Eerst even kijken wat de reviews doen en dan dezelfde dag/avond een reference RX 480 8GB aanschaffen.Freshnub schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:29:
Vanaf woensdag is de standaard versie van de kaart te koop. Zijn er mensen hier die deze (mindere) kaart kopen?
Wat is de reden dat jullie een standaard versie van de kaart nu kopen en niet willen wachten op de uitgebreide versies van de rx480? Is het geen geduld meer hebben, of zijn de verschillen zo marginaal, dat je net zo goed woensdag al een kaart kan proberen te kopen?
Ik ben gewoon benieuwd naar het denkproces, aangezien ik voor dezelfde keuze sta, maar best 2-3 weken kan wachten op de aftermarket edities.
Indien het prijsverschil tussen de standaard XFX Core edition en Black edition versie van XFX niet te hoog is, zal ik de XFX Black edition aanschaffen, vanwege de extra DP naar DVI kabel en backplate.
Waarom reference:
- de warme lucht wordt bij reference uit de kast geblazen. Ik heb nu een reference HD7970 en ik ben tevreden over de koelprestatie/geluidsniveau van deze HD7970. Ik verwacht dat de koelprestaties bij de reference RX 480 nog beter zullen zijn dan bij mijn reference HD7970.
- de goedkopere prijs van de reference design kaarten ten opzichte van custom design kaarten
229 Euro x 1,21 / 1.10 (dollar/euro koers) = ~260,00 Euro.
De RX 480 8 GB XFX Black Edition mag voor mij dan niet duurder zijn dan: 280,00 Euro.
Indien de prijzen in de releaseweek hoger zijn dan mijn voormelde grensbedragen, dan zal ik tot medio juli wachten op de reference danwel custom design RX 480 4GB.
[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 27-06-2016 14:10 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65