Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
Nieuwe en veranderde Primals, blue post:

Hey all,

As we mentioned previously, getting your feedback on Primal Ancients has been super helpful. We’ve heard some really good points, and along with this, we’ll be making some changes to how these items work in an upcoming PTR patch.

Rather than increase the power they give you beyond Ancient items, Primal Ancients will now instead roll perfect Ancient-level stats tailored to the character class you’re playing when the item first drops. Rerolling any of these at the Mystic will also yield only perfect rolls.

Along with this, these items will be even more rare than they currently are, and will only begin dropping after a character on your account has completed Greater Rift 70 solo (with separate unlocks for Hardcore and normal characters).

Finally, we hear you on wanting Ancient and Primal Ancient items to salvage into something more valuable. With the upcoming PTR patch, Ancient items will salvage into 3 Forgotten Souls, and Primal Ancients will salvage into 15 Forgotten Souls (yay reforging \o/).

We’re looking forward to hearing your feedback once you’ve had a chance to test these changes. Thanks again, and happy hunting.

https://us.battle.net/for...53245877?page=20#post-381

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 18:42
Apsie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:34:

Hey all,

As we mentioned previously, getting your feedback on Primal Ancients has been super helpful. We’ve heard some really good points, and along with this, we’ll be making some changes to how these items work in an upcoming PTR patch.

Rather than increase the power they give you beyond Ancient items, Primal Ancients will now instead roll perfect Ancient-level stats tailored to the character class you’re playing when the item first drops. Rerolling any of these at the Mystic will also yield only perfect rolls.

Along with this, these items will be even more rare than they currently are, and will only begin dropping after a character on your account has completed Greater Rift 70 solo (with separate unlocks for Hardcore and normal characters).

Finally, we hear you on wanting Ancient and Primal Ancient items to salvage into something more valuable. With the upcoming PTR patch, Ancient items will salvage into 3 Forgotten Souls, and Primal Ancients will salvage into 15 Forgotten Souls (yay reforging \o/).

We’re looking forward to hearing your feedback once you’ve had a chance to test these changes. Thanks again, and happy hunting.

Hmm, ik was niet echt een fan van de oude primals maar dit klinkt amper de moeite waard. Perfect rolls is aardig maar een nieuwe item tier voor perfect gerolde ancients... Wordt er niet echt warm van.

Vandaag for old time's sake een LoN bomb crusader in elkaar gezet. Destijds in s5 heel veel lol mee gehad maar moet zeggen dat hij me nu nogal tegenviel. Build kan zich voor mijn gevoel totaal niet meten met een hammerdin en zelfs mijn triumvirate speed build voelt sneller/sterker aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nephalem op 14-02-2017 01:05 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wel een leuke aanpassing en meer in de lijn met wat de community leek te vragen, namelijk niet gewoon Ancient-Ancients maar iets met betere rolls. Echter had het van mij niet "perfect rolls" moeten zijn, het mocht ook veel hogere minimum rolls hebben en met de meestgebruikte stats. Er zal nog steeds RNG zijn nu want ik kan moeilijk geloven dat de game kan voorspellen welke stats je op je glove wilt met je build. Ik ben benieuwd, sowieso boeit de extra character me veel meer !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Hey all,

Pfff...wat een teleurstelling zeg. Doe dan gewoon niets met primals. Je hebt dus op den duur geen ruimte voor verbetering meer op je gear. Dat demotiveert, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gisteren mooi wat gear als Ancient gevonden voor mijn melee wizard (Tal, Spectral Blade) (PS4). GR65 3 out of 3 gehaald (solo) en nu ook Torment XIII kunnen spelen. Daarnaast mn chest aan het vullen met ancient legends en ancien set items ter vervanging van de normale set items en legends.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:26
Een signaal dat ze zelf ook geen idee hebben hoe ze de game nieuw leven in moeten blazen?
Tijdens het lezen had ik bij dit stukje heel even kort de hoop op iets meer met crafting;
Finally, we hear you on wanting Ancient and Primal Ancient items to salvage into something more valuable.
Maar toen kwam het tweede stukje...
With the upcoming PTR patch, Ancient items will salvage into 3 Forgotten Souls, and Primal Ancients will salvage into 15 Forgotten Souls (yay reforging \o/).
Nieuwe crafting mats op hogere GR's om daarmee nieuwe gear te craften was nog wel interessant geweest. Je speelt jezelf eerst met legendary omhoog, daar loot je ancients. Vervolgens kom je met die ancients weer hoger en daardoor krijg je hogere mats om te craften en weer verder te komen.

Maar in plaats van dat krijgen we extra souls waar we nooit te kort van hebben! :X

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

schaapiej schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:30:
Een signaal dat ze zelf ook geen idee hebben hoe ze de game nieuw leven in moeten blazen?
Hier zie ik vaak creatieve en interessante ideëen over, maar ze lijken onhaalbaar voor de huidige mankracht die nog aan de game lijkt te werken. Zo worden runewords regelmatig aangehaald, maar dat zou veel balancing issues geven.

De originele Primal Ancients zouden gewoon power creep voor alle characters geven en de nieuwe Primal Ancients reduceren de RNG een beetje overall met een beloning van perfecte stats voor een zeldzame find (vaak genoeg over gewhined). Dus bizar vind ik het niet dat ze dit soort conservatieve zooi toevoegen om er nog wat rek in te houden. Beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:44
Dit gaat ongetwijfeld nog gewijzigd worden.. een perfect roll ancient item krijgen is 'te beperkt'
Met een beetje geluk reroll / upgrade je gewoon goede ancient items, van goed naar perfect zal je ongetwijfeld sterker en meer durable maken maar om daar nu een hele nieuwe tier op te maken die ongelooflijk rare is ... naaaaah :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Speel nu met een UE Danetta build en moet zeggen dat het lekker rap gaat en ook leuk is om te spelen. Nu vroeg ik me af of het wellicht een optie is om een UE 6p + Natalya's 4p build te maken en of dat een beetje viable is. Zie namelijk geen voorbeelden als ik er naar google.

Tov mijn huidige build moet ik de Danetta's weg doen en vervangen door de slayer + ?, de focus restraint door een travellers pledge + compass rose + natalya's reflection, depth diggers voor natalya's pants. Met de Rorg in de cube heb ik dan 6p+4p van de sets en volgens mij is daar wel iets leuks mee te maken alleen wat? Wat voor quiver of 2e handbow, welke active en passives skills etc? iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:10
Ik kijk erg uit naar 2.5.0. VEEL zin in the armory! Kan niet wachten tot ik wat builds daar in kan gooien.

Daarnaast ook erg veel zin om weer es met me oude builds te gaan zoeken naar primals. Hoewel de build echt antiek is heb ik gewoon veel zin om weer es met me condemn barb (of was t nu crus) aan de slag te gaan. Altijd een leuke build gevonden.

Ook wel benieuwd of ik nu eindelijk es een upgrade kan vinden voor me UE DH. Ding zit ook alweer maanden in me off-season te wachten op me:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:01:
Speel nu met een UE Danetta build en moet zeggen dat het lekker rap gaat en ook leuk is om te spelen. Nu vroeg ik me af of het wellicht een optie is om een UE 6p + Natalya's 4p build te maken en of dat een beetje viable is. Zie namelijk geen voorbeelden als ik er naar google.

Tov mijn huidige build moet ik de Danetta's weg doen en vervangen door de slayer + ?, de focus restraint door een travellers pledge + compass rose + natalya's reflection, depth diggers voor natalya's pants. Met de Rorg in de cube heb ik dan 6p+4p van de sets en volgens mij is daar wel iets leuks mee te maken alleen wat? Wat voor quiver of 2e handbow, welke active en passives skills etc? iemand een idee?
Wat hoop je ermee te winnen wat je met Grenades UE niet hebt? De Endless walk set in in mijn ogen mandatory, ik heb in het begin ook gelopen met focus/restraint maar de endless walk is veul beter... _/-\o_

Ik zie het verwijderen van de Danetta's of de Dawn/Ballista als achteruitgang, niets van de Natalya's zal die achteruitgang teniet doen?!?

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:05:
[...]

Wat hoop je ermee te winnen wat je met Grenades UE niet hebt? De Endless walk set in in mijn ogen mandatory, ik heb in het begin ook gelopen met focus/restraint maar de endless walk is veul beter... _/-\o_

Ik zie het verwijderen van de Danetta's of de Dawn/Ballista als achteruitgang, niets van de Natalya's zal die achteruitgang teniet doen?!?
Beetje variatie is niet gek toch. Weet niet hoe al die damage werkt maar volgens mij kan je met rain of vengeance iets van 5800% dmg krijgen en wellicht dat dat in combinatie met 82-85 discipline en de 6P UE + de 4P natalya bonus wel leuke dingen kan doen.

Wat de Endless walk betreft, volgens mij staat hier ergens in de laatste 5 pagina's beschreven waarom de focus restraint een beter is voor de DH. Als ik diabloprogress bekijk gebruikt het merendeel van de top20 ook focus/restraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:18:
[...]
Wat de Endless walk betreft, volgens mij staat hier ergens in de laatste 5 pagina's beschreven waarom de focus restraint een beter is voor de DH. Als ik diabloprogress bekijk gebruikt het merendeel van de top20 ook focus/restraint.
In je voorgaande post gaf je aan bij je huidige build dat je je danetta's zou moeten verwijderen, ik ben er dus vanuit gegaan dat je met Grenades speelt, ben nu niet zo zeker meer (geen linkje naar je profiel?)

Voor een Multishot build is F&R zeker beter maar in mijn ogen zeker niet voor Grenades... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem

Maar in plaats van dat krijgen we extra souls waar we nooit te kort van hebben! :X
Spreek voor jezelf, ik kom die dingen chronisch tekort :p

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:31:
[...]

In je voorgaande post gaf je aan bij je huidige build dat je je danetta's zou moeten verwijderen, ik ben er dus vanuit gegaan dat je met Grenades speelt, ben nu niet zo zeker meer (geen linkje naar je profiel?)

Voor een Multishot build is F&R zeker beter maar in mijn ogen zeker niet voor Grenades... _/-\o_
Ik speel met grenades inderdaad en daarom juist f&r aangezien je met die build nooit stilstaat waardoor je nooit de dmg bonus krijgt met de endless walk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:20

UTADDICT

NERF

Holy shit wat een waardeloze verandering omtrent Primals.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
UTADDICT schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:48:
Holy shit wat een waardeloze verandering omtrent Primals.
Zoals het initieel werd voorgesteld kon ook op weinig begrip rekenen natuurlijk en nu kan je af en toe wel janken als je eindelijk een ancient vindt en hij blijkt minder te zijn dan je niet-ancient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:45:
[...]

Ik speel met grenades inderdaad en daarom juist f&r aangezien je met die build nooit stilstaat waardoor je nooit de dmg bonus krijgt met de endless walk.
T13 doe ik met Endless walk set in combinatie met een Soj (Fire damage + 10 disc + elite damage) gaat rapper dan met F&R.
Hoge rifts gaat de SoJ af en er komt een Convention voor in de plaats.

Ik zou zeggen: probeer het eens! :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:25:
[...]

T13 doe ik met Endless walk set in combinatie met een Soj (Fire damage + 10 disc + elite damage) gaat rapper dan met F&R.

Ga ik vanavond even proberen want heb gisteren nog een lekkere SoJ gevonden. Heb alleen een waardeloze pledge volgens mij, dus even kijken of het gaat werken.

Maar om nog even terug te komen op die 4p nat + 6p ue, denk je dat dat kansloos is? Ik heb echt geen idee hoe die dmg multipliers werken, wat doet 5800% van de skill + 83x40% van ue 6p + 100% van nat 4p + 40% firedmg + % endless walk + 60% ue 4p + % wolfcompanion? Wat is + en wat is x in deze multipliers?

En hoe werkt de cooldown van rain of vengeance icm swiftness en overige cdr? Kan je hem fatsoenlijk spammen of elke keer een hele tijd wachten.

En werkt de hellcat bij rain of vengeance anathema?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Malt007 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:08:
[...]

Zoals het initieel werd voorgesteld kon ook op weinig begrip rekenen natuurlijk en nu kan je af en toe wel janken als je eindelijk een ancient vindt en hij blijkt minder te zijn dan je niet-ancient.
Eens, maar:

1. Casuals uitsluiten van Primals omdat die dan GR70 moeten gaan halen is ronduit belachelijk (die vinden primals ook leuk)
2. Dit voegt niets toe, waarom hebben we dit nodig? De 'oude' oplossing zorgde iig nog voor een enorme dmg boost
3. Maak nou eens iets leuks van Primals. Simpele dingen als: nieuw kleurtje, nieuwe affixes, primals kunnen dingen als hellfire amulets rollen, ALTIJD een gem slot, twee stats rerollen ipv 1, nieuwe transmogs, whatever

Er is zoveel meer te bedenken.

Komt eigenlijk allemaal neer op: schiet de fuck op met die Necromancer, want dit is saai! }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
Schiet op met D4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-10 23:57

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

UTADDICT schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:51:
[...]

Eens, maar:

1. Casuals uitsluiten van Primals omdat die dan GR70 moeten gaan halen is ronduit belachelijk (die vinden primals ook leuk)
2. Dit voegt niets toe, waarom hebben we dit nodig? De 'oude' oplossing zorgde iig nog voor een enorme dmg boost
3. Maak nou eens iets leuks van Primals. Simpele dingen als: nieuw kleurtje, nieuwe affixes, primals kunnen dingen als hellfire amulets rollen, ALTIJD een gem slot, twee stats rerollen ipv 1, nieuwe transmogs, whatever

Er is zoveel meer te bedenken.

Komt eigenlijk allemaal neer op: schiet de fuck op met die Necromancer, want dit is saai! }:O
Spijker, kop.
Primals waren voor mij niet echt interessant: de casual player vindt ze waarschijnlijk toch niet. Maar er is een kans. Je wordt als casual player wel enorm benadeeld naar mijn gevoel.
De huidige nieuwe primal waarachtig nog moeilijker te vinden. En dan is de opbrengst in feite kleiner. Waardeloos. Je helpt hier een klein groepje diehards paragon 10k mee die de perfect build willen halen.

[ Voor 20% gewijzigd door FloydRaalte op 14-02-2017 13:30 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
UTADDICT schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:51:
Niks mis met een beloning voor uren die iemand erin steekt wat mij betreft...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het tegenargument voor de originele Primal Ancients vindbaar te maken op alle levels is dat Season progress veel meer gaat afhangen van de luck van de drop. Als je dan een Primal Ancient vroeg in de season vind, heb je veel geluk, maar ook direct een veel hogere damage of toughness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

schaapiej schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:34:
[...]

Niks mis met een beloning voor uren die iemand erin steekt wat mij betreft...
Ze gaan ze nog zeldzamer maken, dus er 1 vinden is al een beloning nietwaar? Je speelt meet dus hebt meer kans. RNG is RNG, dat moet je niet gaan kaderen omdat de één maar 1x per week speelt en de ander 5.

[ Voor 4% gewijzigd door UTADDICT op 14-02-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bronce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:48
Het leuke aan de orginele Primals vond ik dat je als je die early season vind je daar je build op kan aanpassen en dus een beetje met andere skills speelt dan de optimale meta builds. Ik heb liever dat ze dan paragon cappen i.p.v. dat je het geluk kan hebben op dag 1 een dikke primal ancient te vinden (met het originele concept dan). Want met alleen zo'n item zul je niet competitief zijn als je geen 4 man group hebt om paragon te grinden.

GR70 lockout maakt echt niks uit want daar heb je zo'n item niet voor nodig, dus vind dat opzich wel prima maar vind het originele idee leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

bronce schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:50:

GR70 lockout maakt echt niks uit want daar heb je zo'n item niet voor nodig, dus vind dat opzich wel prima maar vind het originele idee leuker.
Eens, maar ik vind het bijv leuk om T13 rifts te lopen, ik kan wel GR 70 halen maar vind het niet boeiend dus doe het niet. Dan wil ik wel nog Primals kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
UTADDICT schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Ze gaan ze nog zeldzamer maken, dus er 1 vinden is al een beloning nietwaar? Je speelt meet dus hebt meer kans. RNG is RNG, dat moet je niet gaan kaderen omdat de één maar 1x per week speelt en de ander 5.
Nee, heeft niks met een beloning te maken nu.
Heeft nu alles met geluk te maken. Al draait de loot sowieso redelijk om geluk buiten de cube om..

Nieuwe crafting mats op hogere GR's, en desnoods een nieuwe Tier normale rifts gelijk aan het GR niveau, is een prima optie. Ja, je krijgt een onderscheid tussen casuals en addicts. Maar daar zie ik geen probleem in, zal echt niet de eerste game zijn waar dat is.
Nieuwe crafting mats op hogere GR's om daarmee nieuwe gear te craften was nog wel interessant geweest. Je speelt jezelf eerst met legendary omhoog, daar loot je ancients. Vervolgens kom je met die ancients weer hoger en daardoor krijg je hogere mats om te craften en weer verder te komen.

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Apsie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:25:
[...]

Komt ie nu meee :(

Gisteren de compass rose weggegeven, omdat ik met F&R speel, en iemand hem graag wilde hebben. Uiteraard was dat de enige rose die ik had met dex.........

Pffff :( Ik blijf wel op T12 :P

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat ik dit idee van primal ancients meer zie zitten dan de vorige versie. De vorige versie was grind-creep, niet meer, niet minder.

Deze versie is iets waar je blij van wordt als die dropt (max damage roll op wapens maar ook op dingen als de fire % en RCR van Cinder) maar die niet mandatory zijn voor progress. Bij het vorige concept was full primal vs full ancient simpelweg 30% power creep. Dat zal bij deze versie nog steeds een leuk verschil zijn, maar niet onoverkomelijk. Ook zit je dan niet meer met de frustratie van eindelijk een ancient Dawn (o.i.d.) met dan een minimale CDR roll voor Vengeance. Natuurlijk zul je nog steeds primals met ruk stats vinden (yay max LoH / Armor / Life % op een helm) maar overall zullen het gewoon top-items zijn die je dus ook rustig een dure augment kan geven.

Gaan de top-spelers zich dan opeens binnen een week vervelen? Twijfelachtig. Degene die god-gear hebben zullen wellicht iets eerder klaar zijn met gear upgrades, maar die droppen na een maandje season toch nauwelijks meer voor die groep...dat is toch puur greater grinding voor paragon en augments.

De tier 70+ kunnen ze wellicht verlagen naar 60+ om de drops iets toegankelijker te maken...maar hoeveel ancients heeft de gemiddelde speler die de 70 niet aantikt? Je loopt dan ook geen soepele T13 en er komen meer en meer sets / builds die zonder ancients al 70+ zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het leuke ook aan de huidige iteratie van de Primal Ancients is dat ze rerollen met max stats, dus niet van dit soort gedoe:

Primal Ancient ring
650 Dexterity
650 Vitality
6,0% Critical Hit Chance
7,0% Increased Attack Speed <<< reroll

> 7,0% Increased Attack Speed
> 31% Critical Hit Damage
> Reduces Cooldown of all skills by 6%

maar:

> 50% Critical Hit Damage
> Reduces Cooldown of all skills by 7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat zo ook doen aan die Primals, er een dropgrens (GR70 o.i.d.) aan verbinden vind ik erg jammer. Het is juist gaaf om er een vroeg in Season te vinden. Daarbij, GR70 (@HC) is best een opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:43:
Wat zo ook doen aan die Primals, er een dropgrens (GR70 o.i.d.) aan verbinden vind ik erg jammer. Het is juist gaaf om er een vroeg in Season te vinden. Daarbij, GR70 (@HC) is best een opgave.
Dat vind ik juist wel een goed idee aan die primals. Of in ieder geval geen slecht idee. Als je 70 nog niet gehaald hebt, dan is er waarschijnlijk ook zonder primals nog voldoende ruimte voor verbetering aan je gear. Pas als je tegen grenzen aan gaat lopen, wordt het belangrijker om primals te vinden en dat zal voor de meeste mensen post-70 zijn. En ik snap dat dat op HC even iets anders ligt, maar ook daar vind ik 70 geen gekke grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Phuncz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:34:
Het leuke ook aan de huidige iteratie van de Primal Ancients is dat ze rerollen met max stats, dus niet van dit soort gedoe:

Primal Ancient ring
650 Dexterity
650 Vitality
6,0% Critical Hit Chance
7,0% Increased Attack Speed <<< reroll

> 31% Critical Hit Damage
> Reduces Cooldown of all skills by 6%

maar:

> 50% Critical Hit Damage
> Reduces Cooldown of all skills by 7%
Een andere optie zou wellicht zijn om alle stats te kunnen re-rollen ipv maar 1. Dus niet op voorhand alles max, maar alles los te rollen. Er is namelijk geen universele beste optie voor alle items. Meteen een goede "materials sink"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gisteren eindelijk een ancient Dawn gevonden en nog een lekkere roll ook. Uiteindelijk 10% dmg gerolled, zat al as% op dus nu totale dmg 3498 en niet te vergeten de maximum 65% cdr. Wel geteld 1 griftje mee gespeeld want als je Danetta's gewend bent wil je helaas niet meer anders :)

Ook nog een aardige travellers pledge gevonden en daarmee f&r vervangen. Dacht een lekkere SoJ te hebben maar dat viel tegen dus toch maar een CoE gemonteerd (199% dmg) maar ben er nog niet over uit wat ik fijner vind. Sowieso lastig vergelijken want me base dmg is ruim 10% omlaag tov f&r en met endless walk + CoE heb je in de basis minder dmg maar wel een soort van spikes qua dmg als je weer op 100% staat en CoE procct. Denl dat f&r mijn voorkeur heeft voorlopig, zeker als je een goede hellfire amulet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:52:
Een andere optie zou wellicht zijn om alle stats te kunnen re-rollen ipv maar 1. Dus niet op voorhand alles max, maar alles los te rollen. Er is namelijk geen universele beste optie voor alle items. Meteen een goede "materials sink"....
Op zich is dat ook wel een prima idee; dan is zo'n item niet direct 'af' maar is het ook op langere termijn iets waar je je materials in kan stoppen. Ook heb je dan de optie om bij een veranderde meta waarbij een andere set stats op een item gewenst is dit alsnog te wijzigen.

Nadeel is dat iedereen season speelt en dit dus praktisch niet gaat gebeuren. In die zin is de nieuwe PTR versie beter, als het dropt ben je voor een paar maanden klaar met die slot en daarna leuk voor je NS collectie.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42
Gister als een klein meisje zitten giegelen wat een (crappy) geared UE DH doet.

T13, pfffffff ezzzz. <4min werk.

Ik ga nooit meer met int char spelen....misschien de necro wel weer eens....maar wiz en WD is niet mijn ding.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Goldman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:16:

Ik ga nooit meer met int char spelen....misschien de necro wel weer eens....maar wiz en WD is niet mijn ding.
Haha, mijn seasonal WD staat nu ook geparkeerd. Weet exact hoe je je voelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Mijn DH wil maar geen UE set items vinden... Tot nu toe dan maar tijdelijk met LoN en wat ancient gear wat ik nog had liggen, maar zelfs dat speelt al erg lekker al kom je er niet zover mee. Toch nog eens wat meer zoeken om toch die UE set compleet te krijgen :9

edit: dat is alleen dus niet seasonal want xbox... ik ben benieuwd naar volgend season als seasons ook naar de consoles zouden moeten komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Finraziel op 15-02-2017 11:48 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sparhawk schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:41:
[...]

Komt ie nu meee :(

Gisteren de compass rose weggegeven, omdat ik met F&R speel, en iemand hem graag wilde hebben. Uiteraard was dat de enige rose die ik had met dex.........

Pffff :( Ik blijf wel op T12 :P
Sorry >:) Je kan ook niet allerlei gear zomaar random weg gaan geven natuurlijk _O-

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Apsie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 12:12:
[...]

Sorry >:) Je kan ook niet allerlei gear zomaar random weg gaan geven natuurlijk _O-
Ik probeer de community spirit nog levend te houden :>
stiekum was het gewoon een domme actie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:16:

Fun fact...UE is niet sneller of sterker dan WD en Wiz :+

WD is nog enigszins vergelijkbaar, maar MH Tal Archon is gewoon OPaF. Sneller op T13, en tiers hoger op greater. Wel extreem squisy, dat wel.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Zarhrezz schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:41:
[...]

Fun fact...UE is niet sneller of sterker dan WD en Wiz :+

WD is nog enigszins vergelijkbaar, maar MH Tal Archon is gewoon OPaF. Sneller op T13, en tiers hoger op greater. Wel extreem squisy, dat wel.
Hardcore EU ladder:

Wiz = GR101
DH=GR94

Best wel verschil.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:52:
Hardcore EU ladder:

Wiz = GR101
DH=GR94

Best wel verschil.... :/
Als je dat al erg vind....NS hoogste DH clear tier 98, de nummers 2 t/m 4 zijn tier 95 clears. Op de Wiz leaderboards zijn de nummers 26 t/m 48 tier 98 clears. De eerste tier 95 clear vind je op nummer 127.

Wiz zit hoogste met 103, Crusader komt op 101. De rest zit dichter bij elkaar met Monk op 99, DH en WD op 98 en Barb op 96. Dan lijkt Crusader aardig in de buurt van Wiz te komen, maar de tier 98 clears vind je bij Crusader op nummer 6 t/m 9.

Tal Archon still rules supreme.

<GOT> Zarhrezz#2885

• tollo71
  • Niet online
Moet zeggen dat Demon Hunter met UE Grenades (Danetta's) er fijn speelt. Heb er tot nu toe GR77 (@HC) mee gehaald. Ik twijfel of ik zal switchen van Danetta naar Dawn/Fortress omdat ik dan "unlimited" Vaults verlies die ik veel gebruik om te positioneren en stunnen.

Iemand ervaring met de switch Danetta --> Dawn/Fortress?

• Apsie
tollo71 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:33:
Moet zeggen dat Demon Hunter met UE Grenades (Danetta's) er fijn speelt. Heb er tot nu toe GR77 (@HC) mee gehaald. Ik twijfel of ik zal switchen van Danetta naar Dawn/Fortress omdat ik dan "unlimited" Vaults verlies die ik veel gebruik om te positioneren en stunnen.

Ja, iedere dag (Danetta's voor T13, Dawn/Ballista voor hoge rifts) maar niet op HC ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Apsie op 16-02-2017 07:40 ]

Apsie's profiel

• Malt007
tollo71 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:33:

Ja geen optie :) Als je het vaulten van de Danetta's gewend bent wil je niet meer anders.

Wat heb ik toch een hekel aan de RNG, de ancient dawns vallen bij bosjes maar zit al tijden met 2 normale Danetta's. Als er al een Danetta valt is hij niet ancient en per definitie een kutroll.

[ Voor 15% gewijzigd door Malt007 op 16-02-2017 10:46 ]

Verwijderd

• tollo71
  • Niet online
Malt007 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 10:44:
[...]

Ja geen optie :) Als je het vaulten van de Danetta's gewend bent wil je niet meer anders.

Wat heb ik toch een hekel aan de RNG, de ancient dawns vallen bij bosjes maar zit al tijden met 2 normale Danetta's. Als er al een Danetta valt is hij niet ancient en per definitie een kutroll.
Ik ben een tijd geleden maar bounties gaan doen. Met die materials uiteindelijk beide Danetta's Ancient kunnen krijgen. Bij re-roll is kans op Ancient 1:10. Ga je uit van bad RNG --> 20 re-rolls x 5 mats = 100 mats nodig per wapen O-)

• Malt007
tollo71 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:23:
[...]

Ik ben een tijd geleden maar bounties gaan doen. Met die materials uiteindelijk beide Danetta's Ancient kunnen krijgen. Bij re-roll is kans op Ancient 1:10. Ga je uit van bad RNG --> 20 re-rolls x 5 mats = 100 mats nodig per wapen O-)
En dan nog 10% kans op de gewenste rolls :) dus 1000 mats. :P
tollo71 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:23:
Wow, mag ik jou bad RNG? 40+ drops / gambes van Gunes voordat de eerste ancient voorbij kwam...dex / armor / LoH / socket. M'n ancient Manticore? Iets van 30 rerolls...en minder dan 10 van de minimum roll op zowel min als max damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tarz
  • Laatst online: 20:38
Ik zit me af te vragen wat ik fout doe in D3... Ik ben met mijn NS DH tegen een denkbeeldige muur aangelopen waarmee ik voor mijn gevoel niks kan. Ik run GR solo tot zeg maar 68, daarna doe ik gewoon veel te weinig dmg. Ik speel met Marauder set (kan mijn link hier niet pasten op werk, maar battle tag is Tarzan#2338).

Kan iemand hier eens kijken (los van de augments) wat ik kan verbeteren? Ik weet dat ik voor veel survivability ben gegaan, maar dit speelt erg lekker zo.

Character is Huntress btw

• Apsie
Tarz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:57:
Ik zit me af te vragen wat ik fout doe in D3... Ik ben met mijn NS DH tegen een denkbeeldige muur aangelopen waarmee ik voor mijn gevoel niks kan. Ik run GR solo tot zeg maar 68, daarna doe ik gewoon veel te weinig dmg. Ik speel met Marauder set (kan mijn link hier niet pasten op werk, maar battle tag is Tarzan#2338).

Kan iemand hier eens kijken (los van de augments) wat ik kan verbeteren? Ik weet dat ik voor veel survivability ben gegaan, maar dit speelt erg lekker zo.

Character is Huntress btw
Je zou al eens kunnen kijken naar de Endless walk set i.p.v. leoric en Blackthorne?
Tevens zou de nieuwe hellcat ook niet te versmaden zijn :*) (Grenades!)

Apsie's profiel

• Tarz
Apsie schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:43:
[...]

Je zou al eens kunnen kijken naar de Endless walk set i.p.v. leoric en Blackthorne?
Tevens zou de nieuwe hellcat ook niet te versmaden zijn :*) (Grenades!)
De Blackthorne is het beste dat ik heb qua amulet, ik heb slechte ervaringen met Hellfire amulets qua rolls (grrr) en de Leorics die kan idd wel weg ja, dat is niet veel bijzonders. Heb nog een Stone of Jordan liggen met 28% dmg vs elites die ik zou kunnen gebruiken daarvoor, dat scheelt al een stuk.

Verder gebruik ik de belt die ik nu draag (Zoe's Secret?) voor de durability icm de cloak of the garwulf (2 wolven extra x 9% dmg reduction). Ik gebruik ook Maelstrom als Cluster Arrow, dus geen grenades (of zeg ik nou iets heel stoms?)
Tarz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:47:
Verder gebruik ik de belt die ik nu draag (Zoe's Secret?) voor de durability icm de cloak of the garwulf (2 wolven extra x 9% dmg reduction). Ik gebruik ook Maelstrom als Cluster Arrow, dus geen grenades (of zeg ik nou iets heel stoms?)
Niet direct iets stoms, maar Hellcat maakt Marauder / UE Grenades zo goed als ze zijn. Op de laatste bounce hebben we het over 9x zoveel damage. Zoey's is prima, maar als je die draagt wil je Hellcat cubed (of je draait het om, ook prima). Dus om verder te komen is het zorgen voor een Hellcat en CA naar Cluster Bombs omzetten.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Tarz
Zarhrezz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Niet direct iets stoms, maar Hellcat maakt Marauder / UE Grenades zo goed als ze zijn. Op de laatste bounce hebben we het over 9x zoveel damage. Zoey's is prima, maar als je die draagt wil je Hellcat cubed (of je draait het om, ook prima). Dus om verder te komen is het zorgen voor een Hellcat en CA naar Cluster Bombs omzetten.
Ik heb een Hellcat liggen, dus die kan ik cuben. Dan verlies ik de 2 extra wolves. Dat kan ik voor een deel wel opvangen. Maar dan moet ik mijn passive "Ballistics" ook wel doen omdat ik dan naar grenades ga (dus omzetten naar Grenadier of hoe heet ie).

• Apsie
Tarz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:47:
[...]

De Blackthorne is het beste dat ik heb qua amulet, ik heb slechte ervaringen met Hellfire amulets qua rolls (grrr) en de Leorics die kan idd wel weg ja, dat is niet veel bijzonders. Heb nog een Stone of Jordan liggen met 28% dmg vs elites die ik zou kunnen gebruiken daarvoor, dat scheelt al een stuk.

Ik bedoel ook niet de Hellfire maar deze set:

http://us.battle.net/d3/en/item/the-travelers-pledge

100% extra damage jonguh! _/-\o_

Zie Zahr's post voor de riem :)

Apsie's profiel

• Tarz
Bedankt voor de tips beiden, vanavond eens even proberen of dit helpt de drempel weer een stuk hoger te leggen. Moet wel even gaan sparen/gokken voor de benodigde items (behalve de belt).

Daarnaast heb exact 0 "Rama nog wat" gifts in mijn stash en inventory, dus een socket reroll op mijn (slechte) Manticore zit er ook niet in... dingen lijken voor mij niet te bestaan

• Nephalem
Tarz schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:59:
[...]

Ik heb een Hellcat liggen, dus die kan ik cuben. Dan verlies ik de 2 extra wolves. Dat kan ik voor een deel wel opvangen. Maar dan moet ik mijn passive "Ballistics" ook wel doen omdat ik dan naar grenades ga (dus omzetten naar Grenadier of hoe heet ie).
Enemies die je sneller killt doen 0 dmg dus die cloak ga je niet missen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• svenhof
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-06 08:22
Ik heb nog een CD-key voor Reapers of Souls (dubbel gekocht.. ). Als iemand geïnteresseerd is, pm me.

Niet gratis maar voor zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Zo, gisteravond mijn build maar zo goed als mogelijk omgegooid op adviezen van Apsie en Zarhrezz. Het is nog niet optimaal en even wennen met grenades vs rockets, maar gisteren GR 68 en 69 gecleared met plenty to spare. Er zit dus nog genoeg muziek in :)

Super bedankt voor de adviezen, kan weer een stukje verder :)

[ Voor 0% gewijzigd door Tarz op 17-02-2017 08:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Tarz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:17:
Zo, gisteravond mijn build maar zo goed als mogelijk omgegooid op adviezen van Apsie en Zarhrezz. Het is nog niet optimaal en even wennen met grenades vs rockets, maar gisteren GR 68 en 69 gecleared met plenty to spare. Er zit dus nog genoeg muziek in :)

Gefeliciteerd! _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Gisteren bij de 2e reforge een Ancient Danetta Spite gekregen. Redelijke goede roll alleen helaas maar 9 discipline, maar na het gebruik van de gift en een reroll naar 10% dmg toch een behoorlijke verbetering op mijn bijna perfect roll non-ancient.

Nu nog die andere Danetta ancient en wat extra augments en ik kan richting grift 80-85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 11:06:
Gisteren bij de 2e reforge een Ancient Danetta Spite gekregen. Redelijke goede roll alleen helaas maar 9 discipline, maar na het gebruik van de gift en een reroll naar 10% dmg toch een behoorlijke verbetering op mijn bijna perfect roll non-ancient.

Nu nog die andere Danetta ancient en wat extra augments en ik kan richting grift 80-85.
Ik hoop dat je zover komt met de Danetta's. Ik ben tot 77 gekomen en daarna had ik gewoon te weinig damage...
De Buriza (in combinatie met Dawn/Ballista) doet stiekem zoveel extra damage dat het gewoon veel makkelijker speelt. Het "Vaulten" weegt niet op tegen het veel grotere damagebereik en je bent na 2/3 potjes weer snel gewend aan de andere cyclus... ;)

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tarz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:17:

Daarvoor zitten we hier, succes met de build!

Zelf zal ik de rest van het season waarschijnlijk niet veel meer spelen...m'n Guardian is binnen, 80 is (voor het eerst) gehaald...en Tomb Raider kwam gisteren met goeie korting + season pass op Steam voorbij (en die stond al een jaartje op de watch-list), dus tja :D
Daarnaast de 28e de officiële release van Tides of Numenera en eind maart ME: Andromeda...een hoop concurrentie op het moment, zullen we maar zeggen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Apsie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Ik hoop dat je zover komt met de Danetta's. Ik ben tot 77 gekomen en daarna had ik gewoon te weinig damage...
De Buriza (in combinatie met Dawn/Ballista) doet stiekem zoveel extra damage dat het gewoon veel makkelijker speelt. Het "Vaulten" weegt niet op tegen het veel grotere damagebereik en je bent na 2/3 potjes weer snel gewend aan de andere cyclus... ;)
Ik heb nu met Danetta's GR76 gehaald @HC. Als het op SC al moeizaam wordt om verder te komen moet ik ook maar eens gaan switchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Hoogste wat ik nu gehaald heb is 75 met 2 personen met een Danetta build. De 2e had al mijn reserve gear dus zo goed als alle items waren (een stuk) minder dan die van mij. Nu met de ancient Danetta en wat augments doe ik al 20% meer sheetdmg dan toen dus ik denk dat ik alleen al tot 80 ga komen. Kan nog iets van 5 items augmenten dus dan kom ik al een heel eind denk ik.

Daarna ga ik het eens proberen met de dawn/ballista. Heb nog een bijna perfect roll ancient dawn liggen dus dan moet ik wel over de 85 kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Malt007 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 13:17:
[...]

Hoogste wat ik nu gehaald heb is 75 met 2 personen met een Danetta build. De 2e had al mijn reserve gear dus zo goed als alle items waren (een stuk) minder dan die van mij. Nu met de ancient Danetta en wat augments doe ik al 20% meer sheetdmg dan toen dus ik denk dat ik alleen al tot 80 ga komen. Kan nog iets van 5 items augmenten dus dan kom ik al een heel eind denk ik.

Daarna ga ik het eens proberen met de dawn/ballista. Heb nog een bijna perfect roll ancient dawn liggen dus dan moet ik wel over de 85 kunnen komen.
GR78 @HC gehaald (#280 HC Europe ladder nu), nog steeds met Danetta. Ik heb nog een stuk of 5 Ancient armor pieces nodig (en moet die augmenten), dus de 80 zou net moeten lukken.
Ik speel nog met BoP gem, maar de Rift Guardian duurt nu serieus lang. Ik zal eens een poging wagen met BoS gem en hopen dat ik onderweg dan de BoP niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:10
tollo71 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:15:
[...]

GR78 @HC gehaald (#280 HC Europe ladder nu), nog steeds met Danetta. Ik heb nog een stuk of 5 Ancient armor pieces nodig (en moet die augmenten), dus de 80 zou net moeten lukken.
Ik speel nog met BoP gem, maar de Rift Guardian duurt nu serieus lang. Ik zal eens een poging wagen met BoS gem en hopen dat ik onderweg dan de BoP niet mis.
En admrobo geholpen aan wat nieuw spul! Niet vergeten:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Pff, zit je gisteren in een leuke party, en ben je wat vaults aan het doen, loopt ziggo te bokken, en was het klaar voor de avond :-(

Wel een ancient danetta gekregen, dus mijn avond kon niet meer stuk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
n00b vraagje: zijn er WD builds die niet rond het Sacred Harvester wapen draaien? Ik heb het aantal DB's niet geteld dat ik er tot nu toe heb door gedraaid, maar nog steeds heb ik geen enkele keer dit wapen gezien. RNG is me zelfs zo hard aan het trollen dat ik nog geen templar relic can craften met de cannot die mod.

link naar m'n weliswaar casual speelstijl char, maar het gebrek aan nodige drops begint m'n keel uit te hangen.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
tollo71 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:15:
[...]

Netjes hoor, 78 op HC. Ik heb gisteren met de Danetta's 80 gehaald met 2 personen waarvan 1 met dezelfde build met ongeveer 10% minder dmg dan ik. Dus denk dat ik alleen wel 82-84 kan halen met de huidige setup. Met wat extra augmentjes en nog wat hogere gems is 85 wel haalbaar zonder heel moeilijk te doen en tientallen keren zoeken naar de perfecte grift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Kapoen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:54:
n00b vraagje: zijn er WD builds die niet rond het Sacred Harvester wapen draaien? Ik heb het aantal DB's niet geteld dat ik er tot nu toe heb door gedraaid, maar nog steeds heb ik geen enkele keer dit wapen gezien. RNG is me zelfs zo hard aan het trollen dat ik nog geen templar relic can craften met de cannot die mod.

link naar m'n weliswaar casual speelstijl char, maar het gebrek aan nodige drops begint m'n keel uit te hangen.
Jazeker,

De manajuma (how the fuck schrijf je dat) knife is leuk voor hex- angry chicken. Leuke speedfarm build.
(ik bedoel dus het groene 2-set wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Sparhawk schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:59:
[...]

Jazeker,

De manajuma (how the fuck schrijf je dat) knife is leuk voor hex- angry chicken. Leuke speedfarm build.
(ik bedoel dus het groene 2-set wapen)
Daar heb ik er dus al een dozijn van liggen, goed om weten _/-\o_
Mijn ambitie is overigens alleen maar het behalen van de stash tab, competitief spelen doe ik niet aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 20-02-2017 10:06 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Kapoen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Daar heb ik er dus al een dozijn van liggen, goed om weten _/-\o_
Mijn ambitie is overigens alleen maar het behalen van de stash tab, competitief spelen doe ik niet aan.
Wat je dan beter kan doen is op diablofans.com kijken. Je pakt WD, season 2.4.3, en selecteert je wapen. Dan kijken wat voor leuke builds er zijn, en gaan met de banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapoen schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:54:

Paar seasons terug heb ik met dit karakter Guardian gedaan. Arachyr is sindsdien gebufft. De missende gem is Invigorating Gemstone. Tot in de 70-75 range is met die setup alles wel te face-tanken.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Iemand die de PTR van patch 2.5 een beetje "volgt"? Leuke nieuwe items/skills die het de moeite waard maken om ook S10 van start te gaan?

Voor de stash-tab hoef ik het namelijk niet te doen, je krijgt er blijkbaar geen meer bij als 2e blad al "vol" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
tollo71 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:49:
Iemand die de PTR van patch 2.5 een beetje "volgt"? Leuke nieuwe items/skills die het de moeite waard maken om ook S10 van start te gaan?

Voor de stash-tab hoef ik het namelijk niet te doen, je krijgt er blijkbaar geen meer bij als 2e blad al "vol" is.
Armory, een paar nieuwe/gebuffte builds, primals. Dat is het wel.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Nephalem schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:01:
[...]

Armory, een paar nieuwe/gebuffte builds, primals. Dat is het wel.
Armory (en andere zaken die het leven makkelijker maken in D3) en powercreep-zaken (zoals Primals) geloof ik wel, daar ga ik niet S10 voor spelen.

Het gaat me om die nieuwe/gebufte builds. Een die mij wel leuk lijkt is de verandering aan Holu Point Shot, waardoor de Impale Demon Hunter plots een stuk makkelijker speelt. Dat lijkt me wel een poging waard, bijvoorbeeld.

Iemand een idee voor andere classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
tollo71 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 07:49:

Heb er niet veel van gezien, maar voor de Wizard is het een Archon Hydra build geworden.
Bijna hetzelfde als dit season dat wel, dus ook niet heel spannend...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
schaapiej schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:19:
[...]

Heb er niet veel van gezien, maar voor de Wizard is het een Archon Hydra build geworden.
Bijna hetzelfde als dit season dat wel, dus ook niet heel spannend....
Wizard krijgt ook een buff voor dmo, WD krijgt barber fix en Zuni buff. Roland voor de sader is verbeterd.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke build wel voor DH met die grenades!

Vraagje: Is het noodzakelijk om op die build een hellfire amulet te nemen, want ik heb een te zieke ancient mara's kaleidoscope gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:33:

Vraagje: Is het noodzakelijk om op die build een hellfire amulet te nemen, want ik heb een te zieke ancient mara's kaleidoscope gevonden..
Nee is zeker niet nodig, maar een top hellfire krijgen is nogal lastig. Zorg wel voor firedmg op mara's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:33:

Ik speel die DH Grenades build met Danetta X-bows. Als amulet (en ring) gebruik ik de Endless walk set, dus geen Hellfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tollo71 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Ik speel die DH Grenades build met Danetta X-bows. Als amulet (en ring) gebruik ik de Endless walk set, dus geen Hellfire.
Is dat beter ? Ik run nu hellfire met focus en restraint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:14:
[...]

Is dat beter ? Ik run nu hellfire met focus en restraint.
Ik heb beide getest en heb geen voorkeur voor 1 van beide. F&S is sowieso wel beter voor speedrifts en lagere grifts omdat je niet hoeft stil te staan voor je dmg-buff. Ligt er eigenlijk maar net aan dus welke set beter gerolld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Ik heb beide getest en heb geen voorkeur voor 1 van beide. F&S is sowieso wel beter voor speedrifts en lagere grifts omdat je niet hoeft stil te staan voor je dmg-buff. Ligt er eigenlijk maar net aan dus welke set beter gerolld is.
Wat raad jij aan voor die andere ring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:
[...]

Ik run met een Soj: meer firedamage en meer Discipline!
Tot en met de 84 is dit een fijne ring voor constante damage 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Apsie op 22-02-2017 18:47 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:34:
[...]

Convention of elements, stone of jordan met fire en discipline als je de ue set gebruikt kan ook. In hogere grifts kan je ook een elusive ring gebruiken als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:44:
[...]

Ik run met een Soj: meer firedamage en meer Discipline!
20% firedmg + discipline ongeveer (10/80) extra = 12,5% is heel kort door de bocht ongeveer 32,5% extra dmg. Met een CoE heb je voor 25% vd tijd maximaal 50% extra dmg. Daarnaast heb je op de SoJ een plek minder voor chd of cdr door de firedmg, dus een fatsoenlijke CoE is volgens mij een stuk sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:50:
[...]

20% firedmg + discipline ongeveer (10/80) extra = 12,5% is heel kort door de bocht ongeveer 32,5% extra dmg. Met een CoE heb je voor 25% vd tijd maximaal 50% extra dmg. Daarnaast heb je op de SoJ een plek minder voor chd of cdr door de firedmg, dus een fatsoenlijke CoE is volgens mij een stuk sterker.
Ja, dat kan je vinden, maar nogmaals tot 82/84 vind ik het een stuk prettiger met een SoJ: je hoeft niet zo op te letten wanneer je de Fire rotatie hebt wat het een, voor mij althans, een prettigere ervaring maakt.
Zeker op normal rifts is de Soj prettiger omdat je 9 van de 10 Elites geen Fire rotatie van de CoE hebt...
En, ook belangrijk, je vergeet de Elite damage op een SoJ, ook lekker!

Heb intussen ook een 87 met een SoJ gehaald (voutje :*) CoE vergeten om te wisselen ) dus de damage is er!

[ Voor 3% gewijzigd door Apsie op 22-02-2017 19:11 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Apsie schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:08:
[...]

Ja, dat kan je vinden, maar nogmaals tot 82/84 vind ik het een stuk prettiger met een SoJ: je hoeft niet zo op te letten wanneer je de Fire rotatie hebt wat het een, voor mij althans, een prettigere ervaring maakt.
Zeker op normal rifts is de Soj prettiger omdat je 9 van de 10 Elites geen Fire rotatie van de CoE hebt...
En, ook belangrijk, je vergeet de Elite damage op een SoJ, ook lekker!

Heb intussen ook een 87 met een SoJ gehaald (voutje :*) CoE vergeten om te wisselen ) dus de damage is er!
Weet niet wat voor build je hebt maar met de standaard grenade build is het alleen maar fire volgens mij dus dan hoef je nergens op te letten. Maar 87 is wel netjes hoor, welke paragon? Of heb je een link naar je build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:15:
[...]

Weet niet wat voor build je hebt maar met de standaard grenade build is het alleen maar fire volgens mij dus dan hoef je nergens op te letten. Maar 87 is wel netjes hoor, welke paragon? Of heb je een link naar je build?
Idd is fire de damage die je doet, maar als je CoE draagt met hoge rifts wil je niet bezig zijn met ontwijken als je de Fire damage aan hebt staan op je CoE, dus max profiteren is opletten geblazen, met een Soj heb je daar geen last van :*)

Link is: http://eu.battle.net/d3/en/rankings/season/9/rift-dh (Intussen gezakt naar 67 :> )
Voor normal rifts gaan de Danetta's aan, voor Hoge rifts de Ballista/Dawn en Buriza in de Cube...
Paragon voor de eerste 87 was 1002

Apsie's profiel

• tollo71
  • Niet online
Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:45:
[...]

Convention of elements, stone of jordan met fire en discipline als je de ue set gebruikt kan ook. In hogere grifts kan je ook een elusive ring gebruiken als het moet.
Ik gebruik de Elusive ring inderdaad, met name voor de extra safety (want Hardcore), net als de Endless Walk set ipv F&R.
Daarmee gaat op T13/GR60 trouwens alles ook heel snel neer (GR60 in ~ 4 min), maar ongetwijfeld is een SoJ sneller.

Verwijderd

Malt007 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 18:50:
[...]

Ik heb inderdaad CoE getest met de Endless walk set. Naar mijn mening vind ik dat niet heel lekker spelen. En heb het idee dat ik met F&R sneller ben. Ben nu aan het farmen voor een SoJ. Cdr heb ik op me wapen en amu en gear. Dus dat hoef ik niet op me ringen te hebben. Maar het klopt als ik de Endless walk set ga gebruiken dan moet ik idd wel cdr op me ringen hebben ja.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2017 08:28 ]

• Malt007
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 08:27:
[...]

Ik heb inderdaad CoE getest met de Endless walk set. Naar mijn mening vind ik dat niet heel lekker spelen. En heb het idee dat ik met F&R sneller ben. Ben nu aan het farmen voor een SoJ. Cdr heb ik op me wapen en amu en gear. Dus dat hoef ik niet op me ringen te hebben. Maar het klopt als ik de Endless walk set ga gebruiken dan moet ik idd wel cdr op me ringen hebben ja.
Bedoelde chc en chd, cdr heb je bij deze build alleen nodig op je shoulders en gem in je helm. Dan moet je overigens wel de gogok of swiftness gebruiken anders heb je meer cdr nodig.

Tot grift 70-75 is f&s beter, daarboven endless walk denk ik.

• Apsie
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:46:
[...]

Bedoelde chc en chd, cdr heb je bij deze build alleen nodig op je shoulders en gem in je helm. Dan moet je overigens wel de gogok of swiftness gebruiken anders heb je meer cdr nodig.

Tot grift 70-75 is f&s beter, daarboven endless walk denk ik.
Dat is 1 van de voordelen van de Endless walk set, de Compass rose kan het allemaal hebben: Cdr, ChC & ChD :P
Cdr op de ringen is nagenoeg een must, Gogok wil je eigenlijk niet mee spelen...

Apsie's profiel

• Malt007
Apsie schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:31:
[...]

Dat is 1 van de voordelen van de Endless walk set, de Compass rose kan het allemaal hebben: Cdr, ChC & ChD :P
Cdr op de ringen is nagenoeg een must, Gogok wil je eigenlijk niet mee spelen...
Waarom zou je gogok niet willen? Ik vind het de perfecte gem voor deze build eigenlijk en zou niet weten welke er beter voor is. De additional speed zorgt voor erg veel extra dmg omdat elke extra granaat ook nog eens 5x bounced en ik heb behoorlijk wat additional dodge chance, zoveel dat ik op grift 82 geen enkele keer dood ga zonder awareness. Daarnaast 2 slots waar ik dus geen cdr op hoef te rollen wat dus voor veel extra dmg zorgt.

• Apsie
Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:34:
[...]

Waarom zou je gogok niet willen? Ik vind het de perfecte gem voor deze build eigenlijk en zou niet weten welke er beter voor is. De additional speed zorgt voor erg veel extra dmg omdat elke extra granaat ook nog eens 5x bounced en ik heb behoorlijk wat additional dodge chance, zoveel dat ik op grift 82 geen enkele keer dood ga zonder awareness. Daarnaast 2 slots waar ik dus geen cdr op hoef te rollen wat dus voor veel extra dmg zorgt.
Omdat het ten koste gaat van een andere/betere (damage) gem?

Apsie's profiel

Malt007 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 11:34:
Heb je Zei al in je load-out? Zo nee dan laat je (veel) damage liggen door Gogok. Gogok is maximaal 15% meer DPS (maar door breakpoints / diminishing returns eerder ergens tussen de 5 en 10%). Zei op relatief korte range doet dit ook. Op lange range (wat met UE Grenades prima kan) doet het veel meer; overall 40% DPS is makkelijk te halen.

Als je al wel Zei gebruikt, zal dit naast BotT en Gogok zijn. Dan is de afweging Gogok of Stricken. Op 80+ zal dat steeds meer in het voordeel van Stricken uitvallen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 24 ... 73 Laatste