Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:00
Msi92 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:01:
Hmm bij sommige apps staat 'wachten' en kan ze niet deleten.
Ik heb deze apps handmatig opgezocht in de App store, waar ze weergegeven zijn met het Icloud wolkje. Je kan ze dan 1 voor 1 opnieuw downloaden.

Mijn indruk van de publieke beta is best positief. Alleen de widgets van het weer en buienradar zijn net te laag zodat de helft van de onderste regel uit beeld verdwijnt.

[ Voor 21% gewijzigd door loeberce op 08-07-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:56

Speedmaster

Make my day...

Hmmm.. Heb me aangemeld voor de public beta, profile gedownload op mijn IPhone 5 echter na de download van IOS 10 direct de melding Software update Failed. iPhone gereset, taal op Engels, niets helpt. IOS 9.3.2, ik geef het even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
loeberce schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 11:24:
[...]

Ik heb deze apps handmatig opgezocht in de App store, waar ze weergegeven zijn met het Icloud wolkje. Je kan ze dan 1 voor 1 opnieuw downloaden.

Mijn indruk van de publieke beta is best positief. Alleen de widgets van het weer en buienradar zijn net te laag zodat de helft van de onderste regel uit beeld verdwijnt.
Werkte ook niet dus heb ik iOS10 maar opnieuw geïnstalleerd, alles werkt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
De publieke beta werkt best wel goed, voor de eerste versie.
alleen wat vraagjes;

- Whatsapp komt nog niet in de contactenlijst zelf voor; anderen dit al wel?
- Kun je de publieke beta als schone installatie krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldm3 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 07:26:
[...]

Je kan deze functie gewoon uitzetten heh.
Nee, dat kan dus absoluut niet; want dan unlocked je telefoon óf helemaal niet meer naar je homescreen zonder extra input, óf met een enorme vertraging waarbij je verplicht bent je vinger op TouchID vast te houden. En dat is bloedirritant, want de hele kracht van die snelle TouchID sensor is dat een tikje genoeg is om in je telefoon te komen.

Je wordt dus verplicht dat achterlijke raise to wake in te schakelen als je wilt dat het toestel verder functioneert zoals ie altijd gedaan heeft.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Vooral de Airplay opties zijn prettiger geworden.
1. De icoontjes zijn nu goed zichtbaarder; Apple TV is een duidelijke Apple TV.
Mijn stereo is een duidelijke stereo.
2. Zeer prettig; iOS 10 ondersteund nu ook volume bediening op mijn Yamaha HTS-4065.
Als ik de volume op de iPad aanpas, gebeurd dit nu ook op de stereo. Dit deden alleen mijn Scandyna Airplay boxen met iOS 8 en hoger, maar nu met iOS 10 ook de receiver.
Zeer prettig.
En de upgrade van Apple Music was echt nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
davee92 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:38:
De publieke beta werkt best wel goed, voor de eerste versie.
alleen wat vraagjes;

- Whatsapp komt nog niet in de contactenlijst zelf voor; anderen dit al wel?
- Kun je de publieke beta als schone installatie krijgen ?
Whatsapp komt niet in de contactenlijst voor...? Wut? :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:23
WhatsappHack schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:39:
[...]

Whatsapp komt niet in de contactenlijst voor...? Wut? :)
Haha de integratie, dat de voip gegevens in de contactenlijst integreert.
Dat je dus bij een contactpersoon ook kunt kiezen om direct bijvoorbeeld een appje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
davee92 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 12:55:
[...]

Haha de integratie, dat de voip gegevens in de contactenlijst integreert.
Dat je dus bij een contactpersoon ook kunt kiezen om direct bijvoorbeeld een appje te sturen.
Volgens mij heeft WA nog geen update uitgebracht sinds iOS 10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Whatson schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:01:
[...]

Volgens mij heeft WA nog geen update uitgebracht sinds iOS 10
WA is ook meestal wel het laatste bedrijf op aarde die z'n app update naar de nieuwe iOS versie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oohhh op die manier. :)
Nee dat zit ook nog niet in de WhatsApp beta versie voor iOS; maar gezien gister pas de public beta is uitgebracht gok ik dat ze dit in de aankomende weken zullen gaan toevoegen. Wanneer het dan gepushed wordt naar de App Store build weet ik niet. Maar het duurt nog maaaaanden voordat iOS uberhaupt stable is, dus ze hebben nog ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
over het algemeen ene goede indruk van ios10, maar wat ik zeer storend vind is hoe ik mijn telefoon nu moet unlocken. Ik heb een iPhone 6, en vroeger ging dat door op de homeknop te drukken, en mijn duim te laten rusten zodat de vingerafdruk gelezen kan worden.
Nu moet ik drukken, er verschijnt bovenaan Ontgrendeld, maar dan moet ik nog eens drukken... Is dat ergens terug te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:44
jakob schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:13:
over het algemeen ene goede indruk van ios10, maar wat ik zeer storend vind is hoe ik mijn telefoon nu moet unlocken. Ik heb een iPhone 6, en vroeger ging dat door op de homeknop te drukken, en mijn duim te laten rusten zodat de vingerafdruk gelezen kan worden.
Nu moet ik drukken, er verschijnt bovenaan Ontgrendeld, maar dan moet ik nog eens drukken... Is dat ergens terug te zetten?
Kijk eens bij Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Thuisknop > Plaats vinger om te ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
sww89 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:53:
[...]

Kijk eens bij Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Thuisknop > Plaats vinger om te ontgrendelen?
Ik had deze instelling ook al gevonden, maar dat verandert niets aan het unlock-gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
jakob schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 15:55:
[...]

Ik had deze instelling ook al gevonden, maar dat verandert niets aan het unlock-gedrag.
Hmm helaas, dan heb ik de berichtgeving daarover verkeerd begrepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 14:13:
Ik heb een 6s (plus) ipv een 6 maar het is toch gewoon pakken (hij gaat dan aan) en 1x drukken?

Althans zo werkt dat hier zonder iets aangepast te hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 18:11:
[...]

Ik heb een 6s (plus) ipv een 6 maar het is toch gewoon pakken (hij gaat dan aan) en 1x drukken?

Althans zo werkt dat hier zonder iets aangepast te hebben.
Klopt, jammer genoeg heeft enkel de 6S (plus) die 'raise to wake'-functie en moet je bij alle andere iPhones 2x de homeknop indrukken, op de manier zoals jakob vertelt. Ik vind het zelf ook echt geen gebruiksvriendelijke manier voor iPhones zonder die automatische ontwaakfunctie, zelfs bij mijn 6S ben ik er niet helemaal van overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 13:19:
[...]

WA is ook meestal wel het laatste bedrijf op aarde die z'n app update naar de nieuwe iOS versie. :X
Ik mocht nog een aantal maanden met zwarte balkjes boven en onder WhatsApp gebruiken toen ik van de iPhone 4 naar de iPhone 5 ging. Met iOS7 mocht ik ook een paar maanden de oude iOS thema gebruiken die WhatsApp nog had. Van de iPhone 5 naar de iPhone 6 Plus mocht ik ook een paar maanden de app opgeblazen vergroot gebruiken.

Er gaat sowieso flink wat tijd overheen tot WhatsApp echt goed gebruik gaat maken van iOS10 ja :X Tegen de tijd dat het allemaal aangepast is voor iOS10 en iPhone 7 functies, zit de iOS11 beta alweer om de hoek....

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-05 10:52
Net public beta geïnstalleerd, wel even wennen met bijvoorbeeld het lockscreen, maar dat komt wel goed denk.

Ik heb alleen wel last dat constant m'n Apple id wordt gevraagd, is dat een algemene bug of hebben meer mensen dat sinds iOS 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
RonG schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 20:39:
Net public beta geïnstalleerd, wel even wennen met bijvoorbeeld het lockscreen, maar dat komt wel goed denk.

Ik heb alleen wel last dat constant m'n Apple id wordt gevraagd, is dat een algemene bug of hebben meer mensen dat sinds iOS 10?
Nope, niet op DP2 iig, maar zal het zelfde zijn als PB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuudje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:50
Whatson schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:48:
[...]

Raise to wake aanzetten.

[...]

YOU ACKNOWLEDGE THAT BY INSTALLING SUCH PRE-RELEASE SOFTWARE ON YOUR APPLE-BRANDED COMPUTERS AND/OR DEVICES, THESE COMPUTERS AND DEVICES MAY NOT BE CAPABLE OF BEING RESTORED TO THEIR ORIGINAL CONDITION AND THAT APPLICATIONS AND SERVICES MAY BE AFFECTED BY YOUR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE. FURTHER, YOU UNDERSTAND THAT DATA (INCLUDING DOCUMENTS) FROM SUCH APPLICATIONS OR SERVICES THAT YOU CREATE OR CHANGE WHILE USING THE PRE-RELEASE SOFTWARE MAY BE INCAPABLE OF BEING RESTORED OR RECOVERED. APPLE SHALL NOT BE RESPONSIBLE FOR ANY COSTS, EXPENSES OR OTHER LIABILITIES YOU MAY INCUR AS A RESULT OF YOUR TESTING, INSTALLATION OR USE OF PRE-RELEASE SOFTWARE, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO ANY DAMAGE TO ANY EQUIPMENT, SOFTWARE OR DATA OR ANY LOSS OF DATA OR INFORMATION ARISING FROM YOUR USE OF SUCH PRE-RELEASE SOFTWARE.
Klopt.. Maar ik bedoelde met installeren. Ik had het niet goed verwoord. Ik weet wat draaien op beta versie inhoud. Kom namelijk van een lumia 930 met veel problemen op w10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

mwa

Heeft iemand hier ook issues met iCloud en de public beta? Ik krijg om de X minuten de pop-up om het wachtwoord van mijn iCloud account in te voeren. Dat doe ik, en de melding verdwijnt. Maar na een paar minuten (of zelfs uren) krijg ik weer deze pop-up.
Ik weet zeker dat ik het correcte wachtwoord invoer: na invoeren kan ik mijn reservekopie/find my iphone settings aanpassen.

Bloedje irritant is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
dialmformark schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:07:
Heeft iemand hier ook issues met iCloud en de public beta? Ik krijg om de X minuten de pop-up om het wachtwoord van mijn iCloud account in te voeren. Dat doe ik, en de melding verdwijnt. Maar na een paar minuten (of zelfs uren) krijg ik weer deze pop-up.
Ik weet zeker dat ik het correcte wachtwoord invoer: na invoeren kan ik mijn reservekopie/find my iphone settings aanpassen.

Bloedje irritant is het
Ja, ik was gisteren mijn iPad aan het herstellen maar ik moest bij het terugzetten van de iCloud backup het wachtwoord invoeren van mijn oude emailadres voor aankopen gedaan in de iTunes store welke voorheen was gekoppeld aan mijn Apple ID. Dat is vreemd want eergisteren kon ik wel mijn iCloud backup herstellen zoals het hoort te gaan. Volgens mij gaat er dus iets niet helemaal goed daar met verificatie etc. Maar ik ben momenteel via iTunes backups aan het werk en nu worden wel om de juiste gegevens gevraagd. Zoals het hoort dus. ook nu worden er niet om de juiste gegevens gevraagd :( Dan maar even mijn email tijdelijk aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 09-07-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 13:56
dialmformark schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 09:07:

Bloedje irritant is het
Probleem ook gehad, zowel met iCloud als met mijn Gmail account welke ingesteld staat voor CalDav en CardDav. Oplossing welke bij mij werkt: iCloud back-up / back-up via PC, clean installatie doen van iOS Betá en dan de back-up terug zetten.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 16:23
Probleem is bij mij ook terug (op de mac dan en ik draai geen beta versie) en dat heb ik al een heel aantal keer gehad... Ik heb gisteren zelfs mijn iCloud paswoord moeten resetten net na het opstarten (en ik heb dus de kans niet gehad om mijn paswoord nog eens in te geven...)

[ Voor 3% gewijzigd door Vaganzza op 10-07-2016 21:33 ]

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu de IOS 10 versie een weekje en heb 4 van mn eigen apps al moeten herschrijven om ze werkend te krijgen. Verder best wel stabiel voor een developers Beta. Ik heb wel slechtere Beta's meegemaakt. (IOS9) Proest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
De beta draait best ok. Dat nieuwe unlocken van een iPhone6 vind ik geen vooruitgang. Tevens wordt de klok niet in alle apps altijd zichtbaar en heb ik soms een leeg homescreen. Even links/rechts swipen en de apps zijn weer zichtbaar.

En in het notificatie-centrum zijn sommige vakjes te laag (bv Buienradar) waardoor de onderste tekstregel maar voor de helft zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
loeberce schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:45:
En in het notificatie-centrum zijn sommige vakjes te laag (bv Buienradar) waardoor de onderste tekstregel maar voor de helft zichtbaar is.
Bij mij worden widgets en notificaties goed weergegeven. Dit in tegenstelling tot developer beta 1. En hoewel het concept mij bevalt, hoop ik nog wel dat het nog iets subtieler kan. Ik heb nu alleen nog mijn iPhone en Watch op de beta draaien, en als ik nu mijn iPad op iOS 9 vergelijk met de iPhone op iOS 10, dan ben ik toch van mening dat ik de zwarte overlay met witte letters veel prettiger en overzichtelijker vind om naar te kijken.

Ik heb tot nu toe eigenlijk alle UI veranderingen als positief ervaren. Zo werd ik dolenthousiast van iOS 7 omdat ik het er superstrak en logisch uit vond zien, en waar anderen maar negatief waren en niet tegen verandering konden.

Maar nu met iOS 10 is het superstrakke er wel weer een beetje vanaf. Misschien val ik nu dan wel onder dezelfde klagers :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Ik mis op mijn iPad air 2 het volume icoon wanneer ik het volume wijzig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
sww89 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Bij mij worden widgets en notificaties goed weergegeven.
Ik kom er net achter dat dit te maken heeft met de tekstgrootte instelling. Die staat bij mij op de kleinste grootte. Als ik deze terugzet naar het midden van de slider dan geeft de ingebouwde weer-widget de tekst volledig weer. Als ik hem kleiner zet dan worden deze widget en de Buienrader-widget niet juist weergegeven.

Overigens leidde het aanpassen van de tekstgrootte tot een respring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
loeberce schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Ik kom er net achter dat dit te maken heeft met de tekstgrootte instelling. Die staat bij mij op de kleinste grootte. Als ik deze terugzet naar het midden van de slider dan geeft de ingebouwde weer-widget de tekst volledig weer. Als ik hem kleiner zet dan worden deze widget en de Buienrader-widget niet juist weergegeven.

Overigens leidde het aanpassen van de tekstgrootte tot een respring.
Dit zijn van die specifieke situaties die nuttig zijn om even te melden bij Apple ;-) wordt het eind product stabieler van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Helemaal mee eens. Ik dien dan ook regelmatig feedback in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36
Neefdave schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:19:
Ik mis op mijn iPad air 2 het volume icoon wanneer ik het volume wijzig?
Op m'n iPhone 6 is die er de ene keer wel en de andere keer weer niet. Dacht eerst dat het een feature was bij filmpjes ect. Maar toen kwam die nergens meer naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Laatst online: 14-09 23:32
ik ben geen fan van het nieuwe unlocken. 2x drukken soms, snap de logica er niet van of ik ben niet mee met het concept.
Klik op de homeknop en hou je vinger op de sensor en toch vraagt hij soms om de knop terug in te drukken.

ander issue: 1x gehad dat ik niet kon sliden om een call op te nemen. (oude bug terug?).
Ik heb een exchange account (en 4 andere mail accounts) en de Exchange mail met conversations is tergend traag.
Duurt soms 20 seconden eer ik de inhoud van een mail kan lezen. Hoe groter de conversaties hoe slechter.
De logica van mail conversaties en ordening is ook niet top. zelfs met de optie aan te zetten om de laatste mails bovenaan te zetten krijg ik nog veel de verkeerde mail te lezen als ik deze open vanuit de mail app/lockscreen.

voor al deze issues heb ik de Feedback app gebruikt vanuit IOS.

Snelheid hier en daar niet top (iPhone 6).
Soms super snappy, maar dan andere simpele zaken duren soms 2-4 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Ik krijg het idee dat er op iPhone 6s devices geen probleem zijn met unlocken (thuisknop indrukken, vinger erop houden en klaar) en gaat het gewoon razendsnel, maar dat andere iDevices met Touch ID v1 elke keer dat gezeur hebben met 2x homeknop indrukken en vaak lang wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penskuhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09-2020
Ik heb me er vandaag ook aan gewaagd. Op Mijn Iphone 6 loopt IOS10 echt wonderbaarlijk goed voor een beta versie. Ook het unlocken gaat soepel ook al is het wel even wennen. Ik kan tot nu toe nog weinig echte bugs ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:13
De manier die jij omschrijft (thuis knop indrukken,vinger erop houden en klaar) werkt ook op een iPhone 6 perfect en snel.
Alleen wanneer je je duim eerst loslaat en dan weer plaatst, geeft ie aan dat de telefoon "unlocked" is en moet je eerst weer de homeknop indrukken. Hij activeert dan dus niet gelijk je telefoon
sww89 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 17:09:
Ik krijg het idee dat er op iPhone 6s devices geen probleem zijn met unlocken (thuisknop indrukken, vinger erop houden en klaar) en gaat het gewoon razendsnel, maar dat andere iDevices met Touch ID v1 elke keer dat gezeur hebben met 2x homeknop indrukken en vaak lang wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Irritante bug in Music zeg. Als ik ergens op een plusje druk verschijnt er een enorme popup die iets voorstelt van "toevoegen aan iCloud Library blabla?" en die krijg ik niet weg. Geen knop op, kan niet wegvegen, niks. Enige wat helpt is force close en opnieuw beginnen. Heb al een melding gemaakt, maar f****** annoying.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
page404 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:55:
Irritante bug in Music zeg. Als ik ergens op een plusje druk verschijnt er een enorme popup die iets voorstelt van "toevoegen aan iCloud Library blabla?" en die krijg ik niet weg. Geen knop op, kan niet wegvegen, niks. Enige wat helpt is force close en opnieuw beginnen. Heb al een melding gemaakt, maar f****** annoying.
Heb hetzelfde probleem, echt vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 17-09 10:36
iOS 10 Beta 2 brengt op dit moment meer problemen met zich mee in MDM.
Zo lijkt de iPad Pro 9.7 met Beta 2 herkent te worden als een OS X apparaat waardoor de hele boel vern##kt wordt qua configs :o

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

iMars

Full time prutser

Misschien een hele simpele vraag, maar ik kan het antwoord niet 1-2-3 vinden...

Als ik nu upgrade naar iOS 10 beta, kan ik daarna ook upgraden naar de "echte" iOS 10 als deze uitkomt? Of moet ik dan een clean install doen?

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-07 16:23
Je kan dan gewoon de "echte" versie installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Mark-NL schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:45:
Je kan dan gewoon de "echte" versie installeren ;)
Als in "upgraden naar de echte versie"... Ik wil graag de beta versie gebruiken, heb recentelijke backups enzo, maar heb liever niet dat ik met backups over ga naar versie 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iMars schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:47:
[...]

Als in "upgraden naar de echte versie"...
Yup, OTA meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Super! Ben er me van bewust dat er wat mis kan gaan, maar dat risico wil ik wel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Mijn eerste ervaringen:

Het OS werkt mooi en soepel op m'n 6S.
Echter was m'n accu leeg in 6u zonder veel gebruikt te hebben. (Geen achtergrond updates enzo). 12u uit m'n carkit en rond 18u batterij op 7%. De telefoon was ook continu warm/heet.
Op de terugweg in de carkit bleef de accu rond 4~5%. Pas na 1 uur in de auto begon de telefoon te laden.
Vandaag nergens last van. Wel valt me op dat het aangaan bij het optillen van de iPhone óók gebeurt in hoesje, wat niet zou mogen lijkt me omdat de proximmity sensor bedekt is. Nja ... even verder aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
Ik heb inderdaad soms last van op de achtergrond hangende processen (denk ik) die ervoor zorgen dat hij warm wordt en dus de accu supersnel leeg gaat. Even herstarten fixt het dan weer.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanny_83
  • Laatst online: 11-08 12:57
Iemand toevallig ook het probleem dat het volume van je alarm clock (wekker) gewoon hard af gaat ook al zet je het volume op minimaal? Ik krijg het niet voor elkaar om dit lager te zetten sinds iOS 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Iemand enig idee of er een vaste frequentie zit in de public beta’s van iOS10? M.a.w. welke dag(en) komt de nieuwe versie(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 15:48
Meestal om de twee weken en dan op dinsdag de dev versie en op woensdag de publieke beta.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Sanny_83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:51:
Iemand toevallig ook het probleem dat het volume van je alarm clock (wekker) gewoon hard af gaat ook al zet je het volume op minimaal? Ik krijg het niet voor elkaar om dit lager te zetten sinds iOS 10.
Bekende bug, evenals dat je timer doorloopt bij snooze'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ben net het topic door. Ik zit er over na te denken om de (iOS-)beta te installeren, maar nu begreep ik dat de iCloud Photo Library wordt geupgrade waardoor deze op El Capitan niet meer werkt.
Zijn er nog andere irriversable zaken om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

iAmRenzo schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:02:
Ik ben net het topic door. Ik zit er over na te denken om de (iOS-)beta te installeren, maar nu begreep ik dat de iCloud Photo Library wordt geupgrade waardoor deze op El Capitan niet meer werkt.
Zijn er nog andere irriversable zaken om rekening mee te houden?
Wel gek, ik heb geen enkel probleem met de iCloud Photo Library en draai toch El Capitan en iOS 10 op m'n iPhone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
En beta 3 is alweer beschikbaar! :)

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt, ik zag het op 9to5Mac. Maar ik kan hem nog niet vinden bij Settings>General>Software Update, helaas. Nog even geduld dus.
Erulezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:04:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet. Lijkt wel terug getrokken ofz.

Mac,watch,iPhone en AppleTv vinden allemaal de update niet.

Edit: Reboot doet wonderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 18-07-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:30
Bij mij is iOS 10 Beta 3 gedownload en geïnstalleerd. iOS10 vond 'm meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Dennisweb schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:32:
Bij mij is iOS 10 Beta 3 gedownload en geïnstalleerd. iOS10 vond 'm meteen.
Hier ook, ze staan ook gewoon op de developer site

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gek, iOS 10 Beta 3 is nog steeds niet gevonden op mijn iPad... :o
Zelfs na reboot niet... vreemd.

Ik zie het al, het is voor developers, het is geen Public Beta. Logisch. 8)7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O9jvmln.png

Nieuw: iPhone detecteert of er water in de lightning connector zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Mis

[ Voor 98% gewijzigd door RobV op 18-07-2016 21:46 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
https://imgur.com/a/OaGlZ ;)

Ignore Warning? > Ignore > Are you sure? Irreparable damage > Ignore

[ Voor 20% gewijzigd door Whatson op 18-07-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik was te snel... soz. Mea culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Psycho_Mantis schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:47:
Wel gek, ik heb geen enkel probleem met de iCloud Photo Library en draai toch El Capitan en iOS 10 op m'n iPhone.
My bad. Ik had dat verkeerd geinterpreteerd. Hij was van Sierra terug naar El Capitan en toen kwamen er problemen (omdat ie schijnbaar al wat nieuwe dingen had aangemaakt).

Met de beta 3, zal de dp 2 morgen hopelijk ook wel komen als er niets ernstigs gevonden wordt. Dan toch maar eens een kijkje nemen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Ik zoek een lijst met de beta builds die er zijn geweest...
Hoef niet verder terug dan iOS 9 ...

Vind enkel de lijsten met officiele vrijgegeven iOS versies

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 125% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Mar.tin schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:03:
[...]

Specifiek ook buildnames of zijn beta "1 - 2 - 3" ook ok?

http://www.thinkybits.com/blog/iOS-versions/

[afbeelding]
Bedankt voor bovenstaande, dat was reeds bekend bij me.
Ik zal wat duidelijker zijn, ik wil zoeken op de buildnames van de BETA's (tot en met de eerste iOS 9 BETA).
Zo is de iOS 10 beta 3 beschikbaar onder build 14A5309d.
De buildnames kan ik vervolgens gebruiken in een query die ik aan het bouwen ben, werk gerelateerd :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Zephyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:11:
[...]

Bedankt voor bovenstaande, dat was reeds bekend bij me.
Ik zal wat duidelijker zijn, ik wil zoeken op de buildnames van de BETA's (tot en met de eerste iOS 9 BETA).
Zo is de iOS 10 beta 3 beschikbaar onder build 14A5309d.
De buildnames kan ik vervolgens gebruiken in een query die ik aan het bouwen ben, werk gerelateerd :)
Wikipedia: iOS version history

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
:P
Of ik kijk niet goed, of het is (wederom) een lijst met de 'officieel' vrijgegeven iOS versies waar geen BETA's tussen staan.

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Blij te zien dat de unlock methode nu wel zoals vroeger kan werken :)
Was duidelijk een bug die nu aangepast is sinds beta 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
jakob schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 06:42:
Blij te zien dat de unlock methode nu wel zoals vroeger kan werken.
Was duidelijk een bug feature (link) die nu aangepast is sinds beta 3.
:)

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 20-07-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Is deze feature :P voor devices met nieuwere TouchID's of ook met 1st gen TouchID zoals bij de 5s en SE?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Erulezz schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:04:
Ben benieuwd wanneer de nieuwe public beta beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

loeberce schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Ja daar zit ik ook op te wachten, ben nog niet heel blij met de PB1.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:48
loeberce schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:37:
[...]

Nu dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:43
Ik heb sinds iOS 10 (en ook macOS Sierra merk ik nu), dat alle onderdelen op Tweakers traag laden. Op iOS 9 en OS X El Capitan was Tweakers juist een van de snellere sites. Overige sites nergens last van. Ligt dat dan aan de implementatie van Tweakers of is dit een probleem van iOS 10 (en ook macOS Sierra)? Ik vraag het vanwege eventuele feedback aan Apple (of Tweakers for that matter).

Edit: kwam zelf tot de conclusie dat het misschien geen kwaad kan om het ook nog even in Chrome te testen (gebruik met name Safari) en die heeft nergens last van. Toch Apple maar even op de hoogte brengen.

[ Voor 21% gewijzigd door DwightKSchrute op 21-07-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Soms helpt om de cache eens goed leeg te maken. Zeker na een browser upgrade. Ik zeg niet dat het hier ook helpt, maarvoor mij is het een goede gewoonte wanneer ik bugs tegenkom in websites.

[ Voor 42% gewijzigd door RobV op 21-07-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Mijn handen jeuken sinds WWDC om iOS10 te installeren. Echter heb ik me in het verleden behoorlijk gebrand aan iOS beta's, met name rondom batterij verbruik. Bij iOS9 beta moest ik zelfs 3x per dag opnieuw opladen (iPhone 5S). Wat kan ik verwachten van public beta 2? Is het een battery hog? Crashen veel apps? Ik gebruik de telefoon veel voor mijn werk vandaar.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:43
Spam schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:14:
Mijn handen jeuken sinds WWDC om iOS10 te installeren. Echter heb ik me in het verleden behoorlijk gebrand aan iOS beta's, met name rondom batterij verbruik. Bij iOS9 beta moest ik zelfs 3x per dag opnieuw opladen (iPhone 5S). Wat kan ik verwachten van public beta 2? Is het een battery hog? Crashen veel apps? Ik gebruik de telefoon veel voor mijn werk vandaar.
Ik heb op mijn 6 Plus nergens last van. Heel af en toe dat Whatsapp crasht. Batterij gaat prima, kom makkelijk de dag door. Als het voor je werk is, zou ik nog wel even wat langer bij je keuze stil staan. Het blijft een beta, en ik heb de PB2 ook pas sinds gisterenavond draaien, dus kan er ook nog niet heel veel over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb net de tweede publieke beta (350 MB) geinstalleerd. Ik vond de eerst al erg goed, nu voelt ie nog iets snapie'er aan. Van de accu heb ik nog geen idee... hij hangt alleen nog maar aan de kabel, hij is al 2 dagen bezig om mijn foto's te taggen. En is nog niet op de helft.
Ergens is het toch wel jammer dat dit straks ook nog op mijn Mac moet (terwijl daar faces keurig op getagged zijn). Maar goed, privacy... daarom gebeurd het lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masou
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 11:31
Hoe zit het met de interactieve notificaties op toestellen zonder 3d touch? Werkt dit al? Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Spam schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:14:
Install only on non-production devices that are not business critical. We strongly recommend installing on a secondary system or device, or on a secondary partition on your Mac.
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/faq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwArbo
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:12:
Ik heb net de tweede publieke beta (350 MB) geinstalleerd. Ik vond de eerst al erg goed, nu voelt ie nog iets snapie'er aan. Van de accu heb ik nog geen idee... hij hangt alleen nog maar aan de kabel, hij is al 2 dagen bezig om mijn foto's te taggen. En is nog niet op de helft.
Ergens is het toch wel jammer dat dit straks ook nog op mijn Mac moet (terwijl daar faces keurig op getagged zijn). Maar goed, privacy... daarom gebeurd het lokaal.
Heb jij je foto's in je iCloud voornamelijk staan? Dus "Optimaliseer iPhone-opslag" aan bij je iCloud instellingen? Wellicht ligt het daaraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Whatson schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:05:
Install only on non-production devices that are not business critical. We strongly recommend installing on a secondary system or device, or on a secondary partition on your Mac.
https://beta.apple.com/sp/betaprogram/faq
Dat zegt toch helemaal niets! 8)7
Als tester geeft Apple je die waarschuwing inderdaad. Maar velen zijn het er over eens dat iOS al redelijk stabiel is. Het is dus niet zo'n gekke vraag om accu duur en crashende apps te bespreken.
TwArbo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:05:
Heb jij je foto's in je iCloud voornamelijk staan? Dus "Optimaliseer iPhone-opslag" aan bij je iCloud instellingen? Wellicht ligt het daaraan.
Ja. Er staan 28.000 foto's in iCloud. Eigenlijk wel gek, ik zie geen enorme data toename... maar hij gaat onverminderd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
iAmRenzo schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:39:
[...]

Dat zegt toch helemaal niets! 8)7
Als tester geeft Apple je die waarschuwing inderdaad. Maar velen zijn het er over eens dat iOS al redelijk stabiel is. Het is dus niet zo'n gekke vraag om accu duur en crashende apps te bespreken.

[...]

Ja. Er staan 28.000 foto's in iCloud. Eigenlijk wel gek, ik zie geen enorme data toename... maar hij gaat onverminderd door.
" Ik gebruik de telefoon veel voor mijn werk vandaar."

Dan is het gewoon niet verstandig om een BETA op je telefoon te zetten, wat apple al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Whatson schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:02:
[...]

" Ik gebruik de telefoon veel voor mijn werk vandaar."

Dan is het gewoon niet verstandig om een BETA op je telefoon te zetten, wat apple al aangeeft.
Nuja, de nieuwe features zijn ook weer handig voor mijn werk. Mijn eisen zijn niet zo enorm hoor; een aantal essentiele apps moeten gewoon niet de hele tijd crashen en mijn batterij moet niet 3x per dag opgeladen worden.

Wat zie ik als essentiele apps?
  • Mail
  • Whatsapp
  • Microsoft Lync/Skype for business
  • TomTom (go)
  • Safari
Als die goed werken is het prima voor mij. Tuurlijk weet ik dat beta software altijd wat buggy is maar de battery hog die iOS 9.0 beta was was echt irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:47:
[...]

Nuja, de nieuwe features zijn ook weer handig voor mijn werk. Mijn eisen zijn niet zo enorm hoor; een aantal essentiele apps moeten gewoon niet de hele tijd crashen en mijn batterij moet niet 3x per dag opgeladen worden.

Wat zie ik als essentiele apps?
  • Mail
  • Whatsapp
  • Microsoft Lync/Skype for business
  • TomTom (go)
  • Safari
Als die goed werken is het prima voor mij. Tuurlijk weet ik dat beta software altijd wat buggy is maar de battery hog die iOS 9.0 beta was was echt irritant.
- Drie keer per dag oplaten hoeft niet, ik haal een batterij verbruik wat goed in de buurt komt van een non beta. Ik schat 10% minder.
- Mail, Whatsapp, Safari werken hier naar behoren.
- TomTom gebruik ik verder niet (want: Google maps en die doet het prima)
- Lync gebruik ik niet op mijn prive telefoon maar hier hoor ik verder geen klachten over.

Als het je prikkelt om bèta's te installeren omdat je het leuk vind dan zie ik eigenlijk geen reden meer om het niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spam
Donstil schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 17:29:
[...]

- Drie keer per dag oplaten hoeft niet, ik haal een batterij verbruik wat goed in de buurt komt van een non beta. Ik schat 10% minder.
- Mail, Whatsapp, Safari werken hier naar behoren.
- TomTom gebruik ik verder niet (want: Google maps en die doet het prima)
- Lync gebruik ik niet op mijn prive telefoon maar hier hoor ik verder geen klachten over.

Als het je prikkelt om bèta's te installeren omdat je het leuk vind dan zie ik eigenlijk geen reden meer om het niet te doen.
Ik ben overtuigd...downloading.........

.....
.....

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Eens zien of het Apple Seed program nog wat te bieden heeft :P

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik weet dat bijna bij elke nieuwe (i)OS release mensen zich afvragen of Safari sneller is geworden.

Heb nu PB2 sinds 2 dagen op mijn iPhone 6S, maar damn, nog nooit eerder zo'n snelle Safari ervaring gehad sinds mijn 1ste iPhone (4S).

- mijn veelbezochte websites laden instantly
- adblocker werkt 100% in deze Beta
- switchen tussen tabbladen is werkelijk mega snel (ik zie nauwelijks animaties meer)

Ben zeer onder de indruk voor zo'n vroege Public Beta.
happy camper so far!

(betrof hier 'gewone' update van iOS 9.3.3 naar iOS Beta 10 ipv een clean install)

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 22-07-2016 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik vind het nieuwe control center (met name airplay) onnodig ingewikkeld.
Op de eerste pagina is er airplay die enkel werkt als mirroring. Op de tweede pagina staat ook iets met airplay (met een koptelefoon nota bene) en regelt dat enkel video/foto's worden getoont op de tv.
Hoe heeft Apple dit in godsnaam zo kunnen bedenken? Waarom niet een mirroring toggle én bij die koptelefoon 'airplay' gewoon de audio (zoals bt koptelefoons) regelen?

Overigens vind ik meer van dit soort slordigheden in iOS 10. Zoeken in Apple Music is bijvoorbeeld bizar met zo'n groot lettertype.
Of dat je objecten die fout getagged zijn in Photos niet kunt wijzigen.
(overigens wel grappig en knap, als je zoekt op boon dan zie je een foto van spersieboon, erwt en sugersnap van gefotografeerd eten).

[ Voor 27% gewijzigd door iAR op 22-07-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Is dit niet zo bedoeld dan? Als ik muziek vanaf mijn iphone via de AppleTV wil afspelen dan kan ik toch gewoon de Airplay knop in het linkerscherm (1e pagina) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

loeberce schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:36:
Is dit niet zo bedoeld dan? Als ik muziek vanaf mijn iphone via de AppleTV wil afspelen dan kan ik toch gewoon de Airplay knop in het linkerscherm (1e pagina) gebruiken?
Dat weet ik dus niet. Zie je met die optie ook beeld op je Apple TV? Als ik namelijk een youtube video via de eerste pagina naar de Apple TV stuur gaat mirroring aan (en kan ook niet uit) en kan iedereen dus meekijken op mijn homescreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:57
Public Beta 2 is minder "snappy" dan Public Beta 1. Al meerdere vastlopers gehad en animaties die niet vloeiend gaan. Vooral de agenda loopt regelmatig vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Spam schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 18:06:
[...]

Ik ben overtuigd...downloading.........

.....
.....

:9
Tja, het risico neem je zelf ;)
Persoonlijk zou ik dat niet doen op een telefoon die belangrijk is voor mijn werk / dagelijkse taken. Ook als de beta's stabiel zijn; je neemt toch een risico. Op je prive-telefoon snap ik dat.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Jeroenimoes schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:25:
[...]

Tja, het risico neem je zelf ;)
Persoonlijk zou ik dat niet doen op een telefoon die belangrijk is voor mijn werk / dagelijkse taken. Ook als de beta's stabiel zijn; je neemt toch een risico. Op je prive-telefoon snap ik dat.
Nou ik heb het dus geinstalleerd. Mijn werk en prive zitten op dezelfde telefoon :9 Wat bevindingen:
Positief:
  • Nieuwe animatie wanneer je apps opent en sluit vanaf homescreen...of verbeeld ik me dat maar?
  • Raise to wake werkt fijn.
  • Nieuwe notificatie scherm met widgets is veel dynamischer.
  • Alles werkt zeer vlotjes
  • Nieuwe manier van de camera starten vanaf lockscreen werkt erg fijn
  • De wekker zetten heeft nu een dark mode. Mooi detail, want normaal kreeg je vlak voor het slapengaan een bak licht voor je kiezen :9
  • De nieuwe mail app groupeert mails van verschillende inboxen, inclusief "verstuurd". Erg fijn
  • Het nieuwe toetsenbord geluid is veel subtieler. Ik gebruik het misschien wel niet echt maar het is toch een nice touch.
  • De nieuwe iMessage app is leuker dan ik had gedacht! Ook zijn de iconen bij de mensen wat vetter/cleaner. Ik vind het wel mooi
  • Ik kan niet wachten tot ik berichten via whatsapp kan dicteren met siri. Of iemand bellen via whatsapp. Iemand enig idee wanneer whatsapp dit gaat aanzetten?
  • De nieuwe home app mogelijkheden doet mij bijna naar de winkel rennen en een hue starter kit te kopen :*)
Wat minder/moet beter:
  • Ik krijg de multi language keyboard niet werkende. Ik moet voor mijn werk erg veel switchen tussen nederlands en engels dus dit was een van DE redenen voor mij om te upgraden. Doe ik iets verkeerd :?
  • Nieuwe control center is erg raar ingedeeld. Zo snap ik niet dat nightshift nu ineens zo'n enorme knop heeft gekregen? Dit is toch een automatische functie? Weg ermee :( ! Ook kan ik de flashlight niet uitkrijgen als hij eenmaal aan staat. Hiervoor moet ik het control center voor een tweede keer openen en dan kan ik het pas uitzetten. Deze bug heb ik maar even gelijk aangemeld bij Apple
  • De nieuwe mail app laat nu de inhoud van alle gerelateerde mails onder elkaar zien. Dit vind ik niet prettig want je scrolt je helemaal suf. Bij iOS9 waren het gewoon de eerste 2 regels. Is dit in te stellen?
  • Ik zou eigenlijk liever gelijk het widgets scherm willen zien op mijn lockscreen. Ook als ik van boven naar beneden veeg vanuit mijn homescreen. Is dit in te stellen?
  • Als ik op de sleep knop druk krijg ik elke keer een haptic feedback. Dit voelt raar. Wel geinig dat ze de taptic engine force touch trilling nu meer gebruiken. Ik bedoel dus meer die 'tik' in plaats van een trilling
  • Batterij verbruik is toch wel behoorlijk. Ben in 2 uur spelen ermee al door 50% van mijn batterij. Nu heb ik een beetje zitten spelen met de helderheid dus dat zal het wel zijn. Wat eigenlijk wel fijn zou zijn is om te zien welke apps % batterij hebben zitten gebruiken -sinds- het 100% opladen :?
Al met al positief. Een aantal dingen werken gewoon soepeler.

Ik heb het ook op m'n iPad mini 2 geïnstalleerd. Daar is het unlocken nu wel wat raar, omdat je niet meer kunt swipen om te unlocken. Nu moet ik 2x op de homeknop drukken om m'n code in te voeren. Ik twijfel nog of dit wel zo handig is. Bij de iPhone heb ik daar natuurlijk geen last van vanwege de touchID sensor maar mn ipad heeft dat dus niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 22-07-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29:
]Ik krijg de multi language keyboard niet werkende. Ik moet voor mijn werk erg veel switchen tussen nederlands en engels dus dit was een van DE redenen voor mij om te upgraden. Doe ik iets verkeerd :?
Als in 1 toetsenbord met herkenning voor Engels en Nederlands? Hier gebruik ik nu SwiftKey voor maar zou dat graag in Apple's keyboard hebben... dat is dus een feature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:29:
[...]

Ik heb het ook op m'n iPad mini 2 geïnstalleerd. Daar is het unlocken nu wel wat raar, omdat je niet meer kunt swipen om te unlocken. Nu moet ik 2x op de homeknop drukken om m'n code in te voeren. Ik twijfel nog of dit wel zo handig is. Bij de iPhone heb ik daar natuurlijk geen last van vanwege de touchID sensor maar mn ipad heeft dat dus niet...
Dit kun je aanpassen in de instellingen onder Toegankelijkheid toch? Of is dat alleen voor de TouchID toestellen? Dubbelklikken is na gewenning sneller dan swipen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
iAmRenzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:40:
[...]

Als in 1 toetsenbord met herkenning voor Engels en Nederlands? Hier gebruik ik nu SwiftKey voor maar zou dat graag in Apple's keyboard hebben... dat is dus een feature?
Yep, dat is een van de redenen waarom ik SwiftKey een tijd gebruikt heb. Echter blijf die erg instabiel en best vaak komt het keyboard niet opzetten. Ook kan je dan niet meer dicteren.

De feature wordt hier beschreven: http://remezcla.com/cultu...ltilingual-texting-ios10/
loeberce schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:47:
[...]

Dit kun je aanpassen in de instellingen onder Toegankelijkheid toch? Of is dat alleen voor de TouchID toestellen? Dubbelklikken is na gewenning sneller dan swipen denk ik.
Dat is alleen voor Touch ID. Op de iPad moet je nu eerst sleep of home indrukken, een microseconde wachten en dan nog eens op home drukken. En dan moet je de code invoeren. Helemaal niet sneller dan sleep/home en swipe als je het mij vraagt. :? Voelt onwennig. Verder vind ik het raar dat er geen apple weather widget is voor een iPad. Ik snap de redenatie van Apple niet waarom weer niet belangrijk is op een ipad?

Positieve verrassing trouwens; de nieuwe widget van Week Calender is erg fijn! Misschien was die er allang maar ik zie 'm nu pas.

[ Voor 11% gewijzigd door Spam op 22-07-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:54:
Yep, dat is een van de redenen waarom ik SwiftKey een tijd gebruikt heb. Echter blijf die erg instabiel en best vaak komt het keyboard niet opzetten. Ook kan je dan niet meer dicteren.

De feature wordt hier beschreven: http://remezcla.com/cultu...ltilingual-texting-ios10/
Ik voel hem al aankomen... is alleen mogelijk met talen die ook die textprediction hebben... Apple, als miljardenbedrijf, is nog niet in staat dat voor meer dan 5 talen te doen 8)7
Althans, dat denk ik: ze hebben het over Spanglish.. en Spaans en Engels zijn beide talen die dat hebben. Nederlands niet.

Ik kan het bevestigen: voeg het engelse en spaanse toetsenbord toe. begin te typen en hij herkent beide talen. helaas werkt dat met nederlands niet.
Emoji replacement werkt overigens ook alleen maar als jet het stock iOS emoji toetsenbord opent. Pas dan worden de woorden oranje en kun je replacen.

[ Voor 17% gewijzigd door iAR op 22-07-2016 13:04 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste