Sinds gisteren de OP3 binnen, en 1 van de eerste dingen die ik gedaan heb ik geroot. Eigenlijk vrij simpel.
1) bootloader unlocken met
deze tool.
2) TWRP installeren met dezelfde tool
3)
SuperZu.zip flashen in TWRP en klaar ben je.
Meteen maar even de DPI veranderd naar 400, prima DPI als je het mij vraagt. Alle tekst is lekker scherp, niet te groot, maar ook niet te klein.
Daarna meteen AdAway geïnstalleerd. Dat is voor mij alleen al een reden om te rooten. Ook meteen maar Xposed geïnstalleerd. Al is het alleen maar om GravituBox te installeren waarmee je een circel battery met batterij percentage kan krijgen en de klok in het midden kan zetten.
En, last but not least, Titanium Backup, een must als je root en roms flashed om zo snel weer programma's terug te kunnen zetten.
edit:
Oh ja, goed om te weten, als je je bootloader unlocked hebt, krijg je bij elke boot voortaan een waarschuwing over dat de bootloader unlocked is. Die waarschuwing staat er dan 5 seconde en daarna start het toestel door. Moet wel weg te krijgen zijn, want dat is bij een Motorola toestel ook al gedaan, dus zal een kwestie van tijd zijn voordat het ook bij de OP3 kan.
[
Voor 16% gewijzigd door
13art op 25-06-2016 10:19
]