pyrofielo schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 10:47:
[...]
Nou als ik battle.net characters zie dan hebben ze items staan in die cube. Ik heb een amulet die laag level is maar wel leuke specials. Kan ik die in die cube gebruiken? ik snap gewoon niet hoe.
De cube heeft een (12?) tal aan mogelijkheden. Als je hem gehaald hebt (act 3, ruins of sesheron wat op normal kan) en hem open hebt staan staat er rechts onderin het cube scherm een icoontje voor een boek. Hier kun je alle recipes zien.
Een van die pagina's heeft de tekst "Extract legendary power", dat kost 1 van elke bounty mats plus een paar deaths breath. Door dit te gebruiken vernietig je de legendary item maar kun je de orange tekst van het item vervolgens "activeren". Het eruit halen van de power is onafhankelijk van level en kan dus al op een level 1 item. Daarnaast wordt er door het eruit halen altijd de maximale waarde van de power genomen. Bijvoorbeeld 300-500% dmg increase voor skill X wordt dan dus in de cube 500%. Je hebt 3 verschillende slots in de cube die je tegelijk actief kan hebben, wapen, armor en ringen/amulet. Je kunt alle mogelijke legendary powers uit het spel in de cube krijgen (van niet-set items, dus orange items) maar dus enkel 3 per keer actief hebben, een uit elke categorie.
Daarbij begrijp ik dat je gear kan upgraden en rerollen maar geen idee hoe. Ik heb aardig wat normale mats want ik salvage van alles. maar geen legendary mats. want legendaries bewaarde ik voor de cube. of is dat stom?
Wederom zoals boven uitgelegd is een andere pagina van het cube boek "Upgrade rare". Dit is een geel item upgraden door 50 geel, 50 blauw, 50 wit en 25 deaths breath te besteden naar een legendary item van dat bepaalde type. Dus een geel zwaard upgraden kan nooit een amulet worden. Een helm upgraden kan dus ook nooit een paar schoenen worden. Legendary items bewaren kan altijd maar je hebt er maar een paar enkele nodig, je hoeft ze absoluut niet allemaal te bewaren want op een gegeven moment heb je ook geen ruimte meer. Met meer ervaring komt vanzelf wat wel en niet bewaard moet worden maar dat is een heel ander iets. Misschien dat we, of iemand, ingame mee kan kijken naar wat je al hebt en dergelijken.
verder ben ik lekker bounties aan het doen en afentoe een normal rift. rifts ben ik nog een beetje slapjes voor geloof ik. Ik ram er wel doorheen maar echt niet in 5 minuten.
Afhankelijk van je doel en welk niveau je speelt kun je uit rifts een boel meer progressie halen maar het afwisselen met bounties is ook heel goed. Mocht je namelijk een legendary item krijgen die slechte rolls heeft dan kun je die met 5 van elke bounty mats weer rerollen naar een (misschien wel) betere.
Als extra is er ook nog een pagina in het cube boek waarmee je set items (groen) kan rerollen naar een willekeurige andere van diezelfde set. Hierdoor kun je bijvoorbeeld als je 4x shoulders vind, ze rerollen naar 4 verschillende zodat je de set mogelijk compleet kan krijgen.
Hopelijk geeft dit al wat meer informatie. Voor meer vragen of onduidelijkheden roep maar, voor vele van ons is er zo ontzettend veel normaal/standaard geworden dat we wat informatie skippen af en toe.