Dennism schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 19:33:
Vergeet niet dat juist het Haunt casten door veel spelers belangrijk werd gevonden, het gaf de spec net wat meer dynamiek en een enorme QoL sprong voor de build voor het openen van deuren en andere blokkades.
Dat kan ook zonder de build OP te maken en tja, als je puur achter je pets gaat lopen, worden breakables een issue. Kun je een slot voor opofferen (dus niet max DPS) of je kunt klagen...QoL is soms gewoon een keuze en Haunt is echt waardeloos voor breakables, ontzettend sloom. Gooi dan gewoon een Ghost Bomb.
Daarom vind ik het bijv. ook zo'n onzin dat Blizz zo laat naar een paar klagende users heeft geluisterd en juist een boel WD spelers tegen zich in het harnas heeft gejaagd, de hype voor RoE was best groot in de community. Ik zou zelf bijv. liever zien dat Jade / Zuni / Arachyr spelers zouden vragen om buffs voor die sets om ze op niveau van RoE garg gekregen te hebben, in plaats van het vragen naar Nerfs voor RoE Garg. RoE Garg was gewoon een welkome (doch kleine) afwisseling voor WD's die graag met pets spelen (Solo) maar ook voor WD's die al tijden graag eens een top build voor de Group Meta wilden spelen en geen support, terwijl het nu nog maar de vraag is volgens de geleerden of WD in de Meta blijft (ik volg High End groupplay zelf niet echt).
Er is nauwelijks sprake van een RoE nerf...vorig seizoen was die niet nuttig in HT-garg en nu ook niet. En de RoE nu brengt Jade en Arachyr aardig op het niveau van HT-garg. Prima situatie dus. Jammer dat ze het pas gedaan hebben toen patch al live stond en niet even op het laatst op PTR. Verdient geen schoonheidsprijs, maar beter dan nog een seizoen met maar één viable WD build.
En laat Bliz in vredesnaam niet gaan luisteren naar de bergen klagers op de (PTR) forums...als ze dat hadden gedaan, waren we nu gewoon weer Twisters op muren aan het gooien. Als er op die fora iets gebeurt, is het klagen over 'nerfs' van werkelijk alles wat broken of OP is.
Wat betreft de meta...deze 'nerf' valt voor HT-garg heel erg mee. Wiz is niet meer met ruimte marge king-DPS en HT-garg was al goede DPS. Voor RoE moesten er wat andere items uit, dus het is niet een x4 verlies (want anders was vorige seizoen als met RoE geweest, toen het een iets lagere bonus was)...wellicht een x2 maar waarschijnlijk zelfs minder.
Ik ga in ieder geval
hier naar toe werken...eindelijk weer een caster WD die damage kan doen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Zarhrezz op 13-08-2016 19:53
]