Wat offtopic, maar m.b.t. Warhammer: Chaosbane:
Ik vind hem tegenvallen. Voelt heel erg als early access, en de prijs is daar niet naar (heb hem zelf via allkeyshop.com bij de goedkoopste gekocht en voor 25 is het nog wel te doen).
Gisteren wat gespeeld en in 9 uur uitgespeeld.. (althans, main storyline is klaar en moet nog 1 level voor max level.) Heeft wel wat weg van Diablo 3 in sommige punten, maar is echt gewoon niet compleet nu.
Kort overzichtje:
+ Skills voelen goed aan, niet alles is even nuttig maar de visuals en de effecten zijn prima in orde.
+ Skill systeem waar je een bepaald budget hebt, en moet onderverdelen is leuk gedaan (bijv. je hebt 20 skillpoints, pak je 4 skills van 5 punten of 1 van 15 en 1 van 5?)
+ Skills on the fly aanpassen, ook tijdens quests.
+ Bossfights zijn cool gedaan, en je kunt na het verslaan van de boss deze via de town direct nog een keer starten om loot te farmen.
+ Graphics zijn prima, skill effecten zijn best goed, enemies zien er wel cool uit, en omgevingen zijn ook mooi.
+/- Na uitspelen krijg je toegang tot wat nieuwe gamemodes, bijv. Relic hunt, een soort Greater Rift waarbij je met negatieve effecten speelt voor betere loot (easy/normal/hard, telkens meer negatieve effecten, bijv. dat je energiebalk constant leegloopt als je niet vecht), door de hoge dropchance kun je veel goede items vinden. Alleen is het nut van betere loot een beetje weg.. Want er is eigenlijk niets meer om voor te spelen, behalve de bossfights/relic hunts nog sneller afronden (ik heb de laatste boss nu al <1 minuut neer telkens, en dan heb ik net wat random Relic gear aan en mis ik nog 1 level).
+/- Itemization is best ok, maar er mist variatie. Je hebt bijv. allemaal bogen met andere namen, maar ze spelen 100% identiek. Ook zijn eigenlijk de enige stats die belangrijk zijn damage en crit chance/damage. Health/armor komt automatisch op je armor mee en hoef je niet op te letten, dus enkel de items waar die eerste 3 stats op kunnen rollen zijn relevant om
iets beter te bekijken, bij de rest is alles met groene plusjes gewoon equippen.
- De levels zijn een enorme copy/paste. 4 acts met een afwijkende tileset, maar de instances zijn telkens 80% gelijk. Stel je een map voor waarbij je de ene keer van A naar B gaat, de volgende quest is in nagenoeg dezelfde map van B naar C en daarna mag je in de volgende quest van C naar A. Het voelt gewoon te identiek.
- Zelfde met de enemies, ik denk dat iedere act 5 unieke enemies heeft. Gecombineerd met bovenstaande voelt het telkens aan alsof je hetzelfde aan het doen bent.
- De quests zijn erg eentonig. Het komt er altijd op neer dat je gewoon een heel level moet doorlopen en dan of iedereen moet killen, of dat je een bepaald item/persoon aan moet klikken (bijv. collect/destroy item X of free prisoner/kill monster Y).
- Bovenstaande 3 items zorgen voor een enorm déjà-vu gehalte, had eigenlijk iedere act het gevoel dat ik 6x achter elkaar hetzelfde aan het doen was voordat ik bij de boss aan kwam.
- Geen gevoel van spelwereld doordat de "uitgang" van de town telkens naar een andere area gaat.
- Towns zijn dood, er is geen vendor waar je items kunt kopen, enkel een vendor waar je gevonden items kunt doneren voor wat rewards. Verder 0 interactie in het dorp behalve de main questgiver telkens.
- Veel onduidelijke mechanics die niet worden toegelicht (zelfs geen tooltips oid). (bijv. de Bless mechanic waarbij je items met gems kunt verbeteren, je hebt geen idee wat je daar aan het doen bent, 0 uitleg)
- Bugs.. Heb regelmatig een quest opnieuw moeten doen omdat iets niet gebeurde (bijv. na het killen van een mini-boss geen quest-item drop)
- Multiplayer is wat raar, je kunt niet goed zien waar andere spelers zijn (behalve als je bij ze in de buurt ben en ze ziet/op minimap hebt), dus als je even niet oplet is je team ergens waar jij niet bent.
- Voiceacting is wat matig bij de Elf.
- Monsternamen worden niet getoond. Weet niet waarom mij dit stoort maar ik vind het altijd wel fijn als ik weet dat ik geen healthbar aan het killen ben maar een Bandit oid.
Al met al is het best nog wel vermakelijk, maar voor de korte speelduur en de weinige content die er nu is zou ik echt niet meer dan €20 uitgeven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Angeloonie op 05-06-2019 16:22
]