Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Quake Champions

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:53
Ondertussen lukt het zonder problemen (geen wachtrij of "client error") om te gamen. En het moet gezegd worden: het spel voelt heel erg Quake aan. En dat is zowat het grootste compliment dat een shooter kan krijgen.

De default fov (field of view) stond mij wat te hoog. Ik gok 110 of 120 terwijl ik eerder op 90 of 100 speel. Buiten dat is het enorm leuk. Intense acties, snelle weapon switch, prachtige werelden,... Genieten met een grote G!

PSN: H1MSELF1SH

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05:06
quote:
Techno Overlord schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:21:
Wat een heerlijke game is 't! 16 FFA gespeeld en 14x eerste en 2x tweede! 8)

Oude Quake gevoel zit er heerlijk in!!
Wil je een lintje? 8)7

• Shaidar
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:29
Nee, eens je een key geclaimed hebt blijft deze geldig voor elk Beta-weekend. Het volgende begint vrijdag om 16h00 en loopt tot 22h00 zondagavond.

iPhone 11 Pro 64GB  MacBook Pro (13-inch, 2019, i7 2.8Ghz, 16GB, 512GB)

• _Tygernoot
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:54
Ik kreeg gisteren een key via tweakers, en vanochtend lag er ook een key van Bethesda in m'n inbox :)

Voor de liefhebber: Y9B8-QB9K-A8EG-2F7R-U49X

• Torp_me
  • Laatst online: 13-11 18:46
ik heb nog 2 keys over
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Torp_me wijzigde deze reactie 27-04-2017 10:29 (3%)

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:23

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik zat net op de 15% voor een kwartier, start de client opnieuw op... 1% -O-

Download met een paar KB/s. Best jammer.

Tot over 17.5 uur :w

kKaltUu wijzigde deze reactie 27-04-2017 16:26 (9%)

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-10 14:55
Grappig hoe veel mensen zitten te klagen over de LG, maar die is altijd al sterk geweest.. Enige wat anders t.o.v. q3/ql is, lijkt de range.

Knetterhard wijzigde deze reactie 30-04-2017 21:33 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
RoaDHouse schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:03:
[...]

Je kan de game toch gewoon uitbrengen en gaande weg patches toevoegen of aanpassingen doorvoeren.

Bij Quake3 was er gewoon een demo en enkele weken/maanden werd het spel ge-released en daarna kwamen de patches.

Laat ze in elk geval een demo uitbrengen die 24/7 gespeeld kan worden.
En dan geeft elke reviewer aan dat er nog enorm veel werk aan de winkel is, de steam reviews zijn overweldigend negatief, en toen was het spel dood. Nee laten we voorlopig maar even blijven beta testen O-)

Mijn YouTube

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ted_heuvel
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 04-10 15:39
Poeee wat een lol weer gehad dit weekend :D tot dusver is Anarki toch wel m'n favoriet. Jammer dat laatste pot twee minuten voor tien abrupt werd afgebroken, maar kan niet wachten om donderdag weer lekker te fraggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ted_heuvel
Ik speel trouwens onder de naam Oostblokknaller, als er nog meer zijn die wel in een party willen TDM'en, voeg me toe de rest mag in een hoekje bibberen als ik met de railgun rondspring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-11 14:43

RaseriaN

So much choices..

quote:
Pimmuz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:24:
Jeeeh eindelijk weer eens lekker raggen! Q3A & RA3 hebben me jeugd opgeslokt :p

Vind het wel jammer dat ze de opgepoetste dm6 al hebben aangepast quad hoort daar gewoon in het midden imo.

Oude quake naam heb ik laten vallen (juaNto) de nieuwe is p1mmuz voeg me toe voor een duel of potje tdm :)
Had nou maar Q3A/RA3 laten vallen, je kon er toch niks van! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• williammorren
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13:56
quote:
arthias schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:59:
Nog 2 beta keys voor de liefhebbers.
BMQ6-X68G-P2KA-4P7G-C28N
AEU7-G34D-Y3FU-2N4F-B48A
Thanks! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:51
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 7 mei 2017 @ 13:39:
Guys :D

Vorige week ook een beta key gekregen van tweakers.net, helaas gisteren pas tijd gehad om te beginnen.
Nog steeds niet kunnen spelen wegens het volgende probleem:
- Game was eindelijk opgestart na 5 minuten naar een laadcirkel te kijken (bekend probleem).
- Bij de video settings alles op ultra gezet, game moest herstart worden..
- Tijdens het opstarten komt direct de melding dat er onvoldoende (werk)geheugen beschikbaar is.. Tsja ik ben inderdaad van 16gb naar 8 gegaan. Oké gedachten, 8 is te weinig.. Maar hoe verander ik de VIDEO settings terug naar ''high''?
- game verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Blijf de melding krijgen dat ik onvoldoende werkgeheugen zou hebben.
- in appdata-local alles op dit gebied verwijdert. melding blijft aanhouden..

Kunnen imo 2 dingen zijn:
- of mijn 8gb is inderdaad te weinig (maar raar dat ik eerst met de standaard video settings gewoon kon knallen)
- of de gekozen settings blijven ergens bewaard, maar waar? Game verwijderen en de appdata info verwijderen is niet de oplossing..

Iemand anders met dit probleem en hopelijk DE oplossing? Heb ik eindelijk tijd om een uurtje te knallen krijg je dit xd
%AppData\Local\Saber Interactive\Quake Champions\client\config

Daar kan je alles op low of 0 zetten.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaidar
Op het einde van deze beta periode beslist van al m'n credits aan lootboxen te geven, daarna alle items te verkopen om dan genoeg rode shards te hebben, en nu heb ik het classic Quake 1 rocket launcher model 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TwisterX
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01-11 09:30
Gisteren was ons aller held Fatal1ty aan het streamen. 300 viewers die allemaal "Omg, hij bestaat nog!" gingen in chat. Vandaag zal hij 24 uur live QC streamen, vanaf het moment dat het uit is.

Voor de jonkies: Dit is de eerste fulltime pro-gamer (1999), die vooral met Quake bekendheid vergaard heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
quote:
RoaDHouse schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:33:
Het was lekker spelen de afgelopen week,,,,,, denk niet dat ik het ga kopen er zijn me teveel hackers in de game.

Voor de rest speelt het lekker weg.
Heb je niet toevallig tegen een (ex)pro gespeeld zo nu en dan? :P

Mijn YouTube

Acties:
  • +2Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:21
De grootste fout die je op GoT kunt maken is reageren op Roadhouse.
Ik heb hem nog nooit ergens positief over zien posten. ;)

Steam - BFV - PUBG

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
quote:
RoaDHouse schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:42:
Lijkt me een beetje on-mogelijk 30 kills te hebben zonder zelf 1x down te gaan.
Is prima mogelijk hoor. Vooral omdat het matchmaking systeem momenteel mensen willekeurig bij elkaar aan het gooien is. Tel daar bij op de tijdelijke open beta waarbij een enorme hoeveelheid noobs zijn komen spelen, en je krijgt iemand met skill die zonder veel moeite iedereen owned :P

Mijn YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrMonkE
  • Laatst online: 11:48

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

quote:
RoaDHouse schreef op zondag 21 mei 2017 @ 17:42:
Lijkt me een beetje on-mogelijk 30 kills te hebben zonder zelf 1x down te gaan.
Dat zijn van die gasten die continu de map doorgaan opzoek naar de powerups.
Een 'stack' bijhouden noemen ze dat, continu zorgen dat je health hoog blijft en je alle wapens en ammo aanvult. Als je een goeie speler bent weet je precies waar ze liggen, hoe je ze het meest voordelig op de map kunt halen (route doormaps) en wanneer ze weer spawnen.
30 is wel een beetje veel, jullie waren vast erg slecht ;)

Panedemmic or BUST! Decimate that population!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
quote:
RoaDHouse schreef op zondag 21 mei 2017 @ 11:33:
Het was lekker spelen de afgelopen week,,,,,, denk niet dat ik het ga kopen er zijn me teveel hackers in de game.
Het lijkt vrij onwaarschijnlijk dat er in een vroege beta al hackers te vinden zijn die het goed genoeg weten te verbergen dat het niet erg evident is. De Quake-scene staat bekend als een met een zeer hoog topniveau.

Camacha wijzigde deze reactie 23-05-2017 23:16 (4%)

Persuader of bytes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17:20

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Roadhouse zit gewoon een beetje te trollen, of hij heeft geen idee van hoe hoog de skill levels in Quake kunnen zijn.

The Outsider

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
quote:
SideShow schreef op vrijdag 26 mei 2017 @ 20:28:
Moet je nu echt quake champs weer downloaden vanaf 0? Ik had em al, maar nu is er weer 'n nieuwe beta en moet ik toch installen vana 0 ? :/
't Valt wel mee hoor. Het lijkt alsof hij elke keer alles opnieuw moet downloaden, maar het zijn maar delen van de 13gb die hij opnieuw ophaalt en direct installeerd. 't Is net een steam integrity check hoe de bethesda launcher te werk gaat :)

Mijn YouTube

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
quote:
quote:
Meelobee schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 08:54:
Roadhouse zit gewoon een beetje te trollen
Point made.

Grotman wijzigde deze reactie 29-05-2017 14:31 (7%)

Persuader of bytes.

• Steffie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:42

Steffie

Opaque

Paar mooie matches gezien vandaag. De laatste (van EU groep) tussen Vo0 en Cooller was echt super spannend. Mooi taktisch gevecht ook. Helaas wel verloren door de Nederlander. Nu zijn de Amerikanen bezig om hun top 12 te bepalen, maar afgezien van Rapha boeit me dat toch minder. Het niveau blijft toch wel erg achter bij de Europeanen.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• ted_heuvel
quote:
Waterkoker schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:20:
Graag wil ik mij ook gaan storten op Quake Champions alleen mijn huidige pc trekt dat niet. Wat raden jullie aan qua GPU/CPU om dit spel goed te kunnen draaien? Ik ben niet van plan om exotische resoluties te gaan gebruiken. Hoogstens 1920x1680 mocht dat bevallen. Quake Live speelde ik altijd op 1280x1024 met vrijwel alle details eruit gesloopt.
In mijn ervaring is QC vrij mild met de systeemeisen, heb zelf een 1070 i.c.m. een AMD 8320 en het spel komt vrijwel nooit onder de 100 fps op 1080p met alles op ultra en 130% resolutie schaal. De oude CPU wil in spellen als BF nog wel eens de bottleneck zijn maar Quake lijkt, zoals de nieuwe Doom, behoorlijk GPU-gedreven te zijn. Hier zou ik dus vooral naar kijken als je denkt aan een upgrade.

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:21
Idtech is goed optimized, je kunt ook prima af met een 1060.
Een 1070 is leuk als je voor hogere resoluties gaat.

Steam - BFV - PUBG

• kevz
  • Nu online
Newsflash, als Quake geen champions had dan had het net zo van de grond gekomen als Quake 4... Niet dus :P

't Is een beetje een lesser of 2 evils dingetje. Ik zeg, gewoon QC spelen zoals het is, en niet verwachten dat het weer een Quake 3 Arena word, want die tijd is nou eenmaal voorbij ^^

Mijn YouTube

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:33
Waar ik op afhaak op dit moment:

1. Het connecten duurt veel te lang
2. Geluid is dof (gewoon slecht eigenlijk)
3. Belans in de game is ver te zoeken
4. Abilties (ik vind het 3x niks)
5. Grafisch veel te druk
6. Packet loss + de lag
7. Rewarding systeem.
8. Sommige champions bijna niet te killen.
9. Wapens zoals de rail voelt gewoon traag aan
10 Supershotgun (zo goed als waardeloos)
11. Tribalt of hoe dat ding ook heet (useless)

En dan nog dingen die ik op dit moment vergeten ben.

• kevz
  • Nu online
Je kan gewoon hun 'developer talks' volgen, waarin ze de staat van QC en ook hun aankomende updates bespreken. Daar hoor je vaak wat het plan is en wat je elke patch kan verwachten. Ze zijn nog lang niet klaar met de game updaten hoor.

Verder over je lijstje, een aantal dingen die je niets vind is persoonlijk. De queue tijd word inderdaad langzaam aan weer ietsje langer, dit hangt ook samen met het feit dat het spel (voor een te lange tijd) niet zo goed draait en dat kost populariteit. Rond de launch zal er weer een grote boost aan spelers komen die hopelijk wel blijven hangen.
Alle performance problemen (client, netcode, servers) zijn duidelijk, iedereen weet er van, en (bijna) iedereen heeft er last van.
De balans vind ik eigenlijk nog het meest indrukwekkend. Gezien het feit dat het spel zo slecht draait, hebben ze WEL de balans tussen de champions REDELIJK voor elkaar. Sommige balans verschillen liggen ook aan de code van het spel; De hitboxes worden/zijn veranderd om het iets makkelijkeren/constanter te maken om de kleine snellere champs te raken. Verder is Sorlag gewoon wat te makkelijk en kan idd wel een tweakje gebruiken. Maar buiten die dingen om is het echt een stuk gebalanceerder dan ik had verwacht.
De wapen balans is ook best goed. Nog steeds heersen de hitscan wapens omdat die mometeel in gebruik het makkelijkste zijn. De netcode voor de projectielen word wel steeds beter, en dat betekend ook dat de rocketlauncher/nailgun over tijd steeds beter worden. De railgun heeft idsoft het ook al over gehad, die moet in de toekomst veel directer aan voelen ipv de ingebouwde 50ms vertraging die hij lijkt te hebben (je kan dus ook rekening met die 50 millisec houden, schiet ietsje voor mensen om ze consistent te raken)
't Geluid vind ik zelf ook een minpunt, maar dat was in oudere Quake games ook nooit hun hoogtepunt. Gelukkig hebben ze een flink deel van de galm en andere extra ambient geluiden in de prullenbak gegooit, maar het blijft een aandachtspuntje.

tldr; De game is (langzaam) in ontwikkeling, en er is nog niks 'set in stone'.

Mijn YouTube

• kevz
  • Nu online
quote:
PizZa_CalZone schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:12:
Bedankt voor de verheldering, fijn dat classic quake komt. Ik snap het alleen niet helemaal vanuit het oogpunt van de developer.

Dus ze zijn bang dat de meerderheid op custom servers gaat spelen omdat daar classic quake beschikbaar komt? Dus blijkbaar verwachten ze dat de meerderheid classic quake wilt spelen. Dan bouw je het toch juist zo snel mogelijk in?
Nou ja, een groot deel van de kleine community is nou eenmaal een Quake veteran. Een groot deel van die Quake vets zijn of verslaafd, of hebben een steekje los zitten en alles wat idsoftware doet is verkeerd (Nee echt, serieus)

Net als hierboven aangegeven is, het is alleen maar nadelig om nu al Classic servers toe te staan, en als het gebeurd dan komt het op custom servers gok ik. Custom servers zullen geen ranking hebben en staan buiten het queue systeem om. Persoonlijk vind ik dat die ouwe lullen gewoon bij Quake Live/Quake 3/2/1 moeten blijven als ze echt alleen maar om de basic gameplay geven. Zelf vind in de abilities wel grappig en het voegt een nieuwe dimensie toe, het kost alleen even wat moeite om er aan te wennen en dat is vaak al te veel gevraagd ;)

Mijn YouTube

• regmaster
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online
Voor de kerst ...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Klik hier om de key te verzilveren

regmaster wijzigde deze reactie 22-12-2017 22:01 (38%)

• robkorv
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 12-11 12:51
2 weken verder en de december patch is een erg fijne patch geweest. Het was even frustrerend om te wennen aan movement changes. Ook merk ik weinig aan de nerf van slash en anarki, ze zijn nog steeds erg lastig om neer te halen als je ze zelf niet speelt.

Doom Slayer is nu beter uitgebalanceerd. Clutch is nu weer erg op als een speler goed met de Dash om kan gaan.

• robkorv
Ik heb er een stuk of 3 in me Friends list en ken er een stuk of 5.

Lijkt mij wel leuk om een discord kanaal te hebben voor NL Quakers.... Of is die er al?

• SaiKoTiK
  • Laatst online: 08-11 16:07
quote:
KillerBee schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:21:
http://steamcommunity.com...ns/0/1692659135923198640/

Er schijnt morgen weer een update uit te komen.
Hiermee wordt de kerst periode dan ook ein-de-lijk afgesloten :+ .

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben blij dat ik QC Pack gratis verkregen heb bij de aankoop van een AMD proc, want tot nu toe ben ik niet onder de indruk. Ik ben Quake en UT speler zo'n beetje vanaf het begin (ja, ik ben oud... :P ), bij QC ontbreekt gewoon de echte Quake sfeer, is mijn persoonlijke mening. De introductie van de lootboxes is hier zeker debet aan, maar niet alleen dit uiteraard, het aantal maps vind ik bedroevend weinig, na een weekje regelmatig spelen heb je het uiteindelijk wel gezien.
Daarnaast heb ik de pech dat ik 'm niet via Steam kan spelen, maar via de Bethesda launcher (omdat verkregen middels een actie bij AMD). Dus het 'community gevoel' ontbreekt dan ook al wat. Hopelijk wordt het dus snel F2P.
Wat bedoel je met quake sfeer? Ik vind iig dat de movement wel goed zit anders. Het voelt als quake (met speedcaps).
Aantal maps zal nog verhogen, niet vergeten dat het spel nog niet uit is...
Als je graag op steam speelt kunnen ze je via http://help.bethesda.net/ verder helpen.
Het community gevoel zoek je misschien beter op discord, er is een Quake Champions EU discord nu met een werkende pickup bot waar ze nu ook begonnen zijn met eigen toernooitjes in het weekend.
Ik weet alleen niet of ik zomaar de invite link publiek mag posten (is niet mijn discord).

• dkln
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-10 20:35
quote:
KillerBee schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:30:
[...]

Al geprobeerd, twee keer zelfs, maar helaas vind Bethesda dit net iets té klantvriendelijk :X

@SaiKoTiK : de gameplay vind ik ook prima, ik doelde meer op de lootboxes (mijn grootste ergernis in deze) en elke keer dezelfde maps moeten spelen, omdat je niet uit een fatsoenlijke serverlijst kunt kiezen waar/wat je speelt. Dat maakt het imo gewoon echt iets te saai na verloop van tijd.
Ik zal me eens verdiepen in discord, dit is de eerste keer dat ik hier van hoor :P , thanks! ;)
Ouwe lul reporting (multiplayer gespeeld van/opgegroeid Doom, Quake 1, 2 en 3). Tja die lootboxes. Is inderdaad jammer. Aan de andere kant: ik stoor mij er niet zoveel aan en merk dat ik het stiekem wel leuk vind (net als voorheen bij Battlefield 4). Je moet een soort van "werken" voor je spulletjes (alles is cosmetisch... dus prima wat mij betreft).

Qua gameplay vind ik het goed zitten. De game is nog steeds rete moeilijk en de champions zijn (wat mij betreft) goed uitgebalanceerd. Het is duidelijk nog een early-access daar er soms nog wat aan stats gerommeld wordt. Zie de patch van vandaag bijvoorbeeld maar :)

Overigens: elke update wordt de game ook echt weer beter (niet zoals bij PUBG). Sinds de laatste patch schijnt zelfs de netcode/hitboxes weer beter te zijn geworden (moet het nog aan de lijve ondervinden).

Ik hoop je iig online te zien. Er moeten meer NL spelers in de pool ;-) En zoek dat Discord idd ff uit. Wel zo handig om nieuwe spelers te leren kennen! Heeft iemand toevallig al een Discord voor eenzame Quake Champions spelers?

• SaiKoTiK
voor de geïnteresseerden, een discord met pickup bot: https://discord.gg/XWEKFTF

• robkorv
Oh.... En de rockets mogen van mij ook weer terug naar 1000 UPS zoals tijdens de beta ipv de huidige 1200 UPS.

• SaiKoTiK

• robkorv
De nieuwe patch is heel goed, ze zijn er bijna. Helaas zijn er ook weer een aantal spelers die dit soort rare dingen zien YouTube: April patch desync bug.

Ze hebben ook het uitgebreide match rapport bij non-ranked games weggehaald. Ze zeggen dat dit een "bug" is en het zal in een volgende patch verbeterd zijn: https://clips.twitch.tv/LongShinyMomKappaWealth.

Ik heb me eerste TDM met de nieuwe Champion op de nieuw map op YouTube gezet: YouTube: April patch with Strogg on Awoken | Team Deathmatch | Quake Champions

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Shaidar
Voor zover ik weet bestond er nog geen Quake discord server voor België of Nederland, dus heb ik er maar snel eentje in elkaar geflanst ...

Moesten jullie jullie geroepen voelen om samen te hokken met Quake spelers: please join 😀

https://discord.gg/TzTjsJd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Mannen! Vroeger competitive quake 2 gespeeld en kon maar niet aan Quake Champions wennen met die 'champions' Dacht dat het gewoon geen quake game zou gaan zijn. Uiteindelijk gister toch maar besloten om 5 euro in de pot te gooien en het toch eens te proberen. Moet zeggen; ik ben niet teleurgesteld. Het speelt eigenlijk best wel lekker weg. Ok het is anders, maar de champions spelen niet een dermate grote rol dat het de hele quake feel uit de game haalt. So far so good.

Nu wel een vraag. Ik was in de veronderstelling dat ik alle champions moest unlocken met de 5 euro versie die ik gekocht had, maar tot mijn verbazing kan ik ze gewoon allemaal kiezen. Weet iemand hoe dit zit? Is dat iets tijdelijks dat ik ze een x aantal uur na mijn aankoop kan proberen oid om ze uiteindelijk te moeten unlocken? Ik heb wel de beta van quake champions gehad. Heeft dat er iets mee te maken?

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
quote:
DAMAGE schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:35:
[...]

Ja die heb ik inderdaad gekocht. Dat meende ik dus ook, maar toch kan ik alle champions op een of andere manier gewoon selecteren. Heb ze allemaal al geprobeerd. Zal straks eens kijken of er nog iets aangepast is ten opzichte van gisteren.

Edit: zou het kunnen dat je alle champions sowieso in unranked play kunt gebruiken en dus de champions alleen in ranked locked zijn?
Lijkt me niet. Misschien kan je ze de eerste 24 uur gratis huren, daarna moet je ze toch echt vrijspelen of huren. Koppel het Bethesda account waar je mee speelt aan Twich en laat af en toe een stream van Quake Champions open staan. Via Twitch worden er chests, favor en shards gedropped. In een chest kunnen champions zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 13-11 22:09
daar sluit ik (GekkeGerrit clanbase tijd) mij bij aan, als er ctf komt ga ik het qc weer proberen :/
damage klinkt wel bekend ook van die tijd, groet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Laatst online: 13-11 22:09
DCB was mijn tweede clan, ook een Limbo lan meegemaakt dat was wel vet, was alleen wat jong nog toen :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Nieuwe map in PTS: YouTube: The Molten Falls | First Look | Quake Champions <-- The Molten Falls | First Look | Quake Champions (ultra at 1440p60)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Na een patch kan je het beste dit weer ff doen: https://bethesda.net/comm...seline-system-performance

Check ook je aangevinkte servers, dit wordt nog wel eens gereset.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robkorv
Morgen Donderdag komt er een patch uit met aardig wat quality of live verbeteringen. Je kan weer individueel de modi selecteren die je wilt spelen. In custom matches kan je bots toevoegen en er komt een nieuwe arcade spel modus uit. Als ze echt hun best hebben gedaan zit er ook CTF bij.

robkorv wijzigde deze reactie 31-07-2018 08:42 (2%)
Reden: dag van patch verkeerd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik hoop stiekem een beetje op een revival van oude Quake 2 CTF maps. Who is with me? Wat ik al wel heel cool vond om te zien is dat de CTF vlaggen in de eerste beelden echt op de oude Quake 2 CTF vlaggen lijken. Mega vet.

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

• SaiKoTiK
wel, toen ze destijds aan het bouwen van maps begonnen hebben ze een poll gehouden met de vraag welke q2 ctf maps we wilden terug zien, dus er zal zo goed als zeker minstens 1 remake van een q2 map komen vermoed ik.

de eerste beelden die ze toonden is wel zonder ctf specifieke assets (meeste waren nog de sacrifice assets die gebruikt werden) en zelfs de vlag die je wel kon zien was maar een tijdelijke asset.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ja, lijkt er inderdaad op dat we morgen Death Knight uit Q1 erbij krijgen gezien de verwijzing naar 1.25 in de E3 trailer.

https://twitter.com/Quake/status/1024662880397000704

Meelobee wijzigde deze reactie 02-08-2018 14:47 (28%)

The Outsider

• robkorv
Ik heb gisteren een game met death knight opgenomen: YouTube: New Champion: Death Knight! | Team Deathmatch | Quake Champions

• Acid_Burn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik vind het jammer dat abilities ook beschikbaar zijn in instagib. Nou ben ik toch al geen fan van die abilities, maar in insta heeft het wat mij betreft helemaal geen plaats.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• robkorv
Het schijnt zo te zijn dat als je de framerate cap uitzet in video settings je minder last hebt van framepacing issues. Ik heb dit gisteren uit gezet en het scheelt behoorlijk. Ben weer iets positiever :).

Vandaag quakecon btw, zie hier voor Twitch detail enz. https://www.reddit.com/r/...gathread_9th_12th_august/

11:00am CT is 18:00 onze tijd. Dus vandaag is vanaf 18:00 de bethesda key-note te volgend op https://www.twitch.tv/bethesda

2v2 qc begint ook om 18:00 CEST en zal via https://www.twitch.tv/quake worden uitgezonden.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 27-10 02:11
Ik speel het spel nu een paar dagen en vind het echt geweldig, zo soepel en snel.
Zijn er mensen hier die graag de 2v2 ranked modus doen?, die vind ik het leukst, maar een game vinden duurt echt lang als je solo que'd.

• robkorv
Dit is de verdeling over de ranks: https://images.ctfassets....rt.4Social.v2.6_FINAL.jpg

En je hebt gelijk, sommige abilities zijn erg goedkoop. Je hebt iemand compleet in de tang, je hebt net heavy en mega opzak.... zap.... je wordt insta killed. De enige manier om dan nog een beetje lol te hebben is dit accepteren en zelf ook die goedkope frags binnen te halen.

Je kan in custom wel de abbilties uitschakelen... niet voor 1v1 volgens mij.

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

In oktober komt Athena erbij als champ, met Grappling hook als active ability.

- CTF
- CTF map - Citadel
- Slipgate Mode

The Outsider

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

quote:
Meelobee schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:53:
In oktober komt Athena erbij als champ, met Grappling hook als active ability.

- CTF
- CTF map - Citadel
- Slipgate Mode

[video]
Eindelijk CTF :) Helaas nog maar één map, en de ontwikkeling van nieuwe mappen gaat al zo langzaam :/
quote:
KillerBee schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 10:09:

Deze maand dan dus waarschijnlijk geen update?
Jawel, zie https://bethesda.net/comm...coming-to-quake-champions

September update brengt onder andere Arcade Mode en Longest Yard map.

It takes two fools to argue.

• robkorv
Patchnotes: https://quake.bethesda.net/en/news/3XorolLTZSC48sMakGsa2E
Patch komt vandaag uit.

Servers zijn down vanaf 14:00 en zijn uiterlijk om 20:00 weer up.

robkorv wijzigde deze reactie 06-09-2018 09:17 (26%)

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Laat ik toevallig morgenochtend vrij hebben :*) Dat worden een paar potjes Longest Yard :9

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Voor de luie Quakers;

ARCADE MODES
Spice things up with these specialty modes – coming soon in the September Update! Arcade Mode games will be featured in the ‘Play Now’ screen and rotate on a regular basis, adding new and interesting ways to show your stuff in the Arena.

Some examples of game modes you’ll see in Arcade Mode include:
  • Hot Rockets: All Champions spawn with just the Rocket Launcher. Oh, and those Launchers happen to have infinite ammo and QUAD DAMAGE.
  • Mystery Champion: Start with a random Champion and spawn as a different one each time you’re fragged. The best part? You can spawn as Champions you haven’t unlocked yet!
  • Team Instagib: The one-hit-to-frag classic, now with support for two teams of four!
  • Unholy Trinity: Weapon pickups no longer appear on the map. However, you spawn with Quake's trifecta of iconic weapons; the Rocket Launcher, the Railgun and the Lightning Gun!
NEW MAP - LONGEST YARD
What the best way to enjoy new gameplay modes? Why, with a new place to play them!

Longest Yard joins the Quake Champions rotation of maps with the September Update. Test your Rocket Jumping skills along precarious floating platforms suspended above an endless, spiraling abyss inspired by the elder god Volkerh!

NEW WEAPON SKIN AND FEATURES
We're bringing a classic weapon skin to Quake Champions. You may already be familiar with this beauty from Quake II but allow us the pleasure of (re)introducing the new Super Shotgun skin: Trespasser!

The September update will also add support for Bot Backfill in matches, helping ensure that each match has a full roster of players to frag. Speaking of full rosters, this update will also include Party support for all game modes. That means that your four-stack of friends won';t have to leave the Party to play free-for-all modes like Instagib; perfect for you social Quakers out there!

NEW CHAMPION: ATHENA - COMING SOON TO PTS!
Saving the best for last, a new Champion swings her way into the Arena! A familiar face from Quake’s past, Athena is the next playable combatant in Quake Champions.

Utilizing her trusty Grappling Hook, Athena can traverse the Dreamlands’ intimidating spires and vantage points with ease. Not only does the Hook grant considerable verticality and movement, but also a convenient getaway for Athena whenever a fight just isn’t going her way.

Athena will be available to try out as part of the Public Test Server in mid-September, with plans to debut in the main game later on. For the September Update and more, stay tuned to Quake via Twitter and Quake.com to learn when the latest content hits the Arena!

Frag On!

The Outsider

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Heb de update van 3,2 GB inmiddels binnen en het eerste potje Longest Yard is alweer achter de rug :9

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gelukkig valt het opzich nog mee met de hoeveelheid cheaters, zeker gezien het een f2p game is, en je dus ongelimiteerd nieuwe accounts kan maken.

Even met Photoshop aan de slag geweest;

:7

The Outsider

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 11:49
Ik heb deze laatst op het werk even geprobeerd (we houden zo nu en dan een lanparty) en goedgekeurd! Wat een vet spel is dit. Vroeger ook wel Quake gespeeld (maar meer UT). Spelen met DOOM Slayer (double jump) brings back memories. Ik ben nog wel echt heel slecht, en vind het menu met al die lootpacks echt een teringzooi maargoed. Spel is nog in beta natuurlijk. Het matchmaking duurt wel heel lang.

Leuk spel! Even bookmarken dit topic.

• robkorv
Er is dit weekend een groot toernooi gaande in Roemenië. Uitzendschema: https://quake.pglesports.com/broadcast-schedule/

Het is live te volgen op:
- twitch https://www.twitch.tv/quake
- youtube YouTube: Quake Champions

• robkorv
Nieuws over de update van aanstaande donderdag:
https://quake.bethesda.net/en/news/5vCamIq1AAogu08uK2MSQI

En de ingame loot die je kan verdienen door te spelen...... JEEEEE! :)
https://quake.bethesda.net/en/news/2s0R6Vl5hG4iySKakSEuyY

• robkorv
https://quake.bethesda.net/en/news/2CruGeDnIwoU2IueqiGQuE artikel over pgl tournooi. Vandaag in de community stream hebben ze aangekondigd dat ze in PTS met nerfed instakill abilities gaan testen.

• kevz
  • Nu online
XWB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 22:41:
[...]

Via Steam kreeg ik vanavond twee grote updates binnen (3,8 GB en 3,4 GB).
Patch 1 was de update, en Patch 2 was om alles weer terug te draaien. Morgen krijgen wel een verbeterde Patch die we vandaag zouden krijgen dus :+

Mijn YouTube

• robkorv
foxgamer2019 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 21:44:
[...]

Hoe 'leuk' is PTS? Ik heb het tussen mijn lijst staan, maar nooit geprobeerd.
Het is een test versie van Quake en heeft een softcap van 500 spelers. Het is echt alleen bedoeld om dingen uit te proberen. Vanwege het lage aantal werkt matchmaking alleen vlak na een update. Het beste is dus om wat mensen te verzamelen, een party samenstellen en een custom game starten.

PTS is overigens down op dit moment, er zijn specifieke momenten dat ze nieuwe dingen testen. Vaak is dat zo 1 á 2 weken voordat ze een patch uitbrengen.

• SaiKoTiK
BF kortingen op de champions pack:

50% op steam

50% op GMG https://www.greenmangamin...mpions-champions-pack-pc/

72% op gamebillet https://www.gamebillet.com/quake-champions-champions-pack

• robkorv
Dreamhack winter was dit weekend. Iemand op Reddit heeft YouTube timestamp klik links gemaakt:
https://www.reddit.com/r/...2018_complete_replay_and/

1 van de leukste maps vond ik Ruins of Sartnath, Liquid vs Mystro CIS. Beide teams begonnen met een slash YouTube: Quake Champions Invitational 2018 - DreamHack Winter - Day 2.
De halve finale Av3k vs Cooler was ook episch, die duurde zo'n 1 uur en 45 minuten vanwege de defensieve stijl van beide speler.

• KillerBee
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• !nFerNo
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 23-10 15:51
Wat houdt zo'n battle pass system zoal in? Is het een soort money-gate naar betere content? Want de MTX blijft wel puur cosmetisch (zoals bijvoorbeeld Path of Exile het doet). Je wint niks met al die MTX meuk aan je char, integendeel, je maakt je outline groter en duidelijker voor de vijand.

• Shaidar
Het huidige systeem waarmee je via loot boxes cosmetische upgrades unlocked verdwijnt, en in de plaats komt een systeem waarmee je zelf kan kiezen en zien welke upgrades je voor welke champion zal unlocken door daily en weekly challenges. De Battle Pass geeft je dan "andere" upgrades dan de gewone.

F2P betekent uiteraard dat Bethesda manieren moet verzinnen om geld binnen te krijgen om de ontwikkeling te blijven betalen...

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Cosmetische upgrades, het zal allemaal wel. Ik wil gewoon een keer CTF gaan spelen! :p

• robkorv
Volgens de geruchten komt de patch de 20ste uit en zal er daarna CTF via PTS getest worden.
Het lijkt me sterk dat dit voor het nieuwe jaar gaat lukken.

Hier staat een guide wat je met je huidige loot moet doen en wat je overhoudt na de volgende patch: https://www.reddit.com/r/...o_with_your_stuff_before/

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Ik ga nu al m'n Champions maar stuk voor stuk af, om nog progressie in meer Runes te krijgen, denk dat dit de beste methode is om voor de komende update nog snel shards en loot boxes binnen te harken.

Ik begreep dat het 't beste is om de backpacks nog voor de update te verzilveren, maar de Reliquaries sowieso vast te houden tot na de update (er schijnen vrijwel geen dubbele loot meer bij te zitten, thank god!). Maar hoe zit het met de Chests? Is het ook handiger om die te bewaren tot na de update? (ik lees verschillende reacties hierover, er is zo te zien nog wat onduidelijkheid m.b.t. de Chests).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• robkorv
Voor chests wordt ook aangeraden om ze te bewaren. Na de patch krijg je voor duplicaten dan shards volgens de nieuwe waarde. Ze lieten het gisteren zien tijdens de dev stream, het is echt een veel beter systeem. http://www.twitch.tv/quake/v/345912904?sr=a&t=1409s

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

https://bethesda.net/comm...mmunity&utm_medium=Social

Een hotfix voor de december update is onderweg, na heel veel problemen en klachten uit de community.

Ik moet zeggen dat ikzelf niet heel veel problemen heb ondervonden, behalve dan de 'processing transaction' bug en iets langere laadtijden.

• robkorv
Ze hebben de change ver van te voren aangekondigd, helaas niet ingame. Als je de officiële kanalen niet volgt lijkt me dit inderdaad een onaangename verrassingen. Ze hebben heel het levelen op de schop gegooid, geen lootboxes meer en horizontale progressie. Je hebt nog wel alles dat je hebt vrijgespeeld, iedereen zijn level en skillrating is gereset.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:33
foxgamer2019 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:46:
Kan ik iets doen met die 'rode crystals' dan behalve uitgeven aan dingen voor mijn karakter?
Nee daar kan je niks mee doen verder,,, ze willen dat je een battlepass gaat kopen. Na meer dan 1000 boxes te hebben geopend heb ik een paar lullige skins gekregen.

Allemaal bullshit in de game, je kan er allemal niks mee. Na bijna 2 jaar is nog steeds dezelfde meuk.

En zit je ook nog regelmatig op servers met een ping van 120 en dan ben je helemaal de sjaak.

• Steffie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13-11 20:42

Steffie

Opaque

foxgamer2019 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:00:
Verder hoor ik regelmatig in de chat iets over bots, zijn die in het spel als er te weinig spelers zijn?
Ja, als spelers een TDM of CTF game verlaten, dan worden die vervangen door bots. Je kan ze herkennen aan een ping van 0.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rooswijk
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 11-10 21:31
robkorv schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:05:
Jep, dit is de gouden outline die je ziet als je over de spel modi hovert. Voor quickplay en ranked krijg je bonus xp bij elk 1ste potje van de dag. Met CTF kan dat aardig oplopen 😀
Was even op vakantie maar thnx! En idd nu je het had gezegd zag ik t inderdaad staan 8)7 stom is dat.
Lijkt alleen niet meer veel aan de game te worden gedaan want de bug van week 3 challenge (5 defence medals op slipgate) is nog steeds niet opgelost.
Maar ben nu lvl 92 dus hoop deze week 100 te worden. Ik had even eerder moeten weten dat de eerste game bonus XP gaf was het een stuk sneller gegaan.

• robkorv
Over een paar uur start the Quake Champions Pro League. Je kan alles volgen via https://quakecon.tv/quakepl.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True