Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Hehe, mooie fotoOp zaterdag 14 juli 2001 11:00 schreef wfvn het volgende:
ook leuk... nightshots... hier 8 seconden sluitertijd (Gedownscaled naar 800x600)
[afbeelding]
En met welke camera is deze foto gemaakt? De IS90 of de Ixus??
1 Smartmedia card
4 Penlite batteryen
1 Digitale Camera
Extra:
Regenjasje voor hoesje, zodat de regen niet door de ritsen kan
Paar pics

Met de Pro 90 ISOp zaterdag 14 juli 2001 12:46 schreef LL Koelkast het volgende:
[..]
Hehe, mooie foto. Kwamen zeker wel een paar auto's voorbij, gezien die rode strepen?
En met welke camera is deze foto gemaakt? De IS90 of de Ixus??
en ik heb gewacht op een auto
Ah.. .je hebt dus niet het hoesje van fuji zelf gehaald... was deze goedkoper of duurder? (ik vind hem wel een stuk toffer dan die Fuji-hoes)Op zaterdag 14 juli 2001 12:52 schreef SaURoN het volgende:toon volledige bericht
Hier een paar pics van mijn tasje die ik net heb opgehaaltRuimte voor:
1 Smartmedia card
4 Penlite batteryen
1 Digitale Camera
Extra:
Regenjasje voor hoesje, zodat de regen niet door de ritsen kan
Paar pics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het grote nadeel van de Nikon is voor mij dat er geen batterij en lader meegeleverd wordt. Plus dat hij wat duurder en groter is. Hmmz, wel wat nadelen.
Maar misschien wel wat betere kwaliteit, en meer instellingsmogelijkheden...
Grrr, ik weet het niet meer...
Ik heb DE oplossing:Op zaterdag 14 juli 2001 13:10 schreef LL Koelkast het volgende:
Ok, nu ga ik weer twijfelen tussen de Nikon Coolpix 880 en de Canon Digital Ixus 300.
Het grote nadeel van de Nikon is voor mij dat er geen batterij en lader meegeleverd wordt. Plus dat hij wat duurder en groter is. Hmmz, wel wat nadelen.
Maar misschien wel wat betere kwaliteit, en meer instellingsmogelijkheden...
Grrr, ik weet het niet meer...
Iene-miene-mutte..................
Deze was 80 piekOp zaterdag 14 juli 2001 12:59 schreef wfvn het volgende:
[..]
Ah.. .je hebt dus niet het hoesje van fuji zelf gehaald... was deze goedkoper of duurder? (ik vind hem wel een stuk toffer dan die Fuji-hoes)
en voor alle twijfelaars,
IXUS!!! Heb dat ding net ff gezien waar ik hoesje heb gehaalt, en die S20 ofzo en Coolpix zijn lang niet zo mooi als IXUS. Sigaratten pakje is denk ik net iets kleiner als de IXUS
Waarschijnlijk ligt het HIERaan |^Op zaterdag 14 juli 2001 00:07 schreef wfvn het volgende:toon volledige bericht
[..]
herkansing:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu met bilinear resample
leg jij nou eens uit waarom ik bij jouw foto's op 2x GEEN verschil zie in bij mij dus overduidelijk wel... die smartresample is beter dan de bilinearresample...
Komt het misschien omdat je in die pic de handel niet super scherp hebt?
edit:
Ik heb de foto's gedownscaled naar van 1856x1392 naar 800x600 ivm de layout van dit forum, de ruimte van m'n webspace en om de modemers een beetje te sparen
IK heb dus NIET gedownscaled, want dan gaat PSP of photoshop er nog iets raars meedoen! Maar alleen maar geknipt! De hele foto stond veel meer dingen op, maar ik knipte alleen maar de pennenbakjes eruit.
En er zijn WEL verschillen hoor, alleen is het beetje ongelukkig hier. Bij het wit en blauw van de beker, daar zie je het meeste verschil. Dat zijn de enige vlakken met kleur. Maar omdat ik juist dat (toevallig) zo weinig hebt geknipt, zie je het verschil nauwelijks.
En scherp. ik heb gewoon mijn ixus op een omgekeerde beker geplaats, en met de puntje van m'n pink een paar keer laten fotograferen. Dus dan zou het wel scherp moeten zijn. Of misschien focuste de ixus op iets anders.
BTW. ik denk dat de eerste resampled is, en tweede digizoom. Want het bureaublad van de tweede heeft minder blokjes.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ehm... toen ik de boel postte had ik de volle formaten erop staan.... daar zag je dus duidelijk verschil in... Ik heb later (zie de edit) dus de boel gedownscaled om wat webspace te ruimen.Op zaterdag 14 juli 2001 15:08 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ligt het HIERaan |^
IK heb dus NIET gedownscaled, want dan gaat PSP of photoshop er nog iets raars meedoen! Maar alleen maar geknipt! De hele foto stond veel meer dingen op, maar ik knipte alleen maar de pennenbakjes eruit.
Hmm....op zich wel mee eens....maar is het niet belangrijker dat je goede foto's produceert dan hoe hij eruit ziet?Op zaterdag 14 juli 2001 13:21 schreef SaURoN het volgende:
en voor alle twijfelaars,
IXUS!!! Heb dat ding net ff gezien waar ik hoesje heb gehaalt, en die S20 ofzo en Coolpix zijn lang niet zo mooi als IXUS.
Hij is inderdaad erg klein....en vind em ook erg mooi......maar ben ik nou de enige die vind dat de foto's die gemaakt zijn met een Ixus in deze topic er _erg_ lelijk uitzien? Overduidelijk gemaakt met digicam enzo......gewoon lelijk. Of ligt dat toch aan mij? (Helemaal die douchekop.....die druppels zijn wel mooi....maar kijk eens naar die douchekop zelfSigaratten pakje is denk ik net iets kleiner als de IXUS

Het gaat om de juiste verhouding. Mooi uiterllijk en mooi innerlijk. Als het niet naar mijn wensen is, hoef ik het niet.Op zaterdag 14 juli 2001 16:13 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Hmm....op zich wel mee eens....maar is het niet belangrijker dat je goede foto's produceert dan hoe hij eruit ziet?
???? Lelijk? vind het wel mooi...Hij is inderdaad erg klein....en vind em ook erg mooi......maar ben ik nou de enige die vind dat de foto's die gemaakt zijn met een Ixus in deze topic er _erg_ lelijk uitzien? Overduidelijk gemaakt met digicam enzo......gewoon lelijk. Of ligt dat toch aan mij? (Helemaal die douchekop.....die druppels zijn wel mooi....maar kijk eens naar die douchekop zelf.... no offence
)
(ook al is het m'n douchekop
OK, mijn douchekop is wat versleten, en mijn badkamer is nodig aan nieuwe tegels toe, maar lelijk...
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik ben zelf niet tevreden met de Sony P1, vooral omdat de lens niet erg goed is en dat er zo goed als niets in te stellen is en je gebonden bent aan de automatische lichtinstellingen. Je kunt er best leuke dingen mee doen, maar als de lichtomstandigheden minder optimaal worden wordt het een beproeving. Ik heb ook met de Nikon D1 gespeeld, maar dat is dus écht te groot en te zwaar voor op de evenementen. Ik heb meer dingen te doen dan foto's maken op een feest, moet dus wel enigszinds handzaam zijn... Ik ben aan het kijken voor een betere camera...
Hier wat pics:

Allen zijn gedownscaled van 2048 x 1536 naar 640 x 480. Verder geen enhancements gedaan.
Je kunt zien dat er bij sommige foto's (bijvoorbeeld het mengpaneel) waar genoeg licht is dat het resultaat goed is, maar bij overzichtfoto's (bijvoorbeeld de laatste) zie je duidelijk dat de lens te kort schiet.
Anoniem: 8368

Ben je niet bang dat dat ding gestolen wordt tijdesn zo'n feest?Op zaterdag 14 juli 2001 17:15 schreef Obi het volgende:
Hier een aantal foto's die ik heb gemaakt op Sensation afgelopen week.
Ik ben zelf niet tevreden met de Sony P1, vooral omdat de lens niet erg goed is en dat er zo goed als niets in te stellen is en je gebonden bent aan de automatische lichtinstellingen. Je kunt er best leuke dingen mee doen, maar als de lichtomstandigheden minder optimaal worden wordt het een beproeving. Ik heb ook met de Nikon D1 gespeeld, maar dat is dus écht te groot en te zwaar voor op de evenementen. Ik heb meer dingen te doen dan foto's maken op een feest, moet dus wel enigszinds handzaam zijn... Ik ben aan het kijken voor een betere camera...
Hier wat pics:
.
Neuh.. Meestal loop ik met een portofoon rond (ivm andere taken op een evenement) en heb een organisatie-/ ID&T pas om m'n nek. Dat 'schrikt' toch wat af (niet helemaal de goede verwoording, maar je snapt wat ik bedoel).Op zaterdag 14 juli 2001 17:37 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat dat ding gestolen wordt tijdens zo'n feest?
Ik heb de cam ook nog 's aan een band om m'n schouder hangen, zodat deze naast m'n middel hangt tijdens het rondlopen, dit zodat ik er gen last van heb met het hectische werk wat een evenement met zich meebrengt. Ook zorgt dat natuurlijk voor wat extra bescherming voor de cam. Hier een beetje zichtbaar:

(ben ik dus
Gebeurt absoluut niets met dat ding. Er zou een keer drank overheen kunnen komen, maar da's dan gewoon pech hebben; dat hoort erbij.
En natuurlijk ben ik een gigantische beul
Hmm.. zoiets moet ik ook hebben....Op zaterdag 14 juli 2001 17:50 schreef Obi het volgende:toon volledige bericht
[..]
Neuh.. Meestal loop ik met een portofoon rond (ivm andere taken op een evenement) en heb een organisatie-/ ID&T pas om m'n nek. Dat 'schrikt' toch wat af (niet helemaal de goede verwoording, maar je snapt wat ik bedoel).
Ik heb de cam ook nog 's aan een band om m'n schouder hangen, zodat deze naast m'n middel hangt tijdens het rondlopen, dit zodat ik er gen last van heb met het hectische werk wat een evenement met zich meebrengt. Ook zorgt dat natuurlijk voor wat extra bescherming voor de cam. Hier een beetje zichtbaar:
[afbeelding]
(ben ik dus-> nu ff zonder porto)
Gebeurt absoluut niets met dat ding. Er zou een keer drank overheen kunnen komen, maar da's dan gewoon pech hebben; dat hoort erbij.
En natuurlijk ben ik een gigantische beul![]()
Misschien m'n ixus aan een halsketting laten bungelen?
Moderne sieraard
Zoals die japanners die álles om hun nek hangen, of het nou een fototoestel of een telefoon is..Op zaterdag 14 juli 2001 17:54 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Hmm.. zoiets moet ik ook hebben....
Misschien m'n ixus aan een halsketting laten bungelen?
Moderne sieraard
Hmm... net geprobeerd. Geen goed idee. Lijkt op BAOp zaterdag 14 juli 2001 17:58 schreef Obi het volgende:
[..]
Zoals die japanners die álles om hun nek hangen, of het nou een fototoestel of een telefoon is..
Anoniem: 26495
Dan hebbik tenminste garrantie en 100% zeker dat alles erbij zit en dat ie ok werkt.
Zoiets zou ik nooit 2de hands kopen van iemand die ik niet ken... Maar goed, dat moet iedereen voor zichzelf weten
Nice try Obi...helaas bestaat er ook nog een gewone Ixus waar fotorolletjes in moetenOp zaterdag 14 juli 2001 18:06 schreef Obi het volgende:
Mensen die een IXUS zoeken...
Damn, 375 piek voor een Digital Ixus, dan ging ik hem meteen zelf halen
Ah, dat wist ik niet...Op zaterdag 14 juli 2001 19:06 schreef Daniel Kegel het volgende:
[..]
Nice try Obi...helaas bestaat er ook nog een gewone Ixus waar fotorolletjes in moeten
Dit vind ik nou een erg eerlijke posting.Op zaterdag 14 juli 2001 17:15 schreef Obi het volgende:
Hier een aantal foto's die ik heb gemaakt op Sensation afgelopen week.
Ik vind overigens dat het dus wel heel erg meevalt met de kwaliteit, lang niet zo slecht als ik had gedacht. Zeker omdat het binnen is (en donker). Volgens dpreview komt er dan niet veel goeds van terecht. Deze foto's vallen me 100% mee...
Ondanks dat er geen Carl Zeiss lens opzit, dat er weinig belichtingsmogelijkheden zijn en dat de sony memorysticks 2x zo duur zijn als compactflash vind ik jouw Sony DSC-P1 dus geeneens zo'n slechte koop...
(Had zelf heel even getwijfeld tussen deze en mijn Nikon Coolpix 880)
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
verschil is wel zeer groot, zoals gezegd. hoeveel megapixels is het?Op zaterdag 14 juli 2001 21:00 schreef SaURoN het volgende:
Hier ff een foto van de Fuji Finepix 1300, op FINE 1280.
[afbeelding]
1,3 MegaPixel, ik heb er de $$ niet voor en gebruik cameras bijna nooit, gewoon leuk voor paar kiekjes op internet etcOp zaterdag 14 juli 2001 23:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
verschil is wel zeer groot, zoals gezegd. hoeveel megapixels is het?
Mhwaorgh... zoals ik altijd al gezegd hebt. Een camera hoeft niet de beste kwaliteit te leveren. Zolang het maar het meest voldoet aan je wensen, toch?Op zaterdag 14 juli 2001 23:30 schreef SaURoN het volgende:
[..]
1,3 MegaPixel, ik heb er de $$ niet voor en gebruik cameras bijna nooit, gewoon leuk voor paar kiekjes op internet etc
Vind het vrij irritant dat er zoveel mensen hier zijn die de hele tijd zitten te zeuren dat hun camera's betere beeldkwaliteit of whatever hebben.

Misschien is dat voor hun wel de "beste" camera, maar voor andere mensen weer niet.

Een camera is niet een verlenging van je mannelijk geslachtsorgaan, het is iets om plezier aan fotograferen te beleven.
Sommige willen dolgraag een camara dat op atoomniveau foto's kunnen maken, anderen weer gewoon een fototje voor hun webicon.
Maar ja, genoeg gezeurd.
Krijgen we nog een volledige catalogus van douchekoppen? What have I done
Maarre.... die douchekop ziet er wel ranzig uit hoor.... wordt toch tijd om het even te poetsen
IDD, als ik er het geld voor had, had ik er al lang eentje van 2500 piek liggen maar dat heb ik nietOp zaterdag 14 juli 2001 23:56 schreef athlonkmf het volgende:toon volledige bericht
[..]
Mhwaorgh... zoals ik altijd al gezegd hebt. Een camera hoeft niet de beste kwaliteit te leveren. Zolang het maar het meest voldoet aan je wensen, toch?
Vind het vrij irritant dat er zoveel mensen hier zijn die de hele tijd zitten te zeuren dat hun camera's betere beeldkwaliteit of whatever hebben.
Misschien is dat voor hun wel de "beste" camera, maar voor andere mensen weer niet.
Een camera is niet een verlenging van je mannelijk geslachtsorgaan, het is iets om plezier aan fotograferen te beleven.
Sommige willen dolgraag een camara dat op atoomniveau foto's kunnen maken, anderen weer gewoon een fototje voor hun webicon.
Maar ja, genoeg gezeurd.
Krijgen we nog een volledige catalogus van douchekoppen? What have I done
Maarre.... die douchekop ziet er wel ranzig uit hoor.... wordt toch tijd om het even te poetsen
.. Mja i know
Over ranzig gesproken... Ik maakte voor de grap eens een foto van m'n eigen kop van 20 cm afstand.Op zaterdag 14 juli 2001 23:56 schreef athlonkmf het volgende:
Da's echt niet gezond meer! Deze camera is dan niet de scherpste maar toch zoveel details, gewoon vies! Niet dat ik nou zo ranzig ben hoor
Met dieOp zaterdag 14 juli 2001 16:13 schreef McVirusS het volgende:
Hij is inderdaad erg klein....en vind em ook erg mooi......maar ben ik nou de enige die vind dat de foto's die gemaakt zijn met een Ixus in deze topic er _erg_ lelijk uitzien? Overduidelijk gemaakt met digicam enzo......gewoon lelijk. Of ligt dat toch aan mij? (Helemaal die douchekop.....die druppels zijn wel mooi....maar kijk eens naar die douchekop zelf.... no offence
)

Tijd om het tegendeel te bewijzen...
Ik heb ff m'n best gedaan... Hopelijk is vind je dit wel gelukte foto's
Canon Digital Ixus (a.k.a. "Digital Elph" or "S100")
Automatische whitebalance
Flitser gebruikt
Macrostand
1600x1200 Superfine compressie

ik kan voor de grap ook wel zo'n zelfde foto met m'n Pro 90 IS schieten... dat is geen vergelijk in kwaliteit... maar dat geldt ook voor de prijs.... je kan 3 ixussen kopen voor hetzelfde geld als 1 Pro90IS
Ja, toe nou! (doe het nou wel...)Op zondag 15 juli 2001 00:55 schreef wfvn het volgende:
[..]
ik kan voor de grap ook wel zo'n zelfde foto met m'n Pro 90 IS schieten... dat is geen vergelijk in kwaliteit...
Ik vind overigens dat de "Canon-haleluyah"-groep zich nu wel weer een beetje naar beneden aan het praten is. Kom op jongens, mooie foto's! Moet ook lukken met zo'n ixus.
Digitaal fotograferen blijft 10x makkelijker dan traditioneel.
Ik vind eerlijk gezegd 2500 piek voor een nieuwe douchekop lichtelijk overdreven hoorOp zaterdag 14 juli 2001 23:57 schreef SaURoN het volgende:
[..]
IDD, als ik er het geld voor had, had ik er al lang eentje van 2500 piek liggen maar dat heb ik nieten tot nu toe ben ik hier zeer tevreden mee
Goed... op speciaal verzoek dus nog een foto van Rocky (die inmiddels zit te knipperen met z'n ogen vanwege die gruwelijk veel flitsen die ik op hem heb losgelaten.... arme beestjeOp zondag 15 juli 2001 01:09 schreef The_Sukkel het volgende:
[..]
Ja, toe nou! (doe het nou wel...)
Ik vind overigens dat de "Canon-haleluyah"-groep zich nu wel weer een beetje naar beneden aan het praten is. Kom op jongens, mooie foto's! Moet ook lukken met zo'n ixus.![]()
Digitaal fotograferen blijft 10x makkelijker dan traditioneel.

Genomen met de volgende combinatie:
Canon Pro 90 IS met een Canon Speedlite 550 EX ...... naam van de combinatie "KANON"

en nog een pic genomen met de ixus:

Het is duidelijk dat de ixus niet zo'n sterke flash heeft dan die kanon, maar dat kan je wel verwachten denk ikOp zondag 15 juli 2001 02:02 schreef wfvn het volgende:toon volledige bericht
[..]
Goed... op speciaal verzoek dus nog een foto van Rocky (die inmiddels zit te knipperen met z'n ogen vanwege die gruwelijk veel flitsen die ik op hem heb losgelaten.... arme beestje)
[afbeelding]
Genomen met de volgende combinatie:
Canon Pro 90 IS met een Canon Speedlite 550 EX ...... naam van de combinatie "KANON"
[afbeelding]
en nog een pic genomen met de ixus:
[afbeelding]
Jammer dat je er geen extra fliter op aan kunt sluiten. Anders zou de kwaliteit ook ongeveer hetzelfde moeten zijn.
Sony Mavica FD-83 (niet bijgewerkt, direct van de floppy).

Het is een alweer een verouderd model. (Max res. 1024 x 768, interpolated max res. 1280 * 960).
Er kunnen ook alleen floppies in.
Verder kan je er ook kleine mpg-filmpjes mee maken (15 seconden 320 x 240, 1 minuut 160 x 120).
Niet de beste kwaliteit, maar ach als je hem wint op de Internetworking Event is dat wel mooi meegenomen.
Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-
http://www.dpreview.com/news/9905/99051401kodakintel35mm.aspOp zondag 15 juli 2001 11:27 schreef maartenst het volgende:
Ik heb een tijd terug ergens gelezen dat er ook een digitaal fotorolletje bestaat kan er allen niks meer over vinden weet 1 van jullie daar een url van of zo ?
http://www.imagek.com/
van ALLE kanten http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus/page3.aspOp zondag 15 juli 2001 13:18 schreef mickael het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk kunnen zijn om een foto van de achterkant van een digital ixus te kunnen plaatsen ik zie nu wel elke keer de voorkant maar ik zou de achterkant ook graag een keer zien!
http://www.dpreview.com/reviews/CanonDigitalIXUS/Images/allroundview.jpg direct naar het plaatje.
Hier op GoT afbeelden heeft geen zin zoals je ziet:

of misschien toch...?
ik zie hem wel... maar mogelijk omdat ik hem al bij dpreview had geopend en hij nu in m'n cache zit?
Bij de ixus moet je een accu gebruiken toch of, kan het ook met batteryen ?
ixus is op een accu... batterijen kan je er wel in proberen te proppen... maar de batterijen of de ixus raakt dan heavily vervormd.... met een beetje persen allebeiOp zondag 15 juli 2001 13:29 schreef SaURoN het volgende:
Fuck de layout maar weer goed op hoor
Bij de ixus moet je een accu gebruiken toch of, kan het ook met batteryen ?
Maar die accu van de ixus gaat LANG mee als je de flits niet teveel gebruikt en het schermpie uit laat....
Maar toch haal ik dinsdag een 2e accu erbij is wel iets relaxter
ik begrijp hieruit dat het plaatje dus WEL zichtbaar is?Op zondag 15 juli 2001 13:29 schreef SaURoN het volgende:
Fuck de layout maar weer goed op hoor
Weird... ik heb al wel eens eerder plaatjes van dpreview op GoT geplakt... alleen kreeg ik dan zo'n plaatje dat de plaatjes van dpreview niet op andere sites mag worden met een link die verwijst naar dpreview.....
ok dan weet ik dat ook weer, omdat jullie het steeds over accu hadden maar op plaatje zag ik ook plaats voor batterijenOp zondag 15 juli 2001 13:36 schreef wfvn het volgende:
[..]
ixus is op een accu... batterijen kan je er wel in proberen te proppen... maar de batterijen of de ixus raakt dan heavily vervormd.... met een beetje persen allebei
Maar die accu van de ixus gaat LANG mee als je de flits niet teveel gebruikt en het schermpie uit laat....
Maar toch haal ik dinsdag een 2e accu erbij is wel iets relaxter
en ja ik kan hem zien
kan je ook aangeven op welke 'een of andere' manier?Op zondag 15 juli 2001 18:09 schreef McVirusS het volgende:
Hmm, hierboven staan wel een paar mooiere foto's gemaakt met een Ixus....maar toch....op een of andere manier ben ik nog steeds niet weg van de foto's die dat ding produceert.
IDD, wat is nou het nut om te zeggen van "ik vind het mooier, maar ik vind het toch niet mooi"Op zondag 15 juli 2001 18:14 schreef wfvn het volgende:
[..]
kan je ook aangeven op welke 'een of andere' manier?

Genomen in Tsjechië in 2001
Tja, helpt niet... maak je mooie foto's, krijg je weer "tis mooi, maar ik vind het toch niet mooi" lekker vaagOp zondag 15 juli 2001 19:17 schreef The_Sukkel het volgende:
Daar gaan we weer. Reageren met mooie foto's! Niet dat aangebrande gedoe...
Hmmm ze zijn vrij donker moet ik zeggen.. Hebben meer mensen dat? (dat de foto's dus een beetje donker zijn?)Op zondag 15 juli 2001 19:29 schreef wfvn het volgende:
nog 2 ixus-pics. Alleen naar 40% gedownscaled
[afbeelding]
[afbeelding]
Genomen in Tsjechië in 2001
Of komt dit doordat er ook veel felle figuren op de foto staan ?
yep.. ik ook.Op zondag 15 juli 2001 19:35 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Hmmm ze zijn vrij donker moet ik zeggen.. Hebben meer mensen dat? (dat de foto's dus een beetje donker zijn?)
De flitser is niet echt sterk genoeg.
Ik wil dat ook wel weten. Want ik ben er nog niet achter gekomen of dat gaatOp zondag 15 juli 2001 19:44 schreef MAZZA het volgende:
En nog een kleine vraag voor mijn pa.. Is het mogelijk met de IXUS om de datum en tijd waarop de foto is gemaakt op de foto te printen ?
Ik geloof niet dat dit iets met flitser te maken heeft, meer met belichtingsinstelling, hoe lang die sluiter open blijft staan. (Maar zoals eerder gezegd, ik ben een absolute kruk in het instellen van dat soort dingen, vind dat de camera dat zelf maar moet doen...) Als je met mooi weer, in de buitenlucht een flitser gebruikt, dan ben je puur bezig met het opmaken van je accu...Op zondag 15 juli 2001 19:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
yep.. ik ook.
Maar die foto is op klaarlichte dag genomen.. Dus in principe zou je die flitser dan niet nodig hebben toch ?Op zondag 15 juli 2001 19:49 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
yep.. ik ook.
Behalve als ie in de schaduw genomen is.Op zondag 15 juli 2001 19:57 schreef MAZZA het volgende:
[..]
Maar die foto is op klaarlichte dag genomen.. Dus in principe zou je die flitser dan niet nodig hebben toch ?
Ik las trouwens net in de C'T van juli/augustus dat daar ook de Ixus 300 werd getest (samen met nog 10 anderen cams) hij kwam er wel goed uit. Vooral zijn formaat was errug klein (ohja joh??
Net genomen..... tussen 22.45 en 23.00
Sluitertijd 8 seconden
Statief gebruikt (duh)
Check de kleuren bij weinig licht...... Kunstwerk voor de lokale basisschool

Even een shot van één van de straten in de wijk.... just some pretty lights.....

Als Femme een foto van een gulden kan maken vanaf 2 cm kan ik het vast ook wel

Dit is dus met een Digital Ixus
Je kan ook niet verwachten dat de macro functie van zo'n klein Ixusje net zo goed is als die van een Coolpix 990/995!
Canon zegt zelf al over de Ixus dat ie vanaf 16 cm scherp is.
Maar ik zie mezelf ook geen foto's maken vanaf 2 cm afstand...
Ik vind het een cool effect geven met die hoge sluitertijd. Alleen ben ik bang dat ik niet 40.000 man op een feest kan vragen om 8 seconden totaal stil te staan..... Lichten op een vast punt houden kan wel voor een aantal seconden, ik ga 't 's proberen.Op zondag 15 juli 2001 23:16 schreef wfvn het volgende:
nog even 2 nightshots met m'n Pro 90 IS
Sluitertijd 8 seconden
Statief gebruikt (duh)
[afbeelding]
Even een shot van één van de straten in de wijk.... just some pretty lights.....
[afbeelding]
Nu eerst nog ff een camera kopen die die megelijkheid biedt...
Gevaarlijke opmerking.......Op zondag 15 juli 2001 23:50 schreef Roefoes het volgende:
Misschien moet ik toch maar een Coolpix 995 kopen.......
Je kan ook niet verwachten dat de macro functie van zo'n klein Ixusje net zo goed is als die van een Coolpix 990/995!
Het kan maar zo zijn dat een goedkope webcam nog beter presteert dan een 990/995 of ixus of weet ik welk digitaal fototoestel.........
en het is niet zeldzaam..... die macro is volledig afhankelijk van de camera.
BTW... hier is een keer een draadje over geweest.... daarin stonden ook een paar macro-foto's met een goedkope webcam waar mijn (toenmalige) fuji 4900 zoom niet aan kon tippen terwijl die camera gruwelijk veel duurder is dan de gemiddelde webcam.
De Fuji bracht het er ook niet slecht vanaf.... maar de webcammetjes toch echt beter.
Over normale foto's was wel duidelijk welk toestel de winnaar was.... doodgewoon de fuji uiteraard... maar bij macro geldt dat dus niet altijd.... als je het hebt over de 'hoeveelheid' macro......
Op zondag 15 juli 2001 23:16 schreef wfvn het volgende:
Sluitertijd 8 seconden
Statief gebruikt (duh)
Ik wist niet dat ik zo kon genieten van foto's waar eigenlijk zo weinig op te zien is...
Fantastische kleuren bij zo weinig licht.
Btw Je hebt zowel een Canon Pro90IS als de ixus. Hoeveel heeft dit grapje je nou in totaal mogen kosten?
ghehe....tja... toestel vinden wat enkele seconden sluitertijd heeft.... die's niet moeilijk te vinden... maar een vracht mensen die voor je stil willen staan gedurende die tijd is lastiger....Op zondag 15 juli 2001 23:55 schreef Obi het volgende:
[..]
Ik vind het een cool effect geven met die hoge sluitertijd. Alleen ben ik bang dat ik niet 40.000 man op een feest kan vragen om 8 seconden totaal stil te staan..... Lichten op een vast punt houden kan wel voor een aantal seconden, ik ga 't 's proberen.
Nu eerst nog ff een camera kopen die die megelijkheid biedt...
Ben je op een happening met enorm veel mensen dan kan je dat helemaal wel shaken....
Hoewel je dan nog toffe effecten kan krijgen ook al zijn de mensen bewogen.....
Anoniem: 9103
WOW LEKKER SCHERP MAN:POp zondag 15 juli 2001 23:16 schreef wfvn het volgende:
Sluitertijd 8 seconden
Statief gebruikt (duh)
[afbeelding]
[afbeelding]
Bleometje, 4 keer verkleind met fotosoep.

real size foto van mij ('s avond na stappen dus beetje brak hoofd)

tis een nikon coolpix 950, dus denk ik beetje te duur
The chicks luv it!Op maandag 16 juli 2001 10:28 schreef Timz het volgende:
Moest je nou je persee zo groot je hoofd posten
Beide in AUTO-mode.
Beide gedownscaled naar 640x480
Toestellen lagen naast elkaar op tafel.....
Ixus:

Pro 90 IS:

Op zonnige dagen is de kwaliteit van de Ixus dus echt niet slechter dan die van de Pro 90 zoals je ziet...
nagenoeg dezelfde kleuren....
boven zijn de wolken grijzer.
dus .. maar waren de wolekn grijzer of blauwer buiten?
Human Bobby
hm.. ja... de onderste zijn nauwkeuriger dan de bovenste...Op maandag 16 juli 2001 12:41 schreef Sander17 het volgende:
bij de onderste foto zie ik de wolken blauwer.. moest wel ff goed kijken
boven zijn de wolken grijzer.
dus .. maar waren de wolekn grijzer of blauwer buiten?
Mgoed... ik vind er weinig verschil in zitten..... En dat kleine verschil mag ook wel voor 3x verschil in aanschaf...
Apparatuur :
Camera : Canon Powershot G1
Teleconverter : Olympus B-300
Opzetfilters : UV en Polorizer
Overige accesoires : Lensmate
St Tropez, mei dit jaar :

Parijs, een maand geleden :

Geloof je het zelfOp maandag 16 juli 2001 10:31 schreef Matthijsje het volgende:
[..]
The chicks luv it!
Zeer nice....Op maandag 16 juli 2001 12:47 schreef Bullet_Tooth_Tony het volgende:
Zo, en nu het echte werk![]()
Apparatuur :
[lotsapictures]
Sjees man.... waarom zo'n zooi extra spullen?
Die teleconverter kan ik me nog indenken... ik heb zelf niet voor niets een 10x zoom camera gekocht... maar die overige 'zooi'?
Waarvoor UV en Polarizer?
Die polarizer kan ik me nog wel wat bij indenken.... schitteringen tegenhouden.... maar die maken de foto soms juist mooier.....
Ik ben geen fotograaf maar zou dit toch graag willen weten
- Die polorizer gaat niet alleen de schitteringen tegen, maar maakt ook de kleuren wat dieper. B.v. een blauwe lucht komt veel sterker over.
- UV filter gebruik ik eigenlijk alleen maar als bescherming voor mijn CCD-chip. UV straling is namenlijk schadelijk voor dat ding, net als voor je ogen.
- Lensmate. Dit ding heb je nodig over die filters en de teleconverter er op te zetten. De G1 kan dat uit zichzelf namenlijk niet...
http://www.cliffshade.com/dpfwiw/polarizer.htm#unwanted
Dit is een pagina wat "Digital Photography for what it's worth it"; staat errug veel info over het hoe en wat van digitale camera's.
Die link geeft duidelijk het verschil aan tussen wel/geen polarisatiefilter
Wel nuttig ding ja.....
* WFvN vraagt zich af wat die polarisatiefilters en UV-filters kosten..... en gaat maar eens zoeken naar prijzen
Ik weet het gewoon niet meer
WoW......fucking mooi manOp maandag 16 juli 2001 12:47 schreef Bullet_Tooth_Tony het volgende:toon volledige bericht
Zo, en nu het echte werk![]()
Apparatuur :
St Tropez, mei dit jaar :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Parijs, een maand geleden :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(Twijfel tussen Sony DSC-P1/Nikon CP 880)
Join the clubOp maandag 16 juli 2001 14:11 schreef msturm10 het volgende:
die Coolpix 880 kan net zulke mooie macro foto's maken als een coolpix 990. Terwijl hij een stuk goedkoper is. De lens is ook nagenoeg hetzelfde. Alleen kan hij wat minder zoomen (2,5 tegen 3). Hij is alleen wat groter dan de ixus, en ook weer duurder (300 piek ofzo) maar het is wel een
foto toestelletje volgens mij...
Ik weet het gewoon niet meer
1) Koop je camera nooit nieuw in Nederland. Je betaalt veel te veel. Voor tweedehands zie www.ibazar.nl en www.marktplaats.nl
Zo ben ik ook aan mijn camera gekomen; 1500 goedkoper als in winkel.
2) Als je dan toch een camera nieuw wilt kopen (ivm garantie oid) koop deze dan in het buitenland (bijv Duitsland). Gebruik www.pricewatch.com (USA) of www.guenstiger.de (D) om prijzen te vergelijken.
De Olympus 2100 UZ (2.1MP; 10x(!) optische-zoom; full manual mode) is een goed voorbeeld: voor fl. 1553,- (incl. verzendkosten) uit Duitsland. In Nederland laagste prijs fl. 2185,- (exl. verzendkosten)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sommige mensen schreeuwen hier bij de eerste beste scherpe foto "f*cking sharp" ofzow. De iets betere camera's kunnen allemaal redelijk scherpe foto's nemen. Lees eens een review op www.dpreview.com daar wordt je echt heel veel wijzer van. Zo kom je er dan ook achter dat er nog veel meer en ook betere camera's zijn dan alleen de "digital ixus"!!!

En geef ff geen commentaar op de ranzigheid van de douchekop
Oh ja, let even niet op de ranzigheid van de douchekop

GADVER.... wat een ranzige tegels en voegenOp maandag 16 juli 2001 15:01 schreef BrZ het volgende:
ok nog ff een foto van de douche gemaakt met m'n Digital Ixus...
OK, tegels en voegen hadden we al gehad...Op maandag 16 juli 2001 15:01 schreef BrZ het volgende:
ok nog ff een foto van de douche gemaakt met m'n Digital Ixus...
[afbeelding]
Yech, wat een gore douchestang

(gaat nu echt iedereen me kopieren? Douchekoppen fotograferen
Volgens mij is je douchekop een klein beetje verstoptOp maandag 16 juli 2001 16:25 schreef CubicQ het volgende:
Douchekop met een Fuji 2400, volledig ingezoomd (3x). Verder alles op auto.
Oh ja, let even niet op de ranzigheid van de douchekop
[afbeelding]
Weet iemand of het mogelijk is zo'n lens op een Digital Ixus 300 te zetten? Ik betwijfel het als ik zo naar de originele Ixus lens kijk....
Dit topic is gesloten.