Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:38
Meridius schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:52:
[...]

In de challenge rift bag zit:
- 5 of 8 (weet niet meer zeker) van elke bounty mat, dus je kan meteen extract legendary power bijv.
- een X aantal geel, blauw en witte crafting mats
- 250 of 300 bloodshards (weet even niet meer zeker hoeveel)

Dus je kan vanaf lvl 1 bloodshards rollen of wanneer een item voor het eerst beschikbaar komt. Zie ook:
https://www.d3planner.com/game/kadala

Daarmee kun je vrij snel (met wat geluk) op torment levelen bijv in plaats van hard.
300 Shards idd.

Voor mensen die in een groep spelen zal ik nog even op een rijtje zetten hoe je het snelst kunt levellen

Gebruik van te voren https://www.d3planner.com/game/kadala om te kijken welke grote upgrades je kunt krijgen als level 1 met bloodshards.

Je doet de challenge rift met de groep of solo (Dit seizoen geen unity challenge rift dus groep is oké). Zorg dat je de challenge rift al kent (Dit seizoen op EU een TrollMonk, staan op Youtube al filmpjes waar pylons staan en hoe je het beste kunt spelen). Als de challenge rift klaar is en iedereen heeft z'n zakje met mats gaat iedereen een game maken op Master difficulty. Je komt de game binnen en "steelt" het wapen van je Templar (Heeft meer damage). Je kunt nu kiezen om je shards te rollen of nog even te wachten, naar gelang welk item je wilt.

Degene die Zoltan Kulle als bounty heeft geeft dat door en iedereen joint zijn/haar game. Je killt Zoltan Kulle, en voila, een Diabolic Chest en +/- 2-3 levels omhoog. In die chest zitten 2-5 gele items en dat is echt lekker om mee te beginnen.

Lower difficulty naar Hard en pak Halls Of Agony lvl 3 of ga gelijk al riften en ga voor massacre bonusses (Dus veel enemy's killen zonder pauze waardoor je een extra XP buff krijgt). Als je level 10-12 bent ga je rifts doen, maar check eerst even de vendor voor +dmg ringen en amuletten. Dat scheelt een hoop, die unlock je rond dit level.

Aangezien je 5 miljoen gold hebt gekregen van de challenge rift en mats kun je je blacksmith upgraden; hier kun je vanaf nu elke +/- 5 levels een 2 hander craften welke je damage boost geeft.

Als je level 40 bent moet je een lvl 70 2 hander craften (Liefst één met +% damage) en je pakt de minst nuttige stat die je omrollt naar -lev req (30 is hoogste maar als je rollt met 27 dan zul je even moeten wachten totdat je level 43 bent totdat je je level 70 wapen kunt gebruiken). Als iedereen z'n LVL70 wapen heeft kun je Torment III runnen, welke je nadat je lvl 60 bent geworden naar beneden moet stellen naar gelang. (Wij zetten vaak bij lvl 55-59 afhankelijk van clear speed de difficulty terug naar T1).

Je kunt er voor kiezen om 1 iemand uit de groep vanaf level 16 in Campaign Mode naar de Skeletton King te laten lopen zodat iedereen Leorics Crown kan ophalen. Dat is een keuze die je kunt maken.

Kadala Gamble Guide per class: https://docs.google.com/s...x4dFlKpF2FDtnQ/edit#gid=0

Bluddshed level guide S16: YouTube: Diablo Seasonal 1-70 Leveling Tips & Tricks Solo & Group Play Guide ...

Nog een tip: Je kunt wachten tot level 34 en Custerian Bracers met de shards te gokken, als je alleen de bloodshards pakt uit de Challenge Rift cache en het goud laat liggen en het lukt je om de Custerian bracers te krijgen bij Kadala, dan ga je van lvl 34 naar 40+ (rond de 43-45) door alleen die 5M gold te pakken uit de Challenge Rift Cache.

Veel succes in het nieuwe seizoen! :)

[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 16-01-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Enkele aanvullingen:
mocht de Zoltan Kulle bounty bij niemand actief zijn dan kun je ook nog kijken of die voor Maghda wel actief is.
Rond lvl 23 kun je set Born en 3 set Cain aandoen voor de xp buff die die sets geven. Zijn crafted, normaliter heb je die plannen wel rond dat level.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
toolkist schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 18:25:
Enkele aanvullingen:
mocht de Zoltan Kulle bounty bij niemand actief zijn dan kun je ook nog kijken of die voor Maghda wel actief is.
Rond lvl 23 kun je set Born en 3 set Cain aandoen voor de xp buff die die sets geven. Zijn crafted, normaliter heb je die plannen wel rond dat level.
Als je normaliter bounties hebt gedaan en een kruisje hebt geslagen voor rngsus dat cain of born voor je dropt xD

Want volgens mij droppen plans alleen van bounties caches en van groene goblins.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Goede tips! Ik ga eens kijken wat ik ermee ga doen.. want ik deed altijd maar wat qua levelen. Het enige wat ik wist is in het begin naar een makkelijke eindboss bounty rennen voor n goede start qua gele gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 22:13
Ik ben van plan om aankomend seizoen weer te gaan spelen.
Ben van plan om me maar op 1 class te focussen en ik wil het liefst een class die alles kan.

Dus een class die gewild is in 4 man groups, maar ook kan solo pushen en kan speedfarmen.
Ik speel het liefst geen DH want dat heb ik al teveel gespeeld.

Wat kan ik het beste gaan rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Barb of monk.
Zijn redelijk zeker van hun plek in de 4mans groepen als zdps. Qua dps is het nog niet helemaal duidelijk wie welke rol gaat pakken. Wizard/wd waarschijnlijk als trashkiller, necro/dh/invoker crus als bosskiller zouden zomaar mogelijk kunnen zijn. Farmen gaat snel (barb met whirlwind, monk altijd snel met dashing strike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ik ga dit season voor het eerst met de Necromancer spelen die ik met de black friday deals heb gekocht.. wat in gaat houden dat ik eerst zelf eens ga lopen klooien met de verschillende skills om te kijken wat ze allemaal doen.. builds en dat soort dingen kan ik altijd nog opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 22:13
toolkist schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 10:33:
Barb of monk.
Zijn redelijk zeker van hun plek in de 4mans groepen als zdps. Qua dps is het nog niet helemaal duidelijk wie welke rol gaat pakken. Wizard/wd waarschijnlijk als trashkiller, necro/dh/invoker crus als bosskiller zouden zomaar mogelijk kunnen zijn. Farmen gaat snel (barb met whirlwind, monk altijd snel met dashing strike).
Dan wordt het waarschijnlijk barb. Monk heb ik al te vaak gespeeld.
Jammer dat WD niet meer die zdsp of dps rol hebben.
Ik kan me herinneren dat WD's heel sterk waren met.. vampire bats? Alleen lagde dat toen zo erg dat het niet speelbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:56:
[...]

300 Shards idd.

Voor mensen die in een groep spelen zal ik nog even op een rijtje zetten hoe je het snelst kunt levellen

Veel succes in het nieuwe seizoen! :)
Aangezien ik altijd te laat ben voor de start en iedereen al lang klaar is: hoe kan ik zonder om boosts te zeuren solo het snelste 70 halen tegenwoordig? :P
Wil na 2 seizoen overgeslagen te hebben weer even spelen. Ben er alleen nog niet uit wat.. Val altijd terug op DH als favoriet, maar heb dit al zo vaak gedaan xD Maar dat maakt het wel het makkelijkste om mee te beginnen, 2e char kan altijd :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Angeloonie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Aangezien ik altijd te laat ben voor de start en iedereen al lang klaar is: hoe kan ik zonder om boosts te zeuren solo het snelste 70 halen tegenwoordig? :P
Wil na 2 seizoen overgeslagen te hebben weer even spelen. Ben er alleen nog niet uit wat.. Val altijd terug op DH als favoriet, maar heb dit al zo vaak gedaan xD Maar dat maakt het wel het makkelijkste om mee te beginnen, 2e char kan altijd :+
https://www.reddit.com/r/...ling_guide_2_hours_to_70/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Even voor mijn beeldvorming (normaal lvl ik met seasons op de ouderwetse manier), maar doe je de challenge rift gewoon zodra het seizoen begonnen is (zeg morgenavond) en daarna ga je naar je seasonal character (die je eerder hebt gemaakt) en open je de reward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 21:30
Ah, zoveel sets zijn gebufft, ik kan niet kiezen wat ik wil spelen. Ik denk dat ik begin met barb, een alt is altijd nog snel gegeared met blood shards.
Tarz schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:25:
Even voor mijn beeldvorming (normaal lvl ik met seasons op de ouderwetse manier), maar doe je de challenge rift gewoon zodra het seizoen begonnen is (zeg morgenavond) en daarna ga je naar je seasonal character (die je eerder hebt gemaakt) en open je de reward?
Je maakt eerst een seasonal character aan, vervolgens doe je de challenge rift en daarna kan je de bag claimen op je verse seasonal character. Als je niet eerst een seasonal character maakt dan heb je helaas pech de eerste week.
Angeloonie schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:40:
[...]Aangezien ik altijd te laat ben voor de start en iedereen al lang klaar is: hoe kan ik zonder om boosts te zeuren solo het snelste 70 halen tegenwoordig? :P
Solo zijn massacres het snelste, mits je een class speelt die daar een beetje geschikt voor is (ranged attacks en pets helpen). Misschien nog wel sneller dan in een groep spelen als je heel goed bent in massacres.

[ Voor 32% gewijzigd door Skizzik0 op 17-01-2019 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jaihel schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Dan wordt het waarschijnlijk barb. Monk heb ik al te vaak gespeeld.
Jammer dat WD niet meer die zdsp of dps rol hebben.
Ik kan me herinneren dat WD's heel sterk waren met.. vampire bats? Alleen lagde dat toen zo erg dat het niet speelbaar was.
Jade WD zou wel eens de trashkiller in 4mans kunnen worden als je Rhykker moet geloven maar ja, de ptr is zo kort open geweest dat er ongetwijfeld nog wel wat nieuwe builds zullen verschijnen die heel goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10 19:26
Hallo,
Is er iemand die D3 op de Ps4 speelt en toevallig weet hoe ik kan zien welk element bij een rune hoort?
Op de PC staat het duidelijk aangegeven, maar op de console niet..

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-10 18:05
Is het nieuwe seizoen / patch nou ook al beschikbaar voor de switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Gisteren even snel wat rondgelopen met mijn oude multishot dh. Ik one-shot nagenoeg alles zonder problemen op gr77. Dat koste me voorheen een paar keer schieten. RG kost me een paar schoten maar prima. Enige nadeel is wel toughness. Ik denk dat die shadow impale daar wellicht beter voor geschikt is, en gezien dat voor speedruns ook wel ietsje fijner gaat denk ik dat ik lekker voor die build ga komend seizoen. De verschillen in mijn wol monk zijn iets lager. Ook prima, die was al prima, maar minder groot verschil dan de dh heb ik t idee.

Het is wel helemaal heerlijk dat primals er nu een stuk meer uit springen. Maakt meuk salvagen ook een stuk sneller. Fijn dat er geen stashplekje meer nodig is voor potions en grift keys (ik had er 780 dus dat waren 8 plekken die ik nu weer leeg heb).

Eens kijken of ik vanavond van de baas toestemming krijg om het nieuwe seizoen te starten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45

Theimon

Snapte!?

Ik had nog een LoN set liggen en heb die op mijn condemn Crusader gezet.....ik merk niet veel verschil eerlijk gezegd. Of ik had er teveel van verwacht. Er zat eerst een Focus/Restraint op en dat werkt eigenlijk net zo vlot :/

Voor het komende season heb ik nog geen keuze gemaakt. Ik neig naar een Vyr wizard. Ik heb al een close combat wizard, dus misschien is een ranged dan wel geinig.
Mastadont schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:35:
Is het nieuwe seizoen / patch nou ook al beschikbaar voor de switch?
Van de FAQ:

Q: When do Seasons go live for players on Xbox One, PlayStation 4, and Nintendo Switch?

A: Seasons go live for all console players globally Friday, January 18 at 5:00 p.m. Pacific Time, regardless of which regional version of the game you may have. Please note that Seasonal Leaderboards for Xbox One, PlayStation 4, and Nintendo Switch are still separate by hardware platform.

Dat is 2 uur vannacht.

[ Voor 43% gewijzigd door Theimon op 18-01-2019 11:31 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:48
Gisteren even de challenge rift geprobeerd, maar 1 minuut gespeeld maar ik lag toen al voor op de timer. Dus het is geen moeilijke :) (monk trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Nu online
Jurjen08 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:32:
Hallo,
Is er iemand die D3 op de Ps4 speelt en toevallig weet hoe ik kan zien welk element bij een rune hoort?
Op de PC staat het duidelijk aangegeven, maar op de console niet..
Groen = Poison
Blauw = Cold
Rood = Physical
Oranje = Fire

Verder kun je al wat uit de beschrijvingen halen van de skills.. maar het erbij zetten zoals op de pc was handiger geweest inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 15:25
Als je de challange rift complete krijg je 5DB's, gebruik je die om meteen de Blacksmith te upgraden zodat je op level 40 level 70 items kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:47
Dat kan inderdaad makkelijk.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-10 21:30
Xanthian schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:26:
Als je de challange rift complete krijg je 5DB's, gebruik je die om meteen de Blacksmith te upgraden zodat je op level 40 level 70 items kan maken?
Dat is inderdaad aan te raden. Voor degenen die hier niet bekend mee zijn: je maakt een level 70 2h wapen, liefst niet een wapen wat een class-specific secondary zoals max discipline kan hebben, voor DH kan je voor een 2h mace gaan met chakram of een bow maken op een level 1 monk zodat je geen max discipline krijgt. Vervolgens zoek je er een met % kans om CC te doen als secondary en dan reroll je de ándere secondary naar reduced level requirement. Dat is allemaal om de pool secondaries waar je uit moet kiezen zo klein mogelijk te maken.
Met een level 70 wapen in de lage level 40 range kan je eventjes naar torment 6, enorme XP bonus en je zit zo boven de level 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Wat voor een ellendige season start is dit geweest... 2u30m reeds gespeeld en pas level 43 :(
Vorig season lvl70 gehaald binnen de 3 uur.

Het begon al bij de Blood Shards, geen enkele legendary gerold. Tijdens het levelen enkel nog maar een Leoric's Crown gevonden.

Zonet reduced level requirement proberen te rollen. 30 keer geprobeerd en 2 keer een -8 levels gehad, verder niets. En nu zijn mijn mats op natuurlijk :( :(

Hopelijk bij jullie meer succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CorvusGS schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:17:
Wat voor een ellendige season start is dit geweest... 2u30m reeds gespeeld en pas level 43 :(
Vorig season lvl70 gehaald binnen de 3 uur.

Het begon al bij de Blood Shards, geen enkele legendary gerold. Tijdens het levelen enkel nog maar een Leoric's Crown gevonden.

Zonet reduced level requirement proberen te rollen. 30 keer geprobeerd en 2 keer een -8 levels gehad, verder niets. En nu zijn mijn mats op natuurlijk :( :(

Hopelijk bij jullie meer succes.
Àhum...
Ik maakte braaf een nieuwe char voordat ik de challenge rift deed, logde na de CR de nieuwe char weer, claimde de cache, en vroeg me daarna af 'hey waarom kan ik op deze char paragon punten uitgeven?'

|:(

Gelukkig kreeg ik van iemand anders een lvl 70 wapen waar ik in 3x -28 op rollde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Bijna paragon 600 geworden. Nu maar even slapen :)

Best wel slechte items, maar faceroll overal doorheen.... T13 / GR70 Speeds geen probleem...Morgen maar eens ancient wapens zoeken (upgrade rare) en bounty's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:14

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

RedHat schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 05:11:
Bijna paragon 600 geworden. Nu maar even slapen :)

Best wel slechte items, maar faceroll overal doorheen.... T13 / GR70 Speeds geen probleem...Morgen maar eens ancient wapens zoeken (upgrade rare) en bounty's doen.
Als ik zo eens naar je items kijk heb je veel geluk gehad met het snel compleet krijgen van de king's Garb set. Ik hoop ook snel de benodigde set delen te krijgen. Speel liever een Sunwuko monk dan een Uliana EP build.

Momenteel de Uliana set compleet door de caches van season. Maar hogere GR of hoger dan T4 is nog niet te doen. Heb dan ook nog niet alle items voor de complete build.

Huidige dmg is op zich prima. Echter moet wel wachten op de cooldown van seven sided strike. Anders sla ik nog geen deukje in een pakje boter.

[ Voor 9% gewijzigd door WishmasterNL op 20-01-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
WishmasterNL schreef op zondag 20 januari 2019 @ 17:40:
[...]

Als ik zo eens naar je items kijk heb je veel geluk gehad met het snel compleet krijgen van de king's Garb set. Ik hoop ook snel de benodigde set delen te krijgen. Speel liever een Sunwuko monk dan een Uliana EP build.

Momenteel de Uliana set compleet door de caches van season. Maar hogere GR of hoger dan T4 is nog niet te doen. Heb dan ook nog niet alle items voor de complete build.

Huidige dmg is op zich prima. Echter moet wel wachten op de cooldown van seven sided strike. Anders sla ik nog geen deukje in een pakje boter.
Juist veel pech gehad dit seizoen. Met alle middelen die je krijgt in het spel, als je die goed gebruikt, had ik veel verder kunnen zijn. 80 reforges nu op Mn Kyosheras en nog geen ancient.

9 primals maar niet 1 bruikbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:21
Dit weekend ook wat tijd gestoken in mijn Season 16 Demon Hunter.

Uiteindelijk voor de N6M4 sentry build gedaan.

Lekkere build en nieuw voor mij. Uitgekomen op gr100.
Al met al weer wat mazzeltjes gehad met de dropshot. Paragon 660 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik speel Charge Barb maar de voortgang valt mij tegen. Ik zit een beetje vast op GR90 en dat met 740 paragon. Ik mis nog een ancient wapen en veel gems moeten nog geüpgrade worden maar naar mijn idee mis ik nog veel damage. Er moet ook nog een goed Hellfire Amulet komen maar daar ook nog geen succes mee gehad.

Ondertussen speel ik ook zdps barb met WW. Dat bevalt mij erg goed in groups en dan kan ik makkelijk GR95 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 12:57
RedHat schreef op zondag 20 januari 2019 @ 18:30:
[...]

Juist veel pech gehad dit seizoen. Met alle middelen die je krijgt in het spel, als je die goed gebruikt, had ik veel verder kunnen zijn. 80 reforges nu op Mn Kyosheras en nog geen ancient.

9 primals maar niet 1 bruikbare.
ugh,, net paragon 660 en maar 1 primal (die van gr70). Wel solo gr97 net gehaald, zal vanaaf de gr100 eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ik ben net level 53 ofzo.. vooral nog aan het kijken wat alle Necromancer skills een beetje doen vooral.. voor t eerst dat ik die class speel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10 08:28

4th

Gister op de wizard na 2 dagen season al een GR101 gecleared met 4 ancients in mijn gear, is beetje te gemakkelijk geworden.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-10 16:41
Na jaren geen Diablo en weinig uren in Diablo 3 afgelopen November Diablo 3 voor op de Nintendo Switch gekregen van mijn vriendin. Inmiddels wat meer tijd en ben ik begonnen aan een Necromancer in Season 16. Heel erg benieuwd naar alle features die ik allemaal heb gemist sinds de eerste versie van Diablo 3 :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Met mijn wizard zit ik nu op Paragon 26. Ik moet nog wennen aan de gameplay en mijn gear sucks, dus het is nog een beetje aanmodderen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:45
Zelf ook pas op paragon 24 voor mij dan... Ben nooit zo snel, krijg het niet voor mekaar om uren achter mekaar efficiënt door te knallen, dus gewoon lekker rustig aan. Speel weer eens een DH, maar Natalya's geeft niet echt een lekkere start. Alle power zit eigenlijk in de 6 piece set bonus, de 2 en 4 bonussen zijn aardig maar maken je niet echt bijzonder veel sterker. Vooralsnog zit ik dus nog vast op chapter 4 omdat ik kansloos ben op T4 tegen de keywardens. Ben op T1/2 langzaam aan het grinden om bloodshards te krijgen en hopelijk een 5e set item te gamblen waarmee ik dan met de grandeur buff de set compleet kan maken. Dan zal het met het ver140voudigen van mijn damage ineens poepie simpel zijn natuurlijk. Blijft toch eigenlijk een beetje idioot, die set buffs tegenwoordig.

edit: Trouwens, meer mensen die in rifts monsters zien die schijnbaar al dood zijn? Grafisch staan ze er nog, maar ze doen niks en je kunt ze niet aanvallen... Alsof de communicatie met de server een beetje van slag is of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 21-01-2019 20:17 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Dat heb ik soms wel ja, dat er een langzaam wiegend monster blijft staan terwijl alles al dood is. Denk inderdaad een serverfoutje of iets dergelijks.

Edit: nu zojuist Chapter IV afgesloten, maar echt met gemak.....hmm niet echt. Zodra ik in Archon zit is het een peuleschil, maar daar tussenin is het echt overleven. Dat wordt nog even doorgrinden dus.

[ Voor 54% gewijzigd door Theimon op 22-01-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Charge Barbarian is leuk voor speed en T13 maar qua progressie blijf ik hangen tussen 93-95. Inmiddels al bijna 800 paragon en meerdere ancients. Ik ben er nog niet echt tevreden over. Ik zie andere classes al over de 100 gaan.

Ik ga nu maar een Reakor set maken, meeste gear heb ik maar ik mis nog wat dingen voor in de cube. Hopelijk kan ik met Reakor wel ergens in de 100 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Sinds zondag mijn ue multishot dh compleet. Dan gaat het inneens heel hard. Set compleet en dawn+yangs is T10 een eitje. Met de quiver erbij en bracers is T13 een peulenschilletje. Ook gr70 gaat nu prima. Paragon punten schieten dan ook omhoog. Nu al rond de 500 terwijl er vrij weining speeltijd in zit. Eens kijken of ik vanavond nog wat kan grinden. Er zit nog flink wat rek in mijn gear. Weining ancients, weinig gerold, me gems nog laag (en gebruik er nog maar 2), een totaal nutteloze neck-gear. Bergen rek dus:)

leuk die powercreep. Waar ik voorheen echt mijn best moest doen om naar GR70 te komen is dat nu geen kunst meer:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Gisteren toch nog eens geprobeerd en met veel moeite toch zonder complete set die keywardens neergehaald, maar ik zie nu dat het echte probleem in gr20 zit :P
Wat ik van wat googlen begrijp moet je gr20 binnen de tijdslimiet behalen om dat doel te behalen ('reach gr20' schijnt dus nogal slecht uitgedrukt te zijn) en dat haal ik echt niet. Gister een t4 rift weten te completen om gr20 te unlocken, maar volgens mij deed ik daar minstens een half uur over :+
Toch nog even door grinden dus...

edit: En dan is Kadala eens een keer aardig en geeft mij Natalya dr broekje ( O-) )
Valt op zich nog wel mee hoe hard je daarmee omhoog schiet, ben nou bounties op T8 aan het doen... T10 ging ik toch nog te hard dood, laat staan hoger. Maar T8 of T2 scheelt toch behoorlijk in het grinden van meer gear :)

[ Voor 23% gewijzigd door Finraziel op 22-01-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Finraziel schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:07:
Gisteren toch nog eens geprobeerd en met veel moeite toch zonder complete set die keywardens neergehaald, maar ik zie nu dat het echte probleem in gr20 zit :P
Wat ik van wat googlen begrijp moet je gr20 binnen de tijdslimiet behalen om dat doel te behalen ('reach gr20' schijnt dus nogal slecht uitgedrukt te zijn) en dat haal ik echt niet. Gister een t4 rift weten te completen om gr20 te unlocken, maar volgens mij deed ik daar minstens een half uur over :+
Toch nog even door grinden dus...
Een Grift verschilt op een aantal punten met een normal rift maar het idee is hetzelfde, kill monsters vul de "bar" en kill de riftguardian.

Bij een Grift dropt er alleen geen loot/gold van mobs en dropt alles nadat je de riftguardian gedaan hebt. Nu moet Grift20 niet zo'n probleem zijn maar het beste kan je enkele mobs overslaan en alleen grote groepen white mobs neermaaien en alle packs.
Packs droppen van die paarse orbs die je kan oppakken, die vullen de bar extra snel.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:04
Met S16 Diablo ook maar weer eens geïnstalleerd en een beetje serieus opgestart. Tot nu toe voornamelijk solo gespeeld en gisteren GR102 gehaald op mijn DH.

Als er tweakers zijn die wat hulp nodig hebben en ook DH spelen voeg mij maar toe :)

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Neles7 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:18:
Met S16 Diablo ook maar weer eens geïnstalleerd en een beetje serieus opgestart. Tot nu toe voornamelijk solo gespeeld en gisteren GR102 gehaald op mijn DH.

Als er tweakers zijn die wat hulp nodig hebben en ook DH spelen voeg mij maar toe :)
Softcore of Hardcore? En welke build gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Axewi schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 11:50:
[...]

Een Grift verschilt op een aantal punten met een normal rift maar het idee is hetzelfde, kill monsters vul de "bar" en kill de riftguardian.

Bij een Grift dropt er alleen geen loot/gold van mobs en dropt alles nadat je de riftguardian gedaan hebt. Nu moet Grift20 niet zo'n probleem zijn maar het beste kan je enkele mobs overslaan en alleen grote groepen white mobs neermaaien en alle packs.
Packs droppen van die paarse orbs die je kan oppakken, die vullen de bar extra snel.
Ja, ik weet hoe ze werken :) heb de game vaak genoeg gespeeld, alleen speel ik meestal solo en zoals gezegd ga ik er niet zo snel doorheen als de mensen die aan het begin van een season in een weekend gelijk naar GR90+ knallen.
Ondertussen heb ik het wel gehaald omdat ik een 5e set item wist te bemachtigen (en daarmee de 6 piece set bonus van 14000% increased damage), maar de 2 en 4 set bonussen van Natalya's geven je alleen maar een verdubbeling van damage en cooldown reduction op Crashing Rain. Andere skills zitten gewoon nog op de basis damage en op T4 niveau (en GR20 zit daar net iets boven qua moeilijkheidsgraad) krijg ik dingen alleen dood door ze keer op keer met Crashing Rain te bekogelen. Maar dat duurt dus nogal lang. Had er verder alleen een Frostburn bij gecubed en Crashing Rain en Multishot op de ice runes gezet zodat ik in ieder geval genoeg crowd control had om in leven te blijven terwijl ik die HP bars langzaam omlaag werkte. Maar damage output was gewoon niet genoeg om in 15 minuten een GR te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:04
boomr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:34:
[...]

Softcore of Hardcore? En welke build gebruik je?
Softcore. Ik speel arm n6m4 enige dh build die mij nog onbekend was.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flugzor
  • Laatst online: 14-11-2024
Sinds eergisteren weer eens D3 geïnstalleerd en begonnen met een DH. Zit nu rond de GR70~80, krijg het alleen niet voor elkaar om genoeg rage te houden voor mijn multishot spam...

Vandaag maar eens een Wizzard aanmaken om te kijken hoe die zijn geworden. :')

GTX 1080 TI - AMD R7 2700x - 16GB DDR4 - Path of Exile RNG Believer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds aan het strafen met de natalia build, gaat best lekker, vanavond maar even wat paragons erbij plakken.

GR70/80 is toch wel ok? we kunnen niet allemaal op 1 staan op de ladder :P
seizoen is nog jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:23:
nog steeds aan het strafen met de natalia build, gaat best lekker, vanavond maar even wat paragons erbij plakken.

GR70/80 is toch wel ok? we kunnen niet allemaal op 1 staan op de ladder :P
seizoen is nog jong.
Je moet het zo zien, er is nog veel ruimte voor verbetering.
Ik loop nu een beetje te stoeien rond 95, ik wil nog even GR100 Solo halen en dan vind ik het wel mooi. Dan kan ik nog wat gear enchanten met Caldesann en dan is de charge barb af.

Ik heb wel moeite om groepjes te vinden die GR90 snel kunnen completen (<4 minuten.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-10 23:06

Yor

Yor1313#2571

Paragon 1000 binnen de week, nu gaat het feest beginnen. Level 102 zonder augments impale DH behaald, nu even doorgrinden voor betere gear en met 1200 gaan pushen solo.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Yor Na 1000 paragons begint het grinden voor betere gear denk ik ook ;) :+

succes! Ik ga er iets langer over doen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

1000 in een week.....pffft. Zo snel gaat het hier zeker niet. RNGsus is me slecht gezind en op zich is de damage nu redelijk voor bijvoorbeeld T5, maar die wizard is zo squishy. Je loopt alleen maar te kyten. Dus voorlopig T3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Met een Vyr setje alleen kan je toch prima TX spelen? Ik heb zonder Vyr een tijdje op T4 gezeten, pas op TX dropten de Tal items.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
TX+ zelfs. Daarnaast kan je ook nog altijd community joinen waar alleen wizards in zitten en die samen willen spelen zodat je loot kan sharen.

[ Voor 88% gewijzigd door Booyaa op 25-01-2019 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:52
Zo gisteren Grift 100 gedaan met mijn Hota barb, ik kan denk ik nog wel 1 of 2 hoger zonder dingen te veranderen. Nu vooral gems gaan levelen voor de augments en natuurlijk mijn paragon omhoog helpen P850 op dit moment.

Heb alleen bijna geen Grift keys meer en hota barb op T13 is niet zo fijn, ik kan mijn wrath of the berseker daar niet aanhouden omdat alles te snel dood gaat. Dit weekend maar even een leapquake setje bij elkaar sprokkelen zodat ik snel Grift keys kan farmen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Wat augments erin, 85/90'ish, nog niet optimaal, maar wel 104 GR solo gedaan in 12.57 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Axewi schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:56:
Zo gisteren Grift 100 gedaan met mijn Hota barb, ik kan denk ik nog wel 1 of 2 hoger zonder dingen te veranderen. Nu vooral gems gaan levelen voor de augments en natuurlijk mijn paragon omhoog helpen P850 op dit moment.

Heb alleen bijna geen Grift keys meer en hota barb op T13 is niet zo fijn, ik kan mijn wrath of the berseker daar niet aanhouden omdat alles te snel dood gaat. Dit weekend maar even een leapquake setje bij elkaar sprokkelen zodat ik snel Grift keys kan farmen.
Dan zou ik toch voor charge of whirlwind gaan, leapquake vind ik voor mindless grinden niet echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

@Tektoon en @Booyaa

Ik heb net T7 geprobeerd (moest toch Butcher en Magdha voor Season), maar dat is snel one-shot ellende. De wizard is nog veel te slap. Komt door slechte gear, weinig damage en nog te weinig CDR.

Omdat ik wel ff klaar was met die wizard ben ik even al mijn chars langs gegaan. Ik merk dat mijn invoker Crusader het meeste voordeel heeft met de laatste patch. Dat scheelt serieus veel. Voor de patch duurde GR's echt veel te lang. Wel een tank, maar moeilijk om mobs af te maken. Elites waren geen probleem. Nu gaan ze allebei snel en dan gaat je rift toch sneller voorbij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Theimon op 25-01-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-10 12:57
Mijn season doelen behaald: Solo gr 100 en de seasonal stash unlocken.

Heb ook niet veel zin meer om naar 105 ofzo te pushen, dan moet ik heel wat beter gear gaan vinden, paragon (660) gaan farmen, augments etc. Vind het wel best zo.

Ga op de switch nu aan season 16 beginnen en dan lekker casual een monk spelen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Tarz schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:23:
[...]

Groen = Poison
Blauw = Cold
Rood = Physical
Oranje = Fire

Verder kun je al wat uit de beschrijvingen halen van de skills.. maar het erbij zetten zoals op de pc was handiger geweest inderdaad...
Ben zelf ook weer op de console gaan spelen (ligt me toch beter dan met de muis...) maar bovenstaand klopt volgens mij helaas toch niet.
Als ik bijvoorbeeld naar Sentry kijk... Polar Station heeft een groene rune, maar is toch echt Cold. Spitfire Turret is paars en is Fire.
Voor Grenade: Tinkerer is groen, Cluster Grenades is blauw, Grenade Cache is paars, maar die zijn alle drie Fire. Stun Grenade is oranje, maar die schijnt dus net Lightning te zijn. Cold Grenade is rood, maar is uiteraard Cold.
Lijkt er op dat je het dus domweg niet kunt zien op de console maar dat je google er bij nodig hebt :(. Zelfs de game guide geeft het niet altijd weer helaas, je gaat dus nog een andere resource nodig hebben in veel gevallen (zoals https://diablo.fandom.com/wiki/Diablo_Wiki).
@Jurjen08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
@Finraziel
Klopt inderdaad.. Best wel triest.
Soms staat het er specifiek bij, maar vaak niet..
Ook de extra tekst in de opties levert weinig op. Snap niet dat ze dit niet oplossen.. kleine moeite lijkt me.
Je bent nu inderdaad genoodzaakt om zaken op te zoeken wil je 'goed' kunnen spelen.

Het speelt daarentegen wel fijn op de console (ps4 hier). Speel alleen nog maar solo eigenlijk.

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
@Finraziel @Jurjen08
In de opties "Advanced Tooltips" aanvinken geeft volgens mij alle details weer van Skills en Runes. Het heeft mij iig wel veel geholpem.

Ben zelf héél rustig, voornamelijk samen met mijn vrouw, door de Season Journey heen aan het werken. Zowel HotA als WW Barb draaien lekker door T11 heen, beide met IK.
Op console schijnt Charge Barb minder lekker te spelen, en gezien de finesse die daarvoor in hoge GRifts vereist is, zal ik minder snel naar die build toe gaan werken. LeapQuake lijkt me nog wel geinig om te proberen, maar vooralsnog farmt Whack-a-Mole lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
DingK schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:23:
@Finraziel @Jurjen08
In de opties "Advanced Tooltips" aanvinken geeft volgens mij alle details weer van Skills en Runes. Het heeft mij iig wel veel geholpem.
"Advanced Tooltips" bedoelde ik inderdaad.. helaas geeft dit ook niet bij alle runes het betreffende element, wel meer info mbt %weapondamage e.d.

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
Jurjen08 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:26:
[...]

"Advanced Tooltips" bedoelde ik inderdaad.. helaas geeft dit ook niet bij alle runes het betreffende element, wel meer info mbt %weapondamage e.d.
Ik liep er toevallig tegenaan met mijn Barbarian; snapte niet waarom %Fire werd aanbevolen op de HotA Smash Rune. Vinkje aan, blijkt het ineens Fire damage te worden. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4th

4th

Het was alweer op zaterdag maar toch nog even leuk om te delen Rank 666 })

(resultaat met 5 ancient items zonder verdere augements)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uhTq3qF.jpg

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Mijn hoofddoel voor het season heb ik weer gehaald.. maar meestal is dat chapter 4. Dan heb je de pet / wings / cosmetic reward wel te pakken.

Maar misschien ga ik toch wel iets verder dit seizoen. Speel nu met Necromancer en volgde eerst wat builds met Skeletal mages, maar die gameplay ligt me niet zo merkte ik. Dus nu speel ik een Blood nova / Blood spear build met Bone armor en een legendary scythe die me in die combinatie nog een damage buff geeft en dat gaat best lekker so far.. moet nog een beetje zoeken waar de grens ligt qua survivability. De twee bosses van het Slayer chapter op torment 7 gingen in ieder geval nog relatief makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Met me UE multishot dh gisteren grift 81 gehaald. met best veel gemak eigenlijk. De build wel wat aangepast voor meer toughness. Elusive ring, die blauwe ronde gem (die meer toughness geeft) op lvl 75, vengeance, bracers (50% damage reduction when using primary attack) etc. Toughness is het probleem niet. damage mag nog wel flink omhoog. Caldesan kan me daarbij wel gaan helpen, maar dan moet ik wat lage gems gaan levellen:( Altijd een pain in the ass...wel erg benieuwd wat mijn max gaat zijn dit seizoen. Mooi om te zien dat 75 nu al snel te farmen is:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
icemotion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:40:
Mijn hoofddoel voor het season heb ik weer gehaald.. maar meestal is dat chapter 4. Dan heb je de pet / wings / cosmetic reward wel te pakken.

Maar misschien ga ik toch wel iets verder dit seizoen. Speel nu met Necromancer en volgde eerst wat builds met Skeletal mages, maar die gameplay ligt me niet zo merkte ik. Dus nu speel ik een Blood nova / Blood spear build met Bone armor en een legendary scythe die me in die combinatie nog een damage buff geeft en dat gaat best lekker so far.. moet nog een beetje zoeken waar de grens ligt qua survivability. De twee bosses van het Slayer chapter op torment 7 gingen in ieder geval nog relatief makkelijk.
Ik heb zelf gemerkt dat de Land of the Dead-centric builds - en dat zijn alle sterke Necro build - me totaal niet liggen qua speelstijl.
Ik had zelf wel lol in een RuthLance build; Pestilence die Skeletal Mages spamt en meteen Devourt voor Corpse Lances.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
icemotion schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:40:
Ik gisteren ook. In mijn geval was dat de extra stash slot, mijn stash zit altijd bomvol aangezien ik nogal eens van char wissel. "Oh ja dit kan daarvoor handig zijn, dit daarvoor" etcetc. En dan eindig je met heel erg veel non ancient oranje rommel uiteindelijk...
Dat vele char wisselen maakte de 2 conquest dingen wel makkelijk. Lvl 65 gem is natuurlijk zo gedaan en met een barb en crus had ik ook zo de 6 rifts met verschillende sets gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
boomr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:35:
Met me UE multishot dh gisteren grift 81 gehaald. met best veel gemak eigenlijk. De build wel wat aangepast voor meer toughness. Elusive ring, die blauwe ronde gem (die meer toughness geeft) op lvl 75, vengeance, bracers (50% damage reduction when using primary attack) etc. Toughness is het probleem niet. damage mag nog wel flink omhoog. Caldesan kan me daarbij wel gaan helpen, maar dan moet ik wat lage gems gaan levellen:( Altijd een pain in the ass...wel erg benieuwd wat mijn max gaat zijn dit seizoen. Mooi om te zien dat 75 nu al snel te farmen is:)
Gelijkaardige ervaring hier (ook multishot), in één trek doorgespeeld van GR20 naar GR70. 100 Paragon levels erbij op een uur ofzo :) En kan nog veel hoger zonder gespecialiseerde gear doe ik een GR70 op 3-4 minuten. Nu verder doen met de seasonal journey...

Wel weer een klein uur zitten vloeken op die set dungeon, het meest hatelijke onderdeel van de seasonal journey. Gelukkig moet ik die volgend season niet meer doen want dit season speel ik voor m'n 4e stash tab :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Die set dungeon is goed te doen, als je je follower en je pet weglaat, en zorgt voor grote damage reduction! Vault tumble, ik gebruikte geen vengeance (behalve toen ik 6x 20 had gehaald en dus alles dood mocht) en voorzichtig zijn met discipline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CorvusGS
boomr schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:52:
Die set dungeon is goed te doen, als je je follower en je pet weglaat, en zorgt voor grote damage reduction! Vault tumble, ik gebruikte geen vengeance (behalve toen ik 6x 20 had gehaald en dus alles dood mocht) en voorzichtig zijn met discipline.
Ja op zich geen probleem, enkel heb ik het een paar keer meegemaakt dat ik de objective haalde maar dat er nog 5 of 10 mobs leefden. Heel de map nog eens rondgelopen en ze niet kunnen vinden, zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
toolkist schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Ik gisteren ook. In mijn geval was dat de extra stash slot, mijn stash zit altijd bomvol aangezien ik nogal eens van char wissel. "Oh ja dit kan daarvoor handig zijn, dit daarvoor" etcetc. En dan eindig je met heel erg veel non ancient oranje rommel uiteindelijk...
Dat vele char wisselen maakte de 2 conquest dingen wel makkelijk. Lvl 65 gem is natuurlijk zo gedaan en met een barb en crus had ik ook zo de 6 rifts met verschillende sets gedaan.
Niet ancient gear hou ik sowieso niet bij, tenzij het deel uitmaakt van een build.

Alles wat ik voor een build gebruik zit in m'n stash. Alle andere ancients die ik misschien ooit nog eens ga nodig hebben zitten op een alt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Paragon 1301, blijf nutteloze primals vinden......zelfs mijn gerolde dagger is zwaar kut als Primal.

Maar dit season gaat het hard, heb een zut 100+ gems klaarstaan voor augments wanneer ik de juiste gear vind.....

Kijkt er trouwens iemand wel eens naar Opa Ted, 81 jaar en paragon 1200 op Twitch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Yor schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 08:33:
Paragon 1301, blijf nutteloze primals vinden......zelfs mijn gerolde dagger is zwaar kut als Primal.

Maar dit season gaat het hard, heb een zut 100+ gems klaarstaan voor augments wanneer ik de juiste gear vind.....

Kijkt er trouwens iemand wel eens naar Opa Ted, 81 jaar en paragon 1200 op Twitch?
Kwam toevallig langs zijn kanaal en ik vond het wel leuk om te zien dat zo'n 'oude' man nog lekker kan genieten van het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Nu online
Gisteren weer een rondje gespeeld met mijn non season WD. Zit nu op paragon 645 ofzo (net begonnen op de PS4). Ik blijf maar gokken bij Kadala, maar denk je dat er een Jerams Mask komt.... ooit....
Alleen maar nutteloze items, heb sommige set items al 4 keer.

RNGsus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een held. alleen al die eerste 5 minuten. best wel zen :) ik follow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Stiekem hoop ik deze hobby ook nog te hebben als ik op pensioen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
Net story uitgespeeld (death verslagen) met demon hunter (level 50) op makkelijk niveau. Nog nooit eerder Diablo gespeeld, super leuke game! Speel het op de switch. Volgende stap is seasons?

Seasons snap ik alleen nog niet zo goed. Nieuwe Hero aanmaken en story weer spelen? Hoe lang duurt een seizoen? Je begint altijd met een nieuwe Hero op level 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Vecodo schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:22:
Net story uitgespeeld (death verslagen) met demon hunter (level 50) op makkelijk niveau. Nog nooit eerder Diablo gespeeld, super leuke game! Speel het op de switch. Volgende stap is seasons?

Seasons snap ik alleen nog niet zo goed. Nieuwe Hero aanmaken en story weer spelen? Hoe lang duurt een seizoen? Je begint altijd met een nieuwe Hero op level 1?
Heb geen ervaring op de Switch maar voor de PC is dit een aardige handleiding:
https://www.icy-veins.com...de-to-seasons-in-diablo-3

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Voordat er vroeger adventure mode bestond ging je steeds een difficulty hoger en werkte je nogmaals de story door, rinse repeat. Nu met adventure mode (en seasons beschikbaar zijn) kun je (mogelijk pas na 1x lvl60 te hebben bereikt, deze was voorheen nodig voor Torment en/of adventure mode) in adventure mode beginnen op een nieuw seasonal character of non season in adventure mode gaan. Je kunt uiteraard kiezen om nogmaals story te doen maar als je die net hebt gedaan is het misschien wat veel herhaling.

Seasons zijn meestal een 3 maanden, soms iets langer/korter, ligt beetje aan periode, vorige was langer omdat einde anders tijdens kerst viel, de aanname is dat huidige seizoen daarom wat korter zal duren.

Bij beginnen op season start je met lvl 1 character en bouw je opnieuw op. Nu klinkt dat misschien niet direct leuk als je net bent begonnen (in non season) maar als je erg lang non season hebt gedaan is de verfrissing van gear zoeken en upgrades vinden zeer leuk :)

Na season gaat je season character met gear (en stash in je mail) over naar non season

[ Voor 22% gewijzigd door 4th op 04-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tukkEEEr
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2023
Toch leuk DH.

Vandaag een gear upgrade gekregen, 100s gaan nu in 4 minuten solo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Grootste probleem met mijn DH is vooral resource. In de hogere GRs is de damage redelijk, maar ik ben wel te lang bezig met elites. Dan loop je gewoon teveel te kloten om een redelijke tijd te halen.

Edit: meer mensen het idee dat hun Condemn Crusader een tikkie squishy is? Bij sommige rift guardians (een Blighter bijvoorbeeld) is het one shot klaar. ik heb al lopen googlen, maar echt een oplossing heb ik nog niet gevonden en ik ben toch niet de enige als ik Google mag geloven.

[ Voor 41% gewijzigd door Theimon op 04-02-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Theimon schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:
Grootste probleem met mijn DH is vooral resource. In de hogere GRs is de damage redelijk, maar ik ben wel te lang bezig met elites. Dan loop je gewoon teveel te kloten om een redelijke tijd te halen.

Edit: meer mensen het idee dat hun Condemn Crusader een tikkie squishy is? Bij sommige rift guardians (een Blighter bijvoorbeeld) is het one shot klaar. ik heb al lopen googlen, maar echt een oplossing heb ik nog niet gevonden en ik ben toch niet de enige als ik Google mag geloven.
Wat voor build heb je op de DH? Multishot moet je op hoger teveel schieten en mis je inderdaad hatred. Dan kun je beter met impale verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
4th schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:37:
[...]

Wat voor build heb je op de DH? Multishot moet je op hoger teveel schieten en mis je inderdaad hatred. Dan kun je beter met impale verder gaan.
Of Nat-Mar :>
(Ligt mij persoonlijk toch wel iets beter en qua damage liggen ze redelijk gelijk)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Multishot inderdaad. De hatred-drain is gewoon niet bij te benen.

Een N6M4 heb ik ook. Speel ik eigenlijk te weinig. Ook weer eens aanzwengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Ik meld me hier ook maar weer eens. Mijn dochter van bijna 7 krijgt volgende week voor haar verjaardag een Nintendo Switch, waarbij we er bij vermeld hebben dat het een duur kado is dus dat de rest van het gezin er dan ook mee mag spelen ;-). Daarom ben ik nu op zoek naar een spel wat ik kan doen in de avond uren en twijfel ik tussen Diablo 3 en Zelda (Breath of the Wild), ik heb in het verleden al veel uren in de pc/mac versie zitten en ook nog in de ps4 versie (later de hele ps4 verkocht maar ik vermaakte me nog steeds met Diablo).

Dusja, Diablo 3 of Zelda... Iets zegt me om voor Diablo te gaan omdat je dat niet uitspeelt, met Zelda ben je op een gegeven moment wel uit gespeeld. Ik begrijp dat er hier in het verleden wat meer mensen met de Switch variant zijn geweest, nog steeds actief?

Seasons zijn nieuw voor mij net als de Necromancer patch, dus er is wat dat betreft nog voldoende te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 08-02-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
@Kluus Even met open deur in huis vallen:
Je vraagt in d3 forum welke game we zouden kiezen? Gevalletje wij van wc eend.... blah blah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Inmiddels doe ik GR60 wel aardig solo met Necromancer Skeletal Mages build (wel iets aangepast). Eindelijk een 5e Rathma's piece gevonden en de damage weer wat verder omhoog kunnen krikken maar ik blijf steken op GR60 solo, maatje heeft een DH en die heeft mij ingehaald en doet GR67++ solo. Iemand tips? Toch mijn build maar omgooien naar Corpse Lance build? Zit zelf niet zo te wachten op de 'lange downtime'.

Voor de volgende keer, gelijk een character aanmaken in Seasons dan kon je na Story verder met Adventure (en de Season challenges). Mocht je willen (en NSO abbo hebben) dan kan ik je wel een stukje op weg helpen zodat je aan de end-game kunt beginnen :)
Kluus schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:13:
Ik meld me hier ook maar weer eens. Mijn dochter van bijna 7 krijgt volgende week voor haar verjaardag een Nintendo Switch, waarbij we er bij vermeld hebben dat het een duur kado is dus dat de rest van het gezin er dan ook mee mag spelen ;-). Daarom ben ik nu op zoek naar een spel wat ik kan doen in de avond uren en twijfel ik tussen Diablo 3 en Zelda (Breath of the Wild), ik heb in het verleden al veel uren in de pc/mac versie zitten en ook nog in de ps4 versie (later de hele ps4 verkocht maar ik vermaakte me nog steeds met Diablo).

Dusja, Diablo 3 of Zelda... Iets zegt me om voor Diablo te gaan omdat je dat niet uitspeelt, met Zelda ben je op een gegeven moment wel uit gespeeld. Ik begrijp dat er hier in het verleden wat meer mensen met de Switch variant zijn geweest, nog steeds actief?

Seasons zijn nieuw voor mij net als de Necromancer patch, dus er is wat dat betreft nog voldoende te doen.
Zelda is ook een geweldige game, 105+ uur in zitten en nog steeds niet helemaal klaar dus voor beide wat te zeggen. Zelda is in ieder geval een stuk meer casual en geen online play, wel extra challenges met de DLC.

[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 08-02-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel

Dit is eigenlijk niet te beantwoorden want het is puur een kwestie van smaak...
Wat Zelda betreft, daar zit ook behoorlijk wat speeltijd in hoor: https://howlongtobeat.com/game.php?id=38019
Zeker als je je bijvoorbeeld tot doel stelt om alle collectibles te halen (ik geloof dat er bijna 1000 van die korok seeds verstopt zijn door de wereld).
En Diablo, tja, dat kun je blijven spelen inderdaad, maar ook heel persoonlijk hoelang je dat blijft doen. Het is wel bij uitstek de game als je een half uurtje hebt om even een paar rifts te doen.

Maar waarom maar een van de twee? Kosten issue? Als ik even de aanname maak dat je waarschijnlijk geen uren te besteden hebt aan gamen elke dag (weinig ouders die dat hebben namelijk) dan ben je waarschijnlijk met Zelda ook al maanden zoet en zou je gewoon als je er eindelijk klaar mee bent dan voor Diablo kunnen gaan. Aan de andere kant is Zelda misschien voor de kleine ook al leuk (denk ik? Ik ben slecht in dat soort dingen in schatten) dus kun je ook Diablo voor jezelf aanschaffen en Zelda later nog eens met als excuus dat die (ook) voor dochter lief is :+ (als je een excuus nodig hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrix14
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06-2024
psychoclown schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:39:
Inmiddels doe ik GR60 wel aardig solo met Necromancer Skeletal Mages build (wel iets aangepast). Eindelijk een 5e Rathma's piece gevonden en de damage weer wat verder omhoog kunnen krikken maar ik blijf steken op GR60 solo, maatje heeft een DH en die heeft mij ingehaald en doet GR67++ solo. Iemand tips? Toch mijn build maar omgooien naar Corpse Lance build? Zit zelf niet zo te wachten op de 'lange downtime'.

[...]

Voor de volgende keer, gelijk een character aanmaken in Seasons dan kon je na Story verder met Adventure (en de Season challenges). Mocht je willen (en NSO abbo hebben) dan kan ik je wel een stukje op weg helpen zodat je aan de end-game kunt beginnen :)
Met elke meta build zou je binnen een dag grift 70+ kunnen doen(soms binnen 1-2 uur als je flinke RNG hebt). Ik ging altijd eerst focussen op set - wapen - items die je dmg multiplyen(chd/chc). Als je eenmaal je wapen hebt die je moet hebben kan het snel gaan. Bounty runs doen en je wapen reforgen bij cube tot je goede hebt(is meestal gigantische boost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
matrix14 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Met elke meta build zou je binnen een dag grift 70+ kunnen doen(soms binnen 1-2 uur als je flinke RNG hebt). Ik ging altijd eerst focussen op set - wapen - items die je dmg multiplyen(chd/chc). Als je eenmaal je wapen hebt die je moet hebben kan het snel gaan. Bounty runs doen en je wapen reforgen bij cube tot je goede hebt(is meestal gigantische boost).
In principe heb ik de juiste gear volgens build op icy-veins en ook enchanted voor de beste stats.
Misschien snap ik het principe van reforgen nog niet helemaal, weinig gebruikt maar ook nog niet nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrix14
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-06-2024
psychoclown schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:58:
[...]

In principe heb ik de juiste gear volgens build op icy-veins en ook enchanted voor de beste stats.
Misschien snap ik het principe van reforgen nog niet helemaal, weinig gebruikt maar ook nog niet nodig gehad.
Met reforgen verlaag je de RNG kans om je wapen goed gerolled als DROP te krijgen. Je reforged je huidige(shit) wapen in de hoop een ancient met hoge stats te krijgen(1/10 reforge chance volgens mij). Dus i.p.v weken te zoeken naar die specifieke drop kan je RNG forceren op de cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peleccotur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-03 14:12

Ligt eraan hoe je speelt denk ik. Ik heb een Switch en beide games dit najaar gekocht. Diablo speelde ik ook op pc, maar was een leuke aanbieding. Voor Zelda moet ik echt de tijd nemen en (liefst achter de tv) gaan zitten. Diablo vind ik veel prettiger om even snel op te pakken om een riftje te doen.

Bijkomend voordeel: Op de switch kan je game niet echt disconnecten, dus ook halverwege een rift kun je de Switch wegleggen en later gewoon verder spelen.

Dit seizoen op de Switch een DH gerolld. Ga niet enorm snel, maar heb als het goed is me N6M4 zon beetje bij mekaar. Daar wil ik dit weekend mee aan de slag

Diablo III

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Kluus

Gang is alles

Uiteindelijk besloten om de Switch gisteren te kopen als "gezin" omdat ik de eerste ruzies over "wie er op mag" al zag aankomen. Ook gelijk online Diablo 3 gekocht omdat die nu in de aanbieding was. Uiteindelijk zal Zelda ook wel komen, maar op dit moment zijn de kinderen daar nog te klein voor en er komen nog een aantal spellen die ze wel kunnen doen. Diablo leek me inderdaad ideaal om even handheld op de bank te doen als de vrouw iets anders op TV wil zien ;).

Gisteren al even begonnen en zit er weer redelijk in, heb om te beginnen maar weer mijn oude vertrouwde DH gerolled en ga eerst maar weer eens door de campaign heen. Daarna een kijken hoe het ook al weer werkt met rifts en adventure mode (dat heb ik destijds wel gedaan, maar moet mijn geheugen eens opfrissen) en me verdiepen in de seasons, die ik nog helemaal niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Zit nu para 1620, GR115 net aan gehaald, maar merk nu echt dat én de procentjes foute rolls én de impale build me tegen gaan werken. Tijd voor n6/m4 maar das zo een kote build om te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

N6M4 is inderdaad niet handig om onder de knie te krijgen, maar het werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-10 23:48
Yor schreef op maandag 18 februari 2019 @ 16:43:
Zit nu para 1620, GR115 net aan gehaald, maar merk nu echt dat én de procentjes foute rolls én de impale build me tegen gaan werken. Tijd voor n6/m4 maar das zo een kote build om te spelen...
Zit nu op paragon 1632, En heb met Impale DH een 118 gehaald rond para 1630.
Zo uit het hoofd zitten de verbeterpunten bij mij in: 5.5% CHC op helm en bracer, En movementspeed op mijn compass rose waar je liever iets anders voor in de plaats hebt.
Daarnaast loop ik met 60% cold damage increase vanwege een primal amulet met 1000dex, 100% CHD & 10% CHC + 575 dex van een lvl 115 augment, Die 1575 Dex is een aardige boost op de survivability. Om damage te doen moet je immers kunnen blijven staan.
Mijn gear is zeker zeer goed maar nog altijd niet perfect.

Mijn Battletag is Sato#2736 mocht je willen kijken naar mijn gear, Al heb ik momenteel waarschijnlijk mijn bounty/T13 gear aan dus je zult mij daarvoor even toe moeten voegen.

Vanaf GR 114/115 moest de grift wel mee zitten, En daar heb ik gelukkig ook wat geluk mee gehad. GR 118 gehaald bij de derde poging.

Geen idee wat je precies met foute rolls bedoeld, Kan je gear immers niet zien.
Als het een gebrek aan Resist all element's is op de gear waar dat op kan dan begrijp ik het wel. Als je niet lang genoeg op één plek kunt blijven staan pak je ook de damage bonus van het amulet en de ring niet. (Traveler's pledge en compass rose)

Heb ook een setje gear klaar liggen voor N6M4, Maar betwijfel of ik daar ook iets mee ga doen. Vind Impale namelijk veel te prettig spelen. (Ook voor bounty's en key-farming.)

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

:/

Loop je met je Invoker crusader een GR game in, 3 Demon Hunters die zeggen dat ik Strongarm Bracers moet gebruiken.....compleet idioot. Ik was er ook meteen klaar mee.

Als ze zelf met knockbak spelen moeten ze daar zelf maar voor zorgen. Een Invoker met knockback is volslagen zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nemisis bracer mogen medespelers nog wel eens om vragen maar anders dan tips geven komt toch niemand aan je gear? dat zal of miscommunicatie zijn geweest of anders gewoon geen aardige mensen :)

• Theimon

Theimon

Snapte!?

De vraag of iemand Nemesis heeft is begrijpelijk. Maar dit sloeg werkelijk nergens op en iedereen stond ook weer een beetje op de bus te wachten. Dan maar niet hè.

In de tijd dat die lui staan te wachten op de juiste compagnon hadden ze al een GR kunnen doen.

Edit: mijn season Vyr wizard begint eindelijk te werken. Dat begon met het vinden een Obsidian ring. Mijn Primal kado bij GR70 solo? Een Pox Fauld :| jeuj....

Nu wel een primal Leoric's Crown, dus nu zit mijn CDR op 64%. Dat in combinatie met die Obsidian en je bent bijna continu in Archon :) Nu nog betere gear om damage en survivability omhoog te krikken en dan begint het ergens op te lijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Theimon op 25-02-2019 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukkEEEr
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12-2023
Dit is wel slecht nieuws.

DiabloFans Says Farewell
It is with great sadness that I must announce the closure of DiabloFans. Our site has been a pillar of the Diablo community for many years, but due to the fading interest in current Diablo products and business realities for Curse, it is time for DiabloFans to say farewell.

On March 21st, DiabloFans will be transitioned into Archive Mode. Users will still be able to view content on the site while it is archived, but will be unable to create or edit any existing builds or posts on the site.

Personally, this news is quite surreal. I joined the DiabloFans team in late 2017 as the Community Manager and remained as such until shortly after BlizzCon 2018. During my time as Community Manager, I had the privilege of interacting with some of the most passionate fans of the Diablo franchise. You, the community, have been a constant inspiration with your amazing creativity and passion.

DiabloFans was a site that I used almost daily for many years prior to joining the team, and it was my primary source for finding new and interesting builds in Diablo 3. Without DiabloFans, there will be a great void for many of the other Diablo community sites to fill, but I have no doubt that they will do an excellent job.

I encourage our community to use d3planner to create and share builds in the same way you have used DiabloFans. For those who want to stay up to date and discuss the latest news regarding Diablo, I would suggest the Diablo Subreddit. Additionally, for those looking for more information on the game in general or a way to contribute to the community in a meaningful way, check out the Diablo wiki. Also, feel free to share other community sites in the comments before March 21, 2019!

Thank you for all of your support over the years, and may your future adventures in Sanctuary be filled with plentiful and glorious loot.
Pagina: 1 ... 60 ... 73 Laatste