Het grote Pokémon Topic - Deel Twee Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste
Acties:
  • 264.498 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik heb dit keer Ultra Sun gehaald(vorig jaar Moon). Bevalt me nog steeds prima. Ja het heeft niet de echt het hele omg gevoel. Maar het speelt nog steeds echt super lekker. Zeker nu ik treinreiziger ben, lekker pokemon in de trein en schijt aan iedereen die denkt wat een 34-jarige met een 3DS in de trein doet :D

Ik heb m'n ingame team ook gereed, al is nog niet alles max evolved. Dit keer gestart met Popplio. Mijn team:
Primarina
Salazzle
Gengar (ja 2 de poison, maar Gengar!)
Hawlucha (kan pretty much de hele game solo-en)
Beldum(net gevangen en geruild voor een level 1 op GTS, lange leve move tutors voor Iron Head en Zen Headbut)
Tyrantitar(nog een pupitar)

Mooi gebalanceerd team imho. Wel beetje earth weakness, maar boeiend, heb goede coverage. Gengar is m'n wildcard met nu Giga Drain en later Thunderbolt.

Ook een shiny mudbray gevangen, op gts gezet voor een entei, werd gewoon reruild :D

[ Voor 4% gewijzigd door ye-roon op 06-12-2017 12:06 ]

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Hier zojuist een beetje aan het wondertraden geweest, just for fun. Krijg ik in ruil voor een caterpie een Xurkitree ultra-beast.

Lucky? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
FrankoNL schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:00:
Hier zojuist een beetje aan het wondertraden geweest, just for fun. Krijg ik in ruil voor een caterpie een Xurkitree ultra-beast.

Lucky? :)
Aantal van die ultra beasts krijgt je meer dan eens en dan kan je overtallige prima via WT wegdoen. Maar is een mooie buit zo via de WT :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Toch maar even mijn ervaringen delen met Ultra Sun tot nu toe; het valt me alleszins mee :)

Ik speel het spel met mijn zoon van 6, dus de hele avond grinden om zo snel mogelijk een playthrough te doen zit er niet in. Wel proberen we zoveel mogelijk het eiland te ontdekken voordat we verder gaan. Zijn inmiddels aangekomen bij de laatste trial van het tweede eiland.

Wat mij tot nu toe opvalt:
- nieuwe personages middels Ultra Recon Squad
- nieuwe side quests in de vorm van stickers verzamelen en ik heb het idee dat er zelfs nieuwe delen van de map beschikbaar zijn
- nieuwe Pokémon - in ieder geval één nieuw ultra beast
- mijn "oude" 3DS XL lijkt het wat zwaarder te hebben met het spel, met name de battles met meerdere Pokémon

Verder zijn de spellen hetzelfde als de Sun en Moon spellen. 40 tot 50 euro waard? Ik denk dat je een van deze spellen alleen zou moeten kopen als je òf groot fan ben en je collectie compleet wilt houden (wss een groot deel van de mensen hier :)) òf als je Sun of Moon niet hebt. Anders dan dat is er weinig echte meerwaarde voor het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:07
De FPS drops zitten ook in Pokemon Sun/Moon en ook in Alpha Sapphire / Omega Ruby als er meerdere pokemon in het gevecht zitten.

Speelt ook op de new 3DS. Vind ik persoonlijk erg irritant. Maar komt ook weer niet super veel voor in het spel.
Lijkt ook dat niet iedereen er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:30

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Kan ik iemand blij maken met een celebi code voor sun, moon, ultra sun en ultra moon?

Stuur maar een dm'etje.

Sorry, te laat. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Militia Pilot op 21-12-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8x4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

8x4

Hoeveel van jullie gebruiken trwns pokemonbank en is het het waard om daarvoor een abonnement te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik heb enige tijd terug mijn favo pokéspel weer gespeeld. Op de oude NDS (waar je nog gba-spelle op kan spelen) fire-red en leaf-green. Moet zeggen dat het nog steeds vermakelijk is.. waarom maken ze geen rebrand van de 1e serie op de 3ds... eentje waarbij je alle 151 Pokémon van gen1 kan krijgen/vangen. :X

Moet zeggen dat, op gen1 na, het me niet zo interesseert.. vond emerald en Alpha Saphire lang niet zo leuk als FR of LG, terwijl de manier van spelen bij AS me weer wel trekt.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakesushi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-08-2020
8x4 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 19:12:
Hoeveel van jullie gebruiken trwns pokemonbank en is het het waard om daarvoor een abonnement te nemen?
Ik heb alle pokemons die te krijgen/ruilen/vangen zijn in de pokebank staan.

Zelf vraag ik mij wel af of er ooit een Pokemon op de Switch komt en dan de pokemons over kan zetten naar de Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor vijf euro per jaar zet ik het abo met elke release weer aan. Gebruik het voornamelijk om Pokémon tussen de verschillende spellen te transfereren. Vind zelf vijf euro per jaar een prima prijs.

Heb van de week mijn zoon van zes de vruchten van 10+ jaar Pokémon laten zien in de vorm van een living dex en een hele bult met shinies en legendaries. Ogen als schoteltjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Laatst online: 11:22
Wat mij betreft dubbel en dwars waard. 5€ per jaar is nou niet heel veel geld en kan lekker een Living Dex bijhouden, snel overzetten en spellen opnieuw starten zonder Pokémons kwijt te raken.
GS88 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 22:16:
Ik heb enige tijd terug mijn favo pokéspel weer gespeeld. Op de oude NDS (waar je nog gba-spelle op kan spelen) fire-red en leaf-green. Moet zeggen dat het nog steeds vermakelijk is.. waarom maken ze geen rebrand van de 1e serie op de 3ds... eentje waarbij je alle 151 Pokémon van gen1 kan krijgen/vangen. :X

Moet zeggen dat, op gen1 na, het me niet zo interesseert.. vond emerald en Alpha Saphire lang niet zo leuk als FR of LG, terwijl de manier van spelen bij AS me weer wel trekt.
FR/LG waren naar mijn mening ook de beste spellen. Uitzonderlijk goed en uitgebreid.
Maar de nieuwe games spelen wel veel lekkerder weg. Besturing is zoveel beter nu, en natuurlijk is de wereld ook veel mooier.
Sakesushi schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 17:01:
[...]

Ik heb alle pokemons die te krijgen/ruilen/vangen zijn in de pokebank staan.

Zelf vraag ik mij wel af of er ooit een Pokemon op de Switch komt en dan de pokemons over kan zetten naar de Switch.
Neem aan van wel, maar Nintendo kennende zal het wel pas een aantal maanden na release van Pokémon Switch beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:08

Satom

Verzamel ervaringen

Zijn er ook mensen die competitief spelen? Ik ben zelf net een beetje begonnen met de Battle Tree, om wat ervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Er zijn wel een aantal mensen die competitive spelen, uit mijn hoofd oa Akaendra. Ik ben er zelf na de release van SUMO mee gestopt. Werd iets te tijdrovend met het uitdenken van strategieën en het breeden van Pokémon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:51
Naja, ik volg het wel, speel zelf nauwelijks nog competitive, meer Pokken :D
Battle Tree zelf zou ik niet echt als ervaring opdoen beschouwen. Ja het leert je hoe 2v2 er aan toegaat, maar sommige movesets/abilities die de AI gebruikt zijn ingame niet te krijgen.

ZIjn online ook genoeg resources te vinden (o.A Trainer Tower, maar ook veel losse spelers)
Twitch streams zijn er in de avond ook altijd wel te vinden, wellicht iets om eens te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gister de IV Judge functie "vrijgespeeld" in Ultra Sun: NICE! Geen gesodemieter meer met elke Pokémon naar een IV judge brengen en dan proberen te onthouden welke stats er goed waren. Gewoon een box vol breeden en dan in je pc rustig door de resultaten lopen, terwijl je de IV's ziet. Misschien dat ik toch weer wat aan breeden ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
IV Judge functie is inderdaad erg handig.
Competitief nooit echt veel aan gedaan. Wel beetje geprobeerd in ORAS en SuMo, maar viel toch vaak tegen. Nu had ik ook geen geweldige strategieën, maar wel perfecte IV's en EV's en de goede natures en moves etc. Toch maak je dan weinig kans tegenover iemand die allemaal Primals en Mega's gebruikt.
Nu zijn die in een echte competitie niet toegestaan, maar wat ervaring opdoen in online battles gaat ook niet lekker zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefy1997
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-04 21:19
YouTube: 2018 Is the Year of Legendary Pokémon!

February - Dialga & Palkia
March - Regigigas and Heatran
April - Raikou and Entei
May- Xerneas & Yveltal
June - Shiny Zygarde :D :D :D :D :D :D
July - Tornadus & Thundurus
August - Kyogre & Groudon
September Latios & Latias
October - Reshiram & Zekrom
November - Ho-Oh & Lugia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:10
Leuk lijstje zo. Goed in de gaten houden maar.

Mew is jammer genoeg best lastig te krijgen. Ik was vorige jaar te laat begonnen en heb die dus niet kunnen claimen. Ik hoopte eigenlijk dat ze Mew nog een keer beschikbaar zouden maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wackmaniac
Ergens kan ik redelijk gefrustreerd raken door dit soort acties; ik heb er 10+ jaar over gedaan om alle Pokémon in mijn bezit te krijgen en nu worden ze te pas en te onpas weggegeven. Was dat vorig jaar of twee jaar terug niet ook al een jaar met elke maand een legendary?

Anderzijds is het op deze manier wel mogelijk voor nieuwe spelers om de dex wat completer te krijgen. Maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ja, het is ook niet echt logisch dat ze deze in game verkrijgbare pokemon zo uitdelen. Zo hoef je geen moeite te doen ervoor.

Ik zou toch weer die niet in-game verkrijgbare legendaries willen zien, want die ruil je niet zo makkelijk.

Aan de andere kant, ik heb op marktplaats moeten zoeken naar een heartgold en black2 kopie. Dus als je nu instapt mis je al die legendaries wel voor je living dex, of je moet op andere manieren die games en de pokemon bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Dit zijn "gewoon" legendaries. Legendaries zijn niet boeiend, want die krijg je bijna gratis als je het spel gewoon uitspeelt. Tegenwoordig krijg je zelfs twee zodat je die kan ruilen met iemand die het andere spel heeft.

Alleen die Zygarde is door zn shiny kleurtjes iets unieker.

Vorig jaar kregen we de mythics, die zijn een ander verhaal :P Die zijn niet ingame te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
BlackMage schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:59:
Dit zijn "gewoon" legendaries. Legendaries zijn niet boeiend, want die krijg je bijna gratis als je het spel gewoon uitspeelt. Tegenwoordig krijg je zelfs twee zodat je die kan ruilen met iemand die het andere spel heeft.

Alleen die Zygarde is door zn shiny kleurtjes iets unieker.

Vorig jaar kregen we de mythics, die zijn een ander verhaal :P Die zijn niet ingame te krijgen.
Dat is juist het probleem. Ik ben het met @wackmaniac eens dat dit nogal lame is. Vroeger deed ik inderdaad erg lang over het verzamelen van de zeldzamere Pokémons. Legendaries kreeg je er één van en dan kon je met geluk met vrienden of anderen op de kinderopvang pokemonsters ruilen.
Ze waren juist erg bijzonder en daarom ook legendary.
Nu heb ik 5 boxen vol met die dingen en zijn ze niets meer waard. Het is jammer dat de 'accomplishment' zo teniet wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Goudstalen schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Dat is juist het probleem. Ik ben het met @wackmaniac eens dat dit nogal lame is. Vroeger deed ik inderdaad erg lang over het verzamelen van de zeldzamere Pokémons. Legendaries kreeg je er één van en dan kon je met geluk met vrienden of anderen op de kinderopvang pokemonsters ruilen.
Ze waren juist erg bijzonder en daarom ook legendary.
Nu heb ik 5 boxen vol met die dingen en zijn ze niets meer waard. Het is jammer dat de 'accomplishment' zo teniet wordt gedaan.
De enige situatie waarin legendaries zeldzaam waren, waren die roaming legendaries uit Gen 2. Daar moest je moeite voor doen.

Die 5-10 minuten die je over alle anderen doet stelt ook niks voor.

Tegenwoordig worden ze steeds makkelijker om te krijgen, maar ik voel me nu niet meer of minder trots door ze allemaal te hebben dan vroeger. Met Gen 1 had je ze allemaal door Mewtwo en de vogeltjes te vangen, daar kon je trots op zijn. Je was er misschien een uur mee bezig na uitspelen, maar het was een soort bewijs dat je alles had gedaan.

Nu moet je meer moeite doen hoor om alle te vangen :P Zelfs als je de helft gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
@BlackMage het zal ook wel een combinatie van leeftijd en omgeving zijn.

Toen ik ~8 jaar oud was en Ruby speelde was het toch wel lastig om Legendaries te vangen naar mijn ervaring. En ik kon Kyogre niet snel krijgen; weinig mensen die ik kende hadden Sapphire en wilden traden. Een tweede Groudon zat er ook niet in; weinig/geen mensen om mee te traden om een nieuwe savegame te starten.
Dus ja, toen was het naar mijn mening nog best een taak, en gaf het toch een gevoel van voldoening wanneer je dan eindelijk die ene Pokémon kreeg.

Tegenwoordig is dat gevoel er niet meer. Toegegeven, ik ben nu ouder en het is sowieso allemaal minder leuk dan het vroeg was / zo ervaarde. Maar toch ook is het erg makkelijk geworden om te ruilen, op te slaan, nieuwe spellen te starten en simpelweg alles via events te ontvangen.

Jammer wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
De "game mascot" zoals Kyogre vangen is al het zelfde sinds er uberhaubt game mascot legendaries zijn. Je komt ze vanzelf tegen en de grootste uitdaging is om een pokemon in je team te hebben die hem niet in 1x doodmaakt :p Daarna is het gewoon 20 ultra balls gooien en als dat niet genoeg is reloaden.

Tuurlijk was het niet zo makkelijk als kind van 8, maar dat komt niet omdat het nu zoveel makkelijker is :p Van de andere legendaries hoefde je alleen te weten waar ze te vinden waren en dan weer 20 ballen te gooien.

Zelfs de laatste poging om legendaries moeilijk bereikbaar te maken (regi's in gen 3) viel in het water dankzij het internet.

Anno 2018 is overigens de enige manier om iets lastig bereikbaar/zeldzaam te maken, door het als een 1% dropchance in een lootbox te stoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
BlackMage schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:38:
De "game mascot" zoals Kyogre vangen is al het zelfde sinds er uberhaubt game mascot legendaries zijn. Je komt ze vanzelf tegen en de grootste uitdaging is om een pokemon in je team te hebben die hem niet in 1x doodmaakt :p Daarna is het gewoon 20 ultra balls gooien en als dat niet genoeg is reloaden.

Tuurlijk was het niet zo makkelijk als kind van 8, maar dat komt niet omdat het nu zoveel makkelijker is :p Van de andere legendaries hoefde je alleen te weten waar ze te vinden waren en dan weer 20 ballen te gooien.

Zelfs de laatste poging om legendaries moeilijk bereikbaar te maken (regi's in gen 3) viel in het water dankzij het internet.

Anno 2018 is overigens de enige manier om iets lastig bereikbaar/zeldzaam te maken, door het als een 1% dropchance in een lootbox te stoppen. :P
Ja ik weet nog dat ik als een jong ventje de manual met de braille gebruikte om die tekst te ontcijferen.. Die goede oude tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

BooYooToo schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 08:45:
Leuk lijstje zo. Goed in de gaten houden maar.

Mew is jammer genoeg best lastig te krijgen. Ik was vorige jaar te laat begonnen en heb die dus niet kunnen claimen. Ik hoopte eigenlijk dat ze Mew nog een keer beschikbaar zouden maken.
Same here! Ik ben pak zo nu en dan de GameBoy Advance of DS weer even op om een stukje Pokémon te spelen. Op mijn 1e gen Red had ik Mew via de legale wijze verkregen dankzij een event in de stad maar die kan je niet traden naar de 3rd gen. Via een omweg probeer ik nu met behulp van een EZ-Flash IV en een emulator op de PC Mew naar mijn FireRed te krijgen maar tevergeefs tot nu toe.

Inmiddels heb ik de volgende games rond gespeeld (excl. de pokédex uiteraard).

Fire Red
Soul Silver (weer overnieuw begonnen, ben nu bij de 4e gym)
Emerald (idem als Soul Silver).
Platinum

Op de wishlist staat momenteel:
Black of White
Black of White 2

Op termijn wil ik nog een n3DS halen met de games die hierbij horen.

[ Voor 14% gewijzigd door Pat-Juh op 22-01-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Pat-Juh schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:07:
[...]

Same here! Ik ben pak zo nu en dan de GameBoy Advance of DS weer even op om een stukje Pokémon te spelen. Op mijn 1e gen Red had ik Mew via de legale wijze verkregen dankzij een event in de stad maar die kan je niet traden naar de 3rd gen. Via een omweg probeer ik nu met behulp van een EZ-Flash IV en een emulator op de PC Mew naar mijn FireRed te krijgen maar tevergeefs tot nu toe.

Inmiddels heb ik de volgende games rond gespeeld (excl. de pokédex uiteraard).

Fire Red
Soul Silver (weer overnieuw begonnen, ben nu bij de 4e gym)
Emerald (idem als Soul Silver).
Platinum

Op de wishlist staat momenteel:
Black of White
Black of White 2

Op termijn wil ik nog een n3DS halen met de games die hierbij horen.
Je kan Pokemon nooit van gen 1/2 naar gen 3 brengen. Alle opties om Mew daar te krijgen zijn hacks en cheats. Als je dat niet erg vindt dan kan je denk ik het beste een savegame met volle pokedex downloaden van een Gen 3 spel en die samen met de rom op je EZ-Flash zetten, en dan Mew (en wat je nog meer wilt) via linkcable traden naar je echte games.

En je hebt Mew legaal op Gen 1, dat is iets om trots op te zijn. Maar je moet wel uitkijken en een plan bedenken voor de toekomst. Want er zit een batterijtje in die je save vasthoudt. Die batterijtjes zitten nu allemaal op het punt dat ze gaan uitvallen (ca 20 jaar oud ;)) en dan is je save weg. Het is niet moeilijk om een nieuw batterijtje erin te zetten maar als je dat wilt doen zonder verlies van je save wel. Dus misschien is het beter om een videotje te maken van je herinnering en er rekening mee houden dat het niet veel rek meer heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Pfoe ben 3 weken terug gestart met US. Game doorgespeeld en nu bezig met een UltraSun living dex, daarna beginnen met de rest te verzamelen in ORAS / XY.
Heb ondertussen 311 pokemon van USUM, ben nu het 3de eiland na aan het gaan op gemiste pokémon.
Het event komt voor mij enorm goed uit, alleen de mythics zullen enorm lastig te verkrijgen zijn, aangezien ik deze vorig jaar niet verzameld heb.
Ziet er toch wel cool uit als je zo de eerste boxes door kan scrollen en iedere pokémon erin hebt zitten.

Heb alleen een fout gemaakt, met de living dex in US gewerkt met de Alola nummers (1-413). Wanneer ik dus de National Dex ga aanhouden moet ik alles weer reorganiseren :') Oeps.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc55
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-02 19:05
Vandaag de collectie uitgebreid met White 2, X en Moon. Nu nog de tijd vinden om te spelen. |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G2wIPzKPszPYJhrVbu2wJxM1/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wow, ik ben dan maar een laffe twat met gemiddeld één spel per groep :)

Weet iemand de shiny kansen in de worm holes? Mijn zoon was gister US aan het spelen en kwam trots vertellen dat hij drie Pokémon had gevangen en dat hij ze wilde laten zien. Meneer had een shiny Abomasnow, een Quaqsire en een shiny Nuzleaf gevangen.

Toen ik vervolgens zei dat hij twee shinies had gevangen begon hij sorry te zeggen. Heb maar gauw gezegd dat hij geen sorry hoeft te zeggen als hij shinies vangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
wackmaniac schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:04:
Wow, ik ben dan maar een laffe twat met gemiddeld één spel per groep :)

Weet iemand de shiny kansen in de worm holes? Mijn zoon was gister US aan het spelen en kwam trots vertellen dat hij drie Pokémon had gevangen en dat hij ze wilde laten zien. Meneer had een shiny Abomasnow, een Quaqsire en een shiny Nuzleaf gevangen.

Toen ik vervolgens zei dat hij twee shinies had gevangen begon hij sorry te zeggen. Heb maar gauw gezegd dat hij geen sorry hoeft te zeggen als hij shinies vangt :)
De shiny kansen in Ultra Wormhole zijn erg hoog. Vanaf ongeveer 3000 meter heb je extra hoge kans op shinies. Zelf op die manier een shiny floatzelf gevangen. Verwacht dat wanneer ik voor alle legendaries ga dat ik er nog veel meer tegen kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Sterker nog. Een beetje onderzoek bracht me hier: http://www.player.one/pok...ercentage-wormhole-122745

Als je een drierings wormhole in gaat na 5000+ lichtjaren heb je meer dan 1/3 kans op een shiny. Dat is hoger dan in welk spel tevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-08 15:52
Mc55 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 20:39:
Vandaag de collectie uitgebreid met White 2, X en Moon. Nu nog de tijd vinden om te spelen. |:(

[afbeelding]
Mooie collectie, zijn dit al je Pokémon games of alleen die van de nieuwe generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ik zal ook eens een deel van mijn pokemon tcg collectie laten zien als er interesse is haha. Denk dat er mensen niet erg geïnteresseerd zijn daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc55
  • Laatst online: 17-02 19:05
R4m0n_46 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:46:
[...]

Mooie collectie, zijn dit al je Pokémon games of alleen die van de nieuwe generaties?
Dit is alles wat ik nu heb. Ik ben ong 3 jaar geleden weer begonnen met spelen. Ik had toen een GBA SP met FR gekocht, kort daarna een New 3DS met AS. Sindsdien beetje bij beetje begonnen met verzamelen.

Ik moet nu nog Platinum vinden (ik heb die al twee keer gekocht maar beide keren waren ze niet origineel :( ). Daarna misschien de GBA games en verder terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
Mc55 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Dit is alles wat ik nu heb. Ik ben ong 3 jaar geleden weer begonnen met spelen. Ik had toen een GBA SP met FR gekocht, kort daarna een New 3DS met AS. Sindsdien beetje bij beetje begonnen met verzamelen.

Ik moet nu nog Platinum vinden (ik heb die al twee keer gekocht maar beide keren waren ze niet origineel :( ). Daarna misschien de GBA games en verder terug.
Gaaf, ik heb het juist andersom, alles vanaf de Gameboy serie t/m de GBA serie.
Van de nieuwere generaties heb ik alleen Black, Alpha Sapphire, Y en Moon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
steefy1997 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:22:
YouTube: 2018 Is the Year of Legendary Pokémon!

February - Dialga & Palkia
March - Regigigas and Heatran
April - Raikou and Entei
May- Xerneas & Yveltal
June - Shiny Zygarde :D :D :D :D :D :D
July - Tornadus & Thundurus
August - Kyogre & Groudon
September Latios & Latias
October - Reshiram & Zekrom
November - Ho-Oh & Lugia.
Hoe werkt dat precies? Ik lees vermoedelijk niet goed, maar 'k heb nog niet teruggevonden hoe je precies aan die pokémon raakt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Je moet met je DS naar de GameMania gaan, daar krijg je een code voor Dialga/Palkia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dryhte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:15:
[...]

Hoe werkt dat precies? Ik lees vermoedelijk niet goed, maar 'k heb nog niet teruggevonden hoe je precies aan die pokémon raakt... :?
Die van deze maand zijn te krijgen bij een Game Mania Nintendo Hotspot. Op hun site staan wel details.

Via NBAHomePass werkt ook bij je thuis. Maar dat is niet super eenvoudig. Er zijn wel reddit posts te vinden hoe dit precies werkt.

Hoe dat met de andere maanden gaat weet ik niet. De vorige keer bij zulke maandelijke acties wisselden ze af tussen gewoon internet en de Nintendo Hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 14:44
thanks, 'k had dus niet goed gezocht ;) https://www.gamemania.be/Articles/pokemon-dialga-en-palkia

• wackmaniac
Let wel even op; je krijgt één code per apparaat. Als meerdere spellen uit deze generatie hebt dan kan je bij slechts een van deze spellen de code verzilveren.

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

BlackMage schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:41:
[...]

Via NBAHomePass werkt ook bij je thuis. Maar dat is niet super eenvoudig. Er zijn wel reddit posts te vinden hoe dit precies werkt.
Top tooltje ;)

Je kunt connectify installeren mocht je niet willen rommelen met je wifi adapter in Windows. Werkt prima hier, gewoon weer eraf gooien na gebruik.

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik begrijp niet waarom ze de box in het nederlands verkopen. Ik wil dus de collectors edition van ultra sun & ultra moon kopen met tin case, maar overal verkopen ze het met een nederlandse doos, maar die wil ik dus niet. Heeft iemand een idee waar ik de engelse versie kan vinden van de collectors edition hier in nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:33:
Ik begrijp niet waarom ze de box in het nederlands verkopen. Ik wil dus de collectors edition van ultra sun & ultra moon kopen met tin case, maar overal verkopen ze het met een nederlandse doos, maar die wil ik dus niet. Heeft iemand een idee waar ik de engelse versie kan vinden van de collectors edition hier in nederland?
Ik heb de “ultra dual edition” met steelbook. Dat is voor heel Europa de zelfde (gezien Pegi en USK rating erop), met Engelse en Franse tekst op zowel de kartonnen omdoos als de twee normale plasic doosjes. De steelbook heeft geen tekst. Nergens Nederlandse tekst.

Gewoon bij release gekocht bij Nedgame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
BlackMage schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 01:22:
[...]

Ik heb de “ultra dual edition” met steelbook. Dat is voor heel Europa de zelfde (gezien Pegi en USK rating erop), met Engelse en Franse tekst op zowel de kartonnen omdoos als de twee normale plasic doosjes. De steelbook heeft geen tekst. Nergens Nederlandse tekst.

Gewoon bij release gekocht bij Nedgame :)
Dat is inderdaad zo, maar dat is niet degene die ik wil. De steelbook van de dual edition is anders dan die van de collectors editions.

Ik vind het raar dat de eerste sun&moon wel gewoon in een engelse box te koop zijn en ultra sun&moon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
xXBunnyShmexiXx schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:20:
[...]

Dat is inderdaad zo, maar dat is niet degene die ik wil. De steelbook van de dual edition is anders dan die van de collectors editions.

Ik vind het raar dat de eerste sun&moon wel gewoon in een engelse box te koop zijn en ultra sun&moon niet.
Maar "collectors edition" vindt ik nergens. Je hebt de gewone, de fan editions (enkele game met steelbook) en de dual edition (beide games met steelbook).

Ik zie op boxart voor de fan editions inderdaad geen USK rating, dus die zal waarschijnlijk meerdere Europese versies hebben. Ik denk dat je die bedoeld dan. Maar er zijn genoeg UK webshops (bijv Amazon) die gewoon naar Nederland verzenden. Dus dan moet je daar voor gaan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Niet online
BlackMage schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 18:44:
[...]

Maar "collectors edition" vindt ik nergens. Je hebt de gewone, de fan editions (enkele game met steelbook) en de dual edition (beide games met steelbook).

Ik zie op boxart voor de fan editions inderdaad geen USK rating, dus die zal waarschijnlijk meerdere Europese versies hebben. Ik denk dat je die bedoeld dan. Maar er zijn genoeg UK webshops (bijv Amazon) die gewoon naar Nederland verzenden. Dus dan moet je daar voor gaan denk ik :P
haha ja die bedoelde ik ook. Ik ga t dan maar bij amazon proberen. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
goedemorgen,

Mijn zoontje van 7 heeft sinds kort een New Nintendo 2ds XL en hij zou graag een pokemon spel willen.

Ik ken de verschillen tussen alle games niet en zie door de bomen het bos niet meer.
Welk Pokemon spel zouden jullie mij aanraden om voor hem te kopen?

Alvast bedankt voor de tips

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
louzy82 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:25:
goedemorgen,

Mijn zoontje van 7 heeft sinds kort een New Nintendo 2ds XL en hij zou graag een pokemon spel willen.

Ik ken de verschillen tussen alle games niet en zie door de bomen het bos niet meer.
Welk Pokemon spel zouden jullie mij aanraden om voor hem te kopen?

Alvast bedankt voor de tips
Pokemon games worden in setjes van twee uitgebracht, waarbij die twee voor 99,999% het zelfde zijn. Ze zijn herkenbaar aan namen die met elkaar te maken hebben zoals Sun en Moon, X en Y, Ruby en Sapphire... etc.

Welke je van de twee koopt maakt heel weinig uit. Je kan geen slechte keus maken.

Ik raad Ultra Sun aan. Dat is de nieuwste en meest complete, en deze variant zorgt ervoor dat als je overdag speelt, het in het spel ook overdag is. Bij Ultra Moon is dat omgedraaid (dag=nacht). Het maakt heel weinig uit verder, maar is waarschijnlijk leuker voor iemand van 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
BlackMage schreef op zondag 18 februari 2018 @ 11:47:
[...]

Pokemon games worden in setjes van twee uitgebracht, waarbij die twee voor 99,999% het zelfde zijn. Ze zijn herkenbaar aan namen die met elkaar te maken hebben zoals Sun en Moon, X en Y, Ruby en Sapphire... etc.

Welke je van de twee koopt maakt heel weinig uit. Je kan geen slechte keus maken.

Ik raad Ultra Sun aan. Dat is de nieuwste en meest complete, en deze variant zorgt ervoor dat als je overdag speelt, het in het spel ook overdag is. Bij Ultra Moon is dat omgedraaid (dag=nacht). Het maakt heel weinig uit verder, maar is waarschijnlijk leuker voor iemand van 7 :)
Thanks, ik was eigenlijk op zoek naar een 2ehands dus wellicht dat een iets ouder spel makkelijker te vinden zal zijn.

Is er qua look & feel en gameplay een groot verschil tussen ultra sun , sun, Y , Ruby etc?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
louzy82 schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Thanks, ik was eigenlijk op zoek naar een 2ehands dus wellicht dat een iets ouder spel makkelijker te vinden zal zijn.

Is er qua look & feel en gameplay een groot verschil tussen ultra sun , sun, Y , Ruby etc?
2e hands Pokemon games zijn meestal niet heel veel goedkoper dan de laagste prijzen in webshops.

Qua looks zijn de verschillen niet super groot, alle pokemon games voor de 3DS familie halen zo'n beetje het maximale uit het systeem. Qua feel zijn de verschillen groter. Maar ook daar kan je geen slechte keus maken wat mij betreft.

Maar wat ik me wel bedenkt.... Pokemon games bevatten redelijk veel tekst, inclusief ingame instructies van hoe iets werkt en aanwijzingen om verder te komen in het spel.... en Nederlands is geen optie. Hou daar wel rekening mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
Ik vind Alpha Sapphire / Omega Ruby het er mooist uitzien. Weinig mensen delen die mening als ik zo rond google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik deel de zelfde mening. Omega ruby is mijn favoriet.
Als de snelheid van het spel hoger kon had ik liever Heartgold en Soulsilver. Omdat de pokemon achter je aan kan lopen :)
Aschtra schreef op zondag 18 februari 2018 @ 17:36:
Ik vind Alpha Sapphire / Omega Ruby het er mooist uitzien. Weinig mensen delen die mening als ik zo rond google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 10:56
Yup mee eens met Adem en Aschtra, heb heel wat uurtjes in Omega ruby zitten. Sowieso spelen de games erna wel wat anders, had persoonlijk zelf wat moeite om aan X en Y te wennen. Het was meer 3d dacht ik en heb t nooit echt uitgespeeld

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik bedoel qua grapics he :p Ik las veel commentaar over dat de personages 'chibi' zouden zijn. Maar persoonlijk niet erg last van.

Vind sun / moon / US/UM qua graphics echt niet mooi. Veel te veel pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
xXBunnyShmexiXx schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:33:
Nou, dat is niet zo vreemd; de doelgroep is over het algemeen Nederlands :)

Je zou gewoon een Engelstalige versie van Amazon ofzo kunnen kopen. Je moet dat wel even wat zaken rond regio's uitzoeken. Britse versies zouden geen probleem moeten geven, maar geen idee hoe dat met games uit de VS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelli
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 14:43

Michelli

LL.M

wackmaniac schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:02:
[...]

Nou, dat is niet zo vreemd; de doelgroep is over het algemeen Nederlands :)

Je zou gewoon een Engelstalige versie van Amazon ofzo kunnen kopen. Je moet dat wel even wat zaken rond regio's uitzoeken. Britse versies zouden geen probleem moeten geven, maar geen idee hoe dat met games uit de VS is.
De 3DS is region-locked, dus Amerikaanse games werken niet. Australische volgens mij wel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
We weten dat er een Pokemon Switch titel aankomt. Wanneer weten we niet. En hoe het er precies gaat uitzien weten we ook niet.

Zouden jullie gewoon een Pokemon Sun & Moon met nieuwe graphics willen?
Of toch meer richting Breath of the wild en misschien zelfs een battle system zoals Ni No Kuni?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik ken Ni No Kuni niet, en zoals Breath of the Wild wil ik het niet (veel te leeg voor een Pokemon game).

Van mij mag het wel ietsje meer open, maar de basisprincipes van Pokemon moeten blijven bestaan. Daar horen mechanics zoals HM's of de ride pager bij die meer plekken bereikbaar maken als je verder bent in het verhaal.

Het battlesysteem moet ook niet grondig veranderen. Dus nog steeds turn based met een beperkte selectie van moves. Wel mag het nu 100% plaatsvinden in de wereld waar je in rondloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Er gaat op 4Chan/Reddit een thread over een vertaler van het spel. Het spel zou zich afspelen in een regio op basis van Sri Lanka.

Wat mij betreft:
- first person view?
- battle systeem turn based houden
- gruwelijke graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik weet eigenlijk niet wat ik wil. Wel hetzelfde battle systeem en veel betere graphics. Geen Sun / Moon verhaal met trials en shit. Gewoon gyms.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMage
Ik vind de trials van Sun/Moon ook niet echt super. Maar het idee, iets anders dan traditionele gyms, was goed.

Kotertje van 10 dat vriendjes wil worden met zoveel mogelijk Pokemon en ondertussen een steeds betere trainer wordt, zich bewijst met gyms en uiteindelijk kampioen wordt... met nog een halfgebakken eind-van-de-wereld plot er tussen in verwerkt.. begint oud te worden :+

Wat nou als het zoiets zou zijn:
- Team Rocket bedenkt een plan om de wereld (of regio dan :P) kwaad te doen. Maar er is geen 10-jarige om ze te stoppen.... het lukt. De boel gaat naar de maan. Niemand is blij. Iedereen is verdrietig.
- Het verhaal begint 15 jaar later, de wederopbouw is op gang gekomen maar nog wel 50+ jaar af van de schade te herstellen.
- De relatie tussen Pokemon en mensen is zover verslechterd dat een trainer zeldzaam is, en er ook geen sprake meer is van samenwerken met wederzijdse instemming (denk: alleen slavernij of angst (door beide!)). "Trainers" die je tegenkomt zijn mensen die Pokemon onderdrukken, of Pokemon die zelfstandig jou dwars willen zitten. (Een totem-gevecht waarbij hij eerst een paar maatjes naar je stuurt en vervolgens zelf gaat vechten).
- Onze held is geen wannabe trainer, maar een schatzoeker of iets in die richting. Hij (of zij) komt in een ruïne (oud lab) tekenen tegen dat het kwaad van Team Rocket nog niet eens het ergste was wat ze van plan waren. En dat dat wel zou gaan gebeuren zonder ze te stoppen.
- Hij krijgt daar zn starter (van de professor die nu een AI is) en gaat samen met zn starter op reis om de relatie tussen mens en Pokemon te verbeteren, want alleen samen kunnen ze de nieuwe dreiging aan.
- Alle "gym" uitdagingen zijn situaties waar er een conflict is tussen mensen en Pokemon, of tussen twee soorten Pokemon. Er blijven altijd puzzel-elementen en fight-elementen.
- Team Rocket krijgt door wat de held wil doen en probeert hem te stoppen gedurende het spel. Een jonge team-rocket aanhanger wordt je rival. Je rival is eindelijk weer een a-hole.
- Alle "gyms" klaar? Tijd om de nieuwe dreiging te stoppen. Dit is natuurlijk een legendary. Iedereen die je geholpen hebt, helpt de held in dit eindgevecht.
- Nu is het tijd voor Team Rocket, die zich in een ruïne van de oude Pokemon League heeft gevestigd. Je verslaat de 4 luitenanten en de leider (plot twist: je rival) op de zelfde manier als hoe je traditioneel tegen de elite 4 + champ zou vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
Ik hoop zeer zeker niet op een SuMo achtige game, niet dat ik deze niet goed vond, maar er is nu veel meer mogelijk.

Daarom:
- third person view (first person is me wat te direct in een dergelijke game)
- turn based battles
- gyms (spreekt me toch meer aan dan trials)
- hd graphics

Qua graphics weten we al wat er mogelijk is met BotW. Iets soortgelijks (is overigens ook third person) mogen we toch zeker wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:26

jeka

Support your local club.

Ik ben al tevreden als ze pokemon red omtoveren naar BotW.

FCG

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11:30

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

BlackMage schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:17:
Ik vind de trials van Sun/Moon ook niet echt super. Maar het idee, iets anders dan traditionele gyms, was goed.

Kotertje van 10 dat vriendjes wil worden met zoveel mogelijk Pokemon en ondertussen een steeds betere trainer wordt, zich bewijst met gyms en uiteindelijk kampioen wordt... met nog een halfgebakken eind-van-de-wereld plot er tussen in verwerkt.. begint oud te worden :+

Wat nou als het zoiets zou zijn:
- Team Rocket bedenkt een plan om de wereld (of regio dan :P) kwaad te doen. Maar er is geen 10-jarige om ze te stoppen.... het lukt. De boel gaat naar de maan. Niemand is blij. Iedereen is verdrietig.
- Het verhaal begint 15 jaar later, de wederopbouw is op gang gekomen maar nog wel 50+ jaar af van de schade te herstellen.
- De relatie tussen Pokemon en mensen is zover verslechterd dat een trainer zeldzaam is, en er ook geen sprake meer is van samenwerken met wederzijdse instemming (denk: alleen slavernij of angst (door beide!)). "Trainers" die je tegenkomt zijn mensen die Pokemon onderdrukken, of Pokemon die zelfstandig jou dwars willen zitten. (Een totem-gevecht waarbij hij eerst een paar maatjes naar je stuurt en vervolgens zelf gaat vechten).
- Onze held is geen wannabe trainer, maar een schatzoeker of iets in die richting. Hij (of zij) komt in een ruïne (oud lab) tekenen tegen dat het kwaad van Team Rocket nog niet eens het ergste was wat ze van plan waren. En dat dat wel zou gaan gebeuren zonder ze te stoppen.
- Hij krijgt daar zn starter (van de professor die nu een AI is) en gaat samen met zn starter op reis om de relatie tussen mens en Pokemon te verbeteren, want alleen samen kunnen ze de nieuwe dreiging aan.
- Alle "gym" uitdagingen zijn situaties waar er een conflict is tussen mensen en Pokemon, of tussen twee soorten Pokemon. Er blijven altijd puzzel-elementen en fight-elementen.
- Team Rocket krijgt door wat de held wil doen en probeert hem te stoppen gedurende het spel. Een jonge team-rocket aanhanger wordt je rival. Je rival is eindelijk weer een a-hole.
- Alle "gyms" klaar? Tijd om de nieuwe dreiging te stoppen. Dit is natuurlijk een legendary. Iedereen die je geholpen hebt, helpt de held in dit eindgevecht.
- Nu is het tijd voor Team Rocket, die zich in een ruïne van de oude Pokemon League heeft gevestigd. Je verslaat de 4 luitenanten en de leider (plot twist: je rival) op de zelfde manier als hoe je traditioneel tegen de elite 4 + champ zou vechten.
En als dat nou was op de map van HG/SS(op de switch=HD)?

offtopic:
Een remake/remaster van HG/SS zou ik sowieso de hemel in prijzen.

• Aschtra
Je wilt een remake van een remake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Gisteren Ultra Moon gekocht. Steelcase editie. Was maar 5euro duurder dus mooi doosje erbij.
Op de een of andere manier vermaak ik me tot nu toe beter dan met Pokemon Sun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Aschtra schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:14:
Gisteren Ultra Moon gekocht. Steelcase editie. Was maar 5euro duurder dus mooi doosje erbij.
Op de een of andere manier vermaak ik me tot nu toe beter dan met Pokemon Sun
Heb er max 8 uur in zitten, spel trekt me totaal niet lol. Voelt repetitief. Enigste leuke deel zal wss het einde zijn. Maar daar moet je zoveel uur in stoppen lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudstalen
iPodKiller schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Heb er max 8 uur in zitten, spel trekt me totaal niet lol. Voelt repetitief. Enigste leuke deel zal wss het einde zijn. Maar daar moet je zoveel uur in stoppen lol.
Herkenbaar. Kom er ook niet echt in. Momt natuurlijk omdat ik het verhaal al 2x eerder heb gespeeld (zowel Sun en Moon gecompleet).
Het einde zal idd anders en leuker zijn, maar schiet dus ook niet op hier, zeker als er genoeg andere spellen op de backlog staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Voor iedereen die het vergeten is: Je kan nog tot woensdag Entei of Raikou halen (via internet gewoon) in (Ultra) SuMo.

In Ultra krijg je er ook een Gold Bottle Cap bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
BlackMage schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:47:
Voor iedereen die het vergeten is: Je kan nog tot woensdag Entei of Raikou halen (via internet gewoon) in (Ultra) SuMo.

In Ultra krijg je er ook een Gold Bottle Cap bij :)
Awesome, hoe werkt dit precies? Heb je hier een code voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:57
Edzeau schreef op maandag 23 april 2018 @ 18:04:
[...]

Awesome, hoe werkt dit precies? Heb je hier een code voor nodig?
  • Charge up your 3DS, turn it on and make sure you can connect to the internet.
  • Boot up either Sun, Ultra Sun, Moon, or Ultra Moon and select the ‘Mystery Gift’ option on the main menu.
  • Select ‘Receive Gift’.
  • You’ll be asked if it’s OK to open a Communication Channel, say ‘Yes’.
  • Select ‘Get via Internet’.
  • Select ‘Yes’ when asked if you want to connect to the internet.
  • Read a novel while the 3DS does its thing.
  • When asked if you want to ‘Receive this gift?’ say ‘Yes’.
  • Once received, your new Pokémon can be obtained from the delivery person in any Pokémon Center. Make sure you have a vacant spot in your party.
  • And make sure to save your game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Dag mede pokemon masters. De nieuwe generatie (lees: mijn neefje van 8) is pas begonnen aan pokemon ultra sun. Er is alleen 1 probleem. Hij kan geen engels. Nu ben ik zelf best bedreven in pokemon, maar om nou dagelijks bij me zusje te zijn om hem door het spel te lootsen is nou niet echt mijn idee van plezier, er zijn namelijk andere dingen te doen (zoals god of war spelen). Anyways, ik kom net op het brilliante idee: waarom link ik hem niet naar een youtuber die een walkthrough doet, in het nederlands. Echter ik kom alleen bij een dude die me iets te hype praat en ik kan er niet echt meer vinden. Heeft iemand goede tips? :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4m0n_46
ye-roon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:34:
Dag mede pokemon masters. De nieuwe generatie (lees: mijn neefje van 8) is pas begonnen aan pokemon ultra sun. Er is alleen 1 probleem. Hij kan geen engels. Nu ben ik zelf best bedreven in pokemon, maar om nou dagelijks bij me zusje te zijn om hem door het spel te lootsen is nou niet echt mijn idee van plezier, er zijn namelijk andere dingen te doen (zoals god of war spelen). Anyways, ik kom net op het brilliante idee: waarom link ik hem niet naar een youtuber die een walkthrough doet, in het nederlands. Echter ik kom alleen bij een dude die me iets te hype praat en ik kan er niet echt meer vinden. Heeft iemand goede tips? :)
Hoe oud is je neefje? Begon zelf toen ik een jaar of 5 à 6 was aan Pokémon Gold, het duurt misschien allemaal wat langer, maar je komt er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugiwara
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
ye-roon schreef op donderdag 26 april 2018 @ 18:34:
Misschien kan je beter advies geven aan de ouders om hem te helpen met het leren van engels.
Toen ik 6 was in '96 en Pokemon Rood & Blauw voor mijn verjaardag kreeg ( ook 1 voor me broer, nadat ik mijn keuze gemaakt had ;) ) heb ik ook zelf de game moeten doorlopen zonder de engelse taal. Mijn ouders waren super slecht in Engels, en helaas niet zo slim & verstandig om bijvoorbeeld je kinderen daarbij te helpen. Gelukkig wel een goed hart, dus ze wisten dat mijn broer en ik interesse hadden in Pokemon, omdat we de show op tv keken.

Of nog beter, zet je God of War even op pauze, en leer hem het zelf.
Als je daar geen zin in hebt, waarom de moeite nemen om hier een bericht te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Kom er vandaag achter dat de nintendo zone sinds 28 maart offline is gehaald. Rip homepass, je was geweldig... Moet nu langs de game mania voor een code :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
iPodKiller schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:04:
Kom er vandaag achter dat de nintendo zone sinds 28 maart offline is gehaald. Rip homepass, je was geweldig... Moet nu langs de game mania voor een code :(
Oh dat is best zuur, want je krijgt er ook maar 1 per persoon.

Ben in ieder geval blij dat ik het nu weet, voordat ik een uur erin steek om de homepass weer aan de praat te krijgen :P

Dit zijn gelukkig niet de meest boeiende event Pokemon (gaat me eigenlijk alleen om de Gold Bottle Caps) en als het patroon aanhoudt dan is het volgende maand weer "via Internet" mogelijk, want dan komt Shiny Zygarde, en die is natuurlijk wel ietsje leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

BlackMage schreef op zondag 6 mei 2018 @ 23:54:
[...]

Oh dat is best zuur, want je krijgt er ook maar 1 per persoon.

Ben in ieder geval blij dat ik het nu weet, voordat ik een uur erin steek om de homepass weer aan de praat te krijgen :P

Dit zijn gelukkig niet de meest boeiende event Pokemon (gaat me eigenlijk alleen om de Gold Bottle Caps) en als het patroon aanhoudt dan is het volgende maand weer "via Internet" mogelijk, want dan komt Shiny Zygarde, en die is natuurlijk wel ietsje leuker.
Ja idd... Voorheen kon ik gewoon langs de twee intertoys filialen hier in de winkelcentrum hier 100m van elkaar voor een code. Maar alleen GM doet nog mee.. :( Die zit verder weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 05-09 09:53
De bovenstaande reacties lezende lijkt het niet mogelijk om Game Mania over te halen via internet een code te sturen? Niet dat ik te beroerd ben om een stukje te rijden, maar in mijn geval is het wel erg ver...

[Edit] Laat maar ik zit niet op te letten 8)7 Gamestop Finland doet gewoon mee met de actie. Hoop alleen dat de code werkt aangezien mijn account nog steeds Nederlands is...

[Edit2] Zonder problemen twee codes gekregen en kunnen activeren.

[ Voor 42% gewijzigd door Notlupus op 09-05-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:41

Megalodon86

Enzyme X

De communicatie omtrend legendary jaar vind ik wel erg slecht. De ene keer is het Gamemania, de andere keer gewoon via het spel zelf. Maar ik kom er tot nu toe steeds pas halverwege de maand achter hoe het nou zit. Mis ik ergens een handige site, of is het altijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Megalodon86 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:36:
De communicatie omtrend legendary jaar vind ik wel erg slecht. De ene keer is het Gamemania, de andere keer gewoon via het spel zelf. Maar ik kom er tot nu toe steeds pas halverwege de maand achter hoe het nou zit. Mis ik ergens een handige site, of is het altijd zo?
Gewoon Serebii volgen, als andere winkels fysieke codes uitgeven, dan is het ook hier in NL zo. Dus als GAME UK papieren codes uitgeeft, dan is het ook zo voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Megalodon86 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 12:36:
Bij de mythische events van enige tijd terug was het op de zelfde manier als nu... 1x hotspot winkel (Game Mania) en daarna 2x via spel zelf (Internet), herhaal. Maar nu veranderd het halverwege omdat de hotspots stoppen.

Serebii is een handige bron inderdaad, maar het wordt ook in de Pokemon nieuwsbrief genoemd elke keer. En verder wordt er op fora zoals deze of Budgetgaming vaak ook wel over gepraat als het een boeiende event is.

Dit zijn geen echte boeiende events. Deze Legendary Pokemon kan je gewoon vangen in meerdere games. Maar het is wel leuk natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Lets Go Pikachu/Eevee

Als het waar is zit er GO intergratie bij en eerlijk gezegd hoop ik dat niet.
Kanto regio (alweer) met pikachu of eevee als starter, wel een nieuw verhaal ofzo.

Eerlijk gezegd hoop ik er niet op maar de geruchten lijken hardnekkig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Laatst online: 10-09 12:55
Akaendra schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:34:
Lets Go Pikachu/Eevee

Als het waar is zit er GO intergratie bij en eerlijk gezegd hoop ik dat niet.
Kanto regio (alweer) met pikachu of eevee als starter, wel een nieuw verhaal ofzo.

Eerlijk gezegd hoop ik er niet op maar de geruchten lijken hardnekkig te zijn.
Nou ja, zo hardnekkig zijn de geruchten niet. Het zijn steeds 2 verschillende bronnen die bepaalde info lekken en door hun verleden worden ze geloofwaardig gezien. Laten we het maar gewoon afwachten. Naast Lets Go is Project Beluga ook veelvuldig als lek neergezet met weer een hele andere insteek. Het is wel grappig om te lezen hoe gek het internet wordt met alle geruchten omtrent Pokemon. Kun je zien hoe groot de franchise nog steeds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def87
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik hoop niet op integratie met Pokemon Go, maar wat ik mij wel kan voorstellen is dat het de Kanto regio is. Voor de 'nieuwe' pokemon spelers die nu de pokemon ontdekken vanwege Go kan het vanuit Nintendo de juiste keuze zijn. De meeste zijn nu wel bekend met de Gen1 pokemon, en ze gokken er dan natuurlijk op dat de meeste Pokemon Go spelers een switch hebben/gaan kopen met deze nieuwe Pokemon game.

XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Als er een 'echte' integratie komt met Pokemon Go (dus meer dan bijv. punten sparen voor wat items) dan eindigd mijn Pokemon-gameserie bij Ultra Sun/Moon :P

Ik denk verder niet dat er een main Pokemon game weer in Kanto, of een andere regio, gaat afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

BlackMage schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 09:27:
Als er een 'echte' integratie komt met Pokemon Go (dus meer dan bijv. punten sparen voor wat items) dan eindigd mijn Pokemon-gameserie bij Ultra Sun/Moon :P

Ik denk verder niet dat er een main Pokemon game weer in Kanto, of een andere regio, gaat afspelen.
Ze zijn wel echt heel vaak met die Eevee merchandise bezig, heel de jaar door. Project eevee zelfs gestart, ik denk Eevee wel een rol gaat spelen. En dat zal sneller in Kanto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Volgens mij leunen die geruchten op elkaar... Dus niet erg geloofwaardig.

Op zich zou een soort van Pokémon Yellow remake, in twee smaken (Eevee en Pikachu), best goed verkopen denk ik, en wat meer ruimte geven voor de ontwikkeling van de 8ste generatie game.

Zo'n 'truuk' hebben ze eerder geflikt met de VC; eerst Gold en Silver uitgeven, en dan later alsnog met Crystal komen. En waarom eigenlijk niet de remakes van Gold en Silver? Omdat ze meer verdienen om eerst de gewone uit te geven.

Ik ben niet helemaal op de hoogte van de productie van de Switch, maar waren daar geen tekorten van? Dat zou er niet veel beter op worden met een Gen8 Pokémon release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
Trademarks voor Lets Go Pikachu/Eevee geregistreerd, door dezelfden als Sun/Moon.
Kans bestaat echt dat het Lets go gedeelte waar gaat zijn.

Edit: geen trademarks maar ook daadwerkelijke domeinnamen.

https://www.resetera.com/...ve-been-registered.42853/

[ Voor 40% gewijzigd door Akaendra op 16-05-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Klinkt niet als main story games. Was recentelijk wel een interview met Masuda en daarin werd een nogal opzichtige hint gegeven dat ze bezig zijn met een Pokémon game voor de Switch:
When a member of the audience asked if there are any plans to release a new Pokemon game, Masuda answered “There is, but…” and continued “Who owns a Nintendo Switch? If you don’t have it, please buy one.”
https://nintendosoup.com/...itch-if-you-dont-own-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
Mja, dat hadden ze tijdens de E3 direct ook al gezegd dat er een core game naar de switch ging.
Dat is dus niets nieuws onder de zon eerlijk gezegd. Die core game komt ook pas in 2019 gok ik zo, verwacht die echt niet dit jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Laatst online: 05-09 09:53
Op zich prima dat er een core game naar de Switch gaat, maar het is wel te hopen dat er een wat handzamer formaat van de Switch op de markt komt. De New3DSXL is al borderline als het gaat om portability dus ik zie mezelf zeker niet met de Switch op pad gaan.

Joycons gewoon vast aan het apparaatje, de behuizing wat smaller en pure focus op portability. Dat je het niet als console kan gebruiken dat interesseert me niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpow
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-09 19:44
Daar is die dan Let's Go Pikachu & Let's Go Eevee a.k.a. Pokemon Go 2.0
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=q9xb-DCHXUM]
Release 16 November 2018

Nog een spin-off serie genaamd Pokemon Quest wordt/is as we speak gratis gereleased op de Switch en deze komt eind Juni ook beschikbaar op mobiel.

Daarnaast komt er nog een core Pokemon game aan in 2019. Daar is echter nog geen informatie over beschikbaar. Dus mensen die na de Let's Go trailer een kleine hart inzinking kregen. No wories. Dit wordt niet de main game voor de Switch.

[ Voor 3% gewijzigd door Bpow op 30-05-2018 04:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Precies wat je zegt, Pokemon Go 2.0 voor de switch. En zoals het er naar uit ziet een kwestie van één keer kopen (of nouja, twee keer misschien), en dan verder geen kosten meer. Integratie met Pokemon Go lijkt me best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik vind het er grafisch goed uitzien. En het is wel nice dat ze de mobiele games en de console games zo met elkaar verweven gaan laten zijn. Hoop alleen wel dat ze niet - zoals met een aantal events in het verleden - je allebei MOET spelen om alle Pokémon te krijgen.

Ben ook erg benieuwd naar de main game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
wackmaniac schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:59:
Ik vind het er grafisch goed uitzien. En het is wel nice dat ze de mobiele games en de console games zo met elkaar verweven gaan laten zijn. Hoop alleen wel dat ze niet - zoals met een aantal events in het verleden - je allebei MOET spelen om alle Pokémon te krijgen.

Ben ook erg benieuwd naar de main game.
Ga er maar wel van uit dat dat gaat gebeuren :D
Grafisch kan dit zeker nog wel beter imo, maar dat zullen ze bewaren voor de core game gok ik zo die voor volgend jaar gepland staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Ik zie het niet als een go 2.0 het lijkt toch gewoon een normale pokemon game op de switch. Met als voordeel dat je in Go gevangen pokemon ook op je switch kan gebruiken.

Pokemon go is een beetje een verlengde van de switch, maar niet echt nodig (tenzij ze inderdaad sommige pokemon niet in de switch versie zullen zetten).

Als ik nog de pokemon naar de bank kan zetten is dit voor mij wel leuk en interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marascon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:55
Het feit dat je niet meer met de wilde pokemon kan vechten vind ik toch wel een beetje vreemd.
Pagina: 1 ... 20 ... 60 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er wordt hier niet gebedeld om codes. Delen mag natuurlijk wel altijd.

Door de grote hack bij Pokémon studio GameFreak, zijn er veel dingen uitgelekt. De vraag dan ook als je informatie tegenkomt en deze wilt delen, dan aub de spoiler tag te gebruiken, om het zo voor iedereen een beetje leuk te houden.

Dit topic is gesplitst in twee nieuwe topics: Het grote Pokémon TCG topic voor de Pokémon Trading Card Game en Het grote Pokémon Topic - Deel Drie voor algemene Pokémon videogame discussies. Dit topic wordt gesloten.