✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoeveel geven jullie maandelijks uit als ik vragen mag?G_Dragon schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:22:
Wij hebben vandaag weer inkopen gedaan bij The Pokébrothers, foto's komen vanavond of morgenvroeg online.
Want wat hebben we in een dag geopend?
- 2x Pokémon Crown Zenith Premium Figure Collection – Shiny Zamazenta
- 2x Pokémon Crown Zenith Premium Figure Collection – Shiny Zacian
- 1x Pokemon Scarlet & Violet Booster Box
- 1x Pokemon Scarlet & Violet Elite Trainer Box – Koraidon
- 1x Pokemon Scarlet & Violet Elite Trainer Box – Miraidon
- 1x Pokémon Sword & Shield Crown Zenith - Special Collection Pikachu VMAX
:strip_exif()/f/image/Du3sVEVh1fQIv0qQpEwsK3Z5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MQncEFbc4gJetyJ5zhwpPAP.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben we de ETB en Boosterbox geopend en dit waren onze hits:
:strip_exif()/f/image/3wIBsfYAhFrkeqeihbahICW1.jpg?f=fotoalbum_large)
Haar broertje zijn hits uit de Pokémon Sword & Shield Crown Zenith - Special Collection Pikachu VMAX:
:strip_exif()/f/image/JIm9qgPINXpQJ2wl0UuNcqOO.jpg?f=fotoalbum_large)
En rond etenstijd hebben we bij @drawing_a.k de Pokémon Crown Zenith Premium Figure Collection – Shiny Zamazenta en de Pokémon Crown Zenith Premium Figure Collection – Shiny Zacian geopend. Dit waren onze hits:
:strip_exif()/f/image/xqQtRpDCN0gbtXMasziKWjA5.jpg?f=fotoalbum_large)
En de hits @drawing_a.k:
:strip_exif()/f/image/AUXBeouOC58x7Chxt9wN5Wqp.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Teveel.. maar verschilt wel heel erg per maand hoeveel we kunnen missen en per set. Laten we zeggen dat we bij Crown Zenith te gek hebben gedaan.ChokingHazard schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:51:
[...]
Hoeveel geven jullie maandelijks uit als ik vragen mag?
Te gek gedaan met CZ is helaas herkenbaar 😅
De volgende set toch maar wat gerichter kaarten kopen in plaats van te veel boxen aanschaffen
Dank je! Ja wij moesten die gouden kaarten zelf ook nog dus die gaan we niet verkopenNCJ87 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:22:
Prachtige kaarten, mooie hits!
Te gek gedaan met CZ is helaas herkenbaar 😅
De volgende set toch maar wat gerichter kaarten kopen in plaats van te veel boxen aanschaffen
So close..
:strip_exif()/f/image/lQMk5Zdj933FerZhrzoN0S66.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik gebruik dezelfde app, maar hoe zie ik de waarde van je collectie? Dit heb ik nergens staan (zowel app als website)G_Dragon schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:11:
[...]
Dank je! Ja wij moesten die gouden kaarten zelf ook nog dus die gaan we niet verkopen
So close..
[Afbeelding]
edit:
nvm. Dit is collectr, de app en website van Pokellector heeft bijna de zelfde opmaak
[ Voor 8% gewijzigd door smaiden op 06-05-2023 13:50 ]
Pak je van elke kaart 1 soort of doe je normal + reverse?G_Dragon schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:11:
[...]
Dank je! Ja wij moesten die gouden kaarten zelf ook nog dus die gaan we niet verkopen
So close..
[Afbeelding]
Bij de volgende set (ik denk Celebrations) overweeg ik de normale en reverse kaarten niet apart in de map te steken maar indien ik beide versies heb ze gewoon achter elkaar te steken. En het in principe te houden bij één van de twee versies, dus niet perse beide versies zoeken.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar tactieken van andere Tweakers voor het bewaren?
[ Voor 8% gewijzigd door NCJ87 op 06-05-2023 16:59 ]
Ik gebruik binders van Ultra Pro, sideloading en met een rits inderdaad. Hiervoor had ik gewoon klappers met Ultra Pro Platinum pages en deed ik de kaarten achter elkaar, reverse voorop. Maar sinds ik de rits binders heb doe ik ze allemaal naast elkaar. Ik heb mappen waar 480 kaarten in kunnen, dus bijna elke set past. Alleen Fusion Strike heb ik in 2 mappen moeten splitsen.NCJ87 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:58:
We hebben van de CZ set nu alle kaarten, dus normale kaart + reverse. Dat paste precies in de mapElke kaart in een sleeve en daarna in de map. Ik heb een iets duurdere map gekocht, sideloading en met rits zodat de kaarten goed bewaard worden.
Bij de volgende set (ik denk Celebrations) overweeg ik de normale en reverse kaarten niet apart in de map te steken maar gewoon achter elkaar en het te houden bij één van de twee versies.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar tactieken van andere Tweakers voor het bewaren?
Op de zijkant van de klapper zit een stukje schilderstape waarop staat welke set in de map zit. De sets binnen 1 serie zitten allemaal in dezelfde kleur map.
Ik sla hem deze keer toch weer even over, maar wel goed om te zien dat jullie elke keer groeien. Heel veel succes die dag Roel!roel17 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:21:
[Afbeelding]
Voor iedereen die 27 mei komt! Wij hebben er zin in!
Dankjewel, en mss tot de volgendeChokingHazard schreef op zondag 7 mei 2023 @ 22:29:
[...]
Ik sla hem deze keer toch weer even over, maar wel goed om te zien dat jullie elke keer groeien. Heel veel succes die dag Roel!
Ja en bij de horeca gedeeltes kun je natuurlijk ook ruilenNCJ87 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 00:29:
Leuk Roel, we zijn er weer bij. Mooie uitbreiding zo te zien op de plattegrond! Fijn dat er weer genoeg plek is om te ruilen, de stapel dubbele kaarten is afgelopen weken gegroeid 😉
Helaas voor ons te ver weg (2 uur en 30 minuten rijden), anders waren we zeker even gekomen.roel17 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 19:21:
[Afbeelding]
Voor iedereen die 27 mei komt! Wij hebben er zin in!
En niet vergeten het vakantiegeldAschtra schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:04:
Ik ben er weer bij. Even de belastingteruggave uitgeven
Dat is inderdaad een eindje! Maar je hebt wel een leuk dagje uit voor maar €2.50 ppG_Dragon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:51:
[...]
Helaas voor ons te ver weg (2 uur en 30 minuten rijden), anders waren we zeker even gekomen.

Brilliant Stars:
/f/image/xIxe8CjQ2thFM4y50a4xrlaL.png?f=fotoalbum_large)
Silver Tempest:
/f/image/379q0v3m58SzDTqSZmRksei4.png?f=fotoalbum_large)
Thuis nog maar even overleggen of dit het geld wel waard is haha
Ik ben ook bezig om Brilliant Stars compleet te krijgen, heb vorige week nog twee Booster Boxes op de kop kunnen tikken voor niet al te duur, maar mijn wanted list (inclusief alle TG kaarten) bestaat nog uit 57 kaarten, inclusief de mooie Charizard V. Kosten? Zo'n 800 euro...
Wellicht dat we elkaar kunnen helpen? Ik heb nog verschillende dubbel, zoals Granbull V, Cheren's Care Full Art, Arceus VStar Rainbow en Alcremie TG. Uiteraard ook nog flink wat bulk (en nog anderhalve boosterbox ongeopend).
[ Voor 3% gewijzigd door MusicMaikel op 12-05-2023 16:51 ]
/f/image/6LW2ZJrBrZIg4HR31VGbye3L.png?f=fotoalbum_large)
Tip van mij die me een keer een hoop gezeik heeft opgeleverd met een verkoper. Controleer altijd de opmerkingen bij een listing voordat je het ecbt aanschaft. Helaas worden er veel kaarten als NM gelist en wordt er dan vervolgens in de opmerkingen gezet "Front EX/Back NM" of iets in die richting. Volgens de regels van CM moet de kaart dan als EX worden gelist maar goed, dat gebeurd dus niet. Die opmerking zie je niet in het winkelmandje staan dus koop je met een beetje pech een kaart die geen NM is.G_Dragon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:50:
Wij zijn momenteel druk bezig om de masterset van Crown Zenith te krijgen, maar na die set willen wij heel graag Brilliant Stars en Silver Tempest ook graag compleet maken. Dus vanmorgen op Cardmarket even twee lijsten aangemaakt onder ''Wants'' en daar kan je dan een wizard laten lopen om te bepalen wat het allemaal zou gaan kosten en zelfs de artikelen in je winkelmandje gooien. Echt super handig, helaas zijn de prijzen veel hoger dan je zou willen![]()
Brilliant Stars:
[Afbeelding]
Silver Tempest:
[Afbeelding]
Thuis nog maar even overleggen of dit het geld wel waard is haha
[ Voor 12% gewijzigd door ChokingHazard op 12-05-2023 17:14 ]
En dit inderdaad. De prijs van de shopping wizard is gebaseerd op verzendkosten + kosten van de kaart, maar alleen als je alles in een keer zou aanschaffen. Als je dat niet doet is zelf kijken vaak wel voordeliger.G_Dragon schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:14:
Wel even een tip, vertrouw niet op die prijzen want nadat ik alle kaarten in mijn winkelmandje heb gedaan ben ik ze als nog een voor een gaan nakijken en bij sommige kaarten was ik een behoorlijk bedrag goedkoper uit. Dus die dubbelcheck is wel heel erg belangrijk
:strip_exif()/f/image/7MnhyASrWQo51YTkfJz4TzCd.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice! GefeliciteerdG_Dragon schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:51:
Wij hebben sinds vandaag officieel de masterset van Crown Zenith nadat we deze topper binnen hebben gekregen.
[Afbeelding]
Dat ik nog wat namen weet van de eerste generatie uit het spel en de tekenfilm doet mijn reputatie bij haar overigens geen kwaad.

Knowledge reigns supreme over nearly anything
:strip_exif()/f/image/YZhoVC9QNL5L2fTk30hyoDVf.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben vandaag veel te gek gedaan, maar ach weetje? Onze vakantiegeld komt er ook aan, dus waarom niet.. over een week of twee komt de nieuwste set Paldea Evolved ook uit, waar we met met 3 personen 2 Boosterboxen van hebben besteld.
:strip_exif()/f/image/QVa5YtZNiMr2pYemY9oi1kDl.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze Brilliant Stars Hits:
:strip_exif()/f/image/nDhZKW7yYr5tE84TuyZI6FU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Onze Silver Tempest Hits:
:strip_exif()/f/image/d1TeUhYxXjvi5fdQUOeEVP7g.jpg?f=fotoalbum_large)
Missen helaas nog teveel voor de masterset van deze twee sets
De recente games zijn inderdaad alleen voor de Switch uitgebracht. De games zijn alleen in het Engels, maar toen Let's Go uitkwam heb ik die ook samen met mijn zoon gespeeld. Die was toen ook een jaar of 6-7. Inmiddels speelt hij ze allemaal zonder hulp. Red is overigens niet voor de Gameboy Color maar voor de gewone Gameboy. Er is wel een remake van Red uitgebracht voor de Gameboy Advance, namelijk Fire Red. Die was uiteraard in kleur, maar de gameplay en verhaal was hetzelfde als de oorspronkelijke Red. Let's Go Pikachu/Eevee voor de Switch is ook gebaseerd op Red/Fire Red.Malfunctions schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:40:
Noob-vraagje. Mijn oudste dochter (6) begint interesse te krijgen in Pokemon. Ik heb in een grijs verleden de eerste game (red) gespeeld op de gameboy color(?), en zou het leuk vinden als zij zoiets ook zou kunnen. Klopt mijn aanname dat de recente games enkel voor de Switch speelbaar zijn? En zijn die dan in het Nederlands of in het Engels?
Dat ik nog wat namen weet van de eerste generatie uit het spel en de tekenfilm doet mijn reputatie bij haar overigens geen kwaad.
Ik zie her en der ook boostersets te koop waarbij het lijkt dat het een gesealed setje van 10 kaarten is die je vroeger kocht bij de kassa. Is dit dan werkelijk zo'n setje die sinds, aankoop toen, nooit is geopend?
Dat zou kunnen, dat ligt vooral aan de prijs haha.PHPResource schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:10:
Hier ook een gestartte verzamelaar op basis van nostalgie en jeugdsentiment. Ben bezig met de base set (man wat is die charizard duur).
Ik zie her en der ook boostersets te koop waarbij het lijkt dat het een gesealed setje van 10 kaarten is die je vroeger kocht bij de kassa. Is dit dan werkelijk zo'n setje die sinds, aankoop toen, nooit is geopend?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QYpz9m8VdloVFev35lWmwlYW.jpg?f=user_large)
Ik zag deze laatst bij onze Albert Heijn (deel 1 dan), het lijkt erop dat er meer supers zijn die dit hebben.ErikT738 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:07:
Tot mijn verbazing kwam ik in de Jumbo een Nederlandstalige Pokémon Special manga tegen! Nu even kijken of ik deel 1 nog ergens kan scoren. De gebruikelijke online verkopers lijken 'm niet te hebben...
[Afbeelding]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Dan ga ik nog even op zoek! Voor mij is het jeugdsentiment (mag je dat zeggen als je ze als tiener online hebt gelezen?) maar het is ook wel een mooi cadeau voor jonge Pokémon fans.Ypho schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zag deze laatst bij onze Albert Heijn (deel 1 dan), het lijkt erop dat er meer supers zijn die dit hebben.
Hij lag laatst ook bij de Bruna.Ypho schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:12:
[...]
Ik zag deze laatst bij onze Albert Heijn (deel 1 dan), het lijkt erop dat er meer supers zijn die dit hebben.
Liege, liege, liegebeest!
![]() | ![]() |
Voor de mensen die kaarten willen zien uit mijn jeugd
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile
Oh my.... Shut up and take my money!Ypho schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:49:
Laatst mijn eerste sets weer eens uit de kluis gehaald, heb ze eens op de foto gezet zodat anderen kunnen meegenieten. Gaat om Base, Jungle en Fossil. Sets zijn alle drie compleet en in NM-staat.
Voor de mensen die kaarten willen zien uit mijn jeugd: https://tweakers.net/gallery/260451/fotoalbum/?MapID=177164
Me want it
@drawing_a.k zie deze set

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 24-05-2023 13:55 ]
Ik vind het ook zonde om het in een kluisje te hebben liggen. Ik had de mapjes eerst thuis op zolder in een kluis. Maar daar is het wat vochtig, dus heb ze verplaatst naar een beheerde kluis in een oud bankgebouw. Daar weet ik zeker dat ze niet vochtig worden en krom gaan trekken. Helaas kan ik er dan niet doorheen bladeren.FriXion schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:53:
Daar staat een flinke waarde op de foto dan haha. Ik ben zelf ook bezig om alles t/m Neo te sparen, maar zelf ben ik tevreden vanaf de "light played" staat. Heb nu bijna t/m Fossil compleet en tik al de 1000 euro aan. Ik wil niet weten wat het me gekost zou hebben als ik alles in "near mint" zou moeten kopen, vooral de base set Charizard
Ik ben jaaaaaaaaren geleden al begonnen met het verzamelen ervan. Als kind heb ik ze ooit weggedaan. Maar nu zou je inderdaad duizenden euro's kwijt zijn. Toen ik begon met de verzameling compleet maken, ging het om hooguit "honderden" euro's. Ik ben nu aan het kijken of ik de Rocket set compleet wil gaan maken (base 2 weet ik niet of ik wil). Maar op het moment ben ik bezig met geld uitgeven aan MTG, omdat weer een beetje actief te gaan spelen, dus Pokemon moet even wachten
Ik weet niet, ik vind LP toch echt te min. Ik betaal liever iets meer om het in perfecte staat te hebben, dan 'iets' minder en dan net niet tevreden te zijn.FriXion schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:53:
Daar staat een flinke waarde op de foto dan haha. Ik ben zelf ook bezig om alles t/m Neo te sparen, maar zelf ben ik tevreden vanaf de "light played" staat. Heb nu bijna t/m Fossil compleet en tik al de 1000 euro aan. Ik wil niet weten wat het me gekost zou hebben als ik alles in "near mint" zou moeten kopen, vooral de base set Charizard
Momenteel heb ik van de base set alle commons, uncommons en rares. Op Cardmarket heb ik een lijstje gemaakt van de holo rares die ik nog moet, dan kom ik uit op een kleine 1000 euro. Maar dat is via de shopping wizard, ik gok dat ik iets meer kwijt ben uiteindelijk. Stiekem toch echt enorm veel geld
Hee, om 11 stond er een gigantische rij! Maar ook echt gigantisch! Dit duurt natuurlijk voor ons ook om natuurlijk te verwerken en de rij werd ma langer en langer. Deze rij werd vanaf 2 uur kleiner maar iedereen kon direct na binnen we hebben in total van 15 minuten even een stop gedaan om door de locatie te lopen en te kijkrn of het nog kon en het kon dus gingen we door.
Daarna is het de geheletijd tot 16 uur gewoon lekker blijven lopen.
Ik hoor van iedereen een zeer maar ook echt zeer geslaagde beurs. Natuurlijk blijf je altikd houden dat mensen verwachten dat als er een rij staat dat ze toch binnen 10 minuten binnen zijn
Hopelijk ben je de volgende er weer bij!
Maar vanaf 2
Hier paar foto’. Directe upload van telefoon dus sorry voor grootte
:strip_exif()/f/image/BymFHOJMXj8nDFoCJ7p0N7Oy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/erMBqVTAU2gj9gxyrrxMR3TQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RnCyS6TCLUwwasoxJ3KpXxcO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lb2gPxoLcW5YSVa099ncJvlY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EblxDFPvVXiPC5kYr53YvAd1.jpg?f=fotoalbum_large)
En nog een lost origin boosterbox en scarlet en violet miraidon etb gekocht.
Lost origin box had maar 2 trainer gallery 😭
Well rainbow aerodactyl V
Rond 2 uur werd het mij te druk binnen en ging ik weer naar huis. Ook nog wat kunnen ruilen en paar van mijn dupes kwijt
Tof om te horen dat het voor jou toch een geslaagde dag was! Zou ik jouw fotos mogen gebruiken?Aschtra schreef op zondag 28 mei 2023 @ 07:45:
Was er weer geweest. Idd enorm lange rij. Ik was er rond 10:45 en was 11:30 binnen. Binnen in ochtend een stuk beter dan vorige keer qua lopen. Mijn vriendin was mee met kinderwagen en die had fatsoenlijk ruimte om te lopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rond 2 uur werd het mij te druk binnen en ging ik weer naar huis. Ook nog wat kunnen ruilen en paar van mijn dupes kwijt
Hi Roel,roel17 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:10:
[...]
Tof om te horen dat het voor jou toch een geslaagde dag was! Zou ik jouw fotos mogen gebruiken?
Dat mag!
Mooie verslag van je leuke dag, het was zo te zien en lezen erg druk. Je hebt flink wat mooie kaartjes gescoord, die PSA9 Pikachu is een bijzondere kaart om terug te zien en die Mewtwo is zo'n mooie gave kaart heb deze zelf ook ooit gekocht via Marktplaats.Aschtra schreef op zondag 28 mei 2023 @ 07:45:
Was er weer geweest. Idd enorm lange rij. Ik was er rond 10:45 en was 11:30 binnen. Binnen in ochtend een stuk beter dan vorige keer qua lopen. Mijn vriendin was mee met kinderwagen en die had fatsoenlijk ruimte om te lopen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bleek dat die Mewtwo een promo kaart oid van Evolutions was. Vond hem wel mooi met die crashed ice holoG_Dragon schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:50:
[...]
Mooie verslag van je leuke dag, het was zo te zien en lezen erg druk. Je hebt flink wat mooie kaartjes gescoord, die PSA9 Pikachu is een bijzondere kaart om terug te zien en die Mewtwo is zo'n mooie gave kaart heb deze zelf ook ooit gekocht via Marktplaats.
Hier nog een foto van wat oude losse kaartjes. Vind die oude kaarten nog wel wat hebben maar sommige zo duur
:strip_exif()/f/image/3yW3MAksCQDw0sXSnxTt3ZqH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uRA2brwdw34A0oxEqjAsqqTf.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb voor mijzelf bedacht dat als ik op zo'n beurs ben minimaal 1 graded kaartje te kopen voor niet al te veel geld. Deze voor 45 euro kunnen krijgen.
Als je pricecharting kijkt iets te duur maar winkel moet ook marge hebben natuurlijk etc. En kan hem hier even zien natuurlijk en direct meenemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Aschtra op 30-05-2023 12:17 ]
Oh wat vervelend van die Mewtwo, ik kan zo snel niet kijken in de link onder mijn reactie omdat het hier geblokkeerd is. Maar ik had volgens mij wel de duurdere versie toen gekocht, volgens mij rond de €20+ betaald toen. Ja die oude kaarten zijn echt heel mooi maar zoals je ook al zegt veel te duur helaas..Aschtra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:14:
[...]
Bleek dat die Mewtwo een promo kaart oid van Evolutions was. Vond hem wel mooi met die crashed ice holo
Hier nog een foto van wat oude losse kaartjes. Vind die oude kaarten nog wel wat hebben maar sommige zo duurLugia van Neo Genesis is mijn favoriete kaart. Keertje kijken of ik die kan bemachtigen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb voor mijzelf bedacht dat als ik op zo'n beurs ben minimaal 1 graded kaartje te kopen voor niet al te veel geld. Deze voor 45 euro kunnen krijgen.
Als je pricecharting kijkt iets te duur maar winkel moet ook marge hebben natuurlijk etc. En kan hem hier even zien natuurlijk en direct meenemen.
Dan heb je een nette prijs betaald voor die Pikachu, want de prijzen schommelen tussen de €20 tot €70+ op PSAcard.com. Dan is het ook nog eens eentje uit de Jungle set van 1999 dus dat is zeker een bijzondere, denk als ik er was geweest en er voor je was geweest dat ik hem ook niet had laten liggen
Als die beurzen ooit dichterbij komen op een afstand van 50 min rijden, zal ik vast nog wel een keer heengaan
Aschtra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:17:
Zo te zien de normale base set had je gekocht inderdaad
Ik heb mijn oude post gevonden met de foto'sG_Dragon schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:12:
Vandaag deze twee mooie kaarten binnengekregen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
edit:
Cardmarket een beetje geprobeerd. Niet iedereen heeft foto's, sommige foto's kan ik niet inzien, access denied oid. Moet credit op je account zetten en daarmee kan je dan kopen.
Komen er echter nog verzend kosten oid bij? Of is de prijs die je ziet de prijs die je betaald?
@iPodKiller
Heb jij nog advies misschien?
[ Voor 50% gewijzigd door Aschtra op 01-06-2023 21:28 ]
Hi,Aschtra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:51:
Waar koop jij je single kaarten? Kwam laatste catawiki tegen. Veilingsite met onder andere pokemon kaarten. Cardmarket ken ik ook maar vind die wat lastiger gebruiken
edit:
Cardmarket een beetje geprobeerd. Niet iedereen heeft foto's, sommige foto's kan ik niet inzien, access denied oid. Moet credit op je account zetten en daarmee kan je dan kopen.
Komen er echter nog verzend kosten oid bij? Of is de prijs die je ziet de prijs die je betaald?
@iPodKiller
Heb jij nog advies misschien?
Ik koop kaarten echt overal.
ebay is een optie
Cardmarket, Dit raad ik toch wel echt aan...
Het er verkocht en gekocht, honderden transacties.
Je kan gewoon met verkopers communiceren en om een foto vragen. Als je een kaart in de winkelwagen stopt, heb je hem gereserveerd voor een dag ofzo, totdat de verkoper hem zelf eruit gooit of jijzelf.
Betalen kan via bankoverschrijven, maar zo moeilijk is het niet als je het opslaat in je adresboek, betaalreferentie is namelijk altijd hetzelfde je account + nummer, paypal is ook een optie maar dat kost 5% van het bedrag. Het is kortom een avondje goed lezen, maar uiteindelijk is het wel de beste manier om door heel Europa kaarten te halen voor normalere bedragen, bij tracked shipments krijg je je geld automatisch terug als het niet afgeleverd is als garantie.Bij untracked shipments (dus postzegeltje) is het op eigen risico.
Maar je werkt met een feedback systeem, het is mij nooit voorgekomen dat iemand niet iets heeft opgestuurd, gewoon goed kijken.
Daar gaan de centen
Kleine aanvulling hier op. Ook als er bij untracked shipments iets mis gaat krijg je je geld terug. Staat niet helemaal zo in de FAQ, maar uit mijn eigen ervaring weet ik dat dat wel gebeurd. Volgens mij is dat echter alleen als de verkoper kan bewijzen dat hij de kaarten verzonden heeft. Ik maak daarom bij elke shipping een video van de envelop die in de brievenbus verdwijnt. Dan heb ik in ieder geval bewijs dat ik iets op de post heb gedaan.iPodKiller schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:37:
bij tracked shipments krijg je je geld automatisch terug als het niet afgeleverd is als garantie.Bij untracked shipments (dus postzegeltje) is het op eigen risico.
Maar je werkt met een feedback systeem, het is mij nooit voorgekomen dat iemand niet iets heeft opgestuurd, gewoon goed kijken.
Ik heb in het verleden 2x een zending niet ontvangen. Een keer helemaal niks, een andere keer een plastic zak van PostNL met daarin een opengescheurde envelop en een excuuskaartje dat er iets was misgegaan met de verzending. Beide keren van Cardmarket het geld teruggekregen, ondanks dat het untracked shipments waren. Verder eens met de tips die gegeven zijn.
Het klopt dat je niet alle foto's kunt zien. Dit heeft te maken met een storing die een x aantal maanden geleden is geweest bij Amazon of Cardmarket. Die storing is verholpen maar ze konden de geuploade foto's niet terughalen. Niet iedereen heeft de foto's opnieuw geupload, waardoor je ze niet allemaal kunt zien.Aschtra schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:51:
De prijs die je bij de kaart ziet staan is de prijs exclusief verzendkosten. Cardmarket berekent de verzendkosten zelf, dat ligt er uiteraard aan hoe het verzonden wordt. Het komt regelmatig voor dat bij een een verkoper uit een ander land de kaart zelf duurder is, maar de verzendkosten lager waardoor de totaalprijs weer goedkoper is.
Nog wat tips, vermijd kaarten uit de UK of Zwitserland. Hier kunnen extra douanekosten bij komen. Lees verder ook goed de omschrijving van een kaart. Zeker bij de oude sets zie ik regelmatig dat een kaart als NM wordt gelist, terwijl er in de omschrijving iets staat als 'Front EX/Back NM'. Volgens de regels van Cardmarket moet je ze dan listen als EX, maar helaas, dat gebeurd niet altijd.
Ik heb redelijk wat ervaring met Cardmarket, zowel kopen als verkopen, dus mocht je vragen hebben mag je me altijd roepen of een pb sturen.
Echt een van de betere sites om kaarten te kopen/verkopen. Ik heb ruim 3400 sales en 800+ aankopen, en op een enkele keer na nul problemen gehad.Aschtra schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:59:
Ik zal cardmarket volgend salaris eens een kans geven. Vintage trekt me toch wel een beetje nu.
Daar gaan de centen
Mocht je een account aanmaken, vraag iemand hier om een referral, dan verdient die persoon een klein deel van de 5% die de verkoper afdraagt als jij iets koopt
Ik zal de eerste aankoop hier posten wanneer dat gelukt is.
:strip_exif()/f/image/AK7fMDrG1UJx0WPQ0e4LA5eR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 04-06-2023 00:25 ]
Heb een wants lijstje gemaakt en dan kan je laden welke sellers het meeste van dat lijstje hebben. Er zit ook een knop bij om dan dat in het winkelmandje te doen maar die lijkt niet te werken?
Verder word de site wel gemakkelijker als je een account hebt gelukkig. Filters worden opgeslagen en dacht ook gezien te hebben dat je op prijs ermee kon filteren. Ook landen blokkeren.
Heb de eerste bestelling gedaan van paar kaartjes van een Nederlandse seller.

Snel verzonden, goed verpakt, alles zoals geadverteerd. Zaten gelukkig wel foto's bij.
Enige minpuntje is dat hij plakband op de toploader had gedaan dus 2 van de kon ik weggooien door lijmresten.
Een tip iig van mijzelf is dat ik wanneer ik een kaartje wil kopen bij iemand ook even kijk of diegene nog meer kaarten heeft die ik wil. Scheelt weer verzendkosten enzo
[ Voor 9% gewijzigd door Aschtra op 09-06-2023 09:46 ]
Ik mis anders ook nog een Pokken DXG_Dragon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:22:
Afgelopen week nog even Pokémon Shield opgehaald voor €17,50, nu alle Pokémon Nintendo Switch spellen in bezit op Pokémon Snap na.
[Afbeelding]
Oh bij mij tot nu toe wel altijd. Misschien een tijdelijke bug?Aschtra schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:45:
Heb een wants lijstje gemaakt en dan kan je laden welke sellers het meeste van dat lijstje hebben. Er zit ook een knop bij om dan dat in het winkelmandje te doen maar die lijkt niet te werken?
Dat is heel vaak. Ik gebruik de toploaders die ik van anderen krijg alleen als reserve, heb zelf wat betere toploaders gekocht en die gebruik ik voor de kaarten.Aschtra schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:45:
Enige minpuntje is dat hij plakband op de toploader had gedaan dus 2 van de kon ik weggooien door lijmresten.
Ik denk idd dat dat een tijdelijke bug is. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Overigens gebruik ik die knop eigenlijk nooit, omdat daar alleen wordt gekeken naar aantallen en niet zozeer naar of het via een andere seller voordeliger is. Dat doet de Shopping Wizard wel.Aschtra schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:45:
Vraagje nog over Cardmarket.
Edit: even getest maar de knop doet het bij mij wel. 14 base set holo's in m'n mandje, ruim 27k. Gaan we niet doen
Veel sellers gebruiken 'tweedehands' toploaders om kaarten in te versturen. Ik gebruik de toploaders die ik ontvang ook om andere kaarten weer in te versturen. Komt maar zelden voor dat je nieuwe ontvangt.Snel verzonden, goed verpakt, alles zoals geadverteerd. Zaten gelukkig wel foto's bij.
Fijn dat de eerste bestelling goed is bevallen
[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 09-06-2023 10:32 ]
Leuke collectie. Is er een reden dat je Scarlet in het Frans hebt? Als je ze dan echt allemaal wil, dan mis je nog Pokken DX en Pokémon Mystery Dungeon: Rescue Team DX. Dat zijn dan wel geen main series games, maar dat is Pokémon Snap ook niet.G_Dragon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:22:
Afgelopen week nog even Pokémon Shield opgehaald voor €17,50, nu alle Pokémon Nintendo Switch spellen in bezit op Pokémon Snap na.
[Afbeelding]
Hier ook goede ervaringen met Cardmarket! Zowel met kopen, als sinds enige weken met verkopen. Ik was bang dat er niemand wilde kopen bij iemand met 0 ervaringen, maar dat bleek mee te vallenAschtra schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:45:
Vraagje nog over Cardmarket.
Heb de eerste bestelling gedaan van paar kaartjes van een Nederlandse seller.
Snel verzonden, goed verpakt, alles zoals geadverteerd. Zaten gelukkig wel foto's bij.
Een tip iig van mijzelf is dat ik wanneer ik een kaartje wil kopen bij iemand ook even kijk of diegene nog meer kaarten heeft die ik wil. Scheelt weer verzendkosten enzo
Dat proces is erg netjes geregeld door Cardmarket. Er is voldoende vergoeding voor de verzending en als verkoper kun je zelf kiezen op welke manier je verstuurd. Ik heb daarom met DHL verzonden afgelopen week, omdat er zoveel vertraging bij PostNL was.
Zijn er, naast de Facebook en Whatsapp groepen, eigenlijk nog andere tips voor kanalen om kaarten te ruilen of kopen?
Wat hadden we gekocht?
- 2 Boosterboxen
- 2 Elite Trainer Boxen
:fill(white):strip_exif()/f/image/5uroVUQqJBAxzflpTVvtbw1q.png?f=user_large)
@drawing_a.k Haar hits:
:strip_exif()/f/image/1aZAbXXNud31qGzU8GdsF0uV.jpg?f=fotoalbum_large)
En de miscuts:
:strip_exif()/f/image/CGF1OoQL2Fjd2U8BZ5joiUaK.jpg?f=fotoalbum_large)
Heel erg vet! Vertel eens iets over de krabbels 🙂Akaendra schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:32:
Denk dat dit nog altijd mijn beste bezit is en geloof ook niet dat ik ze ooit ga wegdoen
[Afbeelding]
Staan al een tijd op mn verlanglijst!
De Krabbels heb ik kunnen bemachtingen door in 2012/13/14 naar de World championships te gaan in respectievelijk Hawaii/Vancouver/Washington.Furrr schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:01:
[...]
Heel erg vet! Vertel eens iets over de krabbels 🙂
Staan al een tijd op mn verlanglijst!
Krabbels zijn van Masuda, Omori (als ik het me goed herinner) en van Ishihara, wat grote mannen binnen Gamefreak/TPC
Daar hadden ze tijdens het toernooi voor de niet spelers ook signing sessies waar ik van wist en naartoe ben gegaan. Zodoende heb ik de krabbels kunnen krijgen op mijn eigen games, en ja die zijn inmiddels ook meer dan 20 jaar oud en nog steeds in dezelfde staat.
Jammer dat ik de gold/silver originele dozen niet meer heb, die waren iirc wat fragieler dan deze maar die wil ik ook nog eens laten signeren als er de mogelijkheid voor is, want dat hebben ze na 2014 behoorlijk veranderd namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door Akaendra op 12-06-2023 10:16 ]
Nu moet je de spellen in één keer doorspelen mocht je er aan beginnen.
Keuzes maken de Mens
Batterij vervangen in de cartridge is nog best OK te doen, heb ik in de mijne ook gedaan. Je moet alleen een juiste schroevendraaier hebben/bestellen.whahas schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:54:
Wel jammer dat de accu / batterij van die spellen het inmiddels niet meer doen.
Nu moet je de spellen in één keer doorspelen mocht je er aan beginnen.
Gaan er nog mensen naar de trading day van Collect-A-Con in Groningen aankomende Zondag?
[ Voor 59% gewijzigd door G_Dragon op 14-06-2023 08:44 ]
Tof achtergrond verhaal! Bedankt voor het delen.Akaendra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:15:
[...]
De Krabbels heb ik kunnen bemachtingen door in 2012/13/14 naar de World championships te gaan in respectievelijk Hawaii/Vancouver/Washington.
Krabbels zijn van Masuda, Omori (als ik het me goed herinner) en van Ishihara, wat grote mannen binnen Gamefreak/TPC
Daar hadden ze tijdens het toernooi voor de niet spelers ook signing sessies waar ik van wist en naartoe ben gegaan. Zodoende heb ik de krabbels kunnen krijgen op mijn eigen games, en ja die zijn inmiddels ook meer dan 20 jaar oud en nog steeds in dezelfde staat.
Jammer dat ik de gold/silver originele dozen niet meer heb, die waren iirc wat fragieler dan deze maar die wil ik ook nog eens laten signeren als er de mogelijkheid voor is, want dat hebben ze na 2014 behoorlijk veranderd namelijk
Wees er maar zuinig op!
Ik kan je aanraden om ze in plastic covers te doen:Akaendra schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:32:
Denk dat dit nog altijd mijn beste bezit is en geloof ook niet dat ik ze ooit ga wegdoen
[Afbeelding]
https://www.amazon.com/Vi...ector-Color/dp/B08G8YBFQ2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/59CffvyPFh5KRVVsJkbux8ts.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LEVmtdHosCciMtVpaQb2FcOi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D9xqVAr9dF90sfuyREeNtyHR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eC8xIf9Fi0onoP3fOxxtDyGy.jpg?f=fotoalbum_large)
En onze losse aankopen:
:strip_exif()/f/image/kBirQguSMbwIWGCsKRsGPSFi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door G_Dragon op 19-06-2023 08:27 ]
Nu heb ik deze charizard al een tijdje in m’n binders zitten en heb ik sinds kort de Collectr app op mijn telefoon. Nu weet ik dat ik deze via de darkness ablaze heb geopend, alleen waar is die andere kaart van? Op de foto’s lijkt de kaart meer op de 2e door de glinstering op de kaart. Ben erg benieuwd of ik hier meer duidelijkheid kan krijgen!
/f/image/1nGz6NkpDLUls5gP9m46njce.png?f=fotoalbum_large)
Die is van de set ‘pokemon prize series one’ staat eronder.SoEnergic schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:20:
Hallo allemaal.ik heb even een vraagje. Ik volg het topic al een tijdje en ben ook een beetje aan het verzamelen hier en daar.
Nu heb ik deze charizard al een tijdje in m’n binders zitten en heb ik sinds kort de Collectr app op mijn telefoon. Nu weet ik dat ik deze via de darkness ablaze heb geopend, alleen waar is die andere kaart van? Op de foto’s lijkt de kaart meer op de 2e door de glinstering op de kaart. Ben erg benieuwd of ik hier meer duidelijkheid kan krijgen![Afbeelding]
/f/image/113M26YnKh8O0OVHv0Lkirwx.png?f=fotoalbum_large)
Ik dacht het al inderdaad, maar aangezien het icoontje van de set ook darkness ablaze was vroeg ik het me toch even af, dank!Aschtra schreef op maandag 19 juni 2023 @ 06:49:
[...]
Die is van de set ‘pokemon prize series one’ staat eronder.
[Afbeelding]
Dat leek mij ook inderdaad, de kaart die ik heb heeft ook meer de glans van deze kaart dus daarom zit ik in erge twijfel momenteel welke het is. Hier zie je het logo wat beter ervan.Aschtra schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:11:
Ah dat is wel vaag dan ja. Kan logotje niet zien maar zou dan promo verwachten miss.
/f/image/120qvuP9Z3hOqFk7LZCo8UtP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/If3U0IAmZNYzWF69bpPjKJgV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk zelf dat het misschien wel eens foutje in de Collectr app kan want als ik hem op cardmarket zoek zijn er geen twee kaarten te vinden van die set of dat logo: Vergeet wat ik zei, er is toch wel een twee kaart van te vinden, alleen bij Cardmarket is het logo dan wel anders (zie foto 3).SoEnergic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:52:
[...]
Dat leek mij ook inderdaad, de kaart die ik heb heeft ook meer de glans van deze kaart dus daarom zit ik in erge twijfel momenteel welke het is. Hier zie je het logo wat beter ervan. [Afbeelding]
[Afbeelding]
/f/image/1UvXOhudNurOl1WycRClAI5W.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sPdFlzvx5vX71iQg59WHqCWU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3WOFrPad0BFviIuI4kDRE3UV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 19-06-2023 14:06 ]
Hier kun je duidelijker zien, dat er bij de prize pack versie een stamp zit.G_Dragon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Ik denk zelf dat het misschien wel eens foutje in de Collectr app kan want als ik hem op cardmarket zoek zijn er geen twee kaarten te vinden van die set of dat logo: Vergeet wat ik zei, er is toch wel een twee kaart van te vinden, alleen bij Cardmarket is het logo dan wel anders (zie foto 3).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Ja dat is waar, ik twijfelde nog wel of die stamp ook echt op de kaart zelf zitNirrilith schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:15:
[...]
Hier kun je duidelijker zien, dat er bij de prize pack versie een stamp zit.
Dat is dan inderdaad een stuk duidelijker! Dan ben ik eruit en is het inderdaad gewoon degene van de set zelf.G_Dragon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:02:
[...]
Ik denk zelf dat het misschien wel eens foutje in de Collectr app kan want als ik hem op cardmarket zoek zijn er geen twee kaarten te vinden van die set of dat logo: Vergeet wat ik zei, er is toch wel een twee kaart van te vinden, alleen bij Cardmarket is het logo dan wel anders (zie foto 3).
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen dank, waar we elkaar kunnen helpen doen we datSoEnergic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:00:
[...]
Dat is dan inderdaad een stuk duidelijker! Dan ben ik eruit en is het inderdaad gewoon degene van de set zelf.bedankt voor de snelle info!
Duurde bij mij ook even hoorSoEnergic schreef op maandag 19 juni 2023 @ 15:00:
[...]
Dat is dan inderdaad een stuk duidelijker! Dan ben ik eruit en is het inderdaad gewoon degene van de set zelf.bedankt voor de snelle info!
Was trouwens mn eerste post in dit leuke topic! Ik ben 2 jaar geleden weer begonnen met sparen, voornamelijk ook met mn dochter van 7, en aangezien het altijd leuker is anderen te laten zien als je wat moois trekt, maken we hier filmpjes van en plaatsen we dit op YT.
Battle.net ID: Nirrilith#2845
Ik vind het erg leuk om te zien dat er steeds weer meer mensen dit topic ontdekken, want zo komen er steeds meer verzamelaars of Pokémon liefhebbers bij die elkaar kunnen helpen of er gewoon over kunnen praten. Wij openen nu alweer 2 jaar Pokémon kaarten, zijn weer begonnen bij Pokémon Brilliant Stars met sparen en sinds dien gaat het best hardNirrilith schreef op maandag 19 juni 2023 @ 16:02:
[...]
Duurde bij mij ook even hoor![]()
Was trouwens mn eerste post in dit leuke topic! Ik ben 2 jaar geleden weer begonnen met sparen, voornamelijk ook met mn dochter van 7, en aangezien het altijd leuker is anderen te laten zien als je wat moois trekt, maken we hier filmpjes van en plaatsen we dit op YT.
Het is eigenlijk best grappig hoe ver ik nu in mijn hobby zit na 7-8 jaar sparen.
- Ik heb alle officiele Lugia kaarten zowel in het Engels als Japans compleet verzameld (ja echt alles).
- Bijna alle kaarten van Artist Tomokazu Komiya verzameld in het Japans en Engels ( de laaste komen er nu aan!) sinds 2017, diezelfde artiest heb leren kennen online en handtekeningen van hem heb kunnen krijgen!
- Heb een gerespecteerde Pokemon TCG nieuws/fan site in 2019 opgericht genaamd PokeGuardian.com
- Een eigen Pokemon League ben begonnen in 2017 wat nog steeds draait.
- Sinds vorig jaar YouTube wekelijks videos maak over Pokemon TCG.
Ook vreselijke irritant dat je zo snel wordt uitgelogd bij cardmarket..
Net ook reactie gehad van cardmarket van die sellers met most cards feature. Die werkt pas als je 10 aankopen hebt blijkbaar
[ Voor 47% gewijzigd door Aschtra op 28-06-2023 12:01 ]
Dit topic is gesloten.
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.
Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.
Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.