Verwachten is een groot woord. Ik houd het graag op gokken en hopen
Maar ik vind dat het nu uitzonderlijk lang duurt eer er een nieuwe beta komt. Het hoeft niks te betekenen natuurlijk, maar voorheen zag je vooral dat de eerste beta's elkaar rap opvolgden met stuk voor stuk flinke verbeteringen. Tussen de latere beta's, of de laatste tot de GM, zat dan wel veel tijd.
Deze periode van drie weken geeft Apple de tijd om flink wat bugs te pletten en wat GUI veranderingen door te voeren. Blijkbaar acht Apple beta 1 stabiel genoeg voor ontwikkelaars om hun apps te testen (nietwaar
) om niet met spoed een nieuwe uit te brengen. Onze ervaring is nu ook dat het best goed werkt allemaal. Beta 2 kan dus al nóg stabieler zijn en dus publiek waardig. En aangezien het nu juli is...
Maar ik moet nog wel wat recht zetten. Ik verkondigde eerst dat publieke beta testers al vanaf developer beta 2 konden aanhaken, maar dat blijkt beta 3 te zijn. Ik loop er al vaker tegenaan met Google dat ik niet altijd de gewenste zoekresultaten krijg. 'ios 9 public beta 1' levert mij alles behalve 'ios 9 public beta 1' resultaten. Dus nu maar het archief van MacRumors doorgestruind en ik kom tot het volgende:
Developer beta 3 kwam op woensdag 8 juli 2015
Publieke beta 1 kwam op donderdag 9 juli 2015
Deze periode van drie weken geeft Apple de tijd om flink wat bugs te pletten en wat GUI veranderingen door te voeren. Blijkbaar acht Apple beta 1 stabiel genoeg voor ontwikkelaars om hun apps te testen (nietwaar
Maar ik moet nog wel wat recht zetten. Ik verkondigde eerst dat publieke beta testers al vanaf developer beta 2 konden aanhaken, maar dat blijkt beta 3 te zijn. Ik loop er al vaker tegenaan met Google dat ik niet altijd de gewenste zoekresultaten krijg. 'ios 9 public beta 1' levert mij alles behalve 'ios 9 public beta 1' resultaten. Dus nu maar het archief van MacRumors doorgestruind en ik kom tot het volgende:
Developer beta 3 kwam op woensdag 8 juli 2015
Publieke beta 1 kwam op donderdag 9 juli 2015