[EK2016] Portugal!!! (Knockout rondes t/m de finale)

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Mosin schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Ik begrijp je helemaal, maar wij Nederlanders moeten niet meer wachten op 11 wereld toppers.
We moeten er niet op wachten. We moeten ons wel afvragen of we ergens niet iets fout doen nu we zo weinig technische uitzonderlijke spelers hebben.

In de tussentijd moet je a la Wales wel realistisch spelen. En dat heeft overigens NIETS te maken met vijf of vier verdedigers maar alles met balans in het soort spelers dat je opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:40
D-e-n schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:16:
[...]

We moeten er niet op wachten. We moeten ons wel afvragen of we ergens niet iets fout doen nu we zo weinig technische uitzonderlijke spelers hebben.

In de tussentijd moet je a la Wales wel realistisch spelen. En dat heeft overigens NIETS te maken met vijf of vier verdedigers maar alles met balans in het soort spelers dat je opstelt.
Dat is ook zo, je moet niet stil blijven zitten. Op dit moment moet je het doen met de bestaande spelers en daar is zeker iets van te maken, maar dan moet je inderdaad een balans vinden. Dat lijkt me wel een behoorlijke opgave bij het NL elftal, want op Memphis kun je gewoon niet altijd rekenen dus kom je waarschijnlijk bij een technisch matige speler uit die wel altijd 100% geeft.

Natuurlijk is Memphis niet de enigste hoor, maar hij is gewoon een duidelijk voorbeeld.

EDIT: Dit filmpje is overigens weer eens wat anders. Je wordt er blij en treurig van tegelijk :o
YouTube: Portuguese fan consoles crying Frenchman #RESPECT

[ Voor 10% gewijzigd door Mosin op 11-07-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
Nieuwevolger schreef op maandag 11 juli 2016 @ 10:12:
Portugal heeft een ijzersterk middenveld, prima verdedigend middenveld en goeie aanvallers.
Op papier valt dat reuze mee, en eigenlijk in de praktijk ook (1 keer winnen uit 7 wedstrijden op het EK). Ronaldo en Pepe zijn de enige die echt in de top van Europa spelen. De overige spelers spelen op hetzelfde niveau als de oranje internationals.

Ik wil daarmee niet de prestatie bagatelliseren, nee, ik vind het juist des te knapper. Ik vind alleen dat we nog maar eens heel kritisch naar onze eigen BC moeten kijken, want het materiaal is tot nu toe het excuus geweest maar dat gaat gewoon niet op blijkt gewoon bij dit EK. Oa Wales, IJsland, Noord Ierland en natuurlijk Portugal laten zien dat materiaal niet het belangrijkste is. Nederland in 2014 liet dat overigens ook al zien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Ik gooi het op mentaliteit en vechtlust, de Fransen hadden dat gisteren totaal niet.. Dat heb ik ook zo vaak bij het NL elftal, de uitstraling wat ze op het veld hebben is soms zo gedemotiveerd dat ik mij afvraag of ze wel willen voetballen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jongens als Pogba, Griezmann, Sissoko hebben toch echt wel mentaliteit en vechtlust hoor. Het blijkt echter keer op keer moeilijk, ook voor bijvoorbeeld de Duitsers, om een goed georganiseerde ploeg stuk te spelen.

Als je, om wat voor reden dan ook, steeds te laat bent op een bal LIJKT het alsof het een gebrek aan vechtlust is maar vaak genoeg is er gewoon een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
ph4ge schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:57:
[...]

Op papier valt dat reuze mee, en eigenlijk in de praktijk ook (1 keer winnen uit 7 wedstrijden op het EK). Ronaldo en Pepe zijn de enige die echt in de top van Europa spelen. De overige spelers spelen op hetzelfde niveau als de oranje internationals.

Ik wil daarmee niet de prestatie bagatelliseren, nee, ik vind het juist des te knapper. Ik vind alleen dat we nog maar eens heel kritisch naar onze eigen BC moeten kijken, want het materiaal is tot nu toe het excuus geweest maar dat gaat gewoon niet op blijkt gewoon bij dit EK. Oa Wales, IJsland, Noord Ierland en natuurlijk Portugal laten zien dat materiaal niet het belangrijkste is. Nederland in 2014 liet dat overigens ook al zien.
Dat gehaat op Blind kan ik nooit zo goed begrijpen... Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.
Ik zeg niet dat het een wereldcoach is, maar hij is nu de nationale pispaal en dat is imho niet terecht. Wel heeft ie fouten gemaakt in de communicatie, bijvoorbeeld richting v Persie en in de zaak rondom Zyech.

Ben het overigens met je eens dat dit EK en eigenlijk ook al het WK 2 jaar terug, laat zien dat je met vechtlust en teamspirit heel erg ver kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
KingKoning schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:
[...]
Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.
Hij heeft toch rare beslissingen genomen op momenten dat er nog genoeg recht te zetten was. Hij stelde in cruciale wedstrijden spelers met nog geen seizoen eredivisie-ervaring op ten koste van spelers met Premier League ervaring, in het geval van Riedewald op nota bene op een positie die hij niet bij de club bekleedde. En bij zijn middenveld bezetting waren genoeg vragen te stellen: of we speelden met allemaal kleine spelers, of met spelers zonder loopvermogen en een andere keer was er geen verdedigende middenvelder te bespeuren.

Het is echt geen toeval dat het in de laatste oefenreeks weer wat stabieler leek. Toen waren zijn opstellingen al een stuk logischer namelijk. Dat kwam echter mede door de afwezigheid van bepaalde spelers (Blind bijvoorbeeld) dus ik vrees de dag dat iedereen weer fit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54
KingKoning schreef op maandag 11 juli 2016 @ 12:31:
Dat gehaat op Blind kan ik nooit zo goed begrijpen... Je kan het mislopen van het EK moeilijk op Blind afschuiven, hij werd naar voren geschoven toen het al praktisch te laat was en vervolgens zat alles tegen: oliedomme rode kaart in een cruciale wedstrijd (indi), sterspeler geblesseerd en een eigen doelpunt.
Ik zeg niet dat het een wereldcoach is, maar hij is nu de nationale pispaal en dat is imho niet terecht. Wel heeft ie fouten gemaakt in de communicatie, bijvoorbeeld richting v Persie en in de zaak rondom Zyech.

Ben het overigens met je eens dat dit EK en eigenlijk ook al het WK 2 jaar terug, laat zien dat je met vechtlust en teamspirit heel erg ver kan komen.
Zelfs als we even doen dat Blind als kroonprins 0,0 invloed had op Hiddink (ging gewoon op dezelfde voet verder nadat hij weg was), dan komen we gewoon tot de conclusie dat hij 3 vd 4 kwalificatie duels verloren heeft, alleen Kazachstan werd met pijn en moeite verslagen. Alle 3 tegen tegenstanders die op papier veel mindere teams hadden terwijl er zelfs in de laatste wedstrijd nog een kans was om door te gaan. Niet door pech, maar door een hele reeks ongelukkige en ronduit foute beslissingen. In de oefencampagne hebben we kunnen zien dat door simpelweg een keer geen rare opstellingen te maken Nederland meer sterker is dan de meeste andere deelnemers.

Ik snap juist niet hoe mensen zo lauw kunnen zijn. Er zijn naar aanleiding van dit EK al verschillende bondscoaches opgestapt ondanks dat ze beter gepresteerd hebben dan Blind. Nu het EK achter de rug is en de manier waarop dat verlopen is is dat alleen maar extra pijnlijk.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:37

FreakNL

Well do ya punk?

Vlassie1980 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Wij hadden op het WK in 2010 tot aan de finale alles gewonnen, en dan ook nog in de reguliere speeltijd. Alleen in de finale werd er verlengd.

..
Eens, maar we moeten niet doen alsof het toen zo geweldig was. We speelden daar gewoon met 4 verdedigers en 2 brekers ervoor. De poulefase was nauwelijks overtuigend en in de knock-out fase vertrouwden we vooral op ingevingen van Robben En Sneijder. Dat geeft verder niet, want we haalden er resultaat mee. Maar ik kan er dan slecht tegen als bepaalde analysten (die toen enthousiast waren) dan ineens collectief geheugenverlies hebben en nu Portugal veroordelen...

Ik vind het knap dat Portugal kampioen geworden is. En Frankrijk kon duidelijk niet met de druk omgaan.

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 11-07-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Uiteindelijk nog een mooi gulden middenweg :*) : Frankrijk die hun kans niet pakte en daarom niet verdiende te winnen en Portugal dat wint zonder dat C.Ronaldo een grote egoshow kon opvoeren. De titel gun ik hem en Portugal wel maar hij is niet in z'n eentje verantwoordelijk voor de titel. Uiteindelijk heeft ie ook maar in twee wedstrijden gescoord en met meer schoten dan menig land zou er statistisch gezien vast ook wel eentje in vallen :+ . Hier kan een mooie gif in van na de goal tegen Kroatië dat ie in z'n eentje ging juichen en de rest van het team naar de goalscorer Qauresma rende :D .
Denk ook niet zozeer dat Frankrijk de druk voelde, meer dat dat systeem met zo'n leeg middenveld (en Giroud) ongeschikt is om druk mee te zetten (niet dat ze het vaak probeerden O-) ). Deschamps had tegen IJsland ook wel Martial mogen laten invallen in de tweede helft ipv Cignac om hem wat in het toernooi te laten komen na die eerdere mislukte poging. Had ook Kante kunnen laten invallen in de finale zodat Pogba meer aanvallend kon spelen (Cabaye stond geloof ik nog op het punt om in te vallen wat ook een optie was, misschien zelfs nog met het oog op de penalties, maar toen scoorde Eder net de 1-0 >:) )

Afbeeldingslocatie: https://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/Screenshot_2016-07-11-16-40-03_zpsfsdstxrw.png Afbeeldingslocatie: https://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/Screenshot_2016-07-11-10-05-44_zpst2ffgars.png

Afbeeldingslocatie: https://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/JOGO2_zps8yp0rfxn.png

[ Voor 74% gewijzigd door apis29 op 11-07-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:56

MazeWing

The plot thickens...

Alhoewel ik een bloedhekel heb aan Ronaldo vond ik het wel mooi van 'm dat ie volop mee aan het coachen was. Vooral het moment dat ie in het Franse coachvak stond was fantastisch.

Verder had ik het Frankrijk meer gegund aangezien Portugal op de halve finale na, steeds met de hakken over de sloot verder is gekomen. Daarbij is ook Pepe een zwaar irritant figuur die ik helemaal niets gun.

Dit alles neemt niet weg dat het qua voetbal een behoorlijk treurig EK was. Het WK van 2014 was veel en veel mooier voetbal!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://www.vi.nl/upload/fe358260-f13d-4263-a4a2-c55f1c8c1ebb_TeamvanhetEK.jpg

Zie ook: http://www.vi.nl/nieuws/g...team-van-het-toernooi.htm

Grootste misser is dat Bale er niet in staat. De Portugese verdedigers vond ik ook niet zo geweldig, maar ja, als je het EK wint, zal je toch iets goed doen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:04
Met Portugal heeft dit toernooi gewoon de winnaar gekregen die het verdiende.
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste