XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Denk ook niet dat D4 vanwege graphics noodzakelijk is. Meer dat de hele basis op de schop gaat/moet. Denk aan whirlwind die blizz niet durft te buffen omdat massaal gebruik de servers lam legt.Inrage schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 11:01:
Daglimiet van 10mln, jij hebt precies al even niet gespeeld ofzo. Op de tijd dat je 1 item op het AH gepost hebt voor 10mln heb je al een rift gedaan waar je een veelvoud daarvan opraapt. AH is totaal overbodig, maakte de game bijna kapot en had niks met Diablo gameplay te maken.
Een clan stash dat zou nog wel een goed idee zijn! Dan weet je ten minste nog bij wie het item terecht komt.
D4 zie ik het nut niet van in, wat gaan betere graphics toevoegen? Persoonlijk vind ik D3 nog mooi genoeg en het draait toch alleen maar om gameplay voor mij. Dat zie je bij WoW ook, een WoW 2 komt er de eerste 10 jaar zeker nog niet, ook daar wacht volgens niemand op hypergedetailleerde graphics... (of toch geen grote meerderheid). Als er dan toch een nieuwe game moet komen, de smoothness van D3, next gen graphics EN een nieuw universum, dat is waar ik op hoopEventueel wat open world areas zoals bij Guild Wars om toch wat meer het online gevoel te creeren...
Plus D3 heeft bij het grote publiek toch beetje de reputatie van flop. Nieuwe game kan weer wat meer hype genereren tov een expansion of engine update voor D3.
[ Voor 3% gewijzigd door Nephalem op 05-10-2016 17:56 ]
Tja, daar trekt Blizz zich niet zoveel van aan, 12 jaar tussen Starcraft 1 en 2, 12 jaar tussen Diablo 2 en 3...Zarhrezz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:03:
Het is gewoon tijd voor een D4. Kijk naar hoeveel tijd er tegenwoordig zit tussen nieuwe titels in een (langlopende) reeks, dan zit dat typisch op zo'n 2-4 jaar tussen 'main games' (ik kijk dan naar franchises als Mass Effect, Dragon Age, The Witcher, Dark Souls, etc.). Soms zit er nog DLC tussen maar als we kijken naar wat RoS toevoegde, is dat meer een 'main game' dan DLC als je het vergelijkt met een hoop andere series. RoS is 3 jaar geleden, DIII vanilla 2 jaar daarvoor. Een aankondiging van D4 lijkt dan op z'n plaats...voordat die er dan daadwerkelijk is, zitten we echt wel 5 jaar na RoS.
Dat klopt inderdaad, maar laten we niet vergeten dat er in die 10-15 jaar heel veel veranderd is in de gaming industrie. De wereld is veel sneller geworden, dus in de huidige tijd 10 jaar tussen installments laten vallen is gewoon het begraven van een franchise. Daarom heb ik wel goede hoop dat de D4 aankondiging komt...zal niet voor 2018 zijn (en Bliz zal ook geen jaartal noemen) maar erg veel later zullen ze zich gewoon niet meer kunnen permitteren.Apsie schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:54:
[...]
Tja, daar trekt Blizz zich niet zoveel van aan, 12 jaar tussen Starcraft 1 en 2, 12 jaar tussen Diablo 2 en 3...
...als er al iets nieuws gaat komen.
Voor mij persoonlijk is 't wel klaar met D3.
Als er een nieuw season komt dan speel ik wellicht het stashtab nog wel even vrij maar ook daar is weinig motivatie meer voor.
Lost Ark lijkt mij wel een toffe game om te gaan doen maar die komt voorlopig ook niet

En Blizz doet nog steeds ellenlang over een patch, zorgvuldigheid is een goede zaak, maar het rekken wat ze doen en met de vautjes die ze maken lijkt het erop dat D3 prio verweggistan is...Zarhrezz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:28:
[...]
Dat klopt inderdaad, maar laten we niet vergeten dat er in die 10-15 jaar heel veel veranderd is in de gaming industrie. De wereld is veel sneller geworden, dus in de huidige tijd 10 jaar tussen installments laten vallen is gewoon het begraven van een franchise. Daarom heb ik wel goede hoop dat de D4 aankondiging komt...zal niet voor 2018 zijn (en Bliz zal ook geen jaartal noemen) maar erg veel later zullen ze zich gewoon niet meer kunnen permitteren.
Tja, dat er geen echt team meer op D3 zit is al langer publiek geheim. Kijk naar de fix op Twister; uiteindelijk is het snel-en-lelijk geworden. De pathing aanpassen heeft op engine niveau veel meer impact en de expertise daarvoor lijkt niet meer aanwezig in het team. Het zal dus niet meer zijn dan number-tweaking en hier en daar een pleister. Jammer? Zeker, maar gezien wanneer ik voor het laatst betaald heb en hoeveel dat toen was, is meer verwachten echt niet realistisch. Ik verwacht min of meer dat we voor S9 nog een balance patch gaan krijgen en wellicht volgend jaar ook nog één of twee patches (zie ook het era verhaal). Maar dat zal allemaal number tweaking zijn om nu niet speelbare sets / items mee te laten doen. Wellicht hier en daar nog een nieuwe legendary power op een item, maar daar zou ik ook niet teveel verwachten.Apsie schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:36:
[...]
En Blizz doet nog steeds ellenlang over een patch, zorgvuldigheid is een goede zaak, maar het rekken wat ze doen en met de vautjes die ze maken lijkt het erop dat D3 prio verweggistan is...Jammer hoor....
Een tijd geleden waren er toch nieuwe job openings ivm Diablo 3? Toen was de geruchtenmolen al aan het draaien geloof ik.Zarhrezz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:48:
[...]
Tja, dat er geen echt team meer op D3 zit is al langer publiek geheim.
Dat was niet voor D3...dat was voor een 'project in the Diablo universe'. Daarnaast was een bepaald deel van de studio toen al maanden in lock-down. Genoeg voer voor speculatie over D4 in ieder geval. We gaan het meemaken =)CorvusGS schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 11:32:
[...]
Een tijd geleden waren er toch nieuwe job openings ivm Diablo 3? Toen was de geruchtenmolen al aan het draaien geloof ik.
Aftellen naar 4-5 november
Edit: ik zie nu overigens pas dat het season al bijna afgelopen is..
"Season 7 ends October 14th, Season 8 starts October 21st"
[ Voor 47% gewijzigd door schaapiej op 06-10-2016 12:25 ]
WoW is gewoon per maand, zal ook niet veranderen denk ik ondanks veel "concurenten" die in de basis gratis zijn. En ook daar hebben ze al micro transactions.
HotS is in basis gratis maar daar verdienen ze hun geld met heroes en skins.
Overwatch heeft een basis prijs maar ook daar hebben ze extra inkomsten door de lootboxes, zeker in combinatie met special events zoals summer games etc. Toch altijd mensen die dan wat kopen.
Heartstone zitten ook al genoeg. Betaalde uitbreidingen en cardpacks.
Zelfs in Starcraft zit al wat, Nova missions en coop heroes die je kunt kopen. En ze zullen daar vast meer willen als ze een goed idee hebben.
Dus eerlijk gezegd verwacht ik dat als er iets echt nieuws van Diablo gaat komen dat er ook iets van micro transactions in zal zitten. Maar zoals Diablo nu is past er niks echt bij. Ik kan althans niks verzinnen waar ik extra geld voor over zou hebben.
Is natuurlijk altijd een persoonlijke keuze waar je geld aan uitgeeft, maar dingen die CorvusGS noemt hadden ze prima met microtransacties kunnen doen. Al zijn ze daar nu uiteraard te laat mee.yrosma schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:47:
Dus eerlijk gezegd verwacht ik dat als er iets echt nieuws van Diablo gaat komen dat er ook iets van micro transactions in zal zitten. Maar zoals Diablo nu is past er niks echt bij. Ik kan althans niks verzinnen waar ik extra geld voor over zou hebben.
CorvusGS schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:13:
Misschien eerder zoals bij Path of Exile: extra stash tabs, cosmetische upgrades, etc.
Ik heb dit seizoen barb gespeeld en is solo wel erg moeilijk om te pushen. Denk dat ik die gewoon overneem op non season en merge met mijn barb daar.
Van mij hoeft er echt geen diablo 4 te komen. Gewoon een uitbreiding met wat meer diepgang is prima. runewords etc weer terug en wat pvp'ing.Zarhrezz schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:04:
[...]
Dat was niet voor D3...dat was voor een 'project in the Diablo universe'. Daarnaast was een bepaald deel van de studio toen al maanden in lock-down. Genoeg voer voor speculatie over D4 in ieder geval. We gaan het meemaken =)
- Diablo job openings zijn gevuld
- Twitter bericht 'Voor Diablo fans wordt het een hele coole BlizzCon'
- Josh Mosqueira is geen director meer en Cheng 'mogelijk' de geheime opvolger
De rest van de verhalen lijken me allemaal 'rumors' zoals de dobbelsteen met een 4 erop, die 'medewerker' die hint naar en Diablo Universe game.... Daar kun je niet veel mee. De enige zekerheid (of nee dat nog niet eens) is dat er 'iets' gaat gebeuren met Diablo. Dat kan van alles zijn:
- Diablo 4
- Diablo 3 content
- Diablo Mobile game
- Remake Diablo 2
- World of Diablo
- First person Diablo (ala Skyrim)
- Totaal wat anders...
Koffiedikkijken heet dat
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
[ Voor 84% gewijzigd door tollo71 op 07-10-2016 09:05 ]
Kijk even op page 1 van dit draadje, 2e postCorvusGS schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:59:
Ik ben nog niet zo heel lang (2 seasons) met D3 bezig en iets wat me nog niet duidelijk is zijn die Clans. Zijn dit een soort van guilds? Wat is de beste manier om een passende clan te zoeken om te joinen? Alvast bedankt
En wat kan ik er ingame van verwachten? Een veredelde chat box of toch wat zoals guilds in WoW?
Wat gezelligheid, en mensen die je willen helpen en games die je kan joinen. Boostje nodig, geen probleem. Samen riften/griften? geen probleem. loot sharen etc.CorvusGS schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:16:
Thanks!
En wat kan ik er ingame van verwachten? Een veredelde chat box of toch wat zoals guilds in WoW?
Kortom: Bergen gezelligheid. Moeten alleen wel eens zorgen dat teamspeak wat populairder word:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Ik ben een socially awkward penguin
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ohhh....is dat jou excuus? =)
Overigens is voor de GoT clan TS geen vereiste, voor SG wel...in beide genoeg socially awkward penguins om gezellig mee te gamen, dus net wat je voorkeur heeft.
Ik zie me al blèren door een microfoon terwijl mijn vrouw lekker Goede Tijden aan het kijken is, oorlog!lj_tree schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 09:42:
[...]
Kortom: Bergen gezelligheid. Moeten alleen wel eens zorgen dat teamspeak wat populairder word:)
Als ik solo speel zit ik vaak tegelijkertijd naar een twitch stream te kijken of wat standup commedy op youtube. Heerlijk met 2 schermen gassen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dit is zeker waar.lj_tree schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:43:
Ik vermaak me altijd kostelijk. Wat onzin uitkramen via ts...genieten:) Maar zonder dollen, wanneer je wat hogere grifts met elkaar gaat doen is communicatie wel key denk ik. En typen is dan echt te traag:)
En dit ook (hoewel die van mij geen GTST kijkt maar iets anders).Apsie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:26:
Ik zie me al blèren door een microfoon terwijl mijn vrouw lekker Goede Tijden aan het kijken is, oorlog!
Die twee samen is waarom ik geen multi-player greater pushing doe.
Als iedereen weet wat hij aan het doen is is communicatie haast niet nodig hoor, iedereen heeft z'n rollj_tree schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 10:43:
Ik vermaak me altijd kostelijk. Wat onzin uitkramen via ts...genieten:) Maar zonder dollen, wanneer je wat hogere grifts met elkaar gaat doen is communicatie wel key denk ik. En typen is dan echt te traag:)
Dat zeg ik ook regelmatig tegen mijn vrouw maar krijg d'r niet stil:SApsie schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:36:
[...]
Als iedereen weet wat hij aan het doen is is communicatie haast niet nodig hoor, iedereen heeft z'n rol
Hoe dan ook, ik vind af en toe wat ouwehoeren via ts wel gezelliger dan enkel via de chat.
lj_tree schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:47:
[...]
Dat zeg ik ook regelmatig tegen mijn vrouw maar krijg d'r niet stil:S

Misschien je vrouw ook een headset geven en op TS toevoegen?Hoe dan ook, ik vind af en toe wat ouwehoeren via ts wel gezelliger dan enkel via de chat.
Weet wat je vraagt he:)Zarhrezz schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Misschien je vrouw ook een headset geven en op TS toevoegen?
Zijn er nog dingen tegenwoordig die echt niet meer kunnen op mijn char/build:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Aeden-2268/hero/2016952
Het werkt nog prima momenteel, maar heb skill nerfs/buffs niet meegekregen.
Geen nerfs wat de Garg build aangaat, je zou kunnen kiezen voor wat skill en gearchanges: Endless walk set en Grave en midnight i.p.v. spirit en swampland (Endless walk voor meer damage en meer mitigation, en Grave voor de broodnodige cooldown!)Bosmonster schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 20:41:
Voor het eerst in lange tijd weer eens D3 opgestart. Weet niet hoeveel er veranderd is (volgens mij praktisch niks).
Zijn er nog dingen tegenwoordig die echt niet meer kunnen op mijn char/build:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Aeden-2268/hero/2016952
Het werkt nog prima momenteel, maar heb skill nerfs/buffs niet meegekregen.
Succes
Goed om te horen dat er in ieder geval niks stuk generfed is
Ik heb een blessed hammer crusader en ik twijfel een beetje over welke modifier ik moet rerollen.
Zie hier de armor piece
http://www.diabloprogress...undy-2181/Thundy/82246681
Ik lees dat elite dmg reduce de beste mod is maar dit is mijn eerste season en weet eigenlijk niet of het het echt waard is om de bijna perfect armor/vita roll voor op te geven. Kortom ik twijfel tussen elite dmg reduce en het rerollen van gold find naar ranged dmg reduce.
Mijn huidige beste GR is 77 en dat was met een 6%melee/7%ranged non-ancient armor en unity ipv CoE. Mijn doel is om voor het einde season nog GR80 te halen.
ps. ik heb daar full dps gear aan maar voor progression draag ik meer resist en amu met legendary gem.
Thundy#2181
Heh, misschien voor jouwBosmonster schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:12:
Grave heb ik op mn neck. Endless walk heb ik als alternatief, maar CoE + extra passive bleek altijd beter tot nu toe.
Het gerucht doet ook de ronde dat volgend season de laatste (5e?) extra stash tab kan vrijgespeeld worden. Komende seasons zou je dat dan ook kunnen doen, als je nog niet aan de max zit.
EDIT: Season 8 rewards staan online. Dus toch een cosmetic reward
[ Voor 15% gewijzigd door CorvusGS op 12-10-2016 21:55 ]
Die fuckin lelijke 'wings'CorvusGS schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:59:
Ik volg hem ook. Mogelijks is er iets op komst ja, maar dat gaat niet voor meteen zijn. Daarom hoop ik dat de seasons toch nog interessant worden gehouden, al is het maar met een paar cosmetische items.
EDIT: Season 8 rewards staan online. Dus toch een cosmetic reward

Wat ik ervan heb begrepen, is dat ze de hele set blijven wisselen bij de seasons. Elk season heeft 2p. Vorig season was helm en nog iets. Dan nu pants + boots. En dan de volgende chest + gloves oid.
[ Voor 61% gewijzigd door Goldman op 14-10-2016 10:58 ]
Beetje zelfde hier. Stash tab binnen halen en dan weer iets anders. Wachten op blizzcon denk ik zo.Neles7 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:12:
Als ik alles zo lees over de afgelopen dagen kan ik weinig motivatie opbrengen om D3 op te pakken. Zie wel hoe PoE op dat moment bevalt, maar denk niet dat ik uberhaupt nog voor guardian ga, stash binnen halen en dan kan d3 tot er weer iets nieuws is in de ijskast vrees ik.
Denk dat het een monk wordt gezien uliana goed te gearen is en je daarna al snel richting GR70 kan.
Have I ever told you the definition of insanity?
Die seasons zijn voor mij een leuke manier om nieuwe characters/builds uit te proberen.
PoE heb ik ook geprobeerd, alleen mis ik daar een beetje de snelheid en het aantal monsters van Diablo 3. Moeilijk te omschrijven, maar Diablo 3 speelt aggressiever vind ik. Moet er wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik niet tot aan de end game geraakt ben met PoE. Dus dat zal vermoedelijk wel totaal anders zijn, net zoals bij D3. Act I in campaign is ook totaal anders dan een GR.
Verwijderd
dus al de extra dingen die op de pc zijn loop ik mis... zo jammer
Daarna zal ik vrij weinig gaan doen in het aankomende seizoen. Ik heb er eigenlijk niet zoveel zin meer in. Zeker niet als er zo weinig (of geen) wijzigingen zijn. En daarnaast ga ik vanavond gears 4 halen voor de xbox dus ik heb andere prioriteiten:)
Haha je mag ze van mij hebben als ik ze unlock!
Voor mij wordt het denk ik de Monk, lekker met de palmpjes klooien.
.....als ik überhaupt de motivatie kan vinden om D3 weer op te starten

Volgens mij gaat iedereen monk straks. Stash tab halen is wel makkelijk ermee. Ik verwacht dat het starten met Uliana snel T11 aan kan en vervolgens met gen build de hogere grifts doen.Zarhrezz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:04:
Zo, roll-over meuk weer opgeruimd, Monk staat klaar voor rebirth...kom maar door met S8. Deze week maar eens echt de switch naar nieuwe PC gaan maken, nu is er toch even weinig te doen.
Werkt rebirth beter dan nieuwe char aanmaken bij season start? Heb tot nu toe elke keer een nieuwe char aangemaakt.
Nieuwe PC? Was je daar niet al heel lang mee bezig?
En idd, er is nu feitelijk even niets te doen. Geen nieuwe patch om te testen op non-season dus 2 weken rust. Tenzij je Battlefield 1 of dergelijken gaat spelen
Week rust als je Season wil spelen. 21e beginnen we weer 😉Meridius schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:07:
[...]
Volgens mij gaat iedereen monk straks. Stash tab halen is wel makkelijk ermee. Ik verwacht dat het starten met Uliana snel T11 aan kan en vervolgens met gen build de hogere grifts doen.
Werkt rebirth beter dan nieuwe char aanmaken bij season start? Heb tot nu toe elke keer een nieuwe char aangemaakt.
Nieuwe PC? Was je daar niet al heel lang mee bezig?
En idd, er is nu feitelijk even niets te doen. Geen nieuwe patch om te testen op non-season dus 2 weken rust. Tenzij je Battlefield 1 of dergelijken gaat spelen
Ow klopt idd, my badNephalem schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:22:
[...]
Week rust als je Season wil spelen. 21e beginnen we weer 😉
Ik zat met de gedachte dat er elke keer 2 weken tussen een season zaten

Bijna elke class heeft wel een build waarmee het makkelijk kan. Ik ga Monk omdat die sinds de laatste keer dat ik die speelde (S4) nog gewijzigd is en er builds zijn die ik leuk vind (Crusader valt daar bv. op af). Barb zou ik ook eens moeten doen, maar die is relatief zwak op het moment...als er nog eens een patch komt, verwacht ik dat Barb en Crusader een boost krijgen, da's dan een mooi moment om eens Barb te spelen.Meridius schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:07:
Volgens mij gaat iedereen monk straks. Stash tab halen is wel makkelijk ermee. Ik verwacht dat het starten met Uliana snel T11 aan kan en vervolgens met gen build de hogere grifts doen.
Hangt er vanaf of je slots over hebt. Het verschil is dat de character age etc. bij een rebirth behouden blijven, verder geen verschil. Voor mij is gear eraf -> rebirth makkelijker dan gear eraf -> delete -> create new in season.Werkt rebirth beter dan nieuwe char aanmaken bij season start? Heb tot nu toe elke keer een nieuwe char aangemaakt.
Ja...de doos met samengebouwd en basis-getest systeem staat al een tijdje onder de tafelNieuwe PC? Was je daar niet al heel lang mee bezig?
Waar het op is blijven liggen is het uitzoeken van de data op m'n huidige systeem...dat is een image dat een maand na Vista release clean-install was, sindsdien allemaal upgrades. Met het voortschrijdend inzicht over hoe je 'My Document' etc. in zou moeten delen aan de kant van Microsoft kun je wel zeggen dat het een puinzooi is geworden. Ik heb dat de afgelopen weken uitgezocht en op een externe disk gezet en nu dat ik een paar dagen extra thuis ben vanwege herfstvakantie is er even tijd om dat eens over te gaan zetten.
Als het een beetje meezit staat D3 er dus ook weer op komende vrijdag
En zo niet zien we je komend jaar wel weer 😇Zarhrezz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
Als het een beetje meezit staat D3 er dus ook weer op komende vrijdag
Ik hoef alleen de videokaart over te zetten, dus ik hoop toch eerder weer online te zijn als het toch ergens mis gaat...Nephalem schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:56:
[...]
En zo niet zien we je komend jaar wel weer 😇
Hoezo? D3 rent niet weg hoor. 😝Inrage schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:30:
Vrijdag release Civ VI... mmmm dilemma...
Niet van hem als je zijn volgende Tweet mag geloven; linkje
Vermoedelijk waren beiden heren er voor een 'Joepie Diablo bestaat 20 jaar'-filmpje. Veel meer zullen we deze Blizzcon niet krijgen.
Laten ze die van Heroes of the Storm maar nemen, die werkt buiten gewoon met 128 Channels.
Ik denk dat die volgende diablo game nog wel even op zich laat wachten! Er gaat geen diablo 4 aangekondigd worden op blizcon! Hooguit een expansion (maar ook dat lijkt me niet waarschijnlijk) of een nieuwe game met een diablo-genre oid. Geen nieuwe diablo ben ik bang.TheDeeGee schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:59:
Hoop dat de volgende Diablo een betere Game Enfine krijgt, die van D3 is echt ruk. Met de Sound Channels op 128 is het niet te spelen met 4 Man.
Laten ze die van Heroes of the Storm maar nemen, die werkt buiten gewoon met 128 Channels.
Correct, je voortgang wordt gewoon bewaard. Als ik een tip mag geven, probeer te wachten met echt beginnen met spelen tot vrijdag, wanneer de nieuwe season begint. Zeker omdat je een hele set voor je character waar je als eerste 70 mee wordt krijgt, plus andere leuke rewards.Yonix schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:23:
Sinds een week speel ik de 'Starters Edition' van Diablo 3 en ik had niet verwacht dat ik het zó leuk zou vinden, want ik ben namelijk geen 'die hard' RPG-er.Om die reden heb ik gisteren besloten om Diablo 3 + Reaper of Souls te bestellen (krijg ze vandaag binnen), maar nu vraag ik mij het volgende af: hoe zit dat met het overbrengen van mijn huidige progress naar de volledige game(s)? Ik neem aan dat dit gewoon gebonden is aan mijn Battle.net-account?
-
Als eerste: welkom in de wondere wereld der Diablo!Yonix schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 07:23:
Sinds een week speel ik de 'Starters Edition' van Diablo 3 en ik had niet verwacht dat ik het zó leuk zou vinden, want ik ben namelijk geen 'die hard' RPG-er.Om die reden heb ik gisteren besloten om Diablo 3 + Reaper of Souls te bestellen (krijg ze vandaag binnen), maar nu vraag ik mij het volgende af: hoe zit dat met het overbrengen van mijn huidige progress naar de volledige game(s)? Ik neem aan dat dit gewoon gebonden is aan mijn Battle.net-account?
Het is inderdaad niet echt een pure RPG maar ook vooral een action game. Het afslachten van de legio aan vijanden gaat niet heel snel vervelen idd. Ook het feit dat veel dingen compleet random zijn. Als je wat verder in het spel bent en "rifts" en "greater rifts" gaat doen zul je zien dat bijna geen enkel level hetzelfde is.
Zoals Nazanir al aangaf wordt, als het goed is, je voortgang gewoon bewaard. Dat is gekoppeld aan je battle.net account (of hebben ze de naamswijziging al doorgevoerd).
Daarnaast wat Nazanir bedoeld, voor aanstaande vrijdag, is dat elke paar maanden er een nieuw "season" start. Dit is een periode van enkele maanden (nu feitelijk vast op 3 maanden) dat je compleet overnieuw kan beginnen met een character en speciale beloningen bij elkaar kan spelen. Nu denk je, helemaal overnieuw? Ik ben gek geworden! Maar het is op een gegeven moment wel heel leuk om opnieuw te beginnen als je eenmaal alles al hebt. Het nieuwe seizoen start aanstaande vrijdag. Aan het eind van elk season draagt alle voortgang die je hebt gemaakt 1 op 1 over naar het zogenoemde "non-season".
In een van de Tweakers clans waar ik in zit (<GoT>) spelen veel mensen die eigenlijk alleen season spelen (waaronder ik zelf ook). In het begin van een season zijn er behoorlijk wat spelers online maar richting het einde van de 3 maanden sterft het langzaam uit tot de cycli weer opnieuw begint. Ik kon zo niet uit je post halen of je op de PC of console bezig bent maar ik dacht PC (wat veel doen hier).
Het belangrijkste wat ik je wil meegeven voor nu: have fun, probeer dingen uit en vooral: stel vragen! Er zit behoorlijk veel kennis op het forum en in het spel dus mocht je ergens tegenaan lopen, gewoon even vragen.
Als laatste wordt veel Diablo nieuws verzameld op de website: https://www.diablofans.com. Hier staan ook "builds" op die mensen hebben verzonnen of tot in de puntjes ge-optimaliseerd hebben om zo veel mogelijk schade te kunnen doen of incasseren. Een build is feitelijk een bepaald aantal items en skills gecombineerd die samen werken voor een zo goed mogelijke prestatie.
[ Voor 5% gewijzigd door Meridius op 18-10-2016 10:40 ]
Interessante omschrijvingMeridius schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:06:
[...]
Het is inderdaad niet echt een pure RPG maar ook een beetje een hack & slash game.
Heb je wel een punt idd. Dus feitelijk gezien is het een MO-Action-RPG. Massive vind ik het niet echt dus dan maar "Multiplayer Online Action Role Playing Game" om de hoofdletters maaar even uit te schrijvenZarhrezz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
Interessante omschrijvingIk zou zeggen Action-RPG met een enorme nadruk op Action. Bij Hack & slash verwacht ik persoonlijk een andere speelstijl, namelijk combo's die je opbouwt door verschillende attacks in een bepaalde volgorde aaneen te rijgen. Dat hebben we niet in D3...actie hebben we in overvloed
Aan de hand van je uitleg van hack n slash ga ik mijn omschrijving idd even aanpassen naar action
Het MOARPG...ja, bekt wel lekkerMeridius schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:39:
[...]
Heb je wel een punt idd. Dus feitelijk gezien is het een MO-Action-RPG. Massive vind ik het niet echt dus dan maar "Multiplayer Online Action Role Playing Game" om de hoofdletters maaar even uit te schrijven![]()
Aan de hand van je uitleg van hack n slash ga ik mijn omschrijving idd even aanpassen naar action.
Geen combos? Zonder wall of death weinig damage bij m'n Gargs, om maar niet te spreken van de jouw wel bekende firebats met Arachyr....Zarhrezz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:35:
[...]
Bij Hack & slash verwacht ik persoonlijk een andere speelstijl, namelijk combo's die je opbouwt door verschillende attacks in een bepaalde volgorde aaneen te rijgen. Dat hebben we niet in D3...actie hebben we in overvloed
Zou toch zeggen dat er wel degelijk combos zijn
Meer enablers / buffs...hack & slash is meer het type 'attack 1, attack 1, jump, attack 2 = superawesomegroundslam'...ook een vermakelijk genre overigens...wel een tijd geleden dat ik het gespeeld heb (Onimusha etc.).Apsie schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:05:
[...]
Geen combos? Zonder wall of death weinig damage bij m'n Gargs, om maar niet te spreken van de jouw wel bekende firebats met Arachyr....
Zou toch zeggen dat er wel degelijk combos zijn
Had in augustus een Seasonal HC Wizard gemaakt. Was lvl58. Dacht nog even te spelen een paar nachten geleden; maar op 5 minuten mijn wizard dood
Achja, that's life! ...
Vrijdag weer nieuwe kansen 😉Kwakkel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:31:
Crap
Had in augustus een Seasonal HC Wizard gemaakt. Was lvl58. Dacht nog even te spelen een paar nachten geleden; maar op 5 minuten mijn wizard doodDat was balen, vooral omdat season er (blijkbaar) bijna opzit en ik dus geen nieuw seasonal karakter kon maken.
Achja, that's life! ...
In augustus was de vrouw een week weg voor haar werk, en dus had ik 's avonds wel wat tijd (eens de dochter in bed ligt). Maar, dat is dus maar 1 keer op een jaar
Achja, we halen eruit wat we eruit kunnen halen
Als je dochter op bed ligt kan je toch sowieso effe gamen? Of je vrouw thuis is of niet...Kwakkel schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:25:
I know. Probleem is alleen dat ik veel te weinig tijd heb om te spelen
In augustus was de vrouw een week weg voor haar werk, en dus had ik 's avonds wel wat tijd (eens de dochter in bed ligt). Maar, dat is dus maar 1 keer op een jaar
Achja, we halen eruit wat we eruit kunnen halen
Tijd voor jezelf maken!
Ze zijn binnen!Meridius schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 10:06:
[...]
Als eerste: welkom in de wondere wereld der Diablo!
Het is inderdaad niet echt een pure RPG maar ook vooral een action game. Het afslachten van de legio aan vijanden gaat niet heel snel vervelen idd. Ook het feit dat veel dingen compleet random zijn. Als je wat verder in het spel bent en "rifts" en "greater rifts" gaat doen zul je zien dat bijna geen enkel level hetzelfde is.
Zoals Nazanir al aangaf wordt, als het goed is, je voortgang gewoon bewaard. Dat is gekoppeld aan je battle.net account (of hebben ze de naamswijziging al doorgevoerd).
Daarnaast wat Nazanir bedoeld, voor aanstaande vrijdag, is dat elke paar maanden er een nieuw "season" start. Dit is een periode van enkele maanden (nu feitelijk vast op 3 maanden) dat je compleet overnieuw kan beginnen met een character en speciale beloningen bij elkaar kan spelen. Nu denk je, helemaal overnieuw? Ik ben gek geworden! Maar het is op een gegeven moment wel heel leuk om opnieuw te beginnen als je eenmaal alles al hebt. Het nieuwe seizoen start aanstaande vrijdag. Aan het eind van elk season draagt alle voortgang die je hebt gemaakt 1 op 1 over naar het zogenoemde "non-season".
In een van de Tweakers clans waar ik in zit (<GoT>) spelen veel mensen die eigenlijk alleen season spelen (waaronder ik zelf ook). In het begin van een season zijn er behoorlijk wat spelers online maar richting het einde van de 3 maanden sterft het langzaam uit tot de cycli weer opnieuw begint. Ik kon zo niet uit je post halen of je op de PC of console bezig bent maar ik dacht PC (wat veel doen hier).
Het belangrijkste wat ik je wil meegeven voor nu: have fun, probeer dingen uit en vooral: stel vragen! Er zit behoorlijk veel kennis op het forum en in het spel dus mocht je ergens tegenaan lopen, gewoon even vragen.
Als laatste wordt veel Diablo nieuws verzameld op de website: https://www.diablofans.com. Hier staan ook "builds" op die mensen hebben verzonnen of tot in de puntjes ge-optimaliseerd hebben om zo veel mogelijk schade te kunnen doen of incasseren. Een build is feitelijk een bepaald aantal items en skills gecombineerd die samen werken voor een zo goed mogelijke prestatie.

Zoals je ziet speel ik op de PC.
Speel op dit moment als 'Demon Hunter' en ben nu bezig aan Act I, and on route to the Skeleton King.

Trouwens, bedankt voor je uitgebreide post; much obliged!
Kan nooit kwaad om meer te spelen en eerste keer storymode zou ik sowieso lekker solo doen. Daarna unlock je adventure mode en dat is hèt moment om de multi-player fun op te pakkenYonix schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:17:
[...]
Ze zijn binnen!![]()
![]()
[afbeelding]
Zoals je ziet speel ik op de PC.Maakt het uit dat ik nu al een beetje wat ga aanrommelen tot a.s. vrijdag - en aanvang van het nieuwe seizoen? Ik ben sowieso nog niet van plan om meteen in het diepe te springen met online co-op etc. Wil eerst op mijn gemakje het spel verkennen.
![]()
Speel op dit moment als 'Demon Hunter' en ben nu bezig aan Act I, and on route to the Skeleton King.![]()
[afbeelding]
Het is ook raadzaam om de Clan/Community te joinen. Al is het maar voor de gezelligheid. Je kunt er ook al je vragen in kwijt ^^Yonix schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:17:
[...]
Ze zijn binnen!![]()
![]()
[afbeelding]
Zoals je ziet speel ik op de PC.Maakt het uit dat ik nu al een beetje wat ga aanrommelen tot a.s. vrijdag - en aanvang van het nieuwe seizoen? Ik ben sowieso nog niet van plan om meteen in het diepe te springen met online co-op etc. Wil eerst op mijn gemakje het spel verkennen.
![]()
Speel op dit moment als 'Demon Hunter' en ben nu bezig aan Act I, and on route to the Skeleton King.![]()
[afbeelding]
Heb mij toch door een vriend van me over laten halen om morgen een sessie met hem te spelen.Nephalem schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:51:
[...]
Kan nooit kwaad om meer te spelen en eerste keer storymode zou ik sowieso lekker solo doen. Daarna unlock je adventure mode en dat is hèt moment om de multi-player fun op te pakken
Heb mij via Google Documents aangemeld bij de Tweakers Clan.Neles7 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Het is ook raadzaam om de Clan/Community te joinen. Al is het maar voor de gezelligheid. Je kunt er ook al je vragen in kwijt ^^
En je kan bij Neles leechen. Hij loot de zooi voor 10 mensen zo bij elkaar die lucky bastard!Neles7 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:00:
[...]
Het is ook raadzaam om de Clan/Community te joinen. Al is het maar voor de gezelligheid. Je kunt er ook al je vragen in kwijt ^^
Denk niet dat hij in aanmerking komt, tegen die tijd ben ik alweer gestoptschaapiej schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:04:
[...]
En je kan bij Neles leechen. Hij loot de zooi voor 10 mensen zo bij elkaar die lucky bastard!
[YouTube: https://youtu.be/9eBN7cRzOKg]
Trouwens, wat zijn nu gouden tips wanneer het Diablo 3 betreft? Wat zij de do's en don'ts?
DIe zijn voor jou nog niet van toepassing.Yonix schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:04:
Yeah baby!
[video]
Trouwens, wat zijn nu gouden tips wanneer het Diablo 3 betreft? Wat zij de do's en don'ts?
Voor jou geld nu lekker de campaign doorlopen, een feeling krijgen met het spel, de classes, de sets etc. Later als je die basis snapt ga je je druk maken om do's en don'ts
Yonix schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:04:
Yeah baby!
[video]
Tot level 70 zijn er niet echt 'do's en dont's', gewoon lekker spelen. Als je level 70 bent, dan is het handig om sites zoals diablofans.com te checken wat goede builds zijn.
Zo te zien een fanatieke Overwatch speler met de wings
Als je vrijdag nog niet meteen met de flink ervaren (en snelle) spelers in het diepe en moeilijke wil duiken dan is het slim om nog even op je eigen tempo het spel te verkennen. Het kan soms best wel wat tijd in beslag nemen om alle fijne details door te hebben van 1 enkele class. De start van een season is altijd een race naar lvl 70 (wat in 3-4 uurtjes te doen is voor de ervaren spelers) en daarna begint het echte spel pas.
Samen spelen is gewoon heel leuk. Samen de wereld te verkennen terwijl je op TS/Skype/Razer Comms/of dergelijken zit. Lekker ouwehoeren tussen het slachten door en kun je bijvoorbeeld ook opsplitsen als je een open kaart hebt en je je doel niet kan vinden.
Mocht het je te makkelijk afgaan kun je altijd de difficulty nog omhoog gooien.
De do's en don't zijn, zoals andere ook al zeggen, inderdaad voor nu zeker niet relevant. Als je eenmaal het meer uitdagende werk gaat doen zul je bijvoorbeeld als DH (de afkorting voor Demon Hunter) echt moeten gaan opletten dat je afstand houdt van de vijand want de class die je gekozen hebt is niet gemaakt om veel klappen te krijgen (om info overload te voorkomen even de support builds achterwege laten heren
Verder is uit je filmpje al wel te halen dat je de basis principes al wel redelijk door hebt dus ga zo door
[ Voor 26% gewijzigd door Meridius op 19-10-2016 10:04 ]
-
Say whut? 3 à 4 uur?Meridius schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:56:
De start van een season is altijd een race naar lvl 70 (wat in 3-4 uurtjes te doen is voor de ervaren spelers) en daarna begint het echte spel pas.
Mja, toegegeven, ik heb de neiging om letterlijk alles te clearen, maar dan heb ik dus wel 20+ uur nodig om lvl60 te worden (heb de uitbreiding niet
Je hebt gelijk hoor. Ik ben gewoon een watjeschaapiej schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:15:
[...]
Als je dochter op bed ligt kan je toch sowieso effe gamen? Of je vrouw thuis is of niet...
Tijd voor jezelf maken!
De uitbreiding is een must! Adventure mode laat je zoveel sneller levelenKwakkel schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:15:
[...]
Say whut? 3 à 4 uur?
Mja, toegegeven, ik heb de neiging om letterlijk alles te clearen, maar dan heb ik dus wel 20+ uur nodig om lvl60 te worden (heb de uitbreiding niet)
[...]
Je hebt gelijk hoor. Ik ben gewoon een watje
[Multi] Diablo IV