledig gewicht van de Roadster 300 is 490 kg, max totaal gewicht 1300kg maar mijn auto mag max 1000kg trekken (kan in de praktijk veel meer, maar helaas is trekgewicht op kenteken beperkt). Dus officieel nog 510 kg voor belading. Dan kom ik met een motor (max 275 kg), tent, fiets, bed (ik haat ook luchtbedden) en stoelen een heel eind. Het scheelt dat ik maar 1 kind heb :P

Waarschijnlijk wordt het een project voor volgend jaar dus tegen die tijd hoop ik wat foto's te hebben.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Veel plezier.
Ik kan nu al uitkijken naar je befaamde reisverslagen. Mits je dat weer van plan bent te schrijven natuurlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Graag je ervaringen opschrijven , ik heb genoten van je bromscooter reisverhalen _O_

En verder eens met @JanHenk (y)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:46:
Graag je ervaringen opschrijven , ik heb genoten van je bromscooter reisverhalen _O_
Ho ho, motor scooter..
Waar mee ik volgens mij maar 1 trip gemaakt heb waarvan ik een verslag hier heb geplaatst ergens.
De andere trips waren op andere motoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:03:
[...]

Ho ho, motor scooter..
Waar mee ik volgens mij maar 1 trip gemaakt heb waarvan ik een verslag hier heb geplaatst ergens.
De andere trips waren op andere motoren :+
125cc is voor mij een bromscooter :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:08:
[...]

125cc is voor mij een bromscooter :P
Gelukkig dan, mijn Vespa is een 250cc en een heerlijke reismotor.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654283946-600-x-450px-IMG_20170809_113111.jpg

Tentje achterop, wat benzine in de tank en gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 22:57
Redbull4u schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:14:
[...]

...

Deze Robens Wolf Moon 5XP spreekt me erg aan kon hem wel eens worden voor komende zomer. Zijn er mensen met ervaring met deze tent of vergelijkbare tenten?
Even een update voor geïnteresseerden:
Onlangs doorgepakt met de Robens Wolf Moon 5XP en met Hemelvaart 2 nachten wezen kamperen.
Ook de footprint en vloerkleed bijgekocht.

Zeer tevreden met de tent! Tent stond snel en was snel weer ingepakt. Maar toch (net) groot genoeg voor een familie. We hebben 's avonds zelfs even binnen gezeten terwijl de kinderen sliepen.

Enige mindere punt is dat de slaapcabines wel zwart zijn, maar nog steeds wel licht door laat. En de slaapcabines hebben een scheidingsdoek welke weggehaald kan worden. Hierdoor kunnen de kinderen er gemakkelijk onderdoor rollen.

De footprint is ideaal, want precies op maat.

Het vloerkleed is iets kleiner dan de binnenruimte waardoor ik de meerwaarde van een bijpassend (duur!) kleed niet zie. Het is wel fijn zacht materiaal.

We kijken uit naar de zomervakantie!

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Mijn eerste motor was een 650cc één cylinder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@Wokschotel Top! Online zag ik veel Debon trailers als motortransporter. Het lage goed afgevoerde onderstel (van een paardentrailer) in combinatie met de klepdeur is ideaal voor motoren e.d.

Met de roadster 300 moet je makkelijk uit de voeten kunnen. Sterker, eerst overwoog ik ook de 300, maar vanwege de 10 cm hoogte van de 500 en mijn lichaamslengte koos ik die. Nu wel aanvullend blij mee, want al met al begint de 10 m3 aardig vol te raken. Al ga je je vanzelf natuurlijk wel instellen om de ruimte en gewichten die je wel of niet tot je beschikking hebt.

Als je in de markt bent voor een nieuwe moet je wel op tijd bestellen, het kan oplopen tot zeker een half jaar of langer. Ik houd mij warm aanbevolen voor je (reis)verhaal tegen die tijd. :)

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:19:
[...]

Gelukkig dan, mijn Vespa is een 250cc en een heerlijke reismotor.
[Afbeelding]

Tentje achterop, wat benzine in de tank en gaan 8)
Respect hoe je dit allemaal verplaatst en kamperen _o_

* aReaRe begonnen is met tent kamperen met de leaseauto :+

Daarvoor wel eens in de tent geslapen maar dat was met vader en een Alpenkreuzer op vakantie (bijtent).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:21
*knip* Maar als ik zo de weersverwachting zie, twijfel ik of ik wel wil gaan kamperen. *knip*
Het is een beetje 'bikkelen', maar het is het ook wel waard. Plaatje vanuit de Pyreneeën :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZHoIgpLuv496QszbchSr8qlIu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRPy75d71U9BUf2RyqjuIRr6.jpg?f=fotoalbum_large

Paar uur geleden gemaakt. Ik lig nu op een matras dat aan de zijkant nat is omdat het zo hard regende en waaide dat het water door de stiknaden kwam...

[ Voor 10% gewijzigd door -MD- op 03-06-2022 23:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:39:
[...]

Respect hoe je dit allemaal verplaatst en kamperen _o_

* aReaRe begonnen is met tent kamperen met de leaseauto :+

Daarvoor wel eens in de tent geslapen maar dat was met vader en een Alpenkreuzer op vakantie (bijtent).
In mijn studententijd op een Kawasaki ER-5:
- enorme tanktas zodat ik de wijzers niet meer af kon lezen
- klein tentje achterop gebonden
- toenmalige vriendin achterop, met een grote rugzak die op de tent kon rusten

En dan op de bonnefooi naar Frankrijk.

En onderweg kwamen we een mooie lange bochtige weg tegen van 25km door een bosgebied. We zaten al snel achter een slome auto, maar vanwege het zicht door de bochten kon ik niet inhalen. Totdat er eindelijk een gaatje was, vol gas, plat door de bocht, bleek de bocht halverwege een stuk krapper te worden, met bomen en een plak grint die me beide uitnodigend aankeken... in een fractie van een seconde besloten om de motor rechtop te gooien en met 100 km/u rechtdoor tussen een paar bomen door, door het toevallig openstaande hek van een weiland in te rijden wat daar in de bocht lag. Dat hobbelt best wel met die snelheid, en dan volledig bepakt :X Arme vering. Maar alles ging goed, alleen een paar minuten later zaten we weer achter diezelfde slome auto vast.

Vroeger... O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Als we motorvakantie herinneringen aan het ophalen zijn, niets was mooier dan om met de motor en tent de bergen in te trekken. Heb bijna alle Col’s gehad in de Tatra, Schotse Hooglanden, Jura, Vogezen en Alpen op mijn oude Honda XBR 500 1-cilinder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBklKVFw4f6_NBDe_vz3DL-oRA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8RZPRaN7BpgBBoij4twDe1mZ.jpg?f=fotoalbum_large

Tanktas voorop, koffers en tent achterop en gaan. Dat waren prachtige vakanties. Dit jaar gaan we met de EV en tentje een van die routes opnieuw doen, trip door memory lane zeg maar. Kijken wat er in 32 jaar veranderd is.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Himalaya
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654330600-600-x-450px-IMG_20170808_094514.jpg

Niet zo heel veel op die col.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Toen je op de 13e een biertje kreeg en de seks ruig en vies was :+

Mooi verhaal over die motor die rechtdoor schoot :+ En dat je het kan navertellen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Toen je op de 13e een biertje kreeg en de seks ruig en vies was :+

Mooi verhaal over die motor die rechtdoor schoot :+ En dat je het kan navertellen. O-)
Ja ik heb de engeltjes op mijn schouder goed gebruikt in mijn twintiger jaren. Dat ik de 30 heb gehaald was meer geluk dan wijsheid... Het heeft wel een stapel mooie verhalen opgeleverd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:26:
[...]

Ja ik heb de engeltjes op mijn schouder goed gebruikt in mijn twintiger jaren. Dat ik de 30 heb gehaald was meer geluk dan wijsheid... Het heeft wel een stapel mooie verhalen opgeleverd :)
En een paar volle onderbroeken tijdens het gebeuren :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
Die Yamaha die achter mij staat op de foto had ook zo’n gebeurtenis. We reden op een prachtig bochtige weg in de Alpen, ik voorop omdat hij nog niet zoveel ervaring had. We namen een mooie bocht die steeds scherper werd en terwijl ik in m’’n spiegels keek zag ik zijn motor richting de vangrails gaan. Op een gegeven moment zag ik alleen zijn motor nog. Hij was tot stilstand gekomen tegen de vangrails en er zelf overheen gevallen en enkele meters naar beneden gestort. Alle auto’s die we waren gepasseerd stopten om te kijken wat er was gebeurt. Gelukkig weinig schade en konden we met alleen een krom rempedaal weer verder…

En dat was niet de enige schade die we die vakantie hadden… maar gelukkig alleen materieel..

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@Himalaya Jeetje, dat had ook goed fout kunnen gaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik ben zelf gestopt met motorrijden door 2 dodelijke, 3 ernstige en N minder ernstige ongelukken in mijn omgeving. En dat in 2 of 3 jaar tijdsbestek. Allemaal familie en collega's. Dan ga je toch een keer achter je oren krabben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:18:
Ik ben zelf gestopt met motorrijden door 2 dodelijke, 3 ernstige en N minder ernstige ongelukken in mijn omgeving. En dat in 2 of 3 jaar tijdsbestek. Allemaal familie en collega's. Dan ga je toch een keer achter je oren krabben.
Als ik een motorrijder zie, zie ik donors (nieren, hart etc etc) >:) :P

Sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Himalaya schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:52:
Als we motorvakantie herinneringen aan het ophalen zijn, niets was mooier dan om met de motor en tent de bergen in te trekken. Heb bijna alle Col’s gehad in de Tatra, Schotse Hooglanden, Jura, Vogezen en Alpen op mijn oude Honda XBR 500 1-cilinder.

[Afbeelding]

Tanktas voorop, koffers en tent achterop en gaan. Dat waren prachtige vakanties. Dit jaar gaan we met de EV en tentje een van die routes opnieuw doen, trip door memory lane zeg maar. Kijken wat er in 32 jaar veranderd is.
Poah, dikke RD350 :9~

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Nu online
pirke schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:18:
Ik heb twee jaar geleden ook afscheid genomen van het motorrijden na dik 300.000km. Vind het ook te gevaarlijk geworden. Wij zijn overgestapt op vakantiefietsen en wandelen. En dit jaar dan een road-trip met de auto 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Nu ik de meeste spullen verzameld heb (Mon Dieu, wat is het veel geworden) ben ik vandaag bezig geweest met het inrichten van de aanhangwagen in transportmodus.

Wat gaat er ongeveer allemaal mee;
  • Assortiment spanbanden;
  • 4x borgstangen t.b.v. ladingrails;
  • Assortiment distributiebakken (Povag) t.b.v. opbergen en borgen van alle losse meuk;
  • Wielklem SCM gekeurd;
  • Disselslot SCM gekeurd;
  • Keukenunit met inventaris 8) ;
  • Gasbarbeque Cadac Carri Chef 2 met skottel, grillplaat en pizzasteen;
  • Koelkast Etna smartsize met vriesvakje :9B ;
  • Waterkoker 1500W (6A);
  • Dolce Gusto koffiemakert :9 1500W (6A);
  • 2x gasfles Benegas light á 10 kg;
  • 2x gasslang met tweezijdige snelkoppelingen;
  • Leifheit Lino pop-up droogrek;
  • Waslijntje;
  • Wasknijperzakje gevuld;
  • Wasmand opvouwbaar;
  • Tuinslangen 13mm en 25mm op haspel 15 meter;
  • Assortiment slangkoppelingen;
  • C13 apparaatsnoer;
  • 20 meter CEE verlengkabel 2,5mm2;
  • 10 meter CEE verlengkabel 2,5mm2;
  • CEE 3-weg splitter;
  • 2x stekkerdoos CEE -> 3x Schuko;
  • Verloopkabel van Schuko -> CEE;
  • Stekkerdoos Schuko-> 8x Schuko met spanningsbeveiliging en master-slave;
  • LED hanglamp voor in de tent;
  • 2x LED lantaarns op accu;
  • Luchtpomp 230V;
  • Makita accustofzuiger 18V DCL180ZB O+;
  • Makita accutol 18V met bitsetje;
  • Makita zaklamp 18V;
  • Makita Accu 2x;
  • Makita snellader;
  • Doppensetje met rateltje;
  • Steeksleutelsetje;
  • Waterpomptang;
  • Combinatietang;
  • Inbussleutelsetje;
  • Opvouwbare kast Obelink Toulon aluminium/textiel;
  • Outwell Laze opblaasbare zithoek;
  • 5x Crespo AP-237 air-deluxe compact standenstoel;
  • 2x Crespo AP-231 air-deluxe voetensteun;
  • 2x Crespo AL-302 viskruk;
  • 2x Crespo M-201 oplegblad om viskruk om te toveren tot bijzettafeltje;
  • Crespo AP-274 tafel 150x90;
  • IKEA Antilop kinderstoel;
  • 2x tent-/buitenkleed;
  • 2x verstelbare lattenbodem gepimpte IKEA;
  • Matras 160x200 :z ;
  • Stalen verstelbare potenset;
  • 2x houten onderslag balkjes t.b.v drukverdeling/bescherming kuipgrondzeil;
  • 2x slaapzak voor de oudste 2 kinderen;
  • 2x zelfopblaasbaar matje voor de oudste twee kinderen;
  • 2x slaapzak XL koppelbaar voor onszelf;
  • 2x zelfopblaasbaar XL matje voor onszelf op doorreis;
  • 1x babyslaaptentje met matrasje en slaapzakje voor de jongste;
  • Bardani RP 460 RSC familitient;
  • Bardani Airwolf 180 TC bijzettent voor tussenstops en de hele vakantie voor de oudste;
  • Herbruikbaar onderzeil O-) t.b.v. Bardani tenten
  • Quecha 3 persoons XL pop-up tent voor tussenstops;
  • Wegwerp onderzeil }) voor tussenstops;
  • 4x fiets.
En wat ik nog vergeten ben :$

Het ziet er naar uit dat het ruim gaat passen, wel moet ik nog even kijken hoe de gewichtsverdeling is als de fietsen en laatste spulletjes er ook in staan, want hij hangt nu nog iets te zwaar op de neus denk ik. Ook ga ik de aanhanger als alles er in zit nog even op de weegbrug zetten, om een goed beeld te hebben bij het afgeladen gewicht en welke ruimte er eventueel nog over is. Ik mag ongeveer 745 kg laden, daar zit ik als het goed is nog ruim onder, maar meten is weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZiAn5Fih2XfYNwDjORfpLVI9njU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8odYK5ywCkJQr8ExHp17uN8V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3Ocu9wLk0X6YTAJSGTwdqKidnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7BzjqdA58OnaCxKzTxJjNBhF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYM2qVyD6gbw5utZa5P3mEKQ2Is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mctq4AyPiLNymiKYDkAFLQvc.jpg?f=fotoalbum_large

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Badderbeest hoe lang denk je bezig te zijn met opbouwenv bij aankomst en afbreken bij vertrek?

Ik vind persoonlijk de garagedeur open maken om de stroomkabel te pakken en 4 stoelen en een tafel eruit te halen al veel werk, helemaal als de luifel ook moet gebeuren. Meer dan dat ga ik echt niet doen elke keer. Het scheelt dat we na 1 tot 3 nachten weer verder gaan.

Anyway, veel plezier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

pirke schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 23:22:
@Badderbeest hoe lang denk je bezig te zijn met opbouwenv bij aankomst en afbreken bij vertrek?

Ik vind persoonlijk de garagedeur open maken om de stroomkabel te pakken en 4 stoelen en een tafel eruit te halen al veel werk, helemaal als de luifel ook moet gebeuren. Meer dan dat ga ik echt niet doen elke keer. Het scheelt dat we na 1 tot 3 nachten weer verder gaan.

Anyway, veel plezier!
Weet ik nog niet, maar ik denk opbouwen twee uurtjes en afbreken drie als het weer meezit. Afbreken kan ik natuurlijk al op m'n gemakje in etappes doen. Wij zijn overigens niet van plan ooit ergens korter dan een week te gaan staan. De kinderen maken meestal na een dag of 2/3 vriendjes en raken ze bekend met de camping. Rondtrekken komt later wel weer, maar de komende 5-10 jaar blijven we denk ik doen wat we al een paar jaar doen, zij het met eigen spullen i.p.v. gehuurde spullen.

De enige echte

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gisteren m’n vriendin meegekregen naar Aart Kok te Roden. Niet voor een Aart Kok, maar voor de Combi Camp Country.

We gingen heen om te “kijken” (bevestiging van al onze reeds gedane onderzoeken, zeg maar). En ik was ook benieuwd naar de levertijden. Ons plan was om te informeren en eventueel voor een volgend seizoen een nieuwe te kopen. Een aantal Aart Kok modellen is dus sowieso uitverkocht voor 2022… Tot mijn verbazing was de Combi Camp die wij zouden willen echter nog leverbaar voor eind juli. Dat is nog voor onze “grote” vakantie.

Dus, offerte op laten maken met onze keuzes.. Heb nog geen akkoord gegeven, vind het nog steeds grof geld, maar ik denk wel dat we het gaan doen.

Voor ons is het deze wagen het gemak van de caravan, maar dan niet de ‘nadelen’ ervan. Ik denk dat we daar zomaar 15 jaar plezier van gaan hebben met ons (piepjonge) gezin.

De Falco tent+bagagewagen bevalt ook heel goed, maar vooral het inrichten etc. kost eigenlijk te veel tijd voor een weekend weg. Hetzelfde voor “trekkend” kamperen. Het lijkt ons ideaal om meerdere rustige dagen te hebben en uiteindelijk, ook met de BEV, gewoon in Zuid Italië , Kroatië, etc. terecht te komen. Mijn vriendin heeft ook al een route door het VK uitgestippeld…

Afijn, ondanks dat de handtekening nog niet gezet is, is het dromen al begonnen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 14-06 22:49
Ha, ik heb gisteren mijn vrouw meekregen naar een caravandealer. We wilden na ons Campooz avontuur de Hobby Beachy eens gaan bekijken.

Wij gingen ook om te "kijken". De vouwwagen was erg leuk, maar nog steeds iets te spartaans voor mijn vrouw. De beachy is eigenlijk een lichte aanhangwagen om in te slapen. Een hele basic caravan maar wel goed gebouwd. De dealer vertelde dat het model goed loopt, dit seizoen komen er nog meerdere luifels en tenten voor de beachy op de markt.

We konden kiezen voor het showroommodel van dit jaar of het nieuwe model voor volgend jaar reserveren. We hebben hem voor volgend jaar gereserveerd, we gaan toch niet meer lang op vakantie en dan zijn de kinderziektes er uit.

Voor ons is deze caravan het ideale compromis, toch kampeergevoel maar wel met enige luxe.

Dus wij gaan aftellen tot volgend jaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door DaDude op 05-06-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
JanHenk schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:54:
Gisteren m’n vriendin meegekregen naar Aart Kok te Roden. Niet voor een Aart Kok, maar voor de Combi Camp Country.

We gingen heen om te “kijken” (bevestiging van al onze reeds gedane onderzoeken, zeg maar). En ik was ook benieuwd naar de levertijden. Ons plan was om te informeren en eventueel voor een volgend seizoen een nieuwe te kopen. Een aantal Aart Kok modellen is dus sowieso uitverkocht voor 2022… Tot mijn verbazing was de Combi Camp die wij zouden willen echter nog leverbaar voor eind juli. Dat is nog voor onze “grote” vakantie.

Dus, offerte op laten maken met onze keuzes.. Heb nog geen akkoord gegeven, vind het nog steeds grof geld, maar ik denk wel dat we het gaan doen.

Voor ons is het deze wagen het gemak van de caravan, maar dan niet de ‘nadelen’ ervan. Ik denk dat we daar zomaar 15 jaar plezier van gaan hebben met ons (piepjonge) gezin.

De Falco tent+bagagewagen bevalt ook heel goed, maar vooral het inrichten etc. kost eigenlijk te veel tijd voor een weekend weg. Hetzelfde voor “trekkend” kamperen. Het lijkt ons ideaal om meerdere rustige dagen te hebben en uiteindelijk, ook met de BEV, gewoon in Zuid Italië , Kroatië, etc. terecht te komen. Mijn vriendin heeft ook al een route door het VK uitgestippeld…

Afijn, ondanks dat de handtekening nog niet gezet is, is het dromen al begonnen. :+
Hele goede keuze wat mij betreft, dit is ons tweede jaar met deze vouwwagen en het bevalt uitstekend. Het opzet gemak en flexibiliteit zijn geweldig.

Het is zeker niet goedkoop, maar ik zie het ook meer als een afschrijving per jaar, tweedehands zijn deze vouwwagens ook zeer gewild.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CvgeckSNICiuGKXmjWDDd7cZaVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uxoyGNcT1LBPXIhaIBsVbpM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gisteren naar Winterswijk gereden naar Obelink, nog een paar leuke dingen voor de caravan gescoord :P

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/5/0/506714-506714-images_main-peggy_peg_peg___stop_stormkit-ecommerce.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/5/0/506714-506714-images_other-peggy_peg_peg___stop_stormkit_4-ecommerce.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/5/0/506714-506714-images_other-peggy_peg_ankerplaat_peg___stop-ecommerce.jpeg

Ik had afgelopen caravanweekend (30 april j.l.) een aantal mensen deze zien gebruiken om de Thule luifel te zekeren.

En een lampje voor op tafel onder de luifel.

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/o/b/obelink_java_bamboo_tafellamp_ecommerce_7b78.jpeg

Maar wat is die Obelink druk, dit was de zaterdag, ik wil niet weten hoe druk het morgen is :X

Pagina: 1 ... 124 ... 257 Laatste