Daar ben ik het volledig mee oneens. Ik vind het toevoegen van die nieuwe top tier legendary items een goede keuze, juist omdat het (hoogst waarschijnlijk) heel erg moeilijk gaat worden om ze te verkrijgen. Nu is het relatief gemakkelijk om alle items ancient te krijgen, als je je er toe kunt zetten om de mats te farmen. En daarmee is het rng-aspect relatief klein en is er na een season spelen vrijwel geen ruimte meer voor verbetering, bij veel mensen. Primal ancient items gaan dat oplossen, verwacht ik, omdat mensen er niet de energie in gaan steken om alles primal te krijgen. Zo is het vinden van een upgrade voor een ancient item een hele leuke en welkome verrassing en incentive om door te spelen.Nephalem schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:20:
[...]
Dit is precies mijn eerste indruk. Nog een laag rng erop is geen oplossing of zelfs iets waar de playerbase op zit te wachten. Levert afhankelijk van de droprates alleen maar frustratie op.
Totdat je op hardcore speelt en dat super super super rare primal wapen ineens kwijt bent.
Speel al jaren hardcore dus ik weet prima wat het is maar het moet niet te ver doorslaan dat je iets kwijtraakt wat je mogelijk nooit meer vind.
Speel al jaren hardcore dus ik weet prima wat het is maar het moet niet te ver doorslaan dat je iets kwijtraakt wat je mogelijk nooit meer vind.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Tja, dat is zuur, maar geen reden om het niet te implementeren. Als je iets niet kwijt wilt raken, dan moet je voorzichtiger spelen.The Chosen One schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:49:
Totdat je op hardcore speelt en dat super super super rare primal wapen ineens kwijt bent.
Gisteravond mijn allereerste Diablo 3 char weer eens uit de kast gehaald.
Een Demon Hunter met een oude M6 Sentry build.
Deze vrij gemakkelijk kunnen omzetten naar de M6 Grenader build. Had gelukkig al een Ancient Manticore liggen nieuwe stijl, en de bijbehorende belts.
Uiteindelijk GR70 kunnen doen. Erg leuke build. Sentry's gebruik je om een hele andere reden dan je zou denken
Een Demon Hunter met een oude M6 Sentry build.
Deze vrij gemakkelijk kunnen omzetten naar de M6 Grenader build. Had gelukkig al een Ancient Manticore liggen nieuwe stijl, en de bijbehorende belts.
Uiteindelijk GR70 kunnen doen. Erg leuke build. Sentry's gebruik je om een hele andere reden dan je zou denken
Ik vind het een slechte zet. Hiermee wordt het verschil in plafond tussen 'veel tijd' en 'niet zoveel tijd' over een extra as versterkt. Nu hebben we al dat video's het hebben over 'low paragon tier 85+' en dan is 'low paragon' zo'n 1k paragon. Dat is voor 90%+ van de spelers al iets dat ze niet gaan halen op een season. Wat Primal ancient hier gaat doen is er 'low paragon 100+' van maken. Waarbij 'low paragon' een 1.2k-1.4k gaat zijn.
Bottom line: meer grind, minder skill. We zien nu al dat skill op ladder secondair is aan paragon. Dat probleem wordt hiermee alleen maar versterkt, terwijl er al jaren over geklaagd wordt.
Wat het ook betekent, is dat Conquests onder druk gaan staan. Tier 45 zonder sets is nu best te doen, als je een ancient weapon hebt en wat gelevelde gems. Wat gaan primal ancient weapons hier doen? De conquest wordt een lachertje...waardoor Bliz 'em wellicht naar 50 trekt. Waardoor het voor degenen die dat primal weapon niet hebben zo goed als onmogelijk wordt.
Als er een extra time / mats sink nodig is, maak het dan bijvoorbeeld mogelijk om op een ancient een 2e stat te rerollen. Als je dat dan 10 souls per reroll laat kosten i.p.v. 1 soul gaat het hard zat zonder dat je meteen weer een 10-20% power creep introduceert.
Of laat een primal een normale ancient zijn die op de top 75% range rolt en een 2e stat mag rerollen. Duidelijk beter dan ancient, maar de max rolls wijziging niet.
Bottom line: meer grind, minder skill. We zien nu al dat skill op ladder secondair is aan paragon. Dat probleem wordt hiermee alleen maar versterkt, terwijl er al jaren over geklaagd wordt.
Wat het ook betekent, is dat Conquests onder druk gaan staan. Tier 45 zonder sets is nu best te doen, als je een ancient weapon hebt en wat gelevelde gems. Wat gaan primal ancient weapons hier doen? De conquest wordt een lachertje...waardoor Bliz 'em wellicht naar 50 trekt. Waardoor het voor degenen die dat primal weapon niet hebben zo goed als onmogelijk wordt.
Als er een extra time / mats sink nodig is, maak het dan bijvoorbeeld mogelijk om op een ancient een 2e stat te rerollen. Als je dat dan 10 souls per reroll laat kosten i.p.v. 1 soul gaat het hard zat zonder dat je meteen weer een 10-20% power creep introduceert.
Of laat een primal een normale ancient zijn die op de top 75% range rolt en een 2e stat mag rerollen. Duidelijk beter dan ancient, maar de max rolls wijziging niet.
Altijd je 2nd best gear item in je stash stoppen bij hc, je valt terug maar niet teveel, tot nu toe zijn vooral je top levelled legendary gems een groot verlies, dit gaat uiteraard wel veranderen met primalsThe Chosen One schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:49:
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Zou er nog wat leuks te maken zijn straks met Hydras?Manald Heal
Wizard pets such as Hydras will now also proc the damage component of Manald Heal when attacking a target
Note: This change will appear in an upcoming PTR patch
Blijf die dingen tof vinden maar ze zijn nu niet echt nuttig...
Manald Heal is een Tal item. Tal heeft 4 elements nodig. Dat betekent 2 slots over voor Armor + supplemental. Wil je Hydra, dan kost dat dus Magic Weapon (in vrijwel alle gevallen). In de bestaande builds betekent dat dus afstappen van AT of afstappen van Archon. Extra procs van Hydra gaan dat niet goedmaken. Pas als Bliz Archon een Vyr-only optie gaat maken, wordt het een optie.schaapiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:15:
Zou er nog wat leuks te maken zijn straks met Hydras?
Blijf die dingen tof vinden maar ze zijn nu niet echt nuttig...
Ik zie het trouwens al voor me..
Start van season scenario:
Na 5 uur spelen de set compleet, upgrade rare direct een primal krijgen -> GR80s easy farm en na een week P1000 zijn

Edit:
Iemand trouwens al een idee wat de starter sets kunnen gaan zijn in season 10?
Start van season scenario:
Na 5 uur spelen de set compleet, upgrade rare direct een primal krijgen -> GR80s easy farm en na een week P1000 zijn

Edit:
Iemand trouwens al een idee wat de starter sets kunnen gaan zijn in season 10?
[ Voor 26% gewijzigd door Meridius op 02-02-2017 12:38 ]
Have I ever told you the definition of insanity?
Weinig eerlijks meer aan de leaderboards ook, indien je de mazzel hebt een Primal vroeg in het seizoen te krijgen is bovenaan eindigen een makkie....
Misschien dat je de eerste paar dagen boven aan staat, maar puur omdat je een krijgt in het begin, houd niet in dat je ook boven aan eindigt. Dit siezoen wel met m'n crusader gemerkt, zonder ancient wapen toch nog 85 gehaald, pas daarna had ik er echt een nodig om verder te kunnen.Apsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:41:
Weinig eerlijks meer aan de leaderboards ook, indien je de mazzel hebt een Primal vroeg in het seizoen te krijgen is bovenaan eindigen een makkie....
Zijn genoeg die het met ancient wapens / augments niet halen, dus er zit zeker nog wel een element van skill in. Maar zoals alle seizoenen, zijn de paragon levels uiteindelijk het meest bepalend.En dat zal met de Primals alleen maar versterkt worden.
Een hogere base damage wordt dan nogmaals vermenigvuldigd door de extra strength van de items en de paragons.
Maar tegelijkertijd, laten we realistisch blijven. De meeste mensen op tweakers hebben een baan / partner of andere tijds verplichtingen, de echte 'top' op de leaderboards is voor nagenoeg iedereen niet te halen. Dan lopen de mensen met meer tijd / toewijding uit in paragons / gear en augments.
Vandaar dat ik voornamelijk binnen de clan leaderboards kijk, daar kan je tenminste nog een beetje een goede afspiegeling krijgen.
Alhoewel ik iets als een 'community' leaderboards ook wel zou zien zitten.
Community leaderboards, klinkt interessant jaSabrac schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Vandaar dat ik voornamelijk binnen de clan leaderboards kijk, daar kan je tenminste nog een beetje een goede afspiegeling krijgen.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Eergisteren mijn seasonal Crusader omgevormd van Thorns naar een Hammer build. Dit beviel me toch niet helemaal, ondanks goede items (enkele ancients), vanwege lage survivability. Een aantal enchants gewijzigd, bvb life per hit op mijn wapen + alles door diamonds vervangen, maar heel comfortabel was het nog steeds niet, en ik geraak zeker niet op het niveau van mijn Thorns build.
Daarom dan maar terug gegaan.
Iemand ervaring met het schakelen tussen deze builds?
Daarom dan maar terug gegaan.
Iemand ervaring met het schakelen tussen deze builds?
Heb zelf alleen maar ervaring met de hammer build, loop hier tegenwoordig g.rift 80's in 6-7 minuten mee zonder death (mede dankzij augments en eindelijk een ancient wapen te vinden), weinig problemen met survivability. Thorns / Invoker nooit gespeeld, dus kan niet zeggen hoe die twee met elkaar vergelijken.
Zonder augments/ancient wapen deed ik hiervoor 75's zonder death.
[EDIT]
Gebruik je wel indestructible / unity? zonder die 2 zal de build wat squishy zijn, maar als je die 2 eenmaal hebt, met genoeg attackspeed/ obsidian ring, zal je nagenoeg nooit neer moeten gaan.
Zonder augments/ancient wapen deed ik hiervoor 75's zonder death.
[EDIT]
Gebruik je wel indestructible / unity? zonder die 2 zal de build wat squishy zijn, maar als je die 2 eenmaal hebt, met genoeg attackspeed/ obsidian ring, zal je nagenoeg nooit neer moeten gaan.
[ Voor 42% gewijzigd door Sabrac op 02-02-2017 15:31 ]
Unity was inderdaad ook nog een optie maar ik heb er nog maar één gevonden tot dusver.[b][message=50105235,noline]
Aan de ervaren Tals/Vyr Wizards: Ik heb dus mijn Ancient Pig Sticker verpest per ongeluk (max dmg roll gererolled ipv CDR erop). Is het dan toch worth om hem te equippen?
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Net even kort op de PTR gekeken en vind 1 ding erg jammer met de armory; je slaat de sets per character op, niet per class. Op de ene Wiz mijn Archon build opgeslagen en op de andere gekeken, maar daar gewoon 5 lege tabs. Ik snap dat het lastig wordt om die gear te equippen als die op de andere Wiz zit. Maar had liever iets gezien waarbij het per class in te richten is. Desnoods de betreffende gear in een speciale bak knikkeren. Maar dit schiet nog niet echt op wat mij betreft...
Had overigens bij het 10e zwaard in de cube al een Primal Ancient te pakken!
En dat was al je geluk opgemaakt voor de komende 2 seasonsschaapiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:17:
Als je meerdere characters per class hebt niet, maar voor mij is het prima (1 character per class). Het zou natuurlijk leuk zijn als het over meerdere characters zou werken, maar ik kan zien dat dat hier en daar problematisch wordt. Jewelry zul je vaak op meerdere classes gebruiken. Hoe gaat dat dan precies werken? Krijg je een melding dat niet alles te equipen is?schaapiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:17:
Net even kort op de PTR gekeken en vind 1 ding erg jammer met de armory; je slaat de sets per character op, niet per class. Op de ene Wiz mijn Archon build opgeslagen en op de andere gekeken, maar daar gewoon 5 lege tabs. Ik snap dat het lastig wordt om die gear te equippen als die op de andere Wiz zit. Maar had liever iets gezien waarbij het per class in te richten is. Desnoods de betreffende gear in een speciale bak knikkeren. Maar dit schiet nog niet echt op wat mij betreft...
In je volgende post geef je het zelf aan: je kon 75/ 80 met een non A weapon, met een A ging je naar de 85... wat zou je kunnen met een primal (zag op het US forum een argument met een base dmg voorbijkomen van 3500Sabrac schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:52:
[...]
Misschien dat je de eerste paar dagen boven aan staat, maar puur omdat je een krijgt in het begin, houd niet in dat je ook boven aan eindigt. Dit siezoen wel met m'n crusader gemerkt, zonder ancient wapen toch nog 85 gehaald, pas daarna had ik er echt een nodig om verder te kunnen.
Zijn genoeg die het met ancient wapens / augments niet halen, dus er zit zeker nog wel een element van skill in. Maar zoals alle seizoenen, zijn de paragon levels uiteindelijk het meest bepalend.En dat zal met de Primals alleen maar versterkt worden.
Een hogere base damage wordt dan nogmaals vermenigvuldigd door de extra strength van de items en de paragons.
Maar tegelijkertijd, laten we realistisch blijven. De meeste mensen op tweakers hebben een baan / partner of andere tijds verplichtingen, de echte 'top' op de leaderboards is voor nagenoeg iedereen niet te halen. Dan lopen de mensen met meer tijd / toewijding uit in paragons / gear en augments.
Dit houd in dat je veel sneller gaat in Paragons en dus dubbel voordeel hebt... Natuurlijk ligt het aan jezelf hoe hard je gaat (baan/gezin) maar het blijft in mijn ogen een oneerlijk voordeel, een soort van RNG in het kwadraat...
Kleine correctie, 85 zonder ancient wapen en zonder augments, 88 met ancient en augmentsApsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:37:
[...]
In je volgende post geef je het zelf aan: je kon 75/ 80 met een non A weapon, met een A ging je naar de 85... wat zou je kunnen met een primal (zag op het US forum een argument met een base dmg voorbijkomen van 3500)
Dit houd in dat je veel sneller gaat in Paragons en dus dubbel voordeel hebt... Natuurlijk ligt het aan jezelf hoe hard je gaat (baan/gezin) maar het blijft in mijn ogen een oneerlijk voordeel, een soort van RNG in het kwadraat...
De 75/80 waar ik in m'n vorige post over had waren speedruns, in ongeveer 5 a 7 minuten
Punt van het sneller paragon levels heb je helemaal gelijk in, vermoed dan ook dat volgend seizoen menigeen op paragon 1200 of hoger zal belanden.
Moet je nagaan, T13's in 2 minuten, constant.
[ Voor 4% gewijzigd door Sabrac op 02-02-2017 18:43 ]
Andere correctie: je (sorry, slechte) A weapon is net zo goed als een goede Non-A, lijkt me dat je dus nog een stuk hoger kanSabrac schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:42:
[...]
Kleine correctie, 85 zonder ancient wapen en zonder augments, 88 met ancient en augmentsniet een gigantisch verschil. Maar ik zal zeker niet ontkennen dat een primal wapen gaat helpen, met ongeveer 3-4 greater rift levels en misschien dat volledig primal met nog eens 4-5 levels gaat helpen.
De 75/80 waar ik in m'n vorige post over had waren speedruns, in ongeveer 5 a 7 minuten
Punt van het sneller paragon levels heb je helemaal gelijk in, vermoed dan ook dat volgend seizoen menigeen op paragon 1200 of hoger zal belanden.
Moet je nagaan, T13's in 2 minuten, constant.
Apsie schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:45:
[...]
Andere correctie: je (sorry, slechte) A weapon is net zo goed als een goede Non-A, lijkt me dat je dus nog een stuk hoger kan![]()
Holy @#)$*& Wat is D3 veranderd, ik heb nu sinds lange tijd D3 weer eens opgestart (denk een jaar of wat?) en man wat een verandering, ik dacht ik doe ff mee met een rift en man die gasten doen een enorme damage. Ik speelde doorgaans casual af en toe een potje maar met dat speelgedrag kom je er gewoon weg bijna niet meer. #PatrickNL21855 mocht iemand willen runnen ofzo, ik ga weer online
. (PC overigens).
Hihi, sorrySabrac schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 18:47:
[...]
![]()
![]()
Herinner me er niet aan, met een betere is het inderdaad nog eens 20 % meer damage en zou ik de 90 kunnen halen
![]()
![]()
Edit:

[ Voor 21% gewijzigd door Apsie op 02-02-2017 18:53 ]
Eergisteren met 4th kami en phegor ons clan record verbroken GR 91 er zit nog wel wat meer in als dat.
Ook heb ik die avond solo met mijn WD een GR 82 in 12:20 gehaal en daarmee rank 816 binnen gehaald
Ook heb ik die avond solo met mijn WD een GR 82 in 12:20 gehaal en daarmee rank 816 binnen gehaald
En wat gebeurt er met de gear in de armory als je hardcore char doodgaat? Dan beide (of meerdere) gearsets kwijt of gaan die naar een andere char oid?schaapiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:17:
Als da thet geval is, fine...van elke class een char en feest vieren maar:)
Die primal ancients zijn wel bruut! Eindelijk weer es op zoek naar nieuwe meuk, anderzijds zonde dat het een lompe damage buff is. Betekend wss nieuwe torment levels (gezien T13 al vrij snel totaal geen uitdaging meer is tegenwoordig) of een aanpassing van de huidige torments oid.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dan verlies je alleen de gear die je draagt. Alles zit in principe in je stash, behalve wat je op je char draagt. Armory is gewoon een soort memory functie. De items zitten er niet fysiek in.lj_tree schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 07:47:
[...]
En wat gebeurt er met de gear in de armory als je hardcore char doodgaat? Dan beide (of meerdere) gearsets kwijt of gaan die naar een andere char oid?
Als da thet geval is, fine...van elke class een char en feest vieren maar:)
Die primal ancients zijn wel bruut! Eindelijk weer es op zoek naar nieuwe meuk, anderzijds zonde dat het een lompe damage buff is. Betekend wss nieuwe torment levels (gezien T13 al vrij snel totaal geen uitdaging meer is tegenwoordig) of een aanpassing van de huidige torments oid.
Gearsets zijn niet meer dan "favorieten" of "bookmarks". Er wordt nergens gear voor je opgeslagen. Het enige dat gebeurd is dat je items voor je uit je stash of inventory gehaald worden (indien ze aanwezig zijn) en op je charachter geplaatst. Ook je skills, gems, legendary gems worden aangepast trouwens.
Als je HC character dood gaat terwijl de gear in de stash zit, ben je niets kwijt. Als je HC character dood gaat terwijl de gear in de inventory zit, ben je alles kwijt. Zo was het vroeger, zo is het straks. De Armory verandert echt niets daaraan. Zie het filmpje van Rhyker, dan snap je het.
Als je HC character dood gaat terwijl de gear in de stash zit, ben je niets kwijt. Als je HC character dood gaat terwijl de gear in de inventory zit, ben je alles kwijt. Zo was het vroeger, zo is het straks. De Armory verandert echt niets daaraan. Zie het filmpje van Rhyker, dan snap je het.
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 03-02-2017 08:59 ]
Duidelijk verhaal Deadsmell en Phuncz. Heb gisterenavond de eerste helft ong van dat filmpje gekeken (hij blijft een baas:) ) maar toen kwam de vrouw binnen kakken en moesten we andere dingen aangezet worden...:S
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik ben benieuwd of er nog iets als een update knop voor pieces in de armory komt; je vind bv. een betere amulet i.p.v. degene die in 3 sets voorkomt. Het zou dan handig zijn om de amulet in 1 van je sets te kunnen selecteren en een soort van 'replace in all sets' te kunnen doen. Ik verwacht eigenlijk dat je elke set afzonderlijk zal moeten vernieuwen, maar goed, het is hoe dan ook een hele vooruitgang.
Ik hoop wel op iets van een warning op sets die niet meer compleet zijn omdat je in één van je sets een item vervangen hebt en de originele hebt gesould. Ook ben ik benieuwd wat voor effect een reforge legendary heeft op opgeslagen sets.
Gisteren Guardian afgemaakt; uurtje ofzo T13 rifts gelopen voordat er eentje binnen de 4 minuten viel. Dit was voor het eerst dat ik Guardian volledig solo gedaan heb, in het verleden waren de speedrifts altijd even een paar uurtjes fishing met een groepje. M'n CB-spam Marauder (nog steeds zonder ancient weapon) is dus snel genoeg om ook dat solo te doen.
Dit met ruime marge de snelste Guardian tot nu toe (binnen de maand...ongeveer een halvering van wat voor mij de norm is). Alleen om die reden vind ik die primal ancients al geen goede toevoeging...als een semi-casual speler als ik met non-meta builds de Guardian al binnen 1/3e van de looptijd van een season binnenhaalt (solo!), hoe lang blijft het dan interessant als je een lucky early-season primal weapon krijgt? Als het doel van primals is om de aandachtsspanne op season te verlengen, vraag ik me af of dat niet juist het tegengestelde effect gaat hebben; een groot deel van de spelers zal juist eerder hun doelen voor het season halen en weer iets anders gaan doen.
Ik ga zelf eens kijken of ik met deze build de 80 kan halen (m'n all-time-highest is 78). Daarnaast heb ik nog een lijstje van nog-niet-extracted-cube-items dat ik elk season voor een volgende class probeer af te tikken. En wellicht dat de ancient Gunes voor m'n LoN Strafe nog eens voorbij komt...die build full-ancient voor bounty farming zou toch ook wel lekker zijn.
Ik hoop wel op iets van een warning op sets die niet meer compleet zijn omdat je in één van je sets een item vervangen hebt en de originele hebt gesould. Ook ben ik benieuwd wat voor effect een reforge legendary heeft op opgeslagen sets.
Gisteren Guardian afgemaakt; uurtje ofzo T13 rifts gelopen voordat er eentje binnen de 4 minuten viel. Dit was voor het eerst dat ik Guardian volledig solo gedaan heb, in het verleden waren de speedrifts altijd even een paar uurtjes fishing met een groepje. M'n CB-spam Marauder (nog steeds zonder ancient weapon) is dus snel genoeg om ook dat solo te doen.
Dit met ruime marge de snelste Guardian tot nu toe (binnen de maand...ongeveer een halvering van wat voor mij de norm is). Alleen om die reden vind ik die primal ancients al geen goede toevoeging...als een semi-casual speler als ik met non-meta builds de Guardian al binnen 1/3e van de looptijd van een season binnenhaalt (solo!), hoe lang blijft het dan interessant als je een lucky early-season primal weapon krijgt? Als het doel van primals is om de aandachtsspanne op season te verlengen, vraag ik me af of dat niet juist het tegengestelde effect gaat hebben; een groot deel van de spelers zal juist eerder hun doelen voor het season halen en weer iets anders gaan doen.
Ik ga zelf eens kijken of ik met deze build de 80 kan halen (m'n all-time-highest is 78). Daarnaast heb ik nog een lijstje van nog-niet-extracted-cube-items dat ik elk season voor een volgende class probeer af te tikken. En wellicht dat de ancient Gunes voor m'n LoN Strafe nog eens voorbij komt...die build full-ancient voor bounty farming zou toch ook wel lekker zijn.
Mogen we ervan uitgaan dat deze RNG percentages op de PTR en live gelijk zullen zijn?schaapiej schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:17:
Voor de rest maakt het mij allemaal niet uit qua kwaliteit van items, ik speel nooit competitief.
Ik speel maar af en toe een seizoen, zoals nu vanwege het verjaardagsevent. Ik heb nog maar net P300 aangetikt en hoop tegen het einde de stash tab te unlocken. Daarna pauzeer ik waarschijnlijk
weer een paar seizoenen.
Wat wel een nadeel is voor mijn manier van spelen is de overdracht van Paragon naar mijn NS chars.
Op NS zit ik nog maar aan 699, en ik zou graag aan 800 geraken omdat ik dan eindelijk alle stats
(behalve de primary) kan maxen. Omdat ik nooit paragon punten grind tijdens een seizoen worden deze altijd gedecimeerd, waardoor ik het volgend seizoen nog harder zou moeten grinden om aan de 800 op NS te geraken
Ik accepteer dat dit komt door mijn heel langzame manier van spelen, maar het lijkt me toch een grappige vicieuze cirkel.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Je zal een regelmatig je gebruikte loadout best saven denk ik, als je dan een wijziging maakt, kan je makkelijk loadout switchen, amu equipen, save, volgende loadout switchen, amu equipen, save, etc.Zarhrezz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:34:
Ik ben benieuwd of er nog iets als een update knop voor pieces in de armory komt; je vind bv. een betere amulet i.p.v. degene die in 3 sets voorkomt. Het zou dan handig zijn om de amulet in 1 van je sets te kunnen selecteren en een soort van 'replace in all sets' te kunnen doen. Ik verwacht eigenlijk dat je elke set afzonderlijk zal moeten vernieuwen, maar goed, het is hoe dan ook een hele vooruitgang.
Op zich klinkt het als een karwei, maar we doen deze moeite ook voor legendary gems te upgraden (elke keer selecten en klikken, poeh
Het leuke gaat vooral zijn dat men snel en makkelijk kan switchen tussen GR progress gear, speedfarming gear en support builds. Voor veel mensen zal het een behoorlijke time-saver en quality-of-life verbetering zijn.
Wat ik heb begrepen heb je 10% kans op een Ancient en 10% kans dat die Ancient een Primal is. Dus als een legendary dropt, heb je 1% kans dat het een Primal is.Kapoen schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:38:
[...]
Mogen we ervan uitgaan dat deze RNG percentages op de PTR en live gelijk zullen zijn?
Dat zal best een uitdaging worden voor bijvoorbeeld een Primal versie van een op zich al zeldzaam wapen, maar aan de andere kant zal je daar alleen over huilen als je competitief speelt. Pro tip: huilen kost je tijd die je kan investeren in grinden, dus ofwel boeit het je niet omdat je toch niet voor de gouden medaille gaat ofwel ga je grinden en heb je geen tijd om te klagen.
[ Voor 18% gewijzigd door Phuncz op 03-02-2017 11:14 ]
Op PTR heb je meestal wel een ++++droprate om zaken en builds te kunnen testen,
Dat is dus ook wat ik dacht om eerlijk te zijn. Anyhoo, ik maak er mij geen zorgen om. Zoals gezegd, ik speel traag en niet competitief. Mijn huidige char (WD met Jade Harvester set) heeft nog geeneens een fatsoenlijk wapen, laat staan een ancient.UTADDICT schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:39:
Op PTR heb je meestal wel een ++++droprate om zaken en builds te kunnen testen,
Zo, eindelijk de 89 gehaald met m'n crusader, damage begint toch wel een probleem te worden, doe te weinig dmg om de elites neer te halen in grotere groepen, waardoor ik deze moet skippen of achter me aan moet meeslepen. Deze rift had ik op een gegeven moment 4 packs achter me aan... een conduit zou echt super zijn geweest, maar helaas 'einde level'.
Geluk gehad dat ik een guardian met adds kreeg met nog 2 minuten op de klok

Wat ik mij altijd afvraag: waarom zetten mensen dat legendary/set icoontje aan voor hun items? Je ziet aan de kleur toch direct dat het een legendary/set is?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Gefeliciteerd - mooie achievementSabrac schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:28:
Zo, eindelijk de 89 gehaald met m'n crusader, damage begint toch wel een probleem te worden, doe te weinig dmg om de elites neer te halen in grotere groepen, waardoor ik deze moet skippen of achter me aan moet meeslepen. Deze rift had ik op een gegeven moment 4 packs achter me aan... een conduit zou echt super zijn geweest, maar helaas 'einde level'.
[afbeelding]
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Lang niet iedereen ziet de kleuren zo goed als anderen.Angeloonie schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:31:
Wat ik mij altijd afvraag: waarom zetten mensen dat legendary/set icoontje aan voor hun items? Je ziet aan de kleur toch direct dat het een legendary/set is?
Ah dat kan inderdaad ook nog, had ik niet aan gedacht!Sabrac schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:37:
[...]
Lang niet iedereen ziet de kleuren zo goed als anderen.
Grats met de achievement, kom geloof ik niet hoger dan 75 ofzo
Gewoon yellows upgraden! Heb je zo een Sacred Harvester (zelfs een slechte is winst voor die build)Kapoen schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 11:45:
[...]
Dat is dus ook wat ik dacht om eerlijk te zijn. Anyhoo, ik maak er mij geen zorgen om. Zoals gezegd, ik speel traag en niet competitief. Mijn huidige char (WD met Jade Harvester set) heeft nog geeneens een fatsoenlijk wapen, laat staan een ancient.
Dat is inderdaad het wapen dat ik nodig heb, maar de RNG goden zijn me niet goed gezind vrees ik. Ik heb al stapels DB's vergooid met nutteloze crafts. Aangezien ik nog altijd niet in T12 kan rondlopen komen de DB's ook wat traag binnen.UTADDICT schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Gewoon yellows upgraden! Heb je zo een Sacred Harvester (zelfs een slechte is winst voor die build)
Sinds lange tijd weer aan D3 begonnen en gisteren m'n stash tab binnengehaald met een MotE build. Ik heb er met deze barbarian zo'n 80 uur speeltijd op zitten. Ik ben benieuwd hoe lang de andere tweakers er over gedaan hebben en naar de opgedane ervaringen.
In mijn season journey was de RNG niet bepaald genadig wat betreft de ancients voor mijn MotE set. (wel de andere sets, allemaal 3 of 4 items voor ik mijn eerste ancient van Might had).
In mijn season journey was de RNG niet bepaald genadig wat betreft de ancients voor mijn MotE set. (wel de andere sets, allemaal 3 of 4 items voor ik mijn eerste ancient van Might had).
[ Voor 35% gewijzigd door Willempy741 op 03-02-2017 18:02 ]
Had m'n seasonal journal redelijk snel volledig compleet, geen idee hoeveel uur ik nodig had voor de stash tab, het enige 'lastige' was de 40 items in de kanai's cube voor me, heb niet echt veel zin in bounties 
Gelukkig zijn daar ook dingen voor te regelen
3 man die bounties lopen en ik die rifts lopen, zodat we bounty mats en rift keys kregen
Gelukkig zijn daar ook dingen voor te regelen
Goed bezig! Ben tot nu toe ook solo bezig geweest en ben er ook bijna. Nog een conquest, twee speed rifts en een augment te gaan. Ik zie alleen de speed rifts nog niet gebeuren met de gargantuan build, maar heb gelukkig bijna alles in stash voor de firebats build. Wapen nog ancient maken en een tweede unity vinden, al zal die laatste voor speed weinig uitmaken.Zarhrezz schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 10:34:
Vanmiddag The Thrill gehaald. Die was enorm gemakkelijk met de firebats build zonder de set items.
[ Voor 6% gewijzigd door Deadsmell op 03-02-2017 23:31 ]
Is er iemand die mij kan toevoegen in de Tweakers clan? Reeds een pm naar jimmorisson gestuurd, maar geen respons. Battletag = Corvus#2180 bedankt alvast!
Zit nu in een echt klote rift. Qua tijd schiet het niks op. Qua mobs is densiteit wel hardstikke hoog. Veel klein grut, wat alle kanten opschiet. Maar je kunt niet echt lekker doorgaan. Progress maak je niet echt.
Hmm, rift naam is ikea...
Mijn doel voor het seizoen is binnen \o/

Is dit aan te raden op de PS4? Qua updates en dergelijke gelijk met de pc of loopt het achter?
Wellicht als je er genoeg over zeurt blijkt je partner de rift guardian te zijnbangkirai schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:22:
Zit nu in een echt klote rift. Qua tijd schiet het niks op. Qua mobs is densiteit wel hardstikke hoog. Veel klein grut, wat alle kanten opschiet. Maar je kunt niet echt lekker doorgaan. Progress maak je niet echt.
Gamertag: FinrazielNL
Ik kom ook een beetje tegen mijn limiet aan.
Nu is de vraag met mijn onderstaande build, moet ik Bane of the Powerfull verruilen voor een Bane of the Stricken.
Lvl 65 is nu het hoogst haalbare totdat de grift boss verschijnt, en dan moet ik een hele lange adem hebben
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ziggy-2912/hero/87283877
Nu is de vraag met mijn onderstaande build, moet ik Bane of the Powerfull verruilen voor een Bane of the Stricken.
Lvl 65 is nu het hoogst haalbare totdat de grift boss verschijnt, en dan moet ik een hele lange adem hebben
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Als je problemen hebt met de Rift boss dan spreekt het voor zich dat Bane of the Stricken je hierbij zal helpen. Zeker het proberen waard.Dj Neo Ziggy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:21:
Voor mijn wizard lijkt mijn Vyr setbonus het raar te doen. Ik zou het effect van alle runes moeten krijgen, maar terwijl ik wel alle skills lijk te krijgen, doe ik geen lightning damage. Ook als ik zelf Pure Power kies, krijg ik een rode straal bij m'n beam. Zelfs de tooltip zegt 'fire damage'. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Of is het stiekem wel lightning damage? Wat wel raar zou zijn, want mijn Archon lijkt nooit Manald te triggeren
Of is het stiekem wel lightning damage? Wat wel raar zou zijn, want mijn Archon lijkt nooit Manald te triggeren
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Wat is je hoogste elemental dmg? Die pakt hij namelijk.Chester schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:22:
Voor mijn wizard lijkt mijn Vyr setbonus het raar te doen. Ik zou het effect van alle runes moeten krijgen, maar terwijl ik wel alle skills lijk te krijgen, doe ik geen lightning damage. Ook als ik zelf Pure Power kies, krijg ik een rode straal bij m'n beam. Zelfs de tooltip zegt 'fire damage'. Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Ah, dat kan kloppen. Ik had bracers met +20% fire damage. Wel raar dat zoiets een rune override

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Is niet zo raar toch? Als je alle runes hebt dan zijn combustion en slow time dus ook actief, die zeggen dat de damage respectievelijk fire of ice moet worden. Het kan niet alle drie tegelijk, dus de game zal toch op een of andere manier moeten kiezen welke rune wint.
Jup, je hebt helemaal gelijk. Ik moet voortaan mijn bril maar opzetten voordat ik met skills ga zitten spelenFinraziel schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:42:
Is niet zo raar toch? Als je alle runes hebt dan zijn combustion en slow time dus ook actief, die zeggen dat de damage respectievelijk fire of ice moet worden. Het kan niet alle drie tegelijk, dus de game zal toch op een of andere manier moeten kiezen welke rune wint.
Met Jade is de Stricken nagenoeg altijd beterDj Neo Ziggy schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:21:
Updates op de consoles lopen (vrijwel) gelijk met de PC. Deze game is zeer aan te radenZironako schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:31:
Is dit aan te raden op de PS4? Qua updates en dergelijke gelijk met de pc of loopt het achter?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Volgende season zouden de PS4 en Xbox one volgens mij ook mee gaan doen, dat is volgens mij het enige dat tot nu toe miste... April start de volgende meen ik?
Top! Heb Diablo altijd tof gevonden, maar vond het op de pc niet zo super lekker spelen. Ga hem maar eens aanschaffen dan! Dank voor de reactie.Lekker Ventje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:47:
[...]
Updates op de consoles lopen (vrijwel) gelijk met de PC. Deze game is zeer aan te raden
Ik speel hem ook op de PS4. De controls voelen echt prima.
Ik ben sinds kort eens wat meer uitstapjes gaan maken in Rifts en ondertussen al een flink aantal bounties gedaan. Heb een hele tijd op Hard gespeeld maar dat was toch eigenlijk wel heeeeel erg gemakkelijk. Beetje hersenloos rondlopen zonder enige uitdaging. Nu heb ik de moeilijkheid op Torment 2 gezet en daar wordt 't al wat uitdagender. Per rift ga ik nu ook niet dood meer behalve als ik echt een hele meute opzoek. Binnenkort eens kijken of Torment 3 ook nog te doen is.
Verder wil ik nog eens een Demon Hunter gaan spelen. Heb nu alle andere 5 classes wel op level 70 gehad en erg veel plezier aan gehad. De Demon Hunter heb ik nog niet gespeeld. Ben benieuwd.
Ik ben sinds kort eens wat meer uitstapjes gaan maken in Rifts en ondertussen al een flink aantal bounties gedaan. Heb een hele tijd op Hard gespeeld maar dat was toch eigenlijk wel heeeeel erg gemakkelijk. Beetje hersenloos rondlopen zonder enige uitdaging. Nu heb ik de moeilijkheid op Torment 2 gezet en daar wordt 't al wat uitdagender. Per rift ga ik nu ook niet dood meer behalve als ik echt een hele meute opzoek. Binnenkort eens kijken of Torment 3 ook nog te doen is.
Verder wil ik nog eens een Demon Hunter gaan spelen. Heb nu alle andere 5 classes wel op level 70 gehad en erg veel plezier aan gehad. De Demon Hunter heb ik nog niet gespeeld. Ben benieuwd.
PSN ID: MrMichel_75
Het is eigenlijk wel compleet raar van Bliz, dit is namelijk de enige 'gain all runes' waarbij de gekozen rune (dus degene op bar) niet leidend is. In alle andere gevallen is de damage die van de rune die je gekozen hebt...alleen bij Vyr Archon hangt het opeens van je hoogste elemental bonus af (tenzij die er niet is, dan wordt het de element van unruned, dus Arcane...ook al heb je een rune gekozen).Finraziel schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 23:42:
Volgens mij is dit bij meerdere abilities zo en is dat ergens rond seizoen 4 of 5 geïntroduceerd, de mystic ally ontploffing van je sunwuko set bijvoorbeeld is ook afhankelijk van je element, ipv de type ally die je geselecteerd hebt.Zarhrezz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 13:21:
[...]
Het is eigenlijk wel compleet raar van Bliz, dit is namelijk de enige 'gain all runes' waarbij de gekozen rune (dus degene op bar) niet leidend is. In alle andere gevallen is de damage die van de rune die je gekozen hebt...alleen bij Vyr Archon hangt het opeens van je hoogste elemental bonus af (tenzij die er niet is, dan wordt het de element van unruned, dus Arcane...ook al heb je een rune gekozen).
Zodra een ability meerdere mogelijkheden heeft, dankzij het selecteren van runes of een set bonus, zal je hoogste elemental dmg werken.
Zover ik weet is die ontploffende ally van swk niet gerelateerd aan de skill mystic ally, waar archon dat uiteraard wel is aan de archon skill. En de furious charge set gaat wél uit van de gekozen rune ipv elemental dmg op je gear. Ben het dus wel met zar eens dat dit soort set bonussen op zijn zachtst gezegd wat duidelijker omschreven mogen worden.Sabrac schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:12:
[...]
Volgens mij is dit bij meerdere abilities zo en is dat ergens rond seizoen 4 of 5 geïntroduceerd, de mystic ally ontploffing van je sunwuko set bijvoorbeeld is ook afhankelijk van je element, ipv de type ally die je geselecteerd hebt.
Zodra een ability meerdere mogelijkheden heeft, dankzij het selecteren van runes of een set bonus, zal je hoogste elemental dmg werken.
Ik zie steeds meer Wizards overgaan van laten we zeggen ' cookie-cutter ' Tal/Vyr builds, naar de build incl Energy Twister. Afgezien van survivability, andere redenen? Meer dmg ofzo?
Ik heb het gemerkt, Mijn Strickken is nog niet helemaal gebuffed maar ik haalde nu ineens de 66.Apsie schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:35:
[...]
Met Jade is de Stricken nagenoeg altijd beter
Vanavond nog maar een rondje
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Gokje: het is de lightning ET? Ground effects hebben hoge hit-rates en MH en Paralysis hebben geen last van de lage proc scalar.UTADDICT schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:06:
Ik zie steeds meer Wizards overgaan van laten we zeggen ' cookie-cutter ' Tal/Vyr builds, naar de build incl Energy Twister. Afgezien van survivability, andere redenen? Meer dmg ofzo?
Nee cold. (minstral breeze).Zarhrezz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:26:
[...]
Gokje: het is de lightning ET? Ground effects hebben hoge hit-rates en MH en Paralysis hebben geen last van de lage proc scalar.
Ok, ik zie het al...het is 90+ push waarbij Halo / APD gedropt wordt voor Zodiak / Folly. Folly zorgt voor pull op trash, waardoor je AT op hoge density kan gooien. Daarna trekt het trash van je weg zodat je ranged kan blijven. Op die tiers is het toch 1-shot als je geraakt wordt.
Ben ook sinds 3 weken begonnen met Diablo. zit nu met mijn Crusader op level 70/ 18. Speel nu ook op Torment 2. Kan ik een keertje aanhaken? Had begrepen dat er veel cheaters op de PS4 zijn en probeer dat te vermijden. Probeer daarom om wat te vinden uit dit forum die nog Diablo spelen op de ps4MisterMichel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:31:
Ik speel hem ook op de PS4. De controls voelen echt prima.
Nou, de 76 is ook gelukt zonder ancient Manticore...eerst een faal, 2e poging net gehaald. De 77 zie ik niet gebeuren zonder upgrade op wapen, hoewel ik ook nog zonder augments werk, dus op zich zit daar ook nog wat ruimte (maar ja, geen zin om te grinden eigenlijk).
Halo gebruik je sowieso niet in die TalVyr build? Zodiac, RoRG en Manald Heal.Zarhrezz schreef op zondag 5 februari 2017 @ 16:49:
[...]
Ok, ik zie het al...het is 90+ push waarbij Halo / APD gedropt wordt voor Zodiak / Folly. Folly zorgt voor pull op trash, waardoor je AT op hoge density kan gooien. Daarna trekt het trash van je weg zodat je ranged kan blijven. Op die tiers is het toch 1-shot als je geraakt wordt.
Nog nooit iemand in die build iets anders dan die 3 ringen zien gebruiken.
Zelf met de TalVyr tot nu toe GR86 cleared met een erg leuke tijd net onder de 7 minuten
Gisteren een push gedaan en sta nu op spot 167 ( Wiz solo ), een 94 zit er zeker wel in dit season, daarna zal ik moeten switchen naar stricken+energy twister en dan gaat het echte vissen naar een goede rift pas beginnen.
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Er is ook een build met Halo (ipv Zodiac) en Ancient Parthenan's (ipv de shield-bracer) en Gogok (maar die gebruikt nu bijna iedereen uberhaupt ipv stricken). Maar zodiac werkt wmb beter qua downtime Archon.schaapiej schreef op maandag 6 februari 2017 @ 08:33:
[...]
Halo gebruik je sowieso niet in die TalVyr build? Zodiac, RoRG en Manald Heal.
Nog nooit iemand in die build iets anders dan die 3 ringen zien gebruiken.
Zelf met de TalVyr tot nu toe GR86 cleared met een erg leuke tijd net onder de 7 minuten
Iemand die een blik kan werpen op mijn UE MS build?
http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/88569969
Gisteren wat pushes geprobeerd maar kwam niet hoger dan rift 75 geloof ik. Puur omdat ik constant oneshotted wordt door van alles en nogwat. Had ook WH maar weer uitgeswapped voor Hunter's Wrath om iets meer toughness te krijgen.
Mis ook aardig wat ancients maar krijg ze maar niet gegambled. Maar gaat dat zo'n groot verschil maken?
Ook m'n UE CA build gisteren wat verder afgemaakt qua gear, nog niet echt pushes mee gedaan maar GR45 lag alles binnen een halve seconde om xD
Reroll van een Manticore leverde me een ancient versie op met de max dmg op de maximale -1, ik dacht dat het enkel een theoretisch getal was maar blijkbaar kan dat echt. Nog niet eerder gehad (de Yang's op mijn UE MS al 500x gererolled maar komt niet hoger dan de huidige).
Helaas wel wat lagere CA dmg, maar wel weer relatief hoge RCR en ook RCR roll er op, dus ben er wel blij mee. Iemand een idee wat ik op mijn Quiver moet rerollen? Volgens mij heb ik alle gewenste stats namelijk al.. Evt kan Vit nog naar RCR maar twijfel of ik dat nodig heb.
http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/87413552
Gisteren wat pushes geprobeerd maar kwam niet hoger dan rift 75 geloof ik. Puur omdat ik constant oneshotted wordt door van alles en nogwat. Had ook WH maar weer uitgeswapped voor Hunter's Wrath om iets meer toughness te krijgen.
Mis ook aardig wat ancients maar krijg ze maar niet gegambled. Maar gaat dat zo'n groot verschil maken?
Ook m'n UE CA build gisteren wat verder afgemaakt qua gear, nog niet echt pushes mee gedaan maar GR45 lag alles binnen een halve seconde om xD
Reroll van een Manticore leverde me een ancient versie op met de max dmg op de maximale -1, ik dacht dat het enkel een theoretisch getal was maar blijkbaar kan dat echt. Nog niet eerder gehad (de Yang's op mijn UE MS al 500x gererolled maar komt niet hoger dan de huidige).
Helaas wel wat lagere CA dmg, maar wel weer relatief hoge RCR en ook RCR roll er op, dus ben er wel blij mee. Iemand een idee wat ik op mijn Quiver moet rerollen? Volgens mij heb ik alle gewenste stats namelijk al.. Evt kan Vit nog naar RCR maar twijfel of ik dat nodig heb.
Ancients helpen wel ja, gemiddeld +200-250 op bijvoorbeeld een VIT stat (en toughness van dex) per items tikt behoorlijk aan.Angeloonie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:45:
Iemand die een blik kan werpen op mijn UE MS build?
Je zou een defensive gem a la Esoteric kunnen proberen, helpt vaak enorm. En ik ben er al een tijdje uit, maar ik zie dat je Preperation gebruikt. Is dat zo nuttig tegenwoordig? Voorheen was het Shadow Power - Gloom voor de 35% damage reduction?
[ Voor 113% gewijzigd door UTADDICT op 06-02-2017 11:07 ]
20 x 40% extra damage door die skill. Dus zeker nuttig.UTADDICT schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:02:
[...]
Ancients helpen wel ja, gemiddeld +200-250 op bijvoorbeeld een VIT stat (en toughness van dex) per items tikt behoorlijk aan.
Je zou een defensive gem a la Esoteric kunnen proberen, helpt vaak enorm. En ik ben er al een tijdje uit, maar ik zie dat je Preperation gebruikt. Is dat zo nuttig tegenwoordig? Voorheen was het Shadow Power - Gloom voor de 35% damage reduction?
Maar als je constant op je rug ligt kan je uiteraard wat anders proberen, op je rug doe je geen damage!
Verder inderdaad toch die ancient gear met augments, scheelt aardig wat onderaan de streep...
Je hebt een god-roll op Manticore en op quiver, daar hoef je niets aan te doen. Je zou dex kunnen maxxen op de quiver.Angeloonie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:45:
Ik zit met non-ancient Manticore met een tier 76 wel op de max, met die van jou kan ik me voorstellen dat dat richting de 80 gaat. Ik werk wel met een andere build:
https://eu.battle.net/d3/...rhrezz-2885/hero/20463955
Ik kom nog wel eens een paar seconde zonder Hatred te zitten als ik vol spam, een Manticore als de jouwe zou dat door de RCR voorkomen. Ik overweeg zelf de 20% AD op m'n quiver te rerollen naar RCR om CA spam wel vol te kunnen houden.
De setup die jij hebt is de top-clear setup en daar geldt gewoon dat je dood bent als je geraakt wordt. Als je daarmee hoog wil komen, moet je dus een speelstijl hebben die gericht is op nooit geraakt worden en fishen voor de juiste rift. De setup die ik hanteer zal nooit zo hoog komen, maar ik val niet elke keer dat ik geraakt wordt om (~ tier 75).
Verder heb je echt veel betere amulet en gloves dan ik; je sheet DPS is ongeveer dubbel de mijne. Met die gear moet je echt makkelijk 75+ kunnen.
Hmm ok, dat is wel veel. Dan zou ik gewoon eens Esoteric proberen oid.schaapiej schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:20:
[...]
20 x 40% extra damage door die skill. Dus zeker nuttig.
Maar als je constant op je rug ligt kan je uiteraard wat anders proberen, op je rug doe je geen damage!
Verder inderdaad toch die ancient gear met augments, scheelt aardig wat onderaan de streep...
Dan denk ik de Stricken inwisselen voor Esoteric? Heb eigenlijk nooit echt probleem met de RG, enkel dat ze mij soms oneshotten. (looking at you Agnidox).UTADDICT schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:02:
[...]
Ancients helpen wel ja, gemiddeld +200-250 op bijvoorbeeld een VIT stat (en toughness van dex) per items tikt behoorlijk aan.
Preparation = 20 discipline = 20 * 40% dmg terug
Ohja was ik vergeten te melden: ik wil uiteindelijk ook naar Endless Walk toe en van F+R af, omdat ik met CA langer stil kan blijven staan (=meer kan tanken). Maar heb gewoon nog geen goede ring gevonden. Inmiddels wel een hele dikke ancient amu met >90%CHD+sock+dex+dmg, maar ringen blijven lastig te krijgen. Wil dan ook met Unity spelen, ik zie dat jij de Elusive ring pakt? Waarom geen Unity? Buff is volgend mij identiek maar Unity is permanent?Zarhrezz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Je hebt een god-roll op Manticore en op quiver, daar hoef je niets aan te doen. Je zou dex kunnen maxxen op de quiver.
Ik zit met non-ancient Manticore met een tier 76 wel op de max, met die van jou kan ik me voorstellen dat dat richting de 80 gaat. Ik werk wel met een andere build:
https://eu.battle.net/d3/...rhrezz-2885/hero/20463955
Ik kom nog wel eens een paar seconde zonder Hatred te zitten als ik vol spam, een Manticore als de jouwe zou dat door de RCR voorkomen. Ik overweeg zelf de 20% AD op m'n quiver te rerollen naar RCR om CA spam wel vol te kunnen houden.
Ga ik dat vanavond eens proberen. Ik doe ook niet echt aan Fishen (nog) en pak gewoon wat ik krijgDe setup die jij hebt is de top-clear setup en daar geldt gewoon dat je dood bent als je geraakt wordt. Als je daarmee hoog wil komen, moet je dus een speelstijl hebben die gericht is op nooit geraakt worden en fishen voor de juiste rift. De setup die ik hanteer zal nooit zo hoog komen, maar ik val niet elke keer dat ik geraakt wordt om (~ tier 75).
Verder heb je echt veel betere amulet en gloves dan ik; je sheet DPS is ongeveer dubbel de mijne. Met die gear moet je echt makkelijk 75+ kunnen.
Ik zie dat jij Molten gebruikt ipv Esoteric. Werkt dat beter?
Elusive is max 60% DR, Unity 50%. Elusive is makkelijk te houden door Smoke Screen met de CD rune ingedruk houden. Bonus daarbij is 1 seconde invulnerable elke 4 seconde (da's ongeveer je CD omdat je 37% CDR hebt), dus 20% van de tijd invulnerable. Ook heb ik geen 'cannot die' op m'n follower; ik heb de 50% CDR gekozen. Dat laat m'n Enchantress heel erg vaak mass chicken gooien en da's enorm goede CC.Angeloonie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:29:
Ohja was ik vergeten te melden: ik wil uiteindelijk ook naar Endless Walk toe en van F+R af, omdat ik met CA langer stil kan blijven staan (=meer kan tanken). Maar heb gewoon nog geen goede ring gevonden. Inmiddels wel een hele dikke ancient amu met >90%CHD+sock+dex+dmg, maar ringen blijven lastig te krijgen. Wil dan ook met Unity spelen, ik zie dat jij de Elusive ring pakt? Waarom geen Unity? Buff is volgend mij identiek maar Unity is permanent?
Dat doe ik ook, vandaar deze setup en niet een glass-cannon streamer 90+ fishing setupGa ik dat vanavond eens proberen. Ik doe ook niet echt aan Fishen (nog) en pak gewoon wat ik krijg
Ik heb nog niet met Esoteric geprobeerd, maar ik gebruik Molten ook om Recovery te krijgen, naast het shield dat 1-shots voorkomt. Esoteric is leuk, maar waar haal je de Recovery? Waarom die gem in high level push builds zit, is om te voorkomen dat je op elke elite ability plat gaat. Op 80+ is een Thunderstorm gewoon 1-shot als je zonder Esoteric speelt. Ook Desecrator patches, Molten patches, Frozen Pulse, Frozen buildup, etc. zijn gewoon direct dood. Dat voorkom je met Esoteric. Waar het probleem met Esoteric zit, is dat die niets doet voor physical. Dus: fishing naar non-physical mobs / slow physical melee.Moet wel m'n gems nog meer levelen.
Ik zie dat jij Molten gebruikt ipv Esoteric. Werkt dat beter?
Als je gewoon erin wil gaan en alles spelen, heb je wat mij betreft dus meer aan een Gizzard. Het schild houdt je levend als er bv. charges inkomen of je ineens 10 ranged mobs op je dak hebt, de LpS zorgt ervoor dat je na hard weg-Vaulten weer vlot weer vol zit.
Waar komt die 1 seconde invulnerable vandaan? Door stacking van de Elusive ability?Zarhrezz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Elusive is max 60% DR, Unity 50%. Elusive is makkelijk te houden door Smoke Screen met de CD rune ingedruk houden. Bonus daarbij is 1 seconde invulnerable elke 4 seconde (da's ongeveer je CD omdat je 37% CDR hebt), dus 20% van de tijd invulnerable. Ook heb ik geen 'cannot die' op m'n follower; ik heb de 50% CDR gekozen. Dat laat m'n Enchantress heel erg vaak mass chicken gooien en da's enorm goede CC.
Thanks, ga vanavond de Gizzard eens testen, het gaat nu vooral fout door oneshots door #random vliegende abilities als Thunderstorm, Frozen Pulse of diverse Rift Guardian ranged skills. Als dat schild daartegen al helpt ben ik al blij[...]
Dat doe ik ook, vandaar deze setup en niet een glass-cannon streamer 90+ fishing setup![]()
[...]
Ik heb nog niet met Esoteric geprobeerd, maar ik gebruik Molten ook om Recovery te krijgen, naast het shield dat 1-shots voorkomt. Esoteric is leuk, maar waar haal je de Recovery? Waarom die gem in high level push builds zit, is om te voorkomen dat je op elke elite ability plat gaat. Op 80+ is een Thunderstorm gewoon 1-shot als je zonder Esoteric speelt. Ook Desecrator patches, Molten patches, Frozen Pulse, Frozen buildup, etc. zijn gewoon direct dood. Dat voorkom je met Esoteric. Waar het probleem met Esoteric zit, is dat die niets doet voor physical. Dus: fishing naar non-physical mobs / slow physical melee.
Als je gewoon erin wil gaan en alles spelen, heb je wat mij betreft dus meer aan een Gizzard. Het schild houdt je levend als er bv. charges inkomen of je ineens 10 ranged mobs op je dak hebt, de LpS zorgt ervoor dat je na hard weg-Vaulten weer vlot weer vol zit.
Weet iemand waar je kan zien wat de beste build is voor DH's dit seizoen? Ben net een paar uurtjes bezig en heb bijna de marauder set compleet maar volgens mij heb ik zo weer die sentry-multishot build van een paar seizoenen terug. Is deze build nog een beetje viable tegenwoordig of kan ik beter voor iets anders gaan? Doel is om een beetje relaxed tot grifts level 70-75 te komen, geen ambities om veel hoger te komen dmv lastige build waarbij je moet timen of groepen bij elkaar pullen etc. Gewoon iets wat lekker speelt en enigszins rap door TH13 gaat.
UE Multishot.Malt007 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:24:
Weet iemand waar je kan zien wat de beste build is voor DH's dit seizoen? Ben net een paar uurtjes bezig en heb bijna de marauder set compleet maar volgens mij heb ik zo weer die sentry-multishot build van een paar seizoenen terug. Is deze build nog een beetje viable tegenwoordig of kan ik beter voor iets anders gaan? Doel is om een beetje relaxed tot grifts level 70-75 te komen, geen ambities om veel hoger te komen dmv lastige build waarbij je moet timen of groepen bij elkaar pullen etc. Gewoon iets wat lekker speelt en enigszins rap door TH13 gaat.
Voor Tier 70-75 inderdaad UE MS of eventueel UE Danetta Grenades.
Apsie kan je daar alles over vertellen!
Even de 2-3 posts boven je post bekijken...Malt007 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:24:
Hellcat Marauder is de hoogste clear op dit moment. Zie voorgaande posts voor links naar de build en waarom ik kies voor een alternatief (die, zoals gepost, de 75+ doet zonder ancient weapon en verder Guardian solo gedaan heeft, inclusief de T13 < 4 minuten).
Daarnaast is UE Multishot nog steeds prima maar daarnaast is er ook Hellcat UE die volgens mij hogere clears neerzet. De top clan clear van Aps is trouwens niet met Dandetta Hellcat UE maar met Dawn / Fortress Hellcat UE. Dandetta is de speed-build, Dawn / Fortress de push build.
schaapiej schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:36:
[...]
Voor Tier 70-75 inderdaad UE MS of eventueel UE Danetta Grenades.
Apsie kan je daar alles over vertellen!
De relaxte build van het moment! Clear van 75 met Danetta's is easy going...
En idd. met Dawn/Fortress (met Buriza in de Cube) zijn prettig hoge rifts te halen.
Speelt (gelukkig
Ik speel ook UE Danetta, op Hardcore, met de volgende keuzes: Endless walk set en Elusive ring equipped (cube: Hunters Wrath, Dawn, RoRG). Geeft flink wat extra toughness en speelt daardoor, naar mijn mening, robuuster en veiliger dan UE Multishot. Hoogste clear is GR71 in <12min, zonder Ancient wapens (enkel Ancient ring/helm en belt).Apsie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:07:
[...]
![]()
De relaxte build van het moment! Clear van 75 met Danetta's is easy going...![]()
En idd. met Dawn/Fortress (met Buriza in de Cube) zijn prettig hoge rifts te halen.
Speelt (gelukkig) heel anders dan M6, is mij veuls te traag
M6 vind ik ook niet fijn spelen, al kan dat wellicht gewenning zijn.
Ik kan me wel voorstellen dat je de Elusive ring gebruikt op HC ja, ikzelf gebruik de SoJ voor wat extra firedamage en meer discipline.tollo71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:16:
[...]
Ik speel ook UE Danetta, op Hardcore, met de volgende keuzes: Endless walk set en Elusive ring equipped (cube: Hunters Wrath, Dawn, RoRG). Geeft flink wat extra toughness en speelt daardoor, naar mijn mening, robuuster en veiliger dan UE Multishot. Hoogste clear is GR71 in <12min, zonder Ancient wapens (enkel Ancient ring/helm en belt).
M6 vind ik ook niet fijn spelen, al kan dat wellicht gewenning zijn.
M6 heb ik even geprobeerd maar de stroperige traagheid vind ik erug vervelend, zeker als je eerst een tijdje met UE gespeeld hebt lijkt het een enorme stap terug. Dit is uiteraard maar schijn, ze staan met M6 op de eerste paar plaatsen op het leaderboard, maar UE grenades zit daar niet ver achter!
Heb je ook Focus/Restraint met een goede HF Amulet geprobeerd? Lijkt me ook aardig wat extra damage.Apsie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Ik kan me wel voorstellen dat je de Elusive ring gebruikt op HC ja, ikzelf gebruik de SoJ voor wat extra firedamage en meer discipline.
M6 heb ik even geprobeerd maar de stroperige traagheid vind ik erug vervelend, zeker als je eerst een tijdje met UE gespeeld hebt lijkt het een enorme stap terug. Dit is uiteraard maar schijn, ze staan met M6 op de eerste paar plaatsen op het leaderboard, maar UE grenades zit daar niet ver achter!
Ja, daar ben ik mee begonnen: Kwam tot de 77 daarmee (met Danetta's) totdat ik een aantal aardige andere spulletjes (Dawn/Fortress) in combinatie met de Endless Walk set probeerde. Dat was me nogal een verschil in Toughnesstollo71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Heb je ook Focus/Restraint met een goede HF Amulet geprobeerd? Lijkt me ook aardig wat extra damage.
Vind het wel vervelend op dit moment van het grote verschil in Grifts: er zijn erbij met clusters monsters van 4/5 en dat schiet gewoon niet op, de nieuwe maps daarentegen zijn meestal goed voorzien en daar valt dan ook de meeste winst te halen...
Merk je veel verschil met een ge-cube-de Buriza i.c.m. Grenades of is met vooral de extra tougness van Fortress die helpt?Apsie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:39:
[...]
Ja, daar ben ik mee begonnen: Kwam tot de 77 daarmee (met Danetta's) totdat ik een aantal aardige andere spulletjes (Dawn/Fortress) in combinatie met de Endless Walk set probeerde. Dat was me nogal een verschil in Toughness![]()
Vind het wel vervelend op dit moment van het grote verschil in Grifts: er zijn erbij met clusters monsters van 4/5 en dat schiet gewoon niet op, de nieuwe maps daarentegen zijn meestal goed voorzien en daar valt dan ook de meeste winst te halen...
Je bent als DH toch vrij fragiel en de Buriza helpt daar niet mee, die is gewoon voor extra damage (ik was hem een keer vergeten met een aantal 78's, helaas niet gehaald. Duurde even voor ik er erg in had dat ik de dawn nog gecubed had ) de fortress is idd hetgeen (letterlijktollo71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:47:
[...]
Merk je veel verschil met een ge-cube-de Buriza i.c.m. Grenades of is met vooral de extra tougness van Fortress die helpt?
Smoke Screen geeft een 1 seconde invulnerability. De rune die ik gebruik maakt de CD 6 seconde (die ingaat na het aflopen van de invulnerability) maar zonder Discipline kosten. Elusive DR% geldt voor 6 (of 8?) seconde na gebruik van o.a. Smoke Screen. Door de 37% CDR heb je grofweg 4 seconde CD op SS zodat je 1 seconde invulnerable bent, gevolgd voor 4 seconde CD voor een 5 seconde totale cycle. Je bent dus 20% van de tijd invulnerable. De rest van de tijd heb je de 50-60% DR% van Elusive.Angeloonie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:13:
[...]
Waar komt die 1 seconde invulnerable vandaan? Door stacking van de Elusive ability?
Ik ga de setup ook eens testen...ben wel benieuwd (en Dawn / Fortess heb ik wel ancient).Apsie schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:55:
[...]
Je bent als DH toch vrij fragiel en de Buriza helpt daar niet mee, die is gewoon voor extra damage (ik was hem een keer vergeten met een aantal 78's, helaas niet gehaald. Duurde even voor ik er erg in had dat ik de dawn nog gecubed had ) de fortress is idd hetgeen (letterlijk) een jas scheelt qua toughness...
Wat betreft Buriza, daar moet je even weten hoe het werkt:
I got some free time to do further testing on Grenade and Buriza. It actually pierced all the time with no proc coefficient. The setup was just Buriza and grenade generator no rune, no hell cat. You can actually control your pierced by aiming beind the target.
- If you point your mouse at the target, the grenade exploded at the target and finsinh (1 explosion)
- If you point your mouse behind the target, the grende will exploded at the enermy in the line and exploded where the cursor is. This is 1 pierced. A total of 2 explosions.
- For 2 pierced, you will need 2 enermies in straight line, point the cursor behind the 2nd enermy. You will get 3 explosions; each explosion at the enermy and 1 explosion at the mouse cursor.
So to maximize this build, you will need density and learn to control your piercing effect by targeting behind the pack you lure in.
Ancient Dawn met goede % uptime Venegeance is best wel schaars....Zarhrezz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:43:
[...]
Ik ga de setup ook eens testen...ben wel benieuwd (en Dawn / Fortess heb ik wel ancient).
Wat betreft Buriza, daar moet je even weten hoe het werkt:
[...]
Je hebt zeker gelijk, ik zit nu aan 41% cooldown maar omdat m'n Dawn een slechte uptime heeft (51%, grrrrr...) zit ik zomaar 2/3 sec. zondertollo71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:51:
[...]
Ancient Dawn met goede % uptime Venegeance is best wel schaars....
Ja, da's helaas waar...ik heb een 54% roll en vrijwel minimum damage roll, naast 9% RCR...tja. Aan de andere kant kan ik er net zo goed een socket op gooien en er mee gaan spelen...heb ik in ieder geval een ancient weapon.tollo71 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:51:
[...]
Ancient Dawn met goede % uptime Venegeance is best wel schaars....
Let op:
[Multi] Diablo IV
[Multi] Diablo IV