Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Verwachten is een groot woord. Ik houd het graag op gokken en hopen :P Maar ik vind dat het nu uitzonderlijk lang duurt eer er een nieuwe beta komt. Het hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar voorheen zag je vooral dat de eerste beta's elkaar rap opvolgden met stuk voor stuk flinke verbeteringen. Tussen de latere beta's, of de laatste tot de GM, zat dan wel veel tijd.

Deze periode van drie weken geeft Apple de tijd om flink wat bugs te pletten en wat GUI veranderingen door te voeren. Blijkbaar acht Apple beta 1 stabiel genoeg voor ontwikkelaars om hun apps te testen (nietwaar ;)) om niet met spoed een nieuwe uit te brengen. Onze ervaring is nu ook dat het best goed werkt allemaal. Beta 2 kan dus al nóg stabieler zijn en dus publiek waardig. En aangezien het nu juli is...

Maar ik moet nog wel wat recht zetten. Ik verkondigde eerst dat publieke beta testers al vanaf developer beta 2 konden aanhaken, maar dat blijkt beta 3 te zijn. Ik loop er al vaker tegenaan met Google dat ik niet altijd de gewenste zoekresultaten krijg. 'ios 9 public beta 1' levert mij alles behalve 'ios 9 public beta 1' resultaten. Dus nu maar het archief van MacRumors doorgestruind en ik kom tot het volgende:
Developer beta 3 kwam op woensdag 8 juli 2015
Publieke beta 1 kwam op donderdag 9 juli 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:36
sww89 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Deze periode van drie weken geeft Apple de tijd om flink wat bugs te pletten en wat GUI veranderingen door te voeren. Blijkbaar acht Apple beta 1 stabiel genoeg voor ontwikkelaars om hun apps te testen (nietwaar ;)) om niet met spoed een nieuwe uit te brengen. Onze ervaring is nu ook dat het best goed werkt allemaal. Beta 2 kan dus al nóg stabieler zijn en dus publiek waardig. [...]
Leuk om te zien dat (bijna) iedereen altijd maar naar de app ontwikkelaars kijken. Apple geeft aan meer te willen betekenen voor de enterprise (link). Beta's die je uitbrengt zouden door de enterprise ook stabiel genoeg moeten zijn zou je nu zeggen met iOS 10?

Zoals eerder aangegeven strookt de huidige beta niet met de security policies die MDM/EMM met zich meebrengt, de secure app policy lijkt kapot op dit moment en het unlocken van devices in MDM/EMM vanuit het MDM/EMM lukt ook niet. Ik hoop dat de Beta 2 dus sterk verbetert is en enterprise waardig zal zijn ;)
(en dat de release notes ook hier input over hebben.)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:55

PBP

Beta 2 is nu te downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 17:52
Ben jij ook te downloaden? :P
Hopelijk krijgen we morgen de public beta van iOS10 te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:59
Mweh, update iPad pro 9,7 failt steeds bij downloaden.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta 2 draait op de iPhone 6s Plus en Apple TV in ieder geval weer wat soepeler.

Zo de watch en de Macs nog even doen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Zijn er al ergens changenotes bekend oid? Ios10 beta2 iig erop staan, mac os sierra nog even updaten nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mijn iPad pro 9,7 wilt ook niet updaten. Faalt ook steeds. Lees op macrumors ook veel meldingen met zelfde probleem icm iPad pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrtz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:13:
Zijn er al ergens changenotes bekend oid? Ios10 beta2 iig erop staan, mac os sierra nog even updaten nu :)
Staan die niet gewoon op het developer portal dan? Meestal wel toch (Heb nu nog niet gekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:55

PBP

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:20:
Ja, mijn iPad pro 9,7 wilt ook niet updaten. Faalt ook steeds. Lees op macrumors ook veel meldingen met zelfde probleem icm iPad pro.
Same here, iPhone6 geen probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:20:
Developer Profile verwijderen en opnieuw downloaden kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennischo schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Developer Profile verwijderen en opnieuw downloaden kan helpen.
Done and no go.

Of het is erg druk op de Apple servers (vandaag ook al rare dingen met iCloud meegemaakt) of het is de combi iPad pro 9,7 en OTA update. Wacht nog wel even en check zo nu en dan de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik krijg op de iPad wel een upgrade (nét gepatched) maar op de iPhone5 nog geen update available en dus gewoon nog beta 1

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 20:22:
[...]

Staan die niet gewoon op het developer portal dan? Meestal wel toch (Heb nu nog niet gekeken)
Staan gewoon op de developer portal inderdaad. Heb ze al even bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 17:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mijn iPhone SE faalt iedere keer met downloaden :(
Waarschijnlijk zijn de servers iets over belast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SE zag dan weer geen update, verwijderen van profiel en opnieuw installeren en hoppa. Raar dat het op de SE wel werk en op mijn Pro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:48:
Mijn iPhone SE faalt iedere keer met downloaden :(
Waarschijnlijk zijn de servers iets over belast...
Met mijn SE ook dit probleem, de hele avond al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 13:16
Adarkar schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:34:
[...]

Met mijn SE ook dit probleem, de hele avond al.
Servers zijn overbelast. Anders ipsw downloaden vanaf de developer en dan updaten via iTunes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
Oeps, per ongeluk erachter gekomen dat de SOS Panic knop in Beta 2 op de Apple Watch is geactiveerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GgAzagCTVQsmUkD9DxE0lIc8/thumb.jpg

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 13:16
robbinonline schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:42:
Oeps, per ongeluk erachter gekomen dat de SOS Panic knop in Beta 2 op de Apple Watch is geactiveerd.

[afbeelding]
Gelijk maar uitgezet..
Kun je vinden in de Apple Watch app bij Algemeen > SOS-Noodmelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:45
Geen QuickType in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was al bekend dat dit niet naar het Nederlandse keyboard komt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 21:45
Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:58:
[...]

Het was al bekend dat dit niet naar het Nederlandse keyboard komt toch?
Ow, nee dat wist ik niet. Blijft het dan alleen bij de talen die nu ondersteund worden? Geen uitbreiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:01:
[...]

Ow, nee dat wist ik niet. Blijft het dan alleen bij de talen die nu ondersteund worden? Geen uitbreiding?
Nou gedurende de bèta's zal daar niet snel een uitbreiding op komen verwacht ik.

Ik weet niet zeker of er tijdens de Keynote überhaupt nieuwe talen bij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Raar wel, op reddit las ik dat bij sommige de font van Apple music kleiner weer was geworden. Jammer genoeg bij mij is het nog steeds te groot..

Ook is het oude toetsenbord geluid terug, heb gelukkig geen last meer van haperingen in de app switcher

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:29
Irritaties van haperingen zijn weg, de rest nog maar even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pukson schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:09:
Raar wel, op reddit las ik dat bij sommige de font van Apple music kleiner weer was geworden. Jammer genoeg bij mij is het nog steeds te groot..

Ook is het oude toetsenbord geluid terug, heb gelukkig geen last meer van haperingen in de app switcher
Het oude toetsenbord geluid is idd terug. Dat staat ook in de change notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Pff, iPad Pro 9.7 bleef fout geven bij OTA-updaten.
Toen een shift-update van ipsw geprobeerd (Windows), dit gaf een error 14.
DFU Restore geprobeerd (Windows), dit gaf een connect-to-itunes.
Toen nog een keer DFU restore vanaf OSX Sierra en nu weer beeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
matthijst schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:06:
Via je mac moet het wel lukken om de ipsw te installeren. Let er wel op dat je Xcode8 beta er op hebt staan anders krijg je die error 14 weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Gelukt idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Kolere wat zit dat 112 bellen op een super onhandige plek zeg.

Dat gaat dus direct uit.
Adarkar schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:09:
[...]

Via je mac moet het wel lukken om de ipsw te installeren. Let er wel op dat je Xcode8 beta er op hebt staan anders krijg je die error 14 weer.
Sinds wanneer heb je voor een iOS beta IPSW install Xcode beta nodig?

Dat moet dan nieuw zijn sinds Beta2.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 06-07-2016 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:29:
[...]

Sinds wanneer heb je voor een iOS beta IPSW install Xcode beta nodig?

Dat moet dan nieuw zijn sinds Beta2.
Was al zo bij bèta 1...

Verder kun je ook zonder UDID de OTA uitvoeren van bèta 1 naar bèta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

robbinonline schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 22:42:

[afbeelding]
Je bent niet de enige :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
matthijst schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 00:06:
Toch wel bijzonder dat het elke keer de 9.7" Pro is met update problemen. Toeval of een structureel probleem?

Ging bij mij vlekkeloos. En oh ik ben zo blij want Micky Mouse heb ik aan de praat gekregen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Hmmm... ik gebruik de Configuration Profiles om de Beta's te verkrijgen.
Een iPad mini 4 krijgt nog de update niet, een iPad 9.7 krijgt deze wel naar voren maar kon ik niet de voorwaarden accepteren. Op 'akkoord' drukken liet niet de voorwaarden wegvallen, het betreffende scherm liet te hangen.

Na een reboot wederom de update gestart en nu begint de download. :P

Edit:
En prettig om wat te lezen over MDM/EMM in de release notes, toont tenminste dat men er zich mee bezig houdt. Al vallen de bug meldingen tegen terwijl die er wel degelijk zijn. ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Zephyer op 06-07-2016 08:56 ]

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mar.tin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:57:
Nou daar is 'ie dan eindelijk haha!

Nu nog kijken of ik de download voor elkaar krijg.. dat lijkt nog (steeds) niet erg te willen lukken...

[afbeelding]
Ik heb dit probleem ook heletijd, zelfs een reboot helpt niet.
Ben bang dat het een IPSW update gaat worden -O-

Je moet updaten, want geloof dat die beta's worden gedeactiveerd na een X aantal dagen.

M'n watch kon ik trouwens zonder problemen updaten. En Mickey kan nog steeds geen klok kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Psycho_Mantis op 06-07-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
Zephyer schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:50:

Edit:
En prettig om wat te lezen over MDM/EMM in de release notes, toont tenminste dat men er zich mee bezig houdt. Al vallen de bug meldingen tegen terwijl die er wel degelijk zijn. ;(
Top! Alleen kan ik er niet echt over meepraten :P Joh ik heb er alle vertrouwen in dat ze wel weten wat ze doen daar. En ja ik snap dat de Enterprise markt ook steeds groter wordt voor Apple, en dat een rol voor deze groep tijdens het WWDC en het mee ontwikkelen van de software daarna steeds groter wordt, maar uiteindelijk draait het spectakel toch om die ene ontwikkelaar met een fart app en de emoji knuffelende consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Hahahahaha, ik snap helemaal wat je bedoelt. Reden waarom ik wat sceptisch ben is omdat in iOS 9.2 het e.e.a. (onderkend door Apple achteraf) kapot ging en het gehele MDM/EMM landschap daardoor in zwaar weer kwam te zitten.

Denk hierbij aan veiligheid, stabiliteit en beschikbaarheid MDM/EMM <> iDevices.

Vertrouwen heeft nogal een deuk gekregen, helemaal omdat Apple (zoals bekend) nooit het achterste van zijn tong laat zien. Vanaf dat moment zijn we (@work) sindsdien de release notes van de Beta's nog strakker aan het bekijken en aan het testen. Dit i.c.m. terugkoppeling bij Apple en een ingang aldaar die we mogen aanspreken brengt, hopelijk in mijn geval, meer zekerheid. :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beta 2 is een hele fijne verbetering. Ik krijg alleen nog steeds Navigon niet aan de praat. Dat verhindert dat ik Beta 2 op mijn main iPhone ga zetten. En die verbindt met mijn Apple Watch (en dus heb ik WatchOS 3 ook nog niet kunnen installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Pimatic met de homekit bridge aan de praat gekregen *O*

Voor nu werkt het alleen nog met de dummy switches totdat mijn jumper kabeltjes binnen zijn zodat ik de 433mhz modules met de Pi kan verbinden om mijn goedkope action schakelaars te schakelen met Siri.

Als je homekit apparaten hebt toegevoegd krijg je een 3e tab in het quick actions menu (dat menu dat je vanaf onderen sleept)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 109% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mar.tin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:07:
[...]

Hier helpt een reboot ook niet. Kom ik met het volgende punt dat mijn iPhone niet door iTunes gezien wordt.. maar dat kan ook wel aan mijn werkpc liggen..

Anders vanavond thuis maar nog een keer proberen :/
Ik heb ook al reset network settings geprobeerd, maar helaas geen vooruitgang.

Volgens verschillende websites ligt dit probleem aan de Apple servers. Maar mij lijkt dat de load inmiddels al lager moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Hier had ik ook last van, wat hielp bij mij was de configuratie profiel verwijderen en opnieuw installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Pukson schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:33:
Hier had ik ook last van, wat hielp bij mij was de configuratie profiel verwijderen en opnieuw installeren!
Ohja, misschien had ik dat eerst moeten proberen. Nu is het te laat :+
Heb geprobeerd om via iTunes met de IPSW file te updaten, wat dus de melding "Unkown error 14" had veroorzaakt.
Nu kan ik in DFU mode weer iOS 9 installeren en het profiel weer installeren en m'n icloud backup terug zetten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Psycho_Mantis: Heb je ook Xcode geïnstalleerd? Deze is wel vereist volgens het dev portal.

iPad Pro gaf nog steeds problemen deze ochtend dus maar middels ipsw geüpdatet. Gelijk ook maar 2step Auth omgezet naar 2Factor Auth ivm auto unlock middels Watch.

Auto unlock getest maar werkt nog niet echt lekker. Bij login window na sleep geeft deze aan "unlocking with Apple watch" draait dan een paar seconden (ook al niet goed) en stopt dan waarna je toch je wachtwoord in mag vullen.

En een gemiste kans, het is alleen voor unlock en niet zoals (wat ik dacht) ook locken van je Mac als je wegloopt. Of mis ik iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 102% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

VickoNL

-----------

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:37:
Auto unlock getest maar werkt nog niet echt lekker. Bij login window na sleep geeft deze aan "unlocking with Apple watch" draait dan een paar seconden (ook al niet goed) en stopt dan waarna je toch je wachtwoord in mag vullen.

En een gemiste kans, het is alleen voor unlock en niet zoals (wat ik dacht) ook locken van je Mac als je wegloopt. Of mis ik iets?
Interessant! Misschien is dat niet zo handig tijdens bepaalde situaties? Bijvoorbeeld als je samen met iemand anders achter de Mac zit en je even weg wilt lopen. En dat zal bij de één vaker voorkomen dan bij een ander.
Wellicht komen hier instellingen voor in de toekomst?

[ Voor 18% gewijzigd door VickoNL op 06-07-2016 11:58 . Reden: verkeerd gequote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VickoNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Interessant! Misschien is dat niet zo handig tijdens bepaalde situaties? Bijvoorbeeld als je samen met iemand anders achter de Mac zit en je even weg wilt lopen. En dat zal bij de één vaker voorkomen dan bij een ander.
Ik had gedacht dat het vergelijkbaar zou zijn met de diverse "lock" apps die op iOS beschikbaar zijn. Daar ik bij verschillende klanten zit is het zeer gemakkelijk dat wanneer ik weg loop, mijn MacBook automatisch op het lock screen springt. Dacht ook dat Apple het zo omschreef tijdens de Keynote.

Nu moet ik nog steeds handmatig mijn scherm vergrendelen en bij terugkomst moet ik lang wachten tot de Watch mijn scherm weer ontgrendeld (als die het al doet, heb tot nu toe nog geen scherm ontgrendeld gekregen)

Edit: Na mijn MBA herstart te hebben werkt het (auto unlock) wel nu en nog vlot ook moet ik zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Mar.tin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Goed, Same hier haha...

Tijd om ios 9.3.2 te downloaden en te restoren :)
Gelukkig is de werkdag nog lang!

"Natuurlijk" probeer ik dit alles op mijn windhoos bak.. :>
Ik krijg in iOS 9 exact het zelfde probleem als ik iOS 10 beta 2 wil installeren. :(
Mijn iCloud backup kan ik natuurlijk alleen op 10 restoren. :'(

Het zal wel aan de Apple servers liggen dan, zit nu op een clean install tenslotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

@Demanosi,
Ik snap wat je bedoeld. Alleen zal die autolock dus niet voor iedereen en in elke situatie handig zijn. Daar er ook iemand anders achter de Mac kan zitten dan de eigenaar. Als de eigenaar dan weg loopt moet deze zijn Apple Watch achterlaten omdat deze anders vergrendeld wordt. Of er moet dus een instelling komen waarbij je uitzonderingen kan maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

@Psycho_Mantis: Heb je ook Xcode geïnstalleerd? Deze is wel vereist volgens het dev portal.
Sorry zie je comment nu pas.

Nouja niet op m'n werk PC (Windows) :9
Thuis heb ik wel een mac. Dus dat wordt vanavond maar restoren.

Het lijkt erop dat het echt een iPhone SE probleem is. Ik ben niet de enige:
https://forums.developer.apple.com/thread/50975

[ Voor 15% gewijzigd door Psycho_Mantis op 06-07-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online

VickoNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Ik heb op de Mac onder schermbeveiliging (screensavers e.d.) één interactieve hoek ingesteld als 'beeldscherm uit' of iets dergelijks. Het resultaat is dat als ik bij mijn Mac wegloop, ik de gewoonte heb om de cursor naar de -in mijn geval- rechteronderhoek te bewegen zodat de Mac zichzelf lockt en het scherm uitzet. Als ik dan terugkom beweeg ik de muis of een toets weer en ik kom op het inlogscherm.

En er zit een bug in safari op iOS 10 dat het onmogelijk maakt om te scrollen in bijvoorbeeld het reactievenster van dit forum, maar ook op andere sites waar je scroll in scroll (zo noem ik het maar) vensters hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door swv op 06-07-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

sww89 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:10:
[...][...]

Ik heb op de Mac onder schermbeveiliging (screensavers e.d.) één interactieve hoek ingesteld als 'beeldscherm uit' of iets dergelijks. Het resultaat is dat als ik bij mijn Mac wegloop, ik de gewoonte heb om de cursor naar de -in mijn geval- rechteronderhoek te bewegen zodat de Mac zichzelf lockt en het scherm uitzet. Als ik dan terugkom beweeg ik de muis of een toets weer en ik kom op het inlogscherm.
Heb je dan nooit dat je per ongeluk het scherm lockt? Zo onhandig zou ik dan weer zijn :+
Zelf heb ik trouwens combitoets cmd + L ingesteld om het scherm te vergrendelen, aangezien ik dit op mijn Windows pc op mijn werk al gewend ben (vlaggetje + L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
net een bizar probleem ... open een app (HBVL) en nu is die ineens niet te zien op het springboard, maar wel te vinden via spotlight. ook na een reset blijft de app onzichtbaar op het springboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Nu online
VickoNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Heb je dan nooit dat je per ongeluk het scherm lockt? Zo onhandig zou ik dan weer zijn :+
Zelf heb ik trouwens combitoets cmd + L ingesteld om het scherm te vergrendelen, aangezien ik dit op mijn Windows pc op mijn werk al gewend ben (vlaggetje + L).
Misschien moet ik die toetscombinatie maar eens instellen ja. In games vormt het wel eens een probleem :+ Maar dan heb ik WASD in de meeste gevallen voor navigatie. De mogelijkheden zijn eindeloos haha.

Ik vind eigenlijk dat ze voor de mensen die dat willen ook wel een auto unlock feature in iOS kunnen bakken zodat je met de iPhone ook deze mogelijkheid krijgt. Moet je alleen een andere manier van validatie verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beta 2 heeft imho een aantal problemen geintroduceerd bovenop problemen die er al waren:
- Keyboard springt na symbool niet meer automagisch terug naar tekst-input bij spatie
- Raise to Wake wordt door je strot geduwd: als je het niet gebruikt, unlocked je iphone niet meer naar het homescreen toe tenzij je nogmaals de homeknop indrukt (waarschijnlijk een feature... maar eentje die ik echt absoluut niet wil :P Of wil kunnen uitzetten)
- Widgets zijn instabieler dan een gemiddelde zwaar psychiatrische patient
- Als je geen mail voorvertoning inschakelt, laten je recente notificaties integraal de gehele email zien :')
- Widgets reorganiseren kan de iPhone doen crashen (zwaar)

Spotlight is nu gelukkig wel gefixed. Notificaties zijn echter nog altijd brak. :/

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 06-07-2016 14:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sww89 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:23:
[...]

Misschien moet ik die toetscombinatie maar eens instellen ja. In games vormt het wel eens een probleem :+ Maar dan heb ik WASD in de meeste gevallen voor navigatie. De mogelijkheden zijn eindeloos haha.

Ik vind eigenlijk dat ze voor de mensen die dat willen ook wel een auto unlock feature in iOS kunnen bakken zodat je met de iPhone ook deze mogelijkheid krijgt. Moet je alleen een andere manier van validatie verzinnen.
Games?? Op een Mac!!?? Bestaan die >:)

Ik heb vandaag besloten om de MacBook maar dicht te klappen als ik weg loop, is voor mij de snelste methode en werkt op zich wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:32:
[...]

Games?? Op een Mac!!?? Bestaan die >:)

Ik heb vandaag besloten om de MacBook maar dicht te klappen als ik weg loop, is voor mij de snelste methode en werkt op zich wel goed.
shift + ctrl + power kost minder moeite ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
boosterbosch schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:16:
net een bizar probleem ... open een app (HBVL) en nu is die ineens niet te zien op het springboard, maar wel te vinden via spotlight. ook na een reset blijft de app onzichtbaar op het springboard.
Heb ik ook...

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:24:
Beta 2 heeft imho een aantal problemen geintroduceerd bovenop problemen die er al waren:
- Raise to Wake wordt door je strot geduwd: als je het niet gebruikt, unlocked je iphone niet meer naar het homescreen toe tenzij je nogmaals de homeknop indrukt (waarschijnlijk een feature... maar eentje die ik echt absoluut niet wil :P Of wil kunnen uitzetten)
Gelukkig is het nog een keer drukken op de home knop nu uit te schakelen via toegankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 18-09 15:49
Batterijduur is bij mij drastisch verslechterd. Hopelijk wordt dat door gebruik nog wat beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 14:24:
Waarom zou je Raise to Wake niet willen gebruiken? Ik moest er even een weekje aan wennen maar inmiddels is dat gebeurd en wil ik persoonlijk absoluut niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Gelukkig is het nog een keer drukken op de home knop nu uit te schakelen via toegankelijkheid.
Is dit een probleem bij de iPhones die geen "Raise to wake" ondersteunen dan? Want ik ondervind geen verschil met die functie uit of aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 16:13:
[...]

Waarom zou je Raise to Wake niet willen gebruiken? Ik moest er even een weekje aan wennen maar inmiddels is dat gebeurd en wil ik persoonlijk absoluut niet meer terug.
Omdat ik het vervelend en volslagen nutteloos vindt eigenlijk. Zeker omdat er alsnog interactie nodig is om het scherm aan te houden voegt t weinig toe aan gewoon ff op aan/uit drukken.
robbinonline schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Ja en nee, je kan het proces wel verbeteren inderdaad; alleen wordt je dan verplicht je vinger er op te laten liggen tot ie geheel ontgrendelt. Gewoon knop 1x indrukken en loslaten was juist de kracht van die supersnelle TouchID sensor imho... als ik t lockscherm wil zien gebruik ik aan/uit wel :P

Heb raise to wake maar weer even aangezet, maar wel super vervelend dat het zo moet en je het perse aan moet hebben als je gewoon snel wil unlocken. :/

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:29
Zeker reporten zou ik zeggen, het is inderdaad minder snel op deze manier. Ik ben er nog niet over uit of ik dat nou vervelend vind of niet. Te kort bij stil gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:01:
[...]
Omdat ik het vervelend en volslagen nutteloos vindt eigenlijk. Zeker omdat er alsnog interactie nodig is om het scherm aan te houden voegt t weinig toe aan gewoon ff op aan/uit drukken.
Interactie om het scherm aan te houden is niet meer dan als je het toestel unlockt natuurlijk, want OF je pakt het toestel (wat dan automatisch aangaat) en begint een interactie met de notificaties of het widget scherm (het toestel gaat dan niet uit) of je unlockt hem door 1x op de homeknop te drukken wat precies net zoveel werk is zonder deze functie.

Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over deze functie, mis het ook op mijn iPad die ik nog niet geüpgrade heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Jammer dat het niet op iPad zit idd die raise to wake functie.
Zou daar ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:21:
[...]

Interactie om het scherm aan te houden is niet meer dan als je het toestel unlockt natuurlijk, want OF je pakt het toestel (wat dan automatisch aangaat) en begint een interactie met de notificaties of het widget scherm (het toestel gaat dan niet uit) of je unlockt hem door 1x op de homeknop te drukken wat precies net zoveel werk is zonder deze functie.
Maar ik unlock het toestel niet... Daarnaast bij unlock blijft het scherm 1 minuut aan, bij raise to wake slechts 2 seconden. En ik gebruik de aan/uit knop om het lockscherm te zien als ik dat wil zien, maar dat is relatief zeldzaam.

Sommige mensen zullen het vast geweldig vinden, maar ik vind het een enorm waardeloze functie en baal er nogal van dat het zo aan je opgedrongen wordt zonder mogelijkheid om gewoon de normale superieure functionaliteit te behouden. Nutteloze onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Maar ik unlock het toestel niet... Daarnaast bij unlock blijft het scherm 1 minuut aan, bij raise to wake slechts 2 seconden. En ik gebruik de aan/uit knop om het lockscherm te zien als ik dat wil zien, maar dat is relatief zeldzaam.
Ooh en als je nu op de powerbutton drukt gaat hij direct uit zie ik, dat is idd onhandig, althans als je langer dan 2 seconden naar de tijd wilt kijken natuurlijk.

Als je het scherm aan laat gaan om de notificaties te gebruiken blijft het scherm wel aan namelijk.

Is het niet uit te zetten verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Grappig om te zien dat zelfs de bootloader van de laatste beta decrypted is! (32bit) Gok niet dat Apple dit doet voor performance maar puur voor meer bug reports.

Afbeeldingslocatie: http://mnerd.me/gdPX/image.png

[ Voor 12% gewijzigd door Pukson op 06-07-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Nu online
Bugje gevonden. Het volume van mijn Bluetooth headset is op max volume een stuk zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
robbinonline schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 08:36:
Bugje gevonden. Het volume van mijn Bluetooth headset is op max volume een stuk zachter.
Dit heb ik ook in iOS 9.3.2. Als ik het apparaat 'vergeet' en opnieuw verbinding maak is het probleem opgelost. Heel vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

De eerste public beta van iOS 10 is uit vandaag. (source: macrumors)

[ Voor 119% gewijzigd door xiphoid op 07-07-2016 18:35 . Reden: linkje ]

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha :')

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ffjetat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VickoNL schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:37:
@Demanosi,
Ik snap wat je bedoeld. Alleen zal die autolock dus niet voor iedereen en in elke situatie handig zijn. Daar er ook iemand anders achter de Mac kan zitten dan de eigenaar. Als de eigenaar dan weg loopt moet deze zijn Apple Watch achterlaten omdat deze anders vergrendeld wordt. Of er moet dus een instelling komen waarbij je uitzonderingen kan maken..
MacID biedt dat wel, neem aan dat Apple toch wel dit soort functies van hen overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36
Enig idee hoe laat de publieke bèta te downloaden is?

Nu dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sinus_rhythm op 07-07-2016 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:23
Krijg m helaas niet geinstalleerd op mijn iPhone 5:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xdqqe64vsq5c1tm/Photo%2007-07-16%2020%2015%2012.png?dl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mm dat de normale zielen beta vandaag uit zou komen had ik nou echt niet verwacht eerlijk gezegd.

Goed dat Apple dit toch doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
djmaster329 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:18:
Krijg m helaas niet geinstalleerd op mijn iPhone 5:

[afbeelding]
Zelfde probleem hier op een SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

McGreenNL schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:03:
[...]

Zelfde probleem hier op een SE
Dit probleem was ook al met de developer beta. Geloof dat het gewoon aan de build ligt.
Ik kon hem alleen updaten met de IPSW file op m'n mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmaster329
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06:23
Psycho_Mantis schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:05:
[...]

Dit probleem was ook al met de developer beta. Geloof dat het gewoon aan de build ligt.
Ik kon hem alleen updaten met de IPSW file op m'n mac.
Ik kreeg net ineens (na het verwijderen van alle profielen en mijn adblocker) de melding dat mn opslag vol is... 2.4GB vrij nog. Zal wel net te weinig zijn. Ik ga het even proberen via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Nou die WatchOS 3 Beta 2 is niet veel soeps. Battery drain waar je u tegen zegt.
En dit soort dingen:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/BZVGAkbC95TgEoo7CGlMNSzx/full.jpg

Zag wel iets nieuws vandaag. Een collega vroeg of ik via de A12 of via de A20 rij, en de watch gaf netjes de optie's "A12", "A20" en "weet ik niet" als snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:31
Hmm bij sommige apps staat 'wachten' en kan ze niet deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 20:57
Ik krikg constant fout bij downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuudje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:50
Ik blijf op m'n SE problemen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 13:56
Weet iemand hoe ik het nogmaals moeten klikken na het scannen van de vinger uit kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Heijmenberg99 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:40:
Weet iemand hoe ik het nogmaals moeten klikken na het scannen van de vinger uit kan zetten
Raise to wake aanzetten.
zuudje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:31:
YOU ACKNOWLEDGE THAT BY INSTALLING SUCH PRE-RELEASE SOFTWARE ON YOUR APPLE-BRANDED COMPUTERS AND/OR DEVICES, THESE COMPUTERS AND DEVICES MAY NOT BE CAPABLE OF BEING RESTORED TO THEIR ORIGINAL CONDITION AND THAT APPLICATIONS AND SERVICES MAY BE AFFECTED BY YOUR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE. FURTHER, YOU UNDERSTAND THAT DATA (INCLUDING DOCUMENTS) FROM SUCH APPLICATIONS OR SERVICES THAT YOU CREATE OR CHANGE WHILE USING THE PRE-RELEASE SOFTWARE MAY BE INCAPABLE OF BEING RESTORED OR RECOVERED. APPLE SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY COSTS, EXPENSES OR OTHER LIABILITIES YOU MAY INCUR AS A RESULT OF YOUR TESTING, INSTALLATION OR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO ANY DAMAGE TO ANY EQUIPMENT, SOFTWARE OR DATA OR ANY LOSS OF DATA OR INFORMATION ARISING FROM YOUR USE OF SUCH PRE-RELEASE SOFTWARE.

[ Voor 67% gewijzigd door Whatson op 07-07-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Inmiddels de public beta van iOS10 hier ook draaien. De algemene ervaring is vrij positief. Het enige wat me wel aardig stoort is dat multitasking met regelmaat blijft hangen. Dit is voornamelijk het geval wanneer multitask een tijdje niet meer gebruikt is en weer opgeroepen wordt.

Meer gebruikers die hier iets vergelijkbaars merken? Lees dat het in de developer versies ook voorkwam, maar had gehoopt dat het wat meer verbeterd zou zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door hotdog92 op 08-07-2016 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

zuudje schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:31:
Als je het topic even terug leest, dan weet je ook wat de oplossing is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Laatst online: 18-09 07:17
Msi92 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:01:
Hmm bij sommige apps staat 'wachten' en kan ze niet deleten.
Zelfde probleem hier, al van alles geprobeerd maar oplossing nog niet gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 15:05

ronaldm3

Apple Watch :)

WhatsappHack schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Sommige mensen zullen het vast geweldig vinden, maar ik vind het een enorm waardeloze functie en baal er nogal van dat het zo aan je opgedrongen wordt zonder mogelijkheid om gewoon de normale superieure functionaliteit te behouden. Nutteloze onzin :)
Je kan deze functie gewoon uitzetten heh.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de devs beta en de public beta? Ik neem aan dat de public beta wat stabieler is, maar wat zijn dan de wezenlijke verschillen tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
Bij mij werkt de public beta prima. In  music zitten nog wel aardig wat (vervelende) fouten en ik hoop dat ze dat achterlijk grote font ook nog aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
VickoNL schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:08:
Wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen de devs beta en de public beta? Ik neem aan dat de public beta wat stabieler is, maar wat zijn dan de wezenlijke verschillen tussen de twee?
De devs krijgen de betas eerder, de public loopt er achteraan. Dus dev beta N = public N-1

https://beta.apple.com/sp/betaprogram/faq
"What's the difference between this program and the Apple Developer Program?
The Apple Beta Software Program collects feedback on pre-release software. The Apple Developer Program allows developers to test and build applications. Participants in the Apple Beta Software Program may receive different beta software from participants in the Apple Developer Program. If you are a developer, you will benefit from the additional resources available through the Apple Developer Program."

[ Voor 41% gewijzigd door RobV op 08-07-2016 09:14 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VickoNL
  • Niet online

VickoNL

-----------

Dank voor het opzoeken :)

Eigenlijk zeggen ze dus dat het verschil tussen de twee is ... dat ze verschillend zijn.
Ok, met de dev beta heb je toegang tot extra "recources".

Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/250x250/55775416.jpg

Haha maakt ook niet uit. Ik ga vanavond de public beta testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Nee, er is een optie voor in de instellingen > toegankelijkheid.
Pagina: 1 ... 5 ... 31 Laatste