Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 09:15
fevo-1190 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:45:
[...]

...
Wel beetje fatsoenlijke tutorial?
Ik speel sinds paar dagen ps4. Is vooralsnog prima te begrijpen. Heb nog geen tutorial gelezen.
Er zal ongetwijfeld heeel veel zijn waar ik nog geen weet van heb, maar dat komt vanzelf wel denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 22:15
Je kan in-game tips aanzetten, dan krijg je, zodra een nieuw item, op pikt gelijk een tooltip. Maar D3 spreekt redelijk voor zich.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
In het begin inderdaad gewoon aanzetten en spelen. Pas als je end-game zit gaan de fijnere details van net-niet-correcte-informatie-in-tooltips en niet zo voor de hand liggende mechanismes van belang zijn...daar zou ik me de eerste maanden geen zorgen over maken.

Gisteravond was een flink faal-feest. Deels aan de gebruiker te wijten (70+ gaan doen met verkeerde skill runes, elemental rolls op gear en dat soort ongein) en deels rift RNG. Ik geloof dat ik een stuk of 4 greaters op 71-73 gefaald heb binnen de 20 seconde marge. Toegeven, het waren echt slechte rifts en ik ben ook gewoon doorgegaan na zooi als rift binnenstappen, 2 packs met Arcane / Waller en een Horde in smalle gang en 2 death binnen de eerste 30 seconde, maar ook met normaal gesproken genoeg tijd voor RG precies Orlash in een gangenstelsel wat net die 7 seconde teveel kost vanwege het moeten dodgen. Ook nog even door Myriam ge-owned op elemental reroll (na ruim 500M gold niet meer dan een enkele 18% op het benodigde element).

Geen beste avond dus, maar goed, m'n gems zitten nu allemaal 70+ en we zijn weer wat experimentjes verder. Wat betreft het experimentje: kennelijk zijn de crit numbers die je ziet van Plague Bats vs. Cloud of Bats compleet niet te vergelijken. Als je zuiver naar die getallen kijkt, zou je Plague Bats niet eens overwegen, er lijkt meer dan een factor 10 tussen te zitten in damage numbers terwijl Cloud volgens tooltip 20% meer damage zou moeten doen dan Plague. Blijkt dat de kill-time op m'n favoriete test-dummy met 20% poison bonus, geen fire bonus (dus in principe gelijke damage) inderdaad binnen de seconde marge zit op bijna 3 minuten constante DPS. Verder nog geconstateerd dat de Taeguk opbouw van Firebats kennelijk niet sneller is door de 100% Firebats speed van de staff....ik moet me daar nog even in gaan verdiepen, wellicht dat er breakpoints zijn maar het kan ook zijn dat de tick rate voor mana kosten fixed is en dat de hoeveelheid per tick veranderd met attack speed.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
[...]
Hopelijk komt er niet teveel info meteen op me af.
Diablo heeft eigenlijk niet echt een tutorial. Je begint echter wel maar met een enkele gewone aanval. Per level krijg je vervolgens een extra skill/ability erbij zodat je meer in je arsenaal hebt. Zo wordt je niet overweldigd met de keuzes en kun je alles leren.

Persoonlijk vind ik de "melee" classes (barbarian, crusader, monk) het beste voor beginners omdat ze simpelweg 30% minder schade krijgen maar dat kan voor ieder anders zijn natuurlijk.

Als je vragen hebt gewoon veel stellen. Er zit een enorme bak kennis op het forum en het is zonde om gefrustreerd rond te lopen.

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik zat stiekem wel een beetje te giegelen als een klein meisje toen je je beklag deed in de chat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldman schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:33:
[...]

Ik zat stiekem wel een beetje te giegelen als een klein meisje toen je je beklag deed in de chat ;)
Dat beeld hou ik even in gedachte als ik vanavond weer loop te prutsen :+ (maakt m'n eigen falen wat grappiger voor mezelf)

[ Voor 9% gewijzigd door Zarhrezz op 16-09-2016 15:11 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
[...]

Mijn excuus dat ik niet verder dan 3 pagina's terug heb gelezen.
Heb hem besteld bij bart smit (aanbieding) 30 euro momenteel.
Ben echt benieuwd hoe het me gaat bevallen ..
Hopelijk komt er niet teveel info meteen op me af.
Beste tip is nog wel, koop de PC versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05:28
Meridius schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:14:
[...]

Diablo heeft eigenlijk niet echt een tutorial. Je begint echter wel maar met een enkele gewone aanval. Per level krijg je vervolgens een extra skill/ability erbij zodat je meer in je arsenaal hebt. Zo wordt je niet overweldigd met de keuzes en kun je alles leren.

Persoonlijk vind ik de "melee" classes (barbarian, crusader, monk) het beste voor beginners omdat ze simpelweg 30% minder schade krijgen maar dat kan voor ieder anders zijn natuurlijk.

Als je vragen hebt gewoon veel stellen. Er zit een enorme bak kennis op het forum en het is zonde om gefrustreerd rond te lopen.
Dank je .
Heb voor crusader gekozen , wat een heerlijke spel om te spelen.
De controls van ps4 voelen goed aan.

Momenteel level 8 en dat gaat lekker snel.
Inrage schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:16:
[...]

Beste tip is nog wel, koop de PC versie...
Net verkocht is niks meer voor mij.
Wil gewoon op de bank zitten met vrienden of wie dan ook en niet afgezonderd in een andere kamer.
Dat is de reden dat ik toentertijd een ps4 heb aangeschaft.
Gisteren Gold weer een leuke avond bezorgd (en dus zelf niets opgeschoten). Erg apart dat ik 72 / 73 / 74 zonder fails op één avondje gedaan heb en nu de 73 (die toen in 12:xx ging) 4+ keer op seconds faal met betere gear en met meer para.

Ik heb na wat spelen met d3planner wel gezien dat m'n gloves vervangen moeten worden; een IAS roll erop is 10% DPS door breakpoint. Ik moet ook nog even kijken naar Pain Enhancer, maar ik ben bang dat de mana drain niet te managen is. Voordeel is dat die maar level 25 hoeft te zijn, dus snel getest.

Edit: Pain Enhancer even in d3planner bekeken en totaal oninteressant solo. Pas vanaf 12 stacks overtreft het Taeguk (net) en vanaf 18 stacks gaat het opschieten...maar dan is de mana drain waarschijnlijk al te hoog. Puur een multi-player gem dus waar er standaard 20+ density voor je wordt geregeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Zarhrezz op 17-09-2016 12:17 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

ChUcKiE

Dus........

laat maar...

[ Voor 91% gewijzigd door ChUcKiE op 17-09-2016 22:46 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Ook hier weer wat gespeeld. Bats WD is nu even on hold, ben toch meer gecharmeerd van een jade setup.

Echter ook die niet al te veel gespeeld, maar met een monk begonnen, eerst een inna's gen build van 2.4.1, maar nu dan ook maar over op een r6 build. Die sloopt lekker door, maar met m'n 600k life is het nog een beetje squishy op GR55-60...

Zag net ook een leuke LTK build voor speedfarmen, sjonge wat gaat dat hard..

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Zarhrezz schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:44:
Gisteren Gold weer een leuke avond bezorgd (en dus zelf niets opgeschoten). Erg apart dat ik 72 / 73 / 74 zonder fails op één avondje gedaan heb en nu de 73 (die toen in 12:xx ging) 4+ keer op seconds faal met betere gear en met meer para.
Gisteren nog eens wat pogingen gedaan, als ik al eens een pylon tegenkom is het een speed of shield...
Ben niet Squishy en Speed is ook maar soms bruikbaar... Een power op het juiste moment of een conduit in een dense grift en de meter schiet omhoog, ... maar geen geluk de laatste tijd zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren na een paar uurtjes A1 bounties dan toch een 7% IAS RoRG gevonden...niet echt een goeie (int / vit als andere stats naast socket, int / CHC zou ideaal zijn)) maar 7% is breakpoint dus goed genoeg voor nu. De meeste winst zit nu in gloves; die moeten van int / vit / armor / CHC naar int / vit / CHD / CHD...ancient natuurlijk. Daarnaast weer een level 60 augment erbij gedaan. Tijdens het stones farmen nog een upgrade voor m'n boots gevonden en die is ook goed genoeg voor augment, dus nu nog 2 augments te gaan. Als ik dat gedaan heb ga ik weer wat pogingen doen om de 75 te slechten.

Tijdens de farm runs kwam ik op het idee om eens met Lingering Spirits op Haunt te gaan spelen. Ik vroeg me af wanneer de duration van een Spirit precies eindigt en of die wellicht gereset wordt op een jump naar een ander target of wellicht door een 'linger orbit'. Het echte testwerk moet ik nog doen, maar na wat rifts met Lingering Spirits is mijn rune keuze duidelijk, deze rune is gewoon veel effectiever dan de andere opties. De voordelen t.o.v. de andere runes:
  • Early warning. Door de range (off-screen) zie je direct dat er monsters aankomen en in welke richting. Je loopt dus rond met orbiting spirits en zodra je ze ziet wegschieten heb je de informatie.
  • Insta-Haunt na openen van deuren. Monsters achter een deur kun je vaak zien, maar ze zijn dan nog niet te targeten (geen path to target). Als je een stapeltje Lingering Spirits in orbit hebt (of even veilig opbouwt), jumpen die direct naar de monsters als de deur opengaat.
  • Je ziet het wanneer alles in range Haunted is. Als je cast en de Haunts gaan in orbit, weet je dat alles on-screen affected is.
  • Meestal geen noodzaak tot Haunt casts bij nieuwe groepen na een klein stukje lopen. Met andere runes raak je dikwijls Haunts kwijt omdat er geen nieuwe targets meer in range zijn. Bij een nieuwe groep moet je dus opnieuw Haunts gaan casten voordat je kan gaan channelen. Dit effect is een stuk minder met Lingering en het is ook te voorkomen met Lingering; als er langere tijd geen targets zijn, kun je stutter-step Haunts casten om orbits op te bouwen. Je kunt dus altijd direct gaan channelen waardoor je een stuk minder kwetsbaar bent.
Dit alles is wat mij betreft ruimschoots beter dan wat de andere runes bieden.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Zarhrezz schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:55:

Tijdens de farm runs kwam ik op het idee om eens met Lingering Spirits op Haunt te gaan spelen. Ik vroeg me af wanneer de duration van een Spirit precies eindigt en of die wellicht gereset wordt op een jump naar een ander target of wellicht door een 'linger orbit'. Het echte testwerk moet ik nog doen, maar na wat rifts met Lingering Spirits is mijn rune keuze duidelijk, deze rune is gewoon veel effectiever dan de andere opties. De voordelen t.o.v. de andere runes:
  • Early warning. Door de range (off-screen) zie je direct dat er monsters aankomen en in welke richting. Je loopt dus rond met orbiting spirits en zodra je ze ziet wegschieten heb je de informatie.
  • Insta-Haunt na openen van deuren. Monsters achter een deur kun je vaak zien, maar ze zijn dan nog niet te targeten (geen path to target). Als je een stapeltje Lingering Spirits in orbit hebt (of even veilig opbouwt), jumpen die direct naar de monsters als de deur opengaat.
  • Je ziet het wanneer alles in range Haunted is. Als je cast en de Haunts gaan in orbit, weet je dat alles on-screen affected is.
  • Meestal geen noodzaak tot Haunt casts bij nieuwe groepen na een klein stukje lopen. Met andere runes raak je dikwijls Haunts kwijt omdat er geen nieuwe targets meer in range zijn. Bij een nieuwe groep moet je dus opnieuw Haunts gaan casten voordat je kan gaan channelen. Dit effect is een stuk minder met Lingering en het is ook te voorkomen met Lingering; als er langere tijd geen targets zijn, kun je stutter-step Haunts casten om orbits op te bouwen. Je kunt dus altijd direct gaan channelen waardoor je een stuk minder kwetsbaar bent.
Dit alles is wat mij betreft ruimschoots beter dan wat de andere runes bieden.
Vind het nogal een uitspraak :Y , indien je gaat voor max. resultaat lijkt mij de + 20% damage een stuk prettiger? _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:58:
[...]

Vind het nogal een uitspraak :Y , indien je gaat voor max. resultaat lijkt mij de + 20% damage een stuk prettiger? _/-\o_
Die 20% is een class A buff en aangezien Firebats % en bv. Hex dat ook zijn, zit er al zo'n 100% in class A. Die 20% van de tooltip is dus in de praktijk zo'n 10% (of minder, als er ook nog group buffs zijn).

Dat is zeker een leuke DPS increase, maar die mag je natuurlijk alleen 1-op-1 vergelijken met de andere runes als je die bonus in dezelfde tijd op evenveel targets hebt en dan moeten we kijken naar de periode waarover we de bonus hebben.

Tegen de RG zonder minions is Poisoned Spirit veruit de beste, want je hebt 100% van de tijd een bonus waar de andere runes geen voordeel geven (behalve de 1x cast animation voordeel van Lingering omdat die de Haunt kan pre-casten voordat RG er daadwerkelijk is).

Als je een groep van 10 trash enemies gelijktijdig kan raken met Firebats, zal Resentful Spirits vaak beter zijn doordat je de RoE buff al na 5 casts op alle enemies hebt terwijl Poisoned en Lingering pas full damage doen op de helft van de groep. Als de volgende groep van 10 trash echter zo'n 5-6 seconde lopen verder zit, wordt opeens Lingering de betere rune; na langzamer te zijn dan Resentful op de eerste pack zal Lingering op de 2e pack direct alles onder Haunt hebben, waardoor er geen Haunt casting meer nodig is.

Wat ik zo met een aantal 60's en 70's lopen merkte, is dat het laatste scenario (wat ruimte tussen packs) veel voorkomt. Hierdoor wordt de casting efficiency van Lingering Spirit gewoon heel goed en kom je gunstiger uit dan de andere runes, tenzij je echt de perfecte rift hebt (altijd monsters binnen jump range, geen floor changes, geen breakables)...in dat geval is Poisoned beter omdat je dan nooit met recasting bezig bent (of eigenlijk maar 3 keer, gezien de 5 minuten duration).

Edit:
Na deze post gewoon maar de avond met een 75 begonnen...slechte start maar Guardian is binnen. Thanks Aps voor de kritische vragen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Zarhrezz op 19-09-2016 21:47 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik aan paragon ?
Zodat ik dat ook kan "levelen" .
Ben momenteel level 27 en zou ook graag keer met meerdere spelen (party)..
Wie o wie zoekt er op ps4 nog een speler?

PS lees nu dat paragon pas na level 60 van belang is.
En zou gewoon muliplayer willen spelen met random guys , maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.

[ Voor 27% gewijzigd door fevo-1190 op 19-09-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fevo-1190 schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:50:
Misschien een domme vraag, maar hoe kom ik aan paragon ?
Zodat ik dat ook kan "levelen" .
Ben momenteel level 27 en zou ook graag keer met meerdere spelen (party)..
Wie o wie zoekt er op ps4 nog een speler?

PS lees nu dat paragon pas na level 60 van belang is.
En zou gewoon muliplayer willen spelen met random guys , maar geen idee hoe ik dat voor elkaar krijg.
Paragon krijg je vanaf level 70 (max level tenzij je zonder expansie speelt, dan is dat 60). Zodra je niet meer verder kan levelen, gaat je XP dus naar paragon levels.

Voor PS4 zou ik erg uitkijken met multi-player. Er zitten daar enorm veel cheaters en als er zoeen je game in loopt, heb je opeens enorm veel levels / paragon...da's gewoon niet leuk en je komt er niet meer vanaf. Ik zou dus alleen met vrienden / bekenden spelen waarvan je zeker weet dat ze eerlijk spelen. Wellicht dat je via dit forum andere PS4 spelers kan vinden, hoewel de meerderheid hier PC is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Oow cheaters op ps4?
Heb ik nog niet meegemaakt op ps4 enkel op pc dat is ook een reden geweest dat ik me pc verkocht oa.

Heb reaper of soul ultimate dus met uitbreidingen.
Heb moeilijkheidsgraad op "hard" gezet , want op normal is het wel erg makkelijk.
En had ergens gelezen hoe moeilijker je het maakt hoe beter de loot is die je krijg of grotere kans op..

Dus public match vermijden op ps4 en op zoek gaan naar actieve spelers via dit forum..

Wie o wie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Gister de build (kan niet zoeken op diablofans ivm firewall), dat je als DH puur defense stackt, en vervolgens met sharpshooter + CoE + Fan of Knives (en dat wapen dat tot 30 stacks tikt) elite hunting doet. Dit zou tot grift lvl 90 viable moeten zijn. Gister als test een level 50 gedaan, Dit ging prima, 1 shot elites, 1 shot guardian :)

Nu mijn vraag, als iemand bekend is met deze build, waarom de Bane of Stricken, ik zie veel mensen bola shot gebruiken en dan word er aangeven bij de rift guardian snel te stacken, maar dit is toch zonde van het slot. Dan zijn er betere opties lijkt mij. Bv. bane of the powerfull.

En een andere vraag, weet iemand of de 2p shadow (+1200% dmg) werkt icm gems (pain enchaner of toxic dingetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13
Goldman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:37:
Gister de build (kan niet zoeken op diablofans ivm firewall), dat je als DH puur defense stackt, en vervolgens met sharpshooter + CoE + Fan of Knives (en dat wapen dat tot 30 stacks tikt) elite hunting doet. Dit zou tot grift lvl 90 viable moeten zijn. Gister als test een level 50 gedaan, Dit ging prima, 1 shot elites, 1 shot guardian :)

Nu mijn vraag, als iemand bekend is met deze build, waarom de Bane of Stricken, ik zie veel mensen bola shot gebruiken en dan word er aangeven bij de rift guardian snel te stacken, maar dit is toch zonde van het slot. Dan zijn er betere opties lijkt mij. Bv. bane of the powerfull.

En een andere vraag, weet iemand of de 2p shadow (+1200% dmg) werkt icm gems (pain enchaner of toxic dingetje).
LoN ShiMizu is dat.
Neles heeft hier wel ervaring mee.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41

Omdat in de tijd dat jij je 30 stacks opbouwt je ook behoorlijk wat keren BOTS kunt proccen! Dat betekend nog meer damage als je die Fan of Knives gebruikt!

Heb met me UE HD nu ook weer de stash-space unlocked en eigenlijk vind ik het wel weer welletjes dit seizoen. Ik vind het enkel nog leuk als Rhykker online is op twitch zodat ik op me 2e scherm een beetje dat geblaat aan kan horen:)
Ik hoop dat er volgend seizoen weer een andere class overpowered gaat worden. Eentje die er gewoon lekker met kop en schouders bovenuit steekt zodat ik gedwongen word om een nieuwe build te gaan maken. Heb op me off-season nog een UE DH zitten die denk ik wel gelukkig gaat worden van me Yangs Recurve, maar voor de rest is het voornamelijk meuk wat ik straks weer mag gaan salvagen. Lange leve de soultjes die ik off-season al 10.000 heb liggen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
schaapiej schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:43:
[...]

LoN ShiMizu is dat.
Neles heeft hier wel ervaring mee.
Nee dit is de build met 2p shadow en 2p marauder, de build ie jij noemt dat wil je onder de <30% HP komen zodat je crits gegarandeerd zijn.
lj_tree schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:47:
[...]

Omdat in de tijd dat jij je 30 stacks opbouwt je ook behoorlijk wat keren BOTS kunt proccen! Dat betekend nog meer damage als je die Fan of Knives gebruikt!
Dit klopt dus helaas niet in de build ivm sharpshooter. Je wil sharpshooter naar 100% laten gaan zodat je gegarandeerd crit. Als je andere aanvallen gaat doen, en je crit, dan reset je sharpshooter.

Heel irritant dat ik geen d3fans hier heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:13
Goldman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:20:
[...]
Nee dit is de build met 2p shadow en 2p marauder, de build ie jij noemt dat wil je onder de <30% HP komen zodat je crits gegarandeerd zijn.
Ah oké, beschrijving leek heel erg op de Shimizu :p
Misschien die nieuwe versie ook maar eens proberen. Vond die <30% speelstijl echt helemaal niks.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
Check mijn profiel hoe de build er ongveer uit ziet :)

Mannetje DH > Season.

Ik gebruik wat andere gear keuzes dan de meta, omdat ik denk dat dit beter is :+

Standaard:
2p Shadow
2p Marauder
Cloak of the Wolfdinges
illusory boots
Travelers set
Stone of Jordan

Cube:
Dawn
Aquilla
CoE

Skills:
Bola - Bitter pill
Fan of Knives - Pinpoint acc.
Vengance - Dark heart
Companion: Any choice
Smoke screen - volgens mij die met movement speed
en volgens mij vault

Passive skills:
- Sharpshooter
- Ambush
- Cull the weak
- Awereness

Gems:
- Bane of the Stricken
- Bane of the trapped
- de 3e is een beetje een 'vrije' keuze, ik zie veel mensen voor estoric alteration gaan.

Build idee:

Only elite hunting, ren naar elite pack, wacht op 30 stacks > 100% CHC > Lighting rotatie op CoE > Knal alles neer > doorrennen naar de volgende elite pack.

[ Voor 72% gewijzigd door Goldman op 20-09-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Goldman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:31:

Mannetje DH > Season.

Ik gebruik wat andere gear keuzes dan de meta, omdat ik denk dat dit beter is :+

Only elite hunting, ren naar elite pack, wacht op 30 stacks > 100% CHC > Lighting rotatie op CoE > Knal alles neer > doorrennen naar de volgende elite pack.
http://www.diablofans.com...-shadow-marauder-s7-2-4-2

Dat is deze build, op zich ziet het er erg leuk uit, echter, wat als je elites niet one-shot, hoe viable ben je dan?

De 2pc Marauder snap ik niet helemaal, hoe goed is de toegevoegde waarde van je pets dan?

Ik hoeverre zou het mogelijk zijn om er nog 1 piece shadow set in te krijgen met een RORG voor de shadow power buff? Op dat moment is je survivability een stuk beter. Illusionary boots kun je evt droppen dan..

edit: ik zie nu dat dat precies is wat jij ook hebt gedaan :)

Ik vind het wel een leuke build! iets om over na te denken voor volgend seizoen....

[ Voor 3% gewijzigd door ZTeeVeR op 20-09-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
fevo-1190 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:09:

Dus public match vermijden op ps4 en op zoek gaan naar actieve spelers via dit forum..

Wie o wie??
Ik steek me vinger op. Heb de game ook (pas) sinds een dikke week ongeveer. Ben nu level 58 (Barb).
m'n PSN is: beech0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
ZTeeVeR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:01:
[...]

http://www.diablofans.com...-shadow-marauder-s7-2-4-2

Dat is deze build, op zich ziet het er erg leuk uit, echter, wat als je elites niet one-shot, hoe viable ben je dan?

De 2pc Marauder snap ik niet helemaal, hoe goed is de toegevoegde waarde van je pets dan?

Ik hoeverre zou het mogelijk zijn om er nog 1 piece shadow set in te krijgen met een RORG voor de shadow power buff? Op dat moment is je survivability een stuk beter. Illusionary boots kun je evt droppen dan..

edit: ik zie nu dat dat precies is wat jij ook hebt gedaan :)

Ik vind het wel een leuke build! iets om over na te denken voor volgend seizoen....
de 2p (pets) + de belt geeft per pet 9% dmg reduc. Ik vind de 3p ook leuker, shadow geeft je zoveel dmg reduc + extra leuke skills (movement, dmg reduc, slow enemies etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
That''s the spirit, +1 van mij *O*
Dat zou moeten werken. Als je het even wil testen: een Mirinae 25+ in een slot, verder bonussen minimaliseren, 1 piece Shadow en even kijken hoe hard de auto-hit raakt. Dan 2e piece Shadow erbij (bij voorkeur eentje die minimale DPS increase geeft) en kijken of Mirinae 13x de damage doet.
lj_tree schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:47:
Ik hoop dat er volgend seizoen weer een andere class overpowered gaat worden. Eentje die er gewoon lekker met kop en schouders bovenuit steekt zodat ik gedwongen word om een nieuwe build te gaan maken.
:? Je speelt dus een spel met verschillende classes, verschillende skills, verschillende build opties, maar je hebt liever geen keus? Ik kan er echt niet bij dat mensen kiezen voor classes / builds / speelstijl die ze niet leuk vinden en die een oefening in frustratie (kunnen) zijn omdat dat toevallig bij veel mazzel een tier of 2 hoger zou kunnen clearen dan iets dat gewoon leuk is om te spelen. Waarom doe je jezelf dat aan?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Zarhrezz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:31:

:? Je speelt dus een spel met verschillende classes, verschillende skills, verschillende build opties, maar je hebt liever geen keus? Ik kan er echt niet bij dat mensen kiezen voor classes / builds / speelstijl die ze niet leuk vinden en die een oefening in frustratie (kunnen) zijn omdat dat toevallig bij veel mazzel een tier of 2 hoger zou kunnen clearen dan iets dat gewoon leuk is om te spelen. Waarom doe je jezelf dat aan?
Dit geld natuurlijk andersom ook Zarh: ik begrijp dat je off-meta wil spelen maar dan ben je wel 3 weken bezig (Met de nodige frustraties!) om 75 te halen die met een andere build simpel te halen is?

(en voordat je gaat ageren over de "slome" Garg build, heb je het al eens, hoog(!), geprobeerd? Geloof mij, op 85 is het echt zo sloom niet meer 8) ) En doordat het best intensief is is het wel degelijk ook leuk :9~

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
[pakt popcorn ;) ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Hey, begrijp me niet verkeerd heh? Alle respect voor Zarh's theory crafting!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:43
schaapiej schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:22:
[...]

Ah oké, beschrijving leek heel erg op de Shimizu :p
Misschien die nieuwe versie ook maar eens proberen. Vond die <30% speelstijl echt helemaal niks.

Mannetje DH > Season.

Standaard:
2p Shadow
2p Marauder
Cloak of the Wolfdinges
illusory boots
Travelers set
Stone of Jordan

Cube:
Dawn
Aquilla
CoE

Skills:
Bola - Bitter pill
Fan of Knives - Pinpoint acc.
Vengance - Dark heart
Companion: Any choice
Smoke screen - volgens mij die met movement speed
en volgens mij vault

Passive skills:
- Sharpshooter
- Ambush
- Cull the weak
- Awereness

Gems:
- Bane of the Stricken
- Bane of the trapped
- de 3e is een beetje een 'vrije' keuze, ik zie veel mensen voor estoric alteration gaan.

Build idee:

Tag jullie beiden maar even ;)

Dat is de "Embodiment of lazyness". Je loopt alleen maar rond met absurde defence om groepen te maken en 1x per rotatie aan te vallen zodat 100% crit met SS.

JE wilt BotS puur voor de RG omdat zijn health enorm schaalt op hogere levels. De build is eigenlijk ook niet bedoeld voor Gr50 Gold ;)

Powerfull is leuk op lagere levels maar net als Shi Mizu ga je op 80+ elites niet meer 1-shotten in 90% van de tijd (tenzij AD meewerkt).

Heb er zelf niet veel mee gedaan want het is SAAI.

Voor informatie verwijs ik je door naar Dunkelvieh.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Neles7 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:46:
[...]

[...]

Tag jullie beiden maar even ;)

JE wilt BotS puur voor de RG omdat zijn health enorm schaalt op hogere levels. De build is eigenlijk ook niet bedoeld voor Gr50 Gold ;)

[video]
Hiervan ben ik mij bewust, het is puur voor hogere levels. Ik deed 50 enkel om de build te testen en te kijken hoe het speelde. Ik zal vanavond mijn max eens gaan doen (is 75) volgens mij atm.

Wanneer kom je weer online? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Goldman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:50:
[...]

Hiervan ben ik mij bewust, het is puur voor hogere levels. Ik deed 50 enkel om de build te testen en te kijken hoe het speelde. Ik zal vanavond mijn max eens gaan doen (is 75) volgens mij atm.

Wanneer kom je weer online? :)
Als s8 begint? Had t wel gezien nadat ik zondag al gr75 met p700 had gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Apsie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:58:
[...]

Dit geld natuurlijk andersom ook Zarh: ik begrijp dat je off-meta wil spelen maar dan ben je wel 3 weken bezig (Met de nodige frustraties!) om 75 te halen die met een andere build simpel te halen is?

(en voordat je gaat ageren over de "slome" Garg build, heb je het al eens, hoog(!), geprobeerd? Geloof mij, op 85 is het echt zo sloom niet meer 8) ) En doordat het best intensief is is het wel degelijk ook leuk :9~
Oh, ik snap best dat mensen naar de meta kijken en die spelen, maar als de uitspraak wordt "ik hoop dat iets anders OP wordt anders moet ik alweer een seizoen <meta-build-whatever> spelen" dan gaat dat toch een stapje verder. Je moet niets, het is een keuze, je wordt niet gedwongen en elk seizoen komen er meer competitieve builds bij (niet zo snel als gewenst, maar ja, het D3 team zal niet erg groot meer zijn). Een paar jaar terug was het inderdaad zo dat je om verder te komen maar een paar classes kon spelen en dan 1 build per class. Dat is gewoon niet meer zo. Alleen voor top of the leaderboards is de keuzevrijheid beperkt maar ook daar zien we voor bijna alle classes inmiddels 2 builds in de top.

Dat ik wat langer nodig heb voor Guardian is niet puur het feit dat ik geen meta speel, ik ben gewoon niet zo efficiënt en ik ben geen bijzonder goede rift-pusher (ik speel vrijwel alles in plaats van 9 van de 10 keer insta-quit want verkeerde map / mobs). Als de spelers die elke keer hun tab / Guardian het eerste weekend pakken met meta 'mijn type builds' zouden spelen, geloof ik niet dat het meer dan een dagje langer zou duren. Vorig seizoen ben ik ook ongeveer net zolang bezig geweest met Guardien (wellicht zelfs langer) terwijl ik toen eindigde met een build die later in het seizoen meta / top clear geworden is. Daar lag het dus echt niet aan de build en moeten we de oorzaak toch echt tussen monitor en toetsenbord zoeken :D

En wat betreft de Gargs...tja, het is ook gewoon te makkelijk om daar een beetje tegenaan te schoppen :+ Hordes die klagen over de AI en het feit dat een deur wellicht het grootste probleem is dat je tegenkomt in een rift...gewoon te grappig. Ik hou persoonlijk niet zo van pet builds, niet in DIII, niet in DII, niet in GD, niet in het algemeen. De uitzondering is wellicht de DoD build...da's gewoon te grappig.

Ik geloof ook echt wel dat het 85+ flink intensief wordt met HT-gargs...maar daarnaast geloof ik ook dat 85+ niet alleen maar mogelijk is met HT-garg.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Zarhrezz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:02:
[...]

Ik geloof ook echt wel dat het 85+ flink intensief wordt met HT-gargs...maar daarnaast geloof ik ook dat 85+ niet alleen maar mogelijk is met HT-garg.
Eensch!

(Af en toe nog eens even freubelen met m'n Jade O-) )

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Zarhrezz schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:02:
[...]

Oh, ik snap best dat mensen naar de meta kijken en die spelen, maar als de uitspraak wordt "ik hoop dat iets anders OP wordt anders moet ik alweer een seizoen <meta-build-whatever> spelen" dan gaat dat toch een stapje verder. Je moet niets, het is een keuze, je wordt niet gedwongen en elk seizoen komen er meer competitieve builds bij (niet zo snel als gewenst, maar ja, het D3 team zal niet erg groot meer zijn). Een paar jaar terug was het inderdaad zo dat je om verder te komen maar een paar classes kon spelen en dan 1 build per class. Dat is gewoon niet meer zo. Alleen voor top of the leaderboards is de keuzevrijheid beperkt maar ook daar zien we voor bijna alle classes inmiddels 2 builds in de top.
Het probleem bij het niet volgen van meta build ligt eerder in het multiplayer aspect van het spel.
Als je in de eerste weken van het season niet snel P800 haalt dan wil de helft van de groepen je al niet meer hebben. Aangezien de andere helft van de spelers naar de leaderboard builds kijkt, willen die enkel nog de top meta builds hebben. Zo doet mijn garg build (met vrij geoptimaliseerde gear + augments) het in groepen een PAK beter dan al die WD's die hun build snel hebben omgegooid naar bats maar toch wil de gemiddelde D3 speler dat niet aannemen...

Ik haal meer plezier uit het spel door in groep te spelen dan solo, dus volgend season speel ik waarschijnlijk weer een support (Monk of Barb), ook al speel ik liever een caster DPS. 2 classes tegelijk spelen heb ik dan ook weer geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat ik komende dagen ook wat met Jade ga freubelen...ik ben wel benieuwd hoe Lingering daarmee werkt :D

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Fossah schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 10:01:
[...]

Ik steek me vinger op. Heb de game ook (pas) sinds een dikke week ongeveer. Ben nu level 58 (Barb).
m'n PSN is: beech0r
Tof ik zal je zo toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Inrage schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:50:
[...]

Het probleem bij het niet volgen van meta build ligt eerder in het multiplayer aspect van het spel.
Als je in de eerste weken van het season niet snel P800 haalt dan wil de helft van de groepen je al niet meer hebben. Aangezien de andere helft van de spelers naar de leaderboard builds kijkt, willen die enkel nog de top meta builds hebben. Zo doet mijn garg build (met vrij geoptimaliseerde gear + augments) het in groepen een PAK beter dan al die WD's die hun build snel hebben omgegooid naar bats maar toch wil de gemiddelde D3 speler dat niet aannemen...

Ik haal meer plezier uit het spel door in groep te spelen dan solo, dus volgend season speel ik waarschijnlijk weer een support (Monk of Barb), ook al speel ik liever een caster DPS. 2 classes tegelijk spelen heb ik dan ook weer geen tijd voor.
Tja, da's dus het hele probleem met 'de meta'. Als je daarin mee wil draaien, zul je moeten accepteren dat die lopende het seizoen gaat wijzigen (en hoe beter de sets / classes gebalanceerd worden, hoe vaker dit gaat gebeuren). Als je maar tijd hebt om 1 build voor 1 class te gearen, zul je dus af en toe lopende het seizoen buiten de boot gaan vallen.

Zolang een groot deel van de spelers 'de meta' als leidend en als de enige juiste keuze ziet, zal dit zo blijven. Zal het ook maar 1 tier uitmaken voor de gemiddelde groep? Nee, totaal niet. Dat er nu een groep met Firebats WD een hoge clear heeft laat alleen maar zien dat er meer mogelijk is dan HT-garg. Gaat een groep die van HT-garg naar Firebats als DPS gaat opeens tiers hoger komen? Nope, het gaat hetzelfde resultaat geven. Wat vaak even vergeten wordt, is dat de top 10 clears geen gevalletje 'laten we dit eens proberen' zijn. Het is met een bepaalde groepssamenstelling fishen naar de juiste rift daarvoor en dan na een paar honderd tries die clear halen. Even een andere DPS spec meenemen met je groepje gaat niet hetzelfde resultaat halen. Maar goed, dat dringt al jaren niet door, dus dat zal de komende jaren ook wel niet gebeuren. Er zijn gewoon teveel spelers die zich blindstaren op 'de meta'.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Helaas staat "de meta" voor 90% van de spelers. Leaderboards in 4man kan me geen drol schelen, maar ik wil wel liever eens 90 ofzo kunnen doen ipv 65 speeds waar geen uitdaging in zit.

Ze zouden wat meer spelers van jouw type moeten maar dan met de wil om ook vooral in groep te spelen ipv solo :) Dat spel koop ik direct :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inrage schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:41:
Helaas staat "de meta" voor 90% van de spelers. Leaderboards in 4man kan me geen drol schelen, maar ik wil wel liever eens 90 ofzo kunnen doen ipv 65 speeds waar geen uitdaging in zit.

Ze zouden wat meer spelers van jouw type moeten maar dan met de wil om ook vooral in groep te spelen ipv solo :) Dat spel koop ik direct :D
:$
Ik zou best met een leuke groep wat meer solo willen doen op hogere tiers, maar ja, zonder TS is dat al lastiger en de pauze-knop heb ik ook regelmatig nodig.

Wat me wel wat tegenstaat in hogere tiers is dat het nog altijd noodzakelijk is om erg statisch te spelen; je moet gigantische density verzamelen en daar vervolgens minutenlang op DPS-en...da's toch niet mijn ding.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Goldman
Na gister veel geklooid te hebben met de "Emboiment of Lazyness" aka http://www.diablofans.com...-shadow-marauder-s7-2-4-2,

Ben ik van mening, dit is niet voor mij weg gelegt. Het heen en weer rennen, vervolgens stil staan om vervolgens stacks op te bouwen..... :O :O :O :O :O :O :O :O

A) Het duurt lang
B ) Super saai
C) Saai
D) :O :O :O

Nu naar 6p Nats en 4p marauder over gegaan. Dit is een lekkere actieve speelstijl, waar ik meer van hou. Kijken of ik dit een dag vol kan houden.

• Neles7
Goldman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:20:
Na gister veel geklooid te hebben met de "Emboiment of Lazyness" aka http://www.diablofans.com...-shadow-marauder-s7-2-4-2,

Ben ik van mening, dit is niet voor mij weg gelegt. Het heen en weer rennen, vervolgens stil staan om vervolgens stacks op te bouwen..... :O :O :O :O :O :O :O :O

A) Het duurt lang
B ) Super saai
C) Saai
D) :O :O :O

Nu naar 6p Nats en 4p marauder over gegaan. Dit is een lekkere actieve speelstijl, waar ik meer van hou. Kijken of ik dit een dag vol kan houden.
Als je van chakram houd is S4/M4 ook een alternatief ;) Geen idee hoe sterk hij is btw.

http://www.diablofans.com...ical-impale-chakram-build

N6 FoK is ook een optie
LoN Tank (geen shi mizu, crit stacken en beckon sail voor dubbele proc)

Zijn allen iig minder saai ^^

• ZTeeVeR
Neles7 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:35:
[...]

Als je van chakram houd is S4/M4 ook een alternatief ;) Geen idee hoe sterk hij is btw.

http://www.diablofans.com...ical-impale-chakram-build

N6 FoK is ook een optie
LoN Tank (geen shi mizu, crit stacken en beckon sail voor dubbele proc)

Zijn allen iig minder saai ^^
Die heb ik 2.4.1 gespeeld nav een video van shinobi. Ik zag dat Philosophios er een 2.4.2 video van heeft gemaakt, 80 zou moeten lukken, wat m.I. betekent dat het een leuke build kan zijn die ook nog wel actief is.

link hieronder, let op, boring monotoon voice incoming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Apsie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:
[...]

Eensch!

Jade is momenteel zelfs R1 WD zag ik toevallig op Reddit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
Na een week lang elke dag 2 uurtjes farmen eindelijk mijn Short Man's Finger gevonden voor de WD. En wat denk je? Binnen 30 minuten dropt de tweede natuurlijk :(

Die ring geeft wel een enorme verbetering zeg. Van Greater Rift 50 naar 60+ wat allemaal vrij makkelijk gaat.
Nou ja, dat wou ik gewoon even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik ga dit weekend naar stashtab racen en dan klaar met season. Een of andere manier.... NUL animo aan mijn kant om te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Neles7 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:23:
[...]

Jade is momenteel zelfs R1 WD zag ik toevallig op Reddit

[video]
Grappig dat die build dan weer anders is dan de standard Jade build (ik zie fetishes...en snap het nut er van ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
Zijn er nog meer ps4 spelers om mee te spelen?
Tot nu toe 1 andere forumlid doet mee, zou leuk zijn als we met 4e kunnen spelen.
Ben inmiddels alweer level 52 en heb "Diablo" al verslagen.
Is dit niet wat snel als je kijkt naar wat voor 'n level ik ben?
Heb ook al redelijke wapens verzameld alleen kan ik die pas dragen na level 61 .

Jullie hebben het telkens over een build samenstellen? Neem aan dat je dat bedoel wanneer je level 70 bent geworden?
Dus met paragon points?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
fevo-1190 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:29:

Jullie hebben het telkens over een build samenstellen? Neem aan dat je dat bedoel wanneer je level 70 bent geworden?
Dus met paragon points?
Een build is een samenspel van gear en skills, heeft niets met paragonpoints te maken.
Je kan hier een populaire build uitzoeken, of een nieuwe plaatsen natuurlijk O-) : http://www.diablofans.com/builds

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Tot nu toe 1 andere forumlid doet mee, zou leuk zijn als we met 4e kunnen spelen.
Heb ook al redelijke wapens verzameld alleen kan ik die pas dragen na level 61 .

Dus met paragon points?
Het begint pas als je level 70 bent eigenlijk. Dan kun je pas gear/legendaries gaan farmen voor een bepaalde build. Op diablofans kun je verschillende builds bekijken.

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah

Dus met paragon points?
Ik ben inmiddels 70 (blauw level 71). Nu is het nog weer veel leuker. Bounty's doen, rifts doen (is echt geweldig). Allerlei maffe Goblins. Goeie gear verzamelen etc.

Ik heb overigens die paragon points nog niet gebruikt. Kan iemand mij vertellen of dat permanent is, of kan je ze op ieder gewenst moment wijzigen/aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Fossah schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:01:
[...]

Ik heb overigens die paragon points nog niet gebruikt. Kan iemand mij vertellen of dat permanent is, of kan je ze op ieder gewenst moment wijzigen/aanpassen?
Die kun je onbeperkt resetten / opnieuw indelen, dus gebruiken die hap >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren voor de afwisseling (en de seasonal achievement :D ) Jade maar eens aangetrokken en T13 en tier 60 gelopen. Voelt flink squishy in vergelijking met Arachyr maar de nukes zijn prima. Ik kan zien dat ik Jade ga gebruiken voor speedruns.

Vanavond maar eens ombouwen naar HT Firewall. Met RoE moet daar ook wel wat lol mee te beleven zijn. De toughness is in ieder geval prima met Aquila / HT DR / 10 stacks Harvest DR. Lingering Spirit spammen tijden Firewall CD en gaan oOo

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Zarhrezz schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:05:
Gisteren voor de afwisseling (en de seasonal achievement :D ) Jade maar eens aangetrokken en T13 en tier 60 gelopen. Voelt flink squishy in vergelijking met Arachyr maar de nukes zijn prima. Ik kan zien dat ik Jade ga gebruiken voor speedruns.

Vanavond maar eens ombouwen naar HT Firewall. Met RoE moet daar ook wel wat lol mee te beleven zijn. De toughness is in ieder geval prima met Aquila / HT DR / 10 stacks Harvest DR. Lingering Spirit spammen tijden Firewall CD en gaan oOo
Bevalt aquila beter dan unity? Of komt het omdat je (nog steeds :) ) te lui bent om steeds te wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZTeeVeR schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:25:
[...]

Bevalt aquila beter dan unity? Of komt het omdat je (nog steeds :) ) te lui bent om steeds te wisselen?
Wisselen is niet de hoofdreden, het feit dat er 7% IAS nodig is naast socket en bij voorkeur CHC / CHD is een groter issue. Probeer zo'n Unity maar eens te vinden. Daarnaast scheelt het ook op follower; doordat de Unity slot vrijkomt, kun je 'em Wyrmward geven voor de extra stun / interrupt kans...da's ook wel lekker op elites en RG.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Even een vraagje.
Welke build kan nou het snelst T13 farmen?

Ik heb het idee dat het de UE Demon Hunter is, maar mijn Demon Hunter komt op dit moment niet verder dan T11 omdat ik zo stom ben geweest om een ancient focus te slepen i.p.v. een restrain.

Daarnaast heb ik ook een Witch Doctor met de Helltooth Gargantuan build. Deze kan makkelijk T13 aan maar gaat niet erg snel.

Leapquake Barbarian valt tegen, doet naar mijn idee net niet genoeg damage om alles snel te clearen of ik mis nog een cruciaal stukje gear, skill of iets anders.

Wizard en Monk nog niet aangeraakt dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er was in augustus een wedstrijdje, UE heeft 'em gewonnen.

Maar wellicht veel belangrijker: T13 is erg inefficiënt als het om farming gaat. Zie hier.

Kun je T11 in een minuut of 3-4 en T12 duurt een halve minuut langer? Dan T11. T13 is dus alleen interessant voor farming als je niet langzamer bent dan T12 of lager. In andere woorden: 1-shot alles zodat movement speed de limiterende factor is.

Speedfarm is precies dat: speed >> torment level.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
Iemand nog tips welke powers/skills ik uit legendary's moet extracten voor in Kanai's Cube?
Zijn er zeg maar een paar die gewoon altijd goed zijn, ongeacht je build.
Ik kan die powers/skills niet altijd even goed op waarde schatten. Ik bewaar daarom gewoon al m'n legendarys.

Ik ben beginnend Barb (lvl 90 paragon) op de PS4. Heb hier en daar wat set items, maar nog niet iets heel bijzonders (heb ik de indruk). Ik heb geen build zoals te vinden op diablofans (gear is ontoereikend).

Ik gebruik Frenzy (heb zo'n legendary dat je all runes krijgt), WW, WotB, CotA en 2 van die brullen (armor/attack). Gebruik niet veel tactiek eigenlijk.. gewoon meppen en WotB en CotA spammen daar waar kan (heb wat cooldown reducers).. vind het prachtig, maar heb m'n Cube's nog niet in gebruik.. dus er moet nog wel wat meer uit te halen zijn denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Een Furnace past altijd in de cube, iedere class kan daar wel iets mee aanvangen :)
Een Ring of Royal Grandeur is nog zo'n item (die kan je enkel uit de bounty caches krijgen trouwens).

Voor al de rest moet je maar eens kijken wat er past bij de builds van de class die je speelt. Zowiezo omdat je op PS4 speelt en er geen seasons zijn kan je gewoon alles proberen verzamelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Inrage op 27-09-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Inrage schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:29:
Een Furnace past altijd in de cube, iedere class kan daar wel iets mee aanvangen :)
Een Ring of Royal Grandeur is nog zo'n item.

Voor al de rest moet je maar eens kijken wat er past bij de builds van de class die je speelt. Zowiezo omdat je op PS4 speelt en er geen seasons zijn kan je gewoon alles proberen verzamelen...
Dh kan niets met furnace ;) maar voor een barb prima cube item idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zarhrezz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:43:
Er was in augustus een wedstrijdje, UE heeft 'em gewonnen.

Maar wellicht veel belangrijker: T13 is erg inefficiënt als het om farming gaat. Zie hier.

Kun je T11 in een minuut of 3-4 en T12 duurt een halve minuut langer? Dan T11. T13 is dus alleen interessant voor farming als je niet langzamer bent dan T12 of lager. In andere woorden: 1-shot alles zodat movement speed de limiterende factor is.

Speedfarm is precies dat: speed >> torment level.
Duidelijk verhaal, bedankt.

Nog maar even een nieuwe focus vinden voor mijn DH dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
Inrage schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:29:
Een Ring of Royal Grandeur is nog zo'n item (die kan je enkel uit de bounty caches krijgen trouwens).

Top, tnx! Die Ring heb ik. Furnace geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren even een run geprobeerd met HT Firewall...dat viel tegen. De damage is er gewoon niet. Daarna even HT Firebats gedaan om eens te vergelijken met Arachyr (T13 / 60 / 70). Beide zijn goed, maar mijn voorkeur ligt toch bij Arachyr.

HT Firebats kan een hogere Toughness en meer enemy damage debuff halen ten koste van wat damage.

Waarop voor mij Arachyr de voorkeur heeft is recovery / healing. Bij HT Firebats ben je bijna gedwongen Leeching Dogs te nemen voor de LoH. Probleem met de Dogs op 70+ is echter dat ze bij elke elite pack neer gaan en als je dat niet tijdig doorhebt, ben je zelf ook neer.

Wat ik ook een nadeeltje aan HT vind is dat je enemies met Firebats moet raken voordat je 4-piece DR er is. Aan het begin van een rift of na even geen monsters ben je dus erg kwetsbaar. Arachyr is dus wat constanter...je DR is er altijd, je 4-piece LpS is er altijd, je 6-piece damage boost is er altijd. Voordeel van HT is dan weer dat je 4-piece refresh niet zo vaak gecast hoeft te worden als de 4-piece van Arachyr. Hierdoor hoef je het channelen minder vaak te onderbreken waardoor je minder kans hebt op het verliezen van Taeguk stacks (hoewel die kans niet zo groot is op het 10 frames breakpoint).

Het is wel duidelijk een geval van voorkeur; vanuit de guides op diablofans zien we beide sets met Firebats 90+ doen, dus daar zit het verschil niet.

<GOT> Zarhrezz#2885

• ZTeeVeR
Goede analyse! Beide werken dus prima, ik heb veel lol met mijn fb build. Hoeveel as heb ik nodig voor 10 frames?

Gisteren gr70 redelijk eenvoudig gedaan met mijn fb. Vanavond kijken of ik tot 75 kan komen.
Vind ik een redelijk goede staff...zit er geen loh op, dat heb je echt nodig..

Dogs die doodgaan is inderdaad heel irritant. Ik heb daarvoor in de plaats cloud of insects voor de dr.

• Xanthian
Gisteren mijn Demon Hunter flink kunnen upgraden. Ik vond een Ancient Yang's Recurve met goede rolls.
Was iets van
950 Dextiry
950 Vitality (reroll van AS)
+ 10 Discipline
+ 9% damage
48% Resource Cost reduction

Zat geen socket op, dus die heb ik erbij getoverd met die consumable.
Grofweg 30% damage increase. Op T12 one-shot ik zo'n beetje alles nu. Alleen sommige elites hebben 3 of 4 hits nodig van mijn Multishot.
ZTeeVeR schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:41:
Goede analyse! Beide werken dus prima, ik heb veel lol met mijn fb build. Hoeveel as heb ik nodig voor 10 frames?
Hangt van het wapen af; voor Staff wielded (1.1 ApS) heb je totaal 24% nodig. Dus 2x 7% naast je paragon.
Gisteren gr70 redelijk eenvoudig gedaan met mijn fb. Vanavond kijken of ik tot 75 kan komen.
Vind ik een redelijk goede staff...zit er geen loh op, dat heb je echt nodig..
Geen LoH op mijn staff hoor, Arachyr 4-piece en Coils is wat ik heb en vanmorgen 76 cleared (jaja, er staat iets anders dan HT-garg op de eerste pagina van clan leaderboard).
Dogs die doodgaan is inderdaad heel irritant. Ik heb daarvoor in de plaats cloud of insects voor de dr.
Tijdens mijn runs met HT had ik ook Cloud of Insects, naast Communing en Bad Medicine debuffs. Heavy melee elites was nog steeds 1-shot op de dogs.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Goldman
Zarhrezz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:13:
[...]

Geen LoH op mijn staff hoor, Arachyr 4-piece en Coils is wat ik heb en vanmorgen 76 cleared (jaja, er staat iets anders dan HT-garg op de eerste pagina van clan leaderboard).
*O* *O* *O*

edit: verkeerde quote :)

[ Voor 46% gewijzigd door Goldman op 29-09-2016 08:04 ]

:D
Gisteravond eindelijk een ancient Arachyr gloves drop en nog met int / vit / hoge CHC ook, dus na reroll 9.5% / 45% (en toen waren de DBs weer eens op). Ook direct een lvl 60 Despair erop (lag al klaar) voor een ~7% DPS gain ten opzicht van de gear waarmee de 76 gedaan is.De 76 was wel een prima rift, maar niet meer dan 6-7 tries tegenaan gegooid (stuk minder dan de 20+ voor de 75). Verre van extreme fishing dus...de 77 ga ik dus zeker proberen.

De gloves dropte tijdens een van de runs die ik met een Jade probeersel aan het doen was, Arachyr is een prima push build, maar relatief langzaam (geen movement speed boosters). Jade als push build is niet m'n speelstijl, maar voor T13 / tier 60 speed is het wel lekker; een tier 60 zit altijd wel tussen de 6 en 7 minuten waarbij meer dan 6:30 de slechte rifts zijn. Voor un-augemented gear waarbij 2 pieces en de jewelry non-ancient is vind ik dat wel prima.

Ook hier weer een home-brew natuurlijk. Ik heb ge-geared richting IAS (bijna 2 ApS) en uiteindelijk Confidence Ritual eruit gegooid voor Grave Injustice. Ook hier weer Lingering Spirits...ik kwam erachter dat een Harvest puur de remaining duration verkort. Als na de Harvest duration overblijft en het monster gaat dood, komt de Haunt dus vrij en kan in orbit gaan. Wat dan helemaal mooi is, is dat Haunts uit orbit lijken te tellen als 'cast Haunt' voor de 4-piece, waardoor de CD eigenlijk direct reset als er een nieuwe groep uit orbit ge-Haunt wordt. Ook werkt dit weer lekker omdat je niet eerst Haunt hoeft te spammen voordat je Harvest; bij genoeg voorraad in orbit is alles direct ge-Haunt en hoef je alleen maar te kijken of de Locust al rondgegaan is (wat met Pestilence ook niet echt een issue is). Dat in combinatie met Grave Injustice zorgt vaak voor instant CD reset op Harvest en dat is gewoon beter dan 25% meer damage van Confidence Ritual.

<GOT> Zarhrezz#2885

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 19:35

Dus met paragon points?
Ik speel nog regelmatig op de PS4. Mijn PSN is Qoriox, voeg me maar toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
14 oktober einde season 7, 21e start season 8. Dus totaal geen PTR dit keer...
Mss toch maar eens een Season stash only doen en m'n non Season spullen eens gebruiken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb veel moeite om nog interesse te verzamelen om mijn stash tab te halen, ook al zit ik er niet ver vanaf. Grinden voor een stash tab als ik geen vertrouwen in de toekomst van de game heb is moeilijk om te rechtvaardigen. Zeker aangezien men bij de aanpassing van de Era's ook casually meldt dat er seasons en era's gestart kunnen worden zonder een patch ertussen, wat me doet vermoeden dat de game in "maintenance mode" gaat, zoals Diablo 2 dat nu al vele jaren is.

Dus ofwel nieuwe Diablo game tijdens BlizzCon, ofwel de grootste teleurstelling qua reveals ooit.

[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 01-10-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, dat de game in maintenance mode zit / komt is niet vreemd. Kijk naar de tijdlijnen van eerdere Diablo's. Op zich jammer, maar Diablo 3 heb ik ook al weer langer gespeeld dan welke andere game serie dan ook. Neemt niet weg dat een D4 aankondiging welkom zou zijn *O*

Als er geen patch komt voor volgend seizoen (en daar lijkt het dus sterk op) moet ik eens bedenken wat ik volgend seizoen ga spelen...WD en Wiz niet (daarmee heb ik afgelopen 2 seasons de 75's al gedaan), Crusader niet (alleen de thorn builds zijn goed genoeg en die vind ik niet leuk). DH zou kunnen, maar UE vind ik meh en da's toch veruit de sterkte set. Blijven Monk en Barbarian over. LTK-Monk lijkt me wel leuk en Barbarian heb ik voor het laatst Season 1 gespeeld, dus wellicht moet ik dat toch eens gaan doen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Voor mij wordt het iig barb komend seizoen (laatste is alweer van s2). Verder kijk ik wel of er nog wat bij gaat komen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Nog mensen die morgenochtend/middag nog monk op season/hc willen doen en riften ~TX?

Ik krijg absoluut me ancient fist weapons niet (en kan nog wel wat verbeterde items gebruiken).
Dus als je die items wilt delen en riften let me know. :p

TheChosenOne#2201

[ Voor 4% gewijzigd door The Chosen One op 01-10-2016 19:42 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
Nog maar eens een vraagje. Ben inmiddels toe aan het maken van een soort build voor m'n Barb.
Youtube gecheckt, daiblofans/builds gecheckt.

Furious Charge / Boulder Toss ben ik aan het testen nu.

Er zijn echter 2 'types' in omloop.
1: waarbij de bonus van 6 IK set items worden gebruikt en de bonus van 4 Reakor set items.
2: waarbij de bonus van 6 Reakor set items worden gebruikt en de bonus van 4 IK set items.

Type 1 ben ik aan het proberen. Ik mis nog wel de juiste weapon-cube, de juiste stats op me gear en een Hellfire amulet (plan heb ik gekocht, maar heb geen idee waar ik het laatste ingrediënt (dat poppetje) vandaan moet halen).

Heeft iemand ervaring met zo'n build? en welk type heeft jullie voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Fossah schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:18:
Nog maar eens een vraagje. Ben inmiddels toe aan het maken van een soort build voor m'n Barb.

1: waarbij de bonus van 6 IK set items worden gebruikt en de bonus van 4 Reakor set items.
2: waarbij de bonus van 6 Reakor set items worden gebruikt en de bonus van 4 IK set items.

Type 1 ben ik aan het proberen. Ik mis nog wel de juiste weapon-cube, de juiste stats op me gear en een Hellfire amulet (plan heb ik gekocht, maar heb geen idee waar ik het laatste ingrediënt (dat poppetje) vandaan moet halen).

Hier een guide voor de Ubers (en HF amulet :9 ):
YouTube: Diablo 3 Reaper of Souls Full Hellfire Amulet Guide (2.1 Patch - Pla...

Barb heb ik echter geen ervaring mee.... :|

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Stash tab is binnen en 80 solo gehaald, vooropgestelde season achievements overachieved :D
Geen patch dus voor Season 8? Jammer, dezelfde meta dus :(

Ik twijfel tussen Wizard en Monk.

Wizard is leuk solo, goede mobility en enkele leuke builds met verschillende speelstijlen ter beschikking. Zowiezo de class waar ik al het meeste plezier aan beleefd heb.

Monk is instant groep, snelle farm, veel builds, altijd in de meta (nu zelfs meestal double monk in 4mans), maar dan weet ik dat ik weer 90% van de tijd support moet spelen en er altijd wel iemand is die commentaar heeft...

WD gaat weer voor een lange tijd in de kast. Garg build is wel heel laid back :) Pets zijn zowiezo m'n ding niet, wil weer zelf kiezen wie ik neer mep :)

1 ding is zeker, ik speel maar 1 class en 1 main build per season, dat maakt het gear farmen een stuck efficienter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neig zelf ook naar Monk voor S8...solo goed in staat de Guardian te halen, met DPS spec prima voor 2- en 3-player parties en daarnaast in alle multi-player setups als support te spelen.

Barbarian heb ik nooit echt gespeeld maar daar heb ik wat zorgen over de single player greater 75 die waarschijnlijk weer nodig gaat zijn voor Guardian. Op het moment is het de laagst scorende class op de solo ladder en dat zegt wat over hoe hoog de gemiddelde speler er mee gaat komen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Ik neigde in dit seizoen naar een Monk. Ben toen ooit eens begonnen met een Inna Gen monk, daarna overgegaan op R6 build.

Uiteindelijk toch vol voor een WD gegaan. Volgens seizoen ga ik weer voor een bats build, ik vind het erg leuk spelen. Met een chicken build ernaast is het snel farmen...Uiteindelijk met mijn bats tot GR72 gekomen..

Nu dat ik weet dat het seizoen ten einde komt, is de lol er ook meteen vanaf, ben dus nu even Diablo af, en Kerbal Space Programme aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Ik gebruik Overwatch om m'n vingervlugheid terug te krijgen na weken Garg WD te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
Fossah schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:18:

Poppetje? Hellfire Amu's bestaan toch gewoon uit de 4 organs en een paar souls?
http://www.diablowiki.net/File:Hellfire-amulet-jeweler.jpg

Ik heb vorig season compleet charge barb gespeeld en GR 70 makkelijk gehaald met "Type 2" en ~P600. Was wel erg leuk om elites en RG's te 1-shotten op iets lager niveau. De leaderboards switchte op een gegeven moment wel meer naar "Type 1" wat uiteindelijk ook sterker is maar ik heb daar geen ervaring mee.

Dit season heb ik een weekje samen met m'n vriendin even vol gas gegamed en eenmaal stash tab binnen Diablo maar op een heel laag pitje gezet (beide een UE DH). Hoopte op een leuke patch maar nu dat D3 in maintenance mode zit gaat dat niet meer komen ben ik bang.

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fossah
Meridius schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:54:
[...]
Poppetje? Hellfire Amu's bestaan toch gewoon uit de 4 organs en een paar souls?
http://www.diablowiki.net/File:Hellfire-amulet-jeweler.jpg

Ik heb vorig season compleet charge barb gespeeld en GR 70 makkelijk gehaald met "Type 2" en ~P600. Was wel erg leuk om elites en RG's te 1-shotten op iets lager niveau. De leaderboards switchte op een gegeven moment wel meer naar "Type 1" wat uiteindelijk ook sterker is maar ik heb daar geen ervaring mee.
Ik bedoelde idd die organ die lijkt op een poppetje (blijkt Idol of Terror te zijn). Zal die eens gaan proberen te krijgen!

Voor wat betreft Type 1 of 2: ik ga het gewoon even van mijn gear af laten hangen denk ik.. bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxus
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik was enthousiast om te zien dat er weer een season reset aan kwam.

Maar nu ik zit te lezen dat het waarschijnlijk alleen een reset is, geen patch met aanpassingen is de enthousiasme toch wel redelijk weg.

Niks nieuws, gewoon weer een lege ladder

PSN: MaxxusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Maxxus schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:17:
Ik was enthousiast om te zien dat er weer een season reset aan kwam.

Maar nu ik zit te lezen dat het waarschijnlijk alleen een reset is, geen patch met aanpassingen is de enthousiasme toch wel redelijk weg.

Niks nieuws, gewoon weer een lege ladder
Klopt. Helemaal geen nieuws! Des te groter de anticipatie naar Blizcon waar we allerlei spannende dingen verwachten die hoogstwaarschijnlijk op niets uitlopen. Geruchten van diablo 4, nieuwe expansions en weet ik wat allemaal.

Een nieuw seizoen: Fine by me. Zit de laatste dagen toch enkel op me off-season te spelen. Nieuw seizoen gaan een crus of barb worden. Nog geen idee wat de snelste/beste is op dit moment maar dat zien we dan wel. iig iets waarmee ik snel de stash tab kan halen en niet weer een ue dh.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Het enige wat ik in D3 nog zie gebeuren is een nieuwe class.
Maar die kunnen ze dan evengoed sparen voor D4 natuurlijk...

Als het D4 wordt dan hoop ik op een nieuw universum. De kennis van Blizzard om een goeie Hack & Slash te maken als basis en dan een ander sausje erover, we need dragons! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Een nieuwe class in D3 lijkt mij persoonlijk, niet haalbaar meer, het spel heeft teveel crap over zich heen gekregen, ze hebben sinds de launch van RoS wel heel veel goed gemaakt, maar het heeft nooit de "echte" d3 vibe te pakken gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Goldman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:05:
Een nieuwe class in D3 lijkt mij persoonlijk, niet haalbaar meer, het spel heeft teveel crap over zich heen gekregen, ze hebben sinds de launch van RoS wel heel veel goed gemaakt, maar het heeft nooit de "echte" d3 vibe te pakken gekregen.
Dat is zo'n uitspraak in de categorie van "vroeger was alles beter".... zzzz

Het spel is nog best wel populair in een gameklimaat waar zoveel (gratis) opties beschikbaar zijn, de meeste spellen zijn na 6 maand online dood... (met een klein hickupje na een Steamsale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Oh dat bedoel ik helemaal niet hoor, met "Vroegah", maar D2 had een donkere grimme sfeer, wat D3, in mijn optiek, niet te pakken heeft gekregen en juist de kracht van Diablo is.

Ik vind dit skill systeem daarintegen juist beter, lekker blijven switchen zonder dat je een char volledig moet levelen.

Ik hoop dan ook dat ze in een Expension of Nieuwe Diablo een goede mix hierin kunnen maken en brengen. Sfeer, combat system, gear/skill requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Een expansion wordt het niet, dan hadden ze het niet over Era's en Seasons die eindigen en beginnen zonder een patch ertussen, dan waren ontwikkelaars bezig met de voorbereidingen hiervoor via patches. Blizzard kondigt geen expansion jaren van te voren aan, dus ofwel is het er relatief snel en is er helemaal geen nood geweest aan het uit de doeken te doen van patchloze ladder resets, ofwel is het nog ver en dan gaat het niet op Blizzcon aangekondigd worden.

Wat dit simpelweg wil zeggen is dat ze zelfs niet een paar man op ontwikkeling willen betalen voor kleine content, zoals items, skills of stats. Het was al beduidend afgenomen, laten we niet vergeten dat de 2.x patches heel wat meer betekenden dan de 2.4.x patches. Dat is ondertussen ook al een tijd gaande. De content die we hebben gehad door middel van patches zit ook niet ver van wat een expansion had kunnen zijn, aangevuld met cinematische scripting, meer originele omgevingen en monsters, maar dat kost geld natuurlijk.

Het enige dat er nog aan zit te komen is een nieuwe Diablo-game aankondiging, die eerder voor eind 2017 of begin 2018 zal worden. Ik zou niets anders weten dat gezien de blue posts, vacatures en patch evolutie overeen kan komen met de Twitter-aankondiging. Maar of dat betekent dat we Diablo 4 mogen verwachten, Diablocraft, World of Diablo of Diablo Mobile, geen idee. Ik hoop op het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Gaat gewoon D4 worden denk ik. Het is duidelijk dat D3 op de backburner staat nu, nieuwe ideeën hevelen ze nu over naar een nieuwe game. Hoop alleen nu ze de gear treadmill zover ingekort hebben dat trading toch nog zijn weg terug gaat vinden naar de game. Laat ons die ancients die we zelf niet hoeven gewoon weggeven aan iemand die er wel iets mee kan.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik denk als ze 'gewoon' het AH terug brengen met een limiet van 5m - 10m, dat het meer 'weggeven' is om andere starters te helpen, dat je al een heel eind komt. Er zijn zat mensen die gewoon gear willen droppen om andere te kunnen helpen. En natuurlijk in-game weer kunnen delen. Of dat je items vs. items alleen kan ruilen. Is ook nog een leuke mogelijkheid lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:26
Goldman schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:35:
Ik denk als ze 'gewoon' het AH terug brengen met een limiet van 5m - 10m, dat het meer 'weggeven' is om andere starters te helpen, dat je al een heel eind komt. Er zijn zat mensen die gewoon gear willen droppen om andere te kunnen helpen. En natuurlijk in-game weer kunnen delen. Of dat je items vs. items alleen kan ruilen. Is ook nog een leuke mogelijkheid lijkt mij.
Die AH met een limiet van 10 miljoen klinkt als een goed idee.
RMAH is nooit mijn ding geweest en met die limiet van 10 miljoen zorg je ervoor dat het geen game op zich wordt, maar dat je bv items die je vindt maar niet nodig hebt toch van de hand kan doen aan andere, of dat je dat en laatste cube item (damn unity..) kunt kopen. 10 miljoen is niets voor een beetje speler die aardig wat seasons erop heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
NEE geen AH meer! Vreselijke uitvinding:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
Grappig dat veel mensen zo afgeven op het AH, ik vond het juist een grappige aanvulling. Een geld limiet zou ik ook niet doen, ik speel maar beperkt en had toch een paar honderd miljoen in een seizoen...

Als het goed is, dan balanceerd het zichzelf wel uit. een ultra stat item is gewoon erg duur, maar als je bijvoorbeeld die unity wilt hebben met ghetto stats, dan is dat best te doen...

In Diablo 2 vond ik dat gehannes met items ruilen in games helemaal vreselijk, D2jsp maakte het iets makkelijker, maar als je zoiets in-game kunt regelen is dat mooi. (gaat nu alvast popcorn maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Het idee van AH was wel leuk. De gevolgen die erbij kwamen kijken waren niet leuk. Zoals intelligence op een Mace terwijl je een Crusader aan het spelen bent. Ook het feit dat de drop rate van legendaries zo gigantisch laag was omdat anders de AH overvloed werd door items. Zoals het nu is, is het prima.

Wat betreft de nieuwe Diablo game denk ik dat het leuk is als er een nieuwe World of Diablo kwam. Ik kan mij bedenken dat Blizzard dol graag een vervanger wil hebben voor World of Warcraft. Dat zou kunnen met Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de huidge drops en upgrade / reroll opties is een AH compleet niet nodig. Bijna exclusief solo is met een non-meta build de Guardian gewoon te doen zonder extreem veel speeltijd (ik sta op 180 uur dit season). Van m'n gear zijn 5 pieces non-ancient (bracer, belt en jewelry). In de tijd van de AH was dat een heel ander verhaal; wat je daar voor een redelijke prijs kon kopen zou je realistisch 100-en uren moeten spelen...per item. Een AH is simpelweg overbodig zoals het nu is en dat heeft 100% mijn voorkeur.

Wat wel een leuke toevoeging zou zijn is een clan bin en / of 'send to friend' optie. Dan gooi je niet alle drops van iedereen in een region op één hoop (met de onvermijdelijke farm bots tot gevolg) maar biedt je net iets meer mogelijkheden om bekenden te helpen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Daglimiet van 10mln, jij hebt precies al even niet gespeeld ofzo. Op de tijd dat je 1 item op het AH gepost hebt voor 10mln heb je al een rift gedaan waar je een veelvoud daarvan opraapt. AH is totaal overbodig, maakte de game bijna kapot en had niks met Diablo gameplay te maken.

Een clan stash dat zou nog wel een goed idee zijn! Dan weet je ten minste nog bij wie het item terecht komt.

D4 zie ik het nut niet van in, wat gaan betere graphics toevoegen? Persoonlijk vind ik D3 nog mooi genoeg en het draait toch alleen maar om gameplay voor mij. Dat zie je bij WoW ook, een WoW 2 komt er de eerste 10 jaar zeker nog niet, ook daar wacht volgens niemand op hypergedetailleerde graphics... (of toch geen grote meerderheid). Als er dan toch een nieuwe game moet komen, de smoothness van D3, next gen graphics EN een nieuw universum, dat is waar ik op hoop :) Eventueel wat open world areas zoals bij Guild Wars om toch wat meer het online gevoel te creeren...
Pagina: 1 ... 10 ... 73 Laatste