Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Voor degenen die ook irritant vonden dat Mail nu het nieuwste bericht in de thread onderaan zette: je kan dit uitzetten onder de Mail instellingen. Scheelt een hoop gescroll als mensen veel op elkaar geantwoord hebben in de mailwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
iAmRenzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:58:
[...]
Ik voel hem al aankomen... is alleen mogelijk met talen die ook die textprediction hebben... Apple, als miljardenbedrijf, is nog niet in staat dat voor meer dan 5 talen te doen 8)7
Althans, dat denk ik: ze hebben het over Spanglish.. en Spaans en Engels zijn beide talen die dat hebben. Nederlands niet.
Ja daar was ik ook al bang voor. Nou mooi r*k dan van Apple. :(

Nog iets: waarom blijft Apple eigenlijk Airdrop zo opdringen in het control center? Als je nu eens het airplay icoontje onderin zet bij flashlight, timer, calculator en camera dan blijft er zat ruimte over om het muziek control center erin te verwerken. Ik ben namelijk ook niet blij met dat opzij swipen. Dus qua control center voelt het meer een stap achteruit.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 09:31:
Ik vind het nieuwe control center (met name airplay) onnodig ingewikkeld.
Op de eerste pagina is er airplay die enkel werkt als mirroring. Op de tweede pagina staat ook iets met airplay (met een koptelefoon nota bene) en regelt dat enkel video/foto's worden getoont op de tv.
Nice, ik wist dit niet eens!
Had al een paar keer Airplay nodig dus heb toen maar mijn hele scherm gedaan.

Vond het al raar dat het eruit was.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:02:

Nog iets: waarom blijft Apple eigenlijk Airdrop zo opdringen in het control center? Als je nu eens het airplay icoontje onderin zet bij flashlight, timer, calculator en camera dan blijft er zat ruimte over om het muziek control center erin te verwerken. Ik ben namelijk ook niet blij met dat opzij swipen. Dus qua control center voelt het meer een stap achteruit.
Ik heb m'n post gewijzigd, het is dus zo. Wellicht een idee om de feedback toch te geven. Hopelijk zet Apple dan wat vaart achter Nederlandse tekstprediction/vervanging?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Dat swipen is juist reuze handig. Als je homekit accessoires hebt kun je op het derde tabblad dat verschijnt je favoriete accessoires bedienen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Whatson schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Dat swipen is juist reuze handig. Als je homekit accessoires hebt kun je op het derde tabblad dat verschijnt je favoriete accessoires bedienen. ;)
Wtf, dat wist ik dan weer niet! Vet!

Ik heb trouwens geen haptic feedback bij het locken van m'n 6S. Moet je dat ergens instellen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
loeberce schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:59:
Voor degenen die ook irritant vonden dat Mail nu het nieuwste bericht in de thread onderaan zette: je kan dit uitzetten onder de Mail instellingen. Scheelt een hoop gescroll als mensen veel op elkaar geantwoord hebben in de mailwisseling.
Die had ik inmiddels gevonden. Blijft wat onoverzichtelijk. Ik had graag de mogelijkheid gehad dat alle berichten, behalve de laatste, gewoon collapsed zijn. Beetje zoals outlook dat doet. Wellicht moet ik die app maar weer eens gaan proberen.

Weet iemand overigens of de search in mail is verbeterd? Die werkte altijd vrij brak in de oude versie. Ik zie niet veel verbetering :?
Sluuz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Wtf, dat wist ik dan weer niet! Vet!

Ik heb trouwens geen haptic feedback bij het locken van m'n 6S. Moet je dat ergens instellen?
Geen idee, het stond bij mij gewoon aan. Wat ook opvalt als je de telefoon op silent zet dat je dan ook meer de 'tik' hoort dan de trilling. Het zou fijn zijn als dit ook wordt doorgevoerd als je 'm aan de prik hangt. Want als ik s nachts mijn telefoon een wekker dock steek dan galmt het nogal...en dan wordt m'n vrouw wakker >:)
iAmRenzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Ik heb m'n post gewijzigd, het is dus zo. Wellicht een idee om de feedback toch te geven. Hopelijk zet Apple dan wat vaart achter Nederlandse tekstprediction/vervanging?!
Waarom werkt het alleen bij talen waar ook prediction zit? De standaard spellingschecker zou al voldoende moeten zijn? Echt een domper hoor :( Ik zal inderdaad wat feedback sturen.
Whatson schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Ik ben het met je eens dat het swipen een verbetering is, echter zou ik het dan fijn vinden als Apple de echt essentiele zaken op 1 pagina houdt. Voor mij zijn Airdrop & Nightshift dat totaal niet en volgens mij voor veel mensen niet. Die ruimte hadden ze gewoon kunnen gebruiken voor de muziek controls. Foute design keuze als je het mij vraagt.

Wat betreft de homekit integratie, tell me about it! Ik wil alleen al daarom een Hue starterkit gaan kopen, alleen zijn die krengen zo belachelijk duur. |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Spam op 22-07-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:10:
Waarom werkt het alleen bij talen waar ook prediction zit? De standaard spellingschecker zou al voldoende moeten zijn? Echt een domper hoor :( Ik zal inderdaad wat feedback sturen.
Geen idee. Ik denk dat die prediction feature dieper in gaat op taal en je typgedrag. Het standaard woordenboek niet. Maar goed, SwiftKey kan het wel. En heel goed. Third Party keyboards zijn alleen best wel onstabiel. Daarnaast kun je ook niet gebruik maken van Emoji replacements... want waarom zou je het interne SwiftKey Emoji gedeelte niet gebruiken.
En doordat we dus die predictions niet hebben, kunnen we ook niet gebruik maken van de handige features als invoegen van contactgegevens zoals Apple trots liet zien.
Veel nadelen dus, feedback insturen dus!!! }:O
Ik ben het met je eens dat het swipen een verbetering is, echter zou ik het dan fijn vinden als Apple de echt essentiele zaken op 1 pagina houdt. Voor mij zijn Airdrop & Nightshift dat totaal niet en volgens mij voor veel mensen niet. Die ruimte hadden ze gewoon kunnen gebruiken voor de muziek controls. Foute design keuze als je het mij vraagt.

Wat betreft de homekit integratie, tell me about it! Ik wil alleen al daarom een Hue starterkit gaan kopen, alleen zijn die krengen zo belachelijk duur. |:(
Tja, er komen zoveel features bij dat het niet meer compact bijelkaar kan... maar doordat je zelf niets kunt wijzigen wordt het dus onhandiger... hoop dat Apple dat ook in gaat zien.

[ Voor 29% gewijzigd door iAR op 22-07-2016 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:10:
[...]

Volg ff het Hue topic hier op Tweakers. Gister een starterset voor 140 euro kunnen kopen op Amazon.de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
iAmRenzo schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:50:
[...]

Geen idee. Ik denk dat die prediction feature dieper in gaat op taal en je typgedrag. Het standaard woordenboek niet. Maar goed, SwiftKey kan het wel. En heel goed. Third Party keyboards zijn alleen best wel onstabiel. Daarnaast kun je ook niet gebruik maken van Emoji replacements... want waarom zou je het interne SwiftKey Emoji gedeelte niet gebruiken.
En doordat we dus die predictions niet hebben, kunnen we ook niet gebruik maken van de handige features als invoegen van contactgegevens zoals Apple trots liet zien.
Veel nadelen dus, feedback insturen dus!!! }:O
Ik heb het ingevoerd. Als iedereen het hier nu even doet, dan luisteren ze misschien wel :P
Sluuz schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:14:
[...]

Volg ff het Hue topic hier op Tweakers. Gister een starterset voor 140 euro kunnen kopen op Amazon.de...
Bedoel je deze: https://www.amazon.de/Phi...p/B016151IRQ?tag=pnl01-21? Want daar staat 180 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Spam schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 16:47:
[...]

Ik heb het ingevoerd. Als iedereen het hier nu even doet, dan luisteren ze misschien wel :P

[...]

Bedoel je deze: https://www.amazon.de/Phi...p/B016151IRQ?tag=pnl01-21? Want daar staat 180 euro...
Het gaat voornamelijk om het woordje: gisteren. Dus dat de prijs vandaag ander is kan kloppen ja....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:55
nevermind

[ Voor 94% gewijzigd door Untouchablezz20 op 22-07-2016 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Iemand ondertussen al zonder al te veel problemen de public bèta op een Pro 9.7 draaien?

Want als ik dit zo lees \[(Beta)iOS 10] Ervaringen & Discussie dan kan ik de nieuwsgierigheid wél weerstaan :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Heeft iemand hier ook problemen met het multitask scherm? Zo af en toe loopt ie bij mij helemaal vast...en dan moet ik home&sleep knop ingedrukt houden om te resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:56

Hupske

AFCA

Spam schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:17:
Heeft iemand hier ook problemen met het multitask scherm? Zo af en toe loopt ie bij mij helemaal vast...en dan moet ik home&sleep knop ingedrukt houden om te resetten
Ja. Komt bij meer mensen voor. Bij mij ook. Multitask scherm opent altijd snel, alleen het bladeren loopt altijd vast. Of heel erg vetraagd.

Ook laad een pagina soms bij mij niet in safari. Dit gebeurd voornamelijk wanneer ik safari gelijk open wanneer ik uit een andere app kom, hem van de blokkering af heb gehaald of wanneer ik gelijk op refresh druk van een webpagina. Dan geeft hij aan dat er geen verbinding is(die er wel is).

Verder vind ik de widgets wel een goede toevoeging en het activeren van het scherm door alleen de iPhone op te tillen of te bewegen is erg fijn.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
[verwijderd]

[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik begrijp echt niet waarom ik behoorlijk wat performance issues heb. Ik lees hier veel zeer positieve berichten maar zowel mijn ipad 4 mini als iphone 5s is trager dan ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 10:29
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
Nee dat geloof ik niet, kan ik dat ergens zien ? Ik heb hem sinds de public release geupdate.
Ook mijn collega met een iphone 6 heeft het zelfde probleem. Af en toe complete freezes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 07:17
Heb gisteren de update van de bèta geïnstalleerd en moet zeggen dat kleine foutjes die er eerst in zaten er nu al allemaal uit lijken te zijn. Erg stabiel inmiddels.
Update naar iOS10 is prima, widgets zijn mooi en zijn wel weer wat grappige dingen veranderd, maar niets wat écht spannend of vernieuwend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Gezien jullie ervaringen met de laatste beta ga ik nu ook maar eens over, iPhone 6s Plus + Apple watch :).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 18:01

page404

Website says no

Spam schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:17:
Hier ook ernstige freezes bij de app switcher. herstart lost het deels en tijdelijk op, maar goed is het nog niet. Ook third party keyboard (swiftkey) blijft een drama. Duurt heel lang voordat ie opspringt, en soms helemaal niet.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
page404 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:03:
[...]

Hier ook ernstige freezes bij de app switcher. herstart lost het deels en tijdelijk op, maar goed is het nog niet. Ook third party keyboard (swiftkey) blijft een drama. Duurt heel lang voordat ie opspringt, en soms helemaal niet.
Verdere bugs:
- toch vrij dramatische batterij duur
- schermhelderheid is significant minder (vergeleken met een iPhone 6 op iOS 9)
- problemen met whatsapp?

Ik heb ios9 maar weer teruggezet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Spam op 26-07-2016 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
heeft iemand met ios 10 last van niet/slecht opladen? Ik heb het enkel op mijn slaapkamer, met een originele lader en dito kabel. Ik zet mijn iPhone altijd 's avonds op zijn dock, en 's morgens was die steeds perfect opgeladen. Nu heb ik hem al gevonden met rond de 40% batterij, en hij heeft redelijk warm... Daarna laad ik hem op een andere plaats op, en dan geen problemen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

EraZor

Don't mention the war

Bij mij is er een aantal apps automatisch gedeinstalleerd om ruimte te maken voor de upgrade. Gaat allemaal prima, upgrade gelukt, werkt goed, maar de gedeinstalleerde apps blijven op,' wachten' staan. Ik kan ze niet deinstalleren en dus ook niet handmatig opnieuw installeren. Rest helpt ook niet. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
jakob schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:19:
heeft iemand met ios 10 last van niet/slecht opladen? Ik heb het enkel op mijn slaapkamer, met een originele lader en dito kabel. Ik zet mijn iPhone altijd 's avonds op zijn dock, en 's morgens was die steeds perfect opgeladen. Nu heb ik hem al gevonden met rond de 40% batterij, en hij heeft redelijk warm... Daarna laad ik hem op een andere plaats op, en dan geen problemen meer...
Ik had dit ook ineens aan de hand een paar weken terug. Het betrof een MFI wekker (dus zou moeten werken) en een el cheapo kabeltje (wat begrijpelijk is). Bij de eerste trof ik vaak een iPhone in de ochtend aan die maar voor 80% vol was. Bij de tweede kreeg ik gewoon een accessoire-error.

Echter had ik dit al bij 9.3.3 dus ik had zon vermoeden dat Apple de regels weer had aangescherpt. Gek genoeg was het probleem na de upgrade naar iOS 10 weer verdwenen. Maar ik ben nu weer terug op 9.3.3 dus ik zal eens kijken of het nog optreed. Het tweede kabeltje is inmiddels wel vervangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Spam schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 09:12:
[...]

Ik had dit ook ineens aan de hand een paar weken terug. Het betrof een MFI wekker (dus zou moeten werken) en een el cheapo kabeltje (wat begrijpelijk is). Bij de eerste trof ik vaak een iPhone in de ochtend aan die maar voor 80% vol was. Bij de tweede kreeg ik gewoon een accessoire-error.

Echter had ik dit al bij 9.3.3 dus ik had zon vermoeden dat Apple de regels weer had aangescherpt. Gek genoeg was het probleem na de upgrade naar iOS 10 weer verdwenen. Maar ik ben nu weer terug op 9.3.3 dus ik zal eens kijken of het nog optreed. Het tweede kabeltje is inmiddels wel vervangen..
Bij mij is het gewoon allemaal origineel spul, zit wel in een TwelveSouth voetje maar dat kan niets terzake doen... ik ga iig ook eens testen met een andere kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben nu een tijd aan het testen maar ik ben nog niet overtuigd door iOS 10.

Negatief
- De Music app vind ik echt heel lelijk en onhandig. Ik vind de letters (en de opzet) veel te groot en ben nu veel meer aan het scrollen en doen. Waarom moet alles zo groot?
- Ik heb weinig met de iMessage kinderdisco. Dat gaat nog wat worden als je al die effecten niet uit kunt zetten.
- In een week tijd ben ik 2,5 GB aan data kwijt door de feedback.app (8 feedback reports) 8)7. Wat wil Apple allemaal hebben?
- Logisch: accu duur is echt hopeloos.
- Het scannen van de foto's lijkt goed te gaan maar sinds beta 2 doet hij er slechts 10 per dag.
- ...en maakt heel veel fouten in zowel gezichten als categorien. Photos op mijn Mac heeft een keurig bijgewerkte bibiliotheek en ik moet dus straks alles corrigeren op 3 apparaten + Apple TV?! |:(. Dan toch liever die gegevens syncen via iCloud.
- ... hopelijk komt er een functie waarmee je foute categorieen kunt bewerken, zoals nu bij Faces ook kan.
- Ik heb Siri app suggestions uit staan maar toch als ik Spotlight open dan staat ie daar wel. Heel onlogisch: daar wil ik hem ook niet.
- Airplay is heel wazig. De instelling op de eerste pagina van ControlCenter doe mirroring en de tweede setting (2e pagina) doet normale functie, terwijl er daar een koptelefoon bij staat... onlogisch.
- Een functie als Nightshift (die toch redelijk automatisch moet werken) krijg een mega knop in Control Center. Why?!
- Nederlands blijft hopeloos achter met allerlei functies: siri beperkter, geen enhance toetsenbord en dus geen multiple languages in 1 toetsenbord. Daardoor gebruik ik SwiftKey en dus geen Emoji replacements. Geen Apple Pay, geen Transit, geen fietsroutes in Maps. Dat is toch echt jammer.
- Notificaties kun je alleen bekijken en wissen. Waarom kan ik een reminder niet meer snoozen of voltooien?

Nieuwe strategie van Apple lijkt onlogica. De intuitieve GUI die ze altijd nastreefden is wat mij betreft nu aan het afbrokkelen: ik moet zoeken, scrollen en swypen om te vinden wat ik wil. Er worden goede zaken afgebroken waarbij het nut me ontgaat, zoals de nieuwe Music app.

Oh ja, sommige dingen zijn wel positief:
- Nieuwe animaties en geluiden zijn fijner.
- Darkmode bij de wekker is wel prettig, hoewel er nu wel light en dark door elkaar gebruikt wordt.
- Sorry, verder is er veel hetzelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Zijn er meer mensen met problemen met de nieuwste update van WhatsApp icm IOS 10 Beta dat de meldingsgeluiden niet meer corresponderen met de gekozen geluiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 16:36
LeenVan schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:50:
Zijn er meer mensen met problemen met de nieuwste update van WhatsApp icm IOS 10 Beta dat de meldingsgeluiden niet meer corresponderen met de gekozen geluiden?
De tonen instellen die je wilt en dan de telefoon herstarten, werkte bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Laatst online: 27-02-2024
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:29:
[...]

De tonen instellen die je wilt en dan de telefoon herstarten, werkte bij mij. :)
Bedankt! Bij mij ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb nog niet heel veel duurtest gedaan ofzo, maar eigenlijk werkt alles wel prima. Af en toe een hapering hier en daar, maar nog geen herstart hoeven doen eigenlijk.

Waar het me eigenlijk om ging, WatchOS3, werkt ook wel prima. Nieuwe Dock is handig, maar is niet heel mooi afgewerkt nog. Verder starten apps idd rapper op, maar als ze nieuwe data van de iPhone nodig hebben duurt het soms nog best even voor het werkt.

Al met al ziet het er tot nog toe redelijk ok uit, maar afwachten op volgende Beta's uiteraard.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

pffff, zelfs feedback verzenden lukt niet. Ik geef het op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

page404 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:51:
pffff, zelfs feedback verzenden lukt niet. Ik geef het op....
Wat lukt niet?
Bij mij staan er veel in concepten en uitgaand (en tik ze keer op keer weer weg).

Beetje jammer dat iTunes Services in een halve dag 3 GB data heeft verstookt. Heeft de beta bij jullie ook zo'n honger naar data? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

iAmRenzo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:08:
[...]

Wat lukt niet?
Bij mij staan er veel in concepten en uitgaand (en tik ze keer op keer weer weg).

Beetje jammer dat iTunes Services in een halve dag 3 GB data heeft verstookt. Heeft de beta bij jullie ook zo'n honger naar data? :X
Berichten blijven in uitgaand staan. Op vakantie dacht ik nog dat het aan het slechte netwerk lag maar thuis krijg ik ook geen berichten verzonden.
Wat is de iTunes Services? Ik heb al wel een keer gehad dat hij >1GB aan cellular data er doorheen joeg met het synchroniseren van Music playlists. Maar dat is wat anders gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

page404 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:41:
[...]

Berichten blijven in uitgaand staan. Op vakantie dacht ik nog dat het aan het slechte netwerk lag maar thuis krijg ik ook geen berichten verzonden.
Wat is de iTunes Services? Ik heb al wel een keer gehad dat hij >1GB aan cellular data er doorheen joeg met het synchroniseren van Music playlists. Maar dat is wat anders gok ik.
Hmm, als ik ze nog eens aan tik gaan ze meestal wel (als telefoon en app aan blijven).

Geen idee. Daar is Apple niet duidelijk over. Je kunt het ook niet uitzetten... en nadat Feedback al 2,4 GB had opgeslokt ben ik er wel even klaar mee... zonde van mijn data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:36
Iemand die ook z'n iPad Pro (9.7) h-e-l-e-m-a-a-l leip ziet gaan in xcode v.w.b. AppleBiometricSensor?
De iPad ligt, unlocked, op het bureau zonder dat ik er aan zit.... :X 7(8)7

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 18:37
Zephyer schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:10:
Iemand die ook z'n iPad Pro (9.7) h-e-l-e-m-a-a-l leip ziet gaan in xcode v.w.b. AppleBiometricSensor?
De iPad ligt, unlocked, op het bureau zonder dat ik er aan zit.... :X 7(8)7
Definieer; 'leip ziet gaan'. Wa gebeurt er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 18-09 22:13
Gisteren de public beta erop gezet, draait stabiel.

Tot nu toe nog geen hinderingen, maar die kunnen gaan de weg nog komen.

De notificaties en etc, zien er gestroomlijnd uit.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 10:36
xoniq schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:51:
[...]

Definieer; 'leip ziet gaan'. Wa gebeurt er dan?
Nou, zonder dat ik er aan zit binnen 1 seconde rond de 10-20 regels aan log pompen... non stop :N

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Laatst online: 14-07-2018
Nu al de 2e beta op mn 5C draaiende, geen last van bugs, behalve dat je soms 2 keer de camera moet opstarten om foto's te kunnen maken. En zoals ik hierboven zag staan ( @iAmRenzo ), de Music app is onhandig, daar sluit ik me bij aan. Mijn oplossing daarop : Spotify gebruiken ;)

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:30:
de Music app is onhandig, daar sluit ik me bij aan. Mijn oplossing daarop : Spotify gebruiken ;)
Dat lijkt me puur gewenning eigenlijk. Ik gebruik nu sinds release Apple Music en ben prima te vreden eigenlijk.

De iOS 10 Music app is een mooie vooruit gang t.o.v de iOS 9 versie.

Vooral het feit dat Apple Music mooi geïntrigeerd is in het Os vind ik een enorme plus tov Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
iOS 10 maar eens geïnstalleerd. Resultaat: direct terug naar iOS 9. Niet omdat het buggy werkt, integendeel: de interface is er niet bepaald op vooruit gegaan:

- widgets doen ouderwets aan
- lettergrote in Muziek is overdreven groot
- Muziek-app is onhandiger in gebruik
- Notificatie-scherm ziet er niet uit

Het zijn slechts een paar punten waarop ik iOS niet strakker vind dan het was. Mijn inziens maakt Android betere stappen qua uiterlijk, wat niet wil zeggen dat ik van plan ben over te stappen, puur een persoonlijke mening. Hoop dat het een en ander nog strak getrokken wordt.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:38:
Hoop dat het een en ander nog strak getrokken wordt.
Aangezien iOS 10 overal zo goed ontvangen wordt ben ik bang dat je nog een tijd op 9.3.3 moet blijven.

De kans dat het OS nu nog op de schop gaat halverwege het beta proces acht ik nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Vooral het af en toe hangen voor een seconde of 5-10 is een enorme ergernis. Ook weigeren sommige apps, met name dropbox, om te updaten. Uiterlijk en accuduur zijn in orde op mijn iPhone 6.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Aangezien iOS 10 overal zo goed ontvangen wordt ben ik bang dat je nog een tijd op 9.3.3 moet blijven.

De kans dat het OS nu nog op de schop gaat halverwege het beta proces acht ik nihil.
Er zal absoluut geen grote wijziging meer doorgevoerd worden, hooguit wat gefinetuned. Uiteindelijk went alles, ook van iOS 6 naar iOS 7. Maar mijn persoonlijke mening blijft overeind. 8)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik wel zie bij widgets dat daar het een en ander is aangepast voor iOS 10 en de developers daar nog niet allemaal op over zijn.

Hierdoor zijn sommige widgets idd er lelijk (grote balonnen, kleine plaatjes erin). Terwijl de andere welke widget vullend zijn weer wel prima ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

THE_BASE schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:38:

- lettergrote in Muziek is overdreven groot
Valt wel mee. Je had Beta 1 moeten zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op zondag 31 juli 2016 @ 18:31:
[...]

Dat lijkt me puur gewenning eigenlijk. Ik gebruik nu sinds release Apple Music en ben prima te vreden eigenlijk.

De iOS 10 Music app is een mooie vooruit gang t.o.v de iOS 9 versie.

Vooral het feit dat Apple Music mooi geïntrigeerd is in het Os vind ik een enorme plus tov Spotify.
Ikzelf overweeg juist om over te stappen naar Apple Music, wegens het gebrek van Spotify op de Apple TV. Nadeel is dat mijn vriendin dan toch echt een eigen account moet, wij delen nu één Spotify account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xoniq schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:28:
[...]

Ikzelf overweeg juist om over te stappen naar Apple Music, wegens het gebrek van Spotify op de Apple TV. Nadeel is dat mijn vriendin dan toch echt een eigen account moet, wij delen nu één Spotify account.
Prima app hoor Music op de AppleTV4. Doet alles wat de iOS apps ook doen.

Mijn vriendin en ik hebben het Apple Music Family ding, is met €15,- goedkoper dan de oplossing die we hiervoor gebruikte (Mijn vriendin Spotify en ik Google Music).

Al met al prima te vreden met Apple Music, kom ook maar zelden kets tegen wat er niet meer opstaat en de probleempjes uit het begin lijken ook allemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
jakob schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 08:19:
Bij mij zat er veel stof in de aansluiting. Probeer dat er heel voorzichtig uit te peuteren met een tandenstoker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:33:
[...]

Prima app hoor Music op de AppleTV4. Doet alles wat de iOS apps ook doen.

Mijn vriendin en ik hebben het Apple Music Family ding, is met €15,- goedkoper dan de oplossing die we hiervoor gebruikte (Mijn vriendin Spotify en ik Google Music).

Al met al prima te vreden met Apple Music, kom ook maar zelden kets tegen wat er niet meer opstaat en de probleempjes uit het begin lijken ook allemaal opgelost.
Ja is ook zo. Zelf ben ik juist van de integratie, maar enige wat me nu nog bij Spotify houdt is omdat mijn vriendin slecht tegen vernieuwing kan, en het dan toch weer duurder wordt. (Slechts 5 euro). Want nu gebruiken daadwerkelijk hetzelfde account, met eigen playlists. Dus ben je voor 9 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 19:48
Vrijdag mijn SE binnengekregen. Gisteren de public beta 2 geïnstalleerd en de telefoon lijkt deze ochtend zelfs in stand-by warm te worden. Nu alle apps gekilled en dat lijkt het te verhelpen. Vreemd.

Ik denk dat ik vanavond weer terug ga naar 9.3.3, want ook de batterij gaat momenteel erg hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 00:33:
[...]
offtopic:
Je weet dat je dat bij Spotify ook hebt he? Family account voor 15 euro in de maand voor max 6 gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluuz schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:11:
[...]

offtopic:
Je weet dat je dat bij Spotify ook hebt he? Family account voor 15 euro in de maand voor max 6 gebruikers
Tegenwoordig wel idd maar dat is pas sinds kort, "vroeger" was het met 9,95 + 4,95 voor elke volgende gebruiker een stuk duurder.

Neemt niet weg dat ik na een jaar Apple Music absoluut geen reden meer zie om Over te stappen naar Spotify. Vind het juist erg fraai dat het zo mooi is geïntrigeerd binnen iOS, tvOS, iTunes enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:15

PBP

Beta 4 is uit.

Eerste verschil wat ik merk. Alles voelt een stuk vlotter aan op mijn 9.7 iPad Pro. Apps openen/sluiten animaties gaan als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gadverdamme update ik naar Beta 4. Krijg ik deze smerige nieuwe Emoji. Wat lelijk zeg.

Afbeeldingslocatie: http://a66.tinypic.com/2d7akn4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:00:
Gadverdamme update ik naar Beta 4. Krijg ik deze smerige nieuwe Emoji. Wat lelijk zeg.

[afbeelding]
Heeft denk ik te maken met de grote emoji's die je nu kunt zenden met iMessage en Whatsapp. Sommige Emoji's hebben meer detail gekregen. (Handen, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatson schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:06:
[...]

Heeft denk ik te maken met de grote emoji's die je nu kunt zenden met iMessage en Whatsapp. Sommige Emoji's hebben meer detail gekregen. (Handen, etc)
Nee die zijn nog apart (de Apple watch Emoji zeg maar). Dit is een soort sausje over Unicode heen.

Erg smerig. Doet een beetje "goedkope Android skin" aan. Alles is zo mooi strak en dan dit, voor we het weten zitten we met iOS 11 weer naar een lederen agenda te staren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:10:
[...]

Nee die zijn nog apart (de Apple watch Emoji zeg maar). Dit is een soort sausje over Unicode heen.

Erg smerig. Doet een beetje "goedkope Android skin" aan. Alles is zo mooi strak en dan dit, voor we het weten zitten we met iOS 11 weer naar een lederen agenda te staren 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hmr7TEi.pngAfbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RK1WhHC.png

?? Er zijn wat subtiele verschillen, en ze glanzen meer dan voorheen.

Verder bestaat er niet zoiets als Unicode Emoji's. Unicode geeft alleen een beschrijving, het is aan bedrijven zelf om uit te maken hoe ze ze ontwerpen.

[ Voor 18% gewijzigd door Whatson op 01-08-2016 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whatson schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:15:
Verder bestaat er niet zoiets als Unicode Emoji's. Unicode geeft alleen een beschrijving, het is aan bedrijven zelf om uit te maken hoe ze ze ontwerpen.
Nee dat klopt niet. Er is ook een voorschrijving hoe ze eruit zien. Het is aan de fabrikanten en/of developers om daar gehoor aan te geven.

De emoji zoals we ze eerst hadden. Of zoals ze in Whatsapp zitten (ook in Android) zijn de emoji zoals ze ook uit gebracht worden door Unicode.

Verder glimmen deze idd meer maar hebben ook meer detail, monden zijn ronder enz. Op een screenshot lijkt het mee te vallen maar daadwerkelijk op je keyboard zijn ze verre van fraai.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 01-08-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 23:29
Dit vind ik wel een verschrikkelijk slechte verandering, het lijkt wel een waterpistool nou:
http://imgur.com/a/oEPyx

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-08-2016 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Mensen wat maken jullie je weer druk om emoticons 8)7

Deze beta vliegt!! Of zien jullie dat over het hoofd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:31:
Dit vind ik wel een verschrikkelijk slechte verandering, het lijkt wel een waterpistool nou:
http://imgur.com/a/oEPyx
Het is een waterpistool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja, jammer. Het echte pistooltje is toch beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah, duidelijk dan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:34:
Mensen wat maken jullie je weer druk om emoticons 8)7

Deze beta vliegt!! Of zien jullie dat over het hoofd :+
Dat kan ik niet zien, mijn ogen branden van de lelijke emoji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Yessss! Over ruim een maandje weer 'n nieuwe iPhone kopen van ong €1000 en dan setje nieuwe emoji's en kleurencircus in iMessage ervoor terug krijgen

Can't wait!!

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 01-08-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Nou goed bij deze dan: De UI is nu echt heel snel. Dit geldt ook voor de tvOS, macOS (volgens het andere topic) en waarschijnlijk ook voor watchOS (binnen enkele minuten weet ik het. Edit: Confirmed). Best kans dat we geen beta meer gaan zien tot de GM. In het verleden zat er ook al eens vijf weken tussen.

[ Voor 8% gewijzigd door swv op 01-08-2016 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:05:
[...]

Nou goed bij deze dan: De UI is nu echt heel snel. Dit geldt ook voor de tvOS, macOS (volgens het andere topic) en waarschijnlijk ook voor watchOS (binnen enkele minuten weet ik het. Edit: Confirmed). Best kans dat we geen beta meer gaan zien tot de GM. In het verleden zat er ook al eens vijf weken tussen.
Nou klopt idd. Ik heb de 6s plus en iPad inmiddels gedaan. Werken top.

Watch ga ik zo even proberen en de Mac later (die zit op public beta)
Geert1976 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:01:
Yessss! Over ruim een maandje weer 'n nieuwe iPhone kopen van ong €1000 en dan setje nieuwe emoji's en kleurencircus in iMessage ervoor terug krijgen

Can't wait!!
Ren naar de Belcompany want je geeft €799,- uit en je hebt de lelijkheid nu al op Android :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Ok met nightshift aan is het erger...

Bonus: 👯♂ dude bunnies
Werken niet in Safari?

[ Voor 12% gewijzigd door Whatson op 01-08-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Jeetje die emoji's waarom moeten zoiets toch veranderen altijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
Beta 4 is toch wel echt een verademing. Mijn iPad Mini 4 voelt eindelijk sneller! Ach en die emoji's wennen vanzelf wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
Safari seems snappier :)
Maar dan ook echt nu.
Beta 4 lijkt alles wat vlotter te gaan op iPad.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Als er geen grote problemen met de developer beta zijn ga ik er vanuit dat de public vanavond laat/morgenochtend te downloaden is.
Sind PB2 staat mijn face tagging stil.
Stiekem hoop ik dat er nog wat gefinetuned is. Ik vind de hele UI op sommige punten echt verschrikkelijk Androidish.

Wat me trouwnes opvalt is dat de notificaties alleen bekijk en wis als optie hebben. Waar is 'achive' bij mail en 'complete' bij reminders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
iAmRenzo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:00:
Stiekem hoop ik dat er nog wat gefinetuned is. Ik vind de hele UI op sommige punten echt verschrikkelijk Androidish.
Hmm, Androidish. Geen idee wat dat precies inhoudt, maar ik kom van Android (sinds vrijdag een iPhone) en ik vind zowel iOS 9 als 10 minder "mooi" dan Material Design. Zeker die lelijke notificaties in iOS. Dat gezegd hebbende is naar mijn mening door Apple wel beter nagedacht over de interface en alle handigheidjes.

Dus wat bedoel je precies?
Wat me trouwens opvalt is dat de notificaties alleen bekijk en wis als optie hebben. Waar is 'achive' bij mail en 'complete' bij reminders?
Probeer "bekijk" eens. :)

[ Voor 19% gewijzigd door barrymossel op 02-08-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

barrymossel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:28:
Hmm, Androidish. Geen idee wat dat precies inhoudt, maar ik kom van Android (sinds vrijdag een iPhone) en ik vind zowel iOS 9 als 10 minder "mooi" dan Material Design. Zeker die lelijke notificaties in iOS. Dat gezegd hebbende is naar mijn mening door Apple wel beter nagedacht over de interface en alle handigheidjes.

Ik vind Android 'te groot' opgezet, zoals nu de Music app ook een beetje is. Material Design is vooral veel verloren ruimte. En ik vond de wijzigingen in iOS7 of 8 erg mooi... maar nu wordt dat strakke weer rommeliger: elke app ziet er nu anders uit. Soms veel groot en andere onveranderd. Weer niet plat en andere wel.
Goed, dat had ik nog niet gezien 8)
Ik denk 'bekijk' is openen in de app. Ga ik overigens direct achter je staan in het rijtje lelijke notificaties.
Nu moet je wel heel veel handelingen doen om iets zo te dismissen... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 02-08-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:28:
[...]

[...]

Vanilla Android is wel aardig ja alleen dat draaien maar erg weinig toestellen.

Als ik aan Android denk dan komen vooral de lelijke roms van HTC en Samsung bij me op.

Totaal geen structuur en lijkt overal een andere design methode gekozen.

Zelfde geld voor het screenshot (gif) wat nu op de frontpage onder een artikel staat. Wie verzint het om ronde folders te maken met vierkante iconen erin. Ziet er niet uit, zelfde geld voor het verschil in iconen in de apploader, vierkant, rond, in de vorm van een telefoon. Geen gezicht 8)7

Maar goed dat is hier allemaal erg offtopic.

Edit: Dit dus. Afbeeldingslocatie: http://a67.tinypic.com/dph35s.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 02-08-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
iAmRenzo schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:51:
[...]

Ik vind Android 'te groot' opgezet, zoals nu de Music app ook een beetje is. Material Design is vooral veel verloren ruimte. En ik vond de wijzigingen in iOS7 of 8 erg mooi... maar nu wordt dat strakke weer rommeliger: elke app ziet er nu anders uit. Soms veel groot en andere onveranderd. Weer niet plat en andere wel.

[...]

Goed, dat had ik nog niet gezien 8)
Ik denk 'bekijk' is openen in de app. Ga ik overigens direct achter je staan in het rijtje lelijke notificaties.
Nu moet je wel heel veel handelingen doen om iets zo te dismissen... 8)7
Het is natuurlijk erg subjectief wat we wel en niet mooi vinden. Ieder z'n smaak. Maar die inconsistentie is inderdaad vrij irritant.
En bekijk vond ik ook logischer voor "bekijken in app". Bij iOS was het slimmer gedaan volgens mij (als je weet dat links en rechts schuiven iets anders doet)...
Donstil schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:35:
[...]

Vanilla Android is wel aardig ja alleen dat draaien maar erg weinig toestellen.

Als ik aan Android denk dan komen vooral de lelijke roms van HTC en Samsung bij me op.

Totaal geen structuur en lijkt overal een andere design methode gekozen.

Zelfde geld voor het screenshot (gif) wat nu op de frontpage onder een artikel staat. Wie verzint het om ronde folders te maken met vierkante iconen erin. Ziet er niet uit, zelfde geldt voor het verschil in iconen in de apploader, vierkant, rond, in de vorm van een telefoon. Geen gezicht 8)7

Maar goed dat is hier allemaal erg offtopic.

Edit: Dit dus. [afbeelding]
Ik vroeg dan ook niet wat er allemaal wel niet mis is met Android. Ik vroeg wat "Androidish" is, zodat duidelijk is wat er nu dus mis zou zijn met iOS 10.

[ Voor 32% gewijzigd door barrymossel op 02-08-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barrymossel schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:35:
Ik vroeg dan ook niet wat er allemaal wel niet mis is met Android. Ik vroeg wat "Androidish" is, zodat duidelijk is wat er nu dus mis zou zijn met iOS 10.
Androidish is dus voor mij het totale gebrek aan structuur in het design, vandaar dat ik enkele voorbeelden aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Mee eens. En ik vind dat Apple dus nu wel wat van die trekjes overneemt.
Overigens heeft Android daar niet alleen last van maar Windows (en third party software) ook.

Ik prees Apple altijd vanwege zijn rustige een consistente vormgeving: clean, niet te veel opties en duidelijk herkenbare items. Maar hoe grooter iOS en macOS worden, hoe lastiger dat blijft vol te houden.
Ik begrijp ook niet dat de Music.app overhaul Apple's antwoord was op de kritiek dat Apple Music ingewikkeld was voor mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Net terug van een tripje London, waar ik de maps erg veel gebruikt werkt. Waar ik vroeger de neiging had steeds Google Maps te gebruiken, is de Maps nu wel erg aangenaam in gebruik. Geniet zeker mijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:42
Als er geen grote problemen met de developer beta zijn ga ik er vanuit dat de public vanavond laat/morgenochtend te downloaden is.
En is te downloaden inderdaad. Loopt soepeltjes hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jakob schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:30:
Net terug van een tripje London, waar ik de maps erg veel gebruikt werkt. Waar ik vroeger de neiging had steeds Google Maps te gebruiken, is de Maps nu wel erg aangenaam in gebruik. Geniet zeker mijn voorkeur.
En waarom nu wel? Ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De iOS 10 specifieke updates bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:35
Je kunt toch niet offline kaarten gebruiken in Apple Maps? Hoe vind je het precies beter?

[ Voor 24% gewijzigd door RonG op 02-08-2016 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Oh? Ben ook wel benieuwd waarom.
In grote steden kan ik veel wel vinden mits het niet nieuw is (restaurant bijvoorbeeld). Maar onderzoek doen naar mijn volgende vakantie in Cambodja en Laos hoef je in Maps niet te doen: je komt dan vaak bij importeurs in amerika terecht die dan toevallig angkor bv heten ofzo |:(
Google Maps is dan 1000x beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
In een aantal grote steden op deze aardkloot heeft Apple het met Maps gewoon goed voor elkaar. Londen is zo een stad welke volgens mij alle functies heeft die Apple tot nu toe in Maps gestopt heeft.

Maar inderdaad; in hoeverre heb jij, jakob, Maps gebruikt? Veel met het ov gereist? Zit je op iOS 10 met bijbehorende Maps functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:11
iAmRenzo schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:35:
Maar onderzoek doen naar mijn volgende vakantie in Cambodja en Laos hoef je in Maps niet te doen: je komt dan vaak bij importeurs in amerika terecht die dan toevallig angkor bv heten ofzo |:(
Google Maps is dan 1000x beter.
Zelfde shit in Tokyo een paar maand terug. Winkels en POI's vond ie niet in de kaarten app.
Ook metro plannen lukte niet...
Google Maps was nog steeds stukken beter :)

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 03-08-2016 09:11 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Momenteel bezig om naar de public beta 3 te updaten.

Hoop dat maps beter wordt/is, die lade niet altijd goed door (bijv. wanneer je andere route nam).
En toch wel die batterij duur, die was echt dramatisch in mijn ogen. Vond ook wel dat hij erg vaak aangaf dat er GPS gebruikt werd terwijl geen app het vroeg.

Verder goed tevreden over IOS10, ben benieuwd naar de nieuwe emoji's :Y :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sww89 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:56:
In een aantal grote steden op deze aardkloot heeft Apple het met Maps gewoon goed voor elkaar. Londen is zo een stad welke volgens mij alle functies heeft die Apple tot nu toe in Maps gestopt heeft
Zoals een werkende Big Ben en een draaiend reuzenrad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:38
Ik heb nog niet door het topic heen gelezen maar wat zijn die nieuwe Emoticon's lelijk zeg.. Man man man. Lijkt wel een of andere vage Windows Phone/Android mix.

[ Voor 22% gewijzigd door mprkooij op 03-08-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Voorheen kon je een afbeelding opslaan als er een linkje achter zat, maar dat kan met iOS 10 niet meer bij mij. Volgens mij kon een van de eerste bèta's dat wel, maar ik mis het nu al een tijdje. Ik heb al een bugreport gedaan... Hopelijk komt het terug.

Verder vind ik die nieuwe emoji en dergelijke prima, alleen is het vervelend dat ze er gewoon overal anders uitzien. Leuk dat iedereen zijn eigen ontwerp wil, maar zo schiet het ook niet veel op.

Jammer is dat het openen van een notificatie vanuit het lockscreen wat ingewikkeld is geworden op apparaten zonder 3D Touch. Ik had ook geen problemen met hoe het eerst was, dus ben ik wel een beetje teleurgesteld met deze move.

Ook wordt het tijd dat ze iMessage en FaceTime (Audio) naar Android brengen. Die redenatie dat die twee selling points zijn voor Apple's apparaten is natuurlijk ook onzin. Niemand beslist of 'ie voor het ene of het andere apparaat gaat op basis van een iMessage of bijvoorbeeld een Google Hangouts of Allo. Ik zou dolblij zijn als ik iMessage naar Android gebruikers kan sturen. Juist een manier om mensen te laten proeven van een ander ecosysteem.

3D Touch wordt trouwens ook nog niet echt consistent en goed toegepast. Ik heb nooit begrepen waarom je bijvoorbeeld niet hard kunt drukken op de Siri App Suggestions-widget - daar staan immers ook gewoon app-iconen die het ondersteunen. En dan nog die onhandigheid van peek en pop. Een Safari linkje peeken levert alleen het bovenste deel van een pagina met vaak een cookie-melding. Zorg dan dat je als je peeked, je je vinger omhoog of omlaag kunt bewegen om door de pagina te scrollen. Veeg naar links of naar rechts voor andere acties, net zoals dat in mail en op het lockscreen gaat. En als je uiteindelijk popped, moet hij de pagina die hij bij het peeken geladen heeft weer opnieuw laden. Koppel die cache dan aan elkaar zodat dat niet nodig is.

Apple is wel veel meer bezig met de bugreports via de feedback-app. Ik heb nu al drie keer reactie van Apple gehad op ingestuurde zaken. Chapeau daarvoor!

[ Voor 67% gewijzigd door Liliuokalani op 04-08-2016 01:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Wat ik vooral irritant vind is de klikgeluidjes bij Spacebar en terug etc.
Kan ook nergens vinden hoe ze uit te schakelen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
Liliuokalani schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 01:06:

Ook wordt het tijd dat ze iMessage en FaceTime (Audio) naar Android brengen. Die redenatie dat die twee selling points zijn voor Apple's apparaten is natuurlijk ook onzin. Niemand beslist of 'ie voor het ene of het andere apparaat gaat op basis van een iMessage of bijvoorbeeld een Google Hangouts of Allo. Ik zou dolblij zijn als ik iMessage naar Android gebruikers kan sturen. Juist een manier om mensen te laten proeven van een ander ecosysteem.
Mee eens. Ik vind het nou niet bepaald een schande wanneer Apple meerdere diensten naar andere platformen zou brengen. Windows wordt al aardig ondersteund. Op Android slechts Apple Music en een Move to iOS app?

Ik zie het echter niet meer gebeuren dat iMessage naar Android komt. Nu iMessage een eigen store krijgt, lijkt me dat lastig om consistent over te zetten naar Android binnen de regels/programmatuur van Google/Android? Of er moet een halfbakken versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:43
Als ik haar had had ik het eruit getrokken, sinds beta 3 werkt de Home-app iets anders en dat heeft tot nu toe tot ergenis geleid.

Op een-of-andere manier kan ik mijn iPad Air nergens meer instellen als hub. Als ik naar settings -> Home gaat krijg ik alleen en lap text te zien over de hub mogelijkheid met de Apple TV en iPad. Daar wordt aangegeven dat ik de iPad kan activeren als hub in Home Settings, maar ik kan dit nergens vinden, ook niet in de app zelf.

Heeft iemand dit al uitgevogeld?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Wat is die public beta 3 slecht zegt..

Mijn batterij vliegt er doorheen, soms sluiten apps zomaar af (en krijg ik zwart beeld met draaiende cirkel) terwijl ik op public beta 2 geen gekke dingen had.Tijd voor de volgende update!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Tjah, daar blijft het een beta voor. Ik moet zeggen dat de laatste dev build prima werkt. Weinig fouten in de standaard apps.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen waar de nieuwe iMessage functies niet lekker werken? Met name de functies welke onder het blauwe verzend pijltje zitten (versturen als klap enz).

Ik heb nu meerdere mensen over gezet naar de beta (Closed en Public) en eigenlijk alleen bij mezelf werken deze functies. Andere zien alleen een tekst "Verstuurd als klap" of "verstuurd in onzichtbare inkt"

Pagina: 1 ... 7 ... 31 Laatste