Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:42

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
simthadim schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:48:
[...]
Hier hoor ik wel gemixte verhalen van. Wel blij om te horen dat het voor jou werkt!
Zou je ons op de hoogte kunnen houden van hoe snel de development gaat (i.e. hoe snel worden bugs gefixed, features toegevoegd...)? De ROM staat voor mij nog net iets te veel in de kinderschoenen om mijn daily driver te kunnen worden, vermoed ik.
Probleem is dat Sultanxda een student is en de komende weken nogal een drukke (les)agenda heeft.

Zo snel gaan de builds niet komen. Anderszijds is zijn CM versie reeds uitvoerig getest en zeker stabiel te noemen op een paar details na.

Ikzelf blijf nog een tijdje op RR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simthadim
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-02 13:25
anessie schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:25:
[...]

Probleem is dat Sultanxda een student is en de komende weken nogal een drukke (les)agenda heeft.

Zo snel gaan de builds niet komen. Anderszijds is zijn CM versie reeds uitvoerig getest en zeker stabiel te noemen op een paar details na.

Ikzelf blijf nog een tijdje op RR
Heb m nu een dagje draaien en vind het batterij verbruik niet beter dan OOS. Haal nog steeds maar 4 uur SOT met een donker (geoptimaliseerd voor AMOLED) thema. Camera is nog te instabiel voor mij (crashed en werd ineens paars). Heeft RR een goede camera in vergelijking met Stock, of gebruiken ze de CM camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:21

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vanmorgen zomaar in een bootloop terecht gekomen bij RR en moest m'n backup weer restoren, ben weer terug bij Freedom OS. Kreeg wel weer een vraag naar een pincode die ik niet had. Na even te zoeken de oplossing gevonden op XDA
HOW TO FIX
------------------------
Simply boot into TWRP and enter your PIN (if you've set one) to decrypt the stroage. If you don't have TWRP (for whatever reason) you can do so via ADB too but ONLY if you've connected your phone to your PC beforehand and also accepted it's fingerprint on the phone itself.
Delete (or rename) the following files inside /data/system (note that probably not all of them exist for you, simply delete those you can find):
password.key
pattern.key
locksettings.db-wal
locksettings.db-shm
locksettings.db
Reboot the phone and (if you've set a PIN) enter it to decrypt the storage one more time. After that you can simply unlock your phone with a swipe.
Go into Settings > Security and set your preferred unlock method again, Android will ask you if you want to set a boot-time code too. Select whatever you want here, it's a nice security addition but can be annoying sometimes.
Enjoy your phone again!

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Galukon schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 15:33:
Draai nu de Sultan CM13 ROM. Het lijkt er op dat hij echt wel wat battery efficienter is dan oxygen os met blu_spark. Nog geen sRGB maar dat is niet zo erg op het moment. En geen terug knop 'knoppen'.
sRGB kan je wel op CM based roms instellen, zie gerbenp in "[OnePlus 3] Rooten & Custom ROM's"

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:28
Dacht dat het niet werkte want hij heeft meer Custom aangepast maar dat maakt niet zoveel uit ben nu weer hier aan gewend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
joopdroid schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Ik zat op 3.2.2 en had een aantal vervelende data foutjes in mijn toestel: waaronder alle contacten dubbel , dus ik besloot tegelijk met de update naar 3.2.4. een factory reset te doen en geen nandroid backup terug te plaatsen. Op alle eerdere versies werkte Sync Me Wireless wel, nu dus niet meer.
Ik twijfel heftig of ik in eerdere versies encrypted was? Ik heb het eens goed opgezocht en officieel moet het wel zo zijn geweest maar ik zag nu pas bij een reboot dat ik het patroon moest invoeren.
De app kan bij encryptie de mappen natuurlijk niet meer lezen?
Jammer maar helaas..
Nu de blik en aandacht op 3.5 of zelfs 7 !
Krap een week later: veel van mijn contacten staan er weer dubbel in en Sync Me werkt nu weer wel. (echt een aanrader voor Sync naar desktop of nas )
Wanneer ik één van de dubbele contacten longpress selecteert hij ze alle twee en de app Simpeler Merge ziet geen dubbele contacten, heel vreemd. :(
Hoe kan ik dit opschonen? Is er een betrouwbare alternatieve app zonder reclame?

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

joopdroid schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Krap een week later: veel van mijn contacten staan er weer dubbel in en Sync Me werkt nu weer wel. (echt een aanrader voor Sync naar desktop of nas )
Wanneer ik één van de dubbele contacten longpress selecteert hij ze alle twee en de app Simpeler Merge ziet geen dubbele contacten, heel vreemd. :(
Hoe kan ik dit opschonen? Is er een betrouwbare alternatieve app zonder reclame?
Dit past beter in een ander android of apps gerelateerd topic, maar syncthing vind ik persoonlijk ronduit briljant. Open source, geen bullshit en gewoon werken. Altijd en overal, zelfs door proxies heen. Al mijn telefoons, alle tablets, windows pc, alle linux pcs en de server draaien het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-09 15:21
Ik heb gisteren de RR rom geflashd en ben er wel tevreden over.
Ik heb wel blijkbaar mijn telefoon gecodeerd en moet dus telkens bij het starten of herstarten een pincode invullen anders start hij niet op naar android.

Kan ik dit terug ongedaan maken zonder een volledig herstel (fabrieksinstellingen) te moeten doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
jimmypop1 schreef op maandag 05 september 2016 @ 15:25:
Ik heb gisteren de RR rom geflashd en ben er wel tevreden over.
Ik heb wel blijkbaar mijn telefoon gecodeerd en moet dus telkens bij het starten of herstarten een pincode invullen anders start hij niet op naar android.

Kan ik dit terug ongedaan maken zonder een volledig herstel (fabrieksinstellingen) te moeten doen ?
Je bedoelt versleuteld ;)

Je kan kijken of dit werkt. En anders met Titanium Backup back-ups van je data maken, factory reset en je backup terugzetten, dat is ook zo gebeurd.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-07 16:34
(Ik hoop simpele vraag)

Is het mogelijk om vanaf OxygenOS 3.5.1 te upgraden naar de laatste cyanogenmod voor de oneplus 3. Zonder dat ik al mijn bestanden kwijtraak. Hiermee bedoel ik dat ik gewoon de rom installeer en alles behoud wat verder op de telefoon staat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
Het is zover! *O*

Android 7.0 Nougat op de OnePlus 3: unofficial CyanogenMod 14 (officiële thread)

Hij is uiteraard nog niet geschikt voor dagelijks gebruik en belangrijke zaken als de camera en bellen werken nog niet, maar het begin is er: de rom boot en de fingerprint sensor, wifi, mobiele data en GPS werken bijvoorbeeld. :)

Steve Kondik (CEO van Cyanogen Inc.) en dianlujitao zijn druk aan het werken aan CM14 voor de OP3!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J7L95yCl.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fz6vuw6l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0GuhrUSl.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m6Vrvypl.jpg

Luukth schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:56:
(Ik hoop simpele vraag)

Is het mogelijk om vanaf OxygenOS 3.5.1 te upgraden naar de laatste cyanogenmod voor de oneplus 3. Zonder dat ik al mijn bestanden kwijtraak. Hiermee bedoel ik dat ik gewoon de rom installeer en alles behoud wat verder op de telefoon staat?
Nee, je kan CyanogenMod niet dirty flashen over OxygenOS. Het makkelijkst is met Titanium Backup een backup maken van al je apps, en die daarna terug zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door P1nGu1n op 05-09-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

En wees selectief met je restores. Sommige dingen zoals accounts, BT koppelingen, call log en SMS kun je beter niet terugzetten.

Doe alleen de app settings van reguliere apps die je via de playstore kan installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
P1nGu1n schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:37:
Het is zover! *O*

Android 7.0 Nougat op de OnePlus 3: unofficial CyanogenMod 14 (officiële thread)

Hij is uiteraard nog niet geschikt voor dagelijks gebruik en belangrijke zaken als de camera en bellen werken nog niet, maar het begin is er: de rom boot en de fingerprint sensor, wifi, mobiele data en GPS werken bijvoorbeeld. :)

Steve Kondik (CEO van Cyanogen Inc.) en dianlujitao zijn druk aan het werken aan CM14 voor de OP3!

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

[...]

Nee, je kan CyanogenMod niet dirty flashen over OxygenOS. Het makkelijkst is met Titanium Backup een backup maken van al je apps, en die daarna terug zetten.
Aii, dat is toch aardig vlot zeg.. Ik zag het nieuws zelf ook net en wilde het al plaatsen, je was me zoals altijd weer voor. :P

Oh en mocht je je afvragen of ik inmiddel al iets anders draai dan stock: geen tijd gehad nog. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:16:
En wees selectief met je restores. Sommige dingen zoals accounts, BT koppelingen, call log en SMS kun je beter niet terugzetten.

Doe alleen de app settings van reguliere apps die je via de playstore kan installeren.
SMS kan je prima back-uppen en restoren, doe dat al jaren. Voor die andere heb je idd gelijk. System settings/data alleen back-uppen als je weet dat het geen kwaad kan.
Danny.G schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:46:
[...]

Aii, dat is toch aardig vlot zeg.. Ik zag het nieuws zelf ook net en wilde het al plaatsen, je was me zoals altijd weer voor. :P
Als de ontwikkeling eenmaal op gang is gaat het ontzettend snel. Nu het begin is gemaakt zullen de niet werkende functies en bugs in korte tijd verbeteren. :)

Ik heb niet het idee je vaker voor te zijn? :+
Oh en mocht je je afvragen of ik inmiddel al iets anders draai dan stock: geen tijd gehad nog. :'(
Even nandroid backup maken en FreedomOS of wat dan ook dirty flashen is in een kwartiertje gebeurd, it's worth it! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
P1nGu1n schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:55:
[...]
Als de ontwikkeling eenmaal op gang is gaat het ontzettend snel. Nu het begin is gemaakt zullen de niet werkende functies en bugs in korte tijd verbeteren. :)

Ik heb niet het idee je vaker voor te zijn? :+

[...]

Even nandroid backup maken en FreedomOS of wat dan ook dirty flashen is in een kwartiertje gebeurd, it's worth it! O-)
Dat is erg tof. Dash Charge valt dan toch ook gewoon te integreren, correct? Of werkte dat nog niet met CM13?

En je hebt gelijk, ik ga deze week er maar mee bezig denk ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Danny.G schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:25:
[...]

Dat is erg tof. Dash Charge valt dan toch ook gewoon te integreren, correct? Of werkte dat nog niet met CM13?
Dash Charge wordt op (bijna) alle ROMs ondersteund, waaronder CM13 ;) CM14 nog niet, maar dat kan nooit lang duren
Dan kom ik over een week bij je terug hier, om te vragen wat je draait :+

[ Voor 4% gewijzigd door P1nGu1n op 06-09-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik hoop begin volgende week, na 2 jaar OPO, mijn nieuwe OP3 binnen te krijgen (12 september besteld; het kon weer..!)
Ik wil em echter direct unlocken, om te voorkomen dat ik over een tijd iets wil installeren wat uiteraard weer afgeschermd is. Na unlocken CWM of TWRP erop (draai op de OPO al tijden met CWM in combinatie met Phil's touch recovery) en daarna twijfel ik wat.

Heb Oxygen OS nog nooit gezien/getest, dus ben eigenlijk wel benieuwd. Maar zit sterk te denken over de CM13 variant van Exodus Rom, die ik ook al tijden op de OPO gebruik. Heeft iemand ervaring met Exodus op de OP3? Zo ja, dan ben ik daar uiteraard wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Danny.G schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:25:
[...]

En, nog gelukt? >:) _O-
GurbY{nl} schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 07:55:
Ik hoop begin volgende week, na 2 jaar OPO, mijn nieuwe OP3 binnen te krijgen (12 september besteld; het kon weer..!)
Ik wil em echter direct unlocken, om te voorkomen dat ik over een tijd iets wil installeren wat uiteraard weer afgeschermd is. Na unlocken CWM of TWRP erop (draai op de OPO al tijden met CWM in combinatie met Phil's touch recovery) en daarna twijfel ik wat.
Wat bedoel je hiermee? Je kan maar één recovery draaien, Philz is wel gebaseerd op CWM. Daarnaast, Philz is dood, de ontwikkelaar is ermee gestopt, AFAIK is die er niet eens voor de OP3. Tegenwoordig is TWRP dé recovery.
Heb Oxygen OS nog nooit gezien/getest, dus ben eigenlijk wel benieuwd. Maar zit sterk te denken over de CM13 variant van Exodus Rom, die ik ook al tijden op de OPO gebruik. Heeft iemand ervaring met Exodus op de OP3? Zo ja, dan ben ik daar uiteraard wel benieuwd naar!

[ Voor 59% gewijzigd door P1nGu1n op 13-09-2016 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Van uitstel komt executie zeggen ze ook wel, toch? :N

Nog steeds niet. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

P1nGu1n schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:06:
[...]

En, nog gelukt? >:) _O-

[...]

Wat bedoel je hiermee? Je kan maar één recovery draaien, Philz is wel gebaseerd op CWM. Daarnaast, Philz is dood, de ontwikkelaar is ermee gestopt, AFAIK is die er niet eens voor de OP3. Tegenwoordig is TWRP dé recovery.

[...]
Klopt; wat ik bedoelde is dat je, als ik me niet vergis, eerst CWM geinstalleerd moest hebben waarna je Philz erop kon zetten. Maar daar kan ik mis zitten, in de zin van dat ie als volledige zelfstandige recovery draaide. Is ook al weer 2 jaar geleden.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
GurbY{nl} schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:59:
[...]

Klopt; wat ik bedoelde is dat je, als ik me niet vergis, eerst CWM geinstalleerd moest hebben waarna je Philz erop kon zetten. Maar daar kan ik mis zitten, in de zin van dat ie als volledige zelfstandige recovery draaide. Is ook al weer 2 jaar geleden.. ;-)
Neehoor, Philz heb je altijd meteen kunnen draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 10:56
Iemand al ervaring met deze ROM : http://get.aospa.co/official/oneplus3 ik zit nog op Oxygen, maar overweeg toch een overstap naar CM13 of AOSPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

jagdeleur schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:20:
Iemand al ervaring met deze ROM : http://get.aospa.co/official/oneplus3 ik zit nog op Oxygen, maar overweeg toch een overstap naar CM13 of AOSPA
Ik zou je ten eerste adviseren om even de bijbehorende threads te lezen op XDA. CM13 kent inmiddels al een aantal varianten (sultan & arter97) en PA heeft een paar dagen terug een nieuwe update gehad.

Ik heb een paar weken arter97 zonder problemen gedraaid in ieder geval (zit nu op FreedomOS omdat ik graag de laatste OxygenOS Community Build wil testen).

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:32:
[...]

Ik zou je ten eerste adviseren om even de bijbehorende threads te lezen op XDA. CM13 kent inmiddels al een aantal varianten (sultan & arter97) en PA heeft een paar dagen terug een nieuwe update gehad.

Ik heb een paar weken arter97 zonder problemen gedraaid in ieder geval (zit nu op FreedomOS omdat ik graag de laatste OxygenOS Community Build wil testen).
Als ik de overstap maak doe ik dat naar de laatste snapshot / stable build. Geen nightlies, want ik gebruik mijn OP3 dagelijks voor mijn werk en zonder kan ik niet inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
jagdeleur schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:35:
[...]

Als ik de overstap maak doe ik dat naar de laatste snapshot / stable build. Geen nightlies, want ik gebruik mijn OP3 dagelijks voor mijn werk en zonder kan ik niet inloggen
Sultan baseert zijn builds op de stable builds van cm13. Vandaar dat sRGB er ook nog niet in zit. Maar ik vind het een fijne build hoor van Sultan. Staat niet voor niks bekend als de cm god (als ik het goed heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

jagdeleur schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:35:
[...]

Dan valt CM13 automatisch af, want daar zijn nog geen stable builds van uit. Wil je een stable build, dan kom je bij PA/RR of iets dergelijks uit, maar dan nog raad ik je aan om even de threads door te lezen (laatste pagina's voor de gebruikerservaringen).

[ Voor 6% gewijzigd door FREAKJAM op 13-09-2016 11:58 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagdeleur
FREAKJAM schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:58:
[...]

Dan valt CM13 automatisch af, want daar zijn nog geen stable builds van uit. Wil je een stable build, dan kom je bij PA/RR of iets dergelijks uit, maar dan nog raad ik je aan om even de threads door te lezen (laatste pagina's voor de gebruikerservaringen).
CM13 heeft al wel twee snapshot builds uit ;)
https://download.cyanogen...ce=oneplus3&type=snapshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ah, die heb ik gemist. Ik kijk eigenlijk alleen maar op XDA en daar komen voornamelijk nightlies voorbij :)

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Ik zit al enige weken op RR en ik kan je verzekeren dat die een ideale daily driver is. Ik heb geen issues.

Ik ben van de 'official' RR naar BlackjubelRR gegaan omdat die meer updates krijgt, maar die versie van Taker18 & co wordt goed getest voor men nieuwe builds uit brengt.

http://forum.xda-develope.../development/rom-t3403365

Eenmaal op RR kan je blijven dirty flashen zonder problemen (in mijn ervaring toch).

[ Voor 11% gewijzigd door anessie op 13-09-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagdeleur
Cross posting is niet nodig. Het bericht in het algemene topic is voldoende.

[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 13-09-2016 22:45 ]

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:51:
[...]

Sultan baseert zijn builds op de stable builds van cm13. Vandaar dat sRGB er ook nog niet in zit. Maar ik vind het een fijne build hoor van Sultan. Staat niet voor niks bekend als de cm god (als ik het goed heb).
Een oude CM13 dan, want het zit al weeeeken in CM13 hoor, het heet alleen anders ;).

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 14 september 2016 @ 06:43:
[...]

Een oude CM13 dan, want het zit al weeeeken in CM13 hoor, het heet alleen anders ;).
Ik heb het over sultan, kan het nergens vinden hoor.

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:26:
[...]

Ik heb het over sultan, kan het nergens vinden hoor.
Omdat je aangaf dat Sultan op CM13 is gebaseerd, dan hebben ze het er of uitgesloopt of het is op een oude versie gebaseerd, of je kijkt niet goed :9 .

Bij mij zit het al lange tijd onder Settings, Display & Lights, LiveDisplay, Color Profile - Photography - Perfect color reproduction for photos.

Display Mode hoeft niet aan te staan (disable all adjustments). Dat lijkt wat verwarrend mischien maar het werkt wel.

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:33:
[...]

Omdat je aangaf dat Sultan op CM13 is gebaseerd, dan hebben ze het er of uitgesloopt of het is op een oude versie gebaseerd, of je kijkt niet goed :9 .

Bij mij zit het al lange tijd onder Settings, Display & Lights, LiveDisplay, Color Profile - Photography - Perfect color reproduction for photos.

Display Mode hoeft niet aan te staan (disable all adjustments). Dat lijkt wat verwarrend mischien maar het werkt wel.
Nee daar staat het bij mij niet bij. Nu ook wel weer gewend aan non-srgb maar alsnog heb ik liever srgb. Ik weet dat ook niet precies hoe hij het doet. https://github.com/sultanxda/android_kernel_oneplus_msm8996
Dit moet zijn github zijn

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Galukon schreef op woensdag 14 september 2016 @ 07:51:
[...]

Nee daar staat het bij mij niet bij. Nu ook wel weer gewend aan non-srgb maar alsnog heb ik liever srgb. Ik weet dat ook niet precies hoe hij het doet. https://github.com/sultanxda/android_kernel_oneplus_msm8996
Dit moet zijn github zijn
Maar is die Sultan dan echt zoveel beter dat je dat perse wilt hebben? Ik bedoel, iedereen z'n ding verder hoor maar heb je de laatste tijd "gewoon" CM13 al eens voor langere tijd gebruikt? Ik heb echt totaal geen problemen* en gebruik m'n telefoon best veel.

* Het BT probleem wat ik onder ervaringen topic bespreek ligt niet aan CM13.

• Galukon
InflatableMouse schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:39:
[...]

Maar is die Sultan dan echt zoveel beter dat je dat perse wilt hebben? Ik bedoel, iedereen z'n ding verder hoor maar heb je de laatste tijd "gewoon" CM13 al eens voor langere tijd gebruikt? Ik heb echt totaal geen problemen* en gebruik m'n telefoon best veel.

* Het BT probleem wat ik onder ervaringen topic bespreek ligt niet aan CM13.
Hij heeft een eigen kernel geoptimaliseerd voor battery/performance en ook wat underclocking. Hij wordt ook gezien als de god onder Oneplus toestellen dus ik blijf hierop. De nightlies vond ik zelf niet fijn in gebruik.

• RA7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:00

RA7

anessie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:11:
Ik zit al enige weken op RR en ik kan je verzekeren dat die een ideale daily driver is. Ik heb geen issues.

Ik ben van de 'official' RR naar BlackjubelRR gegaan omdat die meer updates krijgt, maar die versie van Taker18 & co wordt goed getest voor men nieuwe builds uit brengt.

http://forum.xda-develope.../development/rom-t3403365

Eenmaal op RR kan je blijven dirty flashen zonder problemen (in mijn ervaring toch).
Dat kan met FreedomOS ook, ben ik nu zelf erg van gecharmeerd....

We are all accidents waiting to happen

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Vorige week toch maar geroot want ik werd echt gek van de hoeveelheid reclame waar je tegenwoordig tegenaan moet kijken.

Duurde langer dan gedacht want de guide om de oneplus forums is niet echt correct/up to date. Uiteindelijk wel gelukt want zo lastig is het natuurlijk ook weer niet al heb ik om een of andere reden wel veel moeite met het booten naar twrp. Ik krijg steeds het oneplus menu waar je een taal kan kiezen etc en maar af en toe kom ik in twrp terecht. Misschien doe ik het op de verkeerde manier. Vanuit android rebooten naar de recovery boot ook niet naar twrp.

OTA updates flashen als je de system partitie hebt aangepast gaat niet werken toch? Maar een volledige rom flashen is toch wel mogelijk zonder dat je je data partitie/apps hoeft te wissen zolang je maar bij dezelfde rom blijft (ik wil eigenlijk bij de standaard rom blijven en alleen maar de host file aanpassen).

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Galukon
Je moet hem laten door booten in het oneplus scherm wat aangeeft dat je bootloader unlocked is. Daarna gaat hij naar recovery.

• P1nGu1n
t_o_c schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:46:
Vorige week toch maar geroot want ik werd echt gek van de hoeveelheid reclame waar je tegenwoordig tegenaan moet kijken.

Duurde langer dan gedacht want de guide om de oneplus forums is niet echt correct/up to date. Uiteindelijk wel gelukt want zo lastig is het natuurlijk ook weer niet al heb ik om een of andere reden wel veel moeite met het booten naar twrp. Ik krijg steeds het oneplus menu waar je een taal kan kiezen etc en maar af en toe kom ik in twrp terecht. Misschien doe ik het op de verkeerde manier. Vanuit android rebooten naar de recovery boot ook niet naar twrp.
Heb je het over dit scherm? Want dat is normaal na het unlocken van je bootloader. Na een paar seconde gaat die gewoon verder met wat je wilde doen (naar je recovery, OS booten, wat dan ook). Als dit niet is wat je bedoelt, zou je een screenshot/foto kunnen delen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IxYQ2YWl.jpg
offtopic:
Let op de url + spelfouten :+ deze fouten zijn met 3.2.1 gefixed
OTA updates flashen als je de system partitie hebt aangepast gaat niet werken toch? Maar een volledige rom flashen is toch wel mogelijk zonder dat je je data partitie/apps hoeft te wissen zolang je maar bij dezelfde rom blijft (ik wil eigenlijk bij de standaard rom blijven en alleen maar de host file aanpassen).
Correct, incremental OTA's gaat niet meer werken maar je kan wel de Full OTA flashen. Denk eraan dat je daarna wel overnieuw SuperSU moet flashen om weer geroot te zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Knappe video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
P1nGu1n schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:13:
[...]

Heb je het over dit scherm? Want dat is normaal na het unlocken van je bootloader. Na een paar seconde gaat die gewoon verder met wat je wilde doen (naar je recovery, OS booten, wat dan ook). Als dit niet is wat je bedoelt, zou je een screenshot/foto kunnen delen?

[afbeelding]
offtopic:
Let op de url + spelfouten :+ deze fouten zijn met 3.2.1 gefixed

[...]

Niet mijn foto maar ik krijg dit menu. http://cdn.teamandroid.co...ecovery-Image-525x700.jpg

Vandaar kan ik naar fastboot booten en daar krijg je dan weer de opties tot reboot, recovery, bootloader etc maar als ik daar recovery krijg dan boot ie weer naar het scherm van de link ipv twrp.

Correct, incremental OTA's gaat niet meer werken maar je kan wel de Full OTA flashen. Denk eraan dat je daarna wel overnieuw SuperSU moet flashen om weer geroot te zijn. :)

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
t_o_c schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 04:56:
[...]

Niet mijn foto maar ik krijg dit menu. http://cdn.teamandroid.co...ecovery-Image-525x700.jpg

Vandaar kan ik naar fastboot booten en daar krijg je dan weer de opties tot reboot, recovery, bootloader etc maar als ik daar recovery krijg dan boot ie weer naar het scherm van de link ipv twrp.
De foto die jij stuurt, is van de stock recovery. Hoe de stock recovery kan booten terwijl je wel TWRP krijgt via bootloader > recovery begrijp ik ook niet eigenlijk :?

offtopic:
Btw, volgende keer even je eigen reactie buiten mijn quote zetten, dat leest een stuk makkelijker :)

• pall66
  • Laatst online: 13-10-2024
Heeft iemand al ervaring met Cyanogenmod voor de Oneplus 3? Ik had die rom draaien op mijn oude toestel, de Oneplus 2. Prachtige rom met 1 megagroot nadeel, het opnameniveau van de microfoon is veeeeeeeeeeel te zacht, met name bij Whatsapp. Paar keer over gemaild met de makers maar ze weigeren het probleem op te lossen. De originele rom van de telefoon heeft het probleem NIET en ook andere rom's hadden het probleem NIET. Conclusie: het ligt aan Cyanogen maar niet aan mijn telefoon. Beetje jammer dat ze mijn klacht niet serieus nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door pall66 op 17-09-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Bij de stock Rom kan je de onscreen buttons gebruiken en daarnaast ook de vingerafdrukscanner als home knop.
Ik heb een aantal CM roms geprobeerd. Maar ik heb dat nog niet voor elkaar gekregen.
Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:35
Allen, ik heb community build 3.5.2. Hoe kan ik deze het beste rooten. Ik begreep dat er wat haken en ogen aan hingen. Ik heb uiteraard wel de stappen gelezen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Als je de stappen hebt gelezen beantwoord je daarmee toch gelijk je eigen vraag?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb het over de haken en ogen. Naar verluid kan je twrp niet flashen over de 3.5.2 bootloader. Vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Voor iedereen die Oxygen OS 3.5.2 draait (laatste community edition), deze komt met een nieuwe bootloader en firmware waardoor TWRP niet meer werkt op die versie (je krijgt een zwart scherm).

eng.stk (developer van blu_sp★rk kernel) heeft TWRP gecompileerd die wel werkt met 3.5.2

Fun fact: zoals eng.stk aangeeft, OnePlus heeft zijn eigen recovery niet eens geüpdatet met de nieuwe device tree en kernel :+

Edit: ter aanvulling, deze aangepaste TWRP is alleen nodig als je 3.5.2 hebt geflashed en zal ook niet werken op eerdere versies. Deze TWRP is namelijk voor de nieuwe versie van de firmware en bootloader. Wil je terug naar 3.2.6 o.i.d. dan heb je weer de reguliere TWRP nodig. (bron)

Edit 2: en flashen gaat gewoon op de gebruikelijke manier:
fastboot flash recovery recovery.img
Darkz0rs schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:23:
Ik heb het over de haken en ogen. Naar verluid kan je twrp niet flashen over de 3.5.2 bootloader. Vandaar de vraag.
Ik post toevallig net een recovery voor 3.5.2 :P die zou moeten werken

[ Voor 57% gewijzigd door P1nGu1n op 18-09-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Thanks. Dat was dus precies waar ik op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:26:
Voor iedereen die Oxygen OS 3.5.2 draait (laatste community edition), deze komt met een nieuwe bootloader en firmware waardoor TWRP niet meer werkt op die versie (je krijgt een zwart scherm).

eng.stk (developer van blu_sp★rk kernel) heeft TWRP gecompileerd die wel werkt met 3.5.2

Fun fact: zoals eng.stk aangeeft, OnePlus heeft zijn eigen recovery niet eens geüpdatet met de nieuwe device tree en kernel :+

Edit: ter aanvulling, deze aangepaste TWRP is alleen nodig als je 3.5.2 hebt geflashed en zal ook niet werken op eerdere versies. Deze TWRP is namelijk voor de nieuwe versie van de firmware en bootloader. Wil je terug naar 3.2.6 o.i.d. dan heb je weer de reguliere TWRP nodig. (bron)

fastboot flash recovery recovery.img

[...]

Ik post toevallig net een recovery voor 3.5.2 :P die zou moeten werken
Voor de zekerheid, dit geldt niet voor 3.2.6 toch alleen voor de laatste community build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:32:
[...]

Voor de zekerheid, dit geldt niet voor 3.2.6 toch alleen voor de laatste community build?
Ik durf het eerlijk gezegd niet te zeggen, heb 3.2.6 nog niet geflashed. Ik zou het gewoon proberen, er zit geen risico aan. Probeer naar TWRP te booten op de normale manier, als je een zwart scherm krijgt, dan bevat die de nieuwe firmware. In dat geval flash je die aangepaste recovery. Boot TWRP gewoon dan is er niks aan de hand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ha! Je had je post aangepast al voordat ik hem qoute. Ik had hem eerder gelezen en daarna dus gewoon blind gequote zonder opnieuw te lezen. :).

Thanks! Was zelf ook al even door die thread aan het bladeren maar ik was nog niet op pagina 25 beland ;).

[ Voor 29% gewijzigd door InflatableMouse op 19-09-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:53:
Ha! Je had je post aangepast al voordat ik hem qoute. Ik had hem eerder gelezen en daarna dus gewoon blind gequote zonder opnieuw te lezen. :).

Thanks! Was zelf ook al even door die thread aan het bladeren maar ik was nog niet op pagina 25 beland ;).
Ik heb mijn post niet aangepast? :9

Ik heb ook niet, heb in de 'most thanked' sectie aan de rechterzijde gekeken :) En het zou goed kunnen dat 3.2.6 gebruik maakt van de nieuwe firmware, hij is immers na 3.5.2 uitgekomen, maar ik verwacht het zelf niet. En dat had er sowieso wel wat over gestaan in de bovengenoemde thread.

[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 20-09-2016 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:19:
Ik heb mijn post niet aangepast? :9
Hahaha ... maar dat heb je wel >:) :
P1nGu1n schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:26:
Edit: ter aanvulling,

[...]

P1nGu1n schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:19:
Ik heb ook niet, heb in de 'most thanked' sectie aan de rechterzijde gekeken :) En het zou goed kunnen dat 3.2.6 gebruik maakt van de nieuwe firmware, hij is immers na 3.5.2 uitgekomen, maar ik verwacht het zelf niet. En dat had er sowieso wel wat over gestaan in de bovengenoemde thread.
FYI, het werkt gewoon met de "oude" TWRP. Ik heb er niets aan veranderd en alles werkt gewoon nog. Ook is m'n recovery dus niet vervangen zoals sommige voorgaande keren.

Ik probeer eerlijk gezegd zo min mogelijk op XDA te komen, ik vind het jammer van de goeie content die er op staat dat het gedoemd is tot zo'n slechte website. Werkelijk een draak van een site ...
[offtopic rant]
En dan ook nog es die moderatie ... de grootste trollen mogen in Dev sectie posten, met de grootst mogelijk nutteloze posts zoals "first post" in een nieuwe ROM thread (letterlijk seconden nadat het geopend is), en daar word geen zak aan gedaan maar als ik een serieuze post wil plaatsen mag dat niet want ik heb te weinig "mee gedaan". Flikker toch op! En als ik dan in een nutteloze thread reply met een nutteloze post krijg ik warning :+ . Wat een stelletje mafkezen daaro >:)
[/offtopic rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:43:
[...]

Hahaha ... maar dat heb je wel >:) :

[...]
Mijn edit was zondagmiddag, jouw reactie was maandagavond _O- _O-
Ging er van uit dat je die edit wel had gezien :+
[...]

FYI, het werkt gewoon met de "oude" TWRP. Ik heb er niets aan veranderd en alles werkt gewoon nog. Ook is m'n recovery dus niet vervangen zoals sommige voorgaande keren.

Ik probeer eerlijk gezegd zo min mogelijk op XDA te komen, ik vind het jammer van de goeie content die er op staat dat het gedoemd is tot zo'n slechte website. Werkelijk een draak van een site ...
[offtopic rant]
En dan ook nog es die moderatie ... de grootste trollen mogen in Dev sectie posten, met de grootst mogelijk nutteloze posts zoals "first post" in een nieuwe ROM thread (letterlijk seconden nadat het geopend is), en daar word geen zak aan gedaan maar als ik een serieuze post wil plaatsen mag dat niet want ik heb te weinig "mee gedaan". Flikker toch op! En als ik dan in een nutteloze thread reply met een nutteloze post krijg ik warning :+ . Wat een stelletje mafkezen daaro >:)
[/offtopic rant]
Er wordt inderdaad niet zo strak gemodereerd als op GoT. Waar ze scherp op zijn, zijn beledigingen en vragen naar ETA's. Verder nooit problemen gehad op XDA als dev, modjes stonden me altijd prima bij indien nodig. Eens dat er redelijk wat onzinnige posts op staan. Ik lees dan ook nooit alle reacties (behalve in mijn eigen threads), kijk meestal even bij 'most thanked' of de échte dev threads waar de users niet komen. XDA is eigenlijk een developers forum, wat overspoeld wordt door niet-devs/noobs (met alle respect), daar komt de spam vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:26:
[...]

Mijn edit was zondagmiddag, jouw reactie was maandagavond _O- _O-
Ging er van uit dat je die edit wel had gezien :+
Haha, nee dus :X . Wat er is gebeurd is dat is dat ik voor jouw edits de post had gelezen. Later toen ik las dat de laatste update mogelijk BT problemen in de auto oplost (mkools postte het) ging ik jouw post er bij zoeken. Toen ik hem vond heb ik blindelings quote gedaan en m'n vraag gesteld :+.

Helemaal niet bij stil gestaan dat je nog edits had toegevoegd, het antwoord op mijn vraag stond notabene in de post die ik quotte. Hilarisch >:) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
mkools24 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:39:
Ik heb net geupdatet naar 3.2.6 iig, ging goed :) OTA Full + Xposed + SuperSU achter elkaar via TWRP geflashed. Vanmiddag de bluetooth in de auto testen ;)

Btw heeft iemand ooit al gepatched met Flashfire? Ik durf het eigenlijk nog steeds niet dus zit ik maar steeds Full OTA's te flashen :z
Ik heb Flashfire al eens gebruikt op de OP3 voor het flashen van een nieuwe TWRP en flashable zip, werkte prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
P1nGu1n schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:25:
[...]

Ik heb Flashfire al eens gebruikt op de OP3 voor het flashen van een nieuwe TWRP en flashable zip, werkte prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
zit ik hier een beetje op me werk me op3 te rooten :p
gelukt :-)... nu is op zoek naar wat beter is dan OOS 5.3.2

[ Voor 36% gewijzigd door Darkz0rs op 20-09-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
Ome Danny (lol) dacht eens gek te doen en wilde zijn bootloader unlocken om er een andere ROM op te knallen. Ik heb nu immers tijdelijk een andere daily driver (Xiaomi Redmi Pro voor review).

Haha, misschien een goed excuus om de cloud back-ups wat up-to-date te houden. Bijna 30GB aan foto's/video's. :X Heb nou niet bepaald een crappy PC, dus is dit normaal? :9 Zou het schelen als ik dit naar SSD kopieer ipv een HDD? De normaal zo heldere gedachten zijn 'ff weg.

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/rhLFY/b8c5e365fc.jpg

Edit: OK, die thumbnails zijn natuurlijk onnodig.
Edit 2: Zul je net zien dat Androidfilehost.com bezig is met onderhoud, al een paar uur. Net wanneer je een ROM nodig hebt. _O- _O- _O-

[ Voor 16% gewijzigd door Luca op 20-09-2016 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

lol je weet je momente wel te kiezen he >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Haha ja ik had het ook. Welke rom is volgens jullie de absolute topper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Darkz0rs schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:33:
Stock + Root :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
RR rom is goed, wel crappy camera (maar is blijkbaar met alle cm roms)
Je kan wel de oos camera flashen maar daar had ik problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik heb nu idd Stock (Community ed) + root... Was de reclames erg zat. Maar voorlopig loopt hij zo wel ok. Is ook een redelijk klus om terug te gaan geloof ik ivm de bootloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Wat zijn de voordelen van de community roms 3.5.x tov stock 3.2.6?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Darkz0rs schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:33:
Zoveel mensen, zoveel meningen dat realiseer je je wel toch?

Ik zweer bij CM13. Net nog stock geprobeerd en ik ben er na 1 dag al weer klaar mee.Te veel moeite om allerlei dingen te regelen zoals ik het wil en dan nog de bugs die er nog steeds niet uit zijn. Ik wil het niet meer weten. Goeie telefoon maar stock ROM suxx wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
[/quote]
[quote]
Prulleman schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:52:
Wat zijn de voordelen van de community roms 3.5.x tov stock 3.2.6?
Mijn gevoel zegt dat de ontwikkeling wat sneller gaat. En wat meer ontop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
InflatableMouse schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:53:
[...]

Zoveel mensen, zoveel meningen dat realiseer je je wel toch?

Ik zweer bij CM13. Net nog stock geprobeerd en ik ben er na 1 dag al weer klaar mee.Te veel moeite om allerlei dingen te regelen zoals ik het wil en dan nog de bugs die er nog steeds niet uit zijn. Ik wil het niet meer weten. Goeie telefoon maar stock ROM suxx wat mij betreft.
Snap ik.. ik vraag ook volgens jullie.

• anessie
[ROM] RESURRECTION REMIX M [5.7.4][BJRR][OxygenCam] 20.09.16

Het gaat té snel haha, vorige flash was van eergisteren.. nu is dit wel weer een stable die een tijdje mee kan.

http://forum.xda-develope...post68778822#post68778822
https://raw.githubusercon...arshmallow/CHANGELOG.mkdn

Oxygencam erna en dan nog eens V4A erop. Wat heb ik die laatste gemist :9~ d:)b

Ik heb thuis geen speakers van 1800 euro zoals sommigen maar wat klinkt dit goed in de auto en geeft het een wezelijk verschil op mijn Bragi Dash (ja beide BT audio, voor de haters :w )

[ Voor 95% gewijzigd door anessie op 21-09-2016 02:45 ]

• jimmypop1
Zit oxygencam niet verwerkt in de 20/09 build ?

edit: nee dus, lees ik juist in the thread

[ Voor 74% gewijzigd door jimmypop1 op 21-09-2016 09:50 ]

• simthadim
  • Laatst online: 26-02 13:25
Dat is wel een fijne RR build. Heb zelf tijd sultanxda gedraait: heerlijk, alleen de camera is minder. Nu freedomOS+elementalX (underclocked) en het voelt toch niet goed qua batterijverbruik.

Zodra iemand een build met OxygenCam heeft kunnen proberen (en evt. vergelijken met de echte stock cam) kan hij/zij dan een kleine vergelijking plaatsen? Moet nu zelf even stoppen met flashen (even stabiliteit nodig).

EDIT:
Ik wil OxygenCam wellicht proberen op een CM13 gebaseerde ROM. SultanXDA's ROm is geweldig (6hr+ SOT, medium use, weinig filmpjes kijken...) maar kan OxygenCam niet draaien (custom camera hal). Iemand leuke tips voor een batterijvriendelijke CM13 ROM/kernel? Geen ervaringen met RR or Arter's CM13.

[ Voor 27% gewijzigd door simthadim op 22-09-2016 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:36
Wat is jullie ervaring met CM tov OxygenOS. Ik zit nu op OOS 3.2.6 en batterij is nu niet geweldig te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Dan denk ik dat SultanXDA een stuk beter is. Er zit alleen nog geen sRGB in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

simthadim schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:28:
Dat is wel een fijne RR build. Heb zelf tijd sultanxda gedraait: heerlijk, alleen de camera is minder. Nu freedomOS+elementalX (underclocked) en het voelt toch niet goed qua batterijverbruik.

Zodra iemand een build met OxygenCam heeft kunnen proberen (en evt. vergelijken met de echte stock cam) kan hij/zij dan een kleine vergelijking plaatsen? Moet nu zelf even stoppen met flashen (even stabiliteit nodig).

EDIT:
Ik wil OxygenCam wellicht proberen op een CM13 gebaseerde ROM. SultanXDA's ROm is geweldig (6hr+ SOT, medium use, weinig filmpjes kijken...) maar kan OxygenCam niet draaien (custom camera hal). Iemand leuke tips voor een batterijvriendelijke CM13 ROM/kernel? Geen ervaringen met RR or Arter's CM13.
Simpele vraag. Is OxygenCam "gewoon" dat zipje op XDA om de stock camera app met TWRP op andere ROMs te flashen? Indien ja, ik heb dat op CM13 nog niet stabiel werkend gehad. Touch to focus == crash.

Minder simpele vraag:
Wat is er mis met vanilla CM13 en batterij verbruik?

Is een serieuze vraag hoor. Ik roep altijd CM13 en ik denk dat ik ondertussen wel te boek sta als groot CM13 fan, maar ik wil absoluut niet als een fanboy overkomen of zo. Zoveel mensen, zoveel ROMs en ieder z'n ding en dat respecteer ik ook.

Ik heb op mijn 1p3 heel veel geprobeerd en getest. Testen is niet wetenschappelijk gebeurd, maar "gewoon" in de praktijk, zoals ik mijn telefoon gebruik.

Met de stock ROM van 1P3 haalde ik met de initiele release zo'n 3 tot 3,5 uur SoT. Enkele updates later zo'n 4 uur SoT.

Met CM13 haal ik 4 tot 4,5 uur SoT

Met Sultan, ElementalX en andere custom ROMs en kernels inclusief underclocking gekkigheid wordt dit niet ineens 6 uur. Ik heb wel eens 5 uur gehaald, maar ik denk eerder dat dat kwam omdat ik hele dag binnen zat en het scherm continue heel laag qua helderheid had. Ik zie dit sporadisch (5 uur) ook wel eens op CM13 maar dat zijn uitzonderingen en geen regel.

In mijn beleving, en dat zal mischien afhangen van hoe ik mijn telefoon gebruik, is het effect van allerlei tweaks en optimalisaties heel erg situationeel (en dan druk ik me voorzichtig uit). In mijn geval is het verwaarloosbaar.

Ik denk (met alle respect verder hoor) dat het effect een beetje overtrokken is, en daardoor sterk beinvloed wordt door een verwachtingspatroon (expectation bias); dit betekent dat omdat iemand heel graag wilt dat het beter is met een bepaalde ROM, die persoon onbewust dingen gaat doen die dat positief beinvloeden. Vervolgens gaan al die mensen dat posten in comments in allerlei forums en verwachten nog meer mensen positieve effecten en worden vaak daardoor ook slachtoffer van expectation bias. Het is een circeltje dat zichzelf in stand houdt. Helaas vinden verreweg de meeste mensen dit soort dingen niet leuk om te horen, en kunnen het niet accepteren omdat ze het positieve effect zelf zien en snappen niet dat ze het onbewust in de hand hebben gewerkt. Sterker nog, expectation bias in de samenleving is een van de moeilijkste dingen om te doorbreken. Vrijwel ons hele marketingstelsel is er op gebaseerd, maar dit effect is veel vaker en veel beter onderzocht door wetenschappers dan batterij verbruik met verschillende custom ROMs >:) .

Dit effect geldt dan ook in zekere zin ook voor mij, en daarom zei ik al dat ook mijn testjes niet wetenschappelijk zijn genomen, maar gewoon praktijk gebruik. Neem dat dus ook maar met een korreltje zout. Ik ben echter wel van mening dat als je het effect van expectation bias eenmaal onderkent en accepteert (dus niet als skeptic want dan loop je wederom in de val :+ ) je wel een beter beeld kan krijgen van dingen als batterij verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het ziet er naar uit dat meer ROM's zich gaan focussen op de ontwikkeling van CM14. Zo werd de laatste RR build gister bestempeld als "final MM build".

[ Voor 21% gewijzigd door FREAKJAM op 23-09-2016 08:38 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-02 08:19
Ik als blije OP3 bezitter heb net als iedereen wel iets aan te merken op de telefoon of het OS. Nu valt het mij op dat sinds OxygenOS 3.2.4 mijn WiFi niet stabiel lijkt. Update naar 3.2.6 heeft helaas geen effect. Lagere versies leken beter. Korte uitleg: ik gebruik ParkMobile en als ik 's ochtends hem aanzet schakelt ie over van 4G naar WiFi (ziggo hotspot). Als ik gedurende de dag de app open en nog steeds op WiFi zit, kan ParkMobile geen verbinding krijgen. Dat duurt een paar keer clicken en dan is er weer verbinding. WiFi lijkt overigens gewoon aktief. Voor 3.2.4 had ik hier dus geen last van en de PM app is niet geüpdatet. Andere die dit probleem ook herkennen?

Zit er overigens ook over te denken om CyanogenMod een kans te geven. Iemand een goed onderbouwde reden waarvoor ik dit niet zou moeten doen? (het werk om de telefoon weer in gelijke setting terug te krijgen als ik nu heb weerhoudt mij tot nu om het te doen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Als de bootloader nog niet ontgrendeld hebt, moet je sowieso alles opnieuw instellen. Anders kan je met TWRP een backup maken. Het lijkt me al de moeite waard om een factory reset te doen als ik jou issue zo lees, dus waarom ook niet :+

[ Voor 30% gewijzigd door Chris.nl op 26-09-2016 00:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Noclaim71 schreef op zondag 25 september 2016 @ 23:48:
[...]
(het werk om de telefoon weer in gelijke setting terug te krijgen als ik nu heb weerhoudt mij tot nu om het te doen....)
Het kost je een paar euro en niet alle apps zullen werken, maar er is een manier om niet alles opnieuw in te hoeven stellen.

Koop Titanium backup en Supersu pro. De eerste omdat je die nodig hebt en de tweede omdat tie het verdient >:). Supersu niet-pro werkt net zo goed trouwens ;).

Maak eventueel een backup binnen whatsapp zelf met media en upload deze naar je Google drive. Doe hetzelfde met andere apps die een eigen backup functie hebben, just to be sure.

Installeer TWRP, maak een Nandroid backup. Vink alles aan behalve system image. Niet rebooten naar system, want als je dan weer nieuwe berichten binnen krijg raak je die kwijt of moet je opnieuw beginnen.

Hang je telefoon aan je pc, of gebruik een OTG kabel met een USB stikje. Kopieer je data (fotos, docjes, downloads, inclusief TWRP folder) naar je pc/nas/cloud/USB. Ga maar even koffie drinken nu...

Unlock de bootloader, wipe alles nog maar eens met TWRP, format data (niet vergeten anders blijft encryption er op staan!), wipe system. Let op, NIET JE RECOVERY WIPEN! Niet rebooten nu, doe je dat wel dan kan je met de volume knoppen recovery kiezen en terug in TWRP komen. Als je je recovery ook gewiped had moet je naar fastboot en een guide zoeken hoe je CM13 en TWRP flasht met fastboot.

Ontkoppel je telefoon als je hem aan de pc had hangen en koppel hem dan opnieuw. OTG met usb stik hoeft niet.

Kopieer CM13 nightly naar je telefoon, flash hem en start system. Indien die goed opstart reboot en flash supersu. Reboot naar system.

Loop door de verplichte schermpjes heen. Kopieer je data terug naar je telefoon. Dit gaat wel even duren, stuk langer waarschijnlijk dan eraf kopieren. Ik doe het daarom ook niet meer via usb maar ik gebruik een file manager met SMB support (zoals FX). Ik maak dan een verbinding met een share en kopieer het op die manier.

Installeer Titanium backup en in het menu onder "special backup and restore" kies je voor "extract from nandroid backup". Als je je Nandroid backup terug hebt gezet waar deze stond dan ziet TB hem.

Kies een appje voor test waarvan je de instellingen belangrijk vind, installeer deze vanuit de app store en start het een keer op. Daarna restore je de data (en alleen data!) vanuit TB en test het uit. Zo restore je je apps een voor een. Ga niet de apps vanuit TB restoren want die komen uit een andere ROM. Mischien werkt het ook wel maar je wilt een stabiele telefoon dus geen risico nemen.

Restore alleen user apps, geen systeem apps, geen system settings, call logs, sms of bluetooth pairings.

Meeste banking apps zullen niet werken, sommige andere apps werken ook niet.

Disclaimer: ik heb bovenstaande procedure zelf ook wel eens gedaan maar ik garandeer uiteraard niet dat het werkt! Ik heb het uit mijn hoofd ingetypt en mogelijk ben ik iets vergeten te melden O-).

Gezien de hoeveelheid werk en tijd kan je je natuurlijk afvragen in hoeverre het het waard is en of het niet sneller is gewoon opnieuw te in te stellen met het handje. Maar er is keuze, er is een manier. Aan jou om de afweging te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door InflatableMouse op 26-09-2016 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
InflatableMouse schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:18:
[...]
...
Installeer TWRP, maak een Nandroid backup. Vink alles aan behalve system image. Niet rebooten naar system, want als je dan weer nieuwe berichten binnen krijg raak je die kwijt of moet je opnieuw beginnen.
...

Unlock de bootloader, ...
Kan je een custom recovery installeren zonder de bootloader te unlocken? Want als dat kan, waarom zou je dan nog unlocken? TWRP kan dan direct een andere rom flashen of rooten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Dannisi schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:32:
[...]

Kan je een custom recovery installeren zonder de bootloader te unlocken? Want als dat kan, waarom zou je dan nog unlocken? TWRP kan dan direct een andere rom flashen of rooten.
Nee dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Dannisi schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:32:
[...]

Ik begin nu ineens te twijfelen .... dat kan dus niet :o

Die procedure werkt tussen een geroote en een niet-geroote ROM, maar alleen als de bootloader al unlocked is. Om TWRP erop te krijgen moet je inderdaad eerst de bootloader unlocken. Daar zat ik dus effe mis.

Jammer inderdaad, ik dacht effe een mooie oplossing te hebben maar die werkt niet als je nog moet unlocken.

Sorry ...

Edit:
Je kan mischein wel andere backup mogelijkheden proberen. ADB backup heeft geen root nodig maar ik heb nooit geprobeert om daar individuele app settings uit te halen. Dan is er nog Helium backup, maar de laatste keer dat ik dat getest heb nam tie de helft van m'n apps niet mee.

[ Voor 17% gewijzigd door InflatableMouse op 26-09-2016 13:18 . Reden: alternatieven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou.. het schijnt met de OneX (ook OxygenOS) wel te lukken: https://forums.oneplus.ne...-on-oxygen-os-opx.417946/

Dan heb je vervolgens wel een custom recovery met root-toegang, maar een andere rom installeren is niet aan te raden....

[ Voor 25% gewijzigd door GurbY{nl} op 26-09-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

GurbY{nl} schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:33:
Nou.. het schijnt met de OneX (ook OxygenOS) wel te lukken: https://forums.oneplus.ne...-on-oxygen-os-opx.417946/

Dan heb je vervolgens wel een custom recovery met root-toegang, maar een andere rom installeren is niet aan te raden....
Ja. .. en dat moet je dus niet doen (staat uitgelegd in de comments). In het kort:

Om je bootloader te unlocken moet je een OEM unlock doen via de developer opties. Als je een andere ROM flasht die dat NIET aan heeft staan en de flash gaat fout kan je mogelijk daarna je bootloader NIET meer unlocken via fastboot. Basically, you're screwed.

Als je je telefoon hard bricked wil hebben is dit wel de juiste manier, zeg maar :).

Het is helaas echt beter eieren voor je geld te kiezen en eenmalig accepteren dat je alles opnieuw moet configureren. Helium backup kan voor een aantal apps wel uitkomst bieden. Andere apps via hun eigen backup methode, zoals whatsapp icm Google drive.

Ik zit me even af te vragen of je een adb restore niet terug kan zetten na de unlock? Of dat je die backup niet kan "misbruiken" om individuele settings terug te halen... zal es effe googlelen ... 8)

Edit:

Owh ... wat nou als je adb backup trekt, unlocken en OxygenOS terugzet, geroot en unlocked, zeg maar. Dan heb je dezelfde ROM als voorheen, maar wiped. Kan je dan geen adb restore terugzetten? Als je daarna een Nandroid kan maken en TitaniumBackup, kan je CM13 (of eender welke ROM, als je maar weer root hebt) flashen en individueel je apps terugzetten. :*) .

Als iemand mij zijn locked 1p3 doneert maak ik een mooie guide als het lukt 8) :+ .

[ Voor 22% gewijzigd door InflatableMouse op 26-09-2016 13:48 . Reden: ideetje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
Het is één maal op je tanden bijten... Gewoon alle data overzetten naar backup, bootloader unlocked en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Klopt. Voor andere ROM's etc zou ik het ook zeker niet aanraden. Maar voor enkel en alleen root access (stel, je wilt een app-apk om wat voor reden dan ook hebben) zou dit uitkomst kunnen bieden. Niet geprobeerd overigens; ik moet mijn OP3 nog unlocken etc, maar wil dit eerst nog eens testen. OPO heb ik inmiddels alles mee getest wat mogelijk was, maar dan via de officiele manier (dus OEM unlock, rooten, enzovoorts).
Deze truuk wil ik ook eens testen voordat ik em compleet overhoop gooi en van scratch af aan begin (wat vandaag of morgen toch staat te gebeuren, alleen even tijd voor vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
GurbY{nl} schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:33:

KingRoot is een app die gebruik maakt van exploits om te rooten. De OP3 zit op de laatste security updates met 3.2.6 en ik geloof niet dat dat gaat werken.
InflatableMouse schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:41:
[...]

Ja. .. en dat moet je dus niet doen (staat uitgelegd in de comments). In het kort:

Om je bootloader te unlocken moet je een OEM unlock doen via de developer opties. Als je een andere ROM flasht die dat NIET aan heeft staan en de flash gaat fout kan je mogelijk daarna je bootloader NIET meer unlocken via fastboot. Basically, you're screwed.

Als je je telefoon hard bricked wil hebben is dit wel de juiste manier, zeg maar :).
Volg de hard unbrick guide en je zou hem weer moeten kunnen herstellen
Het is helaas echt beter eieren voor je geld te kiezen en eenmalig accepteren dat je alles opnieuw moet configureren. Helium backup kan voor een aantal apps wel uitkomst bieden. Andere apps via hun eigen backup methode, zoals whatsapp icm Google drive.
Inderdaad, de allerbeste methode blijft gewoon bootloader unlocken.
Ik zit me even af te vragen of je een adb restore niet terug kan zetten na de unlock? Of dat je die backup niet kan "misbruiken" om individuele settings terug te halen... zal es effe googlelen ... 8)

Edit:

Owh ... wat nou als je adb backup trekt, unlocken en OxygenOS terugzet, geroot en unlocked, zeg maar. Dan heb je dezelfde ROM als voorheen, maar wiped. Kan je dan geen adb restore terugzetten? Als je daarna een Nandroid kan maken en TitaniumBackup, kan je CM13 (of eender welke ROM, als je maar weer root hebt) flashen en individueel je apps terugzetten. :*) .

Als iemand mij zijn locked 1p3 doneert maak ik een mooie guide als het lukt 8) :+ .
Kan je ook op je unlocked OP3 proberen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

P1nGu1n schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:18:
[...]

adb backup en restore werkt op ieder toestel, kan je ook op je OP2 proberen hoor :+
En, Titanium Backup zie ik nu kan ook extract uit ADB doen. Echter, ADB backup pakt niet altijd alle applicaties lees ik op een unrooted toestel. Er schijnt een stukje code te zijn dat programmeurs op kunnen nemen om te voorkomen dat een app gebackupped wordt op die manier. Geen idee hoeveel gebruik daarvan gemaakt wordt eigenlijk.

Ik ga het toch es proberen binnenkort :P. Volgende maand komt als het goed is een nieuwe OP3 binnen die ik voor m'n vader besteld heb en ik mag natuurlijk aan de slag om zijn oude (LG G2) te migreren naar de OP3. Maar voordat ik dat doe kan ik mischien wel de tijd vinden om hier eens mee te kloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
InflatableMouse schreef op maandag 26 september 2016 @ 14:29:
[...]

En, Titanium Backup zie ik nu kan ook extract uit ADB doen. Echter, ADB backup pakt niet altijd alle applicaties lees ik op een unrooted toestel. Er schijnt een stukje code te zijn dat programmeurs op kunnen nemen om te voorkomen dat een app gebackupped wordt op die manier. Geen idee hoeveel gebruik daarvan gemaakt wordt eigenlijk.
Dat wordt volgens mij zelden gebruikt. Jij bedoelt denk ik het allowBackup-attribuut van het application-element in het AndroidManifest :) En dat is geen code, meer een soort configuratiebestand
Ik ga het toch es proberen binnenkort :P. Volgende maand komt als het goed is een nieuwe OP3 binnen die ik voor m'n vader besteld heb en ik mag natuurlijk aan de slag om zijn oude (LG G2) te migreren naar de OP3. Maar voordat ik dat doe kan ik mischien wel de tijd vinden om hier eens mee te kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
[...]

Meeste banking apps zullen niet werken, sommige andere apps werken ook niet.
Dat zou dus betekenen dat iedereen met een custom rom geen gebruik kan maken van banking apps.
Ik neem aan dat dit niet correct is en dat er een mogelijkheid is om dit wel werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
InflatableMouse schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:15:
[...]

Ik begin nu ineens te twijfelen .... dat kan dus niet :o

Die procedure werkt tussen een geroote en een niet-geroote ROM, maar alleen als de bootloader al unlocked is. Om TWRP erop te krijgen moet je inderdaad eerst de bootloader unlocken. Daar zat ik dus effe mis.

Jammer inderdaad, ik dacht effe een mooie oplossing te hebben maar die werkt niet als je nog moet unlocken.

Sorry ...

Edit:
Je kan mischein wel andere backup mogelijkheden proberen. ADB backup heeft geen root nodig maar ik heb nooit geprobeert om daar individuele app settings uit te halen. Dan is er nog Helium backup, maar de laatste keer dat ik dat getest heb nam tie de helft van m'n apps niet mee.
Nog steeds mijn haat dingetje van Android. Je hebt root nodig om apps te kunnen backuppen als apps dat niet zelf ondersteunen. En tegenwoordig moet je voor rooten de bootloader unlocken, waardoor alles gewist wordt.
Gelukkig was het eerste dat ik gedaan heb de bootloader unlocken ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Noclaim71 schreef op maandag 26 september 2016 @ 23:04:
[...]

Dat zou dus betekenen dat iedereen met een custom rom geen gebruik kan maken van banking apps.
Ik neem aan dat dit niet correct is en dat er een mogelijkheid is om dit wel werkend te krijgen.
Dan heb je de context van dat zinnetje over het hoofd gezien. Hij bedoelde dat het restoren van de appdata/instellingen bij bankapps niet zal werken, die moet je dus na installeren handmatig instellen. Da's alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 06:04:
[...]

Dan heb je de context van dat zinnetje over het hoofd gezien. Hij bedoelde dat het restoren van de appdata/instellingen bij bankapps niet zal werken, die moet je dus na installeren handmatig instellen. Da's alles.
Vaak wel inderdaad. De truc is hierbij soms je Android ID. Met titanium backup kan je die restoren. Rabo app werkt bij mij gewoon na een restore bijvoorbeeld maar ING app weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zit inmiddels op de laatste OOS Community Build (3.5.3 zo uit mijn hoofd) en ben even op zoek naar de mogelijkheid om, net als in de officiële build, het overzicht van accuverbruik te zien door op het batterij icoontje te klikken in de pulldown quick toggles.

Daar zat ie in ieder geval in de officiële, maar nu met de community build verdwijnt het icon op het moment dat je de notification bar "naar beneden trekt" zodat de quick toggle tiles verschijnen.

Kan nergens in de settings vinden hoe die daarin terug te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noclaim71
[...]

Het kost je een paar euro en niet alle apps zullen werken, maar er is een manier om niet alles opnieuw in te hoeven stellen.

Koop Titanium backup en Supersu pro. De eerste omdat je die nodig hebt en de tweede omdat tie het verdient >:). Supersu niet-pro werkt net zo goed trouwens ;).
Het is een druilerige zondag en ik ga vanavond serieus werk van maken van het laden van een custom rom
(iemand met voorkeur en waarom?) en zoals eerder al geopperd is door InflatableMouse kan ik apps en app data eenvoudig back-uppen met Titanium Backup
Nu vind ik het niet erg om software te kopen, want hiermee steun je voornamelijk het goede werk wat ontwikkelaars doen.... maar is Titanium backup ook volledig in de free versie te gebruiken? Of mis ik dan belangrijke en noodzakelijke features (en als het bevalt gaan we over op aanschaf)?

edit: typos

[ Voor 13% gewijzigd door Noclaim71 op 02-10-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Noclaim71 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:15:
[...]

Het is een druilerige zondag en ik ga vanavond serieus werk van maken van het laden van een custom rom
(iemand met voorkeur en waarom?)
Sorry late reactie. Was druk. Is het gelukt? >:)

Zo veel mensen zo veel meningen ... maar ik zweer bij Cyanogenmod 13. Al vanaf versie 11 trouwens. Het is zo goed als vanilla Android, goed te customizen, geen bloat (niet eens playstore), goede camera app, accu gaat heel goed mee, super stabiel en veel en vaak updates (elke 2 dagen gemiddeld). Themes, Privacy guard. En het is zo goed als altijd bij met security updates. Ik update 1 a 2 keer in de week dus soms sla ik er eentje over.

Als je nog voor CM13 gaat, zorg dat je alles klaar hebt staan. CM13 ROM, Gapps 64-bit, SuperSu.
[...]

en zoals eerder al geopperd is door InflatableMouse kan ik apps en app data eenvoudig back-uppen met Titanium Backup
Ik hoop dat je goed had gelezen want ik had een klein denkfoutje gemaakt. Pas nadat je geunlocked hebt (en dus gewiped) om te rooten, kan je recovery flashen. Je kan wel een ADB backup maken en daar delen van restoren nadat je geroot bent en custom ROM hebt. Heb je die route genomen? Dan ben ik erg benieuwd naar je ervaring.
[...]

Nu vind ik het niet erg om software te kopen, want hiermee steun je voornamelijk het goede werk wat ontwikkelaars doen.... maar is Titanium backup ook volledig in de free versie te gebruiken? Of mis ik dan belangrijke en noodzakelijke features (en als het bevalt gaan we over op aanschaf)?

edit: typos
Uhm ... ik heb het al zo lang .. ik weet eigenlijk niet meer of het nou compleet was of niet. Maar de website biedt uitkomst. De verschillen zijn momenteel hier beschreven:
http://www.titaniumtrack.com/titanium-backup.html

Er zit wel een paar heel belangrijke tussen als ik eerlijk ben.

Laat effe weten hoe het is gegaan! Ook als het mislukt is (hoop het niet), leren we ook weer van 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:51
Draai nu twee dagen de cm13 rom van Sultan. Op zich een fijne en rom. Soepel, led notificatie werkt gewoon goed met alle kleuren, over the air update, thema opties, en nog vele andere cm13 extra's. Alleen merk ik dat de standby tijd wel minder is dan bij de originele OnePlus rom. Vannacht 1,2% verbruik per uur (heb wel alle synchronisaties aan staan die ik gebruik, whatsapp, Gmail, Instagram, etc) waar ik bij de originele OnePlus rom eigenlijk altijd wel onder de 1% zat tot maar enkele procenten over een hele nacht. Anderzijds haal ik met Sultan wel weer iets meer SOT dan met de originele rom. Kortom standby tijd vs sot... Ik kijk het nog even aan, maar ik denk dat ik uiteindelijk voor standby tijd ga aangezien ik niet iemand ben die meestal zo'n 5 uur per dag met de telefoon bezig is. Ben je wel meer van de SOT kan ik zeker Sultan aanraden. Hij heeft minder updates dan de originele cm13 maar hierdoor is de rom over het algemeen ook iets stabieler.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Op een oude s3 had ik het voor elkaar gekregen om geen reclamebanners meer te zien in gratis apps. Het was het eerste toestel dat ik rootte en vervolgens flashte met custom rom. De app heette volgens mij iets in de trend van 'adblock'.

Kan iemand mijn geheugen verfrissen of het mogelijk is om apps reclamevrij te maken door enkel de OP3 te rooten en dus die specifieke app te installeren? Of gaat dat alleen in combinatie met een custom rom? Ik heb niet veel behoefte aan een custrom rom omdat ik oxygen mij zo prima bevalt :)
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.