www.google.nl
Duitsland had dit Portugal gewoon opgegeten
[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 10-07-2016 23:31 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik moet het even verwerken
Begië kan het spel ook niet maken, was ook op die muur gestuitreadytoflow schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:26:
Duitsland en België waren dé ploegen om dit Portugal de les lezen

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Zo mag ik hem wel. Hij is nu gewoon een normale persoonlijkheid.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Speel ook Balls Connect en Repeat
⏩ PVOutput☀️
Heeft ie vorige wedstrijden al gedaan, toch?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Portugal heeft gewonnen... BOEEEEEEEE
fuck dit EK
Hahaha ja inderdaadVlassie1980 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:31:
Portugal Europees kampioen....
Ik moet het even verwerken
Maar eigenlijk wel mooi. Wie had dit verwacht?
Met uitblinker Eder... Ik kende hem niet
BREEK: Pepe geen kaart dit toernooi.
BREEK: Portugal wint.
BREEK: Ronaldo's knie
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ja precies dit!Grindtegel schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:33:
Frankrijk heeft verloren JEEEeeuuuuuhhh
Portugal heeft gewonnen... BOEEEEEEEE
fuck dit EK
Ik ook niet, dacht dat Eder bij Italie speeldeHarribo schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:33:
[...]
Hahaha ja inderdaad
Maar eigenlijk wel mooi. Wie had dit verwacht?
Met uitblinker Eder... Ik kende hem niet
Portugal = Ronaldo, meer valt er gewoon niet over te zeggen.readytoflow schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:32:
Sorry hoor...lijkt leuk allemaal watCR doet...maar wie is daar nu eigenlijk de coach? Geweldige voetballer, maar nu wil hij ook z'n aandacht/aandeel claimen.
Heeft ie vorige wedstrijden al gedaan, toch?
En ik vind dat eigenlijk wel prachtig.
⏩ PVOutput☀️

CR7 heeft zijn kleren uitgedaan...chim0 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:35:
Dit is toch geweldig? Huilende Ronaldo, kotsende Pepe. Zo word je EK!![]()
Deze wedstrijd bewees dat ze het ook prima zonder hem kunnen...Quad schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:34:
[...]
Portugal = Ronaldo, meer valt er gewoon niet over te zeggen.
En ik vind dat eigenlijk wel prachtig.
Toch wel mooi dat een 'middelgroot land' er met de prijs vandoor gaat in plaats van Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk, Italië...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Gheheh, net als de Ajax bus dit jaarD-Three schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:37:
Nu hebben ze die Franse kampioenenbus voor niks bekleefd...
www.google.nl
"Also Ronaldo became the first player in football history to become Euro champ as coach and player in the same tournament;-)"
Daarbij hoorde ik naast me zeggen: "Ene, tweeje, wow...."
Dat was dus meteen mijn hoogtepunt van de match.
Your Friendly Neighborhood Moderator
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb verder wel genoten van de Ieren en IJsland. Maar verder was het een vrij mat EK.
Op naar Rusland, als we ons daar voor plaatsen 😂
Houdoe
Dacht ik ook.Witte schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:41:
In de laatste minuut schieten de Fransen op goal. Via een verdediger over de achterlijn. Er staan 2 Fransen buitenspel maar worden niet aangespeeld. Dan moet het toch corner zijn???
Is dat wel waar...? Is er nooit eerder een (echte) speler/coach geweest op een EK zoals ooit Ruud Gullit bij Chelsea?Jump schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:38:
Van Twitter:
"Also Ronaldo became the first player in football history to become Euro champ as coach and player in the same tournament;-)"
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het was een grap.Fiber schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:42:
[...]
Is dat wel waar...? Is er nooit eerder een (echte) speler/coach geweest op een EK zoals ooit Ruud Gullit bij Chelsea?

Dat snap ik ook nog wel....
Maar mijn vraag is wel serieus...
Een winnaar die geen enkele wedstrijd in de reguliere speeltijd heeft gewonnen.
Ik overweeg serieus om een brief naar de UEFA te sturen
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Toch wel...Malfunctions schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:45:
Nog nooit zo'n teleurstellend EK gezien. En ik dacht dat dat onmogelijk was na de winst van Griekenland..
Een winnaar die geen enkele wedstrijd in de reguliere speeltijd heeft gewonnen.
Tegen Wales...
1996, 2004. Diverse WK's. Allemaal veel erger. Zijn jullie allemaal zo jong?Malfunctions schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:45:
Nog nooit zo'n teleurstellend EK gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 10-07-2016 23:49 ]
Nederland heeft nog een lange weg te gaan voor we ooit weer zo ver komen...
Wilde net zeggen, vooral met name 96 was minstens zo ergD-e-n schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:48:
[...]
1996, 2004. Diverse WK's. Zijn jullie allemaal zo jong?
Hoogmoed...
Met de 'fantastische' Dieter Eilts (wie?) als speler van het toernooilateef schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:49:
[...]
Wilde net zeggen, vooral met name 96 was minstens zo erg
Daarom snap ik dat ouwe lullen gejank op tv ook niet. Twintig jaar terug was het niet beterGAIAjohan schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Met de 'fantastische' Dieter Eilts als speler van het toernooi
Dat heb je met alles.D-e-n schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:55:
[...]
Daarom snap ik dat ouwe lullen gejank op tv ook niet. Twintig jaar terug was het niet beter
Ook in de f1 bv, "turbo-era jaren 80 was geweldig!!111". Werkelijkheid is dat McLaren Honda op een gegeven moment zo'n beetje alles won en de strijd tussen hun rijders ging. Net zoals dat nu bij Mercedes is.
Maar ja, het verleden wordt met een roze bril bekeken.
Dat was inderdaad echt droevigGAIAjohan schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:54:
[...]
Met de 'fantastische' Dieter Eilts (wie?) als speler van het toernooi
Gun het Ronaldo van harte!
Wat zou jij doen? Je moet een eventueel programma vooraf wel gereed hebben. Een dag erna het gaan regelen is te laat. Ik gok dat ze het in Portugal ook de draaiboeken vooraf al bestudeerd hebben.
⏩ PVOutput☀️
Wat ik wel begrijp was het gejank over fysiek en mentaliteit, maar misschien moeten we die discussie niet weer oplaaienD-e-n schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:55:
[...]
Daarom snap ik dat ouwe lullen gejank op tv ook niet. Twintig jaar terug was het niet beter
Zat net bij een paar mensen thuis. Die gingen weer kut praten over hem, ik heb zijn film gezien en zijn boek gelezen waardoor ik heel veel respect en sympathie voor de man heb gekregen.Prosac schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:09:
De tragiek van het thuisland.. ergens toch ook wel genieten. Net als dat ik dit wel lekker vind voor al die juichende Fransen toen Ronaldo er geblesseerd af moest.
Zijn zoon is fan van Messi en dat komt zelfs in de film voor waarbij ze elkaar met volle respect behandelen.
Zijn vader stierf in 2005 jaartje na de verloren finale, dus o.a. daarom gunde ik het Ronaldo. Ik ben dol gelukkig dat hij al die zeik wijven de mond heeft gesnoerd, want een hoop mensen begrijpen zijn dingen niet en met bepaalde dingen ben ik het ook niet eens. Toch begrijp ik zijn hele instelling en vind ik het zo ongelofelijk knap dat hij zijn ding blijft doen, ondanks de zinloze meningen van een hoop niet-voetbalkenners.
Heerlijk zo'n instelling, daar kan ik gewoon van genieten!
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 11-07-2016 09:14 ]
Daar waren zowel Hugo Borst, Adriaanse als vd Vaart het eens met mij volgens mij: dat is niks voor de jeugd tot 14 jaar.lateef schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:10:
[...]
Wat ik wel begrijp was het gejank over fysiek en mentaliteit, maar misschien moeten we die discussie niet weer oplaaien
Oranje heeft geen generatie om te domineren momenteel. Dus dat gaat niet gebeurenSjah schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:15:
over 2 jaar wordt .......(vul maar in, ik vul Oranje in) Wereldkampioen door te domineren.
[ Voor 28% gewijzigd door D-e-n op 11-07-2016 00:21 ]
En dat gelul op tv. Als Robben die bal er in 2010 inschiet wordt je ook kampioen met betonvoetbal en geluk maar dan hoor je niemand....
[ Voor 59% gewijzigd door FreakNL op 11-07-2016 00:25 ]
Dat was ook wat ik bedoelde. Een hoop gejank van de heren op de bank, maar daar was ik het wel met ze eens.D-e-n schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:19:
[...]
Daar waren zowel Hugo Borst, Adriaanse als vd Vaart het eens met mij volgens mij: dat is niks voor de jeugd tot 14 jaar.
Nou Brazilie dan, God wat zullen die op revanche broeden, na iets van ooit een 7-1.D-e-n schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:19:
[...]
[...]
Oranje heeft geen generatie om te domineren momenteel. Dus dat gaat niet gebeuren
Moeten ze zich wel zien te kwalificeren, zie ik ook niet zo maar gebeuren...Sjah schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:27:
[...]
Nou Brazilie dan, God wat zullen die op revanche broeden, na iets van ooit een 7-1.
Ik ben benieuwd wat die gaan doen nu. Die domineren al twintig jaar niet meer namelijk. Of eigenlijk al langer. Dat frivole spel is er in 1982 door Italië goed uitgeramd. Een toernooi later was het plots veel fysieker en zakelijker en dat is ook met Ronaldo of Romario ook nooit meer veranderd.Sjah schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:27:
[...]
Nou Brazilie dan, God wat zullen die op revanche broeden, na iets van ooit een 7-1.
Doet wat mij betreft niks af. Ik gun het deze beste man nog steeds, vooral met dat vele onlogische gehaat naar hemFreakNL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:24:
Ronaldo's vader stierf in 2005, niet in 2004...
En dat gelul op tv. Als Robben die bal er in 2010 inschiet wordt je ook kampioen met betonvoetbal en geluk maar dan hoor je niemand....

Zo die korting op de verkansie villa is weer binnen
Heb er verder -helaas- vrijwel niets van kunnen mee krijgen maar zo te zien in de herhaling is een muf Frankrijk redelijk terecht van de mat gespeeld door een net iets minder muf Portugal (zonder The Golden Boy nog wel).
Het hele EK voelde trouwens nogal farcical aan alsof het échte EK nog moet beginnen of zo, na de OS misschien
Haal dat -helaas- maar weg, je hebt weinig gemist aan deze zaadpartij. Verder lijkt me de omschrijving 'van de mat gespeeld' ook niet helemaal terecht. Twee keer 'muf' dekt de lading dan weer welprOnorama2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:25:
Heb er verder -helaas- vrijwel niets van kunnen mee krijgen maar zo te zien in de herhaling is een muf Frankrijk redelijk terecht van de mat gespeeld door een net iets minder muf Portugal (zonder The Golden Boy nog wel).
Het hele EK voelde trouwens nogal farcical aan alsof het échte EK nog moet beginnen of zo, na de OS misschien
Vond het wel grappig dat de NOS direct na de wedstrijd eerst reclame uit ging zenden. Zo waren ze er in ieder geval zeker van dat ook de laatste 10 kijkers direct gingen slapen
Je laatste opmerking klopt volkomen. Heb ook nooit het gevoel gehad dat er een EK bezig was. Komt natuurlijk mede doordat Nederland niet meedeed, maar eerdere toernooien waarbij Nederland niet meedeed leefden veel meer dan dit.
[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 11-07-2016 08:04 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Overigens wil ik niet meer horen dat wij met ons materiaal niets op een eind toernooi te zoeken hadden. Portugal, zeker zonder Ronaldo, heeft minder kwaliteit dan Oranje. Het cruciale verschil zit op de bank en gaat de komende jaren nog veel meer kapot maken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is inderdaad ook zo, wij hebben geen verkeerd team. Alleen ben ik van mening dat Blind zijn spulletjes mag pakken, want hij is een schande voor Nederland. Louis had hier makkelijk de halve finale mee gehaald, want zoals je zegt was het team van Portugal ook niet helemaal top en weet Louis heel slim te anticiperen.ph4ge schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:16:
Overigens wil ik niet meer horen dat wij met ons materiaal niets op een eind toernooi te zoeken hadden. Portugal, zeker zonder Ronaldo, heeft minder kwaliteit dan Oranje. Het cruciale verschil zit op de bank en gaat de komende jaren nog veel meer kapot maken.
Daarnaast is het natuurlijk ook instelling, maar ik begin onderhand ook wel moe te worden van de kritiek iedere keer. Zoals FreakNL al zegt praat niemand erover als je het WK in 2010 wint..
Onder van de mat spelen versta ik toch echt wat anders als de wedstrijd van gisteren.prOnorama2 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:25:
Beetje laat maar : PPPPPPOOOOORRRRRRTTTTTTUUUUUUGGGGGGAAAAALLL!!!!![]()
Zo die korting op de verkansie villa is weer binnen![]()
In '96 en '04 hebben de uiteindelijke winnaars iig een aantal van hun wedstrijden regulier gewonnen. Ik kijk bewust sinds '92, dus denk dat ik wel enige ervaring heb inmiddels.D-e-n schreef op zondag 10 juli 2016 @ 23:48:
[...]
1996, 2004. Diverse WK's. Allemaal veel erger. Zijn jullie allemaal zo jong?
Ik vond trouwens dat de scheidsrechter een fatale fout maakte bij de 'handsbal'. Als Koscielny daar geen geel krijgt, kan hij Eder bij de goal stoppen. Nu hield hij bewust in omdat hij al geel had. De kaart van Matuidi daarvoor was ook onterecht. Dat had Kuipers beter gedaan
Knowledge reigns supreme over nearly anything
In het laatste deel van de verlenging moet je je nooit tegen laten houden door de kans op 2 keer geel. Je kan beter een paar minuten met 10 man verder moeten spelen dan 1-0 achter komen.Malfunctions schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:43:
Ik vond trouwens dat de scheidsrechter een fatale fout maakte bij de 'handsbal'. Als Koscielny daar geen geel krijgt, kan hij Eder bij de goal stoppen. Nu hield hij bewust in omdat hij al geel had. De kaart van Matuidi daarvoor was ook onterecht. Dat had Kuipers beter gedaan
Maar inderdaad, de scheidsrechter was verre van foutloos. Geen toernooi beslissende fout, maar wel een hoop kleinere foutjes.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Portugal heeft tegen Wales ook regulier gewonnen. En dat maakt ook niets uit voor de beoordeling van het toernooi. Ik kijk vanaf begin jaren 80 en dit toernooi is geen uitzondering qua slechte toernooien. De door mij genoemde toernooien waren allen net zo beroerd.Malfunctions schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:43:
[...]
In '96 en '04 hebben de uiteindelijke winnaars iig een aantal van hun wedstrijden regulier gewonnen. Ik kijk bewust sinds '92, dus denk dat ik wel enige ervaring heb inmiddels.
Wel leuk in mijn herinnering: 1982, 1984, 1996.
Ja, we hebben allemaal slechte ervaringen met de Portugezen maar we moeten wel reëel blijven. Portugal is een mooiere winnaar op het affiche dan Griekenland want in die ploeg zat, ook al hadden ze onderweg een potje gewonnen, echt helemaal niets om je als voetballiefhebber op te verheugen.
Wij hadden op het WK in 2010 tot aan de finale alles gewonnen, en dan ook nog in de reguliere speeltijd. Alleen in de finale werd er verlengd.FreakNL schreef op maandag 11 juli 2016 @ 00:24:
Ronaldo's vader stierf in 2005, niet in 2004...
Portugal zou in de oude opzet van het EK met 16 landen uitgeschakeld zijn in de poulefase omdat ze daar derde zijn geworden.
Ik vind het verschrikkelijk dat je op deze manier kampioen kunt worden. Verder heb ik gewoon een enorme aversie tegen het Portugese voetbal, en dat is vooral ontstaan in 2006
Ze janken en zuigen alleen maar, verder ook geen enkele voetballer waarbij ik zeg: "Wow, die laat wat moois zien"
Het is niet anders, Portugal is kampioen: Accepteren....
In de oude opzet had je een hele andere laatste poule wedstrijd gehad natuurlijk.Vlassie1980 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Portugal zou in de oude opzet van het EK met 16 landen uitgeschakeld zijn in de poulefase omdat ze daar derde zijn geworden.
Dan weet jij ook niet half zo goed dat nederland een vrijwel matig team heeft, wij hebben alleen Robben die de helft van de tijd geblesseerd zijn. Vpersie en sneijder zijn echt op rettour te raken en hele grote talenten heeft nederland niet, Depay heeft een slecht jaar gehad en strootman is een eeuwigheid geblesseerd geweest. De opsomming is, matige verdediging, geen bijzonder middenveld en voorin hopelijk robben anders is het ook matig.ph4ge schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:16:
De Fransen maakten dezelfde fout als Kroatie. Ze durfden niet hun overvloed aan kwaliteit tov Portugal in te zetten om ze echt stuk te spelen. Uiteindelijk is Portugal meer gewend om af te breken en toe te slaan uit een spaarzame kans en dus hebben ze gewonnen. Als Frankrijk gewoon de hele wedstrijd hun eigen spel hadden gespeeld was er altijd de kans op een counter, maar had Frankrijk zelf tenminste ook meer en betere kansen gehad.
Portugal heeft een ijzersterk middenveld, prima verdedigend middenveld en goeie aanvallers.
Maar goed, ik zit wel te genieten van al die simpele mensen op fb die nog steeds haten op cr7.
Ik begrijp je helemaal, maar wij Nederlanders moeten niet meer wachten op 11 wereld toppers. Wij hebben inderdaad alleen nog maar Robben op niveau, maar toch zijn er genoeg jongens die zeker wel iets kunnen.Nieuwevolger schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:12:
[...]
Dan weet jij ook niet half zo goed dat nederland een vrijwel matig team heeft, wij hebben alleen Robben die de helft van de tijd geblesseerd zijn. Vpersie en sneijder zijn echt op rettour te raken en hele grote talenten heeft nederland niet, Depay heeft een slecht jaar gehad en strootman is een eeuwigheid geblesseerd geweest. De opsomming is, matige verdediging, geen bijzonder middenveld en voorin hopelijk robben anders is het ook matig.
Portugal heeft een ijzersterk middenveld, prima verdedigend middenveld en goeie aanvallers.
Maar goed, ik zit wel te genieten van al die simpele mensen op fb die nog steeds haten op cr7.
Ja, ik kreeg laatst van iemand dit te horen: ''Ik haatte hem vanaf het moment dat hij voor de rust een scheiding had en erna stekels'' Hoe dom ben je gast. Dat is een reden zoeken om iemand te haten

We moeten er niet op wachten. We moeten ons wel afvragen of we ergens niet iets fout doen nu we zo weinig technische uitzonderlijke spelers hebben.Mosin schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Ik begrijp je helemaal, maar wij Nederlanders moeten niet meer wachten op 11 wereld toppers.
In de tussentijd moet je a la Wales wel realistisch spelen. En dat heeft overigens NIETS te maken met vijf of vier verdedigers maar alles met balans in het soort spelers dat je opstelt.
Dat is ook zo, je moet niet stil blijven zitten. Op dit moment moet je het doen met de bestaande spelers en daar is zeker iets van te maken, maar dan moet je inderdaad een balans vinden. Dat lijkt me wel een behoorlijke opgave bij het NL elftal, want op Memphis kun je gewoon niet altijd rekenen dus kom je waarschijnlijk bij een technisch matige speler uit die wel altijd 100% geeft.D-e-n schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:16:
[...]
We moeten er niet op wachten. We moeten ons wel afvragen of we ergens niet iets fout doen nu we zo weinig technische uitzonderlijke spelers hebben.
In de tussentijd moet je a la Wales wel realistisch spelen. En dat heeft overigens NIETS te maken met vijf of vier verdedigers maar alles met balans in het soort spelers dat je opstelt.
Natuurlijk is Memphis niet de enigste hoor, maar hij is gewoon een duidelijk voorbeeld.
EDIT: Dit filmpje is overigens weer eens wat anders. Je wordt er blij en treurig van tegelijk
YouTube: Portuguese fan consoles crying Frenchman #RESPECT
[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 11-07-2016 11:57 ]
Op papier valt dat reuze mee, en eigenlijk in de praktijk ook (1 keer winnen uit 7 wedstrijden op het EK). Ronaldo en Pepe zijn de enige die echt in de top van Europa spelen. De overige spelers spelen op hetzelfde niveau als de oranje internationals.Nieuwevolger schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:12:
Ik wil daarmee niet de prestatie bagatelliseren, nee, ik vind het juist des te knapper. Ik vind alleen dat we nog maar eens heel kritisch naar onze eigen BC moeten kijken, want het materiaal is tot nu toe het excuus geweest maar dat gaat gewoon niet op blijkt gewoon bij dit EK. Oa Wales, IJsland, Noord Ierland en natuurlijk Portugal laten zien dat materiaal niet het belangrijkste is. Nederland in 2014 liet dat overigens ook al zien.
⏩ PVOutput☀️
Als je, om wat voor reden dan ook, steeds te laat bent op een bal LIJKT het alsof het een gebrek aan vechtlust is maar vaak genoeg is er gewoon een ander probleem.
Dat gehaat op Blind kan ik nooit zo goed begrijpen... Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.ph4ge schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:57:
[...]
Op papier valt dat reuze mee, en eigenlijk in de praktijk ook (1 keer winnen uit 7 wedstrijden op het EK). Ronaldo en Pepe zijn de enige die echt in de top van Europa spelen. De overige spelers spelen op hetzelfde niveau als de oranje internationals.
Ik wil daarmee niet de prestatie bagatelliseren, nee, ik vind het juist des te knapper. Ik vind alleen dat we nog maar eens heel kritisch naar onze eigen BC moeten kijken, want het materiaal is tot nu toe het excuus geweest maar dat gaat gewoon niet op blijkt gewoon bij dit EK. Oa Wales, IJsland, Noord Ierland en natuurlijk Portugal laten zien dat materiaal niet het belangrijkste is. Nederland in 2014 liet dat overigens ook al zien.
Ik zeg niet dat het een wereldcoach is, maar hij is nu de nationale pispaal en dat is imho niet terecht. Wel heeft ie fouten gemaakt in de communicatie, bijvoorbeeld richting v Persie en in de zaak rondom Zyech.
Ben het overigens met je eens dat dit EK en eigenlijk ook al het WK 2 jaar terug, laat zien dat je met vechtlust en teamspirit heel erg ver kan komen.
Hij heeft toch rare beslissingen genomen op momenten dat er nog genoeg recht te zetten was. Hij stelde in cruciale wedstrijden spelers met nog geen seizoen eredivisie-ervaring op ten koste van spelers met Premier League ervaring, in het geval van Riedewald op nota bene op een positie die hij niet bij de club bekleedde. En bij zijn middenveld bezetting waren genoeg vragen te stellen: of we speelden met allemaal kleine spelers, of met spelers zonder loopvermogen en een andere keer was er geen verdedigende middenvelder te bespeuren.KingKoning schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:
[...]
Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.
Het is echt geen toeval dat het in de laatste oefenreeks weer wat stabieler leek. Toen waren zijn opstellingen al een stuk logischer namelijk. Dat kwam echter mede door de afwezigheid van bepaalde spelers (Blind bijvoorbeeld) dus ik vrees de dag dat iedereen weer fit is.
Zelfs als we even doen dat Blind als kroonprins 0,0 invloed had op Hiddink (ging gewoon op dezelfde voet verder nadat hij weg was), dan komen we gewoon tot de conclusie dat hij 3 vd 4 kwalificatie duels verloren heeft, alleen Kazachstan werd met pijn en moeite verslagen. Alle 3 tegen tegenstanders die op papier veel mindere teams hadden terwijl er zelfs in de laatste wedstrijd nog een kans was om door te gaan. Niet door pech, maar door een hele reeks ongelukkige en ronduit foute beslissingen. In de oefencampagne hebben we kunnen zien dat door simpelweg een keer geen rare opstellingen te maken Nederland meer sterker is dan de meeste andere deelnemers.KingKoning schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:
Dat gehaat op Blind kan ik nooit zo goed begrijpen... Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.
Ik zeg niet dat het een wereldcoach is, maar hij is nu de nationale pispaal en dat is imho niet terecht. Wel heeft ie fouten gemaakt in de communicatie, bijvoorbeeld richting v Persie en in de zaak rondom Zyech.
Ben het overigens met je eens dat dit EK en eigenlijk ook al het WK 2 jaar terug, laat zien dat je met vechtlust en teamspirit heel erg ver kan komen.
Ik snap juist niet hoe mensen zo lauw kunnen zijn. Er zijn naar aanleiding van dit EK al verschillende bondscoaches opgestapt ondanks dat ze beter gepresteerd hebben dan Blind. Nu het EK achter de rug is en de manier waarop dat verlopen is is dat alleen maar extra pijnlijk.
Eens, maar we moeten niet doen alsof het toen zo geweldig was. We speelden daar gewoon met 4 verdedigers en 2 brekers ervoor. De poulefase was nauwelijks overtuigend en in de knock-out fase vertrouwden we vooral op ingevingen van Robben En Sneijder. Dat geeft verder niet, want we haalden er resultaat mee. Maar ik kan er dan slecht tegen als bepaalde analysten (die toen enthousiast waren) dan ineens collectief geheugenverlies hebben en nu Portugal veroordelen...Vlassie1980 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:52:
[...]
Wij hadden op het WK in 2010 tot aan de finale alles gewonnen, en dan ook nog in de reguliere speeltijd. Alleen in de finale werd er verlengd.
..
Ik vind het knap dat Portugal kampioen geworden is. En Frankrijk kon duidelijk niet met de druk omgaan.
[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 11-07-2016 13:52 ]
Denk ook niet zozeer dat Frankrijk de druk voelde, meer dat dat systeem met zo'n leeg middenveld (en Giroud) ongeschikt is om druk mee te zetten (niet dat ze het vaak probeerden

[ Voor 74% gewijzigd door apis29 op 11-07-2016 22:47 ]
Verder had ik het Frankrijk meer gegund aangezien Portugal op de halve finale na, steeds met de hakken over de sloot verder is gekomen. Daarbij is ook Pepe een zwaar irritant figuur die ik helemaal niets gun.
Dit alles neemt niet weg dat het qua voetbal een behoorlijk treurig EK was. Het WK van 2014 was veel en veel mooier voetbal!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Zie ook: http://www.vi.nl/nieuws/g...team-van-het-toernooi.htm
Grootste misser is dat Bale er niet in staat. De Portugese verdedigers vond ik ook niet zo geweldig, maar ja, als je het EK wint, zal je toch iets goed doen.
Your Friendly Neighborhood Moderator