Mijn bier was ook net koud dat zal het geweest zijn
Wat wel dan? Volgens mij is Portugal de hele wedstrijd al wel optisch beter (maar zoals gezegd, ik zit met een half oog te kijken).Coltrui schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:11:
2-0 is geen terechte tussenstand.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 06-07-2016 22:13 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
0,5-0,4 ofzoiets
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Eentje mag, twee is er over. Slaapwekkende vertoning.St@m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:12:
[...]
Wat wel dan? Volgens mij is Portugal de hele wedstrijd al wel optisch beter (maar zoals gezegd, ik zit met een half oog te kijken).
Ging redelijk gelijk op vond ik, twee momenten beslissen het.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik haat het dat ik het moet zeggen maar ik vind ook dat portugal terecht voorstaat. Wales heeft in de 1e helft niks laten zien, Portugal ook niet maar die loeren op hun kans die ze met een Ronaldo altijd pakken. Ik vind het wel weer iedere keer superknap van die lullo dat hij ze toch weer maakt. Elk team weet dat Ronlado gevaarlijk is en iedereen is erop gefocust en dan nog maakt ie goal na goal, dat is echt superknap ook al mag ik Ronaldo voor geen ene meter net als iedereen hierzo.
Duitsers hebben geen genade. Zeker niet als ze tegen de Fransen moeten.PWM schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:17:
Hopen op Duitsland. Als Frankrijk wint, hoef ik de finale niet eens te kijken.
De Fransen willen ook spel maken en teams die dat proberen worden afgemaakt door de Duitsers.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
't Is wel terecht, maar zo slecht. Dat wordt dus finalist nadat ze één wedstrijd in het hele tornooi wonnen. Ach ja.
Zou toch wel erg zijn als Frankrijk morgen van Duitsland wint. Ik had voor het EK begon 2 teams waarvan ik hoopte dat ze als eerste uitgeschakeld zouden worden, te weten Portugal en Frankrijk...
En waarom die beredenering? Zeker Frankrijk snap ik niet. Want m.i. is morgen de echte finale van het EK al.Grindtegel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:21:
Zou toch wel erg zijn als Frankrijk morgen van Duitsland wint. Ik had voor het EK begon 2 teams waarvan ik hoopte dat ze als eerste uitgeschakeld zouden worden, te weten Portugal en Frankrijk...
[ Voor 6% gewijzigd door bvbal79 op 06-07-2016 22:22 ]
Portugal spreekt voor zich, Frankrijk omdat ik geeneen Fransman ken die aardig is en alleen maar kut Fransosen in mij leven heb meegemaakt en ik gewoon een hekel aan dat volk heb (sorry kan het niet helpen)
De Duitsers missen toch wel wat pionnen, terwijl de Fransozen voor eigen publiek op volle oorlogssterkte staan. Frankrijk doet het trouwens niet slecht als ze van hun eigen aanvallende spel uitgaan. Achteraan is het minder, maar wanneer gaat dat soort ploegen nu eens gewoon uitgaan van het standpunt dat je er eentje meer moet scoren dan je tegenstander?
Frankrijk heeft thuisvoordeel en Frankrijk - Duitsland is natuurlijk wedstrijd met een epische geschiedenis. Ik gok op de Fransen.
Zo donker is dat toch niet? In elk geval voldoende onderscheidend rood, lijkt me. Niet dat het heel belangrijk is.apis29 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:08:
[...]
Hun thuistenue is hun 'donkere' tenue net als dat uittenue van Wales ...
Belangrijker is dat Wales er nog drie in prikt, maar dat zie ik niet zo maar gebeuren
Het is mode tegenwoordig om vanuit de controle te spelen. Vooral de boel in je eigen organisatie dicht zetten, daarna pas kijken of je toevallig door de verdediging/organisatie van de tegenstander heen kan breken.
Daardoor krijg je saaie wedstrijden.
Waar is het opportunistische aanvallen en pressie voetbal gebleven?
alles kan off-topic
Afgemaakt door de duitsers tijdens het vorig WKAnkona schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:27:
Het is mode tegenwoordig om vanuit de controle te spelen. Vooral de boel in je eigen organisatie dicht zetten, daarna pas kijken of je toevallig door de verdediging/organisatie van de tegenstander heen kan breken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ronaldo is gewoon een topper. Hate him or love him, op en top professional en daarboven nog eens een geweldige kerel naast het veld.
... maar wel zo sportief de bal weg te trappen bij de Welsh vrije trap
Hij is een topper, maar verwaand en een beetje weg van de wereld. Ik wacht nog een paar jaar af. Beetje Maradona-type. Onthou: je blijft dezelfde persoonlijkheid, maar de criteria waar je om wordt bewonderd tanen met leeftijd.Tomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:29:
Ronaldo is gewoon een topper. Hate him or love him, op en top professional en daarboven nog eens een geweldige kerel naast het veld.
[ Voor 12% gewijzigd door Coltrui op 06-07-2016 22:33 ]
Mwah Maradonna die was zo gek als een deur, denk niet dat Ronaldo zo is. Verwaand, dat wel ja.
Djeez, jullie lezen ook alleen maar al het slecht van hem hé..
Wales is gewoon op, chapeau voor dit team in dit toernooi (kijkend op welk niveau het elftal dat nu in het veld staat speelt)
Schijnbaar was die mic van een reporter die bij een zender hoorde die Ronlado ergens van hadden beschuldigd (1) en die ochtend was de afspraak tussen de pers de het team dat er geen interview zouden worden gegeven (2)
[ Voor 1% gewijzigd door Grindtegel op 06-07-2016 22:35 . Reden: typo's ]
Nee hoor, jij leest alleen maar het slechte van wat we hier zeggen en negeert het goede dat we beamen en niet kunnen ontkennen. En begin niet over zijn goede aard, want zo'n kerel heeft een heel PR-team, waar jij dus blind intrapt.Tomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Valt wel mee toch? De wedstrijd in 1982 was spectaculair. In 2014 was Duitsland gewoon beter. Verder hebben ze alleen vriendschappelijk tegen elkaar gespeeld voor zover ik me kan heugenprOnorama2 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:24:
Frankrijk - Duitsland is natuurlijk wedstrijd met een epische geschiedenis.
Ik heb eerlijk waar nog nooit iets positiefs over hem gehoord afgezien van zijn voetbalkwaliteiten. Enlighten me.Tomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
http://www.grazia.nl/show...ronaldo-toch-goede-jongenColtrui schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:35:
[...]
Nee hoor, jij leest alleen maar het slechte van wat we hier zeggen en negeert het goede dat we niet kunnen ontkennen. En begin niet over zijn goede aard, want zo'n kerel heeft een heel PR-team, waar jij dus blind intrapt.
Dit is dus allemaal gewoon PR....damn waren er maar meer die deed deden voor goede PR
Zie mijn linkDr. Strangelove schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Ik heb eerlijk waar nog nooit iets positiefs over hem gehoord afgezien van zijn voetbalkwaliteiten. Enlighten me.
Tomski1986 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
offtopic:
De meeste spelers hebben gelukkig weinig slechts om over te lezen
De meeste spelers hebben gelukkig weinig slechts om over te lezen
bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:36:
[...]
http://www.grazia.nl/show...ronaldo-toch-goede-jongen
Dit is dus allemaal gewoon PR....damn waren er maar meer die deed deden voor goede PR
offtopic:
Wow, vijf hele punten.
Wow, vijf hele punten.
Jep. Wales is op. Mooi voor ze dat ze zo ver zijn gekomen maar echt finalemateriaal was het sowieso niet. Dat geldt overigens ook voor Portugal.bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:34:
Wales is gewoon op, chapeau voor dit team in dit toernooi (kijkend op welk niveau het elftal dat nu in het veld staat speelt)
Wales leeft wel een beetje op. Ben bang dat het te laat is, en dat de tweede van Portugal al de doodsteek was.
[ Voor 17% gewijzigd door Migrator op 06-07-2016 22:39 ]
Waren er maar meer met dat salaris. Scheelt wat qua vrijgevigheid, niet?bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:36:
[...]
http://www.grazia.nl/show...ronaldo-toch-goede-jongen
Nou ja, Ronaldo is tenminste geen crimineel die 2 jaar gevangenisstraf aan zijn broek heeft hangen heheh
Dus je punt? Ken er aardig wat met dat salaris die dat niet doen. Ik geef gewoon een objectief voorbeeld van goedheid, als het zo'n kreng was deed hij dat niet, maar ook dat is blijkbaar niet goed genoeg.Coltrui schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:37:
[...]
Waren er maar meer met dat salaris. Scheelt wat qua vrijgevigheid, niet?
Ronaldo is gewoon een slechte lompe verwende lozer...(discussie is zinloos)
[ Voor 15% gewijzigd door bvbal79 op 06-07-2016 22:41 ]
Mijn punt? Nou, hier is mijn punt. I'll break it down for you:bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:39:
[...]
Dus je punt? Ken er aardig wat met dat salaris die dat niet doen. Ik geef gewoon een objectief voorbeeld van goedheid, als het zo'n kreng was deed hij dat niet, maar ook dat is blijkbaar niet goed genoeg.
Ronaldo is gewoon een slechte lompe verwende lozer...(discussie is zinloos)
1. Hij hielp zijn broer af te kicken
Zou iedereen doen. Maar ik heb zo geen broer.
2. Hij is bloeddonor
Zijn er ook legio van. Ik heb ook bloed gegeven.
3. Hij doneert veel aan goede doelen
Nou ja, ik ook. In kleinere mate, want ik verdien minder.
4. Hij betaalde de ziekenhuiskosten van een ernstig ziek kindje.
O. Eén kindje. Zal vast goed slapen nu. Nou, ik zou het ook doen hoor met zijn wage om dan mensen als jij te overtuigen van mijn goedheid.
5. Achter zijn kapsel zit een mooie betekenis.
O kijk, Hollywood.
Kortom: allemaal PR. En eigenlijk niks speciaals. Laat je niet zo vangen joh. Ik heb van bovenstaande punten ook een paar zaken gedaan, maar mijn investeringen komen niet in zo'n artikeltje hoor...
Inderdaad, wat een gezeik over een wereldvoetballer die veel geld geeft aan zieke kinderen, bloed doneert en veel geld aan goede doelen geeft.bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:39:
[...]
Dus je punt? Ken er aardig wat met dat salaris die dat niet doen. Ik geef gewoon een objectief voorbeeld van goedheid, als het zo'n kreng was deed hij dat niet.
Haten op Ronaldo is van hetzelfde niveau als haten op Justin Bieber. Kansloos.
Sowieso is haten op mensen die je alleen kent van televisie kansloos, je hebt namelijk geen idee hoe die personen in het echte leven zijn, alleen het beeld dat de media schetst krijg je mee.
Leef en laat leven.
Maar goed, mensen beoordelen en ze uitmaken voor van alles en nog wat vanaf de bank is natuurlijk leuker
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 06-07-2016 22:43 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik hou het er dan maar op dat hij incidenteel aardig is maar consistent een irritante zak.
Want? Die paar keer dat je hem op tv ziet?Dr. Strangelove schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:44:
Ik hou het er dan maar op dat hij incidenteel aardig is maar consistent een irritante zak.
Wat heeft het feit dat jij ook een goed persoon hier nu weer mee te maken?Coltrui schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:42:
[...]
Mijn punt? Nou, hier is mijn punt. I'll break it down for you:
1. Hij hielp zijn broer af te kicken
Zou iedereen doen. Maar ik heb zo geen broer.
2. Hij is bloeddonor
Zijn er ook legio van. Ik heb ook bloed gegeven.
3. Hij doneert veel aan goede doelen
Nou ja, ik ook. In kleinere mate, want ik verdien minder.
4. Hij betaalde de ziekenhuiskosten van een ernstig ziek kindje.
O. Eén kindje. Zal vast goed slapen nu. Nou, ik zou het ook doen hoor met zijn wage om dan mensen als jij te overtuigen van mijn goedheid.
5. Achter zijn kapsel zit een mooie betekenis.
O kijk, Hollywood.
Kortom: allemaal PR. En eigenlijk niks speciaals. Laat je niet zo vangen joh. Ik heb van bovenstaande punten ook een paar zaken gedaan, maar mijn investeringen komen niet in zo'n artikeltje hoor...
Nou ik haat hem niet hoor? Mensen die mensen haten omdat ze door de ballon prikken, dat is erger.St@m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:42:
[...]
Inderdaad, wat een gezeik over een wereldvoetballer die veel geld geeft aan zieke kinderen, bloed doneert en veel geld aan goede doelen geeft.
Haten op Ronaldo is van hetzelfde niveau als haten op Justin Bieber. Kansloos.
Sowieso is haten op mensen die je alleen kent van televisie kansloos, je hebt namelijk geen idee hoe die personen in het echte leven zijn, alleen het beeld dat de media schetst krijg je mee.
Leef en laat leven.
Ik zeg alleen dat die kerel gewoon aaneenhangt van PR en wat aalmoezen uitdeelt om in beeld te komen. Dat jullie dat niet zien, is mijn probleem niet, dat jullie dát aandragen om aan te tonen dat hij een goeie jongen is, wel. Nou niet echt mijn probleem, maar wel dat van jullie.
Zullen we het weer over de wedstrijd hebben?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Aanname to the max, misschien is het wel gewoon een hele aardige persoon.. is je dat wel eens door het hoofd geschoten? Ik ken hem niet, geen idee. Jij kent hem blijkbaar heel goed aangezien je zeker weet dat hij een PR afdeling nodig heeft om goed over te komenColtrui schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:45:
[...]
Nou ik haat hem niet hoor? Mensen die mensen haten omdat ze door de ballon prikken, dat is erger.
Ik zeg alleen dat die kerel gewoon aaneenhangt van PR en wat aalmoezen uitdeelt om in beeld te komen. Dat jullie dat niet zien, is mijn probleem niet, dat jullie dát aandragen om aan te tonen dat hij een goeie jongen is, wel. Nou niet echt mijn probleem, maar wel dat van jullie.
Ja. Elke keer dat ik hem op TV zie doet hij iets dat me irriteert. Vanavond scoorde hij bijvoorbeeld, superirritant.
lolololDr. Strangelove schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:47:
[...]
Ja. Elke keer dat ik hem op TV zie doet hij iets dat me irriteert. Vanavond scoorde hij bijvoorbeeld, superirritant.
Inderdaad, welke wedstrijd? Deze is al 30 minuten klaar.
Mijn mening over Ronaldo? Hoe hij als persoon is, geen idee. Alles wat je ziet of hoort is nauwkeurig bepaald door zijn pr--team.
Hoe hij zich presenteert. Tja, duidelijk met trekjes die wij Hollanders niet waarderen maar het in zuidelijke landen wel goed doen. Persoonlijk heb ik ook helemaal niets met zijn ijdele aanstellerij en narcistische trekjes.
En dan als voetballer? Hij traint er zonder meer keihard voor en heeft een goede balvaardigheid. Maar als voetballer in een team is hij m.i. te beperkt. Hij is nooit zichtbaar in de opbouw en al helemaal niet in de verdediging.
En wat je bij Portugal ook duidelijk ziet is dat hij eigen belang boven team belang stelt. Hij heeft een enorme drang om steeds zelf te scoren. Daarbij vergallopeert hij zich vaak al dan niet door de druk en mist kansen. Verder zal hij dus altijd voor de eigen kansen gaan ipv een assist geven op een teamgenoot die er beter voor staat.
Kortom, het is een goede speler maar ik ben niet echt fan van hem. (eigenlijk ben ik over het algemeen ook meer gecharmeerd van middenvelders die het spel controleren maar zelf amper opvallen. )
Hoe hij zich presenteert. Tja, duidelijk met trekjes die wij Hollanders niet waarderen maar het in zuidelijke landen wel goed doen. Persoonlijk heb ik ook helemaal niets met zijn ijdele aanstellerij en narcistische trekjes.
En dan als voetballer? Hij traint er zonder meer keihard voor en heeft een goede balvaardigheid. Maar als voetballer in een team is hij m.i. te beperkt. Hij is nooit zichtbaar in de opbouw en al helemaal niet in de verdediging.
En wat je bij Portugal ook duidelijk ziet is dat hij eigen belang boven team belang stelt. Hij heeft een enorme drang om steeds zelf te scoren. Daarbij vergallopeert hij zich vaak al dan niet door de druk en mist kansen. Verder zal hij dus altijd voor de eigen kansen gaan ipv een assist geven op een teamgenoot die er beter voor staat.
Kortom, het is een goede speler maar ik ben niet echt fan van hem. (eigenlijk ben ik over het algemeen ook meer gecharmeerd van middenvelders die het spel controleren maar zelf amper opvallen. )
alles kan off-topic
Jammer dat het alleen in Hollywood/Voetbal wereld doodnormaal is geworden. De meeste mensen weten dit. PR = marketing. Dat is vaak belangrijker dan hoe je bent, want Marketing = geld = contract. Zonder contract ben je niemand meer. Welkom in de werkelijke wereld!St@m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:46:
[...]
Aanname to the max, misschien is het wel gewoon een hele aardige persoon.. is je dat wel eens door het hoofd geschoten? Ik ken hem niet, geen idee. Jij kent hem blijkbaar heel goed aangezien je zeker weet dat hij een PR afdeling nodig heeft om goed over te komen
Maar goed, Ronaldo is geweldig, doet alles uit de goedheid van zijn hart, en wordt volgende week heilig verklaard

Over de wedstrijd, waar dit topic over gaat: Jammer dat wales heeft verloren. Wel awesome dat ze zo ver zijn gekomen. Wales en Ijsland waren voor mij toch de onverwachte factoren in het hele kampioenschap
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Dus: Portugal semi-verdiend naar de finale. Verdiend in deze wedstrijd, niet gezien het hele toernooi. Knap van ze dat ze met zo weinig team spirit zo ver zijn gekomen. Wales heeft het prima gedaan, maar logisch dat dit het eindstation is. Benieuwd wie Portugal mag doen verliezen in de finale. Wordt een interessante pot met het Franse thuisvoordeel en het enigszins gehavende Duitsland.
Jammer van Wales, maar nou is het wel leuk in de finale als Portugal een dikke vette voetballes gaat krijgen en dan huiliehuiile moet afdruipen.
Afgelopen, goddank.
Misschien kunnen we een petitie starten (da's populair tegenwoordig heb ik begrepen) om de UEFA te dwingen dit tot de wedstrijd om de derde plaats te benoemen en morgen de finale te maken.
Misschien kunnen we een petitie starten (da's populair tegenwoordig heb ik begrepen) om de UEFA te dwingen dit tot de wedstrijd om de derde plaats te benoemen en morgen de finale te maken.
Komt er eigenlijk een pot om de 3e en 4 plek? Met Wales incl. Ramsey en een semi gemotiveerd DFrankrijk of Duitsland kan het best een leuke pot worden.
Nee, heeft de UEFA gelukkig nooit ingevoerd.Grindtegel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:53:
Komt er eigenlijk een pot om de 3e en 4 plek? Met Wales incl. Ramsey en een semi gemotiveerd DFrankrijk of Duitsland kan het best een leuke pot worden.
Ik ben altijd wel ronaldo fan geweest, dat hij druk is met z'n haren maakt me niet zoveel uit, maar volgens mij is de beste man niet eens blij voor z'n team genoten als ze scoren. Zie hem normaal niet echt mee vieren bij een goal, maar die narcistische trekjes zorgen er ook voor dat hij zo goed is.
Nee hoor. Al hoop ik wel dat Duitsland wint, maar ik zou wederom niet weten waarom je een team als Portugal zo erg iets moet misgunnen dat je hoopt dat ze "huiliehuiile" moeten afdruipen. Wat hebben ze je nou misdaan? Niet het mooiste voetbal voorgeschoteld? Nou, welkom op dit EK waar ik misschien 4 leuke / goede wedstrijden heb gezien.Grindtegel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:52:
Jammer van Wales, maar nou is het wel leuk in de finale als Portugal een dikke vette voetballes gaat krijgen en dan huiliehuiile moet afdruipen.
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vind al dat kinderachtige gehuil over Portugal / Ronaldo maar onzin.
Gelukkig? Ik vind het raar. Een heel toernooi spelen en geeneens een podium/top drie kunnen opstellen aan het eind.bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:55:
[...]
Nee, heeft de UEFA gelukkig nooit ingevoerd.
[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 06-07-2016 22:57 ]
Ik doelde meer op de algemene geschiedenis: zoals Nederland - Duitsland altijd een beladen duel is geweest mede door de geschiedenis -en doordat het buurlanden zijn- geldt hetzelfde nog meer voor Frankrijk en Duitsland. De Fransen zetten -zeker op eigen bodem en op een EK nog wel- écht wel een paar tandjes bij tegen een aartsrivaal.lateef schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:36:
[...]
Valt wel mee toch? De wedstrijd in 1982 was spectaculair. In 2014 was Duitsland gewoon beter. Verder hebben ze alleen vriendschappelijk tegen elkaar gespeeld voor zover ik me kan heugen
Waarom moet er een podium zijn? Dat is iets van de olympische gedachte. In het wielrennen staat ook niet altijd de top 3 op het podium. En nog heel wat andere sporten idem (tennis etc) Zelfs bij het Judo heb je 2x brons.Migrator schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:56:
Gelukkig? Ik vind het raar. Een heel toernooi spelen en geeneens een podium/top drie kunnen opstellen aan het eind.
En wanneer heeft dit ze geholpen tegen de Duitse aanval?prOnorama2 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:57:
[...]
Ik doelde meer op de algemene geschiedenis: zoals Nederland - Duitsland altijd een beladen duel is geweest mede door de geschiedenis -en doordat het buurlanden zijn- geldt hetzelfde nog meer voor Frankrijk en Duitsland. De Fransen zetten -zeker op eigen bodem en op een EK nog wel- écht wel een paar tandjes bij tegen een aartsrivaal.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat kinderachtige gedoe is voetbal eigenSt@m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:56:
[...]
Nee hoor. Al hoop ik wel dat Duitsland wint, maar ik zou wederom niet weten waarom je een team als Portugal zo erg iets moet misgunnen dat je hoopt dat ze "huiliehuiile" moeten afdruipen. Wat hebben ze je nou misdaan? Niet het mooiste voetbal voorgeschoteld? Nou, welkom op dit EK waar ik misschien 4 leuke / goede wedstrijden heb gezien.
Het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik vind al dat kinderachtige gehuil over Portugal / Ronaldo maar onzin.
De tijd dat je gewoon van de sport kan genieten is allang verdwenen.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Portugal tegen Hongarije was toch best vermakelijk 
Benieuwd naar de wedstrijd morgen, helaas kan ik niet kijken
Wordt dan waarschijnlijk eerste wedstrijd ooit die ik terug ga kijken
Benieuwd naar de wedstrijd morgen, helaas kan ik niet kijken
Wordt dan waarschijnlijk eerste wedstrijd ooit die ik terug ga kijken
Ik heb gewoon een hekel aan dat verschrikkelijke afbraakvoetabl wat er word gespeeld, Portugal doet dit volgens mij al zo'n 14jaar onafgebroken. Griekenland kan er ook wat van en zelfs Nederland was er schuldig aan op het WK 2014 wat ik verschrikkelijk vond en ik kon er echt niet van genieten dat er met dat misselijke spel zo werd gepresteerd. Dus teams die zo spelen mogen van mij huiliehuilie afdruipen, zelfs Nederland.St@m schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:56:
[...]
Nee hoor. Al hoop ik wel dat Duitsland wint, maar ik zou wederom niet weten waarom je een team als Portugal zo erg iets moet misgunnen dat je hoopt dat ze "huiliehuiile" moeten afdruipen. Wat hebben ze je nou misdaan? Niet het mooiste voetbal voorgeschoteld? Nou, welkom op dit EK waar ik misschien 4 leuke / goede wedstrijden heb gezien.
Ik heb geen hekel aan Ronaldo hoor, ik vind het juist een topspits.
Tegenvraag is ook te stellen: Waarom moet er alleen een winnaar zijn? Is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de derde plaats ook iets wat beloond mag worden met een huldiging/prijs. Een positieve afsluiter voor een van de niet-finalisten. Net als dat men iets minder ontevreden mag zijn met de tweede plek, ook al heb je verlorenbvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:58:
[...]
Waarom moet er een podium zijn? Dat is iets van de olympische gedachte. In het wielrennen staat ook niet altijd de top 3 op het podium. En nog heel wat andere sporten idem (tennis etc) Zelfs bij het Judo heb je 2x brons.
Ben ik met je eens, maar gelukkig wordt dat meestal toch wel rijkelijk beloond met een premie, dat van Judo klopt inderdaad die herkansingen in al die vechtsporten heb ik nooit begrepenMigrator schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:06:
[...]
Tegenvraag is ook te stellen: Waarom moet er alleen een winnaar zijn? Is persoonlijk natuurlijk, maar ik vind de derde plaats ook iets wat beloond mag worden met een huldiging/prijs. Een positieve afsluiter voor een van de niet-finalisten. Net als dat men iets minder ontevreden mag zijn met de tweede plek, ook al heb je verlorenGewoon de vier laatste teams in een sluitingsceremonie nog een medaille geven. Vergelijking met Judo gaat overigens niet op, want daar zijn er juist twee wedstrijden om brons. Als je de halve finale haalt ben je van brons nog niet verzekerd.
Ik zie Portugal wel een redelijke kans maken tegen Frankrijk, portugal is meester in het spel kapot maken en Frankrijk is ook nog niet in staat om Portugal kapot te spelen (de kwaliteit is er wel, maar echt overtuigen doet Frankrijk nog niet). Duitsland heeft wel de kwaliteit om portugal kapot te spelen, maar de duitsers zijn ook nog niet in top vorm.
Zeker en Portugal had ook bijna gewonnen van Oostenrijk als Ronaldo geen penalty had gemist.
Het is trouwens de eerste wedstrijd die Portugal -regulier- wint zonder dat Pepe erbij was
Dit schijnt de reden te zijnGrindtegel schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:00:
Waarom spelen beide landen met hun uit shirt?
http://www.thesportbible....-their-away-kits-20160706
Jammer, geen goeie wedstrijd, en missen Ramsey.....tja dan had er echt een andere wedstrijd geweest....ik herkende Wales niet.
Nouja, dan maar morgen kijken, maar dit Ek valt me niet mee.
Nouja, dan maar morgen kijken, maar dit Ek valt me niet mee.
Oh jawel. Tot 1980 was er een 'troostfinale' die meestal niet om aan te zien was. Twee teleurgestelde en vermoeide teams, die hun reserves speelkans gaven en eigenlijk liever naar huis waren gegaan. Vandaar dat die wedstrijd werd afgeschaft.bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 22:55:
[...]
Nee, heeft de UEFA gelukkig nooit ingevoerd.
Wikipedia: Europees kampioenschap voetbal 1980
Laat Portugal nou maar het EK winnen ook 
Iedereen verwacht dat Duitsland dit wel "eventjes" gaat doen, behalve de Fransen natuurlijk, die gokken op zichzelf.
Frankrijk en Duitsland hebben beide al enkele toernooien gewonnen, ik gun het Ronaldo en consorten deze keer wel.
Iedereen verwacht dat Duitsland dit wel "eventjes" gaat doen, behalve de Fransen natuurlijk, die gokken op zichzelf.
Frankrijk en Duitsland hebben beide al enkele toernooien gewonnen, ik gun het Ronaldo en consorten deze keer wel.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En dit zie je echt veel te vaak tegenwoordig. Er is geen touw meer aan de uit/thuistenues te knopen, behalve extra omzet voor de betreffende kledingfabrikant. Zelfs kleuren die elkaar niet bijten worden al uit elkaar getrokken.bvbal79 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:23:
[...]
Dit schijnt de reden te zijn
http://www.thesportbible....-their-away-kits-20160706
Maar de volgende keer weer 16 landen alsjeblieft? Het EK sleept zichzelf maar voort op deze manier. Doe desnoods een B-EK in de oneven jaren, een beetje zoals de WK's van bv. ijshockey. Portugal staat in de finale zonder een poulewedstrijd gewonnen te hebben (en als derde geëindigd in de poule ook nog).
[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 07-07-2016 09:15 ]
Kunnen 'wij' ook weer eens meedoen!Señor Sjon schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:13:
[...]Maar de volgende keer weer 16 landen alsjeblieft? Het EK sleept zichzelf maar voort op deze manier. Doe desnoods een B-EK in de oneven jaren, een beetje zoals de WK's van bv. ijshockey. Portugal staat in de finale zonder een poulewedstrijd gewonnen te hebben (en als derde geëindigd in de poule ook nog).
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Wat mij betreft een promotie/degradatiesysteem voor A/B/C landen met 's zomers een eindtoernooi.
Goed, ik ben niet bepaald objectief maar is er hier niemand die van mening is dat sowieso de 2e goal afgekeurd had moeten worden? Renato Sanches die het overstapje maakt stond duidelijk buitenspel en in de baan van het schot, dus die misleide de keeper en verdedigers waardoor hij profijt had van zijn buitenspelpositie. Ook de 1e goal vond ik overigens discutabel. Het was imo geen vrije trap waaruit de corner kwam, bovendien werd er een overtreding begaan op Collins waardoor die niet meer bij de bal kon en het dus een onterechte corner werd.
Over die uitshirts gedragen door beide ploegen; ik heb vernomen dat voor kleurenblinden rood en groen enorm veel op elkaar lijken, waardoor het gewenster is in lichte en donkere tinten te spelen dan in rood en groen.
Over die uitshirts gedragen door beide ploegen; ik heb vernomen dat voor kleurenblinden rood en groen enorm veel op elkaar lijken, waardoor het gewenster is in lichte en donkere tinten te spelen dan in rood en groen.
De wel/niet doelpunten heb ik (nog) geen mening over, dat zou ik even terug moeten zien, maar ik ben wel van mening dat Portugal een penalty had moeten krijgen in de 3e (?) minuut, toen Collins zijn arm om de nek van Ronaldo zat.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
eens over die 2e goal. Overstapje is deelnemen aan het spel, en hij stond duidelijk buitenspel. Portugal overigens verder wel gewoon terecht door, maar goed als die 2e goal niet valt weet je niet wat er nog kan gebeuren natuurlijk.Joster schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:12:
Goed, ik ben niet bepaald objectief maar is er hier niemand die van mening is dat sowieso de 2e goal afgekeurd had moeten worden? Renato Sanches die het overstapje maakt stond duidelijk buitenspel en in de baan van het schot, dus die misleide de keeper en verdedigers waardoor hij profijt had van zijn buitenspelpositie. Ook de 1e goal vond ik overigens discutabel. Het was imo geen vrije trap waaruit de corner kwam, bovendien werd er een overtreding begaan op Collins waardoor die niet meer bij de bal kon en het dus een onterechte corner werd.
Ik gun het Portugal helemaal niet, en wel om deze redenen:dvdkiwi schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 07:02:
Laat Portugal nou maar het EK winnen ook
- Ik ben de slag van Nuremberg in 2006 nog steeds niet vergeten
- Portugal speelt dit hele EK al ruk ( 3e plaats in de poule en met veel geluk een 3-3 eruit slepen tegen de Hongaren )
- Ronaldo
- Pepe
Als ze Europees kampioen gaan worden dan trek ik dat zeer slecht kan ik je vertellen
Voor vanavond zou Duitsland de favoriet moeten zijn, maar ze hebben blessures en Frankrijk speelt thuis. Dat kan een voordeel zijn maar de druk kan ook een rol gaan spelen. Ik verwacht echter geen Duitse walkover van 7-1 zoals 2 jaar geleden tegen Brazilië
En dan alsnog hopen dat 1 van beide Portugal van de mat veegt komende zondag
Alhoewel ik ook van mening ben dat Portugal niet echt een plaats in de finale verdient heeft met wat het gepresteerd heeft maar ik kan tenminste 1 goede reden bedenken waarom wel... Ronaldo.
Een speler van zijn kaliber hoort gewoon een prijs te pakken op internationaal niveau.
Hij laat het niet altijd zien maar het team heeft daar net zo veel debet aan dan hij zelf.
En laten we eerlijk zijn...Frankrijk en Duitseland hebben al genoeg prijzen
Een speler van zijn kaliber hoort gewoon een prijs te pakken op internationaal niveau.
Hij laat het niet altijd zien maar het team heeft daar net zo veel debet aan dan hij zelf.
En laten we eerlijk zijn...Frankrijk en Duitseland hebben al genoeg prijzen
[ Voor 10% gewijzigd door ScrooLoose op 07-07-2016 11:51 ]
Smiling as the shit comes down...
Op de Duitse tv kregen ze van een scheidsrechter te horen dat hij passief buitenspel stond, zelfs met het optillen van z'n been (ik vond het zelf iig geen overstapje, die bal zou gewoon langs hem gegaan zijn iirc maar dat optillen van z'n been kan je wel als schijnbeweging zien).Joster schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:12:
Dat van die kleurenblinden zou dan nog best kunnen, al kan ik me herinneren dat ze voorheen (al dan niet) nog rekening hielden met zwart-wit tv's. Bij de WK zou het zogenaamd zijn om het voor de scheidsrechters makkelijker te maken de teams uit elkaar te houden (lichte vs donkere uniforme outfit) dus dat lijkt me nog het aannemelijkst; in de regels is er niks over opgenomen maar er zal vast nog een handboek met interpretaties rondzwerven ...
Kom dit nog tegen over de WK http://www.mirror.co.uk/s...ear-all-white-kit-3516935
Uiteindelijk speelde Engeland gewoon in het rood kan ik me herinnerenUruguay will wear the latest version of their traditional sky blue shirts and black shorts, with the FA and Nike both under the impression that England wearing red would avoid any confusion.
But FA bosses have now been told by FIFA that there is a problem with a potential clash between the red kit and the planned strip for the match officials for that game.
There is also a secondary issue over the a potential clash between Uruguay's kit and the yellow top and black shorts goalkeeper Joe Hart would wear.
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 07-07-2016 11:55 ]
Die ene kerel die buitenspel stond kreeg de bal niet toegespeeld, waarschijnlijk hebben ze het daarom door de vingers gezien.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Duitsland speelt wel heel erg met een handicap, allemaal spelers die niet om hun vaste positie staan zoals muller en ozil. Zie dit wel gelijk op gaan.
Ze zullen zich waarschijnlijk nog warm moeten lopen, maar het voetbal wordt nu wel met de Franse slag gespeeld.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Die verdediger van Duitsland werd vol aan zijn arm getrokken. Daardoor kon Griezmann vrij door op goal. Hoe zag de scheidsrechter dat niet?
Mee eens, en ook nog eens met behoorlijk risico qua type spelers. Can en vooral Schweinsteiger zijn behoorlijk aanvallend voor verdedigende middenvelders. Met die 2 samen en alles wat er voor staat komt er denk ik veel druk op de verdediging.Nieuwevolger schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:53:
Duitsland speelt wel heel erg met een handicap, allemaal spelers die niet om hun vaste positie staan zoals muller en ozil. Zie dit wel gelijk op gaan.
Er is al meer leuks gebeurd dan in de hele wedstrijd tussen Portugal en Wales
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Inderdaad, het begint veelbelovend. Wel jammer van dat gefluit in het publiek. Heb ik toch liever de mensen die op de tribune zaten bij dat andere EK atletiek dat momenteel gaande is.
Ok, dit kwartier is leuker dan de rest van het EK
Frankrijk speelt nu toch veel te afwachtend en zet amper druk. Dat gaat fout, want zelfs een counter zit er op deze manier niet in. Het is na de openingsfase toch wachten op de goal van Duitsland.
Frankrijk lijkt veel moeite te hebben met het middelveld/aanval van Duitsland. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat je een opstelling ziet met Özil/Kroos/Draxler/Müller en dan niet een tikje onzeker wordt. Wat heeft dat Duitsland toch een elftal zeg.
Duitsland draait langzaam de duimschroeven aan
Vind het nu al leuke wedstrijd redelijk gelijk op. Goed begin van Frankrijk en nu Duitsland wat lekker begint te lopen. Kan alle kanten op. Hopelijk blijft het beetje gelijkwaardig voor de onafhankelijke kijker.