Ik heb het over zijn kwaliteiten in het algemeen, maar ook bij een counter heb je wel overzicht en techniek nodig en is het niet alleen maar blind rennen. Het is gewoon geen verfijnde spits.
[...]
Hongarije parkeerde die bus dus juist niet. Hadden ze beter wel kunnen doen.
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, maar van wat ik gezien heb, stond er een eenzame spits en ging er regelmatig een lange bal richting hem. Dzsudzsak is ook geen verfijnde speler, maar dat zagen we bij PSV al. Het is gewoon blind rennen, maar nooit een slim steekballetje of zo.
Over techniek en overzicht gesproken, het valt me op hoe weinig echt excentrieke spelers er zijn op dat gebied zoals Iniesta, Pirlo of Messi. De aannames, de keuzes die spelers maken, hoe ze staan, hoe ze draaien. Vooral bij de mindere landen valt het me op dat als iemand ook maar een beetje onder druk wordt gezet, hij heel paniekerig een bal aanneemt en niet weet van tevoren wat ie gaat doen zoals een Iniesta, die echt 3 a 4 spelers/acties verder kijkt. Brengt zichzelf heel weinig in de problemen. Yeah, I know ik ben van de details en hou van verzorgd voetbal met acties/ballen waarvan je achterover valt..