[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 269 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

lost95 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:37:
[...]

Een goede opblaastent zou er idd geen problemen mee-eten hebben, tis bij mij toch iets psygisch denk ik ;). Gelukkig heeft Karsten ook mooie niet opblaasbare tenten. Heb zelf de lacerta.
Ook een leuke maar dure tent van Karsten :+

Ik heb geen Karsten meer, dat is wel jammer (reden staat hier in het topic) maar ik ben blij dat ik nog kampeer *O*

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 28-12-2021 12:43 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
streamnl schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:15:
Je hebt in Bergeijk een grote winkel zitten
(Bax) en in Schijndel (De Wit).

Zijn er meerdere grotere winkel die in Brabant liggen, die de moeite waard zijn om er naar toe te rijden?

Wij zijn gecharmeerd van de Baco .

Edit: vooral door het materiaal en doordat je scheerlijnen niet echt uitsteken

We willen de Baco vergelijken met andere tenten die er op lijken.

Misschien een toevoeging voor in de OP?
Waar de grotere winkels zijn waar je fysiek de tenten kan zien en voelen?
In verband met de lockdown, leveringstijden en andere onzekerheden, toch maar besloten om de Baco 3500 te kopen (online)met een voortent.

De rest (onderzeil, goeie matrassen, slaapzakken, dat soort zaken) verwachten we wel dat we daar gemakkelijk aan kunnen komen.

Nogmaals bedankt voor de informatie, echter hebben wij het graag het een en ander al geregeld en de onzekerheid gaf de doorslag om het toch al te bestellen ipv rustig verder te kijken. Hopelijk snijden we nu niet in onze vingers.

Nu kunnen we ook de vervolgstappen gaan maken. Namelijk een mooie vakantieplekje zoeken en reserveren. *O*

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:27
streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Nogmaals bedankt voor de informatie, echter hebben wij het graag het een en ander al geregeld en de onzekerheid gaf de doorslag om het toch al te bestellen ivm rustig verder te kijken. Hopelijk snijden we nu niet in onze vingers.
Wat ik zo lees denk ik niet dat dit een slechte aankoop kan zijn! Veel kampeerplezier toegewenst!

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Zelf nog "geluk" gehad met Sinterklaas :+ Mooi lampje ter vervanging van onze oude gaslamp: https://www.bioliteenergy.com/products/alpenglow-500

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:36:
[...]

In verband met de lockdown, leveringstijden en andere onzekerheden, toch maar besloten om de Baco 3500 te kopen (online)met een voortent.

De rest (onderzeil, goeie matrassen, slaapzakken, dat soort zaken) verwachten we wel dat we daar gemakkelijk aan kunnen komen.

Nogmaals bedankt voor de informatie, echter hebben wij het graag het een en ander al geregeld en de onzekerheid gaf de doorslag om het toch al te bestellen ipv rustig verder te kijken. Hopelijk snijden we nu niet in onze vingers.

Nu kunnen we ook de vervolgstappen gaan maken. Namelijk een mooie vakantieplekje zoeken en reserveren. *O*
Veel plezier met je tent, maar waarom Baco ;)

Ik moet meteen denken aan een Bacardi cola :9

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
aReaRe schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat de Breezer uitverkocht was :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
aReaRe schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:28:
[...]

Toen ik Mrs Streamnl leerde kennen, was het onze "baco periode".
Daarom leek ons dit wel leuk. Past wel bij onze ANWB jasjes.

spoiler:
Serieuze antwoord, de "Baco" hebben we daadwerkelijk gezien en we waren er "verliefd" op.
We hebben nu alleen geen echte vergelijkingsmateriaal buiten Bax om.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:10:
[...]

spoiler:
Serieuze antwoord, de "Baco" hebben we daadwerkelijk gezien en we waren er "verliefd" op.
Veel kampeerplezier alvast (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:14
streamnl schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:10:
[...]

spoiler:
Wij hadden ook zitten kijken naar een kwaliteit tent. Uiteindelijk toch besloten om voor een hele goedkope te gaan, omdat we letterlijk 10 jaar lang elke jaar een nieuwe tent zouden kunnen kopen voor 1 volledig uitgeruste baco en we nog niet veel ervaring hadden met kamperen met de kinderen. En die tent ondertussen al drie jaar mee hebben.

Maar als we er eentje gekocht zouden hebben, dan was het ook een baco geweest. Goede keuze zou ik zeggen.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Bowen_HAFX schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Wij hadden ook zitten kijken naar een kwaliteit tent. Uiteindelijk toch besloten om voor een hele goedkope te gaan, omdat we letterlijk 10 jaar lang elke jaar een nieuwe tent zouden kunnen kopen voor 1 volledig uitgeruste baco en we nog niet veel ervaring hadden met kamperen met de kinderen. En die tent ondertussen al drie jaar mee hebben.

Maar als we er eentje gekocht zouden hebben, dan was het ook een baco geweest. Goede keuze zou ik zeggen.
Thanks.

Ook wij hebben niet veel ervaring met kamperen. En we zullen ongetwijfeld tegen enkele zaken aanlopen waar we nu niet aan denken. We gaan het meemaken.

Tent (incl. voortent) zijn gisteren bezorgd.
Het is maar goed dat we van te voren gezien hebben hoeveel (en hoe groot) de zakken waren. Anders zouden we best wel geschrokken zijn :+

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
streamnl schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:37:
[...]

Thanks.

Ook wij hebben niet veel ervaring met kamperen. En we zullen ongetwijfeld tegen enkele zaken aanlopen waar we nu niet aan denken. We gaan het meemaken.

Tent (incl. voortent) zijn gisteren bezorgd.
Het is maar goed dat we van te voren gezien hebben hoeveel (en hoe groot) de zakken waren. Anders zouden we best wel geschrokken zijn :+
Haha, herkenbaar. Vroeger was ik anti dakkoffer ("Neem gewoon niet zoveel mee"). Nu ben ik aan het overwegen of ik toch een bagage-aannhangwagen zal kopen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
lost95 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Haha, herkenbaar. Vroeger was ik anti dakkoffer ("Neem gewoon niet zoveel mee"). Nu ben ik aan het overwegen of ik toch een bagage-aannhangwagen zal kopen :o
Dat overwegen wij nu al. :+
Maar ik snap jouw punt absoluut. Dat is de belangrijkste tegenargument om hem niet te kopen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@streamnl Daar is ook wel eens een keer een discussie over gevoerd in het Elektrische auto-topic.

Er zijn eigenlijk 3 alternatieven voor extra bagageruimte:
1. Dakkoffer;
2. Trekhaakkoffer;
3. Bagagewagen.

Alle drie hebben ze voor- en nadelen.

De dakkoffer is goed beschikbaar, goedkoop, ook te lenen of huren, etc. Nadeel is dat ze qua luchtweerstand (en verbruik) het slechtste alternatief zijn.

De trekhaakkoffer is een goed alternatief op de dakkoffer en eigenlijk (mijn mening) doen ze alles wat een dakkoffer doet, maar dan beter. Nadeel is dat ze relatief duur zijn in de aanschaf en je moet ook al een trekhaak hebben. Qua luchtweerstand (en verbruik) denk ik de beste keuze.

De bagagewagen zou mijn keuze zijn. In de aanschaf gelijkwaardig aan de trekhaakkoffer. Ook goed te huren of te lenen, er gaat meer in (zowel qua inhoud als gewicht), etc. Nadeel is dat je bij een snellader vaak de kar moet afkoppelen en op de camping ook een plekje voor het ding moet vinden. En je kunt wat minder hard rijden. De vraag is of dat überhaupt een argument is met een EV... Qua luchtweerstand (en dus verbruik) zit ie tussen beide in.

Er zijn weinig tests of praktijkgegevens te vinden. In het Enyaq-topic heb ik iemand gezien die met een bagagewagen naar Zweden is gegaan, zijn verbruik met volle bepakking en het hele gezin erin viel mij reuze mee. Er zijn her en der in ieder geval wel ervaringen te vinden van zowel dakkoffers als bagagewagens.

Ik zelf zou kiezen voor een compacte bagagewagen (heb dus een Enyaq). Wij zijn vorig jaar naar Stortemelk (op Vlieland) geweest, maar willen eigenlijk dit jaar wel naar Frankrijk, Oostenrijk, Italië, of Zweden. Covid stelt echter, voor mij, steeds maar het investeringsmoment uit..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 11:47
JanHenk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:
@streamnl Daar is ook wel eens een keer een discussie over gevoerd in het Elektrische auto-topic.

Er zijn eigenlijk 3 alternatieven voor extra bagageruimte:
1. Dakkoffer;
2. Trekhaakkoffer;
3. Bagagewagen.

Alle drie hebben ze voor- en nadelen.

De dakkoffer is goed beschikbaar, goedkoop, ook te lenen of huren, etc. Nadeel is dat ze qua luchtweerstand (en verbruik) het slechtste alternatief zijn.

De trekhaakkoffer is een goed alternatief op de dakkoffer en eigenlijk (mijn mening) doen ze alles wat een dakkoffer doet, maar dan beter. Nadeel is dat ze relatief duur zijn in de aanschaf en je moet ook al een trekhaak hebben. Qua luchtweerstand (en verbruik) denk ik de beste keuze.

De bagagewagen zou mijn keuze zijn. In de aanschaf gelijkwaardig aan de trekhaakkoffer. Ook goed te huren of te lenen, er gaat meer in (zowel qua inhoud als gewicht), etc. Nadeel is dat je bij een snellader vaak de kar moet afkoppelen en op de camping ook een plekje voor het ding moet vinden. En je kunt wat minder hard rijden. De vraag is of dat überhaupt een argument is met een EV... Qua luchtweerstand (en dus verbruik) zit ie tussen beide in.

Er zijn weinig tests of praktijkgegevens te vinden. In het Enyaq-topic heb ik iemand gezien die met een bagagewagen naar Zweden is gegaan, zijn verbruik met volle bepakking en het hele gezin erin viel mij reuze mee. Er zijn her en der in ieder geval wel ervaringen te vinden van zowel dakkoffers als bagagewagens.

Ik zelf zou kiezen voor een compacte bagagewagen (heb dus een Enyaq). Wij zijn vorig jaar naar Stortemelk (op Vlieland) geweest, maar willen eigenlijk dit jaar wel naar Frankrijk, Oostenrijk, Italië, of Zweden. Covid stelt echter, voor mij, steeds maar het investeringsmoment uit..
Goede samenvatting ;)

Maar het klopt dat een dakkoffer het bereik verkleind van de EV, maar ook van een niet EV :+ Of dat erg is, hangt af van hoe je op vakantie gaat en met wie. Ik heb geen luierpoepers, dus ik rij graag een beetje in het begin of aan het einde tussen de 1800 en 2350 km op 1 dag als de vakantie wat aan de korte kant is.

Verder: alles wat niet in de auto past, gaat gewoon niet mee. Afgelopen jaar wij twee er in, drie jachthonden, 2 opblaaskajaks, tent + kampeerspulletjes. Prima te doen. En dan vind ik dat de vrouw veel te veel zooi mee sleept....

Fietsen mee had nog gekund als ik een fatsoenlijke fietsendrager zou hebben, misschien de volgende trip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:32:
+ Geen invloed met parkeren of keren en beschikking over alle hulpmiddelen.
- Ze maken herrie
- Niet praktisch voor brede of hoge bagage
+ Ook te huur
- Trekhaak nodig
- Parkeren wordt lastiger en zonder hulpmiddelen.
- Niet praktische voor hoge, brede of lange bagage.
+ Ruimte is veel praktischer en er is altijd een groter model beschikbaar
- Trekhaak nodig
- Parkeren wordt nóg lastiger en zonder hulpmiddelen.

Even wat aanvullingen op basis van mijn ervaringen, enkel een bagagewagen heb ik nooit gehad (enkel een caravan). Voor alle bovenstaande opties zou ik trouwens eerst verhuur overwegen voordat je tot aanschaf over gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Deveon op 06-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Deveon schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:01:
[...]

+ Geen invloed met parkeren of keren en beschikking over alle hulpmiddelen.
- Ze maken herrie
- Niet praktisch voor brede of hoge bagage

[...]

+ Ook te huur
- Trekhaak nodig
- Parkeren wordt lastiger en zonder hulpmiddelen.
- Niet praktische voor hoge, brede of lange bagage.

[...]

+ Ruimte is veel praktischer en er is altijd een groter model beschikbaar
- Trekhaak nodig
- Parkeren wordt nóg lastiger en zonder hulpmiddelen.

Even wat aanvullingen op basis van mijn ervaringen, enkel een bagagewagen heb ik nooit gehad (enkel een caravan).
Dakkoffer kan wel *iets* invloed hebben met parkeren (in parkeergarages bijvoorbeeld :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
lost95 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Dakkoffer kan wel *iets* invloed hebben met parkeren (in parkeergarages bijvoorbeeld :))
Met uitzondering van een bus of fullsize SUV red je dat volgens mij wel hoor, maar inderdaad goed om rekening mee te houden voor een overnachting onderweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 06-01-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:02
Vergeet ook niet gewichtslimieten, dakkoffer is beperkt omdat je zo weinig mogelijk gewicht zo hoog mogelijk wil en beperking van oa dakdragers.

Trekhaakkoffer is beperkt door gewicht wat op je trekhaak mag, vaak een 75kg, incl de koffer zelf. Daarnaast is veel gewicht zo ver naar achter ook niet heel handig.

Aanhanger/bagagewagen is vooral afhankelijk van wat je auto mag trekken/je rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Deveon schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:04:
[...]

Met uitzondering van een bus of fullsize SUV red je dat volgens mij wel hoor, maar inderdaad goed om rekening mee te houden voor een overnachting onderweg.
Veel parkeergarages in steden, maar bijvoorbeeld ook parkeerterreinen bij Franse hypermarchés zijn beperkt tot 1,90-2,00 m, dat red je met de meeste auto's volgens mij al niet met een dakkoffer.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:24
Regelmatig met zowel dakkoffer (Thule) als bagagewagen op pad geweest, gaat echt prima binnen de genoemde beperkingen. Hebben een eigen dakkoffer want is op den duur goedkoper dan huren, bagagewagen altijd huur. Dat laatste kan 's zomers lastig zijn want je moet echt wel op tijd reserveren. In praktijk gaat de tent in de achterbak, licht en relatief klein spul (matjes, slaapzakken, etc) in de dakkoffer, en rest van groot spul in de bagagewagen. Ter plekke gaat de bagagewagen afgekoppeld naast de tent, en de dakkoffer daar weer bovenop. Voor ritjes naar de supermarkt dus gewoon alleen je "normale" auto dus geen problemen met garages enzo. Onderweg is soms even lastiger met een bagagewagen, maar in praktijk gaat dat prima, beetje lomper parkeren of neerzetten bij de vrachtwagens zodat je makkelijk vooruit weg kan, net als bij de caravans en vouwwagens. Dakkoffer is qua herrie en verbruik best te overzien voor die paar keer max per jaar, ik jakker toch niet met 160 naar de bestemming met ook een bagagewagen erachter - het is vakantie tenslotte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Qua gewichtsverdeling is een dakkoffer echt stukken beter dan een trekhaakkoffer, gewicht op je trekhaak merk je veel meer in je rijgedrag. Bij een beetje auto kan er op je dak ook het dubbele van wat op je trekhaak mag. De luchtweerstand is wel een dingetje.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-07 18:14
Drie jaar geleden ook een Thule XL zwarte dakkoffer aangeschaft. Ja, in benzine verbruik merk ik het, maar in rijgedrag op de snelweg... amper. 180 op de bautobahn zonder problemen. Ik heb in 1 dag terug gereden vanuit Slovenië.

Meteen ook 4 Thule waterdichte tassen erbij gekocht via een aanbieding, voor elk gezinslid 1. Daar gaan allen kleding en slaap benodigdheden in, wat precies past in de dakkoffer. De rest in de auto, van een BMW station 3 serie.

Eenmaal de tent opgezet, gaat alle overige zooi terug de dakkoffer in. Niet op vakantie? Makkelijk op te bergen in de garage. Geen enkel moment spijt van gehad van die aankoop.

Zou persoonlijk niet moeten denken aan een aanhangertje achter de auto...

Maar een Baco tent heeft inderdaad nog een iets grotere zak dan die van ons. Het is wel mijn ervaring, hoeveel ruimte je ook hebt, het past altijd maar net _O-

[ Voor 4% gewijzigd door Bowen_HAFX op 06-01-2022 17:40 ]

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:22

Smurf

Detri

Bowen_HAFX schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:38:

Zou persoonlijk niet moeten denken aan een aanhangertje achter de auto...
Dat had ik tot niet al te lang geleden ook.. en nu hangt er een caravan achter :X

Dakkoffer moet ik alleen nog steeds niks van hebben. Het gaat toch vaak om een paar volume dingen die niet achterin passen. Bij mij was het dus altijd de trekhaak"koffer".

)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53
pirke schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:26:
Gisteren zijn we naar de camper en caravan beurs geweest. We hoopten dat er onder de campers ook wat gezinscampers zouden staan ondanks dat we niet belangrijkste doelgroep zijn. Maar dat viel dus flink tegen. Geen alkoven, geen stapelbedden.

Al moet ik zeggen dat het uitzicht in de bestuurdersstoel van een integraal wel indrukwekkend is. Maar dan zouden de kinderen (3 en 4) in het hefbed moeten, waarbij de zithoek 's avonds niet meer te gebruiken is. Waar gaan wij dan zitten als het buiten koud of nat is?

Prijstechnisch zijn caravans wel wat betaalbaarder, scheelt al snel 75-100k. Voor het prijsverschil kun je ook een leuke trek auto kopen en flink wat overhouden. Hoe makkelijk is het rijden met een 8,5m caravan (incl dissel)?

Een grote zware lange camper is geen probleem, ik heb een C rijbewijs, maar ik heb nog maar een enkele keer met een klein aanhangertje gereden, laat staan zo'n bakbeest.
Na lang zoeken hebben we in Duitsland een camper gevonden die aan onze wensen voldoet. Een alkoof van bijna 9 meter met dubbelasser achter die tot 5500kg mag wegen. Met dubbele bodem voor isolatie en extra laadruimte. Morgen gaan we een kijkje nemen :) Hopelijk is het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Na lang zoeken hebben we in Duitsland een camper gevonden die aan onze wensen voldoet. Een alkoof van bijna 9 meter met dubbelasser achter die tot 5500kg mag wegen. Met dubbele bodem voor isolatie en extra laadruimte. Morgen gaan we een kijkje nemen :) Hopelijk is het iets.
Dat is toch een C-rijbewijs om ermee te mogen rijden toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:23
3500+ dus correct

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:42:
[...]

Dat is toch een C-rijbewijs om ermee te mogen rijden toch :?
C1 volstaat ook, maar ik heb C. Ik kan het iedereen aanraden om te halen, lessen in een 12 ton vrachtwagen met luchtgeveerde stoelen is erg leuk :) En je krijgt een heel ander inzicht in je medeweggebruikers. Ook het hele techniek stuk hoe een vrachtwagen werkt, en dan vooral hoe de verschillende remmen op lucht werken is gewoon leuk om te weten. Dan weet je waar al dat sissen vandaan komt bij het stilstaan en weer wegrijden.

Puur voor privé gebruik hoef je ook geen code 95 te halen, puur het C rijbewijs is dan voldoende.

Voor m'n werk heb ik m niet nodig, al is het misschien een backup voor als de IT compleet instort, beetje onwaarschijnlijk. Ik heb hem enkele jaren geleden gehaald om zware campers te mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:51

Bommes

Capo del formaggio

@pirke ik ben erg benieuwd wat jullie gevonden hebben.
Alkoof, >9 meter, tandemasser en dubbele bodem.
Je eerder berichten gaven aan dat jullie wil naar iets recents op zoek waren.
Euramobiel?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:34:
@pirke ik ben erg benieuwd wat jullie gevonden hebben.
Alkoof, >9 meter, tandemasser en dubbele bodem.
Je eerder berichten gaven aan dat jullie wil naar iets recents op zoek waren.
Euramobiel?
Net geen 9 meter: 8,86 :) Met fietsen erachter wel langer ja.

We hadden een 9 maanden oude Burstner Argos 747 op het oog, maar vanochtend kregen we een telefoontje dat ie net verkocht is. We zijn nu onderweg om naar eenzelfde te kijken, maar dan nieuw... Wel een andere dealer. In Nederland zijn deze gewoon nergens te krijgen.

En dan hard denken of we het dat waard vinden. Die 9 maanden oude had 20% korting, ex verhuur. Nog steeds een bak geld, maar de kop vd afschrijving eraf scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Volgens mij @pirke zijn veel van die dingen ex-verhuur omdat dat voornamelijk BPM scheelt. Mijn ouders hebben afgelopen jaar een camper gehuurd vlak over de grens. Die camper was letterlijk nieuw uit de doos, maar reeds verkocht aan Nederlanders. Zo had die verhuurder er een stuk of 40 staan. Ze gaan simpelweg eerst een seizoen in de verhuur zodat ze niet meer als nieuw geïmporteerd hoeven te worden.

Nu was dat niet zo'n apparaat met een tandemas, maar toch. Misschien kun je op die manier wat regelen over de grens?

Daarover gesproken, wanneer houdt het kamperen op en gaat het over in wat anders? Heeft zo'n bakbeest niet een eigen topic nodig? :+

(Een klant van mij heeft zo'n grote "Oad reizen touringcar" als camper. Net als de RV's in de USA. Dat apparaat kost meer en is luxer dan z'n eigen woning.. Valt niet echt meer kamperen te noemen..)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Kamperen... Tja rondreizen kun je het ook noemen :) We hebben 12 weken vakantie per jaar, plus nog hier en daar wat lange weekenden, met als hoogtepunt de 6 weken in de zomer. De kleine uitstapjes zullen voornamelijk naar campings zijn die niet al te ver weg zijn, of stedentrips / pretpark bezoek etc. Maar in de zomer wordt het een lange reis, afhankelijk van het weer en interesse.

Maar de kogel is door de kerk, nu nog even de import regelen.

De dealer bood aan om hem 6 maanden op zijn naam te registreren om inderdaad BPM te besparen, en we mogen hem dan nog steeds gewoon meenemen. Na 6 jaar en minimaal 1500km kan hij dan goedkoper op naam gezet worden. Alleen mag je volgens mij als Nederlander geen Duits kenteken in Nederland rijden, tenzij je een eenmalige ontheffing aanvraagt, maar die ontheffing hebben we dan 2x nodig per vakantie. Of we gokken er op dat we nooit staande gehouden worden, dat is ook niet fijn rijden. De totale BPM zal zo'n 15k zijn gok ik, dat gaat alleen over het Fiat onderstel. Een besparing van 20% BPM is op de totale aanschaf ook maar een druppel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@pirke is het geen optie om je auto vol te laden en naar die dealer te rijden en vanaf daar op vakantie te gaan? Of ga je hem met die constructie wel gewoon thuis (of in de buurt) stallen?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Yukkie schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 19:03:
@pirke is het geen optie om je auto vol te laden en naar die dealer te rijden en vanaf daar op vakantie te gaan? Of ga je hem met die constructie wel gewoon thuis (of in de buurt) stallen?
Ik wil m wel thuis stallen, oprit is 25 meter, plek genoeg. Maar een auto met Duits kenteken wat zo lang op de oprit staat gaat ook opvallen, los van hoe het dan verzekeringstechnisch geregeld is als er iets gebeurt of wat dan ook.

Voor de verkoop in de toekomst is het ook beter als eerste tenaamstelling en eerste afgifte in Nederland dezelfde datum zijn. Dan is het duidelijk dat het geen verhuur is geweest die meestal toch slechter worden behandeld. Maar goed, dat zien we over 10+ jaar wel.

Zo'n 6 jaar geleden kregen we het plan om een camper te gaan kopen. In de tussentijd zijn we nog even verhuisd (bewust met lange oprit) en heb ik m'n C rijbewijs gehaald. De twee kinderen zijn ondertussen (net) uit de luiers, en we hebben de mogelijkheid. Je leeft maar 1x, en we hebben er lang genoeg over nagedacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Net geen 9 meter: 8,86 :) Met fietsen erachter wel langer ja.
Oh dat valt nog mee.. :P

De Hymer B644 die ik een jaar heb gehad was net geen 7 meter.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641583661-600-x-450px-IMG_20161204_125810.jpg
Grote bergruimte onder het bed die ik door het bed te verhogen geschikt had gemaakt om mijn Vespa motorscooter er in te kunnen zetten.
Fijn ding, reed erg goed met de 2.8 tdi fiat er onder, goede set luchtvering aan de achterzijde.
Ja veel te zwaar, met alleen de scooter, mij zelf en een volle water tank woog het ding al 3630kg.
Daar moest de vrouw, hond, kleding, eten en heel de boel nog bij.
Typisch zo een terug gekeurde 4250kg Duitse markt camper, terwijl het wel een origineel Nederlands ding was maar dat ter zijde.
Gekocht om "die ene grote" reis te maken in 2016, we zijn toen 2,5 maand door Italië getrokken, dan is wat ruimte wel lekker :+

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1641584278-600-x-450px-IMG_20160527_181659.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
pirke schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 17:19:
Kamperen... Tja rondreizen kun je het ook noemen :) We hebben 12 weken vakantie per jaar, plus nog hier en daar wat lange weekenden, met als hoogtepunt de 6 weken in de zomer. De kleine uitstapjes zullen voornamelijk naar campings zijn die niet al te ver weg zijn, of stedentrips / pretpark bezoek etc. Maar in de zomer wordt het een lange reis, afhankelijk van het weer en interesse.

Maar de kogel is door de kerk, nu nog even de import regelen.

De dealer bood aan om hem 6 maanden op zijn naam te registreren om inderdaad BPM te besparen, en we mogen hem dan nog steeds gewoon meenemen. Na 6 jaar en minimaal 1500km kan hij dan goedkoper op naam gezet worden. Alleen mag je volgens mij als Nederlander geen Duits kenteken in Nederland rijden, tenzij je een eenmalige ontheffing aanvraagt, maar die ontheffing hebben we dan 2x nodig per vakantie. Of we gokken er op dat we nooit staande gehouden worden, dat is ook niet fijn rijden. De totale BPM zal zo'n 15k zijn gok ik, dat gaat alleen over het Fiat onderstel. Een besparing van 20% BPM is op de totale aanschaf ook maar een druppel :X
Vergeet ook vooral niet, dat dat zou neerkomen op belastingfraude...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wild Chocolate schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:50:
[...]

Vergeet ook vooral niet, dat dat zou neerkomen op belastingfraude...
Zeker waar, niet iets dat ik graag doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Oh dat valt nog mee.. :P

De Hymer B644 die ik een jaar heb gehad was net geen 7 meter.
[Afbeelding]
Grote bergruimte onder het bed die ik door het bed te verhogen geschikt had gemaakt om mijn Vespa motorscooter er in te kunnen zetten.
Fijn ding, reed erg goed met de 2.8 tdi fiat er onder, goede set luchtvering aan de achterzijde.
Ja veel te zwaar, met alleen de scooter, mij zelf en een volle water tank woog het ding al 3630kg.
Daar moest de vrouw, hond, kleding, eten en heel de boel nog bij.
Typisch zo een terug gekeurde 4250kg Duitse markt camper, terwijl het wel een origineel Nederlands ding was maar dat ter zijde.
Gekocht om "die ene grote" reis te maken in 2016, we zijn toen 2,5 maand door Italië getrokken, dan is wat ruimte wel lekker :+

[Afbeelding]
Ruimte is wel lekker ja, zeker met twee kinderen als je ook gebieden aan wilt doen waar je niet permanent buiten leeft vanwege het weer / temperatuur.

Laadvermogen... Als je te zwaar bent rij je in principe onverzekerd rond, met alle gevolgen van dien als er een keer wat gebeurd. Die gevolgen zijn erger dan als je ergens staande gehouden wordt en zooi (bijrijder O-) ) achter moet laten om aan de limiet te voldoen.

Een moderne camper kun je simpelweg niet fatsoenlijk op B rijbewijs rijden en dan verwachten dat je iets mee kan nemen. Het leeggewicht (van de wat oudere campers) is vaak ook zonder luifel, zonnepanelen, tv, kussens op de banken, etc. Bouw je 300kg aan accessoires in mag je er zelf niet meer bij...

Aan het begin van onze zoektocht hadden we een leuke B rijbewijs camper op het oog, tweedehands van een particulier. Ik vroeg of we hem even op de weegbrug konden zetten om te bepalen wat het werkelijke laadvermogen was. Hij woog 3300kg zonder personen, zonder water en met een halve tank diesel. Daar schrok die eigenaar ook wel van. Er zat wel een kleine tuinset in, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-07 19:28
pirke schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 18:33:
[...]

Prijzen een beetje ok in Duitsland? Want ook daar is er namelijk een grote toenamen van camper verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@wauskoek dat ligt aan je definitie van ok. Net over de grens is het hetzelfde als in NL, maar ook dieper in Duitsland gaan ze als warme broodjes over de toonbank.

Op de weg van en naar de dealer zie je er ook enorm veel rijden, in Nederland bijna niks meer. Hier zijn we mooi weer kampeerders denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:23
pirke schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:49:
[...]

. Hij woog 3300kg zonder personen, zonder water en met een halve tank diesel. Daar schrok die eigenaar ook wel van. Er zat wel een kleine tuinset in, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Mag je er een trekhaak en klein aanhangertje achter hangen voor je spullen, dat is wellicht tussenoplossing tot C rijbewijs en legaal vwb verzekering?

Makkelijk met tuinset, bbq, fietsen, andere zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Na een vakantie (huis gehuurd in DK via Airbnb) die door Corona niet door ging in 2020 en ik dat jaar een ander huis gekocht. Omdat die bewoners op de bouw moesten wachten per 1 september de sleutel gehad.

Enfin na 2 jaar dus geen vakantie hebben gehad nu dan maar besloten om een camper te huren zodat we wat verder kunnen rijden en wat meer de omgeving kunnen zien van een bepaald land. Denemarken ging dus 2 jaar geleden niet door dus misschien die kant op maar het zuiden van Frankrijk trekt ook wel heel erg hoor.

Maar goed nu dus op zoek naar routes en misschien al eens wat campings maar goed het lijkt me ook leuk om gewoon zonder planning op pad te gaan. Maar goed om elke dag / om de paar dagen naar een plek te moeten zoeken is misschien ook niet helemaal handig :D

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Frostbite schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:43:
Na een vakantie (huis gehuurd in DK via Airbnb) die door Corona niet door ging in 2020 en ik dat jaar een ander huis gekocht. Omdat die bewoners op de bouw moesten wachten per 1 september de sleutel gehad.

Enfin na 2 jaar dus geen vakantie hebben gehad nu dan maar besloten om een camper te huren zodat we wat verder kunnen rijden en wat meer de omgeving kunnen zien van een bepaald land. Denemarken ging dus 2 jaar geleden niet door dus misschien die kant op maar het zuiden van Frankrijk trekt ook wel heel erg hoor.

Maar goed nu dus op zoek naar routes en misschien al eens wat campings maar goed het lijkt me ook leuk om gewoon zonder planning op pad te gaan. Maar goed om elke dag / om de paar dagen naar een plek te moeten zoeken is misschien ook niet helemaal handig :D
Afgelopen jaar met een gehuurde camper 4 weken op pad geweest zonder planning. Was wel buiten het seizoen, maar zowel in Oostenrijk, Italië en Frankrijk geen problemen gehad met het vinden van een camping plek. Maar wij waren wel thuis toen de schoolvakanties begonnen.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:40
wienesroa schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 07:27:
[...]

Mag je er een trekhaak en klein aanhangertje achter hangen voor je spullen, dat is wellicht tussenoplossing tot C rijbewijs en legaal vwb verzekering?

Makkelijk met tuinset, bbq, fietsen, andere zooi
Of laten keuren voor 4250 kg. Maar dan heb je wel een C1 rijbewijs nodig.

Maar 3300 kg rijklaar is echt niet te doen. Max leeggewicht met volle tank is 2800 tot 3000 kg. Dan houd je nog wat laadvermogen over met 3 of 4 personen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Zat vanmiddag achter zo'n oude benz camper, zo'n sprinter die zo erg verhoogd is dat bij vond twee keer zo hoog als normaal leek.
Denk alleen dat ze bang waren dat hij uit elkaar zou vallen echt het reed 30 waar je 50 mag en 50 waar je 80 mag. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Joris748 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Of laten keuren voor 4250 kg. Maar dan heb je wel een C1 rijbewijs nodig.

Maar 3300 kg rijklaar is echt niet te doen. Max leeggewicht met volle tank is 2800 tot 3000 kg. Dan houd je nog wat laadvermogen over met 3 of 4 personen aan boord.
Dan moet ie wel een chassis hebben wat tot 4250 kg gekeurd mag worden. Veel campers worden op een chassis gezet dat 3500 tot max 3650 of 3850 kg mag tillen.

En als je toch naar C1 gaat dan kun je beter direct voor 4250 of hoger gaan ipv 3650 of 3850.

[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 08-01-2022 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Na 3 jaar met een Falco Havik 4000 op pad te zijn geweest, zijn de kinderen nu groot genoeg dat we op vakantie kunnen met een compactere tent.
De Havik is een fantastische tent, maar rondtrekken (zonder aanhanger!), is met deze tent niet te doen.

We zijn met een gezin van 4 en denken met een 6p tent voldoende ruimte te hebben om te slapen, bagage op te bergen en bij slecht weer binnen te kunnen zitten. Daarnaast hebben we altijd nog de kofferbak en dakkoffer voor extra opslag. Verder zitten we er aan te denken een extra tarp mee te nemen om onder te zitten.

Eisen/Wensen aan de tent:
- Compacte tent
- 5-6 personen
- Snel op te zetten en af te breken.
- Geen opblaastent
- Lichte voorkeur voor een tunneltent, vis-à-vis
- Degelijke kwaliteit,
- Goede ventilatie
- Geschikt voor alle weersomstandigheden, maar de nadruk zal liggen op zonvakanties

De modellen die we tot nu toe gevonden hebben zijn:
Vaude Badawi Long 6p
Salewa Midway VI tent
Coleman Ridgeline 6 Plus
Coleman Bering 6
Easy Camp Huntsville Twin 600

Hebben jullie ervaring met één van deze tenten? Kennen jullie nog andere modellen?
Ik lijd misschien aan "tunnel"visie, dus mochten jullie nog betere ideeën hebben, ook welkom ;)

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Frostbite schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 10:43:
<>Maar goed om elke dag / om de paar dagen naar een plek te moeten zoeken is misschien ook niet helemaal handig :D
Dat is eigenlijk wel hoe je reist met een camper, van weer naar weer. Als het drukker in het seizoen is boek je wellicht eerder een plekje maar meer dan drie dagen kijken wij nooit vooruit. Ook niet met de zeilboot overigens. Volg de zon en de wind.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
Redbull4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:24:
Na 3 jaar met een Falco Havik 4000 op pad te zijn geweest, zijn de kinderen nu groot genoeg dat we op vakantie kunnen met een compactere tent.
De Havik is een fantastische tent, maar rondtrekken (zonder aanhanger!), is met deze tent niet te doen.

We zijn met een gezin van 4 en denken met een 6p tent voldoende ruimte te hebben om te slapen, bagage op te bergen en bij slecht weer binnen te kunnen zitten. Daarnaast hebben we altijd nog de kofferbak en dakkoffer voor extra opslag. Verder zitten we er aan te denken een extra tarp mee te nemen om onder te zitten.

- Compacte tent
- 5-6 personen
- Geen opblaastent
- Degelijke kwaliteit,
- Goede ventilatie
- Geschikt voor alle weersomstandigheden, maar de nadruk zal liggen op zonvakanties

Vaude Badawi Long 6p
Salewa Midway VI tent
Coleman Ridgeline 6 Plus
Coleman Bering 6

Hebben jullie ervaring met één van deze tenten? Kennen jullie nog andere modellen?
Ik lijd misschien aan "tunnel"visie, dus mochten jullie nog betere ideeën hebben, ook welkom ;)
Speciale reden voor vis-a-vis?
Tevens, hoe oud zijn kinderen (als in: oud genoeg dat ze wellicht over 2/3 jaar niet meer meegaan en dat ze wellicht nu beter al een eigen tentje kunnen hebben? Of wil je nu een tentje dat wat krapper is en zodra kids niet meer meegaan kan je die ruimte gebruiken voor opslag.
Ik denk wel dat als je van een falco komt, wel heel erg zal moeten wennen aan een tent van 400 euro..
Auto als opslag gebruiken ben ik zelf niet zo;n voorstander van: of in de tent of thuis laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-06 11:55
Een camper van 9m kamperen noemen :D
Mooi, stacaravan is ook kamperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:30
Redbull4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:24:

- Compacte tent
- 5-6 personen
- Geen opblaastent
- Degelijke kwaliteit,
- Goede ventilatie

Vaude Badawi Long 6p
Salewa Midway VI tent
Coleman Ridgeline 6 Plus
Coleman Bering 6

Ik heb zelf in 2015 de Coleman Ridgeline 6 plus tent tweedehands voor €80,- van marktplaats gehaald. Was toen maar 3 weken gebruikt. Zeker voor dat geld is het een fijne tent. We hadden eerst de 4 persoons versie, maar dan kan je je kleding niet in je slaapcompartiment kwijt als je er met 2 volwassen in ligt, waardoor je middenruimte altijd vol met spullen ligt.

De Ridgeline 6 plus hebben we nu dus 7 jaar, in totaal +- 12 weken opgezet gehad. Gezin met 2 kleine kinderen (afgelopen zomer 2 en 4).

Voordelen:
  • snel op te zetten in +- 20 minuten met 2 personen en twee kleine kinderen die aandacht willen ;) (slechts 4 stokken, +- 20 haringen, binnententen erin hangen en klaar)
  • Lichtgewicht en kleine pakmaat
  • Redelijke ventilatie voor een polyester tent (als je beide deuren openritst waait het lekker door) maar je wil er wel 's ochtends graag mee in de schaduw staan om te voorkomen dat je eruit gekookt wordt in de zomer.
  • Je kan staan rechtop staan in het middelste deel.
Nadelen:
  • Het blijft polyester, dus bij slecht weer hangt er wel condens aan de buitentent. Maar echt last daarvan hadden we alleen afgelopen zomer toen we in Limburg stonden en het 72 uur nonstop regende.
  • De tent gaat geen 30 jaar mee. Kwaliteit is prima, maar na 12 weken is hij wel flink verkleurd, en het eerste elastiek in een stok was deze zomer gebroken (maar ook makkelijk weer gerepareerd)
  • Het leefgedeelte is niet heel groot. Prima voor wat spullen en een campingkastje met gasstel (niet met een dichte tent koken, polyester is brandbaar!) maar je kan er niet met 4 man zitten eten. Een tarp of luifel is wel gewenst.
Als je een luifel wil adviseer ik je om een losse tarp te nemen. Wij hebben de Coleman Classic awning die je over de tent heen spant. Maar die vangt superveel wind. Bij een beetje windvlaag duuwt hij je hele tent naar beneden. Ik durfde hem er niet aan te laten zitten als we op pad gingen er was meer dan windkracht 2 voorspeld.

Al met al is het wel een hele fijne tent voor een gezin met 2 kinderen die niet 3 weken op dezelfde plek wil staan (wij stonden er steeds 1 week mee op een plek) en compact wil reizen (2 volwassenen, 2 kinderen en alle spullen voor 2 weken kamperen in alleen een Kia Ceed station, geen aanhanger, geen dakkoffer) en niet teveel wil uitgeven.
Maar ik zit wel te kijken om hem misschien te vervangen voor een bell tent met binenntent: Ook redelijk compact, snel op te zetten (2 stokken) maar wel van katoen en een iets ruimere leefruimte.

Edit: Ik zie dat je van een katoenen tent van €3000,- en 48 kg af komt. De opzettijd, het gewicht en pakformaat zullen dan echt een verademing zijn, maar de kwaliteit zal je wel een beetje tegenvallen vermoed ik. De nieuwprijs is nu eenmaal 1/10e van de Falco. Zeker niet slecht, maar je krijgt waar je voor betaald.

Edit2: De Coleman Bering 6 is volgens mij het nieuwere model van de Ridgeline 6. Vrijwel hetzelfde, ik heb ze een paar keer in het wild gezien en wat me er super irritant aan lijkt is die opstaande rand bij de deuren. Ik denk dat ik daar al 100 keer over op m'n plaat was gegaan (om over m'n kinderen nog niet te spreken :') ). Bij de ridgeline is de kuip los, dus kan je zelf kiezen of je de rand omhoog zet (doen wij alleen bij veel regen).

[ Voor 7% gewijzigd door Thy... op 11-01-2022 10:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sleeon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
Afhankelijk van hoe je het gebruikt vind ik dat meer kamperen dan 3 weken op dezelfde locatie staan met privé sanitair met een gigantische tunneltent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Deveon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Afhankelijk van hoe je het gebruikt vind ik dat meer kamperen dan 3 weken op dezelfde locatie staan met privé sanitair met een gigantische tunneltent.
Zelfde idee inderdaad.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Waarom zou je dit geen kamperen noemen??
Is een camper van 8 meter dan wel okay of moet het maximaal 7 meter zijn?
Is een tandemas caravan dan ook geen kamperen maar een gewone caravan weer wel, of pas van af een Bepaalde maat, of bouwjaar, of kleur.
En zoals hier boven een tunnel tent van 7 meter met partytent en windscherm + wc tent er bij hoe zie je dat dan?

Kom op ik neem aan dat je best ook buiten hokjes kunt denken toch?
Of op zijn minst iets minder veroordelend zijn ten opzichte van mensen met een camper van dat formaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Vroeger...In mijn 9 jaar vrijwillige diensttijd.
Dat noem ik pas kamperen!

spoiler:
of was dat weer kramperen??

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:41

Peetman

Tjah....

Weet niet hoe het met jullie zit, maar al die witte gevaartes op een camping vind ik het niet gezelliger van worden. Nou hebben wij ook een forse vouwwagen als alles is opgezet, maar het geeft toch een andere uitstraling.

Voor komende zomer dus ook een plek gereserveerd op een tentenveld (waar je met je vouwwagen dan nog wel mag staan).

Vorig jaar mei was ik overigens wel licht jaloers op de caravankampeerders op de camping toen ik 's nachts bij windkracht acht onze luifel moest redden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:40
Vakantie voor de zomervakantie geboekt. We gaan ca 3 weken naar de Dordogne. Voor het eerst met de kinderen (dan 4 en 5 jaar) met de tent naar het buitenland. En voor het eerst met een elektrische auto.

Heb er zin in.
Peetman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:13:
Weet niet hoe het met jullie zit, maar al die witte gevaartes op een camping vind ik het niet gezelliger van worden. Nou hebben wij ook een forse vouwwagen als alles is opgezet, maar het geeft toch een andere uitstraling.

Voor komende zomer dus ook een plek gereserveerd op een tentenveld (waar je met je vouwwagen dan nog wel mag staan).

Vorig jaar mei was ik overigens wel licht jaloers op de caravankampeerders op de camping toen ik 's nachts bij windkracht acht onze luifel moest redden.
Een luifel van een caravan gaat er dan ook gewoon aan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Joris748 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:19:
Vakantie voor de zomervakantie geboekt. We gaan ca 3 weken naar de Dordogne. Voor het eerst met de kinderen (dan 4 en 5 jaar) met de tent naar het buitenland. En voor het eerst met een elektrische auto.

Heb er zin in.

[...]

Een luifel van een caravan gaat er dan ook gewoon aan hoor ;)
Klopt, maar nadat de luifel er af was zaten we nog steeds in een flink heen en weer schuddende en krakende vouwwagen, dat was ook niet heel rustgevend. Maar voor de rest heb ik nog steeds liever een vouwwagen.

Dit jaar ook voor het eerst met een elektrische auto, nog een reden om liever een vouwwagen dan een caravan te hebben :), wij zoeken het alleen iets dichter bij huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Bommes schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:25:
[...]

Waarom zou je dit geen kamperen noemen??
Is een camper van 8 meter dan wel okay of moet het maximaal 7 meter zijn?
Is een tandemas caravan dan ook geen kamperen maar een gewone caravan weer wel, of pas van af een Bepaalde maat, of bouwjaar, of kleur.
En zoals hier boven een tunnel tent van 7 meter met partytent en windscherm + wc tent er bij hoe zie je dat dan?

Kom op ik neem aan dat je best ook buiten hokjes kunt denken toch?
Of op zijn minst iets minder veroordelend zijn ten opzichte van mensen met een camper van dat formaat.
Zo, iemand voelt zich aangevallen :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Peetman schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 11:13:

Zullen die mensen op dat tentenveld blij mee zijn, dat er een halve caravan/neptent tussen ze komt staan...

:+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Wild Chocolate schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Zullen die mensen op dat tentenveld blij mee zijn, dat er een halve caravan/neptent tussen ze komt staan...

:+
Grootste deel van het tentdoek is ook nog wit (of crème, voor de kleurenzifters ;) )

Nu nog een schotel en tv in de voortent en het feest is compleet >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Sleeon schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:34:
[...]

Zo, iemand voelt zich aangevallen :D
Nee hoor, ik heb een caravan van nog geen 4 meter lang in een leuk retro kleurtje.
Dus mij val je niet aan.

Maar ik kan niet zo goed tegen mensen die hokjes verzinnen waarbij ze andere uitsluiten.
En vooral als het om zo iets stompzinnigs is als het soort kampeermiddel.

Dit is een algemeen kampeertopic, voor mensen in hangmatten, tenten, caravans, tipi's, campers enzovoorts.

Dat jij een afweging maakt over wat jij leuk vind is je goed recht maar om daar mensen hierop "uitsluiten" vind ik niet zo tof.
Dat heeft dus niets te maken met aangevallen voelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 12-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pirke
Verschillen van mening maken het leven interessant toch?

Het is het anders dan een tent ja, maar dat is een grote caravan ook. Met een voortent eraan is een caravan een stuk groter dan zo'n camper. Verder is een beetje ruimte en comfort is wel prettig als je er 12 weken per jaar in woont.

Persoonlijk vind ik 's zomers 6 weken rondtrekken door de natuur en minimaal gebruik maken van campings meer kamperen dan 3 weken op een luxe camping met 500 staanplaatsen, restaurants, supermarkt, etc doorbrengen. Ieder z'n ding ;) Zo lang we allemaal genieten van onze vakanties is het prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
lost95 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Speciale reden voor vis-a-vis?
Tevens, hoe oud zijn kinderen (als in: oud genoeg dat ze wellicht over 2/3 jaar niet meer meegaan en dat ze wellicht nu beter al een eigen tentje kunnen hebben? Of wil je nu een tentje dat wat krapper is en zodra kids niet meer meegaan kan je die ruimte gebruiken voor opslag.
Ik denk wel dat als je van een falco komt, wel heel erg zal moeten wennen aan een tent van 400 euro..
Auto als opslag gebruiken ben ik zelf niet zo;n voorstander van: of in de tent of thuis laten :)
Bedankt voor je reactie.

- Speciale reden voor vis-a-vis is er niet. Spreekt me iets meer aan, maar als je een goed alternatief weet...
- Kinderen zijn 6 en 9, maar we durven ze nog niet in een eigen tentje te laten slapen. Misschien over twee jaar.
- Dat er verschil zit tussen een Falco en dit soort polyester tenten beseffen we ons. We hebben ook ervaring met een 2p Coleman polyester tentje, dus we weten enigzins waar we aan beginnen.
- Ideaal is het leven uit de kofferbak niet. Denk dat we met een 6p tent ons ook al prima redden.

Mocht je nog tips of suggesties hebben, dan zijn ze van harte welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 19:25
Aangezien de laatste kleine camping tip van hier een groot succes was (Gastmolen in Vaals) probeer ik het gewoon nog een keer.

Welke familiecamping tips hebben jullie voor Noord-Italië? Niet te groot / commercieel. Graag met veel speelgelegenheden, zwembad of in de buurt van een zwembad. Bonuspunten voor groene omgeving.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Van de week weer eens bij Bever geweest. Zo wat is dat een commerciële bende geworden zeg. Geloof niet dat de liefde voor de buitensport daar nog meetelt.

Wellicht ben ik veranderd, maar in verleden wat het echt een uitje. Nu heb ik gepakt wat ik nodig had en gok dat ik binnen 10 minuten weer in de auto zat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dzine schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:01:
Aangezien de laatste kleine camping tip van hier een groot succes was (Gastmolen in Vaals) probeer ik het gewoon nog een keer.

Welke familiecamping tips hebben jullie voor Noord-Italië? Niet te groot / commercieel. Graag met veel speelgelegenheden, zwembad of in de buurt van een zwembad. Bonuspunten voor groene omgeving.
Wat versta je nog onder het noorden?
Alleen rondom de grote meren, Garda, Lago Maggiore, enz?
Of vind je de rest van de Piemonte of Ligurië ook nog noordelijk?

In de Piemonte, ongeveer 1100km vanuit Eindhoven.
http://www.tenutasquaneto.it/
Midden in de natuur, zwembad, restaurant op de camping, uurtje van de Middellandse Zee. Authentieke Italiaanse omgeving.
Echter mijn inziens wel 2 nadelen:
1: grote supermarkt is ongeveer 3 kwartier rijden.
Althans ik vind dat geen probleem maar dat kan voor mensen een afknapper zijn.
2: NL eigenaren dus kan nog al een NL enclave zijn. Voordeel daarvan is dat het wel normale ruime staanplaatsen zijn, en geen stacaravans Italiaanse hutjes praktijken.

Super mooie streek (heb er in de zomer van 2017 4 maanden gewoond en gewerkt) waar helaas niet veel andere "fatsoenlijke" campings te vinden zijn.

Wil je aan de meren blijven dan stikt het zeker aan het Gardameer van de grote familie campings maar dat kan ik niet echt een groene omgeving noemen.
Lago Di Ortha bijvoorbeeld is wel erg groen waar ook wel wat campings aan te vinden zijn.
Iseomeer is ook wat kleiner en daarmee misschien wat groener.
Dat massa toerisme heeft echter niet mijn voorkeur maar ik ken jullie prio's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Cyberpope schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:
Van de week weer eens bij Bever geweest. Zo wat is dat een commerciële bende geworden zeg. Geloof niet dat de liefde voor de buitensport daar nog meetelt.

Wellicht ben ik veranderd, maar in verleden wat het echt een uitje. Nu heb ik gepakt wat ik nodig had en gok dat ik binnen 10 minuten weer in de auto zat.
Dat vind ik al sinds ze jaren geleden naar de beurs gingen. Het moederbedrijf is vorig jaar ook in de problemen gekomen volgens mij. Aandelen voor de helft overgenomen door de schuldeisers.

Ik kom er alleen nog voor ff snel, rest haal ik wel via internet of maak een ritje naar Zwerfkei o.i.d.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand nog tips voor een leuke familiecamping op een km of 100 (max) van Utrecht? https://www.gastmolen.nl/Camping-Hoeve-de-Gastmolen is bijv erg leuk, maar mij voor de meivakantie net te ver. Willen dan even gaan testen of onze vouwwagen ook nog leuk en handig is met 3 kids die allemaal op een matje/luchtbed (nog tips?!) in de voortent moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31
Cyberpope schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:

Daar heeft Covid ook heel veel mee te maken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

maartend schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Daar heeft Covid ook heel veel mee te maken hoor.
Op welke wijze?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 19:25
Bommes schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:06:
[...]

Wat versta je nog onder het noorden?
Alleen rondom de grote meren, Garda, Lago Maggiore, enz?
Of vind je de rest van de Piemonte of Ligurië ook nog noordelijk?
Alles boven Bologna dus deze tellen mee ;)
geen stacaravans Italiaanse hutjes praktijken
Leg uit? Alsin hutje mutje op elkaar gepropt?

Idealiter zit ik op fiets afstand van een groot huisjes park met alle faciliteiten en dan zelf op een kleine rustige camping. :9
Lago Di Ortha & Iseomeer ga ik bekijken. Dank!

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Dzine Die camping in de Piemonte is niet echt op fiets afstand van iets.. althans, tenzij je een hardcore wielrenner bent dan is er wel ergens te komen.

En de Italiaanse campings waar vooral Italianen komen zijn vaak complete stacaravan en hutjes bouwwerk constructies.
Die heel dicht op elkaar staan, smalle straatjes over de camping en van alles door elkaar heen.
Je moet daar van houden, ik vind dat wel tof maar de meeste Nederlanders vinden dat te rommelig en te veel op elkaar gepropt.

Lago d' Orta heb ik op deze camping gestaan:
Camping Orta
Daar in de buurt het Lago di Maggiore mooie omgeving camping niet bijzonder:
Camping Orchidea
Maar daar zijn wel veel campings aan het meer.

Bolonga is inderdaad nog wel een stukje door dat maakt de keuze reuze.
Wat meer richting Frankrijk vind ik de omgeving van Cuneo erg tof maar als motorrijder vind ik alles met berg weggetjes natuurlijk gaaf.
Ik heb daar op deze camping gestaan: Camping Melo
Dorp op loop afstand met supermarkt en wat meer kleine zaakjes, Cuneo op 15 minuten met de auto (toffe stad) en veel bergen, heuvels en natuur in de omgeving.

Vind je kust leuk dan is de regio Ligurie ook wel een aanrader, in Finale Ligure heb ik vrienden wonen, camping heb ik zo geen tip in de buurt.
Maar het stikt daar van de leuke dorpjes, strand, zee, eindeloze bossen en natuur in het achterland.
Aanrader wat betreft dorpjes: Noli, Final Borgo, Albenga

Tussen Milaan en Bologna is de Po vallei, dat is niet echt heel interessant wat betreft omgeving.
Vlak, rijst velden zo ver als je kunt kijken, rechte wegen, enz.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1643014536-600-x-338px-IMG_20200710_094724621.jpg

Sorry ik zal ophouden :P Valt het op dat ik nogal van Italië houd.. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:47

Trebbors

Failure is no option!

Dzine schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:01:

Camping Pescatore aan het Caldonazzomeer bij Levico Terme.

Camping
Zoover
Foto's

Het was niet onze mooiste vakantie in verband met autopech maar deze kan ik je zeker aanraden. Niet al te grote camping, wel alle faciliteiten. Zwembad, speeltuin, leuke bar.

Twee restaurants en het strand op loopafstand, en dorpjes en steden in de buurt.

Niet schrikken als in het restaurant de verlichting plotsklaps uit gaat wanneer er iemand jarig en de tractatie naar buiten komt. Misschien een Italiaanse traditie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 11:22

Smurf

Detri

Himalaya schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Dat vind ik al sinds ze jaren geleden naar de beurs gingen. Het moederbedrijf is vorig jaar ook in de problemen gekomen volgens mij. Aandelen voor de helft overgenomen door de schuldeisers.

Ik kom er alleen nog voor ff snel, rest haal ik wel via internet of maak een ritje naar Zwerfkei o.i.d.
@Cyberpope

Moet zeggen dat ik bijna nooit bij Bever binnenstap omdat ik in de redelijk luxe positie zit dat de Zwerfkei op 10 minuten fietsen zit.
Ondanks dat ik inmiddels niet meer helemaal de doelgroep ben, kom ik er nog steeds graag om af en toe eens rond te snuffelen en gewoon te kijken wat er allemaal weer aan nieuwe producten bij gekomen is.

Bij Bever heb ik dat eigenlijk helemaal niet. Dat blijft voor mij toch een beetje een kledingzaak voor outdoor kleding waar ze toevallig ook nog wat kampeerdingen hebben staan.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Dzine schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Alles boven Bologna dus deze tellen mee ;)

[...]

Leg uit? Alsin hutje mutje op elkaar gepropt?

Idealiter zit ik op fiets afstand van een groot huisjes park met alle faciliteiten en dan zelf op een kleine rustige camping. :9
Lago Di Ortha & Iseomeer ga ik bekijken. Dank!
Camping Belvedere aan het Idro meer kan ik je aanraden. Klein peuterbadje en anders zwemmen in het Idro meer.

Kleine aanvulling: kampeerplekken ruim, sanitair netjes en een niet te grote camping. Restaurant met beperkte kaart en 's ochtends verse broodjes in een mini market.

Camping eigenaar spreekt Duits, Engels.

Linkje naar hun site https://www.camping-belvedere.com/nl

Hmm, idee voor de komende zomer met de Caravelair.

[ Voor 23% gewijzigd door aReaRe op 24-01-2022 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Smurf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
Bij Bever heb ik dat eigenlijk helemaal niet. Dat blijft voor mij toch een beetje een kledingzaak voor outdoor kleding waar ze toevallig ook nog wat kampeerdingen hebben staan.
Eens, maar dat was het niet. Het was de winkel voor outdoorspullen( vroegah..) Het was of de legerdump, Bever en iets duurder Dennemie en Spacsport. Maar sinds het is (veelvuldig) doorverkocht lijkt de ziel er wel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:27
Smurf schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:23:
[...]

@Cyberpope

Moet zeggen dat ik bijna nooit bij Bever binnenstap omdat ik in de redelijk luxe positie zit dat de Zwerfkei op 10 minuten fietsen zit.
Ondanks dat ik inmiddels niet meer helemaal de doelgroep ben, kom ik er nog steeds graag om af en toe eens rond te snuffelen en gewoon te kijken wat er allemaal weer aan nieuwe producten bij gekomen is.

Vroeger was de Bever idd wel beter, personeel wat meer ervaring had met reizen en outdoor etc. Eigenlijk wat ze bij de Zwerfkei nog steeds hebben. Is door de overnames verdwenen. Is nu meer de outdoor afdeling zoals ze het vroeger bij de Perry hadden
Zwerfkei is echt top. Nadeel van de Zwerfkei vind ik wel dat ze de overtreffende trap hebben van de Ikea ;) . Eén lange wandelroute, vrij onoverzichtelijk gesorteerd en vaak een survivaltocht om te vinden wat je nodig hebt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Bever heb ik om eerlijk te zijn nooit écht outdoor gevonden. Meer een beetje manusje van alles voor buitenactiviteiten, maar voor diepgaandere kennis en meer keuze ging ik toch altijd al naar échte speciaalzaken. Tegenwoordig is Bever nog meer verschoven en overlapt grotendeels met de gemiddelde kampeerwinkel (welke juist de andere kant op geschoven zijn).
Helaas verdwijnen die échte speciaalzaken ook steeds meer omdat ze het niet meer redden, mede omdat ze geruikt worden als adviserende etalage voor die willekeurige goedkope webshop. /rant

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
Togi schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:28:
[...]

Vroeger was de Bever idd wel beter, personeel wat meer ervaring had met reizen en outdoor etc. Eigenlijk wat ze bij de Zwerfkei nog steeds hebben. Is door de overnames verdwenen. Is nu meer de outdoor afdeling zoals ze het vroeger bij de Perry hadden
Zwerfkei is echt top. Nadeel van de Zwerfkei vind ik wel dat ze de overtreffende trap hebben van de Ikea ;) . Eén lange wandelroute, vrij onoverzichtelijk gesorteerd en vaak een survivaltocht om te vinden wat je nodig hebt
Onoverzichtelijk? Eigenlijk niet. Qua kleding is het allemaal gesorteerd op merk, dus alleen als je meerdere merken wil vergelijken qua broek bijvoorbeeld moet je wat heen en weer lopen. Hardware zit ook allemaal logisch bij elkaar (slapen bij slapen, koken bij koken, tassen bij tassen).

Als ik een specifiek merk zoek weet ik het wel zo te vinden. Maar het is inderdaad wel zo dat er weinig tot geen afsnijpaadjes zijn..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:01
Wij zijn op zoek naar een 2e hands caravan (max 10k) voor 5 personen (denk aan de Hobby 560 KMFE).
Hebben jullie nog bepaalde ideeën? En hebben jullie ervaring met een triple stapelbed in een caravan?
Een triple stapelbed lijkt mij wat krap in de hoofdruimte (er komen alleen kinderen in te slapen).

En is er iemand die zijn/haar caravan van binnen heeft opgeknapt en zo ja hoe hebben jullie dat gedaan?

Aap!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

harmageddon schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:39:
En is er iemand die zijn/haar caravan van binnen heeft opgeknapt en zo ja hoe hebben jullie dat gedaan?
Met een kwast en roller??
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1643118236-340-x-453px-IMG-20200606-WA0002.jpg
En veel gereedschap en van allerlei hout, zeil, schroeven, lijm, verf, enz enz.

Maar goed wij hebben geen 5 persoonscaravan maar een 3 persoons oldtimer. ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/01/1643118344-600-x-450px-IMG-20200705-WA0001.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flipmo
  • Laatst online: 15:42

Flipmo

OMG !!

Dit word het 2de jaar dat we met de caravan op pad gaan (vorig jaar september gekocht, en 4 dagen op camping Vreehorst gestaan in Winterswijk).

Voor dit jaar alweer een aantal campings geboekt,
Meivakantie, 9 dagen camping de 2 bruggen in Winterswijk.
Kan dan ook mooi met de fiets van het werk naar de camping toe. Vrouw en dochter hebben dan vakantie.

Hemelvaart, 4 dagen camping Beerze bulten
Pinkeren, 4 dagen camping Weltevreden, Zoutelande
Zomervakantie, 2 weken camping Gulperberg (zuid limburg)

In eind augustus en september nog maar ff kijken of we nog weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Wij zijn op zoek naar een 2e hands caravan (max 10k) voor 5 personen (denk aan de Hobby 560 KMFE).
Hebben jullie nog bepaalde ideeën? En hebben jullie ervaring met een triple stapelbed in een caravan?
Een triple stapelbed lijkt mij wat krap in de hoofdruimte (er komen alleen kinderen in te slapen).

Geen ervaring met een triple stapelbed, maar wel een paar caravans bekeken met een triple bed. Mij lijkt het middelste bed erg onpraktisch met in- en uitstappen, en daarnaast is er inderdaad weinig ruimte op rechtop te zitten.
Hobby heeft meerdere indelingen geschikt voor 5 personen, bij een 500KMFE kun je de treinzit ook nog ombouwen tot bed om zo een 5e slaapplek te creëren.
Helaas is het aanbod momenteel vrij beperkt en zijn caravans met stapelbed erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 29-07 14:36
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:31:
[...]
Onoverzichtelijk? Eigenlijk niet. Qua kleding is het allemaal gesorteerd op merk, dus alleen als je meerdere merken wil vergelijken qua broek bijvoorbeeld moet je wat heen en weer lopen.
De dagen dat ik een winkel binnenstap met het idee van "nu wil ik weleens een kledingstuk van The North Face kopen" en dan een regenbroek met een merinoshirt vergelijk, heb ik toch niet zo vaak.
Op deze manier máákt een bakstenen winkel zichzelf ook de etalage van de merk-webwinkel. Dat hoeft niet erg te zijn maar dan moeten ze hun verdienmodel ook aanpassen: niet meer zelf verkopen maar betaald worden door het merk om etalage voor ze te zijn.

Oh euh.. ja.. [/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:27
Idd, merk maakt me nooit zoveel uit maar als ik bijv een softshell wil met bepaalde functionaliteiten dan heb ik ze graag naast elkaar om te kijken welke dan het beste zit. Bij de zwerfkei moet ik dan meestal wel de hele winkel door voordat ik alles een beetje verzameld heb.
In het verleden kon je ook nog wel uitgaan dat als merk A je beviel dat 3 jaar later de pasvorm gelijk was (j kon zonder passen de spullen meenemen want het zat toch goed) maar tegenwoordig gaat ook in de outdoor wereld de collectie stromen zo snel dat pasvorm van merken ook niet een vastgegeven is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
205Gutmann schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:18:
[...]

Geen ervaring met een triple stapelbed, maar wel een paar caravans bekeken met een triple bed. Mij lijkt het middelste bed erg onpraktisch met in- en uitstappen, en daarnaast is er inderdaad weinig ruimte op rechtop te zitten.
Hobby heeft meerdere indelingen geschikt voor 5 personen, bij een 500KMFE kun je de treinzit ook nog ombouwen tot bed om zo een 5e slaapplek te creëren.
Helaas is het aanbod momenteel vrij beperkt en zijn caravans met stapelbed erg populair.
De Hobby KMFE serie zijn inderdaad erg praktisch voor 5 personen hebben we al gezien op de vele foto's online. We gaan komend weekend kijken bij een aantal caravans ook 4 persoons waar we een stapelbed in kunnen maken.

Mochten we niks kunnen vinden voor komend seizoen hebben we altijd nog onze Hymer Eriba Nova 391 en dan zetten we een dewaard tent ernaast voor onze 2 oudste kinderen. Afgelopen seizoen sliepen ze in de erker.

Aap!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:37

Yes, hebben wij gedaan. Hier kleine impressie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qz5mdkF3VJZxa-QSsx-eyslytgI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CPSvF6uCxwkrWT4Glof7sGhM.png?f=fotoalbum_large

Heb het door een handig mannetje laten doen die bij ons vaker de klusjes deed, denk niet dat ik zelf zo mooi had kunnen krijgen (weet het eigenlijk wel zeker).
Voor kinderen is het prima, zelfs mijn oudste van 16 sliep vaak onderin. Het betreft een Knaus Sudwind 550, is oorspronkelijk een 6 persoons caravan, en nu dus potenteel 7 persoon. Mijn oudste slaapt nu meestal in voortent, en op doorreis op de treinzit links van het stapelbed. Wij slapen dan zelf in de rondzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Red devil schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:49:
[...]

Yes, hebben wij gedaan. Hier kleine impressie

[Afbeelding]

Heb het door een handig mannetje laten doen die bij ons vaker de klusjes deed, denk niet dat ik zelf zo mooi had kunnen krijgen (weet het eigenlijk wel zeker).
Voor kinderen is het prima, zelfs mijn oudste van 16 sliep vaak onderin. Het betreft een Knaus Sudwind 550, is oorspronkelijk een 6 persoons caravan, en nu dus potenteel 7 persoon. Mijn oudste slaapt nu meestal in voortent, en op doorreis op de treinzit links van het stapelbed. Wij slapen dan zelf in de rondzit.
Nice, en is jullie beleving qua ruimte tussen de bedden in? Is in en uitstappen vanuit het middelste bed bijvoorbeeld een beetje te doen voor een 4 jarige?

Aap!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Red devil
harmageddon schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:51:
[...]

Nice, en is jullie beleving qua ruimte tussen de bedden in? Is in en uitstappen vanuit het middelste bed bijvoorbeeld een beetje te doen voor een 4 jarige?
Het is niet super ruim, maar je gebruikt de ruimte vooral om te slapen. Ik kan er nog net liggen, maar dan moet ik me wel wat in bochten wurmen. Wij hadden de jongste denk ik vanaf een jaar of 2 in het onderste deel, broerlief was toen 7 in het middelste deel, oudste 12 bovenin. We hadden zo'n spin bovenin gezet zodat de middelste er niet uit zou kunnen vallen, of met wat touwtjes, makkelijk te maken in ieder geval. Denk dat een handige 4 jarige het wel zou moeten kunnen.
Oh ja, kinderen zaten vaak te spelen in het stapelbed, hutjes maken enzo, dus ook in dat opzicht was het wel een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-07 01:18

Galois

1811 - 1832

Zoeken op 'Aosta' in dit forum levert 0 hits! :X

Wij willen van de zomer graag naar het Aosta dal (als eerste stop, daarna door naar Toscane).

Heeft iemand een tip in deze regio? Onze wensen:
- rustige, maar levendige camping (dus geen disco/animatie, maar wel gezelligheid)
- (fatsoenlijke) supermarkt op niet al te ver rijden
- zwembad
- dorpje op loopafstand waar je 's ochtends een kop koffie kunt drinken, waarderen we ook altijd wel

Iemand bekend in dit gebied?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Galois schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:09:

Wij willen van de zomer graag naar het Aosta dal (als eerste stop, daarna door naar Toscane).

- rustige, maar levendige camping (dus geen disco/animatie, maar wel gezelligheid)
- zwembad
- dorpje op loopafstand waar je 's ochtends een kop koffie kunt drinken, waarderen we ook altijd wel

Twee jaar geleden waren we daar als dagje uit vanuit Zwitserland. Mooi stadje, beetje toeristisch en lekker warm. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sT_kZ2-8_Se2ZtpWDTubXp4pXjM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEanzupLtIvIXg6dDBJ2k4yX.jpg?f=fotoalbum_large

Kom je door Zwitserland? Dan zou je over de Sint Bernard pas kunnen gaan, is ook een tunnel voor als je met caravan gaat. Ga je ever overheen, kom je langs dit soort stukjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ac2oo6Ph4wVXgmypJ1JkQB7elhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9CpuxQODhSN0hpyeliMqDLY.jpg?f=fotoalbum_large

[edit] Galois, in Grunn gestudeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Galois schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:09:

- zwembad

Paar jaar terug hier gestaan:
https://goo.gl/maps/uaR2v7j7PX5H1L3A7
Geen zwembad, verder wel alle dingen die je opnoemt.
Het Aosta dal is een dal met allemaal doodlopende zijdalen, er zijn best wel wat campings te vinden volgens mij.
Stadje/dorpje Aosta vond ik wel een leuke, gezellige plek, toffe berg dorpjes sfeer.

Het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:57
Wij hadden al een De Waard Bosuil, die bevalt erg goed. We zetten hem ergens neer en hanteren het "ster" systeem om alles in de omgeving volledig uit te kammen tot max 1,5h rijden en we gaan weer verder.

Aankomende vakantie willen we echter richting Noorwegen...en gezien dat veel meer rijden word zijn we op zoek naar een andere tent, ons oog is gevallen op een De Waard Pimpelmees en ben benieuwd of hier anderen zijn die ervaring hebben met deze tent.

Hij is significant kleiner dan onze Bosuil, maar wel een stuk sneller op te zetten (15-20min).
Wel is er nog steeds genoeg ruimte om met 2 personen droog te kunnen zitten in het voorstuk, belangrijk want we gaan er vanuit niet altijd mooi weer te hebben.
220gr katoen wat lichter is als normaal, sneller droogt, ook handig omdat we vaker van plek zullen wisselen.
We zoeken toch wel een stevige tent, en gezien de positieve ervaringen met onze Bosuil kijken we dus eerst weer bij De Waard.

De plannen zijn om in Noorwegen een aantal "anker" plekken te hebben wat we van te voren reserveren, dat zullen dan airbnb's zijn, hotels of andere huisjes. Tussen deze punten in plannen we niets, doen we wat we willen doen en kamperen dan x nachten voordat we op een wat ruimere geboekte locatie aankomen.

Afbeeldingslocatie: https://dewaardtenten.nl/wp-content/uploads/2020/01/Pimpelmees_1-1024x897.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dewaardtenten.nl/wp-content/uploads/2020/01/Pimpelmees_zijscherm_3-1024x897.jpg

Iemand ervaringen met deze tent? Of wellicht suggestie tot een alternatief?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Tot nu toe had de Coleman Ridgeline 6 Plus goede kaarten in handen.
Vooral de 2 grotere slaapcabines waar een 2p luchtbed inpast, maakte hem een kanshebber.

Ik hoopte eigenlijk nog een alternatief te vinden die technisch nog net iets verder gaat. Coleman schaar ik toch onder de budgettentjes.

Ik heb bijvoorbeeld de Jack Wolfskin Grate Divide RT gevonden. Deze heeft een volledige binnenkuip, wat meer opbergmogelijkheden en er kan een tunneltent van gemaakt worden. Helaas is deze in afmetingen net te klein.

Al zoekende kwam ik zojuist ook de Robens Wolf Moon 5XP tegen!
"Naldelen":
Geen vis-a-vis (is geen must)
Kinder slaapkabine iets kleiner, maar een luchtbed van 120cm past nog.
In oppervlak iets kleiner (12,6 m2 ipv 14,7) maar een efficentere indeling.
Zwaarder (16kg ipv 12,9kg), maar nog steeds acceptabel.
Grotere pakmaat (75x35 ipv 65x25), maar nog steeds acceptabel.
Stuk duurder

Voordelen:
Technisch doek, betere ventilatie, betere waterkolom, etc.
Volledige ingenaaide binnenkuip.
Donkere binnententen
Veel slimme functies (opbergmogelijkheden, waslijntjes, dondere binnentent met lichtgordijn, etc.).

Deze Robens Wolf Moon 5XP spreekt me erg aan kon hem wel eens worden voor komende zomer. Zijn er mensen met ervaring met deze tent of vergelijkbare tenten?

[ Voor 5% gewijzigd door Redbull4u op 30-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een vraag voor de camper bezitters hier. In juli gaan we met een groep vrienden naar de F1 van Oostenrijk. Daar willen we twee campers voor huren, 4 + 5 persoons. Alleen we zijn met 12.

Vriend van me zegt dat we wel matrassen in de garage van de campers kunnen gooien en dat mensen daar in kunnen slapen. Ik heb er m’n twijfels bij, dus vraag me af of dat kan? Iemand hier die dat weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Koehandelaar schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:11:
Een vraag voor de camper bezitters hier. In juli gaan we met een groep vrienden naar de F1 van Oostenrijk. Daar willen we twee campers voor huren, 4 + 5 persoons. Alleen we zijn met 12.

Vriend van me zegt dat we wel matrassen in de garage van de campers kunnen gooien en dat mensen daar in kunnen slapen. Ik heb er m’n twijfels bij, dus vraag me af of dat kan? Iemand hier die dat weet?
Ik heb niet veel verstand van campers, maar de afmeting van de garage verschilt toch per type? Ik vraag me af of je 3 personen kwijt kan in 2 garages.
En daarnaast kun je net pech hebben dat er een rek, stelling of fietsenrail gemonteerd is, dat slaapt ook niet echt lekker.
Ik zou gewoon een extra tentje meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:31

Ik vraag me af of de verhuurder daar uberhaubt wel in mee gaat. Is niet zo heel erg tot je mogelijk iets hebt en men er achter komt.

Ik zou 2 tentjes meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:16
wouw dan moet je wel heel veel waarde er aan hechten om perse in een camper te slapen. Sowieso met zoveel man in een camper, dan slaap ik liever in een eigen tentje.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik heb in de tijd dat ik campers had er 2 gehad met een garage.
1tje XL groot eentje wat smaller.
Beide, dus ook de XL versie, niet breed genoeg om met 2 personen naast elkaar te kunnen slapen.
1 persoon kan vaak wel, echter is zo een garage bedoeld voor fietsen, campingstoelen of zo iets.
Er zit dus geen fatsoenlijke beluchting en of ramen in.

Met 12 mensen en allemaal slapen n campers kom je echt wel op 3 campers uit.
Sowieso ga je totaal over het maximaal toelaatbare gewicht (3500kg) heen met 5 mensen + bagage in een camper.
laat staan dat er 6 man in moeten, daar zijn waarschijnlijk niet eens legale zitplaatsen voor (lees gordels voor 6 personen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke

Een paar dingen:
- de garage heeft meestal geen ventilatie, oftewel deur open laten anders kun je stikken
- hebben jullie een C rijbewijs? anders zit je vast aan B rijbewijs campers, en die kunnen meestal geen 4 volwassen mannen meenemen + volledige inventaris, laat staat 6 per camper. In Oostenrijk zijn ze erg streng, en je rijdt onverzekerd rond als je te zwaar bent.
- hebben de campers wel genoeg gordels om met zoveel man te rijden? Meestal niet.
Pagina: 1 ... 105 ... 269 Laatste