CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 135 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 47.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Freshnub schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:29:
Vanaf woensdag is de standaard versie van de kaart te koop. Zijn er mensen hier die deze (mindere) kaart kopen?

Wat is de reden dat jullie een standaard versie van de kaart nu kopen en niet willen wachten op de uitgebreide versies van de rx480? Is het geen geduld meer hebben, of zijn de verschillen zo marginaal, dat je net zo goed woensdag al een kaart kan proberen te kopen?

Ik ben gewoon benieuwd naar het denkproces, aangezien ik voor dezelfde keuze sta, maar best 2-3 weken kan wachten op de aftermarket edities.
Eerst even kijken wat de reviews doen en dan dezelfde dag/avond een reference RX 480 8GB aanschaffen.
Indien het prijsverschil tussen de standaard XFX Core edition en Black edition versie van XFX niet te hoog is, zal ik de XFX Black edition aanschaffen, vanwege de extra DP naar DVI kabel en backplate.

Waarom reference:
  • de warme lucht wordt bij reference uit de kast geblazen. Ik heb nu een reference HD7970 en ik ben tevreden over de koelprestatie/geluidsniveau van deze HD7970. Ik verwacht dat de koelprestaties bij de reference RX 480 nog beter zullen zijn dan bij mijn reference HD7970.
  • de goedkopere prijs van de reference design kaarten ten opzichte van custom design kaarten
Daarnaast mag voor mij de prijs van de reference RX 480 8GB niet hoger zijn dan:
229 Euro x 1,21 / 1.10 (dollar/euro koers) = ~260,00 Euro.
De RX 480 8 GB XFX Black Edition mag voor mij dan niet duurder zijn dan: 280,00 Euro.

Indien de prijzen in de releaseweek hoger zijn dan mijn voormelde grensbedragen, dan zal ik tot medio juli wachten op de reference danwel custom design RX 480 4GB.

[ Voor 12% gewijzigd door Indy91 op 27-06-2016 14:10 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:55:
Toekomstbestendigheid op het gebied van videokaarten heb ik altijd een compleet kansloos concept gevonden.

Leuk dat je videokaart over drie jaar 40fps haalt tegenover 30fps van zijn huidige concurrent. Het is nog steeds maar 40fps en tijd voor een nieuwe kaart.
Niet als je happy bent met 40fps.

60fps is echt niet de heilige graal voor iedere gamer op deze planeet.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Klopt. Bij mij is dat 100fps. :p

Maar je snapt mijn punt wel hoop ik? De verschillen zullen niet groot genoeg zijn om de verzwaring van de games te kunnen compenseren.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
auto660 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in :) Maar toch merk ik dat de Nvidia kaarten met een smallere geheugenbus niet zo lekker mee schalen met de tijd als de AMD kaarten. Kijk maar eens naar de GTX680/770/Fury die op dit moment eigenlijk door zijn geheugenbus en/of geheugengrootte niet echt meer lekker mee komt met de rest. Terwijl de 7970 nu een mooie gebalanceerde kaart is. En die compressie maakt natuurlijk wel een verschil, maar dat bereikt op een bepaald moment ook zijn limitaties.
Voor nu is die 256bit/8GB meer dan genoeg, maar in de toekomst (grotere textures enz...) kan het best wel eens zo zijn dat die 8GB geknepen gaat worden door die 256bit bus.

En voor deze prijs kun je het ze ook niet aanrekenen natuurlijk, maar hét voordeel van de meeste AMD kaarten vond ik nou juist dat ze een huge-overkill geheugenbus hadden waardoor ze vaak nog wel een buffer hadden voor in de toekomst. Dat is ook de reden waarom ik voor een R9 390 ben gegaan ipv een GTX970.

Want ik durf te wedden dat over 3 jaar de meeste nieuwe games wel gebruik gaan maken van grotere textures, hogere resoluties (of VR zelfs) en DX12. En dan zie ik het al voor mij dat de performance van de GTX970 vergeleken met de 390 waarschijnlijk als een puddinkje in elkaar zakt.
Fury is een slecht voorbeeld want Fury heeft de meeste bandbreedte van alle kaarten namelijk 512GB/s.
Kijk ook eens naar de R9 380X vs de HD7970/R9 280X. Tonga is min of meer Tahiti met alle GCN upgrades tot nu toe. Alleen dan met een 256Bit bus ipv 384. Hij is niet altijd sneller maar soms loopt het aardig op. Polaris heeft hogere clocks en mogelijk meer architectuur verbeteringen om het verschil nog kleiner te maken.

Polaris is inderdaad niet bedoelt om speciaal future proof te zijn. Die is bedoelt voor de resolutie van de huidige VR Headsets en dan genoeg performance bieden om dat mogelijk te maken tegen een lage prijs.

Mid range kaarten van AMD hadden niet altijd die overkill aan geheugen bandbreedte. De kaart waar jij op zit te wachten is Vega. Dat is ook echt een high end kaart zoals Tahiti, Hawaii en Fiji. Polaris is dat niet. Die zit meer op het niveau van Pitcairn. Meer midrange ook een 256Bit bus maar met veel lagere clockspeeds.
Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:58:

Maar je snapt mijn punt wel hoop ik? De verschillen zullen niet groot genoeg zijn om de verzwaring van de games te kunnen compenseren.
Met zaken als Gsync en Freesync zijn framrates tussen de 40-60 ook heel goed te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 27-06-2016 14:02 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:58:

Bwah, ik heb liever 35fps dan 25fps. 35fps is voor sommige games nog prima, 25fps is gewoon een snelle diavoorstelling :+

Natuurlijk, het verschil is en blijft niet heel schokkend, maar als je op die manier toch een halfjaartje langer met je kaart kan, is dat toch mooi meegenomen?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
auto660 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 13:49:
[...]
Terwijl de 7970 nu een mooie gebalanceerde kaart is. En die compressie maakt natuurlijk wel een verschil, maar dat bereikt op een bepaald moment ook zijn limitaties.
Voor nu is die 256bit/8GB meer dan genoeg, maar in de toekomst (grotere textures enz...) kan het best wel eens zo zijn dat die 8GB geknepen gaat worden door die 256bit bus.
De RX 480 heeft een 256 bit geheugenbus en heeft een geheugenbandbreedte van 256GB/s, de HD7970 heeft een geheugenbus van 384 bit en een geheugenbandbreedte van 264GB/s, één GB/s minder dus. dat scheelt dus maar heel weinig.

Dan wordt er dus nog niet eens de winst van compressie mee gerekend.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:08:
[...]

De RX 480 heeft een 256 bit geheugenbus en heeft een geheugenbandbreedte van 256GB/s, de HD7970 heeft een geheugenbus van 384 bit en een geheugenbandbreedte van 264GB/s, één GB/s minder dus.

Dan wordt er dus nog niet eens de winst van compressie mee gerekend.
1GB/s minder? Ergens een typo gemaakt :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
dolaf schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:47:
[...]
Edit2: prijzen

Voor zover ik weet liggen de prijzen in spanje en italie rond de €280-290
Bron: https://www.reddit.com/r/...ing_megathread_lets_talk/
De prijzen in Spanje en Italië van 280 tot 290 Euro lijken me te hoog.

Op Newegg stonden de retailprijzen vorige week nog op:
  • RX 480 4GB: 199,99 USD --> ~220 Euro (omgerekend naar Dollar/Eurokoers van 27-6-16)
  • RX 480 8GB: 239,99 USD --> ~265 Euro (omgerekend naar Dollar/Eurokoers van 27-6-16)

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 27-06-2016 14:17 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indy91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:16:
[...]

• RX 480 4GB: 199,99 USD --> ~220 Euro (omgerekend naar Dollar/Eurokoers van 27-6-16)
  • RX 4808GBB: 239,99 USD --> ~265 Euro (omgerekend naar Dollar/Eurokoers van 27-6-16)
Als hij tegen de 300 zit wacht ik nog een tijdje. De R9 290X werkt nog prima. Dan koop ik wel een 2e hands RX480 refferenced kaartje zodra de eerste custom's uit zijn. Maar wellicht vallen de prijzen hier mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 27-06-2016 14:17 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:15:
[...]
1GB/s minder? Ergens een typo gemaakt :+
Nee, goed gerekend, maar iets anders zien dan dat er staat, dat noemen ze dyslexie toch? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
@Astennu

Als mocht blijken dat de reference RX 480 kaartjes in de Eurozone inderdaad vanaf 280 worden verkocht, dan ga ik wel 2 weken wachten op de reference 4GB kaartjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

MazeWing

The plot thickens...

[...]

• RX 480 8GB: 239,99 USD --> ~265 Euro (omgerekend naar Dollar/Eurokoers van 27-6-16)
Benieuwd wat de winkels er zelf nog aan toevoegen. Zeker wanneer er (tegen de verwachting?) toch schaarste ontstaat...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Indy91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:21:
@Astennu

Als mocht blijken dat de reference RX 480 kaartjes in de Eurozone inderdaad vanaf 280 worden verkocht, dan ga ik wel 2 weken wachten op de reference 4GB kaartjes. ;)
Er komt geen Ref 4GB, alleen AIB. De enige Ref die ze uitbrengen is de 8GB.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niemand verplicht je dat je iets voor een bepaalde prijs moet verkopen. In Nederland heeft elke winkel ook een andere prijs. De ene zit gewoon iets hoger dan de andere met prijzen. Daarnaast heeft Italië trouwens ook 22% btw.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16
Freshnub schreef op maandag 27 juni 2016 @ 12:40:
[...]

Ja ik heb momenteel geen kaart in mijn pc zitten. Heb begin deze maand mijn HD7950 verkocht. Maar ja nu maakt mijn ps4 overuren en heb nog Uncharted 4 uit te spelen, dus zo'n straf is het niet.

Ook met het oog op doorverkopen in de toekomst, neem ik aan dat de non reference edities meer waard zijn? Mijn HD 7950 was ook non reference editie, die goed te overclocken was en te verkopen.

Dus samengevat non reference:

+meer performance uit de kaart
+beter te verkopen in de toekomst
+zuiniger/stiller

Al met al is er dus geen reden om de day 1 editie te kopen? Los van ongeduld.
Fijn voor multi gpu opstelling, warmte kan beter de kast uit. Als tussenstap naar Vega :P, want een GTX1070/1080 is waarschijnlijk toch duurder/trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:44

auto660

1991 240 GL Brick

Toekomstbestendigheid op het gebied van videokaarten heb ik altijd een compleet kansloos concept gevonden.

Leuk dat je videokaart over drie jaar 40fps haalt tegenover 30fps van zijn huidige concurrent. Het is nog steeds maar 40fps en tijd voor een nieuwe kaart.
Dat verschil in FPS zou voor mij nog wel uit maken of ik een kaart wel of niet zou houden. Want dat zou ook inhouden dat als ik eerst 40 fps zou halen dat ik dan met mijn "toekomstbestendige" kaart ~53 fps zou halen wat ook wel een redelijk groot verschil zou zijn.

En ik weet dat crossfire niet altijd even effectief is, maar met die grote geheugenbus en 8GB aan vram zal de kaart bij crossfire ook geen geheugen te kort komen. Ik heb eerder als eens crossfire gedraaid en ik weet dus ook de nadelen er van maar ik zou het met deze kaart zo weer doen, vooral als ik over een jaar misschien wel goedkoop een tweede er bij kan kopen.

@Astennu:
Point taken,

De Fury zat er alleen tussen omdat hij maar 4GB heeft, dat hij een enorme geheugenbandbreedte heeft door het HBM geheugen was mij bekend. HBM 1 is dan ook de reden waarom die kaart maar 4GB heeft. En dat vind ik voor in het high-end segment wel wat weinig. AMD kan er niet zo veel aan doen, ik weet dat het een limitatie is in het HBM 1 concept, maar daar houden de textures geen rekening mee.

Bij mid-range kaarten gaat het vooral om de prijs/performance verhouding en daar is een onnodig brede geheugenbus wel een dooddoener omdat hij dan meteen weer onnodig duurder wordt. Maar bij een videokaart als een GTX970 die toch wel tot het high-end segment behoort vind ik het jammer dat er dan maar 3,5GB bruikbaar geheugen op zit welke ook weer aan een redelijk kleine geheugenbandbreedte is gekoppeld.

Voor Polaris is het dan ook een logische keuze om een geheugenbus van 256bit te hebben, anders zou hij niet zo competitief in de markt staan. En als ik een videokaart van €200 haal, dan verwacht ik ook zeker niet dat hij de komende 5 jaar alles op high gaat draaien met de bijbehorende mee schalende resoluties.

Van Vega verwachten we natuurlijk wel een grote geheugenbus, dat wordt één groot feest met dat HBM2 geheugen. Al hangen de prestaties dan nog steeds af van de core zelf, maar door het geheugen zal hij waarschijnlijk niet tegengehouden worden.

@The_Mask:
Dat bedoel ik dus, Polaris heeft natuurlijk wel geheugencompressie nu wat de 7970 niet heeft maar Polaris is wel zo ongeveer 30% sneller dan een 7970. (als ik er vanuit ga dat hij net zo snel is als een 390) Dan zou je denken dat je geheugen ook mee moet schalen omdat je anders vram-limited wordt.

En als je dan kijkt dat het topmodel van Nvidia dat het tegen de 7970 op moest nemen (GTX680) 2GB geheugen heeft op een 192GB/s bus dan kun je mij niet wijsmaken dat die kaart nu niet gebottlenecked wordt door zijn geheugen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Nycrea schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:22:
[...]

Er komt geen Ref 4GB, alleen AIB. De enige Ref die ze uitbrengen is de 8GB.
Ah, okay. Dus enkel 4GB custom design kaarten.

Omdat de prijs bij Newegg voor een Sapphire RX 480 4GB van 199,00 USD stond, ging ik er gemakshalve vanuit dat het niet om een AIB kaartje ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

auto660 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:26:
[...]

Dat verschil in FPS zou voor mij nog wel uit maken of ik een kaart wel of niet zou houden. Want dat zou ook inhouden dat als ik eerst 40 fps zou halen dat ik dan met mijn "toekomstbestendige" kaart ~53 fps zou halen wat ook wel een redelijk groot verschil zou zijn.

En ik weet dat crossfire niet altijd even effectief is, maar met die grote geheugenbus en 8GB aan vram zal de kaart bij crossfire ook geen geheugen te kort komen. Ik heb eerder als eens crossfire gedraaid en ik weet dus ook de nadelen er van maar ik zou het met deze kaart zo weer doen, vooral als ik over een jaar misschien wel goedkoop een tweede er bij kan kopen.

[...]
Maar tegen die tijd zijn er al weer veel snellere kaarten te koop dus op dat moment gaat niemand zich meer druk maken over het verschil.

Het beste voorbeeld ervan vind ik nog steeds de X19x0 kaarten t.o.v. de 7900 serie van NVidia.

Ik kan me nog goed herinneren dat naarmate de games shader intensiever werden (dankzij de hele omwenteling naar een unified shader architectuur) de X1900 of X1950 kaarten best een aardige voorsprong namen op de 7900 kaarten. Het probleem was alleen dat je het dan over 20fps vs 28fps had omdat de games dermate zwaar waren geworden.

Dat is gewoon hoe het in de praktijk gaat.

En ja verder is het erg persoonlijk wanneer je fps acceptabel vindt of niet, dat erken ik wel. Ik vind 60fps eruit zien als een slideshow. Maar ik ben dan ook verwend aangezien ik al tijden met hoge refresh monitors werk en altijd de snelste videokaarten koop zodra ze uit zijn.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:19:
[...]

Nee, goed gerekend, maar iets anders zien dan dat er staat, dat noemen ze dyslexie toch? :P
Die 1GB/s is toch over de geheugenbandbreedte, dan heb je toch 264-256 = 8GB/s minder of mag je zo niet rekenen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Laatst online: 13-09 09:59
Indy91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:34:
[...]

Ah, okay. Dus enkel 4GB custom design kaarten.

Omdat de prijs bij Newegg voor een Sapphire RX 480 4GB van 199,00 USD stond, ging ik er gemakshalve vanuit dat het niet om een AIB kaartje ging.
Ik heb deze informatie ook maar overgenomen van The Source hoor, maar hij weet meer dan wij dus ik vertrouw erop dat hij het bij het juiste eind heeft.
The Source schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 09:11:
[...]

480 8GB reference + later custom
480 4GB enkel later custom
470 / 460 later later later enkel custom...

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Wie staan er woensdag ochtend op de start blokken om te bestellen en zo ja...welk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Denken jullie niet dat we ze misschien morgen al kunnen bestellen aangezien ze woensdag uitkomen? Lijkt mij wel het meest logisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Maar tegen die tijd zijn er al weer veel snellere kaarten te koop dus op dat moment gaat niemand zich meer druk maken over het verschil.

Het beste voorbeeld ervan vind ik nog steeds de X19x0 kaarten t.o.v. de 7900 serie van NVidia.

Ik kan me nog goed herinneren dat naarmate de games shader intensiever werden (dankzij de hele omwenteling naar een unified shader architectuur) de X1900 of X1950 kaarten best een aardige voorsprong namen op de 7900 kaarten. Het probleem was alleen dat je het dan over 20fps vs 28fps had omdat de games dermate zwaar waren geworden.

Dat is gewoon hoe het in de praktijk gaat.

En ja verder is het erg persoonlijk wanneer je fps acceptabel vindt of niet, dat erken ik wel. Ik vind 60fps eruit zien als een slideshow. Maar ik ben dan ook verwend aangezien ik al tijden met hoge refresh monitors werk en altijd de snelste videokaarten koop zodra ze uit zijn.
Unified shaders kwamen daar na pas. De Xenos C1 was de eerste chip die dat had (de GPU van de Xbox 360. Er was volgens mij ook een R400 maar die is nooit uitgekomen). Die kwam uit in de tijd van de X1800.

Bij de X1900 ging AMD naar een verhouding van 3 :1 voor Pixel vs Vertex shaders. De X1800 had een 1:1 verhouding. De chip werd niet veel groter maar kreeg wel 3x zo veel pixel shader power.

Dat is de rede dat de X1900 XTX in sommige moderne games zelfs 2x zo snel is als een 7900GTX. Helaas heb je het dan inderdaad over 15 vs 30fps. Maar toch een knappe prestatie.
Recon24 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:45:
Wie staan er woensdag ochtend op de start blokken om te bestellen en zo ja...welk merk?
Het zijn refferenced kaarten dus het merk maakt niet uit. Die komen allemaal uit dezelfde fabriek er wordt alleen een andere stikker op geplakt en ze worden in een andere doos gestopt.

Wellicht zitten er wat andere kabels bij maar thats it. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 27-06-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Unified shaders kwamen daar na pas. De Xenos C1 was de eerste chip die dat had (de GPU van de Xbox 360. Er was volgens mij ook een R400 maar die is nooit uitgekomen). Die kwam uit in de tijd van de X1800.

Bij de X1900 ging AMD naar een verhouding van 3 :1 voor Pixel vs Vertex shaders. De X1800 had een 1:1 verhouding. De chip werd niet veel groter maar kreeg wel 3x zo veel pixel shader power.

Dat is de rede dat de X1900 XTX in sommige moderne games zelfs 2x zo snel is als een 7900GTX. Helaas heb je het dan inderdaad over 15 vs 30fps. Maar toch een knappe prestatie.
Dat weet ik. Daar hebben we het nu toch ook over? De prestaties van kaarten een paar jaar later. In dit geval in de tijd dat de 8800gt net op de markt was. Die G92 was een die shrunk refresh van de G80 met 1 shader block uitgeschakeld. En dat was de eerste PC GPU met een unified shader architectuur.

De Xenos was inderdaad eerder maar miste een paar features t.o.v. de G80 en R600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56
Ik koop wat leverbaar is... 7950 is toch echt te traag voor 4K. Ik wil sowieso vega maar dit is een perfecte tussenoplossing.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:54:
[...]

Dat weet ik. Daar hebben we het nu toch ook over? De prestaties van kaarten een paar jaar later. In dit geval in de tijd dat de 8800gt net op de markt was. Die G92 was een die shrunk refresh van de G80 met 1 shader block uitgeschakeld. En dat was de eerste PC GPU met een unified shader architectuur.

De Xenos was inderdaad eerder maar miste een paar features t.o.v. de G80 en R600.
De Xenos C1 was een GPU die DX9.0c helemaal ondersteunde en ook al een aantal DX10 features had maar inderdaad niet alle features. De R600 en G80 hadden die inderdaad wel. Hij had bv al wel een Tesslator er in zitten iets wat de G80 niet had. Volgens mij had deze ook al de VLIW5. Waar nVidia meteen voor 1D shaders ging. AMD stapte bij GCN pas naar zo iets over.

De Xbox 360 kwam in 2005 uit. De G80 kwam pas 2 jaar later. Dus in dat opzicht wat ATi zijn tijd ver vooruit.
winwiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:54:
Ik koop wat leverbaar is... 7950 is toch echt te traag voor 4K. Ik wil sowieso vega maar dit is een perfecte tussenoplossing.
Een R9 390X is ook veel te traag voor 4K bij een Fury X begint het acceptabel te worden maar liever wil je nog wat snellers voor die resolutie. Eigenlijk wil je bijna 2x de performance van ene Fury X voor 4K.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 27-06-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
winwiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:54:
Ik zou reviews afwachten, het zou goed kunnen dat hij het (door de krappe bus en primitive discard) juist relatief goed doet in lagere resoluties, en dat je met 4K beter een 2ehands 290 kan halen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Astennu schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Dus in dat opzicht wat ATi zijn tijd ver vooruit.

[...]
Dat is absoluut waar en dat lijkt een beetje de trend te zijn de afgelopen 10 jaar.

Heb het altijd erg _/-\o_ gevonden van AMD/ATi dat zij altijd de eerste zijn om nieuwe technieken te proberen.

Ondanks dat lang niet altijd alles van de grond komt, zetten ze wel de trend voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Denken jullie niet dat we ze misschien morgen al kunnen bestellen aangezien ze woensdag uitkomen? Lijkt mij wel het meest logisch :P
Dat is een goede...niet eens aan gedacht haha!
Het zijn refferenced kaarten dus het merk maakt niet uit. Die komen allemaal uit dezelfde fabriek er wordt alleen een andere stikker op geplakt en ze worden in een andere doos gestopt.

Wellicht zitten er wat andere kabels bij maar thats it. Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan.
I know, maar het kan voor sommigen toch keuze zijn vanwege de accessoires (voor mij ook niet echt relevant als er niks interessants bij zit).

Waar ik eerst echt perse een 1070 wilde hebben, staat mijn keus voor een 480 toch wel hoog. Ik game over het algemeen het meest op mijn PS4. Mijn PC monitor is een 1440p scherm wat met de 480 prima zal gaan, en VR ga ik ook op de PS4 doen dus voor mij zou op dit moment een 1070 zelfs een beetje overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Blaat schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:06:
[...]

Dat is absoluut waar en dat lijkt een beetje de trend te zijn de afgelopen 10 jaar.

Heb het altijd erg _/-\o_ gevonden van AMD/ATi dat zij altijd de eerste zijn om nieuwe technieken te proberen.

Ondanks dat lang niet altijd alles van de grond komt, zetten ze wel de trend voor de toekomst.
Klopt soms moet je wat proberen.
Net als bij Bulldozer 2xint delen 1x fp
Het idee was wel goed. De uitvoering iets minder. Al presteren de huidige Excavator APU's niet slecht.

Helaas is de software nog niet hard op geschoten met multi core gebruik. Want daar zou de Bulldozer architectuur goed schalen. En dat zie je ook wel. In sommige apps kan de FX 8350 prima met de 4770K mee komen terwijl de laatste nieuwer is. Meestal gaat het goed mis. Helaas gebruiken veel games en software nog steeds slechts 2-3 threads en niet 8 of meer.

Bij GPU's hetzelfde. Denk aan de tesselator, (en de voorganger in de Radeon 8500 Trueform). Mantle was ook een goed initiatief daardoor hebben we nu DX12 en groten delen van Mantle zitten in Vulcan. En natuurlijk HBM1. Je moet soms ergens beginnen. Soms is het direct raak soms duurt het even. Soms is het een flop :)

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 27-06-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Astennu schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:50:
[...]

Klopt inderdaad in 90% van alle gevallen.

Er is volgens mij echter 1 uitzondering, namelijk de RX 480 tuned by XFX.
Deze kreet staat op de backplate aan de onderzijde vermeld. ;) Deze heeft naast een sticker ook nog een factory OC gekregen, backplate en een extra DVI kabeltje.
Nycrea schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:39:
[...]

Ik heb deze informatie ook maar overgenomen van The Source hoor, maar hij weet meer dan wij dus ik vertrouw erop dat hij het bij het juiste eind heeft.

[...]
Klopt, nu weet ik het weer....
Echter op Newegg staat de volgende kaart: SAPPHIRE Radeon RX 480 100406-4GL
Dit is toch echt een 4GB reference design kaart van Sapphire ;)

Edit:
8GB versie van Sapphire vs 4GB versie van Sapphire
Zoek de verschillen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 27-06-2016 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
haarbal schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Ik zou reviews afwachten, het zou goed kunnen dat hij het (door de krappe bus en primitive discard) juist relatief goed doet in lagere resoluties, en dat je met 4K beter een 2ehands 290 kan halen.
als je uitgaat van de leaks gaat dat wel goed komen. En als Vega uit is denk ik dat een tweede hands 480 meer waarde heeft dan een 3e hands 290 van bijna 3 jaar oud.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Indy91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Klopt inderdaad in 90% van alle gevallen.

Er is volgens mij echter 1 uitzondering, namelijk de RX 480 tuned by XFX. Deze kreet staat op de backplate aan de onderzijde vermeld. ;) Deze heeft naast een sticker ook nog een factory OC gekregen, backplate en een extra DVI kabeltje.
[...]

Klopt, nu weet ik het weer....
Dan hebben ze er inderdaad wat meer moeite in gestoken maar dat is dan waarschijnlijk de Black edition en niet de standaard "Core" uitvoering.

4GB interessant! ik heb op dit moment nog geen 8GB nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:16

Wellicht, maar het is een feit dat je veel langer met een 280(x) en 290 kan doen dan met een 670/680/770/780, dan mag je het onzin vinden maar dat is het niet.
Het is gewoon een trend dat je langer met een AMD kaart kan doen dan met een Nvidia kaart. Je zal minder snel settings lager moeten zetten. Als iemand die steeds het nieuwste van het nieuwste wil zal je daar misschien weinig om geven, maar je betaalt er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:45:
[...]

Wellicht, maar het is een feit dat je veel langer met een 280(x) en 290 kan doen dan met een 670/680/770/780, dan mag je het onzin vinden maar dat is het niet.
Het is gewoon een trend dat je langer met een AMD kaart kan doen dan met een Nvidia kaart. Je zal minder snel settings lager moeten zetten. Als iemand die steeds het nieuwste van het nieuwste wil zal je daar misschien weinig om geven, maar je betaalt er wel voor.
dat kan ik beamen heb echt een lange tijd met mijn 5850 gedaan in vergelijking met de 8800gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Nieuwe gelekte benchmark, Quantum Break met de RX 480

YouTube: amd rx r9 480 dx 12 perfomance quantom break

Ziet er goed uit :)

EDIT: Op dit kanaal staat ook nog een filmpje met een benchmark van Rise of the Tomb Raider

[ Voor 19% gewijzigd door Boownage op 27-06-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Boownage schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:42:
Nieuwe gelekte benchmark, Quantum Break met de RX 480

YouTube: amd rx r9 480 dx 12 perfomance quantom break

Ziet er goed uit :)

EDIT: Op dit kanaal staat ook nog een filmpje met een benchmark van Rise of the Tomb Raider
Die meneer heeft overigens meer video's met de RX480: YouTube: amd rx - r9 - 480 Rise Of Tomb Raider 4K Benchmark DX11 VS DX12
YouTube: amd rx - r9 - 480 4gb gta v 1440 p benchmark max setting 1440P Ultra: je ziet in de settings dat hij aardig over de 4GB vRAM heengaat en dat is af en toe ook te zien aan niet-ladende textures.

[ Voor 18% gewijzigd door Kuusj op 27-06-2016 16:49 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Dan ziet DX11 er in verhouding wel erg beroerd uit en nog langzamer ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38

Trygve

Redacteur
winwiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:52:
Ten opzichte van? DX12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
r100 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:55:
[...]

Ten opzichte van? DX12?
Waartegen anders? Het gaat dus om Benchmark DX11 VS DX12 zie boven mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

kuusj98 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:47:
[...]

Die meneer heeft overigens meer video's met de RX480: YouTube: amd rx - r9 - 480 Rise Of Tomb Raider 4K Benchmark DX11 VS DX12
YouTube: amd rx - r9 - 480 4gb gta v 1440 p benchmark max setting 1440P Ultra: je ziet in de settings dat hij aardig over de 4GB vRAM heengaat en dat is af en toe ook te zien aan niet-ladende textures.
Hoe zien jullie precies dat ie een RX480 heeft en geen andere random 4GB kaart ? Ik was onder de veronderstelling dat eerst de reference kaart uitkomt die enkel in 8GB versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:38

Trygve

Redacteur
winwiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:56:
[...]
Waartegen anders? Het gaat dus om Benchmark DX11 VS DX12 zie boven mijn post
Ja dat dacht ik al, maar beroerd zou ik niet zeggen met het kleine verschil 35 vs 38.5 fps. Minima in DX12 zijn eerder opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Indy91 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:22:
[...]

Edit:
8GB versie van Sapphire vs 4GB versie van Sapphire
Zoek de verschillen. ;)
Geen finished kaart gemaakt door AMD en ik betwijfel ten zeerste dat deze bij launch beschikbaar is. Prio is 8GB en finished card gemaakt door AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 14:39:
Dat klopt helemaal, alleen zag ik 265GB/s staan ipv 256GB/s. ;)
Ha ok, het is a vergeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

38 frames in 4K? Als dat op very high is gedaan (ik kan het er nu even niet uithalen), dan is dat wel heel erg vlot, ter referentie, een 1080 zit op 39 en een FuryX op 24, dus er zal wel iets verlaagd zijn?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel nepper zal je ze niet krijgen. Twee keer dezelfde video, maar de ene zijn een paar pixels naar onder geschoven zo te zien en daarbij is een zware video compressie met veel compressieartifacts over de DX11 video gegooid om het er minder mooi uit te laten zien.

Zo'n fakert heeft echt geen RX 480, in geen honderd jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 27-06-2016 19:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:08:
[...]

Veel nepper zal je ze niet krijgen. Twee keer dezelfde video, maar de ene zijn een paar pixels naar onder geschoven zo te zien en daarbij is een zware compressie over de DX11 video gegooid om het er minder mooi uit te laten zien.

Zo'n fakert heeft echt geen RX 480, in geen honderd jaar.
Ja goed, ik durf het niet te zeggen, met die Russen weet je het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Fake of niet, het blijft een waardeloos filmpje.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Inderdaad, en dat gejank om likes met 97123907 tags komt ook redelijk wanhopig over.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kuusj98 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:37:
[...]

Ja goed, ik durf het niet te zeggen, met die Russen weet je het maar nooit.
Bang voor een Rus die je komt opzoeken met zijn Kalashnikov? :+
haarbal schreef op maandag 27 juni 2016 @ 18:52:
Fake of niet, het blijft een waardeloos filmpje.
Duidelijker nep krijg je ze niet, videocompressieartifacts om DX11 te simuleren en een aantal games spelen en dan beweren dat je een RX 480 hebt en dat zonder enig bewijs. Niet eens de moeite gedaan om een nep GPU-z screenshot er bij in te prutsen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Maar serieus, waren er hier mensen echt mee weg omdat ie het in een Youtube film titel zette ? Misschien moet ik maar eens een filmpje maken over de RX490 die ik hier stiekem al heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Is het normaal dat er nog zo weinig bekend is over de release? Winkels zoals bv. Afuture vertellen me telefonisch dat er een groot tekort zal zijn, want er wordt wel 100x op een dag gebeld over de RX480 en er is nog helemaal niets bij ze bekend m.b.t. de levering. Al zal het aanbod volgens die jongen niet groter zijn dan de vraag.
Ik vind het vrij apart voor een product dat over 36 uur in de winkel te koop zou moeten liggen. :P

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
WickedWizard schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:54:
Is het normaal dat er nog zo weinig bekend is over de release? Winkels zoals bv. Afuture vertellen me telefonisch dat er een groot tekort zal zijn, want er wordt wel 100x op een dag gebeld over de RX480 en er is nog helemaal niets bij ze bekend m.b.t. de levering. Al zal het aanbod volgens die jongen niet groter zijn dan de vraag.
Ik vind het vrij apart voor een product dat over 36 uur in de winkel te koop zou moeten liggen. :P
Azerty hetzelfde. Ik had ze vanmiddag even voor de "gein" maar een mailtje verzonden waarna ik dit kreeg:
Bedankt voor je bericht.

Op dit moment kan ik je nog niks zeggen over voorraden en dergelijke.

Ik zou je toch nog even willen vragen geduld te hebben.
Zodra de kaart te bestellen is zal deze op de site verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er zo me vraagtekens bij, alhoewel enkelen in dit topic zeker waren dat er genoeg aanbod zou zijn heb ik hier een zwaar hoofd in. Heb nog geen enkele winkel gesproken die mij heeft gezegt dat hij op korte termijn leverbaar zou zijn. Ook geloof ik er niks van dat de prijs gelijk zal zijn aan de amerikaanse versie, maar dat gaan we zien. Is ook een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
De meeste van deze winkels hebben zelf geen of nauwelijks voorraad en kunnen ook niet vooraf zien wat er aan komt. Sterker nog, in de meeste gevallen is hun eigen site direct aan het voorraad systeem van de leverancier gekoppeld, waardoor je soms dus voortijdig producten ziet verschijnen bij zaken als Max ICT en dergelijke.

Gewoon even geduld hebben, over een paar dagen weten we het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Phuncz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:46:
Maar serieus, waren er hier mensen echt mee weg omdat ie het in een Youtube film titel zette ? Misschien moet ik maar eens een filmpje maken over de RX490 die ik hier stiekem al heb :Y)
Er staat nog steeds "geruchten" in de tags van dit topic, het zou dan wel eens zo kunnen zijn dat er geruchten worden gemeld. Ik wil niet beweren dat meneer daadwerkelijk een RX480 in bezit heeft, maar om het nu per direct als onmogelijk te bestempelen omdat...(ja, waarom eigenlijk?) is ook weer zoiets, dan kunnen we de geruchten net zo goed achterwege laten.

Eigenlijk weten we al een beetje hoe de kaart gaat presteren. Tussen de 390X en de GTX980. Het is maar gewoon zeer de vraag wat de "echte" prijs gaat worden, en hoe de leverbaarheid zit. "echte" prijs, omdat nVidia deze serie ook een paar vieze trucjes heeft toegepast om de winst te maximaliseren, maar goed, we zijn niet anders van dat bedrijf gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Ik zit te twijfelen. Ik kan een R9 390 halen voor 210 euro, dan heb ik hem woensdag gegarandeerd. Of een RX480 en dan weet ik dus niet of ik hem woensdag al kan halen of dat ik nog langer moet wachten..
Stroomverbruik van de R9 390 is wel een stuk hoger.

Hier is btw nog wat meer info over de RX480 : http://videocardz.com/61475/amd-radeon-rx-480-rumors-part-7
Weet niet of dit al een keer gelinkt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

thomas1907 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:49:
Ik zit te twijfelen. Ik kan een R9 390 halen voor 210 euro, dan heb ik hem woensdag gegarandeerd. Of een RX480 en dan weet ik dus niet of ik hem woensdag al kan halen of dat ik nog langer moet wachten..

Hier is btw nog wat meer info over de RX480 : http://videocardz.com/61475/amd-radeon-rx-480-rumors-part-7
offtopic:
Ja videocardz en WTFtech worden hier regelmatig in de gaten gehouden. In deel 10 zullen ze wel melding maken van het aantal schoepjes van de fan :P

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

winwiz schreef op maandag 27 juni 2016 @ 16:52:
Toch knap, vooral omdat je met DX12 nauwelijks verschil ziet qua beeldkwaliteit, en het vooral gaat om achter de schermen meer eruit te kunnen halen. Echt nieuwe visuele effecten zijn er niet.

En sinds wanneer heeft DX11 opeens MPEG artifacts? 8)7 |:(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WickedWizard schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:54:
Is het normaal dat er nog zo weinig bekend is over de release?
Ja normaal, leveranciers zijn degene met voorraad en die mogen ze pas aanbieden als de NDA afloopt of misschien net ervoor. Maar webshops krijgen dus pas hun gegevens en mogelijkheid tot bestellen bij leveranciers als de leveranciers de kaart mag aanbieden van AMD. Daarom zie je bij AMD eigenlijk nooit kaarten van te voren worden aangeboden. Enkele uitzonderingen door fouten van leverancier daargelaten. Als je dan webshops soms iets ziet aanbieden dan is het gewoon nep en willen ze gewoon gratis naamsbekendheid krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Ja normaal, leveranciers zijn degene met voorraad en die mogen ze pas aanbieden als de NDA afloopt of misschien net ervoor. Maar webshops krijgen dus pas hun gegevens en mogelijkheid tot bestellen bij leveranciers als de leveranciers de kaart mag aanbieden van AMD. Daarom zie je bij AMD eigenlijk nooit kaarten van te voren worden aangeboden. Enkele uitzonderingen door fouten van leverancier daargelaten. Als je dan webshops soms iets ziet aanbieden dan is het gewoon nep en willen ze gewoon gratis naamsbekendheid krijgen.
Thanks voor de uitleg. Dus dat betekent dat we de kaart misschien morgen zien verschijnen in enkele webshops. Ach, binnen 48 uur weten we waarschijnlijk heel wat meer. Heb alleen dringend een nieuwe videokaart nodig in mijn situatie, dus vandaar dat ik hier wat vragen over had. We merken het vanzelf. :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
thomas1907 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 20:49:

wou m net posten hehe 8)7

die resultaten van batman arkam night op 1440P zien er best goed uit.
forumposts van mensen die de kaart benchen en zeggen dat de 480 een best buy wordt ook.
denk dat dit de perfecte kaart is om me te voorzien tot vega voor de deur staat, ben niet van plan om de achterlijke extra te betalen voor een g-synch scherm en sws het steunen van Nvidia is iets dat me niet aanstaat. oke als ze tegen de tijd dat vega er is de beste offers heb , het zij zo. maar liever 5fps minder en AMD dan Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Nou vraag ik me af, die XFX OC'd versie staat er voor $284 ergens op (Volgens reddit), kan je de niet overgeclockte RX480 nou overclocken naar dezelfde instellingen? Ik ga denkik de goedkoopste RX480(8GB) woensdag halen (en ophalen als het kan), zodat ik meteen kan spelen :)
(Eindelijk af van mijn 7750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan altijd. Is eigenlijk nooit interessant om te kijken hoe ver een videokaart is overgeklokt, want dat kun je altijd zelf ook wel doen met een niet overgeklokte videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Net alvast een nieuwe case besteld om de aanstaande rx 480 in kwijt te kunnen.... Bijna!

Nda verloopt op woensdag maar hoelaat nederlandse tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Waah schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:35:
Net alvast een nieuwe case besteld om de aanstaande rx 480 in kwijt te kunnen.... Bijna!

Nda verloopt op woensdag maar hoelaat nederlandse tijd?
Topicstart zegt 15:00
De plaatjes bij de RX480 doen het bij mij niet D: Nvm laden duurt heel lang 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door thomas1907 op 27-06-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Alternate heeft ze momenteel klaarliggen. Ken iemand die er werkt. Prijs: rond de 330 euro.

Zat erin ....

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 27-06-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
FrankoNL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:31:
Alternate heeft ze momenteel klaarliggen. Ken iemand die er werkt. Prijs: rond de 330 euro.

Zat erin ....
330 euro!? je maakt een grapje hoopik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
thomas1907 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Neen, iets met vraag en aanbod.

Als je ze als een van de weinige op voorraad hebt, gaan de prijzen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
WickedWizard schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:09:
Thanks voor de uitleg. Dus dat betekent dat we de kaart misschien morgen zien verschijnen in enkele webshops. Ach, binnen 48 uur weten we waarschijnlijk heel wat meer. Heb alleen dringend een nieuwe videokaart nodig in mijn situatie, dus vandaar dat ik hier wat vragen over had. We merken het vanzelf. :)
Tja dringend nodig...als je zegt dat het wc papier op is en dat je toch echt dringend naar de supermarkt moet omdat je echt dringend moet, dan kan ik er wat bij voorstellen :)
Maar ik begrijp je hoor, want ik check dit topic ook veel meer dan normaal, heb denk ik ook 'dringend' wat nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:31:
Alternate heeft ze momenteel klaarliggen.
Ja Alternate of eigenlijk Wave dan, is een groothandel.
thomas1907 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:32:
[...]

Zoals ik eerder al zei, elke winkel kan zijn eigen prijs vragen dat wil echter niet zeggen dat het de laagste prijs gaat zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:45:
[...]

[...]

Zoals ik eerder al zei, elke winkel kan zijn eigen prijs vragen dat wil echter niet zeggen dat het de laagste prijs gaat zijn.
Er zullen best winkels zijn die lagere prijzen vragen. Echter kunnen die voorlopig niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Dan wacht ik persoonlijk nog wel wat langer... wil een normale prijs voor een kaart betalen. Ben wel benieuwd wat de "echte" reviews gaan laten zien en wat de RX 480 gaat brengen voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag zal waarschijnlijk erg groot zijn, maar de voorraad is ook stukken groter dan bij bijvoorbeeld GTX 1070 en GTX 1080, voorraad lijkt veel groter bij verschillende leveranciers. Dus het is afwachten wat mij betreft.

Ik verwacht iig niet zulke belachelijke prijzen als bij de GTX 1070 en GTX 1080, waarbij de eerste 100 euro meer kost dan de MSPR en niet eens verkrijgbaar is voor die 100 euro meer en een GTX 1080 welke alleen nog maar beroerder is qua prijs en verkrijgbaarheid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
Op het moment werk ik bij een Electronica winkel en ik kan je verzekeren dat de prijzen erg hoog gaan liggen. In ieder geval de eerste 2 weken. Bv wij krijgen vanuit wave de 1070 geleverd op het moment voor +-495 inclusief btw en verzending(dus verkoop a 550).

Met dit in het achterhoofd verwacht ik een inkoop prijs voor de rx480 van +-270.
Dus grof weg 300 euro in de retail.

Ik hoop dat ik het mis heb maar heb er een zwaar hoofd bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Wowgman schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:14:
Op het moment werk ik bij een Electronica winkel en ik kan je verzekeren dat de prijzen erg hoog gaan liggen. In ieder geval de eerste 2 weken. Bv wij krijgen vanuit wave de 1070 geleverd op het moment voor +-495 inclusief btw en verzending(dus verkoop a 550).

Met dit in het achterhoofd verwacht ik een inkoop prijs voor de rx480 van +-270.

Zijn die inkoopprijzen onderhand nog niet bekend dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:16:
[...]

-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 22:05:
[...]

Op het moment dat de leveranciers dus de kaart mogen aanbieden zie je ze ook direct in de webshops verschijnen door de automatische koppeling tussen webshop en leverancier.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 28-06-2016 00:19 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Scuzi, die verzoop even in de aantal posts die ik in 2 minuten bij moest lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 20:29
Bv wij krijgen vanuit wave de 1070 geleverd op het moment voor +-495 inclusief btw en verzending(dus verkoop a 550).
Is dit dan letterlijk gewoon doorverkopen terwijl jullie als een normale klant het product inkopen? (Je noemt inclusief BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 19:05
Racing_Reporter schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:16:
[...]

Tuurlijk wel, hij moet woensdag in de winkels liggen toch? :P
Het is echter één groot vraag en aanbod verhaal. Als er 100 mensen een RX480 willen en er zijn er maar 50, waarom zou je dan niet 20% extra geld vragen? Wellicht heeft de helft van die 100 mensen wel 20% meer voor z'n kaart over. Allemaal extra winst voor de groothandel :) En daarom moet je dus altijd een paar weken wachten voordat je een nieuwe videokaart koopt, of wat dan ook.

Daarnaast zullen de verschillende webshops hun prijzen laten afhangen van de andere webwinkels.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je trouwens ook wel zag de laatste jaren bij wat schaarse videokaart launches was eerst gewoon normale prijzen, maar die kaarten waren dan zo verkocht waarna winkels en leveranciers dachten hé we kunnen ook meer vragen, waarna je de prijs soms weken hoger zag liggen dan bij de launch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 27 juni 2016 @ 23:45:
[...]

[...]

Alternate is meestal niet de goedkoopste maar ook niet de duurste @ launch. Ze hebben wel relatief veel kaarten. De kans is groot dat je er dan een te pakken kan krijgen.
Als zij mee lezen op internet hebben ze door dat de vraag wel groot zal zijn en dan kunnen ze de prijzen inderdaad flink verhogen om winst te pakken.

We gaan het zien wellicht dat ze over 2 weken al weer wat lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
Paprika schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 00:19:
[...]

Is dit dan letterlijk gewoon doorverkopen terwijl jullie als een normale klant het product inkopen? (Je noemt inclusief BTW)
Dit is de informatie welke ik krijg van mijn inkoper. Het kan zijn dat ik op het late uur wat dingen door elkaar haal! ;)

Als het goed is krijgen we dinsdag omstreeks 1600 meer te weten over de 480 en zijn lever traject!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:06
Robolokotobo schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:45:
Straks releasen ze die kaarten en dan zijn we allemaal flauw als we bij de webshops de prijzen zien van rond de 350 euro :+

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het zou zo maar kunnen dat de winkels dikke winst willen maken en de prijzen gigantisch verhogen. Zie ook de GTX1070 en 1080 prijzen. Helaas mogen ze dat gewoon doen.

Het is niet zoals bij apple dat producten niet duurder of goedkoper verkocht mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Of het ligt niet aan de winkels die vragen nog steeds 10% marge.
Maar als importeur al begint met 20% opslag kun je er als winkel of webshop ook weinig meer aan doen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023

je weet wat hij kost bij de electronica zaak waar jij werkt. Elke winkel kan het anders aanpakken.

correctie: je baseert de prijs van de RX480 op de marge die er gerekend wordt op de 1070?!
Je laat erna blijken dat je de inkoopprijs van de RX480 niet eens weet, en maakt een verwachting van de uiteindelijke prijs...

Het is een verwachting van jouw die je zwaarder probeert te laten wegen doordat je bij een winkel werkt?

[ Voor 20% gewijzigd door bluebear op 28-06-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boownage
Ach ja, had sowieso al een prijs verwacht van ruim 300 euro, en ik heb gewoon echt dringend een videokaart nodig (zit nu al een tijdje zonder en het is lastig uit te houden :P ) dus ik zal er waarschijnlijk meteen één aanschaffen vandaag wanneer ze op de site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
voor 300+ wacht ik nog wel even. Zo'n haast heb ik dan ook weer niet. Sowieso wil ik eerst harde cijfers zien voordat ik uberhaupt iets koop. Ga niet blind iets kopen.

En wist niet dat de release gelijk was aan de NDA? had toch gekunt dat de NDA eerder afliep dan de releasedatum? En heb je zelf de topicstart wel eens gelezen :+ ben je wel een paar uurtjes zoet mee :+ en staat het woord NDA niet in :9

[ Voor 42% gewijzigd door Waah op 28-06-2016 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:F :X Dacht even lekker rumors bij te lezen, maar volgens mij wordt het tijd voor een
[AMD RX480] Levertijden en Beschikbaarheids topic :O

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

SAiN ONeZ schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 08:48:
:F :X Dacht even lekker rumors bij te lezen, maar volgens mij wordt het tijd voor een
[AMD RX480] Levertijden en Beschikbaarheids topic :O
Ik wil dat best doen maar het liefst zou ik wachten tot er reviews zijn, dan heb ik wat om in de TS te zetten.

Als iemand anders zich geroepen voelt mag dat ook natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Kan het dan niet beter direct een RX4xx topic zijn? Anders worden het er zoveel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Uiteraard, maar dit hoogstaand topic mag toch niet hiermee vervuild worden, pre order onzin..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:14
Het is niet alsof er veel andere dingen te bespreken zijn op dit moment. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Als ik vanavond na het werk nog niets zie zal ik eraan gaan werken, anders wil ik ook wel medeauteur worden ervoor.

Eerst moet er toch echt werk verzet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Nog over de verwachte winkelprijzen en de MSRP.

Ten tijde van de introductie van de HD4850/HD4870 werden de kaarten exact (of zelfs goedkoper dan) tegen MSRP verkocht. Gelijk in de 1e week van de release! De winkelprijzen lagen toen rond MSRP: 199 USD / 1,58 (euro/dollarkoers) x 1,19 (btw) = 150,00 Euro. Er waren zelfs webshops die de HD4850 vanaf 140 Euro (dus onder de MSRP) verkochten.

Nu lijkt het erop dat de prijzen van de RX 480 fors hoger dreigen te liggen dan de MSRP.

In werk opzicht is de huidige situatie (Polaris 10) anders dan in juni 2008 (release RV770)?

Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat de HD4850/HD4870 ook ontzettend populair was. Er waren louter lovende kritieken over de RV770 van de diverse reviewsites. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Op zich niet maar de winkeliers zien nu wat er met het groene kamp gebeurd en denken waarschijnlijk dat ze in de eerste week ook kunnen cashen

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.