• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Apsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Omdat het ten koste gaat van een andere/betere (damage) gem?
Dat zal dan de stricken moeten zijn en die kan je inderdaad overwegen op grift 80+.

Zei is ook wel te doen maar met de Danetta build die ik voornamelijk gebruik sta ik zelden op grote afstand. Daarnaast moet ik dan 2 rolls naar de cdr doen wat erg veel dmg scheelt en mis ik de dodgechance.

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:49:
[...]

Dat zal dan de stricken moeten zijn en die kan je inderdaad overwegen op grift 80+.

Zei is ook wel te doen maar met de Danetta build die ik voornamelijk gebruik sta ik zelden op grote afstand. Daarnaast moet ik dan 2 rolls naar de cdr doen wat erg veel dmg scheelt en mis ik de dodgechance.
Tot 60/T13 wissel ik de Stricken om voor Botp, werkt ook prima... 8)

Apsie's profiel

Verwijderd

Ik lees veel dingen over gems.. Wat is nu het beste voor de grenade build?

Dan heb ik het over t10 - t13 , Greater 60-65 speedruns!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:23:
Ik lees veel dingen over gems.. Wat is nu het beste voor de grenade build?

Dan heb ik het over t10 - t13 , Greater 60-65 speedruns!
Daar zijn de meningen over verdeeld :Y
Ik gebruik Simplicity, BotT en BotP voor T13

Apsie's profiel

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 18:42
Apsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:28:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld :Y
Ik gebruik Simplicity, BotT en BotP voor T13
Same here 😊

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• Malt007
Maar jullie draaien dan de cdr op de ringen/amulet begrijp ik? Dat kost je dan wel bijvoorbeeld 2x 6% chc of 2x 50% chd (en op je amulet 10% of 100%), weegt dat op tegen het voordeel van een stricken of powerfull tov gogok? En dan mis je ook nog eens de dodge chance.

• Apsie
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:47:
Maar jullie draaien dan de cdr op de ringen/amulet begrijp ik? Dat kost je dan wel bijvoorbeeld 2x 6% chc of 2x 50% chd (en op je amulet 10% of 100%), weegt dat op tegen het voordeel van een stricken of powerfull tov gogok? En dan mis je ook nog eens de dodge chance.
Nope! Ik mis hooguit wat dex op 1 ring, zoals gemeld: de Rose heeft ut allemaal :*)

http://eu.battle.net/d3/e...ie1944-2958/hero/85541415

Dodge chance is, voor mij althans, geen probleem...

[ Voor 5% gewijzigd door Apsie op 23-02-2017 12:50 ]

Apsie's profiel

Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 12:47:
Nooit op amulet, daar is de perfecte roll socket / CHC / CHD / elemental %. Daar zou je een 10% CHC of 100% CHD opgeven en dat is een slecht idee.

Voor de 37% CDR heb je naast de 12.5% van Diamond in helm en 10% paragon nog 3x 8% nodig. De eerste zit op shoulders. Dan blijven er 2 benodigde slots over. Hiervoor heb je de keuze uit gloves, rings en weapons. Op gloves kun je er Vit of CHD voor opgeven (Dex is een slecht idee omdat een high-range slot voor prime stat is, dat levert doorgaans meer damage op dan andere mods). Op de meeste ring slots kost het je CHC of CHD en in de meeste gevallen is CHD opgeven de minste DPS loss. Je kan mazzel hebben en (low-range) prime stat eraf rollen.

Bottom line is dat Simplicity en BotT altijd meer DPS gain zijn dan Gogok en dat Zei dat in 99% van de gevallen ook is. Een level 70 Zei op 10 yards (vrijwel in je gezicht dus) is al bijna 10% DPS gain...grote kans dat je dan al meer doet dan Gogok (door dual wield 25% IAS en 10% IAS van paragon verwacht ik niet dat je meer dan 1 breakpoint gaat winnen met Gogok IAS, dus de 10% overall DPS gain zal je niet halen).

Gogok is een beetje een manusje-van-alles gem; wat utility, wat offense, wat defense...maar daarmee schiet het eigenlijk nergens echt op. Je kan meer offense halen met een andere gems. Je kan meer defense halen met andere gems. Het is eigenlijk een convenience gem...als je nooit zin hebt om gear te switchen, is het een handige keus.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Malt007
Zarhrezz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:36:
[...]

Nooit op amulet, daar is de perfecte roll socket / CHC / CHD / elemental %. Daar zou je een 10% CHC of 100% CHD opgeven en dat is een slecht idee.

Voor de 37% CDR heb je naast de 12.5% van Diamond in helm en 10% paragon nog 3x 8% nodig. De eerste zit op shoulders. Dan blijven er 2 benodigde slots over. Hiervoor heb je de keuze uit gloves, rings en weapons. Op gloves kun je er Vit of CHD voor opgeven (Dex is een slecht idee omdat een high-range slot voor prime stat is, dat levert doorgaans meer damage op dan andere mods). Op de meeste ring slots kost het je CHC of CHD en in de meeste gevallen is CHD opgeven de minste DPS loss. Je kan mazzel hebben en (low-range) prime stat eraf rollen.

Bottom line is dat Simplicity en BotT altijd meer DPS gain zijn dan Gogok en dat Zei dat in 99% van de gevallen ook is. Een level 70 Zei op 10 yards (vrijwel in je gezicht dus) is al bijna 10% DPS gain...grote kans dat je dan al meer doet dan Gogok (door dual wield 25% IAS en 10% IAS van paragon verwacht ik niet dat je meer dan 1 breakpoint gaat winnen met Gogok IAS, dus de 10% overall DPS gain zal je niet halen).

Gogok is een beetje een manusje-van-alles gem; wat utility, wat offense, wat defense...maar daarmee schiet het eigenlijk nergens echt op. Je kan meer offense halen met een andere gems. Je kan meer defense halen met andere gems. Het is eigenlijk een convenience gem...als je nooit zin hebt om gear te switchen, is het een handige keus.
Simplicity and BotT heb ik combinatie met de Gogok. Ik geloof niet dat Zei een DPS gain is omdat ik toch ergens 2 andere moet wegrollen. Je kan wel vit gaan wegrollen op de je gloves maar dat kost je weer de secondary van je simplicity. Als je iets van je base dmg wegrollt (chd, chc bijvoorbeeld) dan doet dat extra pijn omdat dit weer vermenigvuldigt wordt met je UE-bonus en Elemental%. Daarnaast moet je de dodge chance ook niet onderschatten, ik blijf verbazingwekkend makkelijk in leven op 80+ waardoor je awareness ook kan laten schieten.
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:50:
Simplicity and BotT heb ik combinatie met de Gogok. Ik geloof niet dat Zei een DPS gain is omdat ik toch ergens 2 andere moet wegrollen. Je kan wel vit gaan wegrollen op de je gloves maar dat kost je weer de secondary van je simplicity. Als je iets van je base dmg wegrollt (chd, chc bijvoorbeeld) dan doet dat extra pijn omdat dit weer vermenigvuldigt wordt met je UE-bonus en Elemental%. Daarnaast moet je de dodge chance ook niet onderschatten, ik blijf verbazingwekkend makkelijk in leven op 80+ waardoor je awareness ook kan laten schieten.
Ik zou zeggen, laad je karakter in d3planner en ga eens met de stats / gems spelen.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Apsie
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 13:50:
[...]

Iedereen speelt natuurlijk hoe hij wil spelen, ik heb gisteren bijv. met 3 man de 94 aangetikt (1 supp. Barb, 1 Hammerdin en ik) met de supp barb kan ik zelfs in lasers blijven staan. Die 80+ heb je dat Solo gedaan? Ik heb altijd het idee dat als we met meerdere in een game zitten, ik altijd minder damage krijg...

De elemental damage neemt trouwens ook iets af dacht ik? 1e 20% = 20%, 2e 20% = 17%, derde 20% is nog maar 14,5% waard?

Apsie's profiel

Apsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:20:
IIk heb altijd het idee dat als we met meerdere in een game zitten, ik altijd minder damage krijg...
Er zit zover ik weet niets dat een algemene Toughness bonus geeft bij multi-player maar los van party buffs heb je hetzelfde aantal monsters dat hun attacks over meer targets spreidt...jij krijgt dus gewoon minder jou kant op.
De elemental damage neemt trouwens ook iets af dacht ik? 1e 20% = 20%, 2e 20% = 17%, derde 20% is nog maar 14,5% waard?
Het is inderdaad een diminish binnen elemental % en uit m'n hoofd zit ook elite damage in die class. De relatieve gain is dan "modifier met extra bonus / modifier zonder extra bonus". Voor 20% elemental damage op meerdere pieces dus het volgende:
  1. 1.20 / 1.00 = 1.20..... (+20.0% DPS)
  2. 1.40 / 1.20 = 1.166... (+16.7%)
  3. 1.60 / 1.40 = 1.143... (+14.3%)
  4. 1.80 / 1.60 = 1.125... (+12.5%)
  5. 2.00 / 1.80 = 1.111... (+11.1%)
  6. 2.20 / 2.00 = 1.1...... (+10%)
  7. 2.40 / 2.20 = 1.090... (+9.1%)
  8. 2.60 / 2.40 = 1.083... (+8.3%)
Meer dan 8 pieces gaat volgens mij niet lukken (Cindercoat, Magefist, Andariel, Holy Point, Devastator, Stone of Jordan, amulet, bracer).

<GOT> Zarhrezz#2885

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

@Zarhrezz, even uit belangstelling een vraagje over de grenades DH. De depth diggers hebben als bonus: Primairy skills that generate resource deal 80%-100% damage.

Waar valt die damage onder? Is dat een aparte damage multiplicator, of valt dat in de dezelfde categorie als elite damage ofzo?

Lees: Moet ik al mijn mats spenderen aan een perfect roll op de Depth Diggers, of als ik daar een roll van 95% heb is het slimmer om andere equiment te gamblen bij kalada?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Sparhawk schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:41:
[...]

Waar valt die damage onder? Is dat een aparte damage multiplicator, of valt dat in de dezelfde categorie als elite damage ofzo?
Depth Diggers is een losse multiplier, dus effectief dubbel damage bij een 100% roll. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Malt007
Rone schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Depth Diggers is een losse multiplier, dus effectief dubbel damage bij een 100% roll. :)
Bestaat er wellicht een overzicht van alle soort multipliers? Misschien handig voor de startpost.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

[...]

Oef, dank.

Dus een normale Depth diggers met 100% is een stuk beter dan een ancient met 95%..... Handig om te weten, dank!

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Dit ja. That reminds me...m'n voorgaande voorbeeldje klopt niet helemaal omdat Magefist nu een item bonus is en niet onder de diminish valt. Als rule of thumb kun je nu stellen: als het gold text is (extract voor cube) dan is het een aparte damage modifier de multiplicative is met andere modifiers.

Maar Spar: de DPS gain van 95% roll naar 100% roll is 2.00 / 1.95 = 1.0256 => 2.6% DPS gain. Die ancient gaat dus overall meer DPS zijn omdat de prime stat hoger rolt.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Nephalem
Zarhrezz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Dit ja. That reminds me...m'n voorgaande voorbeeldje klopt niet helemaal omdat Magefist nu een item bonus is en niet onder de diminish valt. Als rule of thumb kun je nu stellen: als het gold text is (extract voor cube) dan is het een aparte damage modifier de multiplicative is met andere modifiers.

Maar Spar: de DPS gain van 95% roll naar 100% roll is 2.00 / 1.95 = 1.0256 => 2.6% DPS gain. Die ancient gaat dus overall meer DPS zijn omdat de prime stat hoger rolt.
Los van het feit dat de legendary stat 20 opties kan rollen. Dus hij moet ancient zijn en 100%... Succes met reforgen..

In ander nieuws, manald heal is generft op de ptr. Ben benieuwd of de lightning Archon nog top build blijft nu of dat Blizzard ons toch aan de DMO wil hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Nephalem op 23-02-2017 17:49 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Nephalem schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 17:46:
In ander nieuws, manald heal is generft op de ptr. Ben benieuwd of de lightning Archon nog top build blijft nu of dat Blizzard ons toch aan de DMO wil hebben.
Nee, het wordt dan weer de Archon van daarvoor.

Het probleem is 6p Tal + 4P Vyr. Als dat niet aangepast wordt, blijft het simpelweg x31 (Tal) x4+ (50 stacks) = x124+ => "all damage is increased by 12500% (or more)". GG met de 3500% (x36) van DMO Bliz...

Totdat ze de damage boost van Archon exclusief voor Vyr maken, heeft Wiz geen high-end build diversiteit.

<GOT> Zarhrezz#2885

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 15:26
Ben benieuwd wat dit voor de Archon Wiz gaat doen...
Manald Heal
The number of procs generated by channeled skills while using this item has been reduced by 25%

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nephalem
Zarhrezz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Niets, blijft meest OP build in het spel :o

(en helaas is het nog waar ook)
Inderdaad, gisteren wat 2man speeds gedaan met een wizard en mijn grenades DH, voelt alsof ik met kussens gooi vergeleken met de dmg output van die wiz..

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nephalem schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 07:46:
Inderdaad, gisteren wat 2man speeds gedaan met een wizard en mijn grenades DH, voelt alsof ik met kussens gooi vergeleken met de dmg output van die wiz..
Tja, zie het maar zo....het is een ode aan Star Craft "Power Overwhelming"

Wiz is the new DH...uber DPS maar geen Toughness. Aangezien DH tegenwoordig makkelijk een paar honderd M Toughness kan halen, moet er toch ergens gecompenseerd worden :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-08 18:51
Ik ben benieuwd wat de nieuwe group DH shadow build gaat doen. Als ik Wudijo mag geloven dan kun je de squishy gen monk tot een GR 115-120 vervangen door een shadow DH die ook nog extra kan "pullen" (aggro krijgen) naast de barb.

Ik wilde eigenlijk weer een keertje crus gaan spelen volgend season maar dan is DH weer te easy om te farmen en om GRs te doen. Misschien als de DH eenmaal klaar is dan crus aanmaken.

Have I ever told you the definition of insanity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
Meridius schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:46:
Ik ben benieuwd wat de nieuwe group DH shadow build gaat doen. Als ik Wudijo mag geloven dan kun je de squishy gen monk tot een GR 115-120 vervangen door een shadow DH die ook nog extra kan "pullen" (aggro krijgen) naast de barb.

Ik wilde eigenlijk weer een keertje crus gaan spelen volgend season maar dan is DH weer te easy om te farmen en om GRs te doen. Misschien als de DH eenmaal klaar is dan crus aanmaken.
Op de PTR heeft de groep van Wudijo al een 113 gecleared met een DH.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Zethiel schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:53:
[...]
Op de PTR heeft de groep van Wudijo al een 113 gecleared met een DH.
Klopt, in zijn uitleg video (zie onderstaand) waren ze bezig met een 115 maar net te weinig tijd op de RG. Maar wel goed dat er meerdere opties zijn voor de meta. Nu nog kijken wat het "beste" gaat zijn. Voor ons stervelingen heb je in ieder geval nog een zeer goede keuze voor de single target dmg.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=W-w7WDQzfMs&t=746s]

[ Voor 9% gewijzigd door Meridius op 24-02-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-O- season te vroeg DH gedaan....Shadow is met marge m'n favoriete set, maar mist nu nog AoE. Hopen dat die Holy Point er zo in blijft zodat het een viable high-end solo setup wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb nu een mooi ancient shadow setje in mijn stash zitten, wordt die dan met 2.5 geupdate of heb ik dan een legacy set? Speel trouwens op de Ps4, weet niet of dat uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 15:45:
Ik heb nu een mooi ancient shadow setje in mijn stash zitten, wordt die dan met 2.5 geupdate of heb ik dan een legacy set? Speel trouwens op de Ps4, weet niet of dat uitmaakt?
Sets worden altijd ge-update, de Holy Point echter.....

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meridius schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:42:
Nu nog kijken wat het "beste" gaat zijn. Voor ons stervelingen heb je in ieder geval nog een zeer goede keuze voor de single target dmg.
Net even op PTR een paar runs gedaan met Holy Point. Met een fire setup (Cindercoat voor cost reduction, Devastator voor extra fire damage) een 70 en een 75 gedaan, weinig problemen (beetje met gems zitten experimenteren). Daarna met een Karlei lightning setup wat 70's gedaan, werkt ook prima. Daarmee had ik ook de 75 wel kunnen doen, maar ik vond het wel weer leuk geweest....om een of andere reden constant queue's en dan wordt testen irritant als je gear van alts nodig hebt.

Ik heb niet het idee dat het sterker is dan Hellcat setups, maar heel veel scheelt het niet. Wel nog steeds zwak tegen density maar het is nu te doen....aan de andere kant wel weer leuk, het is duidelijk anders spelen dan de meeste builds.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Zarhrezz schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Niets, blijft meest OP build in het spel :o

(en helaas is het nog waar ook)
Mja dat misschien wel. Al wordt de damage nog inconsistenter dan het al was...
Voor T13 speeds boeit het vrij weinig, op hogere GR's kan dat nog wel eens irritant worden!

Hoop dat Delsere weer wat nuttiger wordt :) dit season volgens mij iets van GR75 mee gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door schaapiej op 25-02-2017 12:44 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:41:
Mja dat misschien wel. Al wordt de damage nog inconsistenter dan het al was...
Voor T13 speeds boeit het vrij weinig, op hogere GR's kan dat nog wel eens irritant worden!
Wat ik er van meegekregen heb, is Hydra nu een ding...snelle hits, dus wellicht wordt dat de main damage dealer en is AT alleen voor de CDR op Archon. Het kan dan zomaar zijn dat het Flame Ward wordt (meer Toughness buiten Archon), hoewel Chain Reaction weer goed is voor Infinite. Net wat met Hydra zitten prutsen en het kan hard gaan...maar het blijft RNG met MH. Hoe dan ook, 2x Hydra met T&T kan wel heel vlot RGs smelten.
Hoop dat Delsere weer wat nuttiger wordt :) dit season volgens mij iets van GR75 mee gedaan.
Delsere zal 70+ worden...maar ja, Tal Archon doet gewoon 4x de damage...

Delsere is S10 set, grote kans dat ik de Guardian met Delsere nog eens ga proberen. Dat liep vorige keer vast op te weinig output van Delsere en die is iets beter geworden. Net even een 70 geprobeerd ermee maar ik ben nog niet helemaal onvertuigd. Gear was niet optimaal, maar goed, de 70 verwacht je toch makkelijk te kunnen lopen (full ancient gear, 70+ gems, 1k paragon) ondanks dat het zonder Endless of Bastion was. Bij de vorige poging liep ik al op lower-60 tegen een DPS tekort aan, dus het is beter, dat wel. Hangt een beetje van Guardian eisen af of het ermee gaat lukken.

Edit:
S10 Conquest list is kennelijk weer deze:
  • Sprinter (Act1-5 under 1hr)
  • On a Good Day (3 gems over lvl65)
  • Boss Mode (kill bosses within 20 minutes in T10)
  • Years of War (GR55 with 6 class sets)
  • Masters of the Universe (Master 8 Set Dungeons)
Aangezien Sprinter flink lastig is (understatement), wordt het weer een dual-class season en aangezien Masters of the Universe simpelweg een vorm van zelfkastijding is, ga ik waarschijnlijk starten met Wiz (DMO) en daarnaast Crusader. Dat zijn de classes waarbij ik de (NS) cube nog niet compleet heb. Crusader gift is Akkhan...da's dus een slechte start. Wiz kan Boss Mode solo met Teleport / AW en desnoods Tal / Nilfur voor snelle boss kills. Years of War is niet meer dan voldoende sets farmen en aftikken en de gems naar 65 gaat vanzelf.

[ Voor 22% gewijzigd door Zarhrezz op 25-02-2017 15:47 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Zarhrezz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:20:
[...]

Crusader gift is Akkhan...da's dus een slechte start.
Akkhan een slechte start ben ik het niet helemaal mee eens, beste en vrij laagdrempelige speed build draait om Akkhan. Goed voor snelle rifts en gr tot 60 iig weinig problemen. Bovendien ook nog plek voor sage set dus kun je meteen mooie voorraad db aanleggen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:52:
Akkhan een slechte start ben ik het niet helemaal mee eens, beste en vrij laagdrempelige speed build draait om Akkhan. Goed voor snelle rifts en gr tot 60 iig weinig problemen. Bovendien ook nog plek voor sage set dus kun je meteen mooie voorraad db aanleggen.
Hmm, misschien voor de uitdaging toch maar eens doen...geen idee of Fist of the Heavens voldoende damage doet maar dat vind ik wel een leuke skill. Het zal dan zoiets als dit worden. Laat maar, T13 is met 1M sheet DPS al niet door te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zarhrezz op 25-02-2017 21:29 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Zarhrezz schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 20:39:
[...]

Hmm, misschien voor de uitdaging toch maar eens doen...geen idee of Fist of the Heavens voldoende damage doet maar dat vind ik wel een leuke skill. Het zal dan zoiets als dit worden. Laat maar, T13 is met 1M sheet DPS al niet door te komen.
Niet fist, maar thorns icm Norvald.
Dit Season redelijk veel gebruikt voor rits en bounties.

http://www.diablofans.com...crusader-speed-farm-build

Fist vind ik een prachtige skill maar helaas totaal onbruikbaar tegenwoordig inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Nephalem op 26-02-2017 02:08 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op zondag 26 februari 2017 @ 02:07:
Niet fist, maar thorns icm Norvald.
Dit Season redelijk veel gebruikt voor rits en bounties.

http://www.diablofans.com...crusader-speed-farm-build

Fist vind ik een prachtige skill maar helaas totaal onbruikbaar tegenwoordig inderdaad.
Ja, de Norvald build heb ik gezien...ik hou alleen niet van Thorns builds en dan heb je aan Akkhan compleet niets. Wellicht dat ik wat met Rolands ga prutsen, maar ik hou het op Wiz voor start class voor S10.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Of ze hebben iets met de droprates gedaan of ik ben zéér lucky.

Sinds dit weekend weer begonnen met Season 9. Monk aangemaakt.
Na een middagje weer op level 70. (Ook dit ging sneller dan gedacht)

Na twee avondjes farmen heb ik alle items al die wil hebben voor mijn Sunwuko monk, mede door Haedrig's Gift natuurlijk. Maar goed, ik heb dus in twee avonden:

Waaronder:

2x Unity
1x Furnace
3x Ramaladni's Gift

Kortom, T10 gaat nu al met twee fingers in mijn neus.
Alleen vind ik deze build niet echt leuk, kijken naar wat anders wat een beetje noob-friendly is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanthian schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:55:
Of ze hebben iets met de droprates gedaan of ik ben zéér lucky.

Sinds dit weekend weer begonnen met Season 9. Monk aangemaakt.
Na een middagje weer op level 70. (Ook dit ging sneller dan gedacht)

Na twee avondjes farmen heb ik alle items al die wil hebben voor mijn Sunwuko monk, mede door Haedrig's Gift natuurlijk. Maar goed, ik heb dus in twee avonden:

Waaronder:

2x Unity
1x Furnace
3x Ramaladni's Gift

Kortom, T10 gaat nu al met twee fingers in mijn neus.
Alleen vind ik deze build niet echt leuk, kijken naar wat anders wat een beetje noob-friendly is.
Welke build run je dan ? Je kan ook net als mij een LTK monk maken. Snel, veel damage en leuk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Welke build run je dan ? Je kan ook net als mij een LTK monk maken. Snel, veel damage en leuk natuurlijk.
Leuk kun je over discussiëren. Ik vind ingeom builds niet echt leuk eerder hectisch.
Het is uiteraard heel efficiënt maar echt ontspannen is het niet

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-09 20:41
Goedemiddag allemaal :)

Voor dat ik een fout maak wil ik wat vragen.

Heb Diablo 3 al vanaf release, echter heb ik het een half jaar gespeeld en toen ermee gestopt.

Zit nu al een weekje weer te spelen, en wou graag Reaper of Souls kopen.

Heb zitten zoeken wat goedkoopst is, en vond aantal site's die key aanbieden tussen €11 en €15 ongeveer.

Is dit wel betrouwbaar? Of is het beter om het boxed te kopen?

Keys heb ik hier gevonden: http://www.allkeyshop.com...ls-cd-key-compare-prices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SnowBigQ schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:51:
Goedemiddag allemaal :)

Voor dat ik een fout maak wil ik wat vragen.

Heb Diablo 3 al vanaf release, echter heb ik het een half jaar gespeeld en toen ermee gestopt.

Zit nu al een weekje weer te spelen, en wou graag Reaper of Souls kopen.

Heb zitten zoeken wat goedkoopst is, en vond aantal site's die key aanbieden tussen €11 en €15 ongeveer.

Is dit wel betrouwbaar? Of is het beter om het boxed te kopen?

Keys heb ik hier gevonden: http://www.allkeyshop.com...ls-cd-key-compare-prices/
$19.99 in de Blizard shop. Ik zou het wel weten...sites die in keys handelen is nogal een grijs gebied. Wellicht dat er betrouwbare tussen zitten maar voor die paar euro zou ik het risico niet lopen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Verwijderd schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Ik gebruik Sunwuko Set met Wave of Light. Maar dat is erg saai. Met Paragon 200 en weinig ancients kan ik net aan T11 aan.

Op dit moment bezig met verzamelen voor combi set van Uli + Inna i.c.m. SSS. Dit omdat SSS een veel leukere skill is dan Wave of Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er met de monk eigenlijk meerdere builds waarmee je 70+ grifts kunt doen (als je geen 1000+ paragon in season hebt)? Of zit je dan vast aan die Raiment + Shenlong's build? Ik zou volgend season best de monk weer eens willen spelen, maar de speelstijl van die build bevalt me niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:24:
Zijn er met de monk eigenlijk meerdere builds waarmee je 70+ grifts kunt doen (als je geen 1000+ paragon in season hebt)? Of zit je dan vast aan die Raiment + Shenlong's build? Ik zou volgend season best de monk weer eens willen spelen, maar de speelstijl van die build bevalt me niet erg.
Hiermee heb ik 70 gedaan vorig season...kan ook 75 geweest zijn (hadden we die nodig vorig season?).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:40:
[...]

Hiermee heb ik 70 gedaan vorig season...kan ook 75 geweest zijn (hadden we die nodig vorig season?).
Dat ziet er een stuk beter uit dan de Raiment Monk! Ga ik die proberen. Bedankt voor de tip!
Is die build ook bij speed rifts handig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsmell schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:45:
Dat ziet er een stuk beter uit dan de Raiment Monk! Ga ik die proberen. Bedankt voor de tip!
Is die build ook bij speed rifts handig?
Je movement is niet gigantisch; je hebt geen perma-dash. De AoE is echter wel heel goed; op T13 / 60 moet een scherm in een paar blasts toch wel leeg zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Ik vind WoL altijd wel een leuke build.
Volgend seizoen ga ik er echt voor zitten (Helemaal met Primal Ancients), alleen hoop ook dat er wat nieuwe leuke builds bijkomen, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Deadsmell schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 15:24:
De wave of light build die hierboven staat is een optie, zijn nog wat variaties op waarbij je zelf geen generator gebruikt maar alles via spirit regen doet. Die werken ook wel lekker en doen allemaal 70+
Andere sunwokos variant is om niet voor wave of light te gaan maar lashing tailkick. ander hoedje, boots, bracers en wapens. Zijn ook wat variaties op en doen allemaal 70+
Daarnaast kun je de shenglongs ook gebruiken in combinatie met de Inna set, minder sterk kwa damage als rainment maar meer dan goed genoeg voor 70+ en survivability is beter. Verder is er nog een Inna varriant met Exploding Palm die ook gewoon 70+ doet,
Variatie genoeg voor de monk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 16:18:
[...]

Je movement is niet gigantisch; je hebt geen perma-dash. De AoE is echter wel heel goed; op T13 / 60 moet een scherm in een paar blasts toch wel leeg zijn.
Ah, nice. Dat gaat leuk worden. :)

Ik vraag me nog een paar dingen af over je build. Je gebruikt slechts één skill met cooldown, maar hebt cdr op beide wapens. Is cdr echt nodig in deze build en zo ja, kan je het dan niet beter op shoulders en/of gloves doen? Het lijkt me dat je op je wapens liever iets van area damage hebt. 10% damage maakt niet uit waarschijnlijk, omdat dat niet mee telt voor het main hand weapon damage getal?
Daarnaast zie ik een paar items met life regen en LoH. Heb je dat werkelijk nodig, of is het meer voor comfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Ah, nice. Dat gaat leuk worden. :)

Ik vraag me nog een paar dingen af over je build. Je gebruikt slechts één skill met cooldown, maar hebt cdr op beide wapens. Is cdr echt nodig in deze build en zo ja, kan je het dan niet beter op shoulders en/of gloves doen? Het lijkt me dat je op je wapens liever iets van area damage hebt. 10% damage maakt niet uit waarschijnlijk, omdat dat niet mee telt voor het main hand weapon damage getal?
Daarnaast zie ik een paar items met life regen en LoH. Heb je dat werkelijk nodig, of is het meer voor comfort?
Gear is niet erg optimaal, dit was het 3e character dat season als ik me niet vergis. De LoH kan wel eens restant zijn van een tijdje met Molten Gizzard spelen...in combinatie met Invigorating ga je dan naar de 150M+ per second.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meridius
Einde season 9 wordt 17 maart (dus nog precies 2 weken) en season 10 start op 31 maart.

2 weken pauze tussen seasons een keer :o

Vid van bluddshed:

Op naar de armory en een legere stash :)

[ Voor 34% gewijzigd door Meridius op 03-03-2017 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
En console spelers mogen dan ook mee doen :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Is de beste manier om een specefiek wapen ancient te krijgen door te rerollen in de cube?
En wat is de kans dat deze ancient wordt?

Gaat om de twee bul-kathos wapens.

Rerollen in de cube is nogal duur en tijdrovend.

[ Voor 9% gewijzigd door Xanthian op 06-03-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Xanthian schreef op maandag 6 maart 2017 @ 07:51:
Is de beste manier om een specefiek wapen ancient te krijgen door te rerollen in de cube?
En wat is de kans dat deze ancient wordt?

Gaat om de twee bul-kathos wapens.

Rerollen in de cube is nogal duur en tijdrovend.
De kans is 10%. Het hangt er vanaf hoe zeldzaam het wapen is: bij zeldzame wapens kun je beter reforgen en bij een soort wapens waar er heel weinig verschillende van zijn kun je beter upgrade rare doen. Ik heb de droprates niet bij de hand, maar ik geloof dat de bul kathos in de laatste categorie vallen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je liever bountys doet of death breaths farmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:10
Is het ook al bekend wanneer path 2.5 uitgerold gaat worden? Is dat bij de start van seizoen 10 of krijgen we die al eerder? Heb over 2 of 3 weken even verlof dus dan kan ik alvast gaan zoeken naar primals op me non-seasonal:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Bozzel1987 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:10:
[...]

De kans is 10%. Het hangt er vanaf hoe zeldzaam het wapen is: bij zeldzame wapens kun je beter reforgen en bij een soort wapens waar er heel weinig verschillende van zijn kun je beter upgrade rare doen. Ik heb de droprates niet bij de hand, maar ik geloof dat de bul kathos in de laatste categorie vallen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je liever bountys doet of death breaths farmt.
Thanks,

Ik denk dat het beste is om éérst een ancient te krijgen via upgrade rare. (kans is 1 op 40.)
Als ik er nog één zou doen is de kans (1 op 80)

Daarna reforge (1 op 10), zo even snel uitgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
lj_tree schreef op maandag 6 maart 2017 @ 08:17:
Is het ook al bekend wanneer path 2.5 uitgerold gaat worden? Is dat bij de start van seizoen 10 of krijgen we die al eerder? Heb over 2 of 3 weken even verlof dus dan kan ik alvast gaan zoeken naar primals op me non-seasonal:)
Vaak (altijd?) wordt dit tussen de seasons gedaan.
Bijvoorbeeld op woensdag de patch en op vrijdag season start.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:14:
Vaak (altijd?) wordt dit tussen de seasons gedaan.
Bijvoorbeeld op woensdag de patch en op vrijdag season start.
Vorige keer hadden we 2 weken tussentijd en kwam de patch de woensdag voor start season. Season ervoor was er één week tussentijd met patch op woensdag. Het season daarvoor was het 2 weken tussentijd met patch op de woensdag van de eerste week.

De patch zal dus wel op woensdag komen, maar het is dus de vraag of dat week 1 of week 2 van de 'downtime' wordt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Zarhrezz schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:26:
[...]

Vorige keer hadden we 2 weken tussentijd en kwam de patch de woensdag voor start season. Season ervoor was er één week tussentijd met patch op woensdag. Het season daarvoor was het 2 weken tussentijd met patch op de woensdag van de eerste week.

De patch zal dus wel op woensdag komen, maar het is dus de vraag of dat week 1 of week 2 van de 'downtime' wordt.
Hoop 2 weken, kan ik alles ordenen :)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42
Stash tab gehaald dit season. Nu klaar en wachten :)

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 21:35
hmm nog maar paar dagen dus tot einde seizoen.

Ben pas 1 week geleden weer begonnen na lange absentie. Dus ff wat vragen:
- Hoelang duurt een gemiddeld seizoen?
- De powers die je hebt unlocked met de kunai cube, hou je die naar het volgend seizoen? Oftwel heeft het nu nog zin te farmen met mijn seizoens chars?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Ekitch schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:22:

- De powers die je hebt unlocked met de kunai cube, hou je die naar het volgend seizoen? Oftwel heeft het nu nog zin te farmen met mijn seizoens chars?
Seizoen duurt ongeveer 3 maanden, wat je in je cube hebt zitten gaat over naar non season, bij nieuw seizoen heb je niets meer in je cube tot je het er (weer) in doet.

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Ekitch schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:22:

Welkom terug :) helaas inderdaad wel op een wat minder leuk punt van het season terug gekomen maar dan heb je even kennis kunnen maken met alle wijzigingen.

Een season is feitelijk gezien alsof je het spel voor het eerst gekocht hebt, level 1, 0 xp, 0 gold, blacksmith enz lvl 1, cube leeg.
Anders zouden degene die al vele seasons spelen een voordeel hebben boven mensen die, zoals jij, na een poosje weer terug komen. Back to square 1 :)

Met de start van een nieuwe season leeft de community ook weer flink op dus als je wilt samenspelen zullen er genoeg medespelers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Ja ik ben meegetrokken door een andere speler die nu al paragon 600 is.

Maar ik begreep van hem dat je paragon lvl wel blijft bestaan in seasonal. Dus als je season 10 begint heb je wel je paragon lvls. Of worden die ook gereset?

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Ik ben ook nog maar enkele dagen terug in het seizoen, en nu alweer top1000 notering.
En dat met paragon levl 500...
Seasonal ladder leeft niet echt meer, heb ik het vermoeden.

Of wacht iedereen op de Necro? - next expantion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekitch schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:42:
Ja ik ben meegetrokken door een andere speler die nu al paragon 600 is.

Maar ik begreep van hem dat je paragon lvl wel blijft bestaan in seasonal. Dus als je season 10 begint heb je wel je paragon lvls. Of worden die ook gereset?
Zoals @Meridius al zei: je begint met 0, niets, nada, noppes. Blanco. Dus ook geen paragon.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Angeloonie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:47:
[...]

Zoals @Meridius al zei: je begint met 0, niets, nada, noppes. Blanco. Dus ook geen paragon.
Check dan is het idd wel leuk om aan het begin van seasoen meet te gaan met mensen die ook op 0 beginnen.
Want ik vond het wel apart om in een half uur naar lvl 70 getrokken te worden.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekitch schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Check dan is het idd wel leuk om aan het begin van seasoen meet te gaan met mensen die ook op 0 beginnen.
Want ik vond het wel apart om in een half uur naar lvl 70 getrokken te worden.
Half uur? :P
Laatste paar seasons liep ik telkens achter (weekje meestal) om vervolgens binnen 10 minuten (of minder) al op 70 te zitten _O- Hele levelen moeten ze er gewoon uit halen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Angeloonie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Laatste paar seasons liep ik telkens achter (weekje meestal) om vervolgens binnen 10 minuten (of minder) al op 70 te zitten _O- Hele levelen moeten ze er gewoon uit halen haha
hmm ik moet volgend seizoen jouw dus ff pingen :P

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Angeloonie schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:50:
[...]

Nu we armory hebben gewoon boosten afschaffen. Ga maar werken voor je max lvl })

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik heb tijdens het gearen van mijn Barbarian alle bloodshards gebruikt voor mijn Wizard. Ik heb daar nu al zeker 30k aan shards aan Kadala gegeven voor gear en nu is mijn Wizard eindelijk, bijna compleet. Sommige gear heeft veel te veel moeite gekost om te krijgen, zoals de Tal'Rasha Chest Piece.

Ik volg op dit moment deze build: http://www.diablofans.com...-vyrrasha-t13-speed-rifts

Ik mis alleen nog Starfire, Manald Heal en Fazula's. Met crappy gear kan ik nu al T10 aan. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat worden met Manald Heal. Volgens mij moet dat een gigantische damage boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:10
Das mooi want de belangrijkste gear mis je nog:) Die manald heal zal je makkelijk naar T13 brengen!:)

Het is wel een pittige build om te spelen als je het mij vraagt. Constant bezig blijven en geen rust, anders val je sterk terug in damage en toughness.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
lj_tree schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 08:16:
Das mooi want de belangrijkste gear mis je nog:) Die manald heal zal je makkelijk naar T13 brengen!:)

Het is wel een pittige build om te spelen als je het mij vraagt. Constant bezig blijven en geen rust, anders val je sterk terug in damage en toughness.
Wel pittig als je het vergelijkt met sommige andere builds. Maar uiteindelijk gaat het op automatisch piloot.
Wat wel lastig is, is dat je (zonder Manald Heal) in het begin van Archon je maar een paar seconden hebt met de 3000% damage increase om de paar elites te killen. Als je eenmaal een flink aantal Archon Stacks hebt dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.

Het is ook erg rift afhankelijk hoe snel alles gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Als dit zo blijft dan zijn de happy joyjoy gobbo's weer heel interessant en eigenlijk stukken beter dan een vault gobbo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Dat zou wel grappig zijn, ik skip rainbow portals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ok, ik heb de Manald Heal gevonden maar de damage valt mij tegen.
Torment 12 is net niet te doen.

Op Torment 11 heb ik af en toe had idee dat ik vet sterk ben, maar af en toe heb ik ook het gevoel dat ik geen damage doe (Manald procced niet). Doe ik iets verkeerd of mis ik iets?

Ik heb Lightning Damage als hoogste.
Ik heb geen Starfire maar een één of andere random wand
Ik heb 4 set van Vyr en 6 set van Tal'Rasha.

Edit: probleem lijkt zich alleen voor te doen in Archon. Zonder Archon lijk ik wel veel damage te hebben
Armory: https://eu.battle.net/d3/...nthian-2294/hero/90456448

Laatste EDIT!
Probleem gevonden, ik heb nu ook Fazula's Improbable Chain in de cube die dus meteen 50 Archon stacks geeft en dit is een wereld van verschil. Holy shit, T12 gaat nu als een trein.

[ Voor 31% gewijzigd door Xanthian op 07-03-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In hoeverre maakt Sentry Damage eigenlijk uit op Bombadier's Rucksack in de Marauder Grenades build? Telt die ook mee voor de Cluster Arrows die door de sentries worden afgeschoten? Omdat ik een Bombadiers gevonden heb waarmee ik er 3% damage op achteruit ga, maar Sentry damage krijgt een 13% increase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsmell schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:10:
In hoeverre maakt Sentry Damage eigenlijk uit op Bombadier's Rucksack in de Marauder Grenades build? Telt die ook mee voor de Cluster Arrows die door de sentries worden afgeschoten? Omdat ik een Bombadiers gevonden heb waarmee ik er 3% damage op achteruit ga, maar Sentry damage krijgt een 13% increase.
Die telt inderdaad mee voor de CA's die door de Sentries worden afgeschoten.

In een guide geeft Wujido aan dat de perfecte Bombadier's de mogelijkheid heeft om Sentry damage te rerollen naar CA damage; hij geeft aan dat je zelf de main damage source bent en dat de Sentries relatief weinig doen.

Ik ben het op dat punt niet helemaal met hem eens. Jij zelf krijgt 6000% bonus op CA; een x61 multiplier. De 5 Sentries krijgen elk een 400% bonus, dus 5x een x5 multiplier voor een totale x25 multiplier. Op de Bombardier's heb je minimaal 80% Sentry damage rollen...de Sentries gaan dan (ongeveer) naar een x45 multiplier. Als we de diminishing returns even negeren, krijgen we dus de volgende afweging:
15% CA op Bombardier's:
Base CA dmg * 1.15 * (61 + 25) = 98.9 x base CA dmg
100% Sentry op Bombardier's:
Base CA dmg * (61 + 45) = 106 x base CA dmg

In een situatie waar alle 5 Sentries in de buurt zijn, doet een setup met Sentry damage op Bombardier's dus meer DPS. Als er minder Sentries in de buurt zijn, zal de DPS met CA op Bombardier's beter worden.

In jou geval (-3% overall, +13% Sentry) is het lastig te zeggen. Jou zou je karakter even kunnen inladen in d3planner en dan even met de stats op de Bombardier's spelen. Ik vermoedt dat het niet veel gaat uitmaken op de totale DPS.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Zarhrezz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:39:
[...]

In een guide geeft Wujido aan dat de perfecte Bombadier's de mogelijkheid heeft om Sentry damage te rerollen naar CA damage; hij geeft aan dat je zelf de main damage source bent en dat de Sentries relatief weinig doen.

Ik ben het op dat punt niet helemaal met hem eens. Jij zelf krijgt 6000% bonus op CA; een x61 multiplier. De 5 Sentries krijgen elk een 400% bonus, dus 5x een x5 multiplier voor een totale x25 multiplier. Op de Bombardier's heb je minimaal 80% Sentry damage rollen...de Sentries gaan dan (ongeveer) naar een x45 multiplier. Als we de diminishing returns even negeren, krijgen we dus de volgende afweging:
15% CA op Bombardier's:

In een situatie waar alle 5 Sentries in de buurt zijn, doet een setup met Sentry damage op Bombardier's dus meer DPS. Als er minder Sentries in de buurt zijn, zal de DPS met CA op Bombardier's beter worden.

In jou geval (-3% overall, +13% Sentry) is het lastig te zeggen. Jou zou je karakter even kunnen inladen in d3planner en dan even met de stats op de Bombardier's spelen. Ik vermoedt dat het niet veel gaat uitmaken op de totale DPS.
In de doorsnee rift heb je, zeker met cluster bombs, zelden alle sentries in range. Dus uitgezonderd de RG zul je die maximum waarde nooit halen. Dus persoonlijk zou ik voor m6 altijd kiezen voor meer eigen dps.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nephalem schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:54:
In de doorsnee rift heb je, zeker met cluster bombs, zelden alle sentries in range. Dus uitgezonderd de RG zul je die maximum waarde nooit halen. Dus persoonlijk zou ik voor m6 altijd kiezen voor meer eigen dps.
Ik heb het op mijn Marauder bewust niet gedaan; ik merkte dat trash zonder alle Sentries prima ging maar tegen Elites had ik eigenlijk altijd wel 5 Sentries in de buurt. Op hogere tiers wordt het verschil tussen trash HPs en Elites / RG (Champions valt de HPs wel mee) zodanig groot, dus de Sentry damage wel loont.

Maar goed, het is een luxe-probleem; je moet al wel een Bombardier's hebben waar je de ruimte hebt om de Sentry damage eraf te rollen voor CA damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:39:
[...]

15% CA op Bombardier's:

Ga ik doen! Bedankt voor je uitgebreide antwoord! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Illusory Boots worden ook keihard generfed :(

Is nou alleen nog maar actief tijdens strafe / ww / Tempest Rush met de nieuwe patch ;(

Geen goed nieuws voor de Support Monk (again). Elke patch is de Support Monk weer de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
RedHat schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:36:

Is nou alleen nog maar actief tijdens strafe / ww / Tempest Rush met de nieuwe patch ;(

Geen goed nieuws voor de Support Monk (again). Elke patch is de Support Monk weer de lul.
Nou nou, ik kan me nog een supp. WD herinneren......
(Ik word oud ;) )

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman

nieuwe patchnotes? (geen toegang tot d3.com of d3fans.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Goldman schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:20:
[...]
nieuwe patchnotes? (geen toegang tot d3.com of d3fans.com.
Al "ouder" nieuws van 22 Feb:
A new PTR patch went live today, February 22. The patch includes item functionality changes and bug fixes.

PTR Patch 2.5.0.43876: Item Functionality Changes and Bug Fixes
Manald Heal
The number of procs generated by channeled skills while using this item has been reduced by 25%

Illusory Boots
Now allow the player to pass through enemies and the Waller affix when using Furious Charge, Whirlwind, Strafe and Tempest Rush

[ Voor 8% gewijzigd door Meridius op 10-03-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat had ik gelezen als een bug-fix omdat de boots tijdens Strafe / WW / TR niet werken. Heb je dit getest op PTR?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 10:54:
[...]

Dat had ik gelezen als een bug-fix omdat de boots tijdens Strafe / WW / TR niet werken. Heb je dit getest op PTR?
Idd, helemaal geen nerf maar een bugfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Angeloonie schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:00:
[...]
Idd, helemaal geen nerf maar een bugfix.
Stukje opheldering voor de overige lezers:

Illusory boots werken nog steeds zoals vanouds maar er zat een bug in dat je met bepaalde abilities niet door de waller affix heen kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meridius schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:48:
Stukje opheldering voor de overige lezers:

Illusory boots werken nog steeds zoals vanouds maar er zat een bug in dat je met bepaalde abilities niet door de waller affix heen kon.
Als verwacht dus.

Gebeurt wel vaker; er staat een wijziging in een changelog en vervolgens wordt er overal en nergens geklaagd over de nerf...die dan compleet geen nerf blijkt te zijn. Het zou bij dit spelletje zo'n hoop helpen als mensen gewoon eerst eens lezen, dan zelf even op de PTR 5-10 minuten 'de nerf' testen en dan pas posten.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik had het inderdaad verkeerd gelezen. Mijn excuus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apsie
En de 88 binnen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5880mOufcqReZOmy8RqeWpC9/thumb.jpg

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Nr 74! Gefeliciteerd!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44
Wat denken jullie te gaan spelen in season 10?
Ik kom er niet uit, heb dit seizoen een manald heal wizard gespeeld.. dat ga ik dus al zeker niet opnieuw doen :P
Misschien eens een witch doctor? Die blijft toch in de meta neem ik aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Bedankt Neph! _/-\o_

@ Phaex: Shadow DH FTW! :P

[ Voor 49% gewijzigd door Apsie op 13-03-2017 11:07 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Phaex schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:48:
...
Ik ga denk ik weer voor een DH met eventueel een crus als offchar. Goede start set waar je iig al snel hoog mee kunt en nu dat shadow DH de vervanging kan zijn voor de squishy gen-monk in de meta kan ik misschien zelfs nog meedoen met groepen :o

WD blijft volgens mij idd gewoon in de meta zitten met zijn firebats build ook al weet ik niet wat de nieuwe hydra wiz voor elkaar kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phaex schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:48:
Ik kom er niet uit, heb dit seizoen een manald heal wizard gespeeld.. dat ga ik dus al zeker niet opnieuw doen :P
De Marauder/Grenades DH bevalt mij heel erg goed. Heb ik in dit season in vrij korte tijd kunnen gearen en kwam daarmee vrij gemakkelijk op 70+. Denk dat ik die komend season eens flink ga testen. Daarnaast een Sunwuko/WoL Monk als tweede char. Wellicht andersom, omdat die DH niet echt handig is voor speedfarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Ik begin met een monk. Inna zal nu qua dmg dichtbij R6 zitten in dmg, en het kan dubbel dienst doen als support. 2e class bekijk ik wel tijdens season.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meridius
Deadsmell schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Wellicht andersom, omdat die DH niet echt handig is voor speedfarmen.
We krijgen nu de armory he ;) switchen van gear/skills/gems met een klik op de knop.

Voor mij wordt het denk ik T12 (in het begin, na genoeg paragon T13) met de standaard multishot, hogere greaters met grenades en mogelijk groups met shadow. En dat alles nu met maar 1 char ipv 3 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meridius schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:20:
[...]

We krijgen nu de armory he ;) switchen van gear/skills/gems met een klik op de knop.

Voor mij wordt het denk ik T12 (in het begin, na genoeg paragon T13) met de standaard multishot, hogere greaters met grenades en mogelijk groups met shadow. En dat alles nu met maar 1 char ipv 3 *O*
Ja true, wellicht dan eerst de focus op MS en daarna Grenades. Monk er wellicht als leuke derde bij. Al is dat wel erg ambitieus voor iemand die weinig tijd heeft de komende periode. Heel mei en de eerste helft van juni speel ik waarschijnlijk niet, omdat ik een huis te verbouwen heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44
Deadsmell schreef op maandag 13 maart 2017 @ 11:56:
[...]De Marauder/Grenades DH bevalt mij heel erg goed. Heb ik in dit season in vrij korte tijd kunnen gearen en kwam daarmee vrij gemakkelijk op 70+. Denk dat ik die komend season eens flink ga testen. Daarnaast een Sunwuko/WoL Monk als tweede char. Wellicht andersom, omdat die DH niet echt handig is voor speedfarmen.
Ik heb/had een grenade DH maar ik was toch niet zo onder de indruk eigenlijk :o Zelfs met 800+ para en ancient (non-augmented) gear vond ik het niet zo sterk. Ik speelde wel UE grenades, ik neem aan dat marauder sterker is maar iets minder mobile?
Nephalem schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:08:
Ik begin met een monk. Inna zal nu qua dmg dichtbij R6 zitten in dmg, en het kan dubbel dienst doen als support. 2e class bekijk ik wel tijdens season.
Daar heb ik ook al aan gedacht, Monk of WD zal het dan worden :-)
Pagina: 1 ... 25 ... 73 Laatste