Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Apsie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:01:
[...]

Je hebt zeker gelijk, ik zit nu aan 41% cooldown maar omdat m'n Dawn een slechte uptime heeft (51%, grrrrr...) zit ik zomaar 2/3 sec. zonder :>
Da's op HC een flink risico. Ik switch pas naar Fotress/Dawn als ik een 60+ Dawn vind. Met mijn "Ancient-vind-geluk" zal dat nog wel ff duren.

Ondanks 1000+ Death breaths en 10-tallen re-rolls met Bountie mats ook nog steeds geen Ancient Danetta's :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
tollo71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 08:32:
[...]

Da's op HC een flink risico. Ik switch pas naar Fotress/Dawn als ik een 60+ Dawn vind. Met mijn "Ancient-vind-geluk" zal dat nog wel ff duren.

Ondanks 1000+ Death breaths en 10-tallen re-rolls met Bountie mats ook nog steeds geen Ancient Danetta's :/
Er zijn nog andere opties voor HC? bijv. beertje i.p.v. wolfje? De Elusive ring..... Als gem Esoteric?

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Apsie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:17:
[...]

Er zijn nog andere opties voor HC? bijv. beertje i.p.v. wolfje? De Elusive ring..... Als gem Esoteric?
Ik gebruik inderdaad de Elusive ring (met Endless walk) en gebruik de DPS gems, Trapped/Enforcer/Powerfull. In-game toughness is iets van 135M, vrijwel on-onderbroken.

Wat mij nu "tegenhoud" om makkelijk verder dan GR71 te komen is met name DPS. Grootste boost zal zijn door Ancient wapens (makkelijk +25% damage). Ook Ancient gear zal van pas komen om augments in te proppen. Heb een aantal 60+ gems klaarliggen, maar kan ze nergens in stoppen bij gebrek aan Ancients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

Las dit pas op reddit https://www.reddit.com/r/...s/5rc83o/primal_ancients/

Primal ancients in 2.5! dat lijkt me wel weer de moeite waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Ryan1981 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:49:

Heh, daar zijn de meningen over verdeeld, ze hebben zoveel tegengas gehad dat ze het nog even uitstellen of tenminste wat gaan aanpassen ;)

https://eu.battle.net/for...7615032040?page=2#post-40

[ Voor 3% gewijzigd door Apsie op 07-02-2017 12:58 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan1981 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:49:

Er is de afgelopen tijd aardig wat discussie over of dat wel of niet een goed idee is, die primals. In dat interview van Rhykker met die D2 ontwikkelaar kwam het punt ook langs en daarin werden goede argumenten aangevoerd om het niet te doen. Maar die en veel andere argumentatie m.b.t. dit onderwerp gaat uit van het situatie dat na verloop van tijd al je gear primal is. Met dat in het achterhoofd zou het alleen voor extreme no-lifers haalbaar worden om full primal te gearen.
Voor mij persoonlijk mag de dropkans hetzelfde blijven als ze nu van plan zijn. Het lijkt mij leuker als het bijna onmogelijk is om full primal gear te hebben, omdat dat het vinden van een primal item extra leuk maakt. Nadeel is wel dat de gap tussen casual en dedicated spelers des te groter wordt. In ieder geval buiten een season. Binnen een season zou het gezien de tijd best een positief effect kunnen hebben.
Apsie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:56:
[...]

Heh, daar zijn de meningen over verdeeld, ze hebben zoveel tegengas gehad dat ze het nog even uitstellen of tenminste wat gaan aanpassen ;)

https://eu.battle.net/for...7615032040?page=2#post-40
Jammer! Juist het idee van very rare en niet grindbaar spreekt me erg aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsmell op 07-02-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:26

Ryan1981

Je ne sais pas

Deadsmell schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:58:
[...]

Er is de afgelopen tijd aardig wat discussie over of dat wel of niet een goed idee is, die primals. In dat interview van Rhykker met die D2 ontwikkelaar kwam het punt ook langs en daarin werden goede argumenten aangevoerd om het niet te doen. Maar die en veel andere argumentatie m.b.t. dit onderwerp gaat uit van het situatie dat na verloop van tijd al je gear primal is. Met dat in het achterhoofd zou het alleen voor extreme no-lifers haalbaar worden om full primal te gearen.
Voor mij persoonlijk mag de dropkans hetzelfde blijven als ze nu van plan zijn. Het lijkt mij leuker als het bijna onmogelijk is om full primal gear te hebben, omdat dat het vinden van een primal item extra leuk maakt. Nadeel is wel dat de gap tussen casual en dedicated spelers des te groter wordt. In ieder geval buiten een season. Binnen een season zou het gezien de tijd best een positief effect kunnen hebben.

[...]

Mjah en als je dan een primal wand of woh hebt is de kanai's cube reforge ineens een stuk leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Ryan1981 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:02:
[...]

Mjah en als je dan een primal wand of woh hebt is de kanai's cube reforge ineens een stuk leuker.
En dan dood gaan op HC, hoe frustrerend is dat? :'(

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deadsmell schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:58:
Hoe bedoel je dat? 1% kans op primal ancient zoals ze het hadden is very rare en zuiver grindbaar. Het is simpelweg van gemiddeld 10 keer cube reroll naar 100 keer cube reroll. Niets anders dan 10 keer de kosten voor 20-30% betere stats. En als je dus een keertje pech hebt, ben je dus niet 33 volledige rondjes bounties aan het lopen voor 1 van je 13 gear slots naar primal, maar 50 volledige rondjes.

Lage dropkansen = grind. Niets meer, niets minder. Skill komt er niet bij kijken, allen tijd of geluk. En aangezien je 13 gear pieces hebt die je primal zal moeten hebben om op het hoogste niveau mee te doen, is het gewoon het verhogen van de minimale tijdsbesteding om mee te komen.

Als het dan persé stat-creep moet worden, laten ze dan een 'reforge ancient' toevoegen met hogere kosten (bv. 5 keer de kosten van reforge legendary) waar je een ancient reforged met 10% kans op primal en anders ancient.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Zarhrezz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Even de 2-3 posts boven je post bekijken...

Hellcat Marauder is de hoogste clear op dit moment. Zie voorgaande posts voor links naar de build en waarom ik kies voor een alternatief (die, zoals gepost, de 75+ doet zonder ancient weapon en verder Guardian solo gedaan heeft, inclusief de T13 < 4 minuten).

Daarnaast is UE Multishot nog steeds prima maar daarnaast is er ook Hellcat UE die volgens mij hogere clears neerzet. De top clan clear van Aps is trouwens niet met Dandetta Hellcat UE maar met Dawn / Fortress Hellcat UE. Dandetta is de speed-build, Dawn / Fortress de push build.
Thanks voor je uitleg. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou ga spelen, ook omdat ik nog niet alles heb op het moment (marauder compleet van geen ancients, UE 4/6). Nu zit ik nog met een luxe probleem, ik heb namelijk een bout Manticore maar wel een ancient Dawn met 65% roll :9 . Maakt het nog wat uit als ik de manticore niet gebruik maar deze power extract in de cube? Aangezien de manticore volgens mij normaliter een veel hogere base dmg kan rollen en natuurlijk de clusterarrow dmg%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:22:
[...]
Thanks voor je uitleg. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou ga spelen, ook omdat ik nog niet alles heb op het moment (marauder compleet van geen ancients, UE 4/6). Nu zit ik nog met een luxe probleem, ik heb namelijk een bout Manticore maar wel een ancient Dawn met 65% roll :9 . Maakt het nog wat uit als ik de manticore niet gebruik maar deze power extract in de cube? Aangezien de manticore volgens mij normaliter een veel hogere base dmg kan rollen en natuurlijk de clusterarrow dmg%.
Tja, interessant dillema...

Een 65% ancient Dawn moet je gewoon houden, die cube je niet. Aan de andere kant heeft die meh Manticore wel een minimale 60% CA damage. Dat gaat die ancient Dawn niet goed maken.

Belangrijkste vraag op dit moment is eigenlijk: heb je een Hellcat? Zo ja, dan zou ik namelijk gaan voor een generator Marauder setup totdat je UE compleet hebt. Marauder werkt namelijk ook gewoon op Grenades generator en je kunt dan Dawn gebruiken i.p.v. Manticore. Vengeance gebruik je dan voor de Damage Reduction (lightning rune). Een extra Dawn kan dan de cube in en dan kun je switchen naar een CA setup met Manticore wielded en Seethe rune op Vengeance. Als je UE eerder compleet hebt, kun je de UE Grenades build gaan doen...eventueel eerst met een quiver, later met Fortress naast de Dawn. Voor die setup wil je een Buriza cubed.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zarhrezz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:39:
[...]

Tja, interessant dillema...

Een 65% ancient Dawn moet je gewoon houden, die cube je niet. Aan de andere kant heeft die meh Manticore wel een minimale 60% CA damage. Dat gaat die ancient Dawn niet goed maken.

Belangrijkste vraag op dit moment is eigenlijk: heb je een Hellcat? Zo ja, dan zou ik namelijk gaan voor een generator Marauder setup totdat je UE compleet hebt. Marauder werkt namelijk ook gewoon op Grenades generator en je kunt dan Dawn gebruiken i.p.v. Manticore. Vengeance gebruik je dan voor de Damage Reduction (lightning rune). Een extra Dawn kan dan de cube in en dan kun je switchen naar een CA setup met Manticore wielded en Seethe rune op Vengeance. Als je UE eerder compleet hebt, kun je de UE Grenades build gaan doen...eventueel eerst met een quiver, later met Fortress naast de Dawn. Voor die setup wil je een Buriza cubed.
Zo het is wel duidelijk dat ik er weer even uit ben geweest, denk dat ik het nog 3x moet lezen wil ik begrijpen wat er allemaal staat :)
Heb overigens wel een Hellcat maar volgens mij echt een hele slechte roll met 3x bounce (geen idee of ik die nog kan rerollen). Heb nog nooit met grenades gespeeld volgens mij dus maar even kijken of ik dat prettig vind spelen. Vanavond dus maar even verder rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:44:
[...]

Zo het is wel duidelijk dat ik er weer even uit ben geweest, denk dat ik het nog 3x moet lezen wil ik begrijpen wat er allemaal staat :)
Heb overigens wel een Hellcat maar volgens mij echt een hele slechte roll met 3x bounce (geen idee of ik die nog kan rerollen). Heb nog nooit met grenades gespeeld volgens mij dus maar even kijken of ik dat prettig vind spelen. Vanavond dus maar even verder rommelen.
Minimum roll Hellcat > de rest :D

Het hangt een beetje van de rest van je gear af of je 'em wil dragen of cuben (voor de betere special) maar het gaat in de basis om de laaste bounce die 800% bonus krijgt. Er is zelfs wel iets te zeggen voor een 3-bounce roll: je hebt de max damage explosion namelijk eerder en daardoor minder scatter.

Ik zou vanavond Marauder aantrekken, Hellcat erbij, Dawn dragen en Grenade Cache gaan gooien. Als je Bombarier Rucksack hebt die als off-hand voor de extra Turrets (= damage bonus op jou damage).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zarhrezz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:51:
[...]

Minimum roll Hellcat > de rest :D

Het hangt een beetje van de rest van je gear af of je 'em wil dragen of cuben (voor de betere special) maar het gaat in de basis om de laaste bounce die 800% bonus krijgt. Er is zelfs wel iets te zeggen voor een 3-bounce roll: je hebt de max damage explosion namelijk eerder en daardoor minder scatter.

Ik zou vanavond Marauder aantrekken, Hellcat erbij, Dawn dragen en Grenade Cache gaan gooien. Als je Bombarier Rucksack hebt die als off-hand voor de extra Turrets (= damage bonus op jou damage).
Ga ik daar vanavond mee aan de slag, heb op het moment na 30x rare upgrade en 5000-7000 kadala puntjes eindelijk een rucksack en dan zo ongeveer de slechtste roll mogelijk maar ok :)

Kan het kloppen dat je voorheen 5 sentry's kon neerzetten ipv de 4 die je er nu maximaal kan doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 07-02-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:56:
[...]

Ga ik daar vanavond mee aan de slag, heb op het moment na 30x rare upgrade en 5000-7000 kadala puntjes eindelijk een rucksack en dan zo ongeveer de slechtste roll mogelijk maar ok :)

Kan het kloppen dat je voorheen 5 sentry's kon neerzetten ipv de 4 die je er nu maximaal kan doen?
Even je Custom Engineering passive erbij en dan kun je er 5 :D

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Hoe zou UE Grenades gaan met Fortress/Calamity met Dawn (nog steeds) in Cube? Dit omdat ik geen >60% Dawn heb om te dragen en het me niet kan veroorloven (@HC) om de Venegance buff te verliezen.

Zou dat veel slechter presteren dan Buriza cubed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tollo71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:23:
Hoe zou UE Grenades gaan met Fortress/Calamity met Dawn (nog steeds) in Cube? Dit omdat ik geen >60% Dawn heb om te dragen en het me niet kan veroorloven (@HC) om de Venegance buff te verliezen.

Dat verschil is wel aanzienlijk ja. Calamity / Baneful / Holy Point geven allemaal een kleine 20% bonus. Buriza geeft je, bij goed gebruik op density, meerdere extra grenades die kunnen gaan bouncen. Dat kan in het beste geval 6 extra grenades opleveren die gaan bouncen. Zelfs 1 pierce die gaat bouncen is al een grotere bonus dan wat de andere opties als bonus opleveren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
tollo71 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:23:

Als je nou een Balefire zou hebben....blijft de schade (minder damage door Buriza) wel beperkt! :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:20:
[...]

Hoe bedoel je dat? 1% kans op primal ancient zoals ze het hadden is very rare en zuiver grindbaar. Het is simpelweg van gemiddeld 10 keer cube reroll naar 100 keer cube reroll. Niets anders dan 10 keer de kosten voor 20-30% betere stats. En als je dus een keertje pech hebt, ben je dus niet 33 volledige rondjes bounties aan het lopen voor 1 van je 13 gear slots naar primal, maar 50 volledige rondjes.

Lage dropkansen = grind. Niets meer, niets minder. Skill komt er niet bij kijken, allen tijd of geluk. En aangezien je 13 gear pieces hebt die je primal zal moeten hebben om op het hoogste niveau mee te doen, is het gewoon het verhogen van de minimale tijdsbesteding om mee te komen.

Als het dan persé stat-creep moet worden, laten ze dan een 'reforge ancient' toevoegen met hogere kosten (bv. 5 keer de kosten van reforge legendary) waar je een ancient reforged met 10% kans op primal en anders ancient.
De kans om op de huidige manieren een primal item met de juiste stats te krijgen is dermate klein dat ik niet verwacht dat veel mensen er de tijd en moeite in zullen steken. Dus ja, technisch gezien grindbaar, maar alleen voor groep mensen die dagelijks veel uren in het spel steken. Voor de rest is het waarschijnlijk de frustratie niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Deadsmell schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:50:
[...]

De kans om op de huidige manieren een primal item met de juiste stats te krijgen is dermate klein dat ik niet verwacht dat veel mensen er de tijd en moeite in zullen steken. Dus ja, technisch gezien grindbaar, maar alleen voor groep mensen die dagelijks veel uren in het spel steken. Voor de rest is het waarschijnlijk de frustratie niet waard.
Die lage droprate geeft dus de 99% van de mensen die niet 24/7 grinden iets om naar uit te zien. Heb nooit heel veel diablo2 gespeeld maar het gevoel wat je daar kreeg als je een legendary vond was natuurlijk 10x beter dan in D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deadsmell schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:50:
[...]

En daarom vind ik het een slecht idee...talloze uren grinden wordt dan belangrijker dan skill en dan wordt top-of-the-leaderboards weer een 'wie kan het meest botten zonder gepakt te worden'. Je moet gewoon als game-maker gewoon geen systeem willen maken waar dat het geval is. Zorg ervoor dat het skill-capped is en niet time-capped, dat zorg inherent voor minder botting omdat het risico dan niet in verhouding staat tot de reward.

Zie het zo...full primal is waarschijnlijk meer grinding dan Cosmic Wings en stel je dan eens voor dat Cosmic Wings een flat 30% DPS en Toughness boost zouden geven.
Malt007 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:57:
[...]

Die lage droprate geeft dus de 99% van de mensen die niet 24/7 grinden iets om naar uit te zien. Heb nooit heel veel diablo2 gespeeld maar het gevoel wat je daar kreeg als je een legendary vond was natuurlijk 10x beter dan in D3.
Waarom je die lage droprates niet wil werd heel duidelijk geïllustreerd door de runes in D2. We hebben het destijds eens geschat en dan kom ik op zo'n 6000 uur D2 in die tijd. Laat de helft daarvan op LoD end-game zijn, met dus kans op het vinden van de runes voor de rune-words. Ik heb nooit een van de hoogste 3-5 runes (ik weet het niet meer precies) gezien. In de hele legit SP community waren er in al die jaren iets van 2 legit Zod finds. Al de Enigma's op bnet? Een groot hack-en-dupe-fest.

Zoiets is gewoon niet leuk. Er zijn dan hele lijsten hele coole gear, die je realistisch gezien nooit gaat krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Zarhrezz op 07-02-2017 15:16 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zarhrezz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:02:
[...]

En daarom vind ik het een slecht idee...talloze uren grinden wordt dan belangrijker dan skill en dan wordt top-of-the-leaderboards weer een 'wie kan het meest botten zonder gepakt te worden'. Je moet gewoon als game-maker gewoon geen systeem willen maken waar dat het geval is. Zorg ervoor dat het skill-capped is en niet time-capped, dat zorg inherent voor minder botting omdat het risico dan niet in verhouding staat tot de reward.

Zie het zo...full primal is waarschijnlijk meer grinding dan Cosmic Wings en stel je dan eens voor dat Cosmic Wings een flat 30% DPS en Toughness boost zouden geven.
Afgezien van leaderboards is het toch juist geweldig als je zelf zo'n item vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:20

UTADDICT

NERF

Eens. Primals of geen primals, dit spel beloont degene die er de meeste tijd in steekt, en niet degene die het het beste kan.

Daar maakt Primals geen significant verschil bij. Sterker nog, Primals stellen soms de gelukkige speler met 'skills' in staat om in de buurt van de ranking van iemand met bijvoorbeeld 1000 paragon meer te komen.

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Ik heb liever nieuwe (al dan niet zeldzame) wapens/armor met nieuwe/andere effecten dan enkel een hogere gerolde bestaand iets.

Van de andere kant wel begrijpelijk dat ze hiermee komen: kost nauwelijks effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb me vandaag aangemeld bij de community en de clan!

Die hard diablo speler vanaf toen het uitkwam...

Ben para 750 ergens.

Battletag is tukkEEEr#2128

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
UTADDICT schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:10:
Eens. Primals of geen primals, dit spel beloont degene die er de meeste tijd in steekt, en niet degene die het het beste kan.
Misschien verandert dit een klein beetje in de toekomst: herinner je je de challenge rifts die zijn aangekondigd op Blizzcon? Dit is een "snapshot" van een bepaalde rift met bepaalde gear, aan jou om hier een betere tijd neer te zetten. Maar buiten een leaderboard gaan hier geen rewards aan hangen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

CorvusGS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:28:
[...]

Misschien verandert dit een klein beetje in de toekomst: herinner je je de challenge rifts die zijn aangekondigd op Blizzcon? Dit is een "snapshot" van een bepaalde rift met bepaalde gear, aan jou om hier een betere tijd neer te zetten. Maar buiten een leaderboard gaan hier geen rewards aan hangen vrees ik.
Jep, die zouden daar verandering in brengen, eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:28:
Hallo,

Ben para 750 ergens.

Welkom!

Die 750 is dat seasonal of non-seasonal?

Denk dat de meeste van ons seasons spelen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorvusGS schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:51:
[...]

Welkom!

Die 750 is dat seasonal of non-seasonal?

Denk dat de meeste van ons seasons spelen tegenwoordig.
Seasonal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UTADDICT schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:10:
Dit is helaas waar, waardoor botting een probleem is. Natuurlijk is er iets van samenhang tussen skill en veel ervaring (de top-spelers kunnen echt wel goed spelen), maar daaronder een hele berg spelers die heel veel tijd spenderen aan paragon farming maar eigenlijk weinig van het spelletje snappen / niet weten hoe ze een build moeten spelen.
Daar maakt Primals geen significant verschil bij. Sterker nog, Primals stellen soms de gelukkige speler met 'skills' in staat om in de buurt van de ranking van iemand met bijvoorbeeld 1000 paragon meer te komen.
Een enkele primal gaat zo'n verschil niet goedmaken. 1000 paragon is 5000 prime stat en dat is al snel 30-50% meer DPS. Zelfs als die primal het wapen is, is de 1000 paragon beter.

Aan de andere kant heeft iemand die zoveel meer paragon weet te farmen een veel grotere kans om een primal weapon binnen te halen, waardoor het verschil minimaal 1.3 * 1.3 ~ 1.7 = 70% meer DPS wordt. Nu moet die betere speler dus een gat van een 30-50% meer DPS zien te dichten door skill. Dat zou met primals al snel meer dan het dubbele worden...nu is het lastig, met primals zo goed als onmogelijk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 18:42
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:28:
Hallo,

Ben para 750 ergens.

Welkom!

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paar verdere set buffs in de nieuwe PTR patch notes (Roland, Inna, Zuni en Delsere). Daarnaast een interessante voor Shadow of LoN:

Holy Point Shot
Impale throws two additional knives. Note: Each enemy can only be hit once per skill use

Voor Shadow 6-piece maakt het niet uit, maar dit levert wellicht voldoende AoE op voor een zuivere Impale spam. Met Karlei en lightning rune wordt het 5 targets en dus makkelijk Hatred recovery. De eerste zul je 1-shotten, de rest krijgt zeer redelijke damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Zooo, 85 is binnen :*) :*)

85

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Daar zit nog rek in! Congrats.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, interesante buffs op de PTR, denk dat dit nog maar het begin is van meerdere changes. Zat er al over na te denken om eens shieldbash te proberen volgend seizoen (gezien de 2 handed flail met bash dmg op shield glare is toegevoegd) en met deze Roland changes, wordt dit steeds waarschijnlijker.

De inna buffs zijn ook wel interesant, deze buffs (125 % per ally ipv 100 %) zorgt ervoor dat de 6 set van inna op 1250 % komt met crudest boots, gelijk aan de dmg increase van de generator 6 set. Mogelijk dat Inna generator dus de 'leiding' gaat nemen in dat opzicht.

Ben erg benieuwd welke andere legendaries nog aangepast worden (en met welk effect).

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:26
Gister met de Wiz weer wat verder gegaan. Vorige record stond op GR86 binnen 7 minuten. Genoeg rek dus om wat hoger te gaan. De 4e poging op GR90 was raak, een fatsoenlijk rift alleen de RG schoot niet echt op.. was meer poison spul aan het ontwijken dan damage aan het doen. Tijd zat rond de 14:30. Daarna een GR92 gestart en had direct een prima rift te pakken! RG ging ook een heel stuk beter, Hamelin doet vrij weinig.. resultaat was een tijd van 13:18. Net een seconde trager dan ons clanrecord van Cepheus :p

We staan daardoor wel mooi bij elkaar op het leaderboard, plek 188 en 189! :) *O*

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Zarhrezz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:22:
[...]

Dit is helaas waar, waardoor botting een probleem is. Natuurlijk is er iets van samenhang tussen skill en veel ervaring (de top-spelers kunnen echt wel goed spelen), maar daaronder een hele berg spelers die heel veel tijd spenderen aan paragon farming maar eigenlijk weinig van het spelletje snappen / niet weten hoe ze een build moeten spelen.

[...]

Een enkele primal gaat zo'n verschil niet goedmaken. 1000 paragon is 5000 prime stat en dat is al snel 30-50% meer DPS. Zelfs als die primal het wapen is, is de 1000 paragon beter.

Aan de andere kant heeft iemand die zoveel meer paragon weet te farmen een veel grotere kans om een primal weapon binnen te halen, waardoor het verschil minimaal 1.3 * 1.3 ~ 1.7 = 70% meer DPS wordt. Nu moet die betere speler dus een gat van een 30-50% meer DPS zien te dichten door skill. Dat zou met primals al snel meer dan het dubbele worden...nu is het lastig, met primals zo goed als onmogelijk.
Iemand die er legit meer tijd in investeert mag het ook wat makkelijker hebben imo, moet altijd een combinatie zijn van skill en invested time. Skilled player met aantal primals wordt ook niet makkelijk ingehaald maar dat moet ook moeilijk zijn. Unskilled met primal mag geluk hebben maar hoeft niet gegarandeerd te zijn van goede ranking. Om dat te realiseren moet deze meer tijd investeren en de skilled player worden.

Ook een leuke discussie:
[YouTube: https://youtu.be/FnzvZRF7uvk?t=104]

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
schaapiej schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:54:
Gister met de Wiz weer wat verder gegaan. Vorige record stond op GR86 binnen 7 minuten. Genoeg rek dus om wat hoger te gaan. De 4e poging op GR90 was raak, een fatsoenlijk rift alleen de RG schoot niet echt op.. was meer poison spul aan het ontwijken dan damage aan het doen. Tijd zat rond de 14:30. Daarna een GR92 gestart en had direct een prima rift te pakken! RG ging ook een heel stuk beter, Hamelin doet vrij weinig.. resultaat was een tijd van 13:18. Net een seconde trager dan ons clanrecord van Cepheus :p

We staan daardoor wel mooi bij elkaar op het leaderboard, plek 188 en 189! :) *O*
Grattzzz!

Wel vreemd, het web leaderboard loopt niet synchroon met de ingame leaderboard?
in mijn geval sta ik op nr. 91 op 't web board en 192 ingame 8) 8)

91

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Apsie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:34:
[...]

Grattzzz!

Wel vreemd, het web leaderboard loopt niet synchroon met de ingame leaderboard?
in mijn geval sta ik op nr. 91 op 't web board en 192 ingame 8) 8)

[afbeelding]
Begreep van Cepheus dat het iets te maken had met banned spelers die in-game nog wel op de leaderboards staan. Lijkt dat ergens een sync niet goed gaat ofzo, je zou zeggen dat ze het uit dezelfde DB kunnen halen.

Moet zelf ook echt ancient jewelry hebben zodat ik daar ook augments op kan doen. Scheelt toch weer aardig wat INT. En 20% lightning damage op m'n amulet zou ook wel helpen...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Ben na een flink tijdje stoppen met D3, ook maar weer eens begonnen met het spelen van dit spel.. Mijn Barb ontwikkelt zich op een goed tempo. Kan je zo maar de Tweakers guild joinen? Ben nu bezig met het clearen van torment VII. :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
hmr schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:49:
Ben na een flink tijdje stoppen met D3, ook maar weer eens begonnen met het spelen van dit spel.. Mijn Barb ontwikkelt zich op een goed tempo. Kan je zo maar de Tweakers guild joinen? Ben nu bezig met het clearen van torment VII. :)
Eerste stap: op pagina 1 kijken :)
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47272205

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmr schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:49:
Als je wilt kan ik vanaaf wel ff met je mee lopen en helpen met gear etc.

Battletag is tukEEEr#2128

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima dagje vandaag....met de ancient Manticore van gisteravond aan de slag gegaan en m'n highest clear ever uit de boeken, een 78 met een 2:15 over (vorige record was met Archon Vyr Twister nog voor de stacks nerf). Build heb ik iets aangepast; Numbing Traps erin voor de survivability. Mooie is dat die geproct wordt door de grenades van CB, dus in no-time heb je alles debuffed.

Morgen maar eens kijken of ik de 80 kan halen oOo

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:03

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Zarhrezz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:25:
Prima dagje vandaag....met de ancient Manticore van gisteravond aan de slag gegaan en m'n highest clear ever uit de boeken, een 78 met een 2:15 over (vorige record was met Archon Vyr Twister nog voor de stacks nerf). Build heb ik iets aangepast; Numbing Traps erin voor de survivability. Mooie is dat die geproct wordt door de grenades van CB, dus in no-time heb je alles debuffed.

Morgen maar eens kijken of ik de 80 kan halen oOo
Gz :)

Bij mij is de interesse echt afgenomen, al een tijd niet meer het spel opgestart.... Toch jammer eigenlijk :'(

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:42
Ik ben er achter gekomen...dat dit niet mijn season is...ik vind zowel Wiz als WD eigenlijk beide geen hol aan.... ik hou het voor gezien dit season...

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Goldman schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:34:
Ik ben er achter gekomen...dat dit niet mijn season is...ik vind zowel Wiz als WD eigenlijk beide geen hol aan.... ik hou het voor gezien dit season...
Kom op Gold! _/-\o_
Doe nou ff grenade DH, leuk!!!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:52:
[...]

Kom op Gold! _/-\o_
Doe nou ff grenade DH, leuk!!!
I second that...we nemen je wel ff op sleeptouw voor de loot-share :D

Mag je volgend season weer Monk spelen (wellicht komt die extra Inna buff gewoon live) :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Moet ik helemaal switchen naar een dex char...maar die lijkt me wel leuk idd..... misschien vanavond. Ik heb een lange dag voor de boeg vwb werk.

Ik heb nog wel tijd vanavond om mijn gtx1070 en mijn nieuwe scherm op te halen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Haha, tempted om ook compleet te swichen naar DH..... ik heb het ook ernstig gehad met mijn WD...
Vanavond alleen geen tijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
:*) Knallen met die ballen!! :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

Welke WD build hebben jullie? Heb veel plezier met de LoN locust swarm (http://eu.battle.net/d3/e...hAarts-2630/hero/88941549)

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Voor de mensen die een DH willen starten, je mag altijd aan de bel trekken voor een boost of lootruns, doe ik en ongetwijfeld nog anderen graag.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Ik heb het gevoel dat ik vanavond lekker ga leechen bij wat mensen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nephalem schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:54:
Voor de mensen die een DH willen starten, je mag altijd aan de bel trekken voor een boost of lootruns, doe ik en ongetwijfeld nog anderen graag.
Graag. Ben net een DH gestart en door een boost level 70. Maar met een LTK monk speed 60's voor shard is ook niet alles.

Ja ik weet het, ben lui.

Vanavond zal ik er niet zijn maar morgen zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
De Marauder build beviel niet echt (veel te weinig dmg en te squishy) dus overgestapt naar de UE Danetta build. Op de ps4 een aardig klusje om alles om te zetten en dan kom je erachter dat je de belt mist :) Was ervan overtuigd dat ik die had maar af en toe heb ik gewoon het idee dat er items verdwijnen.

Twijfel ook steeds meer aan de RNG. Valt me op dat als je een nieuwe char begint je eigenlijk altijd set voor set vindt. Zo kreeg ik eerst alle marauder items, vervolgens de natalya's en als laatste de UE set. Uiteindelijk miste ik alleen nog de shoulders maar toen ik die na honderden kadala puntjes eindelijk had kreeg ik er vervolgens nog 3 binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

Malt007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:38:
De Marauder build beviel niet echt (veel te weinig dmg en te squishy) dus overgestapt naar de UE Danetta build. Op de ps4 een aardig klusje om alles om te zetten en dan kom je erachter dat je de belt mist :) Was ervan overtuigd dat ik die had maar af en toe heb ik gewoon het idee dat er items verdwijnen.

Twijfel ook steeds meer aan de RNG. Valt me op dat als je een nieuwe char begint je eigenlijk altijd set voor set vindt. Zo kreeg ik eerst alle marauder items, vervolgens de natalya's en als laatste de UE set. Uiteindelijk miste ik alleen nog de shoulders maar toen ik die na honderden kadala puntjes eindelijk had kreeg ik er vervolgens nog 3 binnen een uur.
Wat jij beschrijft is juist precies RNG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36

hmr

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:15:
[...]

Als je wilt kan ik vanaaf wel ff met je mee lopen en helpen met gear etc.

Battletag is tukEEEr#2128
Zal je dit weekend even toevoegen. Ben al lekker bezig op greater rifts rond de 60 :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:38:
De Marauder build beviel niet echt (veel te weinig dmg en te squishy) dus overgestapt naar de UE Danetta build. Op de ps4 een aardig klusje om alles om te zetten en dan kom je erachter dat je de belt mist :)
Hellcat is must have tenzij je UE Multishot gaat.

Dat je Marauder te squishy vind kan ik nog zien (zeker t.o.v. UE, maar met Zoey / Elusive / Gizzard kun je prima short-range op 75+) maar de veel te weinig damage is opmerkelijk. Met Manticore / Bombarier gooi je namelijk 5 grenades voor 650% weapon damage per cast met een 6000% bonus (en de 5 turrets doen er nog eens 5 voor 650% met een 400% bonus). Dat is echt een hele berg damage.

Maximum bonus voor UE is 3400% als ik me niet vergis. Daarnaast is base Grenade damage maar 160%. Om in de buurt van de Marauder output te komen, moet je Depth Diggers, Wrath en hoge Simplicity hebben. Waarom je dan met Dandetta meer damage doet ontgaat me even.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zarhrezz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:50:
[...]

Hellcat is must have tenzij je UE Multishot gaat.

Dat je Marauder te squishy vind kan ik nog zien (zeker t.o.v. UE, maar met Zoey / Elusive / Gizzard kun je prima short-range op 75+) maar de veel te weinig damage is opmerkelijk. Met Manticore / Bombarier gooi je namelijk 5 grenades voor 650% weapon damage per cast met een 6000% bonus (en de 5 turrets doen er nog eens 5 voor 650% met een 400% bonus). Dat is echt een hele berg damage.

Maximum bonus voor UE is 3400% als ik me niet vergis. Daarnaast is base Grenade damage maar 160%. Om in de buurt van de Marauder output te komen, moet je Depth Diggers, Wrath en hoge Simplicity hebben. Waarom je dan met Dandetta meer damage doet ontgaat me even.
De hellcat heb ik wel maar de hunter wrath nog niet, speel dus nog met de zoey in de cube.

De marauder speelde ik met clusterarrow en denk dat ik max grift 65 kon qua damage. Had een goede roll bombardier en een acceptabele manticore (lage roll maar wel 10% en met socket door die consumable) maar kwam al regelmatig te kort qua hatred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
UTADDICT schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Wat jij beschrijft is juist precies RNG ;-)
RNG zou toch juist volledig willekeurig moeten zijn, maar met elke nieuwe char steeds items van dezelfde set vinden en zodra deze compleet is de items van een volgende set. Dit gebeurd me ook structureel lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Als iemand vanavond zin/tijd heeft, ik heb gisteravond nog even snel een gem of ease geleveld naar 25, heb xp gear, om mij even een boost te geven. Heel graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Malt007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:12:
[...]

De hellcat heb ik wel maar de hunter wrath nog niet, speel dus nog met de zoey in de cube.

De marauder speelde ik met clusterarrow en denk dat ik max grift 65 kon qua damage. Had een goede roll bombardier en een acceptabele manticore (lage roll maar wel 10% en met socket door die consumable) maar kwam al regelmatig te kort qua hatred.
UE en M6 zijn idd 2 compleet verschillende manieren van spelen, ook ik vind M6 retetraag maar M6 voert wel de leaderboards aan dus damage doet het welzeker wel 8)

UE is gewoon heerlijk veel sneller en je zal geen Hatred tekort komen :*)
Goldman schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:34:
Als iemand vanavond zin/tijd heeft, ik heb gisteravond nog even snel een gem of ease geleveld naar 25, heb xp gear, om mij even een boost te geven. Heel graag :)
Komt goed! ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Apsie op 10-02-2017 11:37 ]

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:15:
[...]
RNG zou toch juist volledig willekeurig moeten zijn, maar met elke nieuwe char steeds items van dezelfde set vinden en zodra deze compleet is de items van een volgende set. Dit gebeurd me ook structureel lijkt het.
Het leuke aan random is dat je hoofd patronen gaat zien die er niet zijn. Bij echt willekeurige nummers kunnen er best sequences in zitten, maar die zijn toch echt random ontstaan en berusten op toeval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apsie schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 11:36:
UE en M6 zijn idd 2 compleet verschillende manieren van spelen, ook ik vind M6 retetraag maar M6 voert wel de leaderboards aan dus damage doet het welzeker wel 8)

UE is gewoon heerlijk veel sneller en je zal geen Hatred tekort komen :*)
Ach...met M6 is de T13 binnen 4 minuten ook gewoon gelukt, dus zo traag is het nou ook weer niet ;)

M6 vereist wel resource management. Als je wil spammen (zoals ik) zul je Cindercoat moeten gebruiken en op een aantal pieces RCR en / or Hatred regen moeten hebben. Wat dat betreft is een UE generator makkelijker. De DPS ceiling van M6 is echter wel hoger dan die van UE.

Beide zijn gewoon prima builds en je kunt gewoon spelen met wat je voorkeur heeft, het zal minder dan 2-3 tiers schelen voor de gemiddelde speler. DH zit momenteel gewoon heel goed wat betreft build options...UE Grenades, UE MS, M6 CB, LoN FoK, M4 / S4 FoK is allemaal 80+ en ik kan me zo voorstellen dat Nat met Hellcat ook 80+ kan. Voor speedruns / bounties zijn ook LoN Strafe en Shadow viable. Alleen Monk komt in de buurt van die build diversity.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zarhrezz schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Ach...met M6 is de T13 binnen 4 minuten ook gewoon gelukt, dus zo traag is het nou ook weer niet ;)

M6 vereist wel resource management. Als je wil spammen (zoals ik) zul je Cindercoat moeten gebruiken en op een aantal pieces RCR en / or Hatred regen moeten hebben. Wat dat betreft is een UE generator makkelijker. De DPS ceiling van M6 is echter wel hoger dan die van UE.

Beide zijn gewoon prima builds en je kunt gewoon spelen met wat je voorkeur heeft, het zal minder dan 2-3 tiers schelen voor de gemiddelde speler. DH zit momenteel gewoon heel goed wat betreft build options...UE Grenades, UE MS, M6 CB, LoN FoK, M4 / S4 FoK is allemaal 80+ en ik kan me zo voorstellen dat Nat met Hellcat ook 80+ kan. Voor speedruns / bounties zijn ook LoN Strafe en Shadow viable. Alleen Monk komt in de buurt van die build diversity.
Thanks voor je uitleg. Denk dat ik voorlopig maar even met een UE MS build ga spelen, vind ik sowieso erg fijn spelen en heb een goede Yang en Dead Man's Legacy.

Nog een vraagje wat betreft de offhand, maakt de dmg roll daarop iets uit? Heb namelijk de meest slechte roll ever op een Danetta maar wel 1 of 2 meer discipline dan op de beste. Welke kan ik het beste monteren?

[ Voor 5% gewijzigd door Malt007 op 10-02-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 13:24:
Nog een vraagje wat betreft de offhand, maakt de dmg roll daarop iets uit? Heb namelijk de meest slechte roll ever op een Danetta maar wel 1 of 2 meer discipline dan op de beste. Welke kan ik het beste monteren?
Grenades alterneert tussen de 2 wapens, dus het is even de vraag hoeveel totale Discipline je al hebt. Ik gok dat je beter af bent met het betere wapen. Bij 50 totale Discipline gaat je UE bonus er 2 / 50 = 4% op vooruit. Grote kans dan je met het betere wapen meer opschiet.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond de 79 gehaald, daarna een 80 gefaald (Voracity op slechte tile :/ ).
Vanmorgen maar direct nog een poging en hij is binnen *O*

Helaas heeft ShadowPlay 'em niet opgeslagen, maar gelukkig hebben we de leaderboards nog.
Tier 80

Al met al maar 2 failed attempts t/m 80 met deze build...werkt best prima (ondanks dat ik weer eens niet braaf doe wat de streamers doen) :o

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4th

4th

Omdat het record van mijn solo wiz al maand op 75 stond maar even een nieuwe neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTADDICT

UTADDICT

NERF

4th schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 13:33:
Omdat het record van mijn solo wiz al maand op 75 stond maar even een nieuwe neergezet.

[video]
Magic Missile? Interessant die had ik nog niet gezien in deze build, hoe kom je daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th

4th

UTADDICT schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 14:51:
[...]

Magic Missile? Interessant die had ik nog niet gezien in deze build, hoe kom je daarop?
Fijne cc en generator voor als je zonder arcane zit. Met redelijke attack speed heb je zo weer arcane power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
Nog een bedankje voor de boost en gearboost van gisteravond.

Heb nu 4p UE en 4p Shadow. We komen er wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 10:22
Gisteren een 94 solo in 15:06 :( De boss die ik had was perendi, de meeste andere bosses waren waarschijnlijk wel binnen de tijd geweest.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goldman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:56:

Ik ben vanavond nog wel wat online, laat maar horen als er meer geleeched moet worden ;)

Die ancient Gunes moet toch een keertje droppen...(40+ non-ancient and counting)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iemand die weinig speelt, ben ik toch best trots op me LTK monk.

http://eu.battle.net/d3/e...kkEEEr-2128/hero/87882121

Kan er btw een hogere augment op een bestaande? Stel voor ik heb op een piece een rank 51 gem, kan ik daar dan ook een hogere gem overheen of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ook ik ben nu in season 9 weer eens begonnen met D3 op een wizard. Speelt erg leuk de vyr archon build maar ik ga zo vaak dood :(. Het is echt goed oppassen geblazen als je zo squishy bent. Nu vooral aan het hopen op de Ancient drops want daar zit voor mij denk ik de grote winst in DPS in. Mijn wizard in de seasonal is nu:

http://eu.battle.net/d3/e...iMMi3J-2230/hero/88559092

Dus als er nog tips zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:45:
Voor iemand die weinig speelt, ben ik toch best trots op me LTK monk.

http://eu.battle.net/d3/e...kkEEEr-2128/hero/87882121

Kan er btw een hogere augment op een bestaande? Stel voor ik heb op een piece een rank 51 gem, kan ik daar dan ook een hogere gem overheen of is dat niet mogelijk?
Ja dat kan gewoon.

Ziet er goed uit die monk, hoe ver kom je daar ongeveer mee in gr's ?
En is deze build sterker dan de lon versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Zethiel op 13-02-2017 12:07 ]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:45:
Dat kan. Nogmaals augment erop overschrijft de voorgaande. Jammer van je eerdere effort dus, maar wel mogelijk.
TiMMieJ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:47:
Ook ik ben nu in season 9 weer eens begonnen met D3 op een wizard. Speelt erg leuk de vyr archon build maar ik ga zo vaak dood :(. Het is echt goed oppassen geblazen als je zo squishy bent. Nu vooral aan het hopen op de Ancient drops want daar zit voor mij denk ik de grote winst in DPS in. Mijn wizard in de seasonal is nu:

http://eu.battle.net/d3/e...iMMi3J-2230/hero/88559092

Dus als er nog tips zijn :)
Tip: oefenen met dodgen en waar mogelijk +life % op je gear. Dat laatste zodat Energy Shield tegen zo hoog mogelijke hits werkt (bij hits > max life doet ES niets).

Tal is één van de meest squishy sets in het spel (zo niet de meest squishy). Combineren met Vyr betekent geen Aquila o.i.d. voor wat DR. De DPS is top-tier, maar het is 'dodge or die'. Bij heavy ranged ben je gewoon het bokkie.

[ Voor 54% gewijzigd door Zarhrezz op 13-02-2017 12:13 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zethiel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Ja dat kan gewoon.

Ik heb eigenlijk geen idee, ben nog niet aan het pushen geweest. Ik heb een build van diablofans gepakt die volgens diegene Greater 80-85 aan zal kunnen, echter heb ik het getest welke damage die build heeft en na een paar aanpassingen, doet die ik nu run meer dmg.. Ik zal vanavond of morgen eens een poging doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben dit seizoen ook fan geworden van de Wizard moet ik zeggen. Momenteel heb ik deze build (overigens losjes geinspireert op een build van Icy Veins), maar ben benieuwd of jullie wat verbeter- danwel aandachtspunten zien.

Momenteel vind ik dit super lekker spelen, maar denk dat er altijd wel verbetering mogelijk is. Zelf zit ik te denken aan Ancient gear met name (en hoe die het snelste te verkrijgen), maar of dat veel gaat schelen in bijvoorbeeld Resistance to all, Crit chance/damage of damage in het algemeen? Moet zeggen dat ik het wat lastig vind om voor de Wizard (en met name deze build) te achterhalen waar de aandachtspunten liggen, of zijn die voor een Wizard eigenlijk altijd hetzelfde?

Zo ben ik momenteel ook naarstig aan het jagen op The Compass Rose, zodat ik ook die set compleet heb en dan mijn damage dus ook een boost geef. :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:31:
Ik heb eigenlijk geen idee, ben nog niet aan het pushen geweest. Ik heb een build van diablofans gepakt die volgens diegene Greater 80-85 aan zal kunnen, echter heb ik het getest welke damage die build heeft en na een paar aanpassingen, doet die ik nu run meer dmg.. Ik zal vanavond of morgen eens een poging doen ;)
Wat er op diablofans als tier gepost wordt moet je vaak met een korreltje zout nemen. Er staan er rustig bij die 90+ claimen..want dat hebben ze met 3k paragon op PTR gehaald met de build.

Er staan ook veel guides van de top spelers en streamers die inderdaad op season de 95+ gehaald hebben...maar dan zie je dus ook vaak 90+ augments op alles en 1.5k+ paragon. Ook wordt er niet bij vermeld hoeveel rifts fishen het was voor die clear. Vaak loopt dat in de tientallen, soms in de honderden.

Wat dat betreft zijn de guides een goede start, maar ik zou altijd tweaken (niet dat ik de guides zou gebruiken, maar dat terzijde :+ ). Gem layout voor een 90+ op tier 70 gebruiken is vaak onzinnig, om maar wat te noemen.
CH40S schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:51:
Ik ben dit seizoen ook fan geworden van de Wizard moet ik zeggen. Momenteel heb ik deze build, maar ben benieuwd of jullie wat verbeter- danwel aandachtspunten zien. Momenteel vind ik dit super lekker spelen, maar denk dat er altijd wel verbetering mogelijk is. Zelf zit ik te denken aan Ancient gear met name, maar of dat veel gaat schelen in bijvoorbeeld Resistance to all, Crit chance/damage of damage in het algemeen? Moet zeggen dat ik het wat lastig vind om voor de Wizard (en met name deze build) te achterhalen waar de aandachtspunten liggen, of zijn die voor een Wizard eigenlijk altijd hetzelfde?
Op gebied van skills: switch Magic Weapon - Ignite. Dit telt als fire source en daarmee ben je, wegens Desintegrate + Sigil al klaar.
Wat ik zou doen:
  • Electrocute naar Teleport (rune die je prettig vind)
  • Hydra naar Magic Weapon - Ignite
Eventueel nog Blizzard naar (unruned) Meteor. Dat geeft door Sigil wat meer single-target DPS, Blizzard is meer AoE Death DoT.

Wat betreft jewelry wil je zo snel mogelijk naar Endless Walk + Halo of Arlyse en zodra je Arlyse hebt je bracers naar Ancient Parthan Defenders.

[ Voor 36% gewijzigd door Zarhrezz op 13-02-2017 13:03 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarhrezz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:53:
[...]

Wat er op diablofans als tier gepost wordt moet je vaak met een korreltje zout nemen. Er staan er rustig bij die 90+ claimen..want dat hebben ze met 3k paragon op PTR gehaald met de build.

Er staan ook veel guides van de top spelers en streamers die inderdaad op season de 95+ gehaald hebben...maar dan zie je dus ook vaak 90+ augments op alles en 1.5k+ paragon. Ook wordt er niet bij vermeld hoeveel rifts fishen het was voor die clear. Vaak loopt dat in de tientallen, soms in de honderden.

Wat dat betreft zijn de guides een goede start, maar ik zou altijd tweaken (niet dat ik de guides zou gebruiken, maar dat terzijde :+ ). Gem layout voor een 90+ op tier 70 gebruiken is vaak onzinnig, om maar wat te noemen.
Daarom zei ik ook ''volgens diegene'', ik zal eens testen en dan laat ik het wel even weten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zethiel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:03:
[...]

Ja dat kan gewoon.

Btw hoeveel dmg heeft de LoN monk? De build die ik run die pompt toch wel even 105 biljoen dmg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zarhrezz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:53:
Op gebied van skills: switch Magic Weapon - Ignite. Dit telt als fire source en daarmee ben je, wegens Desintegrate + Sigil al klaar.
Wat ik zou doen:
  • Electrocute naar Teleport (rune die je prettig vind)
  • Hydra naar Magic Weapon - Ignite
Eventueel nog Blizzard naar (unruned) Meteor. Dat geeft door Sigil wat meer single-target DPS, Blizzard is meer AoE Death DoT.

Wat betreft jewelry wil je zo snel mogelijk naar Endless Walk + Halo of Arlyse en zodra je Arlyse hebt je bracers naar Ancient Parthan Defenders.
Thanks voor de input. De primary skill gebruik ik eigenlijk meer niet als wel, dankzij mijn belt die in de Cube zit. Maar kan eens kijken als ik dat combineren ga, met jouw tips. :) Ik ga vanavond eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Goldman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:56:

Allereerst, laat maar weten als je vanavond nog hulp nodig hebt, ik heb net ook een DH, maar ben wel compleet qua gear... We kunnen wel even samen lopen :)

Iedereen ook dank voor de boosts van mijn DH; vrijdagavond begonnen met een DH, en met wat gelukkige drops, nu een hele fijne build. Echt bizar hoe vlot T12 gaat met grenades. Vind het ook een stuk "sneller" spelen dan de WD, ik heb voorlopig weer even lol in het spel.

Nu wordt het alleen gear optimaliseren en ancient rommel te pakken krijgen voor augments...
Ben wel starved on crafting mats, dat gaat wel heel hard zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Zo te horen krijg ik een hoop concurrentie, zelfs Jim zit al aan m'n stoelpoten te knagen. 8)
Mooi!

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:18

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zarhrezz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:06:
Tip: oefenen met dodgen en waar mogelijk +life % op je gear. Dat laatste zodat Energy Shield tegen zo hoog mogelijke hits werkt (bij hits > max life doet ES niets).

Tal is één van de meest squishy sets in het spel (zo niet de meest squishy). Combineren met Vyr betekent geen Aquila o.i.d. voor wat DR. De DPS is top-tier, maar het is 'dodge or die'. Bij heavy ranged ben je gewoon het bokkie.
Daar was ik dus al bang voor. Ben er wel volop mee bezig hoor :). En is ook de reden waarom ik met deflection op magic weapon speel. Heb solo nu iets van 74 gerund en ben dus flink met de build aan het oefenen. Nu gewoon hopen op betere drops om zo meer dmg te gaan doen en hoger te kunnen gaan runnen. Helaas ben ik wel de enige wizard in onze groep dus kan geen loot sharen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:03:
[...]

Btw hoeveel dmg heeft de LoN monk? De build die ik run die pompt toch wel even 105 biljoen dmg.
Geen idee tbh, ik speel atm de bells monk maar dat is puur voor TX en lage gem ups, vanavond maar eens switchen naar ltk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zethiel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:13:
Geen idee tbh, ik speel atm de bells monk maar dat is puur voor TX en lage gem ups, vanavond maar eens switchen naar ltk.
Waarom maar TX met WoL? Vorig season gespeeld, is prima 70+ mee te doen. T13 speedruns is echt geen probleem ermee...ik vond het echt veel fijner dan LTK. WoL blaast gewoon een heel scherm leeg, LTK heeft maar een hele korte range. De damage van LTK kan echt veel hoger komen, dus je kan er veel hoger mee pushen, maar voor speedruns is WoL echt veel handiger.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Apsie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:25:
Zo te horen krijg ik een hoop concurrentie, zelfs Jim zit al aan m'n stoelpoten te knagen. 8)
Mooi!
Hehehe, ik kan me nog een eerder season herinneren waar ik zei dat ik je WD ging inhalen... Gezien de hoeveelheid die jij speelt, en de hoeveelheid die ik speel, zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Vind het al heel wat dat ik T12 makkelijk rondloop / Grift 60 in 5min haal, na 6 uur met die DH spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
Sparhawk schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:44:
[...]

Hehehe, ik kan me nog een eerder season herinneren waar ik zei dat ik je WD ging inhalen... Gezien de hoeveelheid die jij speelt, en de hoeveelheid die ik speel, zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Vind het al heel wat dat ik T12 makkelijk rondloop / Grift 60 in 5min haal, na 6 uur met die DH spelen....
:*) Je moet maar mazzel hebben met geardrops, lekker hoor! _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Apsie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:47:
[...]

:*) Je moet maar mazzel hebben met geardrops, lekker hoor! _/-\o_
Daar moet ik wat clanmembers voor bedanken, die mij even flink op sleeptouw hebben genomen. Een goede voorraad DB's, souls, en die zooi van bounty runs helpt wel om equipment op orde te krijgen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Na jaren niet gespeeld te hebben, heb ik de afgelopen tijd weer flink wat Diablo zitten spelen met een wizard. Wat blijft het toch een vette spel <3
Met mijn niet-Archon build begon het toch wat moeilijker te worden. Uiteindelijk toch maar voor een Archon build gegaan en wat gear verzameld; het gaat nu in ieder geval wel wat makkelijker. Mijn build/gear: http://eu.battle.net/d3/e...hester-2625/hero/87413067
Ik moet mijn wapen nog vervangen met een Pig Sticker, en mijn Manald met een variant die een socket en handige stats heeft. Al zou ik die attack speed kunnen vervangen met een socket.
Als er nog tips zijn, hoor ik dat graag.

edit:

Iemand ook nog tips om te richten met Disintegration Wave? Als er weinig vijanden zijn, of bij bazen, is het soms echt moeilijk irritant om de sweet spot te vinden ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Chester op 13-02-2017 17:05 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Chester schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:04:
Na jaren niet gespeeld te hebben, heb ik de afgelopen tijd weer flink wat Diablo zitten spelen met een wizard. Wat blijft het toch een vette spel <3
Met mijn niet-Archon build begon het toch wat moeilijker te worden. Uiteindelijk toch maar voor een Archon build gegaan en wat gear verzameld; het gaat nu in ieder geval wel wat makkelijker. Mijn build/gear: http://eu.battle.net/d3/e...hester-2625/hero/87413067
Ik moet mijn wapen nog vervangen met een Pig Sticker, en mijn Manald met een variant die een socket en handige stats heeft. Al zou ik die attack speed kunnen vervangen met een socket.
Als er nog tips zijn, hoor ik dat graag.

edit:

Iemand ook nog tips om te richten met Disintegration Wave? Als er weinig vijanden zijn, of bij bazen, is het soms echt moeilijk irritant om de sweet spot te vinden ;(
Sowieso direct een socket op die ring rollen en er een BotT in duwen! :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
schaapiej schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:11:
[...]

Sowieso direct een socket op die ring rollen en er een BotT in duwen! :)
Ik zat te denken aan Bane of the Stricken. Is Bane of the Trapped beter dan?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chester schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Ik zat te denken aan Bane of the Stricken. Is Bane of the Trapped beter dan?
Stricken wordt later noodzakelijk (80-85+) en voor een select aantal builds al op lagere tiers nuttig. BotT is vrijwel altijd de beste gem.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Zarhrezz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:40:
[...]

Stricken wordt later noodzakelijk (80-85+) en voor een select aantal builds al op lagere tiers nuttig. BotT is vrijwel altijd de beste gem.
Goed om te weten. En is het het waard om mijn attack speed op de ring op te offeren voor BotT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Chester schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:46:
[...]

Goed om te weten. En is het het waard om mijn attack speed op de ring op te offeren voor BotT?
Jup, geen twijfel over mogelijk! :P
Een level 90 gem geeft je 40% extra damage (de exacte damage berekening laat ik aan een ander over)

Heb zelf GR92 cleared zonder BotS, dus die is niet echt nodig in deze build. Mocht je een gem willen wisselen dan zou ik zelf de Gogok eruit halen voor BotS. Gebruik zelf altijd Zei's en BotT in deze build en zijn een must-have!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
Jim maar weer een beetje op afstand gezet, hij kwam zo dichtbij :+

87

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk

Sparhawk

Apsie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:34:
Jim maar weer een beetje op afstand gezet, hij kwam zo dichtbij :+

[afbeelding]
Nep-Tweaker. 13.38 ipv 13.37. Ik weet wel, dat ik je nu echt niet meer in ga proberen te halen

Gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
schaapiej schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Jup, geen twijfel over mogelijk! :P
Een level 90 gem geeft je 40% extra damage (de exacte damage berekening laat ik aan een ander over)

Heb zelf GR92 cleared zonder BotS, dus die is niet echt nodig in deze build. Mocht je een gem willen wisselen dan zou ik zelf de Gogok eruit halen voor BotS. Gebruik zelf altijd Zei's en BotT in deze build en zijn een must-have!
Tnx. Dat scheelde aardig wat. Kon 72 makkelijker halen dan 71 :P Voorlopig hou ik de Gogok denk ik, ik vind de cdr toch wel fijn. Kan best vaak meteen weer in Archon gaan.

Pagina: 1 ... 23 ... 73 Laatste