• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-12 14:48
Blizzard gokt er op dat als ze over twee of drie jaar met Diablo 4 komen de fans het toch wel weer zullen kopen. En tot die tijd boeit het ze totaal niet wat de fans zeggen. Diablo 4 heeft geen prioriteit voor ze, dat is duidelijk.
Warcraft remasteren is ook een zwaktebod, ze hebben eeuwen tijd gehad voor een nieuwe Warcraft. Maar ze kiezen tegenwoordig voor de makkelijke weg. Blizzard is helaas Blizzard niet meer.

https://clips.twitch.tv/PunchyImpossibleCoyoteYouWHY

De link naar de vraag of het een grap was.

[ Voor 10% gewijzigd door Lekker Ventje op 02-11-2018 21:51 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:36
Tenminste wat ik zag van de productie waardes van de Presenatie Podiums is ook allemaal ge-over produceerd.
Allemaal veels te slick. Eerlijk gezegt helemaal niet bij Blizz passen.
Voorheen zag het er altijd wat meer down to earth uit. Maar is de laatste jaren ook minder

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:11
Een reactie/vraag tijdens het Diablo panel over deze mobile game: *knip*
Ouch 8)7

*edit* all offline gehaald ondertussen, en spuit11.

[ Voor 38% gewijzigd door Kapoen op 02-11-2018 21:56 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 19:31

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Laten we eerst zien hoe de game in elkaar gaat steken. Mobile games vallen of staan bij hun verdienmodel en precies dat heeft Blizzard niet laten zien. Met het juiste model kan de game een doorbraak zijn voor games van dit formaat op mobiele platforms.

De druk staat er sowieso op voor de franchise dus ik vind het wel een goede zet om risico's te nemen. Met nog een D3 expansion of nieuw karakter was het gameover geweest. Dit is tenminste iets dat ze nog niet eerder hadden gedaan.
Het feit dat er zo weinig info is over deze game (sommige classes hebben nog geen één skill op de site) en het feit dat ze kort voor Blizzcon die post hebben gemaakt over D4 geeft mij wel het idee dat ze vandaag niet hebben laten zien wat ze pakweg een half jaar geleden dachten te gaan laten zien. Dat werd overigens vorig jaar ook al gezegd door enkele streamers/insiders.

Dat het lijkt de rommelen achter de schermen vat ik als een positief signaal op want dat zijn de momenten waarop je ook heel creatief wordt. Maar goed, het verdienmodel zal veel zeggen over de situatie. Als het pay2win wordt en Morhaine mede daarom is opgestapt zijn we klaar met Diablo denk ik. Als het een hit wordt, boren ze nieuw publiek aan voor een volgende game (die dan ook een nieuwe game zal worden: geen Diablo2 kloon).

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Lekker Ventje
Kan me niet voorstellen dat de mobiele game bepalend wordt voor Diablo 4. Ze bulken van het geld, dat kan het probleem niet zijn. Als er al veel mensen de game op een tablet of telefoon zouden gaan spelen vraag ik me af hoeveel er daarvan naar de console of PC zouden switchen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-11 19:31

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:08:
Kan me niet voorstellen dat de mobiele game bepalend wordt voor Diablo 4. .
Dat lijkt mij ook niet. Ik denk dat diablo mobile een heel ander project is dan diablo 4. Er zit ook een boekenreeks in de pijplijn: nog een ander soort project.

De negatieve reacties bij de Q&A nu zijn van mensen die een nieuwe diablo pc game wilden. Maar dat is dit niet.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:02
Tektoon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:00:
Laten we eerst zien hoe de game in elkaar gaat steken. Mobile games vallen of staan bij hun verdienmodel en precies dat heeft Blizzard niet laten zien. Met het juiste model kan de game een doorbraak zijn voor games van dit formaat op mobiele platforms.

De druk staat er sowieso op voor de franchise dus ik vind het wel een goede zet om risico's te nemen. Met nog een D3 expansion of nieuw karakter was het gameover geweest. Dit is tenminste iets dat ze nog niet eerder hadden gedaan.
Het feit dat er zo weinig info is over deze game (sommige classes hebben nog geen één skill op de site) en het feit dat ze kort voor Blizzcon die post hebben gemaakt over D4 geeft mij wel het idee dat ze vandaag niet hebben laten zien wat ze pakweg een half jaar geleden dachten te gaan laten zien. Dat werd overigens vorig jaar ook al gezegd door enkele streamers/insiders.

Dat het lijkt de rommelen achter de schermen vat ik als een positief signaal op want dat zijn de momenten waarop je ook heel creatief wordt. Maar goed, het verdienmodel zal veel zeggen over de situatie. Als het pay2win wordt en Morhaine mede daarom is opgestapt zijn we klaar met Diablo denk ik. Als het een hit wordt, boren ze nieuw publiek aan voor een volgende game (die dan ook een nieuwe game zal worden: geen Diablo2 kloon).
Als Blizzard zelf die game aan het maken was dan zou ik daar misschien nog op durven hopen, maar aangezien ze samenwerken met Netease games geloof ik daar echt helemaal niks van. Hoorde zelfs iemand zeggen dat het er uit zag als een reskin van een bestaande game van Netease, maar weet niet welke game dat was dus kan het niet echt controleren, maar het zou me niet heel erg verbazen.
Neuh, dit is gewoon een cashgrab, en ik denk dat de echte devs (zoals die gast die het on stage moest vertellen, echt sneu voor die man) er gewoon helemaal niks over te zeggen hebben. Hier is nou echt te merken dat Blizzard niet meer zelfstandig is maar zich te buigen heeft naar de geldhonger van de aandeelhouder.

Edit: Crusaders of Light, dat was hem...
YouTube: Crusaders of Light Gameplay First Look - MMOs.com (Mobile MMORPG)
Lijkt er wel echt verdacht veel op!

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 02-11-2018 22:27 ]

Gamertag: FinrazielNL

Trailers momenteel:
Gameplay: 1k up, 23k down
Trailer: 1.8k up, 44k down

Zegt genoeg. Hoop dat ze stikken in deze troep tenzij ze nóg een aankondiging doen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Wat een teleurstelling... :|

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Finraziel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:16:
[...]

Als Blizzard zelf die game aan het maken was dan zou ik daar misschien nog op durven hopen, maar aangezien ze samenwerken met Netease games geloof ik daar echt helemaal niks van. Hoorde zelfs iemand zeggen dat het er uit zag als een reskin van een bestaande game van Netease, maar weet niet welke game dat was dus kan het niet echt controleren, maar het zou me niet heel erg verbazen.
Neuh, dit is gewoon een cashgrab, en ik denk dat de echte devs (zoals die gast die het on stage moest vertellen, echt sneu voor die man) er gewoon helemaal niks over te zeggen hebben. Hier is nou echt te merken dat Blizzard niet meer zelfstandig is maar zich te buigen heeft naar de geldhonger van de aandeelhouder.

Edit: Crusaders of Light, dat was hem...
YouTube: Crusaders of Light Gameplay First Look - MMOs.com (Mobile MMORPG)
Lijkt er wel echt verdacht veel op!
Precies dit. Ze hebben de game niet eens zelf gemaakt. Het is een geskinde formule game van een Chinese mobile game fabrikant. Blizzard heeft vast de cinematics geleverd en de art direction gedaan, maar verder ziet het eruit als 13 in een dozijn.

Voor de mensen die ook de Q/A willen kijken (die echt tergend is):
https://www.twitch.tv/videos/330649231

Vanaf 2:21 ongeveer.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 03-11-2018 00:24 ]

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 11:59
Er is niets mis met een mobiele game van blizzard in het diablo universum. Dat ze daar hulp bij krijgen van een partij die ervaring heeft met mobiele games, prima. maar dat dit %%$*#*&@% de enige $%^&@ aankondiging is voor diablo op een F@%^&*# gehypte diablo-blizcon is te triest voor woorden

Ik ben blij dat de comunity van zich laat horen. Ook daar. Heerlijk.

Ik heb best zin in een remaster van Warcraft 3. Heb je ontzettend lang met de game vermaakt. Zo'n jaartje of 2-3 geleden nog een keertje gespeeld en heb er best zin in, maar dat is de verkeerde game. Deze blizzcon zou over Diablo gaan:(

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Lekker Ventje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:44:
Blizzard is helaas Blizzard niet meer.
Dit is de lelijke kant van Blizzard die nu zichtbaar wordt: de shareholders visie van Blizzard: groeien tot er niet meer gegroeid kan worden (Azië, casual gamers), een snelle win scoren (na een korte boom is iedereen het weer vergeten) en de rest zien ze later wel (ah ja, onze core audience nog bedienen...).

Het was pijnlijk om de aankondiging te zien. Zelfs Rhykker heeft het er moeilijk mee: YouTube: Rhykker
Draper Jones
- You gonna upload a video today?

Rhykker
- Draper Jones I wanted to, but after the news... I need time to collect my thoughts

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-10 12:48
Phuncz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:49:
[...]
Het was pijnlijk om de aankondiging te zien. Zelfs Rhykker heeft het er moeilijk mee: YouTube: Rhykker

[...]
Op Twitter stelt hij zich een pak neutraler op. En Bluddshed ziet het helemaal rooskleurig. Die zijn beiden natuurlijk op uitnodiging naar ginder gegaan.

Die moeten nu kant kiezen: hun fans of Blizzard. Kleur bekennen.

Persoonlijk vind ik dit nieuws een zware teleurstelling. Zo'n soort spel waar niemand op zit te wachten. Ik zeg niet dat je als Blizzard maar met nieuwe gratis patches moet blijven komen, maar de fans zijn erg gewillig om geld neer te leggen voor een character pack, expansion, zelfs voor een stash tab. En dan krijg je deze middelvinger als reactie. Erg.

[ Voor 16% gewijzigd door CorvusGS op 03-11-2018 12:24 ]

• Finraziel
Tja, ik moet zeggen, na een nachtje slapen... ik vind nog steeds dat ze het bizar slecht aangepakt hebben, maar ik zal niet meteen er vanuit gaan dat het een 13 in een dozijn pay to win mobile shovelware wordt... Die kans zit er nog steeds dik in, maar wie weet, misschien dat Blizzard (de devs bedoel ik, niet de accountants) wel genoeg invloed uit kan oefenen om te zorgen dat het toch wat wordt en dan wil ik het op zich best een kans geven.
Wat ik gezien heb van de game ziet er niet eens zo slecht uit en het is op zich ook niet zo gek dat het op een bestaande game van NetEase lijkt (hoeveel manieren kun je precies verzinnen om touch controls in de hoeken te stoppen). Ik denk dat het er vooral op aankomt hoe ze het gaan monetizen, en dat wordt afwachten.
Maar hoe dan ook hebben ze de communicatie rond deze aankondiging echt helemaal verkeerd aangepakt.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
https://nl.hardware.info/...-te-claimen-via-battlenet

Zou dit gedaan zijn om de aandacht van Diablo Immortal af te krijgen?
Hoe dan ook... voor diegene die Destiny 2 nog willen proberen: Dat kan nu dus gratis

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:21
CorvusGS schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:21:
[...]

Op Twitter stelt hij zich een pak neutraler op. En Bluddshed ziet het helemaal rooskleurig. Die zijn beiden natuurlijk op uitnodiging naar ginder gegaan.

Persoonlijk vind ik dit nieuws een zware teleurstelling. Zo'n soort spel waar niemand op zit te wachten. Ik zeg niet dat je als Blizzard maar met nieuwe gratis patches moet blijven komen, maar de fans zijn erg gewillig om geld neer te leggen voor een character pack, expansion, zelfs voor een stash tab. En dan krijg je deze middelvinger als reactie. Erg.
En toch ga ik deze game kopen, beetje grinden op mijn iPad pro etc klinkt prima.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Thalaron schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:54:

Hoe dan ook... voor diegene die Destiny 2 nog willen proberen: Dat kan nu dus gratis
Dit was een uur ofzo vóór de Diablo Immoral aankondiging gedaan, dat lijkt me minder interessant. Ze lijken ook eerder op DLC in te spelen in Destiny 2.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12 11:59
Bossie schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:42:
[...]

En toch ga ik deze game kopen, beetje grinden op mijn iPad pro etc klinkt prima.
Ik denk vele met je! En dat is het probleem ook helemaal niet. Het probleem is dat deze blizzcon in het teken stond van Diablo. er is een stevige hype gebouwd rondom diablo nieuws. In eerste instantie Diablo 4, dat is afgekapt dus toen gingen we met zn allen denken aan een remaster van d1 of d2, eventueel een expensions oid voor diablo 3. Allemaal prima. Maar waar komen ze mee: een mobile game. Nieuws dat nauwelijks groot genoeg is om een post op facebook aan vuil te maken. laat staan een gehypte blizzcon!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nee, die was ervoor al bekend, maar Destiny 2 heeft ook zo z'n nodige kritiek mogen krijgen, buiten dat het net zo goed Destiny 1.5 had kunnen zijn, liep de playerbase toch best rap terug. Goedmakertje om nog wat zieltjes te trekken naar die game.
Tektoon schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:00:
Gros is niet eens boos om de game an sich, een verbreding van je publiek met een mobiele versie, helemaal top. Maar ga je hard lopen hypen over een Diablo aankondiging voor de Diablo spelers.. moet je dit gewoon niet doen. Elke reden die je hebt om op PC of console diablo 3 te spelen, zie ik je echt niet doen op je mobiel (GR100+ op hardcore), of de extreme min/max voor gear of precieze timing van bewegen en abilities, dat is gewoon niet mobiel-mogelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2018 13:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RocketKoen
  • Laatst online: 08-12 09:47
Destiny heeft inmiddels een uitbreiding. Zonder die uitbreiding heb je geen toegang tot de huidige end game, vergelijkbaar met bijvoorbeeld wow.
Bij wow hebben ze hetzelfde gedaan. De main game en oude uitbreidingen zijn gratis.
Bij diablo nog niet. Blijkbaar kopen genoeg mensen de necromancer zonder dat blizzard de main game gratis weggeeft.

TheS4ndm4n#1919

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Bossie schreef op zondag 4 november 2018 @ 12:42:
[...]

Mijn vermoeden wordt dat de game gratis wordt, met semi-verplichte in app purchases.

Dit is Crusaders of Light, het spel van dezelfde ontwikkelaar dat toevallig hard op D3 lijkt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FOhNi3S.jpg

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Nadat ze vlak voor Blizzcon met het bericht kwamen over expectations was het al wel duidelijk dat er geen D4 announcement zou zijn.. ondanks dat het daar voor de zomer wel op leek met alle aankondigingen van comics en the Book of Adria etc etc.

Dus mijn voorspelling voor Blizzcon qua Diablo nieuws was; Mobile game en/of feature. Het type gameplay van Diablo leent zich namelijk prima voor een mobile game. En ja nu ik die andere game zie.. het lijkt er wat op, maar zie ook genoeg verschillen.

En de game ziet er tof uit en ik zie op twitter een hoop reacties van mensen die het gespeeld hebben dat het toch wel gewoon lekker speelt. En daar draait t uiteindelijk om. Ik ga het in ieder geval proberen.

Wat betreft een Diablo 4.. die komt er echt wel, alleen is het nu nog een te vroeg stadium.. de comic die rond deze tijd uit zou komen is gecanceld wegens "Blizzard is still changing the story"

• Lekker Ventje
Ik geef de mobiele game ook een kans, al moet er nog wel aan gesleuteld worden begreep ik van IGN. En alleen op de iPad, voor een telefoon wordt het er niet overzichtelijker op als je ook je vingers op het scherm hebt.

Op Nu.nl staat een interview met Allen Adham van Blizzard en die zei dat de reacties best wel pijn doen maar dat het luid en duidelijk is wat de community wil. Hopelijk handelen ze er naar en wie weet komen ze binnekort nog wel op de afgelopen Blizzcon terug.
Ik snap ze voor een deel wel, afgelopen jaren was er al weinig tot niets te melden over Diablo en ze konden nu in ieder geval iets tonen.

• CorvusGS
Op het kanaal van Bluddshed staat een eerste reactie video. Hij laat duidelijk merken dat hij niet tevreden is met het nieuws. Dit vind ik alvast positief, dat ze toch de kant van de community kiezen ipv de brave fanboy uit te hangen, een rol die ze wel speelden tijdens Blizzcon. Tegelijk zegt hij wel dat hij met een aantal devs heeft gesproken op Blizzcon en dat hij uit bepaalde kleine puntjes kan afleiden dat ze toch met een Diablo 3 content patch bezig zijn. Zelf voorspelt hij dat er binnen het half jaar een nieuwe patch uitkomt.

De community kan zich wel laten horen en de devs kunnen zeggen dat ze de community horen, maar vergeet niet dat de strategie van een bedrijf veel hoger dan dat bepaald wordt. En daar zit het probleem juist: een totale disconnect tussen de community en het top management. Doe daar de marketing flater van afgelopen weekend nog bij en je krijgt de shitstorm die zich nu aan het afspelen is.

[ Voor 9% gewijzigd door CorvusGS op 05-11-2018 14:01 ]

Verwijderd

CorvusGS schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:21:
[...]

Quin69 heeft i.i.g. duidelijk zijn kleur bekend.

Verwijderd

Ja, die had het t-shirt al aan. Maar ook even: Quin post een jaar niks, en dan ff snel een bash video, dat is snel scoren natuurlijk. Leuke gozer verder wel hoor. Ik weet niet of ie op discord of op twitch wat actiever is?
Verwijderd schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:39:
Ja, die had het t-shirt al aan. Maar ook even: Quin post een jaar niks, en dan ff snel een bash video, dat is snel scoren natuurlijk. Leuke gozer verder wel hoor. Ik weet niet of ie op discord of op twitch wat actiever is?
Ik vond Quin's initiële reactie een beetje gespeeld overkomen. Alsof hij het al wist.

• Lekker Ventje
Volgens IGN zou een teaser voor Diablo 4 teruggetrokken zijn voor Blizzcon. Het Diablo team was het er niet over eens omdat er blijkbaar regelmatig wat veranderd is aan Diablo 4. Daar leid ik uit af dat we niet voor 2021 op een Diablo 4 hoeven te rekenen.
Mocht er inderdaad nog content uitbreiding voor Diablo 3 aankomen dan vind ik het vreemd dat ze daar niets over gezegd hebben. Tenzij ze echt zo naief zijn te denken dat iedereen van een mobiele versie uit hun dak zouden gaan.

Anyway, het hele gedoe heeft er wel voor gezorgd dat ik afgelopen weekend voor het eerst sinds maanden Diablo 3 weer op heb gestart. :)

• Finraziel
Lekker Ventje schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:37:
Ik geef de mobiele game ook een kans, al moet er nog wel aan gesleuteld worden begreep ik van IGN. En alleen op de iPad, voor een telefoon wordt het er niet overzichtelijker op als je ook je vingers op het scherm hebt.

Op Nu.nl staat een interview met Allen Adham van Blizzard en die zei dat de reacties best wel pijn doen maar dat het luid en duidelijk is wat de community wil. Hopelijk handelen ze er naar en wie weet komen ze binnekort nog wel op de afgelopen Blizzcon terug.
Ik snap ze voor een deel wel, afgelopen jaren was er al weinig tot niets te melden over Diablo en ze konden nu in ieder geval iets tonen.
Nou ja, hoe moeten ze dan precies handelen? Ik was duidelijk bepaald niet blij met het nieuws, maar specifiek voor de mobile versie weet ik ook niet wat ze er aan zouden moeten veranderen. Ze hebben domweg niet genoeg er van laten zien om te zeggen of ze iets moeten veranderen (dat gaat vooral van de monetization af hangen). De mobiele game op zich ziet er best okay uit, ze hebben het marketingtechnisch gewoon echt helemaal verkeerd aangepakt door het te hypen terwijl dit voor bijna niemand van de vaste Blizzard/Diablo fans als hype-waardig gezien ging worden. En dan krijg je deze reactie...

Het verbaast me nogal als zij dat echt niet van tevoren inzagen... Wellicht zitten ze er te dicht op, vinden zij het zelf een heel cool project omdat ze er mee bezig zijn (en misschien is het ook wel heel cool!) waardoor ze vergeten dat mobile games op zich een hele slechte naam hebben en ze dus alle schijn tegen hebben als ze een mobile versie aankondigen.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het probleem met de mobile game en de ontvangst ervan is dat niemand van de fans erop zat te wachten. De huidige Diablo fanbase zat niet te wachten op een versie die je overal kan spelen. En je kon het al op veel plaatsen spelen met een notebook. Doorgaans lijkt me de mobile game echt gericht op Azië (Fortnite en PUBG zijn daar ook heel populair op telefoon) en op tieners. Iets waar Blizzcon zijn doelgroep niet ligt.

Ze hadden de game gerust mogen aankondigen, maar dit de enige aankondiging maken van Blizzcon terwijl ze de boel zo gehyped hadden, dat kon alleen maar fout gaan. De nieuwe CEO heeft zijn eerste flater al begaan. Waarschijnlijk is hij het ook geworden omdat de shareholders de juiste keywords hoorden tijdens interview zoals growth, synergy en new markets.

• icemotion
Er zijn echt wel een aantal goede mobile games en Blizzard heeft met hun ontwikkeling van Hearthstone naar mobile een gouden stap gezet, die game vertaalde zich perfect naar mobiel en als ze dat niet hadden gedaan had ik bijvoorbeeld al geen Hearthstone meer gespeeld.

Dus ik snap hun move en er zijn echt wel geluiden te horen van mensen die deze game wel interessant vinden.

Tuurlijk iedereen wil een Diablo 4, maar gezien dat nog even gaat duren vind ik een stukje Diablo content in deze vorm dikke prima.

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:08
icemotion schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:58:
Er zijn echt wel een aantal goede mobile games en Blizzard heeft met hun ontwikkeling van Hearthstone naar mobile een gouden stap gezet, die game vertaalde zich perfect naar mobiel en als ze dat niet hadden gedaan had ik bijvoorbeeld al geen Hearthstone meer gespeeld.

Dus ik snap hun move en er zijn echt wel geluiden te horen van mensen die deze game wel interessant vinden.

Tuurlijk iedereen wil een Diablo 4, maar gezien dat nog even gaat duren vind ik een stukje Diablo content in deze vorm dikke prima.
Er is wel een groot verschil tussen het voorbeeld dat jij noemt he. Hearthstone is gewoon een volledige game die ook mobile gespeeld kan worden, waarbij het gros van de mobile games zoals de aangekondigde Diablo gewoon een losse game is met vaak minder functionaliteit, graphics en noem het maar op dan het 'origineel'.

• Finraziel
Scrtz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:12:
[...]

Er is wel een groot verschil tussen het voorbeeld dat jij noemt he. Hearthstone is gewoon een volledige game die ook mobile gespeeld kan worden, waarbij het gros van de mobile games zoals de aangekondigde Diablo gewoon een losse game is met vaak minder functionaliteit, graphics en noem het maar op dan het 'origineel'.
Bovendien leent Hearthstone zich gewoon uitstekend voor touch controls. Die Diablo game moet een controller emuleren op het scherm... Dat is al een groot verschil.
Hoe dan ook zal ik hem ook wel proberen hoor, daar niet van.

• icemotion
Scrtz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:12:
[...]

Het ging mij meer om de redenatie; Hearthstone op mobile was een succes voor Blizzard, dus gaan ze verder kijken naar wat ze nog meer met mobile kunnen doen.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:55
Inmiddels d3 op de switch begonnen. Wat speelt dat toch goed voor een handheld.

Lekker overnieuw beginnen en met de demon hunter weer op stoom komen.

Verwijderd

Henkje.doc schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:16:
Inmiddels d3 op de switch begonnen. Wat speelt dat toch goed voor een handheld.

Lekker overnieuw beginnen en met de demon hunter weer op stoom komen.
Hier ben ik het 100% mee eens. Framerate is zeer acceptabel en het lijkt wel gemaakt voor een handheld.

Mijn laatste Diablo ervaring was rennen voor mijn leven als Barbarian op inferno (eerste 2 a 3 maanden na launch). Omdat mijn vaste switch maatje nog niet eerder Diablo heeft gespeeld hebben we allebei een kopie gekocht en dit hele weekend (tot irritatie van mijn vrouw :+ ) fanatiek gegamed.

Status na weekend + paar avondjes: Paragon 201 Necro (complete rathma set, mis enkel nog 1 ring + 1 amulet) en gisteren solo tot GR64 gekomen. Moet nog werken aan mijn dodge skills als ik verder wil komen O-)

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023

Denk het niet, maar wat ik wel weet is dat Warframe express een enorme enorme update getimed heeft om aandacht van Destiny weg te sluizen. Deden ze ook met release van destiny 2 xD

https://www.warframe.com/fortuna/info

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Hier wachtte ik al op sinds vrijdagavond:

Ik check Rhykker al een lange tijd en gezien de totale afwezigheid van enige communicatie op Twitter, Youtube (enkel een "Yikes" comment) en Patreon sinds de mobile game aankondiging, verwachtte ik dat hij het er heel moeilijk mee had.

• Finraziel
Phuncz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:53:
Hier wachtte ik al op sinds vrijdagavond:

[YouTube: Rhykker Reaction: The Diablo Immortal Fiasco at Blizzcon 2018]

Ik check Rhykker al een lange tijd en gezien de totale afwezigheid van enige communicatie op Twitter, Youtube (enkel een "Yikes" comment) en Patreon sinds de mobile game aankondiging, verwachtte ik dat hij het er heel moeilijk mee had.
Zo, lange video... Nog niet helemaal gekeken, maar hij had wel (bij die yikes post) op iemand gereageerd waar hij zei dat hij van plan was geweest om tijdens Blizzcon video's te uploaden met goed nieuws, maar dat met deze aankondiging dat dus niet meer ging en dat hij nou tijd nodig had om zijn gedachten op een rijtje te zetten...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Inderdaad, dat had ik ook gelezen naar mijn zoektocht naar iets van een signaal. Ik heb de video bijna volledig gekeken en het volgt wat ik er al van had gedacht:
  • De shareholders hadden bepaald dat Diablo Immoral de spotlight moest krijgen want in mobile en Azië zit groei en geld.
  • Blizzcon is voor de fans en voor de fans was er niets rond Diablo.
Maar wat hij wel aanhaalt en waar ik niet meteen meer in geloofde nadat Red Shirt Guy onze collectieve gedachte in woorden omzette (is this an out of season april fool's joke ?):
  • Er zijn nog steeds meerdere Diablo projects gaande door meerdere teams
  • Diablo 3 krijgt nog content (onofficiële comment van Community Manager)

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 07-11-2018 21:12 ]

Phuncz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:11:
Maar wat hij wel aanhaalt en waar ik niet meteen meer in geloofde nadat Red Shirt Guy onze collectieve gedachte in woorden omzette (is this an out of season april fool's joke ?):
  • Er zijn nog steeds meerdere Diablo projects gaande door meerdere teams
  • Diablo 3 krijgt nog content (onofficiële comment van Community Manager)
Gelukkig wel. Ze hadden daar iets van moeten laten zien of tenminste iets van info vrijgeven. Die aankondiging van D:I was veel beter ontvangen als de fans geweten hadden dat er ook iets voor de pc in de maak is. Ik snap de keuze niet, want de reactie van het publiek hadden ze kunnen voorspellen.
Die streamer die voor red shirt guy aan het woord was (Lord Fluffy) ging zelfs zover in zijn analyse dat hij zei dat Blizzard hun feeling met de fans helemaal kwijt is.

• Finraziel
Rhykker had daar denk ik wel een goed punt, dat het allemaal te maken heeft met het feit dat ze nu beursgenoteerd zijn en dat alleen al officieel toegeven dat je aan Diablo 4 werkt de aandeelprijzen kan beïnvloeden. Daardoor is de beslissing dus niet meer aan de devs maar aan de cijferschuivers of ze het mogen revealen of niet. Dat is tenminste wat hij dacht dat de reden zou zijn en dat klinkt wel aannemelijk voor mij. Dat verklaart ook waarom ze de rest van het weekend eigenlijk niets anders konden zeggen dan wat ze al zeiden 'multiple teams on multiple projects' omdat dat waarschijnlijk het enige is waar ze toestemming voor gekregen hebben.

Maar ja, het was een blunder van jewelste. Had na D:I alleen al even een paar seconden een grote 4 in beeld getoond, dan was het publiek compleet uit hun dak gegaan ondanks dat er eigenlijk helemaal niks gezegd was, en was de reactie op D:I veel minder extreem geweest.

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:33

Theimon

Snapte!?

Ik heb de Rhykker video nog niet helemaal bekeken, maar ik vind het begin wel een tikkie te veel "there's been a death in the family" verhaal. Uiteraard, hij verdient er z'n centen mee, maar het blijft uiteindelijk een computerspelletje mensen.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 23:55

Yor

Yor1313#2571

Theimon schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:07:
Ik heb de Rhykker video nog niet helemaal bekeken, maar ik vind het begin wel een tikkie te veel "there's been a death in the family" verhaal. Uiteraard, hij verdient er z'n centen mee, maar het blijft uiteindelijk een computerspelletje mensen.
Ik heb 0 compassie met zulke streamers. Zeuren dat je jouw bron van inkomsten kwijtraakt, meh...En dat is het bij Rhykkerrrrrrrrrr. Nu kan 'ie wel opeens normaal praten? Nee, die argumenten van hem zijn zo nep als de tieten van Barbie,

Dan beter Quin69, gewoon over op WoW of PoE, adapt and evolve. En dan nog: hij verdient eraan zonder daadwerkelijk met het bedrijf verbonden te zijn. Good for them, maar geniet ervan zolang je dat kunt, en anders uithuilen en doorgaan.

http://yor.minitroopers.com

• Finraziel
Ik denk dat je hem dan niet goed begrijpt, of gewoon nog niet ver genoeg gekeken hebt. Het gaat ook helemaal niet om Diablo immortal, of Diablo 4, of content voor 3, of een remaster voor 2... Waar hij het vooral over heeft is de community die een flinke deuk opgelopen heeft, en het vertrouwen in Blizzard van die Community, en de devs die een flinke klap gekregen hebben (ongeacht of het hun schuld is of niet, die jongens hadden het zwaar deze Blizzcon).

Daarnaast, gezien de heftige reactie denk ik dat het duidelijk is dat het voor veel mensen wel heel wat betekent. Dat af doen met 'het is maar een spelletje' is dan best een dooddoener.

Verder is de reden dat hij dit zo vrijgegeven heeft juist omdat het veel mensen nog hoog zit en men zijn inzicht in de situatie graag wou hebben. Hij geeft ook meermaals aan dat het een rommelige lange video is en dat het duidelijk zal zijn waarom hij normaal zwaar edit in zijn materiaal, maar hij wou in dit geval zo open mogelijk zijn.
Yor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:53:
[...]

Ik heb 0 compassie met zulke streamers. Zeuren dat je jouw bron van inkomsten kwijtraakt, meh...En dat is het bij Rhykkerrrrrrrrrr. Nu kan 'ie wel opeens normaal praten? Nee, die argumenten van hem zijn zo nep als de tieten van Barbie,

Dan beter Quin69, gewoon over op WoW of PoE, adapt and evolve. En dan nog: hij verdient eraan zonder daadwerkelijk met het bedrijf verbonden te zijn. Good for them, maar geniet ervan zolang je dat kunt, en anders uithuilen en doorgaan.
No offense, maar jij snapt hem naar mijn idee al helemaal niet. Rhykker een streamer noemen is al niet echt correct, streamen doet hij er alleen een beetje bij. Hij ziet zichzelf volgens mij ook meer als een games journalist en hij heeft het in de video ook onder andere er over dat platformen als YouTube op elk moment kunnen verdwijnen (of de mogelijkheid er geld mee te verdienen in ieder geval) en dat iedereen die er mee in zijn inkomen voorziet een plan zou moeten hebben voor na YouTube. Hij legt dus ook uit dat hij niet zijn contacten met Blizzard wou verbranden (wat ook bij andere bedrijven natuurlijk gezien wordt die dan ook liever niks meer met je te maken hebben), alleen om de behoefte van mensen om de Blizzard devs te zien lijden te vervullen.
Overigens maakt hij ook al regelmatig andere content dan Diablo. Dus ja, beetje cheap om hem dan hier af te gaan zitten zeiken.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Finraziel schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:11:
[...]

Ik denk dat je hem dan niet goed begrijpt, of gewoon nog niet ver genoeg gekeken hebt. Het gaat ook helemaal niet om Diablo immortal, of Diablo 4, of content voor 3, of een remaster voor 2... Waar hij het vooral over heeft is de community die een flinke deuk opgelopen heeft, en het vertrouwen in Blizzard van die Community, en de devs die een flinke klap gekregen hebben (ongeacht of het hun schuld is of niet, die jongens hadden het zwaar deze Blizzcon).

Daarnaast, gezien de heftige reactie denk ik dat het duidelijk is dat het voor veel mensen wel heel wat betekent. Dat af doen met 'het is maar een spelletje' is dan best een dooddoener.

Verder is de reden dat hij dit zo vrijgegeven heeft juist omdat het veel mensen nog hoog zit en men zijn inzicht in de situatie graag wou hebben. Hij geeft ook meermaals aan dat het een rommelige lange video is en dat het duidelijk zal zijn waarom hij normaal zwaar edit in zijn materiaal, maar hij wou in dit geval zo open mogelijk zijn.

[...]

No offense, maar jij snapt hem naar mijn idee al helemaal niet. Rhykker een streamer noemen is al niet echt correct, streamen doet hij er alleen een beetje bij. Hij ziet zichzelf volgens mij ook meer als een games journalist en hij heeft het in de video ook onder andere er over dat platformen als YouTube op elk moment kunnen verdwijnen (of de mogelijkheid er geld mee te verdienen in ieder geval) en dat iedereen die er mee in zijn inkomen voorziet een plan zou moeten hebben voor na YouTube. Hij legt dus ook uit dat hij niet zijn contacten met Blizzard wou verbranden (wat ook bij andere bedrijven natuurlijk gezien wordt die dan ook liever niks meer met je te maken hebben), alleen om de behoefte van mensen om de Blizzard devs te zien lijden te vervullen.
Overigens maakt hij ook al regelmatig andere content dan Diablo. Dus ja, beetje cheap om hem dan hier af te gaan zitten zeiken.
Ieder zijn mening hè, maar ik knapte af toen hij ging jammeren dat hij net een appartement gekocht had. En al die andere argumenten en statements die hij maakte, zijn allemaal bijzaak. Hij verliest zijn inkomen als hij geen mobile gaat doen, wat hij haat. Bij het zien van deze video waar hij imho gewoon normaal kan praten, verloor ik empathie jegens hem. Kan er niks aan doen, in mijn ogen gewoon een klaagzang.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik herinner me niets van appartementen of inkomsten in dat hele filmpje. Had je ondertiteling aan toevallig ?

• Finraziel
Hij zegt inderdaad dat hij net een condo gekocht heeft en dat direct na de aankondiging dat ook even in zijn hoofd speelde ja omdat hij zich persoonlijk ook af vroeg of hij nog wel geld kon blijven verdienen met zich voor een belangrijk deel op Diablo focussen. Maar dat was een korte uitleg over zijn eigen state of mind op Blizzcon, en dan nog maar een klein onderdeel. Volgens mij gaf hij dat vooral aan in zijn uitleg waarom hij niet direct van Blizzcon met video's kwam zoals hij eigenlijk gepland had.

Uiteindelijk denk ik dat die video vooral bedoeld is voor mensen die er toch echt mee zitten. Als je na het nieuws je schouders eens ophaalde en wat anders ging doen dan ben je niet de doelgroep en snap ik zelf eigenlijk ook niet niet waarom je zo'n lange video gaat kijken :P

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Nou ja, ik vind het wel interessant hoe hij het gevoel op locatie vertaalt naar zijn video. Reacties, ideeën etc. Ik vind zijn tone of voice in het begin echter veel te overdreven, alsof er een zwaar ongeluk is geweest waar hij zijn vrouw en 2 kinderen is verloren.
Hij zit op een gameconferentie van zijn favoriete spelfabriek en luistert naar een presentatie waar hij niet het nieuws krijgt dat ie had gehoopt. Dat is het. Meer first-world-problem dan dit gaat het echt niet worden in mijn optiek.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Finraziel
Theimon schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:13:
Nou ja, ik vind het wel interessant hoe hij het gevoel op locatie vertaalt naar zijn video. Reacties, ideeën etc. Ik vind zijn tone of voice in het begin echter veel te overdreven, alsof er een zwaar ongeluk is geweest waar hij zijn vrouw en 2 kinderen is verloren.
Hij zit op een gameconferentie van zijn favoriete spelfabriek en luistert naar een presentatie waar hij niet het nieuws krijgt dat ie had gehoopt. Dat is het. Meer first-world-problem dan dit gaat het echt niet worden in mijn optiek.
Maar dat is dus mijn punt, het gaat hem er niet om dat het nieuws op zich tegen viel, het gaat om de hele situatie die daardoor ontstond.
En als hij op zijn normale vrolijke 'hey folks, this is Rhykerrrr' manier was begonnen dan had hij juist daar kritiek op gekregen denk ik (dat het hem niet uitmaakt of dat hij niet zijn echte gevoelens toont maar bang is om niet meer door Blizzard uitgenodigd te worden en zo)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-12 22:48
Gisteren na lange tijd niet meer gespeeld te hebben weer eens begonnen met D3
Nu heb ik voor het eerst eens 2 Seasons aangemaakt.

Ik val altijd terug op de Deamon Hunter. Maar nu ook eens geprobeerd met de nieuwe klasse de Necro.
Maar klopt het dat de inventory en gold geshared is tussen de chars?

Zelf helemaal nieuw met de Seasons vandaar

PSN: McMillan0984

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:28
@Clavat
Je gold en stash zijn inderdaad gedeeld. Enige wat per character gaat zijn je armor/wapens in gebruik en wat in je inventory zit.
Dit is overigens ook zo in non seasonal.

Je kan geen items uitwisselen tussen non season en season.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-12 22:48
Nice

Eens kijken of ik dan een andere klasse kan spelen.
En hoe ik daar mee om kan gaan.

PSN: McMillan0984

• gaspit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
[b]Phuncz in "[Multi] Diablo 3 - Deel 35"
  • De shareholders hadden bepaald dat Diablo Immoral de spotlight moest krijgen want in mobile en Azië zit groei en geld.
  • Blizzcon is voor de fans en voor de fans was er niets rond Diablo.
i see what you did there ;P

• gaspit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-04-2024
Elke eerste weekend van november heb ik samen met een aantal Blizzard-vrienden een vast weekend ingepland. Eén van ons koopt het ticket, we bepalen wat we willen zien en zonodig met meerdere schermen naast elkaar.
Eén van de belangrijkste onderwerpen voor mij als diablo-fan (lang genoeg ook om te weten dat Blizz ooit een mobile grap heeft uitgehaald op 1 april...) was het blok Diablo direct na de main opening. De spot alleen al suggereert een major announcement. De hype van te voren was opgevoerd en (verstandig genoeg?) weer wat ingeperkt.
Let wel: het is niet de algemene E3, het is Blizzcon, waar juist de die-hard fans komen en niet de casuals die het zien als iets wat je er bij doet. Men komt speciaal jouw games.

Wat er gebeurde voelde ook serieus als een slap-in-the-face. Met volle verbazing heb ik de rest afgekeken en ook voor mij voelde het uiteindelijk aan als een death-in-the-family. Mobile games prima, maar dat is 'voor erbij' niet als main.

Vind je de reacties overtrokken: prima, dan behoor je waarschijnlijk meer tot de casuals. Geen waarde-oordeel, maar heb die dan ook niet over de meer die-hard fans (zoals Rhykker, Quin69 en red-shirt-guy) die oprecht teleurgesteld zijn en dat uitspreken.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:49
Ja teleurstellend nieuws uiteraard voor Diablo, Diablo was voor mij de binnenstapper bij Blizzard. Het eerste PC game dat ik had naast Counterstrike/Half-Life.

Ik wist eigenlijk sinds het begin van dit jaar dat Diablo 4 er niet ging komen en ben eigenlijk alle hoop verloren op ooit een Diablo 4. Na dit fiasco moeten ze ook niet meer van mij, als je de curve ziet van Diablo 2 naar Diablo 3... Laat het dan maar.

Ik had zoals zovelen gehoopt op een remaster, maar geen mobile game. Deze game zal het wel goed doen op die Chinese markt, al is het gerucht dat NetEase geen goede naam heeft in China.

Ik heb die webchat van de shareholders meeting eens beluisterd en Blizzard lijkt echt helemaal van het padje, ik ben bij deze dan ook serieus aan het twijfelen of ik nog verder wil in WoW.

• CorvusGS
Rhykker video vind ik iets te lang uitgesponnen. De videos van Bluddshed en Dropaduski vind ik veel gevatter en vertellen eigenlijk hetzelfde verhaal.

Maar de highlight van zijn video vind ik wel het stukje waarin gezegd wordt door Nevalistis dat ze bezig zijn aan "iets" voor Diablo 3. En laten we hopen toch iets meer dan double xyz volgend season :)

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zou al blij zijn met iets van een engine update of dergelijke zodat het eindelijk eens naar behoren draait. Zoals veel mensen (op het battlenet forum) met redelijke goeie hardware, al meerdere malen al het mogelijke geprobeerd maar het blijft bagger draaien en stutteren terwijl de console versies lekker draaien.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:18
Als ik een level 70 rare met de Cube upgrade naar een legendary, wordt het dan altijd een level 70 legendary?

Ik wil graag een Dawn, maar dat is een level 61 item. Om Rares te upgraden moet het een level 70 zijn, dus vraag ik me af of ik uberhaubt een Dawn kan upgraden op die manier?
MailMan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:27:
Als ik een level 70 rare met de Cube upgrade naar een legendary, wordt het dan altijd een level 70 legendary?

Ik wil graag een Dawn, maar dat is een level 61 item. Om Rares te upgraden moet het een level 70 zijn, dus vraag ik me af of ik uberhaubt een Dawn kan upgraden op die manier?
Via de cube kun je alle legendary's krijgen voor dat betreffende item. Dus dawn zit gewoon in de pool.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• Finraziel

Dat level is 'vanaf', je kunt gewoon max level Dawns vinden (al dan niet door rares upgraden).

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 09:20
Ik ben de laatste tijd weer vrij actief met diablo3. En tweakers zou Tweakers niet zijn als er geen Tweakers clan is. Nu kom ik 3 clans tegen als ik zoek.

<GOT> Tweakers
<GOT> Gathering of Tweakers
<GOT2> Tweakers (heeft maar 1 member)

Welke is de juiste? Is het vrije toegang of via invite hier?

Ik kan op 1 of andere manier niets terugvinden hier op tweakers. Of het moet mijn superieure zoek kwaliteit zijn.

• CorvusGS

Finraziel schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 23:24:
[...]

Dat level is 'vanaf', je kunt gewoon max level Dawns vinden (al dan niet door rares upgraden).
Ik snap de vraag ook niet helemaal, speel je met een level 61 character?

Meeste logische antwoord is dat van Finraziel.
Heb je deze bow level 70, dan kan je een gem of ease gebruiken om deze vanaf level 1 te kunnen equippen.
Als die bow dropt vanaf level 61 dan kan je ook een level 61 character gaan gebruiken om bvb bij Kadala de gaan gamblen tegen een iets kleinere RNG pool dan op level 70 (theoretisch).

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12 17:44
Pieler schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:24:
Ik ben de laatste tijd weer vrij actief met diablo3. En tweakers zou Tweakers niet zijn als er geen Tweakers clan is. Nu kom ik 3 clans tegen als ik zoek.

<GOT> Gathering of Tweakers

Welke is de juiste? Is het vrije toegang of via invite hier?

Ik kan op 1 of andere manier niets terugvinden hier op tweakers. Of het moet mijn superieure zoek kwaliteit zijn.
Als je een invite wil, geef even je D3 Profile naam op, dan nodig ik je uit...

Apsie's profiel

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Zijn er diehard D3 PC spelers die nu ook op de Switch spelen? Hoe bevalt dat?

Ik heb iets van 2k uurtjes op de klok staan op de pc en het lijkt me wel super vet om op de bank of in bed of onderweg D3 te kunnen doen maar geen idee of het een beetje een fijne ervaring is.

Life Begins at Conception - LiveAction.org / Schreeuwomleven.nl

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 19:53
London schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:15:

Ik heb iets van 2k uurtjes op de klok staan op de pc en het lijkt me wel super vet om op de bank of in bed of onderweg D3 te kunnen doen maar geen idee of het een beetje een fijne ervaring is.
Kopen :P
Na 2k uurtjes op de pc ook, heb ik vorige week d3 opnieuw uitgevonden :D

Speelt echt heerlijk en een super ervaring om mobiel d3 te spelen (had het ook al op mijn laptop maar dit is gewoon makkelijker).

Straks met een uurtje naar het vliegveld om mijn vlucht naar Wenen te pakken, nu al zin in om even te griften :P

• Finraziel
Absoluut. Ik heb geen Switch, maar het is hetzelfde als de bestaande console versies en ik vind het op de Xbox One ook heerlijk wegspelen. Soms vind ik het fijner op de PC te spelen, soms op de console... Op de console is wat relaxter vind ik.

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51

Ik snap ook niet helemaal hoe je op een lvl 61 item komt. Dawn heeft een minimum lvl requirement van 60 dus dan zou ik verwachten dat je ook 60 zei. Het is een minimum requirement dus geen eis.
Zie ook:
https://us.diablo3.com/en/item/dawn-P4_Unique_HandXBow_001

Maar zoals andere al aangeven: als je een lvl 70 rare (geel) upgrade naar legendary (orange) dan wordt het een lvl 70 item. Als je dan een dawn krijgt is het ook een lvl 70 wapen. Je moet ook een lvl 70 wapen hebben want er is geen reden om een lager lvl item te gebruiken.

Daarnaast wil je dawn zo goed als nooit als primair of secundair wapen gebruiken omdat hij veel beter in de cube kan. (bijna) Alle builds die dawn gebruiken hebben hem in de cube zitten zodat je het maximale effect eruit kan halen.

Have I ever told you the definition of insanity?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 11:18
Ik dacht dat Dawns level 60 Req betekende dat het niet te Cuben was omdat de Cube recipe een level 70 wapen nodig heeft. Oftewel, dat een Cube alleen level 70 wapens zou craften (zoals de Blitzbolter). Ik heb er 5 gecraft en daar kwam altijd level 70 Req uit, waaruit ik herleide dat mijn theorie klopte :P

Maar, zoals ik het nu begrijp kan je alle Legendaries krijgen (en set?) met de upgrade Rare recipe, maar zal de level Req 70 worden, ook al is de minimum level Req van het wapen als die zou droppen in theorie lager.

Los van al dit heb ik eergisteren 2x een Dawn gevonden die dropte :) Inderdaad in de cube voor Max Vengeance CDR. :)

• Meridius
MailMan schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:11:
Ik dacht dat Dawns level 60 Req betekende dat het niet te Cuben was omdat de Cube recipe een level 70 wapen nodig heeft. Oftewel, dat een Cube alleen level 70 wapens zou craften (zoals de Blitzbolter). Ik heb er 5 gecraft en daar kwam altijd level 70 Req uit, waaruit ik herleide dat mijn theorie klopte :P

Maar, zoals ik het nu begrijp kan je alle Legendaries krijgen (en set?) met de upgrade Rare recipe, maar zal de level Req 70 worden, ook al is de minimum level Req van het wapen als die zou droppen in theorie lager.

Los van al dit heb ik eergisteren 2x een Dawn gevonden die dropte :) Inderdaad in de cube voor Max Vengeance CDR. :)
Feitelijk gezien betekent de level requirement: vanaf dit level kan het item droppen of gebruikt worden.

Level 60 item kan dus vanaf lvl 60 droppen voor jou. Een level 40 item kan dus vanaf lvl 40 droppen.

Voor de cube maakt het niet uit welk level het item is. Voorbeeld is een monk item: Gungdo gear is een level 11 item. Met een season start kun je die bijvoorbeeld vinden / krijgen van shards en dan tot lvl 70 gebruiken tijdens het lvlen voor de bonus. Op het moment dat je de bonus niet meer direct op je char nodig hebt kun je het lvl 11 item in de cube doen en dan heb je ook de volledige bonus.

Dit principe kun je ook "misbruiken" omdat bepaalde items ook op heel laag lvl te krijgen zijn. Zie de volgende site en verander level naar bijv 1:
https://www.d3planner.com/game/51663/kadala

Stel je wilt een Leorics crown voor bijv. een Necro om in de cube te doen. Er is maar 1 legendary helm die de necro op lvl 1 kan krijgen, namelijk de crown. Plan van actie is dan: farm wat bloodshards (eventueel door challenge rift), maak een lvl 1 necro en gok op helmen. Als je hem hebt stop je hem direct in de cube en delete je weer die lvl 1 char.

Door deze werkwijze te hanteren kun je jezelf soms behoorlijk wat bloodshard gokken besparen.

[ Voor 3% gewijzigd door Meridius op 12-11-2018 14:46 ]

• Finraziel
MailMan schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:11:

Klopt bijna, alleen alles wat dropt heeft altijd het level wat jij op dat moment bent. De level 60 requirement van de Dawn betekent alleen dat hij pas kan droppen als jij minstens level 60 bent, maar als hij dropt terwijl je level 70 bent dan is het wapen ook gewoon level 70.

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:46
London schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:15:

Hier ook de switch gemaakt naar Nintendo :+
Zitten al de nodige uren in op de PC maar het onderweg kunnen spelen lijkt mij een stuk fijner zonder dat je er je mobiel voor hoeft op te offeren. Plus dat het een leuke manier is om eindelijk eens de necromancer op te pakken (had ik al wel, maar was op de pc met andere games bezig)

Als iemand me wil toevoegen voor multiplayer zou dat fijn zijn. Mijn skelletjes zijn nogal stil :)
Friendcode
Members only: Joarie
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Joarie op 14-11-2018 13:00 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-12 14:45

Ulti23

Quality Time

Hier ook geswitched :) al brengt handheld spelen ook een klein nadeel mee, ik speel alleen maar HC. Zit ik lekker op de bank, TV aan, beetje Diablo hakken op de switch, wordt je wat afgeleid door iets wat interessant genoeg is op TV, gevolg HC character dood, vergat hem ff op pauze te zetten, er kwam natuurlijk net op dat moment een elite mob het scherm binnen lopen... auw... 8)7

Maar ja, opnieuw beginnen dan maar weer :)

I pitty the fools who took my game-station.....

• Thijs911
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11 22:13
Wie wil mij op de switch toevoegen ?
SW-7854-1954-0201

• Meridius
Nieuwe PTR komt eraan:
https://us.diablo3.com/en...64-ptr-preview-11-19-2018

Enorme buffs voor 20 sets, season 16 thema is "iedereen krijgt RoRG" buff.

Bludd zijn vid:
https://www.youtube.com/watch?v=gyC9t0ob3dg

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zeer aardig, hier kijk ik wel naar uit op Live ! Hopelijk worden de minder populaire builds nog eens viable hiermee, de damage increases zijn wel hoog in ieder geval.

Hiermee is het toch wel duidelijk dat Blizzcon 2018 de mond gesnoerd werd door wat de aandeelhouders wilden dat de spotlight krijgt, namelijk de cashcow in de untapped market, mainstream mobile en Azië.

• Finraziel
Phuncz schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:51:
Zeer aardig, hier kijk ik wel naar uit op Live ! Hopelijk worden de minder populaire builds nog eens viable hiermee, de damage increases zijn wel hoog in ieder geval.

Hiermee is het toch wel duidelijk dat Blizzcon 2018 de mond gesnoerd werd door wat de aandeelhouders wilden dat de spotlight krijgt, namelijk de cashcow in de untapped market, mainstream mobile en Azië.
Brandy had tegen Rhykker op Blizzcon wel iets gezegd dat zoiets als dit er aan zat te komen voor D3.
Ik weet verder niet of het nou echt zo is dat de aandeelhouders wilden dat Immortal de spotlight zou krijgen... maar ik denk wel dat er van tevoren niet goed genoeg over nagedacht is en dat de mensen die op Blizzcon aanwezig waren niet even on the fly mochten beslissen meer informatie naar buiten te brengen omdat dat allemaal invloed kan hebben op de aandelen (en dan zou je in principe zelfs problemen met de SEC kunnen krijgen als je daar onzorgvuldig mee om gaat).

Leuke nieuwe functionaliteit op de PTR:
When completing a Greater Rift level 70 solo for the first time in a Season, a Primal Legendary is guaranteed to drop from the Rift Guardian
En wat een set buffs! Ik ben heel benieuwd of Condemn na al die buffs nog steeds de beste grift push setup zal zijn. Volgende maand speedfarmen we zo te zien grift 120. :9

[ Voor 30% gewijzigd door Deadsmell op 19-11-2018 23:37 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Natuurlijk is de eerste Primal drop dan een Vigilante Belt ofzo :D
Ik kijk er wel naar uit heel wat “vergeten” builds terug te proberen, het is lang geleden ! De “ingebouwde” RRoG functie voor season 16 is ook wel best handig waardoor sommige builds dat cube slot opnieuw kunnen overwegen voor een betere item.

• CorvusGS
Zelf ben ik niet zo enthousiast over het seasonal theme. Los van het feit dat een aantal builds hiervan kunnen profiteren zie ik niet veel voordeel. Je volledige set krijg je in de journey. Misschien voor alts kan het handig zijn om wat sneller van de set bonus te kunnen beginnen profiteren.

De hogere set bonussen zijn wel nice. Ben benieuwd of we ooit nog een TXV of hoger gaan zien in het spel.
CorvusGS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:40:
Zelf ben ik niet zo enthousiast over het seasonal theme. Los van het feit dat een aantal builds hiervan kunnen profiteren zie ik niet veel voordeel. Je volledige set krijg je in de journey. Misschien voor alts kan het handig zijn om wat sneller van de set bonus te kunnen beginnen profiteren.

De hogere set bonussen zijn wel nice. Ben benieuwd of we ooit nog een TXV of hoger gaan zien in het spel.
Het maakt vooral builds mogelijk die eerder niet mogelijk waren. Ik vind het daarom wel een leuke buff, maar je moet die drie maanden weer afscheid nemen van die nieuwe mogelijkheden en dat is toch iets minder.

Daarnaast heeft die primal drop ook een nadeel. Even snel de journey uitspelen met een snelle alt om vervolgens met je main verder te spelen is niet zo verstandig meer, tenzij je twee chars achter elkaar wilt levellen.
Phuncz schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 07:02:
Natuurlijk is de eerste Primal drop dan een Vigilante Belt ofzo :D
Ik wil best een primal Vigilante Belt. Net een nieuwe Crusader speedfarm build aan het testen, waar die belt in zit. Schijnt het ook goed te doen in grifts. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsmell op 20-11-2018 11:00 ]

• CorvusGS
Deadsmell schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:58:

Daarnaast heeft die primal drop ook een nadeel. Even snel de journey uitspelen met een snelle alt om vervolgens met je main verder te spelen is niet zo verstandig meer, tenzij je twee chars achter elkaar wilt levellen.
Jij gaat er vanuit dat je een bruikbare primal drop gaat hebben >:)

Dit season 4 primals tot dusver, geen ene is bruikbaar |:(

Wel een mooie Serpent Sparker, maar een hydra build is al een paar seasons geen meta meer.
CorvusGS schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:05:
[...]

Jij gaat er vanuit dat je een bruikbare primal drop gaat hebben >:)

Dit season 4 primals tot dusver, geen ene is bruikbaar |:(

Wel een mooie Serpent Sparker, maar een hydra build is al een paar seasons geen meta meer.
Ik heb dit season voor het eerst bruikbare gevonden. Twee stuks, waaronder een traveller's pledge met chd, chc en str. Beide bruikbaar voor een build waarmee ik de set dungeon wilde doen, maar niet voor de main. :P

Is het iemand opgevallen dat al het Diablo: Immortal nieuws verdwenen is van battle.net en de battle.net app? Ik zie geen blog posts meer en vind in de zoekresultaten alleen forum posts, maar niets officieels van Bliz.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-12 20:53
1e "Primal seizoen" had ik schild, wapen en geloof relic gevonden (Allemaal Templar items :') )
Achja, blijft RNG.

Ga dit seizoen wel weer spelen, jammer vind ik dat ze de healmonk niet wat buffen.
RedHat schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:19:
1e "Primal seizoen" had ik schild, wapen en geloof relic gevonden (Allemaal Templar items :') )
Achja, blijft RNG.

Ga dit seizoen wel weer spelen, jammer vind ik dat ze de healmonk niet wat buffen.
Gaat een beetje tegen het principe in, denk ik. Ze hebben ooit eens naar buiten gebracht geen fan van support characters te zijn, omdat ze vinden dat elke class zelf voldoende zou moeten kunnen healen e.d. om de hoogste niveau's te spelen. Geen idee of dat nog steeds het idee is.

• CorvusGS
Ik hoop in Season 16 m'n vierde en laatste extra stash tab te halen.

Ik denk dat ik Demon Hunter ga spelen.

Hopelijk deze keer wel wat meer tijd tussen de seasons want ik ben iemand die alles na een season zit uit te sorteren en vorige keer had ik daar wat weinig tijd voor :) (was maar 1 week dacht ik)

Over een start datum is nog niets bekend?
Nee, dat is nog niet bekend. 15 loopt tot ongeveer 21 december (uitgaande van 3 maanden), dus 16 zou eind van het jaar kunnen zijn of in januari.

Ik was van plan om Crusader te gaan spelen, ook omdat dat char volgend season wel een goede starter set heeft, maar hetzelfde geldt voor een aantal andere classes. En ik ben heel benieuwd naar de PTR resultaten. Wizard is voor mij erg lang geleden en die krijgt ook aardige buffs. Maar barb is ook zo gaaf...keuzes, keuzes. :P

• Meridius
Deadsmell schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 13:12:
Nee, dat is nog niet bekend. 15 loopt tot ongeveer 21 december (uitgaande van 3 maanden), dus 16 zou eind van het jaar kunnen zijn of in januari.
S15 loopt tot 16 dec:
http://d3resource.com/seasons/index.php

Kon zo even niet meer de blizzard post vinden met de vermelding maar dat is al bekend gemaakt.

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:00
Ik ben een beetje nieuw met Diablo en vroeg me af of iemand me kan uitleggen hoe ik nu precies verder moet.

Ik heb een seasonal karakter gemaakt en heb de eerste 4 chapters gedaan.
Ik heb nu dus de gear set voor de monk compleet.

Dropt er nu nog betere gear als ik verder ga spelen? Of kom ik nu alleen verder door mijn gems up te graden en door paragon levels te behalen?

Welcome to the League of Draven

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Euphanasia schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:49:
Ik ben een beetje nieuw met Diablo en vroeg me af of iemand me kan uitleggen hoe ik nu precies verder moet.

Dropt er nu nog betere gear als ik verder ga spelen? Of kom ik nu alleen verder door mijn gems up te graden en door paragon levels te behalen?
Speel je PC of console? Op pc wil ik je wel even guiden/boosten!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 14:00
Yor schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:54:
[...]

Speel je PC of console? Op pc wil ik je wel even guiden/boosten!
Thanks! maar ik speel op de switch.

Welcome to the League of Draven

• Meridius

Er dropt nooit "betere" gear. Er dropt alleen meer gear op hogere lvls waardoor de kans op betere gear ook hoger is. Alle loot is random dus ook op normal kun je een super duper item vinden alleen is de kans erg laag omdat je bijna niets krijgt. Je moet spelen wat voor jou het meest optimale is maar al snel farm je T13 en GR70+ met een beetje build en zul je redelijk wat items voorbij zien komen.

Uiteindelijk is en blijft het een grinding game dus je farmed paragon, leveled je legendary gems naar zo hoog mogelijk en optimaliseer je je build totdat die niet verder kan. Dat betekend ook dat je meerdere legendary gems lvled zodat je die ook kan augmenten (cube werk)

Op sites als https://www.diablofans.com/ vind je alle builds voor alle classes en al het laatste nieuws op 1 plek.

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Deadsmell schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:51:
[...]

Gaat een beetje tegen het principe in, denk ik. Ze hebben ooit eens naar buiten gebracht geen fan van support characters te zijn, omdat ze vinden dat elke class zelf voldoende zou moeten kunnen healen e.d. om de hoogste niveau's te spelen. Geen idee of dat nog steeds het idee is.
In deze gedachte; ik wilde laatst weer wat group GRs doen, zie je mensen alleen maar wachten tot de juiste char in het spel komt. En ook andere kicken als ze niet weg gaan. "We need monk" als je net met je barbarian binnen komt bijvoorbeeld. Gebeurt regelmatig.

Werkelijk te kut voor woorden. Speel gewoon het spel. Ben toen maar weer solo wat gaan klooien.

Theimon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:00:
[...]

In deze gedachte; ik wilde laatst weer wat group GRs doen, zie je mensen alleen maar wachten tot de juiste char in het spel komt. En ook andere kicken als ze niet weg gaan. "We need monk" als je net met je barbarian binnen komt bijvoorbeeld. Gebeurt regelmatig.

Werkelijk te kut voor woorden. Speel gewoon het spel. Ben toen maar weer solo wat gaan klooien.
Ja, herkenbaar. Om die reden speel ik nooit meer pubs. :P
En idioot inderdaad. Tenzij je de werkelijk hoge grifts gaat pushen, kan je met de meeste combinaties wel uit de voeten. En spelers die dat doen, die kom je waarschijnlijk niet tegen in pubs.

Zit je in één van de clans uit de openingspost? Daar zie je dat soort gedrag weinig tot niet.

• Finraziel

Als toevoeging op het vorige antwoord... De gear die op hogere difficulties en GRs valt is niet intrinsiek beter, maar je kunt wel betere gear vinden dan wat je nu hebt (dat komt alleen niet door welke difficulty je op speelt). Wat beter is hangt af van je build. Sommige builds hebben bijvoorbeeld veel cooldown nodig, waardoor je daar prioriteit aan geeft. Een andere build heeft weer liever wat anders en heeft niks aan cooldown reduction. Je vindt dus betere gear door gear te vinden die perfect afgestemd is op wat jij wil. Bij build guides wordt daarom ook altijd aangegeven wat de optimale stats zijn voor je items. Er zit zoveel variatie in de stats op items dat het bijzonder onwaarschijnlijk is dat wat je uit de gift gekregen hebt optimaal is.

En dan kun je ook nog ancient versies vinden. Bij ancient items kunnen bepaalde ranges hoger komen, zoals bijvoorbeeld meer strength/dexterity/intelligence/vitality. Elke keer dat iets dropt heb je ongeveer 10% kans dat het ancient is. Als je eenmaal GR70 gecleared hebt dan heeft een ancient weer ongeveer 10% kans om primal ancient te zijn. Een primal heeft altijd alles gemaxt.

Het is echter nog steeds van belang dat je de juiste stats op het item hebt. Je kunt een primal ancient hebben met de verkeerde stats er op die daardoor toch slechter is dan je reguliere niet ancient item.

Verder kun je uiteindelijk ancients ook nog gaan augmenten waardoor je nog meer statboosts er op kunt krijgen, maar dat is redelijk geavanceerd, daar zou ik me nu nog niet druk om maken. Om te beginnen heb je er dus ancients voor nodig, reguliere items kun je niet augmenten.

• CorvusGS
Over augments gesproken, wat is jullie strategie meestal? Welke level gems offeren jullie op om te augmenten?

Ik meestal gems tussen de 60 en de 80, afhankelijk of ik gear heb met heel goede rolls.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-12 20:53
90+ en het liefst gem of ease (als iemand geboost wil worden heb ik altijd wel een 90+ liggen). Dat is mijn gedachte er een beetje achter

[ Voor 18% gewijzigd door RedHat op 20-11-2018 20:33 ]

• Yor

Yor

Yor1313#2571

RedHat schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:32:
90+ en het liefst gem of ease (als iemand geboost wil worden heb ik altijd wel een 90+ liggen). Dat is mijn gedachte er een beetje achter
Wait wut? Dus jij zegt dat als jij een high level Gem of Ease draagt, de lvl nobody ook die XP krijgt?

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-12 17:44
Theimon schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 18:00:
[...]

Tja, in een clan heb je dat veel minder... _/-\o_

Apsie's profiel

Pagina: 1 ... 58 ... 73 Laatste