Aangezien het overgrote deel Monk gaat spelen zal ik even samenvatten hoe je het snelst level 70 kan worden in het begin van het seizoen met de Monk.
Als het seizoen start maak je een seizoenskarakter.
De challenge rift is niet heel makkelijk, dus wat oefenen kan geen kwaad voordat het seizoen begint. Gebruik hiervoor
YouTube: Diablo 3 Challenge Rift 233 EU Guide DON'T COMPLETE UNTIL SEASON 25 ... en oefen hem evt een paar keer. Zolang je de Rift Guardian niet killt verlies je je cache niet bij seizoensstart.
Nadat je de challenge rift hebt gedaan open je een game op Hard (of Normal). Pakt het wapen van je follower. Max train je Blacksmith an de Mystic. Je kunt 19x op boots gamblen bij Kadala waardoor je grote kans hebt (ik geloof ergens tussen de 70 en 80%) dat je Crudest Boots vind. Maar Rivera Dancers helpt ook al (Niet zoveel als Crudest maar toch). Craft 2x 1 handed dagger en 2x 1handed axe. Die daggers/axes bewaar je even totdat je ze kan gebruiken ivm lvl req.
Als je 8x een boss killt heb je zo uit m'n hoofd zo'n 70% kans op een flawless royal ruby door de shards te salvagen. Dit is een grote damage boost als je die in je wapen stopt. Zoltan Kulle is het snelst, als hij de bounty is krijg je ook nog wat leuke items wat je verder kan helpen. Rakanishu geeft Pain/Terror shard, die zou ik een paar keer lopen (50% kans op een dubbel drop, 50% kans op geen drop) of Zoltan Kulle (Dreg of Lies shard).
Bewaar 1 Dreg of Lies en 1 Terror shard, rest salvage je. Heb je een flawless royal ruby kun je die in je wapen gooien als je een wapen hebt / craft met een socket. Ik zou niet perszé gelijk wapens rerollen naar sockets maar als je een socket hebt zou ik hem erin rollen. Krijg je geen flawless royal dan heb je naar alle waarschijnlijkheid wel marquise royal gems, dan gebruik je die.
Ruins of Sesheron -> Elder Sanctum doen om de cube op te halen. Je bent nu ongeveer level 4-5, probeer zoveel mogelijk massacre bonusses te krijgen onderweg naar de cube.
Als je de cube hebt upgrade je een daibo (upgrade naar legendary) 50% kans op iets bruikbaars. (4 uit de 8 mogelijkheden zijn nuttig).
Act 2 -> Temple of the Firstborn. Hier kun je makkelijk massacre bonusses up houden, staan veel cursed chests, regelmatig resplended chests. Als je level 20 bent crudest boots aantrekken / cuben (net wat je liever hebt) en op lvl 22 water ally rune gebruiken (freeze en AoE damage). Tegen deze tijd run je de hogere torment levels.
Elke run check je in ieder geval de gold vendors in Act 3 (Zitten er 3 rechts van de waypoint) voor upgrades. Als je solo speelt koop je elke upgrade met gold 2x (1x voor je Templar, aangezien die leuke passives heeft die je gaan helpen zoals een cheat death, dus hem in leven houden is geen slecht idee). Tevens craft je af en toe een 2 handed axe of mace of twee 1 handed (meer attack speed) en rond de level 40 craft je een lvl 70 wapen waar je reduce lvl req op rollt (of althans, probeert). Het makkelijkste is hiervoor een base te gebruiken met Life on Hit & Crowd control (Freeze/stun/etc). Hierdoor verdwijnen een hoop rolls die je kunt rollen waardoor je meer kans hebt op reduce lvl req.
Als je in RoS content komt zul je waarschijnlijk af moeten schalen van T6 naar T3/2.
Wudijo heeft een 1-70 level guide gemaakt met de Monk (1 uur 11 minuten naar lvl 70) die je ook ter referentie kan gebruiken.
YouTube: HC Monk 1 to 70 in 1h 11min - Season 25 Leveling Practice Full VOD
Allemaal veel plezier in seizoen 25

[Voor 5% gewijzigd door RedHat op 09-12-2021 08:36]