Tektoon schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 14:20:
Vorige keer zat er vier jaar tussen aankondiging en release. Daarbij denk ik dat de kans groter is dat ze na vorig jaar in alle haast wat in elkaar zijn gaan zetten dan dat ze al ver zijn en vorig jaar niks hebben laten zien omdat ze de release super kort op de aankondiging wilden hebben (dat is qua marketing ook helemaal niet handig, maar goed).
Ik zou zeer huiverig zijn als ze binnen twee jaar gaan releasen. Verder verwacht ik dus ook nog geen gameplay video.
EDIT het Blizzcon
schema staat online. Bijna geen Diablo te zien, maar wel een 'coming soon' op de Mythic stage.
Ik herinner me de situatie van vorig jaar nog. Er waren in de loop van de zomer veel tekenen dat er een Diablo aankondiging aan zat te komen. The Book of Adria stond geplanned, en er was een comic aangekondigd voor een herfst-release.
De comic is toen een paar maanden voor Blizzcon gecanceld; de reden die werdt gegeven (door de makers van de comic) was dat 'Blizzard is still changing the story'
Vlak voor Blizzcon kwam er een blog online van community manager Brandy (
https://eu.diablo3.com/en...-blizzcon-2018-17-10-2018 ) waarin werdt gesproken over 'multiple diablo projects'. Een blog duidelijk bedoeld om de hypetrain iets te gaan vertragen.
Toen kwam Blizzcon met natuurlijk Diablo Immortal en de hele storm daaromheen.
En na Blizzcon verscheen dit artikel op Kotaku:
https://kotaku.com/the-pa...ture-of-diablo-1830593195
Het is een lang stuk, maar er zit een interessante passage in:
In conversations since then, two sources told me that regardless of the company’s statement, there had been plans throughout 2018 to announce the game this year. “In January, they were still full set on, ‘We’re going to do this right, we’re going to have a playable demo,’” said one. “By the time we’d hit May, that game wasn’t far enough along. It’s normal problems. Things going slower than they’d like.” By the summer, that person said, they were still under the impression that a tease was happening. “I think it’s semantics… If they changed their mind at any point, they can say, ‘Oh, it wasn’t scheduled.’ At least what we were told as a development team, it was supposed to get teased, that was always the intention.”
Dit zou betekenen dat ze in januari 2018 hard op weg waren naar een speelbare demo, maar dat tegen de zomer aan dingen toch niet zo snel gingen. Nu zijn we een jaar later, goede kans dat als er geen gekke dingen zijn gebeurd (in hetzelfde Kotaku artikel staat dat dit op zn minst versie 2 was van een Diablo 4) er nu een speelbare demo zou kunnen zijn.
En als ik dan kijk naar het schema van Blizzcon zie ik op het main stage op vrijdag 4 slots die nog in mystery mode zijn. Verder zie ik alleen een Heroes of the Storm update, een Hearthstone update.. maar geen groot panel voor WoW, geen groot panel voor Diablo, geen groot panel voor Overwatch en geen Starcraft.
Nu weet ik niet wat ik voor Starcraft zou kunnen verwachten, maar voor Warcraft is het onderhand wel weer tijd voor een nieuwe expansion voor WoW, er gaan geruchten over een Overwatch 2 en dus een Diablo 4.
We gaan het zien over anderhalve week.