Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SaiKoTiK
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-02 10:48
nieuwe patch vandaag, dus de servers gaan er tussen 3 en 7 vannamiddag, en hopelijk niet langer, uit.

notes: https://quake.bethesda.net/en/news/3Bf5KyiUaIgym4kAYISgyS

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-02 09:19
De meeste van de fixes of nieuwigheden in deze patch zijn welkom, maar er zijn er ook een paar die niet welkom waren, "weapon stay" is er eentje van, hoe ga je nu bijvoorbeeld de RG or RL denyen in TDM?

Maar wat het meeste opvalt is de veranderingen in de snelheid, heel dat systeem is op de schop genomen en niet meer te vergelijken met de vorige versies. Het voelt als stroop aan, en de manier waarop je moet strafe jumpen is niet compatible met je muscle memory van de vorige patchen.

Eerste keer voor mij dat een patch geen goed gevoel geeft, hopelijk luisteren ze naar de klachten op reddit en hun forum en passen ze het zo aan dat het terug vergelijkbaar is met de vorige versies.

 iPhone X Space-gray 256GB  MacBook Pro (15-inch, Late 2016) 2.7 Quad-core i7/16GB/1TB-Flash/Radeon460-4GB

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
De verlaagde snelheid van de game is inderdaad een grote klacht bij de meeste. Ik denk dat ze de base speed op 300 houden en ik hoop dat ze de acceleratie wat verhogen om te compenseren. Verder is dit voor mij een superlekkere patch, voornamelijk omdat het bij mij eindelijk soepel draait en ik wat muscle memory aan kan leren. Voorheen met de verschrikkelijke frametime was het all over the shop, en daar kan je niks mee in een arena shooter.

+Performance
+Clientside hitreg / netcode
+Instajib
-Opnieuw veranderde balans, ietwat te langzaam (en mijn favo champion Slash voelt nutteloos)
-Weapon stay in casual games is misschien wat te makkelijk...

Sowieso is het wel vooruitgang en ik ben al blij genoeg dat het eindelijk soepel draait, nu alleen ff afwachten hoe ze de game verder gaan tweaken kwa balans :)

Mijn YouTube

• dkln
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15-02 18:40
Ik vind de laatste patch echt een ramp. Movement van de vorige patch was imho beter in balans (op een paar tweaks per champion daargelaten)
- Base speed veel te laag
- Acceleratie mist/te laag
- Weapons respawn na 1 sec in TDM

Oh en ik kan bijna geen games vinden in de EU. Waar het voorheen 1 min duurde duurt het nu minimaal 3/4 min. per match (Rotterdam, Ireland, Stockholm). En als je pech hebt wordt je ook nog in een halfduurende match gegooid en mag ik daarna weer 3/4 min. wachten :(

Ik hoop dat de volgende patch weer naar mijn smaak is :P

• robkorv
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:36
Ik moest ff wennen... maar eigenlijk is het een hele goede patch. Door het verwijderen van de forward accel en dat iedereen nu dezelfde basespeed heeft, zijn de gevechten nu veel meer zoals de vorige Quake edities.

De movement is echt heerlijk en over de verschillende champions veel eerlijker verdeeld. De base speed is voor elke champ hetzelfde, alleen de strafe acceleratie verschilt per champ. Er is ook geen speedcap meer... dus als je de strafe mechanics van je champion weet kan je heel hard gaan.

Weapon stay hoeft van mij ook niet, gelukkig zit dat niet in ranked play. Het klopt ook dat het vinden van een game minder snel gaat dan voorheen. Dit komt omdat er meerdere queues zijn bijgekomen (instagib, ranked 2v2) waardoor het huidige aantal spelers meer verspreid een match aan het zoeken zijn.

Hier staat een goede discussie over de voortgang van QC: https://www.reddit.com/r/...s/85ng56/zoots_mini_rant/

• robkorv
Oh.... En de rockets mogen van mij ook weer terug naar 1000 UPS zoals tijdens de beta ipv de huidige 1200 UPS.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

Inmiddels blijven patches komen en volgens dit draadje is er nog steeds vanalles mis met Quake Champions. Enig idee waarom de ontwikkeling zolang duurt?

XWB wijzigde deze reactie 30-03-2018 21:33 (3%)

It takes two fools to argue.

• kevz
quote:
XWB schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:32:
Inmiddels blijven patches komen en volgens dit draadje is er nog steeds vanalles mis met Quake Champions. Enig idee waarom de ontwikkeling zolang duurt?
Quake Champions word maar door een kleine groep mensen gemaakt. Het is geen triple A titel zoals je verwacht van een DOOM of een Skyrim. Buiten dat om, ik heb sterk het gevoel dat ze te snel de markt op gingen. Het spel draaide voor een jaar lang gewoon slecht, de basis van een arena shooter wat niet lekker speelt... Ja dat gaat niet werken. Nu zitten ze met een 56% rating op Steam wat de toekomstige populariteit natuurlijk niet gaat helpen.
Ook werken ze samen met een Russisch bedrijf dat (voor zo ver ik weet) uit de mobile games markt komt.
Gewoon de hele combinatie van weinig funding, klein onervaren team, en mismanagement van bovenaf; Welkom bij Quake anno 2018 :P

Dat zegt overigens niet dat het spel nooit van de grond af gaat komen. De laatste patch heeft best veel gedaan om QC een stuk soepeler te laten lopen(maar eigenlijk hadden ze met die patch pas naar Steam moeten gaan)
Ontwikkeling gaat gewoon wat langer duren tov een groter project met meer $$$ backing., it is what it is ^^

Mijn YouTube

• SaiKoTiK
quote:
kevz schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:52:
[...]
Ook werken ze samen met een Russisch bedrijf dat (voor zo ver ik weet) uit de mobile games markt komt.
mobile games markt? ze hebben bv de multiplayer voor een aantal halo games gemaakt, Wikipedia: Saber Interactive waar haal jij dat ze uit de mobile games markt komen?

maar inderdaad, dat is het probleem.
saber is QC beginnen ontwikkelen op hun eigen engine ipv te wachten tot de id engine van DOOM 2016 klaar was.

voor de geïnteresseerden: op pax east zullen er aankondigingen van bethesda komen, inclusief voor QC, te volgen op twitch.tv/bethesda vanavond vanaf 21u

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:43
Ik heb echt moeite om überhaupt matches te vinden, game is volgens mij aardig dood.. Ze zouden het f2p kunnen maken, het hele loot en unlock systeem is zo ie zo gericht om geld uit te geven.

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkorv
Heb je wel alle groene en witte servers aan staan? In het weekend en doordeweeks s'avonds heb ik casual games binnen 2 minuten. Sacrifice duurd wel wat langer.

Ranked games zijn spaarzaam, mijn geduld is vaak na 5 minuten al op en dan start ik maar weer een casual game.

• SaiKoTiK
quote:
Tiwazz schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:51:
...game is volgens mij aardig dood.. Ze zouden het f2p kunnen maken, ...
euh... echt?

de game is nog niet uit, is in early access nu.
wanneer de game uitkomt wordt ie f2p, dat is al zo aangekondigd sinds, euh, de eerste aankondiging...

volgende patch op 26 april btw.

SaiKoTiK wijzigde deze reactie 09-04-2018 10:19 (5%)

• Tiwazz
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18:43
quote:
SaiKoTiK schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:15:
[...]

euh... echt?

de game is nog niet uit, is in early access nu.
wanneer de game uitkomt wordt ie f2p, dat is al zo aangekondigd sinds, euh, de eerste aankondiging...

volgende patch op 26 april btw.
Toch is de game te koop op Steam, dat de game early access is houden de reviewers geen rekening mee ;) .
Naar mijn idee is deze game daardoor al zijn momentum en hype kwijt geraakt. Ik als vervend Quake speler had hoge verwachtingen maar begin er nu al klaar mee te raken en de game is nog geen eens écht uit...

Nikon D610 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot | PSN: ndonkersloot

• robkorv
Ik merk er anders helemaal niets van. Tegenstanders vinden gebeurd steeds sneller en ik zie steeds meer low level spelers. De kijk cijfers op Twitch worden ook steeds hoger, van de early access spellen is dit toch 1 van de betere qua core gameplay.

• dkln
Jep de laatste dagen is het vinden van matches minder dramatisch dan eerst. Nog steeds geen fan van de movement update (het is verdomd lastig om goed te ontwijken), maar hopelijk zal de patch van april daar verbeteringen brengen!

• robkorv
quote:
dkln schreef op woensdag 11 april 2018 @ 07:23:
Nog steeds geen fan van de movement update (het is verdomd lastig om goed te ontwijken), maar hopelijk zal de patch van april daar verbeteringen brengen!
De movement mechanics zijn wel 10x beter dan bij de vorige patch met die waardeloze forwardaccel. Ik vind de movement speed wel goed zo. De projectiles mogen van mij wel wat langzamer, de rockets zijn nog steeds 1200 ups. Dus de movement is nu iets langzamer dan in ql (qc = 300, ql = 320) terwijl de rockets zijn versneld (qc = 1200, ql = 1000, q3 = 900)

• SaiKoTiK

• SaiKoTiK
mocht jij of iemand die je kent de game eens willen proberen maar geen zin om hem te kopen? mmorpg en pcgamer houden een key giveaway voor de f2p versie van QC.

https://www.mmorpg.com/gi...m-key-giveaway-1000000882

https://www.pcgamer.com/quake-champions-f2p-codes-keys/

• robkorv
De nieuwe patch is heel goed, ze zijn er bijna. Helaas zijn er ook weer een aantal spelers die dit soort rare dingen zien YouTube: April patch desync bug.

Ze hebben ook het uitgebreide match rapport bij non-ranked games weggehaald. Ze zeggen dat dit een "bug" is en het zal in een volgende patch verbeterd zijn: https://clips.twitch.tv/LongShinyMomKappaWealth.

Ik heb me eerste TDM met de nieuwe Champion op de nieuw map op YouTube gezet: YouTube: April patch with Strogg on Awoken | Team Deathmatch | Quake Champions

• dkln
Patch is idd top. Ik heb weer ouderwetsch plezier :D

dkln wijzigde deze reactie 28-04-2018 15:46 (4%)

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De servers lijken ook drukker bezocht, voor mij in elk geval merkbaar kortere wachttijd (was eerst vaak binnen 1,5 minuut en sinds deze patch veelal binnen een halve minuut).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• dkln
Ja dat idee kreeg ik ook al. Hoop dat het zo blijft!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:57
Heb het ook maar weer eens geinstalled om te kijken of het nu beter is.

Wat een anti-climax, speelt lomp en zwaar en je hebt 10 rails nodig om iemand te killen... gaat echt nergens over. Ik probeer het over een jaar nog wel een keer. (lol bij instagib veel hackers)

RoaDHouse wijzigde deze reactie 02-05-2018 16:04 (6%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-02 09:19
Voor zover ik weet bestond er nog geen Quake discord server voor België of Nederland, dus heb ik er maar snel eentje in elkaar geflanst ...

Moesten jullie jullie geroepen voelen om samen te hokken met Quake spelers: please join 😀

https://discord.gg/TzTjsJd

 iPhone X Space-gray 256GB  MacBook Pro (15-inch, Late 2016) 2.7 Quad-core i7/16GB/1TB-Flash/Radeon460-4GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkln
quote:
Shaidar schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 08:56:
Voor zover ik weet bestond er nog geen Quake discord server voor België of Nederland, dus heb ik er maar snel eentje in elkaar geflanst ...

Moesten jullie jullie geroepen voelen om samen te hokken met Quake spelers: please join 😀

https://discord.gg/TzTjsJd
_/-\o_ joined! :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mannen! Vroeger competitive quake 2 gespeeld en kon maar niet aan Quake Champions wennen met die 'champions' Dacht dat het gewoon geen quake game zou gaan zijn. Uiteindelijk gister toch maar besloten om 5 euro in de pot te gooien en het toch eens te proberen. Moet zeggen; ik ben niet teleurgesteld. Het speelt eigenlijk best wel lekker weg. Ok het is anders, maar de champions spelen niet een dermate grote rol dat het de hele quake feel uit de game haalt. So far so good.

Nu wel een vraag. Ik was in de veronderstelling dat ik alle champions moest unlocken met de 5 euro versie die ik gekocht had, maar tot mijn verbazing kan ik ze gewoon allemaal kiezen. Weet iemand hoe dit zit? Is dat iets tijdelijks dat ik ze een x aantal uur na mijn aankoop kan proberen oid om ze uiteindelijk te moeten unlocken? Ik heb wel de beta van quake champions gehad. Heeft dat er iets mee te maken?

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dkln
Heb je de Scalebearer pack gekocht? If so: ik dacht dat je dan inderdaad maar 1 champion had en de rest met spelen moet unlocken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
dkln schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:46:
Heb je de Scalebearer pack gekocht? If so: ik dacht dat je dan inderdaad maar 1 champion had en de rest met spelen moet unlocken.
Ja die heb ik inderdaad gekocht. Dat meende ik dus ook, maar toch kan ik alle champions op een of andere manier gewoon selecteren. Heb ze allemaal al geprobeerd. Zal straks eens kijken of er nog iets aangepast is ten opzichte van gisteren.

Edit: zou het kunnen dat je alle champions sowieso in unranked play kunt gebruiken en dus de champions alleen in ranked locked zijn?

DAMAGE wijzigde deze reactie 22-05-2018 21:51 (12%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
quote:
DAMAGE schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:35:
[...]

Ja die heb ik inderdaad gekocht. Dat meende ik dus ook, maar toch kan ik alle champions op een of andere manier gewoon selecteren. Heb ze allemaal al geprobeerd. Zal straks eens kijken of er nog iets aangepast is ten opzichte van gisteren.

Edit: zou het kunnen dat je alle champions sowieso in unranked play kunt gebruiken en dus de champions alleen in ranked locked zijn?
Lijkt me niet. Misschien kan je ze de eerste 24 uur gratis huren, daarna moet je ze toch echt vrijspelen of huren. Koppel het Bethesda account waar je mee speelt aan Twich en laat af en toe een stream van Quake Champions open staan. Via Twitch worden er chests, favor en shards gedropped. In een chest kunnen champions zitten.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
robkorv schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:46:
[...]

Lijkt me niet. Misschien kan je ze de eerste 24 uur gratis huren, daarna moet je ze toch echt vrijspelen of huren. Koppel het Bethesda account waar je mee speelt aan Twich en laat af en toe een stream van Quake Champions open staan. Via Twitch worden er chests, favor en shards gedropped. In een chest kunnen champions zitten.
Thanks voor de tip, ga ik zeker doen!

Ik denk inderdaad dat ik ze een paar uur kan checken of zo. Zie er wel een soort van tijd bij staan, denk dat ik nog 25 uur de champions kan proberen en dat ik ze dan moet unlocken inderdaad. Kan er altijd nog 30 euro tegenaan mikken om gewoon alles te kopen, maar ze vrij spelen is ook wel leuk denk ik. Heb je ook nog een beetje een doel naast beter worden in de game.

Wel lekker, eindelijk weer eens een oldskool shooter met een beetje nieuwe invloeden, dat wel. Was er sceptisch over maar denk dat ik mij hier wel mee kan vermaken.

• Dreifarben
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 16-02 22:36
Heb het gisteren ook gekocht voor een paar euro, speelt toch wel lekker weg. Hoog tempo, lekker erop los fraggen. Vind het best wel geestig allemaal.

Ik snap wel niks van alle extra's in game en de vele zaken die in de lootboxes zitten :+

PC: Asrock AB350M Pro4 - R5 2600 - 16 GB DDR4 @ 2933 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• dkln
Mja die lootboxes boeien niet zoveel. Puur cosmetische dingetjes. Spelen met alle Champions is wel fijn trouwens. Ik switch soms mapspecifiek tussen bepaalde champions.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Het zou mij wel lachen lijken als ze Q2DM1 gingen remaken voor Quake Champions. Just for shits and giggles. Die map zal waarschijnlijk helemaal niet leuk spelen met deze game, maar gewoon, stukje nostalgie!

Oh en graag CTF. Alle CTF mappen er in die we vroegah op XS4ALL speelden. Man. Dat zou vet zijn.

DAMAGE wijzigde deze reactie 23-05-2018 21:48 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 16:57
daar sluit ik (GekkeGerrit clanbase tijd) mij bij aan, als er ctf komt ga ik het qc weer proberen :/
damage klinkt wel bekend ook van die tijd, groet

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
GerritGluurbuur schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:00:
daar sluit ik (GekkeGerrit clanbase tijd) mij bij aan, als er ctf komt ga ik het qc weer proberen :/
damage klinkt wel bekend ook van die tijd, groet
Cool! <3 Clanbase. DCB-DAMAGE checking in :) Jouw naam herken ik inderdaad ook! In die tijd zeker ook altijd op IRC in het clanbase kanaal? Alle lans af geweest, PZZ, Regroup, Limbo lan, Clanbase Heaven. Manmanman. Was het nog maar toen.

DAMAGE wijzigde deze reactie 23-05-2018 23:57 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 16:57
DCB was mijn tweede clan, ook een Limbo lan meegemaakt dat was wel vet, was alleen wat jong nog toen :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
GerritGluurbuur schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:41:
DCB was mijn tweede clan, ook een Limbo lan meegemaakt dat was wel vet, was alleen wat jong nog toen :/
Haha ik was ook nog een broekie. Dit is 18 jaar geleden:

http://www.limbolan.com/limbo-verslag/verslag-ll6/images/Dscf0013111.jpg

Rechts DAMAGE het jonge kereltje die met zijn PC in de trein het hele land door ging om naar de limbolan te komen. Prachtige tijden. Limbolan.com draait nog steeds, de foto's staan er nog op van back in the days. Heerlijk om doorheen te scrollen! Calimero herken je vast ook nog wel?

Moeten weer eens met de oude garde knallen denk ik. Lijkt mij leuk! Kom op ID software, maak die oude mappen en blaas er nieuw leven in.

DAMAGE wijzigde deze reactie 25-05-2018 04:40 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkorv
Ik heb 2 matches online gezet van de nieuwe PTS build die ze deze week aan het testen zijn. Hierin zit een eerste versie van het gore systeem in verwerkt. Lees hier meer over de aankomende changes: https://quake.bethesda.net/en/news/40z79frj324QQeAKwcIGwm.

2 coole momenten
YouTube: PTS ultra gore powerup massacre | Short | Quake Champions
YouTube: PTS ultra gore pineapple 🍍 | Short | Quake Champions

de hele video's
YouTube: FleeLive PTS Twitch party #1 | Team Deathmatch | Quake Champions
YouTube: FleeLive PTS Twitch party #2 | Team Deathmatch | Quake Champions

robkorv wijzigde deze reactie 28-05-2018 20:52 (4%)

• dkln
Die gore ziet er serieus echt heel tof uit! Ben je nog balancing dingen tegengekomen in de PTS @robkorv ?

• robkorv
Ik heb het te weinig gespeeld om hier een persoonlijke mening over te hebben. Ben het wel aan het volgen op reddit.

DaHang zegt bijv. dit YouTube: DaHanG talks about new Champion balance change. Hij vergeet hierin dan wel dat Anarki, Nyx en Slash op dit moment niet echt goede picks zijn.

Wat ze nu uitproberen (light-, medium- en heavy -stacks) lijkt me wel veel makkelijker te balanceren maar dan vindt ik ook dat de hitboxes drie categorieën moeten hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

De QC servers liggen al de hele middag plat :( .
Ik heb Quake Live maar weer eens opgestart, is nog verrekte leuk ook! :P

p.s. ik ben benieuwd of Bethesda dit nog op de een of andere manier gaat compenseren, de meeste mensen spelen immers in het weekend

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkorv
Ja, dit was een slechte beurt. 1000+ viewers op quake champions twitch om base, agent, toxic, xron, silencep en claws te zien spelen doen de servers het niet. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robkorv
Stats pagina is live https://stats.quake.com/. INloggen werkt nog niet.. maar je kan wel zoeken.

• SaiKoTiK
nieuwe patch vandaag...

patch notes zouden hier te vinden moeten zijn, https://quake.bethesda.net/en/news/2fSdxgKqKYKgsyeOmggmuU

ik zeg zouden want het is me nog niet gelukt de pagina te openen, ik krijg quake.bethesda.net gewoon helemaal niet open momenteel.

er zouden slechts minieme verschillen zijn met de wijzigingen uit de laatste PTS.
d.w.z. dat al die wijzigingen waarover we hebben geklaagd de voorbije weken toch gewoon in de game terecht komen.

voor de sacrifice spelers onder ons: de controversiele "playlists" zullen dus ingevoerd worden, maar al mijn argumenten waarom dit slecht zou zijn voor sac spelers specifiek zijn in een klap van tafel geveegd, sac zit namelijk niet in een playlist, sac = custom only.

• XWB
  • Niet online

XWB

Ik kan die pagina prima openen. Het is weer een flinke waslijst met wijzigingen, maar de wijzigingen zelf zijn doorgaans vrij klein inderdaad.

• dkln
ok ik zie alleen maar: Anarki, Slash en Galena :P Alle grotere champions zijn waardeloos geworden. Maar weer een maandje wachten tot ze dat uitgebalanceerd hebben...

• SaiKoTiK
early acces versie is tijdelijk gratis beschikbaar!

https://bethesda.net/en/a...mpions-free-to-play-trial

• robkorv
quote:
dkln schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:32:
ok ik zie alleen maar: Anarki, Slash en Galena :P Alle grotere champions zijn waardeloos geworden. Maar weer een maandje wachten tot ze dat uitgebalanceerd hebben...
Ik heb pas zo'n 4 uur gespeeld met de nieuwe patch en heb juist het idee dat voor elke champion de stack change positief uitpakt. Slash en anarki waren erg slecht, nu weer redelijk. Ik heb in die 4 uur veel met sorlag gespeeld en ze gaat een stuk minder snel dood nu.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

quote:
Mooi! Via Steam (ook tijdelijk gratis) eindelijk mijn Bethesda QC account weten te koppelen aan Steam :)

KillerBee wijzigde deze reactie 11-06-2018 18:38 (3%)

• dkln
Mweh zo zie je maar dat alle balancing dingetjes heel persoonlijk zijn. Heb de laatste tijd weer met Galena en Doomguy gespeeld en dat speelde imho weer lekkerder dan voorheen :p

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-02 17:11
edit

ErA wijzigde deze reactie 13-06-2018 17:14 (96%)

• MAGDATTT
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-12-2018
Zaterdagmiddag, potje QC.

Servers are full
Your place in line 930

Zo ga ik um zeker kopen :P

• kevz
quote:
MAGDATTT schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:46:
Zaterdagmiddag, potje QC.

Servers are full
Your place in line 930

Zo ga ik um zeker kopen :P
't Is gratis QC weekend heh, als je hem toevoegt op steam dan blijft ie in je steam library. Verder werkt idsoft er aan zodat je champions kan unlocken met favor(credits) en je in princiepe geen geld uit hoeft te geven. Je kan als je dan wel de devs wil supporten misschien een lootcrate pack kopen ofzo... :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 24-12-2018
Ik had um al eerder via bethesda (weliswaar met 1 champion). Maar dit heeft weinig zin zo. Nu is de wachtrij 300. Zo kom je niet aan spelen toe, laat staan aan het kopen van lootboxes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kevz
quote:
MAGDATTT schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:00:
Ik had um al eerder via bethesda (weliswaar met 1 champion). Maar dit heeft weinig zin zo. Nu is de wachtrij 300. Zo kom je niet aan spelen toe, laat staan aan het kopen van lootboxes.
Het gemiddeld aantal spelers is van 1000 naar 25000 gegaan deze week. 't Lijkt dat de 'server scaling' niet optimaal werkt, misschien icm met een groter aantal verwachte spelers dan idsoftware had verwacht.

Beter een server queue dan geen spelers in ieder geval, toch? :+

Mijn YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

quote:
kevz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Beter een server queue dan geen spelers in ieder geval, toch? :+
Werkte het idd alleen maar op deze manier, dan had ik er nog enigszins begrip voor gehad. Sommige spelers worden echter random, tijdens een rondje knallen, keihard uit het spel gegooid (dit is mij afgelopen week een paar keer overkomen), zo'n situatie moet Bethesda gewoon voorkomen, of het spel nu nog in ontwikkeling is of niet.
Bethesda had m.i. gewoon moeten wachten met het tijdelijk vrijgeven van QC, totdat er betere (of: meer) servers beschikbaar zijn om dit grote aantal (nieuw bijgekomen) gamers te kunnen voorzien. Hier heeft Bethesda duidelijk een steekje laten vallen...

• robkorv
De queue viel reuze mee, ik heb niet meer dan een paar minuten hoeven te wachten. De titel is nog steeds in early access dus ook al was het nu ff gratis.... dit was voor hun een stress test van de Amazon GameLift implementatie. Beter dat ze dit nu doen dan dat dit soort dingen gebeuren terwijl het spel uit is. Ze hebben hier goed aan gedaan... en diegene die hebben gespeeld beloond met de early access free to play versie.

• robkorv
Free to play is met een week verlengd!

• dkln
Nou ik ben inmiddels een beetje gewend geraakt aan de laatste patch. Aantal nieuwe spelers is echt enorm gegroeid! (niet zo gek met de E3 coverage en de gratis versie). Helaas is de verdeling van levels in een match nog niet echt in orde. Op naar de volgende patch!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Maar is het ook echt zo? Ik kwam veel in potjes met bots ook de laatste tijd...

Edit: gister nog wat potten gedaan zonder bots. Was weer genieten. Valt mij wel op dat er af en toe lui in zitten die de meest idiote shots raken.

DAMAGE wijzigde deze reactie 22-06-2018 14:51 (48%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Nieuwe map in PTS: YouTube: The Molten Falls | First Look | Quake Champions <-- The Molten Falls | First Look | Quake Champions (ultra at 1440p60)

• SaiKoTiK

• dkln
Nieuwe patch is uit! Ligt het aan mij of is er meer serverlag dan voorheen? Ik heb heel regelmatig last van kleine stutters of raketten die soms niet geregistreerd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@dkln ik heb er zelf gelukkig geen last van, maar heb wel veel opmerkingen hierover gezien op Steam, dus je bent zeker niet de enige die dit ervaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Na een patch kan je het beste dit weer ff doen: https://bethesda.net/comm...seline-system-performance

Check ook je aangevinkte servers, dit wordt nog wel eens gereset.

• SaiKoTiK
@dkln heb je voor deze patch de HRTF optie geactiveerd?

deze was namelijk bugged en werd in deze patch disabled, echter als je die aan staan had ervoor dan staat deze nog actief.

oftewel reset to default doen, of manueel de setting op false zetten in C:\Users[Your username]\AppData\Local\id Software\Quake Champions\client\config\sound.cfg

• dkln
Thanks voor de tips! Had alles al eens geprobeerd. De laatste dagen lijk ik er minder last van te hebben. Misschien pech met een server of met veel hoge pings gespeeld. Oh well...

De nieuwe map (Molten Falls) is trouwens ronduit briljant!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://quake.bethesda.ne...ialMedia&utm_medium=bitly

26 juli a.s. worden de ELO skill en rankings gereset, je begint dus weer helemaal 'vers'.
Het level die je hebt behaald (bijv. level 35), blijft onaangetast.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Heb van het weekend toch maar de Champions Pack gekocht, dus voor 29.99 euro. Anders duurt het behoorlijk lang voor je alle champions unlocked hebt, en dat is nog niet eens super erg, maar ik wilde graag custom games gaan starten zodat ik een beetje de movement kan checken van verschillende champions. Werkt wel goed moet ik zeggen. Zag ook dat er bot support aan zit te komen dus dat is nice om gewoon eens te oefenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Morgen Donderdag komt er een patch uit met aardig wat quality of live verbeteringen. Je kan weer individueel de modi selecteren die je wilt spelen. In custom matches kan je bots toevoegen en er komt een nieuwe arcade spel modus uit. Als ze echt hun best hebben gedaan zit er ook CTF bij.

robkorv wijzigde deze reactie 31-07-2018 08:42 (2%)
Reden: dag van patch verkeerd

• robkorv
Ow, ik heb de dag verkeerd. De patch komt donderdag uit... niet vandaag. https://www.reddit.com/r/...quakecon_content_details/

• SaiKoTiK
quote:
robkorv schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:03:Als ze echt hun best hebben gedaan zit er ook CTF bij.
CTF en de nieuwe mode (slipgate) zullen er nu zeker niet bij zijn, deze zullen immers eerst uit komen in PTS.

voor CTF worden nieuwe (symmetrische) maps gemaakt maar die zijn nog niet af, dus CTF zal initieel te testen zijn op de bestaande sacrifice maps.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik hoop stiekem een beetje op een revival van oude Quake 2 CTF maps. Who is with me? Wat ik al wel heel cool vond om te zien is dat de CTF vlaggen in de eerste beelden echt op de oude Quake 2 CTF vlaggen lijken. Mega vet.

• SaiKoTiK
wel, toen ze destijds aan het bouwen van maps begonnen hebben ze een poll gehouden met de vraag welke q2 ctf maps we wilden terug zien, dus er zal zo goed als zeker minstens 1 remake van een q2 map komen vermoed ik.

de eerste beelden die ze toonden is wel zonder ctf specifieke assets (meeste waren nog de sacrifice assets die gebruikt werden) en zelfs de vlag die je wel kon zien was maar een tijdelijke asset.

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Inderdaad, Slipgate en CTF laten nog even (tot na Quakecon) op zich wachten:
quote:
Syncerror on Rapha stream:
Both CTF and Slipgate coming to PTS after QuakeCon. No hard date yet. A lot of us are out a week and a half to help run QuakeCon, so we'll need some time after this update & con.
  • Inloggen in het spel tijdens Quakecon (9-12 augustus) unlockt een speciale Quakecon Heavy Machinegun Skin.
  • Het bekijken van de Quakecon keynote (vrijdag 10 aug @ 18:00 CEST) via Twitch beloont kijkers met een speciale Twitch drop, inclusief wat ingame items (onbekend wat exact.)
    Kijken kan via: https://www.twitch.tv/bethesda
Twitch channels tijdens QuakeCon:

www.twitch.tv/bethesda voor de keynote (Vrijdag 10 aug @ 18:00 CEST)
www.twitch.tv/quake voor de Quake Champions tournooien (geeft ook Twitch drops)

Voor beide kanalen geldt dat je wel even je Bethesda account moet linken aan je Twitch account. Anders krijg je niks van de ingame drops.

The Outsider

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Meelobee schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 14:41:
Inderdaad, Slipgate en CTF laten nog even (tot na Quakecon) op zich wachten:

[...]
  • Inloggen in het spel tijdens Quakecon (9-12 augustus) unlockt een speciale Quakecon Heavy Machinegun Skin.
  • Het bekijken van de Quakecon keynote (vrijdag 10 aug @ 18:00 CEST) via Twitch beloont kijkers met een speciale Twitch drop, inclusief wat ingame items (onbekend wat exact.)
    Kijken kan via: https://www.twitch.tv/bethesda
Twitch channels tijdens QuakeCon:

www.twitch.tv/bethesda voor de keynote (Vrijdag 10 aug @ 18:00 CEST)
www.twitch.tv/quake voor de Quake Champions tournooien (geeft ook Twitch drops)

Voor beide kanalen geldt dat je wel even je Bethesda account moet linken aan je Twitch account. Anders krijg je niks van de ingame drops.
En als je Quake via Steam hebt? Of nee dat maakt natuurlijk niet uit, want als je Quake via Steam hebt, moet je alsnog inloggen met je Bethesda account. Dus dan idd maar eens kijken of ik mijn Bethesda account kan linken. Paar extra skins is nooit weg natuurlijk.

Edit: blijkbaar krijgen we idd morgen ook een nieuwe champion!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja, lijkt er inderdaad op dat we morgen Death Knight uit Q1 erbij krijgen gezien de verwijzing naar 1.25 in de E3 trailer.

https://twitter.com/Quake/status/1024662880397000704

Meelobee wijzigde deze reactie 02-08-2018 14:47 (28%)

The Outsider

• SaiKoTiK
nieuwe patch vandaag

patch notes: https://quake.bethesda.net/en/news/7i9HAErxPq6CIIM2y2maSO

roadmap:

SaiKoTiK wijzigde deze reactie 02-08-2018 11:14 (73%)

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik hoop echt dat 1 van de 2 nieuwe game modes die er komende winter bijkomen, Freezetag zal zijn. Ik speel dit regelmatig in QL, het zou leuk zijn als dit ook naar QC zou komen :)

KillerBee wijzigde deze reactie 02-08-2018 18:22 (5%)

• robkorv
Ik heb gisteren een game met death knight opgenomen: YouTube: New Champion: Death Knight! | Team Deathmatch | Quake Champions

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb gister mijn sensitivity even gelijk getrokken tussen Quake Champions en CSGO. Ik gebruik met Quake Champions 800 DPI, 1.500 sens en mouse pitch/mouse yaw van 0.020 i pv 0.022. Nu had ik zo'n mouse sens converter gecheckt online maar blijkbaar kun je gewoon dezelfde sens in CSGO en Quake Champions instellen. 1.5 is in beide games gelijk. Meestal zijn de waardes van sens anders in verschillende games, maar dit is wel fijn dus!

Ook lekker aan het oefenen geweest met de bots op hard in een custom game en een beetje aim trainen op die manier. Wel een lekkere update deze. Nieuwe champion is wel ok. Denk dat ik hem niet vaak ga gebruiken.

• dkln
Lekkere update weer! Jammer dat de matchmaking weer een stuk trager is dan voorheen (nu +/- 3 min voor vinden van een match). Iemand hetzelfde gemerkt?

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

quote:
dkln schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:50:
Lekkere update weer! Jammer dat de matchmaking weer een stuk trager is dan voorheen (nu +/- 3 min voor vinden van een match). Iemand hetzelfde gemerkt?
Yep, het duurt idd langer dan voor de patch.
Met uitzondering van TDM met bots (4 man vs. 4 bots), vaak binnen 30 sec.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Opzich tof dat nieuwe character, ziet er tof uit, maar wel echt ruk dat het weer een druk op F voor een gratis kill character is. (net als Sorlag & Keel) Dat ondermijnt toch een beetje de core gameplay als je het mij vraagt. Zit je net in een lekker gevecht met een vijand, beetje rockets uitwisselen en dan drukt ie op F voor een instakill waar je eigenlijk niets tegen kunt doen. Cheap om te gebruiken en het sloopt de balance.
En voor de low health class characters is het zo goed als altijd een Instakill als je DN tegenkomt die z'n ability klaar heeft.. Jammer dat we wss een maand moeten wachten tot ze de balance hierin wat aanpassen (if at all.)

The Outsider

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 11:09
Ik vind het jammer dat abilities ook beschikbaar zijn in instagib. Nou ben ik toch al geen fan van die abilities, maar in insta heeft het wat mij betreft helemaal geen plaats.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13:05

Gundogan

Rip and tear, until it is done

quote:
Meelobee schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 09:03:
Opzich tof dat nieuwe character, ziet er tof uit, maar wel echt ruk dat het weer een druk op F voor een gratis kill character is. (net als Sorlag & Keel) Dat ondermijnt toch een beetje de core gameplay als je het mij vraagt. Zit je net in een lekker gevecht met een vijand, beetje rockets uitwisselen en dan drukt ie op F voor een instakill waar je eigenlijk niets tegen kunt doen. Cheap om te gebruiken en het sloopt de balance.
En voor de low health class characters is het zo goed als altijd een Instakill als je DN tegenkomt die z'n ability klaar heeft.. Jammer dat we wss een maand moeten wachten tot ze de balance hierin wat aanpassen (if at all.)
Daarbij zijn de passives van DK niet zo heel bijzonder en is Ranger met een beetje oefening beter als insta kill character op korte afstand (altijd insta kill vs max 150 damage + DoT). Ook is de passive van Ranger wat beter.

Van mij hoeft DK geen nerf, maar ze moet wel oppassen dat ze niet te veel van dit soort champions gaan maken.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• robkorv
Hmm de nieuwe patch is best ruk eigenlijk. De performance is een stuk slechter en de active van death knight is een stack destroyer. 50 tot 150 damage plus 10 damage per tick als je door zijn vuur loopt.
Het weerhoudt me niet van spelen maar het is wel weer een frustratie punt extra en het overschaduwt de positieve verandering in deze patch.

• robkorv
Het schijnt zo te zijn dat als je de framerate cap uitzet in video settings je minder last hebt van framepacing issues. Ik heb dit gisteren uit gezet en het scheelt behoorlijk. Ben weer iets positiever :).

Vandaag quakecon btw, zie hier voor Twitch detail enz. https://www.reddit.com/r/...gathread_9th_12th_august/

11:00am CT is 18:00 onze tijd. Dus vandaag is vanaf 18:00 de bethesda key-note te volgend op https://www.twitch.tv/bethesda

2v2 qc begint ook om 18:00 CEST en zal via https://www.twitch.tv/quake worden uitgezonden.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

F2P vanaf nu _/-\o_ (zojuist medegedeeld op QuakeCon)

• XWB
  • Niet online

XWB

Hé, wat?
At QuakeCon earlier today, Bethesda announced that Quake Champions, the game it launched as an early access title last year, is now available for free. The game will remain free for the entirety of its existence, giving everyone the chance to play the latest evolution of Quake, the hit shooting game originally launched in 1996.
:o Die zag ik niet aankomen. Maar dat wil vast ook zeggen dat de game nooit "af" zal zijn. Ik had gehoopt op een final release aankondiging op QuakeCon, maar dat zal er nu wel nooit meer komen.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

De F2P versie is nog wel steeds de 'kale' versie, de upgrades (Starter Pack en Champions Pack) zijn namelijk nog gewoon te koop (zie ook Steam).

• pprs
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-02 21:53
quote:
Acid_Burn schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 08:52:
Ik vind het jammer dat abilities ook beschikbaar zijn in instagib. Nou ben ik toch al geen fan van die abilities, maar in insta heeft het wat mij betreft helemaal geen plaats.
Helemaal mee eens! De kracht van Instagib is juist dat iedereen gelijk is qua mogelijkheden en dat alleen vaardigheid en mapkennis het verschil maakt. Ik zat gisteren ook tierend achter mijn scherm vanwege de bij vlagen oneerlijke abilities.

• XWB
  • Niet online

XWB

Voor het echte instagib gevoel kan je beter UT spelen >:)

Ik ben vooral benieuwd wanneer CTF toegevoegd gaat worden. Na twee potjes DM ben ik er al klaar mee, maar met CTF kan ik me langer vermaken.

• robkorv
Ik heb een paar instagib matches gedaan zonder instagib.... en het is best saai hoor. Maarjah ik vind instagib sowieso één van de mindere modus. Ik pak vaak een belachelijke champion zoals Keel, Clutch, Sorlag of Scalebearer.. belachelijk omdat ze "langzaam" zijn en een grote hitbox hebben... maar des te leuker als je er mee weet te winnen :). Pineapples zijn te grappig in instagib.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-02 01:24
Ik speel het spel nu een paar dagen en vind het echt geweldig, zo soepel en snel.
Zijn er mensen hier die graag de 2v2 ranked modus doen?, die vind ik het leukst, maar een game vinden duurt echt lang als je solo que'd.

• robkorv
@Vlizzjeffrey ik ben RobKorV ingame en zit in exile's discord https://discord.gg/ghFnN8Z

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

http://www.esreality.com/...4/longest-yard-is-coming/

Zoals de link al zegt, de map Longest Yard komt eraan :)

• XWB
  • Niet online

XWB

quote:
:*) Was één van mijn favoriete Quake III Arena mappen.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dit weekend met mijn jongere broer eens de 2V2 ranking shit gedaan. We hebben 1717 ELO punten nu goed voor Gold 4. Not bad at all.

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
XWB schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 00:50:
[...]

:*) Was één van mijn favoriete Quake III Arena mappen.
Het was DE Quake 3 map, de demo had die map. Weet nog goed dat ik hem speelde toen op mijn PCtje met veel te lage FPS. Them oldskool feels! Zag wel dat ze hem flink aangepakt hebben maar denk dat ie leuk is voor instagib.

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True