Mensen die HC spelen? Ik ben terug herbegonnen met D3 na 1,5 jaar.
Voor mij geen headset en chat op de speakers...ik zit in de huiskamer4th schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:43:
[...]
Top, jij bent er dus ook weer bij dit weekend?
Zelf speel ik ook niet veel co-op; overdag moet ik een pauze-optie hebben. De opbouw naar T13 vind ik ook leuk om zelf te doen, met beperkte middelen zo effectief mogelijk zien te spelen. Op die manier speel je nog eens alternatieve specs (pas net van Chakram afgestapt bv.). Laten boosten en FotM gear leechen en dan alleen maar spelen voor upgrades is gewoon niet waar ik de lol uit haal. Vandaar dat ik doorgaans pas later in het season MP ga doen...als er dan nog iemand inlogt
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk echter zijn de verschillen soms zo groot dat de "mindere" zo ver achter loopt dat diegene het zelfs niet kan bijbenen met alleen maar "gear rapen". Dit is voor alle deelnemers in de party niet leuk (tenminste, ik vind dat niet leuk en ik heb aan beide zijden gestaanSparhawk schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Helaas moet ik Nephalem hier toch echt gelijk in geven.... Het maakt mij niet uit als ik speel met mensen die minder ver zijn dan ik in een party zit, of mensen die verder zijn. Een (groot) deel van de lol van dit spel haal ik toch uit het samen spelen / loot delen / split bounties doen, en ik heb het idee dat de GoT clan toch echt heel veel minder is geworden.....
Uiteraard snap ik dat (zeker in het begin van season) mensen die alleen maar geboost willen worden / op sleeptouw genomen willen worden niet ideaal is, maar we zitten toch verdorie niet voor niks in een clan?
Is er een specifieke reden voor je raiment helm? Persoonlijk zou ik voor Inna's gaan, vanwege de + Spirit secondary. Dan gaat je damage toch iets meer omhoog.Kroga schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 11:20:
[...]
Als referentie en natuurlijk graag feedback.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kroga-2805/hero/87131707
Je hebt die Raiment piece dan wel ergens anders nodig..en aangezien de rest al ancient is, snap ik dat het een lastige kan zijn
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Ik weet zo niet hoe het in GoT gaat, maar vanuit mijn eigen perspectief boost ik niemand de eerste 2-3 dagen. Het 'leuke' aan een nieuwe seizoen zie ik juist het samen levelen, gear delen. Nu zal niet iedereen 1 tot 70 'leuk' vinden, maar het kan zeer gezellig zijn als je het in een party doet.Sparhawk schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 14:09:
[...]
Helaas moet ik Nephalem hier toch echt gelijk in geven.... Het maakt mij niet uit als ik speel met mensen die minder ver zijn dan ik in een party zit, of mensen die verder zijn. Een (groot) deel van de lol van dit spel haal ik toch uit het samen spelen / loot delen / split bounties doen, en ik heb het idee dat de GoT clan toch echt heel veel minder is geworden.....
Uiteraard snap ik dat (zeker in het begin van season) mensen die alleen maar geboost willen worden / op sleeptouw genomen willen worden niet ideaal is, maar we zitten toch verdorie niet voor niks in een clan?
In die eerste paar dagen vind ik het dan jammer als men al direct geboost wil worden door mensen die er wel te tijd in gestoken hebben 'want je kan het toch wel makkelijk aan'.
Daarna heb ik geen moeite als men mee wil lopen tijdens riftjes of greater rifts. Echter zou ik het zelf doodsaai vinden als ik achter iemand aanliep om in 3-4 minuten een rift te halen door alleen maar te lopen, maar ieder zo z'n ding natuurlijk.
Afgelopen paar dagen ook een aantal mensen van paragon 50 naar 300 gebracht in een paar uurtjes, helemaal geen moeite mee, zolang ze het zelf ook maar leuk vinden.
Precies zoals Sabrac aangaf, eerste 2 dagen samen met paar andere die op de eerste uren zijn gestart lekker levellen ed. Daarna op zondag wat para levels boosten van de mensen die wat minder geluk hadden met gear door wat speedruns te doen op het niveau wat we in min of 4-6 kunnen clearen.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Boosts in de eerste paar dagen is echt onzin, prima om dat dan nog niet te doen. Na een week is de ervaring dat iedereen altijd jan- en allemaal boost en daar echt geen gebrek meer aan is. Aan een start van een seizoen moet je ook mensen gewoon even de tijd geven hun eigen build op orde te krijgen en de journey af te ronden.
V.w.b. gezamenlijke runs. Eens. Er ontstaat vaak best wel een verschil tussen mensen die alleen willen samenspelen wanneer je ook capable bent van 90+ GR's en daar zouden we wel wat socialer in kunnen zijn.
V.w.b. gezamenlijke runs. Eens. Er ontstaat vaak best wel een verschil tussen mensen die alleen willen samenspelen wanneer je ook capable bent van 90+ GR's en daar zouden we wel wat socialer in kunnen zijn.
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Ik boost de meeste mensen ook wel na een dag. Het kan best kut zijn als je door omstandigheden niet de 1e dag kan spelen waardoor je de aansluiting mist (Met aansluiting bedoel ik dat iedereen al lvl 70 is en je dus echt solo-solo moet om naar 70 te komen wat natuurlijk veel langer duurt dan in een groep).Sabrac schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:16:
[...]
Ik weet zo niet hoe het in GoT gaat, maar vanuit mijn eigen perspectief boost ik niemand de eerste 2-3 dagen. Het 'leuke' aan een nieuwe seizoen zie ik juist het samen levelen, gear delen. Nu zal niet iedereen 1 tot 70 'leuk' vinden, maar het kan zeer gezellig zijn als je het in een party doet.
In die eerste paar dagen vind ik het dan jammer als men al direct geboost wil worden door mensen die er wel te tijd in gestoken hebben 'want je kan het toch wel makkelijk aan'.
Daarna heb ik geen moeite als men mee wil lopen tijdens riftjes of greater rifts. Echter zou ik het zelf doodsaai vinden als ik achter iemand aanliep om in 3-4 minuten een rift te halen door alleen maar te lopen, maar ieder zo z'n ding natuurlijk.
Afgelopen paar dagen ook een aantal mensen van paragon 50 naar 300 gebracht in een paar uurtjes, helemaal geen moeite mee, zolang ze het zelf ook maar leuk vinden.
Maar het ligt er wel aan wie en waarom. Gewoon randoms die inloggen 'Ey kan iemand mij boosten' negeer ik. Maar uit de clan boost ik ook wel 1e dag.
@ Apsie, Sabrac,
Don't get me wrong, het was ook absoluut niet als verwijt naar jullie / andere specifieke personen bedoeld...
Misschien heb ik met niet helemaal goed uitgedrukt, maar wat ik zie is dat t.o.v. eerdere seasons de bereidheid om ad hoc parties te maken / samen te spelen verminderd lijkt in de clan.
Kan aan de afname van het aantal leden liggen, kan aan aan toch een verschil in sterkte liggen / kan aan nog wat anders liggen, maar het is gewoon een observatie van mijn kant, en dat vind ik wel jammer...
Don't get me wrong, het was ook absoluut niet als verwijt naar jullie / andere specifieke personen bedoeld...
Misschien heb ik met niet helemaal goed uitgedrukt, maar wat ik zie is dat t.o.v. eerdere seasons de bereidheid om ad hoc parties te maken / samen te spelen verminderd lijkt in de clan.
Kan aan de afname van het aantal leden liggen, kan aan aan toch een verschil in sterkte liggen / kan aan nog wat anders liggen, maar het is gewoon een observatie van mijn kant, en dat vind ik wel jammer...
[ Voor 3% gewijzigd door Sparhawk op 12-01-2017 15:31 ]
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Klopt maar er zijn ok notoire gasten die elk season na 1 of 2 dagen online komen en zuren om een boost. Die kennen de klote krijgenRedHat schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:26:
[...]
Ik boost de meeste mensen ook wel na een dag. Het kan best kut zijn als je door omstandigheden niet de 1e dag kan spelen waardoor je de aansluiting mist (Met aansluiting bedoel ik dat iedereen al lvl 70 is en je dus echt solo-solo moet om naar 70 te komen wat natuurlijk veel langer duurt dan in een groep).
Maar het ligt er wel aan wie en waarom. Gewoon randoms die inloggen 'Ey kan iemand mij boosten' negeer ik. Maar uit de clan boost ik ook wel 1e dag.
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Levelen is trouwens dit seizoen sneller dan ooit. Met WD was ik in ongeveer 2,5u 70. (op Master Fields of Misery spam en levelen dmv de massacre bonus)
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Ik kan me ook nog een situatie herinneren dat er nogal bits op me gereageerd werd toen ik een week na aanvang vroeg om een boost, en wel door een persoon die ik het seizoen ervoor op dag 3 naar 70 had geboost. 
Ik kan je wel zeggen dat ik me toen lichtelijk beledigd voelde.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Nou, voor mij begint het season echt op 70 pas. Vorig season heb ik zelf geleveled, en ik heb besloten dat niet meer te doen, vond het zo irritant.... Dit seizoen een boost gekregen van Brain3, en die een week later ook weer terug kunnen geven, vond ik een stuk leuker 
Mijn simpele oplossing voor de hele clan: Als je niet wil boosten, reageer je niet, maar besef je dat iedereen op zijn of haar eigen manier lol haalt uit het spel, en laat ieder lekker in z'n waarde
Haha, kan me voorstellen.Blaat schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:34:
Ik kan me ook nog een situatie herinneren dat er nogal bits op me gereageerd werd toen ik een week na aanvang vroeg om een boost, en wel door een persoon die ik het seizoen ervoor op dag 3 naar 70 had geboost.
Mijn simpele oplossing voor de hele clan: Als je niet wil boosten, reageer je niet, maar besef je dat iedereen op zijn of haar eigen manier lol haalt uit het spel, en laat ieder lekker in z'n waarde
[ Voor 53% gewijzigd door Sparhawk op 12-01-2017 15:36 ]
Het plan is inderdaad voor een goede inna's maar verloor met mijn Ancient Inna's ongeveer 15% toughness. Dit is te veel voor de extra damage van de plus spirit. Maar goed gezien inderdaad!ZTeeVeR schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:12:
[...]
Is er een specifieke reden voor je raiment helm? Persoonlijk zou ik voor Inna's gaan, vanwege de + Spirit secondary. Dan gaat je damage toch iets meer omhoog.
Je hebt die Raiment piece dan wel ergens anders nodig..en aangezien de rest al ancient is, snap ik dat het een lastige kan zijn
True. Zelf vind ik het leuk om solo mijn eerste character naar 70 te spelen en soms doe ik het ook met de tweede. Als iemand om een boost vraagt, dan check ik altijd even of degene al een char op 70 heeft. Zo niet, dan boost ik niet, anders wel. Vind dat je er zelf ook wel een beetje effort in mag steken, in het begin. Zoveel moeite is het tegenwoordig niet meer.Sparhawk schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:34:
In een party is het op zich wel leuk, maar kan niet zeggen dat ik er veel plezier aan beleef, de trip naar 70
*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>
Ik werk ook een beetje op die manier. Als je mij een boost vraagt, kun je van mij de volgende reactie verwachten: Heb je Custerian Wristguards cubed en heb je een Puzzle Ring?Deadsmell schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:39:
[...]
True. Zelf vind ik het leuk om solo mijn eerste character naar 70 te spelen en soms doe ik het ook met de tweede. Als iemand om een boost vraagt, dan check ik altijd even of degene al een char op 70 heeft. Zo niet, dan boost ik niet, anders wel. Vind dat je er zelf ook wel een beetje effort in mag steken, in het begin. Zoveel moeite is het tegenwoordig niet meer.
Als het antwoord ja is, is de kans groot dat ik de boost wel even doe; met is het minder dan 5 minuten tot level 56. Nog een Bardice erbij en 1 rift en het is klaar...10-15 min. Zonder duurt het een flink stuk langer en daar heb ik niet altijd tijd voor / zin in. Gewoon een beetje voorbereiding maakt het voor iedereen een stuk makkelijker.
Klopt maar allemaal wel wat jullie zeggen met de boost ed. Maar bv in mijn situatie ik ben heel lang gestopt geweest, nu net pas weer begonnen en ros erbij gekocht (was er toen nog niet) metk gewoon dat je bolledoh uit de game bent en alles opnieuw moet vinden en zoeken en iedereen heeft het over benamingen enz... uhhhh de watte en waar??? Haha het is nog hocuspocus
Hebben jullie ook last van de bugColdbullet schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:14:
Klopt maar allemaal wel wat jullie zeggen met de boost ed. Maar bv in mijn situatie ik ben heel lang gestopt geweest, nu net pas weer begonnen en ros erbij gekocht (was er toen nog niet) metk gewoon dat je bolledoh uit de game bent en alles opnieuw moet vinden en zoeken en iedereen heeft het over benamingen enz... uhhhh de watte en waar??? Haha het is nog hocuspocus
Na de update van deze week, dat je de game niet kan veranderen van b.v. Story of adventure enZ dat de game vast loopt?
Des te meer reden om de extra tijd te nemen om te levelen! Je hebt echt totaal niets aan een lvl 70 karakter zonder enige gear en geen idee wat de skills en runes doen. Als je zelf naar 70 levelt, komen alle skills voorbij en groeit je gear mee.Coldbullet schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:14:
Extra karakters boosten op season vind ik best, je kan dan met je prime de gear regelen. Maar mensen die eerst om boost vragen en vervolgens dagen lang alleen maar vragen om loot leech games is gewoon jammer. Ga dan gewoon non-season spelen denk ik dan.
Klopt. Ben nu met een barb bezig, was me zoiezo nog bekend van voorheen lvls behalve die van ros zijn me nog wel bekend. en ja de gear.. merk dat bij de bazen weing unieke gear gedropt wordt maar welZarhrezz schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:20:
[...]
Des te meer reden om de extra tijd te nemen om te levelen! Je hebt echt totaal niets aan een lvl 70 karakter zonder enige gear en geen idee wat de skills en runes doen. Als je zelf naar 70 levelt, komen alle skills voorbij en groeit je gear mee.
Extra karakters boosten op season vind ik best, je kan dan met je prime de gear regelen. Maar mensen die eerst om boost vragen en vervolgens dagen lang alleen maar vragen om loot leech games is gewoon jammer. Ga dan gewoon non-season spelen denk ik dan.
Bij rift. En alles eromheen zoals blacksmith, cube enz snap daar de balle nog niet van
Meestal zijn de mensen die in de eerste 2 weken niet snel genoeg groepjes vinden er al niet meer na 2 wekenApsie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 15:09:
[...]
Je hebt natuurlijk wel een beetje gelijk echter zijn de verschillen soms zo groot dat de "mindere" zo ver achter loopt dat diegene het zelfs niet kan bijbenen met alleen maar "gear rapen". Dit is voor alle deelnemers in de party niet leuk (tenminste, ik vind dat niet leuk en ik heb aan beide zijden gestaan) Meestal is dit echter alleen de eerste (en soms de tweede) week zo in een seizoen. daarna zijn de nivo's aardig bij om redelijke (speed) party's te maken
Verder kan iedereen zeggen wat ie wil maar als er iemand roept om in een groepje te komen dan kijken de meesten automatisch naar het p-level, te laag? Negeren...Ook in de clan/guild.
Tis eigenlijk nog best om iedereen zo snel mogelijk een boost te geven (van die personen dat je weet dat ze het zowiezo langer dan 2 weken gaan uithouden toch) dan heb je daarna meer mensen om mee te spelen.
Volgens Bliz is bug mbt shieldglare voor de Shield Bash build opgelost maar daar is nog discussie over op de forums.. Op PTR was de dmg output van Shield Glare 500B door het 5x stacken dan shieldbash dmg, de bug dat shieldglare geen dmg deed is opgelost echter het stacken werkt nog niet helemaal of er was een bug tijdens PTR dat dmg output zo hoog was.Apsie schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:15:
Geen idee of dit de TOP build is, Barudi is met een Shield Bash build bezig, lijkt ook wel hoge ogen te gooien.
Voor mij was een Crus eigenlijk uit den boze. (WD FTW!) Maar dit is wel enigszins grappig..
Als het blijft zoals het nu is word het niets met de ShielBash build, nog even wat hammerdin gear verzamelen maar die willen niet vallen voor mij
Zo, duurde wat langer dan geplant, maar heb eindelijk even wat tijd om weer wat Diablo te spelen. 
Mocht iemand zin hebben om me te boosten; CptChaos#2957 is mijn tag, ik speel echter op PC.
Mocht iemand zin hebben om me te boosten; CptChaos#2957 is mijn tag, ik speel echter op PC.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 12-01-2017 18:29 ]
Gewoon ff roepen als je online bent, altijd wel iemand die zich verveelt 😇CH40S schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 18:28:
Zo, duurde wat langer dan geplant, maar heb eindelijk even wat tijd om weer wat Diablo te spelen.
Niet iedereen. Persoonlijk wil ik wel graag samen spelen, maar het komt niet altijd even goed uit. Als ik iemand in de party toe laat, dan kijk ik eigenlijk nooit naar paragon level. Wat mij betreft is iedereen welkom, tenzij ik heel specifiek hoge grifts ofzo wil doen. Ik pas mijn plan meestal wel aan als iemand niet mee kan komen. Ik weet dat er meer mensen in de clan zijn die zo denken en er geen problemen mee hebben.Inrage schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 16:36:
[...]
Meestal zijn de mensen die in de eerste 2 weken niet snel genoeg groepjes vinden er al niet meer na 2 weken
Verder kan iedereen zeggen wat ie wil maar als er iemand roept om in een groepje te komen dan kijken de meesten automatisch naar het p-level, te laag? Negeren...Ook in de clan/guild.
Tis eigenlijk nog best om iedereen zo snel mogelijk een boost te geven (van die personen dat je weet dat ze het zowiezo langer dan 2 weken gaan uithouden toch) dan heb je daarna meer mensen om mee te spelen.
Zo, gisteren de laatste paar items voor mijn support barb bij elkaar gekregen. Niet slecht om een complete build af te hebben binnen 24 uur lol (en tussendoor nog werken).
Ontzettend veel geluk gehad en goed de drop chances bekeken.
Vanavond c.q. het weekend eens kijken of er groepjes zijn binnen GoT of SG die een barbie nodig hebben
Ontzettend veel geluk gehad en goed de drop chances bekeken.
Vanavond c.q. het weekend eens kijken of er groepjes zijn binnen GoT of SG die een barbie nodig hebben
Have I ever told you the definition of insanity?
In de GoT HC clan is aan boosters zelden een gebrek. Omdat bijna iedereen daar HC speelt is het helaas regelmatig nodig om weer een nieuw character te levellen.
aaaargh trash ik per ongeluk mijn sunwuko's gloves....en ik maar denken dat de game bugged is omdat ik mijn wave of light niet meer cleared.....
op zoek naar een nieuwe, nu dus zonder Tzo Krins.....
op zoek naar een nieuwe, nu dus zonder Tzo Krins.....
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Ik heb het probleem dat mijn diablo in game opstart in region: The Americas.
Me battlenet staat gewoon op EU
maar als ik in game ga naar Options > Account dan staat dat bij global play ofzoiets.
Die optie is greyed out dus ik kan hem niet switchen
word er gek van want nu kan ik niet bij me heroes.
Nu zou ik diablo moeten opstarten vanuit de .exe en niet de Bnet launcher maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. met elke .exe in de diablo3 folder opent die de bnet launcher.
nou uiteindelijk gelukt. battlenet in offline mode gezet en toen D3 opgestart. toen kon ik het omwisselen.
Me battlenet staat gewoon op EU
maar als ik in game ga naar Options > Account dan staat dat bij global play ofzoiets.
Die optie is greyed out dus ik kan hem niet switchen
Nu zou ik diablo moeten opstarten vanuit de .exe en niet de Bnet launcher maar dat krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. met elke .exe in de diablo3 folder opent die de bnet launcher.
nou uiteindelijk gelukt. battlenet in offline mode gezet en toen D3 opgestart. toen kon ik het omwisselen.
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 13-01-2017 10:19 ]
Na, nu 2 avonden, alleen maar bounties gespeeld te hebben...nog steeds geen RoRG...... elk season weer het zelfde liedje.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ik moet ook nog shitload aan bounty's doen. Reforge is erg duur 
Vanochtend m'n Supp Monk gelevelt. Merk wel weer dat de drops heel erg naar één kant vallen. Ben nu para 670 ofzo en heb sommige sets pas net compleet waar andere sets compleet ancient zijn.

Vanochtend m'n Supp Monk gelevelt. Merk wel weer dat de drops heel erg naar één kant vallen. Ben nu para 670 ofzo en heb sommige sets pas net compleet waar andere sets compleet ancient zijn.
Heerlijk toch, die rng? Heb er zelf in drie bounty runs al twee uit caches gehad. Ik krijg bepaalde gear items die de speed build effectiever maken dan weer niet. En ook set drops vallen erg tegen.
FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968
Gewoon alleen maar A1 bounties doen op een redelijke torment. Ik had pakweg 90 van die mats voor ik hem vond dus ik verwacht dat ik iets van 15x A1 heb gedaan.Goldman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:31:
Na, nu 2 avonden, alleen maar bounties gespeeld te hebben...nog steeds geen RoRG...... elk season weer het zelfde liedje.
Tja, je kan net zo goed in publics gewoon alle acts doen, je heb uit eindelijk toch die mats wel nodigMeridius schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:57:
[...]
Gewoon alleen maar A1 bounties doen op een redelijke torment. Ik had pakweg 90 van die mats voor ik hem vond dus ik verwacht dat ik iets van 15x A1 heb gedaan.
Herkenbaar...dit season had ik geluk, maar 10 A1 runs ofzo voordat die dropte.Goldman schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 11:31:
Na gisteravond zit ik bijna compleet op gear; Compase Rose en Holy Point missen nog en dan wordt het zoeken naar de juiste stats. Eerste prio wordt dan een (ancient) weapon met socket. Het aftikken van de Uber bosses in TX was toch wel even een uitdaging met maar 330K DPS. Maar goed, Slayer is binnen en de andere TX targets moeten al wel kunnen...behalve de 6 minuten TX rift dan. Gems zijn nu compleet, 2 van de 3 op 25 dus eerst de Bane of the Trapped ook maar eens naar 25 halen en dan het setje naar de 35 brengen.
En dan mag ik me ook gaan aansluiten aan de quest-for-the-rerolls-mats-farming-community

Ik wilde eigenlijk niet spelen dit seizoen.
Maar na de verhalen van de afgelopen dagen in dit topic toch maar gedaan.
Op public een boost gekregen als crusader.
Blijkbaar is de 2-set bonus voldoende om GR20 te halen.
Dus zit ik na een uur of 3 al met een volledige set te spelen.
Dus crusader start set is aanrader als je niet te lang over het begin wilt doen.
Maar na de verhalen van de afgelopen dagen in dit topic toch maar gedaan.
Op public een boost gekregen als crusader.
Blijkbaar is de 2-set bonus voldoende om GR20 te halen.
Dus zit ik na een uur of 3 al met een volledige set te spelen.
Dus crusader start set is aanrader als je niet te lang over het begin wilt doen.
Gisteravond met een aantal vrienden even voortgang gemaakt in de season journey. SK TXIII onder 30 seconden ging heel makkelijk met Gen Monk zolang Flying Dragon maar geactiveerd wordt. Dan drie conquests gedaan 50m goud in de Fields of Misery op TX. Level 45 Solo zonder set items, had een paar tries nodig voor het optimalizeren van mij LTK monk die ik nooit speel, vooral toughness was een probleem. Als laatste een TX rift sluiten in minder dan twee minuten, gelukkig hulp van een LoN LTK Monk. De volgende uitdaging was TXIII rift in minder dan vier minuten, eerste rift was erg slecht hiervoor en lukt dus ook niet. Tweede rift was een mooie open vlakte met veel elites. Volgens mijn timer haalden we deze zelfs in 2:54!
Dan is er net als vorig seizoen een boss killen binnen een x aantal seconden. Dit keer is het de Butcher binnen 15 seconden op TXIII. We kwamen niet verder dan 22 seconden dus daar moet nog een oplossing voor bedacht worden. Hopelijk kan dat ook met een monk, want Belial kon alleen met een DH vorig seizoen volgens mij...
Al met al goede voortgang gemaakt!
Dan is er net als vorig seizoen een boss killen binnen een x aantal seconden. Dit keer is het de Butcher binnen 15 seconden op TXIII. We kwamen niet verder dan 22 seconden dus daar moet nog een oplossing voor bedacht worden. Hopelijk kan dat ook met een monk, want Belial kon alleen met een DH vorig seizoen volgens mij...

Al met al goede voortgang gemaakt!
Gen monk moet het makkelijk kunnen...met Mirinae-monk een paar seasons geleden deed ik zo'n 25-30 seconde over een tier 75 RG. T13 Butcher in 15 kan dan het probleem niet zijn.Kroga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:23:
Of inderdaad een Shadow meenemen. Vorig season met Shadow Belial solo gedaan en Butcher is extreem veel makkelijker dan dat. Daarnaast is het de starter set dit season, dus een beetje fatsoenlijke Shadow vinden zou niet moeilijk moeten zijn.
Misschien dat ik die dan maar eens solo moet proberen met een Covention of Elements ipv een Band of Rue Chambers.Zarhrezz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Gen monk moet het makkelijk kunnen...met Mirinae-monk een paar seasons geleden deed ik zo'n 25-30 seconde over een tier 75 RG. T13 Butcher in 15 kan dan het probleem niet zijn.
Of inderdaad een Shadow meenemen. Vorig season met Shadow Belial solo gedaan en Butcher is extreem veel makkelijker dan dat. Daarnaast is het de starter set dit season, dus een beetje fatsoenlijke Shadow vinden zou niet moeilijk moeten zijn.
Gebruik je ook de smite gem erbij? MirinaeKroga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:12:
Misschien dat ik die dan maar eens solo moet proberen met een Covention of Elements ipv een Band of Rue Chambers.
Gen Monk met BoTT, Mirinae en Simpl. Strength moet 't mee lukken
Ik heb gespeeld met Mirinae-Monk en dan is het FoF voor de Mirinae procs en ziek snel BotS stacking. CoE is zeker een optie; het is max 15 seconde dus 300% op minimaal 33% van de kill window. Daarbij mik je op CoE op holy op de laatste 5 seconde (dus fight starten 2 elements ervoor). Je hebt dan maximaal aantal BotS stacks opgebouwd voordat de boosted damage erin komt.Kroga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Misschien dat ik die dan maar eens solo moet proberen met een Covention of Elements ipv een Band of Rue Chambers.
Ik zou gaan voor Mirinae / Stricken / Trapped. Stricken bouwt op vanaf 25% en die opbouw is tijdens FD meer dan 10% per seconde. Mirinae is 7000%+ per proc en daarmee de main single-target damage dealer. Trapped boost Mirinae. Simplicity is voor solo's gewoon niet zo goed omdat die je main damage (Mirinae) niet boost.schaapiej schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:16:
[...]
Gebruik je ook de smite gem erbij? Mirinae
Gen Monk met BoTT, Mirinae en Simpl. Strength moet 't mee lukken
[ Voor 31% gewijzigd door Zarhrezz op 13-01-2017 13:23 ]
Nog nooit met Mirinae gespeeld, weet ik in ieder geval wat ik vanavond moet levelen. Speel nu de hele tijd met Simplicity, Trapped en Stricken. Bedankt allebei voor jullie inzichten!Zarhrezz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:18:
[...]
Ik heb gespeeld met Mirinae-Monk en dan is het FoF voor de Mirinae procs en ziek snel BotS stacking. CoE is zeker een optie; het is max 15 seconde dus 300% op minimaal 33% van de kill window. Daarbij mik je op CoE op holy op de laatste 5 seconde (dus fight starten 2 elements ervoor). Je hebt dan maximaal aantal BotS stacks opgebouwd voordat de boosted damage erin komt.
[...]
Ik zou gaan voor Mirinae / Stricken / Trapped. Stricken bouwt op vanaf 25% en die opbouw is tijdens FD meer dan 10% per seconde. Mirinae is 7000%+ per proc en daarmee de main single-target damage dealer. Trapped boost Mirinae. Simplicity is voor solo's gewoon niet zo goed omdat die je main damage (Mirinae) niet boost.
Mirinae is een niche-gem....99% van de builds heeft er niets aan. Maar met Inna FoF tegen high-HP targets is het ding gewoon geniaal.Kroga schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:41:
[...]
Nog nooit met Mirinae gespeeld, weet ik in ieder geval wat ik vanavond moet levelen. Speel nu de hele tijd met Simplicity, Trapped en Stricken. Bedankt allebei voor jullie inzichten!
Ik gebruik 'em nu ook met Cold grenade / Hellcat Shadow en dat werkt ook wel redelijk goed, maar wellicht is daar een andere damage gem eigenlijk al beter. Voor echt high damage hits is Mirinae in een Tal setup ook humor, maar na de CM scalar nerfs op Wiz is proccen wel heel erg lastig. Maar een 7000% weapon damage crit met een 3000% bonus blijft leuk.
Wat Zarh zegt, ik spreek ook uit eigen ervaring, een top combi! En stiekem ook weer eens wat anders dan de meta-builds.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Nogmaals tegen Belial gevochten, dit keer met een wizard (volgende karakter onderweg naar alle classes op 70 krijgen), en inderdaad... Als je eenmaal door hebt wat het eigenlijk voor attacks zijn (meteors, geen gifwolken), dan is ie easy
Stomme is dat ik me nu ook pas realiseerde dat het precies de meteor uit Diablo 2 is, het was puur de groene kleur wat me op het verkeerde been zette.
Stomme is dat ik me nu ook pas realiseerde dat het precies de meteor uit Diablo 2 is, het was puur de groene kleur wat me op het verkeerde been zette.
Gamertag: FinrazielNL
Net wat bounties gedaan en enorm veel geluk
3x Vault
1x goblin shrine
meerdere blood gobs
Resultaat, shitload aan mats/gold en legendaries
3x Vault
1x goblin shrine
meerdere blood gobs
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Het is gelukt! Season completed! ThanksZarhrezz schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 13:59:
[...]
Mirinae is een niche-gem....99% van de builds heeft er niets aan. Maar met Inna FoF tegen high-HP targets is het ding gewoon geniaal.
Ik gebruik 'em nu ook met Cold grenade / Hellcat Shadow en dat werkt ook wel redelijk goed, maar wellicht is daar een andere damage gem eigenlijk al beter. Voor echt high damage hits is Mirinae in een Tal setup ook humor, maar na de CM scalar nerfs op Wiz is proccen wel heel erg lastig. Maar een 7000% weapon damage crit met een 3000% bonus blijft leuk.
I was there, dat was overdreven veel luck ! Wel redelijk wat mats nuMad-Matt schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 21:08:
Net wat bounties gedaan en enorm veel geluk
3x Vault
1x goblin shrine
meerdere blood gobs
Ja maar ook gewoon 3x zo'n blauwe gob, wat een feest was die game zegPhuncz schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 08:50:
[...]
I was there, dat was overdreven veel luck ! Wel redelijk wat mats nu
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Hallo, ik ben recent begonnen met een wizard voor S9, ben pas lvl 14 (softcore)
Zijn er mensen online die toevallig een boost willen geven? Ik wil graag zo snel mogelijk 70 zijn uiteraard...
Zijn er mensen online die toevallig een boost willen geven? Ik wil graag zo snel mogelijk 70 zijn uiteraard...
Old Tristram gisteren even gedaan. in een kleine 90 minuten de pet binnen. Leuk, anders en amusant voor even, maar daar laat ik het dan ook mooi bij:)
Als seasonal nu een wiz aan het levelen. Nog nooit van me leven mee gespeeld dus erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zie de wizzards wel bovenaan in de leaderboards staan dus moet goedkomen. Eerst maar eens naar lvl 70 fietsen:)
Als seasonal nu een wiz aan het levelen. Nog nooit van me leven mee gespeeld dus erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Zie de wizzards wel bovenaan in de leaderboards staan dus moet goedkomen. Eerst maar eens naar lvl 70 fietsen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
En de rush naar de stash tab is weer compleet met ongeveer 800 paragons, nu de laatste rare in de event dungeon vinden om ook event af te hebben gerond, ondanks de slechte start begint het toch eindelijk wat te worden dit seizoen.
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Heb net een request gedaan om de Tweakers community te joinen. Misschien kunnen we binnekort samen wat high level greater rifts doen 
@wator: zet de taal op English(British)
Doe ik maar vind niks.SPFarm.Ville() schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 21:47:
Heb net een request gedaan om de Tweakers community te joinen. Misschien kunnen we binnekort samen wat high level greater rifts doen
Er zijn altijd genoeg mensen die boosts kunnen geven alleen moet je wel de meerderheid ingame zien te bereikenTarz schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:07:
Hallo, ik ben recent begonnen met een wizard voor S9, ben pas lvl 14 (softcore)
Goeiemorgen allemaal.
Vanochtend begonnen met split bounty op torment 1 voor me eerste mats.
Haken er 3 spelers af na act 1 en 2 , kun je de laatste 3 alleen doen.
Mehh
Vanochtend begonnen met split bounty op torment 1 voor me eerste mats.
Haken er 3 spelers af na act 1 en 2 , kun je de laatste 3 alleen doen.
Mehh
Path of Exile
Paar dagen geleden voor het eerst sinds maanden weer een seizoen gestart met DH, is wel weer ff wennen. Vooral als je nog nooit met de Shadow Mantle heb gespeeld. Heb de eerste 100 paragons gespeeld en vroeg me maar af waarom ik zo weinig damage deed en T1 nog geen eens aankon, bleek dus dat ik een bow had equipped ipv een dagger
Dus een dagger gescoord en kan nu al gemakkelijk T8 aan
Is wel een hele leuke build om te spelen, had ik niet verwacht.

PSN ID: ShadowSaiyan Battle.net:<GoT>ShadowSaiyan#2394
Wie speelt er hardcore? Baldarich#2437
Nog maar net herbegonnen dus zoek naar nog wat mensen voor Torment 1 rifts and bounties.
Nog maar net herbegonnen dus zoek naar nog wat mensen voor Torment 1 rifts and bounties.
Productief weekendje met het slechte weer, eerst vrijdagavond met behulp van oa meridius het clanrecord voor 4 man op 85 (in 10:19) gezet, wizard solo 75, 2 man 83, (3 man 83?), solo crusader op 73 en support barb aangemaakt. Best grappig met die speer
Verwijderd
na stukje s7 gespeeld te ehbben s8 over geslagen te ehbbenw egens steeds dezelfde meta, en nu s9 hier, is het ngosteeds echt hetzelfd eof is er eidnelijk verschil?
gister net beognenn voor eerst een monk proberen:)
is de monk set(free) het wel waard of kan ik die beter voor ene andere char gebruiken?
is de monk set(free) het wel waard of kan ik die beter voor ene andere char gebruiken?
Geen grote verschillen vanaf S7, hier en daar een aanpassing. De Sunwoku Monk set is een prima start set. Met de 6pc bonus kun je redelijk gear sprokkelen.Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:58:
na stukje s7 gespeeld te ehbben s8 over geslagen te ehbbenw egens steeds dezelfde meta, en nu s9 hier, is het ngosteeds echt hetzelfd eof is er eidnelijk verschil?:)
Ook weer gestart. Dit keer met de crusader. Richting level 70 vooral blessed hammer gebruikt maar nu ik (eindelijk) level 70 ben en de Gift set heb is er maar 1 weg: die thorns build. Die set is off the bat echt belachelijk goed. Grift 20 naar 30+. Nu langzaam sparen voor Hammerdin gear.
Heb alles zonder boost kunnen doen op Matheal na. Dat is toch wel een behoorlijk drempel. Je loopt zo chapter 1, 2, 3 en 4 door behalve die Mathael bastard. Zelfs die T4 keywardens waren prima te doen. Gelukkig wilde mijn clanmaatje me even mee helpen met de end-boss. Direct wat parapunten erbij
Heb alles zonder boost kunnen doen op Matheal na. Dat is toch wel een behoorlijk drempel. Je loopt zo chapter 1, 2, 3 en 4 door behalve die Mathael bastard. Zelfs die T4 keywardens waren prima te doen. Gelukkig wilde mijn clanmaatje me even mee helpen met de end-boss. Direct wat parapunten erbij
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Volgens mij hadden we het zaterdag avond naar 86 getild met een andere groep waar nog veel meer ruimte in zat dus 90 zeker haalbaar.4th schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:26:
Productief weekendje met het slechte weer, eerst vrijdagavond met behulp van oa meridius het clanrecord voor 4 man op 85 (in 10:19) gezet,
"They took our jobs!"support barb aangemaakt. Best grappig met die speer
[ Voor 7% gewijzigd door Meridius op 16-01-2017 10:21 ]
Binnen SG zijn er momenteel toch wel 3 of 4 groepjes 's avonds, dus 1 extra barb zal je niet direct 'werkeloos' makenMeridius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:20:
[...]
Volgens mij hadden we het zaterdag avond naar 86 getild met een andere groep waar nog veel meer ruimte in zat dus 90 zeker haalbaar.
[...]
"They took our jobs!"![]()
Zelf zaterdag ochtend nog een g.rift 84 in 11 minuten solo gedaan (destijds #26 monks, nu alweer 50+). Echter liep het daarna niet zo lekker meer. Hele tijd kleine foutjes hier en daar, ringen vergeten in de cube, verkeerde skills etc etc.. dus maar besloten het weekend weinig tot niet te spelen.
Eens kijken of de 'kleine irritaties' de komende dagen verdwijnen.
Laat eens weten hoe ver je met die thorns build komt. Ik heb hem een paar seizoenen geleden gespeeld en dat is me heel erg goed bevallen. Kort geleden op ns nog een paar wijzigingen in aangebracht, om hem compatible met de laatste patches te maken (Hack en Vo'Toyias Spiker equipped, Akarat's Awakening op de cube), maar dat gaf me niet de boost die ik verwacht had. Ben benieuwd of je in season met gemak 70's kunt runnen met die build.FloydRaalte schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:01:
Ook weer gestart. Dit keer met de crusader. Richting level 70 vooral blessed hammer gebruikt maar nu ik (eindelijk) level 70 ben en de Gift set heb is er maar 1 weg: die thorns build. Die set is off the bat echt belachelijk goed. Grift 20 naar 30+. Nu langzaam sparen voor Hammerdin gear.
Verwijderd
Zo die guardian is binnen 
Dit season roer totaal omgegooid en ben DH gegaan. Had gisteren alleen t13 rift in 4 min nog open staan. Geen animo in de clan om dit te doen dus maar solo gegaan en dat verliep met die granaat build prima. Je moet wel een beetje geluk hebben met de map, maar bij het eerste rift met een grote open map op de eerste floor was het raak.
Daarna nog wat gr's solo en op 75 uitgekomen met deze
http://eu.battle.net/d3/e...rtoNLD-2137/hero/11071184
build
Denk dat met beetje vissen 80 wel haalbaar is, maar het is eigenlijk een rift speed build. Wel leuk om te weten is dat de vault van danetta goed werkt op bosses. Het stunned/onderbreekt skills elke keer zonder dat ze immuun worden.. lijkt mij niet de bedoeling, maar handig om te weten
Dit season roer totaal omgegooid en ben DH gegaan. Had gisteren alleen t13 rift in 4 min nog open staan. Geen animo in de clan om dit te doen dus maar solo gegaan en dat verliep met die granaat build prima. Je moet wel een beetje geluk hebben met de map, maar bij het eerste rift met een grote open map op de eerste floor was het raak.
Daarna nog wat gr's solo en op 75 uitgekomen met deze
http://eu.battle.net/d3/e...rtoNLD-2137/hero/11071184
build
Denk dat met beetje vissen 80 wel haalbaar is, maar het is eigenlijk een rift speed build. Wel leuk om te weten is dat de vault van danetta goed werkt op bosses. Het stunned/onderbreekt skills elke keer zonder dat ze immuun worden.. lijkt mij niet de bedoeling, maar handig om te weten
Ik moet mijn mening bijstellen. De laatste dagen snel clan groepjes kunnen vinden en zelf gestart. Ook als underdog (lagere p-level dan de rest) toch leuk kunnen meelopen, veel items gevonden en 250p levels erbij op 2 avondjes.Deadsmell schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:20:
[...]
Niet iedereen. Persoonlijk wil ik wel graag samen spelen, maar het komt niet altijd even goed uit. Als ik iemand in de party toe laat, dan kijk ik eigenlijk nooit naar paragon level. Wat mij betreft is iedereen welkom, tenzij ik heel specifiek hoge grifts ofzo wil doen. Ik pas mijn plan meestal wel aan als iemand niet mee kan komen. Ik weet dat er meer mensen in de clan zijn die zo denken en er geen problemen mee hebben.
Speel nu deze build:
http://www.diablofans.com/builds/85767-firebirds-infinity
Wel met de Cindercoat chest want ik heb de belt nog niet.
Sinds ik de Halo of Arlyse heb speelt die build mega relaxed, gewoon teleporten en disintegraten, maar de rek is er kwa damage dealen wat af nu vrees ik
Beetje dronken een faceplant op je keyboard gedaan ofzo? Lekker contructiefVerwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:04:
jammer dat er nogsteeds neit zovele verandert is:(

Gisteren eindelijk net me barb lvl 70, en paragon 65 dat ging erg hard dankzij een clan boost.. nu begint het spel pas. Heb eigenlijk nog hulp nodig hoe de rest precies werkt key warden,rift enz dat snapte ik voorheen al niet maar wil het hu wel begrijpen.
Zit met me barb ook echt in een 2 split ga ik voor meer dmg of voor meer armour.. best lastige keuze. Nu weet ik wel dat het beter wordt door beter gear enz maar nu wil ik ook wat
Zit met me barb ook echt in een 2 split ga ik voor meer dmg of voor meer armour.. best lastige keuze. Nu weet ik wel dat het beter wordt door beter gear enz maar nu wil ik ook wat
Zal ik doen, hoewel dat nog wel eventjes kan duren... casual player met een zoontje en een hoogzwangere vrouwDeadsmell schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Laat eens weten hoe ver je met die thorns build komt. Ik heb hem een paar seizoenen geleden gespeeld en dat is me heel erg goed bevallen. Kort geleden op ns nog een paar wijzigingen in aangebracht, om hem compatible met de laatste patches te maken (Hack en Vo'Toyias Spiker equipped, Akarat's Awakening op de cube), maar dat gaf me niet de boost die ik verwacht had. Ben benieuwd of je in season met gemak 70's kunt runnen met die build.
Het valt me gewoon op dat die Thorns build direct goed werkt als low/mid range farmbuild. Die headrigs Gift is dus voor de Crusader best OP. Ben dus met de meest simpele gear al instaat om Grift 30 te doen. Bij 35 ging ik te snel dood. Maarja, heb ook nog niets gerollen, para 80 en nog geen gem-upgrades.
Ik heb verder nog geen idee hoe Thorns precies werkt... soort reflect damage maar dan voor de mobs? Wel dat het een base damage is welke nergens mee scaled. Ook niet met Chc/Chd. Dus op geen enkel item is het aan te raden om anders dan STR, VIT, CDR en Thorns DMG te rollen. In de weaponslot gaat geen Emerald (130% CHD) maar een Topas welke 26.000 extra Thorn DMG geeft.
Beetje rare build maar tot nu toe wel grappig. Het best ren je van elite naar elite en sla je de groepen over. Je hebt immers geen AOE.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Gisterochtend eindelijk een ancient Greenstone uit upgrade en na socket reroll was dat een +86% DPS. Daarmee van 'T10 is door te komen' naar 'makkelijk door T10, laten we eens op T12 kijken'. Goed, T12 is nog niet snel genoeg, maar T11 gaat wel vlot genoeg en er is weer ruimte voor gem leveling.
Later de dag (na halen van T10 binnen 6 minuten) de UE Mastery zitten proberen...na 5+ keer 5/6 Multishot target maar alles binnen de tijd dood was ik er wel weer klaar mee. In chat kwam de tip om Nat's te Masteren voorbij en die is nu inderdaad doodsimpel. RoV ingedruk houden en Grenades / Hellcat spammen en klaar, 0 Hatred spend...en dat was zonder de 100% bonus van Depth Diggers omdat ik krap aan de pieces voor Nat 6-piece had. Gezien de map layout en de vereisten zou ik zeggen dat dit op het moment wellicht de makkelijkste Mastery in het spel is.
Vervolgens de gems verder gaan levelen, vanaf 3x 35 naar 3x 44 toen ik het bedtijd vond. Vanavond weer verder ermee, eens kijken welke tier nog gaat voor de 100% upgrade kans. In ieder geval al 50+ met alleen ancient weapon en 1 ancient armor piece.
Met wat nieuwe inzichten de guide even een update gegeven. Mochten mensen zich geroepen voelen een +1 te geven...altijd welkom, zeker als er zonder comments gedownmod wordt.
Later de dag (na halen van T10 binnen 6 minuten) de UE Mastery zitten proberen...na 5+ keer 5/6 Multishot target maar alles binnen de tijd dood was ik er wel weer klaar mee. In chat kwam de tip om Nat's te Masteren voorbij en die is nu inderdaad doodsimpel. RoV ingedruk houden en Grenades / Hellcat spammen en klaar, 0 Hatred spend...en dat was zonder de 100% bonus van Depth Diggers omdat ik krap aan de pieces voor Nat 6-piece had. Gezien de map layout en de vereisten zou ik zeggen dat dit op het moment wellicht de makkelijkste Mastery in het spel is.
Vervolgens de gems verder gaan levelen, vanaf 3x 35 naar 3x 44 toen ik het bedtijd vond. Vanavond weer verder ermee, eens kijken welke tier nog gaat voor de 100% upgrade kans. In ieder geval al 50+ met alleen ancient weapon en 1 ancient armor piece.
Met wat nieuwe inzichten de guide even een update gegeven. Mochten mensen zich geroepen voelen een +1 te geven...altijd welkom, zeker als er zonder comments gedownmod wordt.
De mogelijkheden van de barb zijn behoorlijk vastgelegd. De builds die je kan doen gaan meestal voor maximale dmg op een enkele na.Coldbullet schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:39:
Gisteren eindelijk net me barb lvl 70, en paragon 65 dat ging erg hard dankzij een clan boost.. nu begint het spel pas. Heb eigenlijk nog hulp nodig hoe de rest precies werkt key warden,rift enz dat snapte ik voorheen al niet maar wil het hu wel begrijpen.
Mocht de term "builds" je niets zeggen dan moet je even naar http://www.diablofans.com/ gaan en dan op het plaatje van Barb klikken. Net eronder komen dan de meest populaire builds.
Ik denk dat het belangrijkste op dit moment is om je set te gaan completen. Daarmee kun je in ieder geval T10 aan.
Edit:
Stukje uitleg:
Keywarden: Dropt een machine item. Met deze item kun je een portal naar een realm openen via een kamertje in A1. Van elke realm krijg je een specifieke organ. Verzamel je alle 4 de organs dan kun je een hellfire amulet of ring maken. Op de amulet zit een extra passive skill, dus in plaats van 4 stuks kun je er dan 5 hebben wat enorm krachtig kan zijn. Let wel, de passive die je krijg is compleet random.
Rifts: Eigenlijk hetgeen waar je 95% van je tijd zal doorbrengen. De gewone rifts of de greater rifts. Het zijn aan-eengesloten levels met een willekeurige layout, willekeurige hoeveelheid mobs en willekeurige mob types. Als je dingen killed in een rift of greater rift krijg je progressie. Kill je een elite krijg je progressie bolletjes die dat proces versnellen. Kom je op 100% progressie dan spawned de rift guardian. Deze dropt wat items en vanaf (correct me if im wrong) T1 een "greater rift key". Deze key kun je gebruiken om een greater rift te openen. Gewone rifts hebben drops en gold en schalen tot T13. In een greater rift dropt er niets behalve als je de rift guardian gekilled hebt. Het gaat dus puur om het zo snel mogelijk de progressie vullen. Daarnaast hebben greaters geen beperking tot hoe hoog je kan gaan. Als jij het aankan, is er een moeilijker niveau wat voor je klaar staat.
[ Voor 40% gewijzigd door Meridius op 16-01-2017 12:48 ]
Super uitleg! Geen speld tussen te krijgen. Ik begin het meer te snappen. Vanavond eerst maar is orgaan donor spellen en ze gaan zoeken.Meridius schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:40:
[...]
De mogelijkheden van de barb zijn behoorlijk vastgelegd. De builds die je kan doen gaan meestal voor maximale dmg op een enkele na.
Mocht de term "builds" je niets zeggen dan moet je even naar http://www.diablofans.com/ gaan en dan op het plaatje van Barb klikken. Net eronder komen dan de meest populaire builds.
Ik denk dat het belangrijkste op dit moment is om je set te gaan completen. Daarmee kun je in ieder geval T10 aan.
Edit:
Stukje uitleg:
Keywarden: Dropt een machine item. Met deze item kun je een portal naar een realm openen via een kamertje in A1. Van elke realm krijg je een specifieke organ. Verzamel je alle 4 de organs dan kun je een hellfire amulet of ring maken. Op de amulet zit een extra passive skill, dus in plaats van 4 stuks kun je er dan 5 hebben wat enorm krachtig kan zijn. Let wel, de passive die je krijg is compleet random.
Rifts: Eigenlijk hetgeen waar je 95% van je tijd zal doorbrengen. De gewone rifts of de greater rifts. Het zijn aan-eengesloten levels met een willekeurige layout, willekeurige hoeveelheid mobs en willekeurige mob types. Als je dingen killed in een rift of greater rift krijg je progressie. Kill je een elite krijg je progressie bolletjes die dat proces versnellen. Kom je op 100% progressie dan spawned de rift guardian. Deze dropt wat items en vanaf (correct me if im wrong) T1 een "greater rift key". Deze key kun je gebruiken om een greater rift te openen. Gewone rifts hebben drops en gold en schalen tot T13. In een greater rift dropt er niets behalve als je de rift guardian gekilled hebt. Het gaat dus puur om het zo snel mogelijk de progressie vullen. Daarnaast hebben greaters geen beperking tot hoe hoog je kan gaan. Als jij het aankan, is er een moeilijker niveau wat voor je klaar staat.
Hehe, zoals ik gisteren ook al zei, het belangrijkste is nu eerst je set items, en dus je build.Coldbullet schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:39:
De voordelen van set items en bijbehorende bonussen zijn zoveel belangrijker, dat je je nu eigenlijk helemaal niet hoeft te focussen of dmg of armor belangrijk is.
Zoals hierboven wordt gezegd, ga naar diablofans, zoek een goede build, en ga die equipment sparen
Dat kun je op een aantal manieren doen
1) Geluk hebben, en de items droppen tijdens het spelen
2) Via kalada, met blood shards, zoals je gisteren merkte. Blood shards krijg je na het voltooien van rifts en Grifts (dan veel meer), en van speciale goblins
3) Het upgraden van gele items via de cube. Als je nog niet weet wat de cube is, google dat maar even. Kost wel het meeste materialen, dus alleen voor de speciale wapons ofzo is dit een snelle actie
Ga gewoon de komende tijd lekker in de clan meelopen, dan ga je het snelste vooruit. Weet in ieder geval welke items goed zijn of niet, en bij twijfel kun je dat ook gewoon in de clan chat vragen.
Iedereen is een keer begonnen, dus er zijn geen domme vragen.
Succes!
En dat zou ik nou net niet gaan doen, dat is nog niet zo relevant voor het spel. Ga eerst een build zoeken die werkt (en zoek anders op diablofans naar barb starter build ofzo) en ga vanaf daar lekker veel rifts en greater rifts (grifs) spelen.Coldbullet schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:02:
[...]
Super uitleg! Geen speld tussen te krijgen. Ik begin het meer te snappen. Vanavond eerst maar is orgaan donor spellen en ze gaan zoeken.
Hellfire komt later...
[ Voor 13% gewijzigd door Sparhawk op 16-01-2017 14:18 ]
Danku, moet me enhousiasme wat temperen en set gaan zoeke
Gewoon de season journey volgen. Chapter 2 tm 4 geven ieder 2 set pieces van dezelfde set. Als je met een aantal goals hulp nodig hebt gewoon ff aan de bel trekken.Coldbullet schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:12:
Danku, moet me enhousiasme wat temperen en set gaan zoeke
Ben wat gaan klooien met een LoN Strafe Grenade build.
Geen top tier spul, maar wel leuk om te doen!
Heb 'm op deze manier in elkaar geklikt.
gr70+ is voor gewone stervelingen na wat mazzel met drops zeer goed te doen. Geen extreme paragon levels nodig hoor.Deadsmell schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:02:
[...]
Laat eens weten hoe ver je met die thorns build komt. Ik heb hem een paar seizoenen geleden gespeeld en dat is me heel erg goed bevallen. Kort geleden op ns nog een paar wijzigingen in aangebracht, om hem compatible met de laatste patches te maken (Hack en Vo'Toyias Spiker equipped, Akarat's Awakening op de cube), maar dat gaf me niet de boost die ik verwacht had. Ben benieuwd of je in season met gemak 70's kunt runnen met die build.
Waar loop je op stuk?
Het is de perfecte starter build die echt lang mee gaat. Ik heb er zelf 80 mee gehaald (para ~800). Bombardment deed toen 81.
Ook best leuke build om hem met meerdere personen te spelen, zonder dat je enkel als tank fungeert met 0dps.
[ Voor 14% gewijzigd door Sinned123 op 16-01-2017 19:54 ]
Ga ik doen. Even wachten tot de kinderen slapen🤔 Dan seasonenNephalem schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:29:
[...]
Gewoon de season journey volgen. Chapter 2 tm 4 geven ieder 2 set pieces van dezelfde set. Als je met een aantal goals hulp nodig hebt gewoon ff aan de bel trekken.
Oh, ik ben er niet serieus mee bezig op het moment. Ik overwoog even om dit season Crusader te gaan spelen, dus ik had mijn season 5? crus aangepast naar de laatste inzichten om te testen. Destijds had ik daar met veel moeite een grift 70 mee gehaald, dus nu met een paar honderd paragon punten meer en aangepaste gear en skills had ik verwacht een flinke boost te krijgen. Ik heb er even een T13 rift mee gelopen om te testen en dat viel me qua snelheid flink tegen.Sinned123 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:50:
[...]
gr70+ is voor gewone stervelingen na wat mazzel met drops zeer goed te doen. Geen extreme paragon levels nodig hoor.
Waar loop je op stuk?
Het is de perfecte starter build die echt lang mee gaat. Ik heb er zelf 80 mee gehaald (para ~800). Bombardment deed toen 81.
Ook best leuke build om hem met meerdere personen te spelen, zonder dat je enkel als tank fungeert met 0dps.
Linkje staat wel in mijn sig, maar steek geen tijd in een in depth analysis ofzo, want ik kom er voorlopig toch niet aan toe. Heb nauwelijks genoeg tijd om season te spelen, laat staan ns.
Dit weekend een crusader geleveled, in een dagje de gear bij elkaar verzameld voor hammers en hiermee al g.rift 79 gehaald, zonder ancient wapens (wel met lvl 80 gems). of augments. Mocht je dus een makkelijke build zoeken om snel 70 te halen, dan is hammers zeker een idee.
Ondertussen loop ik (na zahrezz z'n mirinae monk) met de gedachte te spelen met een smite crusader met mirinae. Binnenkort even in d3 planner iets proberen en zien of ik de gear kan krijgen
Ondertussen loop ik (na zahrezz z'n mirinae monk) met de gedachte te spelen met een smite crusader met mirinae. Binnenkort even in d3 planner iets proberen en zien of ik de gear kan krijgen
edit:
http://www.d3planner.com/667660808
zit aan zoiets te denken... suggesties zijn welkom (bombardment is er omg 'gratis' mirinae stacks te veroorzaken
zit aan zoiets te denken... suggesties zijn welkom (bombardment is er omg 'gratis' mirinae stacks te veroorzaken
[ Voor 15% gewijzigd door Sabrac op 17-01-2017 12:13 ]
Hadden we het gisteren al over, ik hoop ook een LoN Strafe te kunnen doen.schaapiej schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:34:
Ben wat gaan klooien met een LoN Strafe Grenade build.
Ik kwam gisteren ook nog een interessante Nat's build tegen, die wil ik ook wel gaan proberen. Iets andere setup, dat wel (zie m'n comments). De AoE zal niet zo goed zijn als UE / Marauder (maar aardig in de buurt), de single target zal beter zijn (door RoV).
Maar goed, de Shadow Grenadier gaat ook gestaag verder; inmiddels 4 uit 8 Champion targets afgetikt. Tier 60 ook al gehaald zonder veel problemen, op 55+ nog wel het risico dat ik dood ga in een greater doordat Vengeance uptime niet 100% is. Maar goed, zelfs met 5 deaths de 60 met 2 minuten ruimte ofzo. Gems staan nu op 51 en toen besloten The Thrill maar eens te proberen. De eerste poging schoot niet op (nog geen sockets in jewelry en vergeten Unity op follower te hangen) dus snel even een normaal rift voor DBs, rerolls voor sockets op jewelry en toen wel Unity op follower en daarmee was het ondanks een behoorlijk slecht rift makkelijk binnen de tijd.
Voor Champion staan nu nog 4 punten open: de twee T13 boss kills (moet makkelijk lukken), T12 rift binnen 6 minuten (met wat geluk wellicht al mogelijk) en 20 cube extracts (dat wordt bounties lopen

Edit:
Mirinae, altijd lachen zolang je maar een general DPS bonus hebt. Bombardment heeft wel een aardige scalar als ik me niet vergis, van Smite weet ik het niet zeker. Ik kan zo snel ook geen recente getallen vinden voor Crusader. Maar goed, altijd leuk om te proberen!Sabrac schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:40:
edit:
[ Voor 17% gewijzigd door Zarhrezz op 17-01-2017 13:12 ]
Smite had een 33 % scalar, dus een 5 % kans per hit om mirinae te proccen, met de golden scourge / smite run en de chest piece raak ik 16 monsters per keer dat ik deze gebruik, met ongeveer 3 attacks per seconde.Zarhrezz schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:28:
[...]
Edit:
[...]
Mirinae, altijd lachen zolang je maar een general DPS bonus hebt. Bombardment heeft wel een aardige scalar als ik me niet vergis, van Smite weet ik het niet zeker. Ik kan zo snel ook geen recente getallen vinden voor Crusader. Maar goed, altijd leuk om te proberen!
Mijn vermoeden is dat deze dus wel vaak kan proccen, maar zo niet, dan zie ik het vanzelf
De bombardment minefield rune had een 48 % scalar, en gezien de mijn ook kan triggeren, leek me dit wel een goede filler.
Ik wou eerst heaven's fury gebruiken, maar deze had een te lage proc kans
[ Voor 12% gewijzigd door Sabrac op 17-01-2017 14:30 ]
Als die scalars nog werken, zou het een leuk feestje moeten opleveren. Ik gebruik op m'n Shadow Grenade Cache...3 grenades, elke grenade 50% kans dat er 5 bounces bij komen met een 0.40 scalar. Dat doet het al bijzonder leuk...als je 16 hits hebt met een 0.33 scalar moet dat ook wel prima werken. Laat het vooral weten!Sabrac schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 14:29:
[...]
Smite had een 33 % scalar, dus een 5 % kans per hit om mirinae te proccen, met de golden scourge / smite run en de chest piece raak ik 16 monsters per keer dat ik deze gebruik, met ongeveer 3 attacks per seconde.
Mijn vermoeden is dat deze dus wel vaak kan proccen, maar zo niet, dan zie ik het vanzelf
De bombardment minefield rune had een 48 % scalar, en gezien de mijn ook kan triggeren, leek me dit wel een goede filler.
Ik wou eerst heaven's fury gebruiken, maar deze had een te lage proc kans
Heeft iemand ervaring met Tal Rasha Electrocude build met Mandal Heal? Zag een aantal video's en de build ziet er vet uit om een Wiz te maken
Laatst een video van gemaakt:barudi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:55:
Heeft iemand ervaring met Tal Rasha Electrocude build met Mandal Heal? Zag een aantal video's en de build ziet er vet uit om een Wiz te maken
Het is fijn spelen, sneller weer archon in ipv chantodo fb, soms wel even wachten op een procs maar met genoeg density gaat het rap.
Heb lang de Wiz niet aangeraakt maar zie verschillende builds, 2 met arcane torrent (archon / nonarchon) en één met electrocude, is de electrocude versie alleen voor T13 en de andere twee GR pushes?4th schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:58:
[...]
Laatst een video van gemaakt:
[video]
Het is fijn spelen, sneller weer archon in ipv chantodo fb, soms wel even wachten op een procs maar met genoeg density gaat het rap.
Die build is top! met al vrij snel hoge critsbarudi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:55:
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Heb de build met electrocute en zonder archon niet geprobeerd om eerlijk te zeggen, de arcane torrent met archon is in beide situaties genoeg voor mijbarudi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:04:
[...]
Heb lang de Wiz niet aangeraakt maar zie verschillende builds, 2 met arcane torrent (archon / nonarchon) en één met electrocude, is de electrocude versie alleen voor T13 en de andere twee GR pushes?
Is het een idee om een groepje te vormen ergens deze week4th schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Heb de build met electrocute en zonder archon niet geprobeerd om eerlijk te zeggen, de arcane torrent met archon is in beide situaties genoeg voor mij
Enige nadeel is dat het niet echt consistent is!4th schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:06:
[...]
Heb de build met electrocute en zonder archon niet geprobeerd om eerlijk te zeggen, de arcane torrent met archon is in beide situaties genoeg voor mij
Ene pack is direct weg door de paralysis proc, andere moment kan het even duren en heb je twee rotaties nodig (of meer hoe hoger je komt).
Maar goed, speelt voor mij beter dan de monk
Sure, zijn met meerdere wizards elke dag op TS te vinden gedurende de avondbarudi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:08:
[...]
Is het een idee om een groepje te vormen ergens deze weekdan kan ik mn Wiz sneller gearen
Eergisteren een 2e DH geboost gekregen nadat ik een mooie Yang's vond en inmiddels veel effectiever dan mijn FoK build (die gewoon enkel leuk is voor het oneshotten van elite/RG's). Nadat ik gisteren wat T12 runs voor Ubers gedaan had was ik wel klaar voor een Riftje op T13.
Krijg ik in de 2e rift die ik run 24(!!!) legendaries.
Mijn oude record volgens mij verdubbeld, want dit sloeg nergens op. 1 blauwe goblinpack dropte al zeker 15 legs, en dan nog onderweg van alles en nogwat. Ook qua mats enorm gestegen en nog even 4 Vaults achter elkaar gedaan om de goldvoorraad weer omhoog te krikken na alle rerolls.
Inmiddels ook een aardige Hellfire amu waardoor ik Ambush of Steady Aim kan gebruiken. Geef nu de voorkeur aan Ambush zodat ik van 100%-75% en van 52%-0% een damage boost heb, maar moet nog verder testen.
Moet blijkbaar m'n Vault rune nog even terugzetten naar iets anders, want Trail of Cinders is (zelfs met CoE boost) compleet nutteloos, dus liever Tumble denk ik. Al met al best tevreden hoe ze er in 2 dagen bij staat
http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/88569969
Krijg ik in de 2e rift die ik run 24(!!!) legendaries.

Inmiddels ook een aardige Hellfire amu waardoor ik Ambush of Steady Aim kan gebruiken. Geef nu de voorkeur aan Ambush zodat ik van 100%-75% en van 52%-0% een damage boost heb, maar moet nog verder testen.
Moet blijkbaar m'n Vault rune nog even terugzetten naar iets anders, want Trail of Cinders is (zelfs met CoE boost) compleet nutteloos, dus liever Tumble denk ik. Al met al best tevreden hoe ze er in 2 dagen bij staat
http://eu.battle.net/d3/e...loonie-2758/hero/88569969
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik ben meestal ook wel online te vinden4th schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:29:
[...]
Sure, zijn met meerdere wizards elke dag op TS te vinden gedurende de avond
Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX
Eerst ga ik ervoor zorgen dat ik een Wiz geboost krijg daarna vind ik jullie welVidra schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:25:
[...]
Ik ben meestal ook wel online te vindenSpeel ook een wizard met dezelfde build
Wees welkom op ts.solidaritygaming.com. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!barudi schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:44:
[...]
Eerst ga ik ervoor zorgen dat ik een Wiz geboost krijg daarna vind ik jullie wel
Die boost kunnen wij ook wel verzorgen hoor
[ Voor 16% gewijzigd door Vidra op 18-01-2017 17:11 ]
Hij had maar 2pk?Vidra schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:10:
[...]
Wees welkom op ts.solidaritygaming.com. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Die boost kunnen wij ook wel verzorgen hoorGisteren powerlevel gegeven aan een clanlid, met nog geen 10 min van 1-70
Nog mensen die wat hogere grifts doen? 80+? heb hier een support monk of wd fb voor beschikbaar voeg me maar even toe
Battle.net :: FazerFreak#2695
Let op:
[Multi] Diablo IV
[Multi] Diablo IV