Theimon schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:07:
Ik heb de Rhykker video nog niet helemaal bekeken, maar ik vind het begin wel een tikkie te veel "there's been a death in the family" verhaal. Uiteraard, hij verdient er z'n centen mee, maar het blijft uiteindelijk een computerspelletje mensen.
Ik denk dat je hem dan niet goed begrijpt, of gewoon nog niet ver genoeg gekeken hebt. Het gaat ook helemaal niet om Diablo immortal, of Diablo 4, of content voor 3, of een remaster voor 2... Waar hij het vooral over heeft is de community die een flinke deuk opgelopen heeft, en het vertrouwen in Blizzard van die Community, en de devs die een flinke klap gekregen hebben (ongeacht of het hun schuld is of niet, die jongens hadden het zwaar deze Blizzcon).
Daarnaast, gezien de heftige reactie denk ik dat het duidelijk is dat het voor veel mensen wel heel wat betekent. Dat af doen met 'het is maar een spelletje' is dan best een dooddoener.
Verder is de reden dat hij dit zo vrijgegeven heeft juist omdat het veel mensen nog hoog zit en men zijn inzicht in de situatie graag wou hebben. Hij geeft ook meermaals aan dat het een rommelige lange video is en dat het duidelijk zal zijn waarom hij normaal zwaar edit in zijn materiaal, maar hij wou in dit geval zo open mogelijk zijn.
Yor schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:53:
[...]
Ik heb 0 compassie met zulke streamers. Zeuren dat je jouw bron van inkomsten kwijtraakt, meh...En dat is het bij Rhykkerrrrrrrrrr. Nu kan 'ie wel opeens normaal praten? Nee, die argumenten van hem zijn zo nep als de tieten van Barbie,
Dan beter Quin69, gewoon over op WoW of PoE, adapt and evolve. En dan nog: hij verdient eraan zonder daadwerkelijk met het bedrijf verbonden te zijn. Good for them, maar geniet ervan zolang je dat kunt, en anders uithuilen en doorgaan.
No offense, maar jij snapt hem naar mijn idee al helemaal niet. Rhykker een streamer noemen is al niet echt correct, streamen doet hij er alleen een beetje bij. Hij ziet zichzelf volgens mij ook meer als een games journalist en hij heeft het in de video ook onder andere er over dat platformen als YouTube op elk moment kunnen verdwijnen (of de mogelijkheid er geld mee te verdienen in ieder geval) en dat iedereen die er mee in zijn inkomen voorziet een plan zou moeten hebben voor na YouTube. Hij legt dus ook uit dat hij niet zijn contacten met Blizzard wou verbranden (wat ook bij andere bedrijven natuurlijk gezien wordt die dan ook liever niks meer met je te maken hebben), alleen om de behoefte van mensen om de Blizzard devs te zien lijden te vervullen.
Overigens maakt hij ook al regelmatig andere content dan Diablo. Dus ja, beetje cheap om hem dan hier af te gaan zitten zeiken.