[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 107 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

-tom-562

Oliesjeik

harmageddon schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor je reactie. Een opblaastent doen we sowieso niet. We hebben jonge kinderen (1, 4, 6j), mochten ze vallen dan ligt je tent op z'n gat.
Bovendien kan je hier niks aan de binnenkant ophangen, zoals lampen, haakjes etc etc lijkt mij.

Overigens wij hebben een seizoensplek, dus dan lijkt mij een opblaastent sowieso niet aan te raden...
:? Misschien was dat vroeger zo, maar onze opblaasbare tent van Decathlon staat echt als een huis. En ja, zelfs met een ietwat onhandige dreumes van 2 jaar ging dat prima, en de was ophangen binnen ging ook goed! Zoals gezegd, die buizen voelen massief aan als ze op druk zijn, die duw of knik je echt niet zo maar omver.
En dat zeg ik als iemand die eerst ook behoorlijk sceptisch was over opblaasbare tenten.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45

Bommes

Capo del formaggio

@pirke ik zie net dat je ook op het camperforum actief bent.
* Bommes is daar (niet zo een actieve) moderator

Zag je foto's voorbij komen in het show je camper topic ;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:37
Bommes schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:47:

Het is wel een heel ander publiek dan hier op Tweakers. Hier zijn we allemaal techneut en de gemiddelde leeftijd ligt hier wat lager :) Maar er is daar heel veel nuttige informatie beschikbaar specifiek voor campers.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Klopt, maar het is wel een eigenwijze oude mannetjes zeur forum, al jaren.
Hier stikt het eigenlijk ook van de eigenwijze mannetjes dus dat is wel redelijk het zelfde.. >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:58:
Hier stikt het eigenlijk ook van de eigenwijze mannetjes dus dat is wel redelijk het zelfde.. >:)
En ook wij worden steeds een jaartje ouder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
Richard117 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 08:44:
Valras-Plage is het geworden, zijn we al eerder geweest en dat is de kinderen uitstekend bevallen. En als de kinderen het naar hun zin hebben, hebben de ouders dat ook.
Zeker weten! En Beziers en Narbonne zijn wat ons betreft leuke steden om een dagje te bezoeken en niet al te ver rijden. Naar welke camping gaan jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:26
Bootje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:17:
[...]

Zeker weten! En Beziers en Narbonne zijn wat ons betreft leuke steden om een dagje te bezoeken en niet al te ver rijden. Naar welke camping gaan jullie?
Inderdaad, vandaar dat we het ook niet erg vinden om een keer terug te komen. Er is daar in de omgeving nog genoeg te zien waar we nog niet geweest zijn. Carcassonne bijvoorbeeld.
We gaan naar Le Domaine La Yole https://www.campinglayole.com/nl/

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
Richard117 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:38:
[...]
Inderdaad, vandaar dat we het ook niet erg vinden om een keer terug te komen. Er is daar in de omgeving nog genoeg te zien waar we nog niet geweest zijn. Carcassonne bijvoorbeeld.
We gaan naar Le Domaine La Yole https://www.campinglayole.com/nl/
Carcassonne vonden wij echt geweldig. De kinderen wanen zich in de middeleeuwen en je kijkt je ogen uit. Zeer leuke dagbesteding en prima te rijden vanaf Valras plage.

La yole, daar ben ik 25 jaar terug geweest met mijn ouders! Toen een heerlijke camping en volgens mij is het tegenwoordig niet anders. Paar jaar terug zelf terug geweest met vrouw en kinderen maar dan naar camping Blue Bayou (ook een prima camping, wel wat massaal). Toen hebben we alleen op het wijndomein van la Yole wijn gekocht. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:23
Daftz schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 07:56:
[...]

Mooie tent, is dat een Tentipi?
Nope een Bison Tinde 8. De Tinde wordt niet meer gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Bommes schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:58:
Allemaal van die befaamde campingburgermeesters? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:14
harmageddon schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 19:44:
Mijn vrouw en ik gingen vandaag kijken voor een hobby 560 uit 2009. Interieur was helemaal gaar, veel deurtjes die niet goed dicht gingen, koelkast ging niet dicht en nog meer zaken die kapot waren. Daarnaast stond een knaus sudwind 504 uit 2004.
Wat een verademing! Alles werkte en degelijk voor een caravan. Geluk voor ons was dat er eigenlijk nog geen prijskaartje aanging dus er waren nog geen kopers voor. Meteen de knoop doorgehakt en de koopovereenkomst getekend.
Over 4 weken ophalen :)
5-6 persoon, precies wat we zochten!
Dit klinkt als een flashback die wij 3 weken geleden hadden, alleen maar gare caravans... Uiteindelijk ook bij een sudwind KU 500 uitgekomen (2009) die er nog geen 24 uur stond zonder prijskaart _/-\o_ , Volgens dealer was het inruil en verwachting was dat deze binnen week weer weg was. Zoektocht op internet bleek ook dat dit model ook niet verkrijgbaar is dus maar meteen de knoop doorgehakt en aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand uit de familie zoekt momenteel ook een caravan, en naar aanleiding van dit topic zat ik ook even op marktplaats te kijken. Advertenties die er nog geen 12 uur op staan, staan al op gereserveerd. Daarnaast extreem veel caravanboeren met gevraagd-advertenties, etc. etc. Wat een overspannen markt, zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Cheesy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:01:
Iemand uit de familie zoekt momenteel ook een caravan, en naar aanleiding van dit topic zat ik ook even op marktplaats te kijken. Advertenties die er nog geen 12 uur op staan, staan al op gereserveerd. Daarnaast extreem veel caravanboeren met gevraagd-advertenties, etc. etc. Wat een overspannen markt, zeg!
Zit wat werk in maar potentieel een dijk van een caravan! https://www.marktplaats.n...-550-gle-rondzit-dwarsbed

Met wat minder werk maar zelfde kwaliteit: https://www.marktplaats.n...e7-4d9d-a1b7-361be84111b6

[ Voor 16% gewijzigd door zuma op 08-02-2022 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53
Is het te verwachten dat de markt weer andersom slaat post-corona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DaDude schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:19:
[...]

Is het te verwachten dat de markt weer andersom slaat post-corona?
Geen idee. Ik houd het voorlopig bij m’n tent :D
Als Corona echt weg gaat (wereldwijd)denk ik dat over 5 jaar wel veel aanbod is, maar toch schat ik die kans niet heel groot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52
Xyanta schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Je praat duidelijk niet uit ervaring, maar doet aannames ;) mijn ervaring is dat de opblaasbare voortenten van tegenwoordig juist uitermate geschikt zijn. Bijvoorbeeld van Kampa Dometic.

De buizen voelen wanneer ze opgeblazen zijn gewoon massief. Tevens zitten het tentdoek aan de buizen vast wat het juist super stabiel maakt (het is 1 geheel). Knap als je jonge kinderen dat omver krijgen, dat lukt een volwassene zelfs niet :) Het is niet voor niets dat deze tenten bij storm vaak de enige tenten zijn die nog overeind staan, waar de helft van de traditionele buizenframes het niet overleeft.

Verder hebben bijvoorbeeld de Kampa Dometic opblaas voortenten gewoon allerlei haakjes/lusjes/klittenband om gewoon je lamp, kapstok etc op te hangen.

Kampa Dometic heeft daarnaast van bijna elk model ook een all season variant speciaal voor seizoensplaatsen.

Wat ik zelf ook prettig vind is dat de Kampa Dometic voortenten standaard vrij diep zijn. Afhankelijk van het model standaard 275 tot 325cm diep.

Of deze voortenten iets voor jou zijn kan ik niet beoordelen, maar je eerder genoemde argumenten kloppen in ieder geval niet ;)
Ik wil best geloven wat je allemaal verteld, maar voor een seizoen is het voor ons sowieso niet handig. Wij hangen onze jassen op in de voortent en allemaal andere zut. Ik heb geen izn om allemaal spullen nieuw te kopen omdat ik het niet allemaal kwijt kan met een dergelijke tent.
Wellicht over een paar jaar als ik een keer een opblaasbare voortent heb gezien, maar ik ga het er nu niet op gokken.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wij willen dit jaar naar Bretagne voor een weekje in de zomer. Heeft iemand tips voor relatief kleinschalige campings met wat privacy maar ook wat vertier voor kleine kinderen?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Meestal komt de markt pas rond Pasen in beweging. Als ik de prijzen nu bekijk is het trouwens weer enorm gestegen tov vorig jaar toen wij onze kochten terwijl ik dat al een fors bedrag vond. Qua budget zie je trouwens een kleine stap tussen caravans rond 2006 en 2014 omdat tijdens de kredietcrisis maar weinig caravans verkocht zijn en de 2014 modellen gaan soms voor prijzen vergelijkbaar met nieuwe caravans. Ik weet alleen hoe de kwaliteit veranderd is over de jaren. Als je het bang-for-buck wilt en het budget hebt kom je eigenlijk al snel bij nieuw uit.

Van de week trouwens mijn BE proefles gehad zodat ik met elke auto met onze caravan mag rijden (1500kg). Blijkbaar had ik de gang er goed in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:45
Deveon schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:42:
[...]

Van de week trouwens mijn BE proefles gehad zodat ik met elke auto met onze caravan mag rijden (1500kg). Blijkbaar had ik de gang er goed in :+
Herkenbaar. Is toch effe wennen dat je weer 100x moet kijken (en ja, normaal zou dat eigenlijk ook moeten doen). Snelheid minderen bij kruisingen, oversteekplaatsen etc. Maar toch voldoende doorrijden. Ik reed ook al vaker met aanhangers en dan merk je dat je steeds zekerder van je zaak wordt en mogelijk toch te "snel" wilt... Zeker met voetgangers en andere kwetsbare verkeersdeelnemers moet je toch extra oppassen omdat je iets minder snel kan reageren met xx ton aan het haakje...
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Mijn ouders hebben najaar 2020 een nieuwe caravan gekocht, op de vorige caravan (bouwjaar 2002) slechts 3750 euro afgeschreven in ~16 jaar eigendom. Bizar wat oudere caravans nog op moeten brengen, nu lijkt het nog erger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 13:53
iAdema schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:24:
[...]

We hebben nog geen écht slecht weer gehad afgelopen jaar. Maar onder de luifel sta je natuurlijk prima droog, en daar kun je als je wil een volledige tent van maken. Hetzelfde geldt voor de keuken.
Daarnaast is het voordeel van de daktent die wij erop hebben dat deze iets over de zijkant heen hangt, waardoor het kleedhokje ook enigszins droog staat. Daardoor prima droog/schoon binnen te komen.

Als je wil heel weinig tijd kwijt met opzetten/afbreken, met slecht weer kun je dit eventueel doen (niet mijn foto, zelfde caravan):
[Afbeelding]
Super! Of een simple dagtent van de decathlon kan natuurlijk ook.
Uit nieuwsgierigheid, heb je een tenttrailer overwogen? Die heeft dezelfde portability als een teardrop caravan.
Voordelen lijken we wel de temperatuur en minder gedoe met nat inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-08 16:32
DaDude schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 13:45:
[...]

Super! Of een simple dagtent van de decathlon kan natuurlijk ook.
Uit nieuwsgierigheid, heb je een tenttrailer overwogen? Die heeft dezelfde portability als een teardrop caravan.
Voordelen lijken we wel de temperatuur en minder gedoe met nat inpakken.
Bij een tent trailer denk ik aan een vouwwagen, daar hebben we een jaartje mee gekampeerd. Het grootste probleem daarmee vonden we dat het opbouwen en afbreken relatief veel tijd kost. Ook leef je dan de hele vakantie vanuit je tas. Wij gaan in een periode van 3 weken graag naar 4 campings oid, en dan is het lekker als je binnen een half uurtje volledig kunt opbouwen of afbreken. Ook zitten al je spullen al in de kastjes wat betreft keuken, maar ook kleding.
Portability van een vouwwagen is vele malen beter, onze caravan is stiekem nog niet zo klein.

Voor we deze teardrop kochten hebben we gekampeerd met een vouwwagen, en een grote caravan (8m lang, 2,5 breed) dit was voor ons het “best of both worlds” scenario.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Nu gaan er vast veel reacties komen dat het nogal afhangt van wat voor type vouwwagen je kiest, want sommigen zijn echt snel. Maar het zal inderdaad nooit van het niveau worden van pootjes uitdraaien en klaar. ;)

Voor mij was dat inderdaad wel een reden om heel goed te kijken welke vouwwagen ik wilde. Nu een snelklapper met al ingerichte vaste keuken, dat scheelt heel veel ten opzichte van bepaalde andere modellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zuma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMnh05xLhhLEcGd7jI2q0bwOIwg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lszpaF786PQDm4Vb1Zkmw73S.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een andere kampeer hobby van me. Helaas de laatste paar jaren geen tijd of kans meer gehad om even door de sneeuw te banjeren met de rugzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:30
nooberke schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:04:
[...]

Mijn ouders hebben najaar 2020 een nieuwe caravan gekocht, op de vorige caravan (bouwjaar 2002) slechts 3750 euro afgeschreven in ~16 jaar eigendom. Bizar wat oudere caravans nog op moeten brengen, nu lijkt het nog erger te zijn.
Wij zijn ook geruime tijd opzoek geweest naar een nette caravan met stapelbed uit 2014 of jonger.
Caravans van 3 jaar oud worden voor bijna de nieuwprijs verkocht. 8)7
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een splinternieuwe gekocht.
Mijn caravan uit 2009, welke ik in januari 2020 heb gekocht, is in die 2 jaar bijna 3k meer waard geworden. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
205Gutmann schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Mijn caravan uit 2009, welke ik in januari 2020 heb gekocht, is in die 2 jaar bijna 3k meer waard geworden. :+
Mooi rendement! Zou je bijna als investeringsobject gaan zien die dingen ;-) Misschien toch eens oude polar of solifer op de kop tikken en deze een beetje opkalefateren :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tot covid achter de rug is en mensen weer gewoon onbeperkt met het vliegtuig naar all-inclusive hotels kunnen. Dan zal de vraag wel weer teruglopen en het aanbod toenemen :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:03
Orion84 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:06:
Tot covid achter de rug is en mensen weer gewoon onbeperkt met het vliegtuig naar all-inclusive hotels kunnen. Dan zal de vraag wel weer teruglopen en het aanbod toenemen :P
Grote kans, iedereen wil dan ineens weer af van die grote witte bak die in de tuin staat, of in de duur betaalde opslag.

Verwacht dat dat ook sneller gaat komen dan verwacht, zoals eea nu loopt zou het komende zomer zomaar weer los kunnen gaan met vliegreizen.

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 16:52
Dit jaar vakantie geboekt naar Frankrijk, zoals vele afgelopen jaren.
Volgend jaar wil ik toch gaan kijken om naar Kroatie op vakantie te gaan.

Mijn combinatie is een Seat ibiza, met een vouwwagen ( trigano ).
Deze combi is prima, en je kunt makkelijk ( en veilig ) 120 rijden in Frankrijk.

Nu is het zo, als ik naar Kroatie wil, moet ik via Duitsland ( snelste uiteraard ), waar je met de vouwwagen maar 80 mag rijden ( of 100 als hij gekeurd is ) .
Zelf woon ik dicht bij de Duitse grens, dus ik rijdt daar wel regelmatig.. en zelf vind ik 80 ( of 100 ) echt wel (te) langzaam op de Duitse snelwegen.

heeft iemand hier ervaring mee? of valt het wel mee, hoe ik het in mijn hoofd heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zoals ik er tegenaan kijk: De reis is onderdeel van de vakantie. Dus waarom door jakkeren, terwijl je ook gewoon ontspannen kunt rijden? Dan maar een overnachting extra onderweg als het echt moet. Hoeveel tijdswinst boek je nou helemaal met die +/- 20km/u extra? Een/twee uurtje(s) misschien? Maar je hebt wel ook een hoger verbruik. En wat ik vorig jaar op de snelweg in Frankrijk voorbij zag stuiteren qua aanhangers, dan werd ik er niet blij van dat men daar 120 mee mag rijden (of uberhaubt mee op de snelweg mag komen ;) ).

Maar dit alles zeg ik vanuit het oogpunt van een camperbus rijder, ik heb zelf nooit met een aanhanger door Duitsland gereden.

We've got that ring of confidence

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:53
Androo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:09:

Deze combi is prima, en je kunt makkelijk ( en veilig ) 120 rijden in Frankrijk.

Nu is het zo, als ik naar Kroatie wil, moet ik via Duitsland ( snelste uiteraard ), waar je met de vouwwagen maar 80 mag rijden ( of 100 als hij gekeurd is ) .
Zelf woon ik dicht bij de Duitse grens, dus ik rijdt daar wel regelmatig.. en zelf vind ik 80 ( of 100 ) echt wel (te) langzaam op de Duitse snelwegen.

heeft iemand hier ervaring mee? of valt het wel mee, hoe ik het in mijn hoofd heb?
Tja de boetes in Duitsland vallen mee toch? ;-)
Overigens mag je soms blij zijn dat je de 100 haalt in Duitsland. Wegwerkzaamheden en 'stau' zijn schering en inslag, maar dat is mijn ervaring. Zeker de wegen Frankfurt Stuttgart en Ruhrgebied, schieten naar mijn mening niet echt op. Ook niet met een auto zonder aanhanger

[ Voor 100% gewijzigd door Luuk84 op 10-02-2022 13:24 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:36:
Wij willen dit jaar naar Bretagne voor een weekje in de zomer. Heeft iemand tips voor relatief kleinschalige campings met wat privacy maar ook wat vertier voor kleine kinderen?
Volg... Hier exact hetzelfde (peuter van tegen die tijd 3 jaar) :P ik heb nu deze op het oog:
https://www.rcn.nl/nl/cam...bretagne/rcn-port-l-epine

Vaak bu'j te bang!

• Androo
Yukkie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:22:
Zoals ik er tegenaan kijk: De reis is onderdeel van de vakantie. Dus waarom door jakkeren, terwijl je ook gewoon ontspannen kunt rijden? Dan maar een overnachting extra onderweg als het echt moet. Hoeveel tijdswinst boek je nou helemaal met die +/- 20km/u extra? Een/twee uurtje(s) misschien? Maar je hebt wel ook een hoger verbruik. En wat ik vorig jaar op de snelweg in Frankrijk voorbij zag stuiteren qua aanhangers, dan werd ik er niet blij van dat men daar 120 mee mag rijden (of uberhaubt mee op de snelweg mag komen ;) ).

Maar dit alles zeg ik vanuit het oogpunt van een camperbus rijder, ik heb zelf nooit met een aanhanger door Duitsland gereden.
Ben ik met je eens. Dat stuiteren is een kweste van goed laden.. :)
Het is zeker ook geen probleem om een extra overnachting te doen.
Het zit me meer in de stukken waar je geen snelheidslimiet zit, dat je zelf 80 rijd, en er mensen met 200+ voorbij komen te razen...
Weet niet of dat zo prettig rijdt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:02

Valt erg mee. 2 Jaar geleden met de vouwwagen over de Duitse snelwegen gereden en ik kan je verzekeren dat 100 (110 op de teller in mijn geval) prima te doen is. Ja het gaat niet snel als je 160 gewend bent maarja dat weet je van te voren. Bovendien is het zo druk dat je vaak die snelheden toch niet lang vol kunt houden. Het verbaasde mij toen hoeveel ik auto's (solo) die ik nog moest inhalen. Voelde wel erg vreemd om de hele tijd auto's in te halen. Maar dat is de praktijk. Het idee dat iedereen >140 rijdt in Duitsland is echt zwaar achterhaald.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Cheesy
  • Niet online
Yukkie schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:22:
Zoals ik er tegenaan kijk: De reis is onderdeel van de vakantie. Dus waarom door jakkeren, terwijl je ook gewoon ontspannen kunt rijden? Dan maar een overnachting extra onderweg als het echt moet.
Inderdaad, zo staan wij er ook in. Onderweg is ook vakantie, leuke stops etc. Vooral de heenweg natuurlijk dan zit de sfeer er goed in.
De terugweg valt vaak wat ongunstiger uit (overdag, in de avondspits, etc.).

Op booking.com dus toch even snel een hotel als tussenstop boeken. Een beetje betaalbaar toch helaas weer 20 minuten vanaf de snelweg. Volgende ochtend eerst ontbijten en dan weer inpakken en verder. Komen we zowel in Duitsland als in Nederland natuurlijk weer precies in de files terecht. Achteraf had ik dan toch weer liever door gekacheld

• Cheesy
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:02:
[...]

Voelde wel erg vreemd om de hele tijd auto's in te halen. Maar dat is de praktijk. Het idee dat iedereen >140 rijdt in Duitsland is echt zwaar achterhaald.
Heb wel vaak het idee dat het óf 140-160 kph (op linkerbanen) is óf 80-100 (op de rechterbaan). Tussenin 120 a 130 rijden lukt mij dan amper zonder anderen te hinderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Gewoon lekker ontspannen rechts met het vrachtverkeer meerijden, dan kom je er ook :)

Of nog beter: binnendoor wegen zodat je wat meer vd regio ziet.

[ Voor 28% gewijzigd door pirke op 10-02-2022 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phony
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Wij zijn twee jaar terug naar Tsjechië gereden met de vouwwagen. Nou dan heb je ongeveer heel Duitsland gehad. Met 80 kmph... vaak een beetje richting de 90, maar dat reed prima hoor. Qua overig verkeer helemaal nergens last van. Je moet je er een beetje anders op instellen, want in Frankrijk rijd ik 110-120 met dezelfde vouwwagen, die er dan strak achter ligt.

Elke keer dat ik weer naar/door Duitsland heen ga vraag ik me af of ik er dan toch voor een tempo 100 keuring moet gaan. Mwoah, voor die 10-15 kmph verschil heb ik mezelf nog niet kunnen motiveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
Het gaat me ook niet om de tijd die ik kwijt ben, want auto rijden vind ik leuk :), en de vakantie begint zodra ik thuis wegrij. Het gaat me meer over het grote snelheidsverschil op de Duitse autobahn :)

dank voor je ervaring@Phony als er nog meer mensen hun ervaringen willen , voel je vrij ;)

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:09
85/90 op de rechterbaan is echt geen probleem. Met mijn klassieke combi rijdt ik gewoon met het vrachtverkeer mee. Soms er voorbij als er 3 of meer stroken zijn en de snelheid van het zwaar beladen vrachtverkeer op hellingen inzakt.

Elke laagvlieger gaat er bij voorbaat van uit dat je op de rechterbaan met aanhanger sowieso niet harder dan 100 rijdt. En omgekeerd zal jij er bij inhalen rekening mee moeten houden dat er een veel snellere wagen aan kan komen. Het belangrijkste is dat je er op bedacht bent dat er mogelijk nog op de rechter rijstrook een snelle auto rijdt op het moment dat je in je spiegels kijkt, en dat je dus niet altijd veilig kan gaan inhalen wanneer de linker rijstrook vrij is op moment dat je 'kijkt'.
Zeker als het rustig is, rijdt het snellere verkeer (140-160) ook gewoon rechts.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Androo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:33:
Het gaat me ook niet om de tijd die ik kwijt ben, want auto rijden vind ik leuk :), en de vakantie begint zodra ik thuis wegrij. Het gaat me meer over het grote snelheidsverschil op de Duitse autobahn :)

dank voor je ervaring@Phony als er nog meer mensen hun ervaringen willen , voel je vrij ;)
Jaren met een camper met max 95 a 100km/u door Duitsland richting Italië gereden.
Net sneller dan de vrachtwagens maar duidelijk ver onder de gemiddelde v-max van de gewone snelweg ganger.
Nooit echt problemen ervaren, beetje timen met inhalen en soms gewoon een beetje ruimte claimen.
Ja soms zit er ineens zo een koekwaus achter je te seinen die 10 seconden daarvoor nog slechts een stipje in je spiegel was.
Kon me er niet heel druk om maken, ook daar is het geen grondrecht om continu 200km/u te kunnen/moeten rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
In Duitsland valt onze camper onder de vrachtwagenregels, maar je wilt daar ook echt niet harder dan 100 km/u mee rijden, dat wordt oncomfortabel en het brandstofverbruik schiet omhoog. Bij 80 km/u (vrachtverkeer meerijden) is het zo'n 1 op 9, bij 100 km/u is het al 1 op 6,5. In Nederland mag ik er 130 mee rijden, maar dan moet er wel echt een noodgeval zijn waar we heel dringend naartoe moeten... En dan alleen als de tank goed vol is _O-

Gelukkig hebben we geen haast, de reis is de vakantie, de bestemmingen waar we onderweg langskomen zien we wel.

[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 11-02-2022 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

pirke schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:54:
Gewoon lekker ontspannen rechts met het vrachtverkeer meerijden, dan kom je er ook :)

Of nog beter: binnendoor wegen zodat je wat meer vd regio ziet.
Dat doe ik ook steeds meer, ook in Nederland, sinds ik mijn busje heb. Het is wel iets vermoeiender en het schiet niet zo snel op ;) Afgelopen zomer heb ik op die manier er 3 etappes over gedaan om in zuid-Frankrijk te komen, terug over de Peage deed ik het in 6 uurtjes. Maar binnendoor is wel leuker!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
@androo,
met de vouwwagen hebben we half europa meerdere malen doorkruist.
In Frankrijk hebben we wel eens > 140 km/u gereden, dan kun je wel afstanden halen die je anders niet haalt, maar dat was eigenlijk niet verantwoord achteraf.

In Duitsland reden we eigenlijk altijd tegen de 100 km/u aan, zonder 100-sticker. Nooit een boete gehad, het rijdt redelijk mee met het verkeer.
Bij inhalen moet je inderdaad goed opletten.
Het verschil in verbruik met en zonder vouwwagen is bij ons altijd weinig geweest. Met de fietsen achterop wel iets hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Met de meerdere oudere campers die ik gehad heb, geen turbo diesel, stroomlijn van een tuin huis en dus v-max ongeveer vrachtwagen snelheid kan ik zeggen dat dat niet heel prettig is.
Van af het moment dat je net wel de 100km/u haalt of daar (kort) over heen kunt wordt het een heel stuk ontspannener.
Dan kun je namelijk wel net met een gerust hard even dat treintje vrachtwagens inhalen en weer terug wat uitzicht voor je hebben in plaats van zo een wapperend dekzijl van een oplegger recht voor je neus.

Afgelopen jaar met de Captur met zijn 900cc geweldenaar in het vooronder en de caravan naar Italië op en neer geweest.
Gelukkig bleek die combi erg fijn te rijden, ik was vooraf bang dat het 3 pittertje niet genoeg puf zou hebben als het wat heuvelachtig zou worden. Maar dat viel alles mee en kon ik dus hele stukken 100km/u op de cruise control rijden en ook bij berg op en terug schakelen netjes de vrachtwagens voorblijven.
Ik heb overigens Duitsland wel ontweken, ivm de overstromingen vorig jaar en het daarom afgesloten zijn van een aantal snelwegen/B wegen.
De stukken door Frankrijk over de tol weg heb ik 105 a 110 km/u gereden wat voor mijn combi een fijne snelheid was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:26
Met onze auto/caravan combinatie (Opel Astra Sports Tourer met 3 cilinder 1.0 Turbo) vind ik die maximum snelheid van 90 km/h in Nederland niet fijn. Het gaat net te hard om tussen het vrachtverkeer te blijven en te langzaam voor het andere verkeer om vrachtverkeer in te halen. Bovendien valt 90km/h ook niet lekker met mijn versnellingen. In zijn 5 zakt hij te ver in toeren en in zijn 4 heb ik continu het gevoel dat ik toch wel over kan naar zijn 5.
Ik ben dan ook blij dat ik vanuit huis binnen een uur de grens over ben en het tempo op kan schroeven naar 100/105kmh op de teller. Tijdwinst zal nihil zijn maar het loopt voor mijn gevoel dan gewoon allemaal wat soepeler.

Destijds met de vouwwagen exact hetzelfde. Ik was gewend dat ik er in Frankrijk 130km/h mee mag rijden, vind ik nergens voor nodig dus ook toen hield ik al die 100km/h op de teller aan. Maar die ene keer dat ik naar Italië ging en met 80km/h door Duitsland moest, viel dat zo tegen dat ik op de terugweg bij Basel toch de andere oever van de Rijn koos :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Anderhalf jaar geleden met de Tesla naar Zuid-Frankrijk. Autopilot op 150, klein gewichtje (170 gram) aan het stuur en je hoeft alleen bij de tolpoortjes even het stuur aan te raken. Wel opletten natuurlijk dat je niet achterop een omgevallen vrachtwagen of file rijdt. Het systeem had nog een crash voorkomen door sneller te reageren dan ik toen een malloot veel te snel naar links ging waar ik half schuin achter reed. Autopilot week toen zelf uit. Als ik zelf aan het sturen was geweest had dat heel anders kunnen aflopen. Op snelwegen en in de file werkt dat systeem prima. Rijdt heerlijk ontspannen.

En de kinderen willen toch elke twee uur naar de wc, even rennen etc, accu was met de supercharger elke keer weer vol voordat de wc ronde klaar was :)

[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 11-02-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:26
dan wel geen ervaring met caravan, maar met de motor met aanhanger achter het zijspan.
Die mag officieel helaas maar 60 km/h op de snelweg..... 8)7 en ja dat is geen tikfout maar echt de regelgeving ( van tig jaar geleden maar nooit aangepast)

in de praktijk rijd ik ook zo tussen de 100 en 120 km/h en nog nooit problemen mee gehad, ook niet aangehouden terwijl de politie me vaak genoeg heeft ingehaald. Of de politie weet de regel zelf niet, of ze snappen ook wel dat 60 op de snelweg een zelfmoordactie is. Maar met 100~120 km/h moet je inderdaad wel regelmatig van baan wisselen om in te halen en verder gewoon rechts rijden.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bommes schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 10:47:

* aReaRe actief is op het caravan-forum :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Androo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Ben ik met je eens. Dat stuiteren is een kweste van goed laden.. :)
Het is zeker ook geen probleem om een extra overnachting te doen.
Het zit me meer in de stukken waar je geen snelheidslimiet zit, dat je zelf 80 rijd, en er mensen met 200+ voorbij komen te razen...
Weet niet of dat zo prettig rijdt
Stuiteren een kwestie van goed laden? Of bedoel je goed vol laden, als in zo zwaar maken dat hij niet meer los komt als je veel te hard rijdt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:55

Wat wil je horen: ‘ja joh kun je prima doen 120 rijden in Duitsland’ en als je dan aan wordt gehouden door de polizei dat je dan dit topic laat zien, met het argument ‘tweakers vond het goed’ . Ik denk dat je sterk staat…. Niet dus. Als je 100 wilt rijden gewoon ff schokdempertjes eronder en laten keuren die boel en je kunt lekker 100 toeren. Ikzelf rijd met een cabanon Monaco, voormalig met een Renault megane en van de zomer met een Volvo v60 (vorig model) maar ik vind het 100 gewoon een prima snelheid.

Overigens polizei heeft vooral een hekel aan inhaalverboden negeren, met 110 kom je vaak nog wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zojuist een camping geboekt in de Vogezen, halverwege augustus voor 12 nachten. Een plekje aan een riviertje op camping Verte Vallée. In eerste instantie wilden we naar Bretagne, maar dat is toch nog wel een eind rijden (niet ideaal met een peuter van 3 jaar). De Vogezen zijn beter te doen.
Ik ben erg benieuwd naar de regio en heb er zin in. Ben er nog nooit geweest. Er zitten in de buurt ook een hoop bezienswaardigheden gerelateerd aan WO1 en WO2, iets wat ik altijd wel interessant vind (mijn vriendin en zoontje wss wat minder, maar dan neem ik gewoon een keer een 'papa dag' 8)).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
Ik wil graag een camper (geschikt voor gezin van 5) huren vanaf half juli. Best prijzig allemaal, zijn er nog tips of moet ik ergens specifiek op letten?

Ik zag dat particuliere huur via marktplaats of goboony.nl ook mogelijk is. Valt hier nog te onderhandelen?

Wat is wijsheid, hoop op jullie ervaringen en tips.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Bravertal schreef op zondag 13 februari 2022 @ 07:56:
Ik wil graag een camper (geschikt voor gezin van 5) huren vanaf half juli. Best prijzig allemaal, zijn er nog tips of moet ik ergens specifiek op letten?

Ik zag dat particuliere huur via marktplaats of goboony.nl ook mogelijk is. Valt hier nog te onderhandelen?

Zorg dat hij niet te zwaar is. De rijklaar gewichten in de kentekenpapieren wijken makkelijk 300kg af met het werkelijke gewicht door allerlei accessoires (luifel, airco, tv, bankkussens, zonnepanelen, extra accu, etc). Daar komen dan de inzittenden, inventaris, water, etc nog bij. Oftewel met 5 man onder de 3500kg blijven wordt erg lastig. Oftewel zoek een zo klein mogelijke (6 meter) en basic mogelijke (geen airco, tv, etc) alkoof camper en neem zo min mogelijk mee. Idealiter zet je hem op de weegbrug nadat hij is ingepakt (kost een tientje ofzo) en dat kan veel ellende onderweg voorkomen.

Alternatief is je C of C1 rijbewijs halen en een fatsoenlijke camper huren, maar meestal zijn C rijbewijs campers niet te vinden in de verhuur. De mijne wordt niet verhuurd ;)

De meeste particuliere eigenaren zijn oudjes met een twee persoons half-integraal camper. Een gezin heeft veel meer aan een alkoof camper voor de extra zit- en slaapplaatsen. Het aanbod van alkoof campers is voornamelijk van verhuurbedrijven die niet zoveel geven of het beladen gewicht nog legaal is of niet, die willen simpelweg voldoen aan de vraag uit de markt (grote camper op kenteken max 3500kg toegestaan ivm rijbewijs). Uiteindelijk is de onwetende consument de dupe als ze onderweg problemen hebben, met als toppunt dat ze onverzekerd rondrijden als overgewicht een oorzaak van een ongeluk kan zijn (achterop iemand rijden door langere remweg).

In mijn optiek zou het verboden moeten zijn om campers zwaarder dan 2750kg rijklaar aan gezinnen te verhuren, omdat je daarmee al aan de 3500kg komt bij normaal gebruik. Maar dat is dus ook heel erg afhankelijk van wat je meeneemt (fietsen zijn zwaar!) en zonder lading is hij legaal te rijden... Dus dat zal er wel nooit van komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Je hebt ook nog Camptoo voor (particuliere) verhuur. Verder loont het om een Duitse camper te huren want die zijn veel goedkoper bij gebrek aan CO2 heffing. Het grote nadeel alleen is dat je niet met Duits kenteken in Nederland mag rijden, dus geen inladen voor de deur of een boete riskeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:52
-tom-562 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:07:
Zojuist een camping geboekt in de Vogezen, halverwege augustus voor 12 nachten. Een plekje aan een riviertje op [URL=https://www.campingvertevallee.com/nl/] camping Verte Vallée[/IMG]. In eerste instantie wilden we naar Bretagne, maar dat is toch nog wel een eind rijden (niet ideaal met een peuter van 3 jaar). De Vogezen zijn beter te doen.
Ik ben erg benieuwd naar de regio en heb er zin in. Ben er nog nooit geweest. Er zitten in de buurt ook een hoop bezienswaardigheden gerelateerd aan WO1 en WO2, iets wat ik altijd wel interessant vind (mijn vriendin en zoontje wss wat minder, maar dan neem ik gewoon een keer een 'papa dag' 8)).
A - Vogezen zijn mooi.
B - als je WO I en II boeiend vindt, g adan geocachen. Dan kom je ook in bunkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:31
@pirke en @Deveon ,

Bedankt voor jullie info. Ik heb al mijn rijbewijzen dus dat is geen probleem. Ik zal mijn zoektocht verder zetten naar een knappe, betrouwbare camper.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zojuist een camping geboekt in de Vogezen, halverwege augustus voor 12 nachten. Een plekje aan een riviertje op camping Verte Vallée. In eerste instantie wilden we naar Bretagne, maar dat is toch nog wel een eind rijden (niet ideaal met een peuter van 3 jaar). De Vogezen zijn beter te doen.
Wij hebben afgelopen jaar ook de Vogezen aan gedaan.
We stonden op een camping in Anould, vlak bij Saint die des Vosges.
Ik vond het een erg leuke omgeving.
We zijn een dag naar Nancy geweest dat is echt zo een stad waar iedereen aan voorbij rijd maar het was er super mooi, aanrader.
Ook gewandeld bij een Celtic opgraving
Camp celtique de la Bure
https://maps.app.goo.gl/8gBn1xc1iHXtgY6y7
Bij goed weer naar Gerardmer, beetje plonzen in het meertje.
Vakwerk huisjes/doprpjes met richting de Duitse grens.

Genoeg te doen daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 20:58

Shabbaman

Got love?

Vroeger ben ik met mijn ouders heel vaak naar St. Die geweest. De Vogezen zijn vergeven van kasteelruines, kloosters en kerkjes. De Elzasdorpjes zijn ook wel bijzonder, met Riquewihr als touristisch hoogtepunt (ook al twintig jaar niet geweest, met een beetje pech is het ondertussen een dieptepunt). Als kind was mijn favoriet wel de Haut Koningsbourg. 100% nep, maar als je dat niet weet zie je het ook niet. Nancy is inderdaad ook leuk. Een studentenstad, je kan er ook prima eten. We overnachten daar wel eens op de terugweg.

Die camping ziet er trouwens leuk uit. Misschien wel goed om een extra slaapzak mee te nemen.

Nadeel van de regio is dat het met een beetje pech ook wel twee weken kan regenen (maar als je andere bestemming Bretagne was... dan vind je dat blijkbaar geen probleem). Bij ons is het fenomeen "kampschepje" een begrip: nooit mee als het nodig was, altijd mee als het zonnig was.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:10
De Vogezen, inderdaad prachtig of heel nat. Dat is de enige plek waar ik als kind een keer een geul om de tent heb moeten graven om het water buiten te houden. Was nog wel een tent zonder ingenaaid grondzeil en dat was nog voordat het woord klimaatveranderingen een ding was. Nu kun je er toch niet zo veel meer mee. Al meerdere keren helemaal het tegengestelde gehad, wegbranden in Schotland, verregenen in Zuid Frankrijk.

Maar inderdaad prachtige omgeving, als kind veel geweest omdat het goed te rijden was en toch zo anders dan ons vlakke landje. Eigenlijk stom dat ik er nu steeds alleen maar ff snel doorheen kom op weg naar zuidelijkere oorden.

Ik ga het opnemen in onze EV Alpen road-trip van dit jaar, het gaat tenslotte om de reis.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Oja, leuk stuk om te lopen daar ; Sentier de Roche

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Laatst online: 20:58

Shabbaman

Got love?

Himalaya schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:33:
De Vogezen, inderdaad prachtig of heel nat. Dat is de enige plek waar ik als kind een keer een geul om de tent heb moeten graven om het water buiten te houden.
Met een kampschepje dus? :+

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Laatst ging het over lichte kleine caravans:
Lander graziella 340
€ 3.250,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Geen belang bij, vind het ding zelfs erg heftig geprijsd :D

Is 1 maat kleiner dan wij hebben en voor zover ik kan zien helemaal origineel.
1,5 jaar terug betaalde wij 2500 voor die van ons.
Ze hebben ook wel het juiste onderhoud uitgevoerd: as vervangen.
Die van ons is nog net een paar jaar ouder dan deze, wij hebben de as vorig jaar laten reviseren.

Evengoed, zo een ding is bv dus nog wel leuk van gewicht voor achter de moderne hybride/elektrische auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:36
Bommes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:12:
Lander graziella 340
€ 3.250,00

Die van ons is nog net een paar jaar ouder dan deze, wij hebben de as vorig jaar laten reviseren.

Evengoed, zo een ding is bv dus nog wel leuk van gewicht voor achter de moderne hybride/elektrische auto's.
Wij hebben een burstner uit 1986, volgens mij nog nooit de as vervangen. Waarvoor zou dat nodig zijn, dan loopt ie weer soepeler ofzo?

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Pindakaas als de as rubber geveerd is dan zakt dat in na verloop van jaren.
Bij ons kwam de caravan 4 cm omhoog na het er in laten persen van nieuwe rubbers.

Staal geveerde assen hebben ook niet het eeuwige leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zorg in ieder geval dat je een BOVAG huurcontract hebt.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Het is vakantie, dus je betaalt topprijzen. En neem een goede verzekering, want een leuke kras kost al kapitalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:36
Bommes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:44:
@Pindakaas als de as rubber geveerd is dan zakt dat in na verloop van jaren.
Bij ons kwam de caravan 4 cm omhoog na het er in laten persen van nieuwe rubbers.

Staal geveerde assen hebben ook niet het eeuwige leven.
Hum toch maar eens kijken wat er bij ons onder zit dan.
Zo te lezen wordt het weggedrag van de caravan daar beter van. Afgelopen 2 zomers lag dat ding als een blok achter de auto dus zal wel meevallen denk ik dan.
Bedankt voor de tip iig!

don't mind me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bij onze oldtimer was duidelijk te zien dat er niet veel veerweg over was.
Spoorde nog perfect achter de auto daar niks van te zeggen.
Ding staat nu gewoon wat hoger, wat meer veerweg en daarmee gewoon weer in orde.

Zou je niet te druk maken, meestal blijft het gewoon allemaal in orde. Sommige modellen assen zijn er gevoeliger voor dan andere.
Bijvoorbeeld bepaalde modellen van Alko, die ook onder campers geplaatst zijn. Die hebben smeernippels op de as, wordt dat niet bij gehouden dan gaan ze kapot en zakken ze in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

maartend schreef op zondag 13 februari 2022 @ 08:50:
[...]

A - Vogezen zijn mooi.
B - als je WO I en II boeiend vindt, g adan geocachen. Dan kom je ook in bunkers
Bedankt voor de tip, ik heb een Geocache app op m'n telefoon staan, ik doe er alleen weinig mee. Als ik zo kijk zijn er best wat caches te vinden daar 8)
Bommes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:54:
[...]

We zijn een dag naar Nancy geweest dat is echt zo een stad waar iedereen aan voorbij rijd maar het was er super mooi, aanrader.
Camp celtique de la Bure

Genoeg te doen daar.
Dat Keltische gebeuren had m'n vriendin ook al gevonden, gaan we zeker bezoeken :D
Shabbaman schreef op zondag 13 februari 2022 @ 11:25:
Vroeger ben ik met mijn ouders heel vaak naar St. Die geweest. De Vogezen zijn vergeven van kasteelruines, kloosters en kerkjes. De Elzasdorpjes zijn ook wel bijzonder, met Riquewihr als touristisch hoogtepunt (ook al twintig jaar niet geweest, met een beetje pech is het ondertussen een dieptepunt). Als kind was mijn favoriet wel de Haut Koningsbourg. 100% nep, maar als je dat niet weet zie je het ook niet. Nancy is inderdaad ook leuk. Een studentenstad, je kan er ook prima eten. We overnachten daar wel eens op de terugweg.

Die camping ziet er trouwens leuk uit. Misschien wel goed om een extra slaapzak mee te nemen.

Nadeel van de regio is dat het met een beetje pech ook wel twee weken kan regenen (maar als je andere bestemming Bretagne was... dan vind je dat blijkbaar geen probleem). Bij ons is het fenomeen "kampschepje" een begrip: nooit mee als het nodig was, altijd mee als het zonnig was.
Tja, afgelopen jaar waren we in Zeeland, daar hebben we ook wel een paar flinke buiten gehad. Het weer heb je niet voor het uitkiezen :P Pionieersschepje hoort tot mijn standaard kampeeruitrusting.
maartend schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:14:
Dat zit op 12 minuten van onze camping zie ik. Met een peuter van 3 niet te doen, misschien dat ik 'm alleen ga lopen (alleen wel ff oefenen, want het is lang geleden dat ik meer dan 10 km gelopen heb haha)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
Zojuist een camping geboekt in de Vogezen, halverwege augustus voor 12 nachten. Een plekje aan een riviertje op camping Verte Vallée.
Hier van de zomer 5 dagen geweest. Supermooie omgeving. Heerlijk hiken, rodelen geen idee hoe oud je dan moet zijn) en ook mooie dorpjes zoals Gerardmer, daar hebben we ook een bootje gehuurd en lekker gedobberd.
Helaas wel 2 dagen non stop regen gehad, maar daarom zijn de Vogezen ook zo mooi groen.
Verder lijkt het veel op de Alpen, ook qua eten. En de mensen waren er erg vriendelijk vonden wij, dat kan je niet van alle Franse plekken zeggen...

[ Voor 33% gewijzigd door DaWayne op 13-02-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
-tom-562 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:14:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb een Geocache app op m'n telefoon staan, ik doe er alleen weinig mee. Als ik zo kijk zijn er best wat caches te vinden daar 8)

Dat zit op 12 minuten van onze camping zie ik. Met een peuter van 3 niet te doen, misschien dat ik 'm alleen ga lopen (alleen wel ff oefenen, want het is lang geleden dat ik meer dan 10 km gelopen heb haha)
- als je een Android telefoon hebt, dan C:geo binnenhalen en een zooitje landkaarten
- SdR hebben wij gedaan met 1 kind in de rugdrager en 1 kind van een jaar of 6. Maar het is wel je eigen risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
Volgens mij was het al genoemd, maar ook wij hebben prima ervaring met het huren van een camper via camptoo.

[ quote]Bravertal schreef op zondag 13 februari 2022 @ 07:56:

[/quote]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

DaWayne schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:15:
[...]

Hier van de zomer 5 dagen geweest. Supermooie omgeving. Heerlijk hiken, rodelen geen idee hoe oud je dan moet zijn) en ook mooie dorpjes zoals Gerardmer, daar hebben we ook een bootje gehuurd en lekker gedobberd.
Helaas wel 2 dagen non stop regen gehad, maar daarom zijn de Vogezen ook zo mooi groen.
Verder lijkt het veel op de Alpen, ook qua eten. En de mensen waren er erg vriendelijk vonden wij, dat kan je niet van alle Franse plekken zeggen...
Tja, dat zei ik ook al tegen mijn vriendin (die is bang voor regen), overal waar het mooi en groen is, kan het regenen.
Ik ben met haar ook al eens naar de Landes geweest (zelf al meerdere keren), direct aan de oceaan. Daar is het dus knetterdroog (ik heb daar in de 10 weken die ik daar de afgelopen jaren gekampeerd heb, maar 1x regen gehad o.i.d.) :P
maartend schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:16:
[...]

- als je een Android telefoon hebt, dan C:geo binnenhalen en een zooitje landkaarten
- SdR hebben wij gedaan met 1 kind in de rugdrager en 1 kind van een jaar of 6. Maar het is wel je eigen risico
Tnx! Ga 'm meteen downloaden

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
-tom-562 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:58:
Tja, dat zei ik ook al tegen mijn vriendin (die is bang voor regen), overal waar het mooi en groen is, kan het regenen.
:D

Twee dagen regen ga ik mij echt niet druk over maken, wordt het nu twee weken dan is het misschien minder leuk. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:07
Wanneer verwachten jullie de grote dump van kampeermiddelen op marktplaats? Zou verwachten dat veel mensen die zijn gaan kamperen, uiteindelijk toch weer kiezen voor wat ze pre-COVID deden.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• maartend
Joris748 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:05:
Wanneer verwachten jullie de grote dump van kampeermiddelen op marktplaats? .
17 februari 2023 om 16.53 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:16
Gonadan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Twee dagen regen ga ik mij echt niet druk over maken, wordt het nu twee weken dan is het misschien minder leuk. :P
Mja, wij gingen toen door naar Noord Italië en daarna Toscane, dus het bleef bij 2 dagen, daar maak ik mij ook niet druk over.
Maar het heeft toen vervolgens (helaas voor de mensen die er waren) wel 2 weken vrijwel non stop geregend. Dat is wel in potentie het nadeel van Vogezen. (Maar ook in de Bourgogne, Dordrecht en de Alpen kan dat natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wanneer verwachten jullie de grote dump van kampeermiddelen op marktplaats? Zou verwachten dat veel mensen die zijn gaan kamperen, uiteindelijk toch weer kiezen voor wat ze pre-COVID deden.
Voorlopig niet denk ik zo.
Kreeg vanmiddag een appje van een maat van mij.
Hij was foto's aan het maken van zijn caravan om deze op MP te zetten.
2 uur later stuurt hij een berichtje dat het ding al verkocht was.
Hij had die caravan in 2019 gekocht en gaat nu weg voor 3500 euro meer dan hij weer toen voor betaald heeft.. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:00:
[...]

Met bang bedoel ik niet als letterlijk bang natuurlijk :P
Twee weken regen is minder fijn ja...
DaWayne schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:21:
[...]

Mja, wij gingen toen door naar Noord Italië en daarna Toscane, dus het bleef bij 2 dagen, daar maak ik mij ook niet druk over.
Maar het heeft toen vervolgens (helaas voor de mensen die er waren) wel 2 weken vrijwel non stop geregend. Dat is wel in potentie het nadeel van Vogezen. (Maar ook in de Bourgogne, Dordrecht en de Alpen kan dat natuurlijk)
4 jaar geleden zijn we naar Castellane geweest bij de Gorges du Verdon. In eerste instantie supermooi weer, maar elke keer alleen 's ochtends. Rond 15:00 sloeg het weer elke keer om en werd het grauw en begon het te regenen. Het koelde dan ook ineens flink af. Na 4 dagen hebben we onze tent gepakt en zijn we richting de Cevennen gereden, toen hebben we nog 2 weken super mooi weer gehad.
Ik denk na deze zomer. En ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt. Of het moet wat goedkoper spul zijn. Iemand die net een splinternieuwe De Waard tent heeft gekocht tijdens corona, gaat 'm niet na 2 jaar weg doen.

[ Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 13-02-2022 21:53 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@-tom-562 ik snap wat je bedoelt hoor, heb hetzelfde mee op vakantie meestal. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gonadan schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:58:
@-tom-562 ik snap wat je bedoelt hoor, heb hetzelfde mee op vakantie meestal. ;)

Ik ben nu alleen aan het kijken of we iets van 'dagtent' o.i.d. mee gaan nemen. Afgelopen jaar had ik een losse luifel van Coleman gekocht voor onze Decathlon tunneltent, maar dat was het eigenlijk net niet.
Mocht het regenen, dan heb ik wel meteen een berg extra ruimte (onze tent is 6x3,3 meter). Ik vind die dagtenten er vaak alleen een beetje Tokkie uit zien :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
-tom-562 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Ik denk na deze zomer. En ik denk dat het uiteindelijk wel mee valt. Of het moet wat goedkoper spul zijn. Iemand die net een splinternieuwe De Waard tent heeft gekocht tijdens corona, gaat 'm niet na 2 jaar weg doen.
Jawel hoor, dat gebeurde ook al voor corona. heb zo mijn de waard ( 3 jaar geleden 1 jaar oud toen 1 keer gebruikt, vrouwlief wilde toch een camper) en mijn karsten 350 gekocht ( 14 jaar geleden gekocht 1 keer op vakantie daarna wilde vrouwlief alleen nog maar vliegreizen)
De karsten is 3 jaar geleden verkocht zonder verlies, en de waard is vorig jaar door de waard omgeruild voor een splinternieuwe wegens productiefout ( impregneren was niet goed gedaan) dus voor een stuk lagere prijs uiteindelijk een splinternieuwe :D ( en al je zie wat die prijs de laatste 3 jaar geleden is gestegen 8)7
2019 2022
Basistent €1999 €2449
Binnentent €599 € 749
Luifel €499 € 649
Totaal €3097 €3847 prijsstijging van bijna 25% in drie jaar tijd.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
harley schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:00:
[...]
( 3 jaar geleden 1 jaar oud toen 1 keer gebruikt, vrouwlief wilde toch een camper)
( 14 jaar geleden gekocht 1 keer op vakantie daarna wilde vrouwlief alleen nog maar vliegreizen)
Ik zie een patroon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Ja ik ook, gelukkig is mijn vrouw niet zo flauw. En ik vind het prima als mensen dit soort dure zaken kopen en eigenlijk amper gebruikt als nieuw met flink lagere prijs weer doorverkopen. Scheelt mij een bult knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

harley schreef op maandag 14 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Jawel hoor, dat gebeurde ook al voor corona. heb zo mijn de waard ( 3 jaar geleden 1 jaar oud toen 1 keer gebruikt, vrouwlief wilde toch een camper) en mijn karsten 350 gekocht ( 14 jaar geleden gekocht 1 keer op vakantie daarna wilde vrouwlief alleen nog maar vliegreizen)
De karsten is 3 jaar geleden verkocht zonder verlies, en de waard is vorig jaar door de waard omgeruild voor een splinternieuwe wegens productiefout ( impregneren was niet goed gedaan) dus voor een stuk lagere prijs uiteindelijk een splinternieuwe :D ( en al je zie wat die prijs de laatste 3 jaar geleden is gestegen 8)7
2019 2022
Basistent €1999 €2449
Binnentent €599 € 749
Luifel €499 € 649
Totaal €3097 €3847 prijsstijging van bijna 25% in drie jaar tijd.
Oeh dat is wel nice.
Nouja, wij hebben ook onze katoenen Obelink tent verkocht na 2x2 weken kamperen :') maar dat was meer omdat we iets wilden wat gemakkelijker was op te zetten (opblaastent) en wat ruimer zou zijn. Uiteindelijk hebben we (op een nieuwprijs van 500 euro) 125 euro ingeleverd. Ook niet heel slecht denk ik.
We zitten alleen nu te kijken hoe we wat minder 'uit de tas' kunnen leven, dus ik ga binnenkort marktplaats eens afspeuren voor wat tent meubilair :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
-tom-562 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 13:33:
[...]

Volg... Hier exact hetzelfde (peuter van tegen die tijd 3 jaar) :P ik heb nu deze op het oog:
https://www.rcn.nl/nl/cam...bretagne/rcn-port-l-epine
en @Dr. Strangelove
http://www.lesmouettes-camping.com/camping-gulf-of-morbihan/

kleinschalig, kampeerplekken zijn met bossages van elkaar gescheiden, zwembad op de camping en de zee dichtbij. Maar echt speeltoestellen oid voor kleine kinderen is er niet (tenminste, toen ik hier in 2014 was) . Als je de camping op maps opzoekt en de sateliet weergave pakt, is de zuidzijde van de camping het kampeergedeelte. Ook het gebied wat juist het meest schaduwrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
Denk als mensen die afgelopen jaren kamperen hebben her -ontdekt wel even blijven kamperen, zeker nu de prijzen van vliegreizen in het hoogseizoen ook de hoofdprijs kost…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:54:
[...]

Camp celtique de la Bure

Genoeg te doen daar.
Vergeet dan ook niet Metz en Strassbourg. Samen met Nancy zo'n beetje de meest verassende Franse steden in die omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
maartend schreef op zondag 13 februari 2022 @ 12:14:
Doe de peuter dan wel even in een draagzak. Het is niet ontzettend spannend maar wel uitdagend met een rond hobbelende peuter dat stukje. Ik heb het gelopen toen ik met mijn vrouw in de studententijd nog een stuk van de GR5 hebben afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:12:
Lander graziella 340
€ 3.250,00

Ik heb niet veel met caravans, maar ik heb wel een zwak voor 'monocoque' opbouw. O.a. de Biod of de eerste Eriba, leuke kleine bakjes. Wel veel werk om ze weer goed te krijgen. Deze Lander doet me wel aan die stijl denken. Ik gok dat hij daardoor zijn vraagprijs wel waard is (zeker als hij helemaal up to date is). Met dit soort modellen is het meer dan alleen de functie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
zuma schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:57:
[...]

Doe de peuter dan wel even in een draagzak. Het is niet ontzettend spannend maar wel uitdagend met een rond hobbelende peuter dat stukje. Ik heb het gelopen toen ik met mijn vrouw in de studententijd nog een stuk van de GR5 hebben afgelopen.
Ik had er 1 in de rugdrager. 2 jaar. De ander, jaartje of 6 liep zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Nadat ik op mijzelf ben gaan wonen met mijn vriendin - nu vrouw - heb ik niet meer gekampeerd. Dit jaar willen wij wel gaan kamperen met een tent in Frankrijk.

Bij de Decathlon ben ik nu aan het kijken om een luchtbed te kopen á 140cm breed, lees alleen wisselvallige recensies over de kwaliteit hier van.. je kunt er ook niet heel veel van verwachten voor dat geld, denk ik dan..

https://www.decathlon.nl/...310021?mc=8561145&c=BEIGE
https://www.decathlon.nl/...588390?mc=8588390&c=BLAUW

Zijn er toevallig Tweakers hier die wél het juiste luchtbed hebben gevonden? Uiteraard mag dit meer kosten dan de twee bedden hierboven..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43
BBTM schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:
Nadat ik op mijzelf ben gaan wonen met mijn vriendin - nu vrouw - heb ik niet meer gekampeerd. Dit jaar willen wij wel gaan kamperen met een tent in Frankrijk.

Bij de Decathlon ben ik nu aan het kijken om een luchtbed te kopen á 140cm breed, lees alleen wisselvallige recensies over de kwaliteit hier van.. je kunt er ook niet heel veel van verwachten voor dat geld, denk ik dan..

Zijn er toevallig Tweakers hier die wél het juiste luchtbed hebben gevonden? Uiteraard mag dit meer kosten dan de twee bedden hierboven..
Wij hebben vorig jaar deze aangeschaft: https://www.decathlon.nl/...d/_/R-p-329980?mc=8611728

Hiervoor altijd een 2 persoons luchtbed gebruikt maar dit is echt veel fijner. Het kost wel wat meer maar het slaapgenot is echt vele malen beter. Ook makkelijk mee te nemen en op te blazen.
Maar ik kan me voorstellen dat het echt een persoonlijke keus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:41
BBTM schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:20:

Ik lig al jaren samen op een Exped Megamat Duo, heerlijk. En met isolatie, ook niet geheel onbelangrijk

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 14:45:
[...]

Ik lig al jaren samen op een Exped Megamat Duo, heerlijk. En met isolatie, ook niet geheel onbelangrijk
Second that, ligt heerlijk en isoleert enorm goed. Investering meer dan waard. Wel gekozen voor 2x Megamat 10 LXW i.p.v. de Duo om de invloeden op elkaar van omdraaien te voorkomen, 2x77cm is net iets breder dan 1x140cm, en als je een keer in je eentje op pad gaat (vriendenweekendje etc) dan heb je een wat kleiner pakketje. Nadeel natuurlijk is wel 2x enkel ingepakt is groter 1x Duo qua bagage als je met zn 2en bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Exped Megamat staat hier ook op mijn verlanglijstje. Ik heb altijd op een luchtbed geslapen, maar nu ik wat ouder wordt (35 jaar, poehpoeh :P), merk ik dat ik gevoeliger aan het worden ben voor een goed matras :P
Ik vraag mij alleen af hoeveel 'slechter' het vergelijkbare matras is van de Decathlon:
https://www.decathlon.nl/...307396?mc=8595946&c=BEIGE
Deze kost namelijk ongeveer de helft.
2e hands zijn de Exped Megamat's bijzonder slecht te krijgen (dat zal ook wel een reden hebben), en de meesten die aangeboden worden zijn duo versies.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:43
-tom-562 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:16:
Exped Megamat staat hier ook op mijn verlanglijstje. Ik heb altijd op een luchtbed geslapen, maar nu ik wat ouder wordt (35 jaar, poehpoeh :P), merk ik dat ik gevoeliger aan het worden ben voor een goed matras :P
Ik vraag mij alleen af hoeveel 'slechter' het vergelijkbare matras is van de Decathlon:
https://www.decathlon.nl/...307396?mc=8595946&c=BEIGE
Deze kost namelijk ongeveer de helft.
2e hands zijn de Exped Megamat's bijzonder slecht te krijgen (dat zal ook wel een reden hebben), en de meesten die aangeboden worden zijn duo versies.
Wij hebben vorig jaar deze 2 vergeleken in de winkel. Ik moet eerlijk toegeven dat de Exped nog veel beter lag dan die van Quechua , het leek net alsof je op een gewoon matras lag.
Echter was het voor ons ruim over budget en voor die paar dagen per jaar dat we kamperen vonden wij het te duur, dan volstaat die van Quechua zeker ook. Maar mocht je 3+ weken kamperen kan ik me voorstellen dat dit zeker het overwegen waard is.

Maar voor de prijs vind ik de Quechua variant echt niet slecht liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Faeshaas op 15-02-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Faeshaas schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 15:21:
[...]

Wij hebben vorig jaar deze 2 vergeleken in de winkel. Ik moet eerlijk toegeven dat de Exped nog veel beter lag dan die van de decathlon, het leek net alsof je op een gewoon matras lag. Maar deze lag ook echt lekker.
Echter was het voor ons ruim over budget en voor die paar dagen per jaar dat we kamperen vonden wij het te duur, dan volstaat die van decathlon zeker ook. Maar mocht je 3+ weken kamperen kan ik me voorstellen dat dit zeker het overwegen waard is.

Maar voor de prijs vind ik de Decathlon variant echt niet slecht liggen.
Wij gaan meestal rond de 2 weken, en zelf ga ik nog een aantal nachtjes per jaar weg. Voor mijn gevoel is hij ook boven budget (nou ja, ik vind hem gewoon erg duur :P). Maar als de kwaliteit echt goed is, dan doe je er ook wel 10+ jaar mee (mijn huidige luchtbed heb ik ook al 7 jaar, van de Decathlon). Het blijft uiteindelijk gewoon een klap geld wat je uitgeeft... Misschien moet ik maar eens gaan proefliggen op zo'n Exped

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb het nog nooit zo koud gehad als die ene week tijdens een zeer koude en natte fietstocht naar Berlijn (inclusief kamperen), waarbij ik heb "geslapen" (lees: wakker gelegen) in een slaapzak van een tientje en op een willekeurig luchtbed, dat ook nog eens halverwege een nacht lek ging. Sindsdien heb ik besloten om niet meer te besparen op m'n nachtrust...

Een Exped is wel gewoon top.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Pagina: 1 ... 107 ... 275 Laatste