Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-10 18:38
Yor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:19:
[...]

Wait wut? Dus jij zegt dat als jij een high level Gem of Ease draagt, de lvl nobody ook die XP krijgt?
De ervaring die ik heb gaat het levellen van 0-70 bijna in 1 cow lvl met 90+ Gem of Ease, dat red ik bij lange na niet zonder Gem of Ease, dus in mijn ervaring wel ja. Zo'n lvl 90+ gem of ease werkt alleen goed van 0-50, maar alle beetjes helpen. De extra XP van 50 naar 70 is eigenlijk al verwaarloosbaar.

De ervaringen op internet zijn wisselend maar het lijkt er wel op dat Gem of Ease shared is
https://www.diablofans.co...nce-shared-with-the-group

Voor boosten gebruik ik altijd GoE lvl 90+ en doe een cowlevel (kistjes dicht laten) en 1 Rift.. Einde van de rift is de gebooste lvl 70, krijgt een key en kan gear uit cow lvl trekken. Daarna nog wat puzzle rings voor wat gear / gems.

Season 16 ga ik in ieder geval weer spelen vanaf de start... Heb Season 15 overgeslagen want niets nieuws... Nu ook weinig nieuws maar wel meer variatie dus waarom niet. Met een God Monk door bounty's heen knallen of het niets is is altijd leuk.

[ Voor 32% gewijzigd door RedHat op 21-11-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 11:55
Meridius schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:48:
[...]

Er dropt nooit "betere" gear. Er dropt alleen meer gear op hogere lvls waardoor de kans op betere gear ook hoger is. Alle loot is random dus ook op normal kun je een super duper item vinden alleen is de kans erg laag omdat je bijna niets krijgt. Je moet spelen wat voor jou het meest optimale is maar al snel farm je T13 en GR70+ met een beetje build en zul je redelijk wat items voorbij zien komen.

Uiteindelijk is en blijft het een grinding game dus je farmed paragon, leveled je legendary gems naar zo hoog mogelijk en optimaliseer je je build totdat die niet verder kan. Dat betekend ook dat je meerdere legendary gems lvled zodat je die ook kan augmenten (cube werk)

Op sites als https://www.diablofans.com/ vind je alle builds voor alle classes en al het laatste nieuws op 1 plek.
Finraziel schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:23:
[...]

Als toevoeging op het vorige antwoord... De gear die op hogere difficulties en GRs valt is niet intrinsiek beter, maar je kunt wel betere gear vinden dan wat je nu hebt (dat komt alleen niet door welke difficulty je op speelt). Wat beter is hangt af van je build. Sommige builds hebben bijvoorbeeld veel cooldown nodig, waardoor je daar prioriteit aan geeft. Een andere build heeft weer liever wat anders en heeft niks aan cooldown reduction. Je vindt dus betere gear door gear te vinden die perfect afgestemd is op wat jij wil. Bij build guides wordt daarom ook altijd aangegeven wat de optimale stats zijn voor je items. Er zit zoveel variatie in de stats op items dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat wat je uit de gift gekregen hebt optimaal is.

En dan kun je ook nog ancient versies vinden. Bij ancient items kunnen bepaalde ranges hoger komen, zoals bijvoorbeeld meer strength/dexterity/intelligence/vitality. Elke keer dat iets dropt heb je ongeveer 10% kans dat het ancient is. Als je eenmaal GR70 gecleared hebt dan heeft een ancient weer ongeveer 10% kans om primal ancient te zijn. Een primal heeft altijd alles gemaxt.

Het is echter nog steeds van belang dat je de juiste stats op het item hebt. Je kunt een primal ancient hebben met de verkeerde stats er op die daardoor toch slechter is dan je reguliere niet ancient item.

Verder kun je uiteindelijk ancients ook nog gaan augmenten waardoor je nog meer statboosts er op kunt krijgen, maar dat is redelijk geavanceerd, daar zou ik me nu nog niet druk om maken. Om te beginnen heb je er dus ancients voor nodig, reguliere items kun je niet augmenten.
Thanks voor de tips!

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-10 12:48
Over cow levels gesproken, dit season zeker 4-5 puzzle rings maar geen Bovine Bardiches. Ramaldni's gift tot dusver 4 stuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
Even een domme vraag, als ik Diablo 3 koop voor de PS4, moet ik dan PS Plus hebben om te kunnen spelen?

Mijn PS Plus loopt bijna af en ik weet niet zeker of ik wel wil verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:47
Heb het zelf alleen op pc. maar zover ik weet: als je online met mensen wilt spelen, ja. Solo en lokale co-op niet.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:35

Yor

Yor1313#2571

RedHat schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:03:
[...]

De ervaring die ik heb gaat het levellen van 0-70 bijna in 1 cow lvl met 90+ Gem of Ease, dat red ik bij lange na niet zonder Gem of Ease, dus in mijn ervaring wel ja. Zo'n lvl 90+ gem of ease werkt alleen goed van 0-50, maar alle beetjes helpen. De extra XP van 50 naar 70 is eigenlijk al verwaarloosbaar.

De ervaringen op internet zijn wisselend maar het lijkt er wel op dat Gem of Ease shared is
https://www.diablofans.co...nce-shared-with-the-group

Voor boosten gebruik ik altijd GoE lvl 90+ en doe een cowlevel (kistjes dicht laten) en 1 Rift.. Einde van de rift is de gebooste lvl 70, krijgt een key en kan gear uit cow lvl trekken. Daarna nog wat puzzle rings voor wat gear / gems.

Season 16 ga ik in ieder geval weer spelen vanaf de start... Heb Season 15 overgeslagen want niets nieuws... Nu ook weinig nieuws maar wel meer variatie dus waarom niet. Met een God Monk door bounty's heen knallen of het niets is is altijd leuk.
Ik heb de mijne op 70, vanochtend even test gedaan en het lijkt erop dat het wel meetelt, maar niet bar veel, scheelde na 1 rift iets van 8 levels. Maar thx voor de tip, wist dit niet en is toch weer een beetje free xp !

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Yor schreef op woensdag 21 november 2018 @ 20:48:
[...]

Ik heb de mijne op 70, vanochtend even test gedaan en het lijkt erop dat het wel meetelt, maar niet bar veel, scheelde na 1 rift iets van 8 levels. Maar thx voor de tip, wist dit niet en is toch weer een beetje free xp !
Het is geloof ik 10% wat er overblijft voor de party. Voor mij is het gewoon handig omdat ik met een 90+ gem of ease iemand in 1 cow lvl en 1 rift naar de 70 heb, hierdoor heb je vrij snel wat gear en keystones om te powerlevellen.

Scheelt een rift en dus in % aardig wat tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:34
Gisteravond het filmpje van Rhykker over PTT 2.6.4 gekeken.
Wat hebben sommige sets toch mooie buffs gekregen. Vanochtend even getest met een impale denon hunter. Gr95 in iets meer dan 5 minuten. Daarvoor zat ik op Gr94 in ruim 14 minuten.

Benieuwd of dit live gaat halen.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Ik ben best gelukkig met the season of grandeur. Het maakt wat ruimte vrij om wat leuks te proberen met verschillende sets. Waar ik minder happig op ben zijn de buffs. Het is gewoon powercreep. op zich natuurlijk niets mis mee, maar er was ons wat beloofd dit seizoen. Iets waar we naar uit zouden kunnen kijken (die chick naast Rhykker heeft dat tijdens blizzcon laten vallen). Powercreep is niet iets waar ik naar uit kijk. Bouw de blackthornes set om oid, zorg voor nieuwe gems, nieuwe bounties, weet ik wat. Maar iets creatiever dan een powercreepje mag van mij wel.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:52
boomr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 09:02:
Ik ben best gelukkig met the season of grandeur. Het maakt wat ruimte vrij om wat leuks te proberen met verschillende sets. Waar ik minder happig op ben zijn de buffs. Het is gewoon powercreep. op zich natuurlijk niets mis mee, maar er was ons wat beloofd dit seizoen. Iets waar we naar uit zouden kunnen kijken (die chick naast Rhykker heeft dat tijdens blizzcon laten vallen). Powercreep is niet iets waar ik naar uit kijk. Bouw de blackthornes set om oid, zorg voor nieuwe gems, nieuwe bounties, weet ik wat. Maar iets creatiever dan een powercreepje mag van mij wel.
And then we Quadruple it! |:(

Apsie's profiel

• CorvusGS
Ik vraag me toch echt af of deze patch een doekje is voor het Blizzcon bloeden of op voorhand al gepland. Is dit echt meer dan een jaar werk geweest om de changes door te voeren? Zou er zonder het Blizzcon fiasco zo'n patch geweest zijn? Of is dit een voorloper van meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Apsie schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:29:
[...]

And then we Quadruple it! |:(
Nouja, iedereen zat te zeuren dat meer builds viable moesten worden. Of ze dat nou doen door door builds te nerfen of door andere builds te boosten, het blijft hetzelfde.

Zoals Rhykker al zegt, elke 4,nogwat GR levels is een verdubbeling van Monster HP. Die Powercreep gaat wel wat schelen maar ook weer niet 100 levels ofzo.

We hebben nu in ieder geval meer builds om hoog mee te spelen, een Meta die nog niet bekend is maar waar veel varianten waarschijnlijk voor zijn. Ik vind het helemaal zo slecht nog niet.

Wel raar dat ze maar een week PTR hebben om te balancen, lijkt mij veel te kort.

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 22-11-2018 14:59 ]

• Apsie
RedHat schreef op donderdag 22 november 2018 @ 14:58:
[...]

Nouja, iedereen zat te zeuren dat meer builds viable moesten worden. Of ze dat nou doen door door builds te nerfen of door andere builds te boosten, het blijft hetzelfde.

Zoals Rhykker al zegt, elke 4,nogwat GR levels is een verdubbeling van Monster HP. Die Powercreep gaat wel wat schelen maar ook weer niet 100 levels ofzo.

We hebben nu in ieder geval meer builds om hoog mee te spelen, een Meta die nog niet bekend is maar waar veel varianten waarschijnlijk voor zijn. Ik vind het helemaal zo slecht nog niet.

Wel raar dat ze maar een week PTR hebben om te balancen, lijkt mij veel te kort.
Je hebt gelijk hoor maar ik krijg bij dit soort excessieve percentages altijd een beetje het gevoel van dat ze er maar een slag naar slaan. Je hebt gelijk dat ze de div. builds wat "ophalen" (LoN was flink achtergebleven) maar om dit nou op deze manier te doen....? (Ik hoor 130 met een Inna Monk?)

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
[...]

Misschien heb ik het een beetje verkeerd verwoord. Wat ik bedoel is dat dit niet is waar we op zaten te wachten.

Blizzcon dit jaar stond in het teken van Diablo! Er ging iets groots aan komen. Er gingen bergen geruchten over een remaster van 1 of 2, Diablo 4, en in het slechtste geval een expansion. Er hing wat groots in de lucht. Goed nieuws voor ons (de fanboys). Kort voor Blizzcon kondigen ze (gelukkig), enigszins cryptisch, aan dat het geen d4 gaat worden. Prima, als een van de overige geruchten waar zou zijn was dat mooi nieuws. Waar komen ze mee: Diablo op je mobiel. Een aankondiging die maar amper groot genoeg is om op facebook te doen. Laat staan op een evenement als Blizzcon! Heel de diablo fanbase teleurgesteld. In het nieuws, en in blizzard!

Vervolgens mogen wat gasten het gaan uitproberen tijdens een livestream. Tijdens de livestream van Rhykker komt dat vrouwtje erbij zitten waarvan ik de naam kwijt ben. Ze zegt: er komt wat moois aan voor komend seizoen. Wederom een belofte waardoor we iets verwachten.

Deze verwachting wordt heel beperkt waargemaakt door de seasonal buff (grandeur), de overige aanpassingen zijn allemaal powercreep en een enkele handigheid (zoals het duidelijker laten zien dat het om een primal gaat). That's it. Leuk dat ik straks wat makkelijker naar 100 toe kan, maar totaal waardeloos als iedereen dat kan. Powercreep dus. De standaard wordt verhoogd van grift 70-80 naar grift 80-90 (neem dat even met een korrel zout maar begrijp de onderliggende boodschap). Geen boeiende patch dus, en dat terwijl er weer verwachtingen waren.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• RedHat
boomr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:28:
[...]

Deze verwachting wordt heel beperkt waargemaakt door de seasonal buff (grandeur), de overige aanpassingen zijn allemaal powercreep en een enkele handigheid (zoals het duidelijker laten zien dat het om een primal gaat). That's it. Leuk dat ik straks wat makkelijker naar 100 toe kan, maar totaal waardeloos als iedereen dat kan. Powercreep dus. De standaard wordt verhoogd van grift 70-80 naar grift 80-90 (neem dat even met een korrel zout maar begrijp de onderliggende boodschap). Geen boeiende patch dus, en dat terwijl er weer verwachtingen waren.
Het gaat erom dat er weer meer diversiteit is.. Dat nummertje achter een GR is maar een nummertje. Of je nou GR 50 in 14:58 cleared terwijl de no1 60 cleared of 150 terwijl de no1 160 cleared, ik zie het probleem niet zo. De te sterke builds nerfen of de minder goede builds boosten, boeiend, resultaat is hetzelfde.

Ik had persoonlijk liever wat nieuwe builds gezien (Zoals dat in het begin normaal was voor een season) maar die verwachting heb ik al lang niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 22-11-2018 15:58 ]

• boomr
RedHat schreef op donderdag 22 november 2018 @ 15:57:
[...]

Het gaat erom dat er weer meer diversiteit is.. Dat nummertje achter een GR is maar een nummertje. Of je nou GR 50 in 14:58 cleared terwijl de no1 60 cleared of 150 terwijl de no1 160 cleared, ik zie het probleem niet zo. De te sterke builds nerfen of de minder goede builds boosten, boeiend, resultaat is hetzelfde.

Ik had persoonlijk liever wat nieuwe builds gezien (Zoals dat in het begin normaal was voor een season) maar die verwachting heb ik al lang niet meer.
Nee maar daar gaat mijn post ook niet om. Het is een powercreepje (leuk dat wat builds nu iets meer kunnen dan voorheen, maar nog steeds powercreep). Niets wat de verwachtingen die blizzard heeft gemaakt een kleine beetje recht doet.

• RedHat
boomr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:01:
[...]

Nee maar daar gaat mijn post ook niet om. Het is een powercreepje (leuk dat wat builds nu iets meer kunnen dan voorheen, maar nog steeds powercreep). Niets wat de verwachtingen die blizzard heeft gemaakt een kleine beetje recht doet.
Het is juist het tegenovergestelde van een powercreep.
The situation where updates to a game introduce more powerful units or abilities, leaving the older ones underpowered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
RedHat schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:39:
[...]

Het is juist het tegenovergestelde van een powercreep.

[...]
Het is in ieder geval geen gelijk trekking van de diverse sets:: 2x run, DH Impale gemmideld 6 min. bij een 110,
WD helltooth 2x 25 Min bij een 110... :/

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Precies dit. Het is een balancing patch, het brengt zwakkere builds weer op niveau met de sterkere. Dat daarbij power creep ontstaat is in mijn ogen bijzaak. T13 speedfarmen gaat voor sommige classes nog gemakkelijker worden dan het al was, maar niet meer dan voor de rest waarvoor het nu al te simpel is.

Nerfen was mijns inziens objectief beter geweest om dit te bereiken, maar dat voelt gewoon niet goed. Ik vind het prima zo.

Neemt niet weg dat ik ook graag had gezien dat ze iets met de nutteloze sets en legs hadden gedaan. De primal drop vind ik wel weer een leuke toevoeging.
boomr schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:01:
[...]

Ik heb het betreffende moment met Rhykker en de Bliz medewerker gemist, maar ik snap je punt. Blizzard en verwachtingsmanagement is de laatste tijd niet echt top. We zitten al te lang zonder echt nieuwe content en iedereen had dat verwacht, als D4 niet zou komen. En dan na een tweede belofte een rode beam bij primals en een strictly seasonal change krijgen, is redelijk benedenmaats.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsmell op 23-11-2018 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:02
Deadsmell schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 11:31:
Nerfen was mijns inziens objectief beter geweest om dit te bereiken, maar dat voelt gewoon niet goed. Ik vind het prima zo.
Mensen houden er toch van om steeds hun record te verbreken... Als ze nu gaan nerfen dan zouden ze toch wat mensen die van pushen houden kwijt kunnen raken. Het geeft dan gewoon minder voldoening als je hard moet pushen en je haalt een 85 of zo, terwijl je vorig seizoen een 110 haalde, om maar wat te noemen.
Ik heb het betreffende moment met Rhykker en de Bliz medewerker gemist, maar ik snap je punt. Blizzard en verwachtingsmanagement is de laatste tijd niet echt top. We zitten al te lang zonder echt nieuwe content en iedereen had dat verwacht, als D4 niet zou komen. En dan na een tweede belofte een rode beam bij primals en een strictly seasonal change krijgen, is redelijk benedenmaats.
Ik heb dat moment wel gezien, maar eerlijk gezegd kreeg ik daar niet echt het idee dat er meer beloofd werd dan ze nu laten zien (iets wat wél zo was met de video die dezelfde persoon maanden voor Blizzcon gemaakt had, maar het lijkt er op dat ze toen misschien nog dachten D4 te kunnen teasen).
Dit is het moment waar het om gaat:
https://www.twitch.tv/rhykker/clip/DullUnusualReubenBatChest
Ze zegt dus "we've got some stuff coming for D3... for next season... we'll have more to talk about later"
Tja, 'for next season'. Als je dan gelijk denkt dat er een nieuwe expansion is voor het volgende seizoen of zo dan ben je jezelf gewoon op aan het hypen. Dit is precies wat ik verwachte. En misschien meer later (more to talk about later, kan slaan op dat ze later meer over de patch zeggen, of na de patch nog meer).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Het kan evengoed zijn dat er op de eerste dag van Blizzcon crisisberaad is geweest en er is besloten "damn, dit hadden we niet verwacht, we moeten iets zeggen maar we hebben eigenlijk niks". De maandag erna is er een developer vrijgemaakt om wat nummertjes aan te passen en die beam van kleur te veranderen om die belofte in te lossen.

Of het kan zijn dat ze effectief al aan iets bezit waren en dat dit gewoon iets is dat ze vooraf vrijgeven om de gemoederen wat te bedaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best lastig om op de PTR een indruk te krijgen van de kracht van al die builds, als de nr. 1 bijna 3000 paragon verschilt met de nr. 10. En jammer dat die seasonal buff actief is. Dat vertekent het beeld ook flink.
Inmiddels bezig geweest met IK, Zuni, Tal Rasha, Invoker, Condemn en Rolands en ik krijg niet de indruk dat de verschillen erg groot zijn.

Heeft iemand nog iets bijzonders gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door Deadsmell op 24-11-2018 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Ik speel zelf nooit op de PTR maar ik hoorde dat de power creep niet zo enorm is. Neem een GR level of 5 hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
CorvusGS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:03:
Ik speel zelf nooit op de PTR maar ik hoorde dat de power creep niet zo enorm is. Neem een GR level of 5 hoger.
Nou...Impale 6 min. op 110? dat is voor mij nogal uitzonderlijk en een stuk hoger als wat ik nu doe... 7(8)7

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Apsie schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:15:
[...]

Nou...Impale 6 min. op 110? dat is voor mij nogal uitzonderlijk en een stuk hoger als wat ik nu doe... 7(8)7
wow... iets zegt me dan dat Blizzard de cijfers nog wat zal bijstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder seasonal buff nog wel, maar die lui hebben wel 4000 paragon.

Net een grift 95 met Jade en de buff gedaan en dat was doodeenvoudig. Die krijg ik vast ook met weinig moeite naar de 110.

Dit stond niet in de patch notes:
Potions

Het is een potion stash. Je krijgt potions erin door ze op het vakje te droppen. Er is ruimte voor maximaal drie legendary potions. Als je na de derde een nieuwe erin dropt, dan gaat de huidig geselecteerde terug naar je stash. Beetje onhandig mechanisme.
Elk personage heeft zijn eigen potion stash.

[ Voor 190% gewijzigd door Deadsmell op 25-11-2018 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Deadsmell schreef op zondag 25 november 2018 @ 01:57:
Zonder seasonal buff nog wel, maar die lui hebben wel 4000 paragon.

Net een grift 95 met Jade en de buff gedaan en dat was doodeenvoudig. Die krijg ik vast ook met weinig moeite naar de 110.

Dit stond niet in de patch notes:
[Afbeelding: Potions]

Het is een potion stash. Je krijgt potions erin door ze op het vakje te droppen. Er is ruimte voor maximaal drie legendary potions. Als je na de derde een nieuwe erin dropt, dan gaat de huidig geselecteerde terug naar je stash. Beetje onhandig mechanisme.
Elk personage heeft zijn eigen potion stash.
Net 2 rondjes in de PTR 110 met Jade gedaan, is toch iets moeilijker dan je denkt.. 8) ternauwernood iets onder de 15 min...

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:20:
[...]

Net 2 rondjes in de PTR 110 met Jade gedaan, is toch iets moeilijker dan je denkt.. 8) ternauwernood iets onder de 15 min...
Nice!

Zeg, dat stukje wat ik hierboven typte over die potion stash, is dat wel nieuw? Ik zie het nu ook buiten de PTR. Dat was me nooit eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Deadsmell schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:22:
[...]

Nice!

Zeg, dat stukje wat ik hierboven typte over die potion stash, is dat wel nieuw? Ik zie het nu ook buiten de PTR. Dat was me nooit eerder opgevallen.
Volgens mij als je meerdere potions in je inventory hebt kan je idd kiezen, maar in de PTR is de gekozen potion echt uit je inventory...

Net trouwens N6M4 geprobeerd op 110, dat is een lekkere build daarvoor, niet zo kwetsbaar en lekker veul damage, DH 2 - WD 0 :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:53:
[...]

Volgens mij als je meerdere potions in je inventory hebt kan je idd kiezen, maar in de PTR is de gekozen potion echt uit je inventory...

Net trouwens N6M4 geprobeerd op 110, dat is een lekkere build daarvoor, niet zo kwetsbaar en lekker veul damage, DH 2 - WD 0 :*)
Die wil ik ook nog even testen. Ik ben momenteel hevig aan het twijfelen. Crusader heb ik de laatste tijd heel veel lol mee, maar Tal Rasha speelde geweldig en ik heb ook wel weer zin in Jade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Deadsmell schreef op zondag 25 november 2018 @ 12:56:
[...]

Die wil ik ook nog even testen. Ik ben momenteel hevig aan het twijfelen. Crusader heb ik de laatste tijd heel veel lol mee, maar Tal Rasha speelde geweldig en ik heb ook wel weer zin in Jade.
Heb wel een beetje het gevoel dat er meer onbalans is in de PTR, N6M4 met een deurtjes/gangetjes level was 13 Min, maar een open wereld was 7.30 min...

Voor het nieuwe seizoen ben ik er ook nog niet uit, voordeel is het RorG Seizoen, dat opent wel nieuwe perspectieven!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op zondag 25 november 2018 @ 13:14:
[...]

Heb wel een beetje het gevoel dat er meer onbalans is in de PTR, N6M4 met een deurtjes/gangetjes level was 13 Min, maar een open wereld was 7.30 min...

Voor het nieuwe seizoen ben ik er ook nog niet uit, voordeel is het RorG Seizoen, dat opent wel nieuwe perspectieven!
Klopt, maar het maakt het testen van de balancing changes een stuk lastiger. Wat jij omschrijft met N6M4 had ik trouwens met Jade en Tal Rasha. Wat betreft betreft is er dus balans. ;)

Net trouwens de challenge rift van deze week met Vyr gedaan. Damn, die was gemakkelijk. In minder dan de helft van de tijd en ik deed rustig aan. Ik ga nog even Vyr testen in PTR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Laatst online: 19:02
CorvusGS schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 16:03:
Rhykker verwachtte ook niet veel meer dan dat. Je doet wel meer damage maar de mobs hebben ook meer hitpoints bij hogere rift levels.

Ben nu bezig met een WD met zoveel mogelijk ancient gear. Bevalt erg goed en zo had Diablo 3 voor mij moeten zijn. Al die sets hebben de game voor mij voor een flink deel verpest. Ze zijn nu elke keer met lapwerk bezig om de sets gelijk te trekken. De ancients zijn ook de enige reden dat legendaries uberhaupt nog een functie hebben in deze game, op de wapens na.

Voor mij mogen de sets uit Diablo 4 wegblijven of uit hooguit drie delen bestaan en zeker geen achterlijke bonussen als 3200% extra damage voor bepaalde skills. Zorg maar dat je de skills via de endgame kunt levelen door bepaalde events te voltooien waarbij je onderdelen kunt looten waarme je een skill een stapje hoger kunt craften. En door bv bepaalde gems te combineren.
Grim Dawn (wordt tijd dat die naar de XBO komt) en PoE kunnen ook prima zonder sets als in Diablo 3.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lekker Ventje schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:31:

Voor mij mogen de sets uit Diablo 4 wegblijven of uit hooguit drie delen bestaan en zeker geen achterlijke bonussen als 3200% extra damage voor bepaalde skills. Zorg maar dat je de skills via de endgame kunt levelen door bepaalde events te voltooien waarbij je onderdelen kunt looten waarme je een skill een stapje hoger kunt craften. En door bv bepaalde gems te combineren.
Grim Dawn (wordt tijd dat die naar de XBO komt) en PoE kunnen ook prima zonder sets als in Diablo 3.
Maar dan wordt het allemaal wel aardig dubbelop, je hebt al je paragon's en gems (die je moet lvlen), om dan nog een extra 'iets' te hebben om die skills omhoog te krijgen? Percentage heeft als voordeel, het is relatief tot je basis-stats, dat het einde van de rit weinig verschil geeft dit direct via skills te doen of via een crafting systeem, uitgaande dat je bij maximalisatie van dat nieuwe 'iets' al behoorlijk hoog in je gear zit.

Enkel de curve naar 'end content' (GR100+) zal iets anders zijn, maar komt beide op hetzelfde neer, je doet meer damage. En je maakt daar minder grote deling tussen soft/hard en casual/hard spelers, met die 3200% damage kan ik nog steeds met mijn casual gear lekker doormeppen, jij kan met je min/max gear ook GR100+ doormeppen. Ik liep al snel tegen probleem van die gems dat ik niet hoog genoeg in de GR's kon komen dat ding nog met hoog succes te upgraden, dat nu een tweede keer te hebben zit ik niet echt op te wachten.

Andere games hebben ook vanaf ground up een ander systeem, als je sets uit D3 wil halen moet je wel een ziekelijke revamp gaan doen, dat meer iets is voor D4.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Het zal dan het een of het ander zijn in Diablo 4. Zolang je maar moet werken voor je progressie in plaats van dat je van die achterlijke mega bonussen krijgt.
Een nieuw paragonsysteem met wat meer vrijheid mag ook, maar dan zonder een aantal verplichte keuzes tot lvl 800 zoals nu. Niemand wil zijn punten in zaken als extra gold steken. En geen 25% extra xp meer voor als je samenspeelt.

Sets uit Diablo 3 halen hoeft voor mij niet, daar hebben we de ancient items voor nu. Als ze maar lering uit Diablo 3 trekken voor het volgende deel. Die sets spijkeren de builds vast en dat moet je niet willen. Met de ancients heb je alle vrijheid wat skills betreft.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:33

Theimon

Snapte!?

Dan had je in Diablo 2 toch veel meer vrijheid inderdaad. Je skills verdelen, allerhande gear bij elkaar schrapen, jewels, charms etc. Dat waren nog eens tijden mensen :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theimon schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:04:
Dan had je in Diablo 2 toch veel meer vrijheid inderdaad. Je skills verdelen, allerhande gear bij elkaar schrapen, jewels, charms etc. Dat waren nog eens tijden mensen :)
Had je in D2 niet een skill tree waarbij je keuzes permanent voor je char waren? Zodat je een nieuw char moest maken als je eens een onhandige keuze had gemaakt? Of een variant wilde? :P

Juist de flexibiliteit van skills vind ik een heel sterk punt in D3. Je stapt moeiteloos van een grift in een bounty run, switcht even van build als je van solo naar coop gaat... etc.

En allerhande gear bij elkaar schrapen doe je nu ook, maar je hoeft die ellendige campaign er niet meer voor in. Alle gear dropt nu overal. Zie je ook eens een ander deel van het spel. Wat een vrijheid, wat een tijden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Theimon schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:04:
Het hele punt was eigenlijk dat je ergens concessies moest doen. Wat ga je met je lightning build een lightning immune Mob tegenkomt? Ik heb in D3 nergens het gevoel een concessie te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ivysaur schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:46:
[...]

Is al jaren er uit. Je kan per act respec, en na 3 respecs moet je 3 items zien te vinden en dan forge. :9
Klinkt inderdaad erg flexibel. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb D2 met plezier gespeeld, net zoals D1 maar ik vond het echt niet zo veel beter als D3 als ik sommigen hoor nostalgiën. Zeker het effect zoals hierboven waar je een elemental-immune tegen kwam van dezelfde elemental damage type als jezelf. Ik herinner me ook nog de eindeloze zoektocht naar een Zod-rune en dat soort "leuks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Er is blijkbaar een update geweest waardoor de powers van Kanai’s Cube verdwenen waren. Kom er net pas achter. Heb de 200% pet damage weer toegevoegd bij mijn WD en de elite packs vallen weer als rijpe appelen. Snap nu waarom T13 de laatste tijd zo moeizaam ging en ik meer dood dan levend was.

Het moet voor Blizzard toch niet zo moeilijk zijn om voor de komende jaren nog wat Torment levels erbij te gooien? Dan kun je met grift keys farmen ook extra XP en loot verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 23:11:
Er is blijkbaar een update geweest waardoor de powers van Kanai’s Cube verdwenen waren. Kom er net pas achter. Heb de 200% pet damage weer toegevoegd bij mijn WD en de elite packs vallen weer als rijpe appelen. Snap nu waarom T13 de laatste tijd zo moeizaam ging en ik meer dood dan levend was.

Het moet voor Blizzard toch niet zo moeilijk zijn om voor de komende jaren nog wat Torment levels erbij te gooien? Dan kun je met grift keys farmen ook extra XP en loot verdienen.
Dat wordt waarschijnlijk wel wenselijk, met de power creep van de komende patch. Aan de andere kant: dan moet je ook weer compenseren voor toughness. Enkele speedfarm builds die ik run zijn heel erg squishy. En dan moet je weer wat balancing doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Deadsmell schreef op woensdag 28 november 2018 @ 09:37:
[...]

Dat wordt waarschijnlijk wel wenselijk, met de power creep van de komende patch. Aan de andere kant: dan moet je ook weer compenseren voor toughness. Enkele speedfarm builds die ik run zijn heel erg squishy. En dan moet je weer wat balancing doen.
Hoeft natuurlijk niet... Als er nieuwe torment levels bijkomen maar jouw build is het efficiëntst op t13 dan kun je daar gewoon op blijven zitten. Net zoals je in het begin van een season eigenlijk beter t10 of zo kunt grinden als je eigenlijk nog niet sterk genoeg bent om op snelheid door t13 te rennen.

Maar of het nodig is weet ik niet... T13 is al makkelijk voor endgame builds, dat wordt niet echt significant anders. Meer torment levels zou eigenlijk alleen een buff zijn omdat je eventueel sneller db's en keys kan farmen als je build het aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
Deze week Diablo III voor de PS4 gekocht met alle uitbreidingen. Moet zeggen dat het toch wel lekker speelt op de bank met groot scherm en goed geluid :) Erg prettig om te doen. Valt me alleen wel heel erg tegen om volledig vanaf 0 met 1 character te moeten beginnen en alles weer opnieuw te moeten doen. Nu merk je pas hoe OP je bent met paragon points op een nieuwe character.

Maar besloten om het snel en simpel te houden en niet te hoog in te zetten. Liever wat later lvl 70 en makkelijk spelen zonder een half uur te schieten op een elite haha. Positief verrast dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Finraziel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:54:
[...]

Hoeft natuurlijk niet... Als er nieuwe torment levels bijkomen maar jouw build is het efficiëntst op t13 dan kun je daar gewoon op blijven zitten. Net zoals je in het begin van een season eigenlijk beter t10 of zo kunt grinden als je eigenlijk nog niet sterk genoeg bent om op snelheid door t13 te rennen.

Maar of het nodig is weet ik niet... T13 is al makkelijk voor endgame builds, dat wordt niet echt significant anders. Meer torment levels zou eigenlijk alleen een buff zijn omdat je eventueel sneller db's en keys kan farmen als je build het aan kan.
Niets mis mee om sneller db’s te kunnen farmen. Aan ancients komen is niet zo moeilijk maar om die twee ringen in ancient vorm te krijgen is erg lastig en je hebt de kube dus veel nodig. Hopelijk krijgt de ancient build ook nog wat liefde van Blizzard want daar hoor ik ze niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:25:
[...]

Niets mis mee om sneller db’s te kunnen farmen. Aan ancients komen is niet zo moeilijk maar om die twee ringen in ancient vorm te krijgen is erg lastig en je hebt de kube dus veel nodig. Hopelijk krijgt de ancient build ook nog wat liefde van Blizzard want daar hoor ik ze niet meer over.
Daar heb ik ook geen bezwaar tegen inderdaad, alleen staat dat wat mij betreft los van de power creep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Helemaal los kun je het niet zien als blijkt dat de ancient build achter blijft. Als je volledig ancient bent krijg je 1300% damage boost. Hoe gaat zich dat verhouden tegenover een volledig ancient set die 9000% damage boost krijgt? Dan heb je zes ancient items en krijg je al een grotere boost dan wanneer je alles ancient hebt zonder set items. Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:36:
Helemaal los kun je het niet zien als blijkt dat de ancient build achter blijft. Als je volledig ancient bent krijg je 1300% damage boost. Hoe gaat zich dat verhouden tegenover een volledig ancient set die 9000% damage boost krijgt? Dan heb je zes ancient items en krijg je al een grotere boost dan wanneer je alles ancient hebt zonder set items. Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke getallen.
Nou....:
All Classes

Legacy of Nightmares
The (2) Set bonus has been increased from 100% to 500%

And then we quintuple it!

:P

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Apsie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:39:
[...]

Nou....:
All Classes

Legacy of Nightmares

Met LoN ga je toch wel tegen een paar defensive stats aanlopen als je er sets tegenover zet.

Leuk de extra damage maar je moet wel overeind blijven wil je überhaupt damage kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
RedHat schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:00:
[...]

Met LoN ga je toch wel tegen een paar defensive stats aanlopen als je er sets tegenover zet.

Leuk de extra damage maar je moet wel overeind blijven wil je überhaupt damage kunnen doen.
Had de LoN set inderdaad al getest met de WD maar in leven blijven is een issue, ja... :>
Damage is echter wel aanwezig!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Apsie schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:39:
[...]

Nou....:
All Classes

Legacy of Nightmares

He, die heb ik gemist.

Maar zoals hierboven aangegeven is damage leuk maar ik merk bij de WD dat het op T13 best lastig is. Op een open omgeving gaat het wel maar zodra het in of tussen bebouwing is wordt ik ge-oneshot door mobs die ik niet eens kan zien. Het zou al helpen als de pets gewoon bij de mobs blijven in plaats van telkens achter mij aanlopen als ik me in veiligheid wil brengen.
Wellicht gaat het makkelijker als je paragon level 1200+ bent maar zover ben ik nog lang niet. Wordt al een hele opgave om 800 te halen dit jaar al gaat het XP farmen in GRifts wel makkelijker als je straks weer op een hoger level kunt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:03:
[...]
Wordt al een hele opgave om 800 te halen dit jaar al gaat het XP farmen in GRifts wel makkelijker als je straks weer op een hoger level kunt lopen.
Vanaf een season start, met dus een lvl 1 char, tot en met P800 is pakweg een weekje wat intensief spelen in het huidige season.

Als je tussen nu en oudjaar P800 niet haalt als je al onderweg bent dan kunnen we misschien nog wat tips geven :) Season loopt 16 dec af dus misschien dat je het daarvoor nog wilt halen maar dat moet ook goed te doen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 28-11-2018 13:10 ]

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Ik speel nooit seasons. En is dat met of zonder 25% XP extra?
Op de console speel ik nooit online, moeilijk om anderen te vinden en ik heb geen zin in al die cheaters.

Ik kan P800 wel halen, ik zit nu op P724 en ben GR keys aan het farmen zodat ik straks na de patch los kan gaan in GR’s zodat ik meteen wat gems kan levelen. Op een week van lvl 0 naar P800 is wel knap en weinig slaap of werken lijkt me.

[ Voor 42% gewijzigd door Lekker Ventje op 28-11-2018 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:36:
Voor de Witch Doctor blijft de LoN build iets achter bij de andere sets, maar het verschil is niet heel erg groot. Je kunt er op de volgende patch prima 100+ mee spelen en hij is op de PTR opgedoken in de WD top 10. Maar het kost wel heel veel moeite om hem op dat niveau te krijgen vergeleken met de andere sets.
Lekker Ventje schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:24:
Ik speel nooit seasons. En is dat met of zonder 25% XP extra?
Op de console speel ik nooit online, moeilijk om anderen te vinden en ik heb geen zin in al die cheaters.

Ik kan P800 wel halen, ik zit nu op P724 en ben GR keys aan het farmen zodat ik straks na de patch los kan gaan in GR’s zodat ik meteen wat gems kan levelen. Op een week van lvl 0 naar P800 is wel knap en weinig slaap of werken lijkt me.
Het is heel goed te doen, maar dan moet je wel coop spelen en/of er serieus tijd in steken. Met een fulltime baan en een sociaal leven is het lastig. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Deadsmell op 28-11-2018 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dat LoN lastiger is ben ik al achter. Zie maar eens beide ringen te krijgen als ancient. Ancient ringen genoeg gevonden en gekregen maar nog niet eentje van de set.

Ik steek niet zoveel tijd meer in Diablo 3 als eerst maar ben de game nog steeds niet beu na ruim zes jaar. Telkens als ik de game beu ben dan kom ik uiteindelijk toch weer terug. Ben in PoE tot lvl 50 gekomen en kreeg tijdens het spelen toch weer zin in Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm, dankzij de PTR weet ik nu wel wat ik S16 ga spelen: Witch Doctor. Zo ontzettend veel leuke builds in dat season! Meerdere HT chicken build varianten, Jade, speed en pushing builds voor Arachyr en Zuni en voor die laatste ook nog een uitstekende hardcore build. S16 gaat echt fantastisch worden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Season 15 end date: 06-01-2019
Season 16 start date: 11-01-2019

https://us.battle.net/forums/en/d3/topic/20770676889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 23:21
Zo'n lang seizoen heb ik nog nooit gezien :)

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Rhodan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:32:
[...]

Zo'n lang seizoen heb ik nog nooit gezien :)
Dan ben je zeker na 2015 gestart ;) alhoewel S13 ook bijna zo lang was.
http://d3resource.com/seasons/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 23:21
Meridius schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:16:
[...]

Dan ben je zeker na 2015 gestart ;) alhoewel S13 ook bijna zo lang was.
http://d3resource.com/seasons/index.php
Nop vanaf seizoen 1,
Edit. en misschien heeft het er ook mee te maken dat ik mijn goals van S15 eigenlijk al binnen 2 tot 3 weken had gehaald.
Ik had wel verwacht dat ze in december wel met en nieuwe zouden starten

[ Voor 29% gewijzigd door Rhodan op 07-12-2018 10:31 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Rhodan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:28:
[...]
Ik had wel verwacht dat ze in december wel met en nieuwe zouden starten
Dat hebben ze eigenlijk maar één keer gedaan dacht ik, alle andere jaren gingen ze met een ruime cirkel van twee á drie weken rond de feestdagen. Vanwege het niet snel kunnen reageren als er iets “broken” is. Spijtige zaak, ik kan me inbeelden dat veel die hard fans die een weekje of twee vrij hebben tijdens de kerstperiode juist blij zijn met de start van de season rond bv. 20 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Dus geen patch meer dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Bijna altijd zijn de patches tussen de seasons in. Het huidige season loopt zondag 6 jan af, verwachting van mij is dan op woensdag 9 jan de patch voor EU en dan de 11e gaat het feestje van start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:40
Zijn er nog mensen actief op de switch? Ik ben net begonnen daar dus als iemand zin heeft om samen te spelen stuur me een bericht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Ik vind het echt raar dat season dates al 2 weken openbaar zijn maar een post op de officiële site is blijkbaar te veel moeite. Net alsof iedereen de forums afstruint naar blue Posts.

Communicatie is echt kut in het D3 team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
RedHat schreef op zondag 16 december 2018 @ 18:28:
Communicatie is echt kut in het D3 team.
Het oude D3 team, welke altijd goede communicatie etc. heeft verzorgd, werkt naar alle waarschijnlijkheid aan een ander project. De huidige vorm van D3 wordt waarschijnlijk onderhouden door een nieuw team en daardoor was ook de start van het season zo rommelig en wordt er zo brak gecommuniceerd.

Het uitstellen van de season start heeft natuurlijk voornamelijk te maken met de nieuwe PoE league maar ik sluit niet uit dat het team er zelf ook totaal niet klaar voor was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

De communicatie verloopt gewoon via Brandy, de community manager. Zij maakt die posts en zit niet in team 3 of 6. De vorige keer dat een seizoen startte in januari kwam de officiële post op 23 december. Daarnaast starten de seasons nooit vlak voor kerst maar er na. Ik zie daarin geen wijzigingen of veranderingen.

Maar als je overal het einde van de wereld in wil zien vanwege een mobile game, sure. ;)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
https://twitter.com/diablo/status/1070070328402042881?s=21

:’) is al wat ouder maar damn wat een goede actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerekool_
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-10 15:08
Hoe is Diablo 3 in 2-player co-op gespeeld op PS4 Pro?

Ik zit er aan te denken om wanneer de nieuwe TV en PS4 geinstalleerd is deze aan te schaffen om lekker met z'n 2e wat anders te doen dan tv kijken.

De community hier lijkt nog aardig levend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
Boerekool_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:19:
Vooralsnog is de community op momenten best levend maar let wel: er zitten een aantal console/switch spelers tussen maar voornamelijk zijn de actievelingen PC spelers.

Veel onderdelen van het spel kunnen we zeer uitvoering uitleggen en over discussiëren maar de verschillen tussen PC en console zijn voor mij nog niet helder.

Daarnaast leeft dit topic voornamelijk op wanneer er een nieuw season start. Dan is het 2 weken flink druk en daarna zwakt het redelijk af.

Met betrekking tot je vraag: volgens mij speelt D3 op de ps4 net zo soepel als op de pc dus co-op overal doorheen knallen is vlekkeloos.

[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 18-12-2018 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Boerekool_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 08:19:
Hoe is Diablo 3 in 2-player co-op gespeeld op PS4 Pro?

Ik zit er aan te denken om wanneer de nieuwe TV en PS4 geinstalleerd is deze aan te schaffen om lekker met z'n 2e wat anders te doen dan tv kijken.

Ik heb hem zelf op Xbox, niet op PS4, maar maakt volgens mij niet zoveel uit. Het speelt heerlijk :) Blizzard heeft de overstap naar controller echt goed gemaakt. Het spel speelt heerlijk relaxt weg achterover hangend op de bank.
Sommige builds werken iets minder lekker omdat je iets minder precies kunt richten, andere builds werken juist beter door de autotargeting. Het is in ieder geval een hoop lol met zijn 2en (of meer, max 4).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
https://eu.diablo3.com/en...eur-begins-118-18-12-2018

Weekje later seizoenstart dus (18 januari)

Inna van x10 naar x5 generved
LoN extra boost
Tall Rasha nerf
Raekor ook geloof ik.

Dat was het wel geloof ik, qua aanpassingen van de patch notes na de PTR.

LoN nog extra boosten zonder defensive stats is eigenlijk niet heel boeiend. Alles zal je nog steeds oneshotten op hogere GRs.

[ Voor 60% gewijzigd door RedHat op 18-12-2018 22:44 ]

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 16:50
Inna nerf? Tal rasha nerf?

Als ik die link die je heb gepost lees staat bij de classes : tal rasha 6 set bonus van 750% naar 2000%

Ina 6 set bonus van 150% naar 750%

• Finraziel
nllight schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:38:

Als ik die link die je heb gepost lees staat bij de classes : tal rasha 6 set bonus van 750% naar 2000%

Nerf ten opzichte van PTR, niet ten opzichte van de huidige reguliere servers. 150% naar 750% is 5x, dat is wat hij zei dat het nu wordt. Het was 10x (dus 1500%).

• RedHat
nllight schreef op donderdag 20 december 2018 @ 17:38:

Dit zijn de aanpassingen van de patch notes welke na de test op de PTR generfed zijn.

• nllight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 16:50
Ahhh oke, dat had ik dan niet goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Laatst online: 21:12

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Snel een vraag waar ik het antwoord even niet op kan vinden.

Ik heb de game nu op disc voor de xbox. en heb tevens de necromancer uitbreiding.
Echter nu is de game ook in de sale voor slechts €23 incl alles.

Behoud ik mijn savegame als ik nu switch naar de digitale versie van Diablo?
Oftewel, kan ik verder spelen waar ik was?

Ik wil dus van de Ultimate Evil Edition op disc + losse necromancer DLC naar de digitale Diablo III: Eternal Collection

[ Voor 15% gewijzigd door WishmasterNL op 21-12-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:33

Theimon

Snapte!?

Op de PC versie kan je inloggen en krijg je je Hero lijst voor je neus (dus alles staat serverside), maar ik weet niet in hoeverre een console zelf dingen opslaat. Lijkt mij dat dat niet anders is op console.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Ik heb het gewoon geprobeerd. Het werkt dus gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 20:13
Afgelopen week 2 Primal Ancients geloot, beide ook nog eens erg nuttig voor mijn UE Demon Hunter push en speed builds: een Primal Ancient Belt (The Witching Hour) en een Nemesis Bracers. Naast de uiteraard perfecte rolls ook nog eens de juiste stats, denk niet dat ik dit seizoen nogmaals zo'n mazzel heb :)

Ik heb dit seizoen nu 4 Primals geloot en zit nu op P855, wat is jullie 'gebruikelijke' score aan Primals in een seizoen?

Nu met 8 ancient items in mijn build ge-augment met een level 80 gem+ doe ik mijn level 70 Grifts in 2.5 -3.5 minuten, maar toch is het vanaf level 84 erg pittig, terwijl mijn gear dus al behoorlijk is. Heb ik, om echt boven level 90 uit te komen, gewoon meer Paragon nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb ooit eens een season gehad waarbij m'n Templar volledig primal was (Ess of Johan, Freeze of Deflection, Thunderfury) op jewelry na :') (Waren ook m'n enige primals).

Heb ook wel eens een seizoen gehad met primals waar ik wel wat mee kon (Of half) (Tzo's met slechte roll, en wat crap primals).

Afgelopen seizoen wel redelijk wat gehad (String of Ears, Restraint of Focus (Maar had ze allebei al perfect non primal), Crudest boots, Leorics Crown en nog wat dingen...

Heel wisselend dus.

Blizzard wel weer een fuckup met The Darkening of Tristram event. Vorig jaar was er een bug dat de Wirts Leg een magic item was en je de event dus niet kon afmaken (Moest een unique zijn). Dat werd een dag later gehotfixt door Blizzard. Bij lancering dit jaar van The Darkening of Tristram; zelfde bug, alleen laat de fix wat langer op zich wachten :') (Nog steeds niet gefixt).

Blizzard is wel echt heel erg slecht bezig de laatste tijd, op de forums van Blizzard beginnen nu zelfs MVP's te zeuren op Blizzard in diverse game forums (WoW, D3). Nog nooit gezien.

Nouja, morgen einde seizoen, 18 januari begin nieuw seizoen. Ga wel weer starten maar voor hoe lang weet ik nog niet, zal wel weer rond de 1k paragon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-10 15:20
Even een misschien wel domme vraag :
Als de nieuwe patch uitrolt , worden de buffs ook toegepast op huidige gear of alleen nieuwe gear?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Note to self.. als je dan toch nog even een seasonal char wil spelen kijk dan in ieder geval even wanneer het seizoen eindigt... Vanochtend 70 geworden, krijg ik net de melding dat het seizoen over 30 seconden afgelopen is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Azmodann schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:56:
Even een misschien wel domme vraag :
Als de nieuwe patch uitrolt , worden de buffs ook toegepast op huidige gear of alleen nieuwe gear?
Alleen de Set Bonus buffs worden over het algemeen retroactief doorgevoerd.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
toolkist schreef op zondag 6 januari 2019 @ 17:10:
Note to self.. als je dan toch nog even een seasonal char wil spelen kijk dan in ieder geval even wanneer het seizoen eindigt... Vanochtend 70 geworden, krijg ik net de melding dat het seizoen over 30 seconden afgelopen is :o
Haha, dat is wel zuur inderdaad maar vrijdag mag je weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Meridius schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Haha, dat is wel zuur inderdaad maar vrijdag mag je weer ;)
Je bedoeld volgende week vrijdag? 18 januari

Season 16

[ Voor 20% gewijzigd door WishmasterNL op 08-01-2019 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
WishmasterNL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Je bedoeld volgende week vrijdag? 18 januari

Season 16
Bleh inderdaad, zat verkeerd te denken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:35

Yor

Yor1313#2571

RedHat schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:27:

Blizzard wel weer een fuckup met The Darkening of Tristram event. Vorig jaar was er een bug dat de Wirts Leg een magic item was en je de event dus niet kon afmaken (Moest een unique zijn). Dat werd een dag later gehotfixt door Blizzard. Bij lancering dit jaar van The Darkening of Tristram; zelfde bug, alleen laat de fix wat langer op zich wachten :') (Nog steeds niet gefixt).

Blizzard is wel echt heel erg slecht bezig de laatste tijd, op de forums van Blizzard beginnen nu zelfs MVP's te zeuren op Blizzard in diverse game forums (WoW, D3). Nog nooit gezien.
Wirth's leg is gefixed, denk post het even...

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ben benieuwd of we vandaag of morgen daadwerkelijk de nieuwe patch gaan krijgen, het blijft zo stil...

[Edit] vanavond om 19.00 dus.
https://eu.battle.net/support/en/article/breaking/21898767

[edit 2]en nu noemen ze het alleen een console hotfix...

[ Voor 44% gewijzigd door toolkist op 15-01-2019 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
Blizz heeft problemen met het uitrollen van de patch op PC. Kan dus nog wel even gaan duren.
Laatste maanden heeft Blizz zo'n beetje in alles gefaald mbt Diablo (Season start / end, tristram event, leaderboard reset, patch) en helemaal niets lijkt te lukken bij het devteam wat er nu nog achter zit. Best wel jammer, want Diablo 3 was na RoS best wel oke geworden.

bron: https://us.battle.net/forums/en/d3/topic/20770846984#post-5

[ Voor 69% gewijzigd door RedHat op 15-01-2019 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:29:
Blizz heeft problemen met het uitrollen van de patch op PC. Kan dus nog wel even gaan duren.
Laatste maanden heeft Blizz zo'n beetje in alles gefaald mbt Diablo (Season start / end, tristram event, leaderboard reset, patch) en helemaal niets lijkt te lukken bij het devteam wat er nu nog achter zit. Best wel jammer, want Diablo 3 was na RoS best wel oke geworden.

bron: https://us.battle.net/forums/en/d3/topic/20770846984#post-5
Laten we dan maar hopen dat dat komt doordat de mensen met skills bezig zijn met Diablo 4 (en niet met Diablo Immortal :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Laatst online: 22:34
Patch 2.6.4 is live. Heeft blijkbaar best wat moeite gekost en zit vlak voor het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Nog even een reminder voor degene die het season goed willen starten: zorg dat je de challenge rift nog niet complete voor deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-10 15:25
Meridius schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:29:
Nog even een reminder voor degene die het season goed willen starten: zorg dat je de challenge rift nog niet complete voor deze week!
Wat krijg je dan als je de challange rift complete?
Ik heb Diablo 3 al heel lang niet meer opgestart maar ik ga deze week zeker weer beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meridius
Xanthian schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:50:
[...]
Wat krijg je dan als je de challange rift complete?
Ik heb Diablo 3 al heel lang niet meer opgestart maar ik ga deze week zeker weer beginnen.
In de challenge rift bag zit:
- 5 of 8 (weet niet meer zeker) van elke bounty mat, dus je kan meteen extract legendary power bijv.
- een X aantal geel, blauw en witte crafting mats
- 250 of 300 bloodshards (weet even niet meer zeker hoeveel)

Dus je kan vanaf lvl 1 bloodshards rollen of wanneer een item voor het eerst beschikbaar komt. Zie ook:
https://www.d3planner.com/game/kadala

Daarmee kun je vrij snel (met wat geluk) op torment levelen bijv in plaats van hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Meridius schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:52:
[...]

- 5 of 8 (weet niet meer zeker) van elke bounty mat, dus je kan meteen extract legendary power bijv.

Dus je kan vanaf lvl 1 bloodshards rollen of wanneer een item voor het eerst beschikbaar komt. Zie ook:

Daarmee kun je vrij snel (met wat geluk) op torment levelen bijv in plaats van hard.
En ook een 5 miljoen goud en enkele Death's Breaths.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Lekker man! Ik pak diablo ook weer op met S16. Zit nog erg te twijfelen tussen een crus of een WD. Beide lijken me erg leuk :)

Ook alvast maar weer aanmelden voor de clan ingame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
Ik ga demon hunter spelen. Zien dat ik m'n vierde stash tab kan pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Meridius schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:52:
[...]

En misschien nog veel belangrijker, mats om op level 40 een level 70 wapen te maken. Hopen op een lucky craft/reforge (let op herhaaldelijk reforgen, je geld is op voor je mats op zijn) waarbij je idealiter -30 level requirement (maar alles hoger dan 20 is al top) krijgt en je kunt tot begin lvl 60 op torment 4-6 rondlopen en alles oneshotten.
Je moet hiervoor dus ook je blacksmith en reforge ding upgraden, maar dat kan met de deaths breath die je ook van de challenge rift reward krijgt.
Pagina: 1 ... 59 ... 73 Laatste