Ik ben het interview met Phil en Craig aan het terugkijken, en daarin wordt besproken dat de standaard apps niet worden verwijderd, maar slechts onzichtbaar gemaakt. De enige reden dat je die apps in de App Store terug kunt vinden is omdat dat de meest logische plek is om die apps terug te vinden. Precies zoals ik onlangs schreef dus
Dit betekent ook dat deze apps niet geupdate worden vanuit de App Store. Ik ben geen developer en ik probeer het interview te begrijpen, maar ze hebben het er over dat de binary data van de standaard apps op de iPhone blijft. Gebruikersdata en aanverwanten wordt wel verwijdert.
Best leuk om te kijken. Skip wel even het sponsorreclameverhaal de eerste 6 minuten. Hoewel die van sponsor Microsoft wel leuk is. Stukje over standaard apps begint rond de 20 min.
https://vimeo.com/171186055
Er is meer:
- (40 min) Auto unlock met de Watch en de Mac zit ook slim in elkaar. De Mac kan berekenen hoe dicht de eigenaar zich bij de Mac bevindt middels p2p Wi-Fi. Iemand anders kan bijvoorbeeld niet het Apple Watch signaal forwarden als diegene in een andere ruimte zit, omdat de Mac dan merkt dat er teveel delay in het signaal zit. Collega's kunnen dus niet ongemerkt jouw Mac unlocken
- (43 min) deep learning van jouw fotobibliotheek gebeurt momenteel lokaal en alleen wanneer jouw device aan het netstroom hangt. Dat betekent dus dat wanneer jij iOS 10 installeert, alle foto's met de GPU van de iPhone of iPad worden gescand aan het netstroom. Voor de Mac is het natuurlijk helemaal een peuleschil. Foto's die jij in het vervolg maakt, worden vervolgens wel direct geinitialiseerd. Immers is dat maar één foto wat weinig impact heeft op de prestaties van de iDevices. Ik zeg momenteel lokaal omdat Apple mogelijk wel in de toekomst de metadata van jouw geinitialiseerde iCloud bibliotheek wil syncen tussen jouw devices. Beetje onzin als ieder device dezelfde berekeningen moet uitvoeren op dezelfde foto's toch

Zou wel fijn zijn als die keuze aan de gebruiker wordt overgelaten natuurlijk.
Echt dit interview is best leuk en grappig om te kijken, ondanks de soms wat nerdy termen en uitleg tussendoor.
[
Voor 44% gewijzigd door
swv op 20-06-2016 08:33
]