Het grote Golfsport topic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wodkabuikje schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 19:57:
[...]

Met slechts 5 ballen durf ik niet eens te gaan golfen :) Heb er zeker altijd minimaal 15 bij ofzo, kan van alles gebeuren in een rondje.

316m is wel heel ver, nice!
Normaliter verlies ik misschien 1 bal op 9 holes elke vier runs of zo...., Dus ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nou wilde ik sowieso een aantal nieuwe 2 en 3s ophalen, dus ik ga morgen wel eens bij de shop praten en kijken of ik er een aantal kan meenemen.

316m heuvel af, wind mee weliswaar.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-09 07:41
Heeft iemand hier ook miura ijzers? Schijnen helemaal de bom te zijn natuurlijk. De nieuwe ben Hogan ijzers zien er ook echt mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
berndgeurts schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 07:05:
Heeft iemand hier ook miura ijzers? Schijnen helemaal de bom te zijn natuurlijk. De nieuwe ben Hogan ijzers zien er ook echt mooi uit
Heb een tijdje Miura in de tas gehad. De cb-105. Uiteindelijk terug gegaan naar de MP-53 omdat die toch zachter aanvoelen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:24

Typhone

Who Dares Wins

Genuine vraag, waarom 2 tapes en geen jumbo grips erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 01:33:
[...]

Normaliter verlies ik misschien 1 bal op 9 holes elke vier runs of zo...., Dus ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Nou wilde ik sowieso een aantal nieuwe 2 en 3s ophalen, dus ik ga morgen wel eens bij de shop praten en kijken of ik er een aantal kan meenemen.
Welke baan speel je normaliter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:33

bert pit

asdasd

berndgeurts schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:16:
Gewoon in het algemeen, wat is jullie droom setje? Qua looks, prijs, gevoel, alles mag! Shafts, ijzers, drivers, putters, ga los!
Haha, mijn droomset ijzers heeft de looks van mijn huidige Mizuno's en de precisie van mijn oude Cobra Bafflers. De Cobra's waren ongeveer even groot als een brillenkoker, maar gingen bijna altijd recht. Ondanks mijn techniek.

Na de overstap op de Mizuno is mijn hcp weliswaar verbeterd: de spaarzame goede rondjes gaan beter, maar de slechte rondjes gaan slechter. Werk aan de winkel dus.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Alsatian schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Welke baan speel je normaliter?
Hamersley GC en Lake Claremont GC als ik maar een uurtje of twee maximaal heb.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb ook geëxperimenteerd met Jumbo grips, een paar jaar geleden gedurende 3 maanden. Dit, omdat ik van het golfen een blessure aan mijn pink overhield.

Mijn tip: probeer het eerst op één van je meest gebruikte ijzers voordat je alles vernieuwt. Ik heb de jumbo grip op een ijzer6 gezet en al mijn ballen gingen sterk naar rechts. Geen succes dus.

Qua gevoel was het wel fantastisch.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zwerver schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:43:
[...]

Hamersley GC en Lake Claremont GC als ik maar een uurtje of twee maximaal heb.
17 euro voor 18 holes op die eerste 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Ja dat zijn redelijk normale prijzen in Australia. Wat is het in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusF
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-09 14:48
Zwerver schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:46:
Ja dat zijn redelijk normale prijzen in Australia. Wat is het in Nederland?
vanaf 50 euro per 18 holes maar 65 is eerder normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Wtf... dat zijn geen prijzen. Ik was de UK prijzen gewend en die waren iets duurder dan wat ik hier gewend ben. Maar goed, dit is meer zoals het Amerikaanse systeem. Veel GCs zijn publiek anderen hebben schappelijk lidmaatschapsgeld en sommigen zijn gated on invitation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Erazzzer

Fear me, I'm German!

bert pit schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Dit, omdat ik van het golfen een blessure aan mijn pink overhield.
Ik ben ook geblesseerd geraakt aan mijn pink (banden verrekt) een jaar geleden. Ik ben toen overgestapt van een interlock naar een baseball grip. Het heeft even geduurd voordat ik eraan gewend was en nu baal ik dat ik dat niet 10 jaar eerder gedaan heb. Zo veel meer controle heb ik daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Grappig, ik heb het precies omgedraaid... speel nu met interlock omdat het mijn rechter hand zwakker maakt.
Ik moet een soort oncomfortabel gevoel hebben bij adresseren... zo dat ik geen kracht kan zetten
En dan sla ik soepeltjes mijn afstanden. (met ijzers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Typhone schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Omdat Jumbo én nog dikker is dan midsize+2 én omdat het gewicht van Jumbo's het erg moeilijk maakt om een swingweight te verkrijgen dat ik fijn vind. Er komt teveel gewicht bovenin de shaft :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zwerver schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:16:
Wtf... dat zijn geen prijzen. Ik was de UK prijzen gewend en die waren iets duurder dan wat ik hier gewend ben. Maar goed, dit is meer zoals het Amerikaanse systeem. Veel GCs zijn publiek anderen hebben schappelijk lidmaatschapsgeld en sommigen zijn gated on invitation
In NL heb je nu eenmaal geen 'muni' banen. Als je echt goedkoop wilt, ga je naar iets als Golf4All in Hardwerwijk, waar je deals kunt vinden vanaf iets van €37,50 voor 18. Of je hebt het geluk dat jouw homecourse onderdeel is van iets als NHGolft, waardoor je op andere banen tegen gereduceerd tarief kunt spelen; soms zelfs €30 voor 18.

Als speler zonder homecourse moet je rekenen dat je ergens vanaf €50 to €75 kwijt bent voor de serieuzere baan. Natuurlijk zijn er uitschieters, maar die heb je in elk land :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
Floor-is schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:10:
[...]

Omdat Jumbo én nog dikker is dan midsize+2 én omdat het gewicht van Jumbo's het erg moeilijk maakt om een swingweight te verkrijgen dat ik fijn vind. Er komt teveel gewicht bovenin de shaft :)
Speel ook midsize plus 2 tapes. Top combi voor mijn kolenschoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchelmusters
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:21
Iemand wel is gehoord van https://www.jumbomax.com/set-of-13-jumbomax-jmx-ultralite/

Lijkt mij wel interessant zijn net zo licht als een normale grip maar wel zo dik als een badminton racket.
Ik zou dit graag is willen testen maar heb ze nog nergens in Nederland gezien. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:14:
[...]

In NL heb je nu eenmaal geen 'muni' banen. Als je echt goedkoop wilt, ga je naar iets als Golf4All in Hardwerwijk, waar je deals kunt vinden vanaf iets van €37,50 voor 18. Of je hebt het geluk dat jouw homecourse onderdeel is van iets als NHGolft, waardoor je op andere banen tegen gereduceerd tarief kunt spelen; soms zelfs €30 voor 18.

Als speler zonder homecourse moet je rekenen dat je ergens vanaf €50 to €75 kwijt bent voor de serieuzere baan. Natuurlijk zijn er uitschieters, maar die heb je in elk land :)
Mjah, dat zou wat ik nu doe (zo rond de 2 misschien 3x per week spelen) wel een stuk minder aantrekkelijk maken :) Anyway, Nederland heeft ook als een van de weinige landen nog een GVB vereiste toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zwerver schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:54:
[...]

Mjah, dat zou wat ik nu doe (zo rond de 2 misschien 3x per week spelen) wel een stuk minder aantrekkelijk maken :) Anyway, Nederland heeft ook als een van de weinige landen nog een GVB vereiste toch?
Nou destijds was een GVB nog wel een ding, tegenwoordig is het schering en inslag dat je voor €75 oid in een weekend een GVB kunt krijgen. Stelt echt minder voor dan menigeen denkt. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 16:41
Floor-is schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Nou destijds was een GVB nog wel een ding, tegenwoordig is het schering en inslag dat je voor €75 oid in een weekend een GVB kunt krijgen. Stelt echt minder voor dan menigeen denkt. :)
Precies met de nadruk op "krijgen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Floor-is schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:21:
[...]

Dat is dan een stuk gedaald. Ik weet dat ik ooit nog eens gekeken heb voor een GVB en dacht, wow, als ik daar nou een Groupon deel voor zie dan oké, maar ik ga er geen >€250 voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zwerver schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:54:
[...]

Dat is dan een stuk gedaald. Ik weet dat ik ooit nog eens gekeken heb voor een GVB en dacht, wow, als ik daar nou een Groupon deel voor zie dan oké, maar ik ga er geen >€250 voor betalen.
https://www.anwbgolf.nl/golflessen

Voor <€100 ben je de man hoor

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Dat is € 129 pp (€ 119 als je met 2 of meer bent) en een verplicht lidmaatschap bij ANWB € 79. Dat is nog niet heel goedkoop.

Dit is en goedkoper en zit het huidige jaar registratie bij de prijs in. En kan je het volgende jaar bij een echt goedkope registreren als je zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Alsatian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:34:
Dat is € 129 pp (€ 119 als je met 2 of meer bent) en een verplicht lidmaatschap bij ANWB € 79. Dat is nog niet heel goedkoop.

Dit is en goedkoper en zit het huidige jaar registratie bij de prijs in. En kan je het volgende jaar bij een echt goedkope registreren als je zou willen.
Dan zoek je een beetje door ;)

https://www.nederlandgolft.nl/gvb

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

Maximus

There is no substitute

Heb er 250 voor betaald. 8 uur les, 2 uur voor examen (theorie en praktijk).

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Juist, die link had er inderdaad bij moeten staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 16:38
Zo! Vandaag 18 holes gelopen op Welschap Eindhoven. 18 punten... Super mooie baan wel, we gaan zeker nog eens terug.

Gisteren 18 holes gelopen op Turfvaert Rijsbergen. 24 punten...

Morgen naar Efteling golfpark. Ik vrees nu al voor nog minder dan 18 😉. Tijd om ergens les te boeken. Veel afzwaaiers en de grond eerst raken en dan pas de bal. Vooral bij pitches en dat was een beetje mijn sterkste slag.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
wodkabuikje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 21:10:
Zo! Vandaag 18 holes gelopen op Welschap Eindhoven. 18 punten... Super mooie baan wel, we gaan zeker nog eens terug.

Gisteren 18 holes gelopen op Turfvaert Rijsbergen. 24 punten...

Morgen naar Efteling golfpark. Ik vrees nu al voor nog minder dan 18 😉. Tijd om ergens les te boeken. Veel afzwaaiers en de grond eerst raken en dan pas de bal. Vooral bij pitches en dat was een beetje mijn sterkste slag.
Oei.... 18 punten, bad day dude.

Heb trouwens wel een mooi filmpje gevonden wat voor veel mensen misschien informatief is, over early extension.
YouTube: GOLF: The Two Best Feels To Fix Your Early Extension
Deze man left kort uit wat er gebeurt en hoe je het kan fixen. Ik oefen de beweging heel veel droog ( thuis zonder bal) een het geeft me veel meer consistentie in mijn contact met bal.

• wodkabuikje
berndgeurts schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:44:
[...]

Oei.... 18 punten, bad day dude.

Heb trouwens wel een mooi filmpje gevonden wat voor veel mensen misschien informatief is, over early extension.
YouTube: GOLF: The Two Best Feels To Fix Your Early Extension
Deze man left kort uit wat er gebeurt en hoe je het kan fixen. Ik oefen de beweging heel veel droog ( thuis zonder bal) een het geeft me veel meer consistentie in mijn contact met bal.
Tja, ik dacht voordat ik begon. Lager dan die 24 kan toch niet :) Dat kon helaas wel! Pas op hole 5 had ik een puntje.

Ik denk dat je met het filmpje wel een goed punt hebt. Ik ging ook steeds rechter staan omdat ik wilde voorkomen dat ik in de grond sloeg en daarna pas de bal raakte. Volgens mijn vrouw maakte ik ook vaak een hupje vanaf de tee.

We spelen altijd koud. Slaan eigenlijk nooit in. Oefenswings tijdens het spelen doe ik ook niet. Ben eigenlijk gewoon helemaal verkeerd bezig. Ga het filmpje nog een keer kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
...amateurs... ;)
Ik had laatst 24 punten over 9 holes... (berekend door de golf.nl app...) *O*

voor de zekerheid: dat is dus INCLUSIEF de 18 die je er gratis bij krijgt... -O-

[ Voor 33% gewijzigd door Ben.Hahlen op 03-09-2020 14:21 ]

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:35
Ben.Hahlen schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:20:
...amateurs... ;)

voor de zekerheid: dat is dus INCLUSIEF de 18 die je er gratis bij krijgt... -O-
Haha 6 punten op 9 holes is wel vrij droevig ja 🤣

• wodkabuikje
Vandaag op Efteling golfpark 24 punten gehaald. Begin was weer 2 slagen in de grond dus weer 0 punten op hole 1.

Daarna ging het eigenlijk direct al wat beter al moet ik echt weer gaan lessen. Ik kom inderdaad omhoog.

Zaten ook echt een paar fouten tussen en wat pech. Die 24 punten hadden er ook zeker 26 kunnen zijn 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
...amateurs... ;)

Dan had je er 24 over 18....

Maar wel een mooie score.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berndgeurts
...amateurs... ;)

6 over 9... Poe heeee. Was het wel gezellig? Of alleen? })
Gelukkig telt deze ronde waarschijnlijk niet mee voor je nieuwe whs hcp. Je hebt vast nog wel wat betere scores liggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Artbij schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:19:
[...]

Dan had je er 24 over 18....

Maar wel een mooie score.
Denk dat hij doelt op de 18 die de app voor je noteert voor de 2e 9.. (Gebeurt dat nog eigenlijk? Lijkt me ouderwets enzo)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

In het teken van bijzondere statistieken.... 1-hand putt

Gisteren 9 holes gespeeld.
6x putten met 1hand, 6x raak, 0x mis, 100% score
7x putten met 2hand, 3x raak, 4x mis 43% score

4x PAR, 3x Bogey, 1xDbogey, 1xTripple, Matchplay 4up&2 gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Floor-is schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:24:
[...]

Denk dat hij doelt op de 18 die de app voor je noteert voor de 2e 9.. (Gebeurt dat nog eigenlijk? Lijkt me ouderwets enzo)
Dat snap ik. 9-holes kaarten worden door 18 punten toe te voegen omgezet naar een 18 holes kaart.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:44
donleone83 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 18:35:
[...]
Haha 6 punten op 9 holes is wel vrij droevig ja 🤣
Inderdaad... Wel iets omhoog weer, maar het wordt weer tijd voor lessen.
berndgeurts schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 07:12:
[...]
6 over 9... Poe heeee. Was het wel gezellig? Of alleen? })
Gelukkig telt deze ronde waarschijnlijk niet mee voor je nieuwe whs hcp. Je hebt vast nog wel wat betere scores liggen...
Was heel gezellig :) Je moet het op een gegeven moment ook loslaten.
En toen ik wist dat het niks meer werd, ben ik wat dingen gaan proberen.
[...]
Precies dat en dat gebeurt nog. Vanaf volgend jaar niet meer, denk ik?

Anyhow, we doen het voor de lol en slechte rondes zitten er gewoon tussen.
Zoals hierboven gezegd: het wordt weer tijd voor lessen, want zo kom gaat de lol er soms wel een beetje vanaf :-)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Artbij schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:00:
[...]

Dat snap ik. 9-holes kaarten worden door 18 punten toe te voegen omgezet naar een 18 holes kaart.
Vanaf volgend jaar het equivalent van 17 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
[...]

Ja, zo werkt het nog wel steeds. Ik vermoed dat dit eigenlijk ook wel 1 van de redenen is waarom ik nu zulke lage scores haal bij het lopen van 18 holes.

Wij lopen altijd qualifying maar dat is bijna altijd over 9 holes. Die 2e 9 holes krijg je cadeau met een mooie 18 punten. Als ik die 9 holes daadwerkelijk had gespeeld had ik waarschijnlijk nooit 18 punten gehaald en was mijn handicap een stuk hoger geweest.

Nu wegens een weekje vakantie spelen we 18 holes op verschillende banen en val ik simpelweg door de mand. Ik heb wel "ineens" dat eerst in de grond slaan probleem maar ik merk dat 18 holes ook moeilijker speelt ivm concentratie.

Edit: net terug van 18 holes op De Oosterhoutse. Focus op draaien en iets links van de bal kijken. Slechts 2 keer in de grond geslagen en 33 punten. Ben weer tevreden en nu weekend vieren 🙂

[ Voor 9% gewijzigd door wodkabuikje op 04-09-2020 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

wodkabuikje schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:59:
[...]

Ja, zo werkt het nog wel steeds. Ik vermoed dat dit eigenlijk ook wel 1 van de redenen is waarom ik nu zulke lage scores haal bij het lopen van 18 holes.

Wij lopen altijd qualifying maar dat is bijna altijd over 9 holes. Die 2e 9 holes krijg je cadeau met een mooie 18 punten. Als ik die 9 holes daadwerkelijk had gespeeld had ik waarschijnlijk nooit 18 punten gehaald en was mijn handicap een stuk hoger geweest.

Nu wegens een weekje vakantie spelen we 18 holes op verschillende banen en val ik simpelweg door de mand. Ik heb wel "ineens" dat eerst in de grond slaan probleem maar ik merk dat 18 holes ook moeilijker speelt ivm concentratie.

Edit: net terug van 18 holes op De Oosterhoutse. Focus op draaien en iets links van de bal kijken. Slechts 2 keer in de grond geslagen en 33 punten. Ben weer tevreden en nu weekend vieren 🙂
Vermoeidheid telt ook mee. Oh en dat je lijf bewezen korter wordt als je een tas draagt.. Is mede daardoor niet direct een aanrader :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Ik wilde me groot houden dus daarom die reden niet genoemd ;)
Maar na elke dag 18 holes gelopen te hebben heb ik toch wel wat pijntjes op sommige plaatsen.

We dragen al bijna 2 jaar de tas ongeveer. Dacht dat het wellicht ook een beetje zou helpen met het buikje van wodkabuikje. Nu daar ook maar weer eens over nadenken, zo lang ben ik sowieso al niet.

Edit: nog meer mensen de finale van de FedEx aan het volgen? Gisteren een leuke strijd tussen DJ en Rahm. Hopelijk gaat die nog een paar dagen door! Justin Thomas schrijf ik overigens ook nog niet af.

[ Voor 16% gewijzigd door wodkabuikje op 05-09-2020 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Vandaag ook 18-holes gelopen. Eerste negen ging prima voor mijn niveau, +8. Maar kon helaas niet gelijk door voor de 2e lus, 40 min moeten wachten( met heerlijke koffie, dat dan weer wel) maar 2e lus was ruk. Veel moeten wachten met flights van 3 voor mij, ( liep alleen) en dat niet ten goede van mijn spel.in de grond slaan, Geen rust, jammer! Maar houd vast aan de 1-e negen, 3e hole bijna een eagle, onder toezicht van 3 andere golfers die mij door lieten gaan. ( plankenkoorts.... ) maar ging goed dus, birdie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Herbie0412 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:52:
Vandaag ook 18-holes gelopen. Eerste negen ging prima voor mijn niveau, +8. Maar kon helaas niet gelijk door voor de 2e lus, 40 min moeten wachten( met heerlijke koffie, dat dan weer wel) maar 2e lus was ruk. Veel moeten wachten met flights van 3 voor mij, ( liep alleen) en dat niet ten goede van mijn spel.in de grond slaan, Geen rust, jammer! Maar houd vast aan de 1-e negen, 3e hole bijna een eagle, onder toezicht van 3 andere golfers die mij door lieten gaan. ( plankenkoorts.... ) maar ging goed dus, birdie geworden.
Netjes, bijna een eagle met 3 kijkers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Gisteren op hole 18 van Golf4all Harderwijk een "birdie" gekregen.
Putt van 1 tot 2 meter bleef op de rand liggen, probeerde de bal nog bang te maken e.d. hopende dat hij viel.
Beetje blazen, kijken hoe erg randje het was... en net op het moment dat ik het opgaf en een tikkie wilde geven viel de bal alsnog in de hole...
Is dat dan legitiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

3xNix schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:30:
Gisteren op hole 18 van Golf4all Harderwijk een "birdie" gekregen.
Putt van 1 tot 2 meter bleef op de rand liggen, probeerde de bal nog bang te maken e.d. hopende dat hij viel.
Beetje blazen, kijken hoe erg randje het was... en net op het moment dat ik het opgaf en een tikkie wilde geven viel de bal alsnog in de hole...
Is dat dan legitiem?
Alleen als de bal binnen 10 seconden viel, of de bal is continue in beweging geweest. Maar soms moet je iets minder naar de regels in het boekje kijken en het samen met je flight bepalen; dit was geen wedstrijd toch? En geen qualifying bovendien?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Floor-is schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:39:
[...]

Alleen als de bal binnen 10 seconden viel, of de bal is continue in beweging geweest. Maar soms moet je iets minder naar de regels in het boekje kijken en het samen met je flight bepalen; dit was geen wedstrijd toch? En geen qualifying bovendien?
Nouja, ik had niet het idee dat het tafereel langer dan 10seconde duurde... en wanneer begin je met tellen.
Er staat niemand naast met een stopwatch..

Halverwege de putt wist ik zeker dat hij viel, dus stond ik al in een juich houding.
Toen het besef kwam, was er eerst een "Neeeeeeeeeee", daarna een beetje blazen.
Lopend naar de bal een keer boe roepen, en kijken hoever op het randje... Flightgenoot nog een keer aangekeken.
En op het moment dat ik dacht hij valt dus niet... "plop"

Laat maar, putt is legitiem.
Je krijgt tijd om naar je bal te lopen, en daarna gaat de 10 seconde in.
Ruim binnen de tijd dan, voor mijn gevoel.

[ Voor 8% gewijzigd door 3xNix op 07-09-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
3xNix schreef op maandag 7 september 2020 @ 08:47:
[...]

Nouja, ik had niet het idee dat het tafereel langer dan 10seconde duurde... en wanneer begin je met tellen.
Er staat niemand naast met een stopwatch..

Halverwege de putt wist ik zeker dat hij viel, dus stond ik al in een juich houding.
Toen het besef kwam, was er eerst een "Neeeeeeeeeee", daarna een beetje blazen.
Lopend naar de bal een keer boe roepen, en kijken hoever op het randje... Flightgenoot nog een keer aangekeken.
En op het moment dat ik dacht hij valt dus niet... "plop"

Laat maar, putt is legitiem.
Je krijgt tijd om naar je bal te lopen, en daarna gaat de 10 seconde in.
Ruim binnen de tijd dan, voor mijn gevoel.
Goed om te weten, ga ik voortaan tergend lanzaam naar de bal lopen in dat soort situaties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:27

MrScratch

I am rubber, you are glue

donleone83 schreef op maandag 7 september 2020 @ 10:49:
[...]

Goed om te weten, ga ik voortaan tergend lanzaam naar de bal lopen in dat soort situaties!
Ik heb er toevalligerwijs nog over gesproken gisteren, mijn tegenstander had een dergelijke traag vallende bal. De regel was volgens hem: de 10 seconden gaan in zodra je begint met lopen richting de hole. Dit had volgens hem treuzelende mensen tot gevolg die wachten met richting de hole te lopen om meer tijd te gunnen aan de bal om te vallen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
https://widget.randa.org/...les-of-golf/rule-13#13-3a
Wachttijd om vast te stellen of een bal op de rand van de hole in de hole gaat vallen
Als enig deel van de bal van een speler over de rand van de hole hangt:

Mag de speler voldoende tijd nemen om naar de hole te gaan en vervolgens tien seconden wachten om te zien of de bal in de hole zal vallen.

Als de bal binnen deze tijd in de hole valt, heeft de speler uitgeholed met de vorige slag.

Als de bal niet binnen deze tijd in de hole valt:
wordt de bal geacht stil te liggen;
als de bal daarna in de hole valt voordat hij wordt gespeeld, heeft de speler uitgeholed met de vorige slag, maar moet één strafslag worden opgeteld bij de score voor deze hole.
Als flightgenoot van gisteren keur ik `m goed hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 10:09

Jebus4life

BE User

als de bal daarna in de hole valt voordat hij wordt gespeeld, heeft de speler uitgeholed met de vorige slag, maar moet één strafslag worden opgeteld bij de score voor deze hole.
Sorry hoor, maar wat een achterlijke regel? 8)7
Waarschijnlijk om te zorgen dat iemand niet keer of 15 rond de hole wandelt, lekker stampen om hem toch maar in beweging te krijgen?

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Je noemt het een achterlijke regel maar vervolgens noem je een van de vele redenen die je kan aandragen voor deze regel Treuzelen, wachten op een windje etc. etc.

Zo achterlijk is die regel toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Jebus4life schreef op maandag 7 september 2020 @ 14:29:
[...]

[...]

Sorry hoor, maar wat een achterlijke regel? 8)7
Waarschijnlijk om te zorgen dat iemand niet keer of 15 rond de hole wandelt, lekker stampen om hem toch maar in beweging te krijgen?
Als je de regel goed leest is hij best logisch. De strafslag is in plaats van de tap-in die je zou maken als hij niet gevallen was.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertVdB
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Even een update van mijn kant, ik ben hier om advies komen vragen eind juni voor de aanschaf van golfclubs. Inmiddels heb ik een set Taylormade M2's gekocht en ben redelijk veel aan het spelen, in de mate van het mogelijke.

Intussen heb ik drie wedstrijdjes bij ons op de club gespeeld (die ingericht worden met als doel om de HCP te verlagen) waarvan ik de eerste heb gewonnen met 27 punten. Intussen ben ik van HCP 54 naar 37 gezakt.

Nu wil ik aan de slag met een driver. Gezien ik niet meteen de hoofdprijs er wil aan hangen om te kijken of het iets is ben ik tweedehands op zoek. Iemand advies wat een goede, degelijke driver is voor iemand met een hoge handicap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Had @Floor-is niet nog wat liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wodkabuikje
EvertVdB schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:46:
Even een update van mijn kant, ik ben hier om advies komen vragen eind juni voor de aanschaf van golfclubs. Inmiddels heb ik een set Taylormade M2's gekocht en ben redelijk veel aan het spelen, in de mate van het mogelijke.

Intussen heb ik drie wedstrijdjes bij ons op de club gespeeld (die ingericht worden met als doel om de HCP te verlagen) waarvan ik de eerste heb gewonnen met 27 punten. Intussen ben ik van HCP 54 naar 37 gezakt.

Nu wil ik aan de slag met een driver. Gezien ik niet meteen de hoofdprijs er wil aan hangen om te kijken of het iets is ben ik tweedehands op zoek. Iemand advies wat een goede, degelijke driver is voor iemand met een hoge handicap?
Ik weet niet waar je woont maar bij Jan Kuysters in Ulvenhout kan je vast wel voor een mooie prijs een driver scoren.

Vandaag een fitting gehad. Vond het erg spannend. Na wat ballen slaan vroeg hij of ik wel les heb gehad 😏. Ipv een fitting kreeg ik dus eerst even wat golfles want ik had inmiddels mijn eigen swing verzonnen.

Daarna kreeg ik de voorgestelde ijzer 7 in mijn handen en dat voelde direct goed. Laatste 3 ballen waren een streep. Volgens die man rond de 150 meter. Normaal sla ik 120 tot 130 met een 7.

Binnenkort maar echt weer eens gaan lessen, ik heb het blijkbaar heel erg nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
wodkabuikje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:26:
[...]

Ik weet niet waar je woont maar bij Jan Kuysters in Ulvenhout kan je vast wel voor een mooie prijs een driver scoren.

Vandaag een fitting gehad. Vond het erg spannend. Na wat ballen slaan vroeg hij of ik wel les heb gehad 😏. Ipv een fitting kreeg ik dus eerst even wat golfles want ik had inmiddels mijn eigen swing verzonnen.

Daarna kreeg ik de voorgestelde ijzer 7 in mijn handen en dat voelde direct goed. Laatste 3 ballen waren een streep. Volgens die man rond de 150 meter. Normaal sla ik 120 tot 130 met een 7.

Binnenkort maar echt weer eens gaan lessen, ik heb het blijkbaar heel erg nodig.
De ene ijzer 7 is de andere niet, tegenwoordig is de loft van een ijzer 7 vergelijkbaar met een ijzer 6 van een aantal jaren geleden. Dus ik zou me niet blind staren op de afstanden die je slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berndgeurts
EvertVdB schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 13:46:

Vriend van me heeft een goede ervaring met https://www.dutchgolfclubfitter-shop.nl/ . Hier word je gefit voor 2e hands clubs. Schijnt nog een goede fitter te zijn ook.

[ Voor 0% gewijzigd door berndgeurts op 08-09-2020 20:41 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
appel-tje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:37:
[...]

De ene ijzer 7 is de andere niet, tegenwoordig is de loft van een ijzer 7 vergelijkbaar met een ijzer 6 van een aantal jaren geleden. Dus ik zou me niet blind staren op de afstanden die je slaat.
Mee eens! Geen flauw idee of de loft ook echt anders was hoor. Maar ik sloeg echt 3 ballen met een streep zonder enige moeite. Normaal sta ik als een honkballer zo hard mogelijk te slaan. Dit ging automatisch, een heel fijn gevoel.

Ben eigenlijk meer onder de indruk dat die fitter dit kon bereiken in 15 minuten terwijl ik toch echt al wel aardig wat les heb gehad.

Blijft toch ook wel dat de club die ik kreeg echt heel fijn was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:06
wodkabuikje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:30:
[...]

Mee eens! Geen flauw idee of de loft ook echt anders was hoor. Maar ik sloeg echt 3 ballen met een streep zonder enige moeite. Normaal sta ik als een honkballer zo hard mogelijk te slaan. Dit ging automatisch, een heel fijn gevoel.

Ben eigenlijk meer onder de indruk dat die fitter dit kon bereiken in 15 minuten terwijl ik toch echt al wel aardig wat les heb gehad.

Blijft toch ook wel dat de club die ik kreeg echt heel fijn was.
Uit nieuwsgierigheid, welk merk ijzer was dat? Graphite? Staal?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Hammetje schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:29:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welk merk ijzer was dat? Graphite? Staal?
Heb met ping geslagen en Callaway. De club waar ik fijn mee sloeg was de Callaway met Graphite. Leek op staal maar was Graphite zei hij. Krijg binnenkort offerte dan zal ik de specs weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
wodkabuikje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:31:
[...]

Heb met ping geslagen en Callaway. De club waar ik fijn mee sloeg was de Callaway met Graphite. Leek op staal maar was Graphite zei hij. Krijg binnenkort offerte dan zal ik de specs weten.
Ik heb zelf een setje Ping G410 gekocht. Ik heb de Ping samen met de Callaway Mavriks Pro en gewone Mavriks geprobeerd, zijn beide fijne clubs. Voor mij was doorslaggevend dat ik de Ping clubs per stuk kon kopen, ik heb alleen ijzer 6 t/m 9 gekocht.

Voor de Ping clubs heb ik 150 euro per stuk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
appel-tje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 08:37:
[...]

Ik heb zelf een setje Ping G410 gekocht. Ik heb de Ping samen met de Callaway Mavriks Pro en gewone Mavriks geprobeerd, zijn beide fijne clubs. Voor mij was doorslaggevend dat ik de Ping clubs per stuk kon kopen, ik heb alleen ijzer 6 t/m 9 gekocht.

Voor de Ping clubs heb ik 150 euro per stuk betaald.
Volgens mij krijg ik een offerte inderdaad voor die Mavriks. 4 t/m S.
Zal dus wel een flinke offerte worden als ik jouw prijs zo zie! Maar ja, vakantie naar de USA is niet doorgegaan dus we hebben wat reserve nu ;)

Edit, offerte binnen en al akkoord gegeven. Specs staan er niet op maar dat zie ik vanzelf wel. Heb er zin in!

Linda:
Set irons Ping 5 t/m sw volgens de specificaties: 1134.00 euro

Francois:
Set irons Callaway Mavrik 4 t/m sw volgens specificaties: 1256.00

Aanbiedingsprijs voor de 2 sets: 2100.00 euro

[ Voor 19% gewijzigd door wodkabuikje op 09-09-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
wodkabuikje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:41:
[...]

Zal dus wel een flinke offerte worden als ik jouw prijs zo zie! Maar ja, vakantie naar de USA is niet doorgegaan dus we hebben wat reserve nu ;)

Edit, offerte binnen en al akkoord gegeven. Specs staan er niet op maar dat zie ik vanzelf wel. Heb er zin in!

Linda:

Francois:

Herkenbaar, onze rondreis USA is ook niet door gegaan, tsja dan maar een nieuw golfsetje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

wodkabuikje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:41:
[...]

Linda:

Francois:

Denk even goed na over die ijzer 4-5-6. Moeilijke clubs. Het spel is al moeilijk genoeg en wordt een stuk eenvoudiger als je die ijzers inwisselt voor een paar hybrides, of een combi maken met i4-5-6 in de Mav max uitvoering.

Mijn vorige stokken waren "super game improvers". Sinds vorig jaar heb ik "game improvers". Ik heb geen talent voor het altijd correct raken van de bal. Er zijn momenten dat ik terug verlang naar mijn oude set.

(maar er zijn gelukkig nog genoeg mooie momenten ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelflap1992
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19:42
Phoe, 1100 euro plus voor een setje ijzers is een klap geld als je het mij vraagt. Ben ik toch heel erg blij met mijn ping g30 setje voor 270 op marktplaats. Het verschil tussen met een setje van een paar jaar oud met de nieuwste is meestal niet bijster veel heb ik het idee. Heb met mijzelf afgesproken dat ik pas clubs ga aanmeten bij een single hcp. Ben van mening dat je met een hcp van 15 of hoger altijd wel goed zit met game improvers en dan is het een beetje afhankelijk van je swingspeed of je dan graphite of steel shafts moet hebben. Dat geld wat je ermee bespaart kun je dan in lessen steken. Maar dat is natuurlijk mijn mening en iedereen heeft daar zijn eigen idee over maar ik verbaas mij hoeveel de gemiddelde beginner uitgeeft aan zijn clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
@appel-tje Je moe jezelf af en toe ook een beetje kietelen he, niemand anders doet het voor je :)

@bert pit De 5 en 6 sla ik nu met de huidige set al redelijk makkelijk. Een 4 heb ik nooit gehad maar wel een hybride 4. Dat is tevens mijn langste stok in de tas. Met de H4 ben ik echter ook niet constant. Meestal 160 meter maar soms ook langer wat dan weer voor problemen kan zorgen. Ik denk, dat hoop ik althans, dat ik met de i4 wel steeds dezelfde afstand zal slaan.

@appelflap1992 Wij, mijn vrouw en ik, golfen nu al 6 jaar. En ja, ik ben slecht en mijn vrouw is heel constant. Ik ben nog steeds aan het hakken, afstand maken is zo hard mogelijk slaan. Mijn vrouw slaat iets minder ver maar wel altijd in een mooi tempo en bijna altijd recht. Ik moet altijd vanuit de rough proberen te corrigeren en probeer bovendien de moeilijkste slagen ... als ik deze perfect sla dan maak ik misschien wel birdie!

Ik had exact dezelfde gedachte als jij mbt fitten. De fitter is iemand die ik al lang ken en ook vertrouw. Hij golft zelf al meer dan 50 jaar en weet waar hij het over heeft. Hij zei vooraf ook dat als het niet bevalt, je zit nergens aan vast. En ik moet echt zeggen dat als je swingsnelheid, lengte, en afstand van je handen tot de grond en de lie goed wordt gemeten een andere club echt een heel verschil maakt dan blind iets kopen.

Disclaimer: ik zeg dit allemaal op basis van 3 mooie slagen waarbij de bal maar bleef stijgen. Wat je de pro's op de drivingrange ook ziet doen. Waarschijnlijk val ik weer direct terug in mijn oude habit en sla ik geen bal meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

wodkabuikje schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:53:
@appel-tje Je moe jezelf af en toe ook een beetje kietelen he, niemand anders doet het voor je :)

@bert pit De 5 en 6 sla ik nu met de huidige set al redelijk makkelijk. Een 4 heb ik nooit gehad maar wel een hybride 4. Dat is tevens mijn langste stok in de tas. Met de H4 ben ik echter ook niet constant. Meestal 160 meter maar soms ook langer wat dan weer voor problemen kan zorgen. Ik denk, dat hoop ik althans, dat ik met de i4 wel steeds dezelfde afstand zal slaan.

@appelflap1992 Wij, mijn vrouw en ik, golfen nu al 6 jaar. En ja, ik ben slecht en mijn vrouw is heel constant. Ik ben nog steeds aan het hakken, afstand maken is zo hard mogelijk slaan. Mijn vrouw slaat iets minder ver maar wel altijd in een mooi tempo en bijna altijd recht. Ik moet altijd vanuit de rough proberen te corrigeren en probeer bovendien de moeilijkste slagen ... als ik deze perfect sla dan maak ik misschien wel birdie!

Ik had exact dezelfde gedachte als jij mbt fitten. De fitter is iemand die ik al lang ken en ook vertrouw. Hij golft zelf al meer dan 50 jaar en weet waar hij het over heeft. Hij zei vooraf ook dat als het niet bevalt, je zit nergens aan vast. En ik moet echt zeggen dat als je swingsnelheid, lengte, en afstand van je handen tot de grond en de lie goed wordt gemeten een andere club echt een heel verschil maakt dan blind iets kopen.

Disclaimer: ik zeg dit allemaal op basis van 3 mooie slagen waarbij de bal maar bleef stijgen. Wat je de pro's op de drivingrange ook ziet doen. Waarschijnlijk val ik weer direct terug in mijn oude habit en sla ik geen bal meer ;)
Het is ook maar net wat je lekker vind spelen... ik heb ijzer 3 t/m 56gr wedge en speel daar wel lekker mee
Als je niet bang bent een ijzer4 te pakken ga je daar gewoon goed mee spelen.

Het is wel zo dat als je swing niet lekker werkt je dat het beste ziet bij lange ijzers en/of bij wedges.

Mijn swing is een heel klein beetje van buiten naar binnen met ijzers, en hierdoor wordt de fade groter bij langere ijzers. Maar de midden ijzers gaan heerlijk, en de korte ijzers trek ik hierom vaker om naar links.
Ben bezig met een drill om dit er weer uit te halen (timing dingetje)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Reintji
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:55

Reintji

(2 x dad)²

HCP54 in de zak. Nu gaat het echt beginnen toch?

Nintendo speler sinds '94.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Reintji schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:19:
Al op de grote baan gespeeld? 1e keer dat ik daar stond vroeg ik waar de vlag stond. Die stond erg ver op een PAR4, ik was alleen de korte PAR3 gewend :) Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

wodkabuikje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:41:
[...]

Al op de grote baan gespeeld? 1e keer dat ik daar stond vroeg ik waar de vlag stond. Die stond erg ver op een PAR4, ik was alleen de korte PAR3 gewend :) Veel plezier!
Baanpermissie in Spaarnwoude gehaald en daarna lessen in Glimmen. Sommige holes zijn wel ehm ver inderdaad. Ga volgende week eens kijken bij een par3 in de buurt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• berndgeurts
Reintji schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:19:
Gefeliciteerd, nu wordt het alleen maar leuker
Reintji schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 20:59:
[...]

Baanpermissie in Spaarnwoude gehaald en daarna lessen in Glimmen. Sommige holes zijn wel ehm ver inderdaad. Ga volgende week eens kijken bij een par3 in de buurt.
Deel de afstanden naar de vlag op in de lengte die je gewend bent om te slaan en je ligt met 3 of 4 slagen op de green, prima begin.
Je zult zien dat die lange slagen leuk zijn, maar de korte slagen maken het af. Veel plezier op de baan, ik vind het ook nog steeds leuk. Ook al heb ik wel enkele keren mijn golfset in het water willen gooien 8)7

• Reintji

Reintji

(2 x dad)²

berndgeurts schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 07:28:
[...]

Gefeliciteerd, nu wordt het alleen maar leuker

[...]

Deel de afstanden naar de vlag op in de lengte die je gewend bent om te slaan en je ligt met 3 of 4 slagen op de green, prima begin.
Je zult zien dat die lange slagen leuk zijn, maar de korte slagen maken het af. Veel plezier op de baan, ik vind het ook nog steeds leuk. Ook al heb ik wel enkele keren mijn golfset in het water willen gooien 8)7
Dank, zo probeer ik het ook inderdaad. En oefenen op de pitch & putt baan.

Speel samen met een tweetal collega's. Een heb ik samen de cursus mee gedaan, de andere speelt HCP <10. Indrukwekkend om die afstanden van de witte tee te zien. Het is zeker leuk om voorzichtig een stijgende lijn te ontdekken, zonder jezelf illusies te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herbie0412
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-12-2023
Nou, vandaag was een 18 holes met ups en flinke downs. Op de droging range ging het perfect! Mooie ballen, precies zoals ik ze wilde. Eerste 8 holes gingen goed, maar daarna begon het.... meppen, rammen, ploegen... tot het belachelijke aan toe. Op een gegeven moment herpakt, tot er een slag kwam waar ik met de hybride compleet ober de bal sloeg.... opgepakt en naar de volgende hole gelopen ( was erg druk op de baan, en had niet het gevoel dat ik de bal goed zou gaan raken, dus maar gaan lopen tbv doorstroming ) holes erna gingen weer redelijk, tot de laatste. De greenkeeper is echt niet blij met mij vandaag.... man man man. Nog niet zo’n wissel vallende dag gehad als vandaag.

Zelf denk ik dat ik teveel wilde, teveel knijpen/kracht....

Over twee weken begint de “ Lesperiode “
Weer, blij toe!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
Herbie0412 schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:19:
Nou, vandaag was een 18 holes met ups en flinke downs. Op de droging range ging het perfect! Mooie ballen, precies zoals ik ze wilde. Eerste 8 holes gingen goed, maar daarna begon het.... meppen, rammen, ploegen... tot het belachelijke aan toe. Op een gegeven moment herpakt, tot er een slag kwam waar ik met de hybride compleet ober de bal sloeg.... opgepakt en naar de volgende hole gelopen ( was erg druk op de baan, en had niet het gevoel dat ik de bal goed zou gaan raken, dus maar gaan lopen tbv doorstroming ) holes erna gingen weer redelijk, tot de laatste. De greenkeeper is echt niet blij met mij vandaag.... man man man. Nog niet zo’n wissel vallende dag gehad als vandaag.

Weer, blij toe!!
Herkenbaar op de range sla je alle ballen perfect maar in de baan is het een compleet ander spelletje....

Bij mij zit het ook in te hard willen slaan waardoor je ik ballen top of niet clean raak. Gelukkig gaan mijn drives wel goed van de tee, en kan ik terugvallen op mijn korte spel. Maar het blijft een drama als je dan na een paar holes een aantal toppers hebt... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Herbie0412 schreef op zondag 13 september 2020 @ 22:19:

Weer, blij toe!!
Heel herkenbaar :)
Probeer nu ook meer te swingen i.p.v. te slaan. Op de driving range sla ik heel rustig maar in de baan gaat de knop om. Moet die bal zo hard mogelijk slaan.

Mijn vrouw liep wel heel goed afgelopen weekend. Zaterdag 40 punten en gisteren 38 punten (2x 18 holes gelopen). Is nu 20,6.
Ik had zaterdag 24 punten en gisteren 35 punten. Hole 18 had ik 0 punten maar dat was eigenlijk omdat ik de bal en zelfs de green/vlag niet meer kon zien, was namelijk 20.30 uur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• appel-tje
Ik liep gisteren 9 holes op Spaarnwoude in een flight met een rokende volslanke dame, waarvan je geheel niet zou zeggen dat ze goed kon golfen.

Bij de eerste afslag topt ze de bal en denk je dat het beeld overeenstemt met de verwachting, ze eindigt de 1e hole met een doublebogey, maar daarna gaat ze los met par, bogey, par, bogey, par, bogey, par, bogey en par!

Haar afslag sloeg ze maximaal 160m met een driver en tussendoor een soort hybride die ze 150m sloeg, ook de approaches landen allemaal minimaal op de green of naast de vlag.

Later als ik groot ben wil ik dit ook kunnen... :-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pacoo__
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:08
Na een hoop lurken ook maar eens een post hier.

Afgelopen zaterdag een kennismakingsclinic gehad in Bergschenhoek. Niet om mezelf te overtuigen, maar wel om m'n maten enthausiast(er) te maken.

Was weinig voor nodig, 30 min putten en 30 min driving range bleek genoeg. Inmiddels met de Pro de planning aan het maken voor de eerste 20 lesuren.

Eind September met z'n vieren beginnen richting HCP54, kan niet wachten! *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• berndgeurts
20 lesuren? Wo dat is veel. Lekker man. Jaloers, zou zelf wel 20 lesuren willen plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
berndgeurts schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
20 lesuren? Wo dat is veel. Lekker man. Jaloers, zou zelf wel 20 lesuren willen plannen.
Ja inderdaad zeg! Dat is meer dan ik de afgelopen 3,5 jaar bij elkaar gedaan heb! Goede start @Pacoo__!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pacoo__
berndgeurts schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
Ja dat maakt daar deel uit van een startersabonnement. Met groepjes van minimaal 4 (tot 6 of 8 geloof ik) plan je dan 20 lesuren in (binnen max 4 maanden). Het voordeel voor ons is dat we zelf al met 4 zijn en dus op deze manier gelijk een groepje vormen onderling. Maakt plannen ook wat makkelijker, wij geven gewoon data aan dat we kunnen en daar maakt de pro dan een schema op. Eind September beginnen we met 1-2 keer in de week een les, een doordeweekse avond en een dag in het weekend. Op de dagen dat je geen les hebt omdat je niet alle vier tegelijk kan, kan je dan gewoon nog zelf gaan trainen op de driving range etc. mocht je dit willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
Pacoo__ schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:37:
Na een hoop lurken ook maar eens een post hier.

Afgelopen zaterdag een kennismakingsclinic gehad in Bergschenhoek. Niet om mezelf te overtuigen, maar wel om m'n maten enthausiast(er) te maken.

Was weinig voor nodig, 30 min putten en 30 min driving range bleek genoeg. Inmiddels met de Pro de planning aan het maken voor de eerste 20 lesuren.

Eind September met z'n vieren beginnen richting HCP54, kan niet wachten! *O*
Is dat bij de Hooge Rotterdamsche? Ik ben daar lid. Zag zaterdagochtend een enthousiaste groep op het terras. Leuk! Mocht je het te pakken krijgen en eens samen een rondje spelen laat het maar weten.

Goed om te horen dat je met een flink aantal lessen begint, goede basis leggen. Komt je plezier in het spel ten goede.

[ Voor 7% gewijzigd door Alsatian op 15-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pacoo__
Ja bij de Hooge Rotterdamsche inderdaad, woon er 10 minuutjes vandaan dus dat is ideaal!

Was zaterdagochtend van 10 tot 11, daarna gelijk nog even wat ballen ‘geprobeerd’ te raken op de driving range. Dus als je een paar man flink zag prutsen grote kans dat wij dat waren :P

Maar in ieder geval enorm veel zin in! En wie weet in de toekomst een rondje d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennusF
Gister op Five Nations gespeeld, mooie baan! Wel hele harde ondergrond. Greens waren prima!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnOKhm19zw6p-uyFFpDbigcp8Yk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40sqXyEO3AJlxihraplCaTxL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQFHt5CHCGeEw73vQdaTIFRWO3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnpqmadgwNSaIWLRdlMJ3bli.jpg?f=fotoalbum_tile

Zondag nog spelen op de Stippelberg, leuk vooruitzicht :-)

[ Voor 3% gewijzigd door DennusF op 15-09-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel-tje
DennusF schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:32:
Gister op Five Nations gespeeld, mooie baan! Wel hele harde ondergrond. Greens waren prima!
[Afbeelding][Afbeelding]

Zondag nog spelen op de Stippelberg, leuk vooruitzicht :-)
Gaaf in het verleden ook op gespeeld, vooral die Par 3 waar je bijna 100m naar beneden slaat heeft erg veel indruk gemaakt. Zo te zien hebben jullie mazzel met het weer, toen ik er speelde regende het pijpenstelen...

Ga je ook nog naar Durbuy? Dat ligt om de hoek zonde om die niet mee te nemen ;)

• DennusF
appel-tje schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 23:07:
[...]

Gaaf in het verleden ook op gespeeld, vooral die Par 3 waar je bijna 100m naar beneden slaat heeft erg veel indruk gemaakt. Zo te zien hebben jullie mazzel met het weer, toen ik er speelde regende het pijpenstelen...

Ga je ook nog naar Durbuy? Dat ligt om de hoek zonde om die niet mee te nemen ;)
Ja dat is een mooie hole, wel een behoorlijke afdaling om er te komen :-) nee ga niet naar Durbuy, 1 keer spelen(alleen)(we zijn hier op vakantie) kreeg ik er thuis nog wel door, bovendien begreep ik dat Durbuy er niet zo mooi meer onderhouden wordt

• appel-tje
DennusF schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:44:
[...]

Ja dat is een mooie hole, wel een behoorlijke afdaling om er te komen :-) nee ga niet naar Durbuy, 1 keer spelen(alleen)(we zijn hier op vakantie) kreeg ik er thuis nog wel door, bovendien begreep ik dat Durbuy er niet zo mooi meer onderhouden wordt
Dat is jammer, is alweer een tijdje geleden dat ik in Durbuy ben geweest. De 1e Par 5 hole is me altijd bijgebleven, die loopt recht naar beneden, bij de afslag kan je in de verte de vlag al zien liggen niet dat je 'm haalt met je 1e slag :)

• Alsatian
  • Niet online
De laatste reviews van Durbuy vind je op Leadingcourses.

https://nl.leadingcourses...olf-de-durbuy/review.html

Het lijkt erop dat de baan weer gewoon open gaat maar dat er nog wat achterstallig onderhoud is.

Dit is hole 1 van die baan. Foto is van mei 2017.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXIN0lavXyt1JNEb5D305arwlwQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEnF0rpHTifvMejUgBtccvFH.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Niet online
Gisteren weer 9 van de 18 holes gespeeld op Hamersley. Goed voor m’n HCP (stabiel op 28 nu) en degene met wie ik de run deed gaf ook nog een tip. Ik heb nog best een weak grip. Een kleine aanpassing zorgde ervoor dat 60% van mijn slagen nog meer rechtdoor gingen en zo’n 20% verder. Nu die grip vasthouden...

• appel-tje
Alsatian schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:24:
De laatste reviews van Durbuy vind je op Leadingcourses.

https://nl.leadingcourses...olf-de-durbuy/review.html

Het lijkt erop dat de baan weer gewoon open gaat maar dat er nog wat achterstallig onderhoud is.

Dit is hole 1 van die baan. Foto is van mei 2017.

[Afbeelding]
Yep dat was 'm,ik lag bijna op de green ;)

• Alsatian
  • Niet online
Ja met je tweede slag neem ik aan. Of lijd je aan grootheidswaanzin?

• appel-tje
Alsatian schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:57:
Ja met je tweede slag neem ik aan. Of lijd je aan grootheidswaanzin?
Dat was bedoeld als grap, ik lag trouwens meer 30m rechts halverwege de fairway... :)

• Alsatian
  • Niet online
Mea culpa! 8)7

Die enorme hoogteverschillen vind ik best lastig. Zeker die par 3 op Five Nations.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij zo'n hoogteverschil, waarbij de fairway lager ligt, zal je meer afstand halen met dezelfde club, correct? Omdat je balvlucht langer duurt? Of denk ik dan te simpel?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:24

Typhone

Who Dares Wins

Durbuy was dat niet waar die wilde zwijnen flink hebben huisgehouden op de baan? Die ligt er als ik me niet vergis niet zo mooi bij op het moment. Five Nations ziet er wel erg vet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsatian
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 16 september 2020 @ 13:13:
Bij zo'n hoogteverschil, waarbij de fairway lager ligt, zal je meer afstand halen met dezelfde club, correct? Omdat je balvlucht langer duurt? Of denk ik dan te simpel?
Je denkt niet te simpel want dat klopt, je haalt meer afstand met dezelfde club. Maar hoeveel meer afstand vind ik best lastig.

Vanmiddag 9 holes gespeeld. Ging best lekker. Op de laatste holes putts van 2 meter gemist helaas. Maar mijn spel voelt fijn de laatste tijd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6i8p4yJd4qq7_gd4zWLOAGHYgxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bu5YaUD5k14tf0hHr4yU2F8I.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appel-tje
Alsatian schreef op woensdag 16 september 2020 @ 17:20:
[...]

Je denkt niet te simpel want dat klopt, je haalt meer afstand met dezelfde club. Maar hoeveel meer afstand vind ik best lastig.

Vanmiddag 9 holes gespeeld. Ging best lekker. Op de laatste holes putts van 2 meter gemist helaas. Maar mijn spel voelt fijn de laatste tijd.
[Afbeelding]
Mooi rondje en idem dito score, 1e twee holes even inkomen en daarna niet echt meer in de problemen geweest lijkt het. Jammer van de strafslag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusF
Gister op de Stippelberg gelopen, mooi baan. Enorm druk.. veel wachten uit eindelijk 5 uur en 15 minuten over de ronde gedaan. Wat mijn spel niet ten goede kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Geen driver, althans niet voor mid-hoog handicap spelers vrees ik :)

[ Voor 24% gewijzigd door Floor-is op 21-09-2020 12:27 ]

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 24 ... 36 Laatste