Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 11:51

CodeIT

Code IT

HaseMike schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Ondertussen die app geinstalleerd, rooted : Welke waarde heb je naar wat aangepast ? Dank !
Inactive timeout * 100 gedaan, dus nu 300 minuten.
Idle_after_inactive_to ook * 100 gedaan. Dus in totaal duurt het nu rond de 10 uur voor de telefoon in Doze gaat.
offtopic:
Had jij je telefoon niet al teruggestuurd?

[ Voor 7% gewijzigd door CodeIT op 21-06-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
CodeIT schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:17:
[...]
Inactive timeout * 100 gedaan, dus nu 300 minuten.
Idle_after_inactive_to ook * 100 gedaan. Dus in totaal duurt het nu rond de 10 uur voor de telefoon in Doze gaat.
offtopic:
Had jij je telefoon niet al teruggestuurd?
Bedankt , ik had de "Idle pending timeout" op 500 minuten gezet en dat lijkt zover ook te werken.
Ook de build.prop aangepast voor om de 6GB wat beter te benutten en even kijken hoe dat gaat.
Verder nog even adaway erop gezet als we toch bezig zijn.

De gok met twrp en root maar genomen omdat de 3.1.3 restore alles schijnt terug te zetten volgens XDA. En daarbij mag je van Oneplus klooien aan de software, wat wel een enorm voordeel is natuurlijk, nadeel is dat het noodzakelijk is om een normaal werkende phone te hebben.... Tenminste nu nog.

Tijd zat kennelijk want de support van Oneplus voor terug sturen is slooooooooooow.

EDIT : voor de scherm twijfelaars : haal de "screenprotector" eraf, die zit er namelijk net zo snel weer op. Wat een verschil.

[ Voor 27% gewijzigd door HaseMike op 21-06-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Ohjee... Ik lees nu pas alle verhalen over de backups. Deze heb ik niet gedaan.
Ik heb deze tutorial gevolgd: YouTube: Root OnePlus 3 with TWRP recovery! Quick & Easy!
Maar heb het (stom ook....) eerste stukje overgeslagen.

TWRP 3.0.2-0
BETA-SuperSU-v2.74-2-20160519174328-forced-systemless

Hoe zit het nu met de OTA's enz? Heb mijn simkaart er nu ook nog niet in zitten en nagenoeg geen apps erop staan, maar clean is hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:53
Als hij geroot is, kan je geen OTA meer installeren, enkel nog full signed zips.
Dus ipv van de ota (die een "kleine" update is) moet je op een rooted toestel en als je de laatste versie wil, altijd de full rom installeren via twrp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
PetrCech_3 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:15:
Ohjee... Ik lees nu pas alle verhalen over de backups. Deze heb ik niet gedaan.
Geen angst hier de 3.1.3 full restore inclusief de recovery : KLIK

Die erop zetten met twrp en 2x booten dan zit je weer op stock en kan je de toekomstige OTA's ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:19
Ik heb zojuist TWRP op mijn OP3 geflasht, alleen nu krijg ik de vraag of ik TWRP read-only wil houden of niet. Heb begrepen dat read-only ervoor zorgt dat je OTA's kunt blijven installeren en bij de andere optie niet, maar voor welke optie kan ik nu eigenlijk het beste kiezen?
Daarnaast wil ik de telefoon ook graag rooten, maar dat schijnt niet te kunnen met een read-only TWRP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
sven5010 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:41:
Ik heb zojuist TWRP op mijn OP3 geflasht, alleen nu krijg ik de vraag of ik TWRP read-only wil houden of niet. Heb begrepen dat read-only ervoor zorgt dat je OTA's kunt blijven installeren en bij de andere optie niet, maar voor welke optie kan ik nu eigenlijk het beste kiezen?
Read-only, tenzij je een goede rede hebt om dat niet te doen.
Daarnaast wil ik de telefoon ook graag rooten, maar dat schijnt niet te kunnen met een read-only TWRP?
Kan gewoon hoor ;) TWRP is niet read-only, maar je /system

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 21-06-2016 20:45 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-04 17:23
sven5010 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:41:
Als je wil wisselen kan je altijd nadien /system mounten in twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
P1nGu1n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:45:

Kan gewoon hoor ;) TWRP is niet read-only, maar je /system
anessie schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:38:

Als je wil wisselen kan je altijd nadien /system mounten in twrp.
Bedankt voor de reacties, het is mij nu duidelijk! :)

Laatste vraag; Ik probeer nu de DPI aan te passen, maar met Textdroider DPI krijg ik dit niet voor elkaar, na het herstarten is de DPI niet gewijzigd. Nu lees ik op diverse websites dat je het aan kunt passen in build.prop, maar daar kan ik nergens de regel ro.sf.lcd_density=*** vinden. Moet ik deze zelf toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
sven5010 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:57:
[...]

Nu lees ik op diverse websites dat je het aan kunt passen in build.prop, maar daar kan ik nergens de regel ro.sf.lcd_density=*** vinden. Moet ik deze zelf toevoegen?
Alleen als hij nog niet bestaat, maar ik denk dat die al bestaat. Mocht je het handmatig aanpassen wat eng vinden, er zijn veel build.prop-editor apps te vinden in de Play Store

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomONeill
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 21:24

TomONeill

How much is that doggie...

P1nGu1n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:30:
[...]
Grote kans dat die je build.prop aanpast in /system, en je dus alsnog geen OTA's meer kan flashen
Hoe kun je de DPI dan aanpassen zonder build.prop zodat men wel OTA updates ontvangt?

In the window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
sven5010 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:57:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties, het is mij nu duidelijk! :)

Laatste vraag; Ik probeer nu de DPI aan te passen, maar met Textdroider DPI krijg ik dit niet voor elkaar, na het herstarten is de DPI niet gewijzigd. Nu lees ik op diverse websites dat je het aan kunt passen in build.prop, maar daar kan ik nergens de regel ro.sf.lcd_density=*** vinden. Moet ik deze zelf toevoegen?
Op OxygenOS bestaat die regel niet en moet je hem dus zelf toevoegen of gebruik maken van een build.prop editor zoals hierboven gesuggereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
TomONeill schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:47:
[...]

Hoe kun je de DPI dan aanpassen zonder build.prop zodat men wel OTA updates ontvangt?
Ja, door je originele onaangepaste build.prop terug te zetten voor het installeren van de OTA.

Of met dit truckje, daar is geen root voor nodig. Zelf niet geprobeerd en de ervaringen zijn wisselend las ik.

[ Voor 3% gewijzigd door P1nGu1n op 22-06-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Paar laatste observaties :

Na een unlock / twrp / root en een backup blijkt de restore niet correct te werken. In mijn geval blijft de phone hangen op een Oneplus logo en verder gebeurt er niets meer.

Restoren werd hierna nogal lastig aangezien het OS het niet meer deed en alleen Twrp beschikbaar is. Fastboot heeft nog geen nut aangezien er geen OS image file is op het moment. ADB kreeg geen authorisatie, waardoor een push van de 3.1.3 niet lukte

Sideload werkte ook niet , kreeg een "cannot read" van 3.1.3 , dik een uur zoeken en klooien later keek ik eens naar mijn explorer en wat blijkt daar staat gewoon de sdcard drive ! Dat wist ik niet van twrp. Dus snel de 3.1.3 op de sdcard gekopieerd en via twrp geflashed. Anders had alleen nog een OTG usb geholpen neem ik aan (die ik niet heb).

Volgens XDA staat na deze flash ook de standaard recovery weer op de phone, dit klopt niet het blijft gewoon twrp. Tis maar goed dat Oneplus een unlocked bootloader en twrp toestaat anders kon ik hem nu niet meer terugsturen.

Conclusie : Pas op met twrp / huidige stand van zaken want een backup restoren functioneert niet, tenminste niet bij mij. En hou altijd een 3.1.3 zip op je interne storage voor als je er niet meer bij kan voor wat voor reden dan ook. Had er zelf niet bij nagedacht om ik gewend ben aan phones waar je een sd kaartje in kan steken met een OS zip / img....

Dat was het, want hij zit in de doos en UPS komt hem halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Binnenkort (lees: eind juli) wordt het mogelijk voor Custom ROM developers om Dash charging te implementeren in hun ROMs. https://www.reddit.com/r/...ging_will_be_released_by/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
ulTimaS schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:26:
Binnenkort (lees: eind juli) wordt het mogelijk voor Custom ROM developers om Dash charging te implementeren in hun ROMs. https://www.reddit.com/r/...ging_will_be_released_by/
Ah kijk, ze gaan (moeten) toch de source code ipv binaries van sommige delen vrijgeven! :)
@leonfish77101 Well, the code running in the kernel has to be GPL licensed (or less restrictive), and you have to provide it, there's no way around that. That's a GPL requirement.

And if someone receives the phone and asks for the source code, you have to provide the source code used to build the binary shipped on the phone. And all code that is part of the binary is subject to the GPL.
@julian-klode You are right, we will release all VOOC codes which under GPL license.

In fact, we will release VOOC/DASH as two parts: one part is kernel source code, such as GPIO; and the other is Oneplus proprietary. For the business consideration, Oneplus proprietary will be released as binary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Hi,
Unlocken, flashen en rooten van mijn OP3 is geslaagd nadat ik de video uitleg volgde, duidelijk en weinig problemen.
5 jaar geleden voor het laatst een toestel geroot (Wildfire S) en toch wel een vraag over mijn OP3:
Is TWRP een custom rom? Krijg ik / kan ik ik via recovery update's toepassen?
Waarom kan ik nu toch geen Google Apps verwijderen? Dat was toch wel mijn grootste argument om te rooten.Ik heb na de unlock, flash en root een Nandroid backup gemaakt en toen via NFC alle apps laten overnemen van mijn S3.
Root check en SU is geinstaleerd en geven een missie geslaagd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
joopdroid schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:49:
Hi,
Unlocken, flashen en rooten van mijn OP3 is geslaagd nadat ik de video uitleg volgde, duidelijk en weinig problemen.
5 jaar geleden voor het laatst een toestel geroot (Wildfire S) en toch wel een vraag over mijn OP3:
Is TWRP een custom rom? Krijg ik / kan ik ik via recovery update's toepassen?
Waarom kan ik nu toch geen Google Apps verwijderen? Dat was toch wel mijn grootste argument om te rooten.Ik heb na de unlock, flash en root een Nandroid backup gemaakt en toen via NFC alle apps laten overnemen van mijn S3.
Root check en SU is geinstaleerd en geven een missie geslaagd aan.
Ik denk dat je basiskennis opgeschroefd mag worden.
TWRP is geen ROM maar een recovery waarmee je (custom) ROMs kan flashen.
OxygenOS updates kan je met root niet meer automatisch maar wel handmatig flashen.
Om systeem apps te verwijderen heb je inderdaad root nodig, maar met root alleen kan je ze vanuit instellingen-apps nog niet verwijderen. Dan heb je een app als titanium backup nodig, of je doet het handmatig via een root-explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 14:55

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

sorry verkeerde topic.

[ Voor 93% gewijzigd door InflatableMouse op 22-06-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:53
Er is een officiële RR rom in de maak:

http://forum.xda-develope.../development/rom-t3403365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven5010
P1nGu1n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 23:00:
Alleen als hij nog niet bestaat, maar ik denk dat die al bestaat. Mocht je het handmatig aanpassen wat eng vinden, er zijn veel build.prop-editor apps te vinden in de Play Store
Vin87 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:53:
Op OxygenOS bestaat die regel niet en moet je hem dus zelf toevoegen of gebruik maken van een build.prop editor zoals hierboven gesuggereerd wordt.
De regel zojuist handmatig toegevoegd met behulp van een build.prop editor en de DPI is nu juist ingesteld. Ziet er toch wel een stuk beter uit zo. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
HaseMike schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:54:
Fastboot heeft nog geen nut aangezien er geen OS image file is op het moment. ADB kreeg geen authorisatie, waardoor een push van de 3.1.3 niet lukte

Conclusie : Pas op met twrp / huidige stand van zaken want een backup restoren functioneert niet, tenminste niet bij mij. En hou altijd een 3.1.3 zip op je interne storage voor als je er niet meer bij kan voor wat voor reden dan ook. Had er zelf niet bij nagedacht om ik gewend ben aan phones waar je een sd kaartje in kan steken met een OS zip / img....

Dat was het, want hij zit in de doos en UPS komt hem halen.
Kan je die 1.2 gb zip van xda niet fastbooten? Of unzip en flash deel per deel? Of als dat niet werkt waarom geen cm rom testen?

http://forum.xda-develope...os-3-1-3-oneplus-t3400384

[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 22-06-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
anessie schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 17:43:
[...]

Kan je die 1.2 gb zip van xda niet fastbooten? Of unzip en flash deel per deel? Of als dat niet werkt waarom geen cm rom testen?

http://forum.xda-develope...os-3-1-3-oneplus-t3400384
Moet allemaal geflashed worden via je recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
TWRP heeft onder advanced ook een sideload functie. link

Ik had TWRP geflashed en daarna de 3.1.3 stock ROM. Toen ik die zo erg debloated had dat mijn OP3 niet meer kon opstarten (en ik de rom.zip ook niet meer op het interne geheugen had staan) heb ik met bovenstaand gelinkte geintje toch opnieuw de stock ROM kunnen sideloaden.
Was ook een kwestie van de juiste OnePlus adb driver instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Vin87 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Ja dat kan, maar dan wel handmatig via de build.prop. Dpi staat hier nu op 380, heerlijk _/-\o_
Wauw! 380 is echt perfect inderdaad!

Welke (google)apps verwijderen jullie trouwens direct van het systeem als ik vragen mag? Heb nu TitaniumBackup waarmee ik dat zou kunnen doen..

[ Voor 22% gewijzigd door PetrCech_3 op 23-06-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 08:09
Ik moet mijn telefoon terug zetten zodat ik hem kan opsturen, weten jullie hoe ik de stock recovery terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:05

Pierre

Van nature lui!

niels-cil schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:31:
Ik moet mijn telefoon terug zetten zodat ik hem kan opsturen, weten jullie hoe ik de stock recovery terug kan zetten?
Ga je hem nu al terug sturen, wat is er mis met je toestel 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels-cil
Pierre schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:43:
[...]

Ga je hem nu al terug sturen, wat is er mis met je toestel 8)7
Toestel is helaas defect, stuck pixel in het scherm die telkens volledig op rood blijft branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik ben bang dat de stock recovery nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-05 22:48
niels-cil schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:31:
Ik vraag me af of dat echt nodig is.. Custom ROMS, bootloader unlocks, andere kernels: ze stimuleren het allemaal. :P

Die standaard recovery zullen ze er zelf vast ook wel op krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Luca op 23-06-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:57:
Ik ben bang dat de stock recovery nog niet beschikbaar is.
Die is te dumpen, moet je natuurlijk wel nog stock recovery op je device hebben

Als niemand anders dat doet, kan ik kijken of het me lukt als ik hem binnen krijg morgen
Danny.G schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:59:
[...]

Ik vraag me af of dat echt nodig is.. Custom ROMS, bootloader unlocks, andere kernels: ze stimuleren het allemaal. :P

Die standaard recovery zullen ze er zelf vast ook wel op krijgen.
Terugsturen is wel altijd aan te raden in originele staat, zou het dus wel proberen om eventuele problemen te voorkomen

[ Voor 41% gewijzigd door P1nGu1n op 23-06-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:05

Pierre

Van nature lui!

niels-cil schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Toestel is helaas defect, stuck pixel in het scherm die telkens volledig op rood blijft branden.
Gatver dat is waardeloos, succes met een replacement krijgen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
P1nGu1n schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:00:
[...]
Terugsturen is wel altijd aan te raden in originele staat, zou het dus wel proberen om eventuele problemen te voorkomen
Tja verder dan de 3.1.3 erop zetten kwam ik niet meer, de bootloader is unlocked een er staat twrp op ipv stock recovey.

Maar goed ze moedigen het zelf aan. Ik schrijf wel hier hoe de rma verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:02
HaseMike schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Tja verder dan de 3.1.3 erop zetten kwam ik niet meer, de bootloader is unlocked een er staat twrp op ipv stock recovey.

Maar goed ze moedigen het zelf aan. Ik schrijf wel hier hoe de rma verloopt.
Weet niet wat het probleem was maar wat mij verteld was over chat toen ik nog OPX had was dat ze gaan kijken of het door root of iets komt. Ze kijken dus wel degelijk alleen als het daardoor komt is het vgm jou probleem. Indien het aan de telefoon ligt lossen hun het gewoon op voor je.

Weet dus niet of ze hem stock voor je installeren omdat je TWRP had enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Galukon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:54:
[...]
Weet niet wat het probleem was maar wat mij verteld was over chat toen ik nog OPX had was dat ze gaan kijken of het door root of iets komt. Ze kijken dus wel degelijk alleen als het daardoor komt is het vgm jou probleem. Indien het aan de telefoon ligt lossen hun het gewoon op voor je.
Dank, maar ik heb hem opgestuurd voor een refund niet voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
HaseMike schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:59:
[...]

Dank, maar ik heb hem opgestuurd voor een refund niet voor reparatie.
Oh ja ik zei ook dat ik het probleem niet wist. Jammer ik geniet van de op3 :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niels-cil
Ik heb nog even op xda gekeken, en heb hier een stock recovery gevonden die terug gezet kan worden via TWRP: http://forum.xda-develope...p?p=67430996&postcount=16 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-01 22:18
P1nGu1n schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:31:
[...]

code:
1
adb wm shell density xxx

Er zijn ook tools die de DPI zonder root aanpassen, die voeren precies dit commando uit

Maar deze methode heeft naar verluid bijwerkingen, zo gaat SwiftKey onder andere gek doen
Brengt rooten ook nadelen met zich mee of niet? Zoals geen updates meer kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Luukth schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:34:
[...]

Brengt rooten ook nadelen met zich mee of niet? Zoals geen updates meer kunnen ontvangen?
Nee, rooten geeft je gewoon overal "admin" rechten. Sommige apps mekkeren dat je geroot bent en werken niet. Maar er zijn ook weer apps die verbergen dat je geroot bent.
Als je gewoon het standaard OS er op laat zitten krijg je gewoon OTA's.
Als je zelf andere ROMS gaat flashen niet.

Het is alleen als je de eerste x je bootloader unlockt dat je telefoon gewiped wordt, en je dus alles kwijt bent.
Daarna inpriciepe niet meer. Een OTA zet soms de root rechten weer op default maar dat is snel aan te passen.
Ga je custom roms doen is het vaak verstandig om een wipe te doen en moet je je data veilig stellen

[ Voor 24% gewijzigd door DarkSide op 24-06-2016 15:50 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
DarkSide schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:48:
[...]

Nee, rooten geeft je gewoon overal "admin" rechten. Sommige apps mekkeren dat je geroot bent en werken niet. Maar er zijn ook weer apps die verbergen dat je geroot bent.
Als je gewoon het standaard OS er op laat zitten krijg je gewoon OTA's.
Als je zelf andere ROMS gaat flashen niet.
Klopt niet...
Root zorgt er voor dat je geen OTA's meer kunt draaien. Echter kun je wel gewoon update ZIPS flashen in TWRP, dit kan door de full rom zip te downloaden en flashen, of door laatste versie voor OTA te flashen en OTA daar overheen.

Dit omdat OTA's controleren of systeem partitie is aangepast. Ook zal je om te rooten eerst TWRP recovery er op moeten zetten, via TWRP kun je sowieso geen OTA meer draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

DarkSide

theres no place like ::1

Razer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Klopt niet...
Root zorgt er voor dat je geen OTA's meer kunt draaien. Echter kun je wel gewoon update ZIPS flashen in TWRP, dit kan door de full rom zip te downloaden en flashen, of door laatste versie voor OTA te flashen en OTA daar overheen.

Dit omdat OTA's controleren of systeem partitie is aangepast. Ook zal je om te rooten eerst TWRP recovery er op moeten zetten, via TWRP kun je sowieso geen OTA meer draaien.
Hmm ok. Dacht dat je gewoon OTA's kreeg met root. Zolang je maar originele rom draaide.

I stand corrected dan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
Telefoon net binnen en gelijk geroot twrp en deze rom erop gezet.

http://forum.xda-develope...ted-tweaked-fast-t3404996

Alles draait soepel en snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:21
Sinds gisteren de OP3 binnen, en 1 van de eerste dingen die ik gedaan heb ik geroot. Eigenlijk vrij simpel.
1) bootloader unlocken met deze tool.
2) TWRP installeren met dezelfde tool
3) SuperZu.zip flashen in TWRP en klaar ben je.

Meteen maar even de DPI veranderd naar 400, prima DPI als je het mij vraagt. Alle tekst is lekker scherp, niet te groot, maar ook niet te klein.
Daarna meteen AdAway geïnstalleerd. Dat is voor mij alleen al een reden om te rooten. Ook meteen maar Xposed geïnstalleerd. Al is het alleen maar om GravituBox te installeren waarmee je een circel battery met batterij percentage kan krijgen en de klok in het midden kan zetten.

En, last but not least, Titanium Backup, een must als je root en roms flashed om zo snel weer programma's terug te kunnen zetten.

edit:
Oh ja, goed om te weten, als je je bootloader unlocked hebt, krijg je bij elke boot voortaan een waarschuwing over dat de bootloader unlocked is. Die waarschuwing staat er dan 5 seconde en daarna start het toestel door. Moet wel weg te krijgen zijn, want dat is bij een Motorola toestel ook al gedaan, dus zal een kwestie van tijd zijn voordat het ook bij de OP3 kan.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 25-06-2016 10:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-05 10:30
Waarom titanium backup als je ook vanuit twrp nandroid backup kunt maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:52
l3art schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:14:

Daarna meteen AdAway geïnstalleerd. Dat is voor mij alleen al een reden om te rooten. Ook meteen maar
Wat doet adaway precies? Waarom moet je daarvoor geroot zijn?

[ Voor 63% gewijzigd door Grotbewoner op 25-06-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 10:08
Net ook ff geroot en de dpi aangepast met Easy DPI changer uit de Playstore. Ik heb hem op 380 gezet. Daarna wilde ik even kijken wat het verschil was. Dus ik zette hem op 480, wat volgens mij stock is. Toen gereboot, maar Easy DPI Changer zegt nu dat de DPI 403 is. Het lijkt wel of je niet (meer) naar 480 te krijgen is.

Gaat hier wat fout? Of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
STolsma schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:45:
Waarom titanium backup als je ook vanuit twrp nandroid backup kunt maken?
Daar zijn genoeg scenario's voor, ik gebruik het ook naast mijn regelmatige nandroids
Grotbewoner schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 20:48:
[...]

Wat doet adaway precies? Waarom moet je daarvoor geroot zijn?
Past je hosts file aan om advertenties, analytics en tracking te blocken
Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 21:47:
Net ook ff geroot en de dpi aangepast met Easy DPI changer uit de Playstore. Ik heb hem op 380 gezet. Daarna wilde ik even kijken wat het verschil was. Dus ik zette hem op 480, wat volgens mij stock is. Toen gereboot, maar Easy DPI Changer zegt nu dat de DPI 403 is. Het lijkt wel of je niet (meer) naar 480 te krijgen is.

Gaat hier wat fout? Of zie ik wat over het hoofd?
In de screenshots van de app te zien, zit er rechts van de knop 'enter', de knop 'reset'. Die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 14:59
Als ik mijn toestel root, is er dan een snelle manier om mijn apps en instellingen te restoren? Blijft mijn data-partitie bijvoorbeeld intact?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 10:08
P1nGu1n schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:14:
[...]

In de screenshots van de app te zien, zit er rechts van de knop 'enter', de knop 'reset'. Die al geprobeerd?
Yep. Dan gaat ie dus naar 403 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
wwwhizz schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:24:
Als ik mijn toestel root, is er dan een snelle manier om mijn apps en instellingen te restoren? Blijft mijn data-partitie bijvoorbeeld intact?
Bij het rooten (flashen van SuperSU) blijft de data-partitie intact. Bij het unlocken van je bootloader niet (om veiligheidsoverwegingen), maar doe hoef je slechts eenmaal te doen.

Voor backuppen zonder root: Helium Backup
Voor backuppen met root: Titanium Backup
Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Lekker logisch :+ 480 is idd standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Kitser schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 22:25:
[...]

Wellicht kan je /system/build.prop bewerken en de regel ro.sf.lcd_density=403 eruit halen. Origineel zal die hele regel er niet in, dus zou ik na een reboot weer stock moeten zijn.

Sowieso vind ik het beter om dat soort simpele dingetjes handmatig aan te passen in de build.prop, dan er extra apps voor te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Laatst online: 07-05 17:54
Razer schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Klopt niet...

En hoe zit het dan met een read-only installatie van TWRP? Zie quote van P1nGu1n hieronder.
P1nGu1n schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:30:
[...]

System read-only = je /system kan niet worden aangepast = OTA updates

Daarnaast moet ook /boot onaangepast zijn

[...]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Aurora schreef op zondag 26 juni 2016 @ 03:41:
[...]

En hoe zit het dan met een read-only installatie van TWRP? Zie quote van P1nGu1n hieronder.

[...]
Die kan je uit m'n hoofd gewoon op writable zetten achteraf. Readonly is een lokale TWRP feature, zo werkt het:
System read only option: Devices that ship with 5.0 and higher as their initial OS are using block level OTA updates. With this style of OTA update, the update script checks to see if the system partition has ever been mounted read/write. Further, the script also usually runs an SHA sum of the entire system partition to detect if any changes have been made. If any changes have been made, the OTA update will refuse to install. Since not all OEMs and devices have factory images available, we have created a new feature in TWRP that detects if the system partition has ever been mounted read/write. If not, you will be prompted asking if you want TWRP to mount system as read/write. If you choose not to allow TWRP to mount as read/write, TWRP won’t prompt to install SuperSU and TWRP won’t try to patch the stock ROM to prevent TWRP from being replaced by stock recovery. The goal of this option is to hopefully allow the user to make a raw system image backup that they can use to get back to a state where they can take OTA updates again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
l3art schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 08:14:
[...]
Al is het alleen maar om GravituBox te installeren waarmee je een circel battery met batterij percentage kan krijgen en de klok in het midden kan zetten.
[...]
Dat zit ook al in de ROM, daarvoor moet je je notifications-screen twee keer omlaag scrollen en het settings-icoontje (tandwieltje) 10 seconden vasthouden. Dat unlockt een extra menuutje in settings: System UI Tuner. Daarin zit alleen deze functie en een demo-mode (die ik niet aan durf te raken ;) )

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

wwwhizz schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Dat zit ook al in de ROM, daarvoor moet je je notifications-screen twee keer omlaag scrollen en het settings-icoontje (tandwieltje) 10 seconden vasthouden. Dat unlockt een extra menuutje in settings: System UI Tuner. Daarin zit alleen deze functie en een demo-mode (die ik niet aan durf te raken ;) )
Volgens mij kan je percentage alleen in het rechthoekige icoontje krijgen toch? Als je een circel kiest verdwijnt het percentage.

En ik zie niet hoe je de clock in het midden kan krijgen. Dat deed ik op CM ook altijd maar hier schijnt dat neit te lukken, tenminste, ik zie niet hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
InflatableMouse schreef op zondag 26 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Volgens mij kan je percentage alleen in het rechthoekige icoontje krijgen toch? Als je een circel kiest verdwijnt het percentage.

En ik zie niet hoe je de clock in het midden kan krijgen. Dat deed ik op CM ook altijd maar hier schijnt dat neit te lukken, tenminste, ik zie niet hoe?
Cirkel met percentage (resized screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://1chris.nl/OP3/Screenshot_20160626-174715.jpg

Die System UI Tuner kan behalve een Demo modus (die ik niet ga testen) niet meer dan dit.
Klok is niet in het midden te krijgen met OxygenOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Chris.nl schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:03:
[...]

Cirkel met percentage (resized screenshot)

[afbeelding]

Die System UI Tuner kan behalve een Demo modus (die ik niet ga testen) niet meer dan dit.
Klok is niet in het midden te krijgen met OxygenOS
Weird. Daarnet wisselde ik een paar keer, kreeg ik het percentage alleen te zien bij de bar. Nu wissel ik heen en weer en heb ik wel een circeltje met percentage.

Desalniettemin, cool! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedPixel
Er zijn wel meer redenen om xposed toch te installeren, zo heb ik de linkerbutton weer een menu-button gemaakt, ipv Recent met de Xposed Additions module. Beetje zoeken hoe dat moet, maar na wat rondkijken is het gelukt.

I see red pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
wwwhizz schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:50:
[...]

Haha demo mode doet niks geks hoor. Demo mode is voor ontwikkelaars om screenshots te maken. Als je beide toggles aan zet, zullen de notificaties in de notificatiebalk worden verborgen, vol mobiel bereik, vol wifi bereik, 100% batterij en de tijd is 6:00 (want Marshmallow is versie 6.0.0). Zo kan je consistente en cleane screenshots maken voor bijvoorbeeld in de Play Store. Zet het uit, en alles is weer terug, het is puur iets visueels en doet verder niks.

[ Voor 5% gewijzigd door P1nGu1n op 26-06-2016 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
P1nGu1n schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Haha demo mode doet niks geks hoor. Demo mode is voor ontwikkelaars om screenshots te maken. Als je beide toggles aan zet, zullen de notificaties in de notificatiebalk worden verborgen, vol mobiel bereik, vol wifi bereik, 100% batterij en de tijd is 6:00 (want Marshmallow is versie 6.0.0). Zo kan je consistente en cleane screenshots maken voor bijvoorbeeld in de Play Store. Zet het uit, en alles is weer terug, het is puur iets visueels en doet verder niks.
Oh das cool, thanks!

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
Dit is wel een goeie:

https://www.reddit.com/r/..._change_dpi_without_root/
  • Install ADB Drivers on your PC.
  • Make sure you have ADB Debugging enabled in developer options. (To get developer options you need to tap build number a bunch of times)
  • Connect to your PC and go to command prompt.
  • Type "adb devices" without the ""
  • Make sure yours says "device". If it says unauthorized just unlock your phone and accept the prompt. Then Retry.
  • Type "adb shell dumpsys display" To see your current config and in it you will find it is set to 480.
  • Type "adb shell wm density 400 && adb reboot"

[ Voor 8% gewijzigd door anessie op 27-06-2016 03:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Deze methode heeft bijwerkingen, onder andere met SwiftKey

offtopic:
Maar dit heeft niks met Rooten en Custom ROM's te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-04 20:01
P1nGu1n schreef op zondag 26 juni 2016 @ 20:45:
[...]

Vet, dat had ik als android developer moeten weten :P Is dat een OxygenOS dingetje of kan dat altijd op Android? En vanaf welke versie?

PokeGo: Bwuh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Watsonus schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Vet, dat had ik als android developer moeten weten :P Is dat een OxygenOS dingetje of kan dat altijd op Android? En vanaf welke versie?
Een stock (AOSP) dingetje, sinds Marshmallow geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Inmiddels 2 dagen in mijn bezit, en dus al wat mee zitten spelen. Dit zijn mijn apps, tools en tweaks tot nu toe.

Mijn tools
  • TWRP
  • SuperSU
  • AdAway
  • Solid Explorer
  • Titanium Backup
Build.prop tweaks
code:
1
2
3
ro.sf.lcd_density=400
ro.sys.fw.bg_apps_limit=32
wifi.supplicant_scan_interval=180

Frozen apps
Hoop onzin uitgeschakeld, meeste spreekt voor zich. Frozen met behulp van Titanium Backup.

App nameAPK/folder name
Android Live WallpaperLiveWallpapers
Android PayAndroidPay
ANT HAL ServiceAntHalService
AutoTestServerOemAutoTestServer
Basic DaydreamsBasicDreams
Black HoleGalaxy4
BTtestmodeBTtestmode
BubblesNoiseField
CalendarCalendarGoogle
com.android.engineeringmode.specialtestEngSpecialTest
com.android.providers.partnerbookmarksPartnerBookmarksProvider
com.android.wallpaper.holospiralHoloSpiralWallpaper
com.oem.logkitsdserviceLogKitSdService
DriveDrive
EngineerModeEngineeringMode
Exchange ServicesGmailExchange
GmailGmail2
Google Play MoviesVideos
Google Play MusicMusic2
HangoutsHangouts
Home screen tipsProTips
Live Wallpaper PickerLiveWallpapersPicker
MusicMusic
OnePlusLogKitOEMLogKit
Phase BeamPhaseBeam
PhotosPhotos
Sensor Test ToolSensorTestTool
SwiftKey factory settingsSwiftKeyFactorySettings
SwiftKey KeyboardSwiftKey
Talkbacktalkback
WifiRfTestWifiRfTestApk

Deze kan je ook freezen, maar ik wilde ze zelf behouden:
App nameAPK/folder name
CalculatorCalculatorGoogle
ChromeChrome
ClockDeskClock
MapsMaps
MessengerBugle
YouTubeYouTube
Recovery dump
Ik wilde de stock recovery dumpen door TWRP te booten met:
code:
1
fastboot boot recovery.img

Maar helaas werkte dit commando niet op de OP3, dus hier heb ik geen image van kunnen maken.

Xposed
Ik draait nog geen Xposed. Als Android developer vind ik Xposed interessant om stock roms te verbeteren. Ik ben nog aan het kijken wat ik anders zou willen zien en waar ik dus een mod voor zal schrijven. Misschien automatisch Night Mode inschakelen of Double Tap to Sleep.

Iemand briljante ideeën die OxygenOS nog beter zouden maken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 12:21:
Inmiddels 2 dagen in mijn bezit, en dus al wat mee zitten spelen. Dit zijn mijn apps, tools en tweaks tot nu toe.

Mijn tools
  • TWRP
  • SuperSU
  • AdAway
  • Solid Explorer
  • Titanium Backup
Build.prop tweaks
code:
1
2
3
ro.sf.lcd_density=400
ro.sys.fw.bg_apps_limit=32
wifi.supplicant_scan_interval=180

Frozen apps

[...]

Recovery dump
Ik wilde de stock recovery dumpen door TWRP te booten met:
code:
1
fastboot boot recovery.img

Maar helaas werkte dit commando niet op de OP3, dus hier heb ik geen image van kunnen maken.

Xposed
Ik draait nog geen Xposed. Als Android developer vind ik Xposed interessant om stock roms te verbeteren. Ik ben nog aan het kijken wat ik anders zou willen zien en waar ik dus een mod voor zal schrijven. Misschien automatisch Night Mode inschakelen of Double Tap to Sleep.

Iemand briljante ideeën die OxygenOS nog beter zouden maken? :P
Naptime om Doze direct te laten starten en de bewegingssensor uit te schakelen in Doze.
SD Maid, om de boel schoon te houden.
Zelf gebruik ik nog een firewall om sommige (systeem)apps toegang tot internet te ontzeggen (de meeste tools functioneren prima zonder)

Op OxygenOS gebruik ik geen xposed meer. Double Tap to Sleep is ook mogelijk met een custom kernel, dan raak je alleen DashCharge kwijt. Een custom kernel kan voor energiebeheer ook interessant zijn, bijvoorbeeld een beetje undervolten. Verder doe je redelijk hetzelfde als mij. Ik verwijder veel van de apps die jij bevriest alleen compleet.

De systeemapp ANT HAL Service zou ik absoluut aanhouden als je geen gezeik wil met Bluetooth (muziek) apparaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 29-06-2016 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:55:
[...]

Naptime om Doze direct te laten starten en de bewegingssensor uit te schakelen in Doze.
Heeft dit echt veel effect, of is het niet echt merkbaar?
Welke instellingen gebruik je in Naptime? Je kan hier veel parameters instellen zie ik in de screenshots.
Zelf gebruik ik nog een firewall om sommige (systeem)apps toegang tot internet te ontzeggen (de meeste tools functioneren prima zonder)
Ik gebruik hier meestal AFWall+ voor, maar op de OP3 nog niet nodig gehad tot nu toe
Op OxygenOS gebruik ik geen xposed meer. Double Tap to Sleep is ook mogelijk met een custom kernel, dan raak je alleen DashCharge kwijt. Een custom kernel kan voor energiebeheer ook interessant zijn, bijvoorbeeld een beetje undervolten.
Ik draai altijd custom kernels en er zeker mee spelen wanneer OnePlus de Dash Charge source en blobs/binaries vrijgeeft, want dat wil ik gewoon niet missen :P
De systeemapp ANT HAL Service zou ik absoluut aanhouden als je geen gezeik wil met Bluetooth (muziek) apparaten.
Nog geen problemen mee gehad, maar ik hou het in de gaten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:42:
Heeft dit echt veel effect, of is het niet echt merkbaar?
Welke instellingen gebruik je in Naptime? Je kan hier veel parameters instellen zie ik in de screenshots.
Gewoon standaard "agressive doze" en "disable motion detection" met de parameters ga ik niet frutten.
In de praktijk merk je er weinig van, aan het eind van de dag 5% meer of minder drain is met dit toestel niet echt 't issue. Tweak omdat het kan.

Nog één Tool dan: Override DNS, dan kan je DNS spoofing op 'open' WiFi netwerken tegengaan en jezelf achter bijvoorbeeld OpenDNS schermen.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 29-06-2016 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Chris.nl schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Gewoon standaard "agressive doze" en "disable motion detection" met de parameters ga ik niet frutten.
Thanks, zal er is naar kijken :)
In de praktijk merk je er weinig van, aan het eind van de dag 5% meer of minder drain is met dit toestel niet echt 't issue. Tweak omdat het kan.
Precies dat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-04 08:02
wwwhizz schreef op zondag 26 juni 2016 @ 18:37:
Er zijn wel meer redenen om xposed toch te installeren, zo heb ik de linkerbutton weer een menu-button gemaakt, ipv Recent met de Xposed Additions module. Beetje zoeken hoe dat moet, maar na wat rondkijken is het gelukt.
Hoe heb je dat gedaan ? Met welke module ? Heb me al verloren gezocht naar een menu functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
magnum73 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 19:12:
[...]

Hoe heb je dat gedaan ? Met welke module ? Heb me al verloren gezocht naar een menu functie...
met de Xposed Additions module
8)7

Dit breekt echter de double-press Power voor de camera, dus ik heb het maar weer uit gezet :|

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 21:37
Zojuist geprobeerd te rooten met behulp van deze uitleg: YouTube: Easiest Method to Root OnePlus 3, Unlock Bootloader and Install TWRP. Alle stappen uitgevoerd (dacht ik) tot aan het moment dat de video verder gaat. Maar helaas na Flash TWRP en recovery kom ik niet in TWRP. Kom vervolgens in een ander menu: https://cdn.theunlockr.co...-on-OnePlus-X-960x535.png. Behalve dat er niet staat Install from local en Install from USB, maar Install from ADB.

Device state is unlocked.

Iemand enig idee welke stap ik mogelijk verkeerd heb uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
HouseL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:02:
Zojuist geprobeerd te rooten met behulp van deze uitleg: YouTube: Easiest Method to Root OnePlus 3, Unlock Bootloader and Install TWRP. Alle stappen uitgevoerd (dacht ik) tot aan het moment dat de video verder gaat. Maar helaas na Flash TWRP en recovery kom ik niet in TWRP. Kom vervolgens in een ander menu: https://cdn.theunlockr.co...-on-OnePlus-X-960x535.png. Behalve dat er niet staat Install from local en Install from USB, maar Install from ADB.

Device state is unlocked.

Iemand enig idee welke stap ik mogelijk verkeerd heb uitgevoerd?
Je hebt TWRP niet goed geflasht, zo te zien heb je nog de standaard recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-05 21:37
Vin87 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Daar moet dan iets mis zijn gegaan idd. Heb er ook ingezeten, maar zag toen al een afwijking. Ik moest eerst een wachtwoord opgeven, na het klikken op cancel kwam ik bij install, maar zag ik vervolgens geen files in de sdcard folder.
Helaas lukt het me niet om nogmaals te flashen, want daarbij direct gemeld Flash completed. Moet ik de flash eerst ongedaan maken op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
HouseL schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:41:
[...]

Daar moet dan iets mis zijn gegaan idd. Heb er ook ingezeten, maar zag toen al een afwijking. Ik moest eerst een wachtwoord opgeven, na het klikken op cancel kwam ik bij install, maar zag ik vervolgens geen files in de sdcard folder.
Helaas lukt het me niet om nogmaals te flashen, want daarbij direct gemeld Flash completed. Moet ik de flash eerst ongedaan maken op een of andere manier?
Je recovery is inderdaad niet (goed) geflashed, 100% sure unlocked? Check de MD5 van de image, dan weet je of hij niet corrupt is.

Nee, recovery flashen is echt alleen
code:
1
fastboot flash recovery recovery.img

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-05 10:30
Vin87 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:11:
[...]

Dit is idd standard recovery.

Het kan lastig zijn om in TWRP te komen na flashen van TWRP. Als je device verkeerd reboot nadat je in TWRP hebt geflashed dan wordt automatisch de normale recovery weer terug gezet (hier heb ik ook problemen mee gehad)

Wat je kan proberen is om na het flashen:
1. Lader niet verbonden met toestel
2. Na het flashen toestel helemaal uitzetten en dan met volume up en power de bootloader laden. Dan met volume keys recovery kiezen en power button om recovery te starten.

of
2. Na het flashen toestel helemaal uit zetten en dan met volume down en power proberen om recovery te starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:21
P1nGu1n schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Je recovery is inderdaad niet (goed) geflashed, 100% sure unlocked? Check de MD5 van de image, dan weet je of hij niet corrupt is.

Nee, recovery flashen is echt alleen
code:
1
fastboot flash recovery recovery.img
Of je gebruikt de all-in-one tool op xda.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
Ik ben ook even aan het knutselen geweest met rooten. Heb deze toolkit gebruikt. Alles goed gelukt, kreeg alleen in TWRP de melding "unable to mount". OP3 opgestart en alles gecheckt, doet het prima. Probeerde daarna de OP3Lite ROM er op te zetten, maar dan krijg ik weer dezelfde melding als ik in TWRP probeer te wipen, en ook komt er dan nog een "failed to whipe dalvik" melding. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Watsonus schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:40:
Ik ben ook even aan het knutselen geweest met rooten. Heb deze toolkit gebruikt. Alles goed gelukt, kreeg alleen in TWRP de melding "unable to mount". OP3 opgestart en alles gecheckt, doet het prima. Probeerde daarna de OP3Lite ROM er op te zetten, maar dan krijg ik weer dezelfde melding als ik in TWRP probeer te wipen, en ook komt er dan nog een "failed to whipe dalvik" melding. Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
TWRP wel "schrijftoegang" gegeven? Vraagt ie om bij 1e boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watsonus
Chris.nl schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:43:
[...]

TWRP wel "schrijftoegang" gegeven? Vraagt ie om bij 1e boot.
Ik meen van wel, maar ik las dit al meer dus ben toch gaan twijfelen. Is er een manier om dat te checken?

Krijg trouwens ook als in TWRP opstart dat ie vraagt om een wachtwoord wat ik nooit heb ingesteld. Dan druk ik op de back button en dan kom ik gewoon in het menu. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Wachtwoord wat ie vraagt is (als ik het goed begrepen) dezelfde als je in Android als patroon of code hebt ingesteld. Heeft met versleuteling van je bestanden te maken ofzo. Voorkeuren van TWRP kan je 'resetten' door grofweg die hele TWRP map van je interne geheugen te wissen (let op dat je geen belangrijke nandroids weggooit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
OxygenOS 3.1.2 en de stock recovery zijn vrijgegeven!

http://downloads.oneplus....oneplus_3_oxygenos_3.1.2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Das toch dezelfde als de OTA, maar nu als zipje?

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
wwwhizz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Das toch dezelfde als de OTA, maar nu als zipje?
Dit is de OTA, een OTA is gewoon een zipje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
P1nGu1n schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Dit is de OTA, een OTA is gewoon een zipje :P
Ja precies, maar nu gewoon te downloaden, ipv alleen met je ongeüpdatete mobiel. :z

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Iemand enig idee of de source code van Dash charge als is gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
Galukon schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:06:
Iemand enig idee of de source code van Dash charge als is gereleased?
De source gaan ze niet vrijgeven. De binary komt ergens binnen een maand, maar is er nog niet.

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
wwwhizz schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 15:11:
[...]

De source gaan ze niet vrijgeven. De binary komt ergens binnen een maand, maar is er nog niet.
Correctie: ze geven de broncode vrij van de delen die ze moeten vrijgeven (want Linux kernel = GPL). Het rom-deel geven ze inderdaad vrij als binary.

Edit: En ze verwachten alles vrij te geven eind juli

[ Voor 14% gewijzigd door P1nGu1n op 30-06-2016 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik meld het maar even voor mensen die hem terug sturen / er over denken :

Vorige week dinsdag de oneplus 3 teruggestuurd met UPS, vandaag de retourstorting van het geld ontvangen. Inclusief verzendtijd , maar goed dat is maar 1 dag, een dkke week dus. Valt reuze mee gezien de drukte.

De OP3 was overigens geroot, met 3.1.3 erop , screenprotector was eraf geweest, maar natuurlijk wel in absolute nieuwstaat dus zonder krassen / deuken of zelfs maar vingerafdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ook goed :)
Wil in ieder geval een custom kernel flashen maar dash charge is nou een goeie feature wat ik wel wil behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
Weet iemand hier of het nog mogelijk is OTA te instaleren als je een geunlockte bootloader hebt? Wil namelijk wel up to date blijven met updates.

Zo nee is het dan mogelijk hem weer te locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Luukth schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:01:
Weet iemand hier of het nog mogelijk is OTA te instaleren als je een geunlockte bootloader hebt? Wil namelijk wel up to date blijven met updates.

Zo nee is het dan mogelijk hem weer te locken?
Die vraag is al zo vaak beantwoord hier, eventjes zoeken in deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
P1nGu1n schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Die vraag is al zo vaak beantwoord hier, eventjes zoeken in deze thread ;)
Bedankt niet over nagedacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukth
Heeft er hier iemand Unofficial CyanogenMod 13 op zijn oneplus 3 draaien. Zo ja, is het mogelijk om in de youtube app 60fps te selecteren als kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
Luukth schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 17:14:
Heeft er hier iemand Unofficial CyanogenMod 13 op zijn oneplus 3 draaien. Zo ja, is het mogelijk om in de youtube app 60fps te selecteren als kwaliteit?
Op de stock rom is zelfs alles maar tot 480p beschikbaar, geen 720p (60fps) of 1080p (60fps). Google moet het toestel eerst whitelisten voor dat mogelijk is... niet zo handig idd, maar lijkt me niet aan je rom te liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
P1nGu1n schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 18:43:
[...]

Op de stock rom is zelfs alles maar tot 480p beschikbaar, geen 720p (60fps) of 1080p (60fps). Google moet het toestel eerst whitelisten voor dat mogelijk is... niet zo handig idd, maar lijkt me niet aan je rom te liggen
Volgens mij is het juist wat je verteld. Er is eerder al eens voorbij gekomen dat dit een YouTube issue is, niet per definitie een probleem van de OP3 (al is die dus samen met nog een paar andere toestellen getroffen door dit 'issue')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:20

Roel

screen -x addict

Raar, in mijn youtube app op de op3 kan ik gewoon 1080p selecteren?
3.1.2,alleen geroot.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Roel schreef op maandag 04 juli 2016 @ 05:06:
Raar, in mijn youtube app op de op3 kan ik gewoon 1080p selecteren?
3.1.2,alleen geroot.
Dit gaat om video met 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje;

Momenteel een Samsung S7 in bezit waar ik TWRP op heb staan. Ik heb mijn back up (apps, data en foto's) via Titanium opgeslagen op mijn SD kaartje.
Als ik overga naar de OnePlus3, hoe krijg ik dan het makkelijkste al mijn data van de SD card weer op mijn OnePlus3? Daar de OnePlus3 geen SD kaart mogelijkheden heeft.

thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
Geert1976 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:23:
vraagje;

Momenteel een Samsung S7 in bezit waar ik TWRP op heb staan. Ik heb mijn back up (apps, data en foto's) via Titanium opgeslagen op mijn SD kaartje.
Als ik overga naar de OnePlus3, hoe krijg ik dan het makkelijkste al mijn data van de SD card weer op mijn OnePlus3? Daar de OnePlus3 geen SD kaart mogelijkheden heeft.

thanks!
Beide met je pc verbinden via USB en de map TitaniumBackup kopiëren van de S7 naar de OP3.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van de OnePlus 3, de OnePlus 3T hoort thuis in: [OnePlus 3T] Rooten & Custom ROM's.