Er was een reden dat ik D2 non-b.net legit community speelde (voornamelijk solo en als er MP gedaan werd, was dat altijd met bekenden uit de community). Roepen dat trading D2 groot gemaakt heeft is roepen dat duping D2 groot gemaakt heeft.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:45:
Maar zeg nu eens eerlijk vind jij d3 in de huidige staat nog een echte loot-based game dan?
Want dit is namelijk wat ik heel erg slecht vindt aan de game in de huidige staat... en straks met T13 wordt het nog erger. Nu heb je op een full clear TX rift vaak al 15-20 legies en dan straks 30 ofzo.. gaat toch totaal nergens meer over zo.
Heb d2 lang gespeeld en talloze grand skiller charms gecraft, maar het aantal met echt perfecte stats/skill trees zijn maar op 3 handen te tellen ofzo. Waren dan wel meteen jackpot items die vele hoge runes waard waren... feit dat ik dit na +15 jaar ofzo nog weet zegt toch genoeg over de echte loot game die D2 was.. die 7k souls in mijn stash nu zeggen mij echt niets meer.
ps.. weet ook de 2 keer nog goed toen een hacker mij bedonderde met traden van die skiller charms en ik achter bleef met een potion.. was toen furieus, maar achteraf kan ik er wel om lachen
Vele hoge runes...ik weet dan niet precies hoe hoog je bedoelt, maar in de hoogste regionen van rarity was de kans op drop van dergelijke runes minder dan de kans om meerdere keren de lotto te winnen op een mensenleven. Van Zod waren er in de legit community bv. 2 confirmed legit...ik weet niet over hoeveel jaar we het dan hebben, maar dat geeft een idee. Talloze keren dat er iemand op het forum opdook die wel een hoge rune wilde traden en het standaard antwoord op de vraag "hoe kom je eraan?" was dan "gecraft van lagere runes". Dan werd de berekening van hoe lang het clicken zou duren om dat te doen (langer dan D2 uit was, als je met supersnel clicken rekende) ge-quote en volgde de banhammer. Hier en daar ook nog iemand die beweerde 'em gevonden te hebben maar gelukkig hadden we in die tijd ATMA die ook GUIDs kon tonen...matchen richting bekende dupes was dan eenvoudig en in 99% van de gevallen banhammer.
D2 was in die zin niet loot-based maar dupe-based. Ik heb toch aardig wat uurtje in D2 gestoken (wel eens met een maat ongeveer geschat, komt je toch snel op 3000+ uur) en ik heb nooit de runes voor Enigma gevonden of kunnen upgraden...en dat is dan nog absoluut niet een ultra-rare runeword. Op b.net liep iedereen en hun hond ermee...right, zelf gevonden toch?
Uit dat oogpunt begrijp ik wel dat Bliz met de AH kwam...op die manier kregen ze grip op het dupe-fest dat D2 was. Het probleem was dat de drop-rates waarschijnlijk op D2 gebaseerd waren...en daarmee vele malen te laag voor een eco-system zonder duping. Het resultaat daarvan kennen we...de items die op het RMAH voorbij kwamen waren in die zin niet echt belachelijk hoog geprijst, ze waren echt zo zeldzaam. Probleem was dat iedereen die een spelletje speelt het beste van het beste wil en als je het dan niet zelf kan vinden (lage drop rate) en niet kan betalen, dan is het oneerlijk.
Dat heeft uiteindelijk tot het huidige systeem geleid; iedereen kan met redelijke inspanning de coole items in handen krijgen maar als je echt top-stats ancient wil hebben om in de allerhoogste regionen mee te doen, is het toch echt een loot-based game.