Coldbullet schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:32:
[...]
Okee okee, wat is de season precies lees het een an ander er over hier in de forum. Iedereen begint met een nieuw char op 0 en dan samen binnen zoveel
Maanden klaar en dan de spullen gaan na de softcore char? Klopt het?
En adventure mode?
Als eerste is RoS nu in de sale i.v.m. het 20 jarig bestaan van Diablo:
http://eu.battle.net/d3/e...now-live-on-pc-04-01-2017
Voor 10 euro te verkrijgen via Blizz zelf.
Je hebt non-season met de varianten softcore en hardcore en season met dezelfde varianten.
Auctionhouse en oude ongein bestaat niet meer. Diablo is echt tot zijn recht gekomen met RoS (wat ook de enige expansion is tot zo ver).
Een season duurt nu pakweg 3 maanden en daarna wordt alle progressie en items samengevoegd met non-season. Je begint vanaf 0 met niets en dan is het een race naar 70. Dan begint eigenlijk het spel pas met paragon verkrijgen, rifts doen en greater rifts. Uiteindelijk is het doel om met een nieuwe char zo hoog mogelijk zien te komen. Beetje het idee: hoe ver kan ik dit keer komen.
Met seaons heb je ook bepaalde starter sets die je krijgt zodat je heel snel al Torment 8-10 aan kan en zo dusdanig snel te groeien.
Verder speelt niemand ooit meer story mode en zit iedereen inderdaad in adventure mode. Ik weet nog maar al te goed dat ik een stuk of 30 keer de story mode was doorlopen en daar werd ik echt spuugzat van. Gelukkig zijn nu alle rifts willekeurig in layout en mob type dus dan is het een stuk leuker om te blijven spelen.
Verder heb je nu de kanai's cube. Een beetje hetzelfde idee als de oude D2 cube. Het re-rollen van items, upgraden van geel naar legendary bijv, legendary gems opofferen voor meer stats op een item, etc etc.
De community van D3 op tweakers is, voor mijn clan <GoT>, voornamelijk gericht rond seasons omdat men non-season wel een beetje heeft gezien.