Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MisterChaoSs
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-02 17:18

MisterChaoSs

I Love Creating Chaos (ILCC)

Wat is een beetje normale starters ELO? Ik heb nog geen rank en speel tegen mensen met 1500 elo o.i.d.

Moet wel flink wennen aan de speelstijl in 1v1 Duel. Ik hit best veel rails, maar regelmatig ben ik dan de pineut omdat ik 3 rockets in de buurt krijg. Accuracy + damage is ook vaak hoger dan tegenstander, maar door een special ability of slecht getimede pickup word ik dan vaak toch net verslagen.

Probeer al wat rustiger te spelen en meer op de pickups te letten, aim lukt opzich nog wel, maar dat moet continu verbeterd worden imo

EDIT:

Okey 10 potjes later en ik begin mij mateloos te irriteren aan die abilities. Ik heb op 1 pot na meer damage en accuracy gehad met vrijwel zelfde aantal pick ups. Is er iets bekend of ze ook een keer een modus brengen waarin je normaal speelt zonder die abilities?

MisterChaoSs wijzigde deze reactie 27-08-2018 18:54 (20%)

If I can't see the enemy, the enemy can't se *DEAD

• robkorv
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 18:36
Dit is de verdeling over de ranks: https://images.ctfassets....rt.4Social.v2.6_FINAL.jpg

En je hebt gelijk, sommige abilities zijn erg goedkoop. Je hebt iemand compleet in de tang, je hebt net heavy en mega opzak.... zap.... je wordt insta killed. De enige manier om dan nog een beetje lol te hebben is dit accepteren en zelf ook die goedkope frags binnen te halen.

Je kan in custom wel de abbilties uitschakelen... niet voor 1v1 volgens mij.

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
robkorv schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:55:
Dit is de verdeling over de ranks: https://images.ctfassets....rt.4Social.v2.6_FINAL.jpg

En je hebt gelijk, sommige abilities zijn erg goedkoop. Je hebt iemand compleet in de tang, je hebt net heavy en mega opzak.... zap.... je wordt insta killed. De enige manier om dan nog een beetje lol te hebben is dit accepteren en zelf ook die goedkope frags binnen te halen.

Je kan in custom wel de abbilties uitschakelen... niet voor 1v1 volgens mij.
Ik start rond Gold I of Gold II zag ik, geen idee in hoeverre dat netjes is als eerste rank :+

Maar ben blij dat ik niet de enige ben. Helemaal met Champions die wat lagere HP/Armor hebben zijn sommige abilities verschrikkelijk. Die van die Death Knight (met dat vuur) is walgelijk, hetzelfde geldt voor de dual wield van blazkowicz en het feit dat je die in het begin van de ronde al direct kan gebruiken. Dual wield lightning gun binnen eerste 10 seconden en je bent vrijwel instant dood.

Gisteren nog 2 potjes gespeeld na mn rank, één gewonnen en één verloren, maar was nog steeds vermakelijk. Echter, bij m'n tweede potje merkte ik dat de tegenstander wel heeeeel goed wist waar ik was, ook met sneaken. Nu ben ik volledig nieuw, maar ik vraag me toch af in hoeverre walling voorkomt in deze game.

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Dat vuur van DK is gewoon achterlijk. Bij de ability van BJ moet je tenminste nog aim hebben wil je iets killen. Dus daar komt nog iets van skill bij kijken. Ook het moment van activeren is belangrijk. DK is gewoon een click to kill. Als je mist ook nog kans dat ie alsnog dood gaat door de burn. Iemand staat voor je neus? Oh klik op F en dood istie. Zelfde geldt voor dat balletje van Ranger. Ranger is ook de enige champion die niet bang hoeft te zijn voor Quad. Als ik Ranger ben en ik heb de quad niet probeer ik altijd de quad af te pakken met het balletje. Wel lachen als dat lukt tho.

Dan is het inderdaad maar af en toe vloeken maar ik spuit die DK's graag af met mijn dualwield Lightning. Gister ook van die salty mafketels te grazen genomen :P

DAMAGE wijzigde deze reactie 28-08-2018 17:01 (61%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• robkorv
PTS heeft sinds gisteren The Longest Yard. Ik heb een game tegen bots opgenomen en op YouTube gezet: YouTube: New Map: The longest yard! | Team Deathmatch | Quake Champions

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

That's quite an opportunity

De abilities zijn een leuke toevoeging IMO, alleen jammer dat ze ook met instagib gebruikt kunnen worden.

It takes two fools to argue.

• SaiKoTiK
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12-02 10:48
default rank is 1500, dus als je nog niet ranked bent is het vrij normaal te starten tegen mensen van +-1500.

distributie van de ranks: https://imgur.com/7cdbFIr

nog interessant linkje: https://www.reidatcheson..../quake-champions-elo.html

• MisterChaoSs

MisterChaoSs

quote:
SaiKoTiK schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:14:
default rank is 1500, dus als je nog niet ranked bent is het vrij normaal te starten tegen mensen van +-1500.

distributie van de ranks: https://imgur.com/7cdbFIr

nog interessant linkje: https://www.reidatcheson..../quake-champions-elo.html
Nog net iets onder gemiddeld, maar dat is nog wel op te krikken. Aim is boven gemiddeld, voor zover ik merk hit ik meer, maar pick ups en positioneren.... nog niet zo haha.

Matter of practice I guess...

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

In oktober komt Athena erbij als champ, met Grappling hook als active ability.

- CTF
- CTF map - Citadel
- Slipgate Mode

The Outsider

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ziet er goed uit! :)

Deze maand dan dus waarschijnlijk geen update?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• XWB
  • Niet online

XWB

quote:
Meelobee schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:53:
In oktober komt Athena erbij als champ, met Grappling hook als active ability.

- CTF
- CTF map - Citadel
- Slipgate Mode

[video]
Eindelijk CTF :) Helaas nog maar één map, en de ontwikkeling van nieuwe mappen gaat al zo langzaam :/
quote:
KillerBee schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:09:

Deze maand dan dus waarschijnlijk geen update?
Jawel, zie https://bethesda.net/comm...coming-to-quake-champions

September update brengt onder andere Arcade Mode en Longest Yard map.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Thx @XWB :). Arcade Mode levert straks weer een hoop uurtjes plezier op, zo te zien!
Longest Yard ook mooi gedaan, een echte instagib map imo.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik las ergens op Twitter (in een reactie op) dat vandaag de september update erop komt :)

• robkorv
Patchnotes: https://quake.bethesda.net/en/news/3XorolLTZSC48sMakGsa2E
Patch komt vandaag uit.

Servers zijn down vanaf 14:00 en zijn uiterlijk om 20:00 weer up.

robkorv wijzigde deze reactie 06-09-2018 09:17 (26%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Laat ik toevallig morgenochtend vrij hebben :*) Dat worden een paar potjes Longest Yard :9

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voor de luie Quakers;

ARCADE MODES
Spice things up with these specialty modes – coming soon in the September Update! Arcade Mode games will be featured in the ‘Play Now’ screen and rotate on a regular basis, adding new and interesting ways to show your stuff in the Arena.

Some examples of game modes you’ll see in Arcade Mode include:
  • Hot Rockets: All Champions spawn with just the Rocket Launcher. Oh, and those Launchers happen to have infinite ammo and QUAD DAMAGE.
  • Mystery Champion: Start with a random Champion and spawn as a different one each time you’re fragged. The best part? You can spawn as Champions you haven’t unlocked yet!
  • Team Instagib: The one-hit-to-frag classic, now with support for two teams of four!
  • Unholy Trinity: Weapon pickups no longer appear on the map. However, you spawn with Quake's trifecta of iconic weapons; the Rocket Launcher, the Railgun and the Lightning Gun!
NEW MAP - LONGEST YARD
What the best way to enjoy new gameplay modes? Why, with a new place to play them!

Longest Yard joins the Quake Champions rotation of maps with the September Update. Test your Rocket Jumping skills along precarious floating platforms suspended above an endless, spiraling abyss inspired by the elder god Volkerh!

NEW WEAPON SKIN AND FEATURES
We're bringing a classic weapon skin to Quake Champions. You may already be familiar with this beauty from Quake II but allow us the pleasure of (re)introducing the new Super Shotgun skin: Trespasser!

The September update will also add support for Bot Backfill in matches, helping ensure that each match has a full roster of players to frag. Speaking of full rosters, this update will also include Party support for all game modes. That means that your four-stack of friends won';t have to leave the Party to play free-for-all modes like Instagib; perfect for you social Quakers out there!

NEW CHAMPION: ATHENA - COMING SOON TO PTS!
Saving the best for last, a new Champion swings her way into the Arena! A familiar face from Quake’s past, Athena is the next playable combatant in Quake Champions.

Utilizing her trusty Grappling Hook, Athena can traverse the Dreamlands’ intimidating spires and vantage points with ease. Not only does the Hook grant considerable verticality and movement, but also a convenient getaway for Athena whenever a fight just isn’t going her way.

Athena will be available to try out as part of the Public Test Server in mid-September, with plans to debut in the main game later on. For the September Update and more, stay tuned to Quake via Twitter and Quake.com to learn when the latest content hits the Arena!

Frag On!

The Outsider

• XWB
  • Niet online

XWB

Heb de update van 3,2 GB inmiddels binnen en het eerste potje Longest Yard is alweer achter de rug :9

• Mathice
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-01 16:05
Ik speel het sinds kort ook. Zijn hier nog meer oude quakers hier van vroeger ? Dan heb ik het over de begin tijd van quake 3 rond 2000. Heb ook nog wel quake live gespeelt laatste jaren maar wel heel weinig. Moet wel erg wennen aan de snelheid, oude quake was al snel maar dit nog sneller.

• XWB
  • Niet online

XWB

Ik heb Quake III Arena jarenlang gespeeld. 's Ochtends één potje voor ik naar school moest, en 's avonds meerdere potjes. Op een gegeven moment, ergens in 2001, had ik een GeForce 3 videokaart waarmee je Quake op de hoogste instellingen kon spelen :9

Met de komst van UT2004 was ik helaas minder Quake gaan spelen, maar dat neemt niet weg dat ik jarenlang plezier aan heb gehad :)

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:12
Quake 3 veel gespeeld, alleen debiele was, had hele game, maar speelde nog heel vaak de demo, was beetje aparte community en kwam je altijd zelfde mensen tegen. :D

Enige wat ik jammer vind is die verschillende champions, ik hou er toch meer van met dit soort games dat iedereen equal playing field heeft.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:57
Quake champions heeft natuurlijk niks meer met Quake te maken,, het spel lijkt snel maar is eigenlijk zeer traag en lomp. De abilities in de game heeft het voor mij helemaal verknald, gaat nergens meer over soms heb ik 3 rockets en 4 rails nodig om iemand neer te leggen.

Enige leuke aan de game is nog instagib, maar dat is het dan ook

• XWB
  • Niet online

XWB

quote:
RoaDHouse schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:25:

Enige leuke aan de game is nog instagib, maar dat is het dan ook
Alleen jammer dat de abilities bij instagib niet uitgeschakeld zijn.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Op het Steam forum werd geklaagd over cheaters, iemand die al tegengekomen? Ik gelukkig nog niet (afkloppen), maar speel ook enkel op EU-servers.

Voor beginnende spelers raad ik sowieso aan om de servers handmatig te kiezen, dan kan met de wereldbol in het menu.

• XWB
  • Niet online

XWB

Ik heb nog niet het gevoel gehad dat er cheaters actief zijn.

• RoaDHouse
quote:
XWB schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:27:
[...]

Alleen jammer dat de abilities bij instagib niet uitgeschakeld zijn.
Nee klopt, maar daar heb je weinig last van.

• RoaDHouse
quote:
XWB schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:33:
Ik heb nog niet het gevoel gehad dat er cheaters actief zijn.
Dat gevoel heb ik ook niet, zonder abilities zou het een veel beter game zijn. Ik denk dat de old-skool quakers dit ook links laten liggen.

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 11:09
quote:
RoaDHouse schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:44:
[...]

Nee klopt, maar daar heb je weinig last van.
Bij de potjes die ik gespeeld heb ging ik denk ik 25-30 procent van de keren dood door een ability. Vooral die van death knight is behoorlijk kut.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• XWB
  • Niet online

XWB

De ontwikkelaars hebben met de september patch diverse performance verbeteringen doorgevoerd. Hier is een uitgebreide analyse terug te lezen:

https://bethesda.net/comm...e-and-frametimes-analysis

• RoaDHouse
RoaDHouse schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:46:
[...]

Dat gevoel heb ik ook niet, zonder abilities zou het een veel beter game zijn. Ik denk dat de old-skool quakers dit ook links laten liggen.
Ik kom terug op mijn mening over hackers in the game,,, na uren spelen ben ik er toch een aantal tegen-gekomen.

Zit schijnbaar geen cheat-protection in the game en is het een feest voor hackers. :(

• Acid_Burn
Ik zou eigenlijk net als vroeger gewoon een demo willen kunnen opnemen :P Met de mogelijkheid om alle POV's te zien. Dus eigenlijk een server side recorded demo die je kan downloaden.

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik ben zat cheaters tegen gekomen en ook mensen die mij uitschelden voor cheater. Mooi klote. Is echt jammer van de laatste jaren online gaming op de PC. Als je zelf een lekker potje kunt knallen dan ben je niet meer goed maar word je uitgemaakt voor cheater. En er zijn zat mensen die als ze ook maar het vermoeden hebben dat jij aan het cheaten bent zij ook maar hun cheatje aan zetten. Dan heb je dus mooi een probleem.

Je merkt het vaak wel wanneer er cheaters in de game zitten. Die raken vaak alle shots met hun hitscan wapens. Uiteraard een uitzondering daar gelaten, want heb ook wel eens tegen pro's gespeeld en die raken ook alles wel wat ze kunnen zien. Maar daar merk je vaak nog dat er een foutmarge in zit die bij cheaters uiteraard ontbreekt.

Het is helaas iets op de PC waar we mee zullen moeten leven. In elke game kom je ze wel tegen. Of er nu een anti cheat op zit of niet.

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gelukkig valt het opzich nog mee met de hoeveelheid cheaters, zeker gezien het een f2p game is, en je dus ongelimiteerd nieuwe accounts kan maken.

Even met Photoshop aan de slag geweest;

:7

The Outsider

• XWB
  • Niet online

XWB

Wat mij betreft mogen Orbb en Bones terugkomen :Y

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19:16
Ik heb deze laatst op het werk even geprobeerd (we houden zo nu en dan een lanparty) en goedgekeurd! Wat een vet spel is dit. Vroeger ook wel Quake gespeeld (maar meer UT). Spelen met DOOM Slayer (double jump) brings back memories. Ik ben nog wel echt heel slecht, en vind het menu met al die lootpacks echt een teringzooi maargoed. Spel is nog in beta natuurlijk. Het matchmaking duurt wel heel lang.

Leuk spel! Even bookmarken dit topic.

• robkorv
Er is dit weekend een groot toernooi gaande in Roemenië. Uitzendschema: https://quake.pglesports.com/broadcast-schedule/

Het is live te volgen op:
- twitch https://www.twitch.tv/quake
- youtube YouTube: Quake Champions

• RoaDHouse
Het wordt echt tijd dat er een cheat-protection in de game gaat komen.

Niet te doen met al die hackers. Als dit zo doorgaat is de game volgend jaar compleet dood.

• XWB
  • Niet online

XWB

RoaDHouse schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 16:20:
Als dit zo doorgaat is de game volgend jaar compleet dood.
En de community schijnt sowieso al niet groot te zijn. Volgens de Quake Champions forums zijn er slechts 2000 tot 3000 actieve spelers.

• robkorv
Er zijn heel weinig cheaters actief, ik heb 2w 6d 15h aan game time en ben er maar 3 tegen gekomen. Diegene heb ik gerapporteerd in-game en ben ze nooit meer tegen gekomen. De player base is inderdaad rond de 2500, ik denk dat vooral nieuwe spelers het hierdoor moeilijk hebben. Het is nog steeds wel een verdubbeling qua spelers vergeleken met vorige jaar. Misschien is slipgate, dat volgende week donderdag uit komt wat vriendelijker. Ik hoop dat de maand daarna CTF uit komt.

• robkorv
Nieuws over de update van aanstaande donderdag:
https://quake.bethesda.net/en/news/5vCamIq1AAogu08uK2MSQI

En de ingame loot die je kan verdienen door te spelen...... JEEEEE! :)
https://quake.bethesda.net/en/news/2s0R6Vl5hG4iySKakSEuyY

• XWB
  • Niet online

XWB

Hmm, CTF zou toch in oktober komen? Meelobee in "[PC] Quake Champions"

• robkorv
Nee, er is nooit een release date gegeven voor CTF. Ze hebben alleen concept gameplay laten zien. Aanstaande vrijdag is er een developer stream, wellicht dat ze daarin een aankondiging doen.

• robkorv
De citadel map zit nu wel in de PTS voor slipgate, dus de kans is groot dat die ook mee gaat in de nieuwe live build donderdag... maar CTF zit er nog niet bij.

• SaiKoTiK
nieuwe patch vandaag met nieuwe map, nieuwe mode en nieuwe champ: https://quake.bethesda.net/en/news/tDn2w2k0ZU40cm6UIOwuQ

@robkorv er werd oorsprongkelijk wel melding gemaakt dat slipgate en ctf in oktober zouden uitkomen, maar ctf werd doorgeschoven naar volgende patch.

SaiKoTiK wijzigde deze reactie 11-10-2018 11:33 (38%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Welke nieuwe map :?

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik speel eigenlijk alleen FFA/Death Match en eigenlijk alleen maar met Doom Slayer. Ik vind dat je absurt veel moet spelen voordat je al die ruins bij elkaar hebt. Gister heb ik 200 lootboxen open gemaakt met maar een paar dingen voor Doom Slayer.

i5 4690K @4.6GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 27" Predator 1440p IPS G-Sync @144Hz.

• SaiKoTiK
citadel, de map die in de pts reeds zat.

• XWB
  • Niet online

XWB

Oh, ik dacht dat Citadel een CTF map was :p

• SaiKoTiK
XWB schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:08:
Oh, ik dacht dat Citadel een CTF map was :p
dat is het ook, alhoewel ctf nog niet uit is.

edit: hmmm, de map lijkt ook nog niet released te zijn.

SaiKoTiK wijzigde deze reactie 11-10-2018 23:30 (12%)

• XWB
  • Niet online

XWB

SaiKoTiK schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 18:41:
[...]

edit: hmmm, de map lijkt ook nog niet released te zijn.
Ik kon die map ook niet in de release notes terugvinden :) De developers hebben bestaande mappen aangepast voor de nieuwe Slipgate mode.

• robkorv
https://quake.bethesda.net/en/news/2CruGeDnIwoU2IueqiGQuE artikel over pgl tournooi. Vandaag in de community stream hebben ze aangekondigd dat ze in PTS met nerfed instakill abilities gaan testen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Er is een nieuwe champion aangekondigd: Eisen. Zijn ability is een turret 8)7

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

De Torbjörn van Quake Champions! :D

i5 4690K @4.6GHz., Noctua NH-U14S Push/Pull, 16GB G.Skill RipjawsX @1600C9, MSI GTX1070 @2075/4500MHz., 27" Predator 1440p IPS G-Sync @144Hz.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16-02 19:54

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik dacht eerst dat het een grap was.

Een turret...

In een Quake game.

Nahjah, kijk ik snap dat ze wat nieuws proberen. Ik had gehoopt dat het bij passives en andere movement sets bleef. Een paar skills okay, maar ze gaan nu toch wel ver van het padje af hoor...

En laat me raden, Eisen mag gewoon zo meedoen aan Intagib. Net als Keel, DK en andere onzin, gaat deze turret je nu gewoon blij instagibben? Zet em neer in een hub gebied en hop, top van de scoretabel.

• robkorv
@djunicron het schijnt meer een discovery bot te zijn volgens de community stream. De schade die hij doet is meer om aan te geven waar iemand zit. Ik ben overigens meer benieuwd naar de aangepaste instakill abilities die ze gaan testen via de PTS. Samenvatting van de community stream https://steamcommunity.co...etail/1708446464014252780

• XWB
  • Niet online

XWB

En CTF komt in november naar PTS, dus hopelijk kunnen we met de december patch eindelijk capture the flag spelen :)

• SaiKoTiK
djunicron schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 02:43:
Een turret...

In een Quake game.
Is niet de eerste keer hoor... YouTube: Enemy Territory Quake Wars : Blocking APT

zelfs al in 1996... YouTube: Team Fortress 1 Opening Intro

damage abilities krijgen in volgende patch een nerf trouwens.

• Kneth87
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 13-02 16:50
zou tijd worden, de press F to win button is nu toch wel beetje te sterk bij een aantal champions.

• pimsch
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-02 12:40
Ze moeten tdm en dm echt meer noobfriendly maken anders blijft de community zo klein. Gelijk een mmr toekennen en noet matchen met ervaren spelers.

• robkorv
pimsch schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:54:
Ze moeten tdm en dm echt meer noobfriendly maken anders blijft de community zo klein. Gelijk een mmr toekennen en noet matchen met ervaren spelers.
Dat is een kip en ei probleem. Je hebt nou eenmaal een aantal matches nodig om je plaats te bepalen.

• pimsch
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-02 12:40
robkorv schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Dat is een kip en ei probleem. Je hebt nou eenmaal een aantal matches nodig om je plaats te bepalen.
Daar kunnen ze vast iets op bedenken. Bijvoorbeeld door nieuwe spelers een parkour met targets te laten doorlopen. Als iemand niet strafed, veel mist en weinig snelheid heeft kan die gene in een lagere mmr que geplaatst worden voor dm en tdm.

Overigens mogen ze van mij ook wel ranked dm en 4 man tdm toevoegen.

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
pimsch schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Daar kunnen ze vast iets op bedenken. Bijvoorbeeld door nieuwe spelers een parkour met targets te laten doorlopen. Als iemand niet strafed, veel mist en weinig snelheid heeft kan die gene in een lagere mmr que geplaatst worden voor dm en tdm.

Overigens mogen ze van mij ook wel ranked dm en 4 man tdm toevoegen.
En dat heeft weer als effect dat mensen met skillz met opzet alles verkeerd gaan doen.

Even onthouden dat alle Quake games altijd al door een handjevol mensen of minder word gemaakt, en daarom zie je veel patches die dingen testen omdat ze het zelf ook niet weten :P
tldr; Verwacht niks, en als je QC leuk blijft vinden blijf je spelen en vice versa.

Ik neem in ieder geval een langere pauze, misschien over 6 maanden loopt het spel beter en zonder press F to win hero's wat ze overduidelijk van Overwatch aan het kopiëren zijn. Imho, Quake werkt beter als de specials een beetje toevoegen aan de game, en niet de hele basis worden waarbij het skieten zelf minder belangrijk word.

Mijn YouTube

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-02 09:19
Arena shooters waren ook van de kaart verdwenen, daarom is het developer team van Quake Champions ook klein - vergelijk het met eens te zien of het nog wel iets kan worden, Bethesda/Zenimax gaat er dan niet hun top tier development team opzetten, à la Doom met hun iD Tech 6/7 engine...

Kip en ei verhaal inderdaad, dus alles wat we kunnen doen is spelen 😀

 iPhone X Space-gray 256GB  MacBook Pro (15-inch, Late 2016) 2.7 Quad-core i7/16GB/1TB-Flash/Radeon460-4GB

• XWB
  • Niet online

XWB

Wel, het is gelukt: de community heeft het Slipgate Festival voor het einde van de maand voltooid. Met één dag over :) Als beloning krijgt iedereen Athena gratis erbij.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

XWB schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:41:
Als beloning krijgt iedereen Athena gratis erbij.
Als je Athena al hebt, krijg je de Lore skin van Athena; dit alles wordt unlocked op 1 november.

Even voor het geval sommigen de tekst in het plaatje niet lezen ;)

KillerBee wijzigde deze reactie 31-10-2018 07:49 (16%)

• robkorv
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn ik heb een tdm opgenomen met de nieuwe champ Eisen. YouTube: New Champion: Eisen! | Team Deathmatch | Quake Champions

• XWB
  • Niet online

XWB

Eisen is nu beschikbaar op PTS! :)

Vreselijk Duits accent :')

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Morgen de maandelijkse update, waarna ook gelijk een nieuwe community event begint :)

https://bethesda.net/en/a...cial&utm_source=Community

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://twitter.com/Quake/status/1063123557893488640

Het ging vandaag niet helemaal goed met de update, schijnt :/ .
Hopelijk morgen meer nieuws...

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Hoe 'leuk' is PTS? Ik heb het tussen mijn lijst staan, maar nooit geprobeerd.

• XWB
  • Niet online

XWB

KillerBee schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:33:
https://twitter.com/Quake/status/1063123557893488640

Het ging vandaag niet helemaal goed met de update, schijnt :/ .
Hopelijk morgen meer nieuws...
Via Steam kreeg ik vanavond twee grote updates binnen (3,8 GB en 3,4 GB).

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:26
XWB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:41:
[...]

Via Steam kreeg ik vanavond twee grote updates binnen (3,8 GB en 3,4 GB).
Patch 1 was de update, en Patch 2 was om alles weer terug te draaien. Morgen krijgen wel een verbeterde Patch die we vandaag zouden krijgen dus :+

Mijn YouTube

• robkorv
foxgamer2019 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:44:
[...]

Hoe 'leuk' is PTS? Ik heb het tussen mijn lijst staan, maar nooit geprobeerd.
Het is een test versie van Quake en heeft een softcap van 500 spelers. Het is echt alleen bedoeld om dingen uit te proberen. Vanwege het lage aantal werkt matchmaking alleen vlak na een update. Het beste is dus om wat mensen te verzamelen, een party samenstellen en een custom game starten.

PTS is overigens down op dit moment, er zijn specifieke momenten dat ze nieuwe dingen testen. Vaak is dat zo 1 á 2 weken voordat ze een patch uitbrengen.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

kevz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 23:49:
[...]

Patch 1 was de update, en Patch 2 was om alles weer terug te draaien. Morgen krijgen wel een verbeterde Patch die we vandaag zouden krijgen dus :+
https://twitter.com/Quake/status/1063590360574816256

Vrijdag is het niet meer geworden :P .
Het wordt vandaag :)

• XWB
  • Niet online

XWB

Yep, patch rolt nu opnieuw naar binnen :)

• SaiKoTiK

• XWB
  • Niet online

XWB

Heb inmiddels een aantal potjes met de november patch gespeeld, en de balance changes maken de game veel leuker :)

• SaiKoTiK
BF kortingen op de champions pack:

50% op steam

50% op GMG https://www.greenmangamin...mpions-champions-pack-pc/

72% op gamebillet https://www.gamebillet.com/quake-champions-champions-pack

• Baptizt
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14-02 07:53
Thx bij Gamebillet gehaald

• robkorv
Dreamhack winter was dit weekend. Iemand op Reddit heeft YouTube timestamp klik links gemaakt:
https://www.reddit.com/r/...2018_complete_replay_and/

1 van de leukste maps vond ik Ruins of Sartnath, Liquid vs Mystro CIS. Beide teams begonnen met een slash YouTube: Quake Champions Invitational 2018 - DreamHack Winter - Day 2.
De halve finale Av3k vs Cooler was ook episch, die duurde zo'n 1 uur en 45 minuten vanwege de defensieve stijl van beide speler.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

• Acid_Burn
Zucht... Quake valt ook al voor het battle pass system..

• !nFerNo
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-01 22:52
Wat houdt zo'n battle pass system zoal in? Is het een soort money-gate naar betere content? Want de MTX blijft wel puur cosmetisch (zoals bijvoorbeeld Path of Exile het doet). Je wint niks met al die MTX meuk aan je char, integendeel, je maakt je outline groter en duidelijker voor de vijand.

• XWB
  • Niet online

XWB

!nFerNo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:59:
Wat houdt zo'n battle pass system zoal in?
Ik volg het ook niet goed. Kan iemand in twee zinnen uitleggen wat er nou precies gaat veranderen?

• Shaidar
Het huidige systeem waarmee je via loot boxes cosmetische upgrades unlocked verdwijnt, en in de plaats komt een systeem waarmee je zelf kan kiezen en zien welke upgrades je voor welke champion zal unlocken door daily en weekly challenges. De Battle Pass geeft je dan "andere" upgrades dan de gewone.

F2P betekent uiteraard dat Bethesda manieren moet verzinnen om geld binnen te krijgen om de ontwikkeling te blijven betalen...

 iPhone X Space-gray 256GB  MacBook Pro (15-inch, Late 2016) 2.7 Quad-core i7/16GB/1TB-Flash/Radeon460-4GB

• XWB
  • Niet online

XWB

Shaidar schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:23:
F2P betekent uiteraard dat Bethesda manieren moet verzinnen om geld binnen te krijgen om de ontwikkeling te blijven betalen...
Sure, maar je kon al loot boxes kopen. De Battle Pass zal waarschijnlijk meer geld binnenbrengen.

• RoaDHouse
Leuk allemaal het nieuwe systeem waar geld mee binnen-gehaald wordt,,, maar hou je wel alle vorderingen die je nu allemaal al behaald hebt.

Hoop niet dat je alles weer opnieuw moet gaan behalen.

Eindelijk is alles een beetje goed geregeld met QC en dan krijg je deze flauwe kul.

• Shaidar
Alles wat je hebt hou je. De nieuwe cosmetische upgrades zijn nieuw, deze zijn momenteel nog niet beschikbaar in QC.

• XWB
  • Niet online

XWB

Cosmetische upgrades, het zal allemaal wel. Ik wil gewoon een keer CTF gaan spelen! :p

• robkorv
Volgens de geruchten komt de patch de 20ste uit en zal er daarna CTF via PTS getest worden.
Het lijkt me sterk dat dit voor het nieuwe jaar gaat lukken.

Hier staat een guide wat je met je huidige loot moet doen en wat je overhoudt na de volgende patch: https://www.reddit.com/r/...o_with_your_stuff_before/

• !nFerNo
CTF zit al in PTS.

Nog klein drama: ze zeiden al wie runes heeft krijgt de rewards van de runes ook al zijn ze niet afgewerkt. Mensen zijn hun boxes beginnen openen op nog snel runes te kunnen krijgen. Nu heeft de community manager een correctie gepost waar ze zeggen dat alleen runes waar al progressie op is wordt toegekend. Everybody: panties in a bunch.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

!nFerNo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:06:
CTF zit al in PTS.

Nog klein drama: ze zeiden al wie runes heeft krijgt de rewards van de runes ook al zijn ze niet afgewerkt. Mensen zijn hun boxes beginnen openen op nog snel runes te kunnen krijgen. Nu heeft de community manager een correctie gepost waar ze zeggen dat alleen runes waar al progressie op is wordt toegekend. Everybody: panties in a bunch.
Ik voorspel een 'gele hesjes' opmars in QC :+

Maar serieus, knap lullig! :-(

• !nFerNo
Ik heb gisteren mijn lootboxes er ook snel doorgejaagd voor nog wat runes te scoren (en heb er gekregen), dus die ben ik wel kwijt.

• Acid_Burn
Ik ook.. mijn reliquaries toevallig van de week al gedaan.. :/

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik ga nu al m'n Champions maar stuk voor stuk af, om nog progressie in meer Runes te krijgen, denk dat dit de beste methode is om voor de komende update nog snel shards en loot boxes binnen te harken.

Ik begreep dat het 't beste is om de backpacks nog voor de update te verzilveren, maar de Reliquaries sowieso vast te houden tot na de update (er schijnen vrijwel geen dubbele loot meer bij te zitten, thank god!). Maar hoe zit het met de Chests? Is het ook handiger om die te bewaren tot na de update? (ik lees verschillende reacties hierover, er is zo te zien nog wat onduidelijkheid m.b.t. de Chests).

• robkorv
Voor chests wordt ook aangeraden om ze te bewaren. Na de patch krijg je voor duplicaten dan shards volgens de nieuwe waarde. Ze lieten het gisteren zien tijdens de dev stream, het is echt een veel beter systeem. http://www.twitch.tv/quake/v/345912904?sr=a&t=1409s

• robkorv
Ik spendeer overigens alles wat binnen komt. Mijn filosofie is hoe eerder je alles hebt, hoe sneller je duplicates krijgt. Ik kan elke dag wel zo'n beetje 5 chests kopen. Ik wil ook zoveel mogelijk runes in progress hebben voor 20 september.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Bij nader inzien is het waarschijnlijk ook beter om je backpacks te bewaren tot na de update, het aantal Runes wat de backpacks opbrengen, is namelijk teruggebracht tot vrijwel 0 (lees: je hebt echt geluk als je er nu nog eentje krijgt). Dus eigenlijk is er dan geen reden meer om ze direct te openen.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Zo te zien is de eerste stap gezet richting komende update: alle currency in de Runes, zijn nu alvast omgezet in backpacks en chests. Je kunt nog steeds de runes aflopen en spelen tot je progressie hebt verkregen op een rune, maar dit zal ergens deze week (zeer waarschijnlijk a.s. donderdag) stoppen met de komst van de update. Dus vergaar nu het nog kan! :P ;)

• robkorv
Ik heb er nog 3 zonder progress. Ik moet een deathmatch winnen met Nyx, na 6 pogingen had ik hem bijna.... maar verlies het met 2 frags van iemand die net de laatste quad pakt en me inhaalt. Verder moet ik nog een duel winnen met clutch en scalebearer. gl&hf!
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True